Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'siedem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Siedem światowych premier Audi w Genewie Więcej zdjęć: Premiery Audi w Genewie 2015 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Premiery: Audi R8 V10, R8 V10 plus, R8 LMS, R8 e-tron, Q7 e-tron quattro, RS 3 Sportback i koncepcyjne Audi prologue Avant Innowacje prezentowane na stoisku Audi na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie 2015 Ingolstadt/Genewa, 3 marca 2015 r. Siedem debiutów: Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego, odbywającego się w dniach 5-15 marca w Genewie, Audi prezentuje siedem nowych modeli. Obok koncepcyjnego Audi prologue Avant, na stoisku czterech pierścieni zobaczyć można cztery wersje nowego Audi R8. Pokazywane tu Audi Q7 e tron quattro to z kolei pierwsza hybryda typu plug-in z rodziny Q, a Audi RS 3 Sportback jest zdobywcą najwyższego miejsca na podium w kategorii najmocniejszych na świecie samochodów kompaktowych. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, Audi prezentuje drugą generację wyścigowego super samochodu R8. Umieszczony centralnie silnik V10 i opracowany od nowa napęd quattro zapewniają sportowe osiągi, czego przykładem jest topowa wersja modelu o mocy 449 kW (610 KM), przyspieszająca od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Druga generacja Audi R8 jest doskonałą bazą dla tworzenia kolejnych modeli. Kolejny ewolucyjny stopień elektrycznego, sportowego R8 e-tron ma moc 340 kW i moment obrotowy 920 Nm. Dzięki nowego typu akumulatorom, zasięg samochodu w porównaniu z poprzednikiem wzrósł dwukrotnie. Teraz wynosi ponad 450 km. Nowe, wyścigowe Audi R8 LMS skonstruowano według wytycznych zgodnych z regulaminem GT3, który zacznie obowiązywać od sezonu 2016. Jeszcze w tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiągi są znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy łączy ok. 50 procent wykorzystywanych w obu modelach części. Q7 etron quattro to drugi stworzony przez inżynierów z Ingolstadt model z napędem hybrydowym typu plugin. Ten duży SUV jest pierwszym na świecie samochodem hybrydowym typu plugin z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym i stałym napędem na cztery koła. Napędzane prądem z akumulatora litowo-jonowego Audi Q7 etron quattro, w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km (testy NEDC), jest ciche, mocne i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Gdy do napędu dołączymy jednostkę wysokoprężną, łączny zasięg auta wzrośnie do1410 km. Według norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plugin, Audi Q7 e-tron quattro spala 1,7 litra oleju napędowego, emitując mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie. Audi RS 3 Sportback – najsilniejszy na świecie samochód kompaktowy klasy premium – oddaje swemu kierowcy aż 270 kW (367 KM) czystej mocy. Silnik 2.5 TFSI rozpędza to pięciodrzwiowe auto do 100 km/h w rekordowym czasie 4,3 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Ogromna siła ciągu, duży potencjał obrotów i niepowtarzalny dźwięk – gardłowy, znany od czasów pierwszych modeli quattro odgłos pięciocylindrowego silnika, to najbardziej charakterystyczne cechy tego modelu. Siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic, przełączająca biegi jeszcze szybciej niż w jego świetnym poprzedniku, przekazuje moc jednostki napędowej 2.5 TFSI stałemu napędowi na cztery koła quattro. Samochód skonstruowano tak, by dawał maksymalną radość z jazdy. Audi prologue Avant – nowa interpretacja filozofii Avant – łączy dynamikę, formę i funkcjonalność w perfekcyjną jedność. Ten pięciodrzwiowy samochód o długości 5,11 m, szerokości 1,97 m i pionierskiej koncepcji karoserii, bez wątpienia plasuje się w klasie pojazdów luksusowych. Jest przy tym bardzo sportowy, a jednocześnie wyjątkowo elastyczny. Zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pojazdu, technika jest wręcz namacalna. Kierowca i maksymalnie troje pasażerów delektować się może luksusowym wnętrzem, a dzięki najwyższej jakości architekturze infotainment i systemom connect, komunikują się cyfrowo z otoczeniem. Audi prologue Avant posiada napęd hybrydowy zapożyczony z Audi Q7 etron quattro, który w tym studyjnym pojeździe jest jeszcze bardziej wydajny. Moc systemowa 335 kW (455 KM), którą zapewniają wspólnie jednostka wysokoprężna 3.0 TDI i silnik elektryczny sprawia, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Wiara we własne siły: nowy Opel Insignia OPC gwiazdą targów IAA Przyjemność z jazdy godna klasy premium: nowe wersje Insignii, w tym żądna przygód Country Tourer Przyszłość mobilności: Monza Concept, czyli kierunki rozwoju stylistycznego i rozwiązań w zakresie łączności w samochodach Indywidualizm: łączność i dostęp do aktualnych informacji w modelach ADAM Black Link i ADAM White Link Najwyższe parametry: nowe silniki o jeszcze wyższej mocy i kulturze pracy oraz niższym zużyciu paliwa Rüsselsheim/Frankfurt. Opel przygotowuje aż siedem światowych premier na 65. Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny (IAA) we Frankfurcie, który odbędzie się w dniach 12–22 września. Na stoisku D 09, o powierzchni ponad 3200 m2, w Hali nr 8producent z Rüsselsheim zaprezentuje nową Insignię OPC z odświeżoną stylistyką nadwozia, ze zmodernizowanym podwoziem i z innowacyjnym systemem multimedialnym. Zastosowany w tym samochodzie turbodoładowany silnik 2.8 V6 o mocy 239 kW/325 KM rozwija 435 Nm momentu obrotowego i sprawia, że Opel o najbardziej sportowej charakterystyce osiąga prędkość 100 km/h już w 6 sekundach. Nie mniej spektakularną wersją flagowego Opla, przygotowywaną do światowej premiery, jest Insignia Country Tourer, czyli nowy przedstawiciel rodziny Insignia, zaprojektowany dla poszukiwaczy przygód. Podobnie jak Hatchback, Sedan oraz Sports Tourer, otrzymał on nową stylizację nadwozia, pionierski system multimedialny i uzyskał najlepsze w swojej klasie silniki. Opel zamierza także przedstawić swoją wizję efektywnej mobilności i pokładowych systemów łączności w postaci premierowego modelu Monza Concept. Jednocześnie firma prezentuje aktualną ofertę innowacyjnych modeli i systemów multimedialnych na przykładzie samochodów ADAM Black Link i ADAM White Link, a także nową generację silników. We Frankfurcie debiutują wreszcie 200-konny silnik 1.6 SIDI turbo, przeznaczony dla kabrioletu Cascada, oraz nowa rodzina małolitrażowych silników benzynowych, współpracujących z innowacyjnymi 6-biegowymi przekładniami. „W naszej ofercie mamy świetne produkty, które pozwolą Oplowi powrócić na ścieżkę sukcesu, zaś nasze innowacyjne koncepcje wyznaczą kierunek rozwoju motoryzacji. Różnorodność atrakcyjnych modeli oraz pionierskich technologii sprawia, że nasza pozycja pod tym względem jest lepsza niż kiedykolwiek dotąd. Można się będzie o tym przekonać osobiście już za kilka tygodni” – mówi prezes firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, zapraszając gości do bezpośredniego kontaktu z produktami Opla na firmowym stoisku. Nowa Insignia OPC: światowa premiera najmocniejszego silnika Opla Insignia OPC, rozwijająca moc 239 kW/325 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm, jest najsilniejszą wersją flagowego Opla. Samochód debiutuje na targach IAA z nadwoziem w odświeżonej wersji. Zmieniona estetyka przodu z charakterystycznymi akcentami OPC, takimi jak detale stylistyczne, przypominające kły tygrysa, z przodu oraz końcówki układu wydechowego zintegrowane z tylnym zderzakiem, podkreślają moc i kojarzą się z pokonywanymi z zawrotną prędkością okrążeniami toru Nürburgring. Przyciągające wzrok nadwozie kryje najnowocześniejszą technologię. Podwozie OPC zostało ulepszone ze szczególnym uwzględnieniem tylnej osi, gdzie – podobnie jak w pozostałych wersjach nowej Insignii – inżynierowie zmodyfikowali około 60% komponentów. Liczne zmiany przyczyniły się też do dalszego ograniczenia hałasu i wibracji. Nowe oprogramowanie ESP pozwala na jeszcze bardziej precyzyjną korektę dynamiki, zwłaszcza w reakcji na skłonność do podsterowności. Zmodyfikowane oprogramowanie tłumienia drgań w podwoziu FlexRide z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce zapewnia optymalne trzymanie się drogi. Specjalne oprogramowanie dla wersji OPC poprawia dynamikę jazdy, ponieważ podwozie szybciej i bardziej precyzyjnie reaguje na poszczególne manewry i warunki na drodze. Insignia OPC osiąga prędkość 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy), a prędkość maksymalna samochodu (elektronicznie ograniczona) wynosi 250 km/h. Po usunięciu elektronicznej blokady OPC z przekładnią manualną może rozpędzić się do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Wyczynowy układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości przy zachowaniu maksymalnej stabilności nawet przy bardzo intensywnej eksploatacji. Kabina OPC wita kierowcę prawdziwie sportowym klimatem. Prestiż wnętrza podnoszą takie elementy, jak sportowe fotele Recaro, dostępne także w wersji skórzanej z pamięcią ustawień, rękojeść dźwigni zmiany biegów OPC oraz zupełnie nowy zestaw wskaźników i konsola centralna. Na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu, oprócz podstawowych danych, podawane są także bardziej szczegółowe informacje, takie jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie ładowania akumulatora, pozycja przepustnicy, siła hamowania i przyspieszenie boczne. Nowa wyczynowa kierownica (opcjonalnie podgrzewana) wyposażona jest w manetki do sterowania automatyczną skrzynią biegów. Umożliwiają one błyskawiczną manualną zmianę przełożeń nawet w trybie automatycznym. Tryb automatyczny włącza się ponownie, jeżeli manetki nie są używane, przez co najmniej 12 sekund. W taki oto sposób w Insignii OPC wygodnie połączono zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów. Nowa Insignia: rewolucyjny system multimedialny Nowy Opel Insignia debiutuje podczas międzynarodowych targów IAA w odmianach nadwozia: 4-drzwiowym, 5-drzwiowym, Sports Tourer, Country Tourer i OPC. Flagowy model marki przyciąga wzrok jeszcze atrakcyjniejszą stylistyką wnętrza i nadwozia, stanowiącą rozwinięcie uznanej filozofii „artystycznej wrażliwości skojarzonej z niemiecką precyzją”. Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie systemu multimedialnego nowej generacji, który będzie dostępny we wszystkich wersjach Insignii. Pozwala on na zintegrowanie wielu funkcji smartfona z samochodem, a do intuicyjnej i prostej obsługi systemu służy panel dotykowy w konsoli centralnej. System reaguje także na polecenia głosowe. Szeroką ofertę silników uzupełniają nowe mocne i ultrawydajne jednostki z bezpośrednim wtryskiem, w tym dwie turbodoładowane jednostki benzynowe oraz nowy turbodiesel z emisją CO2 na poziomie 99 g/km. Ten wyjątkowo niski poziom emisji pozwala zakwalifikować nowego 2-litrowego turbodiesla o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM do kategorii A+ w niemieckim systemie oceny efektywności energetycznej. W pojazdach z nadwoziem 4- i 5-drzwiowym, 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop obydwie odmiany silnika zużywają zaledwie 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km (pomiar zgodnie z rozporządzeniem [WE] nr 715/2007), natomiast w przypadku wersji Sports Tourer analogiczne wartości wynoszą odpowiednio: 3,9 l/100 km i 104 g/km. Opel Insignia 2.0 CDTI jest więc najoszczędniejszym pod względem zużycia paliwa samochodem z silnikiem wysokoprężnym w swojej klasie. Dodatkowo projektanci zadbali o dalszą poprawę parametrów aerodynamicznych nadwozia nowej Insignii. Współczynniki oporu aerodynamicznego nowej Insignii wynoszą 0,25 lub 0,28, co oznacza, że Insignia Hatchback jest najbardziej opływowym samochodem 5-drzwiowym na świecie, a Sports Tourer zajmuje pierwsze miejsce pod tym względem w segmencie samochodów kombi. Nowa Insignia Country Tourer: Insignia dla miłośników przygód Trzecia światowa premiera to Opel Insignia Country Tourer. O ile Sports Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle bliźniacza Insignia Country Tourer to żądny przygód „awanturnik”. Ten uniwersalny pojazd o atletycznym wyglądzie i wyższym prześwicie zachęca do wyjazdów za miasto, a nawet do opuszczenia sieci asfaltowych dróg. Wyróżniają go przednie i tylne nakładki ochronne podwozia, mocno zarysowane nadkola i niższa listwa progowa. Całości wizerunku dopełniają dwie końcówki wydechu. Zaawansowany technologicznie napęd na wszystkie koła zapewnia przyczepność i doskonałe prowadzenie w każdych warunkach. Dostępne turbodoładowane jednostki to silnik benzynowy 2.0 SIDI z bezpośrednim wtryskiem i mocą 184 kW/250 KM oraz wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI – w obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm. Monza Concept: wizjonerskie studium na temat przyszłości motoryzacji Sportowa i muskularna sylwetka, unikatowa technologia projekcyjna oraz modułowa konstrukcja, umożliwiająca stosowanie ekologicznych układów napędowych: oto Opel Monza Concept, czyli elegancja i ultranowoczesna efektywność na czterech kołach. Wizjonerskie auto, które również ma swoją światową premierę we Frankfurcie, to przedsmak rozwiązań, jakich mogą się spodziewać klienci Opla w przyszłości. Efektywność i łączność to dwa podstawowe aspekty, na które będzie położony nacisk w kolejnych generacjach Opli. Monza Concept jest więc fascynującą zapowiedzią nowości, które czekają na wdrożenie. Sylwetka Monzy to ewolucja filozofii „artystycznej wrażliwości skojarzonej z niemiecką precyzją”. Koncepcyjne nadwozie kojarzy się raczej z gibkością i sprężystością sportowca niż z mało subtelną siłą mięśni. W obszarze łączności i systemów multimedialnych zaprezentowane innowacje stanowią ogromny postęp w porównaniu z aktualną ofertą rozwiązań w tym zakresie. Wszystkie informacje są wyświetlane w innowacyjnej technologii projekcyjnej w obrębie zestawu wskaźników, zajmującego całą deskę rozdzielczą – od drzwi do drzwi. W branży motoryzacyjnej to pierwsze rozwiązanie tego typu na świecie. Nie mniej przełomowa jest modułowa konstrukcja Monzy Concept, która zapewnia możliwie maksymalną elastyczność pod względem stosowanych systemów napędu. Monza Concept to zmaterializowana wizja przyszłości motoryzacji. ADAM – mistrz personalizacji: jeszcze większy wybór, jeszcze bardziej rozbudowana łączność Stylowy Opel ADAM to nie tylko mistrz personalizacji, ale także najlepiej skomunikowany samochód małolitrażowy na rynku. Kolejnym dowodem na słuszność powyższego stwierdzenia są dwie nowe specjalne wersje – ADAM Black Link i ADAM White Link – wyposażone standardowo w system multimedialny oraz sterowanie głosowe Siri Eyes Free. Obydwie wersje debiutują podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego (IAA) we Frankfurcie. ADAM Black Link i White Link, wyprodukowane w limitowanej serii 2000 egzemplarzy, charakteryzują się estetyką, nawiązującą do smartfona, wynikającą z połączenia czarnego lub białego lakieru z detalami z matowego aluminium. Stanowią one zatem perfekcyjną mieszankę ultranowoczesnych technologii multimedialnych i telekomunikacyjnych z przejrzystą stylistyką, inspirowaną technologią. W najbliższych miesiącach możliwości personalizacji eleganckiego Opla ADAM zostaną podkreślone przez nowe opcje wykończenia wnętrza i nadwozia. Nowe kolory nadwozia i dachu, świeże wzory obręczy kół i innowacyjne elementy ozdobne zwiększą możliwości w zakresie personalizacji wyglądu samochodu. Również w kabinie ADAMa pojawiły się nowe kolory oraz innowacyjna grafika zestawu wskaźników, konsoli centralnej i paneli drzwi, a także świeże wzory tapicerki i podsufitki. Dzięki temu nabywcom ADAMa jeszcze łatwiej będzie skonfigurować niepowtarzalny samochód marzeń. 1.0 SIDI turbo 85 kW/115 KM: nowy silnik 3-cylindrowy Trzy zupełnie nowe rodziny silników i plany wprowadzenia 13 innowacyjnych jednostek napędowych do końca 2016 r. to sygnał, że Opel błyskawicznie odnawia swoją ofertę także pod tym względem. Na targach IAA światową premierę ma nowo zaprojektowany 3-cylindrowy silnik SIDI (spark ignition direct injection – zapłon iskrowy z bezpośrednim wtryskiem) o mocy 85 kW/115 KM. Ta turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 litra jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale wyznacza także nowy standard kultury pracy silników 3-cylindrowych, charakteryzując się lepszymi parametrami w zakresie poziomu hałasu i wibracji niż wiele jednostek 4-cylindrowych. Mimo niewielkich rozmiarów silnik ten generuje wysoki moment obrotowy o wartości 166 Nm, w zakresie od 1800 do 4700 obr./min. Silnik zadebiutuje wraz z nową 6-biegową przekładnią manualną w przyszłorocznych egzemplarzach Opla ADAM. Cascada 1.6 SIDI turbo 147 kW/200 KM: pełna przyjemność z jazdy kabrioletem Wyczynowa wersja silnika 1.6 SIDI turbo, o mocy godnej jednostki stojącej o jedną klasę pojemności wyżej (147 kW/200 KM i 300 Nm momentu obrotowego z funkcją overboost pozwalają rozpędzić samochód do 235 km/h), będzie miała światową premierę w modelu Cascada. To przedstawiciel zupełnie nowej generacji średniolitrażowych silników Opla zasilanych benzyną i wyposażonych w układ bezpośredniego wtrysku. Jego druga odmiana rozwija największą moc wśród silników Opla o pojemności 1,6 litra i jest bezkonkurencyjna pod względem wartości momentu obrotowego w swojej klasie. Dołączy ona do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku. źródło: General Motors
  3. McLaren P1 przejedzie Nurburgring w mniej niż siedem minut? Czekamy na dowód Z tego, co pamiętam, to Zonda R wykręciła na Nurburgringu rekordowy czas Z tym, że Zonda R nie jest dopuszczona do ruchu na publicznych drogach
  4. niems

    Siedem generacji ikony

    Siedemgeneracji ikony Poznań,18 stycznia 2013 – Na stronie internetowejwww.volkswagen-classic.de można znaleźć nowy numer magazynutematycznego. Pod hasłem „Der Golf. Sieben Generationen, ein Auto“(Golf. Siedem generacji, jedno takie auto] Volkswagen Classicumieścił reportaże, wywiady i zdjęcia związane z najczęściejsprzedawanym samochodem świata, w tym także dotychczas nieznanefakty z prac rozwojowych. Jakto rzeczywiście było? Jak powstała forma pra-Golfa? GiorgettoGiugiaro, designer stulecia i twórca Golfa pierwszej generacjiopowiada w wywiadzie o narodzinach następcy Garbusa i opisuje,dlaczego zaprojektował Golfa tak, a nie inaczej. Interesujące sątakże relacje copywritera, który przez 35 lat tworzył tekstyogłoszeń i katalogów dla Golfa i innych modeli z gamy Volkswagena. Widoczniewtedy wiele rzeczy zostało zrobionych tak, jak trzeba: Golf odpoczątku stał się bestsellerem. O tym, jak jako designer można zpowodzeniem modyfikować kultowy samochód, opowiada Philipp Römers,który wywarł znaczący wpływ na wygląd zewnętrzny Golfa VII.Także wnętrze Golfa od początku było mocno przemyślane: styliściwnętrza Volkswagena Manuella Joosten i Tomasz Bachorski przyglądająsię wszystkim siedmiu generacjom Golfa i analizują oraz porównująich cechy szczególne. Naturalnienie może zabraknąć zestawienia wszystkich dotychczasowychgeneracji Golfa: W której generacji pojawił się pierwszy napęd nawszystkie koła? W którym roku pierwszy silnik TDI? Kiedybezpośredni wtrysk benzyny? Szczegółowa historia modelu opisujekażdą generację Golfa. Nazakończenie Volkswagen Classic wysyła trzy zespoły namotoryzacyjne poszukiwanie skarbów w stolicy: kto znajdzienajstarszego Golfa na ulicach Berlina? Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Mercedes-BenzSprinter: ażsiedem biegów, tylko siedem litrów i rozbudowane funkcje ESP Pierwsza siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów w samochodzie dostawczym Pakiet BlueEFFICIENCY: niższe zużycie paliwa i poziom emisji spalin Zużycie paliwa tylko 7,0 l z nowym, dłuższym przełożeniem osi System ADAPTIVE ESP: kolejna rozbudowa funkcji ModelMercedes-Benz Sprinter z 2012 roku wyróżniają wyraźniepodniesiony standard i wprowadzone usprawnienia, czym podkreślonochęć przewodzenia w segmencie rynku samochodów dostawczych.Priorytetami są bezpieczeństwo, ekonomiczność i komfort. Jakopierwszy samochód dostawczy na świecie model Sprinter dostępnyjest w wersji z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów.Zużycie paliwa spada dzięki zastosowaniu pakietu BlueEFFICIENCYzwiększającego wydajność oraz dodatkowo dzięki dłuższemuprzełożeniu osi. Ponadto rozbudowano system ESP będący częściąwyposażenia standardowego i poszerzony go o dodatkowe funkcje. Pierwszasiedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów w samochodziedostawczym Odlipca nowaskrzynia biegów 7G-Tronic będzie po raz pierwszy na całym świecieoferowana jako opcja do samochodu dostawczego (w Polsce jest onadostępna już od stycznia). Siedmiostopniowy automat jest sterowanyelektronicznie i został dostosowany do specyficznych wymagań tegotypu pojazdów. Niewątpliwązaletą nowej siedmiobiegowej skrzyni jest połączenie szerokiegozakresu z wysoką precyzyją. W praktyce oznacza to krótkieprzełożenie w pierwszym biegu, które gwarantuje dynamiczny start.Z kolei przy dużej prędkości Sprinter zużywa mało paliwa,emituje niewielkie ilości spalin i pracuje cicho przy niskiejliczbie obrotów. Skrzynia dysponuje jednocześnie odpowiednimprzełożeniem dla każdego stylu prowadzenia, a skoki prędkościobrotowych między biegami są niewielkie. Naszczególną uwagę zasługuje zmniejszenie zużycia paliwa dziękipakietowi BlueEFFICIENCY. W zależności od wersji i przełożeniaosi, w przypadku modelu Sprinter o dopuszczalnej masie całkowitej do3,5 t i czterocylindrowym silniku wysokoprężnym bez trudu udaje sięutrzymać zużycie paliwa poniżej poziomu 7,5 l. PakietBlueEFFICIENCY:niższe zużycie paliwa i poziom emisji spalin Oszczędnezużyciepaliwa w każdym samochodzie Mercedes-Benz Sprinter to rzeczoczywista. Wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w systemzarządzania układem elektrycznym. Silnik i skrzynia biegów sądostosowane do niskiego zużycia paliwa oraz niskiego poziomu emisjispalin. Niskiezużycie paliwaw modelu Sprinter osiągnięte dzięki skrzyni biegów możnazmniejszyć dodatkowo o około 0,5 l/100 km, montując dostępnyna życzenie pakiet BlueEFFICIENCY zwiększający wydajność.Odpowiednio do spadku zużycia paliwa obniży się również poziomemisji CO2. PakietBlueEFFICIENCYzwiększający wydajność obejmuje system ECO Start-Stop, opony ozmniejszonym oporze toczenia, pompę ECO wspomagania układukierowniczego, system zarządzania alternatorem oraz regulowanąelektrycznie pompę paliwową. Dzięki niemu w cyklu mieszanymzużycie paliwa samochodu Sprinter z silnikiem czterocylindrowymwysokoprężnym CDI, manualną skrzynią biegów, zamkniętymnadwoziem i dopuszczalną masą całkowitą do 3,5 t spada do 7,4l/100 km. Zużyciepaliwa tylko 7,0 l z nowym, dłuższym przełożeniem osi Kolejnymrozwiązaniem obniżającym zużycie paliwa oraz poziom emisji wsamochodzie Mercedes-Benz Sprinter jest nowe, dłuższe przełożenieosi. Jest ono dostępne jako opcja w różnych wersjach samochodu.Przełożenie równe i=3,692 obniża liczbę obrotów o około sześćprocent. W efekcie uzyskujemy znacznie niższe zużycie paliwa wcyklu mieszanym od 7,0 l/100 km i odpowiednio niższą emisję CO2. SystemADAPTIVE ESP: kolejna rozbudowa funkcji Mercedes-Benzpodniósłjeszcze wyżej i tak wzorcowy już poziom bezpieczeństwa samochoduSprinter. Najnowsza generacja sprawdzonego już i będącego częściąwyposażenia standardowego systemu ADAPTIVE ESP zostałarozszerzona o dodatkowe funkcje. Podczasdeszczu i jazdy na mokrej powierzchni nowa funkcja BrakeDisk Wipe wytwarza w regularnych odstępach czasu niewielkieciśnienie w układzie hamulcowym, które usuwa wodny film z tarczhamulcowych. Dzięki temu w przypadku hamowania od samego początkuzagwarantowana jest pełna skuteczność hamulców. Uzupełnieniepowyższego systemu stanowi funkcja Electronic Brake Prefill: moment,gdy kierowca nagle zwalnia pedał gazu, interpretowany jest jakowstęp do manewru hamowania. System reaguje wówczas lekkimzbliżeniem klocków hamulcowych do tarcz. Dzięki temu odstępklocków hamulcowych od tarcz zmniejsza się niemal do zera, zanimkierowca zacznie manewr hamowania.W ten sposób skraca się czas reakcji w przypadku hamowania. Źródło: Daimler AG
  6. Siedem najlepszych aut! http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/siedem-najlepszych-aut,1187797,415
×