Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'scirocco' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 83 wyników

  1. Nowe Scirocco już w salonach Poznań, 20 sierpnia 2014 r. – W polskich salonach rozpoczęto sprzedaż nowego Scirocco. Na rynku dostępna jest także wyjątkowo dynamiczna, najmocniejsza wersja – Scirocco R. Nowe coupé zostało udoskonalone zarówno pod względem technicznym, jak i stylistycznym. Nowe silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, mimo zmniejszonego zużycia paliwa, rozwijają większą moc. Ceny Volkswagena Scirocco w specjalnej wersji Perfectline rozpoczynają się od 82.690 zł. Pierwsza generacja Scirocco zadebiutowała dokładnie przed czterdziestu laty podczas Genewskiego Salonu Samochodowego. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny cenowo samochód sportowy dostarcza radości kierowcom ceniącym sobie dynamiczną jazdę. Zaprezentowane w tym roku w Genewie nowe Scirocco zostało zmodyfikowane technicznie i stylistycznie. Silniki z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem należą do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena i wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6. Są też nawet o 19 procent oszczędniejsze. Prawie wszystkie Scirocco są teraz seryjnie wyposażone w system Start-Stop z rekuperacją. Mimo zredukowanego zużycia paliwa, wszystkie silniki mają większą moc. Na przykład nowy Scirocco 2.0 TDI (110 kW/150 KM) jako najoszczędniejszy diesel zużywa tylko 4,2 l/100 km, czyli o 0,6 litra mniej, niż jego o 10 KM słabszy poprzednik. Do charakterystycznych cech zewnętrznych Scirocco należy między innymi nowa stylistyka przodu i tyłu nadwozia, z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi reflektorami ksenonowymi, obejmującymi diodowe światła dzienne i tylne. Tylny znaczek VW służy teraz jako uchwyt pokrywy bagażnika. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową kierownicę obszytą skórą, nowe Scirocco różni się od poprzednika między innymi kolorami i tapicerką. Nowe rozwiązania techniczne to przystosowany specjalnie do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite, asystent parkowania Park Assist i seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), nawiązujące do pierwszej generacji Scirocco. Najmocniejsza wersja tej serii modeli, Scirocco R, dysponuje mocą 206 kW/280 KM, czyli o 11 kW/15 KM większą, niż poprzednik. Przyspieszenie do 100 km/h z dwusprzęgłową przekładnią DSG zajmuje mu tylko 5,5 sekundy – o 0,3 sekundy mniej, niż w poprzedniej wersji. Scirocco R posiada tradycyjnie charakterystyczne elementy wyposażenia. Od pozostałych wersji różni go przód i tył nadwozia z elementami nawiązującymi do sportów motorowych oraz nowe, 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Cadiz (opcjonalnie 19-calowe). Trzy duże, czarne wloty powietrza z przodu, poszerzone progi w stylu „R”, chromowane końcówki układu wydechowego oraz duży spojler dachowy to kolejne zewnętrzne cechy Scirocco R. Wnętrze charakteryzuje się m.in. tapicerką Race z logo „R”, aplikacjami dekoracyjnymi Carbon Race, aplikacjami z połyskiem Piano Black (m.in. panel radia, elementy multifunkcyjnej kierownicy sportowej obszytej skórą) i pedałami ze stali nierdzewnej. Scirocco R jest dostępne od 137.690 zł. W polskiej ofercie znalazły się dwie promocyjne wersje tego modelu: Scirocco Perfectline oraz Scirocco Perfectline R-Style. Obie charakteryzują się bogatszym wyposażeniem w stosunku do standardowej oferty oraz atrakcyjną ceną. Wersja Perfectline dostępna jest z silnikiem 1.4 TSI o mocy 122 KM za cenę 82.690 zł. Wersja Perfectline R-Style oferowana jest z trzema jednostkami: 2.0 TSI o mocy 180 KM (104.790 zł), 2.0 TSI 220 KM (124.290 zł) oraz 2.0 TDI 184 KM (130.290 zł). Model ten seryjnie wyposażony jest m.in. w: klimatyzację, nawigację RNS 315, reflektory bi-ksenonowe ze światłami LED do jazdy w dzień, czujniki parkowania, autoalarm, kierownicę multifunkcyjną, czujnik deszczu oraz pakiet R-line z obręczami Salvador 18”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Nowe Scirocco i Scirocco R Więcej zdjęć: VW Scirocco fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Większa dynamika, mniejsze zużycie paliwa: Scirocco, bestseller wśród samochodów sportowych, z nową paletą silników Nowy design przodu i tyłu nadwozia, seryjne diodowe światła tylne Nowe silniki o 20 KM mocniejsze i nawet o 19 procent oszczędniejsze Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego Scirocco: 1. Sześć nowych silników TSI i TDI; wszystkie silniki są teraz mocniejsze (nawet o 20 KM) i oszczędniejsze (nawet o 19 procent). 2. Z podstawowymi silnikami Scirocco zużywa tylko 5,4 l/100 km (1.4 TSI, 125 KM) i 4,2 l/100 km (2.0 TDI, 150 KM). 3. Przyspieszenie i prędkość maksymalna wszystkich nowych wersji Scirocco znacznie się poprawiły. 4. Scirocco 2.0 TSI (180 KM) z dodatkowymi 20 KM przyspiesza do 100 km/h o 0,6 sekundy szybciej, niż poprzednik. 5. Scirocco 2.0 TSI (220 KM) rozwija moment obrotowy 350 Nm, o całe 70 Nm więcej, niż jego poprzednik o mocy 210 KM. 6. Scirocco R z mocą 280 KM jest najmocniejszym i najbardziej dynamicznym Scirocco w historii (0-100 km/h z DSG w 5,5 s). 7. Nowy design przodu i tyłu nadwozia z nowymi reflektorami, nowymi diodowymi światłami tylnymi i nowym mechanizmem otwierania pokrywy bagażnika (uchylny znaczek VW). 8. Zmodyfikowane wnętrze, seryjnie z dodatkowymi wskaźnikami nawiązującymi do pierwszego Scirocco. 9. System nagłaśniający Dynaudio Excite, Blind Spot Sensor (ostrzega przed pojazdami w martwym polu widzenia) i asystent parkowania ParkAssist jako nowe rozwiązania techniczne. 10. Wprowadzenie na rynek w Europie w sierpniu. Poznań, sierpień 2014. Już od kilkudziesięciu lat paletę modeli Volkswagena wzbogacają charyzmatyczne coupé. Pierwszym było Karmann Ghia Coupé w 1955 roku – stylistyczna ikona, nieustannie udoskonalana, produkowana do 1974 roku. Jeszcze w tym samym roku na rynek wszedł następca tego kultowego auta – pierwsze Scirocco. Było to nowe, dynamiczne i sportowe coupé, kosztujące mniej, niż inne sportowe samochody. W ciągu 18 lat – od 1974 do 1992 roku – wyprodukowane zostały 795.734 egzemplarze dwóch generacji Scirocco. To światowy sukces coupé. Późnym latem 2008 roku nastąpił comeback tego legendarnego samochodu sportowego w trzeciej generacji. Do końca 2013 roku zakłady Volkswagena w Palmela (Portugalia) opuściło 212.450 egzemplarzy Scirocco. Kolejny sukces. Obecnie Volkswagen prezentuje nową wersję Scirocco, udoskonaloną technicznie i stylistycznie. Nowe coupé jest zarówno szybkim autem na przejażdżki po okolicy, dynamicznym towarzyszem w drodze do pracy, wyczynowym samochodem sportowym (moc do 280 KM), sprawdzającym się na torze wyścigowym lub po prostu charyzmatycznym, wszechstronnym samochodem z dużą pokrywą bagażnika i przestrzenią bagażową o pojemności 312 litrów (1.006 litrów po złożeniu oparć tylnych foteli). Mocniejszy – sześć silników o mocy do 280 KM Moc większa nawet o 20 KM. Wszystkie silniki w ofercie zostały wymienione i są teraz mocniejsze i oszczędniejsze. Aktualnie moc czterech silników TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi: 92 kW/125 KM (TSI), 110 kW/150 KM (TDI), 132 kW/180 KM (TSI), 135 kW/184 KM (TDI), 162 kW/220 KM (TSI) oraz 206 kW/280 KM (TSI w Scirocco R). Największa różnica między poprzednią a aktualną wersją dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (plus 20 KM/wcześniej 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz dysponującego teraz mocą 280 KM Scirocco R (plus 15 KM/wcześniej 195 kW/265 KM). Wraz z mocą poprawiły się także osiągi: nowa wersja 180 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,4 s zamiast w 8,0 s; prędkość maksymalna wzrosła o 9 km/h do 227 km/h. To samo dotyczy jednostek wysokoprężnych, na przykład Scirocco 2.0 TDI o mocy 150 KM: w tym przypadku przyspieszenie poprawiło się o 0,7 s do 8,6, a prędkość maksymalna wzrosła z 207 do 215 km/h (z manualną skrzynią biegów). Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena. Wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6 i są nawet o 19 procent oszczędniejsze. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM są wyposażone w system Start-Stop i wykorzystują energię hamowania (tryb rekuperacji) do ładowania akumulatora. W przypadku przekładni DSG energię oszczędza także tryb biegu jałowego (do 220 KM). Najoszczędniejszą wersją z silnikiem benzynowym jest Scirocco 1.4 TSI 125 KM - średnie zużycie paliwa to 5,4 l/100 km. Najoszczędniejszym dieslem jest Scirocco 2.0 TDI o mocy 150 KM, które zużywa 4,2 l/100 km. Mimo swojej efektywności, także dwa silniki TDI zachowują sportowy charakter Scirocco, o czym świadczą wartości przyspieszenia: 8,6 s (150 KM) i 7,5 s (184 KM) od 0 do 100 km/h. Wyostrzony – nowy przód i tył nadwozia Precyzyjna stylistyka. Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 są nowy przód z nowymi reflektorami H7 lub opcjonalnymi bi-ksenonowymi z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów, diodowymi światłami do jazdy w dzień oraz nowy tył z seryjnymi, diodowymi światłami. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. Wyjątkowy – nowe elementy wyposażenia Bogatsze wnętrze. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe fotele i sportową, obszytą skórą kierownicę (zaadaptowaną z Golfa GTI), można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite o mocy 400 W, Blind Spot Sensor ostrzegający przed pojazdami znajdującymi się w martwym polu widzenia oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące nawiązaniem do pierwszego Scirocco. Scirocco dostępne na rynku w sierpniu. Volkswagen produkuje najnowsze Scirocco w portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto – ze wszystkimi sześcioma wariantami silników – będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. W niektórych krajach, na przykład w Niemczech, przedsprzedaż już się rozpoczęła. Krótko potem Scirocco będzie sprzedawane na kolejnych dużych rynkach, jak Chiny, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa. Główne aspekty – wygląd zewnętrzny Atletyczne coupé: stylistyka przodu i tyłu nadwozia Scirocco została wyostrzona Scirocco pojawi się na rynku z nowymi reflektorami i diodowymi światłami tylnymi Nowe są także 17-, 18- i 19-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Stylistyka stanowi optyczną klamrę dla całości sportowych cech Scirocco. Niepowtarzalna sylwetka, charakterystyczny tył, wyjątkowy przód nadwozia i zwarte proporcje zdradzają, że w tym coupé kryje się dynamika gwarantująca maksymalną przyjemność z jazdy. Podobnie jak pierwsza generacja Scirocco, także trzecia seria tego sportowego auta zasługuje na miano stylistycznej ikony. I właśnie ze względu na kultowy charakter, design nowego Scirocco został bardzo starannie i ostrożnie zmodyfikowany w sposób, który podkreśla jego wyjątkowość. Nowy przód nadwozia. Precyzyjnie wykreślone linie, całkowicie nowa grafika reflektorów oraz tak zwane blades (wąskie elementy aerodynamiczne w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków tworzą nowe oblicze przedniej części nadwozia. Części zderzaka, pokryte lakierem w kolorze nadwozia zamiast czarnym, poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części samochodu. Przy jasnym kolorze lakieru, wąskie elementy aerodynamiczne i czarna, otwarta ku górze rama zderzaka stanowią przykuwający uwagę kontrast. Nową formę otrzymał także czarny, duży wlot powietrza w dolnej części przodu nadwozia oraz górny wlot powietrza. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco wyróżnia się logo VW na masce silnika. Aby lepiej ochronić przód nadwozia przed uszkodzeniem przy parkowaniu, auto można wyposażyć w czujniki parkowania także w przednim zderzaku. Nowe reflektory. Charakterystyczna dla każdego Volkswagena jest niepowtarzalna grafika świateł. Także w Scirocco ten znak rozpoznawczy jest bardzo interesujący, szczególnie w przypadku reflektorów bi-ksenonowych z funkcją dynamicznego doświetlania zakrętów. Pod modułem ksenonowym umieszczono wąską linię diod LED w formie fali, przywodzącą na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł dziennych. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy, reflektory przeciwmgielne oraz – w wersji podstawowej – światła do jazdy w dzień. Są one optycznie oddzielone od siebie elementami aerodynamicznymi. Razem z pokrytą lakierem w kolorze nadwozia osłoną dolnego wlotu powietrza stanowią one wyraźne podkreślenie szerokości samochodu. Nowy design sprawia także, że Scirocco zdaje się bardziej przylegać do drogi. Nowy tył nadwozia. Zgodnie z zasadami DNA designu Volkswagena, szerokość samochodu jest akcentowana poprzez użycie poziomych elementów stylistycznych, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W nowym Scirocco wrażenie to wzmocniono poprzez całkowicie nowe diodowe światła tylne i również nową pokrywę bagażnika. Tylne światła o kształcie trapezu zwężające się ku środkowi nadwozia sięgają daleko na tylną klapę, posiadającą pod szybą poziomą linię załamującą światło. W ten atletyczny i precyzyjny design doskonale wkomponowuje się nowy, czarny dyfuzor. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako (chroniony przed brudem) uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody. Nowe koła i kolory. Patrząc z boku, nie sposób nie zauważyć nowych, 17-calowych obręczy Shanghai i 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Lisboa. Seryjnie Scirocco wyposażone jest w 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Long Beach i opony w rozmiarze 205 (od 110 kW – opony 225). Wersja 162 kW jest seryjnie wyposażona w 17-calowe obręcze Spa. Opcjonalnie coupé Volkswagena może być wyposażone – i to także jest nowość – między innymi w legendarne 18 i 19-calowe obręcze Talladega, wcześniej zastrzeżone dla Scirocco R. Scirocco R seryjnie wyposażone jest w nowe, 18-calowe obręcze Cadiz (opcjonalnie: 19 cali). Nowością w ofercie jest także pięć z łącznie 13 kolorów: trzy lakiery uniwersalne - biały Pure, czerwony Flash i szary Urano oraz lakiery metaliczne - fioletowy Ultra i złoty Pyramid. Seryjne wyposażenie zewnętrzne. Do seryjnego wyposażenia zewnętrznego należą między innymi: sportowe zawieszenie, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich, diodowe kierunkowskazy w lusterkach bocznych, przednie wloty powietrza o strukturze plastra miodu, antena dachowa, spoiler na krawędzi dachu, diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej, ciemnoczerwone światła tylne w technologii LED, podwójna końcówka układu wydechowego (w 162 kW chromowana) oraz szyby termoizolacyjne o zielonym zabarwieniu. Wygląd zewnętrzny Scirocco R. Najmocniejszy model tej serii, Scirocco R, tradycyjnie posiada specjalne elementy stylistyczne i elementy wyposażenia. Dotyczy to zarówno stylistyki kół, jak i dolnej części przodu i tyłu nadwozia nawiązującej do sportów motorowych. Z przodu szczególnie rzucają się w oczy trzy duże, czarne i błyszczące wloty powietrza, seryjne reflektory bi-ksenonowe ze zintegrowanymi światłami doświetlającymi zakręty, diodowe światła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy. Z boku są to między innymi obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzające progi w stylu „R” oraz czarne zaciski hamulców z logo „R”. Z tyłu do elementów charakterystycznych dla Scirocco R należą, tak jak zwykle, chromowane końcówki układu wydechowego (po jednej z każdej strony) oraz większy spoiler dachowy. Nowością są 18-calowe seryjne obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz. Jako opcja ten typ obręczy dostępny jest także w rozmiarze 19 cali. Główne aspekty – wnętrze Ergonomiczny kokpit samochodu sportowego: nowe wskaźniki, nowe kierownice, nowe kolory i materiały Seryjne dodatkowe wskaźniki jako nawiązanie do pierwszego Scirocco Wyposażenie R wprowadza dodatkową dynamikę do wnętrza. Nowa wersja Scirocco została poddana licznym modyfikacjom także we wnętrzu. Uwagę zwraca zoptymalizowany kształt deski rozdzielczej po stronie pasażera, a jej wyraźna, pozioma krawędź optycznie powiększa wskaźniki. Panele wlotów wentylacji oraz środkowy panel wokół nawigacji w kolorze srebrnym Titan, tworzą jedną płaszczyznę z deską rozdzielczą oraz podkreślają wysoki poziom jakości wykończenia wnętrza. Podobnie jak Golf GTI, Scirocco posiada nowe zegary w kształcie tuby, wskaźniki mają nową grafikę i otoczone są eleganckimi, aluminiowymi pierścieniami (kolor srebrny Titan). Od Golfa GTI wywodzi się także stylistyka kierownicy. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą trzy dodatkowe wskaźniki nad konsolą środkową: wskaźnik ciśnienia doładowania, stoper i wskaźnik temperatury oleju silnikowego. Stanowią one nawiązanie do pierwszego Scirocco, w którym w zależności od wersji wyposażenia wbudowane były dwa dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej. Oprócz tego nowy Scirocco jest wyposażony seryjnie między innymi w klimatyzację, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie otwierane i zamykane szyby i sportowe fotelu. Sportowe aplikacje dekoracyjne, materiały i kolory. Obok dźwigni hamulca ręcznego znajduje się zamykany schowek z żaluzją. Nowe, opcjonalne aplikacje dekoracyjne Checkered Flag na środkowym panelu nie przypadkiem stanowią optyczne nawiązanie do Golfa GTI. Nową formę otrzymały także fotele i tapicerka. Nowością jest tkanina Matthew (w kratę, z zewnętrznymi częściami foteli w kolorze czarnym Titan), tapicerka z Alcantary Greg w kolorze Ceramique, Deep Mocca i czarnym Titan oraz jasny kolor Ceramique dolnej części deski rozdzielczej, poszycia w drzwiach i konsoli środkowej (jako opcja dla czarnego). Seryjne elementy wyposażenia wnętrza i wyposażenia funkcjonalnego. Do wyposażenia seryjnego Scirocco należą również takie elementy, jak aplikacje dekoracyjne w kolorze srebrnym Titan na desce rozdzielczej, wspomniane już przednie sportowe fotele (także z regulacją wysokości), tapicerka z tkaniny Matthew, sportowa kierownica oraz uchwyt dźwigni hamulca ręcznego i gałka zmiany biegów obszyte skórą, symetrycznie dzielone i składane oparcie tylnej kanapy oraz funkcja Easy Entry ułatwiająca wsiadanie. A oto niektóre z elementów funkcjonalnych: asystent ruszania pod górę, klimatyzacja, wyświetlacz wielofunkcyjny Plus, radio RCD 310 z ośmioma głośnikami, elektrycznie otwierane i zamykane szyby oraz nowe, dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, temperatura oleju silnikowego i stoper). Wnętrze Scirocco R. Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu Scirocco R widać wkład Volkswagen R. Do zindywidualizowanych elementów należy tapicerka Race z logo „R” i szarymi szwami, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Touch, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black (panel radia, sportowa kierownica multifunkcyjna obszyta skórą i podłokietniki w drzwiach) oraz pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej. Tradycyjne są tutaj niebieskie wskazówki specjalnych wskaźników „R” i aluminiowe listwy w progach z logo „R”. Główne aspekty – wyposażenie dodatkowe Większy komfort, większa dynamika: Scirocco teraz z Light Assist i systemem nagłaśniającym Dynaudio Park Assist pomaga przy parkowaniu, Blind Spot Sensor ułatwia wyprzedzanie Nowy system nagłaśniający Dynaudio o mocy całkowitej 400 W Nowe Scirocco może zostać jeszcze bardziej zindywidualizowane dzięki szerokiemu spektrum wyposażenia dodatkowego. Należą do niego także pakiety, takie jak dostosowany do dynamicznego charakteru Scirocco pakiet Sport. Obejmuje on między innymi reflektory przeciwmgielne, czarną podsufitkę, pedały ze stali nierdzewnej, tapicerkę z tkaniny/Alcantary, welurowe dywaniki z kolorową obwódką, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Donington i przyciemnione tylne szyby. Do całkowicie nowych elementów technicznych należy system nagłaśniający Dynaudio Excite o mocy 400 W, Blind Spot Sensor i asystent parkowania (Park Assist). Blind Spot Sensor. System ten może pomóc uniknąć poważnych kolizji, gdyż zwraca kierowcy uwagę diodami w lusterku zewnętrznym na pojazdy znajdujące się w martwym polu widzenia lub zbliżające się od tyłu do Scirocco. Symbol w lusterku zapala się w momencie zbliżania się pojazdu niewidocznego dla kierowcy. Gdy kierowca włączy kierunkowskaz sygnalizując zamiar skrętu w stronę, z której występuje zagrożenie, dioda w lusterku zacznie migać. System zmniejsza ryzyko wypadku przy zmianie pasa ruchu. Czujniki radarowe systemu, który załącza się automatycznie przy prędkości powyżej 30 km/h, monitorują przestrzeń za samochodem w promieniu około 20 metrów. Asystent parkowania Park Assist. Asystent parkowania nie tylko wspiera kierowcę przy parkowaniu równoległym do osi drogi, lecz także przy parkowaniu tyłem prostopadle do drogi. System, aktywowany przyciskiem na konsoli środkowej, jest także wyposażony w funkcję hamowania i wyjazdu z miejsca parkingowego. Kierowca wybiera kierunkowskazem stronę, po której chce zaparkować. Jeżeli czujniki ultradźwiękowe Park Assist znajdą wystarczająco dużą lukę parkingową można rozpocząć wspomagane parkowanie. Kierowca włącza bieg wsteczny i musi tylko przyspieszać lub hamować. Manewrowanie kierownicą przejmuje na siebie asystent parkowania. Wsparciem dla kierowcy są sygnały akustyczne oraz wskazówki optyczne na wyświetlaczu wielofunkcyjnym. System wspomaga także wyjazd z miejsc parkingowych równoległych do drogi. Light Assist. Automatyczna regulacja świateł drogowych Light Assist za pomocą kamery zamontowanej w przedniej szybie analizuje ruch pojazdów przed Scirocco i automatycznie włącza lub wyłącza światła drogowe (przy prędkości powyżej 65 km/h). Adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. Dla samochodu sportowego, jakim jest Scirocco, idealnym rozwiązaniem jest adaptacyjna regulacja zawieszenia DCC. Na podstawie sygnałów z czujników ruchu nadwozia i kół, system w sposób ciągły i indywidualnie dla każdego koła dostosowuje tłumienie do rodzaju nawierzchni. Przy przyspieszaniu, hamowaniu i skręcaniu amortyzatory w ułamkach sekundy stają się bardziej twarde, aby optymalnie spełnić wymagania dynamiki jazdy. Dzięki automatycznej regulacji, w mniej dynamicznych sytuacjach DCC znacznie podnosi komfort i stanowi rozwiązanie odwiecznego konfliktu między sportowo-sztywnym a komfortowo-miękkim dostrojeniem amortyzatorów. Kierowca może dodatkowo dostosować zachowanie się systemu do swoich potrzeb, wybierając tryb Normal (w którym wszystkie funkcje regulacji są w pełni aktywne), tryb Sport lub Comfort. XDS. Poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego (seryjna w Scirocco R) poprawia trakcję i zwrotność samochodu. Pod względem technicznym XDS jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. Gdy tylko układ elektroniczny rozpozna, że jedno z wewnętrznych kół przy szybkim wchodzeniu w zakręt zostało zbyt odciążone, układ hydrauliczny systemu ESC wygeneruje na tym kole odpowiednie ciśnienie hamowania, aby przywrócić optymalną trakcję. XDS działa zatem jak poprzeczna blokada mechanizmu różnicowego, która kompensuje podsterowność przy szybkim pokonywaniu zakrętów, typową dla samochodów z napędem na przednią oś. Asystent ruszania pod górę. Z seryjnym asystentem ruszania pod górę o wiele łatwiej jest pokonywać górzyste odcinki tras. Asystent wspiera kierowcę przy ruszaniu na drodze o dużym nachyleniu, zapobiegając stoczeniu się Scirocco i zdławieniu silnika. System nagłaśniający Dynaudio Excite. Nowy system Dynaudio Excite został stworzony specjalnie dla Scirocco. Cyfrowy, 8-kanałowy wzmacniacz dysponuje mocą całkowitą 400 W. Osiem głośników o niewielkim rezonansie własnym i subwoofer zostały skonfigurowane indywidualnie dla wnętrza Scirocco. Rezultatem jest brzmienie highend. Pakiet R-Line Exterieur. Volkswagen R przygotował dla nowego Scirocco wyjątkowo sportowy pakiet elementów wyposażenia zewnętrznego i wnętrza. Pakiet Exterieur obejmuje specjalne zderzaki w stylu R (z przodu ze zintegrowanymi reflektorami przeciwmgielnymi i osłoną chłodnicy oraz kratownicą wlotów powietrza w kolorze czarnym z połyskiem), nakładki poszerzające progi oraz tylny spojler w stylu R. Częścią pakietu są także 18-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich Lisboa z oponami w rozmiarze 235. Logo R-Line na osłonie chłodnicy wskazuje na dodatkowe, sportowe wyposażenie nowego Scirocco. Pakiet R-Line Interieur. Oddzielnie dostępny jest pakiet R-Line Interieur. Obejmuje on czarną podsufitkę, aplikacje dekoracyjne Carbon Touch na desce rozdzielczej, aluminiowe listy progowe z logo R-Line, multifunkcyjną kierownicę sportową obszytą skórą z logo R-Line, pedały ze stali nierdzewnej, tapicerkę z tkaniny Race (wewnętrzne części boków siedzeń obszyte mikrofibrą) i logo R-Line na oparciach foteli. Panoramiczny, uchylany dach. Dostępny jako opcja, duży panoramiczny dach, rozciągający się od słupka A do B, wpuszcza do wnętrza dużo światła. Po wciśnięciu przycisku dach unosi się maksymalnie o 39 mm. Przy intensywnym słońcu można go przesłonić roletą, co jest konieczne tylko w wyjątkowych przypadkach, gdyż szkło panoramicznego dachu przepuszcza tylko 8,2 procent promieniowania UV, 2,8 procent promieniowania podczerwonego (ciepła) i 6,9 procent widzialnego światła. Główne aspekty – silniki Nawet o 20 KM mocniejsze i o 19 procent oszczędniejsze: nowa oferta silników dla Scirocco, rozwijającego moc do 280 KM Nowe silniki spełniające normę EU-6 znacznie poprawiają osiągi jezdne Scirocco Nowy silnik benzynowy 180 KM (TSI) spala tylko 6,0 l/100 km Wszystkie silniki nowego Scirocco zostały udoskonalone lub są całkowicie nową konstrukcją. Oferta obejmuje cztery benzynowe i dwa wysokoprężne czterocylindrowe, czterozaworowe silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Silniki są teraz nawet o 19 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzednika, i wszystkie spełniają normę emisji spalin EU6. Seryjnie każde nowe Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM posiada system Start-Stop oraz funkcję odzyskiwania energii hamowania (tryb rekuperacji). Mimo zmniejszonego zużycia paliwa, wszystkie silniki cechuje wzrost mocy, a tym samym lepsze osiągi. Z wyjątkiem podstawowego silnika (1.4 TSI), wszystkie wersje napędu mogą być opcjonalnie połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Silniki benzynowe rozwijają moc między 125 KM a 280 KM. Spektrum mocy czterech silników TSI (benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) rozciąga się od 92 kW/125 KM przez 132 kW/180 KM i 162 kW/220 KM aż do 206 kW/280 KM w Scirocco R. Po raz pierwszy w Scirocco zamontowany został 125-konny silnik 1.4 TSI, zużywający o 1 litr paliwa mniej, niż jego poprzednik i przyspieszający Scirocco do maksymalnie 203 km/h. Nowością w ofercie jest także silnik 2.0 TSI o mocy 180 KM, zastępujący w Europie silnik 1.4 TSI 118 kW/160 KM. Mimo, że silnik dysponuje o 20 KM większą mocą i przyspiesza Scirocco do 227 km/h (poprzednik: 218 km/h), jest o 0,6 litra oszczędniejszy, niż wersja 160 KM. Kolejną nowością w Scirocco jest zaadaptowany z Golfa GTI silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM; zmniejszenie zużycia paliwa o 1,4 litra w porównaniu z poprzednikiem oznacza redukcję aż o 19 procent. Z tym silnikiem Scirocco 2.0 TSI przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, a wersja z manualną skrzynią biegów rozwija prędkość maksymalną 246 km/h. Jeszcze mniej czasu na sprint do 100 km/h potrzebuje Scirocco R z silnikiem 280 KM: wystarczy mu 5,7 sekundy, a w wersji z DSG – nawet 5,5 sekundy, zatem o 0,5 sekundy mniej, niż w przypadku poprzedniego Scirocco R. Silniki wysokoprężne rozwijają moc 150 KM i 184 KM. Dwie jednostki TDI w Scirocco rozwijają teraz moc 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM. Oba silniki zużywając 4,2 l/100 km (150 KM) oraz 4,4 l/100 km (184 KM) są ekstremalnie oszczędne. Redukcja zużycia paliwa w porównaniu ze słabszymi silnikami poprzednika (140 KM i 177 KM) wynosi 0,6 litra (150 KM) i 0,7 litra (184 KM). Mocne turbodiesle (340 Nm i 380 Nm) czynią Scirocco sportowym samochodem. Przykładem może być 2.0 TDI o mocy 184 KM: z tym silnikiem coupé przyspiesza do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Cztery TSI i dwa TDI. Zestawienie danych dotyczących mocy, wzrostu mocy, zużycia paliwa i osiągów jezdnych: 1.4 TSI o mocy 92 kW/125 KM. Nowy silnik podstawowy Scirocco - 1.4 TSI 125 KM – jest dokładnie o 1 litr oszczędniejszy, niż zastąpiony przez niego silnik 90 kW/122 KM. W cyklu mieszanym zużywa on zaledwie 5,4 l paliwa na 100 km (emisja CO2 125 g/km). Maksymalna moc jest dostępna między 5.000 a 6.000 obr./min, a doskonały maksymalny moment obrotowy 200 Nm – w zakresie od 1.400 do 4.000 obr./min. TSI pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 203 km/h i przyspieszenie od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy (poprzednik: 200 km/h i 9,7 sekundy). 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM. Zupełną nowością w ofercie jest jednostka TSI o mocy 180 KM. Taka moc ma w Volkswagenie już długą tradycję. Nowy silnik TSI ma takie same wartości mocy, jak kultowy już silnik 1.8 GTI, stworzony przez Volkswagena z okazji 25-tych urodzin legendarnego Golfa GTI. Silnik ten wprowadził w 2001 roku trend downsizingu i zainicjował triumfalny pochód turbodoładowanych jednostek benzynowych. Ówczesny silnik GTI rozwijał swoją moc z 1,8 litra pojemności i korzystał z wtrysku do rury dolotowej. Obecny TSI w Scirocco ma pojemność 1.985 cm3 i dysponuje typowym już dzisiaj bezpośrednim wtryskiem. Swoje 180 KM mocy silnik rozwija w zakresie prędkości obrotowych od 4.200 do 6.200 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 280 Nm i jest dostępny między 1.500 a 4.400 obr./min. Na osiągnięcie 100 km/h Scirocco z tym silnikiem potrzebuje 7,4 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 227 km/h (poprzednik: 8,0 sekundy i 218 km/h z manualną skrzynią biegów i DSG). Wersja z opcjonalną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG rozwija prędkość 225 km/h i przyspiesza do 100 km/h również w 7,4 sekundy. Mimo tak doskonałych osiągów, średnie zużycie paliwa wynosi tylko 6,0 l/100 km (emisja CO2 139 g/km; DSG: 6,4 l/100 km i 148 g/km CO2 ). 2.0 TSI o mocy 162 kW/220 KM. Jednostka 2.0 TSI o mocy 220 KM (4.200 do 6.200 obr./min) zaadaptowana została z Golfa GTI i rozwija o 10 KM większą moc, niż odpowiedni silnik w poprzedniku nowego Scirocco, zużywa jednak z manualną skrzynią biegów o 1,4 l/100 km mniej paliwa. To naprawdę duża różnica. Dokładnie mówiąc, jest to 6,0 l/100 km (139 g/km CO2) w wersji manualnej i 6,4 l/100 km (148 g/km CO2) w wersji z opcjonalną, 6-biegową DSG. Wersja z przekładnią dwusprzęgłową jest oszczędniejsza od poprzednika o 1,1 l/100 km. Osiągi również robią wrażenie: przyspieszenie do 100 km/h, zarówno z manualną skrzynią biegów jak i DSG, trwa tylko 6,5 sekundy, czyli o 0,4 sekundy krócej, niż u poprzednika o mocy 155 kW/210 KM. Prędkość maksymalna to 246 km/h i 244 km/h (DSG). Maksymalny moment obrotowy 350 Nm – o 70 Nm więcej, niż w zastąpionej wersji 210 KM – jest dostępny już od 1.500 obr./min i utrzymuje się na stałym poziomie do 4.400 obr./min. 2.0 TSI o mocy 206 kW/280 KM. Scirocco R jest najmocniejszą wersją tej serii modeli. Ze 280 KM mocy ten samochód sportowy wkracza w zakres mocy, z którym może z powodzeniem rywalizować na torach wyścigowych. O 15 KM mocniejsze niż poprzednik, nowe sportowe auto z opcjonalną, 6-biegową DSG przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy. Wersja z manualną skrzynią biegów potrzebuje na taki sprint 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna została w obu przypadkach ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Maksymalna moc jest dostępna przy 6.000 obr./min, maksymalny moment obrotowy (350 Nm) – w zakresie 2.500 – 5.000 obr./min. Mimo doskonałej dynamiki jazdy i poprawionych wartości mocy, udało się nieznacznie obniżyć zużycie paliwa przez Scirocco R, mianowicie do 7,9 l/100 km (emisja CO2 185 g/km) w połączeniu z DSG i do 8.0 l/100 km (emisja CO2 187 g/km) z manualną skrzynią biegów. 2.0 TDI o mocy 110 kW/150 KM. Także nowa wersja TDI 150 KM w pełni koresponduje ze sportowym pozycjonowaniem Scirocco. Silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem dysponuje mocą o 10 KM większą, niż poprzednik, lecz zużywa mniej paliwa: wariant z manualną skrzynią biegów zużywa 4,2 l/100 km (minus 0,3 l/100 km), w przypadku DSG oszczędność wynosi 0,4 l/100 km (4,5 l/100 km). Odpowiednio niskie są także wartości emisji CO2: 109 g/km i 119 g/km (DSG). Dwulitrowy TDI posiada dwa wałki wyrównoważające, dzięki czemu pracuje nadzwyczaj spokojnie. Swoją maksymalną moc rozwija przy 3.500 obr./min; między 1.750 a 3.000 obr./min oddaje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy 340 Nm (plus 20 Nm). W tej wersji wyraźnie widać poprawę osiągów: Scirocco 2.0 TDI osiąga prędkość 215 km/h lub 213 km/h z DSG (poprzednik: 207 i 205 km/h) i przyspiesza do 100 km/h w 8,6 sekundy (wersja 140 KM: 9,3 sekundy). 2.0 TDI o mocy 135 kW/184 KM. Najmocniejszy silnik TDI nowego Scirocco został przejęty z aktualnego Golfa GTD. W tym przypadku moc w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 7 KM do 184 KM (przy 3.500 – 4.000 obr./min). Maksymalny moment obrotowy, wynoszący aż 380 Nm, jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych między 1.750 a 3.000 obr./min. Silnik TDI o pojemności 1.968 cm3 pozwala Scirocco rozwinąć niezwykle sportowe osiągi: przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 7,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h (poprzednik: 223 km/h). W połączeniu z 6-biegową DSG prędkość maksymalna to 228 km/h (wersja 177 KM: 220 km/h). Silnik TDI z manualną skrzynią biegów zużywa 4,4 l/100 km (emisja CO2: 115 g/km). Redukcja spalania w porównaniu z poprzednikiem wynosi aż 0,7 l/100 km. Wersja z DSG zużywa 4,8 l/100 km (emisja CO2: 125 g/km) i jest również o 0,7 l/100 km oszczędniejsza. Główne aspekty – zawieszenie i układ hamulcowy Dynamiczne połączenie: Scirocco R seryjnie z blokadą mechanizmu różnicowego XDS Od 110 kW/150 KM seryjnie opony 225 i 17-calowe obręcze Scirocco R z 17-calowym układem hamulcowym i trybem sportowym ESC Zawieszenie Scirocco pod każdym względem odpowiada wyobrażeniu o „sportowym zawieszeniu”. Z przodu oś z kolumnami McPhersona dba o stabilność toru jazdy i komfort. Z tyłu zastosowano oś czterowahaczową, która sprosta wymaganiom stawianym zarówno sportowemu, jak i komfortowemu dostrojeniu. Opcjonalnie Scirocco oferowane jest z adaptacyjną regulacją zawieszenia DCC. Stała elektroniczna regulacja rozwiązuje odwieczny konflikt między sztywnym, sportowym a komfortowym zachowaniem się zawieszenia. Szeroki rozstaw kół. Charakterystyczny dla Scirocco jest szeroki rozstaw kół. Z przodu jest to 1.569 milimetrów, z tyłu 1.575 milimetrów. Tylny rozstaw kół jest najszerszym wśród porównywalnych konkurencyjnych modeli. W celu zwiększenia rozstawu i zminimalizowania mas nieresorowanych zastosowano z tyłu aluminiowe wsporniki kół. Zachowując dużą zwrotność, zawieszenie dostrojono w sposób gwarantujący Scirocco maksimum stabilności i bezpieczeństwa jazdy. Wpływ na stabilność i bezpieczeństwo mają także seryjne 17-calowe obręcze kół 225/45 (205/50 dla 92 kW), które pozwalają na osiągnięcie maksymalnej dynamiki poprzecznej, typowej dla samochodu sportowego. Specjalne zawieszenie Scirocco R. Volkswagen wyposażył Scirocco R seryjnie w specjalnie dostrojone sportowe zawieszenie i blokadę poprzeczną przedniej osi XDS (powyżej mocy 110 kW/150 KM blokada XDS jest dostępna jako opcja). XDS stanowi rozszerzenie funkcji blokady EDS, zintegrowanej z elektronicznym programem kontroli stabilności toru jazdy, skutecznie eliminując spadek trakcji. 17-calowy układ hamulcowy. Do wyższych osiągów jezdnych Scirocco R dostosowany jest także układ hamulcowy. Zamiast systemu 16-calowego, za skuteczność hamowania odpowiada 17-calowy układ z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i typowymi dla modeli R, czarnymi zaciskami hamulców. Z przodu tarcze mają średnicę 345 milimetrów, z tyłu 310 milimetrów. Również elektroniczny pogram kontroli stabilności jazdy został dostosowany do Scirocco R. Przyciskiem ESC na konsoli środkowej można włączyć tryb sportowy. Po jego włączeniu, przy bardzo szybkim pokonywaniu krętych odcinków, na przykład na torze wyścigowym, ESC reaguje później i pozwala na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę. Równocześnie w trybie sportowym ESC całkowicie wyłączony zostaje system ASR. Także elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego Scirocco R ma bardziej sportową charakterystykę, niż w innych wariantach Scirocco. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Nicola Larini zwycięża w wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie - 9. miejsce jednego z najlepszych polskich piłkarzy - Jerzego Dudka - Emocjonujące pojedynki: legendy motorsportu kontra młodzi rosyjscy kierowcy Poznań, 14 lipca 2014 - Spektakularne pojedynki, gwiazdy sportu motorowego Formuły 1, DTM i Le Mans i piękne kobiety. Wyścig w Moskwie, jak każdy z wyścigów pucharu Scirocco R zapewnił rosyjskim kibicom rozrywkę na najwyższym poziomie. Zaproszenie na sponsorowany przez partnera Volkswagena, koncern Gazprom wyścig w rosyjskiej stolicy przyjęło 15 kierowców. Po 13 okrążeniach liczącego 3,91 km długości toru Moscow Raceway, jako pierwszy linię mety w 235-konnym, napędzanym gazem ziemnym Scirocco minął Nicola Larini (I), legenda serii DTM, za nim do mety dojechał były kierowca Formuły 1 Jan Lammers (NL) oraz rosyjski kierowca WTCC Michaił Kozłowskij. Oprócz Lammersa i Lariniego, na starcie stanęli także tacy znani kierowcy, jak legenda rajdów Markku Alén (FIN), mistrz Le Mans i DTM Manuel Reuter (D) a także gwiazdy innych sportów - mistrz olimpijski w skokach narciarskich Sven Hannawald (D) i zdobywca Ligi Mistrzów Jerzy Dudek (PL). Na starcie nie zabrakło także gwiazd rosyjskiego sportu motorowego, w tym zwycięzcy Dakaru Andrieja Karginowa, mistrza Rosji Andrieja Sewastianowa i Michaiła Lepokowa z Pucharu Volkswagen Polo. Ruszający z Pole Position Lammers nie zaliczył dobrego startu i na pierwszym zakręcie musiał oddać prowadzenie Lariniemu. Holender nie oddał jednak za wygraną i toczył zaciętą walkę o miejsce na podium z Larinim, Kozłowskim i Reuterem. Na czwartym okrążeniu, po kolizji Svena Hannawalda z Inessą Tuszkanową (RUS) na tor wyjechał safety car. Hannawald musiał wycofać się z wyścigu. Ten sam los spotkał na dwa okrążenia przed metą także Manuela Reutera, który po zderzeniu z młodym Rosjaninem Wiktorem Szajtarem musiał zjechać do boksu. Dobrze zaprezentowała się fotomodelka oraz tegoroczna uczestniczka Scirocco R-Cup - Doreen Seidel (D), która wystartowała z ostatniej pozycji i przedarła się ostatecznie na ósme miejsce. Swoją pozycję z kwalifikacji obronił także jeden z najlepszych polskich piłkarzy Jerzy Dudek, który linię mety minął na 9 pozycji. Były reprezentant Polski wykorzystał doświadczenie zdobyte w cyklu Volkswagen Castrol Cup i kilkukrotnie stoczył zaciętą walkę z bardziej doświadczonymi kierowcami. Wypowiedzi po wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie Nicola Larini (1. miejsce): „Moje drugie zwycięstwo w Pucharze Scirocco R. Mój syn ucieszy się na puchar! To był piękny wyścig, w czołówce wiele się działo.” Jan Lammers (2. miejsce): „Niestety zupełnie przespałem start, ale udało mi się później jeszcze zawalczyć. Na koniec Nicola był po prostu za dobry. Jak zawsze spotkanie ze starymi kolegami sprawiło mi przyjemność. Jestem szczęśliwy, że zająłem drugie miejsce.” Michaił Kozłowskij (3. miejsce): „Dla mnie był to powrót w znane miejsce, bo nie dalej, jak przed kilkoma tygodniami byliśmy w Moskwie z WTCC. Naturalnie chciałem tu wygrać, ale stanąć jako trzeci na podium za byłymi kierowcami Formuły 1, jak Nicola Larini czy Jan Lammers, to żaden wstyd.” Manuel Reuter (nie ukończył): „Chętnie znalazłbym się na podium, ale niestety młody kolega mi to uniemożliwił. Ale w końcu widzowie nie lubią nudnych wyścigów i myślę, że kibice w Moskwie mogli być w pełni zadowoleni.” Jerzy Dudek (9. miejsce): „Weekend w Moskwie był wspaniały. Ściganie się z legendami, Janem Lammersem, Nicolą Larinim czy Markku Alénem poza polskim Volkswagen Castrol C to znakomite doświadczenie.” Andriej Karginow (10. miejsce): „Dla mnie była to absolutna premiera na torze wyścigowym. Normalnie jeżdżę ciężkim Kamazem w Rajdzie Dakar. Trzeba się mocno przestawić, aby nagle znaleźć idealną linię z oponami typu slick i niewielką masą samochodu. Ale walczyłem nieźle, sprawiło mi to wielką przyjemność.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Volkswagen Scirocco R (2015)
  5. Volkswagen Scirocco (2015)
  6. Jerzy Dudek jedną z gwiazd wyścigu Scirocco R Cup w Moskwie - Gwiazda piłki nożnej i zawodnik Volkswagen Castrol Cup Jerzy Dudek w pojedynku z mistrzem olimpijskim w skokach narciarskich Svenem Hannawaldem - Legendy torów wyścigowych przeciw asom rajdowym Poznań, 09 lipca 2014 - Legendy sportów motorowych, sławni sportowcy i modelki Playboya zadbają o atrakcje w pokazowym wyścigu Pucharu Scirocco R w Moskwie. W ramach wyścigowego weekendu DTM na Moscow Raceway, w dniach 11 i 12 lipca ekologiczny puchar marki Volkswagen z samochodami napędzanymi gazem ziemnym zawita do Rosji. Premierę umożliwił partner Volkswagena Gazprom, który od ubiegłego sezonu jest wyłącznym dostawcą paliwa dla wyścigowych Scirocco. Na starcie kierowcy z Formuły 1, DTM, Le Mans, WRC, Dakaru i WTCC Pokazowy wyścig zapowiada doskonałą rozrywkę, bowiem weźmie w nim udział 16 kierowców sześciu narodowości i różnych profesji. Mika Salo (FIN), Jan Lammers (NL) i Nicola Larini (I) są znani ze swoich występów w królewskiej klasie sportu motorowego – Formule 1. Larini, mistrz DTM z 1993 roku, jest z pewnością faworytem pokazowego wyścigu. Już w 2013 roku, jako występujący gościnnie zawodnik, wygrał wyścig Pucharu Scirocco R na Hockenheim. W Formule 1 sprawdził się także najbardziej chyba znany rosyjski kierowca wyścigowy i kierowca Audi w długodystansowych Mistrzostwach Świata WEC Roman Rusinov (RUS), który na koncie ma także zwycięstwo w swojej klasie w wyścigu na 1000 km w Le Mans oraz sukcesy w klasie GT. Kandydatem do zwycięstwa w Moskwie jest również legenda samochodów turystycznych Manuel Reuter (D), który w 1996 roku wygrał International Touring Car Championship (ICT), serię która zastąpiła DTM. Oprócz tego Reuter odniósł dwa zwycięstwa w klasyfikacji ogólnej 24-godzinnego wyścigu na torze Le Mans. Od tego sezonu jest on mentorem w Pucharze Volkswagen Scirocco R i doskonale zna 285-konne samochody wyścigowe. Na liście gwiazd sportów motorowych jest także legenda rajdów Markku Alén (FIN), dwukrotny rajdowy mistrz Rosji Andriej Sewastianow (RUS) i Andriej Karginow (RUS). Karginow triumfował w tym roku w Rajdzie Dakar w kategorii samochodów ciężarowych z rosyjskim zespołem Kamaza. Kolejną wielką nadzieją gospodarzy jest Michaił Kozłowskij (RUS), startujący od 2013 roku w Lukoil Racing w mistrzostwach świata samochodów turystycznych (WTCC). Na starcie pojawi się także kierowca Formuły 3 Nikita Zlobin (RUS) i kierowca WEC Wiktor Szajtar (RUS) z rosyjskiego zespołu SMP. Za kierownicą pucharowego Scirocco zasiądą także gwiazdy innych sportów. Jedną z nich będzie Jerzy Dudek (PL). 60 – krotny reprezentant Polski w piłce nożnej, bramkarz takich klubów jak Real Madryt czy Liverpool FC, obecnie z powodzeniem ściga się w serii wyścigów Volkswagen Castrol Cup na europejskich torach. Dudek z pewnością wykorzysta doświadczenie w jeździe sportowym, 310 konnym Golfem GTI podczas walki z wymienionymi zawodnikami, a także mistrzem olimpijskim w skokach narciarskich z 2002 roku – Svenem Hannawaldem (D). Rajdowe doświadczenia w mistrzostwach Europy ma za sobą również Inessa Tuszkanowa (RUS), znana modelka Playboya. Kolejną uczestniczką jest Doreen Seidel (D), playmate Playboya z 2008 roku. Piękna Niemka jest jedyną stałą zawodniczką Pucharu Scirocco R, która pojawi się w Moskwie. W tym roku zdobyła już dziesięć punktów, a w ostatni weekend czerwca rywalizowała na Norisring. Od czasu swojego debiutu w 2010 roku, Puchar Volkswagen Scirocco R stał się prawdziwym magnesem dla publiczności podczas wyścigowych weekendów DTM. Pucharowe samochody o takiej samej konstrukcji są wspólnie serwisowane i przygotowywane do startów i mogą różnić się jedynie ciśnieniem w oponach i pozycją fotela kierowcy oraz kierownicy. Stawka składająca się z młodych, utalentowanych zawodników, doświadczonych kierowców i sławnych gości podnosi atrakcyjność i gwarantuje emocjonujący przebieg wyścigów. W 2014 roku w programie Pucharu Scirocco jest dziesięć wyścigów na pięciu torach podczas sześciu imprez. Do tego dochodzi pokazowy wyścig w Moskwie. Sylwetki legend sportów motorowych w Pucharze Scirocco R w Moskwie w skrócie Nicola Larini (50): Włoch w latach 1987 – 1997 brał udział w 75 wyścigach F1, raz stanął na podium. W 1993 roku zdobył mistrzostwo serii DTM, a w latach 2005 do 2009 startował w mistrzostwach świata samochodów turystycznych (WTCC). W 2013 roku Larini wygrał pierwszy wyścig w sezonie Pucharu Scirocco R na Hockenheim. Jan Lammers (58): Po zdobyciu tytułu mistrza Europy Formuły 3 Holender przeszedł do Formuły 1, gdzie w latach 1979 – 1992 uczestniczył w 41 Grand Prix. Kolejnymi szczytowymi osiągnięciami w jego karierze sportowej były zwycięstwa w 24-godzinnych wyścigach na torach Le Mans i Daytona. Manuel Reuter (52): Z 203 startami w wyścigach DTM, Niemiec należy już do legend sportu motorowego. W 1996 zdobył mistrzostwo w International Touring Car Championship (ICT) i po raz drugi po 1989 roku wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans, a w 2003 roku - 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring. Od tego roku Reuter jest mentorem młodych kierowców Pucharu Volkswagen Scirocco R. Markku Alén (63): Fin należy do najbardziej utytułowanych kierowców rajdowych w historii. W 1978 roku został nieoficjalnym mistrzem świata i z 801 wygranymi odcinkami specjalnymi długo pozostawał rekordzistą. Alén startował także w Rajdzie Dakar oraz w serii DTM i International Touring Car Championship. Wyścigi w Live Stream Fani motrosportu będą mieli także możliwość obejrzenia wyścigów z Moskwy dzięki technologii Live Stream. Harmonogram, Scirocco R Cup showrace, Moskwa Piątek, 11 lipca 2014 godz. 14:25–14:50 Puchar Volkswagen Scirocco R, 1. trening wolny (25 minut) godz. 17:25–17:50 Puchar Volkswagen Scirocco R, 2. trening wolny (25 minut) Sobota, 12 lipca 2014 godz. 12:15–12:45 Puchar Volkswagen Scirocco R, trening czasowy (30 minut) godz. 16:55–17:25 Puchar Volkswagen Scirocco R, wyścig pokazowy (30 minut) Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Mocniejszy, oszczędniejszy, bardziej sportowy Światowa premiera nowego Scirocco Mocniejszy i o 19 procent oszczędniejszy Nowy design przodu i tyłu nadwozia, seryjne, diodowe światła tylne Nowe Scirocco i Scirocco R pojawią się na rynku już w sierpniu Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery najnowszego Scirocco, która odbędzie się w Genewie podczas Salonu Samochodowego: 1. Nowa oferta mocniejszych (moc od 92 kW do 206 kW), a zarazem nawet o 19 procent oszczędniejszych silników. EU 6 jako standard. 2. Nowe Scirocco w wersji 2.0 TSI (132 kW i 162 kW) zużywa zaledwie 6,0 l/100 km. 3. Nowe Scirocco 1.4 TSI (92 kW) spala tylko 5,4 l/100 km. 4. Nowe Scirocco 2.0 TDI (110 kW) zużywa zaledwie 4,1 l/100 km. 5. Równoległy debiut nowego Scirocco (od 92 kW do 162 kW) i Scirocco R (206 kW). 6. Nowy design przodu i tyłu nadwozia, wraz z nowymi reflektorami H7 i bi-ksenonowymi, diodowymi światłami tylnymi i uchylnym znaczkiem VW jako uchwytem pokrywy bagażnika. 7. Zmodyfikowane wnętrze; seryjnie z dodatkowymi wskaźnikami nawiązującymi do pierwszego Scirocco. 8. System nagłaśniający Dynaudio Excite i asystent parkowania jako nowe rozwiązania techniczne. 9. Nowe kolory, materiały i obręcze kół (17, 18 i 19 cali). 10. Wprowadzenie na rynek w Europie od sierpnia 2014. Poznań, 17 lutego 2014 r. – W 1974 roku, dokładnie przed 40 laty, na Genewskim Salonie Samochodowym zadebiutowała pierwsza generacja Scirocco. Od tego czasu to coupé jako dynamiczny, stylowy i osiągalny finansowo samochód sportowy cieszył się wielkim zainteresowaniem kierowców ceniących dynamikę. Teraz Volkswagen zaprezentuje – ponownie w Genewie – jako światową premierę najnowszą generację sprzedanego w ponad milionie egzemplarzy kultowego auta, udoskonalonego zarówno technicznie, jak i optycznie. Na przykład jednostki napędowe: sześć silników z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem należy do najnowszej generacji czterocylindrowych silników Volkswagena, spełnia wymagania normy emisji spalin EU 6 i zużywa nawet o 19 procent mniej paliwa. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM posiadają systemy Start-Stop i rekuperacji. Spektrum mocy czterech jednostek TSI (benzynowych) i dwóch TDI (wysokoprężnych) wynosi w Europie od 92 kW/125 KM do 206 kW/280 KM. Wszystkie silniki mimo zmniejszonego zużycia paliwa dysponują większą mocą. Największa różnica dotyczy nowego Scirocco 2.0 TSI o mocy 132 kW/180 KM (przedtem 1.4 TSI o mocy 118 kW/160 KM) oraz Scirocco R z mocą 280 KM (przedtem 195 kW/265 KM). Wyostrzona stylistyka zewnętrzna, wzbogacone wnętrze. Zewnętrznym znakiem rozpoznawczym Scirocco 2014 jest nowy przód i tył z nowymi reflektorami H7 lub bi-ksenonowymi i diodowymi światłami tylnymi. Logo VW na pokrywie bagażnika uchyla się i służy jako uchwyt do otwierania pokrywy. We wnętrzu, wyposażonym seryjnie w sportowe siedzenia i sportową, obszytą skórą kierownicę, można znaleźć między innymi nowe materiały i kolory. Do nowych rozwiązań technicznych zaliczają się na przykład specjalnie dopasowany do Scirocco system nagłaśniający Dynaudio Excite oraz asystent parkowania (Park Assist). Kolejną nowością są seryjne dodatkowe wskaźniki (ciśnienie doładowania, stoper, temperatura oleju), będące ukłonem w stronę pierwszego Scirocco. Scirocco pojawi się na rynku latem. Volkswagen będzie produkował najnowszego Scirocco w swoim portugalskim zakładzie pod Lizboną. Stamtąd sportowe auto będzie od połowy sierpnia dostarczane do klientów w Europie. Krótko potem będzie dostępne na dalszych dużych rynkach, jak Chiny, Argentyna, Turcja, Australia, Rosja i Korea Południowa. Wygląd zewnętrzny Scirocco Dynamiczna stylistyka. Stylistyka stanowi optyczną klamrę dla całości sportowych cech Scirocco. Niepowtarzalna sylwetka, charakterystyczny tył, wyjątkowy przód nadwozia i zwarte proporcje zdradzają, że w tym coupé kryje się dynamika gwarantująca maksymalną przyjemność podczas jazdy. Podobnie jak pierwsza generacja Scirocco, także trzecia seria tego sportowego auta zasługuje na miano stylistycznej ikony. I właśnie ze względu na kultowy charakter, design nowego Scirocco został bardzo starannie i ostrożnie zmodyfikowany w sposób podkreślający jego wyjątkowość. Nowy przód nadwozia. Precyzyjnie wykreślone linie, całkowicie nowa grafika reflektorów oraz tak zwane blades (wąskie elementy aerodynamiczne w stylu Golfa GTI) po bokach zderzaków tworzą nowe oblicze przedniej części nadwozia. Części zderzaka, pokryte lakierem w kolorze nadwozia zamiast czarnym, poszerzają optycznie i podkreślają kontury dolnej części nadwozia. Przy jasnym kolorze lakieru, wąskie elementy aerodynamiczne i czarna, otwarta ku górze rama zderzaka stanowią przykuwający uwagę kontrast. Nową formę otrzymał także czarny, duży wlot powietrza w dolnej części przodu nadwozia oraz górny wlot powietrza. Razem z XL1 i Beetle, Scirocco jest jedynym Volkswagenem z logo VW na masce silnika. Aby lepiej ochronić przód nadwozia przed uszkodzeniem przy parkowaniu, auto zostało wyposażone w czujniki parkowania także w przednim zderzaku. Nowe reflektory. Charakterystyczna dla każdego Volkswagena jest niepowtarzalna grafika świateł. Także w Scirocco ten znak rozpoznawczy jest bardzo interesujący, szczególnie w przypadku reflektorów bi-ksenonowych. Pod modułem ksenonowym inżynierowie i styliści umieścili wąską linię diod LED w formie fali, przywodząca na myśl powiekę i pełniącą funkcję świateł dziennych. Oddzielnie w zewnętrznych częściach zderzaka umieszczone zostały kierunkowskazy, reflektory przeciwmgielne oraz – w wersji podstawowej – światła do jazdy w dzień. Są one optycznie oddzielone od siebie elementami aerodynamicznymi blades. Razem z pokrytą lakierem w kolorze nadwozia osłoną dolnego wlotu powietrza stanowią one kolejne wyraźne podkreślenie szerokości samochodu. Nowy design sprawia także, że Scirocco zdaje się bardziej przylegać do drogi. Nowy tył nadwozia. Zgodnie z zasadami DNA designu Volkswagena, szerokość samochodu jest akcentowana poprzez użycie poziomych elementów stylistycznych, zarówno z przodu, jak i z tyłu. W nowym Scirocco wrażenie to jest wzmacniane przez całkowicie nowe diodowe światła tylne i również nową pokrywę bagażnika. Tylne światła o kształcie trapezu zwężające się ku środkowi nadwozia sięgają daleko na tylną klapę. Sama tylna pokrywa posiada pod szybą poziomą linię załamującą światło. W ten atletyczny i precyzyjny design doskonale wkomponowuje się nowy, czarny dyfuzor, dzięki któremu zderzak jest niższy, a samochód pod względem proporcji wygląda na bardziej płaski. Praktycznym rozwiązaniem jest uchylny znaczek VW, obracający się w górę wokół osi poziomej i służący jako (chroniony przed brudem) uchwyt otwierania pokrywy. Za oświetlenie tablicy rejestracyjnej odpowiedzialne są seryjne diody. Nowe koła i kolory. Patrząc z boku, nie sposób nie zauważyć nowych, 17-calowych obręczy Shanghai i 18-calowych obręczy ze stopu metali lekkich Lisboa i Salvator. Seryjnie Scirocco porusza się na 17-calowych obręczach ze stopu metali lekkich Long Beach i oponach w rozmiarze 205 (od 110 kW – opony 225). Opcjonalnie coupé Volkswagena może być wyposażone – i to także jest nowość – między innymi w legendarne 18 i 19-calowe obręcze Talladega, wcześniej zastrzeżone dla Scirocco R. Nowością w programie jest także pięć z łącznie 13 kolorów: trzy lakiery uniwersalne - biały Pure, czerwony Flash i szary Urano oraz lakiery metaliczne - fioletowy Ultra i złoty Pyramid. Wygląd zewnętrzny Scirocco R. Najmocniejszy model tej serii, Scirocco R, tradycyjnie posiada specjalne elementy stylistyczne i elementy wyposażenia. Dotyczy to zarówno stylistyki kół, jak i dolnej części przodu i tyłu nadwozia nawiązującej do sportów motorowych. Z przodu szczególnie rzucają się w oczy trzy duże, czarne i błyszczące wloty powietrza, seryjne reflektory bi-ksenonowe, diodowe światła do jazdy w dzień i diodowe kierunkowskazy. Z boku są to między innymi obudowy lusterek zewnętrznych z matowego chromu, nakładki poszerzające nadkola w stylu „R” oraz czarne zaciski hamulców z logo „R”. Z tyłu do elementów charakterystycznych dla Scirocco R należą, tak jak zwykle, chromowane końcówki rur wydechowych (po jednej z każdej strony) oraz większy spojler dachowy. Nowością z tyłu są natomiast duże otwory wylotów powietrza w zderzaku, oraz 18-calowe seryjne obręcze ze stopu metali lekkich typ Cadiz. Jako opcja ten typ obręczy dostępny jest także w rozmiarze 19 cali. Wnętrze Scirocco Dodatkowe wskaźniki jak w pierwszym Scirocco. Nowa wersja Scirocco została poddana licznym modyfikacjom także we wnętrzu. Uwagę zwraca zoptymalizowany kształt tablicy rozdzielczej po stronie pasażera, której wyraźna, pozioma krawędź optycznie powiększa wskaźniki. Panele wlotów wentylacji oraz środkowy panel wokół nawigacji, tworzą jedną płaszczyznę z deską rozdzielczą i podkreślają w ten sposób wysoki poziom jakości wykończenia wnętrza. Podobnie jak Golf GTI, Scirocco posiada nowe zegary o kształcie tuby, wskaźniki mają nową grafikę i otoczone są eleganckimi, chromowanymi pierścieniami. Od Golfa GTI wywodzi się także stylistyka kierownicy. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą trzy dodatkowe wskaźniki nad konsolą środkową: wskaźnik ciśnienia doładowania, stoper i wskaźnik temperatury oleju silnikowego. Stanowią one nawiązanie do pierwszego Scirocco, w którym w zależności od wersji wyposażenia wbudowane były dwa dodatkowe wskaźniki na konsoli środkowej. Naturalnie oprócz tego nowy Scirocco jest wyposażony seryjnie między innymi w klimatyzację, asystenta ruszania pod górę, elektrycznie otwierane/zamykane szyby i sportowe siedzenia. Sportowe aplikacje dekoracyjne, materiały i kolory. Przy dźwigni hamulca ręcznego znajduje się zamykany schowek z żaluzją. Nowe aplikacje dekoracyjne Checkered Black na środkowym panelu nie przypadkiem stanowią optyczne nawiązanie do Golfa GTI. Nową formę otrzymały także siedzenia i tapicerka. Nowością jest tkanina Matthew (w kratę, z zewnętrznymi częściami siedzeń w kolorze czarnym Titan), tapicerka z Alcantary Greg w kolorze Ceramique, Deep Mocca i czarnym Titan oraz warianty kolorystyczne Ceramique, Sioux i czarny w stylu Carbon dla tapicerki skórzanej Vienna. Kolejna nowa rzecz to jasny kolor Ceramique (jako opcja dla czarnego) dolnej części deski rozdzielczej, poszycia w drzwiach i konsoli środkowej. Wnętrze Scirocco R. Podobnie jak na zewnątrz, także we wnętrzu Scirocco R widać wkład Volkswagen R GmbH. Do zindywidualizowanych elementów należy tapicerka Race z logo „R” i szarymi szwami, czarna podsufitka, aplikacje dekoracyjne Carbon Race, czarne aplikacje z połyskiem Piano Black (panel radia, sportowa kierownica multifunkcyjna obszyta skórą i podłokietniki w drzwiach) oraz pedały z nakładkami ze stali nierdzewnej. Tradycyjne są tutaj niebieskie wskazówki specjalnych wskaźników „R” i aluminiowe listwy w progach z logo „R”. Silniki Scirocco Nawet o 19 procent oszczędniejsze. Scirocco rocznik 2014 jest wyposażony w najnowocześniejsze czterocylindrowe silniki Volkswagena. Udoskonalone jednostki napędowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem spełniają surowe wymagania normy emisji spalin EU 6 i są nawet o 19 procent oszczędniejsze. Wszystkie wersje silników, mimo mniejszego zużycia paliwa, są teraz mocniejsze. Seryjnie wszystkie Scirocco o mocy do 162 kW/220 KM są wyposażone w systemy Start*-Stop i rekuperacji. Z wyjątkiem podstawowej jednostki napędowej (1.4 TSI), wszystkie wersje napędu mogą być opcjonalnie połączone z dwusprzęgłową przekładnią DSG. Silniki benzynowe rozwijają moc między 125 a 280 KM. Spektrum mocy czterech silników TSI (benzynowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) rozciąga się od 92 kW/125 KM przez 132 kW/180 KM i 162 kW/220 KM aż do 206 kW/280 KM w Scirocco R. Po raz pierwszy w Volkswagenie zamontowany został 125-konny silnik 1.4 TSI, zużywający o 1,0 litr paliwa mniej, niż jego poprzednik. Nowością w programie jest silnik 2.0 TSI o mocy 180 KM, zastępujący w Europie silnik 1.4 TSI 118 kW/160 KM. Mimo, że nowy silnik dysponuje o 20 KM większą mocą, jest o 0,6 litra oszczędniejszy, niż wersja 160 KM. Kolejną nowością w Scirocco jest zaadaptowany z Golfa GTI silnik 2.0 TSI o mocy 220 KM; zmniejszenie spalania o 1,4 litra w porównaniu z poprzednikiem oznacza redukcję aż o 19 procent. Silniki wysokoprężne rozwijają moc 150 KM i 184 KM. Dwie jednostki TDI w Scirocco rozwijają teraz moc 110 kW/150 KM i 135 kW/184 KM. Oba silniki spalając 4,1 l/100 km (150 KM) oraz 4,3 l/100 km (184 KM) są ekstremalnie oszczędne. Redukcja zużycia paliwa w porównaniu ze słabszymi silnikami poprzednika wynosi w obu przypadkach 0,8 litra. Cztery TSI i dwa TDI. Zestawienie danych dotyczących mocy, wzrostu mocy i zużycia paliwa (manualna przekładnia 6-biegowa): 1.4 TSI: 92 kW/125 KM (+3 KM 5,4 l/100 km / 125 g/km CO2. 2.0 TSI: 132 kW/180 KM (+20 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2. 2.0 TSI: 162 kW/220 KM (+10 KM); 6,0 l/100 km / 139 g/km CO2. 2.0 TSI: 206 kW/280 KM (+15 KM); 8,0 l/100 km / 187 g/km CO2. 2.0 TDI: 110 kW/150 KM (+10 KM); 4,1 l/100 km / 107 g/km CO2. 2.0 TDI: 135 kW/184 KM (+ 7 KM); 4,3 l/100 km / 111 g/km CO2. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Volkswagen Scirocco (2015)
  9. Volkswagen Scirocco R (2015)
  10. SSS Gecko Cup VW Scirocco (Sianecki) vs BMW M3
  11. Scirocco z Niemiec. Tam też ujeżdzają "zapoduszkowane" auta... Więcej: Cars
  12. Nowy Volkswagen Scirocco bdzie zupenie inny Obecne Scirocco bardzo mi się podoba, więc mam nadzieję, że nie zepsują zmianami tego modelu...
  13. Scirocco na felgach Audi... Więcej: Javi’s Scirocco R | Konzept:Euro
  14. Porządny klasyk z Kanady. Brawo! Więcej: Danny Delic's 1975 MK1 VW Scirocco - StanceWorks
  15. Scirocco z Belgii. Jak się Wam podoba? Więcej: Van Der Stichlen
  16. [h=1]Old vs New Scirocco Shootout! Head 2 Head Episode 15[/h]
  17. [h=1]Old vs New Scirocco Shootout! Head 2 Head Episode 15[/h]
  18. CarlosSainz, Juha Kankkunen i Sébastien Ogier w Pucharze Scirocco R naNürburgring Zdjęcia: Carlos Sainz, Juha Kankkunen i Sebastien Ogier w Pucharze Scirocco R na Nur - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic OlaNilsson kontynuującserię zwycięstw, na torze Nürburgring wygrał szósty, spośródsiedmiu rozegranych dotąd wyścigów w Pucharze Scirocco R. Napodium stanęli także młody rajdowy kierowca Kevin Abbring(Holandia) i Dennis Trebing (USA). Adam Gładysz linię mety minąłjako siódmy, Jakub Litwin niestety nie ukończył wyścigu.Klasyfikację legend wygrał kierowca fabryczny Volkswagena SébastienOgier (Francja), zajmując czwarte miejsce w klasyfikacji ogólnej. Wsobotę 18 sierpnia rozegrany został siódmy wyścigpucharu Scirocco R na liczącym 3,629 kilometra torze Nürburgring.Przed rozpoczęciem zmagań, pierwszy w klasyfikacji generalnej byłOla Nilsson. Szwed z 290 punktami był zdecydowanym liderem pucharu,jednak drugi w tabeli Adam Gładysz, zapowiedział walkę o pierwszew sezonie zwycięstwo i zniwelowanie różnicy punktowej w stosunkudo Nilssona. NaNürburgring w kategorii legend wystartowali Markku Alén, JuhaKankkunen, Carlos Sainz i Sébastien Ogier. Sześć tytułówmistrzów świata i 75 zwycięstw w rajdowych mistrzostwach świata,to robiący wrażenie bilans czterech kierowców. HiszpanCarlos Sainz (50) od prawie dwudziestu lat należy do ścisłejczołówki kierowców rajdowych. „El Matador” wygrał 24 z 180rajdów MŚ, w latach 1990 i 1992 zdobył tytuł mistrza świata. W2010 roku Sainz w VW Race Touareg 2 wywalczył zwycięstwow Rajdzie Dakar. W Pucharze Scirocco R wziął udział w 2010 roku natorze Hockenheimring i zajął trzecią pozycję w kategorii legend,linię mety minął wtedy siedem pozycji za Adamem Gładyszem.Aktualnie Carlos Sainz jest ambasadorem marki Volkswagen iuczestniczy w testowaniu VW Polo R WRC. 28-letniSébastien Ogier jest najmłodszą „legendą” startującą naNürburgring. Francuz jest pierwszym kierowcą zaangażowanym przezVolkswagena do startu w Polo R WRC w rajdowych mistrzostwach świataw 2013 roku. Brązowy medalista MŚ z 2011 roku walczy w tym sezoniew samochodzie Fabia S2000, przede wszystkim,by zbierać ważne dane i informacje dla Volkswagen Motorsport. Ogierw pierwszej połowie sezonu nie tylko sześć razy wygrał w swojejklasie, lecz również pięć razy znalazł się w najlepszejdziesiątce w otoczeniu mocniejszych samochodów WRC. Kwalifikacjedowyścigu rozpoczęły się w sobotę o godz. 8.15 przy słonecznejpogodzie. Zaraz po rozpoczęciu „czasówki” Ola Nilsson ustanowiłczas, którego nikt nie zdołał już pobić. Pod koniec sesjikwalifikacyjnej Adam Gładysz zajmował 11 pozycję, Jakub Litwinpiątą. Na kilka minut przed zakończeniem kwalifikacji Gładyszwyjechał na tor, próbując przejechać okrążenie w najkrótszymczasie, niestety przeszkodził mu w tym wyjeżdżający z boksów,gościnnie startujący kierowca z Chin Zhang Da Sheng. Doszło dokontaktu pomiędzy autami zawodników, Polak niestety nie zdołałpoprawić swojej pozycji. Gładysz wystartował do wyścigu zdziesiątego pola startowego, gdyż sędziowie przesunęli o trzylokaty meksykańskiego kierowcę Christofera Ramireza. Najlepszyczas wśród gościnnie startujących, rajdowych kierowców zanotowałSebastian Ogier, który wywalczył ósme pole startowe. Carlos Sainzrozpoczął wyścig z 22 miejsca, Juha Kankkunen z ostatniej, 27pozycji. Wwyścigu OlaNilsson, zaraz po starcie wywalczył przewagę nad goniącymi goAbbringiem i Trebingiem. Chwile grozy na drugim okrążeniu przeżyłrajdowy kierowca Sébastien Ogier. Na zakręcie po długiej prostejstartowej, Jakub Litwin spóźnił hamowanie i uderzył w jadącegoprzed nim Francuza. Ogier ponownie włączył się do wyścigu nadziesiątej pozycji. Litwin został ukarany przejazdem przez alejęserwisową, jednak po zjeździe do boksów okazało się, żeuszkodzenia jego samochodu nie pozwalają na dalszą jazdę. AdamGładysz cierpliwie przebijał się do przodu, na ósmym okrążeniuznajdował się na piątej pozycji. Polakowi niestety nie udało sięobronić przed atakami innych kierowców na końcowych okrążeniachi linię mety minął jako siódmy. Wdrugiej połowie wyścigu doskonale spisywał się rajdowy as CarlosSainz. Dwukrotny rajdowy mistrz świata wystartował z 22 pozycji i wkońcowej fazie wyścigu wyprzedzał jednego rywala za drugim. Takżejego konkurent w kategorii legend, Sébastien Ogier, spektakularnieprzedzierał się do przodu. Po znakomitym pościgu ukończył wyścigna czwartym miejscu, wygrywając kategorię legend. Po14 okrążeniach, jako pierwszy linię mety minął Ola Nilsson przedstartującym gościnnie Kevinem Abbringiem i Amerykaninem DennisemTrebingiem. Carlos Sainz przesunął się ostatecznie o jedenaściemiejsc do przodu i zajął jedenastą pozycję. Rajdowe legendy zFinlandii, Markku Alén i Juha Kankkunen zostali sklasyfikowani namiejscach 19 i 25. Pecha miał czterokrotny mistrz świata Kankkunen:na dwa okrążenia przed końcem uczestniczył, bez swojej winy, wpoważnym wypadku. Wklasyfikacje generalnej prowadzi Nilsson z 350 punktami. Adam Gładyszutrzymał drugą lokatę w zestawieniu łącznym. Kolejne dwa wyścigiodbędą w Oschersleben w dniach od 14 do 16 września. Wszystkiewyścigi Pucharu Volkswagen Scirocco R można oglądać na żywo wInternecie, z angielskim lub niemieckim komentarzem, na stroniewww.volkswagen-motorsport.com/livestream.Wyścig na Nürburgring będzie także wyemitowany na antenie TVPSport w najbliższą środę o godz. 21.00, czwartek o 17.45, piąteko 10.40, sobotę o 22.30 i w niedzielę o 9.00. #22Adam Gładysz kwalifikacje:11; wyścig: 7 „Ogólniejestem zadowolony z weekendu. Wyścig był bardzo ostry, była całamasa wypadków, obcierek i kolizji. Szczęśliwie udało mi sięwyjść z tej walki bez większych problemów. Zdobyłem punkty za 5.miejsce i utrzymałem pozycję wicelidera klasyfikacji SciroccoR-Cup. To bardzo ważne. Za miesiąc w Oschersleben będziemy mieliaż dwie rundy Pucharu, do których będę przygotowywał się bardzointensywnie. Oczywiście realnie patrząc Ola Nilsson jest raczejpoza moim zasięgiem w punktacji, ale na pewno nie będę składałbroni i w którymś z trzech pozostałych w tym sezonie wyścigówbędę chciał odnieść zwycięstwo” #23 Ola Nilsson Kwalifikacje:1; Wyścig: 1 „Tobył dla mnie znakomity weekend, chociaż w przeszłości nie miałemnajlepszych startów na Nürburgring. Tym razem wszystko poszłooptymalnie. Po starcie trzymałem Kevina Abbringa i Dennisa Trebingana dystans. Przede wszystkim Kevin pokazał już na Norisring, żejest groźny, i cieszę się, że nie udało mu się zbliżyć domnie zbyt mocno. Pod koniec mógłbym trochę przyspieszyć, bomiałem jeszcze możliwości skorzystania z Pushto Pass.” #50 Carlos Sainz Kwalifikacje:22; Wyścig: 11 „Po katastrofie w kwalifikacjachjestem bardzo zadowolony z wyniku. Przebicie się z 22. miejscastartowego na jedenastą pozycję to całkiem niezłe osiągnięcie.Bardzo mi się podobał wyścig, przede wszystkim dlatego, że mogłemjechać z moimi starymi kolegami rajdowymi Juha i Markku. Ale nawetjeżeli Scirocco doskonale się prowadzi, nie jest łatwo przestawićsię z napędu na wszystkie koła na napęd na przednią oś.” #52 Juha Kankkunen Kwalifikacje:27; Wyścig: 25 „Ten weekend na torze miał swojelepsze i gorsze momenty. W kwalifikacjach wypadłem źle. W wyściguprzebiłem się do przodu i w pewnym momencie byłem nawet przedCarlosem. Z pewnością był tym zaskoczony. Krótko przed końcemuczestniczyłem bez mojej winy w wypadku. Nie miałem szans uciec.Szkoda, że końcówka się nie udała. Ale wypad na Puchar SciroccoR po raz kolejny sprawił mi bardzo dużą przyjemność.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. [h=1]Gr CRX - Scirocco (220hp)[/h] <object width="600" height="338" classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" id="SFID1342627761009"><param name="movie" value="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" type="application/x-shockwave-flash" /><param name="allowScriptAccess" value="always" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="allowfullscreen" value="true" /><param name="FlashVars" value="&video=6a31261c-75bf-4358-a376-a09100e97dbd&servicecfg=386" /><embed src="http://www.streetfire.net/flash/SPlayer.swf" flashvars="video=6a31261c-75bf-4358-a376-a09100e97dbd&servicecfg=386" allowfullscreen="true" wmode="transparent" width="600" height="338" allowscriptaccess="always" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" /><br/><a href="http://www.streetfire.net/video/gr-crx-scirocco-220hp_2390697.htm">Gr CRX - Scirocco (220hp)</a></object>
  20. Drugiemiejsce GładyszawPucharze Scirocco R na Norisring Więcej zdjęć na: Drugie miejsce Gładysza w Pucharze Scirocco R na Norisring fot. Volkswagen - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach 30czerwca rozegrany został szósty wyścigPucharu Scirocco R. Zawodnicy tego najbardziej ekologicznegomarkowego pucharu na świecie, tym razem ścigali się na ulicznymtorze w Norymberdze. Mimo, że wyścig był pełen niespodziewanychwydarzeń, kilkukrotnie pokazywano żółte flagi, na torze pojawiłsię safety car i z powodu wypadku przerwano zmagania kierowców natrzy okrążenia przed planowanym zakończeniem, Adam Gładysz możezaliczyć tę rundę do bardzo udanych. Linię mety minął jakodrugi, tuż przed gościnnie startującym kierowcą Formuły 1 -Nicolą Larinim, z którym na początku wyścigu stoczył wygranąwalkę. Norisringjest jedynym torem ulicznym w Niemczech, nazywany jest "niemieckimMonaco”. Wyścigi rozgrywane są od 1947 roku, najpierw były towyścigi motocyklowe,a od 1948 roku również samochodowe. Podczasporannych kwalifikacji Adam Gładysz w siódmej minucie zanotowałswój najlepszy czas i znalazłsię na pierwszym miejscu. Dopiero dziesięć minut później jegorezultat został pobity przez lidera pucharu Olę Nilssona. Kilkaminut przed zakończeniem czasówki, Tarnowianina zdołał pokonaćjeszcze gościnnie startujący Nicola Larini. Ostatecznie Gładyszwywalczył trzecią lokatę startową, drugi z Polaków, liderklasyfikacji juniorów, Jakub Litwin, zanotował jedenasty czas. Otym jak zacięta była walka i jak wyrównany jest poziom zawodników,świadczy fakt, iż czasy pierwszego i dwudziestego pierwszegokierowcy dzieliła niespełna sekunda. Wyścigrozpoczął się w dużym upale i pełnym słońcu. Temperaturapowietrza wynosiła 32 stopnie Celsjusza.Nie przeszkodziło to jednak w stworzeniu trzymającego w napięciuspektaklu. OlaNilsson utrzymał prowadzenie od startu do mety, a za jego plecamidziało siębardzo dużo. Zaraz po starcie, jeszcze przed ciasnym, pierwszymzakrętem, Adam Gładysz wyprzedził gościnnie startującego byłegokierowcę Formuły 1 Nicola Lariniego i przebił się na drugąpozycję. Pierwsza trójka – Nilsson, Gładysz i Larini –walczyła nieprzerwanie do samej mety. Za nimi, pozostali kierowcytoczyli równie zaciętą walkę, między innymi dziękiinnowacyjnemu systemowi push-to-pass, zwiększającemu moc silnikówo 50 KM. Naulicznych torach często dochodzi do kontaktów miedzy zawodnikami,tak było i tym razem. Kilkukrotnie pokazywano żółtą flagę, naczternastym okrążeniu wyjechał także samochód bezpieczeństwa,gdyż po jednej z kolizji na torze pozostało dużo elementówuszkodzonego samochodu. Porestarcie Ola Nilsson obronił prowadzenie.Adam Gładysz atakował, zanotował najlepszy czas okrążenia wcałym wyścigu, nie zdołał jednak wyprzedzić Szweda, gdyż nakolejnym okrążeniu wyścig został przerwany po poważnym zderzeniudwóch samochodów. AdamGładysz ukończył wyścigjako drugi, umocnił swoją drugą pozycję w klasyfikacjigeneralnej. Jakub Litwin został sklasyfikowany na dziesiątymmiejscu, stracił niestety pozycję lidera w klasyfikacji juniorów –zajmuje teraz trzecią lokatę. Wszystkiewyścigi Pucharu Volkswagen Scirocco R można oglądać na żywo winternecie, z angielskim lub niemieckim komentarzem, na stroniewww.volkswagen-motorsport.com/livestream. Wyścigi są takżeemitowane na antenie TVP Sport, relację z Norisring zaplanowano naśrodę 4 lipca na godz. 22.30. Powtórki na czwartek 5 lipca (godz.16.50) oraz niedzielę 8 lipca (godz. 9.00). Kolejnaeliminacja odbędzie się na torze Nurburgring 18 sierpnia. DrUlrich Hackenberg CzłonekZarządu marki Volkswagen ds. rozwoju: „To był pełen emocjiwyścig, jak to się często zdarza na Norisring. Bariery na ulicznymtorze nie wybaczają żadnych błędów – nawet byłym kierowcomFormuły 1, jak Christian Danner. Myślę, że przy wspaniałejpogodzie zaoferowaliśmy widzom pasjonujące widowisko w ramachPucharu Scirocco R. Silniki i hamulce przy tych ekstremalnychtemperaturach doskonale udowodniły swoją wytrzymałość.” #22Adam Gładysz kwalifikacje:3; wyścig: 2 „Prawdopodobnieto był najlepszy występ w historii moich startów Scirocco R-Cup.Co prawda miesiąc temu w Austrii również byłem drugi, ale tutaj wNorymberdze miałem znacznie lepsze tempo. Przez cały czas jechałemtuż za Olą Nilssonem i chyba tylko przez dwa okrążenia jegoprzewaga nade mną wyniosła więcej niż sekundę. Szkoda, że niepokonaliśmy pełnego dystansu, bowiem po zjechaniu do boksu safetycara ponownie ruszyłem do ataku i była szansa na wyprzedzenieSzweda. Cóż, tak się nie stało, ale mimo to jestem niezmiernieszczęśliwy. Wykonałem swój plan w 100 procentach. Najważniejsze,że umocniłem się na pozycji wicelidera Scirocco R-Cup i mamnadzieję podtrzymać tę passę również w dalszej częścisezonu.” #11Jakub Litwin kwalifikacje:11; wyścig:10 "Stałosię coś nieoczekiwanego, ponieważ w momencie wznowienia wyścigumój samochód nie zareagował na przycisk push-to-pass (dodatkowe 50KM), co spowodowało utratę pozycji. W zanadrzu miałem ich jeszczeosiem na walkę z Kasperem Jensenem, który był bezpośrednio przedemną, a z którym walczę w Junior-Cup. Niestety za kolejne dwaokrążenia wyścig został definitywnie przerwany z powodu wypadkuna torze. Niepotrzebnie zatem dowiozłem do mety aż pięćniewykorzystanych push-to-passów." #23Ola Nilsson Kwalifikacje:1; wyścig: 1 „Tobyło ciężko wywalczone zwycięstwo, bo Adam Gładysz nieźlenaciskał przez cały dystans wyścigu. Nie mogłem sobie pozwolićna żaden błąd. Przed restartem po safety car ważne było, abyutrzymać go za sobą. Mimo moich pięciu zwycięstw, sezon jestjeszcze długi. Będę nadal próbował wygrywać wyścigi lubprzynajmniej znaleźć się na podium. Wielkie uznanie dla zespołuAbt, który perfekcyjnie ustawił samochody na te ekstremalnetemperatury. Przede wszystkim możliwości hamulców zrobiły na mniewielkie wrażenie.” #46Nicola Larini Kwalifikacje:2; wyścig:3 „Mójdrugi wyścig i moje drugie zwycięstwo w klasyfikacji legend. Czegowięcej mógłbym się spodziewać? I naturalnie bardzo się cieszęz trzeciego miejsca w klasyfikacji generalnej wyścigu. Gdy zapaliłysię światła, nie miałem żadnych szans z Adamem Gładyszem, którymiał fenomenalny start. Starałem się, aby odległość międzynami nie zwiększyła się za bardzo i zostawiłem sobie moje próbypush-to-pasna końcowe okrążenia. Po przerwaniu wyścigu przed planowanymczasem, miałem jeszcze trzy możliwości skorzystania zpush-to-pass. Kto wie, może dałbym radę przesunąć się o jednąpozycję do przodu…” Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Volkswagen Scirocco GTS (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Volkswagen&m=2013-Scirocco_GTS"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Volkswagen&m=2013-Scirocco_GTS" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  22. FOTO: http://www.motokobiety.pl/VW,Scirocco,w,wojskowych,barwach,galeria,585.html
  23. Scirocco na felgach A8. Ciekawe... hmmm.... Więcej ---> http://euromedian.net/2010/09/12/can-you-smell-what-the-rock-is-cooking/
×