Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rekord' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 69 wyników

  1. Rekord: Audi RS 5 TDI competition concept osiąga najlepszy czas na torze Sachsenring Audi ustanawia nowy rekord okrążenia dla aut z silnikiem wysokoprężnym Górujący nad innymi model o mocy 435 KM i o momencie obrotowym 800 Nm Elektryczna sprężarka: zapobiega „turbodziurze”, podnosi wydajność sprintu Ingolstadt/Hohenstein-Ernstthal, 16 czerwca 2015 r. Audi odnotowało na torze Sachsenring nowy rekord dla aut z silnikiem wysokoprężnym. 3,6 kilometrowe okrążenie toru, Audi RS 5 TDI competition concept pokonało w zaledwie 1 min. 35,35 s. Auto czerpie moc z silnika 3.0 V6 biturbo TDI z 320 kW (435 KM), osiągającego moment obrotowy 800 Nm. Ciekawostką w tym modelu koncepcyjnym jest elektrycznie napędzana sprężarka. Rekord został ustanowiony przez duńskiego kierowcę wyścigowego, Nickiego Thiima, w ramach Dnia Rekordów na torze Sachsenring zorganizowanego przez czasopismo Auto Bild i producenta opon Michelin. Audi RS 5 TDI competition concept „wykręciło” najlepszy czas dla aut z silnikami wysokoprężnymi: 1 min. 35,35 sekundy, o 1,87 sekundy lepszy od rekordu obowiązującego od lutego 2015 r. Już wiosną 2015 r. czasopismo „sport auto” testowało to rozwiązanie na torze Hockenheim, ustanawiając przy tym najlepszy w historii redakcji czas okrążenia dla samochodu z jednostką diesla. „Jestem dumny z tak świetnych osiągów na torze. Podkreślają one wiodącą rolę Audi na polu rozwoju wysoce wydajnych, sportowych silników wysokoprężnych” - mówi Ulrich Weiß, kierownik działu rozwoju silników TDI w Audi AG. „Przy budowaniu Audi RS 5 TDI competition concept uwzględniliśmy wszystkie zalety lekkiej konstrukcji, koncepcji podwozia i oczywiście napędu. Wykorzystaliśmy cały potencjał TDI i wzmocniliśmy go dodatkową mocą pochodzącą z elektrycznej sprężarki, która już wkrótce będzie montowana w modelach seryjnych.” Audi RS 5 TDI competition concept bazuje na koncepcyjnym projekcie technicznym, zaprezentowanym przez Audi latem 2014 roku z okazji jubileuszu 25-lecia silnika TDI. Od tego momentu, auto poddane było dalszym pracom rozwojowym przystosowującym je do wykorzystania na torach wyścigowych. Montowany w nim silnik 3.0 TDI biturbo ma moc podniesioną do 320 kW (435 KM). Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 800 Nm. Dzięki temu, sportowa jednostka napędowa TDI do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 4 sekundy, a do 200 km/h w mniej niż 16 sekund. Główną innowacją wprowadzoną do silnika biturbo V6 TDI, oprócz dwóch konwencjonalnych turbosprężarek, jest sprężarka napędzana elektrycznie (EAV). W wyniku jej pracy, szybciej wzrasta ciśnienia ładowania przy niskich obrotach, reakcja silnika jest bardziej dynamiczna, a przyspieszenie szybsze i bardziej efektywne. Choć sprężarka napędzana jest niewielkim silnikiem elektrycznym o mocy 7 kW, w czasie 250 milisekund przyspiesza wirnik turbiny do 72 000 obrotów na minutę, wytwarzając w ten sposób ciśnienie doładowania niezależnie od energii spalin. Konwencjonalna turbosprężarka potrzebuje około dwa, trzy razy więcej czasu do osiągnięcia porównywalnej liczby obrotów wirnika turbiny. Dzięki technice EAV, w każdej sytuacji drogowej, RS 5 TDI competition concept ma do dyspozycji wysokie ciśnienie doładowania, istotne dla doskonałej, sportowej reakcji silnika. By zaopatrzyć elektryczną sprężarkę w niezbędną do jej pracy energię, wykorzystywany jest częściowy system pokładowej instalacji elektrycznej 48V. Dodatkowa instalacja elektryczna to ważny element strategii elektryfikacji Audi. Umożliwia ona szybkie przenoszenie większych ilości energii elektrycznej i dlatego idealnie nadaje się do napędzania elektrycznej sprężarki EAV. Oba rozwiązania już wkrótce znajdą się w produkcji seryjnej. Audi RS 5 TDI competition concept jest 241 kilogramów lżejsze niż model podstawowy. Wiele rozwiązań z dziedziny lekkiej konstrukcji znacząco wpłynęło na redukcję jego masy. Maska silnika zrobiona jest z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFK), drzwi z aluminium, układ wydechowy w znacznej mierze z tytanu. W środku zamontowano fotele sportowe z CFK, a tylny rząd siedzeń został usunięty, tak by też wnętrze pojazdu spełniało wymagania lekkiej konstrukcji. Poza tym, zastosowano tu szyby z cienkiego szkła i z tworzywa sztucznego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie przekroczyła 1 000 000 sztuk. Nowy rekord sprzedaży poprawiony trzeci rok z rzędu. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie wzrosła w 2014 roku o 39%, osiągając najwyższy jak dotąd poziom 1 017 019 sztuk. Łączna ilość sprzedanych w 2014 roku Jeepów przekroczyła rekordowy, zeszłoroczny wynik – 731 565 sztuk . Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych wzrosła o 41%, osiągając łącznie 692 348 sztuk, co również stanowi wynik bezprecedensowy. Sprzedaż samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych wzrosła już po raz piąty z rzędu. Wszystkie modele marki Jeep zanotowały wzrost sprzedaży zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. Jeep Compass, Patriot i Wrangler odnotowały bezprecedensową sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż samochodów marki Jeep na obszarze Azja-Pacyfik wzrosła o 42%, przy 49% wzroście w Chinach. Sprzedaż samochodów marki Jeep w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka wzrosła o 40% i o 65% w Europie. Rekordowa sprzedaż Jeepa w Polsce, wzrost sprzedaży o 51%. W 2014 roku marka Jeep zanotowała sprzedaż ponad 1 000 000 samochodów na świecie, bijąc tym samym, trzeci raz z rzędu, wszystkie swoje dotychczasowe rekordy. Sumą 1 017 019 sprzedanych Jeepów, marka o 39% pobiła swój wcześniejszy rekord wynoszący 731 565 sztuk.“W 2014 roku sprzedaż samochodów Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie jak i na rynku północnoamerykańskim”, oświadczył Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep. “Oprócz wyjątkowej dumy z sukcesu odniesionego przez nowego Jeepa Cherokee, musimy przyznać, że wszystkie samochody z gamy Jeep odnotowały znaczną sprzedaż na całym świecie”. “Uzyskanie wyniku miliona sprzedanych sztuk w 2014 roku stało się z pewnością kamieniem milowym, a 2015 będzie rokiem wielkich przemian w zakresie procesu globalizacji marki poprzez uruchomienie działalności produkcyjnej w Brazylii i powrót produkcji do Chin, po prawie dziesięciu latach nieobecności”, dodaje Mike Manley. “Dołożymy wszelkich starań aby utrzymać ten pozytywny trend sprzedaży w 2015 roku dzięki kompletnej gamie konkurencyjnych SUV’ów, takich jak najnowszy Jeep Renegade, który zawita w salonach całego świata w 2015 roku”. Oprócz globalnego, 39% wzrostu, w 2014 roku sprzedaż Jeepa zwiększyła się o 41 % w Stanach Zjednoczonych, osiągając rekordowy, bezprecedensowy wynik 692 348 sprzedanych samochodów. Sprzedaż samochodów Jeep w 2014 wzrosła o 40% w regionie Europa, Bliski Wschód, Afryka, o 65% w Europie i o 42% na obszarze Azja-Pacyfik. W Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, sprzedaż wzrosła o 49 %. W Polsce marka Jeep również odnotowała rekordową sprzedaż w 2014 roku z wynikiem 1 674 sprzedanych samochodów i wzrostem o imponujące 51,4% w stosunku do roku ubiegłego. Na czele całościowej sprzedaży samochodów marki Jeep na świecie i w Stanach Zjednoczonych plasuje się Grand Cherokee (łącznie na świecie: 279 567; w USA: 183 786), za nim Cherokee (łącznie na świecie 236 289; w USA: 178 508), Wrangler (łącznie na świecie 234 579; w USA 175 328), Compass (łącznie na świecie 134 629; w USA 61 264) i Patriot (łącznie na świecie 122.387; w USA 93 462).W 2014 roku sprzedaż samochodów marki Jeep wzrosła po raz piąty z rzędu, zarówno na świecie, jak i w Stanach Zjednoczonych. W 2013 roku marka odnotowała 4% wzrost sprzedaży na świecie i 3% w Stanach Zjednoczonych. W trzech poprzednich latach nastąpił wzrost: w 2012 roku o 19% na świecie i o 13% w Stanach Zjednoczonych; w 2011 roku o 41% na świecie i o 44% w Stanach Zjednoczonych; w 2010 roku o 24 % na świecie i 26 % w Stanach Zjednoczonych. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. Rekord ustanowiony w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" Nissan Middle East ustanowił nowy światowy rekord Guinnessa w kategorii „najdłuższy drift w tandemie". Dwa Nissany 370Z krążyły po torze jednocześnie w kontrolowanym poślizgu, bez zatrzymywania się, przez 28,52 kilometra. Rekord został ustanowiony w drugim podejściu w trakcie premierowego pokazu „Nissan 370Z Drift Experience" - imprezy, dzięki której każdy ma możliwość poznania i doskonalenia trudnej sztuki driftingu. Obecny na pokazie dyrektor zarządzający Nissan Middle East Samir Cherfan powiedział: „Ustanawiając dziś nowy światowy rekord Guinnessa po raz kolejny dowiedliśmy atutów naszych pojazdów, bo nie jest to pierwszy rekord Guinnessa w naszym dorobku. Nissan Z jest bardzo popularnym modelem wśród entuzjastów driftingu, a ten rekord potwierdza, że prowadzenie tego samochodu w kontrolowanym poślizgu jest bardzo łatwe, a przynajmniej na takie wygląda". „Nissan 370Z Drift Experience" to wspólne przedsięwzięcie Nissan Middle East i Prodrift Academy, realizowane z udziałem samochodów Nissan 370Z oraz profesjonalnych instruktorów driftingu z Prodrift Academy w bezpiecznym i kontrolowanym otoczeniu. „Nissan mocno angażuje się w sport samochodowy na Bliskim Wschodzie. Bezpieczeństwo traktujemy priorytetowo, dlatego nawiązaliśmy współpracę z Prodrift Academy, aby stworzyć zgodną z prawem i bezpieczną platformę dla fanatyków driftingu w tym regionie" - dodał Cherfan. Od blisko 80 lat Nissan przesuwa granice innowacyjności w sporcie samochodowym. Od czasu, kiedy Datsun NL-75 wygrał wyścig na japońskim torze żużlowym Tamagawa w 1936 r. Nissan zbudował szereg najbardziej rozpoznawalnych samochodów wyścigowych, jakie pojawiały się na torach. Globalną popularność Nissan zdobył jednak dopiero w 1964 r., kiedy w Niemczech zaprezentował pierwszy model Skyline GT. Później samochód ten wyprzedził Porsche na jednym okrążeniu w trakcie wyścigu o Grand Prix Japonii. Właśnie wtedy branża i świat zaczęły dostrzegać, że pod względem innowacyjności i techniki Nissan może się równać z zachodnimi rywalami. Od tego czasu z uwagą obserwowano, jak japońska marka wprowadzała kolejne modele, w tym legendarnego Nissana Skyline GT-R z 1969 r. z pionierskimi rozwiązaniami technicznymi opracowanymi na potrzeby wyścigów. Duża część DNA Skyline GT-R jest obecna we współczesnym Nissanie GT-R. Niedługo po premierze modelu Skyline GT-R Nissan opracował kultowy turbodoładowany silnik, zaprezentowany w 1979 r. Kiedy firma zorientowała się, że rywalizacja w sporcie samochodowym znakomicie wspomaga sprzedaż, powołała w 1984 r dział NISMO. Od tego czasu Nissan bije kolejne rekordy, a samochody wyścigowe tej marki należą do najszybszych, jakie kiedykolwiek zbudowano. Na Bliskim Wschodzie tamtejszy oddział Nissana odnosi sukcesy w Abu Dhabi Desert Challenge, sponsorując uzyskującego znakomite wyniki absolwenta dorocznej GT Academy Emila Kneissera w modelu Patrol, a ostatnio także imprezę Nissan 370Z Drift Experience. Fala popularności driftingu ruszyła w 2009 r., kiedy rozegrano pierwsze regionalne mistrzostwa w poślizgu kontrolowanym. Przez lata zawody w tej dyscyplinie stały się jedną z najbardziej oczekiwanych imprez na Bliskim Wschodzie, z liczbą uczestników przekraczających 15 000 w każdym kraju. Mohammad Al Falasi, dyrektor zarządzający Prodrift Academy powiedział: „Drifting jest bardzo popularnym sportem wśród młodych ludzi w naszym regionie. Jesteśmy bardzo dumni, że dzięki Nissan Middle East możemy rozwijać ten sport wśród jego fanów w bezpiecznym otoczeniu i zgodnie z przepisami. Nasi profesjonalni instruktorzy starają się kształcić młode talenty pod kątem ich przyszłych występów w zawodach światowej klasy. Łatwe do opanowania kultowe Nissany Z są w tym bardzo pomocne". W sierpniu 2013 r. Nissan Middle East pobił inny światowy rekord Guinnessa. Nissan Patrol zaprezentował wówczas swoją moc, holując najcięższy samolot na świecie. Niemal trzytonowy samochód z napędem na 4 koła, noszący przydomek „Hero of All Terrains in Life", nawiązujący do jego wszechstronnych możliwości w terenie, holował ważący 170,9 tony samolot transportowy w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Szardży (ZEA). źródło: NISSAN
  4. Nowy rekord sprzedaży BMW Group w listopadzie 2014. W listopadzie br. BMW Group w skali globalnej wydała klientom łącznie 188 342 pojazdy BMW, MINI i Rolls-Royce, a więc o 7,6% więcej niż rok przedtem (174 992). W ciągu pierwszych 11 miesięcy 2014 r. BMW Group dostarczyła klientom łącznie 1 902 699 pojazdów, o 7,1% więcej niż rok wcześniej (1 777 012). Sprzedaż marki BMW wzrosła w listopadzie o 6,2%, do łącznie 158 953 pojazdów, co jest nowym rekordem miesiąca (poprzedni wynosił 149 659 sztuk). Rok do roku sprzedaż również wzrosła o 9% (1 633 722 wobec 1 499 303). W ciągu 2 miesięcy sprzedaży nowy modem BMW serii 2 Active Tourer znalazł 6918 nabywców. W br. sprzedano 104 910 sztuk BMW serii 4 oraz 16 204 – BMW X4, które weszło na rynek w lipcu. Stabilny wzrost sprzedaży notują modele o ugruntowanej już pozycji rynkowej: BMW serii 3 o 2,8% (432 064 wobec 420 401), BMW serii 5 o 2,5% (340 423 wobec 332 274), a BMW X5 o rekordowe 34,7% (131 425 wobec 97 574). Sprzedaż innowacyjnych modeli BMW i wyniosła w tym roku niemal 15 000 sztuk, z czego i3 – 13 849, a i8 – 1129. MINI zanotowało w listopadzie kolejny rekord miesiąca. Globalna sprzedaż wyniosła 29 018, co oznacza wzrost o 16,7% (24 873 rok temu). Nowa generacja MINI 3D: wzrost o 26,3% (13 248 wobec 10 488), a nowy model MINI 5D znalazł w ciągu miesiąca już 4033 nabywców. Zmiana generacyjna wciąż wpływa na globalny roczny wynik, wynoszący –3,3% (265 404 wobec 274 575). BMW Motorrad wciąż się rozwija. W listopadzie wydano 7411 motocykli i maxi-scooterów (+0,9%), w skali roku wzrost wyniósł 7,0%. Źródło: BMWGroup
  5. [h=3]Rekord SKODY: ponad milion samochodów wyprodukowanych w 2014 roku![/h] 2014 to dla ŠKODY kolejny rok wielkich sukcesów: od stycznia do listopada marka dostarczyła już 955 300 samochodów na całym świecie, notując też najlepszy wynik w listopadzie w swojej historii. To wynik aż o 34 500 samochodów lepszy od osiągniętego w pierwszych jedenastu miesiącach zeszłego roku i o 16 100 aut więcej niż w tym czasie w 2012 roku, kiedy ŠKODA zanotowała swój najlepszy dotychczas wynik. Był to też najlepszy listopad w historii marki. Dużą zasługę w tym imponującym sukcesie miał bardzo silny rozwój rynku chińskiego: w porównaniu do listopada 2013 roku, w tym roku sprzedaż zwiększono aż o 46,9%.[TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]Już teraz ŠKODA osiągnęła lepszy wynik produkcji niż w całym roku 2013, gdy rok zakończono wynikiem 920 800 samochodów. Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland, zapowiada: „ŠKODA ustanowi w tym roku nowy rekord sprzedaży. Po doskonałym wyniku uzyskanym w listopadzie, osiągnięcie miliona wyprodukowanych samochodów w jednym roku jest już pewne. To dla nas wielkie, bezprecedensowe wydarzenie, z którego wszyscy w ŠKODZIE jesteśmy bardzo dumni”.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Imponujący wzrost wyników sprzedaży ŠKODY jest efektem nieustannego rozwoju oferty modelowej marki, który przynosi jej także zainteresowanie nowych grup docelowych. Nowa ŠKODA Fabia debiutowała na pierwszych europejskich rynkach w połowie listopada, podczas gdy nowa ŠKODA Fabia Combi trafi do pierwszych salonów na początku roku 2015. Obydwie wersje nadwoziowe wyróżniają się przepełnionym emocjami designem, maksymalną funkcjonalnością, niskim zużyciem paliwa i wyposażeniem obejmującym innowacyjne technologie, dotychczas znane tylko z samochodów wyższych klas. W Europie Wschodniej (wliczając całą Rosję) osiągnięto miesięczny wynik 10 600 samochodów dostarczonych do Klientów (w listopadzie 2013 roku – 11 300). Po jedenastu miesiącach udział rynkowy marki wzrósł do 4,4% (w okresie od stycznia do listopada 2013 roku wynosił on 3,9%). W Rosji ŠKODA sprzedała w jedenastym miesiącu 2014 roku 7 600 samochodów, co stanowi wzrost o 2,9% wobec wyniku osiągniętego przed rokiem. Udział rynkowy ŠKODY w Rosji wzrósł w listopadzie do 3,8% (od początku roku do końca listopada: 3,4%). Czeska marka zanotowała w tej części kontynentu największe, dwucyfrowe wzrosty w Rumunii (800 samochodów, wzrost o 37%) i Bułgarii (200 samochodów, o 10,7% więcej). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD]W Europie Centralnej ŠKODA dostarczyła w listopadzie 12 800 samochodów – o 1,6% więcej niż w analogicznym okresie w roku 2013. Po pierwszych jedenastu miesiącach roku udział rynkowy marki wzrósł do imponujących 20,2% (na koniec listopada 2013 roku wynosił on 19,1%). Na rodzimym rynku wynik marki wzrósł o 10% do 6 500 egzemplarzy (skok z 5 900 sztuk). ŠKODA zanotowała także wzrost na Słowenii: o 3,1%.[/TD] [TD][TABLE=width: 270, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD=width: 20] [/TD] [TD=width: 250][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czeska marka pozostaje w rewelacyjnej formie w Chinach, które są największym odbiorcą jej samochodów. W samym tylko listopadzie w porównaniu do tego samego miesiąca sprzed roku sprzedaż wzrosła o 46,9% do 26 800 samochodów (w listopadzie 2013 roku wynosiła ona 18 200 aut). W tym roku ŠKODA sprzedała już 250 600 samochodów na rynku chińskim – więcej niż kiedykolwiek w skali roku w całej swojej historii. Największym zainteresowaniem w tym kraju w listopadzie cieszył się model Octavia, którego nowa generacja zadebiutowała tam latem bieżącego roku – osiągnął on rekordowy wzrost sprzedaży aż o 112,4%. ŠKODA zanotowała rekord także w Turcji, gdzie sprzedała w listopadzie najwięcej samochodów w okresie jednego miesiąca w historii – aż 1 800 samochodów, czyli o 21,6% więcej niż w tym samym czasie w roku 2013.Marka osiągnęła swój trzeci najlepszy miesięczny wynik w Izraelu z wynikiem sprzedaży lepszym aż o 23,3% niż w analogicznym okresie rok temu (1 600 wobec 1 400 sztuk). Dużym odbiorcą samochodów ŠKODA pozostają także Indie, gdzie w minionym miesiącu dostarczono do Klientów 1 200 samochodów (1 700 w listopadzie 2013 roku). [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] <tbody style="margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-style: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline;">[TR] [TD][/TD] [TD]W samym listopadzie bieżącego roku zarejestrowano w Polsce 2 941 samochodów. W okresie od stycznia, do listopada zarejestrowano już 40 249 aut, co stanowi wzrost w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku o 20,47%.[/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Dostarczenia samochodów ŠKODA do Klientów w listopadzie 2014 roku (w sztukach, zaokrąglone do 100, według modelu, różnica procentowa wobec listopada 2013 roku)- ŠKODA Octavia (36 400; +18.2%)- ŠKODA Fabia (12 600; -13.0%)- ŠKODA Superb (7 300; +3.0%)- ŠKODA Yeti (8 700; -1.3%)- ŠKODA Roomster (2 700; -6.5%)- ŠKODA Rapid (19 000; +30.5%)- ŠKODA Citigo (sprzedawana wyłącznie w Europie: 3 400; +4.8%) Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Po jedenastu miesiącach 2014 r., nowy rekord sprzedaży Audi Już w listopadzie bieżącego roku Audi przekroczyło wielkość sprzedaży z całego roku 2013 Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG nie kryje radości: „Świetny koniec roku dla Audi” Nowa generacja Audi A6 pojawiła się na pierwszych rynkach europejskich Ingolstadt, 10 grudnia 2014 r. W listopadzie, Audi kontynuowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Wprowadzając na rynek 146 250 nowych samochodów, zwiększyło wskaźniki handlowe o 10,8 procent w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, ustalając tym samym nowy rekord miesiąca. Sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami w logo rosła we wszystkich regionach świata. Trend ten najbardziej był widoczny w Azji Południowo-Wschodniej, gdzie popyt wzrósł o 17,7 procent. Od początku tego roku, na całym globie, Audi sprzedało prawie 1 591 100 samochodów (+10,1%), pobijając w ten sposób już w listopadzie rekord roku ubiegłego, kiedy w czasie pełnych 12 miesięcy do rąk klientów oddano łącznie 1 mln 575 tys. aut. „Listopadowy wynik jasno wskazuje, że przed nami świetne podsumowanie roku” – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Wzrost sprzedaży Audi napędzają zwłaszcza nasze duże rynki eksportowe.“ W Chinach, Audi w listopadzie sprzedało 52 544 samochody (+18,5%). Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się tu Audi Q3. Popyt na tego kompaktowego SUV-a wzrósł o 49,8 procent. Od stycznia 2014 koncern sprzedał w Państwie Środka 516 356 aut – po raz pierwszy w historii ponad pół miliona samochodów w jednym okresie rozliczeniowym. W USA,sprzedaż 16 640 (+22,0%) egzemplarzy zaowocowała czterdziestym siódmym z rzędu rekordowym miesiącem. Bestsellerem na rynku amerykańskim było ponownie Audi Q5, które sprzedało się w ilości 4184 egzemplarzy (+16,8%). W Wielkiej Brytanii (+21,6%), sprzedając w ubiegłym miesiącu 11 295 egzemplarzy, a od stycznia 150 856 aut, Audi przekroczyło liczbę 150 tysięcy samochodów wprowadzonych na rynek od stycznia tego roku. Podsumowanie jedenastu miesięcy roku 2014 na rynku polskim również wygląda imponująco. Od stycznia do końca listopada, kluczyki do swojego nowego Audi odebrało 6142 polskich klientów. To o 22,6 procent więcej niż w roku ubiegłym. Sam listopad wypada nieco gorzej – na rynek wprowadzono 488 pojazdów z Ingolstadt, o 4,87% mniej niż w listopadzie 2013. Nadal wzrasta sprzedaż Audi w krajach Europy Północnej. W listopadzie, Audi kontynuowało wzrost w Szwecji (+20,7%), Danii (+12,3%) i w Norwegii (+8,9%). Także w Europie Południowej sytuacja była stabilniejsza niż rok temu. We Włoszech sprzedaż Audi wzrosła od stycznia o 5,1 procent, a w Hiszpanii nawet o 9,2 procent i po jedenastu miesiącach 2014 r. wyniosła 36 507 samochodów. Na rynku niemieckim Audi zanotowało od początku 2014 roku wzrost o 2,8 procent (240 849 aut). W listopadzie bieżącego roku sprzedaż w porównaniu do dobrego listopada 2013, w którym wystartowało Audi A3 Limousine, spadła i wyniosła 19 901 egzemplarzy (- 4,3%). Popyt na modele luksusowe marki Audi wzrosła w tym samym okresie o blisko 7 procent. Szczególnym zainteresowaniem klientów niemieckich cieszyło się Audi A6 (+23,0%), którego nowa generacja pojawiła się na pierwszych rynkach europejskich w listopadzie tego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Sprzedając blisko 869 350 samochodów Audi ustanowiło nowy rekord półrocza · Rodzina A3 i modele Q najistotniejszymi czynnikami wzrostu · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „Rozmach z pierwszego półrocza będzie kontynuowany także w drugiej połowie roku“ · Od stycznia do czerwca 2014, sprzedaż w Polsce wzrosła o 38,51 procent w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego Ingolstadt, 8 lipca 2014 r. Ze wzrostem sprzedaży rzędu 11,4 procent rok do roku, Audi AG zanotowało najlepszy wynik półroczny w całej swej historii. W pierwszych sześciu miesiącach roku 2014, Audi sprzedało blisko 869 350 samochodów. W samym tylko czerwcu, koncern z Ingolstadt oddało do rąk klientów na całym świecie około 155 450 pojazdów, o 10,8 procent więcej w porównaniu z czerwcem 2013. Spektakularny wzrost miał miejsce w Ameryce Północnej a także w Polsce, gdzie licząc rok do roku sprzedaż wzrosła o 38,51 procent. „W pierwszym półroczu tego roku sprzedaliśmy w Ameryce więcej samochodów niż w całym roku 2005. Wzrost sprzedaży na całym świecie w pierwszych sześciu miesiącach 2014 roku napędzała przede wszystkim doskonale przyjęta rodzina A3 oraz klasa luksusowych limuzyn“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Z optymizmem patrzymy także na nadchodzące miesiące, mając zamiar kontynuować świetną passę z pierwszego półrocza.“ Sprzedaż nowej rodziny A3 zwiększyła się od stycznia o 49,4 procent i wyniosła około 144 750 egzemplarzy. W tym okresie znacząco wzrosła też sprzedaż SUV-ów: Audi Q3* ( o 37 procent), Q5* ( o 5,5 procent) i Q7* ( o 20,8 procent). Pozytywny trend zanotowano również wśród luksusowych limuzyn A6*, A7*, Q7 i A8. Sprzedaż w tej klasie zwiększyła się od stycznia o 10,1 procent i wyniosła około 219 450 egzemplarzy. Topowy model czterech pierścieni, Audi A8, sprzedawał się w czerwcu 2014 aż o 23 procent lepiej niż rok wcześniej (4023 egzemplarze). W pierwszym półroczu najważniejszym regionem wzrostu dla Audi była Ameryka Północna (+12,8 procent). W samym tylko czerwcu, Audi oddało do rąk klientów 20 158 samochodów, o 21,2 procent więcej w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Wyraźne zwiększenie sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach tego roku to efekt dużego popytu głównie w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedano 84 349 aut (+13,6 procent). Dzięki doskonale sprzedającym się modelom, takim jak Audi Q5, którego sprzedaż wzrosła o 15,2 procent, do ponad 4000 egzemplarzy w czerwcu 2014, Audi of America zanotowało czterdziestu drugi z rzędu miesiąc z rekordowymi wynikami handlowymi. W kwietniu na amerykańskim rynku debiutowało Audi A3 Limousine*, a w ubiegłym miesiącu najnowsza generacja modelu A8. Obok USA, znaczący udział w zwiększeniu sprzedaży w Ameryce Północnej w pierwszym półroczu 2014 miała także Kanada (+ 8,8 procent) i Meksyk (+10,4 procent). Największy jednak na amerykańskim kontynencie przyrost sprzedaży zanotowała Brazylia. Wprowadzając na brazylijski rynek 6229 samochodów (+141,4 procent), po sześciu miesiącach roku 2014, Audi przeskoczyło wynik osiągnięty tam w całym roku 2013. W Chinach, Audi po raz pierwszy przekroczyło barierę 50 tysięcy aut przekazanych klientom w ciągu jednego miesiąca. Znaczący udział w tym rekordowym wyniku miał cieszący się olbrzymim zainteresowaniem chińskich klientów kompaktowy SUV Q3, którego sprzedaż wzrosła o 61,3 procent i wyniosła 7149 egzemplarzy. Od początku tego roku, w Państwie Środka kluczyk od swojego Audi odebrało 268 666 kupujących. Dzięki temu, Audi w Chinach już w połowie roku znacznie przekroczyło liczbę 250 000 sprzedanych pojazdów. Sprzedaż Audi w czerwcu rosła także w Europie. Wzrost wyniósł tu 6,4 procent, co przekłada się na 69 250 aut przekazanych klientom. Od początku roku, Audi udaje się zatem co miesiąc przekraczać wskaźniki sprzedaży z porównywalnego okresu 2013. Sprzedając 410 050 samochodów od stycznia do czerwca 2014, koncern z Ingolstadt zdołał nawet o prawie 17 000 egzemplarzy poprawić swój rekord z roku 2012. Sytuacja na rynkach Europy Południowej również dobrze się rozwijała. W czasie sześciu pierwszych miesięcy 2014, 22 789 hiszpańskich klientów odebrało swoje Audi. Wzrost w Hiszpanii podkręciło przede wszystkim Audi A3 Sportback*, którego sprzedaż w pierwszym półroczu zwiększyła się o 18 procent. Także we Włoszech na powrót zapanowała pozytywna dla Audi atmosfera. Od stycznia do czerwca sprzedano tam 25 979 aut: wzrost o 4,6 procent. W Niemczech wskaźnik wzrostu wspiął się do wartości 9,1 procent ( 140 003 pojazdów), a w Wielkiej Brytanii, gdzie sprzedano 83 357 samochodów – do wartości 12,6 procent. W Polsce w czerwcu 2014 sprzedano 443 samochody z czterema pierścieniami na masce, o 1,14 procent więcej niż w czerwcu roku ubiegłego. Sumując jednak sprzedaż za sześć pierwszych miesięcy roku 2014, wzrost nad Wisłą wyniósł aż 38,51 procent (3633 auta, wobec 2623 w analogicznym okresie zeszłego roku). [TABLE] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]czerwiec [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]pierwsze półrocze [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do czerwca 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszego półrocza 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]155 450 [/TD] [TD]140 304 [/TD] [TD]+10,8% [/TD] [TD]869 350 [/TD] [TD]780 467 [/TD] [TD]+11,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]69 250 [/TD] [TD]65 087 [/TD] [TD]+6,4% [/TD] [TD]410 050 [/TD] [TD]383 662 [/TD] [TD]+6,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]23 502 [/TD] [TD]22 515 [/TD] [TD]+4,4% [/TD] [TD]140 003 [/TD] [TD]128 345 [/TD] [TD]+9,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]13 545 [/TD] [TD]12 652 [/TD] [TD]+7,1% [/TD] [TD]83 357 [/TD] [TD]74 051 [/TD] [TD]+12,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 263 [/TD] [TD]5 171 [/TD] [TD]+1,8% [/TD] [TD]30 502 [/TD] [TD]30 218 [/TD] [TD]+0,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 845 [/TD] [TD]4 551 [/TD] [TD]+6,5% [/TD] [TD]25 979 [/TD] [TD]24 825 [/TD] [TD]+4,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]4 168 [/TD] [TD]3 463 [/TD] [TD]+20,4% [/TD] [TD]22 789 [/TD] [TD]21 085 [/TD] [TD]+8,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 000 [/TD] [TD]3 101 [/TD] [TD]-3,3% [/TD] [TD]17 966 [/TD] [TD]18 181 [/TD] [TD]-1,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]443 [/TD] [TD]438 [/TD] [TD]+ 1,14% [/TD] [TD]3 633 [/TD] [TD]2 623 [/TD] [TD]+38,51% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]16 867 [/TD] [TD]13 706 [/TD] [TD]+23,1% [/TD] [TD]84 349 [/TD] [TD]74 277 [/TD] [TD]+13,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 111 [/TD] [TD]1 006 [/TD] [TD]+10,4% [/TD] [TD]6 205 [/TD] [TD]5 619 [/TD] [TD]+10,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]60 000 [/TD] [TD]52 360 [/TD] [TD]+14,6% [/TD] [TD]318 750 [/TD] [TD]270 823 [/TD] [TD]+17,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]50 756 [/TD] [TD]44 479 [/TD] [TD]+14,1% [/TD] [TD]268 666 [/TD] [TD]228 139 [/TD] [TD]+17,8% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Dane o zużyciu paliwa w/w modeli: Audi A3: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 7,1 - 3,2; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 165 - 85 Audi A3 Sportback: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 7 - 3,3; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 162 - 88 Audi A3 Limousine: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 7 - 3,3; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 162 – 88 Audi Q3: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 8,8 - 5,2; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 206 - 137 Audi Q5: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 8,5 - 4,9; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 199 - 129 Audi A6: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 9,8 - 4,4; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 229 - 114 Audi A7 Sportback: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 9,8 - 5,1; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 229 – 135 Audi Q7: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 10,7 - 7,2; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 249 - 189 Audi A8: Zużycie paliwa (tryb mieszany) w l/100 km: 11,3 - 5,9; Emisja CO2 (tryb mieszany) w g/km: 264 - 144 Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Volkswagen triumfuje w Portugalii – wygrana Ogiera i kolejny rekord Zdjęcia: WRC Volkswagen w Portugalii 2014 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody - Trzecie zwycięstwo dla Ogiera/Ingrassii, czwarte dla Volkswagena w aktualnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata - Najdłuższa seria zwycięstw dla Polo R WRC w historii Rajdowych Mistrzostw Świata - Volkswagen zwiększa przewagę w klasyfikacji konstruktorów Poznań, 7 kwietnia 2014 r. - Volkswagen odniósł zwycięstwo po zaciętej rywalizacji w kolejnym rajdzie w tym sezonie. Obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) w zmiennych i trudnych warunkach Rajdu Portugalii wywalczyli czwarte zwycięstwo dla Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) i ósme zwycięstwo z rzędu dla Volkswagena. Dziewiętnasta wygrana w klasyfikacji generalnej francuskiego duetu nie przyszła łatwo – na podium znalazło się trzech różnych producentów. Rajd Portugalii przyniósł pojedynki o dziesiąte części sekundy oraz częste zmiany prowadzących. Zespół Volkswagena Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) ukończył rajd na czwartej pozycji. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po wypadku w piątek przedzierali się z powrotem do czołówki. Zebrali przy tym ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów, a końcowe Power Stage, za które przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najlepszych zespołów, zakończyli na drugiej pozycji za Sébastienem Ogierem. „Tak jak się spodziewaliśmy, Rajd Portugalii był trudny dla zespołu i kierowców, ale ostatecznie zakończył się sukcesem” – cieszył się dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu ds. Techniki marki Volkswagen. „Nasz duet Ogier/Ingrassia po raz kolejny w trudnych warunkach udowodnił swoją klasę. Także cały zespół wykonał doskonałą pracę, stawiając w wyznaczonym regulaminem czasie z powrotem na koła uszkodzone w wypadku auto Jari-Matti Latvali. Podróż do Portugalii dla mnie też się opłaciła, bo to wspaniałe przeżycie, móc obserwować zachwyt fanów zgromadzonych licznie wzdłuż trasy, wspierających naszych kierowców.” „Recce”, opony, rajdowa akcja – wspomnienia z Rajdu Portugalii Dla zespołu Volkswagena rajdowy tydzień w Portugalii był pełen atrakcji i sukcesów. W poprzedzającej rajd imprezie „Fafe Rally Sprint” Sébastien Ogier/Julien Ingrassia swoim zwycięstwem przed 140 tysiącami widzów zainaugurowali dalszy ciąg historii sukcesów. Następnie długi, intensywny deszcz zadbał o wyjątkowo trudne warunki na trasie rajdu. Przejazdy mające na celu poznanie trasy, tak zwane „Recce” musiały być częściowo przesunięte, a odcinki specjalne skrócone ze względu na zbyt miękkie podłoże. Mimo poprawy pogody, na wyniki w piątek duży wpływ miał odpowiedni dobór opon – bardziej miękka mieszanka Michelina okazała się być idealnym wyborem. Do niedzieli najważniejszym przykazaniem rajdowym było oszczędne gospodarowanie maksymalnie 16 miękkimi oponami. Od Australii do Portugalii – seria zwycięstw zapisana w annałach Rajdowych Mistrzostw Świata Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było ósmym z rzędu triumfem Polo R WRC. Tym samym Volkswagen wyrównał rekord najdłuższej serii zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. W 2013 roku zespół wygrał w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W obecnym sezonie zapisał na swoim koncie zwycięstwa w Monte Carlo, Szwecji, Meksyku i Portugalii. Do dnia dzisiejszego rekordzistą był rywal Volkswagena – Citroën ze swoją serią zwycięstw z 2011 roku. Teraz, po 17 startach Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), World Rally Car z Wolfsburga wyrównał ten wynik. Jubileusze: zwycięstwo w Portugalii w liczbach W Rajdzie Portugalii Volkswagen świętował kilka jubileuszy w historii startów Polo R WRC. W piątek 315-konne auto z napędem na wszystkie koła pokonało swój trzechsetny odcinek specjalny. Podobnie jak wcześniej 50-ty, 100-tny, 150-ty i 250-ty OS, Polo R WRC po raz kolejny ukończył jubileuszowy OS z najlepszym czasem. Siedem odcinków specjalnych później – kolejny jubileusz: dwusetne zwycięstwo na odcinku specjalnym od momentu włączenia się do rywalizacji w 2013 roku. Po zakończeniu Rajdu Portugalii, Volkswagen ma na koncie 204 najlepsze czasy na rozegranych łącznie 312 odcinkach specjalnych, co daje 65 procentową skuteczność. Z 860 możliwych trzech najlepszych czasów, 459 należy do Polo R WRC. Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było 24-tym miejscem na podium i 14-tym zwycięstwem dla Volkswagena w 17 rajdach od 2013 roku. Rajdowy comeback Polo R WRC #2 – portugalski wyczyn Niezwykły wyczyn teamu pozwolił Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili wrócić na trasę Rajdu Portugalii. Mały błąd, brzemienny w skutki – będąc na drugiej pozycji i walcząc o prowadzenie, fiński duet zaliczył w piątek wypadek. W ciągu określonych przez regulamin trzech godzin, główny mechanik Jose Azevedo w swojej ojczyźnie i z zespołem składającym się w dużej mierze w Portugalczyków postawił Polo R WRC z powrotem na koła. Zarówno dla Latvali/Anttili, jak i dla teamu Volkswagena, wysiłek mechaników nie poszedł na marne. Latvala/Anttila zaliczyli jeszcze dwa najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, a na zakończenie rajdu w Power Stage zdobyli dwa punkty w klasyfikacji kierowców i pilotów. Miejsce czwarte: ostrożność Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli Trudny weekend mają za sobą Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula w trzecim Polo R WRC. Przy swoim drugim starcie w World Rally Car z Wolfsburga w Rajdzie Portugalii, zdecydowali się na opracowanie nowej rozpiski trasy. Ze względu na złą widoczność spowodowaną ulewnym deszczem podczas „Recce”, notatki nie były aż tak dokładne, jakby sobie tego życzyli. Nie chcąc zbyt dużo ryzykować, norwesko-fiński duet zdecydował się na maksymalne ograniczenie szkód. Wprawdzie czasy nie były – jak w Szwecji i Meksyku – na poziomie kolegów z zespołu, ale ostatecznie czwarte miejsce to niezły rezultat jak na rajd, w którym wszyscy uczestnicy musieli walczyć z trudnymi warunkami. Prowadzenie we wszystkich trzech kategoriach – tabela MŚ w kolorze niebieskim i białym Po udanym Rajdzie Meksyku, Volkswagen zwiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców, pilotów i konstruktorów. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają na koncie 91 punktów – o 29 więcej, niż ich koledzy z zespołu i najwięksi rywale w MŚ – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula są na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej. W klasyfikacji konstruktorów Volkswagen zwiększył swoją przewagę nad drugim w tabeli Citroënem o 14 punktów do 69 punktów. Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Cztery zwycięstwa w ciągu pięciu lat. Nie przesadzam, ale Rajd Portugalii jest moim absolutnym faworytem! Cały tydzień był dla mnie i Juliena fantastyczny. Najpierw wspaniałe show „Fafe Rally Sprint” przed ponad 100.000 fanów, a teraz nasza obrona tytułu w Rajdzie Portugalii. Wsparcie i entuzjazm tutejszych kibiców to coś wspaniałego. W ostatni dzień, z miękkimi oponami, staraliśmy się maksymalnie ograniczyć ryzyko. Mimo to trzy punkty w Power Stage były naturalnie naszym celem, ale Jari-Matti nie ułatwiał nam ich zdobycia. Przewaga w tabeli jest teraz trochę większa, ale konkurencja nie śpi, co pokazali Mikko Hirvonen i Mads Østberg. Słyszałem, że Markku Alén z pięcioma zwycięstwami w Portugalii jest niekoronowanym królem. W przyszłym roku ten wyczyn może udać się także nam. To jest teraz nasz cel.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Rajd Portugalii po raz kolejny udowodnił, że nie bez podstaw uważany jest za jeden z najtrudniejszych rajdów. Nasza prędkość była bardzo dobra i mieliśmy szansę na miejsce na podium, ale niestety, pozornie niewielki błąd w piątek pociągnął za sobą dość znaczne konsekwencje. To było duże rozczarowanie i szanse na dobry rezultat zmalały do zera. Dlatego nastawiliśmy się na Power Stage i zostawiliśmy sobie miękkie opony, aby powalczyć o dodatkowe punkty, co nam się też udało. W punktacji dystans do naszych kolegów z zespołu powiększył się, ale sezon jest jeszcze długi. Mamy nadzieję, że w Argentynie będziemy mogli znowu walczyć o zwycięstwo.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Ogólnie mówiąc Rajd Portugalii nie przebiegał tak, jak sobie to wyobrażaliśmy, choć końcowy rezultat wypadł nieźle. Zdecydowaliśmy się na sporządzenie nowych notatek, jednak ulewny deszcz podczas „Recce” tak utrudniał widoczność, że nie mogliśmy za bardzo ufać nowemu opisowi trasy. Zmienne warunki, szczególnie na początku trasy, wymagały dodatkowej ostrożności. Straciłem dużo czasu, ale nie chciałem za dużo ryzykować. To się opłaciło, przynajmniej w rezultacie końcowym: czwarte miejsce to maksimum, jakie mogliśmy uzyskać. W niedzielę byłem zadowolony ze swojej jazdy. Znalazłem odpowiedni rytm. Cieszę się na najbliższy rajd w Argentynie.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Czwarte zwycięstwo w sezonie, wiele nowych rekordów i wspaniała seria zwycięstw – to, czego cała załoga Volkswagena dokonała w ten weekend mimo trudnych warunków, jest po prostu wspaniałym wyczynem. Jestem niezmiernie dumny z każdego członka teamu. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia pokazali klasę – w odpowiednim momencie narzucili tempo i w pełni zasłużenie wygrali. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula zrobili, co można było zrobić najlepszego w tak trudnej sytuacji i wykazali swoją dojrzałość. To samo dotyczy Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili. Mimo wypadku w piątek dążyli do ograniczenia strat, zebrali ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów i dla siebie samych w Power Stage. Z pewnością są wdzięczni mechanikom Volkswagena, że im to umożliwili. Po tym wszystkim mogę – jako dyrektor Volkswagen Motorsport – powiedzieć tylko jedno: jestem dumny.” Co się jeszcze wydarzyło... … „French Connection”. W Rajdzie Portugalii zwycięski duet Sébastien Ogier/Julien Ingrassia współpracowali z Francois-Xavierem „FX” Demaison, technicznym kierownikiem projektu Rajdowych MŚ w Volkswagenie. „Ojciec Polo R WRC” w czwartym rajdzie w sezonie był inżynierem rajdowym, podczas gdy Gerard-Jan de Jongh w domu cieszył się z narodzin swojego drugiego dziecka. Tę rolę „FX” wypełniał już z podobnej okazji dla Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili, gdy ich inżynier Fabrice van Ertvelde przebywał na krótkim urlopie „tacierzyńskim”. Co jeszcze… ... dziewiętnaste zwycięstwo Sébastiena Ogiera w Rajdowych MŚ. Zwycięstwo to jest wyjątkowe z dwóch względów – Ogier zrównał się na liście rekordzistów w Markku Alénem. Alén z pięcioma zwycięstwami w klasyfikacji ogólnej jest niekoronowanym królem Portugalii i jako gość oglądał tegoroczne zmagania w Algarve. Ogier dotychczas wygrał w Portugalii cztery razy, zatem depcze Alénowi po piętach. Jeszcze jedna korzyść związana była z 19-tą wygraną: Ogier otrzymał za swoje zwycięstwo tyle oliwy z oliwek, ile waży – prezent od organizatora. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Czwartek, 3 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 1,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 1,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,2 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Piątek, 4 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD]P04 (+ 3,9 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P15 (+ 22,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]20,70 km [/TD] [TD]P04 (+ 6,5 sek.) [/TD] [TD]P06 (+10,0 sek.) [/TD] [TD]P12 (+ 29,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]P02 (+ 7,1 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 45,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]P09 (+ 17,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]20,70 km [/TD] [TD]P05 (+ 3,1 sek.) [/TD] [TD] [/TD] [TD]P09 (+ 17,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]P05 (+ 8,9 sek.) [/TD] [TD] [/TD] [TD]P08 (+ 24,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]137,36 km [/TD] [TD]P03 (+ 6,5 sek.) [/TD] [TD]P43 (+14.54,9 min.) [/TD] [TD]P09 (+ 2.16,2 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Sobota, 5 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P06 (+ 5,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+ 12,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P07 (+ 18,2 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 16,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]P03 (+ 1,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P07 (+ 9,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 25,8 sek.) [/TD] [TD]P20 (+ 1.03,5 min.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 17,7 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 36,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 4,6 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 18,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P17(+ 15.58,5 min.) [/TD] [TD]P06 (+ 4.44,8 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 6 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]P05 (+ 8,6 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 8,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD]P04 (+ 13,8 sek.) [/TD] [TD]P05 (+ 14,2 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 9,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 3,3 sek.) [/TD] [TD]P05 (+ 10,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P14 (+ 15.53,6 min.) [/TD] [TD]P04 (+ 4.50,5 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:33.20,4 godz. 02. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 43,2 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.12,4 min. 04. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 4.50,5 min. 05. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 5.10,2 min. 06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 8.27,2 min. 07. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 8.32,3 min. 08. Juho Hänninen/Tomi Tuominen (FIN/FIN), Hyundai + 8.51,6 min. 09. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford + 10.14,7 min. 10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 10.36,3 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8.41,7 min. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 3,3 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 4,3 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – Punktacja* Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 91 punktów; 2. Jari-Matti Latvala, 62; 3. Mads Østberg, 48; 4. Andreas Mikkelsen, 36; 5. Mikko Hirvonen, 36; 6. Thierry Neuville, 21; 7. Elfyn Evans, 20; 8. Bryan Bouffier, 18; 9. Martin Prokop, 18; 10. Kris Meeke 17; Klasyfikacja konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport, 144 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 75; 3. M-Sport, 60; 4. Hyundai Motorsport, 45; 5. Volkswagen Motorsport II, 40; 6. Jipocar Czech National Team, 20; 7. RK M-Sport WRT, 4; 8. Hyundai Motorsport N, 0 * tymczasowa Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. niems

    Rekord w BMW Welt.

    [h=1]Rekord w BMW Welt.[/h][h=1]Niemal 3 mln zwiedzających z całego świata. Najlepszy[/h][h=1]rok Event Forum i Działu Wydawania Aut.[/h] Monachium. Rekordowa liczba 2,93 mln gości przewinęła się w roku 2013 przez BMW Welt – więcej niż kiedykolwiek dotąd. Od chwili otwarcia obiektu w roku 2007, BMW Welt jest jedną z największych atrakcji Bawarii, jak magnes przyciągając turystów. Rekordy obwieściły również BMW Welt Event Forum i Dział Wydawania Aut. Ukoronowaniem ich sukcesów był szereg prestiżowych nagród: BMW Welt zostało uznane za „Najbardziej designerską lokalizację dla imprez” Niemiec 2013, a Szef Kuchni i jego zespół w restauracji „EssZimmer” BMW Welt zdobyli gwiazdkę Michelina i 18 punktów w przewodniku Gault Millau dla „Świetnie Karmiącej Restauracji”. Liczba 2,93 miliona gości to wzrost o niemal 20% wobec poprzedniego roku (2012 r.: 2,45 mln). Ok. 60% z nich pochodzi z Niemiec, a pozostali z całego świata, przede wszystkim z USA, Rosji i Azji, dalej z krajów sąsiadujących, jak Austria i Włochy. Niemal 40% gości odwiedziło BMW Welt więcej niż raz. Łącznie od powstania kompleksu w 2007 r., BMW Welt odwiedziło przeszło 14 mln gości. Wydano 100 000 aut. Z całego świata ściągają do BMW Welt klienci, by odebrać swe nowe auto. W roku 2013 łącznie 21 500 nabywców zdecydowało się na odbiór swoich samochodów w BMW Welt – to najwyższy wynik w historii. W dodatku prawie 3000 z nich co najmniej po raz drugi! Ok. 10% spośród tych klientów pochodzi z USA. Ale poza tymi rekordami były jeszcze dwa powody do świętowania roku 2013.: w lipcu 2013 BMW powitało 100-tysięcznego klienta odbierającego nabyte przez siebie auto w BMW Welt od otwarcia Centrum w 2007 r., a w listopadzie wydano tu pierwszy w pełni elektryczny samochód marki BMW: i3. Na osobisty odbiór swoich nowych samochodów w Dziale Wydawania Auto BMW Welt zdecydowało się też wielu celebrytów, w tym prezenter telewizyjny Thomas Gottschalk i śpiewaczka operowa Eva Lind. Różnorodny program imprez i celebryci. Przeszło 40 imprez markowych, obecność międzynarodowych gwiazd i zróżnicowany program rodzinny to również powody, dla których do BMW Welt ściągają tłumy gości. Przykłady? Konkurs BMW Welt Jazz Award świętował tu już 5. rocznicę, zapewniając gościom wiele koncertów porankowych – oraz Wielki Finał. Tu w Monachijskim Festiwalu Filmów i Widowisk Kryminalnych wzięła udział po raz pierwszy aktorka telewizyjna Andrea Sawatzki, tu poprowadził premierę swej najnowszej powieści bestsellerowy pisarz norweski Jo Nesbø. W czerwcu dwukrotny zdobywca nagrody Grammy, Frank Ocean, właśnie w BMW Welt rozpoczął oficjalnie swoje światowe tournée, a zespół „The Overtones” otworzył monachijski festiwal „Long Night of Music”, gromadząc w BMW Welt tłum 1500 widzów. Festiwal „The MINI Club Series – Good To See You” zaś ściągnął do BMW Welt najbardziej rozchwytywanych DJ-ów krajowej i międzynarodowej sceny clubbingowej, w tym takie sławy jak duński DJ i producent Trentemoller czy legenda techno – Westbam. Najbardziej tłumnym okazał się lipcowy weekend „Two Wheeler Days”, na który zjechało się 35 000 gości. Wspaniałe było również zakończenie roku: sylwestrowa noc 2013-2014 pod hasłem „Night of Colours” zgromadziła przeszło 3000 gości. Ekskluzywna lokalizacja imprez. Rekordem zamknęło rok 2013 także Event Forum, w którym na 444 zewnętrznych imprezach zjawiło się ponad 48 000 gości. Wśród imprez warto wspomnieć 12. edycję konkursu Bavarian Sports' Award, finał konkursu Munich Film Festival CineMerit Award, gala konkursu Eckart Witzigmann czy Międzynarodowy Kongres Kardiologiczny. BMW Welt nie tylko umocniło się na pozycji pożądanej lokalizacji dla imprez, ale wręcz triumfowało w rywalizacji takich miejsc, zdobywając nagrodę w konkursie „2013 Location Awards” za Najbardziej designerską lokalizację dla imprez” Nagrody dla „EssZimmer” Wiosną 2013 r. BMW Welt i partner gastronomiczny Feinkost Käfer otwarli ekskluzywną restaurację „EssZimmer”. Już w 8 miesięcy później Bobby Bräuer i jego team zdobyli gwiazdkę Michelina oraz 18 punktów Gault Millau. Ten renomowany przewodnik opisuje „EssZimmer” jako „najnowszą, najbardziej spektakularną z ekskluzywnych restauracji w stolicy Bawarii”, zaś samego Szefa Kuchni jako „dar od bogów dla społeczności smakoszy”. W przewodniku „Atlas Łakomczuchów Aral” („SchlemmerAtlas”) Szef Bräuer jest przedstawiany jako „wschodząca gwiazda roku”. „EssZimmer błyskawicznie wskoczył na szczyty bawarskiej listy najlepszych kulinarnych adresów. Także restauracja „Bavarie” znalazła się w Gault Millau – z 14 punktami. Źródło: BMW Group
  10. Nowy rekord sprzedaży na świecie samochodów marki Jeep w 2013 roku. Rekordowa sprzedaż drugi rok z rzędu. Sprzedaż marki Jeep na świecie w 2013 roku wzrosła o 4% i sumą 731.565 samochodów osiągnęła absolutny rekord marki w ilości sprzedanych egzemplarzy w ciągu jednego roku. W 2013 roku poprawiony wynik sprzedaży Jeepa w ilości 701.626 sztuk, osiągnięty w 2012 roku. Czwarty rok z rzędu zanotowano wzrost sprzedaży na świecie i w USA. Wzrost sprzedaży w USA wyniósł 3% w 2013 roku i osiągnął wynik 490.454 sztuk. W 2013 roku wszystkie modele Jeepa na rynku amerykańskim odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Ponad 25.000 egzemplarzy nowego Jeepa Cherokee zostało sprzedanych w pierwszych dwóch miesiącach od „wejścia” do salonów. Amerykańskie Jeepy Compass, Patriot i Wrangler odnotowują lepsze niż dotychczas rezultaty w sprzedaży rocznej zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim. W regionie Azja-Pacyfik wzrost sprzedaży modeli Jeep wyniósł 26%, a w Chinach 29%. Drugi rok z rzędu marka Jeep ustanowiła swój nowy, bezwzględny rekord sprzedaży na poziomie światowym. Dzięki 731.565 samochodom Jeep sprzedanym na świecie w 2013 roku, marka pokonała wcześniejszy rekord 701.626 sztuk, ustanowiony w 2012 roku. „Sprzedaż samochodów Jeep zwiększyła się kolejny raz z rzędu zarówno na świecie, jak i na rynku amerykańskim, osiągając rekordowe rezultaty"- oświadczył Mike Manley, prezes i dyrektor Jeep Brand, Chrysler Group LLC. „Klienci doceniają nową gamę modeli Jeep, które są w stanie zapewnić oprócz legendarnego napędu na cztery koła, lepszy komfort i dynamikę jazdy szosowej oraz niższe zużycie paliwa". „Jesteśmy wyjątkowo zadowoleni z wyników sprzedaży nowego Jeepa Cherokee, który znalazł 25.000 nabywców w USA od momentu wprowadzenia na rynek w listopadzie 2013 r." dodaje Manley. „Osiągnęliśmy ten ważny rezultat pomimo naszej nieobecności w najliczniejszym segmencie SUV-ów przez 3 kwartały ubiegłego roku. Obecnie dzięki pełnej gamie SUV-ów o niezwykłych możliwościach terenowych przy niskich kosztach eksploatacyjnych oraz pojawieniu się nowego Cherokee w salonach Jeepa na całym świecie, spodziewamy się utrzymania tego wzrostowego trendu w 2014 roku.” W 2013 sprzedaż samochodów Jeep na świecie wzrosła o 4% w stosunku do roku 2012 oraz o 3% w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku sprzedaż Jeepa w regionie Azja-Pacyfik wzrosła aż o 26%. W Chinach - największym rynku motoryzacyjnym świata - sprzedaż modeli Jeep zwiększyła się o 29%. Jeep Grand Cherokee okazał się najlepiej sprzedawanym modelem z gamy Jeepa na świecie i w USA (255.005 sztuk na świecie; 174.275 w USA), za nim plasuje się Jeep Wrangler (210.715 sztuk na świecie; 155.502 w USA), Jeep Compass (121.626 sztuk na świecie; 52.993 w USA), Jeep Patriot (103.577 sztuk na świecie; 75.797 w USA) i Jeep Cherokee (31.330 sztuk na świecie; 25.786 w USA). Łączna sprzedaż Jeepów Compass, Patriot i Wrangler odnotowała najlepszy jak dotąd wynik zarówno na świecie, jak i w samych USA. 2013 był czwartym z rzędu rokiem wzrostu sprzedaży marki Jeep, zarówno na świecie, jak i w USA. W 2012 roku marka Jeep odnotowała 19% wzrost na świecie i 13% na rynku amerykańskim w porównaniu do roku 2011. Podczas dwóch lat poprzedzających rok 2012 nastąpił 41% wzrost sprzedaży (na świecie i w USA), odpowiednio 24% (świat) i 26 % (USA). Marka Jeep. Dzięki ponad 70-letniej, legendarnej już historii, Jeep jest prawdziwym SUV-em będącym liderem w swojej kategorii, charakteryzującym się wzorcowymi osiągami, wysoką jakością oraz wszechstronnością opracowaną z myślą o tych, którzy oczekują niezwykłych doznań podczas podróżowania. Marka Jeep otwarcie zachęca do pełnego korzystania z życia, oferując pełną gamę samochodów pozwalających na podjęcie każdego wyzwania, jednocześnie zapewniając maksymalne bezpieczeństwo. Gama Jeep obejmuje modele: Compass, Grand Cherokee, Wrangler, Wrangler Unlimited, Patriot oraz Cherokee. Aby spełnić oczekiwania Klientów z całego świata, wszystkie modele Jeepa są dostępne w wersjach z kierownicą z prawej strony i lewej, w połączeniu z silnikami benzynowymi i diesel. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. Nissan Note i najsilniejszy człowiek świata - oto przepis na rekord Guinnessa Jest pomysł, jest promocja. Ma krzepę Savickas
  12. Nowy rekord aut elektrycznych - 2,15 sekundy do setki 145 kg i 135 KM - cóż za stosunek masy do mocy
  13. Polak pobił rekord Guinnessa prędkości jazdy w drifcie - Moto - WP.PL
  14. ŠKODA Citigo CNG pokazała swoją klasę rekordowym osiągnięciem. Gerhard Plattner, mistrz oszczędnej jazdy, przebył ŠKODĄ na gaz ziemny 2 619 kilometrów przez Europę. Na trasie z Wenecji we Włoszech, do szwedzkiego Sztokholmu, średnie zużycie paliwa ŠKODY Citigo CNG wyniosło 2,39 kilograma gazu ziemnego na 100 kilometrów. Jest to o ponad 0,5 kg mniej od danych, jakie podaje producent dla cyklu łączonego według NEFZ, które wynoszą 2,9 kilograma. „Tym rezultatem pokazaliśmy, co można osiągnąć z dobrymi pomysłami, intensywną pracą rozwojową i ciągłą optymalizacją techniczną. Do tego dochodzi udana stylistyka ŠKODY Citigo, jej mała masa własna oraz mały opór aerodynamiczny. Dzięki temu ŠKODĄ Citigo CNG można było osiągnąć ten rekord”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego ŠKODY Auto. Absolutny rekord zużycia paliwa, ŠKODA Citigo CNG ustanowiła na przedostatnim etapie pięciodniowej podróży przez dziewięć krajów Europy. Na tym 515-kilometrowym odcinku, Plattner uzyskał średnie zużycie paliwa 2,04 kilograma na 100 kilometr. Austriak tak chwali swego oszczędnego towarzysza: „prawdziwie wszechstronne auto na długie trasy, które mnie nigdy nie zawiodło i którym można zdumiewająco komfortowo podróżować”. Plattner jest przekonany, że „Citigo świetnie można pokonywać także długie trasy. Czterodrzwiowe auto dało mi wiele radości z jazdy”. Plattner, mistrz jazdy o kropelce, w pięć dni przejechał z Wenecji do Sztokholmu – łącznie przez dziewięć krajów, od Włoch przez Austrię, Czechy, Węgry, Słowację, Polskę, Niemcy i Danię do Szwecji. Była to podróż ze skrajnymi warunkami: żar z nieba we Włoszech, ulewa w Austrii i niekoniecznie wszędzie autostrada. ŠKODA Citigo CNG perfekcyjnie pokonała trasę. Plattnerowi na końcu podróży przez Europę, z budżetu 100 euro na paliwo pozostało jeszcze 18 euro i 76 centów. Tym samym czeska marka podkreśliła swoją umiejętność produkcji szczególnie oszczędnych modeli, które mają świetne właściwości użytkowe. źródło: Volkswagen Group Polska
  15. WIĘCEJ -> Światowy rekord Skody Citigo CNG, ranking samochodów osobowych, sprzedaż nowych samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej -> Światowy rekord Guinnessa na oponach Continental, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> Nowy rekord sprzedaży Porsche, rynek motoryzacyjny, CEP, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. więcej -> Nowy rekord zasięgu elektrycznego autobusu BYD, centrum badań rynku, nowe modele samochodów, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. 683 Mazdy MX-5 w jednym miejscu - nowy rekord świata To się nazywa zlot
  20. Audi pobiło rekord sprzed roku -Audi R18 e-tron quattro na pierwszych trzech miejscach w Le Mans -Pierwsze kwalifikacje, po niebezpiecznym wypadku zakończone przed czasem -Francuz Loc Duval wywalczył najlepszy czas dnia Ingolstadt/Le Mans, 20 czerwca 2013 r. Po skróconym pierwszym treningu kwalifikacyjnym do jubileuszowego, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans (start w sobotę o 15.00), wszystkie trzy Audi R18 e-tron quattro są na czele stawki. Francuz Loc Duval zdołał poprawić rekord sprzed roku o prawie 1,5 sekundy. Wyścigowe hybrydy marki Audi, które jak dotąd w bieżącym sezonie są niepokonane, od początku nadawały ton zmaganiom na całych 13 kilometrach i 629 metrach francuskiego toru. Podczas treningu i podczas kwalifikacji, bolidy z Ingolstadt zajęły trzy pierwsze miejsca. Najszybsze w obu treningach było Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „2“, prowadzone przez trio w składzie: Loïc Duval (Francja), Tom Kristensen (Dania) i Allan McNish (Szkocja). Najlepszy czas dnia – 3 minuty i 22,349 sekundy wywalczył Duval, krótko po tym, jak o godz. 22.00 rozpoczęły się kwalifikacje. Hiszpan Marc Gené, jadący w Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym„3“, razem z Lucasem di Grassim (Brazylia) i Oliverem Jarvisem (Wielka Brytania), zajął drugie miejsce, z czasem 3 minuty i 24,341 sekundy. Trzecią pozycję wywalczyli zwycięzcy sprzed roku i obecni mistrzowie świata Marcel Fässler (Szwajcaria), André Lotterer (Niemcy) i Benoît Tréluyer (Francja). Bolid z numerem startowym „1“, z Lottererem za sterami, swe najszybsze okrążenie pokonał w czasie 3 minut, 25,474 sekund. Żadna z trzech załóg Audi nie była jednak najbardziej skupiona na szybkich czasach przejazdu. To nie było ich główne zadanie. Po wstępnych treningach, które ubiegłej niedzieli upłynęły pod znakiem deszczu, Audi Sport Team Joest kontynuował rozpoczęty wówczas program testowy. Przede wszystkim skupiono się na testowaniu ogumienia i perfekcyjnej synchronizacji wszystkich trzech R18 e-tron quattro. Ponadto kierowcy przećwiczyli obowiązkowe rundy nocne. Udało się to wszystkim za wyjątkiem Marcela Fässlera, którego dwukrotnie zatrzymały czerwone chorągiewki. Zarówno trening, jak i pierwsze kwalifikacje zakończono przed czasem, po wypadkach, w których na szczęście nikt nie ucierpiał, lecz zniszczono bariery ochronne. Koniec kwalifikacji, zaplanowanych pierwotnie na dwie godziny, ogłoszono już po 65 minutach. „Mimo wszystko, dziś wieczorem właściwie wykonaliśmy naszą pracę zgodnie z planem“ – podsumował Loïc Duval, który w ubiegłym tygodniu obchodził trzydzieste pierwsze urodziny. „Nasz plan zakładał odbycie właściwej rundy kwalifikacyjnej na suchym torze – w końcu nigdy nie wiadomo, jaka będzie jutro pogoda. Trafiłem na bardzo spokojne okrążenie. Nasz samochód nie jest jednak jeszcze perfekcyjnie przygotowany, dlatego że warunki na torze nie pozwoliły na zebranie koniecznych informacji. Nie wiemy też, jak zakończy się runda kwalifikacyjna w czwartek.“ „To dobrze, że tydzień zmagań w Le Mans rozpoczął się na dobre“ – powiedział szef Audi-Motorsport dr Wolfgang Ullrich. „Warunki pogodowe były dziś lepsze niż oczekiwaliśmy, dlatego mogliśmy wykonać kawał dobrej roboty. Niestety, wyścig dwukrotnie przerywano, ponieważ tor wymagał naprawy po wypadkach. Mamy nadzieję, że w pełni wykorzystamy jutrzejszy dzień, by dopracować ostatnie szczegóły na których nam zależy.“ Dziś, tj. w czwartek, od 19.00 do 21.00, zaplanowano dwie kolejne rundy kwalifikacyjne, podczas których nastąpi ostateczne rozdysponowanie pozycji startowych. W obchodzącym w tym roku jubileusz 90-lecia całodobowym wyścigu w Le Mans, Audi siedmiokrotnie startowało z pole position. Cztery ringi już czternaście razy brały udział w tym najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym, a jedenaście razy zajmowały najwyższe miejsca na podium. Wyniki kwalifikacji 1: 1. Duval/Kristensen/McNish (Audi R18 e-tron quattro) 3.22,349 min. 2. di Grassi/Gené/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 3.24,341 min. 3. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 3.25,474 min. 4. Wurz/Lapierre/Nakajima (Toyota) 3.26,676 min. 5. Prost/Jani/Heidfeld (Lola-Toyota) 3.30,423 min. 6. Davidson/Buemi/Sarrazin (Toyota) 3.30,841 min. Źródło: Volkswagen Group Polska
  21. więcej -> Mazda MX-5 pobiła kolejny rekord świata, park samochodowy w Polsce, ranking sprzedaży motocykli, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Volkswagen Passat TDI pobije nowy rekord spalania? Takie skrajne wyniki są według mnie nic nie warte, bo podczas normalnej eksploatacji i tak 2,8 litra można wsadzić między bajki...
  23. Porsche Panamera x 100 000 - kolejny rekord marki Zobaczymy z czym jeszcze zaryzykuje Porsche - może jakieś tanie auto sportowe mniejsze od Boxstera?
  24. Nowy Rekord Guinnessa w ciągłym drifcie - ponad 82 km Ładny wynik... ale po lodzie wyszłoby jeszcze więcej
  25. Hennessey Venom GT szybszy od Veyrona. Nowy rekord prdkoci Genialne osiągi Ale wygląd ma dość niepozorny - prawie jak Lotus
×