Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rozwoju' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Gliwice/Warszawa. Dzisiaj w ramach obchodów 25-lecia Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce w Ministerstwie Gospodarki odbyła się uroczystość wręczenia odznaczeń dla firm szczególnie zasłużonych dla polskiej gospodarki. W imieniu zakładu Opla w Gliwicach (GM Manufacturing Poland) z rąk Janusza Piechocińskiego, wicepremiera i ministra gospodarki, Odznakę Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej odebrał Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland. „Otrzymane odznaczenie jest dla nas wyjątkowo ważnym potwierdzeniem, że nasz doświadczony zespół, nie tylko produkuje najwyższej światowej klasy samochody i silniki, ale poprzez swoje działania również aktywnie przyczynia się do rozwoju gospodarczego regionu, a nawet kraju. Uruchomienie produkcji zaawansowanej technologicznie nowej generacji Opla Astry jesienią tego roku, będzie dla nas okazją do kontynuacji tych działań.” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny zakładu. Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w gliwickim zakładzie Opla 31 sierpnia 1998 r. Od tego czasu fabryka stała się wizytówką miasta i regionu oraz symbolem wszechstronnego doświadczenia i dużej elastyczności tamtejszego zespołu. Na przestrzeni lat gliwicki zespół zasłynął z produkcji wysokiej jakości samochodów, od miejskiego Opla Agila, przez cztery kolejne generacje kompaktowej Astry, aż po rodzinnego minivana Zafirę. Obecnie, obok eleganckiego kabrioletu Cascady, zakład produkuje trzy wersje nadwoziowe Opla Astry. Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym obecnie w trzech oddziałach ok. 3 900 osób. Zakład należy do jednego z najlepszych w koncernie General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią. Od prawie siedemnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Od lutego br. uruchomiona została produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii. Pod koniec tego roku planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej. Jesienią tego roku wraz z premierą kompaktowego bestsellera marki Opel, zarówno dla firmy jak i gliwickiego zakładu rozpocznie się nowy rozdział w historii. Astra nowej generacji będzie oparta na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferował wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo, niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września). Sukcesy zakładu zostały potwierdzone przyznaniem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in.: tytuł „Inwestora Roku” od AmCham z października 2010, tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” od magazynu Nowy Przemysł (luty 2011), nagroda „Zębatki 2010” dla Najbardziej Otwartej Firmy od Studentów Politechniki Śląskiej (czerwiec 2011), wyróżnienie w konkursie „Liderzy zrównoważonego Rozwoju” od miesięcznika Forbes (wrzesień 2011) oraz Nagroda Ministra Środowiska dla zespołu naukowo-badawczego General Motors Manufacturing Poland realizującego, we współpracy z Politechniką Śląską, projekt „Racjonalizacja zużycia energii cieplnej i elektrycznej na drodze zarządzania energią z procesów technologicznych” (wrzesień 2011), wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, (czerwiec 2012), tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności” w konkursie „Dobry Pracodawca 2012” (grudzień 2012), Nagrody Ministra Środowiska (2013) oraz „Solidnego Pracodawcy 2013”. Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent w porównaniu do 2013 roku) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszych pięciu miesiącach sprzedaż marki wzrosła o 19 procent, a udział w rynku o 1,2 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. źródło: General Motors
  2. Nissan wyznacza odważny kierunek rozwoju w Europie ˇ Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne integralnymi elementami strategii marki ˇ Najnowocześniejsze, najmocniejsze i najbardziej spójne portfolio produktów w historii Nissana ˇ Inwestycje w badania i rozwój przesuwają granice innowacyjności Nissan potwierdza swoją strategię wzrostu w Europie, wyznaczając precyzyjną ścieżkę do uzyskania pozycji najbardziej pożądanej marki azjatyckiej. Crossovery, samochody elektryczne i technologie autonomiczne mają odegrać kluczową rolę w realizowaniu tych aspiracji, a Nissan będzie bronił swojej pozycji lidera w tych obszarach i starał się ją umacniać. W ciągu ostatnich 12 miesięcy Nissan wprowadził na rynek 12 nowych modeli w Europie i sprzedał ponad 724 000 pojazdów. Firma zaspakaja gwałtownie rosnący popyt w segmencie crossoverów poprzez zaoferowanie nowych wersji modeli Qashqai, Juke i X-Trail, ustanawia kolejne rekordy w segmencie samochodów elektrycznych oraz zapewnia powszechny dostęp do emocji za kierownicą wersji NISMO. Nissan potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz odważnego wzornictwa, znakomitej jakości i powszechnego dostępu do technologii prezentując nowy, atrakcyjny model koncepcyjny Sway, zapowiadający nowe pomysły w segmencie małych samochodów. „Odnotowujemy wzrost już piąty rok z rzędu. Nasze podejście do wzmacniania marki Nissan oraz oferty jej produktów i usług najwyraźniej się sprawdza. Będziemy nadal inwestować w silną bazę produkcyjną w Europie i mamy doskonałe perspektywy na wzrost w tym regionie” – powiedział Paul Willcox, prezes Nissan Europe. „Osiągamy najlepsze wyniki sprzedaży w Europie w dotychczasowej historii marki – w ciągu 5 lat poprawiliśmy je o 50%. Nowe wersje modeli Qashqai, Juke i X-Trail, sprzedawane w liczbie ponad 410 000 egzemplarzy rocznie, wzmacniają pozycję Nissana w segmencie crossoverów” – dodał. Duże zaplecze produkcyjne Nissana w Europie będzie stymulować wzrost firmy, umożliwiając marce zwiększenie udziału w 65% rynków w Europie, na których jest obecna. Colin Lawther, starszy wiceprezes ds. produkcji, łańcucha dostaw, zarządzania i zakupów w Europie, powiedział: „W zeszłym roku finansowym wyprodukowaliśmy ponad 675 000 pojazdów marki Nissan w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji. Jesteśmy siłą, z którą trzeba się liczyć na największych rynkach w Europie, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży”. Oprócz bardzo dobrych wyników sprzedaży i dużej skali produkcji sukcesem Nissana jest także obecność w najszybciej rozwijających się segmentach, takich jak samochody elektryczne. W 2014 r. firma sprzedała w Europie 15 000 egzemplarzy modelu LEAF. Na rok, w którym mija piąta rocznica obecności Nissana LEAF na rynku, Nissan przygotował kolejne nowości w segmencie samochodów elektrycznych: siedmiomiejscową wersję e-NV200 oraz edycję specjalną modelu LEAF. Nissan nadal kształtuje przyszłość mobilności, inwestując znaczące środki w badania i rozwój w celu udostępniania pionierskich technologii jak najszerszej grupie klientów. Firma będzie starała się wprowadzić na rynek samochody autonomiczne nie później niż w 2020 r., opierając zróżnicowaną ofertę w tym zakresie na rozwiązaniach cechujących się prostotą, bezpieczeństwem i dostępnością. Wiele z tych futurystycznych innowacji Nissan oferuje już dziś jako lider w zakresie takich rozwiązań, jak ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, system kontroli odległości, system kamer 360° czy ostrzeganie o pojeździe w martwym polu. „Przez ostatnie lata całkowicie zmieniliśmy wizerunek Nissana w oczach klientów. Zasłynęliśmy tym, że oferujemy to, co najlepsze, jak największej grupie klientów – w dodatku jako pierwsi. Już dziś mamy w swojej ofercie nagradzane crossovery, samochody elektryczne oraz technologie niezbędne do autonomicznej jazdy, takie jak pakiet Safety Shield czy system kamer 360°” – dodał Willcox. źródło: NISSAN
  3. SKODA VisionC - kolejny etap rozwoju marki W ramach najbardziej kompleksowej kampanii w historii marki, ŠKODA odnawia i rozszerza swoją gamę modeli. Język projektowania dynamicznej i eleganckiej, pięciodrzwiowej ŠKODY VisionC, wprowadza kolejny, ewolucyjny krok: pełen energii, bardziej wyrazisty i nasycony emocjami projekt, będzie stanowił brzask marki. Jednocześnie koncept pięciodrzwiowego coupé demonstruje możliwości w innowacyjnej i emocjonalnej konstrukcji podwozia. Od ponad 100 lat produkcji samochodów, ŠKODA kładzie duży nacisk w zakresie konstrukcji. Marka po raz kolejny podkreśla tradycyjne doświadczenie w projektowaniu i inżynierii poprzez koncepcję ŠKODY VisionC. „Debiut VisionC to kolejny krok w ewolucji designu i rozwoju marki ŠKODA. Nowy model to ucieleśnienie doświadczenia w zakresie projektowania i technologii, podkreślające dynamizm i wysoką wartość jednej z najstarszych firm samochodowych świata” - zauważa Windried Vahland, dyrektor generalny ŠKODY. VisionC to pięciodrzwiowe coupé, które wyróżnia się dynamicznym, pełnym emocji, ekspresyjnym wyglądem. Połączenie delikatnych, płynnych płaszczyzn z wyrazistymi, mocnymi detalami sprawia, że VisionC rzuca się w oczy, a odpowiednio dobrane proporcje jego nadwozia podkreślają zjawiskowy kontrast między światłem i cieniem. Przód nowej ŠKODY emanuje niezachwianą pewnością siebie, podczas gdy tylna część nadwozia jest zaskakująca, wręcz ekstremalna. Nadwozie VisionC, wyraźnie pokazujące ambicje ŠKODY w zakresie stylistyki, to również dopełnienie niesamowitej pomysłowości konstruktorów, dzięki której VisionC łączy w sobie wysokiej klasy design, nowoczesne rozwiązania technologiczne, przestronne wnętrze, funkcjonalność i zmysłowość nadwozia typu coupé, zapewniając przy tym mnóstwo miejsca dla czterech pasażerów oraz ich bagaży. Pojemny bagażnik i wyjątkowe możliwości transportowe stały się już znakiem charakterystycznym ŠKODY i obecne są również w modelu VisionC. Zaawansowana płyta podłogowa MQB i wynikająca z jej zastosowania efektywność produkcji, doskonale współgrają z niską masą pojazdu i dopracowaną aerodynamiką. Pod maską VisionC pracuje turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 110 KM, który przystosowany jest do zużycia benzyny oraz gazu CNG. Zużycie gazu to tylko 3,4 kg lub 5,1 m3 na kilometr, co przekłada się na emisję dwutlenku węgla na poziomie 91 g/km. Dzięki takim wynikom ŠKODA udowadnia, że już dziś atrakcyjne modele ze średniej półki cenowej wykorzystujące konwencjonalne źródła napędu mogą spełniać bardzo wymagające normy czystości spalin EU2020 CO2. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. [h=3]Gwarancja zrównoważonego rozwoju: certyfikat ISO dla bilansu ekologicznego BMW i3.[/h][h=3]TÜV SÜD potwierdza niski poziom współczynnika ocieplenia globalnego dla BMW i3 w całym cyklu eksploatacyjnym pojazdu, wynoszący od 30 do 50% mniej niż w przypadku porównywalnych pojazdów z konwencjonalnym napędem.[/h] Monachium. BMW i3 podbija drogi – typową dla marki radością z jazdy i potwierdzonym oficjalnie bilansem ekologicznym. Na kilka dni przed datą 16 listopada 2013 r., oficjalnym terminem wprowadzenia na rynek, ten pierwszy napędzany czysto elektrycznie model ze stajni BMW Group otrzymał od niezależnej jednostki kontrolnej certyfikat ISO 14040/14044 za swój bilans ekologiczny. Dokument ten jest potwierdzeniem, że BMW i3 w pełnym zakresie spełnia ambitne cele postawione w momencie jego rozwoju, a dotyczące oddziaływania na środowisko na etapie doboru materiałów, procesu produkcyjnego, użytkowania i późniejszego recyklingu. W swoim uzasadnieniu nadania gwarancji dla bilansu środowiskowego produktu BMW i3 TÜV SÜD zatwierdziła zarówno metody, jak i wyniki odpowiednich analiz. W porównaniu do konwencjonalnych samochodów w tej samej klasie wielkości i mocy BMW i3 wykazuje o 30 – 50% niższy poziom tzw. współczynnika ocieplenia globalnego. Certyfikat zgodny z normą ISO jest nie tylko znakiem jakości dla BMW i3, lecz także potwierdzeniem kompleksowego zaangażowania nowej marki BMW i w indywidualną mobilność zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju. „Po raz pierwszy w historii BMW Group cele zrównoważonego rozwoju dla całego łańcucha dostaw zdefiniowano dla nowej koncepcji pojazdu już we wczesnej fazie strategicznej”, wyjaśnia Ulrich Kranz, Starszy Wiceprezes BMW i. „Aby uwzględnić wszystkie aspekty środowiskowe, wzięliśmy pod lupę cały cykl życia produktu, od pozyskania surowców i produkcję poprzez użytkowanie aż po recykling. Fakt pozytywnego zweryfikowania całego procesu i jego wyników przez neutralną jednostkę stanowi potwierdzenie, że cały czas kroczymy przyszłościową ścieżką rozwoju”, dodaje Ulrich Kranz. Procedura certyfikacji, przeprowadzona TÜV SÜD Management Service GmbH, obejmowała szczegółową kontrolę danych istotnych do badania bilansu ekologicznego BMW i3, procesu przeprowadzenia badania i wyników analiz według ściśle określonych kryteriów. Wnioski ekspertów potwierdzają, że podczas realizacji badania bilansu ekologicznego spełniono wszystkie wymogi określone w normie ISO 14040/44, a zastosowane metody są zgodne ze stanem wiedzy technicznej. Potwierdzono również poprawność wszystkich danych wejściowych i informacji dotyczących środowiska naturalnego. Tym samym uzyskano gwarancję zgodności bilansu ekologicznego BMW i3 również z najsurowszymi międzynarodowymi standardami. Do najważniejszych atutów bilansu ekologicznego BMW i3 należy naturalnie napęd elektryczny, którego stopień sprawności wypada na znacznie wyższym poziomie w porównaniu z silnikami benzynowymi czy wysokoprężnymi. Dodatkowe uwzględnienie prądu magazynowanego w akumulatorze wysokowoltowym stwarza dalsze możliwości optymalizacji bilansu ekologicznego tego modelu. Wysoki udział materiałów z odzysku oraz energooszczędny proces produkcyjny jeszcze bardziej sprzyja redukcji oddziaływania BMW i3 na środowisko naturalne. Współczynnik ocieplenia globalnego mniejszy o 30% osiągany jest tym samym już przy zużyciu energii zgodnie z miksem energetycznym UE 25, który uwzględnia całkowite wytwarzanie energii w Unii Europejskiej. Wartość współczynnika lepsza o 50% od innych konwencjonalnych samochodów będzie osiągana w momencie napędzania modelu BMW i3 wyłącznie energią ze źródeł odnawialnych, czyli np. energią wiatru czy energią słoneczną. Wykazana w bilansie ekologicznym BMW i3 redukcja tzw. współczynnika ocieplenia globalnego lub śladu ekologicznego w wyniku emisji CO2 wynika ponadto ze znacznej liczby pojedynczych działań, które wdrażane są z niespotykaną nawet wcześniej konsekwencją, jak stwierdza Ulrich Kranz: „Cele zrównoważonego rozwoju zdefiniowane dla samochodów BMW i w toku procesu rozwoju mają takie same znaczenie jak np. kryteria kosztów czy masy pojazdu. Nie ma takiej części konstrukcyjnej czy etapu produkcyjnego, który nie zostałby przez nas dokładnie przeanalizowany i wyjaśniony pod kątem zrównoważonego rozwoju. Dzięki temu opracowaliśmy wiele innowacyjnych, nowatorskich rozwiązań”. Te działania będą w przyszłości adaptowane na potrzeby innych projektów, aby w ten sposób zintensyfikować zaangażowanie BMW Group w ramach ekologicznego, ekonomicznego i społecznego zrównoważonego rozwoju, które już od dawna jest elementem strategii koncernu. Innowacje zastosowane w BMW i3 sięgają od wyjątkowej architektury LifeDrive z kabiną pasażerską wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (karbonu) oraz aluminiowej ramy kryjącej silnik, układ jezdny, akumulator wysokowoltowy oraz struktury zderzeniowe, aż po niecodzienne zestawienie materiałów we wnętrzu pojazdu. Skóra garbowana ekstraktem z liści drzewa oliwnego, ekologicznie przetworzone drewno z certyfikowanej uprawy europejskiej oraz widoczne zastosowanie naturalnych włókien w strefie deski rozdzielczej i w boczkach drzwi nadają modelowi nowy, luksusowy charakter zgodny z zasadą zrównoważonego rozwoju. Tworzywo sztuczne zastosowane we wnętrzu oraz tworzywa termoplastyczne na zewnątrz pojazdu pochodzą w 25% z materiałów z odzysku lub surowców odnawialnych. Obok zastosowanego aluminium i karbonu maksymalnie wysoki udział materiałów poddawanych recyklingowi oraz energooszczędny proces produkcyjny również pełnią niebagatelną rolę w optymalizacji bilansu ekologicznego. Komponenty BMW i3 wykonane z lekkich stopów metalowych składają się w dużej mierze z tzw. aluminium wtórnego. Ten rodzaj aluminium nie jest pozyskiwany z rudy, lecz ze stopionych odpadów produkcyjnych lub materiału pozyskanego z recyklingu, a jego produkcja odbywa się przy oszczędności energii sięgającej nawet 95%. Również zastosowane aluminium pierwotne, produkowane z zastosowaniem energii ze źródeł odnawialnych, przyczynia się do zachowania zasady zrównoważonego rozwoju przy produkcji BMW i3. Podczas produkcji modułu Life BMW Group sięga po swoje wyjątkowe w branży samochodowej kompetencje w dziedzinie przemysłowej produkcji karbonu w celu osiągnięcia procesu produkcyjnego maksymalnie zgodnego z polityką zrównoważonego rozwoju. Około dziesięciu procent karbonu zastosowanego w kabinie pasażerskiej pochodzi z materiałów z odzysku. Dzięki zastosowaniu procedury opracowanej specjalnie dla samochodów BMW i można przykładowo wykorzystać w procesie produkcyjnym odpady, które powstają podczas produkcji części konstrukcyjnych z udziałem karbonu. Takie działanie wpływa na obniżenie zapotrzebowania surowców z zakładu produkcji włókna węglowego w Moses Lake (USA). Tam produkowany jest materiał wyjściowy wykorzystywany we wszystkich komponentach BMW i3 produkowanych z karbonu. Energia potrzebna do produkcji włókna węglowego pozyskiwana jest w stu procentach z dostępnej lokalnie energii wodnej. Energia elektryczna wykorzystywana do produkcji samochodów BMW i również pochodzi wyłącznie ze źródeł odnawialnych. W tym celu po raz pierwszy w Niemczech na terenie zakładu producenta samochodów postawiono turbiny wiatrowe wytwarzające energię elektryczną wykorzystywaną w procesie produkcyjnym lokalnej fabryki. Źródło: BMW Group
  5. Adam Roguski dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen Poznań, 12 sierpnia 2013 r. – Dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej marki Volkswagen w Polsce został Adam Roguski, obowiązki pełni od 1 sierpnia. Adam Roguski ma 46 lat i od 16 lat związany jest z branżą motoryzacyjną w Polsce. W swojej zawodowej karierze pełnił funkcję szefa sprzedaży regionu południowo – zachodniego marki Citroen w Polsce, następnie odpowiedzialny był za szkolenia i metody handlowe. W 2004 roku rozpoczął pracę w Toyota Motor Poland początkowo na stanowisku wewnętrznego trenera, następnie objął funkcję eksperta ds. CRM, marketingu bezpośredniego i programów lojalnościowych. Od 1 sierpnia Adam Roguski odpowiedzialny jest za rozwój sieci dealerskiej marki Volkswagen w Polsce, podlega bezpośrednio dyrektorowi marki Volkswagen Wojciechowi Tomaszkiewiczowi. Antoni Chmiel, dotychczasowy dyrektor ds. rozwoju sieci dealerskiej w Dziale Volkswagen Samochody Osobowe, objął stanowisko kierownika regionalnego ds. rozwoju sieci dealerskiej w Wolfsburgu. Swoją karierę w strukturach firmy Antoni Chmiel rozpoczął w 1999 roku jako trener marki VW, podejmując kolejne wyzwania zawodowe, w zeszłym roku został dyrektorem ds. rozwoju sieci dealerskiej w Dziale Volkswagen Samochody Osobowe. Warto podkreślić, że od samego początku swojej kariery Antoni Chmiel był związany z marką Volkswagen. W Wolfsburgu odpowiedzialny będzie za rozwój sieci oraz jakość obsługi na rynkach polskim oraz holenderskim. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Fiat Panda XL już w fazie rozwoju Ciekawe, czy następcę Cromy też zrobią na bazie 500-ki
  7. Audi otwiera w Pekinie Azjatyckie Centrum Badań i Rozwoju - Zlokalizowanie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie podkreśla strategiczne znaczenie Chin i Azji - Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „ To znaczący krok w procesie internacjonalizacji koncernu Audi“ - Pogłębiona współpraca ze spółką joint venture chińskiego przedsiębiorstwa FAW i koncernu Volkswagen Uruchomienie Centrum Badań i Rozwoju w Pekinie oznacza wzmocnienie innowacyjnego potencjału Audi na rynku azjatyckim. W ścisłej współpracy ze spółką joint venture FAW-Volkswagen, Centrum będzie przede wszystkim odpowiadać za przygotowywanie rozwiązań zaspokajających oczekiwania azjatyckich klientów Audi. Zatrudnieni tu inżynierowie będą pracować nad nowymi technologiami z zakresu elektroniki i rozwiązaniami spod znaku Audi Connect. Zespoły specjalistów zajmą się także rozwojem innowacyjnych komponentów i wysoce efektywnych układów napędu dla pojazdów przyszłości. „Nowe Azjatyckie Centrum Badawczo-Rozwojowe to znaczący krok w procesie dalszej internacjonalizacji potencjału rozwojowego koncernu Audi“ – powiedział Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, podczas uroczystości otwarcia Centrum w Pekinie. „Tutejsi pracownicy doskonale rozumieją potrzeby naszych azjatyckich klientów. Dzięki temu, cenne pomysły i innowacje rodzące się na tym kontynencie, będą na bieżąco uwzględniane w nowych koncepcjach pojazdów.“ Częścią Centrum Badań i Rozwoju jest Audi Design China, dział zatrudniający projektantów odpowiedzialnych za stylistykę i kolorystykę pojazdów. Zespoły stylistów będą czerpać inspiracje z najnowszych azjatyckich trendów i transferować swoje pomysły do głównej siedziby Audi w Ingolstadt, gdzie zapadają wiążące decyzje dotyczące stylistyki pojazdów marki. Azja, obok Europy i Ameryki, to jeden z trzech filarów w globalnej strategii rozwoju Audi. W Chinach (łącznie z Hongkongiem), marka z czterema ringami przewodzi w rankingach samochodów klasy premium. W roku 2012, koncern sprzedając 405 tys. samochodów, zanotował na chińskim rynku wzrost o blisko 30 procent, w stosunku do roku 2011. Ekspansja Audi w Chinach nie ogranicza się jedynie do prac badawczo-rozwojowych. Dotyczy również sprzedaży i sportów motorowych. W 2012 roku Audi China, FAW-Volkswagen oraz lokalna sieć dealerów marki, zainicjowały pierwsze w historii wyścigi Audi R8 LMS o puchar koncernu. W inauguracyjnym sezonie obejmowały one 12 rund rozgrywanych w Chinach. W roku 2013 impreza rozszerzy się również na inne regiony Azji. „Działania na kontynencie azjatyckim realizujemy z dużym zaangażowaniem, a równocześnie poszerzamy współpracę z naszą spółką joint venture FAW-Volkswagen z siedzibą w Changchun“ – poinformował dr Dietmar Voggenreiter, prezes Audi China. Od 2008 r. inżynierowie Audi stworzyli szereg rozwiązań infotainment, doskonale spełniających potrzeby klientów w Chinach, Japonii i Korei. Wśród nich był m.in. panel dotykowy dla systemu nawigacji, który umożliwia ręczne wpisywanie znaków różnych azjatyckich alfabetów. Dzięki uruchomieniu nowego Centrum, liczba pracowników Audi prowadzących w Pekinie prace badawczo-rozwojowe, wzrasta z 40 do ponad 300 osób. Struktura placówki składa się z działów odpowiedzialnych za następujące obszary: silnik, karoseria, elektronika i akumulatory. Zbudowano tu również halę do prac nad prototypami i zainstalowano urządzenia do prowadzenia testów. Powierzchnia laboratoriów i pracowni wynosi ok. 8 tys. metrów kwadratowych. „To wspaniałe Centrum, z utalentowanymi i zaangażowanymi projektantami, inżynierami i technikami, daje nam wyjątkowe możliwości, by dokładnie określić potrzeby klientów w Chinach i całej Azji“ – objaśnia Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Dzięki temu, będziemy mogli działać szybko i na bieżąco dostosowywać nasze samochody do oczekiwań kierowców.“ W Pekinie znajduje się główna siedziba Volkswagen Group China, dlatego też Audi na tamtejszym rynku współdziała ściśle z konstruktorami koncernu Volkswagen, pracującymi w tym samym budynku. „Centrum Badań i Rozwoju to kolejny etap ekspansji Audi w Azji. Chińscy konsumenci mają coraz większy wpływ na rozwój całego świata. Dla Volkswagen Group China i należących do niej marek, zadowolenie klientów ma najwyższy priorytet“ – deklaruje prof. Jochem Heizmann, prezes Volkswagen Group China i członek zarządu koncernu Volkswagen. „Zespoły badawcze Audi będą kooperować w wielu dziedzinach z laboratoriami i pracowniami partnerskiej spółki FAW-Volkswagen. FAW-Volkswagen i Audi z dużym sukcesem współpracowały już ze sobą na wielu polach. Między innymi przy konstruowaniu samochodu napędzanego elektrycznie, układów napędowych i systemów infotainment. Podejmując decyzję o otwarciu w Chinach tego typu placówki, Audi wysłało swoim partnerom wyraźny sygnał. Jest to również dowód innowacyjnego potencjału Chin. Nasza współpraca będzie dzięki temu jeszcze ściślejsza“ – potwierdził An Tiecheng, prezes FAW-Volkswagen. Także geograficzna lokalizacja nowego Centrum w Pekinie, przyniesie zespołom badawczym Audi dodatkowe korzyści. Dzięki przemyślanemu położeniu, będą pracować w tej samej strefie czasowej, w której znajdują się zarówno zakłady FAW-Volkswagen, jak i najważniejsze dla Audi azjatyckie rynki. Stolica Chin jest nie tylko prężnym ośrodkiem uniwersyteckim, ale także kuźnią wielu talentów. Audi chce umożliwić absolwentom różnych uczelni podjęcie pracy w branży motoryzacyjnej. Chiny ze swoimi dynamicznie rozwijającymi się metropoliami, to idealny rynek zbytu dla samochodów z napędem elektrycznym, nad jakimi pracuje Audi w ramach e-ofensywy. W Kraju Środka miały już miejsce pierwsze testy samochodów e-tron, które przeprowadzono w szczególnie trudnych warunkach: w ekstremalnie wysokich temperaturach i w nasilonym ruchu ulicznym. Dzięki Azjatyckiemu Centrum Badań i Rozwoju, Audi jest na najlepszej drodze do zdobycia wiodącej pozycji w dziedzinie pojazdów napędzanych nowymi źródłami energii – „New Energy Vehicles“ (NEVs). Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Volkswagenotrzymał międzynarodową nagrodę w dziedzinie zrównoważonegorozwoju Poznań,19 grudnia 2012 r. – Koncern Volkswagen po raz kolejny zostałwyróżniony za zaangażowanie w dziedzinie zrównoważonego rozwojui społecznej odpowiedzialności biznesu. Światowe Forum Etyki wBiznesie uhonorowało działania koncernu nagrodą Ethic in BusinessAward 2012 w kategorii „Outstanding Corporation”. ZarządŚwiatowego Forum uzasadnił wybór przede wszystkim stałymidziałaniami Volkswagena w dziedzinie zarządzania środowiskowego izaangażowaniem społecznym koncernu. Gremium uwzględniło zarównopozycję Volkswagena w prestiżowym indeksie zrównoważonego rozwojuDow Jones Sustainability World Index, jak itrzecią pozycję w Sustainalytics DAX 30 Rating. ŚwiatoweForum Etyki w Biznesie uzasadniło przyznanie nagrody faktem, iżVolkswagen jest liderem w zakresie odpowiedzialności społecznejoraz realizujewzorcowe, innowacyjne projekty. Podkreślono także pozytywny wkładkoncernu w życie społeczne oraz wspieranie, poprzez rozmaiteprojekty związane ze środowiskiem i zdrowiem, takich uniwersalnychwartości jak integracja, odpowiedzialność oraz szacunek dlaczłowieka i środowiska. Ethicin Business Award jest przyznawana przez World Forum for Ethics inBusiness, co dwa lata od 2006 roku, jako wyróżnienie dla osób iprzedsiębiorstw reprezentujących wysoki poziom odpowiedzialności ietyki w biznesie. Światowe Forum Etyki w Biznesie organizujeregularnie między innymi takie imprezy jak International LeadershipSymposium on Ethics in Business i World Youth Forum i jest platformąświatowego dialogu w zakresie Corporate Governance. Źródło: Volkswagen Group Polska
×