Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'starcie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Potężne przyśpieszenie już na starcie: studyjne Audi TT clubsport turbo Premiera nad jeziorem Wörthersee: studyjny pojazd z silnikiem 2.5 TFSI i dwoma elektrycznie napędzanymi sprężarkami Moc 441 kW (600 KM) i moment obrotowy 650 Nm; przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy Szef rozwoju, prof. dr Hackenberg mówi: „to rozwiązanie techniczne jest prawie gotowe do wprowadzenia do produkcji” Ingolstadt/Reifnitz, 11 maja 2015 r. Szerokie elementy karoserii, potężny tylny spojler i moc 441 kW (600 KM): Audi TT clubsport turbo imponuje siłą i stylistyką. To techniczne studium, będzie od 13 do 16 maja prezentowane przez cztery pierścienie podczas imprezy Wörthersee Tour w austriackiej miejscowości Reifnitz. Twórcy tego koncepcyjnego pojazdu inspirowali się odnoszącym sukcesy Audi 90 IMSA GTO z późnych lat osiemdziesiątych XX w. Pod maską debiutuje zupełnie nowe rozwiązanie techniczne: dwie elektrycznie napędzane sprężarki powietrza sprawiają, że silnik reaguje błyskawicznie, a jazda jest jeszcze bardziej dynamiczna. „Dwie elektrycznie napędzane sprężarki to zupełnie nowy wymiar przyjemności z jazdy. Potęgują możliwości natychmiastowego przyśpieszania, zwiększają moment obrotowy oraz dają dużą moc” - wyjaśnia prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Jesteśmy już blisko gotowości do rozpoczęcia seryjnego montażu tego rozwiązania w silnikach TDI. Tutaj, jako pierwszy na świecie producent samochodów, prezentujemy je w silniku TFSI. Z myślą o miłośnikach naszej marki, którzy pojawią się nad Wörthersee, zamontowaliśmy dwie elektryczne napędzane sprężarki w studyjnym pojeździe o wyjątkowo sportowym charakterze.” Silnik 2.5 TFSI o zwiększonej mocy, w który wyposażono Audi TT clubsport turbo, charakteryzuje się wyjątkowymi osiągami. Pięciocylindrowa jednostka napędowa z pojemności skokowej 2480 cm3 wydobywa 441 kW (600 KM) mocy oraz 650 Nm momentu obrotowego, dostępnego w przedziale od 3000 do 7000 obr./min. Przekłada się to na 176 kW (240 KM) mocy i 260 Nm momentu obrotowego z litra pojemności. Moc silnika przenoszona jest na koła za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Dzięki konsekwentnie stosowanej koncepcji lekkiej budowy, masa własna studyjnego Audi TT clubsport turbo to tylko 1396 kilogramów. Standardowy sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu zaledwie 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 310 km/h. Swoje zalety, model TT clubsport turbo ukazuje w pełni już na pierwszych metrach sprintu do setki. Jego elektrycznie napędzane sprężarki (EAV), w zaledwie 2,5 sekundy, pozwalają mu pokonać pierwszych szesnaście metrów - o sześć więcej (około półtorej długości pojazdu), niż porównywalne auto bez tej innowacji. Elektryczny napęd: dodatkowa sprężarka wypełnia turbodziurę Zalety elektrycznie napędzanych sprężarek: szybko i bez odczuwalnych opóźnień rozkręca się do maksymalnych obrotów i zwiększa ciśnienie doładowania nawet wtedy, gdy w konwencjonalnej turbosprężarce jest do dyspozycji zbyt mało energii napędowej spalin. W oparciu o tę zasadę, tradycyjna sprężarka może być przystosowana do wysokich ciśnień doładowania i w związku z tym do wysokich mocy silnika. Doładowanie e-turbo przez cały czas zapewnia spontaniczną reakcję silnika i dynamiczne przyspieszenie, nawet na niskich obrotach. Efekt jest imponujący. Jednostka 2.5 TFSI rozwija swoją ogromną moc bez jakiegokolwiek odczuwalnego opóźnienia. Jest ona dostępna w każdej sytuacji – wystarczy przycisnąć pedał gazu. W pojedynku na przyspieszenia, TT clubsport turbo bez trudu pokonuje równie silnego odpowiednika, nie wyposażonego w dwie elektrycznie napędzane sprężarki. Akumulator: instalacja elektryczna 48V Nie tylko moc pięciocylindrowej jednostki napędowej jest zachwycająca. Również jej gardłowego dźwięku nie da się pomylić z jakikolwiek innym. Układ wydechowy zaprojektowano tak, by wytwarzało się w nim minimalne przeciwciśnienie. Zaraz za wyścigowym tłumikiem zamontowano dodatkową rurę odprowadzającą spaliny. Jednostka 2.5 TFSI chłodzona jest przy pomocy chłodnicy wywodzącej się z wyścigowych samochodów. Przy niskiej prędkości obrotowej silnika, elektrycznie napędzane sprężarki zwiększają moment obrotowy nawet o 200 Nm. Elektryczna instalacja pokładowa o mocy 48V - kolejne, ważne, przyszłościowe rozwiązanie opracowane przez Audi – zaopatruje sprężarki w energię elektryczną. Kompaktowy akumulator litowo-jonowy umieszczony w bagażniku, gromadzi energię pozyskiwaną w procesie rekuperacji. Przetwornik prądu stałego daje połączenie z instalacją elektryczną 12V. Moc Audi TT clubsport turbo pewnie przenoszona jest na drogę za pomocą stałego napędu na cztery koła quattro, którego wielopłytkowe sprzęgło, dla lepszego rozłożenia ciężaru, osadzono na tylnej osi. Układ zawieszenia typu „coilover”, gdzie amortyzatory zintegrowano ze sprężynami, umożliwia bardzo precyzyjną regulację wysokości zawieszenia podczas jazdy oraz siły tłumienia amortyzatorów. Elektryczna funkcja unoszenia, chroni podwozie przed uszkodzeniami np. podczas podjazdu pod wysoki krawężnik. Elektroniczna kontrola stabilizacji ESC oraz selektywne sterowanie rozkładem momentów, idealnie dopełniają dynamicznych cech podwozia. Koła pojazdu studyjnego mają rozmiar 9,5 J x 20. Utrzymane w stylistyce sześciu podwójnych szprych felgi są dwukolorowe: srebrno metaliczne oraz matowo czarne. Rozmiar ogumienia: 275/30. Za każdym z czterech kół, znajdują się wyjątkowo lekkie i odporne na ścieranie ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym. Przednie tarcze mają średnicę 370 milimetrów. Szersze o 14 centymetrów: dodatkowe elementy karoserii Dzięki rozstawowi kół: 1736 milimetrów z przodu i 1729 milimetrów z tyłu, to kompaktowe auto sportowe solidnie trzyma się drogi. Długość samochodu to 4,33 m, a jego szerokość: 1,97 m. Łącznie z lusterkami bocznymi, pojazd jest o 14 centymetrów szerszy niż seryny model TT. Kanciaste błotniki wyglądają niczym dodatkowe, osadzone po bokach auta bryły. W ten sposób, w nieco ekstremalnej formie, podkreślają charakterystyczną stylistykę modeli Audi TT i akcentują napęd na cztery koła quattro. Zarówno przednie, jak i tylne błotniki polakierowanego w kolorze Ferrotitanium samochodu są otwarte. Przepływające przez nie podczas jazdy powietrze, chłodzi hamulce. Osłona chłodnicy Singleframe i duże wloty powietrza, których pionowe użebrowanie kontynuuje sygnaturę świateł reflektorów Matrix LED, są również zoptymalizowane w kierunku maksymalnie efektywnego przepływu powietrza. Ręcznie ustawiany tylny spojler, to udoskonalenie pochodzące z modelu Audi Sport TT Cup, startującego w zainaugurowanej niedawno nowej serii wyścigów. Spojler został poszerzony o 20 cm, a jego boki, na których umieszczono symbol czterech pierścieni, otrzymały nową geometrię. Podobnie jak wiele innych elementów: wloty powietrza i duży grill z przodu, błotniki i boczne listwy progowe, potężny dyfuzor z tyłu, którego boczne segmenty odzwierciedlają motyw wlotów powietrza, spojler również zbudowano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Wnętrze: w pełni skoncentrowane na sportowych kierowcach „Klatka bezpieczeństwa” zbudowana z bardzo wytrzymałych rur tytanowych sprawia, że tylna strefa wnętrza jest jeszcze sztywniejsza i bardziej bezpieczna. Z przodu zamontowano lekkie fotele sportowe z czteropunktowymi pasami. System wskaźników i obsługi wraz z cyfrowym Audi virtual cockpit, jest skoncentrowany na kierowcy. Prowadzący samochód steruje wszystkimi ważnymi parametrami jazdy przy pomocy czterech przycisków umieszczonych satelitarnie na wielofunkcyjnej kierownicy. We wnętrzu Audi TT clubsport dominują sportowe materiały: CFK i czarna alcantara. Sportowe fotele pokryto koralowo pomarańczową alcantarą z kontrastowymi szwami i lamówkami. Duże, wykonane z CFK powierzchnie w drzwiach i na konsoli środkowej, nadają wnętrzu sportowego akcentu. Wyściełany alcantarą uchwyt w drzwiach w kształcie tuby, służy do ich zamykania. Otwory wentylacyjne i obudowa dźwigni zmiany biegów mają również koralowo pomarańczowe akcenty. Sama dźwignia wykonana jest z aluminium i pracuje w otwartym tunelu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Osiem skarbów ŠKODY na starcie Sachsen Classic W prestiżowym rajdzie samochodów klasycznych Sachsen Classic czeska marka wystawia silną reprezentację: osiem wyjątkowych okazów ze swojej bogatej, 119-letniej historii. Podczas trwającej w dniach 21-23 sierpnia imprezy widzowie będą mieli okazję zobaczyć cały przekrój modeli tej czeskiej marki: od modelu Laurin & Klement 110 z 1925 roku po legendarną ŠKODĘ 110 R sports coupé z 1978 roku. Trasa dwunastej edycji Sachsen Classic w tym roku znów wiedzie przez Czechy. Na tę okoliczność, w miejscowości Karlowe Wary jednym z elementów rajdu będzie prezentacja kolejnych czterech, unikalnych modeli marki pochodzących z muzeum ŠKODY. Wśród nich znajdzie się wierna reprodukcja pierwszego pojazdu czeskiej marki - słynnego Voiturette A. „Ze wspaniałą historią motoryzacji Saksonii i tysiącami podekscytowanych widzów, Sachsen Classic jest jednym z najważniejszych wydarzeń każdego sezonu klasycznej motoryzacji” - mówi Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. rozwoju technicznego. „Wydarzenie to ma szczególne znaczenie dla ŠKODY w tym roku, jako że jednodniowy przejazd przez Republikę Czeską sprawia, że przez część trasy będziemy się czuć niemal jak gospodarze. To daje nam powód, by wysłać na ten szczególny rajd jeszcze więcej zabytkowych samochodów naszej marki, niż kiedykolwiek wcześniej” - dodaje Frank Welsch. Jednym z najstarszych samochodów na linii startowej rajdu będzie dostarczony przez ŠKODĘ okaz Laurin & Klement 110 z 1925 roku. Samochód ten reprezentuje kamień milowy w historii czeskiego producenta: jego produkcja rozpoczęła się w roku połączenia firmy założonej przez Václava Laurina i Václava Klementa ze specjalizującą się do tej pory w innych gałęziach przemysłu firmą ŠKODA. Pomiędzy rokiem 1925 a 1929 zbudowano około trzech tysięcy takich samochodów. Egzemplarz uczestniczący w Sachsen Classic pochodzi z pierwszej serii produkcyjnej, dlatego znaleźć na nim można wyłącznie logo L&K. Późniejsze egzemplarze nosiły już oznaczenia obydwu firm. Elegancka ŠKODA 645 prezentuje z kolei samochodowy luksus lat trzydziestych. Tylko 758 pojazdów tego typu zostało wybudowanych w latach 1929-1934. W Saksonii poprowadzi ją siedmiokrotny rajdowy Mistrz Niemiec, Matthias Kahle. ŠKODY 1101 Tudor oraz 440 z roku 1957 po niedawno zakończonym procesie restauracji będą kolejnymi ważnymi uczestnikami rajdu. Druga z nich, popularnie nazywana „Spartak”, była w tamtym czasie odpowiedzią producenta na wzrastające zapotrzebowanie na rozsądnie wyceniony, przyziemny, ale jednocześnie nowoczesny samochód. Tę popularną w przeszłości ŠKODĘ poprowadzi kierowca rajdowy Sepp Wiegand. Młody niemiecki zawodnik jeździ na co dzień ŠKODĄ Fabią Super 2000 i utrzymuje rewelacyjną drugą pozycję w Rajdowych Mistrzostwach Europy, ale już nie może się doczekać rajdu Sachsen Classic: „To doskonała okazja do połączenia motorsportu z cenioną motoryzacją klasyczną. Niezwykle cieszę się z możliwości bycia częścią tego wspaniałego wydarzenia wraz ze ŠKODĄ 440 Spartak w mojej ojczyźnie. To mocne zderzenie z historią: ten samochód jest prawie trzy razy starszy ode mnie!”. Następny start zawodnika ŠKODY w Rajdowych Mistrzostwach Świata będzie miał miejsce także w Czechach: na Barum Rally w dniach 29-31 sierpnia. ŠKODA Popular Monte Carlo z 1937 roku nazwą nawiązuje do już wtedy bogatej, pełnej sukcesów historii startów ŠKODY w motorsporcie. W 1936 roku ŠKODA Popular osiągnęła imponujące drugie miejsce w legendarnym Rajdzie Monte Carlo. Aby uczcić to osiągnięcie, producent zaprezentował wyjątkową serię siedemdziesięciu egzemplarzy ŠKODY Popular nazwanych tak, jak rajd: Monte Carlo. Jeden z nich może być podziwiany już od startu rajdu w Saksonii, tak samo jak rewelacyjnie utrzymany egzemplarz wyścigowej konstrukcji ŠKODA 110 R sports coupé z 1978 roku. Uczestnictwo czeskiej marki w Sachsen Classic wieńczy obecność modelu ŠKODA 1200 Sedan z roku 1955. W piątek 22 sierpnia startujący w saksońskim rajdzie dotrą do Karlowych Warów, gdzie ŠKODA przygotuje ekskluzywny pokaz kolejnych czterech historycznych modeli marki. Uczestnicy i widzowie będą mogli zachwycić się wiernie odtworzonym egzemplarzem Voiturette Type A. W 1905 roku był to pierwszy samochód stworzony przez założycieli marki Laurin & Klement. Uwagę będzie na siebie zwracać niewątpliwie także Laurin & Klement Type S. Egzemplarz ten pochodzi z 1911 roku, lecz dzięki dużemu zainteresowaniu i licznym unowocześnieniom utrzymywał się w produkcji seryjnej aż do 1924 roku. Samochód ten, pochodzący z pierwszej serii produkcyjnej Typu S, wyposażony jest w silnik o pojemności 1771 centymetrów sześciennych i mocy 14 KM. Kolekcję tę uzupełni okazała ŠKODA 645 i odtworzona wnikliwie, z wielką dbałością o szczegóły ŠKODA 966 Supersport. Sachsen Classic to jedno z najpopularniejszych wydarzeń motoryzacji klasycznej w Europie, cieszące się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem właścicieli i miłośników zabytkowych samochodów. Rajd rozpocznie się w czwartek 21 sierpnia dokładnie o godzinie 12:01 na głównym rynku Zwickau. Drugiego dnia z Zwickau dotrze przez niemiecko-czeską granicę do Karlowych Warów. Trzeci i ostatni etap odbywający się 23 sierpnia będzie prowadził przez aż 258 kilometrów malowniczych dróg, ponownie z rynku Zwickau ku Augustusplatz w Lipsku. Samochody zaczną docierać tam od godziny 15:30. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. kuczor23

    Warszawskie starcie gigantów

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=31440
  4. Encounter - czyli uliczne starcie - Adrenaline Motorsport <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=TE-EaRNwauY&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=TE-EaRNwauY&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  5. superoes http://www.roadlook.pl/sport/rajd-barum-2007-104-zalogi-na-starcie-vouilloz-wygral-superoes.html
  6. Rajd Barum 2007: cztery polskie załogi na starcie http://www.roadlook.pl/sport/rajd-barum-2007-cztery-polskie-zalogi-na-starcie.html
×