Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'saab' .

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
  • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
  • Virtual Tuning i Manga Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
  • Rysowane Samochody
  • Inne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne

Blogi

  • Blog
  • Blog Mateusz vBService
  • Blog ForumSamochodowe.com
  • Wielka Demotyracja
  • BMW Klub Szczecin
  • Firestone's blog
  • Abime's blog
  • Cozalinho's blog
  • Wujas_Ghostas Blog ;)
  • przemo80b4's blog
  • Eddy's blog
  • bmwgrudziadz's blog
  • rosman's blog
  • mixery's blog
  • ...
  • Audire's Blog
  • Welcome to my locker.
  • Tor Poznań
  • Blog trakera.
  • Tuning Modeli
  • Blog izabela
  • kruszyna's blog
  • merco's blog
  • brayan-12's blog
  • jim's blog
  • Virtual Tuning
  • Blog Arbuzek
  • Lambo's blog
  • Blog Fresh'a
  • svenik05's blog
  • Puma1995's blog
  • dawidpolakowski's blog
  • zenonxp's blog
  • Blog gobus1
  • Radykalny blog o niczym konkretnym
  • marcin121's blog
  • Andrzej K.'s blog
  • micar's blog
  • Isipep's blog
  • wts3's blog
  • brajan127's blog
  • SamuraY
  • ...
  • sero's blog
  • 22lorak's blog
  • gryzu46's blog
  • www.moto-kondzio.pl
  • Yankess's blog
  • Kacpero99's blog
  • pawel11's blog
  • Blog anka-2012
  • FORUM MECHANIKÓW - internetowy warsztat
  • hurtopony1's blog
  • Blog Patryk007
  • Blog countryman21
  • Blog Warsztat24
  • Vw sharan 2001 rok nie pali kontrolka ładowania
  • Blog TOKA
  • Blog Motointegrator
  • Blog Emil Adamiak
  • patrykxxx
  • Blog kuba12345
  • Blog kjaro000
  • Blog iParts
  • AutoRide
  • Blog Expenndable
  • Blog TonyViet
  • Blog csokafay
  • Blog TainaHerbert12
  • Blog gamegautruc
  • Blog IzolaGotter
  • Blog gamegautrucdo
  • Stałe wyjazdy polska-dania-polska oraz wynajem busów
  • Blog marekd3
  • Blog TOMALO1979
  • Blog vseo
  • Podłogi drewniane blog
  • Mój osobisty blog
  • Blog Tim
  • Blog pablito91
  • Blog GrzybiarzDawid
  • Blog hapa07
  • Blog Rafał Niedolistek
  • Blog pancelofan
  • Blog Paronomasia
  • Blog Finansolog
  • Ubezpieczenia samochodowe Blog
  • Sklep z kosmetykami
  • Blog amfibia
  • Blog Karolina Kowalczyk
  • Blog bolek123
  • Blog dominik3435
  • Blog gandi
  • Blog cheapnikeme
  • Blog grochol156
  • Blog Adam K.
  • Blog StepniakK
  • Blog Eugeniusz Zak
  • Blog Autonagar
  • Blog xyufudshss
  • Blog zjhujdffs
  • Blog Antek Woźniak
  • Listwy mdf
  • Blog suchy basen
  • Blog schody drewnianie śląsk
  • Blog noclegi sudety
  • Blog panele 3d
  • Blog markizy
  • Blog aminokwasy
  • Blog drzwi zewnętrzne
  • Blog gzymsy styropianowe
  • Blog tarasy drewniane
  • Blog kreatyna
  • Blog rolety rzymskie
  • Blog roman blinds
  • Blog sztukateria
  • Blog boniowanie
  • Blog listwy przysufitowe
  • Blog makijaż ślubny łódź
  • naprawa automatycznych skrzyń biegów
  • Blog drzwi drewniane
  • Blog drzwi wewnetrzne
  • Blog sztukateria wewnetrzna
  • Blog wooden blinds
  • Blog sztukateria poliuretanowa
  • Blog producent drzwi
  • Blog patio awnings
  • Blog rolety zewnetrzne
  • Blog drzewko cytrusowe
  • Blog okna drewniane
  • Blog zuzelek
  • Blog Tomek224
  • Blog Kasta
  • Blog delhiangels
  • Prawo jazdy
  • Samochody dla firm remontowych
  • Skräddarsydda Argentina fotboll tröjor men Gomez
  • Car Body Repair

Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

  1. Saab 9-5 SAAB 9-5 - model osobowego samochodu klasy średniej-wyższej, marki Saab, produkowany od roku (modelowego) 1998. Nazwę naprawdę pisze się 95 (czyt.: dziewięć - pięć) i nie należy go mylić ze starym modelem kombi, Saabem 95 (czyt.: dziewięćdziesiąt pięć), produkowanym w latach 1959 - 1978. Zaprezentowany w 1997 na rok modelowy 1998 zastąpił model 9000, który był produkowany przeszło 14 lat. Nowa konstrukcja oparta na płycie podłogowej General Motors z nadwoziami Sedan i SportCombi od początku oferowana jest tylko z jednostkami z doładowaniem. Początkowa oferta obejmowała trzy wersje: * 2.0t (1985 cm3) - 150 KM * 2.3t (2290 cm3) - 170 KM * 3.0t (2962 cm3) - 200 KM Z czasem pojawiły się wersje diesla, najpierw V6 3.0TiD o mocy 176 KM, potem R4 2.2TiD generujący 120 KM. Jednostka benzynowa V6 3.0t była doładowaną wersją, o mniejszej mocy, lecz bardzo korzystnym przebiegu momentu obrotowego, wolnossącego silnika firmy Opel generującego 210 KM. Zastąpiono ją mocniejszymi wersjami silnika 2.3T o mocach 220 i 250 KM w wersji Aero. Zmieniono także moc wersji 2.3t ze 170 na 185 KM. W limitowanej serii pojawił się model SportCombi Performance z silnikiem 2.3T o mocy 305 KM, stając się tym samym najmocniejszym samochodem przednionapędowym produkowanym seryjnie w ostatnich latach. Na jesieni 2005 roku pojawił się Saab 9-5 po kuracji odmładzającej. Zmianom uległ pas przedni na czele z reflektorami i atrapą chłodnicy oraz tylne lampy. Do napędu służą turbodoładowane silniki benzynowe o pojemnościach 2,0 l. (150 i 180 KM) i 2,3 l. (185, 220 i 260 KM) oraz turbodiesel 1,9 l. o mocy 150 KM. Następca modelu 9-5 zapowiadany jest na rok 2008.
  2. Saab 9-3 SAAB 9-3 - model osobowego samochodu klasy średniej, marki Saab, produkowany od roku 1998. Nazwę naprawdę pisze się 93 (czyt.: dziewięć - trzy) i nie należy go mylić ze starym modelem Saab 93 (czyt.: dziewięćdziesiąt trzy) produkowanym w latach 1955 - 1960. Saab 9-3 Pierwszy Saab 9-3 to tak naprawdę Saab 900 drugiej generacji, produkowany od 1993 roku, poddany modernizacji w roku 1998, kiedy to zmieniono nazwę modelu właśnie na Saab 9-3. W stosunku do modelu 900 zrezygnowano z silnika 2.5 V6, za to po raz pierwszy pojawił się w ofercie silnik diesla R4 2.2 (2172 ccm) o mocy 116 KM, będący konstrukcją firmy Isuzu. Pojawiła się również wersja Viggen z silnikiem R4 2.3 Turbo o mocy 230 KM, lecz wysoka cena odstraszała nabywców i wkrótce zniknął z oferty. Pod koniec produkcji w ofercie znajdowały się silniki: * 2.0t (1985 ccm) - 150 KM * 2.0Turbo (1985 ccm) - 205 KM * 2.2 TiD (2172 ccm) - 125 KM W roku 2002 zastąpiono go nowym modelem Saab 9-3 SportSedan, lecz produkowano go jeszcze krótko jako Saab 9-3 Classic wyłącznie na rynek skandynawski. Saab 9-3 SportSedan i SportCombi Całkowicie nowa konstrukcja, oparta na skróconej płycie podłogowej Opla Vectry zadebiutowała na rynku jesienią 2002 roku (Szwecja) jako czterodrzwiowy sedan klasy średniej - wysokiej. Oferowane wersje obejmowały: * 1.8t (1988 ccm) - 150 KM * 2.0t (1988 ccm) - 175 KM * 2.0T (1988 ccm) - 210 KM * 2.2TiD (2172 ccm) - 125KM W 2003 roku zastąpiono silnik diesla o pojemności 2.2, nowym o mniejszej pojemności skokowej 1.9 w dwóch wersjach mocy, oraz wprowadzono nowy silnik benzynowy wolnossący o poj. 1.8 l.: * 1.9TiD (1910 ccm) - 120 KM * 1.9TiD (1910 ccm) - 150 KM * 1.8i (1796 ccm) - 122 KM W 2004 roku zadebiutowała wersja Cabriolet z bardzo ładnym nadwoziem a w 2005 pokazano wersję SportCombi z pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi. Model ten był okazją do zaprezentowania nowego silnika sześciocylindrowego, który znalazł się już w modelu 9-3. Saab 9-3 Cabriolet (2005) Jest to: * 2.8T V6 (2792 ccm) - 250 KM (280 w wresji XWR) Model 9-3 nie zebrał dobrych ocen za projekt nadwozia a jego sprzedaż jest umiarkowana. W związku z tym firma Saab zapowiedziała, że kolejne modele nie będą kontynuować tej linii stylistycznej. Od połowy 2007 dostępny jest restyling Saaba 9-3. W połowie 2008r z okazji 30-lecia Saaba 900 Turbo wprowadzono na rynek limitowaną edycje Saaba 9-3 "Black In Black" która obejmuje tylko 2000 sztuk w nadwoziu sedan i kombi. Jedynym dostępnym kolorem nadwozia jest metaliczna czerń. Jako motor napędowy posłużył silnik 2.8T o moczy 280KM i momencie obrotowym 400Nm. Auta te są wyposażone w napęd XWD, do wyboru jest skrzynia biegów manualna lub automatyczna, obie 6-cio biegowe.
  3. Saab 9000 Saab 9000 - model osobowego samochodu klasy średniej-wyższej, produkowanego w latach 1984 - 1998. Był to pierwszy duży model firmy Saab. Samochód ten został zaprojektowany na wspólnej platformie (płycie podłogowej) Saaba i Fiata. W ten sposób powstały cztery samochody: Alfa Romeo 164, Fiat Croma, Lancia Thema i Saab 9000. Oprócz Alfy Romeo samochody te miały współwymienne niektóre elementy karoserii (drzwi) czy np. szybę przednią (Saab 9000 - Fiat Croma). Początkowo model 9000 występował jako pięciodrzwiowy hatchback, ale od roku 1988 również jako 4-drzwiowy sedan. Wersja CC występowała od 1984 roku do 1991 roku. W późniejszym czasie zastąpiono ją wersją CS. Od tej pory hatchbacka oznaczano CS lub CSE a sedana CD lub CDE w zależności od wersji wyposażenia. Wersje CSE i CDE miały lepsze wyposażenie. Stosowano silniki o spektrum mocy od 126 do 225 KM. Wersja hatchback występowała również w wersji Aero wyposażona w silnik 2.3T o mocy od 220-225 KM. Samochód ten ceniony był za przestronne wnętrze, bardzo dobre wyposażenie, niezłe osiągi, dobre prowadzenie i niezawodność. W roku 1998 zastąpiony został nowszym modelem mianowicie Saab 9-5 bazującym częściowo na podzespołach Opla. Jednak Saab 9-5 nie oferował już tyle miejsca wewnątrz co starszy model 9000. Także bagażnik był mniejszy.
  4. Saab 900 SAAB 900 - model osobowego samochodu klasy średniej, marki Saab, produkowany w latach 1978 - 1998. Saab 900 I-generacji Samochód ten, produkowany w latach 1978 - 1993, konstrukcyjnie bazował na modelu Saab 99, lecz był od niego nieco większy. Początkowo do napędu użyto silnika o pojemności 1985 cm3 o mocy 100 KM. Wersje nadwoziowe obejmowały dwu i czterodrzwiowego sedana oraz trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. W roku 1983 na salonie samochodowym we Frankfurcie pokazano prototyp Saaba 900 Turbo 16 Cabriolet. W roku 1984 wprowadzono silniki z głowicami o czterech zaworach na cylinder. W 1986 kabriolet pojawił się też na rynku z miejsca stając się klasykiem. Trzy lata później zaczęto stosować system ABS i poduszkę powietrzną dla kierowcy. W 1989 roku zaprezentowano wersję z silnikiem o niskim stopniu doładowania i mocy 145 KM. Na dwa lata przed zakończeniem produkcji zastosowano dodatkowo silnik 2,1 l. Najbardziej znane są jednak wersje Turbo, wyposażane w silniki turbodoładowane o mocach 175 - 185 KM. Saab 900NG Następca modelu 900 I-generacji gotowy był już w 1991 roku, jednak brak pieniędzy wstrzymywał wprowadzenie go do produkcji. Zastrzyk finansowy nowego właściciela (General Motors) sprawił, że w 1993 roku nowy Saab 900 pojawił się na rynku. Konstrukcyjnie bazował na płycie podłogowej Opla Vectry/Calibry, jednak zarówno stylistyka, jak i zastosowana technika pozostały charakterystyczne dla marki. Współpraca z GM wymusiła na Saabie reorganizację systemu pracy: o ile Saab 900 I-generacji powstawał w przeciągu 100 godzin, nowy model opuszczał linię już po niespełna 30 godzinach. Publiczna prezentacja samochodu odbyła się 21 lipca 1993 roku w Trollhättan i natychmiast spotkał się z dużym zainteresowaniem: w przeciągu pierwszych 10 dni jego produkcji do Saaba wpłynęło blisko 3000 zamówień. Wśród miłośników Saaba nowy model zyskał przydomek 900NG. Wersje Saaba 900 Występowały trzy warianty nadwozia Saaba 900: trzydrzwiowa, pięciodrzwiowa oraz potem także dwudrzwiowy kabriolet. Samochód występował w kilku wersjach wyposażenia, te same wersje mogły się od siebie różnić w zależności od tego, na jaki rynek były przeznaczone. W uproszczeniu można wprowadzić podział na uboższą wersjię S oraz bogatszą SE. W niektórych krajach konkretne warianty wyposażenia występowały tylko w połączeniu z określonym silnikiem (np. w USA wersja S występowała tylko z silnikiem bez turbodoładowania a silnik V6 i turbo były dostępne w wariancie SE). Silniki [edytuj] B204 R4 2.0 16V (1985 cm3) – 131 KM B204 R4 2.0 16V Turbo (1985 cm3) – 185 KM B234 R4 2.3 16V (2290 cm3) – 150 KM V6 2.5 24V (2498 cm3) – 170 KM Silniki czterocylindrowe były nowoczesnymi konstrukcjami własnymi firmy Saab. Co charakterystyczne, w odróżnieniu od starszych silników dostępnych w modelu I-generacji w 900NG zrezygnowano z niskociśnieniowego turbodoładowania. Wersja turbodoładowana sterowana była systemem Saab Trionic 5 wielokrotnie nagradzanym za innowacyjność. Silnik sześciocylindrowy pochodził od Opla. W odróżnieniu od oryginalnych silników Saaba rozrząd napędzany jest paskiem zamiast łańcucha, a to wymusza jego wymianę średnio co 60 000 kilometrów. Rozrząd w silniku V6 jest kolizyjny. Po krótkim czasie zaprzestano montowania go wraz z przekładnią manualną, jako że popularność zdobył głównie w Stanach Zjednoczonych. Wszystkie silniki montowane były poprzecznie, w odróżnieniu od Saabów 900 I-generacji, w których silniki były montowane podłużnie. Oryginalne rozwiązania Sensonic Skrzynia biegów Sensonic dostępna była wyłącznie w silnikach z turbodoładowaniem. Podobnie jak w zwykłej skrzyni biegów zastosowano klasyczną dźwignię zmiany biegów, wprowadzono jednak automatyczne, komputerowo sterowane sprzęgło. Sensonic zdobył wiele nagród, z czasem Saab wycofał się jednak z produkcji, ze względu na wysokie koszta napraw i dużą awaryjność Black Panel Korzystając z doświadczeń konstruktorów lotniczych Saaba w modelu 900NG wprowadzano wygaszanie oświetlenia deski rozdzielczej, tak aby nie mędzyć wzroku kierowcy w trakcie jazdy nocnej. W 1998 roku wprowadzono model Saab 9-3. Saab zapewniał, że wprowadzono blisko 1100 poprawek i ulepszeń, natomiast wizualnie oba modele różnią jedynie detale. Saab 9-3 był produkowany do 2002 roku. Zmiana nazwy tłumaczona była potrzebą ujednolicenia nazewnictwa z właśnie debiutującym większym modelem Saab 9-5.
  5. Sporo moich fotek z 3 dni imprezy SAAB Festival 2015: https://goo.gl/photos/m686BF63JdGMqBK97
  6. SAAB 9-3 2.2 TID WYPOSAŻENIE : # ALUFELGI # KLIMATYZACJA AUTOMATYCZNA # SKÓRZANA TAPICERKA # ABS # WSPOMAGANIE # CENTRALNY ZAMEK # IMMOBILISER # KOMPUTER # RADIO CD # KIEROWNICA WIELOFUNKCYJNA # EL. ANTENA # SPOJLER TYLNEJ KLAPY # KIEROWNICA SKÓRZANA # TEMPOMAT # AIRBAG # REG. WYS. FOTELA I KIEROWNICY # 4 X EL. SZYBY # EL. LUSTERKA Mam do zaoferowania samochód marki Saab. Auto niedawno sprowadzone z Holandii. Saab ma bardzo dynamiczny silnik diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 125 KM (92 kW). Silnik cechuje się małą awaryjnością i niskim zużyciem paliwa. Auto spędziło w Holandii 13 lat, ma mały przebieg jak na tamte warunki, zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie. Saab 9-3 8000.00 PLN. goleniowy - otoMoto.pl KONTAKT: 725-087-671
  7. Saab 94 Saab 94 znany także jako Saab Sonett I to samochód koncepcyjny firmy Saab wykonany w sześciu lub siedmiu egzemplarzach w latach 1955 - 1957. Auto zaprezentowano po raz pierwszy w Sztokholmie 16 marca 1956 roku. Samochód to lekka konstrukcja o dwuosobowym nadwoziu wykonanym z włókna szklanego napędzana dwusuwowym silnikiem benzynowym R3 o pojemności 748 cm3 i mocy 59 KM uzyskując prędkość maksymalną na poziomie 160 km/h. Nazwa Sonett wzięła się od stwierdzenia Rolfa Mellde "Sa nätt den är" (czyt.: [so nett de e]), które w języku szwedzkim oznacza w przybliżeniu "Ładny on jest". Cały projekt pojazdu kosztował zaledwie 75 tysięcy koron szwedzkich. Pierwszy egzemplarz powstał w „szopie” w Asaka, niedaleko Trollhättan.
  8. Saab EV-1 Saab EV-1 (ang. Experimental Vehicle One - pol. Pierwszy pojazd eksperymentalny) to samochód koncepcyjny marki Saab zaprezentowany w 1985 roku. Auto powstało w jednym egzemplarzu. Samochód zbudowano na bazie modelu 900 wyposażonego w zmodernizowany silnik o pojemności 2 litrów i mocy 285 KM. Auto posiadało szereg nowinek technicznych: dach solarny, prędkościomierz wyskalowany do 300 km/h podświetlany tylko z prędkością z jaką poruszało się auto, nowinka później zaczęła być stosowana w nowszych modelach, system z czasem nazwano Night Panel i wprowadzano go sukcesywnie we wczesnych latach '90 lekko go modyfikując. Gdyby auto weszło do seryjnej produkcji dzięki 2.0 litrowej jednostce rozwijającej ponad 280 KM byłoby jednym z najmocniejszych i najszybszych samochodów na przednią oś na świecie do dzisiaj.
  9. więcej -> Saab 9-3 znów w produkcji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Mam po Tacie samochód Saab 9000 z 1985 roku. Czasem nim jeżdżę po wsi, bo nie ma ubezpieczenia bo strasznie drogie. Czy mogę go zarejestrować jako auto zabytkowe? Wiem że w Szwecji można wykupić takie ubezpieczenie na czas określony, na przykład na wakacje. To smok w spalaniu paliwa, ale czasem chciało by się nim trochę pojeździć.
  11. Saab wznawia produkcj. Pierwszy prototyp zjecha z tam Świetna informacja! Oby tylko Saab rzeczywiście wrócił do gry
  12. Saab wraca do gry. Produkcja ruszy już niebawem Miło, ale kto kupi stare 9-3, nawet po liftingu? Mieli już przecież projekt nowego modelu
  13. Saab 93 Saab 93 to model samochodu osobowego, produkowanego przez firmę Saab w fabryce w Trollhättan w Szwecji, w latach 1956-1960. Był pierwszym modelem tej marki eksportowanym do Stanów Zjednoczonych. W sumie, w latach 1956 - 1960 wyprodukowano 52 731 sztuk wszystkich odmian. Saab 93a: 1 grudnia 1955 roku zaprezentowano Saaba 93. W rzeczywistości była to znana konstrukcja modelu 92, lecz znacząco zmodyfikowana. Przestylizowano nadwozie, bardziej odsłaniając koła, zmianiono stylizację wlotu powietrza do chłodnicy, nadając jej charakterystyczny pionowy kształt. Saab 93 '1955–57 Większe zmiany dotyczyły też strony technicznej. Zastosowano nowy, dwusuwowy trzycylindrowy silnik konstrukcji DKW, o pojemności 748 cm³ i moc 33 KM. Silnik umieszczony wzdłużnie z przodu pojazdu, napędzał koła przednie poprzez nową trzybiegową skrzynię biegów. Instalację elektryczną zmieniono z 6- na 12-voltową. Na początku 1957 roku zastosowano pasy bezpieczeństwa jako opcję. Saab 93b: We wrześniu 1957 roku zaprezentowano zmodyfikowaną wersję, znaną dziś jako Saab 93b. Główne różnice polegały na zastąpieniu dzielonej przedniej szyby, pojedynczą panoramiczną. Pozwoliło to na zastosowanie wydajniejszych wycieraczek, wycierających znacznie większy obszar szyby. Poza tym wprowadzono światła kierunkowskazów, w miejsce strzałek. Saab 93B '1957–1959: Saab 93f: W 1960, ostatnim roku produkcji Saaba 93, pojawiła się wersja f. Zastosowano w niej przednie drzwi z Saaba 95, otwierane "z wiatrem", czyli mające zawiasy z przodu. Jako, że następca 93-ki, Saab 96 był już gotowy, wyprodukowano tylko 600 sztuk modelu 93f. Saab 93F '1959–1960: Wnętrze Saab'a 93: Sport: W 1957 roku Erik Carlsson, na samochodzie Saab 93 zajął pierwsze miejsce w rajdzie Finlandii a w 1959 pierwsze miejsce w rajdzie Szwecji. W 1958 roku, na bazie modelu 93 powstał samochód rajdowy, Saab GT750. Saab GT750 '1958–1960
  14. Saab 99 Saab 99 to model samochodu osobowego klasy średniej, produkowanego przez firmę Saab w latach 1968-1984. W latach 1969-198] model ten powstawał w Uusikaupunki w Finlandii, w zakładzie firmy Valmet Automotive, w której firma Saab miała udziały. Saab 99 '1969–72 2 kwietnia 1965 roku podjęto decyzję o rozpoczęciu prac nad nowym samochodem klasy średniej, który docelowo miał zastąpić model 96. Projekt nazwano "Gudmund", gdyż tego dnia są w Szwecji właśnie imieniny Gudmunda. W 1966 roku powstały prototypy zwane Paddan (szw.), czyli "Ropucha". Było to podwozie z mechanizmami przyszłego modelu 99, ale z nadwoziem przypominającym Saaba 96. W rzeczywistości było ono dłuższe i szersze, a "ropuchy" testowano tylko w nocy, żeby zmiany nie były widoczne. Saab 99 Sedan '1971–72 22 listopada 1967 roku zaprezentowano w Sztokholmie całkowicie nowy model 99. Stylizację pojazdu opracował projektant Sixten Sason (urodzony jako Sixten Andersson). Konstrukcja samochodu była bardzo oryginalna. Samonośne nadwozie pozbawione było płyty podłogowej, a poszczególne elementy łączono bezpośrednio ze sobą. Nadwozie było na tyle sztywne, że zapewniało wówczas wystarczający poziom bezpieczeństwa. Do napędu użyto silników firmy Triumph o pojemnościach 1,5 dm³, 1,7 dm³, i 1,85 dm³ (od 1971). W 1972 roku w oparciu o silnik 1,85 dm³ Saab stworzył własną konstrukcję o pojemności 1985 cm³ i mocy 110 KM. Ten właśnie silnik montowano do nowej wersji EMS (Electronic-Manual-Special) z elektronicznie sterowanym sprzęgłem. W 1974 roku do dotychczasowych dwu i czterodrzwiowych sedanów dołączyła 3-drzwiowa wersja hatchback. Saab 99 EMS '1972–75 W 1973 roku pojawił się system oznaczeń poszczególnych wersji. Wyglądały one następująco: X7 - zubożona wersja przeznaczona na rynek szwedzki L - podstawowa wersja GL - wersja bogatsza od L GLs - dwugaźnikowe wersje GL GLE - najbogatsza wersja wyposażeniowa EMS - wersja usportowiona z elektronicznie sterowanym sprzęgłem Turbo - wersja z silnikiem turbodoładowanym Saab 99 Combi Coupe '1974–78 W 1977 roku Saab wypuścił limitowaną serię 100 sztuk modelu Saab 99 Turbo. W następnym roku rozpoczęto jego seryjną produkcję. Saab 99 Turbo '1979–80 Rok później Saab zaprezentował model 900, bazujący na podzespołach 99-ki, lecz nieco od niego większy. Można przyjąć, że 900-ka jest następcą 99-ki, lecz Saab postanowił kontynuować jego produkcję do 1984 roku. Po modyfikacji produkowano go w latach 1984-1987 jako Saaba 90. W firmie Valmet Automotive powstało w latach 1969-1984 powstało 191 049 sztuk Saabów 99. Do tego należy dodać modele wyprodukowane w Trollhättan w Szwecji. Łącznie powstało 588 643 sztuk. Saab 99 Turbo Combi Coupe '1978–80
  15. Saab 96 Saab 96 to model samochodu osobowego, produkowanego przez firmę Saab, w latach 1960-1980. Jego odpowiednikiem w wersji kombi był Saab 95. W latach 1969-1980 model ten powstawał w Uusikaupunki w Finlandii, w zakładzie firmy Valmet Automotive, w której firma Saab miała udziały. Saab 96 '1960–65 Saab 96, to nie była nowa konstrukcja, lecz liczba i jakość zmian, jakie zaszły w stosunku do modelu Saab 93, czyniła z tego pojazdu nowy produkt. Początkowo planowany jako Saab 93c stał się jednak odrębnym modelem. Zaprezentowano go 17 lutego 1960 roku w Sztokholmie. Główne zmiany stylistyczne dotyczyły tylnej części nadwozia. Przednia cześć samochodu była niemal identyczna, jak w modelu Saab 93f, jednak tylna była już zupełnie inna. Boczne tylne szyby zmieniły kształt, stosunkowo mała tylna szyba, zastąpiona została dużą panoramiczną. Tylne błotniki dostosowano do większych, bardziej widocznych tylnych lamp. Saab 96 '1960–65 Napęd stanowił nadal dwusuwowy, trzycylindrowy silnik spalinowy, lecz o pojemności zwiększonej do 841 cm³ i mocy 38 KM. Nowością była też czterobiegowa skrzynia biegów. Pod koniec 1964 roku zmieniono przednią część nadwozia, poprzez wkomponowanie szerokiej atrapy chłodnicy, mającej szerokość maski silnika. W atrapę wkomponowane były okrągłe reflektory. Tylna część nie uległa zmianie. Produkcję modelu 96 z silnikiem dwusuwowym zakończono w 1967 roku. Saab 96 Rally Car '1960–65 Równolegle powstawały w niewielkich ilościach specjalne wersje Saaba 96: 1. Granturismo 750 (GT750) - oferowana w latach 1960-1961 odmiana sportowa z silnikiem 750cc o mocy 48/50 KM i 57 KM (GT750 Super), wyposażona w sportowe wnętrze (deska rozdzielcza bazująca na desce z modelu Saab 93, kierownica, fotele, rajdowe urządzenie nawigacyjne Halda Speed Pilot), dwie poziome listwy ozdobne wzdłuż dolnej krawędzi błotników i drzwi, 4-biegową skrzynię biegów oraz w zależności od rynku w dodatkowe lampy halogenowe i uchylne tylne szyby boczne. 2. Sport / Granturismo 850 (GT850) - oferowana w latach 1962-1964 odmiana sportowa z wyposażonym w niezależne smarowanie trójgaźnikowym dwusuwowym silnikiem 850cc o mocy 52 KM wyposażona w sportowe wnętrze (deska rozdzielcza - początkowo z modelu GT750, potem bazująca na desce Saaba 96, kierownica, fotele), dwie poziome listwy ozdobne wzdłuż dolnej krawędzi błotników i drzwi, 4-biegową skrzynię biegów, hamulce tarczowe z przodu oraz w dodatkowe lampy halogenowe i uchylne tylne szyby boczne. 3. Sport / Monte Carlo 850 - oferowana w latach 1965-1967 odmiana sportowa z wyposażonym w niezależne smarowanie dwusuwowym trójgaźnikowym silnikiem 850cc o mocy 55 KM wyposażona w sportowe wnętrze (deska rozdzielcza, kierownica, fotele), dwie poziome listwy ozdobne wzdłuż dolnej krawędzi błotników i drzwi, 4-biegową skrzynię biegów, hamulce tarczowe z przodu oraz w dodatkowe lampy halogenowe i uchylne tylne szyby boczne. Na rok modelowy 1967, przygotowano zupełnie nowy silnik, będący w rzeczywistości konstrukcją Forda. Był to widlasty czterosuwowy, czterocylindrowy silnik spalinowy o pojemności 1498 cm³ i mocy 65 KM. Oprócz Saaba napędzał on też Forda Taunusa 15M. W 1971 roku na rynku amerykańskim zastąpiono silnik 1,5 dm³ większą jednostką V4 o pojemności 1699 cm³ i mocy 70 KM, z Forda Taunusa 17M. W europie nie był on dostępny w tym modelu. Saab 96 '1965–69 W 1969 roku znowu zmieniono pas przedni, tym razem nieznacznie, zmieniając okrągłe reflektory na podłużne, owalne. Jednocześnie przeniesiono migacze przednie spod reflektorów na błotniki. W 1974 roku zmienił się styl przedniej atrapy, zachowując jednak poprzedni kształt. Był to jednocześnie ostatni rok, kiedy w Stanach Zjednoczonych oferowano Saaba 96. Saab 96 '1965–69 Saab 96 '1969–78 Ostatnie zmiany nastąpiły w 1978 roku, kiedy to znów zmieniono przednie kierunkowskazy, upodabniając je do tych, znanych z Saaba 99 oraz powiększono tylne lampy. Saab 96 był najdłużej produkowanym modelem firmy Saab. Jego produkcję zakończono w 1980 roku, po wyprodukowaniu łącznie 547 221 sztuk. W firmie Valmet Automotive powstało w ciągu 11 lat 65 887 sztuk. Saab 96 '1978–1980 Równolegle powstawały w niewielkich ilościach specjalne wersje Saaba 96: 1. Monte Carlo V4 - oferowana w latach 1967-1968 kontynuacja wersji Monte Carlo 850 z czterosuwowym silnikiem V4 wyposażona w sportowe wnętrze (deska rozdzielcza, kierownica, fotele), dwie poziome listwy ozdobne wzdłuż dolnej krawędzi błotników i drzwi oraz dodatkowe lampy halogenowe i uchylne tylne szyby. 2. Silver Anniversary (1975) - wersja na 25-lecie produkcji samochodów Saab różniąca się od standardowych Saabów 96 z tego rocznika srebrnym metalicznym kolorem nadwozia, aluminiowymi felgami w kolorze srebrno-czarnym (tzw. "futbolówki"), czarne pasy z napisem Saab wzdłuż dolnej krawędzi drzwi i błotników, sportową kierownicę i ciemnobrązowe wnętrze. 3. Jublileum (1980) - pożegnalna seria 300 szt. na zakończenie produkcji Saaba 96 wyposażona w aluminiowe felgi Ronal, niebieski metaliczny lakier (aquamarine) i sportową kierownicę. Ostatni wyprodukowany Saab 96 w wersji Jubileum znajduje się w Saab Museum w Trollhattan, gdzie przejechał prowadzony przez Mr.Saaba Erika Carlssona. Saab 96 Rally Car '1969–78
  16. Saab 92 Saab 92 - model samochodu osobowego, produkowanego przez firmę Saab w fabryce w Trollhāttan w Szwecji, w latach 1949-1956. Saab 92 Prototyp 1947 Saab 92a: Prototyp Saaba 92, powstał w 1947 roku. Już dwa lata później, w grudniu 1949 roku, rozpoczęto produkcję seryjną. W stosunku do prototypu zmianie uległo nadwozie, zwłaszcza w przedniej części. Reflektory ustawiono pionowo i bardziej odsłonięto przednie koła. Pojedynczą tylną lampę, położoną centralnie, zastąpiono dwoma oddzielnymi. Jednak Saab 92, tak jak prototyp, nadal nie posiadał klapy bagażnika. Dostęp do niego odbywał się od środka. Samochód wyposażony był w dwusuwowy, dwucylindrowy silnik konstrukcji DKW o pojemności 764 cm³ i mocy 25 KM. Napęd przekazywał poprzez trzybiegową skrzynię biegów, na koła przednie. W pierwszym roku produkcji (1950), wyprodukowano zaledwie 700 sztuk i wszystkie w kolorze ciemnozielonym. Powodem były zapasy niewykorzystanej farby z czasów wojny. Model ten znany jest dzisiaj, jako Saab 92a. Wyprodukowano 14828 sztuk tej wersji. Saab 92b: Na rok modelowy 1953, przygotowano zmodyfikowaną wersję, zwaną 92b. Przede wszystkim pojawiła się w końcu klapa bagażnika a jego pojemność wzrosła prawie o jedną trzecią. Na poprawę funkcjonalności wnętrza wpłynęło też zastosowanie wyjmowanej tylnej kanapy. Powiększono też tylną szybę, co poprawiło widoczność do tyłu. Nie zabrakło też zmian pod maską. Dzięki zastosowaniu nowego gaźnika Solex32BI, moc silnika wzrosła do 28 KM. Jeśli chodzi o nadwozie, to oczywiście poszerzono paletę kolorów. Oprócz zielonego, dostępne były: szary, szaroniebieski, czarny i bordowy (od 1954). Produkcję zakończono w 1956 roku, po wyprodukowaniu 20 128 sztuk obu wersji.
  17. Shenbao D-Series Aero, czyli Saab 9-5 w wykonaniu Chiczykw Gdyby zmienić grill i tylny zderzak, byłoby naprawdę dobrze, ale nawet w tej postaci wygląda nieźle
  18. Saab 9-3 Phoenix - tak mogłaby wyglądać przyszłość Byłby jednym z najciekawszych aut w swojej klasie. A może jednak będzie?
  19. Nowy Saab 9-3 pokazał twarz Wg mnie bardzo udany przód nadwozia - przypominający poprzednie Saaby, a jednocześnie nowoczesny
  20. Czy to nowy Saab 9-3? Zobacz pierwsze przecieki Tył kapitalnie nawiązuje do Saaba 900
  21. Saab w rkach chiskiego miasta Qingdao Myślę, że z pomocą Chińczyków Saab powróci na rynek. Szkoda tylko, że szwedzka pozostanie w nim zapewne głównie nazwa...
  22. [h=1]Motodziennik: Saab na baterie[/h] <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/8MkCts81e68" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  23. CC w Austrii http://www.roadlook.pl/aktualnosci/kolejny-saab-9-3-bedzie-produkowany-w-szwecji-peugeot-308-cc-w-austrii.html
  24. Saab 9-3 <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=rKxUUbpj8N0&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=rKxUUbpj8N0&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  25. Saab 9-5 Nordic http://www.worldcarfans.com/9070910.001/saab-9-5-nordic-edition
×
×
  • Dodaj nową pozycję...