Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'silników' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 42 wyników

  1. Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji: poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń, zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów, istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu. 1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007). 1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie. Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. 2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada. Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  2. Abarth będzie dostawcą silników na Mistrzostwa ADAC Formuły 4 w Niemczech. Pierwsza runda w sezonie 2015 zaplanowana jest od piątku 17 do niedzieli 19 kwietnia na torze Oschersleben. W najbliższym sezonie nowe samochody wyścigowe ADAC Formuły 4 będą wyposażone w silniki Abarth`a. Po długiej serii testów, ADAC wybrało Abarth`a na partnera odbywających się w Niemczech Mistrzostw Formuły 4, które zajmują miejsce dotychczasowej Formuły ADAC. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że „wyścigowy duch” marki ze znaczkiem Skorpiona nadal przekłada się na tak prestiżową aktywność, jaką jest Formuła 4 ADAC, certyfikowana przez FIA – powiedział Marco Magnanini, szef Abarth`a na rynkach EMEA - Z jednej strony Abarth dostarcza Klientom na całym świecie produkty doskonałej jakości i o dużym zaawansowaniu pod względem technologicznym, z drugiej nadal zachowuje swoje „wyścigowe DNA”. „Jesteśmy zaszczyceni, że możemy powitać Abarth`a w rodzinie ADAC – powiedział prezes ADAC Sport Hermann Tomczyk - Dzięki Abarth`owi, ADAC zyskuje na partnera Mistrzostw ADAC Formuły 4 w 2015 roku nowego cennego producenta. Poza tym, Abarth dostarczał już swój silnik na Mistrzostwa Formuły 4 we Włoszech i była to ogromna przyjemność zarówno dla zespołu, jak i dla Federacji”. Abarth będzie dostarczał silniki na Formułę 4, która, biorąc również pod uwagę bardzo niski wiek kierowców, spełnia funkcję przygotowawczą do następnych kategorii: to okazja dla marki ze znakiem Skorpiona, aby wyszkolić i promować młodych sportowców, którzy w przyszłości mają szansę stać się wielkimi kierowcami. Od wielu lat zresztą, program rozwoju młodych kierowców startujących w bolidach był podstawą do wykształcenia generacji kierowców, którzy dzisiaj biorą udział w Formule 1, takich jak czterokrotny Mistrz Świata Sebastian Vettel, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg i Ralf Schumacher, a w DTM, jak: Martin Tomczyk, Pascal Wehrlein i Timo Glock, wywodzący się z Mistrzostw ADAC, które ich wypromowały. „Na początek nowego sezonu ADAC Formuły 4 stworzyliśmy wspólnie solidny „pakiet”– dodał Lars Soutschka, dyrektor ADAC Motorsport i Classic, który przewiduje Abarth`a, jako dostawcę silników, Tatuusa - jednoosobowych bolidów, Pirelli - opon oraz Motec, naszego legendarnego partnera, na dostawcę obręczy kół. Niecierpliwie czekam na debiut na torze naszej ADAC Formuły 4, napędzanej silnikiem Abarth”. Silnik Abarth 1.4 T-Jet 160 KM będzie montowany w bolidzie skonstruowanym przez włoskiego Tatuusa. Samochód ten zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa, wymagany przez FIA. Pierwsza runda w sezonie 2015 ADAC Formuły 4 jest zaplanowana od piątku 17 do niedzieli 19 kwietnia na torze Oschersleben. Będzie to pierwsze z 8 zaplanowanych wydarzeń, z których dwa odbędą się na torach poza Niemcami. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Potencjał silników MPI z fabryczną instalacją LPG W bogatej ofercie silników, obok TSI i silników zasilanych olejem napędowym, dostępne są również silniki MPI, gwarantujące niskie zużycie paliwa. Jeszcze większą oszczędność gwarantuje ich połączenie z instalacją LPG. ŠKODA nieustannie pracuje nad rozwojem jednostek napędowych. Jednym z głównych celów prac jest obniżenie kosztów eksploatacji samochodu, także poprzez efektywną integrację silników benzynowych z instalacjami LPG. Instalacje LPG firmy Landi Renzo, przeznaczone dla samochodów marki ŠKODA doskonale wykorzystują potencjał nowoczesnych silników MPI, które ze względu na swoją niską wagę, osiąganą przez wykorzystanie aluminium do budowy głowicy i kadłuba, doskonale nadają się do mniejszych modeli marki. Jednostki MPI to nowoczesne trzy- i czterocylindrowe silniki z pośrednim wtryskiem wielopunktowym, umieszczonym w kolektorach dolotowych. Wtrysk wielopunktowy bardzo efektywnie wykorzystuje paliwo, przyczyniając się też do obniżenia emisji dwutlenku węgla: obecnie stosowane silniki MPI z mechanizmem przestawiania rozrządu spełniają najwyższą obowiązującą normę czystości spalin EU6 (na przykład 1.0 MPI w nowej generacji ŠKODY Fabia). Już od siedmiu lat korzyści wynikające z tego rozwiązania mogą zostać dodatkowo wzmocnione dzięki fabrycznej konwersji samochodu na zasilanie gazem LPG. W 2007 roku czeska marka była jednym z pierwszych producentów na świecie, który zdecydował się na pionierski krok wprowadzenia do swojej regularnej oferty instalacji LPG zasilających silnik samochodu propan butanem. Mówiąc o korzyściach zasilania silnika LPG wymienia się niższe koszty eksploatacji, zapominając o drugiej ważnej zalecie: przyjazności środowisku. Rozwiązanie to jest bardziej ekologiczne zarówno od benzyny bezołowiowej, jak i oleju napędowego. Konstrukcje przeznaczone do silników marki ŠKODA powstają w wyniku współpracy z długoletnim partnerem: włoskim specjalistą o światowej renomie, firmą Landi Renzo. Instalacje ŠKODY wykorzystują potencjał nowoczesnych jednostek dzięki zastosowaniu wielopunktowego systemu wtrysku sekwencyjnego LPG w fazie lotnej – OMEGAS. Opracowane przez firmę Landi Renzo zaawansowane rozwiązanie składa się z dwustopniowego reduktora-parownika, precyzyjnych wtryskiwaczy oraz jednostki sterującej, która na bieżąco w optymalny sposób decyduje o składzie mieszanki posyłanej do komór spalania. We wrześniu ŠKODA zorganizowała pierwszy w Polsce Rajd LPG z udziałem pasażerów serwisu BlaBlaCar, prowadzący publicznymi drogami przez cały kraj. Za kierownicą usiedli najlepsi instruktorzy Szkoły Auto ŠKODA, którzy potrafili osiągnąć wyniki zużycia na poziomie 1,89 l paliwa na 100 km. Innowacyjne rozwiązania pozwoliły na adaptację instalacji gazowej do innych technologii silników ŠKODY, takich jak do wtrysku bezpośredniego przy turbodoładowaniu TSI. ŠKODA jest pionierem instalacji LPG dla tego typu jednostek. Technologia ta wymaga zastosowania innego sterownika gazowego, podłączonego do wewnętrznego systemu diagnostyki samochodu. To pozwala na bieżąco kontrolować jakość paliwa, korygując skład mieszanki dla utrzymania wysokich osiągów i przyjazności środowisku. Montaż systemu LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa wiąże się z wyzwaniem schłodzenia znajdujących się bezpośrednio przy komorze spalania, nieużywanych wtryskiwaczy benzyny. Instalacja ŠKODY rozwiązuje ten problem, przemywając przez cały czas wtryski niewielką ilością benzyny dostarczanej do cylindrów. Strategia ta pozwala utrzymać niską temperaturę paliwa i długą, bezawaryjną pracę wtryskiwaczy, zużywając przy tym tylko minimalne ilości paliwa. W czasie najmniejszego obciążenia silnika, jak podczas pracy na biegu jałowym, oraz w momentach największego obciążenia, stosowane jest tak jak w systemie instalowanym przy silnikach MPI przejście na całkowite zasilanie benzyną bezołowiową w sposób zupełnie nieodczuwalny dla kierowcy. Jak dowodzą niezależne testy polskich dziennikarzy motoryzacyjnych, koszt paliwa potrzebnego na przejechanie stu kilometrów ŠKODĄ z instalacją LPG może wynosić już od 12 zł. Dziś ŠKODA może oferować jedną z najbardziej rozbudowanych ofert instalacji LPG wśród wszystkich producentów samochodów, dokładnie odpowiadając na potrzeby wszystkich Klientów. Dedykowane konstrukcje przygotowano dla silników 1.0 MPI (dla modelu Citigo), 1.2 MPI oraz 1.4 16V w modelach Roomster i Praktik. Technologia instalacji LPG w silniku TSI wykorzystywana jest w modelu Rapid 1.2 TSI. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Oszczędne, niezawodne i z charakterem: ewolucja silników benzynowych SKODY Od siedmiokonnego silnika z początku XX wieku, po 220-konne TSI w roku 2014: za silnikami z czeskiego miasta Mladá Boleslav stoi 119 lat doświadczenia i pracy wielu pokoleń ekspertów. Historia silników benzynowych ŠKODY i poprzedzającej jej marki Laurin & Klement jest nawet dłuższa, niż historia produkowanych przez nie samochodów. Założona przez dwóch wizjonerów firma była jednym ze światowych pionierów motoryzacji i silników spalinowych. Jeszcze na etapie produkcji rowerów zainteresowanie silnikami spalinowymi popchnęło Václava Laurina i Václava Klementa do połączenia swojego wyrobu z tym rodzajem napędu. Tak powstał jeden z pierwszych na świecie motocykli współczesnego typu, który dał początek wielu popularnym i notującym niesłychane sukcesy sportowe jednośladów marki. W pionierskich dla motoryzacji czasach, na przełomie wieków marka Laurin & Klement badała różne rozwiązania konstrukcyjne: eksperymentowała z miejscem montażu podzespołów samochodu i konfiguracją. Miała na swoim koncie silniki jedno- i wielocylindrowe, widlaste i rzędowe. Połączenie technicznego kunsztu Laurina i odważnej strategii Klementa zaowocowało powstaniem w 1905 roku pierwszego ich samochodu. Model „Voiturette A” napędzany był już dojrzałym, nowoczesnym, czterosuwowym motorem z dwoma dolnozaworowymi cylindrami ustawionymi rzędowo, o pojemności skokowej jednego litra. Moc 7 KM przekazywana na tylną oś za pośrednictwem łańcucha lub wału Kardana pozwalała osiągać prędkości rzędu 40 km/h. Już w 1908 marka potwierdza swój nieprzeciętny kunszt inżynieryjny, z dwóch silników modelu F tworząc jeden z pierwszych w historii motorów V8. Uzyskanie patentu na produkcję i samodzielny rozwój rozrządu suwakowego dało samochodom z logo L&K przepustkę do powożenia światowej elity: arystokracji i przedsiębiorców całej Europy, a nawet z dalekiej Australii. Luksusowymi samochodami tej marki jeżdżono na dworach Japonii i Chin. Po drugiej wojnie światowej ŠKODA odnalazła się w nowej rzeczywistości, jako jedna z najsilniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie firm Bloku Wschodniego. Modele takie jak Octavia z silnikiem 1089 cm³ lub 1221 cm³ z powodzeniem sprzedawano na rynkach eksportowych np. w Wielkiej Brytanii i Nowej Zelandii, a zaprezentowany w 1964 roku 1000 MB po obydwu stronach Żelaznej Kurtyny, zgodnie uznawany był za jeden z najlepszych samochodów z silnikiem o pojemności do jednego litra. Model zdobył ogromną popularność dzięki osiągnięciu tych samych wartości, z których czeskie samochody są nieprzerwanie znane i cenione po dziś: połączeniu dynamicznych osiągów z niskimi kosztami eksploatacji. To z tej konstrukcji wyprowadzono legendarny model 130 RS, który z silnikiem o pojemności 1228 cm³ i mocy 140 KM przy 8500 obr./min rozpoczął pasmo sukcesów ŠKODY w sporcie motoryzacyjnym. W 2012 roku zakończono wartą 34 miliony euro rozbudowę Centrum Technologii i Rozwoju Česana, dając ŠKODZIE cenne narzędzie do rozwijania kolejnych nowoczesnych jednostek. Wiele z silników montowanych w ŠKODACH zostało opracowanych przez Grupę Volkswagen, niemniej czeska marka zachowuje w ofercie autorskie jednostki, z których korzystają teraz także pozostałe marki koncernu. W roku dwutysięcznym ŠKODA powróciła do Rajdowych Mistrzostw Świata z modelem ŠKODA Octavia WRC. Wyczynowy model z silnikiem o określonej regulaminem mocy 300 KM zajął w 2001 roku trzecie miejsce w morderczym Rajdzie Safari. Przez ostatnie 23 lata współpracy z Grupą Volkswagen, ŠKODA doczekała się aż pięciu typów jednostek benzynowych: 16V, HTP, MPI, FSI i TSI.Pierwszym krokiem ŠKODY w zwiększaniu wydajności swoich silników był niezwykle udany motor HTP. Skrót ten oznacza High Torque Performance i wskazuje na wysokie osiągi płynące z dużego momentu obrotowego. Ten oszczędny i dynamiczny silnik jest prawdziwym hitem ŠKODY: w tym roku bramy jej fabryki opuścił trzymilionowy egzemplarz motoru 1.2 HTP. Wśród silników wolnossących niesłabnącą popularnością cieszą się także silniki typu MPI. Ich nazwa wskazuje na wielopunktowy wtrysk paliwa, który pozwala na bardzo wydajne dawkowanie benzyny. To niezawodne i przystępne cenowo, a przy tym zaawansowane i bardzo wydajne jednostki. W modelu Superb pojawia się także wolnossący motor typu FSI, wykorzystujący nowoczesne i oszczędne rozwiązanie w postaci bezpośredniego wtrysku paliwa. Ostatnim słowem w zakresie wydajności silników benzynowych jest technologia TSI. To najnowocześniejsze obecnie stosowane rozwiązanie, występujące w samochodach ŠKODA od sześciu lat. Są to silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Rozwiązanie to umożliwia osiąganie bardzo dużej mocy jednostkowej i korzystnego przebiegu charakterystyki mocy i momentu obrotowego, gdzie samochód jest w stanie dynamicznie rozpędzać się nawet pod dużym obciążeniem od najniższych obrotów silnika. Latem 2011 roku specjalnie przygotowana Octavia RS z silnikiem 2.0 TSI o mocy 600 KM rozpędziła się na wyschniętym jeziorze Boneville do prędkości 365 km/h, stając się najszybszym samochodem z silnikiem tej wielkości na świecie. Dowiedz się więcej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. SKODA uruchamia nowe centrum testowe silników w Mlada Boleslav ŠKODA AUTO rozpoczęła działalność w nowym centrum testowania silników w Mladá Boleslav. Razem z Grupą Volkswagen zainwestowano w rozwój obecnego Centrum Technologii i Rozwoju ŠKODY około 45 mln euro. Okres budowy trwał mniej niż dwa lata. Dzięki nowemu centrum testowemu czeski producent zwiększa swoje doświadczenie w dziedzinie rozwoju silników i układów napędowych. W oficjalnym otwarciu obiektu uczestniczyli: Zarząd ŠKODY, Premier Republiki Czeskiej, Minister Finansów, Przewodniczący Rady Pracowniczej ŠKODY, jak również wysokiej rangi przedstawiciele Grupy Volkswagen. Przez następne kilka lat ŠKODA planuje zwiększyć dostawy silników do przynajmniej 1,5 mln pojazdów w skali globalnej rocznie. „Nowe centrum testowe silników jest ważną inwestycją dla przyszłości czeskiej marki oraz kraju, jako miejsca stanowiącego bazę produkcyjną. ŠKODA ma 115 lat doświadczenia w rozwoju silników. Dzięki nowemu centrum wzmacniamy nasze kompetencje” – mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. Dziś czeski producent prowadzi znaczną część prac rozwojowych w ramach Grupy Volkswagen nad układami hamulcowymi, skrzyniami biegów, silnikami i komponentami. W ramach nowej inwestycji ponad 34 mln euro przeznaczono na budowę nowego budynku, a około 10 mln euro na jego wyposażenie – to jedna z największych inwestycji prywatnej firmy w Czechach. W nowym centrum istnieje 21 stanowisk kontrolnych silników. Poza testowaniem nowych generacji silników przygotowywanych do produkcji seryjnej, możliwe są również dynamiczne testy na potężnych stanowiskach o mocy 400 kW, które są niezbędne w działaniach sportów motorowych ŠKODY. Pozostałe 6 stanowisk kontrolnych służy do oceny funkcji i trwałości poszczególnych podzespołów i systemów silników spalania wewnętrznego. W związku z rosnącym popytem na globalne wykorzystywanie silników, układy napędowe przeznaczone do różnych rodzajów paliw, mogą być testowane na wielu rynkach na całym świecie. Podczas budowy centrum, ŠKODA położyła szczególny nacisk na ochronę środowiska. Stanowiska testowe będą w stanie oddawać zużytą energię z powrotem do sieci lub zapewniać bezpośrednie zasilanie budynku. Ciepło z cyklu chłodzenia i odpowietrzania podczas testowania silników posłuży systemowi ogrzewania budynku za wymiennik ciepła. Wygenerowane oszczędności pozwalają na ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 720 ton rocznie. Woda chłodnicza w zrównoważony sposób dostarczana jest z pobliskiej rzeki Izery, dając oszczędność 16 tys. litrów wody pitnej rocznie. Ponadto wokół nowego centrum badań i innych budynków w okolicy ma być utworzone około 48 tys. m2 terenów zielonych. Zakład Česana jest czwartym pod względem wielkości w Grupie Volkswagen i jednym z najnowocześniejszych w przemyśle motoryzacyjnym. Obecne centrum technologiczne zostało otwarte w 2008 roku i było stale rozwijane krok po kroku. W 2009 roku otwarto dwie komory klimatyczne do badań wytrzymałościowych pojazdów i na potrzeby badań systemów ogrzewania i klimatyzacji. Pod koniec 2012 roku uruchomiono nowe, akustyczne stanowiska kontrolne. Dodatkowo, w 2011 roku częścią departamentu rozwoju technicznego stał się tor badawczy w Husi Lhota, na którym przeprowadzane są dynamiczne testy samochodów oraz testy zderzeniowe. ŠKODA jest jedynym producentem w Republice Czeskiej, który nie tylko produkuje, ale również prowadzi prace rozwojowe nad samochodami i ich komponentami. Dział Rozwoju Technicznego zatrudnia około 1 700 specjalistów, inżynierów, projektantów i konstruktorów. Wszystkie pojazdy marki są rozwijane w Mladá Boleslav - nawet te, które potem są produkowane w innych krajach. Rozwój i produkcja silników zawsze były przedmiotem badań firmy. Do tej pory ŠKODA wyprodukowało około 11,6 mln silników. Ostatnim dowodem na wysokie inżynierskie kompetencje firmy było uruchomienie w maju br. w fabryce w Mladá Boleslav produkcji nowej, trzycylindrowej jednostki 1.0 MPI serii EA 111, stosowanej w małych modelach ŠKODY, SEAT-a i Volkswagena. Od końca 2012 roku ŠKODA produkuje także silniki 1.2 i 1.4 TSI serii EA 211. Ponadto w czeskich zakładach od 2001 roku powstaje jednostka 1.2 HTP serii EA 111 - do maja 2014 roku wyprodukowano już 3 mln egzemplarzy. ŠKODA ma bogatą tradycję w rozwijaniu i produkcji silników. W 1899 roku, 4 lata po utworzeniu firmy produkującej rowery, ojcowie założyciele - Václav Laurin i Václav Klement - po raz pierwszy wyposażyli swój jednoślad w silnik pomocniczy. W 1905 roku Laurin i Klement stworzyli pierwszy automobil Voiturette A, napędzany chłodzonym cieczą, siedmiokonnym, dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1 100 ccm. Kolejny etap w 1907 roku stanowiła budowa pierwszego ośmiocylindrowego silnika w Europie Środkowej. W 1924 roku nawet silniki lotnicze były wytwarzane przez firmę L&K. Po fuzji ze ŠKODĄ w 1925 roku, rozwój silników nadal odgrywał ważną rolę. W okresie po II Wojnie Światowej ważnym punktem był pierwszy silnik montowany z tyłu pojazdu (1964 rok). W 1987 roku powrócono do do produkcji jednostek montowanych z przodu. Decydującym impulsem do nowoczesnej produkcji układów napędowych było stowarzyszenie firmy z Grupą Volkswagen w 1991 roku. Oprócz budowy silników, ŠKODA skupia się również na produkcji skrzyń biegów. W fabryce w Mladá Boleslav produkuje się ręczną skrzynię biegów MQ 200 i MQ/SQ 100. Dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DQ 200 pochodzi natomiast z fabryki w Vrchlabí. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. więcej -> Wyprodukowali 250 000 silników 1.0 EcoBoost | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących? Smutne to, ale chyba prawdziwe. Myślę jednak, że Japończycy solidnie przygotują się do wkroczenia w erę downsizingu
  8. Audi Hungaria wyprodukowało już 25 milionów silników - Zakłady w Győr produkują silniki Audi od 20 lat - Bogata paleta efektywnych jednostek napędowych o wysokich osiągach - Dr Frank Dreves, szef produkcji koncernu Audi AG potwierdza: „Audi Hungaria to jeden z filarów naszej strategii rozwoju“ Ingolstadt / Győr, 8 listopada 2013 r. Zakłady AUDI HUNGARIA MOTOR Kft. wyprodukowały dwudziestopięciomilionowy silnik. To dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa TFSI, o mocy 200 kW (272 KM). Zamontowano ją w Audi TTS Coupé competition w kolorze żółtym Imola. Ta specjalna, limitowana seria sportowego samochodu powstała z okazji zjechania z taśmy produkcyjnej 500-tysięcznego Audi TT. „25 milionów złożonych tu silników pokazuje, że długoletnią historię produkcji fabryki Audi Hungaria można określić mianem sukcesu. Prawie wszystkie jednostki napędowe w samochodach marki Audi wytwarzane są w Győr“ – podkreśla dr Frank Dreves, szef produkcji Audi AG. „Audi Hungaria ma szczególne, strategiczne znaczenie dla całego koncernu Audi. Węgierskie zakłady w ogromnym stopniu wpływają na realizację naszej strategii wzrostu“ - dodaje Frank Dreves. Od 20 już lat, Audi Hungaria, na potrzeby koncernu Volkswagen/Audi, produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe. Obecnie są one oferowane w 235 różnych wariantach. Od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych, o mocy od 63 kW/86 KM do 419 kW/570 KM. Prawie 5400 pracowników codziennie wytwarza ponad 8100 silników. „Nasz sukces opiera się na wysokiej jakości produktu, zaangażowanych pracownikach i na nieustannym technicznym postępie“ – podsumowuje Achim Heinfling, dyrektor ds. produkcji silników w Audi Hungaria. „W ciągu minionych 20 lat udowodniliśmy swoją wartość nie tylko dla koncernu Volkswagen/Audi, ale zyskaliśmy także pozycję największego producenta jednostek napędowych na świecie.“ Produkcję w Győr podjęto w 1993 roku. Wypuszczono wtedy serię próbną, a w 1994 rozpoczęto produkcję seryjną czterocylindrowego silnika pięciozaworowego. Od roku 1997 Audi Hungaria wytwarza sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe silniki V, a od 2000 roku także czterocylindrowe, rzędowe jednostki diesla. Jubileuszowy silnik to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka TFSI. Już w roku 2002 rozpoczęto produkcję motorów benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI), a dwa lata później do użytku oddano linię do produkcji korbowodów montowanych w silnikach diesla. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra to wyjątkowo mocna jednostka, wprowadzona przez Audi Hungaria na rynek w kwietniu 2006 roku. W tym samym roku, firma po raz pierwszy zastosowała w swoich silnikach przełomowe rozwiązanie: system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift – bardzo efektywny, a jednocześnie zadziwiająco prosty układ techniczny pozwalający na sterowanie zaworami. W roku 2007 podjęto produkcję seryjną nowych silników diesla z systemem wtrysku Common Rail. Common Rail dał Audi i Volkswagenowi możliwość wprowadzenia do oferty mocnych i oszczędnych jednostek napędowych emitujących niewielką ilość dwutlenku węgla. Od 2007 roku Audi Hungaria wytwarza również dziesięciocylindrowe motory biturbo, a od 2008 roku, także silniki dwunastocylindrowe. Od 2001 roku produkcję seryjną wspiera stworzone tu Centrum Rozwoju Silników, które pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi. Od roku 2010, obok silników seryjnych, Audi Hungaria w specjalnym dziale produkuje także silniki testowe. Przed kilkoma miesiącami Audi Hungaria otworzyło nowy zakład zajmujący się całkowitą produkcją Audi A3 Limousine. W przyszłości, w węgierskiej filii koncernu powstawać będzie Audi A3 Cabriolet oraz kolejna generacja Audi TT Coupé i Roadster. Łącznie, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Audi Hungaria ma 25 mln silników na koncie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Włoski producent silników wysokoprężnych VM Motori zmienił właściciela. Został zakończony, po zatwierdzeniu przez stosowne organy państwowe, proces odkupienia przez Fiat Group Automobiles 50% udziałów w spółce VM Motori S.p.A., należących do General Motors, za kwotę 34,1 milionów Euro. Grupa Fiat, która już w roku 2010 zakupiła 50% udziałów VM, posiada teraz pełną kontrolę nad spółką. Zakup został zrealizowany w wyniku skorzystania z opcji sprzedaży przez spółkę GM po wielu latach owocnej współpracy. VM Motori ma długą tradycję i produkcją silników wysokoprężnych zajmuje się od 1947 roku. W swoim zakładzie w Cento, w prowincji Ferrara (Włochy), który zajmuje powierzchnię 85 tysięcy metrów kwadratowych, pracuje około 1150 osób. Łącznie spółka VM produkuje około 90 tysięcy silników rocznie, a wśród jej klientów znajdują się takie marki, jak: Jeep, Chrysler, Lancia i LTI (londyńskie taksówki). Ostatnio również Maserati zastosowało silnik VM, wprowadzając po raz pierwszy w swojej historii silnik wysokoprężny, najmocniejszy na świecie w swojej kategorii. Wielu ważnych klientów korzystają z silników VM w różnych sektorach zastosowania, w przemyśle, rolnictwie i marynarce, gdzie te jednostki napędowe wykorzystują liczne technologie zaprojektowane dla sektora samochodowego. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. Volkswagen stawia na doładowanie - za 3 lata w ofercie nie będzie już wolnossących silników To było do przywidzenia, być może w Skodzie zostaną jeszcze wolnossące silniki...
  12. więcej -> Mazda zwiększa moce produkcyjne silników Skyactiv o 25%, sprzedaż nowych samochodów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. - Mazdy z technologią SKYACTIV odnotowują wzrost popularności na całym świecie, - Zwiększenie mocy produkcyjnych fabryki silników w Hiroszimie. Wysoki popyt na modele SKYACTIV nowej generacji skłonił Mazda Motor Corporation do zwiększenia o jedną czwartą mocy produkcyjnych linii silników SKYACTIV w fabryce w Hiroszimie. Dzięki zwiększeniu produkcji z 800 tys. do 1 mln silników, które ma nastąpić do końca 2014 r., zakład uzyska większą elastyczność. W ramach tego planu Mazda zainstaluje we wspomnianej fabryce nową, niezwykle wszechstronną linię obróbki silników. Dodatkowo, istniejąca linia montażu silników MZR zostanie zrestrukturyzowana, aby obsłużyć również produkcję silników SKYACTIV. Oferta Mazdy obejmuje czterocylindrowe silniki benzynowe SKYACTIV-G oraz czyste silniki DieslaSKYACTIV-D. Zwiększenie produkcji jest jednym z kluczowych elementów strategii Mazdy, której celem jest osiągnięcie do 2016 r. globalnej sprzedaży na poziomie 1,7 mln pojazdów. Oczekuje się, że 80% sprzedanych samochodów wyposażonych będzie w technologie SKYACTIV. Poza zakładem w Hiroszimie, od czerwca 2013 r. silniki SKYACTIV są produkowane także w fabryce Changan Ford Mazda Engine Co. w Chinach. Ponadto, produkcja tych jednostek zostanie uruchomiona w pierwszym kwartale 2014 r. w fabryce Mazda Motor Manufacturing de Mexico S.A. de C.V. w Meksyku. źródło: Mazda Motor Poland
  14. więcej -> 10 lat silników wysokoprężnych MINI, baza rejestracji pojazdów, ranking sprzedaży motocykli, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Dają z siebie wszystko, żądając niewiele w zamian: 10 lat silników wysokoprężnych MINI. Doskonałe połączenie elastyczności i wydajności - technologia silników Diesla u podstaw rozwiązań z zakresu strategii MINIMALISM - obecnie w gamie dostępne są trzy jednostki wysokoprężne o mocy od 66 kW/90 KM do 105 kW/143 KM. Monachium. Jeden człowiek, jeden silnik i wiele kolejnych rocznic: 120 lat temu Rudolf Diesel rozpoczął prace nad silnikiem z zapłonem samoczynnym, który wkrótce został nazwany jego nazwiskiem. Pierwszy prototyp przeszedł testy w sierpniu tego samego roku. Z kolei pierwsza fabryka silników wysokoprężnych powstała 115 lat temu. Silnik opracowany przez Diesla został po raz pierwszy wykorzystany do napędu statków 110 lat temu, natomiast pierwszy samochód ciężarowy z dieslem pod maską wyjechał na drogi 90 lat temu. 10 lat temu jednostka wysokoprężna trafiła do modelu MINI. Każde z tych wydarzeń to doskonała okazja do przypomnienia zalet diesla oraz do uczczenia pamięci słynnego konstruktora, który zmarł dokładnie 100 lat temu. Rudolf Diesel opracował swój nowatorski silnik dążąc do uzyskania maksymalnej wydajności. Jego projekt zakładał podgrzewanie powietrza w komorze spalania poprzez kompresję do tego stopnia, aby doprowadzić do zapłonu zgromadzonego tam paliwa i uwolnienia dużej ilości energii. To dlatego jednostka wysokoprężna odznacza się doskonałą wydajnością. Ta sama zasada leży również u podstaw typowej dla MINI przyjemności z jazdy, co zostało zademonstrowane latem 2003 roku wraz z wejściem na rynek MINI One D, czyli pierwszego niewielkiego modelu brytyjskiej marki konkurującej w segmencie premium, wyposażonego w silnik wysokoprężny. W pełni aluminiowa jednostka o pojemności 1,4 litra dysponowała bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail oraz mocą maksymalną 55 kW/75 KM. Model ten łączył typowe dla MINI właściwości jezdne gokarta z niskim zużyciem paliwa na poziomie 4,8 litra na 100 kilometrów (w cyklu UE). To był jednak początek kariery silników Diesla w MINI. Dwa lata później model MINI One D otrzymał silnik o mocy 65 kW/88 KM, który pomimo wyższych osiągów zużywał tyle samo paliwa, co poprzednik. W 2007 roku przyszedł czas na rewolucyjne zmiany: podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutował model MINI Cooper D. Pracujący pod jego maską turbodiesel o pojemności 1,6 litra rozwijał 80 kW/110 KM mocy. Również w tym przypadku konstruktorzy zwiększyli wydajność paliwową jednostki pomimo jednoczesnego zwiększenia jej mocy o 25 procent - samochód zużywał 4,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co stawiało go na pierwszym miejscu wśród konkurentów. Do dalszego zwiększenia wydajności silników przyczyniło się wprowadzenie technologii MINIMALISM. Obecne modele MINI wyposażone w silniki Diesla otrzymały zmodernizowane układy wtrysku, turbosprężarki o zmiennej geometrii, funkcję auto start/stop, wskaźnik optymalnej zmiany biegu, układ odzysku energii hamowania, układ sterowania agregatami pomocniczymi zgodnie z zapotrzebowaniem, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz zaawansowane technologie oczyszczania gazów wydechowych. Rezultat: 120 lat po opracowaniu przez Rudolfa Diesla innowacyjnej formuły, silnik modelu MINI Cooper D generuje imponującą moc 82 kW/112 KM oraz maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 obr./min. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi przy tym 3,8 l/100 km, a emisja CO2 to zaledwie 99 g/km. Wraz z udoskonalaniem technologii silników Diesla stosowanych w MINI, różnorodność jednostek pracujących w oparciu o tę zasadę zwiększała się. Obecnie producent oferuje w MINI trzy diesle stworzone z wykorzystaniem kompetencji BMW Group w zakresie tworzenia układów napędowych. Aluminiowy blok silnika, turbosprężarka o zmiennej geometrii z wtryskiwaczami z elektromagnetycznym zaworem oraz zaawansowany układ sterujący dostosowany do konkretnego modelu - wszystko to gwarantuje doskonałą wydajność, urzeczywistniającą wizję Rudolfa Diesla dotyczącą "idealnej maszyny cieplnej". MINI One D najnowszej generacji jest napędzane silnikiem 1,6 l o mocy 66 kW/90 KM i maksymalnym momencie obrotowym 215 Nm, osiąganym już przy 1750 obr./min. Zużycie paliwa i emisja CO2 utrzymują się na tym samym poziomie, co w wersji MINI Cooper D z jednostką o mocy 82 kW/112 KM. Bazowy silnik Diesla jest również oferowany w modelach MINI Clubman i MINI Countryman, w których moc jest przekazywana na koła za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Oprócz tego, w przypadku MINI Cooper D producent oferuje opcjonalną, 6-biegową skrzynię automatyczną, połączoną z 2-litrową odmianą 4-cylindrowego silnika. Wybór pomiędzy tymi dwoma wariantami dotyczy modeli MINI, MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Countryman i MINI Paceman. Cechy typowe dla jednostki wysokoprężnej, czyli wysoka elastyczność i ponadprzeciętna wydajność, uwidaczniają się w szczególny sposób w MINI Cooper SD. Zastosowany w tym przypadku czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 105 kW/143 KM i maksymalny moment obrotowy 305 Nm w zakresie od 1750 do 2700 obr./min., odznaczając się przy tym nie tylko doskonałymi osiągami, ale również niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. MINI Cooper SD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 215 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE wynosi 4,3 l/100 km, a emisja CO2 to 114 gramów na kilometr. Najmocniejszy silnik Diesla w gamie MINI jest dostępny we wszystkich siedmiu modelach - MINI, MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Coupé, MINI Roadster, MINI Countryman i MINI Paceman. W każdym z tych modeli jednostka współpracuje z sześciobiegową przekładnią manualną lub opcjonalną sześciobiegową skrzynią automatyczną. Moc silnika może być również przekazywana na wszystkie cztery koła za pośrednictwem systemu ALL4 oferowanego w modelach MINI Cooper SD Countryman i MINI Cooper SD Paceman. Wraz z rozszerzaniem gamy jednostek napędowych, popularność modeli MINI wyposażonych w diesle wciąż rośnie. Silniki tego typu cieszą się największą popularnością głównie w Europie, niemniej jednak prawie 1/4 wszystkich modeli MINI wydanych klientom w 2012 roku to wersje z jednostkami wysokoprężnymi. Źródło: BMW Group
  16. więcej -> GM właścicielem fabryki silników w Tychach, CEPIK, ranking samochodów osobowych, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Volvo wprowadza gamę silników VEA z przełomową technologią wtrysku paliwa VEA (Volvo Engine Architecture) to nowa rodzina silników czterocylindrowych, która pojawi się w ofercie Volvo pod koniec 2013 roku. Obejmie ona zarówno jednostki benzynowe, jak i Diesle. W jednostkach wysokoprężnych zastosowana zostanie technologia i-Art wpływająca na ograniczenie zużycia paliwa i podnosząca osiągi aut. i-Art – rewolucja na miarę sondy Lambda Dzięki umieszczeniu oddzielnych czujników ciśnienia przy każdym wtryskiwaczu – zamiast stosowanego dotąd pojedynczego sensora w szynie common rail – układ i-Art jest w stanie dokładniej kontrolować ciśnienie i regulować wtrysk paliwa indywidualnie dla każdego z czterech cylindrów. Jak podkreślił Derek Crabb - Vice President Powertrain Engineering w Volvo Car Group: “ Podniesienie ciśnienia paliwa w szynie common rail do 2500 barów oraz zastosowanie technologii i-Art to kolejna rewolucja w silnikach Diesla. To przełomowy krok, tak samo ważny jak wprowadzenie w 1976 roku sondy Lambda do katalizatora spalin ”. Derek Crabb tak wyjaśnia działanie układu: „ Każdy wtryskiwacz zakończony jest maleńkim komputerem, który stale monitoruje ciśnienie wtrysku. System i-Art wykorzystuje te pomiary i odmierza optymalną dawkę paliwa dla każdego cyklu spalania ”. Rezultat? Połączenie wyższego ciśnienia paliwa z technologią i-Art pozwoliło obniżyć zużycie paliwa, wyraźnie ograniczyć emisję spalin, podnieść osiągi a także poprawić dźwięk silnika. Pełna gama zmian Pierwsze modele Volvo wyposażone w silniki VEA trafią do polskich salonów n a przełomie listopada i grudnia br. Konstrukcje VEA zaczną sukcesywnie wypierać dotychczasowe jednostki napędowe, będzie to jednak rozłożony na lata proces. Najpierw debiutują dwa, dwulitrowe silniki benzynowe o mocy 230 i 280 KM o rzędowym układzie czterech cylindrów. To spora nowość, ponieważ dotąd Volvo słynęło ze swoich rzędowych piątek. Jednocześnie do oferty zostanie wprowadzony nowy Diesel o tej samej pojemności, o mocy 181 KM. To także będzie konstrukcja cztero-, a nie jak dotychczas, pięciocylindrowa. Z oferty wycofany zostanie silnik D4 o mocy 163 KM, dostępny m.in. w S60, V60, XC60, S80, XC70 i V70. Docelowo w samochodach Volvo stosowane będą wyłącznie silniki wysokoprężne oparte o technologię common rail oraz jednostkibenzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Będą one łączone z różnymi turbosprężarkami przez co gama dostępnych jednostek napędowych będzie bardzo bogata – od silników bardzo oszczędnych po te nastawione na maksymalną moc. Część z nich będzie w przyszłości uzupełniana o napęd elektryczny i inne nowatorskie technologie. Ośmiostopniowe automatyczne skrzynie biegów Nowe silniki VEA będzie można skonfigurować z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, która przyczyni się do dalszegoograniczenia zużycia paliwa. W połączeniu z nowymi silnikami, przekładnia ta poprawi reakcję pojazdu na gaz. Moc będzie przekazywana płynnie, a zmiana przełożeń będzie odbywać się szybko i wyjątkowo gładko. Kierowca będzie miał także możliwość sekwencyjnego przełączania biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy. Silniki V8 to przeszłość „ Duże, ośmiocylindrowe silniki przejdą do historii. Ich miejsce zajmą małe, nowoczesne konstrukcje o bardzo dobrych osiągach. Jednostki o czterech cylindrach będą mocniejsze od obecnych sześciocylindrowych, zużywając przy tym mniej paliwa niż dziś. A w połączeniu z napędem elektrycznym wejdą one na obszar osiągów zajmowany dziś przez silniki V8 ” – podsumowuje Derek Crabb. Silniki nowej rodziny będą produkowane w Szwecji, w fabryce w Skövde. Źródło: Volvo
  18. 5 000 000 silników 1.3 MultiJet wyprodukował Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej. - 5-milionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet wyprodukowany w zakładzie Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej. - Jubileuszowa jednostka napędowa o mocy 85 KM zamontowana będzie w Fiacie 500L. - Produkowany od 2003 roku silnik wysokoprężny SDE (Small Diesel Engine), obecnie jest oferowany w trzech wariantach - z turbosprężarką o stałej geometrii i dwóch wariantach z turbosprężarką o zmiennej geometrii: o mocy od 75 KM do 95 KM. - Okres między wymianami oleju wynosi 35 tysięcy kilometrów, a przeglądy wykonywane są co 250 tysięcy kilometrów. - Zdobywca prestiżowej nagrody „International Engine of the Year 2005” w kategorii silników o pojemności skokowej 1.0 - 1.4 litrów. - Certyfikat w 2012 roku i złoty medal według światowej klasyfikacji organizacji produkcji WCM; polski zakład produkuje również innowacyjny silnik 0.9 TwinAir, nagrodzony tytułem „International Engine of The Year 2011”. Zakład Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej osiągnął znaczący cel: z polskiej linii produkcyjnej zjechał pięciomilionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet. Rekord ten świadczy o ogromnym sukcesie tego wysokoprężnego silnika – cztery cylindry w rzędzie, 16 zaworów i łączna pojemność skokowa 1248 cm3 – w produkowanej od 2003 roku jednostce po raz pierwszy na świecie została zastosowana technologia MultiJet, będąca ewolucją systemu Common Rail, opracowanego przez koncern Fiata w 1997 roku. Ciągłe udoskonalenia technologiczne sprawiły, że silnik 1,3 MultiJet, aktualnie produkowany w najnowszej wersji tej technologii, znanej na świecie pod nazwą MultiJet II, dostępny jest w wersjach o różnej mocy: od wersji z turbosprężarką o stałej geometrii (75 KM) po wersję z turbosprężarką o zmiennej geometrii (od 85 do 95 KM). Wszystkie silniki 1.3 MultiJet zapewniają doskonałe osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa, a dzięki nowoczesnej technologii gwarantują wydłużenie okresu serwisowego: wymiana oleju co 35 000 km, a przeglądy co 250 000 km. Zdobywca prestiżowych nagród, w tym między innymi „International Engine of the Year” (w kategorii samochodów o pojemności skokowej 1.0 -1.4 litrów) w 2005 roku - 1.3 MultiJet montowany jest w wielu samochodach z gamy Fiat Group Automobiles: we Fiatach: Panda, Punto, Qubo, Doblò, Strada, Fiorino, 500 i 500L, Lancii Ypsilon, Alfie Romeo MiTo, jak i w samochodach konkurencyjnych marek. Pięciomilionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet o mocy 85 KM zostanie zamontowany w Fiacie 500L, który łączy kultowy styl 500-ki z funkcjonalnością samochodu wielozadaniowego. Z tego wyjątkowego połączenia zrodziło się pojęcie „City Lounge", nowej koncepcji samochodu kompaktowego. Osiągnięcie tego znaczącego celu świadczy również o wysokiej jakości produkcji zakładu Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej, który - jak cała Grupa Fiata, przyjął zasady WCM (Word Class Manufacturing), międzynarodowej metodologii organizacji procesu produkcyjnego, zgodnego z najwyższymi standardami na światowym poziomie. Odznaczona w 2012 roku złotym medalem WCM polska fabryka jest jednym z najnowocześniejszych zakładów w branży motoryzacyjnej, w którym produkowana jest również jednostka 0.9 TwinAir, rewolucyjny, dwucylindrowy silnik benzynowy, który zdobył prestiżową nagrodę „International Engine of The Year 2011” przyznawaną przez jury złożone z 76 dziennikarzy pochodzących z 36 krajów. Ponadto, silnik TwinAir został wyróżniony w innych trzech kategoriach: jednostek o pojemności poniżej 1.000 cm3, najbardziej ekologicznych silników „Green Engine of the Year” oraz za debiut roku „Best New Engine of the Year”. Te prestiżowe wyróżnienia przyznane silnikom produkowanym przez Fiat Powertrain Technologies Poland w Bielsku-Białej premiują innowacyjne rozwiązania stosowane przez inżynierów w zakresie redukcji szkodliwego wpływu na środowisko, zarówno swoich produktów, jak i procesów produkcyjnych. Dowodzą też dużego zaangażowania pracowników zakładu na wszystkich szczeblach. Źródło: Fiat Auto Poland
  19. więcej -> Bielsko-Biała: Wyprodukowano już 5 milionów silników 1.3 MultiJet, badania rynku motoryzacyjnego, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Polkowicka fabryka silników wybrana Fabryką Roku, park samochodów, ranking sprzedaży motocykli, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> 500 000 silników EcoBoost wyprodukowanych! | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. więcej -> Toyota rozpocznie eksport silników Diesla z Polski do Japonii | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. więcej -> Centrum testowania silników Audi w Neckarsulm gotowe | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Centrum Testowania Silników Audi w Neckarsulm oddane do użytku - Inwestycja o wartości 100 mln euro - Minister Spraw Wewnętrznych Badenii-Wirtembergii Reinhold Gall: "To kamień milowy w rozwoju branży motoryzacyjnej w naszym landzie" - Członek Zarządu Audi ds. Rozwoju, Wolfgang Dürheimer: "Zakład w Neckarsulm, w strukturach koncernu Volkswagen odgrywa kluczową rolę w pracach rozwojowych nad silnikami." Uruchomienie nowego Centrum Testowania Silników w fabryce Audi w Neckarsulm oznacza oddanie do użytku najnowocześniejszych na świecie i najbardziej wydajnych urządzeń do badania jednostek napędowych. Centrum wyznacza również nowe standardy w oszczędnym korzystaniu z zasobów naturalnych. W uroczystości otwarcia udział wzięło blisko 300 osób, w tym goście ze świata gospodarki i polityki, a także przedstawiciele Audi AG. Zbudowane kosztem 100 mln euro Centrum Testowania Silników w Neckarsulm jest najnowocześniejszym ośrodkiem badawczym tego typu na świecie. Minister Spraw Wewnętrznych Badenii-Wirtembergii Reinhold Gall podkreślił: „Inwestycja ta oznacza wzmocnienie tutejszych zakładów. Jest to jedna z najważniejszych decyzji dla rozwoju branży motoryzacyjnej w Badenii-Wirtembergii. Uruchomienie neutralnego pod względem emisji CO2 połączenia towarowego z portem przeładunkowym w Emden i rozpoczęcie działalności Centrum Testowania Silników to nie tylko ważne etapy w rozwoju technologicznym, stanowiące wizytówkę dla całego kraju, ale również istotny przyczynek do rozwoju mobilności przyjaznej dla środowiska.“ „Dzięki swojej obszernej wiedzy z zakresu wysoce efektywnych silników TFSI i TDI, zakłady w Neckarsulm odgrywają kluczową rolę w strukturach koncernu Volkswagen“ – powiedział Wolfgang Dürheimer, członek Zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technologicznego. „Nowe centrum testowe sprawi, że zachowamy wiodącą pozycję we wszystkich znaczących technologiach przyszłości.“ Silniki, wraz z wszystkimi innymi podzespołami samochodu mogą być montowane i badane na tym samym stanowisku testowym. Ponadto, Audi analizuje tu także nowatorskie rodzaje napędu korzystające z alternatywnych paliw pozyskiwanych z odnawialnych źródeł energii. „Sportowy duch i efektywność stanowią dla nas nierozłączną parę“ – dodał Wolfgang Dürheimer. Najnowszym tego przykładem jest stworzony w Neckarsulm silnik 4.0 TFSI, montowany w produkowanych tu modelach Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback, A8 i S8. W jednostce tej zastosowano wszystkie rozwiązania oferowane w ramach Modułowego Systemu Efektywności, począwszy od technologii odłączania cylindrów cylinder on demand, poprzez sposoby zmniejszenia tarcia wewnętrznego, system Start-Stop, system rekuperacji aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą. Nowa, regulowana pompa olejowa dostosowuje ciśnienie oleju w dwóch zakresach, a chłodzenie tłoków przez natrysk oleju na spód denka, inicjowane jest zależnie od mapy charakterystyk. Ta różnorodność rozwiązań technicznych ma również wpływ na stanowiska testowe. W nowym Centrum, bez jakichkolwiek przestojów potrzebnych do odpowiedniego przygotowania stanowisk i bez konieczności dokonywania zmian w ich konstrukcji, można badać zarówno układy napędowe z poprzecznie montowanym silnikiem, jak i z silnikiem ułożonym podłużnie. To nowość na skalę światową. Na pięćdziesięciu siedmiu różnych stanowiskach badawczych, w ciągu roku można przeprowadzić ok. 1600 testów silników. Do tego dochodzą warsztaty do analizy mechaniki, elektroniki i elektryki. W celu zapewniania optymalnej komunikacji pomiędzy stanowiskami i laboratorium rozwojowym, pracownie zatrudnionych tu inżynierów połączono ze sobą. Silniki diesla i jednostki o zapłonie iskrowym są badane w warunkach zbliżonych do rzeczywistych, spełniających kryterium dokładnej powtarzalności, a następnie optymalizowane pod względem takich parametrów jak moc, moment obrotowy, dynamika, zużycie paliwa, emisja spalin i żywotność. Każdy silnik testowany jest w identycznych warunkach, dlatego też wyniki są porównywalne. W trakcie „testu długotrwałej pracy i testu przyspieszonego“, jednostki napędowe są poddawane próbom nawet przez 1500 godzin. Sterowanie i kalibrowanie wszystkich urządzeń technicznych odbywa się z centralnej dyspozytorni. Zapewnienie cennych miejsc pracy „Audi konsekwentnie kroczy wyznaczoną drogą, a jej nieodłącznym elementem jest wzmocnienie kompetencji naszych zakładów w zakresie konstruowania nowych jednostek napędowych. Centrum Testowania Silników oferuje naszym wysoko wykwalifikowanym pracownikom pewne, wymagające i innowacyjne miejsca pracy“ – stwierdził Norbert Rank, przewodniczący Rady Zakładowej fabryki Audi w Neckarsulm. W Centrum pracuje 230 konstruktorów i 120 pracowników obsługi stanowisk testowych. Wzorcowa ochrona środowiska Budynek Centrum spełnia najwyższe wymagania pod względem ochrony przed hałasem. Dzięki temu, znacznie obniżono emisję hałasu do pobliskich osiedli mieszkalnych. Nowy budynek posiada nowoczesną instalację wentylacyjną połączoną ze zintegrowanym systemem odzyskiwania ciepła. Podczas pracy na stanowisku badawczym, moc silnika zamieniana jest w energię elektryczną i ponownie przekazywana do budynku. Dzięki temu można odzyskać 86 procent energii kinetycznej. Silniki na stanowiskach testowych są wyposażone w katalizatory, a jednostki diesla dodatkowo w filtry sadzy. Ciecz chłodząca dla silników i klimatyzacji w budynku krąży w obiegu zamkniętym, dzięki czemu musi być uzupełniana jedynie o niewielkie ilości wynikające z naturalnego parowania. Centralna dyspozytornia steruje instalacją wentylacyjną w oszczędny sposób, zależnie od bieżących potrzeb. Dane i fakty – Centrum Testowania Silników w skrócie Łączna wartość inwestycji: blisko 100 mln € I faza budowy – 20 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 10.2003 - 03.2007 II faza budowy – 37 stanowisk testowych, czas trwania prac budowlanych: 03.2008 - 04.2012 Wymiary budynku: długość - 135,7 m, szerokość - 42,3 m, wysokość - 28,2 m Liczba testów silników rocznie: blisko 1600 Liczba miejsc pracy dla pracowników biurowych: 230 Liczba miejsc pracy w warsztatach i na stanowiskach testowych: 120 Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. SKODA otwiera nowe centrum testowania silników ŠKODA zainwestowała blisko 34 mln euro w nowe centrum testowania jednostek napędowych. To kamień milowy na ścieżce rozwoju Producenta. Nowa inwestycja marki polega na rozbudowie istniejącego już od 2008 rokuCentrum Technologii i Rozwoju w miejscowości Česana, niedaleko głównej siedziby Producenta. Będzie to jedno z większych przedsięwzięć dokonane w ostatnich latach na terenie Czech. Inwestycja ta jest kolejnym krokiem w przyjętej przez markę strategii rozwoju. Do 2018 roku ŠKODA planuje zwiększyć sprzedaż swoich pojazdów do 1,5 mln szt. rocznie. „Oczywiste jest, że taka ofensywa modelowa wymaga od nas wielu inwestycji, szczególnie pod kątem technicznym. Nasz wzrost stanowi kluczowy czynnik sukcesu przyjętej strategii rozwoju. Nowe centrum testowania silników to dla ŠKODY bardzo ważny element, który zaowocuje w przyszłości” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. „Dzięki tej inwestycji wzrosną kompetencje technologiczne całej Grupy Volkswagena” – dodaje Vahland. Urządzenia w jakie wyposażone zostanie nowe centrum będą zdolne do polepszania funkcjonowania, kultury pracy, a także żywotności silnika. Ponadto, ze względu na zróżnicowane preferencje klientów, w zakładzie znajdzie się także miejsce dla jednostek napędzanych LPG, CNG i etanolem. W ramach swojej ekspansji ŠKODA planuje utworzyć dużą ilość nowych miejsc pracy. Producent zatrudni ok. 40 specjalistów. Wraz z nowym obiektem w Česanej, ŠKODA może się pochwalić trzecim co do wielkości ośrodkiem rozwoju w całym przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum zostało zaprojektowane zgodnie z najsurowszymi wymaganiami dotyczącymi troski o środowisko. Wszystkie stanowiska charakteryzują się dużą oszczędnością energii, a w otoczeniu obiektu znajduje się 48 000 mkw terenów zielonych. W kompleksie przewidziano także miejsce dla nowych siedzib ŠKODA Motorsport i Centrum Designu. ŠKODA pracuje również nad rozbudową swoich zakładów w Mladá Boleslav, Kvasinach i Vrchlabí. Do końca 2012 roku ma zostać także otwarte odnowione Muzeum Producenta. Źródło: Volkswagen Group Polska
×