Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rocznica' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Kapitän, Admiral i Diplomat z 1964 r. dla „podróżników z klasą” Opel prezentuje modele Premium na 26. wystawie Techno Classica Klub miłośników samochodów zabytkowych Alt Opel kontynuuje tradycje stoiska marki Opel Rüsselsheim/Essen. KAD – ten skrót znają nie tylko entuzjaści marki Opel. W latach 60. i 70. XX wieku „Wielka Trójka”, czyli modele Kapitän, Admiral i Diplomat, stanowiła ofertę Opla w klasie wyższej. Marka z bogatą tradycją świętuje obecnie na 26. wystawie Techno Classica w Essen (26–30 marca) rocznicę wprowadzenia na rynek prestiżowej trójki. Kapitän, Admiral i Diplomat mają już 50 lat. Modele KAD pojawiły się na rynku w marcu 1964 r. Miały identyczne nowoczesne nadwozia zdominowane przez proste linie, ale różniły się wyposażeniem i silnikami. Pięć lat później zastąpiono je modelami serii B, które wyznaczały standardy w swoich klasach dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w konstrukcji zawieszenia i jeszcze smuklejszej sylwetce. Pomostem łączącym zabytkowe egzemplarze pokazywane na wystawie Techno Classica z dniem dzisiejszym jest Insignia Sports Tourer OPC – flagowy model marki z Rüsselsheim, który również można będzie obejrzeć w Essen. Podobnie jak w przeszłości ekspozycja Opel Classic została przygotowana we współpracy z Alt Opel IG – największym na świecie klubem miłośników zabytkowych Opli. Opel Classic prezentuje 10 modeli z dwóch generacji Dziesięć samochodów z rodziny KAD na wystawie w Essen to cała paleta modeli z serii A i B. Ekspozycję aut klasy Premium z 1964 r. otwiera Kapitän A z sześciocylindrowym silnikiem 2.6. Wyprodukowano jedynie 113 wyjątkowych egzemplarzy tego najmniej powszechnego modelu w ofercie z opcjonalnym silnikiem V8 4.6 pochodzącym z Diplomata. W Essen nie zabraknie też rzadkiego Admirala V8 z kolekcji Opel Classic zgromadzonej w Rüsselsheim. Kolejny eksponat to Diplomat A V8 Coupé, który w 1965 r. był jednym z najszybszych produkowanych seryjnie samochodów w Niemczech. Sprzedawany w cenie 25 500 marek niemieckich i wyposażony w nadwozie produkowane przez firmę Karmann, dwudrzwiowy samochód był przeznaczony dla „podróżników z klasą”. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra rozwijał moc 230 KM i rozpędzał auto do 205 km/h. Serię B na wystawie będą reprezentowały modele Kapitän i Admiral z silnikami 2.8 oraz Diplomat 2800 E – jeden z pierwszych niemieckich samochodów z sześciocylindrowym silnikiem wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa. Ekspozycję KAD uzupełnia Diplomat V8 z silnikiem 5.4 oraz dwie bardzo szczególne wersje flagowego modelu: Diplomat V8 z przedłużonym rozstawem osi z kolekcji Opel Classic, używany podczas wizyty państwowej prezydenta USA Geralda Forda w lipcu 1975 r., oraz czterodrzwiowy kabriolet Diplomat 2.8 E z prywatnej kolekcji, który jest jednym z czterech samochodów zmodyfikowanych przez firmę Karmann dla celów reprezentacyjnych w 1970 r. Wielka Trójka z Rüsselsheim Wiosną 1964 r. firma Opel przeprowadziła restrukturyzację swojej oferty w segmencie Premium i po ponad 20-letniej przerwie postanowiła zainteresować nią klientów poszukujących luksusowych sedanów. Kapitän, Admiral i Diplomat były reklamowane właśnie jako „Wielka Trójka”. Inspiracją dla nakreślonych prostymi liniami konturów nadwozia były modele produkowane przez amerykańską spółkę macierzystą Opla, czyli koncern General Motors. Projektanci i krytycy zgodnie określili ten styl mianem „nowego obiektywizmu”, zrywającego z dotychczasową ozdobną i niemal barokową estetyką. Wydłużone i nowoczesne nadwozia trójki z Rüsselsheim były identyczne i mierzyły 4,95 m długości oraz 1,9 m szerokości. Proporcje nowych Opli klasy Premium uległy zatem wyraźnej zmianie w stosunku do poprzedników. Kapitän był więc kolejną edycją najlepiej sprzedającego się wówczas samochodu z silnikiem sześciocylindrowym, zaś luksusowy Admiral kontynuował tradycje słynnego przedwojennego modelu o tej samej nazwie. Diplomat miał natomiast pełnić rolę nowego flagowego Opla. Po rozszerzeniu oferty w kierunku wyższych segmentów firma Opel stała się jedynym niemieckim producentem oferującym klientom pełne portfolio: od Kadetta poprzez Rekorda, Kapitäna i Admirala aż po Diplomata. Każdy nabywca mógł znaleźć dla siebie odpowiedni model. Hierarchię w klasie Premium wyznaczały wyposażenie i pojemność silnika. Kapitän jako jedyny w całej serii miał z przodu pełną kanapę, dzięki czemu mogło nim podróżować nawet 6 osób. W dwóch pozostałych modelach montowano z przodu osobne fotele. Kapitän i Admiral były oferowane ze znanym już sześciocylindrowym silnikiem 2.6 o mocy 100 KM, który po raz pierwszy wyposażono w bezobsługowe popychacze zaworów. Kolejną nowością była w pełni zsynchronizowana czterobiegowa manualna przekładnia z dźwignią przy kierownicy. Sportową dźwignię położoną centralnie lub dwubiegową przekładnię automatyczną oferowano za dopłatą. Standardem był natomiast nowoczesny dwuobwodowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi. Silnik flagowego Diplomata pochodził z USA. Była to jednostka V8 o pojemności 4,6 litra, rozwijająca moc 190 KM. Kapitän i Admiral osiągały prędkość maksymalną 155 km/h, natomiast Diplomat rozpędzał się do 200 km/h i przyspieszał od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Diplomat wyróżniał się też luksusem, elegancją i charakterem. We wnętrzu dominowały miękkie wykładziny z długim włosiem i welurowa tapicerka. Prędkościomierz w wykończonej naturalnym fornirem desce rozdzielczej wyskalowano do 250 km/h. W zakres ekskluzywnego wyposażenia wchodziły również takie elementy jak winylowe pokrycie dachu, rozkładane fotele, cztery elektrycznie sterowane szyby, lusterka boczne regulowane od wewnątrz i oświetlenie przypodłogowe w tylnej części przedziału pasażerskiego. Standardowo montowano także hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i hamulców oraz światła przeciwmgielne. Rozszerzenie i modernizacja gamy modelowej Zaledwie rok po premierze firma Opel zdecydowała się na dalsze uatrakcyjnienie serii KAD. Od wiosny 1965 r. Kapitän i Admiral były dostępne opcjonalnie z silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra oraz automatyczną skrzynią biegów z Diplomata. Ceny za Kapitäna i Admirala V8 – odpowiednio 14 740 i 15 950 marek niemieckich – obejmowały zmodernizowane zawieszenie ze wzmocnionymi wałami Cardana, osiami, obręczami kół, oponami i hamulcami. Obydwie wersje są dziś unikatami: wyprodukowano tylko 113 takich Kapitänów i 622 Admirale. Wkrótce zmodernizowano także standardowe wersje. Otrzymały one nowo opracowany sześciocylindrowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy. Ten cichy rzędowy silnik o krótkim skoku cylindra miał podobne założenia konstrukcyjne jak czterocylindrowa jednostka wprowadzona w 1965 r. w Rekordzie B. W wersji S nowy silnik rozwijał moc 125 KM i pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h. Od roku 1968 modele oferowano również z opcjonalną odmianą tego silnika, wzmocnioną do 140 KM. W 1965 r. firma Opel podarowała Muzeum Niemieckiemu w Monachium bardzo szczególny egzemplarz Admirala 2.8 S. Był to w zasadzie przekrój tego modelu wykonany nakładem 5000 godzin pracy, umożliwiający zapoznanie się z konstrukcją i rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w samochodach. Nowy eksponat zastąpił Kapitäna, którego muzeum miało w swoich zbiorach od 1952 r. Ciekawostkami wystawy są też Diplomat kabriolet zbudowany przez Karmanna na bazie coupé oraz wersja z przedłużonym siedmiomiejscowym nadwoziem skonstruowanym przez firmę Vogt. Dla „podróżników z klasą” W lipcu 1965 r. do rodziny prestiżowych Opli dołączył jej najbardziej elegancki przedstawiciel. Diplomat V8 Coupé powstawał na linii montażowej zakładów Karmanna w Osnabrück. Najbardziej ekskluzywną wersję Diplomata reklamowano jako samochód dla „podróżników z klasą”. Stosunek ceny do osiągów sprawił, że był to jeden z najbardziej pożądanych modeli w Niemczech. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra, który montowano także w Chevrolecie Corvette, był zarezerwowany dla Coupé aż do września 1966 r. W połączeniu z dwustopniowym automatem „Powerglide” silnik V8, rozwijający 427 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 230 KM mocy, rozpędzał Coupé od 0 do 100 km/h w niespełna 10 sekund i umożliwiał osiągnięcie prędkości maksymalnej 206 km/h. Był to wówczas najszybszy samochód produkowany w Niemczech i najdroższy Opel. Diplomat Coupé kosztował 25 500 marek niemieckich. Sedana można było kupić za 17 500, a najtańszą pozycją w cenniku marki był Opel Rekord za 6 980 marek niemieckich. Nic dziwnego, że grono kupujących nie było zbyt duże. Do 1967 r. halę montażową Karmanna w Osnabrück opuściły zaledwie 304 egzemplarze Diplomata V8 Coupé. Od 1966 r. silnik V8 5.4 oferowano także w sedanie. Aż do zmiany modelu w 1969 r. wyprodukowano 24 249 Kapitänów A, w tym wersje z silnikiem V8. Spore sukcesy odnotowały Admiral i Admiral A V8, których powstało 55 876 egzemplarzy. Całkowita produkcja ekskluzywnego czterodrzwiowego Diplomata wyniosła 8 508 sztuk. Druga generacja wyznacza standardy techniczne W lutym 1969 r. Opel wyznaczył nowe standardy techniczne w segmencie Premium, prezentując nową generację rodziny KAD: fundamentalnym zmianom stylistycznym i technologicznym towarzyszył nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji. Kapitän, Admiral i Diplomat miały nowoczesne, nowo opracowane zawieszenie. Nadwozie i wnętrze zaprojektowano natomiast pod kątem bezpieczeństwa biernego. W porównaniu z modelami poprzedniej generacji samochody z rodziny KAD serii B były nieco mniejsze, a sześcio- i ośmiocylindrowe silniki stały się bardziej oszczędne. Kapitän nadal pełnił rolę podstawowego modelu w ofercie KAD. Jego sześciocylindrowy rzędowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy rozwijał moc 132 KM. O stopień wyżej plasował się komfortowo wyposażony Admiral 2800 S ze 145-konnym silnikiem oraz jego najmocniejsza, 165-konna wersja 2800 E. Innowacyjnym rozwiązaniem opracowanym specjalnie dla silników sześciocylindrowych był elektroniczny wtrysk paliwa firmy Bosch. Nowoczesny 165-konny silnik o wysokiej kulturze pracy był montowany także we flagowym modelu Diplomat. Współpracujący z trzybiegową przekładnią automatyczną 230-konny silnik V8 o pojemności 5,4 litra zaadaptowany z Chevroleta był zarezerwowany dla Diplomata, który z taką jednostką pod maską rozpędzał się do 205 km/h. Model ten wyróżniał się także pionowo ustawionymi przednimi reflektorami. Tylne światła miały układ poziomy – tak samo jak w Kapitänie i Admiralu. Nadwozia „Wielkiej Trójki” – wciąż imponujące, choć pozbawione ekstrawagancji, za to z dominującymi dużymi płaskimi powierzchniami – stały się krótsze i smuklejsze w porównaniu z poprzednią generacją zaprojektowaną w dużej mierze pod wpływem amerykańskich gustów. Nowe motto brzmiało: „Europejski samochód o funkcjonalnej stylistyce i nowoczesnych rozwiązaniach technicznych”. Z wyjątkiem silników nowa seria KAD reprezentowała zupełnie nowy styl. Konstrukcję nadwozia i wnętrza podporządkowano wymaganiom bezpieczeństwa biernego. Jedną z ważniejszych innowacji była zaawansowana technicznie tylna oś De Dion ze sprężynami śrubowymi. Po jazdach testowych legendarny kierowca Fritz B. Busch tak charakteryzował nowe modele Premium: „Opel przeszedł w nich samego siebie. Silnik, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce należą do najlepszych, z jakimi miałem do czynienia”. Już po roku od debiutu KAD drugiej generacji firma Opel uprościła ofertę modeli. W kwietniu 1970 r. Kapitäna zastąpił Admiral N. Nadal rozwijano za to model Diplomat: w sierpniu 1973 r. wprowadzono flagowego Opla w wersji przedłużonej przeznaczonej dla szefów firm, ministrów i głów państw. Rozstaw osi zwiększono w niej o 150 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca. Jeden model, wiele twarzy Firmy nadwoziowe, takie jak Karmann czy Vogt, przygotowywały inne specjalne wersje oparte na modelach KAD. Włoska firma Fissore z Turynu, działająca na zlecenie Karmanna, w 1970 r. przebudowała cztery egzemplarze Diplomata 2.8 E, zmieniając je w sedany z otwieranym dachem i szybami ze stałymi ramkami. Do lata 1979 r. kabriolety Diplomat były wykorzystywane jako prestiżowe samochody udostępniane wybitnym sportowcom, aktorom, politykom i innym osobistościom podczas ważnych imprez. Inne podejście przyjęła firma Vogt z Bad Neuenahr. Na zlecenie drugiej pod względem wielkości niemieckiej telewizji publicznej ZDF ta specjalistyczna manufaktura przebudowywała różne wersje Admirala i Diplomata na szybkie i przestronne samochody dla ekip zdjęciowych. W ogromnym bagażniku mieścił się nawet najbardziej nieporęczny sprzęt. Najatrakcyjniejszą wersją Opla Diplomata było jednak prawdopodobnie sportowe coupé. W 1973 r. były kierowca wyścigowy Erich Bitter zaprezentował Diplomata CD opartego na wersji studyjnej CD (Coupé Diplomat), przygotowanej przez firmę Opel na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie (IAA) w 1969 r. Nadwozie z układem foteli 2 + 2 zaprojektował sam Bitter we współpracy z Centrum Projektowym Opla. Luksusowe coupé produkowane przez firmę Baur ze Stuttgartu bazowało na Diplomacie B. W lipcu 1977 r. firma Opel postanowiła zakończyć udaną karierę „Wielkiej Trójki” na rynku motoryzacyjnym. Wyniki sprzedaży były następujące: 11 017 Kapitänów, 31 827 Admirali i 18 725 Diplomatów drugiej generacji. W 1978 r. miejsce prestiżowych Opli dla „podróżników z klasą” zajęły nowo zaprojektowane modele Senator i Monza. źródło: General Motors
  2. Rocznica największego zwycięstwa Ewalda Kluge - Mija właśnie 75 lat od momentu, gdy Ewald Kluge, jadący na motocyklu DKW, jako pierwszy Niemiec wygrał najniebezpieczniejszy wyścig motocyklowy świata na wyspie Man - Audi Tradition bierze udział w Classic TT wraz z dwukrotnym wicemistrzem świata Ralfem Waldmannem, prowadzącym motocykl DKW SS 250 Ingolstadt, 20 sierpnia 2013. Jak co roku, w pierwszym tygodniu czerwca, mała wyspa Man na Morzu Irlandzkim zamienia się w mekkę fanów motocykli. Od roku 1907 odbywa się tu wyścig motocyklowy Tourist Trophy, uznawany za najtrudniejszy na świecie. Przez 30 lat tylko Brytyjczycy, na brytyjskich maszynach, zwyciężali w tej prestiżowej imprezie. 75 lat temu Niemiec, Ewald Kluge, przełamał ich passę. By uczcić jego pamięć, Audi Tradition weźmie udział w odbywającym się od 23 do 26 sierpnia na wyspie Man wyścigu motocyklowym Classic TT. Kluge miał 29 lat, gdy w czerwcu 1938 wygrał Tourist Trophy, stając się w ten sposób legendą. Nie można jednak zapominać o rok wcześniejszym zwycięstwie Omobono Tenni’ego, który jako pierwszy „nie-Anglik“ na „nieangielskiej maszynie“ wygrał w klasie do 250 cm3. Znajdujący się już wtedy w czołówce Kluge, musiał z powodu usterki technicznej zrezygnować z dalszej walki. Tenni wygrał w 1937 na dystansie 424 km z czasem 3 godz. 32 min. 06 sek. i z przewagą 37 sekund nad Stanley'em Woodsem na Excelsiorze. Zwycięstwo Klugego rok później, było dla dumnych Anglików końcem pewnej epoki. Kluge, na swoim DKW o pojemności 250 cm3 ustanowił dwa nowe rekordy, osiągając ostateczny czas przejazdu 3 godz. 21 min. 56 sek. i średnią prędkość 125,56 km/h. Tym samym rzucił konkurencję na kolana. Jego przewaga nad drugim na mecie Gingerem Woodem wyniosła wówczas niewiarygodnych jedenaście minut. By uczcić pamięć Ewalda Kluge, jednego ze wspanialszych motocyklistów DKW, marki która stanowi jedną z podwalin historii Audi, Audi Tradition weźmie udział w odbywającym się od 23 do 26 sierpnia wyścigu motocyklowym Classic TT. Na liczący 60 kilometrów wyścig oldtimerów, dział Audi AG odpowiedzialny za promocję historii firmy, wystawi motocykl będący kopią maszyny DKW SS 250 z 1938 roku.* Audi Tradition zbudowało kopię, ponieważ oryginalna maszyna Ewalda Klugego niestety już nie istnieje. Wszystkie motocykle DKW ULD 250 stworzone na potrzeby fabrycznego zespołu wyścigowego DKW, zaginęły. Warto tu nadmienić, że DKW to pierwszy na świecie producent, który już wtedy oferował prywatnym odbiorcom maszyny, które dziś nazwalibyśmy „production racer“. Nie nosiły one jednak nazwy ULD, lecz „Super Sport“. Na takim właśnie motocyklu, w barwach Audi Tradition, pojawi się Ralf Waldmann. Ten dwukrotny wicemistrz świata jest wielce zasłużonym motocyklistą wyścigowym. Mając na koncie 20 zwycięstw w Grand Prix, Ralf Waldmann cieszy się sławą kierowcy, który odniósł największy sukces w historii mistrzostw świata, ale nigdy nie został mistrzem. Za czasów Ewalda Kluge nie organizowano Mistrzostw Świata, ale rozgrywano Mistrzostwa Europy. Zwycięstwo na wyspie Man w 1938 roku, było ukoronowaniem świetnego sezonu w doskonale rozwijającej się karierze Ewalda Kluge. Na 14 wyścigów rozgrywanych w 1938, kierowca DKW wygrał dwunastokrotnie, a dwukrotnie zajął drugą pozycję. Jego trofea to: mistrzostwo Europy, mistrzostwo Niemiec, górskie mistrzostwo Niemiec i najrzadszy tytuł honorowy “Mistrz Mistrzów“ – otrzymuje go tylko ten zawodnik, który kończy sezon z najwyższą możliwą liczbą punktów. Ewald Kluge pod koniec lat trzydziestych był świetlaną postacią sportu motocyklowego. Dwukrotny mistrz Europy (1938,1939), czterokrotny mistrz Niemiec i członek narodowej drużyny Niemiec dwukrotnie zdobywającej Srebrny Puchar. Fabryka Auto Union, której reprezentantem był Kluge, wysłała go w 1938 roku nawet do Australii, gdzie miał dopomóc w zdobyciu rynku przez producenta, mającego wówczas siedzibę w Saksonii. Po ponad czterdziestodniowym rejsie statkiem, Kluge wygrał na Antypodach cztery wyścigi, raz nawet imprezę dla motocykli 350 cm3, jadąc na swojej maszynie o pojemności 250 cm3. Na swoje sukcesy Kluge pracował ciężko przez wiele lat. Urodzony 19 stycznia 1909 w saksońskiej miejscowości Lausa chłopiec, wcześnie stracił matkę. Pracując jako mechanik samochodowy i jako taksówkarz w Dreźnie długo oszczędzał, by w roku 1929 kupić sobie wyścigowy motocykl. Dzięki doskonałym wynikom, w 1934 Kluge został zaangażowany przez Auto Union jako kierowca motocykli DKW jeżdżący w rajdach terenowych. W 1936 został kierowcą zakładowym. W 1940 ruszył na wojnę i od roku 1946 przebywał w radzieckiej niewoli, z której w ciężkim stanie powrócił w roku 1949. By w trudnych, powojennych czasach stanąć na nogi, Ewald Kluge opuścił swoją ukochaną saksońską ojczyznę i wierny do końca życia Auto Union, przeniósł się w 1950 roku wraz z firmą do Ingolstadt, gdzie, rozpoczynając od zera, znowu zaczął startować w wyścigach. Kluge, z powodu swojego precyzyjnego sposobu jazdy nazywany „Panterą‘“ musiał zakończyć karierę wskutek ciężkiego wypadku. W 1953 roku, podczas wyścigu Eifelrennen na torze Nürburgring, 44-letni już wówczas motocyklista, jadący z dużą prędkością upadł, miażdżąc sobie przy tym udo. Nogę uratowano, ale Kluge ponad rok leżał w klinice i nigdy już nie powrócił na tor wyścigowy. Jego największe marzenie – ponowny start na wyspie Man – nie spełniło się. 19 sierpnia 1964 roku Ewald Kluge, w wieku 55 lat zmarł w Ingolstadt, które stało się jego drugim rodzinnym domem. Mimo swoich tryumfów Ewald Kluge, który po wypadku pozostał pracownikiem Auto Union, uchodził za skromnego i zawsze uprzejmego człowieka, któremu bardzo bliska była sprawa następców, ale który nie troszczył się zbytnio o swoje zwycięstwa i swój los. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. 75. rocznica śmierci legendy sportów motorowych Bernda Rosemeyera - Wspomnienie idola lat trzydziestych - Genialny kierowca, startujący w barwach Auto Union, uległ śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia rekordu świata w roku 1938 Przed 75 laty zginął Bernd Rosemeyer, jeden z najlepszych kierowców wyścigowych w całej historii sportów motorowych. 28 stycznia 1938 roku, niespełna 28-letni kierowca poniósł śmierć w wypadku, do którego doszło podczas próby pobicia rekordu świata na autostradzie z Frankfurtu do Darmstadt. Prowadzony przez niego wyścigowy samochód Auto Union Typ C Stromlinien, koziołkował przy prędkości 440 km/h. Informacja o śmierci Rosemeyera zaszokowała ówczesną opinię publiczną. W owych czasach uchodził on bowiem za idola sportów motorowych. Dzięki niezwykle odważnemu stylowi jazdy fascynował miliony fanów na całym świecie. W 1935 roku, 25-letni wówczas kierowca otrzymał angaż w dziale sportowym przedsiębiorstwa Auto Union i 26 maja tego samego roku zadebiutował podczas wyścigów AVUS w Berlinie.* Już w pierwszym roku startów, Rosemeyer kilkakrotnie stanął na podium i zdobył Wielką Nagrodę Czechosłowacji w Brnie. Rok 1936 zapoczątkował erę Bernda Rosemeyera za kierownicą legendarnych "srebrnych strzał" - Silberpfeile.* Jako kierowca Auto Union Typ C V16, zdobył wszelkie możliwe tytuły: mistrza Europy, mistrza wyścigów szosowych Niemiec i górskiego mistrza Niemiec. Zwycięstwa w wyścigu Vanderbilt Cup, w lipcu 1937 roku w Nowym Jorku i w pierwszym angielskim Grand Prix w Donington, w październiku tego samego roku, rozsławiły jego imię na cały świat. W październiku 1937 r. Bernd Rosemeyer na autostradzie Frankfurt-Darmstadt ustanowił kilka rekordów świata. Jako pierwszy człowiek, jadąc publiczną drogą, przekroczył wówczas prędkość 400 km/h. W styczniu 1938, podjął próbę ustanowienia kolejnego rekordu za kierownicą specjalnie zmodernizowanego pojazdu Auto Union Stromlinien z 16-cylindrowym silnikiem (6,5 l poj., 545 KM).** Maksymalna prędkość bolidu wynosiła teoretycznie 456 km/h. Podczas próby na dzisiejszej autostradzie A5 między Frankfurtem a Heidelbergiem, w auto Rosemeyera jadące z prędkością prawie 440 km/h, uderzył silny podmuch wiatru. Samochód wypadł z drogi i kilkakrotnie koziołkował. Po śmierci Bernda Rosemeyera firma Auto Union AG Chemnitz wycofała się z udziału w biciu rekordów prędkości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Mercedes-Benz SLS AMG GT3 45. rocznica (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mercedes-Benz&m=2013-SLS_AMG_GT3_45th_Anniversary"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mercedes-Benz&m=2013-SLS_AMG_GT3_45th_Anniversary" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  5. [h=1][/h]Mercedes-Benz SLS AMG GT3 45. rocznica (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mercedes-Benz&m=2013-SLS_AMG_GT3_45th_Anniversary"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Mercedes-Benz&m=2013-SLS_AMG_GT3_45th_Anniversary" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  6. 45lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę Spistreści Nr strony 45lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę 2 Strategiakonsekwentnego rozwoju: "AMG Performance 50" 4 Dynamikai ekskluzywność – historia AMG 9 Przeglądmodeli AMG 10 Informacjew tym dokumencie dotyczą międzynarodowej oferty modeliMercedes-Benz i mogą różnić się zależnie od rynku Sportowamarka Mercedes-Benz obchodzi 45. urodziny 45lat AMG: rocznica,która rozpoczyna nową erę Mercedes-AMG zdradza szczegóły dotyczące modelu A 45 AMG. Najmocniejsza Klasa A rozpoczyna nową erę w 45-letniej historii tunera Mercedes-Benz – po raz pierwszy AMG zaoferuje sportowy kompakt. A45 AMG to prekursor najnowszej strategii "AMG Performance 50",przygotowanej z myślą o 50. urodzinach Mercedes-AMG GmbH. Firma zAffalterbach daje jasny sygnał co do swoich planów dynamicznegowzrostu, bazując na unikalnej gamie modeli. Ofensywa rozpoczyna sięjeszcze tego lata wraz z prezentacją najnowszego GL 63 AMG oraz SLSAMG GT. Światowapremiera A 45 AMG w pierwszym kwartale 2013 r. Podmaską najmocniejszej Klasy A zagości turbodoładowany,czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów. Opracowanyspecjalnie z myślą o A 45 AMG, generujemaksymalny moment obrotowy powyżej 400 Nm i ma ambicje, by zostaćklasowym prymusem zarówno w dziedzinie osiągów, jak i zużyciapaliwa. -Naszym celem jest stworzenie najmocniejszego, a jednocześnienajbardziej wydajnego produkowanego seryjnie samochodu kompaktowego zsilnikiem czterocylindrowym. Wraz z innymi sportowymi modelamikompaktowymi AMG, nowy model A 45 AMG będzie ucieleśnieniemstrategii "AMG Performance 50" - mówi Ola Källenius, szefMercedes-AMG GmbH. Zatransmisję siły napędowej do kół obu osi odpowiadazautomatyzowana, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMGSPEEDSHIFT DCT. Sportowe zawieszenie AMG z zaprojektowanąindywidualnie architekturą przedniej i tylnej osi orazelektrohydrauliczny układ kierowniczy zapewniają wyśmieniteprowadzenie, a nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwająwydajne hamulce AMG oraz trzystopniowy układ ESP z trybem "SPORT". ModelA 45 AMG adresowany jest do nowej grupy klientów w wieku od 30 do 45lat - młodszych od dotychczasowych nabywców AMG. Zawodowo spełnienii niezależni, szukają oni samochodu kompaktowego z dużym ładunkiemdynamiki i indywidualizmu. Przystępna cena pozwoli A 45 AMG zdobyćtakże zupełnie nowe rynki. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowanew I kwartale 2013 roku. ZaA 45 AMG podąży gama sportowych kompaktów AMG o zróżnicowanymcharakterze. Mercedes-AMG już we wczesnym etapie był zaangażowanyw konstruowanie przednio- i czteronapędowej platformy kompaktowychmodeli. Najbardziej dynamiczne wersje nowej Klasy A - A 250 Sportoraz A 220 CDI Sport - już teraz korzystają z przedniej osizaprojektowanej przez AMG, a także ze specjalnie zestrojonegozawieszenia oraz pięcioramiennych obręczy AMG w kolorze lśniącejczerni z oponami 235/40 R18. Więcejmodeli AMG z napędem na obie osie Napędna cztery koła będzie odgrywał w Mercedes-AMG większą rolę - ito nie tylko ze względu na rosnącą gamę SUV-ów i pojazdówterenowych. Obecnie firma oferuje cztery takie modele: ML 63 AMG, G63 i 65 AMG oraz GL 63 AMG. Nową erę zapoczątkuje właśnie A 45AMG, standardowo oferowany z napędem na obie osie. Strategiakonsekwentnego rozwoju: "AMG Performance 50" ModeleAMG cieszą się dużym popytem, szczególnie na trzech największychdla firmy rynkach, na których odnotowała ona w zeszłym rokuwyjątkowe wzrosty.Sprzedaż w USA wzrosła o 7 proc., w Niemczech - o 15 proc., a wChinach - niemal o 50 proc. Ostatnie miesiące przyniosły kolejneznaczące wzrosty – w rekordowym w historii firmy I kwartale br.sprzedaż wzrosła o 30 proc. AMGzamierza kontynuować ofensywę po 2012 roku i wnieść istotny wkładw wyniki Mercedes-Benz Cars. Bazując na ambitnej strategii "AMGPerformance 50", w najbliższych latach zaprezentuje kolejnesportowe modele. -Zadecydowaliśmy o rozszerzeniu naszej gamy modeli z obecnych 22 dookoło 30 w przyszłości. W ciągu pięciu lat chcemy zwiększyćglobalną sprzedaż z około 20 000 do 30 000 aut rocznie,zaznaczając naszą wiodącą pozycję w tym ekskluzywnym segmencie -podkreśla Ola Källenius. Poza nowym kompaktem i modelami SLS AMG GToraz GL 63 AMG, w przyszłości jeszcze bardziej istotną rolę wgamie AMG odegra Klasa S. Aktualna oferta, złożona z modeli S 63AMG i S 65 AMG oraz CL 63 AMG i CL 65 AMG, zostanie w najbliższychlatach dodatkowo poszerzona. Bysprostać rosnącemu popytowi, AMG odpowiednio zwiększa także moceprodukcyjne. W rezultacie nowy, dwulitrowy silnik AMG będzieprodukowany w zakładach Mercedes-Benz MDC Power w Kölledzie. Totutaj powstają czterocylindrowe jednostki, zasilające modele KlasyA i B. Na potrzeby nowego motoru AMG powstanie specjalna liniamontażowa. Oczywiście turbodoładowane jednostki produkowane będązgodnie z filozofią AMG: "jeden człowiek, jeden silnik".Cechą charakterystyczną każdego silnika jest emblemat z podpisemodpowiedzialnego zań inżyniera. 350placówekAMG Performance Center na 50-lecie Mercedes-AMG GmbH Strategia"AMG Performance 50" zakłada również debiuty na nowych,dynamicznych rynkach. AMG dostrzega znaczny potencjał wzrostu wkrajach takich jak Chiny, Rosja, Korea Południowa czy Brazylia.Główną rolęw realizacji strategii odgrywają centra AMG Performance Center; w 24krajach globu otwarto od 2008 roku około 270 takich placówek. Planyfirmy zakładają uruchomienie kolejnych 80 do 2017 roku. Przykłademstrategii rozwoju w Chinach jest nowe AMG Performance Center BeijingSanlitun, uruchomione 22 kwietnia 2012 roku, usytuowane w luksusowymcentrum handlowym Sanlitun Village North w północnej częściPekinu. W przeciwieństwie do uruchamianych wcześniej placówek AMG,nowy obiekt nie jest zintegrowany z salonem sprzedaży Mercedes-Benz.Powstał on w ramach indywidualnej koncepcji, która kładzie jeszczesilniejszy nacisk na ekskluzywną naturę marki AMG. Znakomitajakość obsługi klientów AMG Kolejnymważnym elementem strategii dynamicznego wzrostu "AMGPerformance50" jest rozszerzenie zakresu usług dla klientów AMG. Będąoni mogli odbierać auta bezpośrednio z centrali AMG. Po powitaniuprzez osobistego asystenta w AMG Private Lounge, otwartym w 2011roku, nabywców czeka zwiedzanie manufaktury i wizyta w AMGPerformance Studio, gdzie na indywidualne zamówienie powstająniepowtarzalne egzemplarze AMG. Wizyta obejmuje także odwiedzinydziału produkcji silników. To tam klienci mają unikalną okazję,by poznać inżynierów odpowiadających za ręczną produkcję sercaich samochodu, zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jedensilnik".
  7. To już 6 lat, od strasznego wypadku - Janusza Kuliga. Więcej w tym artykule : 6 Rocznica śmierci Janusza Kuliga
  8. 80. rocznica samochodów osobowych Volvo <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=i9OMD8uI28c"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=i9OMD8uI28c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×