Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'samochodowych' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 28 wyników

  1. Witam, Chciałbym zapytać Państwa opinije na temat serwisu wyszukiwania części zamiennych partmaster . Czy chcieliby korzystać z takiego serwisu i jeśli nie to dlaczego? Chciałbym dowiedzieć czy ten temat będzie popularny w Polsce.
  2. Witam Zajmujemy się sprzedażą nowych części samochodowych wszystkich marek. Bardzo szeroki asortyment. Oferujemy państwu: -części i akcesoria samochodowe -płyny, chemia, oleje, filtry -elementy zawieszenia -akumulatory -opony -wyposażenie warsztatów, narzędzia i wiele więcej... U nas znajdziesz wszystko czego potrzebujesz ! Atrakcyjne ceny ! Rabaty, promocje ! Zamówienia dokonywane telefonicznie, mailowo lub na miejscu w Dusznikach-Zdroju, wysyłka pocztą lub kurierem. Istnieje możliwość odbioru części w Kłodzku (woj. Dolnośląskie) lub możliwy dowóz pod wskazany adres na terenie powiatu kłodzkiego. tel kontaktowy: 797 111 460 adres mailowy: aj-autoparts@wp.pl Możliwość nawiązania współpracy z warsztatami Zadzwoń, zamów i jest ! Zapraszam i pozdrawiam
  3. Agencja Pracy IPF (cert. 5450) poszukuje dla swojego klienta we Francji wykwalifikowanych pracowników na stanowisko: Mechanik aut samochodowych Miejsce pracy: Francja Zakres obowiązków: - składanie i demontaż elementów karoserii - znajomość elektryki samochodowej (oświetlenie, zapłon, etc.) Wymagania: - kilkuletnie doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku (warunek konieczny!) - dokładność, zaangażowanie - samodzielność na stanowisku pracy Mile widziane: - prawo jazdy kat. B; - gotowość wyjazdu własnym autem - komunikatywna znajomość języka francuskiego Oferujemy: - zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę na warunkach polskich - premię stałą - atrakcyjne wynagrodzenie godzinowe - darmowe zakwaterowanie oraz dojazd - możliwość zdalnego załatwienia wszelkich formalności Osoby zainteresowane prosimy o wysyłanie CV z dopiskiem „mechanik samochodów osobowych” na adres e-mail: damian.wasiak@ipf.jobs Numer kontaktowy: 61 222 47 68 (pon.-pt. godz. 08-16)
  4. Fiat Chrysler Automobiles bohaterem samochodowych targów Motor Show w Bolonii. W dniach od 6 do 14 grudnia br. odbywa się najważniejsza impreza motoryzacyjna we Włoszech, w której biorą udział również marki Fiat, Jeep, Abarth, Alfa Romeo i Mopar. Fiat Chrysler Automobiles przygotował dla publiczności szereg dynamicznych inicjatyw odbywających się w strefach 48 i 49 kompleksu wystawowego. Fiat i Jeep.Strefa wystawowa 49. dedykowana markom Fiat i Jeep oferuje trasy z przeszkodami i różnymi rodzajami nawierzchni, na których można odbyć emocjonujące jazdy testowe za kierownicą modeli 4x4 Fiat Panda Cross i Jeep Renegade. Wszystko pod znakiem maksymalnego bezpieczeństwa dzięki obecności doświadczonych kierowców-instruktorów, którzy poprowadzą samochody podczas jazd testowych. W towarzystwie zawodowych kierowców, goście odwiedzający strefę Fiat i Jeep zmierzą się, w pełnym bezpieczeństwie, z licznymi następującymi po sobie przeszkodami, mostami, rampami i przejazdami o różnej nawierzchni (drewno, kamień, żwir) i różnych wysokościach, długościach i nachyleniu, które uwypuklą niezwykłe zdolności terenowe Fiata Panda Cross i Jeepa Renegade. Fiat Panda Cross to samochód wyjątkowy w swoim segmencie, ponieważ łączy układ napędowy oraz możliwości techniczne prawdziwego samochodu terenowego, osiągi oraz wyposażenie SUVa, wymiary zewnętrzne, wydajność i sprawność miejskiego samochodu oraz wyróżniający się styl, potrafiący połączyć „serce i rozum”. Panda Cross to samochód wszechstronny, nie tylko dlatego, że jest w stanie pokonać każdą przeszkodę, dzięki napędowi na cztery koła oraz elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, (które to rozwiązanie jako pierwsza wprowadziła na rynek), ale również przyciąga różnych Klientów znajdujących w niej odpowiedź na wszystkie swoje potrzeby związane z możliwościami przemieszczania się. W świetle reflektorów „błyszczy” również nowy Jeep Renegade, pierwszy samochód Fiat Chrysler Automobiles, który wyznacza pionierskie wejście marki do segmentu małych pojazdów sportowo-użytkowych (SUV). Wyróżniający się silnym stylowym charakterem oraz odpowiednią wielkością zarówno do miasta, jak i do jazd pozamiejskich, nowy Jeep Renegade oferuje dwa nowe zaawansowane systemy 4x4: Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, z wbudowanym system odłączania napędu tylnej osi, który płynnie przechodzi pomiędzy napędem na dwa lub cztery koła w celu zmniejszenia zużycia paliwa. Abarth.11 grudnia, w strefie 48. odbędzie się specjalny „Puchar Abarth Racing”, w których ścigać się będzie osiem Abarth`ów 695 Assetto Corse Evoluzione w emocjonujących zawodach w formacie „wyścigów na torze”, z ćwierćfinałami, półfinałami i finałem. Są to te same samochody, które brały udział w Pucharze Abarth Selenia Europa 2014 oraz we Włoskim Pucharze Aci/Csai Abarth Selenia, w których Włoch Alex Campani po raz czwarty z rzędu zdobył tytuł Mistrza Europy. Tytuł, który wzbogaca kolekcję trzech pucharów zdobytych w ostatnich sezonach w rozgrywkach krajowych. 11 grudnia odbędzie się wręczenie nagród zarówno dla zwycięzców „Pucharu Abarth Racing” , jak i dla zwycięzców sezonu Racing 2014. Dodatkowo, do 8 oraz od 12 do 14 grudnia, mogą zarezerwować i wziąć udział w taxi drive samochodami Abarth 695 biposto i Abarth 595, prowadzonymi przez dwóch kierowców rajdowych, którzy brali udział w sezonie Racing 2012. Właśnie w tych dniach odbyła się prezentacja dla prasy międzynarodowej nowego Abartha 695 biposto, „najmniejszego wśród supersamochodów”, który można zamawiać od czerwca br., a ilość zebranych zamówień przekroczyła już możliwości produkcyjne na bieżący rok. Po oficjalnym debiucie podczas Salony Samochodowego w Genewie 2014, nowy Abarth 695 biposto uczestniczył w głównych europejskich wydarzeniach motoryzacyjnych: Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée i Gumball 3000. „Najmniejszy wśród supersamochodów” jest produkowany w warsztacie Officine Abarth w Turynie, gdzie rzemieślnicza precyzja i dbałość o szczegóły, typowe dla najbardziej ekskluzywnych samochodów spod znaku Skorpiona, spotykają się z najlepszą technologią samochodów wyścigowych. W ten sposób Abarth wprowadza na drogi samochód, który, w granicach prawa, gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakie zapewnia 695 Assetto Corse, startująca w Pucharze Abarth na najbardziej prestiżowych torach Europy.. Nowy Abarth 695 biposto zapewnia doskonałe osiągi: dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1.4 T-Jet, o mocy 190 KM, to samochód ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i najlepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w tej kategorii samochodów, wynoszącym zaledwie 5,9 sekundy, który osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.Poza tym, po raz pierwszy w samochodzie „street legal" została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Alfa Romeo. Od 6 do 14 grudnia, w strefie 48. przewidziane są liczne wyścigi na torze, w których wezmą udział, w charakterze samochodów bezpieczeństwa Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde i Alfa Romeo 4C. Prestiżowa funkcja, którą te dwa modele pełniły już w bieżącym roku podczas emocjonujących Mistrzostw SBK Superbike 2014, w których od 2007 roku marka Alfa Romeo pełni rolę Top Sponsora. Alfa Romeo 4C została również wybrana jako „Official Safety Car” FIA World Touring Car Championship 2014 (WTCC), Wyścigowych Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Podczas Bolonia Motor Show publiczność będzie mogła podziwiać niesamowite osiągi supersamochodu Alfa Romeo 4C, współczesnej ikony marki, „dającej z siebie" wszystko na torze, gdzie prędkość, krótka droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne to warunek uzyskania pierwszorzędnych czasów okrążeń: przyspiesza od 0 do 100km/h w czasie zaledwie 4,5 sekundy, osiąga prędkość maksymalną 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2G i przyspieszenie boczne powyżej 1,1G. Jest to zasługą optymalizacji rozkładu obciążeń: 40% na oś przednią i 60% na oś tylną oraz masy całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, dzięki zastosowaniu aluminium, stali, kompozytu SMC i włókna węglowego, a także stosunku masy do mocy poniżej 4 Kg/KM. Na torze podziwiać można także Alfę Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżniającą się zdecydowanym kształtem i wyrazistym indywidualnym stylem, a także silnikiem pochodzącym z supersamochodu Alfa Romeo 4C: to wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z supernowoczesną automatyczną 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem. Wyposażona w selektor kontroli dynamicznej DNA oraz funkcję Launch Control (jedyną taką w segmencie), Giulietta Quadrifoglio Verde przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund i osiąga maksymalną prędkość 240 km/h. Niesamowite osiągi, które oddają honor legendarnemu znaczkowi "Quadrifoglio Verde", symbolowi, który od 1923 roku wyróżnia najbardziej sportowe samochody marki Alfa Romeo, nie tylko te startujące na torach wyścigowych na całym świecie, ale również specjalne wersje produkcyjne. Mopar .W Motor Show w Bolonii bierze udział także Mopar,brand zajmujący się usługami, „Customer Care”, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla marek z grupy Fiat Chrysler Automobiles. W szczególności, w strefie marek Fiat i Jeep, wystawiony będzie egzemplarz Jeepa Renegade zindywidualizowany niektórymi z ekskluzywnej kolekcji obejmującej ponad 100 akcesoriów oferowanych przez Mopar dla nowego modelu. Należą do nich oryginalne naklejki na maskę bagażnika, drzwi tylne (między innymi, słynna „US Army Star" dostępna w kolorze białym lub czarnym), obudowy lusterek i okratowanie chłodnicy oferowane w czterech różnych odcieniach. Dodatkowo, aby zwiększyć funkcjonalność samochodu dostępna jest szeroka gama boksów dachowych i różnorodnych systemów - montowanych na dachu lub haku holowniczym - do transportu sprzętu sportowego (rowery, deski surfingowe, narty, deski snowboardowe, kajaki itp.). Ofertę uzupełniają różnorodne modele dywaników i akcesoria dedykowane ochronie i lepszemu wykorzystaniu przestrzeni bagażnika (osłony, siatki i organizery) oraz akcesoria związane ze światem elektroniki, jak na przykład czujniki parkowania. Publiczność zwiedzająca targi Motor Show będzie mogła zakupić niektóre z produktów merchandisingowych opracowanych przez Mopar, we współpracy z marką Fiat i Jeep. Są to produkty najwyższej jakości, które chcą być wyrazem stylu życia oferującego pasjonujące doznania osobom, które lubią się wyróżniać. W szczególności wyróżnia się nowa kolekcja Jeep, zaprojektowana, by zadowolić wymagania tych Klientów, którzy utożsamiają brand z wartościami związanymi z historią marki i z jej rozwojem od pioniera do innowatora. Wolność, Przygoda, pasja, autentyczność: oto wartości znamienne dla Jeepa, które stanowiły inspirację dla rozwoju designu i przybrały ostateczny kształt w postaci dwóch linii produktowych: „Outdoor” – zaprojektowana z myślą o miłośnikach spędzania wolnego czasu w plenerze, charakteryzuje się wykorzystaniem naturalnych materiałów, takich jak drewno i kamień, znamiennych dla DNA marki Jeep i „City”, bardziej technologiczna i innowacyjna linia, wykorzystująca w większym zakresie materiały high-tech, takie jak super wytrzymała tkanina CORDURA czy stal. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Nowe, wyjątkowe wersje modeli SKODY na targach samochodowych w Genewie Na zbliżające się targi samochodowe w Genewie ŠKODA przygotowała aż siedem wyjątkowych nowości. Wśród nich znajdują się topowa odmiana Octavii, Laurin & Klement oraz rodzina Monte Carlo: modele Citigo, Yeti i Rapid Spaceback. ŠKODA Octavia Laurin & Klement: Ekskluzywna elegancja Uznana już wśród Klientów ceniących największy komfort i najwyższy poziom wykończenia wersja Laurin & Klement dołącza teraz także do oferty nowej generacji modelu Octavia. Wariant, którego nazwa pochodzi od nazwisk założycieli ŠKODY, już od wielu lat jest uosobieniem elegancji w najlepszym wydaniu. Teraz dostępny będzie dla Octavii zarówno w wersji liftback, jak i kombi. Wersja L&K z zewnątrz wyróżnia się osiemnastocalowymi obręczami kół ze stopów lekkich. Z przodu wyposażona jest w reflektory bi-ksenonowe z diodami LED do jazdy dziennej, tylne światła także wykonane są w technologii LED. O wyjątkową atmosferę w kabinie dbają nowe elementy dekoracyjne i siedzenia pokryte brązową skórą. Nieodłączone dla tej wersji bogate wyposażenie obejmuje system audio CANTON i czteroramienną, wielofunkcyjną kierownicę. Octavia Laurin & Klement napędzana jest jednym z trzech bardzo mocnych i oszczędnych silników: benzynowym 1.8 TSI 180 KM lub wysokoprężnym 2.0 TDI o dwóch poziomach mocy: 150 KM lub 184 KM. ŠKODA Monte Carlo: teraz specjalne edycje dla aż pięciu modeli Na targach w Genewie stoisko ŠKODY nabierze zdecydowanie sportowego charakteru przez jednoczesną premierę aż trzech modeli w wersjach Monte Carlo: Citigo, Yeti i Rapid Spaceback. Dołączą one do już istniejącej Fabii Monte Carlo i Fabii Combi Monte Carlo, tworząc rodzinę aż pięciu modeli o sportowym charakterze. Premierowe wersje robią duże wrażenie czarnymi obręczami kół ze stopów lekkich w rozmiarach od 15 do 17 cali, przyciemnionymi tylnymi i bocznymi szybami (element wyposażenia SunSet) i wyjątkowymi wyróżnikami nadwozia, pokrytymi czarnym lakierem. We wszystkich trzech modelach dostępne są sportowe fotele, z tapicerką w kolorze czarnym z czerwonymi przeszyciami. Te modele specjalne powstały na fali zainteresowania sukcesami czeskiej marki w motorsporcie. ŠKODA ma jedną z najdłuższych i najbogatszych karier w historii sportów motorowych: przez przeszło sto lat zebrała niezliczoną ilość zwycięstw na międzynarodowej arenie, wliczając w to także tryumf w jednym z najbardziej prestiżowych rajdów: Monte Carlo. Miniony rok przyniósł jeden z najbardziej udanych sezonów w historii marki: ŠKODA zdobyła tytuł rajdowego Mistrza Europy, Mistrza Azji i Pacyfiku, Mistrza Ameryki Południowej i pięć kolejnych tytułów w rajdowych mistrzostwach krajowych. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Podwójne zwycięstwo podczas wyścigu Samochodowych Mistrzostw Świata WEC w Brazylii - Pierwsze i drugie miejsce dla Audi R18 e-tron quattro, zarówno w kwalifikacjach, jak i w głównym wyścigu - Ekipa w składzie Fässler, Lotterer i Tréluyer zdobywa drugie już zwycięstwo w tym sezonie - Po pechowym starcie, zespół Duval, Kristensen, McNish, na drugim miejscu w Sao Paulo Ingolstadt/Sao Paulo, 2 września 2013. Audi wciąż niepokonane w sezonie 2013. Hybrydowy bolid Audi R18 e-tron quattro wygrał czwartą z ośmiu rund Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Do tego dochodzi jeszcze marcowe zwycięstwo w klasycznym, 12-godzinnym wyścigu w Sebring. Weekend zmagań wyścigowych w Brazylii zakończył się wygraną zespołu Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer przed ekipą Loac Duval, Tom Kristensen i Allan McNish. Tryumfatorzy, dzięki zwycięstwu w sześciogodzinnym wyścigu w Sao Paulo, nadrobili o osiem punktów straty w klasyfikacji kierowców, w stosunku do swoich kolegów z teamu Audi. Różnica między dwoma zespołami wynosi teraz 22 punkty. Aktualni mistrzowie świata, po bezbłędnym występie w Brazylii, mogli cieszyć się drugim już w tym sezonie, po wcześniejszym tryumfie w Spa, zwycięstwem. 38 tysięcy widzów przeżyło chwilę, w której samochód z numerem startowym „1“, prowadzony na zmianę przez trio kierowców: Fässler, Lotterer, Tréluyer minął linię mety w Interlagos, z aż trzema okrążeniami przewagi nad drugim z pojazdów Audi. W ten sposób sytuacja w tabeli, w której zwycięzcy z Le Mans: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, mieli wcześniej 30 punktów przewagi, stała się jeszcze ciekawsza. Różnica punktowa nie odzwierciedla jednak realnej sytuacji, w której znalazł się pojazd z numerem startowym „2“. W początkowej fazie zmagań dominował Allan McNish. Potem jednak, niezwykłe pasmo nieszczęść zaczęło prześladować jego zespół. Podczas przerwy w wyścigu (safety car period) Tom Kristensen wyjeżdżał z pit stopu na tor, jadąc za wolniejszym samochodem GT. Dziewięciokrotny tryumfator z Le Mans stracił ok pół minuty, ponieważ jadący przed nim pojazd nie był w stanie dotrzymać tempa reszcie samochodów. W takiej sytuacji za sterami bolidu siadł Loïc Duval i już rozpoczynał odrabianie strat, gdy na 142 okrążeniu, podczas wyjazdu z pit stopu stracił tylne koło, które – jak się okazało - źle zamontowano. Duval musiał więc pokonać całe okrążenie na trzech kołach. Będące tego efektem dwie kary czasowe dopełniły pecha prowadzących w tabeli kierowców, którzy stracili łącznie cztery okrążenia. Mimo takich nieprzewidzianych wypadków, szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich cieszył się z udanego startu Audi w miniony weekend. Zespół Audi Sport Team Joest, startując z najlepszych pól startowych - „1“ i „2“„ i zapisując na swym koncie najszybszy przejazd oraz podwójne zwycięstwo, zgarnął najlepszy możliwy wynik i pierwsze zwycięstwo w Ameryce Południowej. Nie doszło jedynie do oczekiwanego, pasjonującego pojedynku z Toyotą. Jedyny samochód konkurenta już na dwudziestym piątym okrążeniu brał udział w kolizji i musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. Za trzy tygodnie Audi Sport ma zamiar odnieść kolejny sukces. 22 września, wyścig z cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata zostanie po raz pierwszy rozegrany w Austin w Teksasie. Wcześniej, bo we wtorek, 3 września, od godz. 9.15 do godz. 9.45, na kanale Eurosport, widzowie będą mieli okazję zobaczyć skrót relacji z wyścigu w São Paulo. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Kompilacja wypadków samochodowych 2013 # 22 http://www.youtube.com/watch?v=MQSz4n9LiAk&feature=c4-overview&playnext=1&list=TLwCeDWNY96eo
  8. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.11[/h]
  9. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.11[/h]
  10. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.12[/h]
  11. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.11[/h]
  12. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.10[/h]
  13. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.10[/h]
  14. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.9[/h]
  15. NISSAN PRZEDSTAWIA GLOBALNY PROGRAM UDZIAŁU W SPORTACH SAMOCHODOWYCH NA 2013 ROK, PROWADZONY POD PRZYWÓDZTWEM ZESPOŁU NISMO Nissan obiecuje emocjonujące rozszerzenie swojego udziału wsportach samochodowych, prowadzonego w skali globalnej pod przywództwem zespołu Nismo. Prezes Nissana, Carlos Ghosn, obwieścił powrót koncernu do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w2014 roku z pionierskim nowym modelem wyścigowym Nissana, wykorzystującym technologię elektryczną. Ekspansja jest kluczem do sukcesu, dlatego Nissan wykonał długo oczekiwany ruch ipowrócił do australijskich wyścigów V8 Supercars, zgłaszając tam cztery samochody. Nissan intensyfikuje atak GT-R wwyścigach GT3 oraz SUPER GT, wystawiając flagowy model GT-R GT500. Program GT Academy nieprzerwanie rozwija się. Jego świeżo upieczeni najlepsi absolwenci biorą udział wwyścigach FIA GT iBlancpain Endurance, zasiadając za kierownicą Nissanów GT-R. Nissan potwierdził swoją globalną ekspansję w zakresie udziału w sportach samochodowych w 2013 roku, jednocześnie oznajmiając, że całym programem zarządzać będzie Nismo, oddział firmy dedykowany samochodom wyczynowym i sportom motorowym. Prezes Nissana, Carlos Ghosn, potwierdził również, że w 2014 roku Nissan znów weźmie udział w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zajmując garaż nr 56, gdzie będzie rozwijać swoje innowacyjne koncepcje reprezentowane przez zupełnie nowy samochód wyścigowy z technologią elektryczną. Podczas wyścigu testowana będzie nowa technologia napędowa, a organizacje takie, jak Automobile Club de l'Ouest (ACO) oraz Federation Internationale de l'Automobile (FIA) otrzymają dane umożliwiające wszystkim zainteresowanym ocenę zastosowania tej przełomowej technologii przed potencjalnym powrotem do klasy LMP1 w przyszłości. „Powrócimy na tor w Le Mans z samochodem, który będzie materiałem do testów w najtrudniejszych warunkach, zarówno dla technologii stosowanych w modelach seryjnych, jak i dla technologii elektrycznych pojazdów wyścigowych" - powiedział Ghosn. Zanim jednak ten innowacyjny i przełomowy nowy samochód wyścigowy ujrzy światło dzienne, zespół Nismo będzie ciężko pracować, wspomagając kampanie Nissana w zakresie udziału w sportach samochodowych na całym świecie: - Stała koncentracja na wyścigach wytrzymałościowych, której wyrazem jest opracowany przez zespół Nismo flagowy model Nissan GT-R Nismo GT-3 zgłoszony do wyścigów FIA GT oraz Blancpain Endurance Series - Silniki Nismo będą pracować pod maską 17 samochodów startujących w24-godzinnym wyścigu Le Mans To oznacza, że jedna trzecia listy startowej Le Mans to pojazdy zsilnikami Nismo - Powrót do automobilizmu australijskiego na najwyższym poziomie poprzez zgłoszenie czterech Nissanów Altima do wyścigów zserii V8 Supercars - Dalszy rozwój programu GT Academy, który już odniósł ogólnoświatowy sukces dzięki zawodom odbywającym się wEuropie, Rosji, USA, RPA oraz na Bliskich Wschodzie. Powrót na Le Mans Podczas dzisiejszego otwarcia nowej światowej siedziby i centrum rozwoju Nismo w pobliżu japońskiej Jokohamy prezes Nissana, Carlos Ghosn, zadeklarował powrót Nissana do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2014 roku, podając nawet numer garażu podczas wyścigu - 56. Dalsze informacje będą podawane w miarę postępów projektu, jednakże już teraz wiadomo, że firma skoncentruje się na innowacjach i emocjach, kontynuując swoje działania w duchu Nissan DeltaWing, wielokrotnie nagradzanego eksperymentalnego pojazdu, który wziął udział w zeszłorocznym wyścigu Le Mans. ACO, organizacja odpowiedzialna za wyścig, zarezerwowała w 2014 roku dla Nissana garaż nr 56 w ramach programu umożliwiającego wszystkim zainteresowanym otrzymanie danych i ocenę nowych napędów przed ewentualnym powrotem do udziału w klasie LMP1 w przyszłości. W międzyczasie Nissan wystawi do wyścigu bardziej tradycyjną jednostkę. Lista zgłoszeń do wyścigu Le Mans na 2013 rok obejmuje 17 samochodów z jednostką napędową Nissan Nismo, co stanowi największą liczbę zgłoszeń silników od jednego producenta w ciągu ostatnich 15 lat. Przygotowany w stajni Nismo silnik Nissan V8 VK45DE ugruntował swoją pozycję jako jednostka wybierana przez większość zespołów startujących w klasie LMP2. Wszystkie pojazdy z silnikami Nissana pod maską będą oznaczone logo „powered by Nissan Nismo". Atak GT-R Jeden z głównych programów udziału Nissana w sportach samochodowych koncentruje się na opracowanych przez Nismo wariantach flagowego modelu sportowego GT-R, przeznaczonych zarówno dla zespołów fabrycznych, jak i prywatnych. W 2012 roku GT-R wygrywał wyścigi na całym świecie - w japońskiej serii SUPER GT (w klasach GT300 i GT500) oraz Super Taikyu (w klasie GT3), a także po raz pierwszy zwyciężył podczas brytyjskich mistrzostw GT Championship oraz GT Cup. W ramach przygotowań do sezonu 2013 Nissan GT-R Nismo GT3 został jeszcze bardziej udoskonalony w oparciu o rozwiązania sprawdzone w poprzednim roku, a flagowa wersja opracowana przez Nismo, GT-R GT500, po raz kolejny weźmie udział w zmaganiach z serii SUPER GT. Klasa GT500 w serii SUPER GT Najnowsze trendy Nismo i GT-R reprezentowane będą przez cztery Nissany GT-R GT500 z silnikiem V8 o pojemności 3,4 litra pod maską. GT-R GT500 w wersji na 2013 rok zyskał następujące modyfikacje: 1) Aerodynamika: W połowie zeszłego sezonu tylna część pojazdu została poddana znaczącym zmianom, co okazało się przełomowym rozwiązaniem dla GT-R. Udało nam się utrzymać ekstremalny poziom siły dociskającej przy jednoczesnym ogromnym obniżeniu wartości współczynnika oporu powietrza dzięki zastosowaniu „zębów rekina" imodyfikacjom podwozia. Podczas testów kierowcy bardzo chwalili efekty wprowadzonych zmian. 2) Silnik: Silnik V8 VRH34B opojemności 3,4 litra będzie wykorzystywany przez trzeci sezon zrzędu. Będziemy starać się nie tylko stale maksymalizować moc silnika, ale również ijego elastyczność, poprzez wprowadzenie modyfikacji do charakterystyki jego pracy imomentu obrotowego, tak aby dopasować go do specyfiki poszczególnych torów. Zajmiemy się również kwestią zużycia paliwa poprzez zmniejszenie tarcia ruchomych elementów jednostki napędowej. Kunihiko Kakimoto nadal będzie szefem zespołów jeżdżących Nissanami GT-R GT500. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]2З [/TD] [TD]NISMO [/TD] [TD]Yutaka Suzuki [/TD] [TD]Ronnie Quintarelli (I) Masataka Yanagida (J) [/TD] [TD]MOTULAUTECH GT-R [/TD] [TD]Michelin [/TD] [/TR] [TR] [TD]1 [/TD] [TD]MOLA [/TD] [TD]Toshiomi Oeki [/TD] [TD]Satoshi Motoyama (J) Yuhi Sekiguchi (J) [/TD] [TD]REITO MOLA GT-R [/TD] [TD]Michelin [/TD] [/TR] [TR] [TD]12 [/TD] [TD]TEAM IMPUL [/TD] [TD]Kazuyoshi Hoshino [/TD] [TD]Joao Paulo de Oliviera (Bra) Tsugio Matsuda (J) [/TD] [TD]Calsonic IMPUL GT-R [/TD] [TD]Bridgestone [/TD] [/TR] [TR] [TD]24 [/TD] [TD]KONDO RACING [/TD] [TD]Masahiko Kondo [/TD] [TD]Michael Krumm (Ger) Hironobu Yasuda (J) [/TD] [TD]D'station ADVAN GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Klasa GT300 w serii SUPER GT W klasie Super GT GT300 wystawiany jest Nissan GT-R Nismo GT3. Model przygotowany na 2013 rok posiada większą moc i wytrzymałość oraz udoskonalony rozkład siły hamowania oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne. Zawieszenie również zostało dostrojone pod kątem dopasowania do lepszych parametrów aerodynamicznych, a długość przełożeń jest obecnie dostosowywana do większej mocy silnika. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]З [/TD] [TD]NDDP Racing [/TD] [TD]Masahiro Hasemi [/TD] [TD]Kazuki Hoshino (J) Daiki Sasaki (J) [/TD] [TD]S Road NDDP GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Bonds Racing [/TD] [TD]Sachiyuki Hashimoto [/TD] [TD]Igor Sushko (USA) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]OGT Bonds Racing GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]48 [/TD] [TD]DIJON Racing [/TD] [TD]Keiichi Inoue [/TD] [TD]Hiroshi Takamori (J) Katsumasa Chiyo (J) [/TD] [TD]DIJON Racing GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]З60 [/TD] [TD]RUN UP Sports [/TD] [TD]Kenkichi Nakano [/TD] [TD]Takuya Shirasaka (J) Atsushi Tanaka (J) [/TD] [TD]RUN UP GROUP GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Super Taikyu W serii Super Taikyu udział weźmie jeden Nissan GT-R Nismo GT3 oraz sześć egzemplarzy Fairlady Z. Ekipa Three Bond Nissan Jidousha-Daigakkou GT-R jest efektem partnerstwa pomiędzy Nissan Jidousha-daigakkou (technicznej uczelni Nissana) i zespołu Kondo Racing. Studenci Nissan Jidousha-Daigakkou uczestniczą w programie wyścigowym w ramach zajęć na uczelni. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]24 [/TD] [TD]Kondo Racing [/TD] [TD]Masahiko Kondo [/TD] [TD]Tomonobu Fujii (J) Gamisan (J) Katsumasa Chiyo (J) I Daiki Sasaki (J) [/TD] [TD]Three Bond Nissan- Daigakkou GT-R GT3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Tsuyoshi Shirai (J) Daisuke Imamura (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]Okabe Jidosha Makers Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]14 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Yoshinobu Masuda (J) Kenichi Sugibayashi (J) Kazuomi Komatsu (J) [/TD] [TD]Okabe Jidosha Myroad Kyoshinkeisoku Z33 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]15 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Masaaki Nagashima (J) Toru Tanaka (J) Tetsuya Tanaka (J) [/TD] [TD]Okabe Jidosha DIXEL Team Tetsuya Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]34 [/TD] [TD]Techno First Racing Team [/TD] [TD]Satoshi Ozaki [/TD] [TD]Masahiro Sasaki (J) Shuji Maejima (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]asset Techno Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]35 [/TD] [TD]Techno First Racing Team [/TD] [TD]Satoshi Ozaki [/TD] [TD]Kazuhiro Koizumi (J) (do ogłoszenia) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]asset Techno Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]77 [/TD] [TD]B-MAX ENGINEERING [/TD] [TD]Kaoru Suzuki [/TD] [TD]Dragon (J) Yuhi Sekiguchi (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]B-MAX Nihon Konpo Shizai Z33 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Program szkolenia kierowców Nissana (Japonia) Nissan nadal będzie wspierać kierowców biorących udział w klasie GT300 Super GT, klasie National (N) Japońskiej Formuły 3 oraz w Formula Challenge Japan. Katsumasa Chiyo i Daiki Sasaki będą konkurować w klasie GT300 Super GT. Mitsunori Takaboshi weźmie udział w mistrzostwach Japońskiej Formuły 3, a Kiyoto Fujinami pojedzie w Formula Challenge Japan. Długo oczekiwany powrót na australijską arenę automobilizmu W komunikacie wydanym w Australii w bieżącym miesiącu zespół Nissan Motorsport ogłosił, że w skład zespołu fabrycznego koncernu na 2013 rok wejdą cztery nowe supersamochody Altima V8, dzięki którym marka powróci na australijską arenę automobilizmu - gdzie odniosła niektóre ze swoich najbardziej spektakularnych sukcesów. Nissany Altima w barwach wiodącego dostawcy zabezpieczeń internetowych, Norton by Symantec, prowadzone będą przez Jamesa Moffata i Michaela Caruso, natomiast znajome kolory giganta branży alkoholowej, marki Jack Daniel's będzie można zobaczyć na pozostałych dwóch Nissanach Altima, prowadzonych przez Todda Kelly'ego oraz Ricka Kelly'ego. Wyścig inauguracyjny serii V8 Supercars 2013 to Clipsal 500, który odbędzie się na torze Adelaide Parklands w dniach 1-3 marca. Po raz ostatni Nissan wziął udział w wyścigach znanych wtedy pod nazwą Australian Touring Car Championship w 1992 roku, a tegoroczny powrót do automobilizmu australijskiego jest elementem programu premiery nowego Nissana Altima, zaplanowanej na ten rok w Australii. [TABLE=width: 653] [TR] [TD]Mistrzostwa V8 Supercars [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Jack Daniel's [/TD] [TD]Todd Kelly (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]15 [/TD] [TD]Jack Daniel's [/TD] [TD]Rick Kelly (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]Зб [/TD] [TD]Norton 360 [/TD] [TD]Michael Caruso (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]360 [/TD] [TD]Norton 360 [/TD] [TD]James Moffatt (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] W GT Academy wirtualny świat nabiera rzeczywistych kształtów Łączenie umiejętności zdobytych w świecie wirtualnym z rzeczywistą jazdą to znajomy grunt dla Nissana. Niezwykle udany program szkoleniowy GT Academy to pionierskie rozwiązanie, w którym przestrzeń wirtualna przeplata się z rzeczywistością. W ciągu czterech sezonów działalności wielu utalentowanych graczy zostało prawdziwymi gwiazdami wyścigów w realnym świecie. Oparty na grze Gran Turismo5 na PlayStation3, program umożliwia jazdę wybranymi modelami wirtualnych Nissanów po wielu torach. Tylko w zeszłym roku przejechano ponad 500 milionów mil podczas wirtualnych jazd próbnych samochodami Nissana, w tym również Nissanem Leaf, a miliony widzów w ponad 160 krajach oglądało niesamowite programy telewizyjne śledzące poczynania uczestników GT Academy od PlayStation do prawdziwego podium. Popularność koncepcji GT Academy sprawiła, że stała się ona ogólnoświatowym programem, dającym milionom graczy na całym świecie szansę na spełnienie motoryzacyjnego marzenia. Zawody organizowane są w całej Europie i w Rosji, w USA, RPA oraz na Bliskim Wschodzie, a w planach jest dalsza ekspansja. Zwycięstwo w GT Academy jest przepustką do kariery w światowych sportach samochodowych. W 2013 roku świeżo upieczeni absolwenci programu wystąpią w Blancpain Endurance Series za kierownicą dwóch Nissanów GT-R Nismo GT3. Czterej szczęśliwcy, którzy w 2012 roku zwyciężyli w zmaganiach to Wolfgang Reip (pochodzący z Belgii zwycięzca w Europie), Mark Shulzhitskiy (zwycięzca w Rosji), Peter Pyzera (zwycięzca w Niemczech) oraz Steve Doherty (zwycięzca w USA). Pełny program startów wszystkich zwycięzców GT Academy, którzy teraz staną się gwiazdami ekipy Nismo, zostanie ogłoszony wkrótce. Nissan weźmie również udział w odnowionej formule FIA GT, wystawiając w niej Nissana GT-R Nismo GT3, po tym jak zgłoszenie koncernu w brytyjskich mistrzostwach GT Championship zostało odrzucone ze względu na to, że samochód był „zbyt szybki". W zespole siła Filozofia „emocjonujących innowacji" oraz mocny globalny zespół podkreślają, jak ważny jest sportowy sukces w kontekście planów Nissana odnośnie „cywilnych" modeli. Darren Cox, globalny dyrektor ds. sportów samochodowych w Nissanie oraz globalny lider licznych programów udziału w wyścigach realizowanych przez firmę, powiedział: „Dla Nissana udział w sportach samochodowych jest kluczowym elementem budowania pozycji naszej marki w skali globalnej. Naszym celem jest zapewnienie fanom automobilizmu dostępu do naszych innowacyjnych i emocjonujących programów udziału w wyścigach, od V8 Supercars po SUPER GT w Japonii, a także do globalnego programu GT Academy. Do tego dochodzą niespodzianki zarówno na torze, jak i poza nim, w miarę jak testujemy coraz bardziej innowacyjne podejście do sportów samochodowych". Nismo znajduje się w samym sercu globalnych programów Nissana związanych z automobilizmem jako dedykowany zespół, wzmocniony niedawnym otwarciem nowej siedziby, odpowiedzialny w skali ogólnoświatowej za nową gamę „cywilnych" modeli z logo Nismo. Aktualnie gama składa się z Nissana Juke Nismo i 370Z Nismo. Trwają prace nad nowym supersamochodem GT-R Nismo, który stanie się flagowym modelem sportowym w ofercie seryjnych samochodów Nismo. Prezes Nismo, Shoichi Miyatani, powiedział: „Nismo jest kluczowym elementem globalnej strategii samochodów seryjnych i wyścigowych Nissana na przyszłość. Jestem pewien, że szybko uda nam się przekształcić tę nazwę w ekskluzywną markę wyczynową Nissana. Po raz pierwszy nasz zespół będzie pracował pod jednym dachem. Cała siedziba stanie się miejscem tętniącym pasją i dążeniem do wysokich osiągów, a nasi utalentowani inżynierowie będą stale przesuwać granice tego, co niemożliwe, kreując nowych bohaterów". Źródło: Nissan
  16. Mercedes-Benz na targach samochodowych w Poznaniu Mocne trio – Mercedes-Benz na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Poznaniu Już 4 kwietnia w Poznaniu rusza największa impreza motoryzacyjna w Polsce – Poznań Motor Show. Targi samochodowe w Poznaniu to świetna okazja by przedstawić szerokiej publiczności swoją ofertę. W tym roku Mercedes-Benz, wraz z poznańskimi dealerami Duda-Cars i MB Motors, przygotował wiele niespodzianek w tym trzy polskie premiery: Klasę CLA, Nową Klasę E oraz SLS Electric Drive. Poznań Motor Show to dla nas bardzo ważne wydarznie. „Mocne trio” ma w tym wypadku podwójne znacznie. To nie tylko trzy premiery, które przywieżliśmy do Poznania, ale również połączone siły centrali Mercedes-Benz i naszych poznańskich dealerów: Duda-Cars oraz MB Motors – mówi Niels Kowollik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska Poznań Motor Show to największa tego typu impreza w Polsce. W zeszłym roku przyciągnęła aż 59 000 zwiedzających. Na targach nie mogło zabraknąć udziału Mercedes-Benz, który jest teraz głównym aktorem tego przedstawienia. Pierwszy raz polska publiczność będzie mogła zobaczyć na żywo najnowsze i jednocześnie najbardziej intrygujące dziecko marki – model CLA. Kolejna premiera to Nowa Klasa E, całkowicie zmodernizowana, która po raz pierwszy w Polsce zaprezentuje swoją nową, pozbawioną charakterystycznych okularów, twarz. Wisienką na torcie będzie model SLS Electric Drive, który nie tylko kusi wyglądem i osiągami, lecz także wskazuje drogę rozwoju marki Mercedes-Benz. CLA – Niepokorny Po raz pierwszy w Polsce pokazany zostanie model CLA. Auto daje początek zupełnie nowej klasie samochodów. Jego niedościgniona aerodynamika i awangardowy design czerpią z prototypu Concept Style Coupe a linia coupé z drzwiami bez ram okiennych podąża za koncepcją modelu CLS, która od chwili debiutu w 2003 roku doczekała się licznych naśladowców. Standardowe wyposażenie CLA obejmuje radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający o przeszkodach przy prędkości od 7 km/h i inicjujący precyzyjne hamowanie, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca. Opcjonalnie nowy model dostępny jest z napędem na obie osie 4MATIC. Nowa Klasa E – kompletnie zmodernizowana Nowa Klasa E to kolejna, niezwykle ważna premiera marki Mercedes-Benz. Kompleksowo zmodernizowana Klasa E - z wydajnymi silnikami, innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa oraz nowym językiem projektowania - zaznacza swoją wiodącą pozycję w klasie wyższej. W limuzynie i kombi po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, przez Mercedes-Benz określanych jako "intelligent drive". SLS AMG Coupe Electric Drive – najszybszy elektryczny samochód świata SLS AMG Coupé Electric Drive - bezemisyjny samochód supersportowy korzystający z zaawansowanej technologii wprost z Formuły 1. To najbardziej ekskluzywna i dynamiczna propozycja wśród aut elektrycznych. Najmocniejszy model AMG zasilają cztery silniki elektryczne o łącznej mocy 552 kW (750 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 1000 Nm. Efekt? SLS AMG Coupé Electric Drive jest najszybszym produkowanym seryjnie samochodem elektrycznym na świecie - od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  17. [h=1]Kompilacja wypadków samochodowych No.7[/h]
  18. więcej -> Nowe narzędzie dla serwisów samochodowych, badania rynku motoryzacyjnego, baza rejestracji pojazdów, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. HD Traffic jako usługa w nawigacjach samochodowych Warszawa, 27 września 2012 - Firma TomTom poinformowała, że dostępna jest nowa technologia, która pozwala na dalszą integrację usługi TomTom HD Traffic z samochodowymi rozwiązaniami nawigacyjnymi. Firma TomTom rozwija usługę TPEG[1] (standard branżowy rozwijany przez TISA[2]) bazującą na protokole IP, aby dostarczać informacje HD Traffic do preinstalowanych w samochodach nawigacji innych producentów. Nowa technologia zwiększy liczbę urządzeń zgodnych z TomTom HD Traffic i w rezultacie jeszcze bardziej powiększy społeczność użytkowników. „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zwiększyć dostępność usługi TomTom HD Traffic dzięki standardom otwartym, takim jak TPEG i OpenLR, aby zapewnić szczegółowe informacje o ruchu na całej sieci drogowej” – powiedział Ralf-Peter Schäfer, dyrektor działu ruchu drogowego w firmie TomTom. TPEG upowszechnia się w branży samochodowej jako sposób dostarczania informacji o ruchu drogowym, zarówno poprzez transmisje radiowe, jak i protokół IP w przypadku urządzeń podłączonych do sieci (np. GPRS, 3G, LTE). TomTom dostarcza TPEG przez IP, wykorzystując dwukierunkowy kanał komunikacyjny IP, aby zapewnić usługi dostosowane do lokalizacji urządzenia. Ponadto TISA zaaprobowała wykorzystanie technologii opisu lokalizacji OpenLR[3] w usłudze TPEG. Gwarantuje to, że szczegółowe informacje o drogach dostępne w urządzeniach TomTom mogą być również udostępnione użytkownikom urządzeń firm trzecich. OpenLR pozwala przekazywać informacje o ruchu nie tylko na głównych drogach, które znajdują się w standardowych tabelach TMC, ale również na drogach niższej klasy. Rozwiązanie OpenLR ma otwarty kod źródłowy i nie wymaga opłat licencyjnych. Specyfikacja TPEG2-OLR jest obecnie dostępna w witrynie TISA. TomTom już teraz współpracuje z kilkoma dużymi producentami samochodów, aby zintegrować usługę TomTom HD z ich urządzeniami. Więcej informacji zostanie podanych w niedalekiej przyszłości. Aby dowiedzieć się więcej o usługach TPEG i TomTom HD Traffic, można odwiedzić stoisko nr 240 w holu 3 na targach Paris Motor Show. TomTom HD Traffic — informacje TomTom HD Traffic to jedna z najlepszych na świecie usług informacji o ruchu drogowym. Cechuje się wysoką dokładnością i dostarcza precyzyjne lokalizacje zdarzeń drogowych oraz prognozy opóźnień — raportuje rzeczywiste zdarzenia częściej, a pozorne korki rzadziej, niż konkurencyjne rozwiązania. TomTom HD Traffic raportuje korki na autostradach nawet 15 razy bardziej precyzyjnie, niż standardowa technologia Traffic Message Channel (TMC). W przeciwieństwie do konkurencyjnych usług uwzględnia też zdarzenia na wszystkich drogach. Jest aktualizowana w serwerze przynajmniej co minutę i zwykle dostarczana do urządzeń nawigacyjnych co dwie minuty. Społeczność użytkowników TomTom automatycznie wykrywa zamknięte drogi i sieci dróg nawet wtedy, gdy nie są one raportowane w oficjalnych źródłach. Testy wskazują, że TomTom HD Traffic identyfikuje nawet 65 proc. więcej zamkniętych dróg, a 90 proc. raportów rządowych i prasowych o sieci drogowej jest obecnie poprawianych automatycznie przez zaktualizowaną usługę TomTom. TomTom obecnie oferuje usługę HD Traffic w 23 krajach świata. [1] TPEG: Transport Protocol Experts Group, część TISA [2] TISA: Traveler Information Services Association, stowarzyszenie branżowe, które skupia się na rozwijaniu usług informacji podróżnych na całym świecie. Więcej informacji można znaleźć pod adresem TISA - Traveller Information Services Association [3] OpenLR: otwarta metoda dynamicznego opisywania lokalizacji. Rozwiązanie OpenLR jest niezależne od mapy i nie wymaga użycia wstępnie zakodowanych lokalizacji. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.openlr.org. Źródło: TomTom
  20. [h=3]ŠKODA Auto Muzyka - Twoja lista samochodowych przebojów[/h] Ruszył konkurs ŠKODA Auto Muzyka, w którym szukamy najlepszej muzyki do jazdy samochodem. W akcji ŠKODY mogą wziąć udział utalentowani artyści oraz zespoły, posiadający autorski utwór, bądź cover z prawem publicznego prezentowania. Wykonawcy mogą zgłaszać się do konkursu już od 1 września, za pośrednictwem strony ŠKODA Auto Muzyka. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD]Jurorami w pierwszym etapie konkursu będą internauci, którzy za pośrednictwem serwisu www mogą głosować na najlepsze ich zdaniem utwory. Co tydzień, na wykonawców trzech nowych i najlepiej ocenionych kompozycji czeka tytuł „Zespołu tygodnia” oraz szansa zaprezentowania się publiczności w wywiadach umieszczanych na blogu w serwisie ŠKODA Auto Muzyka[/TD] [/TR] [/TABLE] Internauci, poza możliwością głosowania na najciekawsze utwory, mogą także pobierać pliki muzyczne, tworzyć własne playlisty, słuchać rekomendowanej muzyki na wybrane trasy oraz zamieszczać własne zapowiedzi ulubionych piosenek. Autor najciekawszej "zajawki" ma szansę wygrać wyjazd na dowolnie wskazany przez siebie koncert w Europie. ŠKODA zapewni bilety oraz transport dla zwycięzcy i trójki jego przyjaciół. Po dziewięciu tygodniach głosowania internautów, 100 najwyżej ocenionych utworów zostanie poddanych ocenie jury. W jego skład będą wchodzili wybitni artyści i dziennikarze muzyczni radiowej Trójki: Piotr Metz, Andrzej Smolik, Piotr Stelmach, Agnieszka Szydłowska, Michał Urbaniak i Wojciech Waglewski. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD]Jurorzy będą słuchać utworów finalistów podczas jazdy samochodem. Ich zadaniem będzie wybranie 10 zwycięzców. Nagrodą główną dla wyróżnionych wykonawców będzie udział w koncercie w Studiu im. Agnieszki Osieckiej radiowej Trójki. Dodatkowo, jeden wykonawca z nagrodzonej dziesiątki otrzyma nagrodę publiczności przyznaną przez internautów – nagranie profesjonalnego teledysku. [/TD] [/TR] [/TABLE] Na zgłoszenia do konkursu ŠKODA Auto Muzyka czekamy od 1 września do 31 października 2012 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. Nie tylko samochodowych też daje tu jak źle to przenieście. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=3trEGk3o97I&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=3trEGk3o97I&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  22. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=JVw4CSJFr3U&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=JVw4CSJFr3U&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  23. Nietypowe Wypadki w Rajdach Samochodowych <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Q-JMdTcH1g0&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Q-JMdTcH1g0&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  24. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=8cHO4hGpKSU&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=8cHO4hGpKSU&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Pare niezłych wypadków samochodowych i nie tylko. Zapraszam do komętowania.
  25. Nietypowe Wypadki w Rajdach Samochodowych <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=dwT-CGqH86k&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=dwT-CGqH86k&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Mlq6EmBofYg&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Mlq6EmBofYg&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
×