Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'roadster' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 181 wyników

  1. Lamborghini Miura Roadster Lamborghini Miura Roadster to roadster firmy Lamborghini zaprojektowany przez Marcello Gandiniego. Po raz pierwszy zaprezentowany podczas Bruksela Motor Show w 1968 roku. W przeciwieństwie do modelu 350 GTS, Miura Roadster nie była tylko samochodem bazowym z odciętym dachem. Przeprojektowano tył, zastosowano nowe lampy, wydech. W założeniach Miura Roadster miała osiągać 280 km/h i przy okazji nie urwać głowy kierowcy. Zmieniono kąt nachylenia przedniej szyby oraz zmniejszono jej wysokość o 3 cm. Wewnątrz przeniesiono przyciski z podsufitki na deskę rozdzielczą. Silnik i układ jezdny zapożyczono z Miury P400. Samochód zaprezentowano na salonie w Brukseli 1968. Wzbudził spore zainteresowanie wśród potencjalnych klientów. Jednak firma Lamborghini nie podjęła się rozpoczęcia produkcji seryjnej. Jedyny egzemplarz Miury Roadster został sprzedany korporacji ILZRO zajmującej się produkcją stopów metali dla przemysłu motoryzacyjnego. Firma wykorzystała auto w celach reklamowych. Auto zmodernizowano. Większość standardowych elementów zastąpiono odpowiednikami z cynku. Samochód pomalowano na ciemnozielony kolor, co w połączeniu z czarnym podkładem dało ciekawy efekt. Wnętrze obszyto skórą w kolorze wielbłąda. Nadzorował to wszystko John Foster - jeden z projektantów Forda. Pojazd otrzymał nazwę ZN-75, jest to nazwa katalogowa stopu cynku. Miura ZN-75 reklamowała firmę ILZRO do 1981 roku, kiedy to przekazano ją bostońskiemu Muzeum Transportu, jednak nie pozostała tam na zawsze. Po odrestaurowaniu wielokrotnie zmieniała właścicieli. Obecnie jest w rękach francuskiego kolekcjonera z Nowego Yorku. Źródło: Wikipedia
  2. Nowe Audi TT Roadster dostępne już na polskim rynku Zdjęcia: Audi TT Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Kompaktowy, sportowy Roadster dostępny dla polskich klientów Audi virtual cockpit w wyposażeniu standardowym Do wyboru jeden z dwóch silników - benzynowy lub wysokoprężny – oba o pojemności dwóch litrów Poznań, 10 lutego 2015 r. Na polskim rynku debiutuje trzecia generacja Audi TT Roadster. Pierwsze wcielenie tego kompaktowego, sportowego samochodu ze składanym, tkaninowym dachem pojawiło się na rynku w roku 1999, a w roku 2007 r. zadebiutował jego następca. Nowe Audi TT Roadster oraz TTS Roadster to ikony sportowego stylu i pionierskich rozwiązań technicznych. Najnowsze Audi TT Roadster można już zamawiać w polskich salonach Audi. Czysto sportowy charakter tego samochodu ujawnia się tuż po zajęciu miejsca za jego kierownicą. W momencie otwarcia drzwi ożywia się Audi virtual cockpit – cyfrowa tablica rozdzielcza. Jej innowacyjność polega na tym, że wszystkie wyświetlane na niej informacje, począwszy od opcjonalnej mapy nawigacji aż po duży, centralnie umiejscowiony obrotomierz w wersji TTS Roadster, to wysokiej jakości obraz wyświetlany na cyfrowym ekranie. Innowacyjna jest też koncepcja obsługi MMI, dająca możliwość swobodnego wyszukiwania tekstowego i sterowania głosowego. Nowe Audi TT Roadster to prawdziwa maszyna do jazdy – mocna, wydajna i konsekwentna. Prowadzi się je bardzo sportowo. Dzięki precyzyjnie działającemu, progresywnemu wspomaganiu układu kierowniczego o bezpośrednim przełożeniu, samochód spontanicznie wchodzi w zakręty. Nowo zaprojektowany stały napęd na cztery koła quattro daje wiele radości z jazdy i stabilizuje auto. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, w które wyposażono ten model, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i typu kierowcy, optymalnie rozdziela momenty napędowe między przednią i tylną oś. Audi TT Roadster z jednostką napędową 2.0 TDI oznaczono jako „ultra“. Jego spalanie to jedynie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei poziom emisji dwutlenku węgla, to zaledwie 114 g na km. To nowy rekord w segmencie samochodów sportowych. Cena wyjściowa Roadstera w wersji z silnikiem 2.0 TFSI i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów to 173 840 PLN. Już w tym wariancie znajdziemy rozbudowany pakiet bezpieczeństwa, reflektory ksenonowe plus, system Audi active lane assist czy funkcję Start-Stop. Samochód standardowo wyposażony jest także we wspomniany Audi virtual cocpit, MMI radio z odtwarzaczem CD i ośmioma głośnikami oraz pięcioramienne, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich. Na pierwszy rzut oka Nowe Audi TT Roadster Koncepcja, stylistyka zewnętrzna, karoseria i dach - dwumiejscowy roadster: długość 4,18 m, rozstaw osi 2,51 m, krótkie zwisy, masa własna od 1320 kg, pojemność bagażnika 280 litrów - atletyczna, czysto sportowa stylistyka będąca reminiscencją pierwszej generacji modelu TT - na życzenie dostępne są reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix - karoseria wykonana zgodnie z założeniami Audi Space Frame (ASF) - w standardzie lekki akustyczny dach tkaninowy z napędem elektrycznym Stylistyka wnętrza, obsługa i wyposażenie - płynny i lekki przebieg linii, nowa paleta kolorów i materiałów - konsekwentna koncentracja na potrzebach kierowcy, nowo zaprojektowane sportowe fotele - obsługa klimatyzacji w nawiewach - cyfrowy Audi virtual cockpit, nowa koncepcja obsługa MMI, efektywne sterowanie głosowe - najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie infotainment - w ofercie m. in. nawigacja MMI Navigation plus, system Audi connect z modułem LTE i sprzęt nagłaśniający Bose Surround Sound System – na życzenie dostępne są najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy Napęd - dwa silniki czterocylindrowe o mocy od 135 kW (184 KM) do 169 kW (230 KM) - jednostka 2.0 TDI ultra zużywa zaledwie 4,3 litra oleju napędowego na 100 km (114 g CO2 na km) - sześciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic dostępna z silnikiem benzynowym - stały napęd na cztery koła quattro dostępny dla wersji z silnikiem TFSI, nowo zaprojektowane sprzęgło wielopłytkowe, zapewniające najwyższą radość z jazdy i bezpieczeństwo Podwozie - złożone zawieszenie kół, czterowahaczowe zawieszenie osi tylnej - progresywne wspomaganie układu kierowniczego w wyposażeniu seryjnym - na życzenie system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride - odłączany system stabilizacji toru jazdy ESC z selektywnym rozkładem napędu na poszczególne koła - lekkie koła o średnicy 17 cali, opcjonalnie dostępne obręcze do średnicy 20 cali Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Sportowiec ze składanym dachem: nowe Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster · Kompaktowy roadster przykuwa uwagę wysublimowaną stylistyką i dynamicznymi właściwościami jezdnymi · Innowacyjny Audi virtual cockpit zastąpił analogowe wskaźniki · Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego podkreśla: „w tym samochodzie nasze nowoczesne rozwiązania techniczne są jeszcze bardziej udoskonalone“ Więcej zdjęć: Audi TT Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Audi TTS Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt, 25 września 2014 r. Puryzm w swej najczystszej formie: na Paryskim Salonie Samochodowym koncern z Ingolstadt zaprezentuje nowy model TT Roadster i TTS Roadster. To kompaktowe, dwuosobowe auta wyznaczają nowe standardy pod względem stylistyki, napędu i podwozia. Prawdziwą gratką trzeciej generacji TT jest Audi virtual cockpit. Po raz pierwszy, ta cyfrowa tablica rozdzielcza koncentruje wszystkie informacje w polu widzenia kierowcy. To rewolucyjna koncepcja. Za to właśnie rozwiązanie Audi TT zdobyło nagrodę Car Connectivity Award, a jego wnętrze zostało uznane za „innowacyjne wnętrze roku“ w konkursie Automotive Interiors Expo Awards. „Idea stworzenia kompaktowego roadstera w oparciu o jasne zasady geometryczne legła u podstaw projektu Audi TT jesienią 1994 roku ” – opowiada prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Już od pierwszej jego generacji był to sportowy samochód, który czuło się wszystkimi zmysłami – to maszyna do jazdy, o niebanalnej stylistyce. W nowym TT Roadster z ogromną konsekwencją rozwinęliśmy tę koncepcję i jeszcze bardziej ulepszyliśmy zastosowane tam rozwiązania techniczne, dodając takie innowacje jak m.in. Audi virtual cockpit.” Zdecydowana stylistyka spotyka się tu z ponadczasową estetyką – modele TT Roadster i TTS Roadster trzeciej generacji kontynuują wielką tradycję. Styliści Audi dokonali nowej interpretacji klasycznej linii tego modelu i uzupełnili ją o innowacyjne komponenty. Stworzony całkowicie od podstaw: system obsługi Koncepcja systemu obsługi nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster skupia się na kierowcy. Nowa, wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wariantach. Zmodernizowany terminal MMI, dzięki zupełnie nowej logice obsługi, wyposażono jedynie w sześć stałych przycisków. Dodatkowo obsługę przyrządów podczas jazdy ułatwia sterowanie głosowe. W kombinacji z nawigacją MMI Navigation plus, montuje się panel dotykowy MMI touch – regulator obrotowy, który na powierzchni ma pole wrażliwe na dotyk. Za jego pomocą, kierowca może poruszać się po listach, powiększać mapy i wprowadzać odpowiednie znaki. Struktura menu terminala MMI przypomina strukturę menu smartfona i zawiera również opcję swobodnego wyszukiwania tekstowego. Do wszystkich ważnych funkcji można dojść za pomocą kilku kliknięć. Przyciski boczne dają dostęp do inteligentnie połączonych ze sobą funkcji i opcji. Kluczową innowacją, którą znajdziemy w nowej generacji TT, jest Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa deska rozdzielcza, ze swymi wszechstronnymi, dokładnymi wskaźnikami, zastąpiła tu instrumenty analogowe oraz monitor MMI. 12,3-calowy wyświetlacz może pracować w dwóch trybach. W trybie widoku klasycznego na pierwszym planie znajduje się prędkościomierz i obrotomierz, a w trybie „infotainment“ na pierwszy plan wysuwa się mapa nawigacji. W modelu TTS Roadster dostępny jest jeszcze trzeci, wyjątkowy, sportowy tryb, w którym główne miejsce zajmuje obrotomierz. Taka koncepcja nawiązuje do pokrewieństwa auta ze sportami motorowymi. Na szczególną uwagę zasługuje uproszczone sterowanie głosem. Funkcja ta, zastosowana w nowym TT Roadster, rozumie także język potoczny, dlatego każde polecenie można obsłużyć za pomocą setek kombinacji komend. W menu telefonu wystarczy wywołać kontakt mówiąc po prostu „Chcę rozmawiać z Piotrem” lub „Połącz z Piotrem” i wykonać telefon. Ponadto sterowanie głosem naturalnym zintegrowano z nawigacją, radiem i multimediami, stąd prowadzący samochód może swobodnie, a jednocześnie z przewidywalną konsekwencją nimi sterować. Radość z jazdy otwartym samochodem: koncepcja Nowe Audi TT Roadster łączy dynamikę pojazdu sportowego z emocjami, jakich dostarcza jazda otwartym, dwuosobowym samochodem. Podróżujący tym autem poczują i dynamikę i emocje dzięki wzmocnieniom w podwoziu i w karoserii, która ma znacznie lepszą sztywność skrętu oraz wyższy komfort przenoszenia drgań. Nowe Audi TT Roadster, stojące na jezdni, jest sportowe, kompaktowe i nisko zawieszone. Ze swą długością - 4177 mm, jest o 21 mm krótsze niż poprzednik. Rozstaw osi wzrósł jednak o 37 mm do 2505 mm, co z kolei wpłynęło na skrócenie zwisów. Mając 1832 mm szerokości, nowe Audi TT Roadster jest o 10 mm węższe niż poprzedni model. Wysokość to 1355 mm (mniej o 3 mm). Przy zamkniętym dachu współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie cw 0,30. To najlepszy wynik w segmencie kompaktowych samochodów sportowych. By go osiągnąć, cztery pierścienie postawiły na połączenie wyrazistej stylistyki z doskonałą aerodynamiką. Przód tego otwartego, sportowego auta z wyraźnymi, poziomo przebiegajacymi liniami, daje wrażenie siły i energii. Podobnie jak w Audi R8, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe jest szeroka i płaska. Symbol Audi – cztery pierścienie – dokładnie tak samo jak w R8 osadzono na masce. W wersji bazowej modelu, wloty powietrza łączą się ze sobą i podzielone są dwiema pionowymi listwami. Także w reflektorach umieszczono dwa pionowe elementy świetlne, emitujące światło do jazdy w dzień. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory diodowe. Wkrótce po wprowadzeniu samochodu na rynek dostępne będą także reflektory diodowe Matrix LED, w których małe, oddzielnie regulowane diody świetlne emitują światła drogowe. W dostępnych wraz z opcją Matrix LED kierunkowskazach ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania – kolejnej innowacji marki Audi – sygnał świetlny przebiega zawsze od środka do zewnątrz, w kierunku skręcania. Płaskie i napięte górne partie nowych modeli TT Roadster i TTS Roadster są wyraźnie, optycznie oddzielone od karoserii, a definiuje je zwarty kształt bocznych szyb. Z profilu wiele detali pojazdu nawiązuje do klasycznej stylistyki pierwszej generacji TT. Boki są muskularne, a kontur progów tworzy wyraźną krawędź, na której załamuje się światło. Szerokie wnęki kół wyglądają niczym niezależne figury geometryczne. Przednia wnęka przełamuje krawędź maski silnika, która to krawędź, w postaci linii Tornado, ciągnie się dalej ku tyłowi auta. Pod klasyczną, okrągłą pokrywą wlewu paliwa, umieszczoną po prawej stronie pojazdu, kierowca nie znajdzie już korka. Tankować można bezpośrednio - niczym w samochodach wyścigowych. Poziome linie z tyłu pojazdu również podkreślają szerokość tego otwartego samochodu sportowego. Listwy świetlne w seryjnych, diodowych światłach tylnych powtarzają motyw reflektorów przednich i są cały czas włączone. Trzecie światło hamowania - płaskie pasmo biegnące u brzegu pokrywy bagażnika, optycznie łączy obie tylne jednostki świetlne. Końcówki rur układu wydechowego umieszczono w obrębie dyfuzora. Przy prędkości powyżej 120 km/h, z pokrywy bagażnika wysuwa się spojler, który poprawia docisk na tylnej osi. Lekki i cichy: dach Podobnie jak wszystkie inne kabriolety marki Audi, nowe modele TT Roadster i TTS Roadster wyposażone są w składany elektrycznie, tkaninowy dach. Dach dostępny jest standardowo w kolorze czarnym, szarym Titan lub Jive i perfekcyjnie wpisuje się w linię stylistyczną pojazdu. Elementy jego konstrukcji zbudowano z magnezu, aluminium, stali i tworzyw sztucznych. Całość waży jedynie 39 kg, trzy kilogramy mniej niż poprzednio. Taka oszczędność wprost wpłyneła na wagę pojazdu i jego środek ciężkości. Podczas otwierania, dach składa się na kształt litery „z” i tworzy płaski pakiet. Aluminiowa skrzynia w której się znajduje nie pomniejsza pojemności 280-litrowego bagażnika. Napęd z dwoma silnikami elektrycznymi otwiera lub zamyka dach w 10 sekund, także podczas jazdy z prędkością do ok. 50 km/h. Dzięki skomplikowanej technice napinania tkaniny, zamknięty dach jest dobrze naciągnięty także przy dużych prędkościach. Zapewnia to homogeniczny wygląd, a pomaga w tym poprzeczne ożebrowanie. Dach akustyczny, zapewniający bardzo dobrą izolację termiczną oraz niski poziom hałasu związanego przede wszystkim z powietrzem opływającym pojazd podczas jazdy, to w przypadku Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster element wyposażenia seryjnego. Gruba warstwa włókniny nad czarną podsufitką daje duży komfort akustyczny i termiczny. Zależnie od częstotliwości, poziom hałasu we wnętrzu, w stosunku do poprzedniego modelu, zdołano zredukować nawet o 6 dB. W dachu ukryto antenę do odbioru stacji radiowych. Elektrycznie wysuwana siatkowa osłona od wiatru i siedzenia sportowe S z funkcją ogrzewania strefy głowy dostępne są opcjonalnie. Inteligentna konstrukcja kompozytowa: karoseria Karoseria nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster to kolejny stopień ewolucji idei Audi Space Frame (ASF). Karoseria bazuje na koncepcji modułowej poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Bardzo twarde komponenty z formowanej na gorąco stali wzmacniają przednią część karoserii i podłogę przedziału pasażerskiego. Sam przedział pasażerski, wszystkie zewnętrzne powłoki i dodatkowe elementy karoserii wykonano z klasycznych półproduktów aluminiowych – węzłów, wytłaczanych profili i blach. Ciężar Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI i manualną skrzynią biegów wynosi tylko 1320 kg. Inżynierowie Audi znacznie udoskonalili poziom bezpieczeństwa TT Roadster w przypadku kolizji, stosując koncepcję inteligentnej budowy kompozytowej. W porównaniu z Coupé, karoseria Roadstera została w wielu ważnych obszarach zmodyfikowana. Wykonane z aluminium słupki A kryją w swym wnętrzu drugi słupek ze stali, a ten z kolei ma w środku masywną stalową rurę. Wewnętrzne, stalowe żebra podkreślają wytrzymałość aluminiowych progów. Stalowe elementy w kształcie litery „v” wzmacniają strefy pod silnikiem i pod bagażnikiem oraz łączą wsporniki osi. Masywna, zbudowana z dwóch profili skrzynkowych ścianka, oddziela wnętrze od bagażnika Audi TT Roadster i TTS Roadster. Ścianka ta zastąpiła belkę podłogową stosowaną w modelu Coupé. W górnej jej części zamontowano klasyczny motyw stylistyczny TT – stalowe, elegancko zaokrąglone pałąki ochronne. Płyty montażowe zamykają otwory w tylnej ścianie, w której standardowo umieszczono tunel. Mocne i wydajne silniki Na początek, nowe Audi TT Roadster dostępne będzie z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI i jednym TFSI. Mocniejsza jednostka TFSI podkreśli z kolei efektywność nowego TTS Roadster. Mające moc odpowiednio 135 kW (184 KM), 169 kW (230 KM) i 228 kW (310 KM), jednostki te są znacznie szybsze niż poprzednie silniki, a zużywają mniej paliwa. Dzięki modułowej, poprzecznej budowie płyty podłogowej, wszystkie silniki mają taką samą pozycję montażową, pociągającą za sobą szereg korzyści pod względem ułożenia poszczególnych elementów. System Start-Stop to element wyposażenia seryjnego. W połączeniu z opcjonalnym systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select (element wyposażenia seryjnego w Audi TTS Roadster), regulowane brzmienie silnika jest jeszcze głębsze. Moc 135 kW (184 KM) i moment obrotowy 380 Nm: już silnik 2.0 TDI ultra jest naprawdę sportową jednostką. Ten dwulitrowy motor wysokoprężny, podobnie jak wszystkie jednostki napędowe w rodzinie TT, spełnia normę Euro 6. Zużywa średnio 4,3 litra benzyny na 100 km i emituje 114 g CO2 na kilometr – to nowy rekord w tym segmencie samochodów. Silnik 2.0 TFSI w Audi TT Roadster ma moc 169 kW (230 KM) i moment obrotowy 370 Nm, a w Audi TTS Roadster aż 228 kW (310 KM) i 380 Nm. Ten topowy model charakteryzuje się świetnymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, wynosi 250 km/h. Ruchome klapy w układzie wydechowym podkreślają sportowy dźwięk pracy silnika. Standardowo, moc napędu kierowana jest z silnika 2.0 TFSI do manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów, a opcjonalnie – do sześciostopniowej automatycznej skrzyni S tronic. Ta dwusprzęgłowa przekładnia umożliwia zmianę biegów bez odczuwalnych opóźnień. Biegi można zmieniać również za pomocą montowanych opcjonalnie manetek przy kierownicy. Jeśli kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, a system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie „efficiency “, przekładnia S tronic przełącza się na wolny bieg. Nowa rozwiązanie: stały napęd na cztery koła quattro Stały napęd na cztery koła quattro od podstaw przeprojektowano. Dostępny na życzenie w Audi TT Roadster z silnikiem 2.0 TFSI, w modelu TTS Roadster jest elementem wyposażenia seryjnego. Podczas normalnej jazdy, jego elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe, zależnie od sytuacji na drodze, właściwości nawierzchni i stylu prowadzenia pojazdu przez kierowcę, rozdziela momenty napędowe optymalnie między przednią i tylną osią. Dzięki elektronicznemu zarządzaniu sprzęgłem, udało się połączyć radość z jazdy i bezpieczeństwo. Podczas jazdy sportowej, moc przekazywana jest głównie na oś tylną i dosłownie wciska nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster w zakręt. Na nawierzchni o niskim współczynniku tarcia możliwy jest kontrolowany, bezpieczny drifting. W trzeciej generacji TT po raz pierwszy zintegrowano stały napęd na cztery koła quattro z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Kierowca sam określa charakterystykę pracy silnika oraz wsparcia układu kierowniczego, wybierając czy systemy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency lub individual. Ponadto Audi drive select reguluje funkcjonowanie szeregu opcjonalnych układów technicznych, w tym adaptacyjnego elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride (element wyposażenia seryjnego modelu TTS Roadster) i sześciostopniowej przekładni automatycznej S tronic. W tłokach amortyzatorów cyrkuluje syntetyczny olej węglowodorowy, zawierający cząsteczki magnetyczne mikroskopijnych rozmiarów. W każdym z przednich amortyzatorów zmieszczono jego po 154 ml, a w tylnych amortyzatorach – po 185 ml. Jeśli w cewce pojawi się napięcie, to powstaje pole magnetyczne, zmieniające położenie cząsteczek. Ustawiają się one poprzecznie do kierunku ruchu oleju, hamując jego przepływ przez kanały amortyzatorów. Sterownik nieustannie analizuje zachowanie prowadzącego pojazd i stan jezdni. Zależnie od trybu pracy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, nowe Audi TT Roadster i TTS Roadster dają się prowadzić komfortowo, neutralnie lub bardzo dynamicznie. W trybie dynamic uwidacznia się ich cały sportowy potencjał. Szczególnie podczas podczas szybkiego pokonywania zakrętów „spaja“ Roadstera z drogą, zapobiega zbyt dużemu wychylaniu oraz sprawia, że reakcja pojazdu na ruch kierownicą jest jeszcze bardziej spontaniczna. Podczas hamowania, Audi magnetic ride ogranicza tzw. nurkowanie. Sportowe i stabilne podwozie Przednie zawieszenie nowych Audi TT Roadster i TTS Roadster to konstrukcja McPhersona. Jej aluminiowe komponenty redukują ciężar masy nieresorowanej. Koła zębate progresywnego wspomagania układu kierowniczego są tak zestrojone, że wraz ze skrętem kierownicy przełożenie jest coraz bardziej bezpośrednie. Zawieszenie osi tylnej z czterama stalowymi wahaczami na koło, niezależnie od siebie pochłania siły wzdłużne i poprzeczne. Zaawansowane podwozie, jego dynamiczna regulacja oraz progresywne wspomaganie układu kierowniczego, przyczyniają się do bardzo precyzyjnego, sportowego manewrowania pojazdem. W ramach pakietu S line, w modelu TTS oraz w przypadku gdy pojazd wyposażony jest w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, karoserię umieszczono o dziesięć milimetrów niżej. Audi TT Roadster 2.0 TFSI i Audi TT Roadster 2.0 TDI standardowo zjeżdżają z taśmy produkcyjnej na 17-calowych kołach o lekkiej konstrukcji, z których każde waży jedynie 8,7 kg. Opony mają wymiary 225/50. W modelu TTS Roadster, koła mają rozmiar 18 cali, a opony 245/40. Paleta felg dostępnych opcjonalnie sięga średnicy 20 cali. Nowo zaprojektowane opony charakteryzują się lepszymi właściwościami jezdnymi przy znacznie obniżonym tarciu. Za dużymi kołami znajdują się hamulce, których działanie, dzięki dokładnemu, sprężystemu skokowi pedału, kierowca może precyzyjnie stopniować. Zależnie od wersji silnikowej, wentylowane od wewnątrz tarcze przednie mają średnicę od 312 do 338 mm. Przednia oś modelu TTS Roadster wyposażona została w nowo zaprojektowane, wyjątkowo lekkie szczęki hamulcowe wykonane z aluminium. Elektromechaniczny hamulec postojowy, niezależnie od wariantu silnikowego, działa na koła osi tylnej. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, to doskonałe uzupełnienie sportowych właściwości jezdnych pojazdu. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentów napędowych. W razie potrzeby sprawia ono, że siły są przekazywane z przedniego koła toczącego się po wewnętrznej stronie zakrętu na przednie koło zewnętrze (napęd przedni), a w wariantach z napędem quattro także na koło tylne. Równocześnie różnica sił ciągu sprawia, że nowe Audi TT wchodzi w zakręt bardzo lekko, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Osoba prowadząca pojazd może więc bardziej precyzyjnie i neutralnie pokonywać zakręty, a pojazd znacznie zyskuje na dynamice i na stabilności. Tryb sportowy umożliwa niemalże wyczynową jazdę. Ułatwia prowadzenie i kontrolę nad pojazdem w drifcie. Nowa linia: stylistyka wnętrza Wnętrze nowych Audi TT Roadster i Audi TTS Roadster daje kierowcy wrażenie uszytego na miarę garnituru. Przede wszystkim przy zamkniętym dachu ma ono bardzo intymny charakter, daje poczucie ochrony, ale siedzący we wnętrzu nie mają uczucia, że zamknięto ich na niewielkiej przestrzeni. Widziana ze środka krawędź karoserii znajduje się wysoko, a nowo zaprojektowane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami zamontowano nisko. Łącznie ważą one pięć kilogramów mniej niż siedzenia w poprzednim modelu. Opcjonalnie można zamówić fotele sportowe S (element seryjnego wyposażenia Audi TTS Roadster) z mocno zarysowanymi, regulowanymi pneumatycznie bokami. Dzięki swemu lekkiemu, prawie unoszącemu się w powietrzu przebiegowi linii, wnętrze stanowi kontynuację stylistyki zewnętrznej. W centrum koncepcji wnętrza znajduje się kierowca. Wszystkie elementy obsługi zgrupowano wokół niego – to wyraźna deklaracja sportowej, dynamicznej jazdy. Obudowy drzwi i konsola środkowa mają opływowe, korespondujące ze sobą kontury. Spoglądając z góry, smukła tablica rozdzielcza przypomina powierzchnię nośną skrzydła samolotu. Okrągłe nawiewy, kolejny motyw typowy dla modeli TT, przywodzą na myśl silniki lotnicze. Ukryto w nich elementy obsługi klimatyzacji lub opcjonalnej, komfortowej klimatyzacji automatycznej. Wykonane z wysoką precyzją nawiewy to przykład wysokich wymagań, jakie Audi stawia wobec funkcjonalności, stylistyki i jakości wykończenia całego wnętrza. Wysokiej jakości: kolory i wykończenia W porównaniu z poprzednikiem, nowe Audi TT Roadster dostępne jest teraz w jeszcze bardziej wyrazistej i barwniejszej palecie kolorów. Klienci mogą wybrać jeden z jedenastu lakierów karoserii, w tym jeden kolor dostępny wyłącznie w pakiecie S line. Paleta obejmuje siedem nowych barw, które udostępniono dla modeli TT, w tym dwa całkowicie nowe w ofercie Audi lakiery: szary Nano i czerwony Tango. Model TTS dostępny jest dodatkowo w kolorze czarnym Panther z efektem kryształowym oraz pełnym wyrazu kolorze niebieskim Sepang. Nową paletę kolorystyczną zaproponowano także dla wnętrza. Zarówno w przypadku Audi TT, jak i Audi TTS można wybrać jeden z trzech odcieni. Obok czerni są to barwy szary Fels i brązowy Palomino. Po raz pierwszy Audi oferuje w pakiecie S line także drugi kolor – szary Rotor – dostępny oczywiście także ze sportowymi, kontrastowymi szwami. Nabywcy modelu TTS mogą również zamówić sportowy odcień skór tapicerki – czerwony Express. Dostępne wyposażenie nowego Audi TTS daje możliwość jeszcze bardziej zindywidualizowanego doboru elementów wnętrza, takich jak: kolorowe akcenty na oparciach sportowych foteli S, na bokach konsoli środkowej i na pierścieniach okalających nawiewy. Miłośnicy wyjątkowych rozwiązań mogą skorzystać z wielu możliwości indywidualizacji wnętrza swojego pojazdu jakie oferuje Audi. Siedzenia dostępne są z obiciami z różnych tkanin, Alcantary i skór. Uzupełnieniem są tu trzy pakiety skórzane. Środkowe części siedzisk sportowych foteli S, wykonanych z cennej skóry Feinnappa, mają charakterystyczne obszycie w kształcie rombów. Wyjątkową opcją jest możliwość zamówienia linii wzorniczej „design selection niebieski Admiral“, na którą składają się: dopasowane kolory skór, kontrastowe szwy, ciemne aluminium, dopasowany lakier i specjalne tkaninowe dywaniki. Na potrzeby modelu TTS styliści Audi stworzyli innowacyjną, laserową teksturę powierzchni konsoli. Ma ona lekko żłobioną strukturę plastra miodu, która nadaje Audi TTS jedynego w swoim rodzaju wyglądu. Komfortowe wyposażenie Bogate wyposażenie seryjne, m. in. reflektory ksenonowe Xenon plus, klimatyzacja i radio MMI, można uzupełnić o szereg sportowych, praktycznych i komfortowych elementów wyposażenia dodatkowego. Opcjonalne systemy wsparcia kierowcy w TT Roadster i TTS Roadster są bardzo zaawansowane technicznie. Montowany seryjnie w TT z silnikiem 2.0 TFSI oraz w TTS asystent zmiany pasa ruchu Audi side assist, dzięki pomiarom radarowym zwiększa bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu, a aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist delikatnie ingerując w ruchy kierownicy sprawia, że nasz roadster porusza się danym pasem ruchu. Asystent parkowania z funkcją rozpoznawania otoczenia samoczynnie kieruje samochód w luki parkingowe i pozwala równie łatwo z nich wyjechać. Elementem wyposażenia opcjonalnego jest funkcja rozpoznawania znaków drogowych, a wyposażenia seryjnego funkcja rekomendacji przerw podczas jazdy. Na szczycie modułowego programu elementów infotainment znajduje się nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch. Nawigacja ta korzysta z procesora graficznego Tegra 30 produkowanego przez kooperanta Audi, firmę Nvidia. Oczywistym jest, że internet na pokładzie Audi TT wykorzystuje szybki standard transferu danych LTE (Long Term Evolution). Audi connect zapewnia ponadto możliwość korzystania w samochodzie z dobrze znanych, zindywidualizowanych usług online – Google Earth i Google Street View oraz dostęp do portali społecznościowych Twitter i Facebook. Nowością jest możliwość streamingu mediów dostępnych online. Aplikacja MMI connect App zapewnia dostęp do usług takich jak Aupeo! i Napster. Za pomocą Audi phone box można podłączyć w pojeździe aparat komórkowy, a mikrofon umieszczony w pasach bezpieczeństwa zapewnia doskonałą jakość głosu nawet podczas telefonowania przy otwartym dachu. Opcjonalny system nagłaśniający Bang & Olufsen Sound System ma moc 680 W i dwanaście głośników. Osłony głośników niskotonowych są wykonane z oksydowanego aluminium i mają specjalny kształt. Zdobi je logo tego duńskiego producenta wysokiej klasy sprzętu HiFi. Biały diodowy światłowód nadaje systemowi szczególnej elegancji. Zwłaszcza nocą. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Audi Front 225 Roadster Więcej zdjęć: Audi Front 225 Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Roadster, karoseria Horch Rok produkcji: 1935 Silnik: rzędowy, sześciocylindrowy Pojemność skokowa: 2257 cm3 Moc: 50 KM przy 3300 obr./min Napęd: na oś przednią Długość: 4700 mm Ciężar własny: 1350 kg Prędkość maks.: 115 km/h Zużycie paliwa: 14 – 16 litrów/100 km Cena: 7950 marek Okres produkcji: 1933 – 1938 (dotyczy całej serii Audi Front) Liczba egzemplarzy: 2 roadstery na IAA Berlin 1935, cała seria – 4408 samochodów Na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Berlinie, w roku 1935, Auto Union zaprezentowało atrakcyjny, elegancki, sportowy model Roadster, zbudowany na podwoziu Audi Front 225. Projekt pojazdu wykonało biuro konstrukcyjne zakładów Horch. Pod maską samochodu znalazły się zmodernizowane rozwiązania techniczne zapożyczone z zaprezentowanego po raz pierwszy w 1933 roku modelu Audi Front. Auto wyróżniało się tym, że miało napęd na przednią oś, centralną ramę typu skrzynkowego i napędzane było sześciocylindrowym silnikiem Wanderer. Pojemność jednostki napędowej zwiększono do 2,3 litra, co pozwoliło uzyskać 50 KM mocy. Skrzynię biegów umieszczono przed silnikiem, maska musiała zostać zatem znacznie wydłużona. Dzięki takiemu zabiegowi, samochód nabrał jednak szczególnej elegancji. Stosunkowo wysoka cena, 7950 reichsmarek, spowodowała, że auto nie cieszyło się zbyt dużym zainteresowaniem nabywców, dlatego ostatecznie nie wyprodukowano planowanej krótkiej serii tego modelu. Poprzestano jedynie na dwóch prototypach. Pokazany tu samochód to wierna kopia, zbudowana na oryginalnym podwoziu Audi Front. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Aston Martin V12 Vantage S Roadster (2015)
  6. VW Golf GTI Roadster - Weltpremiere beim GTI-Treffen 2014 am Wörthersee
  7. Światowa premiera „GTI Roadster”: wirtualny super GTI z gry na Sony PS3 stał się rzeczywistością - Podczas zlotu GTI nad Wörthersee Volkswagen zaprezentował „GTI Roadster” o mocy 503 KM, stworzonego dla gry „Gran Turismo 6” - Kolejna premiera: studyjny sportowy Golf R 400 Więcej zdjęć: VW GTI Roadster fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 2 czerwca 2014 r. – Zlot GTI nad Wörthersee to kultowa impreza dla wszystkich fanów motoryzacji. W dniach 28 – 31 maja austriackie Reifnitz stało się mekką dla ponad 150 tysięcy miłośników GTI. Tradycyjnie największą atrakcją zlotu jest światowa premiera studyjnego samochodu, zaprojektowanego przez inżynierów i stylistów Volkswagena specjalnie na tę okazję. Prezentowany w tym roku model jest rezultatem współpracy między Volkswagenem i Sony Computer Entertainment i został stworzony dla gry „Gran Turismo 6” na Sony PS3. Volkswagen przeniósł „GTI Roadster, Vision Gran Turismo” ze świata wirtualnego w rzeczywisty. Najnowsze auto z kultowej serii modeli z Wolfsburga przyspiesza do 100 km/h w 3,9 sekundy. W tym roku nad Wörthersee zaprezentowany został także wyjątkowy Golf GTI, o którego tuning zadbali uczniowie Volkswagena. 29 maja o godzinie 13.00 Volkswagen zaprezentował największą atrakcję tegorocznego zlotu GTI – przeniesionego z gry na PS3 do realnego świata „GTI Roadster”. „GTI Roadster, Vision Gran Turismo” jest samochodem sportowym z najwyższej półki. To otwarte, dwuosobowe auto jest napędzane silnikiem V6 biturbo 3,0 l. o mocy 370 kW/503 KM. Potężna moc silnika TSI jest przenoszona na wszystkie koła (napęd 4MOTION) o rozmiarze 20 cali, przez 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową (DSG). Na przyspieszenie do 100 km/h ten ważący 1.420 kg samochód sportowy potrzebuje zaledwie 3,6 sekundy. Zespół designerów pod kierownictwem Klausa Bischoffa stworzył „GTI Roadster” jako rozwinięcie wizualnej koncepcji przedstawionego w 2013 roku nad Wörthersee studyjnego „Design Vision GTI”. Największe podobieństwa między tymi dwoma koncepcyjnymi autami widoczne są w obrębie słupków C i progów, które zostały wysunięte na zewnątrz nadwozia. Uwagę zwraca także duże tylne skrzydło pokrytego czerwonym metalicznym lakierem modelu GTI oraz drzwi otwierające się w górę i do przodu. „GTI Roadster” ma zdecydowanie krótszy rozstaw osi (2.494 mm), niż seryjne GTI i „Design Vision GTI”. Ze względu na niewielką wysokość (1.090 mm) i ekstremalną szerokość w stosunku do wysokości (1.894 mm), proporcje są wyjątkowo sportowe. Także z tyłu nadwozia styliści postawili na trójwymiarowość płaszczyzn. We wnętrzu „GTI Roadster”, zgodnie z zasadami obowiązującymi w samochodach wyścigowych, projektanci świadomie zrezygnowali z elementów dekoracyjnych i wyrazistej kolorystyki. Oprócz „GTI Roadster”, Volkswagen prezentuje także Golfa R 400. Pokazuje on sportowy potencjał serii Golfa, który zadebiutował dokładnie przed 40 laty i stał się jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Stworzone przez Volkswagen R GmbH ekstremalnie sportowe auto rozwija moc odpowiednią do swojej nazwy – 400 KM (294 kW). Silnik 2.0 TSI, z genami wyścigowego Polo WRC, przyspiesza Golfa do 100 km/h w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 280 km/h. Maksymalny moment obrotowy 450 Nm jest dostępny już od 2.400 obr./min. Całą koncepcję wyjątkowo dynamicznego Golfa R 400 charakteryzuje dbałość o każdy detal, począwszy od silnika, przez stały napęd na wszystkie koła 4MOTION, sportowe zawieszenia aż po znacznie zmodyfikowane nadwozie. Golf R 400 pokryty jest lakierem Silver Flake, dach ma kontrastowy, czarny kolor z połyskiem, a obudowy lusterek wykonano z karbonu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Volkswagen GTI Roadster Concept (2014)
  9. Nissan Kaze Concept - roadster, ktry robi wraenie Zasadniczo równie dobrze mogłoby być to auto innej marki
  10. Lamborghini Veneno Roadster zostało zaprezentowane klientom na... lotniskowcu Fajny pomysł i - biorąc pod uwagę wygląd Veneno - nieprzypadkowy
  11. Lamborghini Veneno Roadster (2014)
  12. Lamborghini Veneno Roadster - pierwsze zdjcia Płacisz 3,9 mln euro i nie dostajesz dachu. Ale bida
  13. Zaskakujący klasyk... Więcej: 1967 Datsun Roadster - Super Street Magazine
  14. Jaguar F-Type V8S v Aston V8 Vantage Roadster v 911S Convertible. - /CHRIS HARRIS ON
  15. BMW Z2, czyli nowy roadster z przednim napdem. Debiut w 2016 roku BMW ma jeszcze Mini, więc tam powinno lokować takie modele...
  16. Audi TTS Roadster competition (2013)
  17. Mini Coupe i Roadster zostanie zastąpione przez nowy, sportowy model Coupe i Roadster są jeszcze ok, niepotrzebnym modelem jest wg mnie Paceman
  18. Lamborghini Veneno Roadster? Włosi planują nawet 9 sztuk Kiepska informacja dla właścicieli coupe - jak wypuszczą roadstera, Veneno będzie słabiej zyskiwać na wartości z biegiem czasu : /
  19. [h=1]Lamborghini Aventador Roadster LP700-4 - Onboard Ride[/h]
  20. Dzień z Roadster Aventador
  21. [h=1]Jaguar F-Type V8S v Aston V8 Vantage Roadster v 911S Convertible. - /CHRIS HARRIS ON CARS[/h]
  22. Jaguar F-Type V8S v Aston V8 Vantage Roadster v 911S Cabrio. - / CHRIS HARRIS
  23. [h=1]Aventador Roadster POV Driving and Roof Removal[/h]
  24. [h=1]Mercedes-Benz 2012 SLS AMG Roadster CLS SLK C63 AMG[/h] http://www.youtube.com/watch?v=30AstfyAR1w&feature=em-subs_digest
×