Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'segmentu' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 14 wyników

  1. Mercedes-Benz liderem segmentu aut premium w Polsce W maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe osobowe Mercedesy (+24,3%), od stycznia - 3652 (+27,2%), co daje producentowi tytuł najsilniejszej marki samochodów premium na rynku Na świecie Mercedes-Benz dostarczył w maju 151 135 aut (+12,8%) Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz, zapowiada premierę kolejnego nowego modelu - GLC Silne wzrosty w regionie NAFTA (USA: +11,1%) i w Azji (Chiny: +19,8%), rekordowa sprzedaż w Europie (+10,5%) Rekordowe wyniki modeli kompaktowych (+22,3%) i SUV-ów (+18,7%), imponujący wzrost sprzedaży Klasy C (+59,5%) Po pierwszych 5 miesiącach br. Mercedes-Benz pozostaje najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce. Nie inaczej było w samym maju - Polacy zarejestrowali wówczas 772 nowe osobowe Mercedesy, o ponad 24% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.r. W ujęciu globalnym auta spod znaku trójramiennej gwiazdy po raz kolejny zanotowały dwucyfrowy wzrost popularności. W maju dostarczono łącznie 151 135 sztuk (+12,8%), a od stycznia - 728 809 (+13,6%). Ofensywa modelowa Mercedes-Benz przynosi rezultaty na całym świecie, również w Polsce. W okresie od stycznia do maja producent ze Stuttgartu był najchętniej wybieraną marką samochodów premium w naszym kraju, zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i instytucjonalnych. Od początku roku dostarczył polskim klientom 3652 aut osobowych, o 27,2% więcej niż przed rokiem, i jako jedyna wiodąca marka premium odnotował wzrost liczby rejestracji. Tylko w maju zarejestrowano w Polsce 772 nowe Mercedesy, o 24,1% więcej niż w analogicznym miesiącu 2014 roku. Samochody spod znaku trójramiennej gwiazdy pozostają liderami sprzedaży w kluczowych segmentach rynku - dotyczy to między innymi Klasy B, Klasy C, CLA, CLS-a oraz Klasy S. Podobnie jak na całym świecie, najpopularniejszym modelem Mercedesa w Polsce jest Klasa C, która od początku roku znalazła 449 nabywców (120 w maju). Niezmiennie doskonałe wyniki notuje Klasa S: od stycznia wybrało ją 310 klientów (79 w maju), ponad pięciokrotnie więcej niż dwóch jej głównych rywali razem wziętych. Dynamicznie rośnie sprzedaż kompaktowego SUV-a GLA. Od stycznia na polskie drogie wyjechało 417 egzemplarzy modelu, z czego 90 przypada na maj - to rekordowy wynik w segmencie. Na uznanie zasługuje również wysoka popularność Klasy V (189 aut od początku roku, 42 w maju). W Europie Mercedes-Benz od stycznia do maja sprzedał więcej samochodów niż kiedykolwiek w porównywalnym okresie (316 324 szt., +10,%). Także wyniki majowe przekroczyły zeszłoroczne wyniki (65 056 egz.). Producent zanotował wzrosty liczby dostaw m.in. w Wielkiej Brytanii (+11,6%), Szwecji (+15,7%) i Portugalii (+30,9%), a także w Niemczech, gdzie wydano 65 056 samochodów (+2,1%). Tradycyjnie, Mercedes-Benz uzyskał na rodzimym rynku tytuł najchętniej wybieranej marki premium. W USA sprzedaż aut spod znaku trójramiennej gwiazdy zwiększyła się w maju o 11,1%, do 34 488 szt. Jeszcze większy wzrost liczby dostaw zaobserwowano w Chinach (+19,8%, 27 562 egz.) oraz w Japonii (+40,6%, 4300 pojazdów). Nieprzerwanie rośnie popyt na kompaktowe Mercedesy - w ubiegłym miesiącu dostarczono je w rekordowej liczbie 46 363 szt.(+22,3%). Zarówno modele CLA, jak i GLE osiągnęły najwyższe wyniki w historii. Światowa sprzedaż Klasy C w wersjach sedan i kombi wzrosła w maju o 59,5%, do 33 016 aut. W ciągu minionych 5 miesięcy klienci nabyli już 178 875 egzemplarzy modelu (+57,3%). Tym samym, licząc od 1982 roku, przekroczono już poziom 8 mln dostarczonych samochodów z rodziny 190 oraz Klasy C sedan i kombi (typoszereg W 201-205). Klasa S jest niezmiennie najbardziej cenioną luksusową limuzyną na świecie. W maju na jej zakup zdecydowało się 8550 nabywców - najwięcej z Chin oraz USA. Wzrasta także sprzedaż SUV-ów z gwiazdą - w maju o 18,7%, do 41 210 szt. W czerwcu zadebiutuje następca modelu GLK, zgodnie z nową nomenklaturą nazwany GLC. Mimo to GLK nadal cieszy się dużym wzięciem - w okresie od stycznia do maja br. zanotował rekordową popularność na rynkach niemieckim i chińskim. "Chcemy, aby model GLC - który zaprezentujemy w Niemczech już za kilka dni - kontynuował historię naszego sukcesu" - mówi Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing osobowych Mercedesów. "Jego poprzednik, GLK, to dziś nasz najpopularniejszy SUV". Zdecydowanie przybywa nabywców nowych smartów: fortwo i forfour. W maju sprzedaż obu modeli zwiększyła się o 45,5%, a na kluczowych rynkach - w Niemczech i we Włoszech - o ponad 50%. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Już jest! Zupełnie nowa generacja legendarnego crossovera Odważne wzornictwo połączone z najlepszym rozwiązaniami technicznymi w segmencie, czyli przepis na bezprecedensowy sukces nowego crossovera Stylistyka wnętrza, materiały i wyposażenie na poziomie klasy premium Technologia w służbie maksymalnej wygody, komfortu i przyjemności z jazdy Wyjątkowo niskie zużycie paliwa i emisja CO2 już od 99 g/km W sprzedaży od lutego 2014 r. W 2007 roku Nissan wprowadził na rynek model, który dał początek segmentowi crossoverów. Do tej pory Qashqai znalazł już ponad 2 miliony nabywców. Dzięki sukcesowi rynkowemu szybko zaczął być naśladowany przez innych producentów. Nadeszła pora na całkowitą zmianę - już jest nowy Nissan Qashqai! Nissan Qashqai od dłuższego czasu pozostaje liderem rynku crossoverów, o czym świadczy liczba ponad 2 milionów egzemplarzy wyprodukowanych od 2007 roku. Qashqai jest atrakcyjny zarówno dla klientów zainteresowanych autami kompaktowymi, oferując im ciekawy styl, technologię i emocje, jak i dla tych, którzy dotychczas użytkowali większe samochody, ale planują przesiadkę do mniejszego i oszczędniejszego modelu. Zupełnie nowy Qashqai, którego sprzedaż na wybranych rynkach w różnych częściach świata rozpocznie się na początku 2014 roku, ma wszelkie atuty, aby umocnić swój status lidera w segmencie crossoverów. Głównymi zaletami nowego Nissana Qashqai są innowacyjne technologie, nowoczesna stylistyka crossovera drugiej generacji i jeszcze lepsza dynamika. Nowy Qashqai jest o 47 mm dłuższy oraz minimalnie niższy i szerszy od swojego poprzednika, co podkreśla smukłość i elegancję sylwetki przy zachowaniu stylu crossovera, kompaktowych wymiarów i podwyższonej pozycji za kierownicą. Wyraziste detale, jak na przykład oryginalnie przetłoczona pokrywa silnika, dodają prestiżu, nie zmieniając przy tym charakterystycznej estetyki modelu Qashqai. Jak każdy Nissan, Qashqai wyposażony jest w liczne innowacyjne technologie. Model oferuje bogaty zestaw rozwiązań podnoszących jakość każdego aspektu jazdy. W skład pakietu Safety Shield, oferowanego w tym modelu, wchodzi autonomiczny system hamowania awaryjnego, system monitorujący zachowanie kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych, a także kilka innych układów wspomagających kierowcę. Inteligentny asystent parkowania eliminuje trudności związane z manewrowaniem w ruchu miejskim. Nowy Qashqai został zaprojektowany z wykorzystaniem technologii stosowanych w klasie premium, które mają być teraz dostępne dla szerokiego grona odbiorców. Kolejne innowacje w nowym modelu dotyczą poszerzonej oferty jednostek napędowych, teraz jeszcze nowocześniejszych i oszczędniejszych. Wszystkie silniki wyposażone są w turbosprężarkę, co pozwoliło zmniejszyć ich pojemność skokową oraz ograniczyć zużycie paliwa i emisję CO2 (nawet do 99 g/km), przy zachowaniu znakomitych osiągów. Dalszą poprawę efektywności uzyskano poprzez znaczne obniżenie masy pojazdu - nawet o 40 kg w przypadku niektórych wersji - mimo bogatszego seryjnego wyposażenia. Na większości rynków klienci wybierać będą najczęśniej wersje z napędem na przednią oś, ale w ofercie znajdą się też odmiany z napędem ALL-MODE 4x4-i i sześciobiegową skrzynią manualną lub zupełnie nową przekładnią Xtronic. Atrakcyjne wnętrze to zasługa zarówno materiałów wysokiej jakości, jak i estetyki wykończenia. Jednym z podstawowych atrybutów crossovera jest wszechstronność - dlatego inżynierowie Nissana opracowali innowacyjne rozwiązania ułatwiające życie użytkownikom modelu Qashqai. Bardziej przestronne są zarówno przedział pasażerski, jak i bagażnik z podłogą umożliwiającą zmianę jej konfiguracji. Wygospodarowano nawet specjalny schowek na tylną półkę zdemontowaną w celu przewiezienia większego bagażu. Nowy Qashqai jest pierwszym modelem zbudowanym na nowej platformie CMF (Common Module Family) sojuszu Renault-Nissan, charakteryzującej się wyjątkową efektywnością konstrukcyjną. Nowy Nissan Qashqai, zaprojektowany i skonstruowany w Europie, z myślą o europejskich klientach, jest dziełem specjalistów Europejskiego Centrum Projektowego Nissana w Londynie oraz Europejskiego Centrum Technicznego Nissana z oddziałami w Cranfield (Wielka Brytania) i Barcelonie (Hiszpania). Produkcję ulokowano w brytyjskich zakładach Nissana w Sunderland. Istotny wkład w powstanie modelu mieli także projektanci i inżynierowie Nissana z ośrodka projektowego w Atsugi w Japonii. Nowy Qashqai - szczegóły TECHNOLOGIA Nowy Qashqai - najważniejsze technologie: Pakiet Nissan Safety Shield obejmujący: Elektryczny hamulec awaryjny Ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy Rozpoznawanie znaków drogowych Ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Ostrzeganie o pojeździe w martwym polu Ostrzeganie o poruszających się obiektach Adaptacyjne światła drogowe [*]System aktywnej kontroli zawieszenia [*]W pełni diodowe reflektory zużywające o 50% mniej energii w porównaniu z lampami ksenonowymi stosowanymi w modelu poprzedniej generacji [*]Inteligentny asystent parkowania [*]Nowy system NissanConnect z funkcją integracji z aplikacjami na smartfony [*]System kamer 360° (Around View Monitor) Podstawowym założeniem przyjętym przy projektowaniu nowego modelu Qashqai było udostępnienie nowych technologii szerokiemu gronu użytkowników. Poszczególne innowacje składają się na unikatowy pakiet systemów wspomagających kierowcę, które nie tylko zwiększają bezpieczeństwo i wygodę podróżowania, ale także znacząco podnoszą wartość pojazdu. Safety Shield to zbiór rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów zgodnie z konsekwentnie realizowanym przez Nissana dążeniem do całkowitej eliminacji wypadków drogowych. Rozwinięciem tej wizji są plany uruchomienia masowej produkcji pojazdów autonomicznych najpóźniej do 2020 roku. Pakiet Safety Shield w nowym modelu Qashqai obejmuje następujące elementy: Elektryczny hamulec awaryjny Skanując drogę przed pojazdem za pomocą wbudowanych czujników radarowych, Qashqai sygnalizuje niebezpieczeństwo i reaguje na nie w trzech etapach. Najpierw sygnał dźwiękowy ostrzega kierowcę o zmniejszającej się odległości do pojazdu poprzedzającego. Następnie, jeśli kierowca zignoruje to ostrzeżenie, system automatycznie przyhamuje pojazd. Na koniec, jeżeli odległość będzie nadal malała, system uruchomi hamulce z pełną mocą, doprowadzając do całkowitego zatrzymania samochodu, o ile zajdzie taka potrzeba. Ostrzeganie o zmęczeniu kierowcy Nowy Qashqai uczy się zachowań kierowcy i potrafi rozpoznać, kiedy ogarnia go senność. Po „nauczeniu się" nawyków kierowcy system zaczyna monitorować jego zachowania. Wykrycie nieskoordynowanych ruchów kierownicy powoduje wyświetlenie ostrzeżenia na desce rozdzielczej, sugerującego konieczność przerwy w podroży. Rozpoznawanie znaków drogowych Nowy Qashqai pomaga dotrzeć do celu nie tylko bezpiecznie, ale i zgodnie z przepisami. Znaki ograniczenia prędkości są automatycznie odczytywane przez kamerę zamontowaną z przodu pojazdu i wyświetlane przed oczami kierowcy. Funkcja ta działa w całej Europie, niezależnie od typografii znaków obowiązującej w danym kraju. System rozpoznaje nawet stosowane w niektórych krajach dodatkowe znaki ograniczające prędkość tylko w czasie opadów deszczu i wyświetla kierowcy odpowiednią wartość dopuszczalnej prędkości w zależności od pogody. Ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu Funkcja ta sprawdza się w szczególności na wielopasmowych autostradach, wykrywając niekontrolowany zjazd auta z zajmowanego pasa ruchu. Zaawansowany program komputerowy rozpoznaje nawet starte i niezbyt wyraźne oznakowanie na drodze. Zjeżdżanie samochodu z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu jest sygnalizowane kierowcy, sugerując mu korektę toru jazdy. Ostrzeganie o pojeździe w martwym polu Tylna kamera systemu Around View Monitor wykrywa pojazdy znajdujące się w niewidocznym w lusterku „martwym polu" po obu stronach samochodu. Obecność pojazdu w „martwym polu" jest sygnalizowana zapaleniem się kontrolki w lusterku bocznym. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz z zamiarem zmiany pasa ruchu, a system wykryje pojazd w niebezpiecznej odległości, kontrolka w lusterku zaczyna migać, a kierowca jest dodatkowo ostrzegany sygnałem dźwiękowym. Ostrzeganie o poruszających się obiektach Manewrowanie autem ułatwiają przednie i tylne czujniki parkowania. Ostrzeżenie o obecności przeszkody sygnalizowane jest dźwiękiem oraz graficznie, na zestawie wskaźników. Rozwinięciem tej funkcji jest rozbudowany system kamer 360°, który dostępny był już w pierwszej generacji modelu. Generowany przez ten system obraz pojazdu „z lotu ptaka" znacznie ułatwia parkowanie. W przypadku wykrycia obiektu poruszającego się w strefie zasięgu jednej z czterech kamer system emituje dźwiękowy sygnał ostrzegawczy i podświetla strefę, w której wykryto poruszający się obiekt. Umieszczona w klapie bagażnika kamera z obiektywem szerokokątnym o zasięgu ponad 180 stopni zapewnia niespotykanie szerokie pole widzenia strefy za samochodem. Obraz z kamery jest wyświetlany na nowym, większym, 7-calowym ekranie systemu NissanConnect. Adaptacyjne światła drogowe Sterowana zaawansowanym oprogramowaniem kamera o wysokiej rozdzielczości to część innowacyjnego systemu automatycznego przełączania świateł drogowych na światła mijania w nowym modelu Qashqai. System dobiera sposób działania reflektorów pod kątem optymalnego oświetlenia drogi w każdych warunkach. Elementy systemu Safety Shield to nie wszystkie nowatorskie rozwiązania technologiczne zastosowane w nowym modelu Qashqai. Warto wspomnieć także o następujących: System aktywnej kontroli zawieszenia W systemie aktywnej kontroli zawieszenia wykorzystano wyniki najnowszych badań nad komfortem jazdy i właściwościami jezdnymi oraz wnioski z prac nad innymi modelami marek Nissan i Infiniti. Układ kontroli dynamiki pojazdu (VDC) nadal interweniuje w przypadku niebezpiecznej utraty przyczepności, natomiast układ aktywnej kontroli toru jazdy wkracza do akcji przy niższych prędkościach, hamując poszczególne koła w celu utrzymania właściwego toru jazdy w zakrętach. Działanie systemu pozwala na bardziej dynamiczną jazdę i nie odbiera przyjemności z prowadzenia samochodu. Ponadto w trakcie jazdy po nierównej nawierzchni układ ten steruje hamulcami w każdym z kół w taki sposób, aby ograniczyć kołysanie nadwozia i zapewnić większy komfort jazdy. System kamer 360° z asystentem parkowania Po dokonaniu automatycznego pomiaru dostępnego miejsca asystent parkowania sam parkuje pojazd - kierowca musi tylko operować pedałami i skrzynią biegów. Inteligentny asystent pomaga także w parkowaniu prostopadłym. Wówczas kierowca korzysta z widoku samochodu „z lotu ptaka", generowanego na podstawie obrazu z systemu kamer 360°. Nowy system NissanConnect Jak przystało na samochód, którego atrybutem jest innowacyjność, nowy Qashqai będzie pierwszym na rynku modelem wyposażonym w system NissanConnect nowej generacji. Oprócz 7-calowego ekranu dotykowego atutem nowego systemu jest funkcja łączności ze smartfonem, dzięki której właściciel pojazdu może pozostawać w kontakcie ze światem także w podróży. W przyszłości system będzie oferował dostęp do szeregu aplikacji muzycznych, społecznościowych, rozrywkowych oraz związanych z podróżowaniem. Nowy NissanConnect obsługuje wprowadzone niedawno przez Google® funkcje wyszukiwania informacji i przesyłania ich do komputera pokładowego w samochodzie. Rozwiązanie to umożliwia na przykład planowanie trasy podróży na komputerze domowym. Moduł Bluetooth, stanowiący element systemu, umożliwia odbiór transmisji strumieniowej audio oraz integrację z telefonem komórkowym. NissanConnect wyposażony jest również w gniazda AUX‑in i USB oraz tuner cyfrowego radia DAB. Informacje z NissanConnect prezentowane są nie tylko na głównym ekranie systemu, ale także na dodatkowym wyświetlaczu na panelu wskaźników. Sam zestaw wskaźników z 5‑calowym kolorowym ekranem TFT, który w trybie rotacyjnym wyświetla informacje graficzne dotyczące aż 12 różnych elementów, należy do najbardziej zaawansowanych na rynku. Na wyświetlaczu, którego kolorystykę można dostosować do koloru nadwozia Nissana Qashqai, podawane są takie informacje i ostrzeżenia, jak dane o średniej i aktualnej prędkości, zużycie paliwa, wskazówki systemu nawigacji, informacje tekstowe ze stacji radiowej lub o odtwarzanym utworze, rozpoznane znaki drogowe, dane z systemu Safety Shield oraz układu aktywnej kontroli zawieszenia, porady dotyczące ekologicznej jazdy oraz wartości ciśnienia w ogumieniu i informacje o ustawieniach rozkładu momentu obrotowego w trybie 4WD. Ponadto kierowca może regulować charakterystykę układu kierowniczego, ustawienia oświetlenia, czułość sensora zmierzchu, charakterystykę pracy wycieraczek, logikę działania centralnego zamka oraz ustawienia komputera pokładowego. STYLISTYKA Atrakcyjna stylistyka Nissana Qashqai pierwszej generacji oraz innowacyjne podejście marki były kluczem do sukcesu tego modelu na całym świecie. Nissan Qashqai drugiej generacji wytycza nowy standard w dziedzinie wyglądu crossoverów za sprawą wyrazistych zaokrągleń, czystych linii i zaawansowanych detali. Inspiracje stylistyczne przy projektowaniu nadwozia nowej generacji modelu koncentrowały się wokół trzech zagadnień: Dynamiki i zwrotności - nowy model Qashqai zyskał śmiałą, sportową sylwetkę, kontynuując tradycje rodzinny crossoverów Nissana. Inteligentnych technologii na poziomiepremium - filozofia Nissana dotycząca „przystępnych technologii" jest widoczna i odczuwalna w każdym elemencie nowego modelu Qashqai. Od materiałów wykończenia wnętrza i elementów sterowania po detale wykończenia nadwozia. •· Pełnej kontroli - w nowym Nissanie Qashqai wszystko zorientowane jest na pełną kontrolę - od wnętrza zwróconego w stronę kierowcy i wysokiej pozycji za kierownicą po śmiały wygląd nadwozia. Nadwozie ma muskularną sylwetkę charakterystyczną dla samochodów typu SUV, ale w porównaniu z poprzednikiem zyskało znacznie więcej dynamizmu. Linia oryginalnej osłony wlotu powietrza w kształcie litery V, która będzie stosowana we wszystkich modelach wprowadzanych na rynek w przyszłości, biegnie w górę maski, w stronę boku nadwozia, nadając mu bardziej sportowy wygląd. Masywny przód i nadkola kół w zestawieniu z 19-calowymi felgami dostępnymi w wybranych wersjach sprawiają, że model ten wyróżnia się na drodze. Reflektory diodowe w kształcie bumerangu i tylne lampy zespolone stanowią wysokiej jakości detale i charakterystyczny element nadwozia Nissana Qashqai, wyraźnie widoczny zarówno w ciągu dnia, jak i po zmroku. Qashqai drugiej generacji to model nowy pod każdym względem, a nie tylko unowocześniona wersja swego przełomowego poprzednika. Jest od niego o 20 mm szerszy, o 49 mm dłuższy i o 15 mm niższy. Mimo zmiany tego ostatniego wymiaru, ilość miejsca nad głową z przodu i z tyłu wzrosła o 10 mm, a pozycja kierowcy nadal jest podwyższona w stosunku do aut kompaktowych. W pełni diodowe reflektory przednie W przedniej części Nissana Qashqai zastosowano rozwiązania należące do najbardziej zaawansowanych technologicznie w klasie crossoverów. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w diodowe światła do jazdy dziennej, a w niektórych zastosowano nawet w pełni diodowe przednie oświetlenie, czyli reflektory z diodowymi światłami mijania i drogowymi. Nissan dokłada wszelkich starań, by technologie stosowane w samochodach tej marki były naprawdę użyteczne, więc zastąpienie świateł ksenonowych diodami było nie tylko kwestią stylu. Reflektory diodowe emitują bielsze i jaśniejsze światło, zużywając o połowę mniej energii niż ksenonowe. Ponadto kolor światła diodowego jest bardziej zbliżony do koloru światła słonecznego, co zapewnia lepszą widoczność w nocy. Diodowe oświetlenie tworzy także charakterystyczny kontur, który rozszerzając się od środkowej części przodu ku narożnikom pojazdu jest znakiem rozpoznawczym Nissana Qashqai. Ukryta technologia Wprowadzenie zaawansowanych technologii stanowi częsty problem dla projektantów, ale nie dotyczy to zespołu odpowiedzialnego za nowego Nissana Qashqai. Dzięki ścisłej współpracy projektantów z inżynierami zastosowanie nowych rozwiązań nie przyniosło uszczerbku na odważnej stylistyce pojazdu. Przykładem efektów tej współpracy jest umiejscowienie elementów systemu radarowego. Większość producentów godzi się na ich zamontowanie w mało estetycznych oprawach w zderzaku lub osłonie chłodnicy. W Nissanie są one ukryte za osłoną zderzaka i nie zakłócają estetyki nadwozia. Zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne z aktywnymi elementami Jak zwykle w przypadku samochodów Nissana, druga generacja modelu Qashqai powstała zgodnie z założeniem, że forma nie powinna istnieć w oderwaniu od funkcji. Zasada ta dotyczy między innymi profilu aerodynamicznego pojazdu. Sylwetka nowego Nissana Qashqai jest nie tylko dynamiczna i odważna, ale także bardzo opływowa, co wyraża się współczynnikiem oporu aerodynamicznego o wartości 0,32. Projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za nowy model dokładnie zbadali wszystkie powierzchnie i detale. Począwszy od widocznych elementów (takich jak spojler dachowy ze skrzydełkami aerodynamicznymi), aż po elementy ukryte (takie jak specjalnie zaprojektowana płaska podłoga) - w modelu Qashqai zastosowano najbardziej zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne w segmencie samochodów rodzinnych. Zaowocowało to obniżeniem oporu aerodynamicznego, niższą emisją CO2, mniejszym zużyciem paliwa i poprawą stabilności podczas jazdy z dużą prędkością. Kolejną innowacją w Nissanie Qashqai jest aktywna osłona wlotu powietrza. Zadaniem tego inteligentnego rozwiązania jest optymalizacja parametrów aerodynamicznych pojazdu poprzez zamykanie przepływu powietrza przez chłodnicę, kiedy nie jest potrzebny. Żaluzja grilla zamyka się automatycznie po przekroczeniu prędkości 30 km/h i otwiera tylko wtedy, kiedy czujniki zasygnalizują zwiększone zapotrzebowanie na chłodzenie silnika. System ten będzie montowany standardowo w wersjach z silnikami wysokoprężnymi, wyposażonymi w przekładnie manualne. Wnętrze - nowy sposób na rodzinną podróż Wnętrze pojazdu jest uporządkowane, harmonijne i przestronne. Dzięki wysoko poprowadzonej linii okien pasażerowie mają poczucie bezpieczeństwa, a wysoka pozycja kierowcy zapewnia lepszą widoczność drogi. Wnętrze Nissana Qashqai to połączenie innowacyjnych technologii z racjonalnymi rozwiązaniami ułatwiającymi codzienne korzystanie z pojazdu. Dysponując większym doświadczeniem w tym segmencie niż inne marki, Nissan ma wyjątkową możliwość wyznaczania nowych wzorców funkcjonalności dla crossoverów nowej generacji. Projektując kabinę nowego modelu, styliści i inżynierowie Nissana wyszli z założenia, że najważniejsze jest miejsce kierowcy. Liczne rozwiązania w zakresie komfortu, wygody i bezpieczeństwa zostały przeanalizowane i zmodyfikowane tak, aby zapewnić kierowcy łatwy dostęp do wszystkich najważniejszych przyrządów. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi prowadzący może dostosować pojazd do swoich potrzeb - począwszy od włączenia funkcji potrójnego mignięcia kierunkowskazów aż po ustawianie czułości włączającego światła sensora zmierzchu. Poszczególne menu i informacje ułożone są w logiczny sposób i wyświetlane na nowym ekranie w zestawie wskaźników, ulokowanym między analogowym prędkościomierzem a obrotomierzem. Do nawigacji po menu służą przyciski na kierownicy. Jeszcze więcej praktycznych rozwiązań Wszechstronność to kolejna dziedzina, w której Qashqai osiąga celujące wyniki. Dążąc do poprawy elastyczności i funkcjonalności nie pominięto żadnego aspektu wnętrza pojazdu. Przy rozłożonych tylnych siedzeniach pojemność bagażnika nowego Nissana wynosi 430 litrów, czyli o 20 więcej, niż w modelu pierwszej generacji. To także więcej niż oferują najpopularniejsze modele z segmentu C, jak Ford Focus czy Volkswagen Golf. Więcej miejsca - na poziomie głowy i nóg - mają również pasażerowie. Poszerzenie nadwozia nowego modelu Qashqai pozwoliło zwiększyć ilość miejsca na wysokości ramion, zaś gruntowne przeprojektowanie otworów drzwiowych sprawiło, że wsiadanie i wysiadanie jest teraz jeszcze wygodniejsze. W stosunku do poprzednika, w nowym Nissanie Qashqai poprawiono także funkcjonalność bagażnika. Tylna klapa otwiera się 150 mm wyżej niż w poprzednim modelu, a podwójna podłoga pozwala na bardziej uniwersalne zagospodarowanie przestrzeni bagażowej. Dwa dwustronne panele podłogowe można ustawić na różnych poziomach, co daje 16 możliwych konfiguracji - maksymalizujących pojemność bagażnika lub pozwalających uzyskać całkowicie płaską podłogę po złożeniu tylnych siedzeń. Tylną półkę można łatwo ustawić w pozycji pionowej, co przydaje się szczególnie przy przewożeniu większych zakupów. Przygotowując samochód do transportu dużych i nieporęcznych przedmiotów, roletę bagażnika można schować pod jego podłogą. Panele podłogi bagażnika są pokryte miękką wykładziną z jednej strony i łatwo zmywalnym tworzywem z drugiej. Dzięki temu na przykład zabłocone po wyprawie w teren buty można schować do samochodu bez obawy o zabrudzenie tekstylnych powierzchni. Zupełnie nowe fotele - naukowo opracowana konstrukcja zmniejszająca uczucie zmęczenia Wygodna kabina to przede wszystkim komfortowe fotele. Nissan zadbał o to, aby Qashqai nowej generacji był jeszcze bardziej przyjazny kierowcy i pasażerom. Konstruktorzy projektujący fotele korzystali z zaawansowanych technik medycznych i doświadczeń NASA, analizując ciśnienie i przepływ krwi w dolnej części pleców siedzących osób. Modyfikując poszczególne elementy i poprawiając wyprofilowanie w najważniejszych strefach, opracowali fotel zapewniający równomierne podparcie, między innymi dzięki dodatkowemu wyściełaniu na poziomie miednicy, kręgosłupa lędźwiowego i łopatek. Nawet daleka podróż w takim fotelu przebiega komfortowo. Nowy, wyższy poziom dbałości o szczegóły Podobnie jak każdy nowy Nissan, również Qashqai został wyposażony w rozwiązania, które sprawią, że pasażerowie będą się zastanawiać: „dlaczego nikt wcześniej o tym nie pomyślał?". Tak będzie na przykład przy konsoli środkowej. Wejście USB w środkowym schowku to już nic nadzwyczajnego, ale w Nissanie jest w tym miejscu także specjalny kanał na przewód, aby pasażerowie mogli obsługiwać urządzenie poza schowkiem bez konieczności zamykania klapki na siłę. Kolejnym przykładem racjonalnego podejścia do projektowania są uchwyty na kubki. Są one na tyle głębokie, aby umieszczone w nich butelki nie przeszkadzały kierowcy w obsłudze dźwigni zmiany biegów. W kabinie jest więcej cennego miejsca także dzięki zastosowaniu elektronicznego hamulca postojowego. Subtelna pomarańczowa iluminacja okolic dźwigni zmiany biegów jest częścią nastrojowego oświetlenia przedziału pasażerskiego. Zaprojektowano je tak, aby nadawało subtelnej elegancji kabinie w czasie nocnych podróży. Jednocześnie jest w pełni sterowane przez kierowcę, który może zwiększać lub zmniejszać natężenie światła, bądź całkowicie je wyłączyć. SILNIKI I SKRZYNIE BIEGÓW Połączenie niskich kosztów eksploatacji tradycyjnego samochodu osobowego z klimatem przygody właściwym pojazdom sportowo-użytkowym zawsze było jednym z głównych atutów crossoverów. Wyjątkowo oszczędne i wyróżniające się wysoką kulturą pracy silniki benzynowe i wysokoprężne nowego Nissana Qashqai spełnią oczekiwania każdego kierowcy, niezależnie od wybranej jednostki napędowej. Samochód zostanie wprowadzony na rynek z czterema silnikami do wyboru, w tym dwoma benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi, w wersjach z napędem na przednią lub obie osie. W ofercie są zarówno manualne skrzynie biegów, jak i zupełnie nowa przekładnia automatyczne Xtronic. 1,2 DIG-T 115 KM (85 kW) Nissan wychodzi z założenia, że zaawansowana technologia powinna być dostępna dla szerokiego grona klientów. Silnik 1,2 DIG-T to wspólne dzieło konstruktorów sojuszu Nissana z Renault, opracowane specjalnie na potrzeby nowego modelu Qashqai. Nowoczesny, turbodoładowany silnik współpracujący z sześciobiegową skrzynią manualną rozwija moc 115 KM (85 kW) i wytwarza 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Mimo niewielkiej pojemności, jednostka ta jest bardzo dynamiczna i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wolnossąca o pojemności 1,6 l, znana z poprzedniego modelu. Mniejsza masa i niższe zużycie paliwa oznaczają, że podstawowa wersja benzynowego Nissana Qashqai będzie znacznie bardziej ekologiczna i oszczędna niż miało to miejsce u poprzednika. Silnik 1,2 DIG-T emituje CO2 na poziomie 129 g/km (10 g/km mniej niż wycofywana jednostka benzynowa 1,6), przy zużyciu paliwa wynoszącym 5,6 l/100km (o 0,6 l/100 mniej niż wspomniany silnik 1,6). Podobnie jak wszystkie jednostki napędowe w nowym Nissanie, także 1,2 DIG‑T będzie standardowo wyposażona w system Stop/Start oraz wiele innych rozwiązań oszczędzających paliwo, takich jak alternator z funkcją odzyskiwania energii. Podobne zadanie spełniają zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów oraz specjalny olej o niskiej lepkości. 1,6 DIG-T 163 KM (120 kW) Najmocniejszym silnikiem benzynowym, który dołączy do oferty modelu Qashqai latem 2014 roku, będzie 1,6 DIG‑T, łączący dynamiczne osiągi z niską emisją dwutlenku węgla i umiarkowanym zużyciem paliwa. Jednostka ta wyposażona jest w turbosprężarkę oraz szereg dodatkowych rozwiązań poprawiających osiągi i ekonomikę eksploatacji. 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnia imponującą dynamikę w niskim i średnim zakresie obrotów oraz znakomitą elastyczność na poszczególnych biegach. Świetne osiągi flagowej jednostki benzynowej nie są jednak okupione nadmiernym zużyciem paliwa. Według norm europejskich, w cyklu mieszanym wyniesie ono 5,6 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 132 g/km. 1,5 dCi 110 KM (81 kW) Najnowsza wersja uznanego silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem paliwa to jednocześnie najoszczędniejsza jednostka napędowa oferowana w Nissanie Qashqai, emitująca CO2 na poziomie zaledwie 99 g/km. Szósta generacja silnika 1,5 dCi, stosowana również w pojazdach produkowanych przez partnera Nissana w sojuszu, Renault, charakteryzuje się jeszcze wyższą kulturą pracy i jest jeszcze oszczędniejsza od poprzednika. Dzięki gruntowym modyfikacjom silnik 1,5 dCi zyskał dodatkowe 20 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na lepszą elastyczność na poszczególnych biegach. Duże zmiany dotyczące podzespołów silnika zaowocowały także cichszą pracą i redukcją drgań. Usunięcie górnego mocowania drążka stabilizacyjnego wyeliminowało przyczynę możliwego przenoszenia się hałasu silnika do kabiny, zaś zastosowanie lżejszych podzespołów przyczyniło się do obniżenia ogólnej masy jednostki. Silnik 1,5 dCi został także wyposażony w sterowany komputerowo automatyczny system Stop/Start, który uruchamia jednostkę w ciągu zaledwie 0,5 sekundy od wciśnięcia pedału sprzęgła. Ograniczenie hałasu powstającego w procesie spalania również przyczyniło się do poprawy ogólnej kultury pracy silnika. Pod względem zużycia paliwa jednostka 1,5 dCi wyznacza nowy standard w segmencie crossoverów: według norm europejskich w cyklu mieszanym wynosi ono zaledwie 3,8 l/100 km. 1,6 dCi 130 KM (96 kW) Qashqai z najmocniejszym dieslem dostępny jest z napędem na przednią lub obie osie. Silnik 1.6 dCi o mocy 130 KM (96 kW), opracowany wspólnie z Renault jako partnerem w sojuszu, jest najbardziej zaawansowaną jednostką wysokoprężną w swoim segmencie. Zastosowano w niej szereg innowacji technicznych służących obniżeniu zużycia paliwa i emisji CO2. Silnik 1,6 dCi, oferowany już w modelu pierwszej generacji, jest lekki, kompaktowy i zaskakuje doskonałym kompromisem między imponującymi osiągami a wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji. Jedną z wielu innowacji jest niskociśnieniowy układ recyrkulacji chłodzonych spalin, co umożliwia ograniczenie emisji tlenków azotu i CO2. Znacznie poprawiono także gospodarkę cieplną silnika 1,6 dCi. Skrócenie fazy rozgrzewania oznacza mniejsze straty spowodowane tarciem i niższe zużycie paliwa. W wersji z przekładnią manualną i napędem na przednią oś, Qashqai 1,6 dCi emituje CO2 w ilości 115 g/km, przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (pomiar wg norm europejskich) wynoszącym 4,4 l/100 km. Analogiczne wartości dla wersji ze skrzynią Xtronic wynoszą 119 g/km oraz 4,6 l/100 km, natomiast dla odmiany z napędem na cztery koła i przekładnią manualną emisja i zużycie oleju napędowego to odpowiednio 129 g/km oraz 4,9 l/100 km. Nowa przekładnia Xtronic Nowa przekładnia Xtronic została opracowana specjalnie na potrzeby Nissana Qashqai drugiej generacji i jest dostępna z silnikiem 1,6 dCi. Xtronic to wysoce zaawansowana konstrukcja oparta na przekładni bezstopniowej, której mechanizm udoskonalono pod kątem zapewnienia wyższej kultury pracy i lepszych wrażeń z jazdy. W odróżnieniu od tradycyjnych przekładni bezstopniowych, skrzynia Xtronic w modelu Qashqai imituje działanie przekładni automatycznej o wielu przełożeniach, co ujawnia się zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu, kiedy przełożenia zmieniają się sekwencyjnie. W trakcie spokojniejszej jazdy zmiana przełożeń następuje subtelniej i łagodniej. Xtronic łączy zatem zalety obydwu systemów przeniesienia napędu: pracuje płynnie i delikatnie przy małym obciążeniu silnika, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reaguje na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia. DYNAMIKA Zawieszenie i podwozie Smukłe nadwozie nowego Nissana Qashqai kryje nową modułową platformę dostosowaną specjalnie do potrzeb crossovera drugiej generacji. Wysoce zaawansowana konstrukcja zaprojektowana w ramach sojuszu Nissana z Renault jest jedną z najbardziej uniwersalnych pod względem możliwości adaptacji, dzięki czemu można ją idealnie dopasować do specyfiki danego modelu oraz wymagań klientów. Nadwozie nowego Nissana jest w głównej mierze dziełem europejskich projektantów i inżynierów. Nowy model crossovera doskonale sprawdzi się zatem na europejskich drogach, gwarantując komfort jazdy i właściwości jezdne na poziomie pod każdym względem spełniającym oczekiwania klientów. W przednim zawieszeniu nowego Nissana zastosowano kolumny MacPhersona. Jeśli chodzi o zawieszenie tylne, wersje z napędem na jedną oś są wyposażone w zaawansowaną belkę skrętną, natomiast te z napędem ALL-MODE 4x4-i mają z tyłu układ wielowahaczowy. Zawieszenie modelu Qashqai opracowano w Europie, zgodnie z upodobaniami klientów tego regionu w zakresie komfortu i dynamicznej jazdy. Podobnie jak cały samochód, również podwozie nowego modelu to zbiór innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych, których zadaniem jest ułatwienie codziennej eksploatacji oraz zwiększenie wygody i przyjemności z jazdy. Amortyzatory o podwójnych tłokach Zapewnienie wysokiego komfortu jazdy z niską prędkością oraz zdolności pokonywania nierównej nawierzchni wymusza zwykle kompromis w charakterystyce zawieszenia. Nie dotyczy to jednak nowego Nissana Qashqai. Druga generacja modelu została wyposażona w zaawansowane amortyzatory o podwójnych tłokach, które skutecznie tłumią nierówności w obu tych skrajnych przypadkach. System dwukanałowy składa się z tradycyjnego kanału odpowiedzialnego za tłumienie wstrząsów na złej nawierzchni oraz dodatkowego kanału tłumiącego drgania o wysokiej częstotliwości typowe dla gładszych nawierzchni. Dzięki temu samochód prowadzi się płynnie i komfortowo niezależnie od stanu drogi. Nowa generacja wspomagania układu kierowniczego W trakcie prac nad nowym modelem Qashqai przeanalizowano pod kątem możliwych udoskonaleń wszystkie elementy, od których zależy dynamiczna charakterystyka pojazdu. Całkowicie przeprojektowano na przykład układ kierowniczy, wprowadzając nowe elektroniczne wspomaganie we wszystkich wersjach. Układ otrzymał nową logikę sterowania, zapewniającą bardziej naturalne wrażenia z jazdy. Efekt ten osiągnięto między innymi poprzez zmniejszenie przełożenia przekładni kierowniczej o pięć procent, dzięki czemu jej charakterystyka stała się bardziej bezpośrednia. Opracowanie bardzo dobrego układu kierowniczego nie ogranicza się oczywiście do modyfikacji zestrojenia mechanizmu wspomagania. Lepsze wrażenia z jazdy oraz poprawę stabilności w jeździe na wprost uzyskano również poprzez zwiększenie kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Dzięki temu zabiegowi przednie koła mają większy moment stabilizacyjny, co łatwo wyczuć na kierownicy. Twoja kierownica, Twoje zasady Nissan doskonale zdaje sobie sprawę, że różni kierowcy mają różne upodobania co do charakterystyki układu kierowniczego. Jedni lubią, gdy obracanie kierownicą wymaga minimalnego wysiłku, inni zaś cenią większy opór, typowy dla samochodów sportowych. Starając się zaspokoić odmienne gusta, Nissan opracował dwa tryby pracy układu kierowniczego. Kierowca może wybrać jeden z nich, w zależności od preferencji. W trybie „normalnym" kierownica obraca się lekko, co doskonale sprawdza się w mieście, przy manewrowaniu z niską prędkością oraz w trakcie spokojnej jazdy. W trybie „sportowym" elektroniczne wspomaganie działa bardziej bezpośrednio, a skręcenie kierownicy wymaga większego wysiłku. Napęd ALL-MODE 4x4-i oraz system aktywnej kontroli zawieszenia Kierowcy decydujący się na układ napędowy ALL-MODE 4x4-i otrzymują jeden z najbardziej zaawansowanych napędów na cztery koła na rynku, zaprojektowany pod kątem zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwa i doskonałych właściwości trakcyjnych w każdych warunkach. System aktywnej kontroli zawieszenia zarówno przy napędzie na jedną, jak i na obie osie, pozwala na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę dzięki współdziałaniu kilku elementów. Aktywna kontrola ruchów nadwozia monitoruje nawierzchnię, wykrywając nierówności, które mogłyby zakłócić stabilność nadwozia i delikatnym hamowaniem kompensuje ewentualne przechyły. Aktywne hamowanie silnikiem pomaga zapanować nad mocą i sterowalnością przekładni Xtronic poprzez hamowanie silnikiem przy pokonywaniu zakrętów. Zalety tego systemu to lepsze panowanie nad pojazdem w trakcie hamowania, mniej intensywne wykorzystywanie hamulców w trakcie pokonywania zakrętów oraz skuteczniejsze zatrzymywanie pojazdu. Aktywna kontrola toru jazdy monitoruje zachowanie i tor jazdy samochodu. Delikatne hamowanie kół daje podobny efekt, jak ograniczony poślizg mechanizmu różnicowego, zapewniając optymalną przyczepność i ograniczając podsterowność. Inteligentny system pracuje w sposób niezauważalny dla kierowcy, stale rozdzielając moment obrotowy w taki sposób, aby zapewnić maksymalną zwrotność i bezpieczeństwo jazdy. System wspomagania ruszania pod górę Ruszanie na wzniesieniu przestało być źródłem stresu dzięki nowemu systemowi opracowanemu specjalnie do nowego Nissana Qashqai. Układ wspomagania ruszania pod górę współpracuje z ESP, zapewniając pewny i płynny start. W samochodzie stojącym na pochyłej drodze hamulce wszystkich czterech kół działają jeszcze przez około 2-3 sekundy po zdjęciu stopy z pedału. Zwolnienie hamulców następuje dopiero z chwilą przekazania napędu na koła. GAMA Łącząc zaawansowane technologie dostępne dla wszystkich z inteligentnymi rozwiązaniami stylistycznymi, nowy model Qashqai wprowadza segment crossoverów na nowe, ekscytujące obszary. Pomimo iż model ten ustala nowe standardy w zakresie technologii, komfortu i rozwiązań praktycznych, nadal stanowi przystępną ofertę dla tych, którzy rozważają zakup tradycyjnego hatchbacka lub crossovera, zapewniając wysoką jakość i dostęp do najbardziej zaawansowanych technologii na rynku. Filozofia Nissana, dotycząca wprowadzania wysokiej jakości rozwiązań w samochodach rodzinnych, została wielokrotnie wypróbowana. Wyjątkowy sukces pierwszego modelu w postaci sprzedaży ponad 2 milionów egzemplarzy sprawił, że klienci oczekują od Nissana pionierskich innowacji i świeżych pomysłów we wszystkich kluczowych obszarach. Trzy wersje z bogatym wyposażeniem standardowym Nowy Nissan Qashqai występuje w trzech dobrze znanych klientom wersjach: Visia, Acenta i Tekna. W stosunku do gamy poprzedniego modelu, każda z nich charakteryzuje się bogatszym wyposażeniem standardowym, wyższą jakością materiałów wykończeniowych i mnóstwem innowacyjnych rozwiązań. Wyposażenie standardowe wersji Visia obejmuje klimatyzację, zestaw głośnomówiący Bluetooth, system wspomagania ruszania pod górę oraz kolorowy ekran HD o przekątnej 5 cali połączony z systemem informacji i rozrywki. Ponadto Visia oferuje bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa w postaci sześciu poduszek powietrznych, systemu aktywnej kontroli zawieszenia, systemu monitorowania ciśnienia w oponach i ogranicznika prędkości / tempomatu w standardzie. Acenta posiada jeszcze dłuższą listę wysokiej jakości elementów wyposażenia. Standardowo dostępna jest automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, kierownica i dźwignia zmiany biegów obite wysokiej jakości skórą, 17-calowe felgi ze stopów metali lekkich oraz innowacyjny system aranżacji bagażnika z ruchomą przegrodą. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje przednie reflektory przeciwmgłowe i wycieraczki z czujnikiem deszczu. Zarówno w wersji Visia, jak i Acenta, opcjonalnie dostępny jest zaawansowany system Safety Shield oferowany w przystępnej cenie. W skład „tarczy bezpieczeństwa" wchodzi system zapobiegania kolizjom, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy oraz system rozpoznawania znaków drogowych, a także kilka innych układów wspomagających kierowcę. Najwyższa wersja, Tekna, wyposażona jest w nowatorskie rozwiązania, które podkreślają wiodącą pozycję Nissana w segmencie crossoverów. Aby zwiększyć bezpieczeństwo podróży, Tekna wyposażona jest w reflektory przednie typu Bi-LED oraz pakiet Nissan Safety Shield z systemem rozpoznawania znaków drogowych i funkcją adaptacyjnych świateł drogowych. W wersji Tekna nie brakuje również elementów stylizacyjnych i zaawansowanych technologii. Nissan Qashqai w tej wersji wyposażony jest w 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich, duży dach panoramiczny, podgrzewane siedzenia, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz inteligentny kluczyk i przycisk uruchamiania zapłonu na desce rozdzielczej. W standardzie oferowany jest również system NissanConnect najnowszej generacji, obejmujący ekran dotykowy o przekątnej 7 cali, cyfrowe radio DAB, system kamer 360°. Zaprojektowany w Europie, dla europejskich klientów Sukces Nissana Qashqai pierwszej generacji był jednocześnie sukcesem europejskiej motoryzacji. Produkcja tego modelu w zakładach Nissana w Sunderland w Wielkiej Brytanii od 2010 roku trwa całą dobę, na trzy zmiany, aby zaspokoić wysoki popyt na ten model. Sunderland to największa fabryka w historii brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego, produkująca ponad 500 000 samochodów rocznie. Qashqai jest głównym produktem zakładów w Sunderland, obok nowego Note, crossovera Juke i supernowoczesnego samochodu elektrycznego LEAF. źródło : Nissan
  3. SKODA Citigo liderem segmentu samochodów miejskich w 2013 roku! Mały samochód – wielkie liczby! W pierwszym pełnym roku obecności na rynku, najtańszy model ŠKODY zdominował swój segment, wyraźnie przyczyniając się do ogólnego sukcesu marki w Polsce. Miejski Citigo to kolejny wielki sukces ŠKODY na polskim rynku. Mimo że segment samochodów miejskich był dla czeskiej marki czymś nowym, jej pierwszy model tej wielkości został rewelacyjnie przyjęty na polskim rynku. Zaledwie osiem miesięcy obecności Citigo w salonach w roku 2012 wystarczyło, by zajął on trzecie miejsce w rankingu sprzedaży samochodów tej wielkości. Już na początku roku 2013 model objął pewne prowadzenie w statystykach rejestracji nowych samochodów – w styczniu udział najmniejszej ŠKODY w swoim segmencie wyniósł blisko 28%! W kolejnych miesiącach Citigo utrzymywało swoją przewagę nad konkurentami, kończąc rok wynikiem 3 167 rejestracji – to ponad dwa razy więcej, niż w 2012 roku. ŠKODA może celebrować kolejne rekordy rejestracji samochodów dzięki przenoszeniu sprawdzonej strategii na nowe segmenty samochodów. To ta taktyka przyniosła czeskiej marce ten wielki rynkowy sukces, którym może cieszyć się na całym świecie. Citigo – podobnie jak wszystkie pozostałe ŠKODY – wyróżnia się na tle rywali ponadprzeciętną pojemnością (komfortowe wnętrze i duży bagażnik o pojemności 251 l z możliwością powiększenia aż do 959 l), która jest efektywnie wykorzystywana przez charakterystyczne dla marki przemyślane rozwiązania. W swoich poręcznych wymiarach model łączy modną stylistykę z miejską funkcjonalnością, priorytetowo traktując potrzeby właściciela – niskie koszty eksploatacji i bezpieczeństwo. Optymalne połączenie dynamiki jazdy z atrakcyjną ceną zapewnia nowoczesny silnik 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM, odznaczający się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 4,5 l/100 km. ŠKODA Citigo z atrakcyjnym wyposażeniem dostępna jest w ofercie wyprzedażowej już od kwoty 30 590 zł. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. - W Korei ujawniono pierwsze informacje na temat Nowego modelu Genesis w wersji sedan - Po wprowadzeniu modelu na rynek koreański, samochód będzie w przyszłym roku dostępny na głównych rynkach światowych Hyundai Motor Company, największy południowokoreański producent samochodów, zaprezentował pierwsze szkice nowego modelu Genesis, podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami koreańskich mediów. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży w Korei jeszcze w tym roku, natomiast na innych kluczowych dla firmy rynkach pojawi się w 2014 roku. ”Luksusowy Genesis, który zadebiutował w 2008 roku, jako pierwszy tylnonapędowy sedan segmentu Premium, zaskoczył wszystkich swoją konkurencyjnością i jakością.” – powiedział Moon Sik Kwon, szef Centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei. ”Nowa generacja Genesia, odzwierciedla nasze najlepsze praktyki i umiejętności Hyundaia do tworzenia wysokich jakościowo samochodów, dlatego wierzymy, że stanie się on silnym graczem na rynku. Celem projektu o łącznej wartości ponad 340 mln EUR było stworzenie tylnonapędowego sedana światowej klasy, a efektem jest powstanie po czterech latach obecnego modelu. Wyróżniający i elegancki design, wiodąca w klasie konstrukcja podwozia, komfort jazdy na poziomie samochodów najlepszych europejskich marek premium, najnowsze systemy bezpieczeństwa i komfort prowadzenia to mocne strony Genesisa. W każdym detalu samochodu widoczna jest filozofia marki Hyundai określana jako ‘Modern Premium’. Również dzięki temu, Genesis zapewnił sobie najlepszą w swojej klasie konkurencyjność potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w różnych miejscach na całym świecie, w tym także na słynnym torze Nürburgring w Niemczech. DESIGN W 2009 roku Hyundai wprowadził nową filozofię projektowania samochodów określaną jako 'Fluidic Sculpture’. Nowy Genesis to pierwszy model w którym zastosowano język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’, którego kluczowymi elementami są: prosty i harmonijny design z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor, jakość materiałów i wykończenie samochodu. Zaprojektowany w ten sposób Genesis, to sedan klasy Premium, którego sportowy wygląd daje wrażenie stałego ruchu. Sześciokątny grill jest mocnym akcentem, podczas gdy linie boczne poprowadzone są płynnie, a tył samochodu sprawia wrażenie ‘wyrzeźbionego’. Wnętrze samochodu pozostaje spójne z całością, poprzez przemyślaną ergonomię i intuicyjną obsługę, oraz najwyższej jakości materiały i specyfikacje wyposażenia, odpowiednie dla samochodów Premium. Zupełnie nowy Genesis posiada panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na domyślne rozpoznanie funkcji pojazdu i dzięki temu lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem. Wszystkie przyszłe modele będą projektowane w oparciu o język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’ i jego zasady. BEZPIECZEŃSTWO Jak wykazały testy zderzeniowe, Nowy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia. W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu. Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa. PROWADZENIE Dzięki ulepszonemu zawieszeniu i zastosowaniu zaawansowanych technologii, Nowy Genesis gwarantuje najwyższej jakości komfort jazdy. Znacznie poprawiono sztywność zawieszenia oraz rozłożenie masy, co poprawiło przyczepność. Zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach. Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) zostało po raz pierwszy zastosowane w modelu o zmiennym przełożeniu, co zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i bezpośrednie reagowanie na niskich i średnich prędkościach . W nowym Genesise po raz pierwszy zastosowano HTRAC - napęd na wszystkie koła. Zaawansowany system HTRAC elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od drogi i warunków jazdy, oferując większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy. W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku, zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan. źródło: Hyundai
  5. SKODA Superb liderem segmentu Wprowadzone niedawno udoskonalenia i zaufanie Klientów sprawiły, że Nowa ŠKODA Superb jest liderem swojego segmentu wśród nabywców indywidualnych. We wrześniu tego roku do Klientów indywidualnych trafiło aż 120 sztuk Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi, co stawia ten model na pierwszym miejscu wśród przedstawicieli klasy średniej. W porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, oznacza to wzrost aż o 328,57%. Tak zdumiewający wynik przekłada się też na zwiększenie udziału ŠKODY w całym rynku. O ile we wrześniu 2012 roku udział ŠKODY Superb i Superb Combi w segmencie wynosił 5,1%, o tyle w tym roku wzrósł prawie czterokrotnie i wynosi 18,63%, co daje Nowemu Superbowi pozycję lidera w klasie średniej wśród klientów indywidualnych. Warto dodać, że jest to jeden z najwyższych wzrostów sprzedaży, w porównaniu z zeszłym rokiem. Co więcej, biorąc pod uwagę dane sprzedaży z okresu od stycznia do września tego roku, dominacja Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi również jest doskonale widoczna. W tym okresie do Klientów indywidualnych trafiły łącznie 654 egzemplarze, co w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku (324 sztuki) oznacza wzrost o 101,85%. To natomiast przekłada się na wyraźne zwiększenie udziału w całym segmencie rynku w tym okresie (z 4,59% w 2012 roku do 10,3% w 2013 roku). Jednym z głównych czynników tak zdumiewających wyników, jest zaufanie Klientów do Nowej ŠKODY Superb i Superb Combi oraz wprowadzone ostatnio zmiany w tym modelu. Oprócz bardziej eleganckiego i nowoczesnego wyglądu, inżynierowie ŠKODY zadbali również o niższe zużycie paliwa w Nowym Superbie i Superbie Combi (nawet o 19%) oraz wzbogacili wyposażenie, na przykład o system ułatwiający parkowanie, który pomaga nie tylko zaparkować równolegle, ale także prostopadle tyłem. Zarówno Superb limuzyna, jak i Superb Combi wciąż oferują największy bagażnik i najwięcej miejsca na nogi na tylnej kanapie wśród samochodów klasy średniej. Pasażerowie jadący z tyłu Superba, mają więcej miejsca niż w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy - 157 milimetrów przestrzeni na nogi z tyłu w limuzynie oraz w Combi oznacza, że Superb wciąż wyznacza standard w klasie średniej i jak widać po wynikach sprzedaży, cieszy się rekordowym zaufaniem i sympatią Klientów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Zakładam jeszcze jeden temat odnośnie samochodu, gdyż moi rodzice też planują coś kupić. Wymagania: - Samochód segmentu B - Silnik jak najmniejszy (opłaty, spalanie), max 1.4 ( teraz rodzice jeździli Tico więc każde auto będzie jak rakieta ), gaz mile widziany. - Możliwie jak najbardziej bezawaryjny, tani w naprawie. - Niskie spalanie - 5d - Rocznik nie starszy niż 2007 - Elektryki ani wyposażenia dużo nie trzeba. - Cena 15000zl. Max 17000zl jeśli warto. - Jakiś wygląd, żadne kanciaki ( tak jak Tico czy coś z tego rodzaju) nie wchodzą w gre. Auta nad którymi sie zastanawiaja: -Honda Jazz -Peugeot 207 -Citroen C3 -Mitsubishi Colt Który z nich najlepszy? A może jakiś inny? Auto będzie raczej pokonywało małe przebiegi. Prosze o szybka pomoc, to bardzo ważne.
  7. Nissan planuje powrci do segmentu kompaktw A mi najbardziej brakuje jakoś Primery, bo po Almerze Nissan miał jeszcze Tiidę, ale jakoś nieszczególnie przydała mi ona do gustu...
  8. Audi A3 Limousine - podbój nowego segmentu rynkowego Ingolstadt, 27 marca 2013 - Wprowadzając na rynek nowy model A3 Limousine, Audi rozpoczyna podbój największego na świecie segmentu rynkowego – klasy kompaktowych limuzyn. Pełne dynamiki czterodrzwiowe auto cechuje się wszystkimi zaletami serii A3: niską wagą, która jest efektem zastosowania lekkiej konstrukcji, silnymi i bardzo efektywnymi jednostkami napędowymi oraz licznymi, najnowocześniejszymi rozwiązaniami z zakresu infotainment i systemów wsparcia kierowcy. Modelem flagowym serii A3 jest Audi S3 Limousine o mocy 221 kW (300 KM). Stylistyka zewnętrzna Audi A3 Limousine prezentuje się bardzo sportowo, wszystkie jego detale charakteryzują się niezwykłą precyzją i siłą wyrazu. Stylistyka auta to połączenie klasycznej koncepcji podziału bryły samochodu na trzy strefy z filozofią coupé. Po bokach pojazdu przebiega ostro zarysowana linia „tornado“, na której załamują się refleksy świetlne. Zwisy są krótkie. Długość samochodu wynosi 4,46 m, a rozstaw osi 2,64 m. Nad progami przebiega linia „dynamic”, która jest bardziej wygięta niż w przypadku pozostałych modeli A3. Powierzchnie boczne są mocniej wytłoczone, a wnęki kół dalej wysunięte na zewnątrz. Audi A3 Limousine ma szerokość 1,80 m. Jest o 11 mm szersze niż A3 Sportback. Wysokość auta to 1,42 m, A3 Limousine jest zatem 9 mm niższe od bliźniaczych modeli. Czterodrzwiowa limuzyna charakteryzuje się własnym, niepowtarzalnym konturem maski silnika, zderzaków, wlotów powietrza i osłony chłodnicy Singleframe. Spoiler zintegrowano z pokrywą bagażnika, a światła tylne mają, podkreślający linie poziome, szeroki i płaski kształt. Na życzenie dostępne są światła wykonane w technice diodowej. Już od początku sprzedaży, Audi oferuje także w pełni diodowe reflektory przednie. Zastosowanie innowacyjnych rozwiązań technicznych i wyrazista forma zewnętrzna podkreślają wyjątkowość modelu A3 Limousine. Karoseria Ciężar własny limuzyny wyposażonej w silnik 1.4 TFSI wynosi jedynie 1205 kg (wstępne dane). By uzyskać tak niski ciężar, w przedziale pasażerskim Audi zastosowało elementy z hartowanych stopów stali, a maskę silnika wykonano z aluminium. Karoseria jest sztywna, odporna na zderzenia i zapewnia duży komfort akustyczny. Również wnętrze i silniki całkowicie podporządkowano zasadzie lekkiej konstrukcji. Dlatego czterocylindrowy silnik waży niewiele ponad 100 kg. Napęd (wszystkie dane są założeniami) Na początek, program silników Audi A3 Limousine w Europie obejmować będzie trzy jednostki czterocylindrowe. Od podstaw przebudowane, stanowią harmonijne połączenie rozwiązań technicznych Audi związanych z najwyższą wydajnością, takich jak wtrysk bezpośredni, turbodoładowanie, innowacyjne zarządzanie temperaturą i system Start-Stop. Oferta jednostek napędowych i układów przeniesienia napędu będzie systematycznie wzbogacana, m. in. o dwa nowe silniki podstawowe. Silnik 2.0 TDI generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 320 Nm. Wyposażone w niego Audi A3 Limousine przyspiesza od zera do 100 km/h w 8,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h. Zużywa średnio 4,2 l oleju napędowego na 100 km, a współczynnik emisji dwutlenku węgla przy takim spalaniu to 108 g na km. Jednostka napędowa 1.4 TFSI wytwarza 103 kW (140 KM) i moment obrotowy 250 Nm. System COD (cylinder on demand) przy niskich obciążeniach odłącza dwa cylindry. 1.4 TFSI na 100 km zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa i emituje 109 g CO2 na km. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 8,4 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 213 km/h. Moc 132 kW (180 KM) i moment obrotowy 250 Nm, to najważniejsze dane silnika 1.8 TFSI. Zastosowano w nim szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, w tym podwójny system wtrysku; do komór spalania i do kolektora dolotowego. Wyposażony w taką jednostkę pojazd, standardowy sprint od zera do 100 km wykonuje w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 232 km/h. To prawdziwie sportowe osiągi. Audi A3 Limousine z silnikiem 1.8 TFSI średnio zużywa jedynie 5,7 l paliwa na 100 km, co przekłada się na emisję 135 g dwutlenku węgla na kilometr. W zależności od rodzaju silnika, Audi A3 Limousine jest wyposażone w manualną skrzynię z sześcioma biegami lub w przekładnię automatyczną S tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Obsługiwać ją można za pomocą dźwigni zmiany biegów lub na życzenie, za pomocą manetek przy kierownicy. Tryb pracy przekładni oznaczony symbolem D zorientowano na maksymalną efektywność, a tryb S, czyli sportowy – na nieco wyższą liczbę obrotów. W połączeniu z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, w trybie efficiency, S tronic oferuje funkcję wolnego biegu, który przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Podwozie Dobra pozycja wyjściowa jaką Audi A3 Limousine zdobyło w swoim segmencie, wynika w dużej mierze z zalet podwozia tego modelu. Jego zasadniczą przewagą jest doskonale dopasowany podział obciążeń między osiami (zależnie od silnika, w stosunku od 60 procent z przodu do 40 procent z tyłu). Wszystkie silniki są zamontowane w pochyleniu o dwanaście stopni do tyłu większym niż w innych modelach Audi. Przednie zawieszenie przesunięto ku frontowi pojazdu. Przy przedniej osi zastosowano konstrukcję McPhersona z trójkątnymi wahaczami poprzecznymi i aluminiowymi zwrotnicami. Przymocowano ją do aluminiowej ramy pomocniczej. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy działa bardzo precyzyjnie i efektywnie. Współpracuje z różnymi systemami wsparcia kierowcy. W przypadku zawieszenia czterowahaczowego tylnej osi, oddzielnie zamontowano sprężyny i amortyzatory, a w samej osi zastosowano jeden stalowy wspornik. Podwozie sportowe, dostępne dla linii Ambition, powoduje, że karoseria Audi A3 Limousine jest zawieszona do 25 mm niżej niż w innych wersjach. Nowe czterodrzwiowe Audi porusza się na kołach o średnicy od 16 do 18 cali. Na życzenie, quattro GmbH dostarcza koła o średnicy 19 cali. Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane. System stabilizacji toru jazdy ESC posiada elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Podczas szybkiego wjeżdżania w zakręty, przednie koło toczące się po wewnętrznej stronie zakrętu lekko przyhamowuje, minimalizując w ten sposób podsterowność i poprawiając trakcję. Wnętrze Wnętrze Audi A3 Limousine charakteryzuje duża dbałość o detale. Linie i powierzchnie są czytelne. Tablica rozdzielcza poniżej przedniej szyby przybiera formę łuku. Jej przód jest smukły i lekko zakrzywiony, a konsola środkowa pochyla się delikatnie ku kierowcy. Opcjonalny, kolorowy wyświetlacz systemów informacji kierowcy (FIS) pokazuje grafiki w formacie 3D, dzięki temu dobrze widoczny jest każdy szczegół obrazu. Już w wersji wyposażonej w podstawowe radio MMI, kierowca na pokładzie samochodu znajdzie system MMI z elektrycznie wysuwanym monitorem. Jego terminal umiejscowiono na konsoli tunelu środkowego. Kierownica, zależnie od wersji, ma trzy lub cztery ramiona. Klient może zamówić także kierownicę ze spłaszczonym u dołu wieńcem oraz wielofunkcyjnymi przełącznikami i manetkami zmiany biegów. Siedzenia sportowe dostępne są na życzenie. W przypadku linii Ambition, są one elementem wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie można nabyć siedzenia S ze zintegrowanymi zagłówkami. Kolory wnętrza – czerń, szarość tytanu, beż pashmina i kasztanowy brąz – dopasowano do konkretnych linii wyposażenia. Dla dwubarwnej linii wzorniczej Audi design selection wybrano kolor „brązowy lasso” – z ekskluzywnej oferty świata kolorów Audi. Wnętrze pojazdu wyposażonego w pakiet sportowy S line, dostępnego dla linii A3 Limousine Ambition, utrzymano w czerni. Klient ma do wyboru obicia z tkaniny, kombinację tkaniny i sztucznej skóry, skórę Milano lub kombinację skóry Perlnappa i tkaniny Alcantara. Dzięki dużemu rozstawowi osi, samochód zapewnia dużo miejsca także pasażerom siedzącym z tyłu. Nawet wysokie osoby bez problemu wsiadają do środka. Pojemność bagażnika to 425 l. Po złożeniu oparć tylnych siedzeń można ją powiększyć, a oparcie dodatkowo zaopatrzyć w tunel do przewożenia długich przedmiotów. Po odblokowaniu, pokrywa bagażnika samoczynnie podnosi się w górę. Infotainment i Audi connect W modelu Audi A3 Limousine, podobnie jak w bliźniaczych modelach serii A3, zastosowano nowy Modułowy System Infotainment (MIB). Jego najbardziej zaawansowana wersja, to system nawigacji MMI Navigation plus z 64-gigabitową pamięcią masową SSD, napędem DVD i funkcją obsługi głosowej przy pomocy całych wyrazów. Siedmiocalowy monitor o wysokiej rozdzielczości pokazuje mapy w formacie grafik 3D, na których dojrzymy nawet drobne szczegóły. Przez adapter Bluetooth, do systemu nawigacji MMI Navigation plus można podłączyć telefony komórkowe i przenośne odtwarzacze. Terminal obsługi wyposażono w „touchwheel“ – obrotowy regulator, reagujący równocześnie na nacisk, zintegrowany z panelem MMI touch, czyli z powierzchnią umożliwiającą dotykowe wpisywanie liter, znaków i liczb. Kolejne elementy systemu infotainment to moduł cyfrowego odbioru stacji radiowych (DAB+) oraz Audi Phone Box, urządzenie umożliwiające wygodne połączenie telefonów komórkowych z anteną zainstalowaną na dachu samochodu i sprzętem nagłaśniającym Bang & Olufsen. Wzmacniacz o mocy 705 W reguluje pracę 14 głośników i dostarcza dźwięk w formacie 5.1. Obramowania głośników niskotonowych, umieszczonych w przednich drzwiach, zdobią pasma diod. Pod nazwą Audi connect kryją się wszystkie rozwiązania umożliwiające kierowcy dostęp do systemów pokładowych, Internetu, infrastruktury i innych pojazdów. Teraz ta oferta jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Połączenie z Internetem realizowane jest, jeśli tylko to możliwe, w szybkim standardzie LTE. Moduł LTE zastąpił dotychczasowy moduł UMTS, dzięki temu szybkość łącza wynosi teraz do 100 MBit/s. Za sprawą punktu dostępu Hotspot (WLAN), zintegrowanemu z Audi connect, pasażerowie mogą do woli surfować i wysyłać maile. Z kolei kierowcy, Hotspot daje dostęp do zindywidualizowanych usług internetowych Audi, począwszy od nawigacji przy pomocy map Google Earth i Street View, przez informacje o ruchu drogowym przekazywane przez Audi online, aż po aplikację dla smartfonów Audi music stream. Serwisy informacyjne dopełniają tą ofertę. W sposób przeznaczony do korzystania w pojeździe, z systemem infotainment zintegrowano też portale społecznościowe Facebook i Twitter. Możemy z nich korzystać przy pomocy funkcji lektora oraz wykorzystując gotowe elementy tekstowe. W Audi A3 Limousine debiutuje także nowa usługa Audi connect: informacje o dostępności miejsc parkingowych. Dzięki nim, u celu naszej podróży, system wskaże nam tradycyjne oraz wielopoziomowe parkingi naziemne i podziemne. Tam gdzie będzie to możliwe, poinformuje o liczbie wolnych miejsc i o opłatach parkingowych. Adresy parkingów można zaprogramować w systemie nawigacji jako cel podróży. Wyposażenie Nowe Audi A3 Limousine posiada bardzo bogatą paletę wyposażenia seryjnego. Pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów obejmuje m. in. poduszkę powietrzną w strefie kolan kierowcy. W liniach wyposażeniowych Ambition i Ambiente, system informacji kierowcy FIS z kolorowym wyświetlaczem oferuje program efektywnej jazdy z wskaźnikiem sugerującym zmianę biegów oraz funkcją rekomendacji przerw podczas jazdy. Ponadto dla linii Ambition przewidziano: podwozie sportowe, 17-calowe obręcze kół wykonane z lekkich metali, siedzenia sportowe i system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dodatkowe elementy wyposażenia seryjnego linii Ambiente, to konwencjonalny tempomat, diodowy pakiet „oświetlenie wnętrza” i wsparcie parkowania tyłem. Ponadto klienci mogą skorzystać z komfortowych opcji indywidualnych, takich jak panoramiczny szklany dach, komfortowy kluczyk, ogrzewanie postojowe czy zintegrowana z reflektorami ksenonowymi Xenon plus funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów Audi adaptive light. W połączeniu z systemem nawigacji MMI Navigation plus, wykorzystuje ona dane o pokonywanym odcinku, by oświetlić drogę jeszcze dokładniej, w sposób dostosowany do konkretnej sytuacji. Opcjonalne systemy wsparcia kierowcy dostępne w nowym Audi A3 Limousine zapożyczono bezpośrednio z klasy luksusowych limuzyn. Korzystający z radaru tempomat adaptive cruise control (ACC) sprawia, że nasze Audi A3 Limousine poruszające się z prędkością do 150 km/h, zachowuje określoną przez kierowcę odległość od pojazdu jadącego przed nim. Jeśli na jego pokładzie znajduje się pełny system wsparcia kierowcy, obejmujący kilka różnych funkcji, to górna granica działania tempomatu ACC przesuwa się do prędkości 200 km/h. W połączeniu z przekładnią automatyczną S tronic, tempomat ACC jest wzbogacony o funkcję Stop&Go, aktywującą się przy niższych prędkościach. Umieszczony z tyłu pojazdu radarowy czujnik asystenta zmiany pasa ruchu Audi side assist czuwa nad bezpieczną zmianą pasa, a aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist, ułatwia kierowcy utrzymanie obranego pasa ruchu. Takie udogodnienie jest możliwe dzięki oddziaływaniu elektronicznego systemu na elektromechaniczne wsparcie kierownicy, skutkującemu drobnymi korektami skrętu. Kamera wideo aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist wykorzystywana jest do rozpoznawania znaków drogowych. W nowym Audi A3 Limousine znajdziemy też asystenta parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia, najbardziej zaawansowane technicznie rozwiązanie umożliwiające kierowcy komfortowe parkowanie. Przejmuje ono kontrolę nad manewrami pojazdu podczas parkowania wzdłuż. Kolejne rozwiązanie techniczne z najwyższej półki, to opcjonalny system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic. Kolejny stopień rozbudowy tego systemu, funkcję ochrony bezpieczeństwa pasażerów siedzących z przodu pre sense front, zintegrowano z tempomatem radarowym adaptive cruise control. W przypadku zagrożenia najechaniem na inny pojazd, funkcja ostrzega kierowcę, przy czym nasilenie ostrzeżeń jest uzależnione od stopnia zagrożenia. Jeśli to konieczne, system inicjuje częściowe lub pełne hamowanie. Poniżej prędkości 30 km/h, Audi pre sense front sprawi, że nasze A3 Limousine w razie potrzeby zahamuje z prawie całą siłą. Jeśli dojdzie do zderzenia, to uaktywnia się kolejny system – asystent hamowania zapobiegający następnej kolizji, który sprawi, że nasz pojazd nie będzie poruszał się dalej w niekontrolowany sposób. Audi S3 Limousine Kilka miesięcy po wejściu na rynek nowej limuzyny, zadebiutuje flagowy model serii – Audi S3 Limousine. Jednostka napędowa 2.0 TFSI generuje w nim moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku wysokiej mocy, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów obrotowych. Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Czterocylindrowy silnik turbo zużywa średnio tylko 6,9 lub 7,0 l paliwa na 100 km (ze skrzynią S tronic lub z przekładnią manualną). Emituje przy tym 159 lub 162 g CO2 na km. W układzie napędowym quattro, szybko reagujące sprzęgło wielopłytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś (wstępne dane). Zastosowane tu zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine zawieszono o 25 mm niżej, niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, będzie dostępny opcjonalnie. Topowa wersja S3 Limousne charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie siedzenia sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. więcej -> Styczeń 2013: Oto najpopularniejsze modele segmentu B w Polsce, wiadomości ze świata motoryzacji, nowości na rynku samochodowym, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Renault Clio 4 liderem segmentu według Euro NCAP, statystyki sprzedaży, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. więcej -> Rok 2012: Najlepiej sprzedający się model segmentu B w Europie to..., nowe modele samochodów, park samochodowy w Polsce, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Mercedes chce by mocnym liderem segmentu aut premium Nowa klasa A pokazała, że Mercedes ma potencjał, a wprowadzenie na rynek CLS-a Shooting Brake czy zbliżający się debiut CLA pokazują, że Merc chce mieć jak najszerszą ofertę, więc myślę, że ma szanse na pozycję lidera
  13. Suzuki S-Cross – koncepcyjny model zwiastujący nowy crossover Suzuki z segmentu C – debiutuje podczas salonu samochodowego w Paryżu. Projektem S-Cross Suzuki rozpoczyna wdrażanie programu, zgodnie z którym od roku 2013 co roku na rynku europejskim będzie wprowadzany nowy model Suzuki. Strategia produktowa Suzuki Samochody Suzuki doskonale oddają strategię marki wyrażaną hasłem: „Way of Life!”. Klienci Suzuki czerpią przyjemność z aktywnego stylu życia, jak również wykazują się troską o środowisko naturalne. Firma Suzuki wierzy, że redukcja zużycia paliwa jest najbardziej efektywnym sposobem minimalizowania wpływu transportu na środowisko. Suzuki planuje wprowadzanie modeli, które w swoich segmentach będą wyznaczały standardy w dziedzinie ochrony środowiska. Model produkcyjny prezentowanego Suzuki S-Cross znajdzie się wśród crossoverów segmentu C z najniższą emisją CO2. Pionier w segmencie crossoverów Od 1970 roku, gdy rozpoczęto sprzedaż modelu Jimny, początkowo znanego jako seria LJ, Suzuki rozszerzyło swoją gamę samochodów off-roadowych o modele Vitara i Grand Vitara. Firma zyskała miano pioniera w zakresie konstruowania kompaktowych samochodów typu SUV. W międzyczasie Suzuki zdobywało szeroką wiedzę i doświadczenie w produkcji kompaktowych samochodów osobowych. W 2006 roku Suzuki przedstawiło samochód typu crossover - Suzuki SX4. Łączy on w sobie zaawansowane technologie, oferuje relaksującą jazdę po mieście, jak i świetne właściwości jezdne na śniegu i nierównych drogach. Modelem SX4 Suzuki zainicjowało powstanie kategorii crossoverów w Europie i pobudziło jej rozwój. Zwinny crossover dla większej wolności każdego dnia Nowy model zapowiadany przez koncepcyjnego S-Cross zainicjuje obecność Suzuki na rynku crossoverów segmentu C. Właściwości oraz systemy dostępne w nowym modelu zostały podporządkowane idei komfortu. S-Cross będzie oferował wysoką funkcjonalność, m.in. dzięki powierzchni bagażowej, która będzie jedną z największych dostępnych w samochodach segmentu C. Nowy crossover otrzyma znakomite właściwości jezdne znane z modeli Swift, SX4 oraz Kizashi. Dodatkowo, wersja produkcyjna modelu S-Cross zostanie wyposażona w najnowsze rozwiązania z dziedziny napędu na obie osie. Nowy model będzie oferował niskie spalanie, sportowe emocje, a także doskonałe właściwości jezdne w trudnych warunkach drogowych. Zapewni przyjemność z pokonywania codziennych tras, takich jak dojazdy do pracy czy zawożenie dzieci na zajęcia, jak również dalszych, weekendowych wyjazdów. Pozwoli cieszyć się aktywnym stylem życia, ucieleśniając wizję Suzuki dotyczącą zwinnego crossovera, który zapewnia większą wolność każdego dnia. Nowy crossover dołączy do gamy modelowej Suzuki, która obecnie zawiera samochody z segmentu A, B, D oraz samochody typów crossover i SUV. Suzuki dalej będzie wzbogacać swoją ofertę, aby spełniać oczekiwania szerszej grupy klientów. Wzornictwo modelu S-Cross: „Emocje x Jakość x Aerodynamika” Emocje wyrażane są dynamicznymi liniami biegnącymi od przedniego zderzaka do tylnej części nadwozia; chromowymi elementami, które rozciągają się od świateł przeciwmgłowych w technologii LED w przednim zderzaku, reflektorów i świateł tylnych w technologii LED oraz organicznym wzornictwem. Jakość wpisana jest w japońskie DNA modelu S-Cross. Przedni grill, wykonany z wysokiej jakości chromu, oraz innowacyjny projekt relingów dachowych, to detale świadczące o wysokiej jakości wykonania. Aerodynamika przejawia się jest poprzez linię dachu, która opada w kierunku tyłu samochodu, delikatne kontury bocznych części przedniego zderzaka, stylistykę dolnych części drzwi i bocznych części tylnego zderzaka. Kolor nadwozia Specjalnie przygotowany kolor nadwozia Crystal Green Metallic jest intensywny i promienny. Budzi skojarzenie z „naturą w mieście i miastem w naturze”. Specyfikacja (mm) Długość całkowita 4,310 Szerokość całkowita 1,840 Wysokość całkowita 1,600 Rozstaw osi 2,600 Opony 235/55R20 źródło: Suzuki Motor Poland
  14. więcej -> Nowy układ ESP dla segmentu premium | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×