Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'silnika' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 92 wyników

  1. Witam, ostatnio przeglądając internet natknąłem się na artykuł o eco drivngu Eco Driving - Strefa-moto.pl chciałem tylko zapytać, czy jeśli będę jechał np. 50km/h na 5tym biegu, co w sumie jest w miarę jeszcze znośne dla mojego samochodu i silnika, ale podczas przyspieszania autko bardzo powoli się zbiera, wiadomo że to przez niskie obroty. Jednak moje pytanie jest takie, jaki ma to wpływ na zdrowie silnika? Czy wtedy się delikatnie niszczy czy wgl. mu to nie przeszkadza. Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam Jarek
  2. Usuwanie nagaru bez domontażu silnika , bez dolewania chemii, bez wymiany oleju i filtra, bez kopcia z rury. you tube : autonagar.pl - 120 prezentacji w warsztatach samochodowych w tym ASO Czyścimy również floty, silniki do 4 litrów pojemności.
  3. Witajcie. Kupiłem dosyć 'lewe' auto od pewnego dealera (tutaj na wyspach) i okazało się że są same problemy. Zaczeło się od uszczelki pod głowicą, skończyło na całym bloku i cylindrach silnikowych. Po samochodzie widać i czuć, że silnik jest gotowy żeby zakończyć swój żywot (a autko ma tylko 56 tys. mil). Postanowiłem sprzedać, ale oferują mi śmieszne pieniądze, a nawet za tą głupią połowe wartości nie kupują, bo wiedzą że coś jest nie tak z silnikiem. Wpadłem na pomysł, żeby zamiast spróbować upchać gdzieś to auto za żadne pieniądze - to zostawie. Bardzo mi się ten samochód podoba, tylko te wszystkie problemy z silnikiem od dnia kupna ponad miesiąc temu sprawiły że nie wiem czy chce mieć kontakt z tymi silnikami. No ale... najlepszym wyjsciem byłoby kupno silnika. I teraz moje pytanie - silnik zamierzam kupić w Polsce, bo jest taniej, i ściągnąć tirem (za darmo oczywiście) na wyspy. Teraz pytanie, gdzie, od jakiej firmy kupić? Na co patrzeć i w jakiej cenie mogę to złapać?
  4. Witam a to warsztaty na terenie Warszawy / na razie / gdzie możecie pytać o wodorowanie silnika odpowiedam równeiż na pytania pod 735 400 415 lub slawomir.wlazlo@onet.eu Parowcowa 12A, 02-445 Warszawa tel: 22 666 33 22 - Robcar Jagiellońska 65A, 03-303 Warszawa tel: 22 614 57 94 - MSC Auto Janowskiego 5, Ursynow, 02-784 Warszawa – tel :721 190 643 MTM Auto Serwis Modularna 3 tel: 500 734 009 lub 502 224 563 Parking Dominik Estrady 128A/130 tel: 602 665 521 Citroën Special
  5. Chcę Was zapytać czy to prawda, że można odnowić silnik po prostu używając jakiegoś preparatu i zabezpieczyć przed zużyciem na następne 100 000 km? Co o tym sądzicie, pomaga to coś?
  6. Witam, nie wiem czy dobry temat jeżeli nie to proszę o przeniesienie. Posiadam silnik 2.0 V8 kod: 2E chciałbym znaleźć dla niego ładną budę więc mam jedno pytanie: jakie auta posiadały silniki 2E? Prosił bym o podanie nazwy auta i rok produkcji, na co mam uważać, co radzicie. Zapraszam do dyskusji i pozdrawiam.
  7. Witajcie! Mam od jakiegoś czasu pewien problem, a zaczął się od tego, że troszkę za długo zwlekałem z wymianą oleju. Z silnika słychać głośne klekotanie. Wymiana oleju, już nie pomogła (olej mobil 10W40). Zastanawiałem się nad wlaniem rzadszego oleju ale boje się później jakiegoś przeciekania itp. Obstawiałbym zawory a słyszałem, że w tych BMW zawory są hydrauliczne co bardzo komplikuje ustawienie. Ile kosztowałaby naprawa gdyby to faktycznie były zawory? Czy to tak zawory klekoczą? Jakieś rady? Co robić? Samochód ma LPG i jest z 1993 r. (rozrząd na łańcuchu). Tutaj macie filmik na którym klekocze sobie mój samochód: Drugim moim problemem jest ubywanie płynu chłodniczego. Poziom płynu utrzymuje się troszkę poniżej minimum ale gdy doleje to na drugi dzień znowu go brakuje... Na dodatek nadmuch na szybę daje tylko ciepłe powietrze a z przodu leci raz zimne raz ciepłe (nie wiem od czego to zależy). Najbardziej denerwujące jest to, że tych nawiewów spod szyby ale bocznych nie da się odłączyć i dmuchają ciepłym non stop ;/ Wiecie jak sobie z tym poradzić?
  8. Witam! Posiadam peugeota 206 cc silnik 2.0 2002r. Odkąd kupilam auto swiecil sie blad silnika i wyswietlalo komunikat "antipollution fault". Auto źle odpalalo (krecilo sie kluczem i krecilo az w koncu szarpal i odpalal). Zabralam się za naprawę i dlatego tez pojechalam do elektryka zeby sprawdzic skad ten blad silnika. Wykryto: - do wymiany opornik i wentylator (bo nie zalaczal sie pierwszy bieg) - Zrobione i dziala. - wyczyscic zawor EGR - zrobione. Po wyczyszczeniu zaworu kontrolka bledu silnika zaswiecila sie ze dwa razy po czym zgasla na kilka dni. Auto zapalalo w miare normalnie (bez szarpania), zwiekszyla sie rowniez moc. Dzisiaj kiedy jechalam rano bylo wszystko ok jednak kiedy po 2 godzinach odpalilam auto (zjechalam z lekkiego kraweznika (nie wiem moze ma to jakies znaczenie ) zapalila mi sie znowu kontrolka i oczywiscie ta sama informacja "antipollution fault" , auto stracilo moc.. Dojechalam do domu i teraz znowu sie nie swieci.. Nie mam juz pojecia o co chodzi, czy ktos mial podobny przypadek? Nie chce znowu jechac do elektryka bo przeciez wykryl mi bledy i innych nie bylo..
  9. Witam Posiadam OPEL'a Astra II 2.0 DTI - jakiś czas temu wskazówka od temperatury silnika się nie podnosi, jaka może być tego przyczyna ???
  10. Witam Mam kilka problemów z obrotami mojej Bravy 1.4 12v 98' benzyna. Auto odpala normalnie bez różnicy czy zimne czy ciepłe, ale to co wyczynia z obrotami to jakaś tragedia. Przy wrzuceniu na luz obroty wskakują na 3000, czasem falują między 1000 a 1500, a czasem zapadają się poniżej 1000 i silnik ledwo kręci przez co czasem zgaśnie. Kiedy wrzucę bieg wszystko jest jak należy, choć nie zawsze, bo zdarza się że jadąc 90km/h (przy mniejszych prędkościach też to się zdarza) muszę delikatnie dodawać gazu, bo trzymając sztywno nogę na pedle gazu auto zachowuje się tak jakby nie dostawało benzyny i po prostu zwalnia. Tu mała lista tego co zostało już wymienione na nowe: -silniczek krokowy (tak zalecił jeden mechanik) -sonda lambda (mechanik Fiata podpiął pod komputer, który wskazał że w momencie kiedy pojawia się problem sonda nie działa) -czujnik temperatury (ten akurat nie działał, po wymianie zaczął pokazywać temp.) -czujnik położenia wału korbowego (poprzedni był ubrudzony w oleju - powinien?) -filtr powietrza (wymieniony dopiero dziś, więc nie wiem czy coś pomógł) -filtr paliwa -przewody wysokiego napięcia -wyczyściłem przepustnicę (o ile tak to się nazywa) i po kilku dniach robiłem adaptację (na 1h bez aku, podłączenie aku, rozgrzanie do 90*, stacyjka na 60s na poz. MAR potem na 10s na STOP) Samochód trochę kopci, ale w sumie jest zimno. Możliwe że to wina wydechu (jest stosunkowo głośny, więc może być dziurawy)? Podobno zanim go kupiłem jeździł na "ruskiej benzynie". Proszę pomóżcie, bo brakuje już sił na ten samochód
  11. Witam, Jakiś czas temu zatarłem silnik – Magda 2.0 benzyna + LPG, 2002 rok, 141KM. Z racji tego, że silnika – według czterech mechaników u których byłem – nie opłaca się remontować, chcę kupić motor używany. Obecny zatarty silnik ma oznaczenie LF17. Pytanie brzmi – czy mogę kupić silnik z innym oznaczeniem – LF24 – o takiej samej mocy z Mazdy z 2003 roku i czy będzie on pasował? Chodzi mi o goły słupek bez osprzętu. Pokrywy zaworów i w tym zatartym i w FL24 są aluminiowe. Tyle wiem. Czy mimo wszystko lepiej szukać silnika z takim samym oznaczeniem jak obecny? I jeszcze kwestia głowicy bo przecież gaz zamontowany i czy do silnika LF24 będzie pasować głowica z obecnego motoru? Pytałem handlarza sprzedającego silniki do m.in. Mazdy i stwierdził, że różnić może się tylko filtrem oleju co jest najmniejszym problemem.
  12. Nowa instalacja LPG do silnika TSI w SKODZIE Oferta oryginalnej instalacji LPG do ŠKODY Rapid została wzbogacona o silnik w technice TSI: 1.2 o mocy 85 KM. To w tej chwili najmocniejsza i najbardziej zaawansowana jednostka napędowa w modelu ŠKODA Rapid, do której można zamontować specjalnie dostosowaną instalację LPG. Kombinacja ta debiutuje w modelu Rapid w obydwu wariantach nadwoziowych - Spaceback i limuzyna - będąc drugą opcją obok wersji z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM, która zdążyła już zaskarbić sobie zaufanie wielu polskich Klientów. Turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa (technologia TSI) wyróżnia się ponadprzeciętną dynamiką i elastycznością przy zachowaniu niewielkiej pojemności skokowej, co przekłada się na ograniczone zużycie paliwa. Specjalnie opracowana instalacja gazowa pozwala maksymalnie wykorzystać zalety tej nowoczesnej technologii, jednocześnie nie wpływając negatywnie na jej bezawaryjność i wysokie parametry. Patrząc z zewnątrz, nowa instalacja nie różni się niczym od już stosowanych rozwiązań, lecz technologia TSI wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki (samodiagnozy) samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować ilość wtryskiwanego paliwa i korygować skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w samochodach z silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się między innymi z problemem nagrzewania się paliwa wewnątrz wtryskiwaczy benzynowych, które działają w bardzo ograniczonym wymiarze podczas pracy silnika zasilanego LPG. Instalacja Landi Renzo opracowana dla ŠKODY rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski benzynowe niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala skrócić czas przebywania benzyny w podwyższonej temperaturze. Aby zapobiec procesom wewnętrznego zanieczyszczania się wtryskiwaczy benzynowych osadami przegrzanego paliwa, nowa strategia zakłada okresowe dolewanie specjalnego stabilizatora do benzyny i oleju silnikowego. W czasie najmniejszego zapotrzebowania na paliwo, podczas pracy na biegu jałowym oraz w momentach największego obciążenia silnika, stosowane jest przejście na całkowite zasilanie benzyną, w dalszym stopniu przyczyniając się do długotrwałej, bezproblemowej pracy układu napędowego. By zapobiegać potencjalnemu powstawaniu zanieczyszczeń układu paliwowego, ŠKODA po raz pierwszy oferuje nowatorskie rozwiązanie profilaktyczne polegające na dodaniu specjalnego preparatu (stabilizatora) do benzyny i oleju. Dodatkowy środek jest prosty w obsłudze - dolewa się go do zbiornika paliwa co 5 000 km. Instalacje LPG do ŠKODY dostarcza renomowany specjalista, włoska firma Landi Renzo Polska. To optymalny wybór przy zakupie samochodu z takim rozwiązaniem: gwarantuje najlepiej przygotowaną instalację LPG do samochodu marki ŠKODA. Przy zdecydowanie niższych kosztach jazdy zachowywane są wszystkie przywileje zakupu ŠKODY w salonie. Korzyści następują od momentu transakcji po długie lata eksploatacji: zapewniana jest cała szeroka gama aktualnie oferowanych rabatów i promocyjnych form finansowania zakupu oraz gwarancja, realizowana w Autoryzowanych Serwisach ŠKODY na terenie całej Polski w 90 serwisach uprawnionych do montażu i obsługi samochodów doposażonych w instalacje LPG. Także tutaj widoczna jest typowa dla ŠKODY, wyjątkowo korzystna relacja ceny do oferowanej jakości. Nowa instalacja LPG dla modelu Rapid 1.2 TSI/85KM od momentu debiutu na rynku objęta jest promocją, obniżającą jej cenę aż do 3 499 zł. Równolegle, promocyjnymi zniżkami cen objęty został także drugi wariant modelu Rapid z instalacją LPG - z silnikiem 1.2 MPI o mocy 75 KM - oraz Citigo, wyposażony w silnik 1.0 MPI o mocy 60 KM. Instalacja gazowa w modelu Rapid 1.2 MPI dostępna jest za cenę zaledwie 3 499 zł (o 851 zł taniej, niż dotychczas), w Citigo 1.0 MPI - tylko 2 499 zł (obniżka o 1 151 zł). ŠKODA kompletuje jedną z najbardziej rozbudowanych i najatrakcyjniejszych finansowo ofert montażu specjalnie dostosowanych instalacji LPG do kilku modeli, co wyróżnia markę na polskim rynku, potwierdzając chęć i zdolność dostarczania Klientom najbardziej korzystnych i nowoczesnych rozwiązań. Do dyspozycji Klientów, którzy zdecydują się na montaż instalacji LPG, jest 90 serwisów specjalnie przeszkolonych w zakresie obsługi serwisowej samochodów z instalacją LPG. Ośmioletnia współpraca z firmą Landi Renzo w zakresie montażu i obsługi instalacji LPG z siecią serwisową marki ŠKODA jest najdłużej działającym programem na rynku polskim pomiędzy importerem samochodów a producentem instalacji LPG. Doświadczenie i wiedza zdobyta w tym czasie z pewnością wpływają na jakość montażu instalacji LPG oraz sprawność techniczną serwisów, obsługujących samochody z zasilaniem LPG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Bądź czujny na odgłosy silnika Bez względu na to, czy jesteśmy użytkownikami nowego samochodu czy pojazd służy nam już kilka lat, powinniśmy dbać o jego prawidłową eksploatację. Jeśli będziemy wrażliwi na odgłosy silnika i będziemy uważnie obserwować pojazd tak, by w stanach niepokojących niezwłocznie reagować, wydłużymy życie samochodu i podniesiemy jego poziom bezpieczeństwa. Dbanie o prawidłową eksploatację to nie tylko usuwanie usterek i naprawy w sytuacjach, kiedy już coś się wydarzy. To przede wszystkim regularne działania zapobiegawcze. Lista elementów, na które powinniśmy zwracać uwagę jest długa: - Przegląd techniczny – traktujmy poważnie zalecenia producenta samochodu. Nie oszczędzajmy na oleju, filtrach oleju, paliwa i powietrza. Wymieniajmy je zgodnie z określoną w instrukcji liczbą kilometrów lub po określonym czasie. Podobnie traktujmy pasek rozrządu z pompą wodną oraz świece zapłonowe. „Zaniedbania w tym zakresie, spowodowane zbyt długą eksploatacją, mogą doprowadzić do poważnej awarii silnika. Powinniśmy jeszcze pamiętać, że bardzo trudno jest podczas przeglądu ocenić stan tych części. Inaczej wygląda sytuacja z częściami, które można ocenić na podstawie badania technicznego. Diagnosta bez większych problemów powinien określić stan naszego zawieszenia, hamulców czy amortyzatorów. W takich sytuacjach, wymieniamy części świadomie, mając pewność, że są zużyte i nie spełniają swojej roli” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. - Codzienna obserwacja – czynności, które powinniśmy wykonywać regularnie, przynajmniej raz w miesiącu, to sprawdzanie poziomu oleju oraz sprawdzanie ciśnienia w oponach. Musimy pamiętać, że prawidłowo eksploatując samochód wydłużamy jego życie, ale także ograniczamy codzienne wydatki związane z jego użytkowaniem. Dbajmy także o to, by o uzupełniać płyn do spryskiwaczy. Zimą śnieg i błoto, latem kurz i roje owadów powodują, że ryzyko zabrudzenia szyby jest duże. Sprawne wycieraczki służą przede wszystkim bezpieczeństwu, z drugiej strony miejmy świadomość, że używanie wycieraczek na suchej szybie może spowodować, że szybko zostanie ona porysowana. Nie tylko wpłynie to na widoczność, ale w kolejnych latach będziemy zmuszeni do wymiany szyby. Jeżdżąc samochodem, zwracajmy uwagę na jego zachowanie na drodze. Starajmy się jak najszybciej zdiagnozować potencjalne nienaturalne zachowanie, np. ściąganie. Wadliwa geometria, źle wyważone koła mogą spowodować szybsze zużywanie się podzespołów i pogorszenie właściwości jezdnych, a co za tym idzie bezpieczeństwa. Jeśli tylko mamy taką możliwość garażujmy nasz samochód. Promienie słoneczne, deszcz czy śnieg mogą naruszyć karoserię i uszczelki w samochodzie. Dbajmy o silnik uwzględniając dwie charakterystyczne sytuacje. Chwilę po uruchomieniu nie szarżujmy. Silnik potrzebuje kilkunastu sekund na dokładne nasmarowanie, a na rozgrzanie do optymalnych warunków roboczych, kilka minut. Nie rozgrzewajmy również silnika na postoju. Zaraz po odpaleniu silnika powinniśmy już jechać. Dla prawidłowej eksploatacji pojazdu, warto stosować nowoczesny styl jazdy. Taki, który bazuje na zaleceniach producenta, ale również obejmuje techniki i taktyki ekojazdy. Odpowiednie przygotowanie pojazdu do drogi, unikanie przewożenia niepotrzebnych rzeczy, poruszanie się w duchu eco drivingu zagwarantuje nam przede wszystkim spokój i bezpieczeństwo na drodze. Dodatkowo zaoszczędzimy na paliwie i częściach. Prawidłowa eksploatacja to szereg codziennych czynności przy samochodzie. To również wyobraźnia i chęć podjęcia odrobiny wysiłku, by uczestnicząc w ruchu drogowym być ambasadorem świadomego, dostosowanego do warunków drogowych stylu jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Witam, Ostatnimi czasu w moim vito 110 2.3 td rozsypały się ślizgi rozrządu co unieruchomiło silnik. Mechanik wymienił cały rozrząd, wymienił również kółko napędowe pompy wtryskowej. Samochód jeździ bez problemu, spalanie nawet minimalnie spadło, jednak klekotanie motoru (szczególnie na wyższych obrotach) jest zupełnie inne niż było, na pewno chodzi głośniej, dodatkowo na wyższych obrotach pojawia się taki specyficzny metaliczny dźwięk. Mechanik twierdzi, że to wszystko przez to, że zmienił kąt pompy. Zmienił go, ponieważ przed zmianą nie mógł odpalić auta. Twierdzi również, że to nic groźnego dla silnika i jest wszystko ok. I tutaj pojawia się moje pytanie - czy na pewno nie mam się o co martwić?
  15. Nie wiem, czy to odpowiedni dział, bardziej odpowiedniego znaleźć nie mogłem Najlepiej z Lamborghini Gallardo od 2008 roku, lub Dodge'a Vipera. Posiada ktoś może?
  16. Philippe Varin, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën, oraz Denis Robin, Prefekt Regionu Pas-de-Calais, dokonali w dniu 29 października otwarcia linii produkcyjnej nowego silnika EB Turbo PureTech na terenie zakładu Française de Mécanique w Douvrin (Pas-de-Calais). Grupa PSA Peugeot-Citroën zainwestowała w uruchomienie produkcji gamy silników EB PureTech łącznie 893 miliony euro, w tym: 455 milionów euro zostało przeznaczonych na prace badawczo-rozwojowe, 438 milionów euro przeznaczono na budowę linii produkcyjnej we Francji. Produkcja seryjna rozpocznie się z początkiem marca 2014 roku, a roczna zdolność produkcyjna linii wynosić będzie 320 000 jednostek. Nowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy cechuje się wysoką wydajnością, kompaktowymi wymiarami i modułową budową i jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska: Moc od 110 do 130 KM. Zużycie paliwa i emisja CO2 obniżone o 18% i wynoszące od 102 do 110 g CO2/km) w porównaniu do już i tak niskoemisyjnych, wolnossących silników wchodzących w skład gamy jednostek oferowanej przez Grupę. Znacznie obniżona masa i mniejsze wymiary przyczyniające się do zapewnienia osiągów i przyjemności prowadzenia na najwyższym oferowanym na rynku poziomie. Modułowa budowa: 40% elementów silnika pochodzi z wersji wolnossącej. Już obecnie silnik spełnia wymagania normy Euro 6.1, która będzie obowiązywała od września 2014 r. Innowacje technologiczne: 121 patentów zgłoszonych przez Grupę. Już od marca 2014 r. silnik ten będzie montowany w Citroënie C4 (110 g CO2/km) i Peugeocie 308 (107 g CO2/km), następnie w Peugeocie 208 (105 g CO2/km) i w końcu, od lipca 2014 r. w Citroënach C3 i DS3 (105 g CO2/km). Silnik ten będzie produkowany we Francji i montowany w modelach aut produkowanych w zakładach Grupy PSA Peugeot Citroën w Europie. Od 2015 roku będzie również wytwarzany w Ameryce Łacińskiej oraz w Chinach z przeznaczeniem na lokalne rynki. Jednostka będzie stanowiła kluczowy atut w ekspansji Grupy na arenie światowej. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych dla środowiska technologii, silnik EB Turbo PureTech pozwoli Grupie PSA Peugeot Citroën umocnić swoją pozycję lidera w dziedzinie produkcji samochodów o niskiej emisji CO2. źródło: Citroen Polska
  17. więcej-> We Francji ruszyła linia nowego silnika turbo EB | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> 2-milionowy egzemplarz silnika Ford EcoBoost, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, badania rynku motoryzacyjnego, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. Jeśli zły dział to proszę o przeniesienie do odpowiedniego. Zrobiłem ten temat ponieważ chciałem się dowiedzieć czy jest dużo problemów z przełożeniem silnika w VW Golfie IV, z obecnego 1.4 na 1.8? Chodzi mi czy np. skrzynia i elektryka bedzie pasować czy jednak trzeba przerabiać? Pytam się bo mam okazje kupic sobie Golfa IV zadbanego z kiepskim silnikiem 1.4 który podobno szybko zaczyna sie zużywać i bierze olej. - takie czytałem opinie o nim. Samochód ma obecnie 195 tys km przebiegu a mam dostęp do silnika który ma o wiele mniejszy przebieg i większą pojemność bo 1.8 (zwykły, zadne turbo).
  20. MB 240D wybuch silnika http://www.youtube.com/watch?v=-ryJ44YBB2A
  21. W nocy z czwartku na piątek (ten tydzień) forum będzie niedostępne. Będziemy wprowadzać zmiany w silniku na nowy firmy vBulletin, bardziej efektywny. Za utrudnienia przepraszamy, ale ma ten zabieg podnieść jakoś forum i pchnąć nasz serwis w nową erę. Temat podklejam, w przypadku błędów na nowym silniku proszę wpisujcie tutaj je.
  22. Witam Mam problem, przy zimnym silniku wskaźnik temperatury silnika pokazuję maksymalną wartość (czerwone pole). Co może być powodem takiej usterki ? Po całej nocy zostawienia samochodu na zewnątrz, przy zapalaniu wskaźnik temperatury silnika dalej pokazuje maksymalną wartość i przy jeździe też pokazuję max. Czekam na odpowiedzi
  23. Witam. Ostatnio w mojej fieście 1997 1.3 pojawił się problem nie działających wskaźników paliwa i temperatury . Nie wiem co może yć przyczyna tej usterki i czy muszę kierować się z tym od razu do elektryka ? Czy może usterkę dam radę wyeliminować sam ?
  24. [h=1]2013 BMW serii 3 Touring - Projektowanie wnętrz i silnika[/h] http://www.youtube.com/watch?v=RfZCwnW9Ks0&feature=g-all-lgv
  25. Witam, jeżdżę A3 1,8 125km (benzyna). Od jakiegoś czasu, maksymalnie parę tygodni, zauważyłem, że temp silnika przy jeździe na około 3000 rpm trzyma się pomiędzy 80 a 85 stopni. W przypadku przyciśnięcia, temp rośnie do 90, ale przy ponownej jeździe stałymi obrotami, znów waha się w przedziale 80-85. Przed okresem ochłodzenia, temp silnika cały czas wynosiła 90 stopni. Pytanie więc brzmi. Czy to wina termostatu, który po prostu się zepsuł lub rozregulował? Czy spowodowane to może być po prostu ochłodzeniem i czy zignorować to, czy może założyć osłonę na grill? Czy może jeszcze coś innego? Pozdrawiam, MO.
×