Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'spider' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 79 wyników

  1. Światowa premiera Alfy Romeo 4C Spider. Na Salonie Samochodowym w Detroit - „North American International Auto Show 2015” - przedstawiono wersję produkcyjną Alfy 4C Spider przeznaczoną na rynek północnoamerykański. Alfa Romeo 4C Spideroferuje osiągi rodem z wyścigów samochodowych, najnowocześniejszą technologię i ujmujący, włoski styl a dodatkowo zapewnia przyjemność i swobodę podczas jazdy „na wolnym powietrzu”. Wysokiej jakości kabina samochodu z odkrywanym dachem oraz kompaktowych rozmiarów silnik umieszczony w pozycji centralnej czerpią z ponad stuletniej tradycji włoskiego wzornictwa - funkcjonalnego i rewolucyjnego. Ekskluzywna rama szyby przedniej oraz obudowa pałąków wzmacniających wykonana z włókna węglowego (dostępna na zamówienie) uwydatniają ultra lekkie elementy strukturalne nadwozia wykonanego z włókna węglowego oraz aluminiowej ramy, które zapewniają 4C Spider niesamowity stosunek masy do mocy oraz osiągi porównywalne z osiągami supersamochodów. Innowacyjne i ekskluzywne rozwiązania technologiczne: turbodoładowany, aluminiowy silnik o pojemności 1750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim, z intercoolerem i z podwójnym, ciągłym rozdzielaczem faz rozrządu w połączeniu z doskonałą, automatyczną skrzynią biegów, z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT i selektorem Alfa DNA z czterema różnymi trybami jazdy. Nowy układ wydechowy dual-mode Akrapovič z wykończeniem z włókna węglowego, podwójnym tłumikiem umieszczonym centralnie wydaje charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk. Produkowana ręcznie w zakładzie Maserati w Modenie Alfa Romeo 4C Spider łączy doskonały styl i niesamowite osiągi Alfy Romeo z niezwykłym, rzemieślniczym kunsztem produkcji Maserati. Alfa Romeo 4C Spider pojawi się w Europie latem 2015 roku. Należąca do legendarnej tradycji marki Alfa Romeo i emocjonujących doświadczeń motoryzacyjnych związanych z jazdą „na wolnym powietrzu”, 4C Spider łączy świetną widoczność z kabiny pasażerskiej z doskonałą słyszalnością niesamowitego dźwięku silnika Alfy oraz sportowym charakterem wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C Coupé. Jej włoski styl jest rewolucyjny i ujmujący. Kabina kierowcy wykonana z włókna węglowego typu „monocoque”, inspirowana bolidem Formuły 1, zapewnia niesamowity stosunek masy do mocy. Nowoczesna technologia, w tym wykonany w całości z aluminium turbodoładowany silnik o pojemności 1.750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim, z intercoolerem i podwójnym, ciągłym rozdzielaczem faz rozrządu, pozwalają uzyskać osiągi porównywalne z osiągami supersamochodów. „4C” i tradycja AlfyRomeo.Nazwa Alfa Romeo 4C Spider odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji marki: w latach 30. i 40. XX w. skróty 8C i 6C wskazywały na auta wyścigowe i szosowe wyposażone w mocne, ośmio- i sześciocylindrowe silniki. Tak samo, jak w przypadku wielokrotnie nagradzanej 4C Coupé, nazwa nadana Alfie Romeo 4C Spider oznacza powrót do „wielkich Alf Romeo” i odnawia tradycję, dzięki czterocylindrowemu, turbodoładowanemu silnikowi o pojemności 1750 cm3, w całości wykonanemu z aluminium, z wtryskiem bezpośrednim z intercoolerem, który gwarantuje imponującą moc 136 KM/l. W tym dwumiejscowym samochodzie, dzięki świetnej widoczności z kabiny pasażerskiej oraz generowanemu przez silnik dźwiękowi i wydajnemu układowi wydechowemu, Spider zapewnia doskonałą przyjemność z jazdy i jest kwintesencją DNA i tradycji Alfy Romeo. 4C Spider stanowi część tradycji, w poczet której wchodzą najbardziej ekskluzywne modele, których cechą charakterystyczną jest lekkość i efektywność w nieskazitelnym stylu Alfy Romeo: 8C 2900 B Touring (1938) z nadwoziem z aluminium; 1900 C52 „Disco Volante” (1952), który pokonał barierę 230 km/h; i przede wszystkim legendarny 33 Stradale (1967) z silnikiem zamontowanym w pozycji centralnej i z ramą rurową ze stopu magnezu, całość w typowo włoskim, rewolucyjnym i funkcjonalnym stylu.Teraz czas na 4C Spider, aby to ona przyprawiała o dreszcze podczas jazdy, oferując osiągi i niezapomniane emocje, które to tylko Alfa Romeo potrafi wzbudzać. Rewolucyjny i ujmujący włoski styl.Kontynuując temat technologii zestawionej z osiągami i włoskim stylem, Alfa Romeo 4C Spider stanowi kolejny etap „podróży” marki, której szeregi zasilają takie modele jak: 8C Competizione, 8C Spider, 4C Coupé i 4C Spider Concept, zaprezentowane podczas 84. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Inspirowana modelem 33 Stradale, 4C Spider wykracza poza formy tego legendarnego samochodu wyścigowego z silnikiem umieszczonym centralnie i kontynuuje jego tradycję, koncentrując się na osiągach, lekkości i efektywności, m.in. dzięki nadwoziu wykonanym z kompozytu SMC, które nadają kształt jego ujmującemu, włoskiemu wzornictwu i które kryją konstrukcję kabiny kierowcy wykonaną z włókna węglowego oraz turbodoładowany silnik o pojemności 1750 cm3 z wtryskiem bezpośrednim. „Pulsujące serce” tego włoskiego supersamochodu otoczone jest nadwoziem, które oprócz roli estetycznej spełnia również rolę funkcjonalną, składając się m.in. z trzech wlotów powietrza i aerodynamicznego spoilera. Z „pulsującego serca” Alfy 4C Spider biorą początek wszystkie pozostałe elementy stylu samochodu: odważnie poprowadzone przetłoczenia otulają pokrywę tylną, podnosząc nadwozie powyżej linii kabiny samochodu, aby nadać mu jeszcze bardziej okazałego wyglądu. Tylny zderzak wraz z okrągłymi światłami ledowymi opiera się na krągłościach, które dają jeszcze większe wrażenie mocy, zgrabnie obejmując duże i funkcjonalne wloty powietrza chłodzące silnik. Poniżej, zamontowane w narożnikach, dwie rury wydechowe podkreślają sportowy wygląd Alfy 4C Spider. Inspirowany modelem 4C Spider Concept, nowy, centralny układ wydechowy dual-mode Akrapovič będzie dostępny w terminie późniejszym. Znajdujące się z dwóch stron Alfy 4C Spider, wyrzeźbione wloty powietrza tworzą wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie, które elegancko biegną w stronę przednich reflektorów. Wykonana z włókna węglowego rama szyby przedniej jeszcze bardziej podkreśla bryłę samochodu i zwiększa jej wytrzymałość i lekkość, jak również zapewnia punkty mocowania dla zdejmowanego, miękkiego dachu lub dla wykonanego z włókna węglowego sztywnego dachu, który dostępny będzie na zamówienie (nie w chwili wprowadzenia na rynek). Od szyby przedniej 4C Spider biorą początek wypukłe kształty maski, które znajdują swoje naturalne zwieńczenie na osłonie chłodnicy i typowym „scudetto” Alfa Romeo, który wraz z dwoma bocznymi wlotami powietrza wkomponowanymi w przedni pas, tworzy słynny „trilobo”, symbol designu Alfy Romeo. Wysokiej jakości kabina. Wnętrze kabiny Alfy Romeo 4C Spider inspirowane jest światem wyścigów i zostało zaprojektowane tak, aby zgrabnie połączyć wysoki poziom stylistyki z elementami funkcjonalnymi. Alfa Romeo 4C Spider wyposażona jest w pokryte skórą sportowe fotele oraz jednobryłowe nadwozie wykonane w całości z włókna węglowego - oba te elementy pochodzą ze świata wyścigów. Zaprojektowana z myślą o kierowcy kabina samochodu proponuje pokrytą skórą sportową kierownicę, spłaszczoną w dolnej części, sterowanie skrzyni biegów umieszczone na kierownicy oraz zespół pedałów z aluminium. Wnętrza ze skóry premium z ozdobnymi przeszyciami są dostępne w standardzie w Alfie Romeo 4C Spider i nadają jej ekskluzywnego wyglądu, tak samo jak ramki wlotów powietrza wykonane z włókna węglowego. Nowoczesna technologia znajduje swoje zastosowanie również w 7-calowym, kolorowym wyświetlaczu (DID), który pokazuje informacje o samochodzie w wyraźnej grafice, co pozwala kierowcy skoncentrować się na drodze czy torze.Nowością w gamie Alfy Romeo 4C jest ekskluzywny system audio Alpine. Przeznaczony dla miłośników wysokiej jakości system nagłaśniający, gwarantuje doskonały dźwięk oraz możliwość podłączenia urządzeń multimedialnych: połączenia telefoniczne Bluetooth, streaming Bluetooth, wejście USB, interfejs iPod i odczyt CD/MP3. Poza tym, radio Alpine zapewnia dostęp do radia HD i do SiriusXM Radio, gwarantując wysoką jakość cyfrowego sygnału audio. Szeroka gama kolorów, materiałów i detali. Szeroki wachlarz opcji, spośród których może wybierać każdy Klient, dopasowując je do własnych upodobań, zwiększa przyjemność posiadania Alfy Romeo. 4C Spider dostępne jest w siedmiu kolorach nadwozia: czerwonym Alfa, czarnym, białym, szarym (metalizowanym), czerwonym Competizione (lakier trójwarstwowy), białym Madreperla (lakier trójwarstwowy) i najnowszym żółtym. Dopełnieniem różnych połączeń kolorów nadwozia są różne zestawienia wersji wnętrza, w tym dwa rodzaje poszycia foteli: czarna skóra z czerwonymi przeszyciami, czerwona skóra z czerwonymi przeszyciami, nowa, czarna skóra z żółtymi przeszyciami oraz - tylko i wyłącznie w pakiecie Track - fotele wyścigowe z czarnej skóry z wstawkami z mikrofibry z czerwonymi bądź żółtymi przeszyciami. Dużą nowością w gamie 4C, nadającą niesamowitego, ekskluzywnego wyglądu jest skóra w kolorze brązowym z wewnętrznymi, czarnymi przeszyciami, która będzie dostępna w późniejszym okresie. Ta konfiguracja premium charakteryzuje się podwójnym zestawem kolorystycznym zestawu wskaźników, panelu drzwi i kierownicy. 4C Spider wprowadza również cztery nowe obręcze kół: dostępne są obręcze aluminiowe o skręcanym profilu 17” x 7,0” (przód) i 18” x 8,0” (tył) z posrebrzanymi lub czarnymi wykończeniami. Aby nadać wyjątkowego stylu i wydobyć maksymalne osiągi, dostępne są ponadto felgi o rozmiarach: 18” x 7,0” (przód) i 19” x 8,5” (tył) z posrebrzanymi lub czarnymi wykończeniami. Dopełnieniem całości są cztery różne kolory zacisków hamulcowych, w tym srebrny (w standardzie) lub czerwony, żółty lub czarny (na zamówienie). Centralnie umieszczony silnik: pełna gama unikalnych i ekskluzywnych rozwiązań technicznych. Dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi, zaawansowanej technologii i kompaktowym wymiarom, Alfa Romeo 4C Spider zapewnia maksymalną precyzję prowadzenia, zrywność i rewelacyjne osiągi. Świadczą o tym: maksymalna prędkość wynosząca 257,5 km/h, przyspieszenie w zaledwie 4,1 sekund od 0 do 100 km/h, przyspieszenie boczne 1,1 g oraz 1,25 g maksymalnego opóźnienie przy hamowaniu. Projektując superlekką platformę niezbędną dla zagwarantowania optymalnych osiągów i dynamiki na poziomie maksymalnym, inżynierowie Alfa Romeo czerpali inspirację z technologii Formuły 1, w szczególności z supersamochodów wykorzystujących najbardziej zaawansowane technologicznie materiały. Wynikiem jest jednobryłowa, modułowa konstrukcja kabiny kierowcy i pasażera „monocoque” wykonana w całości z naklejanych kolejnych warstw włókna węglowego w technologii „prepreg", układanych ręcznie, gwarantujących w ten sposób odpowiednią sztywność i wytrzymałość. Ważąca zaledwie 107 kg konstrukcja z włókna węglowego jest trzykrotnie bardziej wytrzymała i siedem razy lżejsza niż stal. Architekturę godną samochodu wyścigowego uzupełniają przednia i tylna rama, do której mocowany jest centralnie zawieszony silnik i nadwozie samochodu. Dzięki sztywności wynikającej z jednobryłowego nadwozia, inżynierom Alfa Romeo udało się zmniejszyć do minimum różnice strukturalne pomiędzy 4C Spider a 4C Coupé. Aby zagwarantować Alfie 4C Spider wyścigowy i sportowy charakter, bardziej masywny przód i zarazem zachować nisko umieszczony środek ciężkości, samochód posiada karbonową ramę przedniej szyby ściśle przymocowaną bezpośrednio do jednobryłowego nadwozia. Dodatkowo, specjalnie wyprofilowane aluminiowe pałąki tylne (w obudowie czarnej lub na zamówienie dostępne również z włókna węglowego) są punktem mocowania tylnej pokrywy nadwozia a unikalne wsporniki silnika wykonane z wytrzymałej stali, w połączeniu z poprzeczną belką zwiększają maksymalnie sztywność skrętną nadwozia. Inżynierowie Alfa Romeo wykorzystali do produkcji nadwozia najnowocześniejsze materiały sztuczne uzyskane z włókna szklanego i węglowego SMC (Sheet Moulding Compound), czyli kompozytu o niskiej gęstości i wysokiej wytrzymałości, dzięki któremu waga zmniejszyła się o 20% w stosunku do tradycyjnej blachy stalowej. Inżynierowie nie pominęli nawet przedniej i bocznych szyb. W tym przypadku zmniejszenie wagi zostało osiągnięte przez zastosowanie („wyszczuplenie") cieńszych szyb średnio o 10% w stosunku do tych stosowanych standardowo w samochodach, co pozwoliło na zmniejszenie masy o średnio 15%.Ostatecznie nawet dwa przednie sportowe fotele wykonane są z kompozytowych materiałów: struktura z włókna węglowego i szklanego, dodatkowo wzmocniona, aby dostarczyć optymalną pozycję kierowcy i pasażera niezbędną do uzyskania maksymalnych osiągów, zwłaszcza podczas jazdy wyczynowej. Serce i dusza modelu: silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem i aluminiowym korpusem. Silnik to „bijące serce” każdej Alfy Romeo, a dla nowej Alfy 4C Spider „bije” innowacyjny silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem i z aluminiowym korpusem, podwójnym wydechem wyposażony w podwójny wariator faz rozrządu VVT ("inteligentną" zmienną fazą rozrządu), zapewniający moc 237 KM - co w przeliczeniu oznacza imponujące 136 KM z litra pojemności silnika. W celu zagwarantowania optymalnych osiągów, właściwości jezdnych i doskonałych parametrów prowadzenia samochodu zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym, silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem wyposażony jest w zaawansowane technologie. Bezpośredni wtrysk paliwa o wartości 200 bar posiada wtryskiwacze wielopunktowe, gwarantujące bardziej równomierny wtrysk paliwa. Poza tym, aby udoskonalić osiągi, emisję spalin i zużycie oleju, kanały ssące w głowicy cylindrów zostały przeprojektowane tak samo jak tuleje cylindrów, które teraz są wykonane ze specjalnego, cieńszego żeliwa, a tłoki posiadają nowe segmentowanie o zmniejszonym obciążeniu. W zmniejszeniu czasu nagrzewania i emisji z kanału wydechowego pomaga silnikowi dodatkowy termostat elektryczny. Wał korbowy wyposażony jest w osiem przeciwciężarów do tłumienia wibracji przy wysokich obrotach, a systemy emisji spalin zostały dostosowane do konfiguracji Alfy Romeo 4C Spider z silnikiem w pozycji centralnej. Turbosprężarka nowej generacji jest wyposażona w kolektor wydechowy z konwerterem impulsów, który optymalizuje wykorzystanie fal ciśnienia do zwiększenia momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika. Innym istotnym elementem dla wydajności jednostki napędowej jest zawór Wastegate, który kontroluje ciśnienie doładowania. Zaawansowana technologia turbosprężarki umożliwia Alfie Romeo 4C Spider maksymalizację momentu obrotowego przy niskich obrotach i zagwarantowanie lepszej reakcji na polecenia kierowcy, zwiększając skuteczność spalania i prędkość turbiny oraz eliminując jednocześnie turbo lag. W konsekwencji, już 80% maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego 350 Nm jest dostępne już przy zaledwie 1700 obr./min. Układy wydechowe, między innymi nowy układ dual-mode Akrapovič.Od momentu debiutu podczas Salonu Samochodowego Genewa 2014, Alfa Romeo 4C Spider oferuje prawdziwym entuzjastom motoryzacji nowy układ wydechowy dual-mode Akrapovič wydający charakterystyczny dźwięk Alfy Romeo. Zaprojektowany we współpracy ze specjalistami z firmy Akrapovič układ wydechowy wykonany w całości ze stopu tytanu składa się dwóch rur wydechowych zamontowanych w pozycji centralnej, asymetrycznych tłumików zoptymalizowanych komputerowo z systemem zaworów wydechowych dual-mode. Końcówki rury wydechowej wykonane z włókna węglowego stanowią dodatkowe podkreślenie ultra lekkiego designu i wyścigowego wyglądu Alfy 4C Spider. Podobnie jak 4C Coupé, Alfa Romeo 4C Spider oferuje zarówno seryjny układ wydechowy, jak i jego wariant sportowy. Podobny do standardowego układu, jeżeli chodzi o design, sportowy układ wydechowy jest dostępny na zamówienie i zamiast tłumika oferuje system w kształcie litery Y zaprojektowany specjalnie dla tego modelu i umieszczony za katalizatorem. W celu podkreślenia jeszcze bardziej awangardowego stylu, wyścigowy układ wydechowy posiada podwójne współosiowe końcówki wydechu. Awangardowe rozwiązania technologiczne: Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem i selektorem Alfa DNA. Silnik o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem współpracuje ze skrzynią biegów Alfa TCT (z podwójnym suchym sprzęgłem) obsługiwaną za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą, skalibrowaną specjalnie dla Alfa Romeo 4C Spider i regulowaną przez selektor Alfa DNA. Skrzynia biegów sterowana w trybie sekwencyjnym oraz dokładne i szybkie przełączanie biegów (w czasie 130 tysięcznych sekundy na pełnych obrotach) stanowią dodatkowe udogodnienie dla kierowcy Alfy Romeo. W celu zwiększenia komfortu jazdy w trybie Dynamic, Natural lub All weather, skrzynia biegów Alfa Romeo TCT ma również tryb automatyczny. Innowacyjny selektor kontroli dynamicznej Alfa DNA optymalizuje osiągi Alfy Romeo 4C Spider. Oferujący cztery ustawienia, w tym tryb "Race”, selektor Alfa DNA dostosowuje ustawienia silnika, układu kierowniczego, napędu, mechanizmu różnicowego Alfa Electronic Q2 oraz elektronicznej kontroli stabilności (ESC) do potrzeb kierowcy. Przesuwając selektor do wybranej pozycji, można zindywidualizować tryb jazdy 4C Spider w następujący sposób (w rosnącej kolejności osiągów):● All weather, przygotowany, aby zapewnić maksymalną kontrolę w najtrudniejszych, zimowych warunkach atmosferycznych. Poprawia przyczepność i reakcję samochodu w warunkach niskiej przyczepności, zapobiegając poślizgowi kół;● Natural, zapewnia maksymalny komfort podczas relaksującej, rekreacyjnej jazdy i miękkie przełączanie biegów w skrzyni Alfa TCT;● Dynamic, gwarantuje lepsze osiągi dzięki bardziej agresywnemu ustawieniu silnika i zmniejszeniu siły wspomagania ESC;● Race, możliwy do wybrania, kiedy samochód jest w trybie Dynamic; jeszcze bardziej wzmacnia sportowe i dynamiczne doznania jazdy po torze wyścigowym. Systemy ESC i ASR (regulacja poślizgu podczas przyspieszania) zostają wyłączone, aby umożliwić kierowcy pełną kontrolę trakcji poprzez pedał gazu. System kontroli mechanizmu różnicowego Alfa Electronic Q2 jest włączony, aby szybko wyjść z ciasnych zakrętów. ◦ W trybie Race można włączyć system Launch Control, który umożliwia Alfa Romeo 4C Spider osiągniecie przyspieszenia od 0 a 100 km/h w zaledwie 4,1 sekundy, po szybkim zwolnienia pedału hamulca. Zawieszenie zaprojektowane dla zapewnienia doskonałej przyczepności. Schemat zawieszenia Alfy Romeo 4C Spider wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane w samochodach wyścigowych łączące maksymalną zwinność i doskonałą przyczepność do drogi. Zawieszenie przednie posiada konfigurację z podwójnym wahaczem dla sprężania bezpośredniego bez filtrowania. Z tyłu zastosowany został nowoczesny system McPherson, który zapewnia maksymalną przyczepność do nawierzchni oraz radość z jazdy nawet podczas najbardziej ekstremalnych manewrów. Zawieszenia wykonane są ze stopu aluminium i stali o bardzo wysokiej wytrzymałości. Alfa Romeo 4C Spider przeznaczona na rynek amerykański posiada sztywniejsze resory, dłuższe stabilizatory poprzeczne przednie i tylne oraz odpowiednio skalibrowane amortyzatory. Pakiet Track. W celu zagwarantowania najlepszej sterowności, Alfa Romeo 4C Spider wyposażona jest w pakiet Track zawierający amortyzatory o wysokich osiągach z dłuższymi stabilizatorami poprzecznymi, felgi aluminiowe o profilu 18" x 7" (przednie) i 19" x 8,5" (tylne) z ogumieniem Pirelli P-Zero "AR Racing” dostępnymi na zamówienie, sportową kierownicę z wstawkami z mikrofibry w części dolnej, lusterka zewnętrzne i obudowę zestawu wskaźników z włókna węglowego a także, dostępne na zamówienie, sportowe fotele z czarnej skóry z wstawkami z mikrofibry z czerwonymi lub żółtymi przeszyciami. "Ręczny”układ kierowniczy – obiekt pożądania dla fanów motoryzacji. W zgodzie ze swoim ultralekkim designem i „nastawieniem na” zapewnienie maksymalnej zrywności i emocji podczas prowadzenia, Alfa Romeo 4C Spider nie przewiduje klasycznego wspomagania kierownicy. Mechaniczny układ kierowniczy i agresywne przełożenie 15,7:1 dodatkowo podkreślają „przyjemność" jazdy, dając kierowcy poczucie pełnej kontroli prowadzenia i utrzymując odpowiedni nacisk na kierownicę dzięki ogólnej lekkości pojazdu. Duża skuteczność hamowania, aż do 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu. Układ hamulcowy Alfy Romeo 4C Spider został zaprojektowany do wykorzystywania w każdej sytuacji, również na torze wyścigowym, gdzie wymagane jest gwałtowane hamowanie w różnych sytuacjach. W celu zagwarantowania maksymalnej skuteczności hamowania w każdych warunkach i 1,25 g maksymalnego opóźnienia przy hamowaniu, układ hamulcowy Alfy Romeo 4C Spider posiada cztery perforowane, samowentylujące tarcze z czterotłoczkowymi aluminiowymi zaciskami Brembo na osi przedniej. Doskonałość wykonana ręcznie w Modenie. Alfa Romeo 4C Spider łączy doskonałość stylu i osiągi Alfy Romeo z wysokiej klasy rzemiosłem stosowanym przez Maserati.Przy projektowaniu Alfy Romeo 4C i nowej 4C Spider korzystano z największych osiągnięć techniczno- przemysłowych marek Alfa Romeo i Maserati. Dzięki wspólnym działaniom, współpraca pomiędzy tymi dwoma markami prowadzona była pod kątem zintegrowania działu projektowego Alfy Romeo (Centro Stile Alfa Romeo) i działów produkcyjnych Maserati. Do tego dochodzi wkład techniczny i technologiczny innych firm włoskich, będących światowymi liderami w branży części produkowanych do najlepszych samochodów sportowych.Jest to zatem cecha wyróżniająca Alfę Romeo, markę z ponad 100-letnią historią, która nadal pozostaje jednym z najsławniejszych i najbardziej cenionych ambasadorów Made in Italy na świecie. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Alfa Romeo 4C Spider otrzymuje prestiżową nagrodę Złota Kierownica 2014 · W konkursie „Złota Kierownica”, fascynująca Alfa 4C Spider wygrała w kategorii „Kabriolety". · Na Alfę 4C Spider swoje głosy oddali Czytelnicy tygodnika „Auto Świat”, Niedawno na francuskim „wybiegu” podczas Salonu Samochodowego w Paryżu mogliśmy podziwiać nową Alfę 4C Spider – kabriolet będący wersją wielokrotnie nagradzanego coupe’ 4C, obecnego na rynku od zeszłego roku. Fascynujący kabriolet Alfa 4C Spider został uznany przez Czytelników w konkursie zorganizowanym przez magazyn „Auto Świat” najlepszym kabrioletem roku i otrzymał nagrodę: „ZŁOTA KIEROWNICA 2014” wręczoną wczoraj podczas uroczystej Gali w Warszawie. W konkursie tygodnika „Auto Świat” oddano drogą elektroniczną (SMS; internet ) ponad 50 tys. głosów na 44 samochody w 6 kategoriach. Alfa 4C Spider w swojej kategorii pokonała 5 innych konkurentów, wyprzedzając: Porsche 911 Targa, Ford Mustang Cabrio, Audi A3 Cabrio, BMW serii 4 Cabrio, Chevrolette Corvette Cabrio, Plebiscyt „Złota Kierownica” to jeden z najbardziej prestiżowych europejskich plebiscytów motoryzacyjnych. Jego historia sięga 1976 roku, a przyznawane są w nim wyróżnienia najlepszym autom prezentowanym w danym roku. Czytelnicy z Polski, uczestniczyli w plebiscycie „Złota Kierownica” już po raz szósty. Nowa Alfa Romeo 4C Spider. Wersje Spider zawsze zajmowały szczególne miejsce w ofercie marki Alfa Romeo, ponieważ najpełniej wyrażają swobodę i emocje, jakie może zapewnić jazda samochodem. W tym samym duchu utrzymano najnowszy model Alfa Romeo 4C Spider, będący naturalną kontynuacją linii Spider, nieodmiennie budzącej silne emocje, zapewniającej wyjątkową przyjemność z jazdy oraz wyróżniającej się efektowną stylistyką i mocnymi, elastycznymi silnikami. Wersja Spider odziedziczyła wszystkie atuty modelu Alfa Romeo 4C coupé, który jako współczesny symbol marki reprezentuje sportowy styl zakodowany w „DNA” Alfy Romeo, wyrażający się w takich aspektach jak doskonałe osiągi, włoskie wzornictwo i techniczna doskonałość pozwalająca na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Styl nadwozia. Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Alfy Romeo nowy model w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider będącymi najpiękniejszymi samochodami w historii motoryzacji, takimi jak Giulietta Spider z lat 50. ubiegłego wieku, mityczny Duetto, którym jeździł bohater filmu „Absolwent" (1967), czy urzekająca Alfa Romeo 8C Spider. Teraz nadszedł czas, by na scenie zadebiutował model Alfa Romeo 4C Spider, dzięki któremu wartości technologiczne i emocjonalne, będące częścią dziedzictwa marki Alfa Romeo staną się bliskie kolejnemu pokoleniu. Wyrazistą cechą nowego modelu jest ekskluzywny trójwarstwowy, błyszczący biały lakier, który dzięki swojej głębi nadaje kształt nadwoziu, podkreślając wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. Nad pełną typowo włoskiej elegancji bryłą zamontowano efektowny płócienny, miękki dach w charakterystycznym włoskim stylu oraz karbonową ramę przedniej szyby, która odgrywa podwójną rolę - zapewnia sztywność konstrukcji i poprawia właściwości aerodynamiczne, stanowiąc typową dla pojazdów Alfy Romeo syntezę piękna i funkcjonalności. Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w innowacyjnych reflektorach w obudowie z włókna węglowego, charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18" przód i 19" tył), wykonanych z jednolitego bloku aluminium oraz dużych, niestandardowych oponach Pirelli. Projekt wnętrza. Wyjątkowy projekt i najwyższej jakości materiały wyróżniają również wnętrze samochodu, zaprojektowane i zbudowane z myślą o maksymalnej przyjemności płynącej z jazdy. Uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania kabiny kierowcy i pasażera, które podkreśla zaawansowaną technologię smaochodu, nadając wnętrzu unikalny i lekki charakter. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfy Romeo starannie dobrali skórzaną tapicerkę, która jest przykładem włoskiego kunsztu rzemieślniczego. Wymiary i właściwości aerodynamiczne. Nowy model Alfa Romeo 4C Spider ma długość około 4 m i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 m. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując zarazem jego „elastyczność”. Dzięki wysiłkom projektantów auto osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Co więcej, dzięki zaawansowanym badaniom właściwości aerodynamicznych udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach. Ograniczony wzrost masy wersji Spider dzięki materiałom wysokiej jakości zastosowanym także w coupé. Dzięki wysokiej jakości konstrukcji 4C coupé oraz karbonowemu podwoziu również wersja 4C Spider charakteryzuje się najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do masy i znakomitymi osiągami. Samochód bez płynów eksploatacyjnych waży niespełna 1000 kilogramów. Szklaną tylną szybę zastąpiono przedłużeniem nadwozia wykonanym z kompozytu (SMC), w którym zamontowano zagłówki i pałąki. Należy podkreślić, że kompozyt SMC o niskiej gęstości (jedynie 1,5 g/cm³) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm³) i aluminium (~2,7 g/cm³), a przy tym jest również bardziej plastyczny. Ponadto, w odróżnieniu od aluminium nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny. Nowy tytanowy i karbonowy układ wydechowy. W wersji Alfa Romeo 4C Spider, która został przedstawiona podczas pokazu przedpremierowego, zastosowano nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic, która zajmuje się produkcją sportowych układów wydechowych dla Moto GP, Superbike, Supersport, Motocross i Enduro. Do najbardziej charakterystycznych elementów należy zawór sterowany elektrycznie za pomocą technologii bezprzewodowej: wystarczy nacisnąć dedykowany przycisk na desce rozdzielczej, by całkowicie otworzyć zawór wydechowy, poprawiając osiągi i nadając silnikowi drapieżne, niepowtarzalne brzmienie. Doskonałe osiągi dzięki nowemu czterocylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu Alfa TCT o pojemności 1750 cm³. Jednostka napędowa wersji coupé została już potwierdzona: nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 cm³, w którym zastosowano innowacyjny aluminiowy blok zmniejszający masę pojazdu o 22 kg oraz niestandardowe układy dolotowy i wydechowy, które zoptymalizowano w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto nowa wersja może się poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli Scavenging, który redukuje efekt tzw. turbodziury. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm³ dostępna będzie wraz z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która wyznacza nowy standard w swoim segmencie ze względu na niższą wagę i niezwykłą szybkość działania. Biegi można również zmieniać w trybie sekwencyjnym, korzystając ze specjalnych łopatek umieszczonych za kierownicą. Przedpremierowa Alfa Romeo 4C Spider w takiej konfiguracji gwarantuje nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy nadzwyczajne osiągi i wrażenia, które podobnie jak w przypadku wersji coupé plasują ten model w czołówce kategorii zarówno, jeżeli chodzi o obiektywne możliwości samochodu wyrażone w liczbach, jak i o właściwości jezdne i przyjemność z jazdy. Podobnie jak wszystkie samochody Alfa Romeo najnowszej wersję modelu Alfa Romeo 4C Spider wyposażono w system Alfa DNA. Urządzenie to pozwala kierowcy na zmianę dynamiki pojazdu w celu jego dostosowania do panujących warunków drogowych. Do trzech dostępnych do tej pory ustawień (Dynamic, Natural oraz All Weather) w urządzeniu zaprojektowanym dla supersamochodu Alfa Romeo dodano czwarty tryb: Race. Opracowano go, aby jeszcze bardziej wzmocnić doznania płynące z jazdy po torze wyścigowym. Prowadzenie. Tym, co przesądza o wyjątkowym charakterze modelu Alfa Romeo 4C Spider jest stabilność jazdy. Można czerpać przyjemność płynącą z jazdy w każdej sytuacji, nawet w ekstremalnych warunkach na torze wyścigowym, dzięki maksymalnemu komfortowi jazdy. Dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano specjalny system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem, gwarantujący tę samą przyjemność jazdy, co za kierownicą 4C Coupé. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. NSU Spider NSU Spider to sportowy samochód osobowy produkowany przez niemiecką firmę NSU w latach 1964 – 1967. Model Spider to 2-drzwiowy kabriolet. Do jego napędu użyto silnika Wankla o pojemności pół litra (498 ccm). Silnik ten osiągał moc maksymalną 51 KM (37,3 kW) przy 6000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy wynosił 71 Nm przy 2500 obr/min. Moc przenoszona była na oś tylną poprzez 4-biegową manualną skrzynię biegów. Ważący około 700kg Spider przyspieszał 0-100 km/h w 16,7 s i potrafił się rozpędzić do prawie 150km/h. Łącznie wyprodukowano tylko 2375 sztuk modelu Spider.
  4. W Austrii Alfa Romeo 4C Spider zdobywa prestiżowy tytuł „Najpiękniejszy Samochód Roku 2014”. · W konkursie „Auto Bild Design Award 2014”, fascynująca Alfa 4C Spider wygrała w kategorii „Samochody sportowe i kabriolety”. · Na Alfę 4C swoje głosy oddali Czytelnicy magazynu Auto Bild, którzy wybrali ją spośród 13 innych, równie prestiżowych konkurentów. · Alfa Romeo 4C Spider to „otwarta” wersja wielokrotnie nagradzanej Alfy 4C, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku, a także spadkobierca słynnych wersji spider Alfy Romeo, które od zawsze zapewniały wielkie emocje za kierownicą, maksymalną przyjemność czerpaną z jazdy oraz łączyły fantastyczny wygląd z osiągami gwarantowanymi przez mocne i elastyczne silniki. Przedstawiona po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2014 roku, Alfa Romeo 4C Spider została wybrana "Najpiękniejszym Samochodem Roku 2014" – w kategorii "Samochody sportowe i kabriolety" – przez Czytelników austriackiej edycji magazynu Auto Bild. Fascynujący kabriolet pokonał pozostałych 13 konkurentów, wyprzedzając nowego Jaguara F-Type Coupé oraz Forda Mustanga, (w tej samej kategorii, lecz niżej w klasyfikacji uplasowały się Lamborghini Huracán, Porsche 911 Targa oraz Audi TT). Pod koniec marca, magazyn Auto Bild Austria poprosił Czytelników o wybranie, spośród wszystkich nowych modeli z ostatnich 12 miesięcy, samochodu o najbardziej zniewalającym designie. Ponad 80 samochodów – podzielonych na 5 kategorii – znalazło się na liście opublikowanej przez magazyn, która stanowiła podstawę do głosowania. W głosowaniu wzięli udział wyłącznie Czytelnicy, bez zaangażowania redaktorów gazety, ani ekspertów z branży samochodowej. Prestiżowa nagroda Design Award została ustanowiona w roku 2006 przez magazyn Auto Bild i obecnie głosowanie odbywa się co roku na wiosnę w 20 krajach w Europie. Nagroda jest przyznawana za design nowo wprowadzonych modeli i stała się już tradycją wśród imprez w branży samochodowej. Wyniki uzyskane na pozostałych rynkach europejskich zostaną opublikowane począwszy od 30 maja. Alfa Romeo 4C Spider. Modele spider zajmują specjalne miejsce w historii Alfy Romeo, ponieważ są „ucieleśnieniem” najbardziej emocjonujących doznań za kierownicą. Wyrażeniem tego samego ducha jest Alfa Romeo 4C Spider, czyli kabriolet będący ewolucją najpiękniejszych wersji spider Alfy Romeo, które od zawsze zapewniały wielkie emocje za kierownicą, maksymalną przyjemność czerpaną z jazdy oraz łączyły fantastyczny wygląd z osiągami gwarantowanymi przez mocne i elastyczne silniki . Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Alfa Romeo zjawiskowy dwuosobowy kabriolet z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym centralnie potwierdza doskonałość marki w tej kategorii, czego dowodzą niektóre z modeli spiderów uważane za najpiękniejsze w historii światowej motoryzacji, jak Giulietta Spider z lat 50. ubiegłego wieku, mityczny Duetto, którym jeździł bohater filmu „Absolwent" (1967), czy urzekający 8C Spider z poprzedniej dekady. A dzisiaj pałeczkę przejmuje Alfa Romeo 4C Spider, przenosząc w przyszłość wartości technologiczne i emocjonalne, które należą do dziedzictwa marki Alfa Romeo. Alfa Romeo 4C Spider zaprezentowana w Genewie wyróżnia się ekskluzywnym, trójwarstwowym białym opalizującym lakierem, który akcentuje wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. Na tle tej niezaprzeczalnej włoskiej elegancji wyróżniają się pałąki wzmacniające, spojlery i rama szyby przedniej z włókna węglowego, które łączy w sobie lekkość i wytrzymałość będące syntezą „funkcjonalnego piękna” charakterystycznego dla Alfy Romeo. Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w innowacyjnych reflektorach w obudowie z włókna węglowego oraz charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18 cali z przodu i 19 cali z tyłu) i wielkich oponach Pirelli . Istota designu i zastosowanych materiałów widoczna jest również we wnętrzu, które w całości jest zaprojektowane, aby móc w pełni korzystać z przyjemności jazdy. Mocno wyróżnia się włókno węglowe zastosowane do wykonania części centralnej, pozostawione na widoku, aby podkreślić poczucie lekkości, technologiczny wygląd i wyjątkowość tego samochodu. W celu dodatkowego podkreślenia doskonałej jakości wersji spider, projektanci Alfa Romeo wybrali fotele pokryte wyjątkowo elegancką i miękką skórą. Samochód jest wyposażony w nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem, posiadający innowacyjny korpus wykonany z aluminium, lżejszy od normalnego o 22 kg oraz specyficzny układ ssący i wydechowy, który podkreśla sportowy charakter samochodu. Alfa 4C spider oferuje zaawansowane rozwiązania technologiczne, takie jak wtrysk bezpośredni benzyny, podwójny rozdzielacz faz o pracy ciągłej, turbosprężarka i system kontroli „scavenging”, który redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 jest dostępna z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która stanowi prawdziwy punkt odniesienia w swojej kategorii dzięki niewielkiemu ciężarowi i wyjątkowej szybkości działania. Zmiana biegów może być sterowana w sposób sekwencyjny, używając łopatek umieszczonych na kierownicy. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. McLaren 650S Spider (2015)
  6. Alfa Romeo 4C Spider Concept (2014)
  7. Przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2014. Więcej zdjęć: Alfa Romeo 4C Spider fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · W Genewie zaprezentowany zostanie kabriolet będący najnowszą wersją wielokrotnie nagradzanego supersamochodu Alfa Romeo 4C. · Przedpremierowy pokaz to próba stylu umożliwiająca dokonanie wyboru elementów, które zostaną wykorzystane w modelu standardowym. Jego produkcję zaplanowano na początek 2015 r. · Ekskluzywny, trójwarstwowy błyszczący biały lakier w połączeniu z tapicerką najwyższej jakości. · Konfiguracja z centralnie umieszczonym silnikiem z napędem na tylne koła. · Miękki, płócienny dach w tradycyjnym, prawdziwie włoskim stylu. · Nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym. · Innowacyjne reflektory w obudowie z włókna węglowego. · Nowe wysokiej jakości opony Pirelli i obręcze kół ze stopów lekkich o zróżnicowanym rozmiarze 18” przód i 19” tył. · Wzmocniona konstrukcja zgodna ze standardami bezpieczeństwa kabrioletów: wzrost wagi zminimalizowany dzięki wykorzystaniu karbonowych pałąków zabezpieczających, spojlerów i ramy szyby przedniej. · Ekscytujące osiągi będące zasługą czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1750 cm³ oraz automatycznej skrzyni biegów Alfa TCT: od 0 do 100 km/h rozpędza się zaledwie w 4,5 s. Podczas 84. Salonu Motoryzacyjnego w Genewie odbędzie się przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider, kabrioletu będącego najnowszą wersją wielokrotnie nagradzanego coupé, który trafił na rynek w zeszłym roku. Wyróżniający się wyjątkowymi detalami i ekskluzywnymi materiałami wykończeniowymi pojazd to kwintesencja stylu umożliwiająca dokonanie wyboru elementów, które zostaną wykorzystane w modelu standardowym. Jego produkcję zaplanowano na początek przyszłego roku. Model Spider zawsze zajmował szczególne miejsce w rodzinie Alfa Romeo, ponieważ jest „ucieleśnieniem” swobody i emocji, które może dać samochód. W tym samym duchu utrzymano najnowszy model Alfa Romeo 4C Spider, naturalną kontynuację linii pojazdów Alfa Romeo Spider nieodmiennie budzących ekscytację, dających wyjątkową przyjemność płynącą z jazdy, wyróżniających się efektowną stylistyką i mocnymi, elastycznymi silnikami. Z tego powodu samochód, który został zaprezentowany podczas pokazu przedpremierowego, odziedziczył wszystkie wyróżniające cechy Alfa Romeo 4C coupé, prawdziwej ikony marki, „ucieleśnienia” sportowego charakteru „zakodowanego w DNA” Alfa Romeo: doskonałe osiągi, włoski styl i techniczną doskonałość pozwalającą na uzyskanie maksymalnej przyjemności płynącej z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa. Styl nadwozia. Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Alfy Romeo nowy model w wersji dwumiejscowej z napędem na tylną oś stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym sektorze, stając w jednym szeregu z dawnymi słynnymi modelami Spider, będącymi najpiękniejszymi pojazdami w historii motoryzacji, takimi jak Giulietta Spider z lat 50. ubiegłego wieku, mityczny Duetto, którym jeździł bohater filmu „Absolwent” (1967), czy urzekający Alfa Romeo 8C Spider. Teraz nadszedł czas, by na scenie zadebiutował model Alfa Romeo 4C Spider, dzięki któremu wartości technologiczne i emocjonalne, będące częścią dziedzictwa marki Alfa Romeo, staną się bliskie kolejnemu pokoleniu. Uderzającą cechą nowego modelu jest ekskluzywny trójwarstwowy, błyszczący biały lakier, który dzięki swojej głębi nadaje kształt nadwoziu, podkreślając wypukłości i misternie wymodelowane opływowe powierzchnie. Nad pełną typowo włoskiej elegancji bryłą zamontowano efektowny płócienny, miękki dach — w charakterystycznym włoskim stylu — oraz karbonową ramę przedniej szyby, która odgrywa podwójną rolę — zapewnia sztywność konstrukcji i poprawia właściwości aerodynamiczne, stanowiąc typową dla pojazdów Alfa Romeo syntezę piękna i funkcjonalności. Poszukiwanie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w innowacyjnych reflektorach w obudowie z włókna węglowego, charakterystycznych obręczach kół ze stopów lekkich o zróżnicowanych wymiarach (18” przód i 19” tył), wykonanych z jednolitego bloku aluminium oraz dużych, niestandardowych oponach Pirelli. Projekt wnętrza. Wyjątkowy projekt i najwyższej jakości materiały wyróżniają również wnętrze samochodu, zaprojektowane i zbudowane z myślą o maksymalnej przyjemności płynącej z jazdy. Uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykonania kabiny kierowcy i pasażera, które podkreśla zaawansowaną technologię pojazdu, nadając wnętrzu unikalny i lekki charakter. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfa Romeo starannie dobrali skórzaną tapicerkę, która jest przykładem włoskiego kunsztu rzemieślniczego. Wymiary i właściwości aerodynamiczne. Nowy model Alfa Romeo 4C Spider ma długość około 4 m i rozstaw osi nieprzekraczający 2,4 m. Wymiary te podkreślają kompaktowy charakter samochodu, akcentując zarazem jego elastyczność. Dzięki wysiłkom projektantów auto osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, odnotowując ujemny Cz (współczynnik siły nośnej), który przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Co więcej, dzięki zaawansowanym badaniom właściwości aerodynamicznych udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach. Wzmocniona konstrukcja z elementami z włókna węglowego. Model Alfa Romeo 4C Spider, który został zaprezentowany podczas pokazu przedpremierowego, ma większa masę w wyniku zastosowania wzmocnienia konstrukcji wymaganego przez przepisy dotyczące bezpieczeństwa pojazdów z otwieranym dachem. Jednak z uwagi na to, że niewielka masa jest jedną z najważniejszych zalet pierwotnego modelu, projektanci skutecznie ograniczyli ciężar (do około 60 kg), wykonując elementy dodatkowe, takie jak pałąki wzmacniające, spojlery i rama szyby przedniej z włókna węglowego. Szklaną tylną szybę zastąpiono przedłużeniem nadwozia wykonanym z kompozytu (SMC), w którym zamontowano zagłówki i pałąki. Należy podkreślić, że kompozyt SMC o niskiej gęstości (jedynie 1,5 g/cm³) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm³) i aluminium (~2,7 g/cm³), a przy tym jest również bardziej plastyczny. Ponadto — w odróżnieniu od aluminium — nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny. Nowy tytanowy i karbonowy układ wydechowy. W wersji Alfa Romeo 4C Spider, która został przedstawiona podczas pokazu przedpremierowego, zastosowano nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy z rurą wydechową wykończoną tytanem i włóknem węglowym firmy Akrapovic, która zajmuje się produkcją sportowych układów wydechowych dla Moto GP, Superbike, Supersport, Motocross i Enduro. Do najbardziej charakterystycznych elementów należy zawór sterowany elektrycznie za pomocą technologii bezprzewodowej: wystarczy nacisnąć dedykowany przycisk na desce rozdzielczej, by całkowicie otworzyć zawór wydechowy, poprawiając osiągi i nadając silnikowi drapieżne, niepowtarzalne brzmienie. Doskonałe osiągi dzięki nowemu czterocylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu Alfa TCT o pojemności 1750 cm³. Jednostka napędowa wersji coupé została już potwierdzona: nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 cm³, w którym zastosowano innowacyjny aluminiowy blok — zmniejszający masę pojazdu o 22 kg — oraz niestandardowe układy dolotowy i wydechowy, które zoptymalizowano w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto nowa wersja może się poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli Scavenging, który redukuje efekt tzw. turbodziury. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm³ dostępna będzie wraz z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która wyznacza nowy standard w swoim segmencie ze względu na niższą wagę i niezwykłą szybkość działania. Biegi można również zmieniać w trybie sekwencyjnym, korzystając ze specjalnych łopatek umieszczonych za kierownicą. Dzięki takiemu wyposażeniu wersja modelu Alfa Romeo 4C Spider, która została przedstawiona podczas pokazu przedpremierowego, zachwyci osiągami i doznaniami nawet najbardziej wymagających kierowców: od 0 do 100 km/h tylko w 4,5 s, prędkość maksymalna 250 km/h, a ponadto niezwykle krótka droga hamowania i doskonałe szczytowe wartości przyspieszenia bocznego. Zadbano również o odpowiednie rozłożenie masy pojazdu — 40% na oś przednią i 60% na tylną. Podobnie jak wszystkie samochody Alfa Romeo najnowszej generacji genewską wersję modelu Alfa Romeo 4C Spider wyposażono w system Alfa DNA. Urządzenie to pozwala kierowcy na zmianę dynamiki pojazdu w celu jego dostosowania do panujących warunków drogowych. Do trzech dostępnych do tej pory ustawień (Dynamic, Natural oraz All Weather) w urządzeniu zaprojektowanym dla supersamochodu Alfa Romeo dodano czwarty tryb: Race. Opracowano go, aby jeszcze bardziej wzmocnić doznania płynące z jazdy po torze wyścigowym. Prowadzenie. Tym, co przesądza o wyjątkowym charakterze modelu Alfa Romeo 4C Spider, który zadebiutuje w Genewie — nie licząc osiągów — jest stabilność jazdy. Możesz czerpać przyjemność płynącą z jazdy w każdej sytuacji, nawet w ekstremalnych warunkach na torze wyścigowym, dzięki maksymalnemu komfortowi jazdy. Dla kabrioletu Alfa Romeo 4C opracowano system kontroli wraz ze sportowym zawieszeniem (wahacze poprzeczne z przodu i zaawansowana kolumna MacPhersona z tyłu), układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami, opony o zróżnicowanych wymiarach oraz bezpośredni mechaniczny układ kierowniczy. Źródło: Fiat Auto Poland
  8. McLaren 650S Spider (2015)
  9. Alfa Romeo 4C Spider zadebiutuje nie wcześniej niż za dwa lata Kolejna piękna Alfa, jestem ciekaw następcy 159-ki
  10. [h=1]Ferrari 458 Spider vs Jaguar XKR-S: which sounds best?[/h]
  11. [h=1]McLaren Automotive 12C Spider: Rhys Millen vs. Chanelle Sladics[/h]
  12. McLaren MP4-12C Spider na śniegu. Dlaczego nie? Na obecne warunki pogodowe brałbym Ferrari FF z napędem na 4 koła
  13. [h=1]McLaren P1 - Chase in Ferrari 458 Spider![/h]
  14. Włoskie auto w niemieckim tuningu... Więcej: 2013 Ferrari 458 Spider by Capristo - Top Speed
  15. ... we włoskich Alpach
  16. Marcinek_55

    Ferrari 458 Spider

    I znów po długiej przerwie... Baza: Wersja otwarta: Full: http://img197.imageshack.us/img197/3116/openfull.jpg Wersja zamknięta: Full: http://img543.imageshack.us/img543/773/closefull.jpg C&C
  17. McLaren MP4-12C Spider (2013)
  18. [h=1]New McLaren MP4-12C Spider tested on road and track[/h]
  19. [h=1]McLaren 12C Spider In Detail -- ROAD TESTAMENT[/h]
  20. [h=1]First Drive: 2013 McLaren 12C Spider[/h]
  21. [h=1]2013 McLaren MP4-12C Spider - pierwszy[/h]
  22. McLaren MP4-12C Spider (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=McLaren&m=2013-MP4-12C_Spider"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=McLaren&m=2013-MP4-12C_Spider" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  23. [h=1]Ferrari F430 Spider FAIL Start + LOUD Sounds[/h]
  24. więcej -> Alfa Romeo 4C Spider | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. [TABLE=class: gstl_0 search-term] <tbody>[TR] [TD=class: gsib_a]<input spellcheck="false" dir="ltr" style="border: medium none; padding: 0pt; margin: 0pt; height: auto; width: 100%; outline: medium none;" id="masthead-search-term" autocomplete="off" class="gsfi" name="search_query" value="" tabindex="1" title="Szukaj" type="text">[/TD] [TD=class: gsib_b][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] <link itemprop="url" href=" "> <link itemprop="url" href="http://www.youtube.com/user/Damrys7"> <link itemprop="thumbnailUrl" href="http://i4.ytimg.com/vi/3lKwkn6JT74/hqdefault.jpg"> <link itemprop="url" href="http://i4.ytimg.com/vi/3lKwkn6JT74/mqdefault.jpg"> <link itemprop="embedURL" href=" ?version=3&autohide=1"> [h=1]Ferrari 458 Spider Runs Over Cop[/h] &feature=b-mv
×