Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rrc' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Robert KUBICA Ford Fiesta RRC - Rallye test 2014 [HD] by TOTOFMAN PROD
  2. ROBERT KUBICA WRC2 CHAMPION 2013 CITROËN DS3 RRC
  3. [h=1]Kubica crash ERC Canarias Citroen DS3 RRC[/h]
  4. [h=1]Kubica crash ERC Canarias Citroen DS3 RRC[/h]
  5. CHARAKTERYSTYKA CITROENA DS3 RRC Świetnie dopracowane, podczas żmudnych testów w tunelu aerodynamicznym, nadwozie Citroëna DS3 RRC dobrze oddaje bryłę oryginalnego modelu. Spoilery i zderzaki zostały przeprojektowane w celu osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej szerokości 1820 mm oraz schowania 18 calowych kół (w wersji asfaltowej). Przedni zderzak wyposażony jest w poprawiający przepływ powietrza element aerodynamiczny, ale docisk aerodynamiczny tylnego skrzydła został ograniczony. Zmniejszona została również całkowita powierzchnia przekroju dolotu powietrza układu chłodzenia. Zbudowane na bazie seryjnego modelu nadwozie DS3 RRC wyposażono w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z rur stalowych, których łączna długość wynosi ponad 40 metrów. Jej dolna część zaznała kilka istotnych zmian strukturalnych: dodano punkty podparcia bazujące na górnych mocowaniach tylnych kolumn McPhersona, zoptymalizowano dolne punkty mocowania zawieszeń, a integracja z tunelem środkowym wału napędowego i tylnym mechanizmem różnicowym pozwoliła wzmocnić całą strukturę nadwozia. Ponieważ przepisy pozwalały wprowadzić jedynie niewielkie modyfikacje w stosunku do poprzedniej generacji World Rally Cars, inżynierowie z biura projektowego musieli wykorzystać całe swoje doświadczenie, aby wdrożyć sprawdzone wcześniej rozwiązania. Regulowane trójstopniowo amortyzatory (ściskanie przy niskiej i wysokiej prędkości oraz rozciąganie) zostały skonstruowane i wykonane przez Citroën Racing. Przednie tarcze hamulcowe, nieco mniejsze niż poprzednio (aby spełnić wymogi przepisów od 2011 roku), o średnicy 350 mm (asfalt) i 300 mm (szuter), oraz tarcze tylne o średnicy 300 mm, współpracują z cztero-tłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. W przeciwieństwie do wersji WRC, system chłodzenia hamulców cieczą nie może być stosowany. Po raz pierwszy Citroën Racing zaprojektował wszystkie podzespoły silnika, włączając w to blok cylindrów i głowicę. Blok silnika przypomina dzieło sztuki, obrabiane maszynowo z bloku stopu lekkiego. Silnik posiada 4 cylindry i pojemność 1,6 litra, specyficzne koło zamachowe, spełnia też idealnie wymagania regulaminowe określające jego minimalną wagę i położenie środka ciężkości. Jednak najważniejsze zmiany dla samochodu zostały dokonane w 16-to zaworowej głowicy. Bezpośredni wtrysk paliwa, obowiązkowy w RRC-WRC, stanowił duże wyzwanie dla specjalistów z Citroën Racing. Paliwo jest mieszane z powietrzem dopiero w komorze spalania. Ponieważ odcinki specjalne rozgrywane są na oblodzonych drogach w Szwecji, ostrych szutrach Grecji i gładkich asfaltach Katalonii, DS3 RRC musi dobrze sobie radzić na wszystkich rodzajach nawierzchni. Mimo, że pozbawiony elektronicznego sterowania, nowoczesny napęd na cztery koła został zaprojektowany tak, aby do maksimum wykorzystać możliwości samochodu we wszystkich warunkach. Sześcio-biegowa, sekwencyjna skrzynia biegów i przedni mechanizm różnicowy są zintegrowane w aluminiowej obudowie. Centralny mechanizm różnicowy jest obecnie zabroniony, ale napęd tylnych kół może być odłączany w momencie użycia hydraulicznego hamulca ręcznego (dla Roberta Kubicy kierunek działania pompy hamulcowej jest odwrócony). Samochód podstawowy posiada ręczną dźwignią zmiany biegów. Dla Roberta Kubicy władze FIA wydały zgodę na stosowanie półautomatycznego systemu zmiany biegów, zamontowanego po lewej stronie kierownicy, pod warunkiem takiej kalibracji aby system ten nie pozwalał uzyskiwać żadnej przewagi przy zmianie biegów. Dane techniczne DS3 RRC: PODWOZIE Struktura Podwozie wzmocnione przez wielopunktową spawaną klatkę bezpieczeństwa Nadwozie Stal i materiały kompozytowe SILNIK Typu Citroën Racing - 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa Średnica x skok 82 x 75,5 mm Pojemność skokowa 1598 cm3 Moc maksymalna 250 KM przy 6000 obr/min, zwężka w układzie dolotowym 30 mm (33 mm w WRC) Moment maksymalny 350 Nm przy 3250 obr/min Moc z litra 156 KM/L Rozrząd Dwa wałki rozrządu w głowicy napędzane paskiem zębatym 4 zawory na cylinder Układ zasilania Bezpośredni wtrysk paliwa sterowany przez moduł Magneti Marelli SRP-HP SPRZĘGŁO Typu Dwu tarczowe, ceramiczno metalowe UKŁAD NAPĘDOWY Typu 4 x 4 Skrzynia biegów sekwencyjna 6 biegowa Sadev – Sterowanie mechaniczne Mechanizmy różnicowe Przedni i tylny mechaniczne, samoblokujące HAMULCE Przednie Tarcze wentylowane 350 mm (asfalt) i 300 mm (szuter) Zaciski 4 tłoczkowe Tylne Tarcze wentylowane 300 mm Zaciski 4 tłoczkowe Rozdział sił hamowania Regulowany z kabiny Hamulec ręczny Sterowany hydraulicznie ZAWIESZENIE Typu McPherson Amortyzatory Citroën Racing Regulowane trójstopniowo (ściskanie przy niskiej i wysokiej prędkości oraz rozciąganie) UKŁAD KIEROWNICZY Typu Wspomagany hydraulicznie KOŁA Asfalt Felgi 8x18" - Opony Michelin Szuter i śnieg Felgi 7x15" - Opony Michelin WYMIARY, MASY i POJEMNOŚCI Długość / szerokość 3848 mm / 1820 mm Rozstaw osi 2461 mm Rozstaw kół 1618 mm (przód i tył) Zbiornik paliwa 75 litrów Masa 1200 kg minimum / 1350 kg z załogą (regulamin) Źródło: CITROËN
  6. ROBERT KUBICA WYBIERA CITROËNA DS3 RRC Kilka tygodni po dwóch startach w C4 WRC, Robert Kubica postanawia kontynuować swoją rajdową karierę w Citroënie DS3 RRC. Rajdowy program Polaka otworzy Rajd Islas Canarias – trzecia runda Mistrzostw Europy FIA. Następnie program kontynuowany będzie w WRC2 począwszy od Rajdu Portugalii. Program sportowy Roberta Kubicy na 2013 rok, tak bardzo oczekiwany przez jego fanów, stanie pod znakiem intensywnych występów na rajdowych trasach. Po dotychczasowych występach głównie na trasach rajdów na szczeblu krajowym, polski kierowca odkryje odcinki specjalne Rajdowych Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata za kierownicą Citroëna DS3 RRC. „Przed podjęciem ostatecznej decyzji startów w tym programie, rozważałem różne opcje”- mówi kierowca z Krakowa. „Byliśmy w stałym kontakcie z Citroën Racing – chęć kontynuowania przygody była obustronna. Cieszę się, że po przerwie będę mógł powrócić do rywalizacji na wysokim poziomie. Start w Rally Islas Canarias będzie dla mnie ciekawym wyzwaniem i nie mogę się już doczekać rywalizacji na odcinkach, ale nie stawiam sobie konkretnych celów. Muszę jeszcze sporo się nauczyć na rajdowych trasach, zebrać doświadczenie przejeżdżając wiele kilometrów odcinków specjalnych.” Trzy tygodnie po Rajdzie Islas Canarias, Robert Kubica będzie na starcie pierwszego w swojej karierze rajdu z cyklu WRC – Rajdzie Portugalii. Udział w serii WRC2 będzie oznaczał siedem startów w tegorocznym sezonie. Kalendarz Roberta Kubicy może w trakcie sezonu wzbogacić się o dodatkowe rundy Mistrzostw Europy. Wywodzący się bezpośrednio z wersji WRC, Citroën DS3 RRC różni się od swojego pierwowzoru ograniczonymi regulaminowo właściwościami aerodynamicznymi oraz zredukowana zwężką układu dolotowego turbodoładowanego silnika. Dzięki derogacji przyznanej przez FIA samochód Roberta Kubicy będzie wyposażony w dodatkową dźwigienkę do przełączania biegów usytuowaną po lewej stronie kierownicy. „Jestem szczególnie zadowolony z faktu, że w grupie naszych kierowców startujących w 2013 roku jest Robert Kubica.” – mówi Yves Matton, Dyrektor Citroën Racing. „Przy wsparciu ze strony jego partnerów budujemy dla Roberta program, który pozwoli mu rozwijać się za kierownicą samochodu bardzo zbliżonego właściwościami do samochodu klasy WRC. Determinacja Roberta jest dla nas wzorowa, jesteśmy dumni mogąc połączyć wizerunek Citroën Racing z jego niezwykle pozytywną osobowością. Chciałbym także podziękować FIA, za okazane wsparcie dla tego projektu.” Źródło: Citroen
×