Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'start' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 196 wyników

  1. Pozytywne rezultaty jazd testowych poprzedzających start nowej serii wyścigów Audi Sport TT Cup Circuit de Catalunya przez dwa dni we władaniu Audi Sport TT Cup Osiemnaścioro utalentowanych, młodych zawodników z różnych krajów, w tym z Polski, pokonało prawie 7700 km Kierownik projektu Rolf Michl podkreśla: „Kierowcy wykonali kawał dobrej roboty“ Ingolstadt/Barcelona, 10 marca 2015r. Osiemnaścioro wcześniej wyselekcjonowanych uczestników nowej serii wyścigów Audi Sport TT Cup, ma za sobą swoje pierwsze jazdy testowe. Na torze Circuit de Catalunya w Hiszpanii, prowadząc samochody przygotowane z myślą o Audi TT Cup, w dwa dni przejechało łącznie blisko 7700 km, zbierając przy tym ważne informacje i doświadczenia. Podczas testów na położonym na północ od Barcelony torze o długości 4655 m, pochodzący z różnych krajów, także z Polski, uczestnicy nowego pucharu Audi, przejechali łącznie 1584 okrążeń. Na koniec jazd testowych okazało się, że łączny czas jazdy osiemnaściorga kierowców wyniósł ponad 100 godzin. „W sobotni ranek cała grupa po raz pierwszy uruchomiła silniki swoich dziewięciu nowych samochodów wyścigowych i również po raz pierwszy wyjechała nimi na tor. Dla każdego w zespole było to niezapomniane przeżycie.“ – mówi Rolf Michl, kierownik projektu Audi Sport TT Cup. Wrażenie na nim wywarły nie tylko możliwości samochodów. „Także nasi młodzi kierowcy wykonali kawał dobrej roboty“ – podsumowuje Michl. „Instruktorzy: Markus Winkelhock i Marco Werner, byli pod ogromnym wrażeniem jak szybko wszyscy uczestnicy zżyli się z samochodami TT cup i jak skrupulatnie pracowali, zgodnie ze swoimi indywidualnymi planami.“ Detlef Schmidt, kierownik techniczny projektu Audi Sport TT Cup, również pozytywnie podsumował całość. „Jestem bardzo zadowolony z wytrzymałości pojazdów i umiejętności kierowców. Przejechali prawie 7700 km, a żaden z samochodów nie uległ awarii ani uszkodzeniu.“ Biuro Rozwoju Technicznego analizuje teraz zgromadzone informacje, a na koniec zoptymalizuje indywidualne ustawienia, np. pozycję fotela, czy dostosowanie kierownicy, dla wszystkich osiemnaściorga uczestników. Teraz Audi przygotowuje drugi w tym sezonie test, który odbędzie się pod koniec kwietnia. Podczas niego, młodzi zawodnicy obok pokonania kolejnych kilometrów, zmierzą się ze specjalnymi ćwiczeniami, np. z testami startowymi i wezmą udział w symulacji procedur całego wyścigu. Audi Sport TT Cup zadebiutuje w pierwszy weekend maja. „Nie możemy się już doczekać inauguracji sezonu podczas wielkiej motorowej majówki na torze Hockenheim: puchar Audi Sport TT Cup połączony z wyścigiem DTM, mistrzostwa świata w Rallycross, wyścig Formuły 3 i puchar Porsche Carrera Cup“ – mówi Michl. „To dopiero będzie coś!“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Fiat wspiera start pierwszego Polaka, Adama „Strąk Man” Sułowskiego, w „UltraMan United Kingdom”. Adam Sułowski zdobywa tytuł „UltraMan United Kingdom”. Zawodnik wraz z ekipą wspierającą na start do Anglii podróżuje komfortowym i ekonomicznym Fiatem Scudo napędzanym 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 163 KM. Popularny w Europie, wszechstronny Fiat Scudo dostępny jest w wersjach do transportu towarów, do przewozu osób lub do indywidualnej zabudowy. Adam Sułowski po trzech dniach katorżniczego wyścigu zdobył tytuł „UltraMan United Kingdom”. Zawodnik-veganin, w polskim środowisku triathlonowym znany jako „Strąk Man”, przepłynął 10 km, przejechał na rowerze 420,2 km i przebiegł 84,3 km, zajmując 12. miejsce w klasyfikacji generalnej. Triathlonistę w drodze na start wspierała marka Fiat. Adam wraz ze swoim teamem z Polski do Anglii podróżował komfortowym i ekonomicznym Fiatem Scudo napędzanym 2-litrowym silnikiem Diesla o mocy 163 KM. „UltraMan UK” to jeden z czterech najtrudniejszych wyścigów triathlonowych na świecie. Organizowany od 2011 roku w północnej Walii ma tylko 35 miejsc startowych. Tych kilkudziesięciu śmiałków, którym uda się dostać numer startowy, musi pokonać łączny dystans wynoszący aż 515 km. Jest on podzielony na trzy etapy rozgrywane przez kolejne trzy dni. Pierwszy obejmuje 10 km pływania w lodowatych wodach jeziora Bala oraz 145 km jazdy na rowerze. Drugi to kolejne 276 km wyścigu rowerowego po walijskich górach, gdzie nachylenie stoków osiąga 25%, a suma przewyższeń przekracza 2300 m. Trzeciego dnia zawodnicy biegną dystans dwóch maratonów o łącznej długości 84,3 km. Na każdym etapie obowiązuje limit czasowy wynoszący 12 godzin, przy czym pływanie nie może zająć więcej niż 5,5 godziny. Zawodnik, który nie zmieści się w limicie, zostaje zdyskwalifikowany. Wizja „Do Not Finish” (DNF) była tym, czego Adam Sułowski obawiał się najbardziej. Jednak mimo bólu wychłodzonych podczas pływania nerek i mięśni klatki piersiowej, potężnego kryzysu na rowerze i zaliczenia słynnej wśród biegaczy „ściany” na drugim maratonie, Adam Sułowski trzeciego dnia zawodów wśród wiwatu zgromadzonych kibiców wbiegł na metę. „Strąk Man” zdobył tytuł „UltraMan UK”! Na start do Walii Adam Sułowski wraz z teamem wspierającym podróżował Fiatem Scudo. W przestronnym samochodzie zmieścił się obowiązkowy sprzęt startowy „Strąk Mana”, zapasy vegańskiego jedzenia oraz bagaże wszystkich członków wyprawy. Na miejscu ekipa w Fiacie zabezpieczała zawodnika, dostarczając niezbędną pomoc, pożywienie i wsparcie psychiczne, a także wskazując trasę. Na jednym ze zjazdów o nachyleniu 20% „Strąk Man” rozpędził się na rowerze do prędkości … 100 km/h! „Samochód z mniejszą mocą w tych górach nie dałby rady. – wspomina Sułowski. – Scudo bardzo dobrze się spisywało. To duże i świetne auto”. I dodaje: „Dziękuję firmie Fiat Auto Poland za to auto. Dziękuję za zaufanie i chęć pomocy. Wiele osób twierdziło, że nie dam rady, tylko nie Wy. Jestem bardzo wdzięczny”. Fiat Scudo to niezwykle popularny samochód dostawczy, który w 2012 roku uzyskał 25-procentowy udział w rynku w Europie i krajach EFTA w swoim segmencie. Odnowiony w 2013 roku zyskał srebrny grill nawiązujący charakterem do topowej rodziny Ducato i bogatsze wnętrze o odświeżonej stylistyce. Auto jest dostępne w szerokiej gamie wersji dostosowanych do potrzeb klientów Fiat Professional. Fiat Scudo Furgon pełny, przeszklony lub częściowo przeszklony, przeznaczony do transportu towarów, występuje w krótkim lub długim rozstawie osi (odpowiednio 3,0 lub 3,12 m), z dachem o dwóch wysokościach, wnętrzem o dwóch długościach (2,25 lub 2,58 m), pojemnością 5, 6 lub aż 7 m3 i w dwóch poziomach wyposażenia. Samochód charakteryzuje się wyjątkowo łatwym dostępem do pojemnego przedziału ładunkowego o regularnym kształcie oraz samopoziomującym zawieszeniem pneumatycznym utrzymującym stałe położenie pojazdu niezależnie od wielkości i rozmieszczenia towaru. Fiat Scudo przeznaczony do przewozu osób jest dostępny w wersjach Kombi – przeszklonej lub częściowo przeszklonej, występującej w dwóch rozstawach osi, z tylnymi drzwiami dwuskrzydłowymi oraz 5/6 lub 8/9 miejscami siedzącymi i pojemnym bagażnikiem – w wersji Panorama Family dodatkowo wyposażonej w standardową klimatyzację manualną lub automatyczną dostępną na zamówienie i tylną klapę podnoszoną do góry oraz najbardziej prestiżowej Panorama Executive z kierownicą i gałką dźwigni zmiany biegów wykończonymi w skórze, radiem, czujnikami deszczu i zmierzchu oraz automatyczną klimatyzacją dwustrefową i 16-calowymi felgami aluminiowymi. Dynamiczny i nowoczesny Scudo do przewozu osób dzięki dużym przeszkleniom oferuje idealnie doświetlone wnętrze, komfortowe wsiadanie do samochodu przez szerokie drzwi boczne przesuwne oraz modułowy, wyjątkowo pojemny przedział bagażowy. Fiat Scudo Pianale do zabudowy to kabina z platformą z długim rozstawem osi (3,12 m) zapewniająca maksymalną swobodę w możliwościach adaptacji nadwozia o maksymalnym dopuszczalnym nacisku na przednią oś 1400 kg i tylną 1700 kg oraz szerokości nawet do 2,10 m. Ten popularny samochód dostawczy marki Fiat może napędzać jedna z trzech nowoczesnych i ekonomicznych jednostek Diesla: 88-konny 1.6 90 Multijet , 128-konny 2.0 130 Multijet lub 2.0 165 Multiet o mocy 163 KM (dla wersji do zabudowy dostępne są dwa ostatnie silniki). Cena Fiata Scudo Furgon zaczyna się od 89 421 zł, Kombi do przewozu osób z homologacją N1 od 102 459 zł, zaś Scudo Pianale już od 94 280 zł. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Audi Hungaria: start produkcji nowego Audi TT Coupe Trzecia generacja modelu wchodzi do produkcji seryjnej Kompaktowy samochód sportowy w całości produkowany jest w Győr Dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji mówi: „Doświadczona załoga węgierskich zakładów ma istotny wkład do światowego sukcesu nowego Audi TT“ Ingolstadt/Győr, 25 lipca 2014 r. W AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. właśnie rozpoczyna się seryjna produkcja trzeciej generacji Audi TT i Audi TTS Coupé. Po Audi A3 Limousine, S3 Limousine i nowym A3 Cabriolet, których produkcja na Węgrzech rozpoczęła się już w ubiegłym roku, z taśmy produkcyjnej zakładów w Győr będzie teraz zjeżdżać także nowe Audi TT. Wszystkie te modele w całości wytwarzane są w węgierskiej fabryce czterech pierścieni. Audi TT wzbudza podziw zwłaszcza swym sportowym charakterem, pełną emocji stylistyką i innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi napędu, obsługi oraz instrumentów pokładowych. „Nasze zakłady na Węgrzech od wielu lat udowadniają, że budowane w nich samochody spełniają wszystkie wymagania segmentu premium. Zawdzięczamy to elastycznej i doświadczonej załodze. Dzięki niej i jej olbrzymiej wiedzy, światowy sukces modelu TT może być kontynuowany“ – mówi dr Hubert Waltl, członek zarządu Audi AG ds. produkcji. Thomas Faustmann, szef AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. podkreśla: „Pełna produkcja nowego Audi TT to szczytowe osiągnięcie zakładów w Győr. Historia sukcesu rozpoczęła się tu już przed 15 laty - montażem pierwszej generacji Audi TT Coupé. Audi Hungaria, we współpracy z zakładami w Ingolstadt, wyprodukowało w minionych latach ponad pół miliona egzemplarzy modelu TT.“ „Nowa generacja Audi TT to trzeci model, który w całości będzie wytwarzany w nowej fabryce w Győr“ mówi Gerd Walker, szef produkcji w węgierskich zakładach Audi. „Bezproblemowe uruchomienie nowej linii produkcyjnej to ważna dla Audi Hungaria chwila. Dzięki niej, zakłady są w pełni wykorzystane.“ Obecnie, w nowej fabryce zatrudnionych jest ponad trzy tysiące ludzi. Ośmiuset spośród nich pracowało już wcześniej, przy produkcji innych modeli. Wszyscy zostali przeszkoleni w ramach komplementarnego programu szkoleń, w specjalnie stworzonym w tym celu przez Audi Hungaria centrum projektowo-szkoleniowym oraz w niemieckich oddziałach Audi. Seryjna produkcja pierwszej generacji Audi TT rozpoczęła się w 1998 roku. W roku 2006 pojawiła się druga jego generacja, a w 2009 roku rozpoczęto wytwarzanie Audi TT RS. W listopadzie ubiegłego roku z taśmy w Győr zjechało pięćsettysięczne Audi TT z dwudziestopięciomilionowym silnikiem – czterocylindrowym TFSI o pojemności dwóch litrów. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014, zadebiutowała trzecia generacja Audi TT. Kolejne wcielenie tego kompaktowego, sportowego auta i tym razem przyciągnęło uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie, w koncepcji obsługi oraz zupełna nowość - Audi virtual cockpit, to cechy nowego coupé. Koncepcję obsługi w nowym modelu TT na nowo, całkowicie od podstaw, przeprojektowano. Gdy w roku 1998 na rynku pojawiło Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję – surowy, geometryczny, zamknięty formalnie język nadawał mu status ikony. W nowej generacji TT styliści Audi sięgnęli do wielu z tych detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt. Pod maskami nowych TT i TTS pracują czterocylindrowe silniki z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim. Zakres mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwie jednostki benzynowe TFSI i jeden motor TDI łączą w sobie sportową siłę z pionierską wydajnością. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego każdego z nich. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. 2014 Ford F-150 FX4 Tremor Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  5. $3.4 Million Lykan HyperSport Start Up, Sound and Driving
  6. 2009 Rolls-Royce Phantom Coupe Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  7. Start produkcji SKODY Rapid w Rosji! Rozpoczęła się produkcja kompaktowej limuzyny ŠKODY w Rosji. Pochodzące z miejscowości Kaługa egzemplarze pojawią się na tamtejszym rynku pod koniec kwietnia. ŠKODA przyspiesza w Rosji. Kolejnym etapem ekspansji czeskiego producenta jest rozpoczęcie produkcji modelu Rapid w fabryce w Kałudze, położonej na południowy zachód od Moskwy. Rewelacyjnie przyjęty na świecie model (ponad 130 000 wyprodukowanych egzemplarzy) spełnia wszystkie warunki, by stać się przebojem rosyjskiego rynku: to kompaktowa limuzyna wyróżniająca się ogromną przestronnością, maksymalną funkcjonalnością, ekonomicznymi silnikami, bezkompromisowym podejściem do tematu bezpieczeństwa i najlepszym stosunkiem ceny do jakości. „Sprzedana już w ilości ponad 130 000 sztuk ŠKODA stworzyła dla nas nową klasę i okazała się wielkim sukcesem” – wyjawia prezes zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Poprzez start produkcji w Kałudze wprowadzamy model Rapid na rynek trzeciego, największego odbiorcy naszych samochodów na świecie. ŠKODA planuje znaczący rozwój w Rosji w najbliższych latach, a model Rapid odgrywa kluczową rolę w tej strategii”. Rapid uzupełnia gamę modelową ŠKODY, wypełniając rynkową przestrzeń pomiędzy modelami Fabia i Octavia. Ze swoimi kompaktowymi wymiarami (4,48 m długości, 1,7 m szerokości), ta limuzyna ŠKODY zapewnia wyjątkowo dużą przestrzeń dla wszystkich podróżujących i całego ich bagażu. O wysoką funkcjonalność dbają nieodłączne dla każdej ŠKODY przemyślane rozwiązania, a wyjątkowo atrakcyjna cena nie stanęła na drodze do zastosowania najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa. „Z taką charakterystyką ŠKODA Rapid idealnie odpowiada na wszystkie potrzeby i oczekiwania Klientów w Rosji” – mówi Miroslav Kroupa, Dyrektor Regionalny ŠKODA Rosja. Poprzez rozpoczęciem produkcji modelu Rapid w Rosji, czeski producent chce kontynuować bardzo obiecujący rozwój marki w tym kraju. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła rosyjskim kierowcom 87 500 samochodów. Rapid to już drugi z produkcyjnych debiutów ŠKODY w Rosji na przestrzeni zaledwie kilku tygodni – w połowie lutego ruszyła produkcja gruntownie odnowionego modelu Yeti, w drugiej placówce produkcyjnej ŠKODY w tym kraju, w Niżnym Nowogrodzie. Model Rapid już w początkowych założeniach został stworzony jako samochód globalny, adresowany na rynki wszystkich szerokości geograficznych. Pod koniec roku 2012 kompaktowa limuzyna zapoczątkowała szóstą linię modelową ŠKODY. Oprócz Czech i Rosji, Rapid produkowany jest także w Chinach i Indiach. Wprowadzenie na rynek rosyjski jest kolejnym kamieniem milowym dla tego niezwykle dobrze przyjmowanego wszędzie modelu. Model Rapid to kluczowy element właśnie przeprowadzanej największej modelowej ofensywy w historii ŠKODY. W najbliższych latach czeski producent planuje zwiększyć globalną produkcję do poziomu półtora miliona sztuk rocznie. ŠKODA będzie przez ten czas prezentować średnio co pół roku zupełnie nowy lub gruntownie odnowiony model. Tylko w 2013 roku zaprezentowano aż osiem nowości modelowych. W tym czasie czeska marka sprzedała 920 800 sztuk samochodów, co jest drugim najlepszym wynikiem w jej historii. Na rok 2014 ŠKODA przygotowała kolejne ważne kroki w swojej strategii modelowej i stylistycznej. Spektakularne studium ŠKODA VisionC zaprezentowane na targach w Genewie zwiastuje ten nowy, odważny etap w dziejach marki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. 2014 Jaguar XJR L Supercharged Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  9. ŠKODA Rapid Spaceback: udany start młodego kompaktu ŠKODY › Pierwszy hatchback ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów świetnie radzi sobie na rynku: od października 2013 roku dostarczono klientom już niemal 12.000 samochodów › Stylistyka: dynamiczna, atrakcyjna dla młodych klientów › Typowa ŠKODA: przestronna, funkcjonalna i z pomysłami „Simply Clever” › Indywidualna: panoramiczny dach szklany i długa tylna szyba › Środowisko: oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne; emisja CO2 od 99 g/km Mladá Boleslav/Genewa, marzec 2014 – Rapid Spaceback jest pierwszym kompaktowym hatchbackiem czeskiej marki. ŠKODA Rapid, wprowadzona na rynek jesienią 2013 roku, wyróżnia się swoją emocjonalną, dynamiczną i świeżą stylistyką oraz przyciąga uwagę młodszych grup klientów. Samochód stawia na czysty, indywidualny wygląd o szczególnym szyku, zwłaszcza w wykonaniu z panoramicznym szklanym dachem i długą tylną szybą. Młody kompakt ŠKODY świetnie został przyjęty przez klientów. Do dziś (stan na 31.01.2014) ŠKODA dostarczyła klientom już niemal 12.000 samochodów. Typowo dla ŠKODY model oferuje mnóstwo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, kompleksowe bezpieczeństwo, nowoczesną technikę, małe zużycie paliwa i znakomity stosunek ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza ona wejście do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA Rapid Spaceback jest świeża i dynamiczna. To kompaktowy samochód o sportowych ambicjach, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin. Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i stanowi perfekcyjne połączenie emocjonującej stylistyki i dobrych, praktycznych cech ŠKODY”, dodał prof. dr Vahland. Świeży, przestronny kompakt o sportowych cechach Precyzyjne linie, dynamiczne kontury i wyrazista gra światła i cienia – nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest autem o sportowej świeżości i dynamicznej elegancji, atrakcyjnym i pociągającym już od pierwszego spojrzenia. Profil boczny ŠKODY Rapid Spaceback ma szczególne akcenty. W porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami sylwetka jest bardziej dynamiczna i rozciągnięta, podkreślona wyrazistymi liniami, dużym rozstawem osi (2.602 milimetrów) i ostrą, wysoko umieszczoną linią bocznego przetłoczenia. Pomiędzy słupkiem C i D w ŠKODZIE Rapid Spaceback znajduje się trzecie okno boczne. Duże powierzchnie okien wraz ze smukłymi słupkami tworzą jasną i przyjazną atmosferę wewnątrz i zapewniają doskonałą widoczność. Duży akcent położono na możliwości indywidualizacji. Jedną z atrakcji jest ogromny, opcjonalny szklany dach panoramiczny ciągnący się od przedniej szyby aż do tylnej, zapewniający pasażerom niezakłócony widok nieba. Efekt: duża ilość światła, poczucie przestrzeni i świeżości. Dach panoramiczny ma wymiary 1.713 x 1.155 milimetrów, a jego przejrzysta powierzchnia wynosi 1.210 x 780 milimetrów. Dach panoramiczny Rapida Spacebacka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie w połączeniu z wydłużoną tylną szybą. Powierzchnia przeszklona sięga wtedy od szyby przedniej, poprzez dach panoramiczny aż do końca pokrywy bagażnika. Przyciemniona, długa tylna szyba sięga prawie o dziesięć centymetrów dalej niż zwykła tylna szyba Rapida Spacebacka. Właśnie te dwa nowe, charakterystyczne elementy nadają Rapidowi Spacebackowi niepowtarzalną indywidualność. Tył podkreśla dynamiczny charakter Rapida Spacebacka. Linie są czyste i wyraziste. Czarna wstawka, pełniąca rolę dyfuzora, i światełka odblaskowe w zderzaku oraz szerokie lampy tylne w charakterystycznym dla marki kształcie litery „C” podkreślają poziomą orientację. Umieszczonemu centralnie logo marki towarzyszą napisy: „ŠKODA” po lewej stronie i nazwa modelu „RAPID” po prawej. Przód ŠKODY Rapid Spaceback zawiera charakterystyczne elementy Rapida: wydatną atrapę chłodnicy z 19 pionowymi listewkami i chromowaną ramką, logo ŠKODA na zaokrąglonym „nosie” maski i reflektory główne oraz przeciwmgłowe rozmieszczone na planie liścia koniczyny. Już od wprowadzenia na rynek Rapid Spaceback na życzenie jest dostępny z pakietem ksenonowym. W jego skład wchodzą ksenonowe reflektory główne i reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestronne, atrakcyjne wnętrze – do gruntu „Simply Clever” „Ze swoją atrakcyjną kombinacją dużej ilości miejsca, funkcjonalności i stylistyki Rapid Spaceback jest bardzo przestronnym autem, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości naszej marki”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Typowo dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie”, dodał Eichhorn. Rapid Spaceback ma tyle samo miejsca dla pasażerów jak „starszy brat”, pomimo, że jest krótszy o 18 centymetrów od limuzyny: tył Rapida Spacebacka oferuje w swoim segmencie najwięcej miejsca na nogi (64 milimetry) i przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów). Bagażnik o pojemności 415 litrów lub 1.380 litrów po złożeniu kanapy jest jednym z największych w segmencie. Do wielkiej przestronności dochodzą liczne rozwiązania „Simply Clever”: nowy Rapid Spaceback ma podwójną podłogę w bagażniku, która umożliwia podzielenie przestrzeni na dwa poziomy, umożliwiając lepsze jego wykorzystanie. Ponadto Rapid Spaceback ma wszystkie praktyczne rozwiązania znane z Rapida w wersji limuzyny. Należą do nich: skrobaczka do szyb na pokrywie wlewu paliwa, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, dwustronna mata w bagażniku czy pojemnik na odpadki w drzwiach. Inne przykłady to uchwyt na kwit parkingowy, uchwyt na urządzenia multimedialne, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu oraz półka bagażnika, którą można schować za kanapą. Wnętrze nowego Rapida Spacebacka może się także pochwalić sportową, trójramienną kierownicą, eleganckimi listwami dekoracyjnymi i świeżymi wzorami obić foteli. Bezpieczeństwo bez kompromisów Nowa ŠKODA Rapid Spaceback oferuje typowy dla ŠKODY, wysoki standard bezpieczeństwa. Obszerny pakiet bezpieczeństwa chroni pasażerów w razie wypadku. W jego skład wchodzą czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu oraz zagłówki z regulacją wysokości. W krajach UE w standardzie znajdują się układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy). Kolejnymi elementami bezpieczeństwa czynnego są opcjonalne ksenonowe reflektory główne, nadzór ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i wspomaganie ruszania pod górę. Rapid Spaceback jest wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C*EPS (Column-Electric Power Steering). Stopień elektromechanicznego wspomagania kierownicy zależy od prędkości jazdy. W C-EPS programowo sterowany silnik elektryczny, osadzony na kolumnie kierownicy, wspomaga ruchy kierownicą. Zalety w stosunku do zespołu hydraulicznego z pompą hydrauliczną, wężami i płynem hydraulicznym to mniejsza masa i mniej miejsca potrzebnego na zabudowę. Cztery silniki benzynowe, dwa wysokoprężne W Europie ŠKODA Rapid Spaceback jest dostępna z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Te nowoczesne jednostki napędowe mają moc od 55 kW do 90 kW. Silnik wysokoprężny 1.6 TDI/66 kW świętuje swoją premierę w rodzinie modeli Rapida wraz z premierą Rapida Spacebacka. Rozszerza on ofertę silnika wysokoprężnego 1.6 TDI/77 KW. W wersji GreenLine Rapid Spaceback z silnikiem 1.6 TDI/77 KW zużywa zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 99 g/km. Silnik ten można zamówić w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Wszystkie silniki TDI i TSI są też dostępne w oszczędnych wersjach Green tec. Wśród silników benzynowych są dostępne cztery jednostki napędowe. Trzycylindrowy silnik 1.2 MPI/55 kW i dwa czterocylindrowe 1.2 TSI (63 kW i 77 kW) są dostępne z ręczną skrzynią biegów. Największy silnik benzynowy, 1.4 TSI o mocy 90 kW, jest oferowany z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. BMW E46 330d -29C cold start, Finland
  11. więcej -> Nowy Nissan Qashqai na start | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. First Start Engine 1JZ-GTE http://www.youtube.com/watch?v=-hNfdcgzqaM&list=TL0fmyMrsC5gdzHQd1Sd6Lf3plOn6Va1-Q
  13. więcej -> Mercedes GLA na start | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. 2014 Kia Cadenza (Technology Group) Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  15. 2013 24 Hours Of Le Mans Start - Audi vs Toyota + Allan Simonsen Crash
  16. więcej -> Nowa Skoda Yeti na start | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Lamborghini Veneno LOUD Exhaust Sound! - 2x Start and Moving
  18. więcej -> Nowe Audi A3 Cabriolet na start, baza rejestracji pojazdów, ranking sprzedaży motocykli, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Dobry start nowego Peugeot 308, rynek nowych samochodów, park samochodów, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Rallye du Mont Blanc Morzine 2013 [HD] - Crash and Show - Rallye Start
  21. 2014 Jeep Grand Cherokee Summit V8 Start Up
  22. 2012 Aston Martin Rapide Start Up, Exhaust, and In Depth Review
  23. więcej -> Nowy Hyundai i10 na start, park samochodów, testy samochodów osobowych, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. [h=1]Audi S8 V10 SOUND vs BMW M6 V10 exhaust SOUND - Start up + Revving Revs 6er E63 A8 4E[/h]
×