Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'studyjne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 4 wyniki

  1. Potężne przyśpieszenie już na starcie: studyjne Audi TT clubsport turbo Premiera nad jeziorem Wörthersee: studyjny pojazd z silnikiem 2.5 TFSI i dwoma elektrycznie napędzanymi sprężarkami Moc 441 kW (600 KM) i moment obrotowy 650 Nm; przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy Szef rozwoju, prof. dr Hackenberg mówi: „to rozwiązanie techniczne jest prawie gotowe do wprowadzenia do produkcji” Ingolstadt/Reifnitz, 11 maja 2015 r. Szerokie elementy karoserii, potężny tylny spojler i moc 441 kW (600 KM): Audi TT clubsport turbo imponuje siłą i stylistyką. To techniczne studium, będzie od 13 do 16 maja prezentowane przez cztery pierścienie podczas imprezy Wörthersee Tour w austriackiej miejscowości Reifnitz. Twórcy tego koncepcyjnego pojazdu inspirowali się odnoszącym sukcesy Audi 90 IMSA GTO z późnych lat osiemdziesiątych XX w. Pod maską debiutuje zupełnie nowe rozwiązanie techniczne: dwie elektrycznie napędzane sprężarki powietrza sprawiają, że silnik reaguje błyskawicznie, a jazda jest jeszcze bardziej dynamiczna. „Dwie elektrycznie napędzane sprężarki to zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy. Potęgują możliwości natychmiastowego przyśpieszania, zwiększają moment obrotowy oraz dają dużą moc” - wyjaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jesteśmy już blisko gotowości do rozpoczęcia seryjnego montażu tego rozwiązania w silnikach TDI. Tutaj, jako pierwszy na świecie producent samochodów, prezentujemy je w silniku TFSI. Z myślą o miłośnikach naszej marki, którzy pojawią się nad Wörthersee, zamontowaliśmy dwie elektryczne napędzane sprężarki w studyjnym pojeździe o wyjątkowo sportowym charakterze.” Silnik 2.5 TFSI o zwiększonej mocy, w który wyposażono Audi TT clubsport turbo, charakteryzuje się wyjątkowymi osiągami. Pięciocylindrowa jednostka napędowa z pojemności skokowej 2480 cm3 wydobywa 441 kW (600 KM) mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Przekłada się to na 176 kW (240 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego z litra pojemności. Moc silnika przenoszona jest na koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Dzięki konsekwentnie stosowanej koncepcji lekkiej budowy, masa własna studyjnego Audi TT clubsport turbo to tylko 1396 kilogramów. Standardowy sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h. Swoje zalety, model TT clubsport turbo ukazuje w pełni już na pierwszych metrach sprintu do setki. Jego elektrycznie napędzane sprężarki (EAV), w zaledwie 2,5 sekundy, pozwalają mu pokonać pierwszych szesnaście metrów - o sześć więcej (około półtorej długości pojazdu), niż porównywalne auto bez tej innowacji. Elektryczny napęd: dodatkowa sprężarka wypełnia turbodziurę Zalety elektrycznie napędzanych sprężarek: szybko i bez odczuwalnych opóźnień rozkręca się do maksymalnych obrotów i zwiększa ciśnienie doładowania nawet wtedy, gdy w konwencjonalnej turbosprężarce jest do dyspozycji zbyt mało energii napędowej spalin. W oparciu o tę zasadę, tradycyjna sprężarka może być przystosowana do wysokich ciśnień doładowania i w związku z tym do wysokich mocy silnika. Doładowanie e-turbo przez cały czas zapewnia spontaniczną reakcję silnika i dynamiczne przyspieszenie, nawet na niskich obrotach. Efekt jest imponujący. Jednostka 2.5 TFSI rozwija swoją ogromną moc bez jakiegokolwiek odczuwalnego opóźnienia. Jest ona dostępna w każdej sytuacji – wystarczy przycisnąć pedał gazu. W pojedynku na przyspieszenia, TT clubsport turbo bez trudu pokonuje równie silnego odpowiednika, nie wyposażonego w dwie elektrycznie napędzane sprężarki. Akumulator: instalacja elektryczna 48V Nie tylko moc pięciocylindrowej jednostki napędowej jest zachwycająca. Również jej gardłowego dźwięku nie da się pomylić z jakikolwiek innym. Układ wydechowy zaprojektowano tak, by wytwarzało się w nim minimalne przeciwciśnienie. Zaraz za wyścigowym tłumikiem zamontowano dodatkową rurę odprowadzającą spaliny. Jednostka 2.5 TFSI chłodzona jest przy pomocy chłodnicy wywodzącej się z wyścigowych samochodów. Przy niskiej prędkości obrotowej silnika, elektrycznie napędzane sprężarki zwiększają moment obrotowy nawet o 200 Nm. Elektryczna instalacja pokładowa o mocy 48V - kolejne, ważne, przyszłościowe rozwiązanie opracowane przez Audi – zaopatruje sprężarki w energię elektryczną. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy umieszczony w bagażniku, gromadzi energię pozyskiwaną w procesie rekuperacji. Przetwornik prądu stałego daje połączenie z instalacją elektryczną 12V. Moc Audi TT clubsport turbo pewnie przenoszona jest na drogę za pomocą stałego napędu na cztery koła quattro, którego wielopłytkowe sprzęgło, dla lepszego rozłożenia ciężaru, osadzono na tylnej osi. Układ zawieszenia typu „coilover”, gdzie amortyzatory zintegrowano ze sprężynami, umożliwia bardzo precyzyjną regulację wysokości zawieszenia podczas jazdy oraz siły tłumienia amortyzatorów. Elektryczna funkcja unoszenia, chroni podwozie przed uszkodzeniami np. podczas podjazdu pod wysoki krawężnik. Elektroniczna kontrola stabilizacji ESC oraz selektywne sterowanie rozkładem momentów, idealnie dopełniają dynamicznych cech podwozia. Koła pojazdu studyjnego mają rozmiar 9,5 J x 20. Utrzymane w stylistyce sześciu podwójnych szprych felgi są dwukolorowe: srebrno metaliczne oraz matowo czarne. Rozmiar ogumienia: 275/30. Za każdym z czterech kół, znajdują się wyjątkowo lekkie i odporne na ścieranie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Przednie tarcze mają średnicę 370 milimetrów. Szersze o 14 centymetrów: dodatkowe elementy karoserii Dzięki rozstawowi kół: 1736 milimetrów z przodu i 1729 milimetrów z tyłu, to kompaktowe auto sportowe solidnie trzyma się drogi. Długość samochodu to 4,33 m, a jego szerokość: 1,97 m. Łącznie z lusterkami bocznymi, pojazd jest o 14 centymetrów szerszy niż seryny model TT. Kanciaste błotniki wyglądają niczym dodatkowe, osadzone po bokach auta bryły. W ten sposób, w nieco ekstremalnej formie, podkreślają charakterystyczną stylistykę modeli Audi TT i akcentują napęd na cztery koła quattro. Zarówno przednie, jak i tylne błotniki polakierowanego w kolorze Ferrotitanium samochodu są otwarte. Przepływające przez nie podczas jazdy powietrze, chłodzi hamulce. Osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza, których pionowe użebrowanie kontynuuje sygnaturę świateł reflektorów Matrix LED, są również zoptymalizowane w kierunku maksymalnie efektywnego przepływu powietrza. Ręcznie ustawiany tylny spojler, to udoskonalenie pochodzące z modelu Audi Sport TT Cup, startującego w zainaugurowanej niedawno nowej serii wyścigów. Spojler został poszerzony o 20 cm, a jego boki, na których umieszczono symbol czterech pierścieni, otrzymały nową geometrię. Podobnie jak wiele innych elementów: wloty powietrza i duży grill z przodu, błotniki i boczne listwy progowe, potężny dyfuzor z tyłu, którego boczne segmenty odzwierciedlają motyw wlotów powietrza, spojler również zbudowano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Wnętrze: w pełni skoncentrowane na sportowych kierowcach „Klatka bezpieczeństwa” zbudowana z bardzo wytrzymałych rur tytanowych sprawia, że tylna strefa wnętrza jest jeszcze sztywniejsza i bardziej bezpieczna. Z przodu zamontowano lekkie fotele sportowe z czteropunktowymi pasami. System wskaźników i obsługi wraz z cyfrowym Audi virtual cockpit, jest skoncentrowany na kierowcy. Prowadzący samochód steruje wszystkimi ważnymi parametrami jazdy przy pomocy czterech przycisków umieszczonych satelitarnie na wielofunkcyjnej kierownicy. We wnętrzu Audi TT clubsport dominują sportowe materiały: CFK i czarna alcantara. Sportowe fotele pokryto koralowo pomarańczową alcantarą z kontrastowymi szwami i lamówkami. Duże, wykonane z CFK powierzchnie w drzwiach i na konsoli środkowej, nadają wnętrzu sportowego akcentu. Wyściełany alcantarą uchwyt w drzwiach w kształcie tuby, służy do ich zamykania. Otwory wentylacyjne i obudowa dźwigni zmiany biegów mają również koralowo pomarańczowe akcenty. Sama dźwignia wykonana jest z aluminium i pracuje w otwartym tunelu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Sportowe, eleganckie, wszechstronne i skomunikowane z otoczeniem - studyjne Audi prologue Avant - Nowa interpretacja filozofii Avant - Przełomowa architektura systemów infotainment i koncepcji rozrywki w samochodzie - Wydajny napęd hybrydowy o mocy 455 KM i momencie obrotowym 750 Nm Ingolstadt, 25 lutego 2015 r. Dynamiczna elegancja stylistyki i wiele najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Studyjne Audi prologue Avant z wydłużonym dachem, pokazane na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, daje przedsmak przyszłości i odczucie nowego, wypełnionego emocjami języka stylistycznego, zaprezentowanego przez Audi wraz z tym pojazdem. „Prezentując w Genewie nasz nowy samochód koncepcyjny, nadajemy językowi stylistycznemu Audi prologue nowej, pełnej napiętej dynamiki formy i łączymy ją z koncepcją dużej elastyczności“ – wyjaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Audi prologue Avant jest progresywne, pełne emocji i wszechstronne. Doskonale wyraża techniczne kompetencje i jakościowe ambicje Audi.” Audi to symbol sportowego ducha, lekkiej konstrukcji i stałego napędu na cztery koła quattro. Przyszłościowym koncepcjom technicznym koncernu, Audi prologue Avant nadaje treści i formy. Ten duży pięciodrzwiowy samochód z wydłużonym dachem i ekstremalnie płaskimi słupkami D daje wrażenie pełnej siły atletyczności i płynnej elegancji. Jego stylistyka wyraża ścisły związek Audi z napędem quattro. Także w jego wnętrzu znajdziemy szereg innowacyjnych rozwiązań. Architektura wnętrza tworzy z koncepcją wskaźników i obsługi niespotykaną dotąd całość. Kierowca i pasażerowie są skomunikowani ze sobą cyfrowo. Jednolity front tablicy rozdzielczej składa się z trzech wyświetlaczy dotykowych. W dużym stopniu obsługa pojazdu oraz komunikacja między kierowcą i pasażerami odbywa się za pośrednictwem dwóch wyświetlaczy OLED zbudowanych z diod organicznych (Organic Light Emitting Diodes). W Audi prologue Avant zamontowano najbardziej wydajną wersję napędu hybrydowego zapożyczonego z Audi Q7 etron quattro. Jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny, generują razem moc systemową 335 kW (455 km) oraz systemowy moment obrotowy 750 Nm. Wyposażony w taki napęd pojazd studyjny, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, dzięki któremu także tylne koła mogą skręcać pod kątem maksymalnie pięciu stopni, zapewnia dobrą zwrotność i dużą stabilność jazdy. Audi prologue Avant: koncepcja „Audi prologue, źródło naszego nowego języka stylistycznego, było wyraźną deklaracją naszej estetyki. Teraz idziemy krok dalej i prezentujemy koncepcję, która w fascynujący sposób łączy estetykę, dynamikę i funkcjonalność“ – tak charakter nowego Audi prologue Avant opisuje Marc Lichte. „Progresywny kształt karoserii wyraża nasze techniczne kompetencje i symbolizuje wartości, które zapewniają naszej marce wyjątkową pozycję: sportowego ducha, wysoką jakość i techniczny postęp.“ Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy pojazd studyjny to Audi – świadczy o tym jego atletyczna budowa, napięte powierzchnie oraz wyraźne krawędzie. Audi prologue Avant nawiązuje do tradycji nadzwyczajnych koncepcji stylistycznych i przestrzennych, np. modelu Avant z 1982 roku, i interpretuje je na nowo. Audi prologue Avant jest nieco większe niż dwudrzwiowe Audi prologue coupé. Ma 5,11 m długości, 1,97 m szerokości, 1,40 m wysokości, a rozstaw osi to 3,04 m. Cztery pojedyncze fotele wewnątrz, czworo drzwi oraz duża pokrywa bagażnika dopełniają całości koncepcji. Szeroki i płaski przód Organicznie zintegrowana z bryłą pojazdu, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, zdominowała przód pojazdu. Umieszczono ją niżej i jest ona wyraźnie szersza niż w obecnych modelach seryjnych. Jej poprzeczne użebrowanie ze szczotkowanego aluminium to nowe spojrzenie na styl e-tron. Po bokach są one lekko odgięte do tyłu i rozwidlają się. Reflektory podkreślają charakter samochodu – lekki, dynamiczny i elegancki – o wyglądzie szerokich, płaskich klinów usytuowano tak, że ich spiczaste narożniki znajdują się nad osłoną chłodnicy. Światła to laserowa technika najwyższej rozdzielczości Matrix Laser - najnowsze, innowacyjne rozwiązanie Audi, otwierające nowe drogi we wzornictwie i w technice. Światło jest tu podzielone na ogromną liczbę malutkich pikseli, co daje prawie nieograniczone możliwości podziału wiązki świetlnej. Górne i boczne krawędzie wyrazistych wlotów powietrza są zaakcentowane przez dodatkowe linie świetlne. Wraz ze światłami do jazdy w dzień, nadają one Audi prologue Avant nowej sygnatury świetlnej. Duża płynność: widok z boku Długa część przednia i kopuła dachu, która szybko opada i przez ekstremalnie płasko ułożone słupki D ciągnie się ku tyłowi: sylwetka pojazdu studyjnego – patrząc na nią z boku - sprawia atletyczne wrażenie. Proporcje są tak wyważone, że w równym stopniu akcentują przednie i tylne koło. To wyraźny sygnał obecności napędu quattro. Szerokie ramiona pojazdu, jakby rozłożone nad czterema kołami, inspirowane są "blisterami" modelu Audi Ur-quattro lat osiemdziesiątych. Nie są to jednak elementy dodane, lecz płynnie zintegrowane z architekturą pojazdu. Ramiona tworzą dwa delikatne łuki nad kołami. Przednie ramię kontynuuje linię krawędzi maski silnika. Dzięki niemu wydaje się ona być jeszcze dłuższa. Długie drzwi tylne podkreślają luksusowy charakter tego studyjnego samochodu. Wnęki kół są szerokie i wysunięte mocno na zewnątrz. Na nich osadzono lusterka pomniejszające optycznie blaszane boki. Muskularnie wyglądające koła mają średnicę 22 cali, a opony rozmiar 285/30. Pięć ramion każdej z felg wygląda niczym szprychy o ostrych krawędziach. To kolejny stopień rozwoju współczesnej stylistyki wzorującej się na wyglądzie wirnika. Każdy detal zawarty na 5,11 m długości Audi prologue Avant, odzwierciedla progresywne piękno techniki Audi. Ciemnoniebieski lakier Fusion w delikatny sposób podkreśla elegancję samochodu. Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium, a w listwach okien umieszczono niewidoczne czujniki sensoryczne służące do otwierania drzwi. Gdy kierowca dotknie podświetlonych powierzchni, napęd elektryczny otwiera pozbawione klamek drzwi. Okna boczne osadzono w ramie z matowanego i polerowanego aluminium. Lewy tylny błotnik kryje gniazdko umożliwiające podłączenie pojazdu do sieci w celu naładowania akumulatorów, a błotnik prawy – wlew paliwa. Po naciśnięciu odpowiedniego przycisku we wnętrzu, pokrywy otwierają się elektrycznie, chowając się jednocześnie w karoserii. Dynamiczny tył Wyglądający niczym płynący i lekko wklęsły tył, to jedna z większych atrakcji studyjnego Audi prologu Avant. Płasko poprowadzone słupki D elegancko przechodzą w tylne ramiona karoserii, nadające kształt krawędzi pokrywy bagażnika i przebiegające przez cały tył pojazdu. Tył jest pochylony w kierunku jazdy, niczym rufa jachtu. Wygląda jakby cały czas „pchał” samochód, nawet gdy ten stoi. Tylne światła diodowe to jednolite pasmo świetlne przebiegające przez całą szerokość pojazdu. Ich klosz wykonano ze szkła 3D, które sprawia wrażenie rzeźbionego. Dolny brzeg tylnych świateł ma krawędź w kształcie fali. Głęboko we wnętrzu lamp znajdują się światła hamowania – gdy się uaktywniają, wydaje się, że poruszają się w stronę obserwatora. Różne płaszczyzny i zmiana między efektami dwu- i trójwymiarowymi sprawiają, że tylne światła mają zupełnie nową dynamikę. Logiczną kontynuacją linii progów jest sportowy dyfuzor, zamykający od dołu tylną partię pojazdu. Obie jego strony kończą się płaskimi, poziomo dzielonymi otworami w kształcie klinów. Przez górne otwory wypływają spaliny silnika TDI, a otwory dolne, których podział przypomina osłonę chłodnicy Singleframe symbolizują fakt, że ten studyjny pojazd wykonano zgodnie z koncepcją etron: wyposażono go zarówno w silnik spalinowy, jak i w elektryczny. Elegancka przestrzeń pełna emocji: wnętrze Wnętrze Audi prologue Avant wygląda niczym luksusowy apartament. Napięte, choć spokojnie przebiegające płynne linie i smukłe figury geometryczne nadają mu wrażenia przestrzeni, lekkości i spokoju. Długa konsola środkowa, ze swoim przełamaniem, wydaje się unosić w powietrzu, podobnie jak smukłe przednie siedzenia, których szyny zamontowano przy tunelu środkowym i przy progach. Tablica rozdzielcza rozciąga się od prawego do lewego boku pojazdu, co podkreśla jego szerokość. Dwustopniowo obniża się ona w kierunku kierowcy i przedniego pasażera. Górna płaszczyzna niczym dach leży nad Audi virtual cockpit future i szerokim pasem nawiewów. Tworzy ona część tzw. „wraparound” – linii, która na kształt horyzontu okala wnętrze przedziału pasażerskiego oraz bagażnika. Dwoje pasażerów z tylu pojazdu ma do dyspozycji pojedyncze fotele i dużo przestrzeni. Wszystkie detale wnętrza charakteryzuje wysoka jakość stylistyki. Są one dowodem, że Audi nie uznaje kompromisów pod tym względem. Pasmo wywietrzników pokrywa perforowana osłona. Po włączeniu klimatyzacji chowa się ona w jego dolnej krawędzi. Nowo zaprojektowana, płaska dźwignia zmiany biegów ośmiostopniowej przekładni tiptronic – tzw. ShiftbyWire – jest w płynny sposób zintegrowana z konsolą środkową. Trzyczęściowy wyświetlacz: tablica rozdzielcza Elegancka stylistyka architektury wnętrza studyjnego Audi prologue Avant stapia się w całość z pionierską koncepcją tablicy rozdzielczej i obsługi, umożliwiającej cyfrową interakcję między kierowcą a pasażerami. Przód tablicy rozdzielczej jest na całej swej szerokości jednolitą powierzchnią, na której znajdują się trzy wyświetlacze dotykowe. Masywne, aluminiowe obramowania okalają oba zorientowane na kierowcę wyświetlacze, umiejscowione po prawej i po lewej stronie kierownicy. Lewy wyświetlacz służy do sterowania systemami wsparcia, a prawy do zarządzania multimediami. Pasażer siedzący z przodu ma przed sobą zintegrowany z tablicą rozdzielczą wyświetlacz panoramiczny, za pomocą którego może komfortowo, zgodnie z własnym zapotrzebowaniem, konfigurować funkcje infotainment. Ruchem podobnym do gestu ścierania czegoś z wyświetlacza wysyła treści medialne, np. listy utworów muzycznych, do prawego wyświetlacza albo cele nawigacji do Audi virtual cockpit, umiejscowionego za kierownicą. Na konsoli tunelu środkowego znajduje się kolejny wyświetlacz do wprowadzania pisma, obsługi klimatyzacji i systemów infotainment. Wyświetlacz ten dostosowano specjalnie do potrzeb kierowcy. Znaczna jego część, to bardzo cienka, elastyczna folia OLED (OLED: organic light emitting diodes, diody organiczne), wyświetlająca wysokiej jakości, kontrastowe obrazy. Gdy nie jest włączony, wyświetlacz OLED jest jakby cofnięty i płasko położony. Po uruchomieniu pojazdu, przesuwa się w górę i przyjmuje odpowiedni kąt. Zakrzywiony wyświetlacz zachowuje stały, ergonomiczny odstęp od ręki kierowcy, którego nadgarstek luźno spoczywa wtedy na dźwigni zmiany biegów ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów tiptronic. W polu widzenia kierowcy znajduje się także Audi virtual cockpit future. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacze i trzy lustra dają tu wrażenie wirtualnej, trójwymiarowej sceny. Dla przykładu: widok nawigacji na pierwszym planie prezentuje najważniejsze dla kierowcy informacje, a plan drugi i trzeci dają wrażenie głębi w kokpicie. Dzięki temu wielopłaszczyznowemu sposobowi prezentacji, informacje są lepiej ustrukturyzowane i można je łatwiej odczytać. Zależnie od sposobu jazdy, w Audi virtual cockpit future zmieniają treści i kolory – przy dynamicznej jeździe wyświetlacz przechodzi w tryb sportowy. Komfort i rozrywka na tylnych siedzeniach z pomocą techniki OLED Pasażerowie tylnych foteli Audi prologue Avant korzystają ze zintegrowanego z konsolą środkową, elastycznego wyświetlacza OLED, który dzięki swojej strukturze dostosowuje się do kąta nachylenia tylnych oparć. Za pomocą wyświetlacza można zmieniać ustawienia siedzeń, klimatyzacji, systemów audio/video oraz oświetlenie z tyłu pojazdu. Dodatkowo pasażerowie mogą wymieniać dane z kierowcą. Kiedy wyświetlacz OLED nie jest aktywny, spoczywa płasko w konsoli środkowej. Jednak gdy tylko na tylnych fotelach zasiądą pasażerowie, unosi się do odpowiedniej pozycji. Analogicznie jak wyświetlacz OLED służący kierowcy i pasażerowi przedniego fotela, wyświetlacz z tyłu także zachowuje stały, ergonomicznie optymalny odstęp od ręki. Gdy sprzęt audio jest włączony, z wewnętrznej obudowy wnęk kół wysuwa się spojler dźwiękowy, rozdzielający we wnętrzu pojazdu muzykę, w sposób zapewniający jej najwyższą jakość. Kolejnym elementem systemu infotainment Audi prologue Avant są dwa tablety Audi - kolejny stopień rozwoju tabletu znanego z nowego Audi Q7. Montuje się je w oparciach przednich siedzeń – dzięki technice OLED są bardzo cienkie i lekko zakrzywione. Tablety można wymontować i korzystać z nich także poza pojazdem. Już podczas wsiadania do Audi prologue Avant, kierowca i pasażerowie czują komfort klasy premium. „Odźwiernym” jest inteligentne oprogramowanie, rozpoznające tożsamość na podstawie naszego smartfona i ustawiające siedzenia oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System podsuwa propozycje dotyczące muzyki i planowania trasy, uzależnione od preferencji właściciela. Aparaty komórkowe można umieścić w dwóch szczelinach systemów Easy Slot System, zintegrowanych z konsolą tunelu środkowego. Tutaj są one podłączane do pokładowego systemu infotainment i ładowane indukcyjnie. Autentyczne: materiały i kolory Kolory i materiały w Audi prologue Avant podkreślają wrażenie komfortu i sportowej elegancji. Górna tablica rozdzielcza ma kolor niebieski Lifestyle, a tablica dolna, siedzenia i wykładzina – elegancki, brązowy kolor Sarder. Elementy z aluminium podkreślają wyrazistość wnętrza. Z aluminium wykonano również ramiona kierownicy, ramy wyświetlacza kierowcy, wstawki w drzwiach oraz okucia i boki siedzeń. Przy wraparound, drzwiach, i przy konsoli tunelu środkowego, kontrastują one gustownie z osłonami z porowatego jesionowego forniru. Wiele powierzchni np. foteli, tablicy rozdzielczej i konsoli tunelu środkowego, obito skórą Unikat, która sprawia wrażenie wyjątkowo naturalnej. Szeroki pas z tkaniny Alcantara przebiega po bokach - od nakładek w drzwiach przez podłokietniki aż do bagażnika. Kunsztowna perforacja środkowych części siedzeń przypomina kratownicę osłony chłodnicy Singleframe. Rozwiązania techniczne zbliżone do seryjnych Napęd hybrydowy zastosowany w Audi prologue Avant jest prawie identyczny jak napęd w Audi Q7 etron quattro, który na rynku pojawi się latem 2015. Jednostka 3.0 TDI w Audi prologue Avant ma moc 260 kW (353 KM), a mocny silnik elektryczny zintegrowany z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, wytwarza dodatkową moc do 100 kW. Moc systemowa wynosi łącznie 335 kW (445 KM), a systemowy moment obrotowy – 750 Nm. Ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe do stałego napędu na cztery koła quattro, zapewniającego doskonałe właściwości jezdne w każdej sytuacji drogowej. Pojazd studyjny od 0 do 100 km/h przyspieszał w 6,6 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Według testów zużycia paliwa NEDC stosowanych dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, Audi prologue Avant na 100 km potrzebuje jedynie 1,6 litra paliwa i emituje zaledwie 43 gramy dwutlenku węgla na kilometr. Umieszczony z tyłu akumulator litowo-jonowy magazynujący 14,1 kWh energii, zapewnia temu pojazdowi, poruszającemu się w trybie jazdy czysto elektrycznej, zasięg 54 km. Dzięki bezprzewodowemu ładowaniu AWC (Audi wireless charging), rozwijanemu przez Audi z myślą o stosowaniu w samochodach produkcji seryjnej, akumulator można ładować także indukcyjnie. W AWC energia przepływa bezprzewodowo z położonej na asfalcie, lub w nim zatopionej płyty, podłączonej do sieci elektrycznej. W płycie znajduje się cewka główna i przetwornik prądu zmiennego. Gdy cewka jest aktywna, wytwarza zmienne pole magnetyczne. Zgodnie z aktualnym stanem wiedzy technicznej, Audi wykorzystuje moc 3,6 kW, podobną do tej płynącej w gniazdku o maksymalnym natężeniu ładowania 16 amperów. Połączenie komfortu i sportowego ducha: podwozie Podwozie Audi prologue Avant wykonano z zastosowaniem całego szeregu najnowszych, seryjnych rozwiązań technicznych. Adaptacyjne, sportowe zawieszenie adaptive air suspension sport, oferuje szeroki zakres tłumienia nierówności, począwszy od miękkiego, delikatnego toczenia, aż po sztywne, sportowe prowadzenie. Zawieszenie osi przedniej i tylnej to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. 20-calowe tarcze hamulcowe wykonano z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła, pozwala rozwiązać odwieczny konflikt między dynamiką jazdy, a stabilnością. System ten łączy dynamiczne wspomaganie ze zmiennym przełożeniem działające na przednią oś z dodatkowym wspomaganiem kół tylnych, gdzie napęd elektryczny porusza dwa drążki kierownicze. Podczas jazdy z małymi i średnimi prędkościami, tylne koła skręcają nawet o pięć stopni w kierunku przeciwnym do kół przednich. Znacznie zwiększa to zwinność pojazdu i zmniejsza średnicę łuku zawracania. Przy większej prędkości, Audi prologue Avant wykonuje manewr omijania w sposób spokojny i niezależny, ponieważ koła tylnej osi skręcają tu w razie potrzeby w tym samym kierunku co koła przednie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Studyjne Audi prologue - początek nowej ery w stylistyce W Los Angeles Audi prezentuje przykład języka stylistycznego przyszłości Prof. dr Ulrich Hackenberg, odpowiedzialny za rozwój techniczny Audi mówi: „Ten samochód idealnie wpisuje się w filozofię marki” Nowy szef stylistów Audi Marc Lichte podkreśla: „To przedsmak przyszłej stylistyki Audi” Zdjęcia: Studyjne Audi prologue fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt/Los Angeles, 19 listopada 2014 r. Audi wkracza w nową, stylistyczną erę. Podczas wystawy Los Angeles Auto Show, odpowiedzialny za stylistykę nowych pojazdów Audi Marc Lichte, prezentuje nowy studyjny pojazd koncepcyjny - Audi prologue. Zamierzeniem Marca Lichte jest zapoczątkowanie przy pomocy tego dużego coupé nowego kierunku wzorniczego Audi. „Moment przeniesienia się Marca Lichte do Audi, to również moment rozpoczęcia nowej ofensywy stylistycznej“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który sprowadził go w lutym 2014 do Ingolstadt.” Przejrzysta filozofia prezentowana przez Marca i precyzyjne zrozumienie przez niego fundamentów marki, pozwoliły na stworzenie nowej strategii stylistycznej otwierającej nam zupełnie nowe perspektywy. Strategia jest progresywna i bardzo emocjonalna, perfekcyjnie wyraża nasze techniczne kompetencje i założenia jakościowe. Audi prologue to jej pierwszy owoc – pojazd, który na nowo definiuje naszą markę.“ Sam Marc Lichte tak opisuje charakter nowego pojazdu studyjnego: „Symbole Audi to sportowy duch, lekka konstrukcja i stały napęd na cztery koła quattro. W Audi prologue wszystkie te rozwiązania zyskały nowy wymiar, tworząc w efekcie najbardziej sportowy samochód w segmencie aut luksusowych. Nasz zespół wytyczył zupełnie nowe podejście do stylistyki zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej.” Teraz wzornictwo Audi jeszcze mocniej wyraża zaawansowaną technikę. Dwudrzwiowe coupé ma eleganckie i płynne kształty, zarysowane jednocześnie w sportowo napięty sposób. Jego forma i linie są jedyne w swoim rodzaju i niosą ze sobą wiele nowych pomysłów. W przejrzystym i niezakłóconym zbędnymi elementami wnętrzu pojazdu wystrój stapia się z koncepcją wskaźników i obsługi w zupełnie nową, jednolitą jednostkę. Cały przód tablicy rozdzielczej to duży wyświetlacz dotykowy, a obsługa odbywa się częściowo za pośrednictwem wyświetlacza OLED zbudowanego z organicznych diod. Rozwiązania techniczne zastosowane w pojeździe koncepcyjnym to połączenie mocy, komfortu i wydajności. Silnik 4.0 TFSI generuje moc do 445 kW (605 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Wyposażone w tę jednostkę napędową Audi prologue przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Dynamiczny układ kierowniczy oddziałujący na cztery koła, ze skrętnymi do pięciu stopni kołami tylnymi sprawia, że to duże coupé jest wyjątkowo zwrotne i stabilne. Pełne harmonii proporcje: wygląd zewnętrzny Długość 5,10 m, rozstaw osi 2,94 m, szerokość 1,95 m i wysokość 1,39 m – Audi prologue jest nieco krótsze i bardziej płaskie niż Audi A8 produkcji seryjnej. Dominującym, zintegrowanym ściśle z ogólnym kształtem samochodu elementem nisko osadzonego przodu pojazdu jest pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe ozdobiona logo Audi. Duża osłona jest szersza i umieszczona niżej niż w aktualnych modelach seryjnych. Jej szeroki, poziomy kształt podkreśla wrażenie dynamiki. Poziome pręty wzmacniające ozdobiono romboidalnym wzorem, a ich końcówki są podzielone. Reflektory – wyglądające niczym szerokie, płaskie kliny – umiejscowiono tak, że ich spiczaste narożniki znajdują się powyżej osłony Singleframe. Reflektory typu Matrix Laser to zupełnie nowe rozwiązanie techniczne opracowane przez inżynierów z Ingolstadt. To innowacja, która otwiera nowe drogi we wzornictwie reflektorów i umożliwia zastosowanie nowych funkcjonalności i rozwiązań technicznych. Źrenicę reflektora tworzy soczewka rzucająca światło ze źródła laserowego – tak powstaje matryca, która oświetla całą drogę światłem o wysokiej „rozdzielczości”. Poniżej tego elementu unosi się pięć soczewek z tworzywa sztucznego do których światło dopływa przez wiązkę z włókna szklanego. Soczewki te tworzą drobną strukturę i zwiększają zasięg świateł drogowych. To nowe, laserowe rozwiązanie techniczne otworzyło przed stylistami możliwość stworzenia lekkiej, kompaktowej i eleganckiej formy reflektora, przypominającej ludzkie oko. Ucieleśnienie koncepcji Audi quattro Kolejna koncepcyjna nowość to wyraźne, jakby trójwymiarowe wloty powietrza umieszczone pod reflektorami. Ich wnętrza wypełniają kratownice z oczkami w kształcie rombów. Przedni, dolny spojler typu „Blade”, wyraźnie oddzielony rowkiem od zderzaka, kojarzy się ze sportem motorowym. Dwa dodatkowe, lśniące czernią spojlery sprawiają, że pojazd koncepcyjny jeszcze mocniej i szerzej stoi na jezdni. Patrząc na samochód z boku, mamy wrażenie, że dzięki płynnym liniom nadwozia Audi prologue jakby ucieka do przodu. Wyważone proporcje akcentują w równym stopniu przednie i tylne koło – to wyraźne odwołanie do napędu quattro. Masywne, 22-calowe koła zamontowano w mocno wytłoczonych, szerokich wnękach kół. Opony mają rozmiar 285/30. Dziesięć ramion każdej z felg w kształcie skręconych liter Y, ma filigranowy, trójwymiarowy, a równocześnie mocny wygląd. Krawędzie nad wnękami kół jako reminiscencja Ur-quattro Charakterystyczną cechą Audi prologue są mocne nadkola z przodu i z tyłu pojazdu. Podobnie jak blistery w Audi Ur-quattro z lat osiemdziesiątych, podkreślają one obecność w pojeździe napędu quattro. Nie wyglądają jednak jak wcześniej, jakby były dołożone, lecz płynnie wpisują się w podstawową architekturę auta. Błotniki, drzwi i tylne elementy boczne podkreślają muskularny wygląd. W dolnej strefie drzwi znajdziemy głębokie przetłoczenie biegnące w górę ku tyłowi – to motyw nawiązujący stylistycznie do wlotów powietrza. Progi wyglądają jakby były wtłoczone do wewnątrz, a ich lśniące czernią pokrycia kontynuują stylistycznie motyw przednich spojlerów. Wszystkie linie i powierzchnie Audi prologue są ze sobą powiązane w typowy dla marki logiczny sposób. Aluminiowe elementy o jakości ręcznej roboty Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium. Ich obudowy o miseczkowatym kształcie płynnie przechodzą w listwy okalające okno. W nich również znajdują się powierzchnie czujników otwierania drzwi. Pozbawione zewnętrznych klamek drzwi otwierają się elektromechanicznie po dotknięciu tychże właśnie, podświetlonych powierzchni. Rozległe powierzchnie karoserii Audi prologue w dużej mierze zbudowano z ultrawytrzymałej stali. Okna umieszczono w ramie z matowanego i polerowanego aluminium. Na końcu płaskiego dachu rama ta przechodzi w masywną powierzchnię aluminiową, która umożliwiła obniżenie linii okien pomimo istnienia słupka C. Jej wykończenie to przykład jakości ręcznej roboty Audi. Po prawej stronie umieszczono pokrywę wlewu paliwa. Wlew posiada elektryczny mechanizm otwierający, a po przyciśnięciu specjalnego włącznika wewnątrz pojazdu, można go całkowicie schować w słupku C. Aby komfort tankowania był jeszcze lepszy, zamknięcie nie ma osobnego korka. Lakier w jasnoszarym kolorze Diva z nowatorskim efektem perłowym sprawia ciepłe i eleganckie wrażenie. Tył pojazdu „rusza” cały samochód do przodu Także tył Audi prologue łamie konwencje. Pochyla się w kierunku jazdy i przypomina luksusowy jacht obserwowany z boku lub z tyłu. Krawędź pokrywy bagażnika, wyglądająca niczym delikatny spojler, kontynuuje linię wytłoczoną po bokach pojazdu. Między słupkami C znajduje się wklęsła, tylna szyba zamykająca przedział pasażerski. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można było zastosować tu osobną pokrywę bagażnika dającą możliwość komfortowego załadunku. W ten sposób Audi prologue łączy w sobie zalety limuzyny z estetyką coupé. Diodowe światła tylne o zwiększonym zakresie świecenia, wykorzystujące szkło 3D, podkreślają niekonwencjonalną stylistykę pojazdu. Ich linia ciągnie się przez całą szerokość pojazdu. Na obu końcówkach delikatne światło podświetla trójwymiarowe klosze. Linie w nich zarysowane sprawiają wrażenie unoszących się w powietrzu. Światło stop umieszczono głęboko w ich wnętrzu. Podczas hamowania oświetlane jest także dolna strefa reflektora 3D, wskutek czego światło wydaje się zbliżać do obserwatora. Forma ta oraz zmiana funkcji świetlnych z 2D na 3D sprawia, że światła tylne mają zupełnie nową dynamikę. Pod tylnym zderzakiem zamontowano dyfuzor z czarnego lśniącego aluminium. Podobnie jak przedni spojler, dyfuzor przebiega przez całą szerokość pojazdu, tworząc wyraźnie oddzieloną bryłę. W jego obrębie znajdują się dwa trapezowate wloty układu wydechowego, harmonizujące ze światłami tylnymi. Luksusowe i innowacyjne wnętrze oraz koncepcja obsługi Przestrzenne wnętrze Audi prologue wygląda niczym luksusowy apartament. Bazuje na stylistyce Gran Turismo, dającej możliwość zarówno bardzo sportowej jak i czysto relaksacyjnej jazdy. Do konkretnego stylu jazdy wizualnie dopasowuje się interfejs. Wnętrze to symbol początku nowej ery w Audi, w której koncepcja architektoniczna stapia się w jedno z koncepcją obsługi. Wskaźniki i wyświetlacze w innowacyjny sposób zintegrowano z tablicą rozdzielczą i konsolą tunelu środkowego, a systemy infotainment dają kierowcy i pasażerowi możliwość dialogu. To czteroosobowe coupé już podczas wsiadania wita nas delikatna elegancją. „Odźwiernym” jest innowacyjne inteligentne oprogramowanie, które rozpoznaje tożsamość na podstawie naszego smartfona i ustawia fotele oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System daje propozycje także pod względem muzyki i planowania trasy, uzależnione od preferencji właściciela. System Easy Slot, kolejny stopień rozwoju Audi phone box, znajduje się pod pokrywą w konsoli środkowej. Specjalny mechanizm łączy smarftony pasażerów z instrumentami pokładowymi oraz je ładuje. Duży rozmach we wnętrzu Napięte linie i smukłe figury geometryczne nadają wnętrzu lekkości. Pozioma tablica rozdzielcza jest elegancka, a jej szerokość podkreśla równocześnie szerokość całego wnętrza. Dwustopniowo obniża się ona w kierunku wnętrza pojazdu. Górny stopień, podobnie jak dach, zawieszono ponad Audi virtual cockpit future – kolejnym stopniem rozwoju Audi virtual cockpit – oraz nad pasmem nawiewów. Całość jest częścią tzw. wrap-around, dużego, stylistycznego łuku okalającego miejsca kierowcy i przedniego pasażera. Drugi łuk wrap-around łączy przednią i tylną część wnętrza. Jest on dobrze widoczny już z zewnątrz. Konsola środkowa, ze swoim przełamaniem, wydaje się unosić w powietrzu, podobnie jak przednie fotele. Zagłówki obu pojedynczych tylnych foteli są obniżone gdy, nikt na nich nie siedzi. Wysuwają się automatycznie podczas wsiadania pasażera wykorzystując funkcję Easy Entry. Gdy włączamy sprzęt nagłaśniający, z tylnej półki wysuwa się specjalny spojler dźwiękowy, zapewniający typową dla Audi jakość dźwięku. Cała przednia część tablicy rozdzielczej staje się wyświetlaczem Zupełnie nowy typ wyświetlacza i cała koncepcja obsługi płynnie wpisują się w elegancką architekturę wnętrza. Na całej swej szerokości tablica rozdzielcza to powierzchnia złożona z trzech wyświetlaczy dotykowych. Skierowany w stronę kierowcy wyświetlacz z lewej strony kierownicy steruje oświetleniem i systemami wsparcia. Jednostka obsługi po prawej stronie pozwala sterować multimediami. Natomiast siedzący z przodu pasażer widzi przed sobą zintegrowany z tablicą rozdzielczą wyświetlacz panoramiczny, za pomocą którego może w indywidualny i komfortowy sposób sterować funkcjami entertainment. Ten nowego typu wyświetlacz umożliwia interaktywny dialog między kierowcą, a pasażerem. Gest pasażera, jakby wycierania, wystarcza, by kierowca w swoim wyświetlaczu zobaczył skonfigurowane uprzednio trasy i zaadaptował je do Audi virtual cockpit future. Na konsoli tunelu środkowego umieszczono czwarty, elastyczny i dopasowany pod względem ergonomii do potrzeb kierowcy wyświetlacz dotykowy, odpowiedzialny za klimatyzację, wprowadzanie liter i inne ustawienia pojazdu. W znacznej części zbudowany jest z bardzo cienkiej, elastycznej folii OLED (OLED: organic light emitting diodes, diody organiczne), dzięki czemu obrazy są bardzo ostre i kontrastowe. Gdy nie pracuje, wyświetlacz OLED jest płaski i prawie niezauważalnie zintegrowany z konsolą środkową. Po uruchomieniu samochodu przyjmuje pozycję pionową. Możliwość zginania ekranu zapewnia stały odstęp od ręki, a dzięki temu lepszą ergonomię. Podczas obsługi wyświetlacza staw nadgarstka opiera się o nisko położoną dźwignię zmiany biegów ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni tiptronic. Dźwignię shift-by-wire styliści zaprojektowali na nowo i w płynny sposób zintegrowali z konsolą środkową. Miejsca na kubki i wejścia do podłączania smartfonów umieszczono pod osłonami, po prawej i lewej stronie elementu podtrzymującego konsoli. Audi virtual cockpit future pokazuje grafiki w trzech planach Audi virtual cockpit future to przedsmak tego, jak w przyszłości będzie wyglądać cyfrowy kokpit. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacze i trzy lusterka tworzą nową, wirtualną scenę o trzech planach – fascynujący widok z wrażeniem niezwykłej głębi. Widok nawigacji na pierwszym planie wyświetla najważniejsze dla kierowcy informacje, a plany drugi i trzeci dają wrażenie głębi w kokpicie. Nałożenie się trzech planów powoduje, że informacje dla kierowcy są lepiej ustrukturyzowane i łatwiejsze do objęcia wzrokiem. Zależnie od sposobu jazdy, treści i kolory w Audi virtual cockpit future zmieniają się. Podczas jazdy sportowej wyświetlacz przechodzi w tryb sportowy, w którym podawane są ważne dla tego trybu informacje np. ilość obrotów, temperatura, ciśnienie ładowania. Wszystkie detale wnętrza Audi prologue podkreślają jego ekskluzywny charakter. Na paśmie nawiewów znajduje się delikatna perforowana osłona. Jeśli kierowca zwiększa moc strumienia powietrza, osłona chowa się przesuwając się w dół. Białe diodowe pasma, odchodzą od drzwi, tworzą we wnętrzu wyraziste linie. Duża aluminiowa klamra spina ramiona kierownicy. Harmonizuje jednocześnie z listwami przy wyświetlaczach i z wewnętrznymi klamkami. Wszystkie elementy dekoracyjne z aluminium mają jakość ręcznej roboty: ich powierzchnie są matowe, a krawędzie wypolerowane – na ich powierzchniach delikatnie grają świetlne refleksy. Naturalne materiały źródłem nowego luksusu Dla stylistów Audi z działu Color & Trim, nowym wymiarem luksusu jest naturalność, dlatego wszystkie materiały w tym studyjnym samochodzie zadziwiają swą autentycznością. Powierzchnie foteli i ich oparcia, tablicę, konsolę tunelu środkowego i podłokietniki obciągnięto skórą „Passion“ w jasnym odcieniu. To nowa, miękka skóra, która zachowała naturalne cechy skóry zwierzęcej. Miękki nubuk, także w jasnym odcieniu, pokrywa tylne strony foteli i boki tyłu pojazdu. Szarobrązowe wykończenie dolnej części tablicy rozdzielczej to kolejny mocny akcent kolorystyczny. Łuk Wrap-around obciągnięto ciemną skórą „Passion“. Również tu, podobnie jak w wielu innych miejscach, aluminiowe listwy kontrastują z elementami z porowatego, srebrno-szarego forniru. Sportowe i komfortowe rozwiązania techniczne Podobnie jak wnętrze Audi prologue jest pełne emocji, tak złożone są zastosowane w nim rozwiązania techniczne. Silnik 4.0 TFSI, umieszczony niczym techniczne dzieło sztuki w komorze silnika, generuje moc 445 kW (605 KM) i moment obrotowy 700 Nm. W trybie przyspieszenia overboost, który kierowca może wywołać na ok. 15 sekund, moment obrotowy może wzrosnąć do 750 Nm. Jednostka V8 Biturbo o pełnym brzmieniu przyspiesza ważące 1980 kg Audi prologue od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Samochód spala średnio 8,6 l benzyny na 100 km i emituje 199 g CO2 na km. Wysoka wydajność jest m. in. efektem zastosowania nowej elektrycznej sieci pokładowej o napięciu 48 woltów. Takie rozwiązanie Audi już wkrótce zacznie wdrażać do produkcji seryjnej. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe do stałego napędu na cztery koła quattro, który ściśle współpracuje z selektywnym rozdziałem napędu między kołami. Nowe, pięciowahaczowe zawieszenie Adaptacyjne, sportowe zawieszenie adaptive air suspension sport z regulowaną siłą amortyzacji ma bardzo szeroki zakres, począwszy od delikatnego toczenia aż po typowo sportową charakterystykę. Pozwala również na zmianę wysokość zawieszenia samochodu koncepcyjnego w kilku wariantach. Oś przednia i tylna to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. Duże tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym dają dużą siłę hamowania. Tarcze hamulcowe przednich, 20-całowych kół, obejmują sześciotłoczkowe zaciski. Techniczną nowinką w Audi prologue jest dynamiczny układ kierowniczy oddziałujący na cztery koła, który zwiększa dynamikę i komfort jazdy. Kierowca ma dzięki temu do dyspozycji wyjątkowo zwrotne auto. W niskich zakresach prędkości ma ono podwyższoną zwinność i łatwość manewrowania. W wysokich zakresach prędkości inżynierowie poprawili reakcje samochodu, osiągając w ten sposób jego lepszą stabilność. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła z kątem skrętu kół tylnych do pięciu stopni, umożliwia łatwe manewrowanie podczas parkowania, precyzyjną i sportową jazdę na drogach poza terenem zabudowanym i niezależne, komfortowe zachowanie pojazdu na autostradzie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. NowyGolf zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publicznościw Paryżu Dwieświatowe premiery: studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i GolfaGTI Paryż,27 września 2012 r. – Podczas rozpoczynającego się dzisiajMiędzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi nastoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersjiseryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego Golfa GTIpokazują, jak będą wyglądały przyszłe wersje tego modelu. NowyGolf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżuzostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Zwiększym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnikwiększy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jakseryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów(PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment iEntertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełnąsukcesów historię swoich poprzedników. Noweoszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM zfunkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/kmCO2)są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniejgeneracji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfieniczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersjibenzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2),a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/kmCO2). Wstudyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentujekompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologiepozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robiwrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO285 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku. Dowodemna to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jestprototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generacjętego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord wtej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu zpoprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochóddo 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy. Źródło: Volkswagen Group Polska
×