Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rozwiązania' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 12 wyników

  1. Nowy, pięciodrzwiowy hatchback Pulsar esencją innowacyjności i dynamiki Nissana w nowej, atrakcyjnej oprawie Uznane rozwiązania techniczne, takie jak system kamer 360°, oraz debiutujące w segmencie systemy podnoszące bezpieczeństwo i komfort Mocne i oszczędne silniki - wszystkie z turbodoładowaniem Odważna kontynuacja charakterystycznej stylistyki Nissana Zaprojektowany i opracowany w Europie; produkcja w zakładach Nissana wBarcelonie W sprzedaży od jesieni 2014 r. PARYŻ, 20 maja 2014 r. Zaangażowanie Nissana w innowacyjność i rozwój technologii sprawiły, że w ciągu ostatnich siedmiu lat marka zmieniła oblicze segmentu samochodów rodzinnych. Teraz, wykorzystując to samo podejście do stylistyki oraz oryginalny sposób myślenia, którego owocem były modele Qashqai, X-Trail i Note, Nissan poszerza swoje portfolio produktów o kolejny produkt - atrakcyjnego i zupełnie nowego rodzinnego hatchbacka Pulsar. Odważne wzornictwo, techniczne innowacje i przestronne wnętrze Nissana Pulsar nadadzą segmentowi C nowy wymiar. Nabywcy mogą spodziewać się wszystkich znanych już atutów marki w nowym, eleganckim opakowaniu. Wprowadzając na rynek model Pulsar, Nissan stara się realizować swoje ambicje oferowania inteligentnych rozwiązań stylistycznych i technicznych szerokiemu gronu użytkowników. Zaawansowana technologia Zgodnie z oczekiwaniami klientów w nowym modelu zastosowano szereg przystępnych i praktycznych technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. Jak zwykle w przypadku produktów marki Nissan, w wyposażeniu Pulsara nie zabrakło elementów, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów wyższej klasy. Wyposażenie to obejmuje między innymi zaawansowany pakiet Safety Shield, czyli zestaw systemów i technologii składających się na kompleksową „tarczę bezpieczeństwa" dla kierowcy. Ów pakiet praktycznych i bardzo nowoczesnych technologii pomaga zapanować nad potencjałem nowego Pulsara i w pełni go wykorzystać. Wśród systemów oferowanych w nowym modelu są między innymi: elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu. Nissan jak zwykle stara się jako pierwszy wprowadzać nowe technologie w segmencie. Pulsar będzie więc jedynym samochodem w swojej kategorii, który w co najmniej jednej wersji wyposażenia będzie standardowo oferował systemy ostrzegania o poruszających się obiektach, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z licznymi innowacyjnymi funkcjami, takimi jak integracja ze smartfonem, usługa Send-to-Car Google® oraz szereg przydatnych i dostarczających cennych informacji aplikacji. Wśród zaawansowanych rozwiązań stanowiących również element stylistyczny Pulsara są diodowe reflektory. Reflektory tego typu, po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail, dają mocne, białe światło, a przy tym zużywają o 50% mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami. Wydajny i mocny zespół napędowy Zgodnie z podejściem Nissana do innowacji i dbałości o niskie koszty eksploatacji, w modelu Pulsar będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem, charakteryzujące się optymalnym połączeniem osiągów i efektywności mierzonej zużyciem paliwa. Jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM może z powodzeniem rywalizować z większymi od siebie silnikami, a diesel 1.5 dCi generuje 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Silniki nowego Pulsara, zbudowane zgodnie ze stosowaną przez Nissana, sprawdzoną koncepcją downsizingu, wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami przy niskiej emisji CO2, wynoszącej niespełna 95 g/km*. Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z zaawansowaną przekładnią automatyczną Xtronic, pracującą płynnie i delikatnie przy niskich obrotach, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reagującą na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia. Nowe standardy przestronności w kabinie Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D. Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach. Sportowa elegancja Pulsar, którego można łatwo rozpoznać po typowym dla Nissana motywie litery V na kracie wlotu powietrza oraz odważnie zarysowanych, muskularnych zaokrągleniach, został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów i będzie produkowany w zakładach Nissana w Barcelonie. Ta sama koncepcja stylistyczna, dzięki której Qashqai i X-Trail tak świetnie prezentują się na drodze, nadaje Pulsarowi elegancką i atletyczną sylwetkę, w której zdecydowane kontury harmonizują z dopracowanymi detalami. Podobnie jak crossovery Nissana, również Pulsar zwraca uwagę mocno zarysowanymi nadkolami, smukłą linią boczną i opływowym profilem. Dający poczucie komfortu klimat panuje także we wnętrzu, gdzie wysokiej jakości materiały i przejrzysta stylistyka doskonale integrują się z wyjątkowo bogatym wyposażeniem Pulsara. * wartość przed homologacją źródło: NISSAN
  2. Emocje, dynamika i najnowocześniejsze rozwiązania - nowe Audi TT Audi TTS fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt/Genewa, 3 marca 2014 r. Audi przedstawia nową odsłonę klasyka motoryzacji. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym koncern świętuje światową premierę Audi TT i Audi TTS. Trzecia generacja tego kompaktowego samochodu sportowego i tym razem przyciąga uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Unikalne cechy nowego coupé to m.in. innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie oraz oryginalna koncepcja obsługi i wskaźników – Audi virtual cockpit. Stylistyka zewnętrzna Gdy w 1998 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję. Surowy, geometryczny, zamknięty formalnie język, nadawał mu status ikony o ogromnej sile wyrazu. W trzeciej generacji TT, styliści Audi sięgnęli do wielu poprzednich detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt. Z przodu nowego Audi TT dominują linie poziome. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzednim modelu. Mocno zarysowana linia dzieli ją na dwie strefy. Od górnych narożników osłony, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V. Podobnie jak w wyścigowym Audi R8, logo Audi – cztery pierścienie – umieszczono bezpośrednio na masce. Wloty powietrza podzielono listwami. Część strumienia powietrza płynie od przodu wzdłuż boków pojazdu. Płaskie reflektory nadają nowemu Audi TT zdecydowany wygląd. Standardowo montuje się światła ksenonowe Xenon plus. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe lub diodowe Matrix LED. W tym drugim przypadku światło drogowe jest emitowane prze pojedynczo włączające się diody. Oba warianty posiadają iluminowane światłowodami listwy oddzielające, nadające reflektorom jedyny w swoim rodzaju kształt. Reflektory Matrix LED składają się z dwunastu diod i zawierają w sobie kolejne innowacyjne rozwiązanie: kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, w którym sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Prospektywne światła doświetlania pokonywanych zakrętów reagują na dane dostarczane przez nawigację, jeszcze przed wykonaniem skrętu kierownicą. W ten sposób snop światła minimalnie wcześniej dostosowuje się do manewru. Patrząc na pojazd z boku, z łatwością dostrzeżemy pełną napięcia muskulaturę nowego Audi TT. Stojąc na jezdni wygląda jakby czaił się do skoku. Mające 4,18 m długości nowe coupé, długością prawie dorównuje poprzednikowi. Rozstaw osi, który ma teraz 2505 mm, w porównaniu z poprzednią wersją zwiększono jednak o 37 mm. Odpowiednio krótsze są zatem zwisy. Szerokość samochodu to 1832 mm, a wysokość – jak u poprzednika – 1353 mm. Patrząc na wiele detali stylistycznych, profil nowego coupé przypomina należące już do klasyki TT pierwszej generacji. Kontur progów tworzy jakby świetlną krawędź, a szerokie wnęki kół wyglądają niczym oddzielne figury geometryczne. Przednie wnęki przełamują boczne przetłoczenie maski silnika, które jest dalej kontynuowane jako linia Tornado, przebiegająca aż do tyłu pojazdu. Zespół okien bocznych również wydaje się stanowić osobną figurę geometryczną. Delikatne załamanie słupka C nadaje im dodatkowego napięcia. Wlew paliwa umieszczony na prawym boku pojazdu ma tradycyjny, okrągły kształt. Okala go pierścień mocowany śrubami imbusowymi. Wlew otwiera się po lekkim dotknięciu emblematu TT. Także ten detal to przypomnienie stylistyki pierwszej generacji modelu TT. Odmienne jest natomiast to, że pod pokrywą nie znajdziemy korka baku. Dzięki temu nie trzeba go dodatkowo odkręcać, a końcówkę pistoletu dystrybutora paliwa można włożyć bezpośrednio do szyjki wlewu. Wrażenie sportowej szerokości nowego TT zostało mocno podkreślone liniami poziomymi widocznymi zwłaszcza z tyłu. Jeśli samochód wyposażony jest w reflektory diodowe lub reflektory Audi Matrix LED, tylne światła integrują w sobie również kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Kolejne nowe rozwiązanie przedstawione przez koncern z Ingolstadt to świetlne listwy, tworzące w światłach tylnych, podobnie jak w przednich reflektorach, kontur świateł do jazdy dziennej. Trzecie światło hamowania to bardzo wąskie pasmo, umieszczone pod tylnym spojlerem. Ten szczegół stylistyczny istotnie wpływa na formę całego tyłu pojazdu. Przy prędkości 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza, i dociskający samochód do jezdni. Wszystkie modele mają dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych. To kolejne podobieństwo do pierwszej wersji TT. Audi TTS, podobnie jak wszystkie modele S, ma cztery owalne końcówki rur wydechowych. Opcjonalny pakiet zewnętrzny S wyostrza stylistykę zderzaków, wlotów powietrza, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe, progów i dyfuzora z tyłu pojazdu. Dzięki temu, sportowy charakter Audi TT jest jeszcze bardziej podkreślony. 18-calowe koła i zawieszona o dziesięć milimetrów niżej karoseria sprawiają, że reakcje samochodu na manewry są jeszcze bardziej dynamiczne. Karoseria Audi jest ekspertem w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Już w Audi TT drugiej generacji zastosowano karoserię Audi Space Frame (ASF) z aluminium i stali. W nowej wersji TT, Audi udoskonaliło kompozycję materiałową, stosując się ściśle do zasady: właściwy materiał we właściwym miejscu, by zapewnić optymalną funkcjonalność. Płytę podłogową nowego coupé zoptymalizowano pod kątem podziału obciążenia między osiami. Wykonano ją z nowoczesnych, twardych i bardzo twardych stopów stali. W najbardziej narażonych na uszkodzenia obszarach przedziału pasażerskiego zastosowano ultratwarde, a jednocześnie lekkie płyty stalowe, stanowiące 17 procent ciężaru karoserii. Progi i rama dachu to wytłaczane profile aluminiowe, połączone ze strukturą karoserii węzłami odlewanymi również z aluminium. Efektem zastosowania takiego rozwiązania jest bardzo sztywna i bezpieczna karoseria bez elementów dodatkowych. Całości konstrukcji dopełniają boki i dach z aluminium. Pokrywę maski, drzwi i pokrywę bagażnika wykonano również z tego lekkiego metalu. W nowym TT, inżynierom Audi po raz drugi z rzędu udało się znacznie obniżyć ciężar własny pojazdu. Przy pierwszej zmianie modelu w roku 2006, obniżono go nawet do 90 kilogramów. Obecne Audi TT z silnikiem 2.0 TFSI waży tylko 1230 kg, czyli o ok. 50 kg mniej niż przedstawiciele poprzedniej generacji. Niewielki ciężar to dowód kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Ma on pozytywny wpływ przede wszystkim na przyspieszenie, reakcje pojazdu i zużycie paliwa. Wnętrze Przejrzyście podzielona przestrzeń z napiętymi powierzchniami i lekkie, prawie zawieszone w powietrzu linie. Wnętrze wpisuje się w czystą formę i sportowy charakter nowego Audi TT. Poziome linie i powierzchnie, podobnie jak na zewnątrz, podkreślają szerokość wnętrza pojazdu. Konsola tunelu środkowego, będąca oparciem dla dolnej części nóg podczas szybkiej jazdy w zakrętach oraz obudowa drzwi mają faliste, podobne do siebie kształty. Także tu obowiązuje zasada: mniej oznacza więcej. Przejrzyste, minimalistyczne linie akcentują zarówno lekkość, jak i maksymalnie sportowy charakter wnętrza Audi TT. Dwie kolejne formalne i techniczne innowacje umożliwiły stylistom stworzenie tablicy rozdzielczej o niezmiernie smukłej formie. Chodzi tu o zintegrowanie tablicy i monitora MMI w postać jednej cyfrowej jednostki, tzw. Audi virtual cockpit oraz o umieszczenie elementów obsługi klimatyzacji bezpośrednio w nawiewach. Spoglądając z góry, tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy – element typowy dla modeli TT – przywodzą na myśl silniki lotnicze. To w nich znajdują się wszystkie elementy obsługi standardowej klimatyzacji lub opcjonalnej klimatyzacji automatycznej (element wyposażenia seryjnego modelu TTS). W punkcie przecięcia ich osi zamontowano regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku, sposobu podziału i siły nawiewu. W przypadku klimatyzacji automatycznej, wybrane ustawienia pokazywane są na małych wyświetlaczach. Pod środkowymi nawiewami umieszczono poziomą konsolę z przyciskami. Znajdujące się tu przyciski o trójwymiarowej stylistyce służą do włączania świateł awaryjnych oraz do obsługi systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i funkcji wsparcia kierowcy. Standardowe, sportowe fotele w nowym Audi TT mają zintegrowane zagłówki. Zamontowano je niżej niż w poprzednim modelu. W porównaniu do wcześniej stosowanych siedzeń, są one o pięć kilogramów lżejsze. Na życzenie – w modelu TTS jako element wyposażenia seryjnego – dostępne są nowo zaprojektowane sportowe fotele S z wyraźnie zarysowanymi, regulowanymi pneumatycznie bokami. Siedzenia te zapewniają wysoki komfort i odpowiednią pozycję ciała. Nowa, wielofunkcyjna kierownica ma spłaszczone u dołu koło. Jej ramiona spinają aluminiowe klamry. Zintegrowana z nią poduszka powietrzna kierowcy, bez jakiegokolwiek uszczerbku w bezpieczeństwie, zajmuje o 40 procent mniej miejsca, akcentując jednocześnie lekkość wnętrza. Liczne detale podkreślają najwyższą jakość stylistyki i jakości wykończenia wnętrza nowego Audi. Wśród nich znajdziemy nowo zaprojektowaną gałkę dźwigni zmiany biegów, niezwykle czuły regulator obrotowy MMI, reagujący równocześnie na nacisk oraz pieczołowicie wymodelowane, ozdobione światłowodami osłony głośników opcjonalnego sprzętu nagłaśniającego marki Bang & Olufsen. Oferując aż cztery miejsca siedzące, nowe Audi TT jest sportowym samochodem o dużych walorach użytkowych. Bagażnik o pojemności 305 litrów jest większy niż w poprzednim modelu o 13 litrów. Można go powiększyć po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Kolor i wyposażenie Nowe Audi TT dostępne jest teraz z jeszcze szerszą i jeszcze bardziej wyrazistą paletą lakierów niż wcześniej. Klienci mogą wybrać jeden z dwunastu kolorów karoserii, w tym jeden kolor dostępny wyłącznie w pakiecie S line. Paleta obejmuje siedem nowych barw, w tym dwie całkowicie nowe w całej ofercie Audi: szary Nano i czerwony Tango. Model TTS dostępny jest z dwoma kolejnymi kolorami – czarnym Panther z efektem kryształowym i pełnym wyrazu niebieskim Sepang. Całkowicie nowy jest także zestaw barw wnętrza. Zarówno w przypadku Audi TT, jak i Audi TTS, można wybrać jeden z trzech kolorów. Po raz pierwszy, wraz z pakietem stylistycznym S line, wybrać można dwubarwne wnętrze ze sportowymi, kontrastowymi szwami. Wiele wariantów wyposażenia nowego Audi TTS oznacza wiele nowych możliwości zindywidualizowanego wyboru elementów wnętrza. Dodatkowo zamówić można np. kolorowe akcenty na oparciach siedzeń sportowych S, bokach konsoli środkowej i na pierścieniach okalających nawiewy. Miłośnicy unikalnych, jednostkowych rozwiązań, mogą jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze swojego pojazdu. Fotele dostępne są z obiciami z różnych tkanin i skór. Uzupełnieniem dla nich są trzy pakiety skórzane. Środkowe części siedzisk sportowych foteli S mają charakterystyczne obszycia w kształcie rombów. Dodatkową alternatywą jest specjalna linia wzornicza exclusive design selection, oferująca kombinację skóry o dwóch różnych barwach: w ciemnym brązie Murillo na siedzeniach oraz w lekko opalizującym szarością kamienia kolorem Perle na podłokietnikach, bokach tunelu środkowego na wysokości kolan oraz na osłonie deski rozdzielczej. Kontrastujące szwy w innym kolorze, ciemne aluminium, dopasowany lakier dodatkowych elementów wnętrza i wykładzina o specjalnym splocie, to kolejne elementy tego pełnego elegancji wyposażenia wnętrza. Dla modelu TTS styliści Audi stworzyli innowacyjną, laserowo kształtowaną teksturę powierzchni konsoli. Ma ona lekko żłobioną strukturę plastra miodu, która nadaje Audi TTS jedyny w swoim rodzaju sportowy smaczek. Obsługa i wskaźniki kontrolne Koncepcja obsługi nowego modelu TT została stworzona od podstaw. Zgodnie z konsekwentnie sportowym charakterem pojazdu, wszystkie elementy koncentrują się na kierowcy. Wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. W najbardziej zaawansowanej wersji kierowca, nie odrywając oczu od drogi, może obsłużyć za jej pomocą prawie wszystkie funkcje. Drugą jednostką dzięki której kierowca kontroluje funkcje pojazdu jest zaprojektowany na nowo terminal MMI, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Dwa przyciski obsługują menu nawigacji i map, telefonu oraz radia i multimediów. Po obu stronach reagującego na nacisk regulatora obrotowego, umieszczono dodatkowo przycisk wywołujący menu główne i przycisk „cofnij“. Za pomocą reagującego na nacisk pola dotykowego na górnej powierzchni regulatora (jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się co najmniej pakiet Connectivity), kierowca może wygodnie wpisać cele nawigacji. Pole dotykowe MMI touch rozpozna charakter jego odręcznego pisma. Ponadto za pomocą pola dotykowego można poruszać się po listach i zmieniać wielkość map. Struktura menu terminalu MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera funkcję wyszukiwania tekstowego. Wszystkie ważne polecenia można błyskawicznie wywołać. Wyjątkowo komfortowym elementem oprogramowania MMI jest wyszukiwanie bezpośrednie. Umożliwia ono natychmiastowe wpisywanie celu do nawigacji, bez konieczności korzystania z formularzy. W większości przypadków już cztery litery wystarczają, by znaleźć szukane miejsce w całej Europie. Przy pomocy obu bocznych przycisków można otworzyć funkcje kontekstowe (prawy przycisk) i opcje (lewy przycisk). Logika obsługi jest łatwa i zrozumiała. W myśl zasady „joy of use“, pozwala na czerpanie ogromnej przyjemności z obsługi przycisków. Obok sterowania za pomocą panelu obsługi, Audi TT oferuje możliwość dialogowego sterowania głosem. To jedna z nowych dróg, którymi kroczy Audi. W Audi TT po raz pierwszy zastosowano sterowanie naturalnym językiem, które umożliwia obsługiwanie systemów pojazdu bez odrywania rąk od kierownicy za pomocą prostych poleceń – np. „jedź do Monachium“ czy „chcę porozmawiać z Sabine“. Zamiast tradycyjnych wskaźników analogowych, nowe TT wyposażono w Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z dynamicznymi animacjami i precyzyjnymi grafikami wyznacza nowe standardy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „infotainment“ wirtualne wskaźniki są pomniejszone. Na powstałej dzięki temu wolnej powierzchni, można wyświetlić i znacznie powiększyć np. mapę nawigacji. W Audi TTS dostępny jest jeszcze jeden tryb wyświetlania – sportowy. Tutaj dominuje widniejący pośrodku obrotomierz. Dzięki rozdzielczości 1440 x 540 pikseli, monitor TFT o przekątnej 12,3 cala wyświetla ostry, idealny obraz. W tle pracuje procesor graficzny Tegra 30 serii Tegra 3, wyprodukowany przez czołowego, światowego producenta takich podzespołów, firmę Nvidia. Przy górnym brzegu Audi virtual cockpit znajdują się wskaźniki temperatury otoczenia, zegar i licznik kilometrów. Tutaj pojawiają się też ewentualne symbole ostrzeżeń i wskazówek. Napęd (wszystkie wartości zużycia i osiągów mogą ulec zmianie) Nowe modele TT i TTS oferowane są z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Zakres ich mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwa silniki benzynowe TFSI i jedna jednostka TDI, łączą w sobie sportową siłę z pionierską efektywnością. System Start-Stop to element seryjnego wyposażenia każdego nowego Audi TT. Na początek, Audi TT w wersji z silnikiem 2.0 TDI wyposaża się w manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Jednostka napędowa 2.0 TDI generuje moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Nowe TT od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Średnio zużywa tylko 4,2 l paliwa na 100 km, czego rezultatem jest emisja 110 g dwutlenku węgla na kilometr. To nowy rekord w świecie samochodów sportowych. W tej nowatorskiej jednostce napędowej znajdziemy takie rozwiązania jak dwa wałki wyrównoważające w skrzyni korbowej, wałki rozrządu z przestawnymi krzywkami zaworów dolotowych i system wtrysku Common Rail z ciśnieniem wtrysku wartości 2000 barów. Audi TT 2.0 TDI spełnia normę Euro 6 i dzięki swej wysokiej efektywności nosi miano „ultra“. Silnik 2.0 TFSI dostępny jest w dwóch wersjach – jako jednostka o mocy 169 kW (230 KM) w modelu TT i o mocy 228 kW (310 KM) – w modelu TTS. W obu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne – dodatkowy wtrysk pośredni jako uzupełnienie wtrysku bezpośredniego FSI, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) zmieniający skok zaworów, układ zarządzania temperaturą wykorzystujący moduł zaworów przesuwano-obrotowych i kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika. Jednostka napędowa 2.0 TFSI wytwarza maksymalny moment obrotowy 370 Nm, dostępny w zakresie od 1600 do 4300 obr./min. Wyposażone w niego coupé z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. W wersji z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic i napędem na cztery koła, Audi TT ma następujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie 6,8 l na 100 km (159 g CO2 na km). Dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. W trybie manualnym biegi można zmieniać za pomocą manetek przy kierownicy. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie „efficiency “, w momencie zdjęcia przez kierowcę nogi z gazu, skrzynia automatycznie załącza wolny bieg. Audi TTS ma najlepsze osiągi – jak przystało na samochód wyścigowy. Standardowy sprint załatwia w 4,7 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Silnik 2.0 TFSI wytwarza moment obrotowy 380 Nm, dostępny w zakresie od 1800 do 5500 obr./min. Ruchome klapy w układzie wydechowym dają sportowy dźwięk pracy silnika i sprawiają, że brzmi on jeszcze pełniej. Ten model seryjnie wyposażany jest w manualną skrzynię biegów. W połączeniu z opcjonalną, automatyczną skrzynią S tronic, pojazd posiada funkcję Launch Control, optymalizującą maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Napęd quattro Stały napęd na cztery koła quattro nowego Audi TT zapewnia doskonałą stabilność, trakcję i przyjemność z jazdy. Specjalnie na potrzeby tego samochodu napęd ulepszono i zoptymalizowano. Jego elektrohydraulicznie regulowane sprzęgło wielopłytkowe zamontowano przy tylnej osi. Specjalna konstrukcja pompy umożliwiła redukcję ciężaru o ok. 1,5 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Podział momentów napędowych między osiami regulowany jest elektronicznie w czasie ułamków sekundy. Inteligencję napędu quattro, tzn. oprogramowanie określające dokładnie ewentualny podział momentów między osią przednią a tylną, zaprojektowano od nowa, specjalnie dla modelu TT. Innowacyjna zasada funkcjonowania napędu każe mu nieprzerwanie definiować warunki otoczenia, sytuację na drodze i życzenia kierowcy. Dzięki temu, w każdej sytuacji obliczany jest idealny w danej chwili rozkład momentów, co wspiera dynamikę jazdy. Dzięki zintegrowaniu napędu quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca nowego Audi TT ma możliwość indywidualnego ustawienia właściwości toczenia wszystkich kół. W trybie „auto“ mają najlepszą trakcję i zrównoważoną dynamikę jazdy. W trybie „dynamic“ moment, wcześniej i w większej mocy, kierowany jest na tylną oś, dzięki temu zwłaszcza przy niskich wartościach tarcia zwiększa się dynamika jazdy. Obok optymalizacji dynamiki jazdy, ważną rolę w pracach nad doskonaleniem napędu quattro odgrywała efektywność. W trybie pracy „efficiency“ systemu drive select, podział momentów dopasowano tak, by osiągnąć optymalną sprawność napędu. Napęd quattro może nawet chwilowo zostać odłączony. Inteligentne oprogramowanie analizuje dokładnie sytuację na drodze i aktywuje napęd na wszystkie koła jeszcze zanim potrzebny jest wysoki moment obrotowy na wszystkich czterech kołach. W ten sposób napęd quattro, przy najlepszej możliwej efektywności, zapewnia typową dla niego trakcję i dynamikę jazdy. Podwozie Kompetencje techniczne kryjące się za nowym Audi TT znalazły swe odzwierciedlenie także w podwoziu. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne, niezależnie dla prawego i lewego koła. Na szczególną uwagę zasługuje trzecia generacja adaptacyjnego, elektromagnetycznego zawieszenia Audi magnetic ride. W porównaniu z poprzednią wersją poprawiono w nim zakres działania, dynamikę, skalę regulacji oraz łatwość obsługi. Funkcjonowanie systemu Audi magnetic ride można za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select regulować w trzech stopniach (comfort/auto/dynamic). Zależnie od stopnia wybranego przez kierowcę odpowiednim przyciskiem, samochód albo mocniej trzyma się drogi, albo lekko po niej sunie. Technika magnetic ride zapewnia najszybszą z możliwych selektywną regulację siły amortyzacji każdego koła z osobna, wskutek czego, w każdych warunkach, zachowany jest optymalny kontakt między kołem, a jezdnią. Dzięki temu, możliwa jest optymalizacja i tak już wysokiej dynamiki jazdy nowego Audi TT. Kontrola tłumienia nierówności zapewnia równocześnie komfortowe zachowanie pojazdu. System Audi magnetic ride stawia Audi TT na wyjątkowej pozycji rynkowej wśród konkurentów z jego segmentu. W modelu Audi TTS system jest elementem wyposażenia seryjnego, w TT jest dostępny na życzenie. Kolejne rozwiązanie o najwyższym stopniu zaawansowania technicznego to progresywne wspomaganie układu kierowniczego, również będące elementem wyposażenia seryjnego. Jego zębatka jest tak zestopniowana, ze przełożenie wraz z ruchem kierownicy staje się coraz bardziej bezpośrednie. Nowe TT jest zwrotne, ma niewielki kąt skrętu i można nim precyzyjnie manewrować w ruchu miejskim oraz na krętych drogach poza terenem zabudowanym. Posiadające elektromechaniczny napęd, wysoce efektywne progresywne wspomaganie układu kierowniczego dopasowuje swoje przełożenie do prędkości pojazdu i umożliwia wyposażenie go w opcjonalne systemy wsparcia – aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist i asystenta parkowania. Dzięki złożonej konstrukcji podwozia i jego szerokim możliwością regulacji, nowe Audi TT brawurowo pokonuje wszystkie zakręty. W modelu TTS, w ramach pakietu sportowego S line oraz jeśli pojazd wyposażony jest w adaptacyjny elektromagnetyczne zawieszenie Audi magnetic ride, karoseria zawieszona jest o dziesięć milimetrów niżej. W nowym Audi TT system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia opcjonalnego, a w modelu TTS – standardowego. System kontroluje charakterystykę pracy silnika i wspomagani e układu kierowniczego. Kierowca sam określa czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Ponadto system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select kontroluje też szereg elementów opcjonalnych: automatyczną przekładnię S tronic, napęd quattro, elektromagnetyczny zawieszenie Audi magnetic ride, reflektory diodowe i reflektory diodowe Audi Matrix LED, a także dźwięk pracy silnika. W trybie efficiency, Audi drive select odpowiednio steruje też klimatyzacją i systemem Start-Stop. Paleta dostępnych w nowym modelu kół obejmuje jedenaście wariantów. Audi TT 2.0 TFSI i 2.0 TDI standardowo zjeżdża z taśmy na 17-calowych kołach kutych z pięcioma podwójnymi ramionami. Jedno takie koło waży jedynie 8,7 kg, a opony mają wymiary 225/50. Na życzenie Audi dostarcza koła w innej stylistyce o średnicy 17, 18 lub 19 cali z oponami do rozmiaru 245/35 R19. Firma quattro GmbH oferuje dodatkowo koła o średnicy aż do 20 cali. Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zależnie od wariantu silnika mają średnicę do 338 mm. Nowy elektromechaniczny hamulec postojowy, uruchamiany przez kierowcę przyciskiem, zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. Specjalnie dla kół przedniej osi Audi TTS, stworzono nowe zaciski hamulcowe ze stopów aluminium, o pięć kilogramów lżejsze od stosowanych w poprzednim modelu. To kolejny przykład kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, doskonale uzupełnia sportowe właściwości pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego. Zależnie od sytuacji, moment jest przekazywany z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), w wariantach z napędem quattro także na tylne koło. Współpraca i wzajemne dopasowanie wszystkich komponentów zwiększają zwrotność pojazdu, a tym samym dają większą radość z jazdy Audi TT, dokładnie taką, jakiej można oczekiwać od sportowego samochodu. Wyposażenie Wszystkie warianty nowego Audi TT Coupé opuszczają fabrykę z bogatym wyposażeniem seryjnym. Poza wymienionymi już elementami, na szczególną uwagę zasługuje radio MMI i elektromechaniczny hamulec postojowy. Wyposażenie opcjonalne to obok sportowych foteli S z licznymi wariantami skóry i wykończeń, także komfortowy kluczyk, asystent podjazdu, asystent świateł drogowych, diodowy pakiet oświetlenia wnętrza, ogrzewanie siedzeń przednich oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika. Także w zakresie systemów infotainment klienci mogą wybierać wiele różnych opcji. Pakiet Connectivity zawiera w sobie MMI touch z reagującym na nacisk polem dotykowym. Ukoronowaniem wyposażenia jest tu nawigacja MMI plus z dużą pamięcią flash, dwoma czytnikami kart SD, napędem DVD, interfejsem bluetooth i systemem dialogowym. Układ scalony T30 Chip serii Tegra 3 produkcji Nvidia, który znajduje się w środku Modułowego Systemu Infotainment, steruje wszystkimi funkcjami nawigacji i multimediów w samochodzie i wraz z procesorem odtwarza informacje w Audi virtual cockpit. System Audi connect idealnie uzupełnia nawigację MMI plus. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe TT z internetem. Korzystając z punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, a kierowca korzysta z dopasowanych do jego potrzeb usług Audi connect. Program infotainment można uzupełnić o dodatkowe, atrakcyjne elementy. Audi Phone Box pozwala na współpracę telefonu komórkowego z elektroniką pokładową. Jego serce stanowi płaska uniwersalna antena satelitarna, umieszczona w przegródce środkowego podłokietnika. Antena komunikuje się z aparatem komórkowym przy pomocy standardu komunikacji bliskiego zasięgu i za pośrednictwem wzmacniacza przesyła sygnały do anteny pojazdu. Sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System wykorzystuje 14-kanałowy wzmacniacz i dwanaście głośników. Głośniki niskotonowe w przednich drzwiach, w ciemnościach rozbłyskają pasmami dyskretnych diod o regulowanej mocy światła. Efektywne systemy wsparcia sprawiają, że jazda nowym modelem TT jest jeszcze przyjemniejsza. Na życzenie dostępny jest system Audi side assist, który dzięki radarowemu pomiarowi odległości od pojazdu jadącego z tyłu zapewnia bezpieczną zmianę pasa ruchu, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych, system Audi active lane assist, który na życzenie kierowcy wspiera go poprzez ciągłą korektę ruchów kierownicy lub ostrzega przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu, asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia samoczynnie wprowadzający pojazd na miejsce parkingowe i system bezpieczeństwa Audi pre sense basic. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Emocje, dynamika i najnowocześniejsze rozwiązania - nowe Audi TT Ingolstadt/Genewa, 3 marca 2014 r. Audi przedstawia nową odsłonę klasyka motoryzacji. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym koncern świętuje światową premierę Audi TT i Audi TTS. Trzecia generacja tego kompaktowego samochodu sportowego i tym razem przyciąga uwagę pełną emocji stylistyką i ogromną dynamiką. Unikalne cechy nowego coupé to m.in. innowacyjne rozwiązania techniczne zastosowane w napędzie oraz oryginalna koncepcja obsługi i wskaźników – Audi virtual cockpit. Stylistyka zewnętrzna Gdy w 1998 roku na rynku pojawiła się pierwsza generacja Audi TT, jego stylistyka oznaczała rewolucję. Surowy, geometryczny, zamknięty formalnie język, nadawał mu status ikony o ogromnej sile wyrazu. W trzeciej generacji TT, styliści Audi sięgnęli do wielu poprzednich detali i zestawili je w nowym kontekście, uzyskując dynamiczny i pełen różnorodności efekt. Z przodu nowego Audi TT dominują linie poziome. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest o wiele szersza i bardziej płaska niż w poprzednim modelu. Mocno zarysowana linia dzieli ją na dwie strefy. Od górnych narożników osłony, przez całą maskę przebiegają dwa przetłoczenia, układające się w kształt litery V. Podobnie jak w wyścigowym Audi R8, logo Audi – cztery pierścienie – umieszczono bezpośrednio na masce. Wloty powietrza podzielono listwami. Część strumienia powietrza płynie od przodu wzdłuż boków pojazdu. Płaskie reflektory nadają nowemu Audi TT zdecydowany wygląd. Standardowo montuje się światła ksenonowe Xenon plus. Opcjonalnie dostępne są reflektory diodowe lub diodowe Matrix LED. W tym drugim przypadku światło drogowe jest emitowane prze pojedynczo włączające się diody. Oba warianty posiadają iluminowane światłowodami listwy oddzielające, nadające reflektorom jedyny w swoim rodzaju kształt. Reflektory Matrix LED składają się z dwunastu diod i zawierają w sobie kolejne innowacyjne rozwiązanie: kierunkowskaz ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania, w którym sygnał świetlny przebiega zawsze od środka na zewnątrz, w kierunku skręcania. Prospektywne światła doświetlania pokonywanych zakrętów reagują na dane dostarczane przez nawigację, jeszcze przed wykonaniem skrętu kierownicą. W ten sposób snop światła minimalnie wcześniej dostosowuje się do manewru. Patrząc na pojazd z boku, z łatwością dostrzeżemy pełną napięcia muskulaturę nowego Audi TT. Stojąc na jezdni wygląda jakby czaił się do skoku. Mające 4,18 m długości nowe coupé, długością prawie dorównuje poprzednikowi. Rozstaw osi, który ma teraz 2505 mm, w porównaniu z poprzednią wersją zwiększono jednak o 37 mm. Odpowiednio krótsze są zatem zwisy. Szerokość samochodu to 1832 mm, a wysokość – jak u poprzednika – 1353 mm. Patrząc na wiele detali stylistycznych, profil nowego coupé przypomina należące już do klasyki TT pierwszej generacji. Kontur progów tworzy jakby świetlną krawędź, a szerokie wnęki kół wyglądają niczym oddzielne figury geometryczne. Przednie wnęki przełamują boczne przetłoczenie maski silnika, które jest dalej kontynuowane jako linia Tornado, przebiegająca aż do tyłu pojazdu. Zespół okien bocznych również wydaje się stanowić osobną figurę geometryczną. Delikatne załamanie słupka C nadaje im dodatkowego napięcia. Wlew paliwa umieszczony na prawym boku pojazdu ma tradycyjny, okrągły kształt. Okala go pierścień mocowany śrubami imbusowymi. Wlew otwiera się po lekkim dotknięciu emblematu TT. Także ten detal to przypomnienie stylistyki pierwszej generacji modelu TT. Odmienne jest natomiast to, że pod pokrywą nie znajdziemy korka baku. Dzięki temu nie trzeba go dodatkowo odkręcać, a końcówkę pistoletu dystrybutora paliwa można włożyć bezpośrednio do szyjki wlewu. Wrażenie sportowej szerokości nowego TT zostało mocno podkreślone liniami poziomymi widocznymi zwłaszcza z tyłu. Jeśli samochód wyposażony jest w reflektory diodowe lub reflektory Audi Matrix LED, tylne światła integrują w sobie również kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Kolejne nowe rozwiązanie przedstawione przez koncern z Ingolstadt to świetlne listwy, tworzące w światłach tylnych, podobnie jak w przednich reflektorach, kontur świateł do jazdy dziennej. Trzecie światło hamowania to bardzo wąskie pasmo, umieszczone pod tylnym spojlerem. Ten szczegół stylistyczny istotnie wpływa na formę całego tyłu pojazdu. Przy prędkości 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, optymalizujący opór powietrza, i dociskający samochód do jezdni. Wszystkie modele mają dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych. To kolejne podobieństwo do pierwszej wersji TT. Audi TTS, podobnie jak wszystkie modele S, ma cztery owalne końcówki rur wydechowych. Opcjonalny pakiet zewnętrzny S wyostrza stylistykę zderzaków, wlotów powietrza, pojedynczej osłony chłodnicy Singleframe, progów i dyfuzora z tyłu pojazdu. Dzięki temu, sportowy charakter Audi TT jest jeszcze bardziej podkreślony. 18-calowe koła i zawieszona o dziesięć milimetrów niżej karoseria sprawiają, że reakcje samochodu na manewry są jeszcze bardziej dynamiczne. Karoseria Audi jest ekspertem w dziedzinie lekkiej konstrukcji. Już w Audi TT drugiej generacji zastosowano karoserię Audi Space Frame (ASF) z aluminium i stali. W nowej wersji TT, Audi udoskonaliło kompozycję materiałową, stosując się ściśle do zasady: właściwy materiał we właściwym miejscu, by zapewnić optymalną funkcjonalność. Płytę podłogową nowego coupé zoptymalizowano pod kątem podziału obciążenia między osiami. Wykonano ją z nowoczesnych, twardych i bardzo twardych stopów stali. W najbardziej narażonych na uszkodzenia obszarach przedziału pasażerskiego zastosowano ultratwarde, a jednocześnie lekkie płyty stalowe, stanowiące 17 procent ciężaru karoserii. Progi i rama dachu to wytłaczane profile aluminiowe, połączone ze strukturą karoserii węzłami odlewanymi również z aluminium. Efektem zastosowania takiego rozwiązania jest bardzo sztywna i bezpieczna karoseria bez elementów dodatkowych. Całości konstrukcji dopełniają boki i dach z aluminium. Pokrywę maski, drzwi i pokrywę bagażnika wykonano również z tego lekkiego metalu. W nowym TT, inżynierom Audi po raz drugi z rzędu udało się znacznie obniżyć ciężar własny pojazdu. Przy pierwszej zmianie modelu w roku 2006, obniżono go nawet do 90 kilogramów. Obecne Audi TT z silnikiem 2.0 TFSI waży tylko 1230 kg, czyli o ok. 50 kg mniej niż przedstawiciele poprzedniej generacji. Niewielki ciężar to dowód kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Ma on pozytywny wpływ przede wszystkim na przyspieszenie, reakcje pojazdu i zużycie paliwa. Wnętrze Przejrzyście podzielona przestrzeń z napiętymi powierzchniami i lekkie, prawie zawieszone w powietrzu linie. Wnętrze wpisuje się w czystą formę i sportowy charakter nowego Audi TT. Poziome linie i powierzchnie, podobnie jak na zewnątrz, podkreślają szerokość wnętrza pojazdu. Konsola tunelu środkowego, będąca oparciem dla dolnej części nóg podczas szybkiej jazdy w zakrętach oraz obudowa drzwi mają faliste, podobne do siebie kształty. Także tu obowiązuje zasada: mniej oznacza więcej. Przejrzyste, minimalistyczne linie akcentują zarówno lekkość, jak i maksymalnie sportowy charakter wnętrza Audi TT. Dwie kolejne formalne i techniczne innowacje umożliwiły stylistom stworzenie tablicy rozdzielczej o niezmiernie smukłej formie. Chodzi tu o zintegrowanie tablicy i monitora MMI w postać jednej cyfrowej jednostki, tzw. Audi virtual cockpit oraz o umieszczenie elementów obsługi klimatyzacji bezpośrednio w nawiewach. Spoglądając z góry, tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy – element typowy dla modeli TT – przywodzą na myśl silniki lotnicze. To w nich znajdują się wszystkie elementy obsługi standardowej klimatyzacji lub opcjonalnej klimatyzacji automatycznej (element wyposażenia seryjnego modelu TTS). W punkcie przecięcia ich osi zamontowano regulatory ogrzewania siedzeń, temperatury, kierunku, sposobu podziału i siły nawiewu. W przypadku klimatyzacji automatycznej, wybrane ustawienia pokazywane są na małych wyświetlaczach. Pod środkowymi nawiewami umieszczono poziomą konsolę z przyciskami. Znajdujące się tu przyciski o trójwymiarowej stylistyce służą do włączania świateł awaryjnych oraz do obsługi systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select i funkcji wsparcia kierowcy. Standardowe, sportowe fotele w nowym Audi TT mają zintegrowane zagłówki. Zamontowano je niżej niż w poprzednim modelu. W porównaniu do wcześniej stosowanych siedzeń, są one o pięć kilogramów lżejsze. Na życzenie – w modelu TTS jako element wyposażenia seryjnego – dostępne są nowo zaprojektowane sportowe fotele S z wyraźnie zarysowanymi, regulowanymi pneumatycznie bokami. Siedzenia te zapewniają wysoki komfort i odpowiednią pozycję ciała. Nowa, wielofunkcyjna kierownica ma spłaszczone u dołu koło. Jej ramiona spinają aluminiowe klamry. Zintegrowana z nią poduszka powietrzna kierowcy, bez jakiegokolwiek uszczerbku w bezpieczeństwie, zajmuje o 40 procent mniej miejsca, akcentując jednocześnie lekkość wnętrza. Liczne detale podkreślają najwyższą jakość stylistyki i jakości wykończenia wnętrza nowego Audi. Wśród nich znajdziemy nowo zaprojektowaną gałkę dźwigni zmiany biegów, niezwykle czuły regulator obrotowy MMI, reagujący równocześnie na nacisk oraz pieczołowicie wymodelowane, ozdobione światłowodami osłony głośników opcjonalnego sprzętu nagłaśniającego marki Bang & Olufsen. Oferując aż cztery miejsca siedzące, nowe Audi TT jest sportowym samochodem o dużych walorach użytkowych. Bagażnik o pojemności 305 litrów jest większy niż w poprzednim modelu o 13 litrów. Można go powiększyć po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Kolor i wyposażenie Nowe Audi TT dostępne jest teraz z jeszcze szerszą i jeszcze bardziej wyrazistą paletą lakierów niż wcześniej. Klienci mogą wybrać jeden z dwunastu kolorów karoserii, w tym jeden kolor dostępny wyłącznie w pakiecie S line. Paleta obejmuje siedem nowych barw, w tym dwie całkowicie nowe w całej ofercie Audi: szary Nano i czerwony Tango. Model TTS dostępny jest z dwoma kolejnymi kolorami – czarnym Panther z efektem kryształowym i pełnym wyrazu niebieskim Sepang. Całkowicie nowy jest także zestaw barw wnętrza. Zarówno w przypadku Audi TT, jak i Audi TTS, można wybrać jeden z trzech kolorów. Po raz pierwszy, wraz z pakietem stylistycznym S line, wybrać można dwubarwne wnętrze ze sportowymi, kontrastowymi szwami. Wiele wariantów wyposażenia nowego Audi TTS oznacza wiele nowych możliwości zindywidualizowanego wyboru elementów wnętrza. Dodatkowo zamówić można np. kolorowe akcenty na oparciach siedzeń sportowych S, bokach konsoli środkowej i na pierścieniach okalających nawiewy. Miłośnicy unikalnych, jednostkowych rozwiązań, mogą jeszcze bardziej zindywidualizować wnętrze swojego pojazdu. Fotele dostępne są z obiciami z różnych tkanin i skór. Uzupełnieniem dla nich są trzy pakiety skórzane. Środkowe części siedzisk sportowych foteli S mają charakterystyczne obszycia w kształcie rombów. Dodatkową alternatywą jest specjalna linia wzornicza exclusive design selection, oferująca kombinację skóry o dwóch różnych barwach: w ciemnym brązie Murillo na siedzeniach oraz w lekko opalizującym szarością kamienia kolorem Perle na podłokietnikach, bokach tunelu środkowego na wysokości kolan oraz na osłonie deski rozdzielczej. Kontrastujące szwy w innym kolorze, ciemne aluminium, dopasowany lakier dodatkowych elementów wnętrza i wykładzina o specjalnym splocie, to kolejne elementy tego pełnego elegancji wyposażenia wnętrza. Dla modelu TTS styliści Audi stworzyli innowacyjną, laserowo kształtowaną teksturę powierzchni konsoli. Ma ona lekko żłobioną strukturę plastra miodu, która nadaje Audi TTS jedyny w swoim rodzaju sportowy smaczek. Obsługa i wskaźniki kontrolne Koncepcja obsługi nowego modelu TT została stworzona od podstaw. Zgodnie z konsekwentnie sportowym charakterem pojazdu, wszystkie elementy koncentrują się na kierowcy. Wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. W najbardziej zaawansowanej wersji kierowca, nie odrywając oczu od drogi, może obsłużyć za jej pomocą prawie wszystkie funkcje. Drugą jednostką dzięki której kierowca kontroluje funkcje pojazdu jest zaprojektowany na nowo terminal MMI, umieszczony na konsoli tunelu środkowego. Dwa przyciski obsługują menu nawigacji i map, telefonu oraz radia i multimediów. Po obu stronach reagującego na nacisk regulatora obrotowego, umieszczono dodatkowo przycisk wywołujący menu główne i przycisk „cofnij“. Za pomocą reagującego na nacisk pola dotykowego na górnej powierzchni regulatora (jeśli na pokładzie pojazdu znajduje się co najmniej pakiet Connectivity), kierowca może wygodnie wpisać cele nawigacji. Pole dotykowe MMI touch rozpozna charakter jego odręcznego pisma. Ponadto za pomocą pola dotykowego można poruszać się po listach i zmieniać wielkość map. Struktura menu terminalu MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera funkcję wyszukiwania tekstowego. Wszystkie ważne polecenia można błyskawicznie wywołać. Wyjątkowo komfortowym elementem oprogramowania MMI jest wyszukiwanie bezpośrednie. Umożliwia ono natychmiastowe wpisywanie celu do nawigacji, bez konieczności korzystania z formularzy. W większości przypadków już cztery litery wystarczają, by znaleźć szukane miejsce w całej Europie. Przy pomocy obu bocznych przycisków można otworzyć funkcje kontekstowe (prawy przycisk) i opcje (lewy przycisk). Logika obsługi jest łatwa i zrozumiała. W myśl zasady „joy of use“, pozwala na czerpanie ogromnej przyjemności z obsługi przycisków. Obok sterowania za pomocą panelu obsługi, Audi TT oferuje możliwość dialogowego sterowania głosem. To jedna z nowych dróg, którymi kroczy Audi. W Audi TT po raz pierwszy zastosowano sterowanie naturalnym językiem, które umożliwia obsługiwanie systemów pojazdu bez odrywania rąk od kierownicy za pomocą prostych poleceń – np. „jedź do Monachium“ czy „chcę porozmawiać z Sabine“. Zamiast tradycyjnych wskaźników analogowych, nowe TT wyposażono w Audi virtual cockpit. Ta w pełni cyfrowa tablica rozdzielcza z dynamicznymi animacjami i precyzyjnymi grafikami wyznacza nowe standardy. Kierowca może wybrać jeden z dwóch trybów wyświetlania informacji. W trybie widoku klasycznego, na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz. W trybie „infotainment“ wirtualne wskaźniki są pomniejszone. Na powstałej dzięki temu wolnej powierzchni, można wyświetlić i znacznie powiększyć np. mapę nawigacji. W Audi TTS dostępny jest jeszcze jeden tryb wyświetlania – sportowy. Tutaj dominuje widniejący pośrodku obrotomierz. Dzięki rozdzielczości 1440 x 540 pikseli, monitor TFT o przekątnej 12,3 cala wyświetla ostry, idealny obraz. W tle pracuje procesor graficzny Tegra 30 serii Tegra 3, wyprodukowany przez czołowego, światowego producenta takich podzespołów, firmę Nvidia. Przy górnym brzegu Audi virtual cockpit znajdują się wskaźniki temperatury otoczenia, zegar i licznik kilometrów. Tutaj pojawiają się też ewentualne symbole ostrzeżeń i wskazówek. Napęd (wszystkie wartości zużycia i osiągów mogą ulec zmianie) Nowe modele TT i TTS oferowane są z trzema czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim. Zakres ich mocy sięga od 135 kW (184 KM) do 228 kW (310 KM). Dwa silniki benzynowe TFSI i jedna jednostka TDI, łączą w sobie sportową siłę z pionierską efektywnością. System Start-Stop to element seryjnego wyposażenia każdego nowego Audi TT. Na początek, Audi TT w wersji z silnikiem 2.0 TDI wyposaża się w manualną skrzynię biegów i napęd na przednią oś. Jednostka napędowa 2.0 TDI generuje moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Nowe TT od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Średnio zużywa tylko 4,2 l paliwa na 100 km, czego rezultatem jest emisja 110 g dwutlenku węgla na kilometr. To nowy rekord w świecie samochodów sportowych. W tej nowatorskiej jednostce napędowej znajdziemy takie rozwiązania jak dwa wałki wyrównoważające w skrzyni korbowej, wałki rozrządu z przestawnymi krzywkami zaworów dolotowych i system wtrysku Common Rail z ciśnieniem wtrysku wartości 2000 barów. Audi TT 2.0 TDI spełnia normę Euro 6 i dzięki swej wysokiej efektywności nosi miano „ultra“. Silnik 2.0 TFSI dostępny jest w dwóch wersjach – jako jednostka o mocy 169 kW (230 KM) w modelu TT i o mocy 228 kW (310 KM) – w modelu TTS. W obu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne – dodatkowy wtrysk pośredni jako uzupełnienie wtrysku bezpośredniego FSI, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift system (AVS) zmieniający skok zaworów, układ zarządzania temperaturą wykorzystujący moduł zaworów przesuwano-obrotowych i kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika. Jednostka napędowa 2.0 TFSI wytwarza maksymalny moment obrotowy 370 Nm, dostępny w zakresie od 1600 do 4300 obr./min. Wyposażone w niego coupé z sześciobiegową skrzynią manualną i napędem na przednią oś, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. W wersji z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów S tronic i napędem na cztery koła, Audi TT ma następujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy, prędkość maksymalna 250 km/h, średnie zużycie 6,8 l na 100 km (159 g CO2 na km). Dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. W trybie manualnym biegi można zmieniać za pomocą manetek przy kierownicy. Jeśli system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie „efficiency “, w momencie zdjęcia przez kierowcę nogi z gazu, skrzynia automatycznie załącza wolny bieg. Audi TTS ma najlepsze osiągi – jak przystało na samochód wyścigowy. Standardowy sprint załatwia w 4,7 sekundy. Jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Silnik 2.0 TFSI wytwarza moment obrotowy 380 Nm, dostępny w zakresie od 1800 do 5500 obr./min. Ruchome klapy w układzie wydechowym dają sportowy dźwięk pracy silnika i sprawiają, że brzmi on jeszcze pełniej. Ten model seryjnie wyposażany jest w manualną skrzynię biegów. W połączeniu z opcjonalną, automatyczną skrzynią S tronic, pojazd posiada funkcję Launch Control, optymalizującą maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Napęd quattro Stały napęd na cztery koła quattro nowego Audi TT zapewnia doskonałą stabilność, trakcję i przyjemność z jazdy. Specjalnie na potrzeby tego samochodu napęd ulepszono i zoptymalizowano. Jego elektrohydraulicznie regulowane sprzęgło wielopłytkowe zamontowano przy tylnej osi. Specjalna konstrukcja pompy umożliwiła redukcję ciężaru o ok. 1,5 kg w stosunku do poprzedniego modelu. Podział momentów napędowych między osiami regulowany jest elektronicznie w czasie ułamków sekundy. Inteligencję napędu quattro, tzn. oprogramowanie określające dokładnie ewentualny podział momentów między osią przednią a tylną, zaprojektowano od nowa, specjalnie dla modelu TT. Innowacyjna zasada funkcjonowania napędu każe mu nieprzerwanie definiować warunki otoczenia, sytuację na drodze i życzenia kierowcy. Dzięki temu, w każdej sytuacji obliczany jest idealny w danej chwili rozkład momentów, co wspiera dynamikę jazdy. Dzięki zintegrowaniu napędu quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, kierowca nowego Audi TT ma możliwość indywidualnego ustawienia właściwości toczenia wszystkich kół. W trybie „auto“ mają najlepszą trakcję i zrównoważoną dynamikę jazdy. W trybie „dynamic“ moment, wcześniej i w większej mocy, kierowany jest na tylną oś, dzięki temu zwłaszcza przy niskich wartościach tarcia zwiększa się dynamika jazdy. Obok optymalizacji dynamiki jazdy, ważną rolę w pracach nad doskonaleniem napędu quattro odgrywała efektywność. W trybie pracy „efficiency“ systemu drive select, podział momentów dopasowano tak, by osiągnąć optymalną sprawność napędu. Napęd quattro może nawet chwilowo zostać odłączony. Inteligentne oprogramowanie analizuje dokładnie sytuację na drodze i aktywuje napęd na wszystkie koła jeszcze zanim potrzebny jest wysoki moment obrotowy na wszystkich czterech kołach. W ten sposób napęd quattro, przy najlepszej możliwej efektywności, zapewnia typową dla niego trakcję i dynamikę jazdy. Podwozie Kompetencje techniczne kryjące się za nowym Audi TT znalazły swe odzwierciedlenie także w podwoziu. Przednie zawieszenie to konstrukcja McPhersona. Aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Czterowahaczowa oś tylna może przejmować siły wzdłużne i poprzeczne, niezależnie dla prawego i lewego koła. Na szczególną uwagę zasługuje trzecia generacja adaptacyjnego, elektromagnetycznego zawieszenia Audi magnetic ride. W porównaniu z poprzednią wersją poprawiono w nim zakres działania, dynamikę, skalę regulacji oraz łatwość obsługi. Funkcjonowanie systemu Audi magnetic ride można za pośrednictwem systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select regulować w trzech stopniach (comfort/auto/dynamic). Zależnie od stopnia wybranego przez kierowcę odpowiednim przyciskiem, samochód albo mocniej trzyma się drogi, albo lekko po niej sunie. Technika magnetic ride zapewnia najszybszą z możliwych selektywną regulację siły amortyzacji każdego koła z osobna, wskutek czego, w każdych warunkach, zachowany jest optymalny kontakt między kołem, a jezdnią. Dzięki temu, możliwa jest optymalizacja i tak już wysokiej dynamiki jazdy nowego Audi TT. Kontrola tłumienia nierówności zapewnia równocześnie komfortowe zachowanie pojazdu. System Audi magnetic ride stawia Audi TT na wyjątkowej pozycji rynkowej wśród konkurentów z jego segmentu. W modelu Audi TTS system jest elementem wyposażenia seryjnego, w TT jest dostępny na życzenie. Kolejne rozwiązanie o najwyższym stopniu zaawansowania technicznego to progresywne wspomaganie układu kierowniczego, również będące elementem wyposażenia seryjnego. Jego zębatka jest tak zestopniowana, ze przełożenie wraz z ruchem kierownicy staje się coraz bardziej bezpośrednie. Nowe TT jest zwrotne, ma niewielki kąt skrętu i można nim precyzyjnie manewrować w ruchu miejskim oraz na krętych drogach poza terenem zabudowanym. Posiadające elektromechaniczny napęd, wysoce efektywne progresywne wspomaganie układu kierowniczego dopasowuje swoje przełożenie do prędkości pojazdu i umożliwia wyposażenie go w opcjonalne systemy wsparcia – aktywnego asystenta toru jazdy Audi active lane assist i asystenta parkowania. Dzięki złożonej konstrukcji podwozia i jego szerokim możliwością regulacji, nowe Audi TT brawurowo pokonuje wszystkie zakręty. W modelu TTS, w ramach pakietu sportowego S line oraz jeśli pojazd wyposażony jest w adaptacyjny elektromagnetyczne zawieszenie Audi magnetic ride, karoseria zawieszona jest o dziesięć milimetrów niżej. W nowym Audi TT system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select to element wyposażenia opcjonalnego, a w modelu TTS – standardowego. System kontroluje charakterystykę pracy silnika i wspomagani e układu kierowniczego. Kierowca sam określa czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Ponadto system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select kontroluje też szereg elementów opcjonalnych: automatyczną przekładnię S tronic, napęd quattro, elektromagnetyczny zawieszenie Audi magnetic ride, reflektory diodowe i reflektory diodowe Audi Matrix LED, a także dźwięk pracy silnika. W trybie efficiency, Audi drive select odpowiednio steruje też klimatyzacją i systemem Start-Stop. Paleta dostępnych w nowym modelu kół obejmuje jedenaście wariantów. Audi TT 2.0 TFSI i 2.0 TDI standardowo zjeżdża z taśmy na 17-calowych kołach kutych z pięcioma podwójnymi ramionami. Jedno takie koło waży jedynie 8,7 kg, a opony mają wymiary 225/50. Na życzenie Audi dostarcza koła w innej stylistyce o średnicy 17, 18 lub 19 cali z oponami do rozmiaru 245/35 R19. Firma quattro GmbH oferuje dodatkowo koła o średnicy aż do 20 cali. Przednie tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz. Zależnie od wariantu silnika mają średnicę do 338 mm. Nowy elektromechaniczny hamulec postojowy, uruchamiany przez kierowcę przyciskiem, zintegrowano z układem hamulcowym tylnej osi. Specjalnie dla kół przedniej osi Audi TTS, stworzono nowe zaciski hamulcowe ze stopów aluminium, o pięć kilogramów lżejsze od stosowanych w poprzednim modelu. To kolejny przykład kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, doskonale uzupełnia sportowe właściwości pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego. Zależnie od sytuacji, moment jest przekazywany z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), w wariantach z napędem quattro także na tylne koło. Współpraca i wzajemne dopasowanie wszystkich komponentów zwiększają zwrotność pojazdu, a tym samym dają większą radość z jazdy Audi TT, dokładnie taką, jakiej można oczekiwać od sportowego samochodu. Wyposażenie Wszystkie warianty nowego Audi TT Coupé opuszczają fabrykę z bogatym wyposażeniem seryjnym. Poza wymienionymi już elementami, na szczególną uwagę zasługuje radio MMI i elektromechaniczny hamulec postojowy. Wyposażenie opcjonalne to obok sportowych foteli S z licznymi wariantami skóry i wykończeń, także komfortowy kluczyk, asystent podjazdu, asystent świateł drogowych, diodowy pakiet oświetlenia wnętrza, ogrzewanie siedzeń przednich oraz pakiet schowków i pakiet wyposażenia bagażnika. Także w zakresie systemów infotainment klienci mogą wybierać wiele różnych opcji. Pakiet Connectivity zawiera w sobie MMI touch z reagującym na nacisk polem dotykowym. Ukoronowaniem wyposażenia jest tu nawigacja MMI plus z dużą pamięcią flash, dwoma czytnikami kart SD, napędem DVD, interfejsem bluetooth i systemem dialogowym. Układ scalony T30 Chip serii Tegra 3 produkcji Nvidia, który znajduje się w środku Modułowego Systemu Infotainment, steruje wszystkimi funkcjami nawigacji i multimediów w samochodzie i wraz z procesorem odtwarza informacje w Audi virtual cockpit. System Audi connect idealnie uzupełnia nawigację MMI plus. Wykorzystując szybki standard transmisji danych LTE, łączy nowe TT z internetem. Korzystając z punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażerowie mogą do woli surfować i mailować, a kierowca korzysta z dopasowanych do jego potrzeb usług Audi connect. Program infotainment można uzupełnić o dodatkowe, atrakcyjne elementy. Audi Phone Box pozwala na współpracę telefonu komórkowego z elektroniką pokładową. Jego serce stanowi płaska uniwersalna antena satelitarna, umieszczona w przegródce środkowego podłokietnika. Antena komunikuje się z aparatem komórkowym przy pomocy standardu komunikacji bliskiego zasięgu i za pośrednictwem wzmacniacza przesyła sygnały do anteny pojazdu. Sprzęt nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System wykorzystuje 14-kanałowy wzmacniacz i dwanaście głośników. Głośniki niskotonowe w przednich drzwiach, w ciemnościach rozbłyskają pasmami dyskretnych diod o regulowanej mocy światła. Efektywne systemy wsparcia sprawiają, że jazda nowym modelem TT jest jeszcze przyjemniejsza. Na życzenie dostępny jest system Audi side assist, który dzięki radarowemu pomiarowi odległości od pojazdu jadącego z tyłu zapewnia bezpieczną zmianę pasa ruchu, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych, system Audi active lane assist, który na życzenie kierowcy wspiera go poprzez ciągłą korektę ruchów kierownicy lub ostrzega przed przypadkowym zjechaniem z pasa ruchu, asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia samoczynnie wprowadzający pojazd na miejsce parkingowe i system bezpieczeństwa Audi pre sense basic. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Citroen Cactus trafi do produkcji. Bdzie wyposaony w nietypowe rozwizania z konceptu Kanapa zamiast przednich foteli, boki nadwozia absorbujące uderzenia... - szykuje się ciekawe, odważne autko
  5. SKODA Rapid Spaceback Style Plus - przemyślane rozwiązania w stylowym opakowaniu Wraz z debiutem rynkowym modelu Rapid Spaceback, w ofercie pojawia się wersja limitowana Style Plus. Rapid Spaceback Style Plus to idealna propozycja dla tych Klientów, którym z jednej strony zależy na przemyślanych rozwiązaniach, przestronnym wnętrzu, oszczędnych silnikach, niskich kosztach użytkowania i bogatym wyposażeniu, ale z drugiej strony wysoko cenią sobie swoją indywidualność i wymagają od auta, by dopełniało ich styl i akcentowało mocną, wyrazistą osobowość. Czym więc wyróżnia się Rapid Spaceback Style Plus? Projektanci ŠKODY zadbali o to, by ten model rzucał się w oczy i nikogo nie pozostawiał wobec siebie obojętnym. Stąd na liście wyposażenia znalazły się takie elementy jak: panoramiczny dach, przedłużona szyba pokrywy bagażnika, czarny spoiler tylny i lusterka zewnętrzne, przyciemnione tylne światła oraz przednie reflektory przeciwmgłowe z czarnym wnętrzem i funkcją doświetlania zakrętów „CORNER”. Idealnym dopełnieniem są jeszcze 17-calowe obręcze Ray ze stopów lekkich, utrzymane w czarno-srebrnej stylistyce. Wszystkie te elementy sprawiają, że Rapid Spaceback Style Plus jest jednym z najatrakcyjniejszych i najbardziej oryginalnych modeli w swojej klasie. Ale to dopiero początek! Mówi się, że liczy się nie tylko piękno zewnętrzne, dlatego właśnie i wewnątrz Rapid Spaceback Style Plus zaskakuje wieloma elementami podkreślającymi jego sportowy, stylowy charakter. Wśród nich warto wymienić trójramienną, wielofunkcyjną kierownicę obszytą skórą i obsługującą radio Swing z CD/MP3, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz stalowe nakładki na pedały. O odpowiednią atmosferę wewnątrz dba również czarna deska rozdzielcza z dekorem Piano Black lub opcjonalnie Piano White oraz tapicerka Dynamic z czerwonymi lub szarymi dodatkami. Co więcej, Rapid Spaceback Style Plus oferuje nie tylko dodatki stylistyczne, ale także wiele przemyślanych rozwiązań poprawiających komfort jazdy i przyjemność użytkowania samochodu każdego dnia, na przykład tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, fotel pasażera regulowany na wysokość, 6 głośników, klimatyzację Climatic czy komputer pokładowy. Model Rapid Spaceback Style Plus dostępny jest z tymi samymi jednostkami, co pozostałe wersje, czyli z silnikami benzynowymi o mocy 75, 85, 105 lub 122 KM oraz wysokoprężnymi o mocy 90 lub 105 KM. Dla wybranych silników dostępna jest dwusprzęgłowa, automatyczna przekładnia DSG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Dunlop Sport BluResponse w finale konkursu nagradzającego ekologiczne rozwiązania Opona Dunlop jako jedyna została wyróżniona przez magazyn „AutoBild” Warszawa, 11 października 2013 r. – Opony Dunlop Sport BluResponse znalazły się w finale Zielonej Kierownicy 2013 (Green Steering Wheel 2013), czyli dorocznego konkursu organizowanego w Niemczech przez wiodące czasopismo motoryzacyjne „AutoBild”. Siódma edycja niemieckiego konkursu w dziedzinie ekologii wyróżnia samochody oraz ich komponenty, które przyczyniają się do rozwijania idei zrównoważonego rozwoju. Opony Dunlop Sport BluResponse to jedyne opony wśród 25 produktów, które znalazły się w finale konkursu. Oprócz ogumienia marki Dunlop wyróżnienie otrzymały pojazdy elektryczne i hybrydowe oraz szereg kluczowych innowacji technologicznych związanych z bardziej zrównoważonymi paliwami, materiałami i technologiami. To nie pierwsza nagroda przyznana przez „AutoBild” oponom Dunlop Sport BluResponse. Kilka miesięcy temu produkt zajął pierwsze miejsce w zorganizowanym przez to czasopismo teście opon letnich i efektywnych paliwowo. Warto również pamiętać, że Dunlop Sport BluResponse otrzymała wysoką ocenę BA na unijnej etykiecie. Spośród 25 finalistów konkursu jury złożone z czytelników czasopisma, niemieckiego ministra środowiska praz ekspertów motoryzacyjnych z całej Europy wybierze pięć produktów. Te z kolei zostaną przetestowane przez profesjonalne jury, które na początku listopada wybierze najlepszy. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  7. Najnowocześniejsze rozwiązania multimedialne w ramach Audi future lab -Podczas wystawy tron-experience, Audi prezentuje najnowsze rozwiązania w dziedzinie alternatywnego napędu - Rozszerzona rzeczywistość (Augmented Reality) i hologramy wzbogacają prezentację Zorganizowana w ramach Audi future lab, ekspozycja Audi tron-experience na dawnym lotnisku Berlin – Tempelhof, z wykorzystaniem najnowszych multimediów ukazuje nowoczesne rozwiązania związane z napędem samochodów Audi. Większość materiału multimedialnego dostępna jest online. Podczas imprezy zorganizowanej z myślą o dziennikarzach, ale też o blogerach, uwagę skupiono przede wszystkim na pięciu pojazdach wyznaczających nowe trendy: -Audi A3 Sportback e-tron z napędem hybrydowym typu plug-in -Audi A3 Sportback g-tron – napędzane e-gazem Audi, neutralne pod względem emisji CO₂ -Audi A1 e-tron, biorące udział w szeregu projektów na rzecz mobilności elektrycznej z serii „Witryna ...“, którym patronuje rząd niemiecki -elektrycznie napędzany samochód sportowy Audi R8 e-tron o najwyższych osiągach -hybrydowy bolid wyścigowy Audi R18 e-tron quattro. „Rodzina Audi tron to symbol hybryd plug-in o doskonałych własnościach użytkowych na co dzień, oraz mobilności neutralnej pod względem emisji CO2“ – powiedział podczas inauguracji Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. Rozwoju Technologicznego. „Naszym celem jest wypracowanie nowego sposobu przemieszczania się - nie będącego źródłem emisji dwutlenku węgla, dającego dużą satysfakcję i niedrogiego.“ Podczas prezentacji, Audi korzysta z najnowocześniejszych rozwiązań multimedialnych. Trójwymiarowa animacja dotycząca filozofii tron, pokazuje wszystkie detale w bardzo rzeczywisty sposób. Motto „Przewaga dzięki technice” ma swoje najlepsze odzwierciedlenie w wykorzystaniu 16 600 pojedynczych obrazów („frames“). By animacja była jeszcze bardziej atrakcyjna wizualnie, emitowanych jest nie 25, a 50 obrazów na sekundę. Audi A3 Sportback e-tron jest prezentowane – z jego wszystkimi parametrami – począwszy od koncepcji akumulatora aż po ofertę zielonego prądu, wykorzystując aplikację z rzeczywistością rozszerzoną (Augmented Reality). Prowadzący, jako terminala prezentacyjnego używa tabletu najnowszej generacji. Kamera tabletu może precyzyjnie zeskanować pojazd i dzięki temu – podobnie jak w przypadku obrazu rentgenowskiego – możemy bezpośrednio obejrzeć wszystkie detale układu napędowego pojazdu. Po takim pokazie, prezentowane są animacje i ilustracje dotyczące szczegółów technicznych. Słowne wprowadzenie do tematyki Audi tron wzbogacono o hologramy. Poszczególne samochody i ich komponenty wydają się przy tym unosić w pomieszczeniu. Jest to możliwe dzięki specjalnemu ekranowi o powierzchni 27 metrów kwadratowych, wykorzystanemu do projekcji animacji. Taki sposób prezentacji sprawia, że odbiorca wchodzi, w dosłownym tego słowa znaczeniu, w namacalny kontakt z nowymi rozwiązaniami napędowymi oferowanymi przez Audi i łatwo może je zrozumieć. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Rodzina Audi tron: nowe rozwiązania dla mobilności przyszłości -Audi A3 Sportback e-tron: sportowy napęd hybrydowy typu plug-in -Audi A3 Sportback g-tron: najlepsze wskaźniki emisji CO2 -Modele Audi tron łączą w sobie radość z jazdy i środowiskową równowagę Jednym ze strategicznych celów Audi jest rozwój i wdrażanie rozwiązań łączących w sobie radość z jazdy ze zrównoważonym rozwojem. Rozwiązań, które umożliwiają pełne równowagi połączenie indywidualnej mobilności z ekonomią jazdy, ekologią i oczekiwaniami klientów. Jak można pogodzić te pozornie sprzeczne wymagania? Najlepszym przykładem są tu samochody serii Audi tron. G-tron to zespoły napędowe wykorzystujące syntetyczny e-gaz Audi oraz gaz ziemny, cechujące się najlepszymi wskaźnikami emisji CO₂. Pierwszym modelem seryjnym, dzięki któremu Audi wkracza na drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO₂, jest Audi A3 Sportback g-tron. Z kolei pojęcie e-tron oznacza konsekwentne wprowadzanie napędu elektrycznego. Efektem projektów badawczych i rozwojowych w tym zakresie jest Audi A3 Sportback e-tron, pierwszy produkowany seryjnie kompaktowy samochód segmentu premium, z napędem hybrydowym typu plug-in. Taki napęd łączy w sobie najlepsze cechy silnika spalinowego i elektrycznego. W nim właśnie najlepiej ukazano kompetencje i wiedzę Audi z dziedziny techniki hybrydowej. Benzynowa jednostka napędowa 1.4 TFSI oraz potężny silnik elektryczny współdziałają ze sobą w układzie równoległym. Siły napędowe przenoszone są na przednie koła, za pośrednictwem nowej przekładni e-S tronic. Chłodzony cieczą akumulator umieszczono przed tylną osią. Bateria magazynuje 8,8 kWh energii. Wystarcza to na pokonanie odcinka 50 km, korzystając jedynie z napędu elektrycznego i zapewnia jazdę na krótszych odcinkach zupełnie bez emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Dysponujące mocą 150 kW (204 KM) i momentem obrotowym rzędu 350 Nm, Audi A3 Sportback e-tron to prawdziwie sportowy kompakt segmentu premium. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 222 km/h. Łączny zasięg hybrydy Audi to 940 km, a maksymalny wyłącznie na napędzie elektrycznym, to 50 km. Zużycie paliwa mierzone wg norm ECE wynosi średnio 1,5 l na 100 km, co odpowiada emisji 35 g CO2 na kilometr. Możliwość zamówienia nowego Audi A3 Sportback e-tron, pojawi się już z końcem 2013 roku. A3 Sportback g-tron to nowy, pionierski sposób wdrażania zasady zrównoważonej mobilności. Jego silnik, jednostka TFSI o pojemności 1,4 l., wykorzystuje e-gaz Audi, czyli syntetyczne paliwo, które pod względem budowy chemicznej jest prawie identyczne z gazem ziemnym, dzięki temu można je dystrybuować za pośrednictwem ogólnodostępnej sieci gazowej. Paliwo to, produkowane w specjalnej wytwórni, którą Audi wybudowało w miejscowości Werlte w Dolnej Saksonii, jest neutralne pod względem emisji CO2. Składniki służące do jego produkcji to woda i dwutlenek węgla. Ich przetwarzanie odbywa się wyłącznie przy wykorzystaniu energii elektrycznej pozyskiwanej z odnawialnych źródeł. Nowe Audi A3 Sportback g-tron pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Idealnym laboratorium badawczym dla nowych rozwiązań technicznych jest sport motorowy, a najtrudniejszym testem - 24-godzinny wyścig w Le Mans. W ubiegłym roku Audi, wystawiając model R18 e-tron quattro, pierwszy wyścigowy pojazd hybrydowy, zdobyło historyczne podwójne zwycięstwo. To doskonały dowód tego, jaką moc posiada zelektryfikowany napęd. Pod względem koncepcji, bolid LMP1 jest wprawdzie wyścigowym pojazdem, ale kryje w sobie szereg rozwiązań, które można z powodzeniem wykorzystać w samochodach produkowanych seryjnie. Zastosowany w nim silnik V6 TDI generuje moc ponad 375 kW (510 KM) i moment obrotowy 850 Nm, które przekazywane są na tylne koła. Jednostka elektryczna, umieszczona przy przedniej osi (tzw. MGU), podczas przyspieszania i przy wyjeżdżaniu z zakrętów, zapewnia dodatkową moc 150 kW, wykorzystując energię wytwarzaną podczas hamowania i zmagazynowaną na krótko w systemie koła zamachowego. Gdy aktywne są dwa silniki elektryczne przedniej osi, LMP1 przekształca się w pojazd z napędem na cztery koła quattro. Obok Audi R18 e-tron quattro, marka z Ingolstadt zaprezentowała w ubiegłym roku jeszcze jeden samochód z segmentu „high-tech”, czyli wyścigowy model R8 e-tron z wyłącznie elektrycznym napędem. R8 e-tron osiąga 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,2 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 200 km/h. Dwa silniki elektryczne generują łącznie moc 280 kW i moment obrotowy 820 Nm. Napęd przenoszony jest na oś tylną. Karoseria Multimaterial Space Frame, wykonana z aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) sprawia, że Audi R8 e-tron jest emanacją najnowszych pomysłów z zakresu ultralekkiej konstrukcji. Wszystkie rozwiązania zastosowane w tym modelu sięgają granic aktualnych możliwości technicznych. Komponenty i poszczególne części dobrano tak, by zapewniły maksymalną moc i maksymalny zasięg. Doświadczenia zebrane podczas prac nad R8 e-tron, z pewnością zostaną przeniesione do rozwiązań stosowanych we wszystkich seryjnych pojazdach marki Audi. Zastosowanie znaleźć może przykładowo akumulator w kształcie litery T, będący jednocześnie elementem nośnym, magazynujący 49 kWh energii i umożliwiający pokonanie 215 km. Pompa ciepła ogrzewa wnętrze i inne systemy w sposób pozwalający na zaoszczędzenie energii elektrycznej. Również pod względem aerodynamiki pojazd zaprojektowano tak, by był jak najbardziej efektywny. Śmiało można stwierdzić, że Audi R8 e-tron dało inżynierom Audi ogromną szansę na zdobycie i pogłębienie wiedzy w dziedzinie mobilności elektrycznej. Audi A1 e-tron jest z kolei przykładem innego podejścia do napędu hybrydowego. Stworzono go specjalnie z myślą o przemieszczaniu się w aglomeracjach miejskich. Elektryczny silnik generuje maksymalną moc 85 kW, a zastosowany w nim akumulator magazynuje 13,3 kWh energii i umożliwia pokonanie 50 km. Na dłuższych odcinkach jednostka elektryczna ładowana jest przez silnik spalinowy, który w swojej drugiej już wersji generuje moc 25 kW (34 KM). Audi testuje model A1 e-tron w sześciu regionach Niemiec w ramach projektu pilotażowego rządu niemieckiego „Schaufenster Elektromobilität“ ("Witryna elektromobilność"). Celem projektu jest zebranie dalszych doświadczeń w zakresie mobilności elektrycznej. Modele A3 Sportback g-tron i A3 Sportback e-tron to najlepsze przykłady technicznych rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, które możemy znaleźć w bogatym portfolio Audi. W najbliższym czasie na rynku pojawiać się będą kolejne pionierskie pod względem technicznym pojazdy z czterema ringami na masce. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Rondo w Prądach zgłoszone do konkursu <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=IZkyZ8dIW_g&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=IZkyZ8dIW_g&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Bardzo ciekawe rozwiązania Jechałem już na takim
  10. Plan rozwiązania problemu http://www.wykop.pl/ramka/103744/rozwiazanie-problemu
  11. mario_audi

    AUDI TDI

    Potrzebuję kontakt z kimś z forum audi z terenu Zielonej Góry, mam problem do rozwiązania w audi 1.9 TDI 99r AHU.
  12. Trzy różne rozwiązania dla Doliny Rospudy http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/trzy-warianty-dla-rospudy,1039405?source=rss
×