Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rekordowy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 11 wyników

  1. Rekordowy 2014 rok: sprzedaż marki Jeep wzrosła w Europie o 70%. Liczba zarejestrowanych w Europie Jeepów rośnie trzeci rok z rzędu, a grudzień 2014 roku był czternastym miesiącem ciągłego wzrostu. Wzrost w 2014 roku wyniósł 70%. W 2014 roku Jeep był marką, której tempo wzrostu na tle całej Europy było najszybsze (źródło ACEA). W grudniu nowy Jeep Renegade odniósł podwójny sukces: otrzymał prestiżowych 5 gwiazdek Euro NCAP oraz pierwsze miejsce we Włoszech wśród najlepiej sprzedających się samochodów w tym segmencie. Z europejskich portów wyruszają pierwsze Jeepy Renegade przeznaczone na rynki pozaeuropejskie, głównie dla Ameryki Północnej. Wśród inicjatyw podjętych przez markę Jeep w 2014 roku, największy sukces związany jest z powstaniem Jeep Owners Group (JOG) oraz przekroczeniem liczby 2 milionów fanów na Facebooku. Rok 2014 był rekordowym dla marki Jeep, zarówno pod względem sprzedaży, jak i inicjatyw oraz wydarzeń towarzyszących wprowadzeniu na rynek nowych modeli, które miały miejsce w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). Sukces potwierdzony jest również gwałtownie rosnącą liczbą fanów na kanałach społecznościowych marki, biorąc pod uwagę wszystkie oficjalne strony Jeepa na Facebooku w regionie EMEA, liczba ta obecnie wynosi dwa miliony fanów, przy niesamowitych skokach popularności w niektórych krajach (we Włoszech na przykład, w ciągu jednego roku liczba zarejestrowanych użytkowników wzrosła o 600%). Rekordowa liczba zarejestrowanych pojazdów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA). W 2014 roku liczba zarejestrowanych samochodów Jeep osiągnęła bezprecedensowy jak dotąd poziom, w tym 42% wzrost w regionie EMEA i 70% w samej Europie (EU 28 + EFTA), odnotowując rekordowe wyniki w wielu największych krajach, wśród których na największą uwagę zasługuje Francja ze swoimi 110% wzrostu, Włochy- 95%, po nich Belgia - 87%, UK - 75% i Niemcy - 50% wzrostu. Grudzień był czternastym z rzędu miesiącem wzrostu rok do roku, zarówno na poziomie regionu, jak i w wielu głównych krajach, takich jak na przykład: Rosja, Włochy, Niemcy, Francja, Belgia i Szwajcaria. Na poziomie produktu, na sukces wpłynęły doskonałe wyniki flagowego Grand Cherokee, który przez cały 2014 rok był stale obecny na pierwszych miejscach pod względem sprzedaży, zarówno w klasyfikacji europejskiej, poprawiając swój wynik o 3 pozycje w stosunku do ubiegłego roku, jak i w niektórych głównych krajach europejskich, w tym na przykład w Niemczech. We Włoszech Grand Cherokee zajmował pierwsze miejsce w swoim segmencie przez 5 z 12 miesięcy, w tym w grudniu, zamykając rok na drugim miejscu. Poza tym, Grand Cherokee był drugim najczęściej sprzedawanym samochodem w Szwajcarii i w Polsce w tym segmencie. Trzeba podkreślić, że w 2014 r. w Polsce marka Jeep odnotowała rekordową sprzedaż z wynikiem 1674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego.Pierwszą nowością produktową Jeepa w 2014 roku był nowy Cherokee debiutujący w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który odnotował najwyższą sprzedaż od 2008 roku po dzień dzisiejszy i pozwolił na podwojenie sprzedaży marki w tym segmencie, przekraczając liczbę miesięcznie zarejestrowanych aut poprzedniej generacji w ciągu roku. Nowy Cherokee odebrał wiele nagród, wśród których na szczególną uwagę zasługuje tytuł „Best Small SUV” przyznany w ramach „Car Of The Year Awards 2014” na Bliskim Wschodzie, jak i tytuł „SUV of the Year” nadany przez Association of Scottish Motoring Writers. Nowy Renegade, najmłodsze „dziecko” w rodzinie Jeepa, które naznacza wejście marki do segmentu kompaktowych SUVów, jest sprzedawany we Włoszech od końca września, natomiast od października w pozostałych, głównych krajach europejskich. Plasujący się od razu na liście „top ten" najlepiej sprzedających się we Włoszech aut w swojej kategorii, w grudniu Jeep Renegade zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie. Z Salerno do San Diego: pierwsze Jeepy Renegade docierają do Ameryki Północnej. W styczniu rusza wysyłka pierwszych partii Jeepów Renegade przeznaczonych na rynki spoza Europy, w tym głównie do Ameryki Północnej. Najpierw z Southampton i Antwerpii, później z Salerno i Civitavecchia, w różnych kierunkach popłyną statki o zdolności przewozowej od 300 do 500 sztuk w przypadku najmniejszych statków, do prawie 3.000 sztuk w przypadku tych największych, a sama przeprawa potrwa od 2 do 3 tygodni. Pięć gwiazdek Euro NCAP dla nowego Jeepa Renegade.Nowy Jeep Renegade zdobył prestiżowych pięć gwiazdek Euro NCAP, z końcową punktacją 80/100, uzyskaną dzięki uzyskaniu 87% w zakresie ochrony dorosłych, 85% w zakresie ochrony dzieci oraz pozytywne wyniki w głównych testach. Tak wysoki wynik Renegade uzyskał dzięki innowacyjnej „architekturze 4x4 Small Wide” oraz najbardziej nowoczesnym technologiom bezpieczeństwa aktywnego, takim jak dostępny po raz pierwszy w tym segmencie system „Front Collision Warning Plus”. Jeep Owners Group (JOG) dostępny w 9 krajach europejskich.2014 był rokiem, w którym pojawił się również Jeep Owners Group (JOG), jedyny oficjalny klub Jeepa i grupa społecznościowa zarządzana przez markę centralnie, aktywna już w 9 krajach europejskich. JOG jest „miejscem”, w którym marka spotyka się z tzw. „Jeepersami”, posiadaczami samochodów i fanami marki, integrując się z już istniejącymi lokalnymi klubami. Jeep Owners Group obecny jest również w głównych sieciach społecznościowych, za pośrednictwem specjalnych kanałów umożliwiających użytkownikom otrzymywanie informacji i współpracę z członkami społeczności, jako prawdziwymi ambasadorami marki w świecie. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Mercedes-Benz Polska - Rekordowy rok 2014 I Wyniki finansowe II Sprzedaż i Serwis 2014 1. samochody osobowe: sprzedaż, serwis i części zamienne 2. samochody dostawcze: sprzedaż, serwis i części zamienne 3. samochody ciężarowe: sprzedaż, serwis i części zamienne III Sieć dealerska I. Wyniki finansowe Spółka Mercedes-Benz Polska odnotowała w 2014 roku obroty w wys. 3.170 mln PLN, co oznacza wzrost o 13,3% w porównaniu do 2013 (2.781 mln PLN). II. Rekordowa sprzedaż samochodów osobowych i ciężarowych Samochody osobowe Mercedes-Benz (MBC) W 2014 roku Mercedes-Benz po raz czwarty z rzędu pobił roczny rekord sprzedaży i dostarczył więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej – w ręce klientów trafiło 1 650 010 aut, o 12,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Miesiąc w miesiąc notowano wzrosty liczby dostaw. Ubiegły grudzień okazał się najlepszym pod względem sprzedaży miesiącem w historii firmy (163 171 sztuk, +17,2 proc.), podobnie jak ostatni kwartał ub. roku (454 854). Na polskim rynku zarejestrowano historyczny rekord: 7493 nowych Mercedesów – o 22,7 proc. więcej niż w roku 2013 (z uwzględnieniem osobowych wersji samochodów dostawczych). Modele Mercedes-Benz przodują w kluczowych segmentach rynku – dotyczy to m.in. Klasy A (876 sztuk), CLA (718 sztuk), C (1117 sztuk), CLS (180 sztuk) oraz Klasy S. Flagowa limuzyna koncernu Daimler AG znalazła w Polsce 544 nabywców, czterokrotnie więcej niż dwie najpopularniejsze limuzyny konkurencji. Ubiegły rok stał pod znakiem supersportowych pojazdów ze stajni AMG. W Polsce zarejestrowano 332 modele AMG (przy 408 sprzedanych). Dla porównania, rok 2013 zamknięto wynikiem blisko trzykrotnie niższym (112 egzemplarzy). Najbardziej popularne były kompaktowe modele Mercedes-AMG – CLA 45 AMG (94 szt.) i A 45 AMG (104 szt.), a także sportowe wydania Klasy S (56 szt.). Wprowadzony do sprzedaży wiosną ub.r. GLA 45 AMG znalazł 19 nabywców. Ponadto, w 2014 roku dostarczono w Polsce m.in. 18 sztuk SUV-a GL 63 AMG oraz 13 egzemplarzy E 63 AMG. Sprzedaż ogółem 7493 szt. Najpopularniejsze modele Klasa C: 1117 szt., Klasa A: 876 szt., Klasa E: 741 szt., Klasa GLA: 735 szt. Nagrody dla marki Mercedes-Benz Car of the Year - Finalista – Klasa C Top Gear - Sportowy Samochód Roku: Mercedes AMG GT, Rodzinny Samochód Roku: Mercedes Klasa C Kombi, Luksusowy Samochód Roku: Mercedes S Coupe Moto.pl - Niespodzianka roku 2014: Sprzedaż Mercedesa G 63 AMG 6x6 w Polsce Samochód Roku Playboya 2014 - Auto sportowe - Mercedes Benz A45 AMG Plany na 2015 Ofensywa modelowa Mercedes-Benz nie słabnie. W najbliższych miesiącach do sprzedaży trafią między innymi zaprezentowane niedawno modele CLA Shooting Brake oraz GLE Coupe, najbardziej ekskluzywne wydanie Klasy S pod marką Mercedes-Maybach oraz nowy samochód sportowy z Affalterbach – Mercedes-AMG GT. Druga połowa roku to czas debiutów nowego SUV-a klasy średniej o nazwie GLC (zastąpi w ofercie Klasę GLK), a także odnowionej Klasy A oraz modeli GLE i GLS (zastąpią Klasę ML GL). Pod koniec roku w salonach pojawi się kolejna (i nie ostatnia) odmiana nadwoziowa nowej Klasy C – Coupe. „Rok 2015 upłynie nam zatem pod hasłem SUVów. Zmodernizujemy praktycznie wszystkie modele w tej kategorii. W połowie roku ofertę sportowej marki Mercedes-AMG wzmocnią pierwsze modele z rodziny AMG Sport: Klasa C, GLE oraz GLE Coupe, stanowiące pomost między autami „cywilnymi” a topowymi wariantami AMG. Otwieramy również nowy rozdział luksusu: Mercedes-Maybach Klasy S to samochód, który ma spełniać najbardziej wyszukane wymagania klientów. Od Klasy S odróżnia go między innymi dodatkowa przestrzeń, specjalne fotele oraz jeszcze bardziej luksusowo wykończona kabina, oferująca szerokie możliwości indywidualizacji. Mercedes-Maybach nie jest jednak linią wyposażenia – to podmarka, która w przyszłości będzie dostarczać Mercedesy w wyjątkowo ekskluzywnej formie. Najbliższe dwanaście miesięcy zapowiada się zatem ekscytująco!” – mówi Niels Kowollik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska. Nowy rok to dla Mercedesa również nowa, bardziej przejrzysta nomenklatura rosnącej gamy modelowej. W przyszłości nowe modele Mercedesa otrzymają jedno-, dwu- lub trzyliterowe nazwy pisane wielkimi literami. „Nowa nomenklatura opiera się na pięciu głównych klasach oferowanych samochodów: A, B, C, E oraz S. Tu nie nastąpią żadne zmiany. W przypadku SUV-ów, poza legendarną Klasą G, wszystkie modele otrzymają trzyliterowe oznaczenia, rozpoczynające się od frazy „GL” i zakończone oznaczeniem klasy pojazdu. „G” wskazuje na terenowy rodowód, a litera „L” od lat pojawia się w historii Mercedes-Benz i ułatwia wymowę poszczególnych nazw – wystarczy wspomnieć roadstera SL czy nowsze sedany w stylu coupé z rodziny CLS oraz CLA.” – wyjaśnia Kowollik. Oto pełna lista nowości w 2015 roku: luty: Mercedes-Maybach Klasy S Mercedes-AMG C 63 marzec: Mercedes-AMG GT CLA Shooting Brake czerwiec-lipiec: gama modeli AMG Sport (Klasa C, GLE i GLE Coupe) lipiec: GLE Coupe wrzesień: GLC (następca Klasy GLK) GLE (ML po liftingu) GLS (GL po liftingu) Klasa A po liftingu listopad: Klasa C Coupe Serwis W 2014 roku kontynuowano program „Karta Klienta Mercedes-Benz” dla użytkowników pojazdów osobowych starszych niż 4 lata. Karta Klienta oferuje nie tylko korzyści finansowe, takie jak 30% rabatu na wybrane usługi eksploatacyjne, ale również mobilność, krótszy czas oczekiwania na przegląd czy serwis czy osobistego doradcę serwisowego.Na koniec roku 2014 ilość wydanych Kart Klienta sięgnęła 43.000 sztuk, a z usług w ramach programu skorzystało ponad 11 000 klientów. Nowością było wprowadzenie Pakietu Komfort – produktu ubezpiecze-niowego, obejmującego pokrycie kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym do 4-ego lub 5-ego roku eksploatacji włącznie. Przeznaczony dla samochodów używanych w wieku do 2 lat Pakiet Komfort stanowi uzupełnienie wprowadzonego rok wcześniej Pakietu Gwarancyjnego dla pojazdów nowych. W sumie w 2014 roku sprzedano 4 680 pakietów. Części zamienne W 2014 w zakresie sprzedaży Oryginalnych Części Mercedes-Benz do samochodów osobowych odnotowaliśmy 7-procentowy wzrost. O prawie 30% wzrosła sprzedaż oryginalnych akcesoriów i kolekcji. W dalszym ciągu rozwijała się sprzedaż fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine, których asortyment produktowy jest stale poszerzany. W ramach programu BestParts kontynuowaliśmy program profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych „przez ladę” rozszerzając działania o kolejne serwisy. W tej chwili certyfikat profesjonalizacji programu Best Parts posiadają 24 serwisy. 2. Samochody dostawcze Mercedes-Benz W roku 2014 rynek wzrósł we wszystkich segmentach samochodów dostawczych. W Polsce zarejestrowano 55.682 pojazdy, co oznacza wzrost o 16,5%. Na rosnącym rynku rósł też Mercedes-Benz. Liczba zarejestrowanych samochodów dostawczych wzrosła z 4213 sztuk w ubiegłym roku do 4494 w 2014. W największym stopniu przyczyniły się do tego samochody średniego segmentu – Vito, a także następca Viano – Klasa V. Rejestracja tych pojazdów wzrosła o niemal 20% - z 877 do 1084 sztuk. Mimo wprowadzenia do sprzedaży dopiero w drugiej połowie roku, sukcesem było 187 zarejestrowanych Klas V. Wynik jest także bardzo dobry dla Vito, mimo że nowy model debiutował dopiero na sam koniec roku. Pojazdy Mercedesa z tego segmentu zwiększyły swój rynkowy udział do 14,92%. Sprzedaż nowego Sprinter wzrosła z 2.843 do 3.011 sztuk (o 5,91%). Dwie premiery – Klasy V (w czerwcu) oraz Vito (w listopadzie) oferują liczne, często niespotykane u konkurencji systemy bezpieczeństwa. Dodatkowo Klasa V wyróżnia się wyjątkowym w tym segmencie komfortem, czyniącym z niej prawdziwego Mercedesa wśród vanów. Vito z kolei szczyci się wyjątkowo niskim spalaniem (5,7 l/100km). Jest to jedyny na rynku samochód dostawczy występujący w trzech wariantach napędu – na oś przednią, tylną, lub w wersji 4x4, debiutującej już w 2015. Pobity został kolejny rekord spalania dużym samochodem dostawczym. Zwycięzcy trzeciej edycji konkursu Grand Prix Van Economy udało się na ponad 50-cio kilometrowym dystansie osiągnąć wynik 4,7l/100km Sprinterem 213 CDI. Nagrody 2014 dla samochodów dostawczych Znak Jakości KidZone – Marco Polo Samochód Flotowy do 3,5T (Fleet Derby) – Sprinter Złoty Paragon („Hurt i Detal”) – Sprinter Kurierskie vany roku (wydawnictwo ETM) – Vito i Sprinter Red Dot – Klasa V Nagroda za wyjątkową liczbę systemów bezpieczeństwa („Reisemobil International”) – Sprinter Auto Flotowe Roku (Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych ) – Citan Dobra Marka 2015 – Jakość, Zaufanie, Renoma (Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk ) – Samochody dostawcze Mercedes-Benz Plany na 2015: „Liczymy na dalsze wzrosty rynku, choć zapewne nie tak duże jak w ubiegłym roku, co było m.in. efektem tzw. „kratek”. Jesteśmy przekonani, że dobre wyniki przyniesie pierwszy pełny rok sprzedaży Nowego Vito, jako pioniera w zakresie ekonomii, bezpieczeństwa i funkcjonalności. Polską premierą roku będzie Marco Polo (zaprezentowane wcześniej w Niemczech), czyli rekreacyjna wersja Klasy V. Oba modele zostaną zaprezentowane podczas zawodów Ironman 70.3 w Gdyni, dla których oficjalnym samochodem jest właśnie Klasa V. Pojazdy te są dopasowane do potrzeb osób prowadzących aktywny tryb życia, a ceniących sobie jednocześnie komfort i życie rodzinne. Zdecydowanie chcemy promować kwestie bezpieczeństwa na drodze, gdzie jesteśmy pionierem licznych rozwiązań, takich jak choćby Asystent Bocznego Wiatru. Dla nas jako producenta samochodów jest to szczególnie ważny temat, ze względu na wciąż wysoką liczbę ofiar wypadków drogowych.” – mówi Christoph Stemmer, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Vans. Serwis W 2014 roku kontynuowano program „Van Service Center”, zakładający podniesienie jakości usług dla pojazdów dostawczych przy zachowaniu przystępnego poziomu cen. W ramach programu oferowaliśmy klientom korzystną ofertę produktów i usług serwisowych, m.in. „Pogwarancyjne pakiety serwisowe”, obejmujące podstawowe czynności przeglądowe i eksploatacyjne (np. wymiana oleju czy klocków hamulcowych).. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszył się organizowany już po raz drugi cykl imprez pod nazwą Van Service Center Patrol. W 2014 roku wprowadziliśmy również produkt umożliwiający właścicielom samochodów dostawczych Mercedes-Benz dodatkową ochronę przed kosztami nieoczekiwanych napraw po upływie 2-letniej ochrony gwarancyjnej – dzięki Pakietowi Gwarancyjnemu Van lub Pakietowi Komfort Van klient zyskuje możliwość pokrycia kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym nawet do 5-ego roku eksploatacji włącznie. Ponadto 14 tys. klientów serwisu samochodów dostawczych odebrało po naprawie upominek w podziękowaniu za wizytę w Autoryzowanym Serwisie Mercedes-Benz. Części zamienne W 2014 sprzedaż Oryginalnych Części Mercedes-Benz wzrosła o prawie 4%. Szczególnie wart podkreślenia jest rozwój sprzedaży fabrycznie regenerowanych części z linii EconomyLine. W 2014 roku dość mocno marka rozwinęła ofertę opon i kół kompletnych do pojazdów dostawczych, odnotowując ponad 40% wzrost sprzedaży. W ramach programu BestParts kontynuowany był rozwój programu profesjonalizacji sprzedaży części zamiennych do warsztatów nieautoryzowanych w kolejnych serwisach. Samochody ciężarowe Mercedes-Benz To był bardzo dobry rok dla ciężarowych Mercedesów. Firma odnotowała rekordowe wyniki rejestracji, zwłaszcza w segmencie powyżej 16 ton. Podczas gdy rynek pojazdów ciężarowych zmniejszył się o ponad tysiąc pojazdów, liczba zarejestrowanych Mercedesów wzrosła z 2577 do 2737 sztuk. Udział marki zwiększył się w ten sposób z 16% do 18,3%, co jest historycznym wynikiem. Tradycyjnie, fundamentalny wpływ na dobry wynik miała silna pozycja w segmencie ciągników siodłowych (niemal 2300 zarejestrowanych pojazdów). Natomiast największe wzrosty odnotowały ciężkie podwozia - o niemal 20% więcej niż w 2013, ponad 450 sztuk. Bez wątpienia miała tu znaczenie ugruntowana pozycja nowego Actrosa. Po raz pierwszy na wynik wpłynął zdobywający popularność i wielokrotnie nagradzany Arocs oraz dobre perspektywy rozwoju sektora budowlanego. W segmencie 6-16 ton co piąty rejestrowany w Polsce pojazd okazał się Mercedesem – wzrost udziałów o ponad 4 proc. Łącznie zarejestrowanie 3065 pojazdów ciężarowych >6T dało niemieckiemu producentowi udział w polskim rynku przekraczający 18,5%. Przyniosło to drugie miejsce, ze stratą do lidera nie całych 100 sztuk. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego świetnego wyniku, choć oczywiście nie spoczywamy na laurach – komentuje Przemysław Rajewski, Dyrektor Zarządzający Mercedes-Benz Trucks. – Sukces zawdzięczmy naszym produktom i doskonale funkcjonującej sieci dilerskiej. Nowy Actros był w zeszłym roku jedynym sprawdzonym pojazdem ciężarowym spełniającym normę Euro VI, obecnym na rynku już od połowy 2011 roku. Program „EcoBestia-Fuel Duel” pomógł nam przekonać klientów do wyjątkowo niskiego spalania w naszych pojazdach. Istotna jest również zmiana mentalności polskich firm, które coraz częściej biorą pod uwagę całkowite koszty użytkowania pojazdów (total costs of ownership), a nie tylko cenę zakupu. Technologicznym wydarzeniem roku była zdecydowanie prezentacja pojazdu przyszłości - Future Truck 2025. Jest to pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka. Nie tylko dostosowuje ona prędkość i odległości do warunków drogowych - trzyma się także sama wyznaczonych, nieraz krętych pasów ruchu, a nawet ustępuje drogi mijającym ją pojazdom uprzywilejowanym. Wraz z fundacją Trucker’s Life, Mercedes-Benz Polska rozpoczął program budowy otwartych siłowni dla kierowców ciężarówek. Sześć takich obiektów już powstało przy stacjach benzynowych przy najważniejszych drogach w kraju, zaś w najbliższym czasie planuje się stawiać kolejne. Zdrowie i kondycja fizyczna kierowców są bardzo ważne także z punktu widzenia bezpieczeństwa – absolutnego priorytetu Mercedesa. Nagrody 2014 Laury Buildera („Builder”) – Arocs Plany na 2015 "W nadchodzącym roku nie planujemy większych premier. Paleta naszych samochodów ciężarowych została w pełni odświeżona i bardzo dobrze przyjęta przez rynek, co potwierdzają wyniki. Dlatego w 2015 chcemy się skupić na ofercie około sprzedażowej – wynajmie długoterminowym Charterway, czy atrakcyjnych ofertach leasingowych. Stawiamy też na promocję telematyki, a zwłaszcza systemu FleetBoard, oferując jednocześnie związane z nim nowe rozwiązania. Planujemy także dalszy rozwój programu Fuel Duel (dawniej EcoBestia), w ramach którego aktualni i potencjalni klienci mają okazję porównać spalanie w swoich pojazdach innych marek, ze spalaniem w odpowiednikach Mercedesa. Dotychczas wygrywaliśmy zdecydowaną większość takich pojedynków, co bez wątpienia przyczyniło się do rynkowego sukcesu." - mówi Rajewski. Serwis: Coraz większym zainteresowaniem klientów cieszyła się oferta pogwarancyjnych pakietów serwisowych, obejmujących podstawowe czynności przeglądowe w stałej, atrakcyjnej cenie. Kontynuowaliśmy również program „Ty dbasz o Mercedesa, Mercedes dba o Ciebie”, w ramach którego kierowcy samochodów ciężarowych otrzymywali upominki przy wykonywaniu napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Mercedes-Benz. W ciągu roku w Stacjach zorganizowano cykl spotkań z klientami, podczas których mogli m.in. zapoznać się z pełną ofertą serwisową oraz obejrzeć dynamiczny pokaz „modelowej” naprawy samochodu ciężarowego. Części zamienne: Elastyczna polityka cenowa, zwiększenie dostępności części Economy Line oraz skrócenie czasu dostawy do klientów zapewniły nam stabilny wzrost sprzedaży części. Zwłaszcza oferta oryginalnie regenerowanych części Economy Line cieszyła się zwiększonym zainteresowaniem. Uruchomiliśmy program indywidualnie dopasowywanej oferty na naprawę dużych podzespołów – m.in. silników i skrzyń biegów. Nasze doświadczenia z wprowadzeniem oleju MB pomogły nam uzupełnić portfolio oferowanych przez nas produktów o opony i części do naczep. Planujemy dalsze rozszerzanie dostępności produktów. III Sieć dealerska W roku 2014 cała sieć Mercedes-Benz koncentrowała się na dalszej specjalizacji i profesjonalizacji. Był to drugi rok funkcjonowania na warszawskim Powiślu Stacji Mercedes, która zdobyła olbrzymią popularność i zapewniła sobie stałe grono miłośników. Sukces mediowy i marketingowy projektu potwierdzają nie tylko liczne nagrody, ale przede wszystkim liczby: 25.000 odwiedzających, 1023 tzw. leady, niemal 800 jazd testowych i prawie 1.900 publikacji w mediach i social mediach. To wszystko uczyniło Stację Mercedes nie tylko warszawskim przebojem lata, ale także ważnym narzędziem komunikacyjnym Mercedesa.Rok 2014 był istotny dla rozwinięcia działalności handlowej firmy w zakresie internecie. Jest to jeden z celów długofalowej strategii Mercedes-Benz 2020 (Best Customer Experience). Na początku ubiegłego roku ruszył projekt „Mercedes connect me”, czyli oferta długoterminowego wynajmu samochodów. Równie duże znaczenie miało powstanie pierwszego internetowego salonu Mercedes-Benz Warszawa, umożliwiającego nabycie samochodu bez wychodzenia z domu. Nowe stacje Mercedes-Benz nowy oddział Mirosław Wróbel Sp. z o.o. w Częstochowie - sprzedaż i serwis samochodów osobowych i dostawczych MB. Nowy oddział Mercedes-Benz Sosnowiec sp. z o.o. w Będzinie – sprzedaż i serwis samochodów ciężarowych MB i FUSO oddziały Sobiesław Zasada Automotive Sp. z o.o. sp. k. w Bielsku-Białej, Łodzi i Brzozie k. Bydgoszczy – modernizacja obiektów Duda-Cars SA w Poznaniu – modernizacja obiektu Danuta i Ryszard Czach sp. z o.o. w Rzeszowie - modernizacja obiektu Plany na 2015 W 2015 roku Mercedes-Benz Polska będzie kontynuować optymalizację jakości sieci dealerskiej, przy jej jednoczesnym dalszym rozbudowywaniu. Powstaną nowe obiekty w podwarszawskich Jankach (jedyny w Polsce salon dedykowany wyłącznie sprzedaży i serwisowi samochodów dostawczych) i w Gorzowie Wielkopolskim. Spójna strategia rozwoju całej sieci uwzględniająca jednocześnie potrzeby poszczególnych segmentów ( samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych) to fundament sukcesu w przyszłości. Nagrody w dziedzinie PR i komunikacji marketingowej 2014 Tytuł Projekt Roku dla Stacji Mercedes - magazyn „Brief”, kategoria Komunikacja Marketingowa Złote Szpalty dla publikacji „Stacja Mercedes” – konkurs „Szpalty Roku”, kategoria Publikacja Jednorazowa Dyrektor Marketingu Roku dla diałów Sieci, PR i Marketingu Mercedes-Benz Polska za przeprowadzenie projektu Stacja Mercedes Golden Arrow dla Stacji Mercedes – organizator Polskie Stowarzyszenie Marketingu, kategoria Experimental Marketing PRotony dla działu PR w kategorii naljepsza osoba/zespół PR w firmie Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. Kolejny rekordowy dla Audi AG rok - ponad 1,74 mln sprzedanych w 2014 samochodów Globalna sprzedaż wzrosła o 10,5 procent Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Doskonały rok 2014 to dowód świetnej kondycji naszej marki“ Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Wzrost sprzedaży Audi w USA prawie trzykrotnie szybszy niż wzrost całego tamtejszego rynku“ Doskonały rok w Polsce: niemal 26 % większa sprzedaż niż w roku poprzednim Ingolstadt/Poznań, 9 stycznia 2014 r. W roku 2014, koncern z Ingolstadt wyraźnie przekroczył zakładany cel - sprzedaż ponad 1,7 mln aut. Pod koniec roku, Audi miało na koncie już blisko 1 741 100 sprzedanych samochodów, czyli o 10,5 procent więcej niż w 2013. W ten sposób, producent ponownie zwiększył swe tempo wzrostu i dzięki blisko 165 600 dodatkowym klientom, zanotował drugi co do wielkości w swej historii wzrost sprzedaży. Ten sukces to przede wszystkim zasługa cieszących się ogromnym zainteresowaniem modeli typu SUV (+15,8%) oraz rodziny A3 (+53,2%), w roku 2014 po raz pierwszy dostępnej w sprzedaży na całym świecie. W grudniu Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży wszystkich swoich modeli, zamykając rok z wynikiem lepszym o 14,7 procent i oddając w tym miesiącu do rąk klientów blisko 150 tys. samochodów. „Wyniki roku 2014 to ewidentny dowód siły przyciągania naszej marki“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. „Jeszcze przed wejściem w życie drugiego etapu naszej ofensywy modelowej zanotowaliśmy doskonały, rekordowy pod względem sprzedaży rok, pomimo tego, że na wielu rynkach wciąż obserwujemy skutki kryzysu.“ Szef sprzedaży Audi AG Luca de Meo podkreśla fakt zaawansowanej globalizacji, stanowiącej ważny czynnik sukcesu: „W ubiegłym roku we wszystkich regionach świata zwiększyliśmy sprzedaż i zyskaliśmy nowe udziały w rynkach. W Chinach powiększyliśmy przewagę w segmencie premium, a w Europie wypracowaliśmy poziom sprzed kryzysu. Na rynku amerykańskim sprzedaż Audi rośnie prawie trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż na całym tamtejszym rynku motoryzacyjnym.“ W roku 2014 Audi odnotowało nowe rekordy sprzedaży w aż 50 krajach. W ten sposób, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo na całym świecie, po raz piąty z rzędu wzrosła o ponad 100 tysięcy egzemplarzy. W porównaniu z 949 729 sprzedanymi w roku 2009 samochodami, w ubiegłym roku na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się prawie 800 tys. klientów więcej. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż w tym samym okresie więcej niż podwoiła się, z 82 716 egzemplarzy w roku 2009, do 182 011 w roku 2014. Popyt na samochody marki Audi wzrósł tu w roku 2014 o 15,2 procent. Dzięki 19 238 wprowadzonym na rynek samochodom, grudzień był dla Audi of America najlepszym miesiącem sprzedażowym w całej historii i czterdziestym ósmym z rzędu rekordowym miesiącem. Podobnie jak w latach 2011, 2012 i 2013, również w 2014 sprzedaż Audi w USA rosła z miesiąca na miesiąc. Znaczną zasługę miało w tym Audi Q5, które dzięki 42 420 sprzedanym egzemplarzom (+5,1%), stało się po raz pierwszy najpopularniejszym modelem Audi w USA. W dziewiątym roku obecności na rynku, wyraźnie zwiększyła się także sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 – o 15,9 procent. W segmencie samochodów kompaktowych, Audi Q3 uzupełnia od jesieni portfolio SUV-ów marki Audi na amerykańskim rynku. Udany debiut w amerykańskich salonach, jeszcze wiosną ubiegłego roku, miało także Audi A3 Limousine. Do doskonałych wyników Audi w Ameryce Północnej w roku 2014, przyczyniły się także: Kanada (+19,5%) i Meksyk(+10,5%), w których wzrost był również dwucyfrowy. Mimo trudnej sytuacji na wielu rynkach, Audi AG wyraźnie zwiększyło sprzedaż także w Ameryce Południowej, przede wszystkim w Brazylii (+89,9%, 12 350 aut). Popyt na tamtejszym rynku rósł szybciej niż zakładano i pod koniec roku w salonach sprzedaży niestety brakowało samochodów. W Europie, sprzedaż Audi w 2014 roku wzrosła o 4,2 procent i wyniosła blisko 762 900 egzemplarzy. To nowy, najlepszy wynik najlepiej na naszym kontynencie sprzedającej się marki premium. Podczas gdy wyniki całej branży motoryzacyjnej w samej tylko Europie Zachodniej nadal pozostają o około jedną piąta niższe w porównaniu do wyników sprzed kryzysu, Audi w roku 2014 sprzedało o blisko osiem procent więcej pojazdów. W ubiegłym roku duży wzrost zanotowało zwłaszcza Audi w Wielkiej Brytanii, o 11,8 procent czyli 158 829 samochodów, przekraczając w ten sposób po raz pierwszy liczbę 150 tys. wprowadzonych na rynek aut. Wyraźny wzrost Audi zanotowało także w Hiszpanii (+9,4%, 38 277 egzemplarzy), w Niemczech (+2,2%, 255 582 auta) i we Włoszech (+4,3%, 49 022 samochody). W Polsce zarejestrowano 7 015 nowy samochodów Audi, co przełożyło się na 25,85 % wzrostu w stosunku do całego roku 2013. Dzięki temu Audi w Polsce po raz pierwszy przekroczyło poziomo 7 000 sprzedanych aut w ciągu jednego roku. W niestabilnej nadal gospodarczo Francji, sprzedaż utrzymała się na ubiegłorocznym poziomie (+0,4%, tj. 57 214 aut). Na każdym z pięciu największych europejskich rynków motoryzacyjnych, Audi zakończyło rok 2014 jako najlepiej sprzedająca się marka premium w segmencie samochodów osobowych. Niestety, nie zdołało utrzymać równie dobrego jak w roku 2013 poziomu sprzedaży w Rosji. W obliczu trudnych warunków ramowych, sprzedaż spadła tu w porównaniu z rekordowym rokiem 2013 o 5,9 procent i wyniosła 34 014 egzemplarzy. Mimo to, sytuacja Audi była tu bardziej stabilna niż sytuacja całego rynku. Na wszystkich rynkach europejskich, sprzedaż Audi w roku 2014 nakręcała przede wszystkim rodzina A3 (+19%). Również sprzedaż Audi A3 Limousine, które zadebiutowało jesienią 2013, na naszym kontynencie przekroczyła oczekiwania. Ważną rolę odegrały także wyjątkowo wydajne modele ultra. Wprowadzana stopniowo w ostatnich miesiącach gama tych aut, zdobyła już prawie 10 procent rynku Audi w Europie. W przypadku Audi A6, udział modeli ultra wyniósł blisko jedną trzecią. Wśród dużych, azjatyckich rynków zbytu Audi, w ubiegłym roku prym wiodła Korea Południowa, gdzie do rąk klientów oddano aż o 38 procent (22 647 egzemplarzy) więcej aut spod znaku czterech pierścieni. Dzięki dużemu popytowi zwłaszcza na modele luksusowe, wyniki sprzedaży Audi na tym rynku w okresie pięciu minionych lat wzrosły ponad czterokrotnie. Pozytywnym bilansem rocznym Audi może pochwalić się w Japonii (+9,1%, 31 356 samochodów) i w Indiach (+8,5%,10 851 aut). Także w Chinach Audi kontynuowało kurs wzrostowy. W 2014 sprzedaż w Państwie Środka wzrosła o 17,7 procent (578 932 egzemplarzy). W ten sposób, Audi AG jako pierwszy producent samochodów segmentu premium, sprzedało w Chinach ponad pół miliona aut. W samym tylko grudniu, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 62 576 chińskich klientów, zapewniając Audi najlepszy pod względem sprzedaży miesiąc w historii przedsiębiorstwa. W całym roku 2014, obok nadal rosnącej liczby sprzedanych modeli luksusowych, znaczący wpływ na wyniki Audi w Chinach miał także dostępny na tutejszym rynku od jesieni ubiegłego roku model A3 Limousine lokalnej produkcji i cała rodzina SUV-ów. Audi sprzedało dwa razy więcej egzemplarzy modelu Q3 (+103%) niż rok temu. To właśnie SUV-y były motorem wzrostu sprzedaży koncernu na całym świecie, zapewniając jej zwiększenie o 15,8 procent (507 500 sprzedanych egzemplarzy). W roku 2014 prawie co trzeci klient Audi zakupił SUV-a; dwa razy tyle co w roku 2011. Bestsellery: Q3 i Q5, to najlepiej sprzedające się modele klasy premium w całym tym segmencie rynkowym. Biorąc natomiast pod uwagę klasę samochodów luksusowych, przypomnieć należy, że w nadchodzącym tygodniu na targach North American International Auto Show w Detroit zadebiutuje nowe Audi Q7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Rekordowy wynik Volkswagena w 2014 roku Poznań, 8 stycznia 2015 r. – Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31.258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. „W 2014 roku przekazaliśmy klientom 31.258 samochodów, co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki, który udało się osiągnąć dzięki bardzo szerokiej, dobrze dostosowanej do rynku ofercie oraz zaangażowaniu pracowników w centrali Volkswagena w Poznaniu i w salonach w całej Polsce. Nasze samochody otrzymały w ciągu roku wiele nagród, najbardziej cieszy nas jednak zaufanie jakim klienci darzą markę. Na to zaufanie wpływ mają bez wątpienia niezawodność i jakość naszych produktów. Samochody z Wolfsburga świetnie się sprzedają w całym cyklu życia produktu, np. Passat w 2014 roku, mimo iż był to ostatni rok produkcji modelu B7, był najlepiej sprzedającym się samochodem w klasie”. – powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce. „Rok 2015 niesie ze sobą nowe wyzwania, nie mam wątpliwości, że jesteśmy na nie doskonale przygotowani i z optymizmem spoglądamy w przyszłość”. W grudniu 2014 roku zostało zarejestrowanych 3.190 nowych samochodów osobowych marki Volkswagen (XII 2013: 2.272; +40,40 procent). W całym roku 2014 zarejestrowano ich 31.258 (2013: 25.869 szt.; +20,83 procent). Udział w rynku wzrósł w 2014 roku do 9,60 procent (2013: 8,97 procent). Największym zainteresowaniem klientów cieszyły się modele: Golf (9.931 szt.), Passat (6.118 szt.), Tiguan (3.558 szt.), Polo (3.106 szt.). Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Rekordowy dla Audi AG kwartał - sprzedano ponad 400 tys. pojazdów · Łączna sprzedaż wzrosła w marcu o 15,4 procent i wyniosła 170 450 sprzedanych samochodów · Szef sprzedaży Audi, Luca de Meo, mówi: „Wzrost w Europie większy niż dynamika całego rynku” · Wzrost sprzedaży w Polsce o 51,9% po pierwszym kwartale Ingolstadt, 7 kwietnia 2014 r. W marcu 2014, Audi oddało do rąk klientów więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej rozpatrując pojedynczy miesiąc. Kupujący na całym świecie nabyli blisko 170 450 samochodów marki Audi, co daje 15,4 procent wzrostu sprzedaży w stosunku rok do roku. Ten wynik sprawia, że marzec 2014 to pięćdziesiąty pierwszy z rzędu miesiąc nieprzerwanego wzrostu globalnej sprzedaży czterech pierścieni. Chiny (+36,6%), Niemcy (+10,2%) i Wielka Brytania (+12,7%) zanotowały w ubiegłym miesiącu szczególnie znaczący przyrost. Łączna sprzedaż Audi w całym pierwszym kwartale 2014 zwiększyła się o 11,7 procent i wyniosła 412 850 samochodów. To pierwszy raz, gdy koncernowi udało się przekroczyć liczbę 400 tysięcy wprowadzonych na rynek egzemplarzy w trzy pierwsze miesiące danego roku. “W marcu osiągnęliśmy doskonały wynik pod dwoma względami: to koniec najlepszego kwartału i zarazem najlepszy miesiąc w historii naszej firmy” – podsumował Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. “Dzięki nowym modelom, takim jak A3 Limousine, internacjonalizacja naszej sprzedaży nabiera rozpędu. W pierwszym kwartale osiągnęliśmy wzrost we wszystkich regionach świata, w tym co najważniejsze w Europie, gdzie nasza dynamika sprzedaży przewyższyła dynamikę całego tutejszego rynku.” W marcu z dużym sukcesem zadebiutowały kabriolety, co odegrało ważną rolę w świetnym rozpoczęciu wiosny. Sprzedaż Audi A5 Cabriolet (+8,3%) i Audi TT Roadster ( +22,6%) wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponadto, na pierwszych rynkach pojawiło się nowe Audi A3 Cabriolet. W marcu swą premierę rynkową świętowało także Audi A3 Sportback g-tron, otwierając drogę ku mobilności neutralnej pod względem emisji CO2, możliwej dzięki wykorzystaniu e-gazu Audi. Sprzedaż całej rodziny A3 wzrosła o 52,5 procent i wyniosła w ubiegłym miesiącu blisko 28 750 egzemplarzy. Audi Q7 (+39%) i Audi A8 (+49%) mogą pochwalić się największą dynamiką sprzedaży spośród wszystkich dużych modeli producenta z Ingolstadt. W Europie Audi zamknęło marzec zwiększając sprzedaż wszystkich modeli, łącznie o 7,2 procent (blisko 88,750 aut). Duży przyrost sprzedaży zanotowano ponownie w Niemczech (+10,2%, 27 226 samochodów), a także na dwóch pozostałych największych rynkach europejskich, gdzie Audi może pochwalić się dużą dynamiką. 28 068 aut z Ingolstadt sprzedano w Wielkiej Brytanii (12,7% wzrostu w porównaniu rok do roku), a we Francji 5425 samochodów (5,1% wzrostu). W Polsce Audi sprzedało w marcu 884 samochody (64,62 % wzrostu) i tym samym ugruntowało świetną sprzedaż w całym pierwszym kwartale na poziomie 2116 samochodów (51,9 % więcej niż w okresie analogicznym roku ubiegłego). Audi to lider na rynku premium w Europie. Łącznie, koncern w pierwszym kwartale sprzedał na rodzimym kontynencie prawie 200 350 samochodów, czyli o 6,8 procent więcej niż rok temu. Wśród rynków azjatyckich największą dynamiką w marcu może pochwalić się Korea Południowa, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 82 procent (2457 egzemplarzy). Sprzedaż Audi od początku roku wzrosła tu o 54,5 procent i osiągnęła liczbę 6815 pojazdów z czterema pierścieniami na masce. W Chinach sprzedaż nakręcał ogromny popyt na duże modele Audi. Łączna sprzedaż A6, A7, Q7 i A8 wzrosła o 38,3 procent. Sprzedaż całej gamy modelowej łącznie, w Państwie Środka wyniosła 47 636 aut, co daje wzrost o 36,6 procent w stosunku do porównywalnego okresu ubiegłego roku. Od początku tego roku Audi w Chinach sprzedało 124 520 samochodów, co daje wzrost o 21,1 procent. W Stanach Zjednoczonych sprzedaż wzrosła do liczby 14 246 egzemplarzy, czyli o 7,5 procent w porównaniu z marcem 2013. O wiele więcej klientów niż rok temu zainteresowało się SUV-em Q7 (+45,8%). W ubiegłym kwartale Audi sprzedało w USA 35 228 samochodów, co daje wzrost o 3 procent. W kwietniu do palety modeli Audi dostępnych w USA dołączy Audi A3 Limousine. Model ten już z sukcesem wszedł na rynek w Brazylii, gdzie Audi zanotowało trzycyfrowy wzrost sprzedaży w marcu (+137%, 891 aut). [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD=colspan: 3]w marcu [/TD] [TD=colspan: 3]razem [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do marca 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2013 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]170 450 [/TD] [TD]147 712 [/TD] [TD]+15,4% [/TD] [TD]412 850 [/TD] [TD]369 494 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]88 750 [/TD] [TD]82 759 [/TD] [TD]+7,2% [/TD] [TD]200 350 [/TD] [TD]187 568 [/TD] [TD]+6,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]27 226 [/TD] [TD]24 701 [/TD] [TD]+10,2% [/TD] [TD]66 458 [/TD] [TD]59 116 [/TD] [TD]+12,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]28 068 [/TD] [TD]24 913 [/TD] [TD]+12,7% [/TD] [TD]43 671 [/TD] [TD]39 242 [/TD] [TD]+11,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]5 425 [/TD] [TD]5 162 [/TD] [TD]+5,1% [/TD] [TD]14 581 [/TD] [TD]14 541 [/TD] [TD]+0,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]4 516 [/TD] [TD]4 707 [/TD] [TD]-4,1% [/TD] [TD]12 537 [/TD] [TD]12 096 [/TD] [TD]+3,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]4 088 [/TD] [TD]4 061 [/TD] [TD]+0,7% [/TD] [TD]11 519 [/TD] [TD]10 897 [/TD] [TD]+5,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]3 758 [/TD] [TD]3 753 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [TD]8 286 [/TD] [TD]8 278 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]884 [/TD] [TD]537 [/TD] [TD]+64,6% [/TD] [TD]2 116 [/TD] [TD]1 393 [/TD] [TD]+51,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]14 246 [/TD] [TD]13 253 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [TD]35 228 [/TD] [TD]34 186 [/TD] [TD]+3,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 040 [/TD] [TD]867 [/TD] [TD]+20,0% [/TD] [TD]3 075 [/TD] [TD]2 609 [/TD] [TD]+17,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]891 [/TD] [TD]376 [/TD] [TD]+137,0% [/TD] [TD]3 115 [/TD] [TD]1 160 [/TD] [TD]+168,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]47 636 [/TD] [TD]34 864 [/TD] [TD]+36,6% [/TD] [TD]124 520 [/TD] [TD]102 810 [/TD] [TD]+21,1% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Rekordowy wynik sprzedaży Volkswagena w Polsce Poznań, 5 lutego 2014 r. – Volkswagen w styczniu bieżącego roku zanotował doskonały wynik, w miesiącu tym zarejestrowano w Polsce 3.402 osobowe Volkswageny, to o 29,8 procent więcej niż przed rokiem (styczeń 2013: 2.622). Udział w rynku wyniósł 11,75 procent. Najpopularniejszym modelem marki Volkswagen w styczniu był Passat z liczbą 800 zarejestrowanych samochodów, na drugim miejscu uplasowało się Polo z łączną liczbą rejestracji 709 aut. „Na rekordowy wynik naszej marki miały wpływ przede wszystkim dwa czynniki: atrakcyjna oferta wyprzedażowa rocznika 2013 oraz doskonała i dobrze przygotowana paleta samochodów dla przedsiębiorców, umożliwiająca pełne odliczenie podatku VAT” – skomentował Marek Ćwiek – dyrektor handlowy marki Volkswagen. „W lutym nie będziemy zwalniać tempa. Wciąż posiadamy w ofercie samochody z rocznika 2013, dysponujemy również ofertą placową pojazdów z homologacją ciężarową, które w przypadku naszej marki cieszą się dużym zainteresowaniem ze względu na fakt, iż są pięciomiejscowe i nie wymagają montażu kratki.” Samochody z homologacją ciężarową Oferta samochodów marki Volkswagen, dedykowanych przedsiębiorcom, które umożliwiają pełen odpis podatku VAT jest szeroka. Taką możliwość dają: Tiguan, Touran, Passat Variant, Passat Alltrack, Sharan i Touareg. Najpopularniejsze specyfikacje modelu Passat Variant oraz Tiguan dostępne są od ręki, w przypadku tych modeli klient może praktycznie następnego dnia po dokonaniu zakupu wyjechać z salonu. W ograniczonej liczbie dostępne są także, z dodatkowym rabatem, samochody z ciężarową homologacją N1 wyprodukowane w minionym roku. Na stronie www.volkswagen.pl uruchomiona została wyszukiwarka samochodów z homologacją ciężarową, która daje przedsiębiorcom przejrzystą informację o aktualnej dostępności poszczególnych modeli. Wyprzedażowa oferta samochodów z roku 2013 r. W salonach dealerskich w ograniczonej liczbie dostępne są niektóre osobowe modele marki z 2013 roku. Rabaty sięgają aż 17.000 zł. W ramach wyprzedaży Golf Hatchback jest tańszy o 5 000 zł brutto, Tiguan o 16 000 zł brutto, a Passat nawet o 17 000 zł brutto. Zmiany w cennikach i nowa oferta finansowania zakupu W lutym cenniki Golfa VII w wersjach Hatchback oraz Variant uzupełnił pakiet Business, który kosztuje 1.390 zł i zawiera: czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system radiowy Composition Media z kolorowym ekranem dotykowym i zestawem głośnomówiącym, autoalarm oraz pakiet „czujnik deszczu”. Korzyść w przypadku Golfa Comfortline w porównaniu z zakupem tych elementów pojedynczo wynosi 3.020 zł. W ofercie znalazły się także specjalne modele up! i Polo w wersjach Cityline. Charakteryzują się one bogatszym wyposażeniem standardowym i atrakcyjną ceną. Klienci zainteresowani nowymi modelami Volkswagena mogą skorzystać także z nowej oferty finansowania zakupu, m.in. z promocyjnego pakietu ubezpieczeniowego za 3,3 procent wartości auta, czy też Kredytu Volkswagen 0%, w którym klient przy zakupie płaci 50% wartości samochodu, pozostałe 50% w 36 miesięcznych ratach bez odsetek, z prowizją 5% od kwoty kredytu (z obowiązkowym ubezpieczeniem kredytu, pakietem ubezpieczeniowym samochodu 3,3% oraz przedłużoną opieką serwisową Safe+). Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Rekordowy udział SKODY w polskim rynku! ŠKODA nie ustaje w ofensywie. Teraz można już mówić o prawdziwej dominacji – udział czeskiego producenta w polskim rynku w minionym miesiącu wyniósł niemal 16%! Ten niezrównany rezultat świadczy o wielkiej popularności i renomie, jaką cieszy się ŠKODA w naszym kraju zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. W samym październiku zarejestrowano u nas według CEPiK 4 229 samochodów tej marki, co przekłada się na 15,98% wszystkich rejestracji w tym czasie w Polsce. Najbliżsi konkurenci są w tym zestawieniu daleko z tyłu – dwie kolejne marki wspólnie osiągają gorszy wynik, niż sam lider. Rynkowa dominacja ŠKODY to zasługa odświeżonej gamy modelowej oraz wysokiej konkurencyjności i jakości wszystkich jej produktów– każdy z modeli tej marki przenosi zwycięską formułę na kolejne segmenty, notując w nich swoje własne tryumfy. W październiku po raz pierwszy w historii ŠKODY zajęły jednocześnie pierwsze miejsca w czterech najważniejszych segmentach rynku: Citigo przewodzi rejestracjom wśród aut miejskich, Fabia – w klasie aut małych, Octavia – wśród kompaktów, a w klasie średniej pierwsze miejsce zajmuje Superb. Flagowa limuzyna ŠKODY w październiku po raz pierwszy na naszym rynku została liderem w tym segmencie zarówno wśród Klientów indywidualnych, jak i flotowych. Podobne sukcesy marka notuje na całym świecie - podczas gdy wielu innych czołowych producentów notuje spadki wyników i zmniejsza swój udział w rynkach, ŠKODA nie poprzestaje w rozwoju. Sukcesy takie jak ten w Polsce to kolejny etap w drodze do osiągnięcia strategicznego celu, jakim jest przekroczenia pułapu półtora miliona sprzedanych samochodów w 2018 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. więcej -> Rekordowy Focus 1.0 EcoBoost, nowe modele samochodów, centrum badań rynku, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. więcej -> Rekordowy wynik Mercedesa, nowości na rynku samochodowym, centrum badań rynku, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Rekordowy udział ŠKODY na polskim rynku! Marka ŠKODA w styczniu 2013 roku uzyskała 15,93 proc. udziału na polskim rynku, ustanawiając nowy rekord w naszym kraju! ŠKODA utrzymuje dynamiczny wzrost sprzedaży swoich modeli. W styczniu 2013 roku Producent uzyskał imponujący udział na krajowym rynku, który w statystykach rejestracyjnych od 2005 roku stanowi najlepszy wynik w Polsce. Po zdobyciu tytułu lidera sprzedaży w naszym kraju w 2012 roku, jest to kolejny sukces ŠKODY i świetne rozpoczęcie nowego roku! W styczniu w Polsce zarejestrowano 4 178 samochody marki ŠKODA, czyli o prawie tysiąc więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku! (styczeń 2012: 3 197 szt.) Przewaga nad drugim miejscem wynosi 1 556 szt. Wcześniej, najlepszy wynik ŠKODY wynosił 14,6 proc. Miało to miejsce w grudniu 2007 roku, co zważywszy na panujący wówczas kryzys, było bardzo dobrym osiągnięciem. Pozostałe dotychczasowe największe udziały w rynku nie przekraczały poziomu 15,1 proc. i należały głównie do producentów z Niemiec lub Japonii. Rekordowy udział marki na polskim rynku jest wynikiem przyjętej strategii ofensywy modelowej oraz kuszącej oferty promocyjnej. Wyprzedaż rocznika 2012 nadal trwa! ŠKODA przygotowała specjalną ofertę, dzięki której na każdego klienta decydującego się na samochód tej marki czekają atrakcyjne upusty aż do 17 200 zł! Wyprzedaży towarzyszy aż 5 spotów telewizyjnych z różnymi zakończeniami, które są kontynuacją dotychczasowych, efektywnych reklam. Przedstawiciele różnych narodowości zostają przyłapani na gorącym uczynku podczas „podglądania” oferty wyprzedażowej marki. Do ogromnego sukcesu marki przyczyniają się także inwestycje w działania podnoszące jakość obsługi klienta i wzmacniające własny wizerunek, takie jak Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA AUTOLAB czy program rekomendacji ŠKODA. Wiesz co dobre! Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. http://www.roadlook.pl/aktualnosci/samar-rekordowy-import-uzywanych-samochodow-w-pazdzierniku.html
×