Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rajdzie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 34 wyników

  1. Sukces U400 NAC Rally Team na rajdzie Africa Eco Race 2015 Dla himalaistów – Mount Everest, dla żeglarzy – Cape Horn, a dla off-roaderów – Dakar. Miejsca owiane legendą, o których niektórzy śnią latami i których nazwa zawsze budzi żywsze bicie serca. 14 stycznia do kraju wrócili Polacy z zespołu NAC Rally Team, którzy wraz ze swoim Unimogiem po dwóch tygodniach morderczej ekspedycji osiągnęli szczyt marzeń każdego miłośnika jazdy w terenie – dotarli do mety w Dakarze, która od 7 lat stanowi cel rajdu Africa Eco Race. Najlepsza polska drużyna w klasie ciężarowej, NAC Rally Team startowała Unimogiem U400 i globalnie wywalczył wysokie 5. miejsce, tocząc nierówny bój z dużo silniejszymi ciężarówkami. Polska załoga w składzie: Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i Michał Ungurian dokonała tego wyczynu niejako „przy okazji”, ponieważ jej priorytetowym zadaniem było udzielanie wsparcia na afrykańskiej trasie Pawłowi Molgo i Ernestowi Góreckiemu, startującym terenówką, która nota bene wygrała rajd w grupie aut produkcyjnych. Polski Unimog zawsze przyjeżdżał na czas, gdy był potrzebny, i wielokrotnie wyciągał z tarapatów nie tylko swoich podopiecznych. Licznych wyrazów wdzięczności doczekał się zwłaszcza po 433-kilometrowym, jednym z najtrudniejszych etapów w Mauretanii. - Okazało się, że mauretański piasek jest kompletnie inny od tego, który znamy z Maroka, ale na szczęście to nie przeszkodziło naszemu Unimogowi – mówi Piotr Domownik. – Wystarczyło jeszcze bardziej spuścić ciśnienie (1,2 atmosfery z przodu i 1 atmosfery z tyłu – schodzić niżej byłoby już ryzykiem), zapiąć wszystkie blokady, którymi dysponujemy, i... daliśmy radę! Dzięki temu mogliśmy pospieszyć z pomocą załodze, którą się opiekowaliśmy, kilkakrotnie wyszarpując ją z piasku. Wielokrotnie zdarzało nam się pomagać również zupełnie obcym załogom, co zostało docenione przez organizatora i naszych zagranicznych kolegów. Na wydmach nierzadko stanowiliśmy wybawienie dla zawodników, którzy po raz „siedemnasty” zakopywali się w piasku, a próbując się wydostać z opresji, nieludzko się męczyli. Unimog, którym startowali Polacy z NAC Rally Team, to przygotowany na najtrudniejsze zadania model U400 z 2005 roku. Ciężarówka została profesjonalnie przebudowana we Włoszech przez serwis Giacoma Vismara, który w Dakarze startował aż 25 razy (m.in. wygrywając klasę ciężarówek w 1986 roku). Samochód Polaków na swym koncie ma również 3 starty w Dakarze (raz wywalczył znakomite 11. miejsce!), a także występy m.in. w egipskim Radzie Faraonów i argentyńskim Por Las Pampas. Jego ostatnim właścicielem był Włoch Pietro Fogliani. Unimog zaliczany jest do grupy T4.1 - „ciężarówek produkcyjnych”, będącej odpowiednikiem osobowej T2. Oznacza to, iż jest prawie seryjnym pojazdem, w którym dokonano tylko niewielkich modyfikacji. Oczywiście samochód został rajdowo wyposażony – m.in. w klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe czy system gaśniczy. 6-litrowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny nie był tuningowany, a jedynie wymieniono w nim filtr powietrza, zmodyfikowano elektronikę i ustawienia komputera. Auto otrzymało również dodatkowy zbiornik paliwa i w sumie zabiera na pokład 350 litrów oleju napędowego. Ponadto na długie afrykańskie etapy przewidziano aluminiowy bak umieszczony na pace, który na co dzień pozostaje zdemontowany. U400 jest prawdziwą terenówką - posiada stały napęd na cztery koła, sportowe zawieszenie Ohlinsa, mosty portalowe i trzy mechaniczne blokady dyferencjałów. Nie ma jednak reduktora, ale w zamian za to kierowca dysponuje aż ośmioma biegami. Skrzynia biegów sterowana jest elektropneumatycznie. - To genialne rozwiązanie! - zachwyca się Piotr Domownik. - Zamiast tradycyjnego lewarka mam joystick, który przesuwam do przodu lub do tyłu, a bieg zatwierdzam poprzez naciśnięcie sprzęgła. Mam na to aż 20 sekund! Zbliżając się do zakrętu, mogę zawczasu wybrać odpowiednie przełożenie, a bieg zmienić tuż przed samym skrętem, trzymając obie ręce na kierownicy! Dużą zaletą auta jest jego seryjny system centralnego pompowania kół, który niezależnie obsługuje przednią i tylną oś (lub obie naraz). Przed wjechaniem w rejon wydm (lub po jego opuszczeniu) zawodnicy nie muszą zatrzymywać się, a co najwyżej zwolnić, gdyż paradoksalnie pompowanie powietrza trwa krócej od jego spuszczania. System pompowania przydaje się również, gdy Unimog łapie kapcia. Korzystając z zalet felg pierścieniowych, załoga szybko wymienia uszkodzoną oponę, a system błyskawicznie pompuje koło. Na wszelki wypadek na pace przewożony jest zapas w postaci jednego koła i jednej opony. Ponadto załoga transportuje zwykle około 250 kilogramów części zamiennych i 50 kilogramów narzędzi. Są to wyłącznie rzeczy podstawowe – poważniejsza naprawa na środku pustyni i tak jest niemożliwa. Zawodnicy chwalą możliwości off-roadowe Unimoga, który znakomicie czuje się w każdym terenie, a kiedy trzeba, potrafi pędzić po bezdrożach z prędkością 120 km/h. Jego żywiołem są jednak wydmy. Choć waży blisko 6 ton, znakomicie radzi sobie na piasku dzięki ogromnym oponom, które przy niskim ciśnieniu „rozpłaszczają się”, pełniąc funkcję gąsienic. Piotr Domownik dojeżdżając Unimogiem do Dakaru, spełnił jedno ze swoich życiowych marzeń. - Chciałem tu kiedyś dotrzeć na kołach i nie w roli turysty – mówi. – Udało się! Teraz coraz trudniej będzie nam wytyczać nowe rajdowe cele, ale na pewno niebawem się takie znajdą. Źródło: Mercedes
  2. MITSUBISHI OUTLANDER PHEV WEŹMIE UDZIAŁ W RAJDZIE AUSTRALASIAN SAFARI 2014 WRAZ Z ZESPOŁEM TEAM MITSUBISHI RALLIART AUSTRALIA Elektryczny Outlander PHEV typu plug-in hybrid jest gotowy do podboju nowych terytoriów. Już za tydzień model ten weźmie udział w jednym z najtrudniejszych rajdów terenowych w Australii. Zespół Team Mitsubishi Ralliart Australia (TMR Australia), wspierany od strony technicznej przez Mitsubishi Motors Australia (MMAL), wystartuje hybrydowym Outlanderem PHEV z doładowaniem zewnętrznym (plug-in) w słynnym rajdzie Australasian Safari, który w tym roku odbędzie się w Australii Zachodniej w dniach od 19 do 27 września. Mitsubishi Outlander PHEV będzie tym samym pierwszą hybrydą typu plug-in z napędem na cztery koła, która oficjalnie weźmie udział w motoryzacyjnych zmaganiach organizowanych w Australii, w tym w Safari, czyli jednym z najtrudniejszych rajdów wytrzymałościowych. W kabinie Outlandera PHEV teamu TMR Australia biorącego udział w trwającym dziewięć dni rajdzie zasiądzie doświadczony lokalny zespół składający się z kierowcy Steve’a Glenney’a oraz pilota Bernie’ego Webba. Outlander PHEV wystartuje w klasie A1 przeznaczonej dla samochodów seryjnych w kategorii stworzonej specjalnie dla pojazdów hybrydowych lub aut wyposażonych w dwa źródła napędu. Udział zespołu TMR Australia w Australasian Safari jest jednocześnie trzecim startem Outlandera PHEV w międzynarodowym rajdzie terenowym od czasu debiutu tego modelu w 2012 roku. Zdolności terenowe Outlandera PHEV zostały już wcześniej przetestowane w odbywającym się w Tajlandii i Kambodży rajdzie Asia Cross Country Rally, który SUV Mitsubishi z powodzeniem ukończył w latach 2013 i 2014. Alan Heaphy, dyrektor zespołu TMR Australia Outlander PHEV Safari, przyznał, iż Australasian Safari to bardzo wymagający rajd, w którym zarówno zawodnicy, jak i samochody muszą wykazać się wytrzymałością i siłą. „Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością zbudowania pierwszej hybrydy typu plug-in, która weźmie udział w rajdzie Australasian Safari,” dodał Alan Heaphy. „Outlander PHEV oferuje najnowocześniejszą technologię hybrydową oraz napęd na cztery koła, dzięki czemu doskonale sprawdzi się podczas morderczych zmagań w terenie. Z naszego wieloletniego doświadczenia w pracy z wykorzystaniem produktów Mitsubishi wynika, że ich jakość, trwałość i wydajność daje doskonałe podstawy do uczestnictwa w sportach motorowych, dlatego z przyjemnością sprawdzimy wytrzymałość Outlandera PHEV w typowych warunkach offroadowych” – dodał Heaphy. Outlander PHEV biorący udział w Australasian Safari w klasie A1 zostanie zbudowany z uwzględnieniem wymagań specyfikacyjnych FIA, przy jednoczesnym wprowadzeniu niewielkich modyfikacji, które pozwolą zwiększyć trwałość i bezpieczeństwo. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania wymagającej trasy to panele ochronne podwozia, wzmocnione wahacze i rozpórki, wyczynowe klocki hamulcowe, rajdowe opony oraz wzmocnione sprężyny z regulowanymi amortyzatorami. Mitsubishi Outlander PHEV to pierwszy na świecie hybrydowy SUV typu plug-in. Samochód został wyposażony w 2-litrową jednostkę benzynową MIVEC, umieszczone z przodu i z tyłu silniki elektryczne o wysokiej mocy 60 kW, akumulator trakcyjny 12 kWh oraz system odzyskiwania energii przy hamowaniu, co zapewnia maksymalną wydajność przy zachowaniu doskonałych osiągów. Źródło: MMC Car Poland
  3. Cztery MINI ALL4 Racing na rajdzie Baja Poland – Vasilyev na czele World Cup – ojczysty rajd dla Hołowczyca i Kaczmarskiego. Zespół Monster Energy X-raid Team nie ma chwili oddechu w cyklu rajdów 2014 FIA World Cup Cross-Country – aktualny mistrz wysyła aż cztery załogi w MINI ALL4 Racing na rajd 2014 Baja Poland (28-30 sierpnia 2014) w zaledwie dwa tygodnie po zajęciu drugiego i trzeciego miejsca w Baja Hungary. Biorąc pod uwagę, że załoga Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) przewodzi klasyfikacji generalnej w MINI ALL4 Racing, a dwaj polscy kierowcy – Krzysztof Hołowczyc i Martin Kaczmarski – walczą przed własną publicznością, rajd Baja Poland będzie wyjątkową imprezą serii World Cup dla zespołu X-raid Team. W czwartym samochodzie zespołu startuje w polskiej imprezie niemiecki duet Stephan Schott/Holm Schmidt. W rajdzie Baja Poland kierowcy zespołu X-raid Team startują ponownie w MINI ALL4 Racing, które dobitnie dowiodły swych możliwości, 3-krotnie pod rząd wygrywając ikonę rajdową Dakar Rally (2012-2014). MINI ALL4 Racing, którego produkcyjną bazą jest MINI John Cooper Works Countryman, ma też imponującą listę dokonać w serii World Cup. Również dwa ostatnie tytuły mistrzowskie w Pucharze Świata zdobył MINI ALL4 Racing – dzięki swej zwycięskiej formule: kombinacji niezawodności, siły i szybkości. Baja Poland to łącznie 522 km zmagań w ciągu 3 dni. W piątek zespoły wyruszają z parku serwisowego w Szczecinie na mierzony prolog (8 km). Wyniki piątkowe ustalają porządek startowy na pozostałe dwa dni. W sobotę są dwa odcinki specjalne po 192 km. Potem park serwisowy przenosi się o ok. 100 km, do Drawska Pomorskiego. Tu rajd Baja Poland 2014 dopełnią dwa kolejne odcinki po 65 km. Zespoły MINI na 2014 Baja Poland: #201 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) #208 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Krzysztof Hołowczyc/Xavier Panseri (PL/FR) #TBD MINI ALL4 Racing. X-raid Team Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FI) #TBD MINI ALL4 Racing. X-raid Team Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) Klasyfikacja w FIA World Cup w rajdach Cross-Country (Top 10). 1. Vladimir Vasilyev (RU) / X-raid Team 171 p. 2. Yazeed Al-Rajhi (SA) 120 p. 3. Nasser Al-Attiyah (QT) 106 p. 4. Marek Dąbrowski (PL) 83 p. 5. Miroslav Zapletal (CZ) 74 p. 6. Adam Małysz (PL) 68 p. 7. Reinaldo Varela (BR) 56 p. 8. Erik van Loon (NL) 48 p. 9. Martin Kaczmarski (PL) / X-raid Team 38 p. 10. Nani Roma (ES) / X-raid Team 30 p. Źródło: BMW Sports Communications
  4. Ekipa MINI wPolsce gratuluje Martinowi Kaczmarskiemu doskonałego miejsca w rajdzie Dakar2014. Ambasador marki MINI zajął 9. miejsce w klasyfikacji generalnejrajdu Dakar. Osiągnięcie tak znakomitego wyniku przez najmłodszego uczestnikategorocznej edycji najbardziej wymagającego rajdu terenowego świata jestpotwierdzeniem niebywałego talentu kierowcy. Warszawa. „Martin Kaczmarski zaliczył genialny debiut w rajdzie Dakar. W czasie każdegoetapu demonstrował nam maksymalną frajdę z jazdy! Bez wątpienia jest jedną znajwiększych nadziei polskiego motorsportu. Cieszymy się, że swój sukcesświętował za kierownicą MINI i mocno trzymamy kciuki za jego przyszłezwycięstwa” – powiedziała Sylwia Rosa, odpowiedzialna za markę MINI w Polsce. W tegorocznejedycji rajdu Dakar samochody MINI „zgarnęły” całe podium. Pierwsze miejscezdobył Hiszpan Joan "Nani" Roma,drugie Francuz Stéphane Peterhansel, atrzecie Katarczyk Nasser Al-Attiyah. Dodatkowo na szóstym miejscuzostał sklasyfikowany Krzysztof Hołowczyc. W wyścigu wystartowałołącznie 11 specjalnie przygotowanych przez zespół X-raid samochodów MINI,opartych na modelu John Cooper Works Countryman. Aż 7 z nich zostałosklasyfikowanych w pierwszej „dziesiątce” klasyfikacji generalnej. Źródło: BMW Group
  5. Sobiesław Zasada za kierownicą A 45 AMG na 47 Międzynarodowym Rajdzie Żubrów Małopolska. Podczas organizowanego w dniach 25-26 października „47 Międzynarodowego Rajdu Żubrów” zobaczymy wyjątkowy model A 45 AMG, a za jego sterami znakomitego kierowcę rajdowego – Sobiesława Zasadę. Sylwetka legendarnego polskiego rajdowca jest z pewnością znana wszystkim miłośnikom sportów motorowych. To zwycięzca około 150 rajdów samochodowych, potrójny triumfator Mistrzostw Europy (1966, 1967, 1971), potrójny wicemistrz Europy (1968, 1969, 1972) oraz jedenastokrotny rajdowy mistrz Polski. W tegorocznej edycji „Rajdu Żubrów” postanowił wypróbować na wymagającej trasie 220km, nowość ze stajni AMG – model A 45 AMG 4MATIC. To nie przypadek, że wyjątkowy A 45 AMG został wybrany do tej próby.To najmocniejsza 4-cylindrowa jednostka na świecie, pod względem mocy uzyskanej z jednego litra pojemności - 133 kW (181 KM) - deklasująca nawet najmocniejsze auta sportowe. Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. „Rajd Żubrów” jest jedną z najstarszych imprez samochodowych w Polsce. Tradycja zawodów sięga listopada 1966 roku, gdy rozegrano je z inicjatywy Sobiesława Zasady. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  6. Legendarny 500 SLC na Rajdzie Żubrów 2013 W dniach 25-26 października na trasie z Myślenic do Zakopanego odbędzie się organizowany przez Automobilklub Krakowski „47 Międzynarodowy Rajd Żubrów”. Na trasie tegorocznego rajdu nie zabraknie aut spod srebrnej gwiazdy. Team Mercedes-Benz Polska będzie reprezentowany przez 3 rajdowe modele 500 SLC przygotowane na tę okazję w słowackim warsztacie SLC Racing. Obchodzący swoje 47-lecie „Rajd Żubrów” jest stałą pozycją w kalendarzu każdego miłośnika sportów samochodowych. Ideą inicjatorów wydarzenia było zorganizowanie rajdu przez czynnych zawodników dla byłych działaczy i zawodników. Celem nadrzędnym jest, aby impreza ta nie miała tylko charakteru sportowej rywalizacji, ale była również okazją do spotkania się w gronie przyjaciół z rajdowych tras, pasjonatów i miłośników sportu samochodowego. „Rajd Żubrów” jest jedną z najstarszych imprez samochodowych w naszym kraju, tradycja zawodów sięga listopada 1966 roku, gdy rozegrano je z inicjatywy Sobiesława Zasady, który właśnie w sezonie 1966 zdobył pierwszy ze swych trzech tytułów Mistrza Europy. Sobiesław Zasada przez wiele lat był komandorem, a teraz jest wiernym uczestnikiem imprezy. Do rywalizacji w barwach teamu Mercedes-Benz staną trzy modele 500 SLC przygotowane w słowackim warsztacie SLC Racing. Mieszczący się zaledwie 30 km od polskiej granicy SLC Racing to niezwykłe miejsce, w którym w dobie rosnącej fascynacji ścigania się klasycznymi autami pasjonaci pracują nad utrzymaniem takich legend jak m.in. 500 SLC. Nie przez przypadek to właśnie ten model został wybrany przez team Mercedesa do startu w tegorocznym „Rajdzie Żubrów”. 500 SLC to rajdówka, której silnik rozwija moc ponad 300 KM. To historyczny model, który pokonał takie wyzwania jak, rajd dookoła Ameryki Południowej, Bandama Rally czy morderczy Rajd Paryż-Dakar. Wybór SLC jest także nawiązaniem do osiągnięć Sobiesława Zasady, który zajął drugie miejsce w rajdzie dookoła Ameryki Południowej za kółkiem poprzednika pięćsetki - SLC 450. Tak wyjątkowa maszyna jaką jest 500 SLC z pewnością będzie atrakcją tegorocznego „Rajdu Żubrów”. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. Jan Kopecky mistrzem europy ERC po zwycięstwie w rajdzie Chorwacji! Jan Kopecký i Pavel Dresler, startujący w rajdach z serii European Rally Championship za kierownicą ŠKODY Fabii S2000, stanęli na najwyższym miejscu podium w radzie Chorwacji i tym samym zapewnili sobie tytuł mistrzowski. Wygrana w 40. edycji rajdu Chorwacji to już szóste zwycięstwo załogi Kopecký – Dresler w rajdach ERC. Dzięki doskonałym występom w poprzednich rajdach, załoga już teraz zapewniła sobie tytuł Mistrzów Europy, mimo iż do końca sezonu pozostały jeszcze dwa rajdy. W tym roku kierowca Jan Kopecký z pilotem Pavlem Dreslerem w ŠKODZIE Fabii S2000, już pięciokrotnie stawali na najwyższym miejscu podium (Austria, Wyspy Kanaryjskie, Azory, Rumunia, Czechy), a ponadto zajęli wysoką, drugą pozycję w rajdzie Korsyki i trzecie miejsce w rajdzie ERC w Polsce. „To był dla nas weekend marzeń. Wygraliśmy rajd w Chorwacji i zostaliśmy mistrzami europy. Lepiej być nie może!” - cieszy się Jan Kopecký, 31-letni kierowca ŠKODY Fabii S2000, który po raz pierwszy w swojej karierze sięgnął po mistrzowski tytuł. „Byliśmy szybcy, ale unikaliśmy zbędnego ryzyka i po raz kolejny taka taktyka okazała się skuteczna” - dodaje Kopecký. Wygrana w Chorwacji oznacza, że czeska załoga wygrała rajdy na każdym rodzaju nawierzchni, niezależnie od tego, czy był to śnieg, lód, żwir czy asfalt. Jan Kopecký dołącza tym samym do rajdowych legend, które w poprzednich latach sięgnęły po tytuł ERC – choćby Niemca Waltera Röhrla czy Włocha Miki Biasiona. Jak zauważa Michal Hrabánek, szef zespołu ERC ŠKODY: „Cały nasz team ciężko pracował w tym roku, by osiągnąć tak spektakularny sukces. Mistrzowski tytuł Jana Kopecký to uhonorowanie naszych wysiłków i dowód na technologiczne zaawansowanie ŠKODY”. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. SKODA wygrywa w Rajdzie Portugalii W kategorii WRC-2 Esapekka Lappi i Jane Ferm z zespołu ŠKODY zwyciężyli w Rajdzie Portugalii. Sepp Wiegand i Frank Christian umocnili pozycję marki zajmując trzecie miejsce. „Składam gratulacje dla ekip ŠKODY za ukończenie tego trudnego rajdu na doskonałych pozycjach. To wydarzenie było ciężką próbą także dla naszej technologii i samochodów. Obydwa zespoły wykazały wielki potencjał na rozwój w przyszłości” – mówi Michal Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport. „Jestem bardzo szczęśliwy. Nasza ŠKODA Fabia Super 2000 spisała się świetnie. To doskonały wynik dla całej ekipy. Musimy stale doskonalić nasze umiejętności, ale myślę, że pokazaliśmy się tutaj z bardzo dobrej strony. Chcielibyśmy podziękować wszystkim członkom naszego zespołu za świetne przygotowanie auta” – powiedział Esapekka Lappi. Podobnie jak Esapekka Lappi i Jane Ferm, Sepp Wiegand i Frank Christian wystąpili w Portugalii po raz pierwszy. Ich ŠKODA, po pokonaniu łącznego dystansu 386,73 km, dotarła do mety na trzeciej pozycji. „Cały rajd dobrze się dla nas skończył. Niestety popełniliśmy jeden drobny błąd, który kosztował nas utratę drugiego miejsca. Dzięki punktom, jakie zdobyliśmy za trzecią lokatę, zwiększyliśmy swoją przewagę w kategorii WRC-2. Oprócz tego, serdecznie gratulujemy zwycięstwa naszym kolegom z zespołu” – powiedział Sepp Wiegand. Po wygraniu Rajdu Monte Carlo oraz zajęciu trzeciego miejsca w Szwecji, Sepp Wiegand i Frank Christian stanęli na podium już trzeci raz w tym roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Dwie załogi SKODY w Rajdzie Portugalii Dwie drużyny ŠKODY - Sepp Wiegand i Frank Christian oraz Esapekka Lappi i Janne Ferm – wystartują w tegorocznym Rajdzie Portugalii. Sepp Wiegand i Frank Christian, obecni liderzy WRC-2, a także Esapekka Lappi i Janne Ferm, startujący po raz drugi w tegorocznych Mistrzostwach Świata, wezmą udział w Rajdzie Portugalii za kierownicą ŠKODY Fabia Super 2000. Obydwa zespoły są bardzo zmotywowane, by wygrać i zdobyć kilka punktów. Esapekka Lappi oczekuje, że jego występ przyniesie mu powody do radości. „Nie możemy się doczekać, żeby stanąć na linii startu. Lubię żwirowe trasy, chociaż nigdy nie jeździłem po podobnych do tych w Portugalii. Jest to dla nas wielkie wyzwanie” – mówi Esapekka Lappi. Jak dotąd, zawody WRC-2 przynoszą sukcesy niemieckiemu kierowcy Seppo Wiegandowi. Jest on obecnym liderem kategorii Kierowców. „Cieszymy się ze startu w Rajdzie Portugalii. Mimo że to mój pierwszy występ na tych trasach, naszą ambicją jest zdobycie jak największej ilości punktów” – mówi Sepp Wiegand. Po trudnych, zimowych warunkach panujących w Monte Carlo i Szwecji, załogi spędzą trzy trudne dni na szutrowych trasach w rejonie Algarve. Rajd Portugalii składa się z 15 odcinków specjalnych o łącznej długości 387 km i potrwa od 12-14 kwietnia br. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. ROBERT KUBICA ZDOBYWA CENNE DOŚWIADCZENIA NA RAJDZIE WYSP KANARYJSKICH Trasa składająca się z 246 km szybkich i gładkich asfaltowych odcinków specjalnych hiszpańskiej imprezy na pierwszy rzut oka idealne pasowała polskiemu zawodnikowi, który wywodzi się z wyścigów torowych. Było jednak oczywiste, że będzie to trudny, testowy rajd. Zmienna pogoda, mgła, deszcz i słońce, oznaczały nieprzewidywalne warunki podczas rajdu. Utrudnione pogodą zadanie przełożyło się w szczególności na wybór opon z czterech różnych typów dostępnych w asortymencie firmy Michelin. Warunki nie przeszkodziły jednak załodze w osiąganiu oszałamiających wyników na całym pierwszym etapie- Robert Kubica z Maciejem Baranem wygrali wszystkie próby sportowe. Po rozegraniu wszystkich piątkowych odcinków, Robert zdominował rajd, wyprzedzając swojego najbliższego rywala o ponad minutę. W sobotę pogoda była łagodniejsza. Robert zaczął dzień bardziej ostrożnie, osiągając drugi czas na odcinku "Maspalomas", 1.1 sekundy za Janem Kopeckim. Na dziesiątym oesie DS3 RRC uderzył w barierę, co spowodowało uszkodzenie najpierw tylnego lewego koła, a następnie przodu samochodu. Uniemożliwiło to kontynuowanie jazdy i zawodnicy musieli się wycofać. "Byliśmy na szybkim spadaniu, około pięciu kilometrów przed końcem odcinka, kiedy trochę zbyt późno zahamowałem w prawym zakręcie"- wyjaśnia Robert. "Straciliśmy kontrolę nad tyłem samochodu i uderzyliśmy w barierę ochronną. Najpierw odbiliśmy się lewym tyłem, a potem obróciło nas i nie mogliśmy odzyskać kontroli nad samochodem, który następnie uderzył w tę samą barierę lewą przednią stroną i tym Po doskonałym początku rajdu i zdecydowanym wygraniu ośmiu z dziewięciu pierwszych odcinków specjalnych, Robert Kubica i jego pilot Maciej Baran odpadli na dziesiątej próbie sportowej Rajdu Wysp Kanaryjskich, stanowiących trzecią rundą Rajdowych Mistrzostw Europy. Mimo wycofania się z rajdu, występ polskiej załogi w DS3 RRC zrobił bardzo duże wrażenie i zapowiada zaciętą walkę w dalszej części sezonu. razem uszkodzenia były bardziej znaczące. Oczywiście, jestem rozczarowany, mieliśmy doskonały pierwszy dzień, a dziś odpadliśmy z rajdu. Mogę winić tylko siebie. Muszę wyciągnąć wnioski z tej lekcji na przyszłość. Moim celem jest teraz Rajd Portugalii, który odbędzie się za dwa tygodnie". "Robert rozpoczął rywalizację w ten weekend pokazując doskonałe osiągi i udowodnił, że ma naprawdę duży potencjał na asfalcie"- dodał Yves Matton, szef zespołu Citroën Racing. "Przyjechał tu głównie zdobywać doświadczenie. Nie tracił czasu i szybko poznawał możliwości DS3 RRC, szybko stając się liderem rajdu. Powinien jednak zrozumieć, że specyfika w rajdach jest inna niż ta, którą zna z wyścigów torowych, że musi być w stanie kontrolować swoje tempo jazdy na odcinkach, które jedzie po raz pierwszy. Gdy opanuje ten element rajdowego rzemiosła, będzie jednym z najgroźniejszych zawodników w swojej kategorii. " Robert Kubica powróci do walki w DS3 RRC w kategorii WRC2 w Rally de Portugal w dniach 12-14 kwietnia. Kolejnym krokiem polskiego kierowcy, będzie debiut na nawierzchni szutrowej w rajdzie zaliczanym do Rajdowych Mistrzostw Świata. Źródło: Citroen
  11. VolkswagenPolo R WRC - debiut w Rajdzie Monte Carlo Więcej zdjęć: Volkswagen Polo R WRC - debiut w Rajdzie Monte Carlo fot. Volkswagen Group - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Poznań,15 stycznia 2013 r. – Gdy jutro rano samochody ruszą na odcinek nr1 Rajdu Monte Carlo z Moulion do Antraigues, rozpocznie się pierwszysezon Volkswagena Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.Zespół bardzo intensywnie przygotowywał się przez 17 miesięcy,samochody rajdowe pokonały w tym czasie 20.000 testowych kilometrów.Dla Volkswagena start Polo R WRC w rajdowych Mistrzostwach ŚwiataFIA, w legendarnym Rajdzie Monte Carlo, oznacza początek nowegorozdziału w sporcie motorowym. Zespół fabryczny z Wolfsburgawystawia dwa młode, ale już bardzo doświadczone zespoły:Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/ FIN) oraz SébastienOgier/Julien Ingrassia (F/F). W dniach od 16 do 20 styczniaVolkswagen stawi czoła mocnym rywalom i nowemu, technologicznemuwyzwaniu. World Rally Championship uznawane są za najbardziejwszechstronną serię rajdów w światowym sporcie motorowym oraz zaposiadające najdłuższą tradycję samochodowe mistrzostwa świataFIA obok Formuły 1. „Cieszę się, żeto się w końcu zaczyna. Cały team Volkswagena z niecierpliwościąoczekuje debiutu rajdowego Polo R WRC” – powiedział DyrektorVolkswagen Motorsport Jost Capito. „Dla zespołu rajdowe MŚ sąnowym wyzwaniem, poza tym Polo R WRC jest całkowicie nowymsamochodem z wieloma innowacyjnymi pomysłami. W Monte Carlozobaczymy po raz pierwszy, jak prezentujemy się na tle konkurencji.Nasi rywale mają już dwa lata doświadczenia z nowym regulaminem,który wszedł w życie w 2011 roku i od wielu lat startują w WRC.Założyliśmy sobie, że w Rajdzie Monte Carlo zbierzemy możliwiedużo doświadczeń i że oba samochody dojadą do mety.” Czas na premiery:Volkswagen, Rajdowe Mistrzostwa Świata i Rajd Monte Carlo Rajd Monte Carlostanowi dla Volkswagena pod wieloma względami premierę: po razpierwszy załoga wystartuje w najwyższej kategorii World Rally Cars.Po raz pierwszy na starcie stanie Polo R WRC, po raz pierwszy zespółpracuje z nowymi duetami kierowców. Jari-Matti Latvala oraz jegopilot Miikka Anttila oficjalnie należą od początku roku do kadryVolkswagena. Przed Monte Carlo siedmiokrotni zwycięzcy rajdów MŚbrali udział w jazdach testowych Polo R WRC. Latvala/Anttilastartują w sezonie 2013 w Polo R WRC z numerem startowym 7. W drugimaucie z numerem 8 zasiądą Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zFrancji. Są oni zaangażowani przez Volkswagena już od końca 2011roku i czynnie uczestniczyli w pracach rozwojowych i testach Polo RWRC. Urodzony w Gap (F) Ogier, razem ze swoim pilotem Ingrassia,zapisali już na swoim koncie jedno zwycięstwo w tym rozgrywanym wich ojczyźnie rajdzie. W 2009 roku francuski duet, startującgościnnie, wygrał tego klasyka w ramach Intercontinental RallyChallenge (IRC). Podobnie jak Latvala/Anttila, para Ogier/Ingrassiawygrała łącznie siedem rajdów WRC. Monte Carlo - poprostu legenda: zmagania na lodzie i śniegu w górach Dla zespołuVolkswagen Motorsport wyzwanie nie mogłoby być większe, w końcuzorganizowany po raz pierwszy w 1911 roku Rajd Monte Carlo jestnajstarszym rajdem na świecie, a tym samym„ojcem wszystkich rajdów”. Trasa rajdu prowadzi głównie powąskich asfaltowych drogach francuskich Alp Nadmorskich na północod Księstwa Monako. Podczas gdy położone niżej drogi w pobliżuMorza Śródziemnego często są suche, na górskich przełęczach nakierowców czeka lód i śnieg. Wybór odpowiednich opon to prawdziwaruletka, a Monte Carlo należy do najtrudniejszych i najbardziejkompleksowych rajdów w kalendarzu MŚ. Wypowiedzi przed RajdemMonte Carlo Jari-MattiLatvala, Polo R WRC #7 „Nie mogę siędoczekać początku sezonu. Wprawdzie już od pięciu lat startujęjako kierowca fabryczny w Rajdowych Mistrzostwach Świata, ale zespółVolkswagen Motorsport jest dla mnie tak nowy, jak Polo R WRC. Zatemjest to moja podwójna premiera. Przy dotychczasowych testachsprawdziliśmy, że Polo R WRC jest bardzo niezawodne.To jest na razie najważniejsze doświadczenie, które stanowi dobrąpodstawę dla dalszego rozwoju technicznego podczas trwania sezonu.Wyrobiłem już sobie dobre wyczucie tego samochodu na asfalcie iśniegu, co jest ważne przed Rajdem Monte Carlo. Jazda Polo R WRCsprawia mi wielką przyjemność. Samochód jest bardzo stabilny isilnik też doskonale pracuje. Chciałbym zaliczyć w Monte Carlodobry początek sezonu. Na razie wynik nie jest najważniejszy, alenaturalnie cieszyłbym się z punktów w MŚ.” Sébastien Ogier, Polo R WRC #8 „Monte Carlojest dla mnie wyjątkowym rajdem, w końcu rozgrywany jest w mojejojczyźnie. Pierwszy rajd sezonu w pobliżu mojego miejsca urodzeniabędzie szczególnym doświadczeniem także dla całego zespołu,bądź co bądź jest to pierwszy rajd z nowym Polo R WRC. Ponad rokpracowaliśmy z Volkswagenem czekając na ten moment. Nie możemy siędoczekać, kiedy on wreszcie nastąpi. Ogólnie trudno jest ocenić,jak wyglądamy względem konkurencji, zanim nie staniemy do walki zinnymi zespołami. Debiut zupełnie nowym samochodem w mistrzostwachświata to wielkie wyzwanie, inni producenci mają o wiele większedoświadczenie niż my. Dlatego musimy być cierpliwi i najpierwskupić się na tym, aby bez problemu dojechać do mety. Wiem, żeukończenie Rajdu Monte Carlo nie jest łatwą sprawą, bo tutajwszystko może się zdarzyć.” Volkswagen w RajdowychMistrzostwach Świata FIA (WRC) Udziałem wRajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) Volkswagen dopisuje nowyrozdział do swojej historii współzawodnictwa w sportachmotorowych. Race Touareg Volkswagena zwyciężył w klasyfikacjigeneralnej w Rajdzie Dakar w 2009, 2010 i 2011 roku i zaliczyłmistrzowski hattrick w najtrudniejszym rajdzie długodystansowym naświecie. Polo R WRC jest pierwszym World Rally Car producenta zWolfsburga, który teraz po raz pierwszy wystartuje z własnymzespołem fabrycznym w królewskiej klasie sportu rajdowego. Trzy pytania do JostaCapito Jeżeli mógłby Panwybrać, w którym rajdzie ma zadebiutować Polo R WRC, czy wybrałbyPan Rajd Monte Carlo? Jost Capito: „RajdMonte Carlo jest nie tylko najsłynniejszym, lecz z pewnością takżenajtrudniejszym rajdem w kalendarzu MŚ. Lód i śnieg przechodzą wdeszcz i suchy asfalt, co utrudnia strategię, a wybór opon stajesię prawdziwą loterią. Naturalnie bardzo nas cieszy, że Polo RWRC będzie debiutowało właśnie w tak szczególnej imprezie.” Sébastien Ogier iJari-Matti Latvala to dwaj wybitnie szybcy kierowcy. Kto, Panazdaniem, jest lepszy? Jost Capito: „Zasadniczoobu uważam za równie dobrych. Pochodzący ze Skandynawii Latvalawyrósł na szutrze, ale w ostatnich latach doskonale sprawdził siętakże na asfalcie. To samo dotyczy Ogiera, który jest kandydatem dozwycięstwa na wszystkich rodzajach nawierzchni. Obaj mają na swoimkoncie po siedem zwycięstw w MŚ. Ostatecznie o tym, kto jestszybszy, zdecyduje forma, w jakiej będą podczas rajdu.” Jaki jest celVolkswagena na sezon 2013? Jost Capito: „Jesteśmyświadomi, że będziemy rywalizować z mocnymi konkurentami,posiadającymi wieloletnie doświadczenie w rajdowych MŚ. Polo R WRCdebiutuje dopiero w tym roku, zespół w tym składzie też jestnowy, dlatego musimy stawiać sobie realistyczne cele. Chcielibyśmyw drugiej połowie roku walczyć o miejsca na podium.” Rajdowe MistrzostwaŚwiata FIA (WRC), Rajd Monte Carlo – Harmonogram Wtorek, 15 stycznia2013 [TABLE=width: 640] [TR] [TD=width: 352] Shakedown P1 i P2 (Plateau de Lautagne) [/TD] [TD=width: 71] 120 min [/TD] [TD=width: 80] 3,58 km [/TD] [TD=width: 81] Godz. 08:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Shakedown P3 i Private (Plateau de Lautagne) [/TD] [TD=width: 71] 120 min [/TD] [TD=width: 80] 3,58 km [/TD] [TD=width: 81] Godz. 10:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Konferencja prasowa (Parc des Expositions, Valence) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Zdjęcie grupowe ze wszystkimi kierowcami MŚ (Parc des Expositions, Valence) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 14:30 [/TD] [/TR] [/TABLE] Środa, 16 stycznia2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 01 [/TD] [TD=width: 202] Le Moulinon [/TD] [TD=width: 70] 45,27 km [/TD] [TD=width: 70] 37,10 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:03 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 02 [/TD] [TD=width: 202] Burzet [/TD] [TD=width: 70] 30,15 km [/TD] [TD=width: 70] 30,60 km [/TD] [TD=width: 82] 92,10 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 10:21 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis A (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 12:46 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 03 [/TD] [TD=width: 202] Le Moulinon [/TD] [TD=width: 70] 45,27 km [/TD] [TD=width: 70] 37,10 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 14:21 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 04 [/TD] [TD=width: 202] Burzet [/TD] [TD=width: 70] 30,15 km [/TD] [TD=width: 70] 30,60 km [/TD] [TD=width: 82] 92,10 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:39 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Flexi-Service B (Valence), 45 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 17:59 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Valence) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 21:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 334,78 km [/TD] [TD=width: 70] 135,40 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] ( 471,18 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Czwartek, 17 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Serwis C (Valence), 15 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 07:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 05 [/TD] [TD=width: 202] La Batie D’Andaure [/TD] [TD=width: 70] 64,60 km [/TD] [TD=width: 70] 19,08 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:33 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 06 [/TD] [TD=width: 202] St Bonnet le Froid [/TD] [TD=width: 70] 12,63 km [/TD] [TD=width: 70] 25,45 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 10:14 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 07 [/TD] [TD=width: 202] Lamastre [/TD] [TD=width: 70] 42,80 km [/TD] [TD=width: 70] 21,72 km [/TD] [TD=width: 82] 33,71 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 11:37 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 269, colspan: 2] Service D (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 12.57 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 08 [/TD] [TD=width: 202] La Batie D’Andaure [/TD] [TD=width: 70] 64,60 km [/TD] [TD=width: 70] 19,08 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 14:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 09 [/TD] [TD=width: 202] St Bonnet le Froid [/TD] [TD=width: 70] 12,63 km [/TD] [TD=width: 70] 25,45 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:31 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 10 [/TD] [TD=width: 202] Lamastre [/TD] [TD=width: 70] 42,80 km [/TD] [TD=width: 70] 21,72 km [/TD] [TD=width: 82] 33,71 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 16:54 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 286, colspan: 2] Flexi-Service E (Valence), 45 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 18:19 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Valence) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 22:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 308,42 km [/TD] [TD=width: 70] 132,50 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 440,92 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Piątek, 18 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis F (Valence), 15 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 07:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 11 [/TD] [TD=width: 202] St Jean en Royans [/TD] [TD=width: 70] 46,29 km [/TD] [TD=width: 70] 33,19 km [/TD] [TD=width: 82] 65,59 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 09:08 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis G (Valence), 30 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 11:23 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 12 [/TD] [TD=width: 202] St Nazaire le Desert [/TD] [TD=width: 70] 74,90 km [/TD] [TD=width: 70] 22,11 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 13:31 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 13 [/TD] [TD=width: 202] Sisteron [/TD] [TD=width: 70] 74,34 km [/TD] [TD=width: 70] 36,70 km [/TD] [TD=width: 82] 187,50 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:29 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Monako) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 19:32 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 449,24 km [/TD] [TD=width: 70] 92,00 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 541,24 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Sobota, 19 stycznia 2013 [TABLE=width: 643] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] Dojazd [/TD] [TD=width: 70] OS [/TD] [TD=width: 82] Dojazd [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis H (Monako), 45+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 14 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 44,14 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:11 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 15 [/TD] [TD=width: 202] Lantosque [/TD] [TD=width: 70] 6,72 km [/TD] [TD=width: 70] 18,95 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 15:54 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 16 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 41,83 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] 70,99 km [/TD] [TD=width: 82] godz. 17:12 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis I (Monako), 30+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 19:17 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 17 [/TD] [TD=width: 202] Moulinet [/TD] [TD=width: 70] 44,14 km [/TD] [TD=width: 70] 23,54 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 20:58 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] OS 18 [/TD] [TD=width: 202] Lantosque [/TD] [TD=width: 70] 6,72 km [/TD] [TD=width: 70] 18,95 km [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 21:41 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Serwis J (Monaco), 10+3 min. [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 22:56 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] Park zamknięty (Monaco) [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 70] [/TD] [TD=width: 82] [/TD] [TD=width: 82] godz. 23:09 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 53] [/TD] [TD=width: 202] [/TD] [TD=width: 70] 258,59 km [/TD] [TD=width: 70] 108,52 km [/TD] [TD=width: 178, colspan: 2] (Σ 367,11 km) [/TD] [/TR] [/TABLE] Niedziela, 20 stycznia2013 [TABLE=width: 640] [TR] [TD=width: 352] Wręczenie nagród zwycięzcom (Place du Palais Princier, Monako) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 11:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 352] Konferencja prasowa (Quai Antoine 1er, Monako) [/TD] [TD=width: 71] [/TD] [TD=width: 80] [/TD] [TD=width: 81] Godz. 12:30 [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. SprinteryNGT na rajdzie Blue Corridor 2012 Międzynarodowy Rajd Pojazdów CNG i LNG Blue Corridor dobiegł końca. Wystartowało ponad 20 samochodów o napędzie gazowym – naturalnym (CNG) i płynnym (LNG) . Na metę w Berlinie przybyły dwa Sprintery NGT (Natural Gas Technology) … i miały się czym pochwalić. BlueCorridor to rajd promujący wykorzystywaniew motoryzacji ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań. Biorą w nimudział pojazdy z fabrycznie montowanym napędem na CNG (CompressedNartural Gas czyli sprężony gaz ziemny) i LNG (Liquid Natura Gasczyli gaz płynny). Pokonując długą trasę po Europie udowadniają,iż rozwiązanie to jest nie tylko tanie i przyjazne środowisku, alerównież wygodne i bezpieczne. Wtegorocznej edycji wzięły udział dwie polskie załogi, pokonującdystans niemal 4.000 km dwoma pojazdami Mercedes-Benz Sprinter NGT..Na mecie wylegitymowały się doskonałym wynikiem: spaliły po ok.440m3gazu oraz 26 litrów benzyny, co oznacza średnie spalanie napoziomie 12,2m3CNG na 100km i oszczędność ok. 1200 zł w stosunku do jazdysamochodu tej samej klasy z silnikiem diesla. Sprinteromudało się również pokonać podstawowy problem związany zkorzystaniem z pojazdów napędzanych sprężonym gazem ziemnym, amianowicie brak infrastruktury. Niewielka liczba stacji w Polsce (29)zniechęca potencjalnych użytkowników gazu ziemnego. Sprinterem NGTudało się przejechać aż 499km na jednym tankowaniu – jest tozasięg pozwalający zarówno na swobodną jazdę po mieście jak ijazdę na dłuższe trasy. Wtrakcie testu okazało sięteż, że Sprinter NGT dysponuje taką samą mocą przy zasilaniugazowym jak i benzynowym. Podczastrasy żaden z pojazdów nie uległ awarii. Źródło: Daimler AG.
  13. ŠKODA zwycięża w Rajdzie Polski Esapekka Lappi i Janne Ferm ze ŠKODA Motorsport zdominowali 69. Rajd Polski, będący przedostatnim wydarzeniem Mistrzostw Europy. Odbywający się w dniach 28-30 września w Mikołajkach Rajd Polski, upłynął pod znakiem triumfu 21-letniego kierowcy z Finlandii. Esapekka Lappi i jego pilot Janne Ferm, debiutujący w fabrycznym zespole ŠKODY, zdystansowali konkurencję prowadząc Fabię Super 2000. Podczas dwóch dni rywalizacji na mazurskich trasach, młody i utalentowany kierowca wygrał aż 10 spośród 13 odcinków specjalnych. „Podczas Rajdu Polski testowaliśmy nową załogę i zapoznawaliśmy się z tutejszymi trasami. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu w Mikołajkach, gdzie Esapekka pokazał swój ogromny talent. Sposób w jaki zadebiutował w naszym zespole, za kierownicą nowego dla niego auta, podczas zupełnie nieznanego mu rajdu, rzeczywiście wzbudza podziw” – mówi Michal Hrabánek, szef zespołu ŠKODA Motorsport. Wywiad z Michalem Hrabánkiem znajdą Państwo tutaj.(Wersja tekstowa do pobrania tutaj.) „Start w tych zawodach był dla mnie wielkim wyzwaniem. Wszystko było dla mnie nowe. Pierwsze kilometry ŠKODĄ Fabią Super 2000 przejechałem dopiero podczas oficjalnych treningów w Mikołajkach. Chciałbym podkreślić, że podczas rajdu mieliśmy do czynienia z zupełnie innymi szutrami niż te w Finlandii, a trasa miała wiele pułapek. Jej przejechanie wymagało dużego skupienia. Dziękuję całemu zespołowi ŠKODA Motorsport za szansę debiutu i wsparcie” - mówił Esapekka Lappi. Pełen wywiad z kierowcą znajduje się tutaj.(Wersja tekstowa do pobrania tutaj.) Rewelacyjnie odnajdujący się w ŠKODZIE Fabii Super 2000 Esapekka Lappi na koniec I etapu 69. Rajdu Polski miał aż 14 sekund zapasu. W konsekwencji bezbłędnej i bezawaryjnej jazdy załoga Esapekka Lappi i Janne Ferm dowiozła do mety niekwestionowany triumf, a 21-letni Fin został najmłodszym zwycięzcą najstarszego rajdu w naszym kraju. Rajd Polski odbywał się w malowniczej krainie Jezior Mazurskich. Niezwykle trudna trasa zawodów, miejscami bardzo szybka, z wieloma głębokimi dziurami, składała się z 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 233 km. W tegorocznych zawodach wystartowały 54 załogi z 11 krajów. Więcej zdjęć z rajdu znajdą Państwo na ŠKODA PR Portal w galerii Motorsport. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. [h=3]ŠKODA w Rajdzie Polski[/h] Podczas odbywającego się w dniach 28-30 września Rajdu Polski, ŠKODĄ Fabią Super 2000 pojedzie Esapekka Lappi. Jest to przedostatnie wydarzenie tegorocznych Mistrzostw Europy. W Zespole ŠKODA Motorsport wystąpi nowy kierowca, 21-letni Fin - Esapekka Lappi. Fakt, że Juho Hänninen zapewnił ŠKODZIE tegoroczny tytuł Mistrza Europy, skłonił Zespół do przetestowania nowego, młodego talentu. Esapekka Lappi i jego pilot Janne Ferm wystąpią w przedostatnim rajdzie Mistrzostw Europy 2012, który odbywać się będzie na mazurskich trasach. „Będzie to nasz debiut w zespole fabrycznym ŠKODY. Już nie możemy się doczekać naszego występu. Szutrowe drogi występujące na odcinkach Rajdu Polski są podobne do tych, które znam z Finlandii. Pragniemy dać z siebie wszystko i zakończyć ten rajd z sukcesem” – mówi Esapekka Lappi. Zwyciężając we wszystkich siedmiu wydarzeniach, które składały się na tegoroczne Rajdowe Mistrzostwa Finlandii, Esapekka Lappi wykazał się olbrzymim talentem i uznaniem. Rajd Polski odbywać się będzie na szutrowych trasach w malowniczej krainie Jezior Mazurskich. Trwać będzie od 28 do 30 września i składać się będzie z 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 233 km. Juho Hänninen, startujący w fabrycznym zespole ŠKODA Motorsport, stał się pierwszym kierowcą na świecie, który zwyciężył w Rajdach IRC (2010), SWRC (2011) oraz w Mistrzostwach Europy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. CITROËNY NA SZUTRACH W 69. RAJDZIE POLSKI/ PREMIERA CITROËNA DS3 R1! Tym razem załogi w barwach Citroën Racing Trophy Polska będą rywalizować na luźnych nawierzchniach szóstej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 69. Rajd Polski, który wpisuje się w kalendarz Mistrzostw Europy, rozegrany zostanie po raz kolejny na Mazurach, w dniach 28-30 września, a jego baza będzie zlokalizowana w gościnnych Mikołajkach. Organizator przygotował w tym roku nieco bardziej kompaktową trasę, z nowym odcinkiem specjalnym w pobliżu Mrągowa, którego długość wynosi aż 23 km oraz zmienioną konfiguracją doskonale znanych z poprzednich edycji rajdu, oesów o nazwach Kruklanki, Sady, Tałty, Miłki i Paprotki. Tradycyjnie jeden z odcinków specjalnych – Mikołajki - rozegra się na jedynym tego typu w Polsce torze do rywalizacji równoległej o długości 2,5 km, który został wybudowany specjalnie na Rajdowe Mistrzostwa Świata, które zagościły na Mazurach w 2009 roku. Również na tym obiekcie zostaną przeprowadzone - po raz pierwszy w historii Mistrzostw Polski i Mistrzostw Europy - jazdy kwalifikacyjne, które zadecydują o kolejności startu w pierwszym dniu rajdu. Najszybsza załoga będzie mogła jako pierwsza wybrać pozycję startową, która na rajdach szutrowych ma duże znaczenie. Pierwsze samochody w stawce muszą bowiem „odkurzać” drogę, tracąc w ten sposób cenne sekundy. W drugim dniu, co również jest nowością, pierwsza piątka wystartuje w odwrotnej kolejności do zajmowanych miejsc. Międzynarodowa stawka zawodników będzie liczyła ponad 50 załóg, wśród których powalczą wszystkie zespoły, startujące w tym roku w Citroën Racing Trophy Polska. Będzie to piąta odsłona polskiej edycji programu, w którym aktualnie liderami są Jan Chmielewski z Jakubem Gerberem w Citroënie DS3 R3. Wygrali oni w tym roku dwie pierwsze rundy, prezentując doskonałą i równą formę również w Rzeszowie i Koszycach, ale tam dopadł ich pech i zgubili nieco punktów. Zawodnicy nie poddają się jednak i zapowiadają ostrą walkę o zwycięstwa w ostatniej części tegorocznego sezonu. Największymi ich konkurentami są zawodnicy z Małopolski, również używający do walki doskonałego DS3 R3 – Szymon Kornicki i Robert Hundla. Do tej pory zgromadzili oni w naszej klasyfikacji 26 punktów, o 5 mniej niż liderzy, i choć ich konto nie wzbogaciło się na poprzednim rajdzie, na którym uszkodzili samochód, to po przebudowie zawieszenia i hamulców na specyfikację szutrową, przystępują do startu w Rajdzie Polski z ambicjami sięgającymi najwyższych pozycji, licząc na pokonanie rywali w pasjonującej walce. Doskonały wynik osiągnięty przez załogę Citroëna C2R2 MAX – Tomasza Żerebeckiego i Macieja Machelę – podczas słowackiej eliminacji pozwolił im awansować na 3-ie miejsce w klasyfikacji CRTP. Teraz będą się starali utrzymać swoją pozycję, odpierając ataki tracących do nich zaledwie 2 punkty i debiutujących w DS3 R3 na luźnej nawierzchni, Radosława Raczkowskiego i Łukasza Gwiazdy. Wydawałoby się, że mniejsza cedwójka stoi na straconej pozycji w walce z mocniejszym DS3 R3, ale jak pokazują wyniki startujących wyłącznie na szutrach, zawodników skandynawskich, nie jest to takie oczywiste. W tegorocznym Rajdzie Finlandii, zaliczanym do klasyfikacji WRC, załoga Lindroos/Kilpelainen Citroënem C2R2 MAX zwyciężyła wśród samochodów napędzanych na jedną oś, pozostawiając w tyle kilkanaście „czterołapów” Uzyskania takiego tempa na pewno życzyła by sobie również druga załoga używająca maxa – Tomasz Gryc z Michałem Kuśnierzem - którzy w tym roku wyciskają ze swojej rajdówki wszystkie możliwości. Choć ten sezon przebiega im ze zmiennym szczęściem, mogą być oni zadowoleni z rezultatów jakie osiągają na poszczególnych odcinkach specjalnych. Powoli myślą już o zmianie samochodu na przyszły sezon. Na tegorocznej edycji Verva Street Racing pokazali się w nowym DS3 R3 i miejmy nadzieję, że takim samochodem przystąpią do rywalizacji w przyszłym sezonie. Miło nam zakomunikować, że nadchodzący Rajd Polski będzie okazją do polskiej premiery nowego samochodu rajdowego z oferty Citroën Racing. Citroën DS3 R1, który będzie prezentowany w strefie serwisowej na stoisku Citroëna, należy do stworzonej przez FIA, we współpracy z producentami samochodów - kategorii R1, która w założeniach ma być doskonałą szkołą rajdowego rzemiosła. Ten łatwy w obsłudze i przystępny samochód, pozwoli jego kierowcom na zdobywanie cennego doświadczenia w bezpieczny sposób, gwarantując utrzymanie kosztów na rozsądnym poziomie. Wszystkich zainteresowanych prezentacją nowej rajdówki, oraz sportową rywalizacją na trasie 69. Rajdu Polski, zapraszamy do Mikołajek! Źródło: Citroen
  16. Dwie polskie załogi w Sprinterach NGT na Rajdzie „Blue Corridor” Wzbliżającym się rajdzie Blue Corridor 2012, który rozpocznie sięjuż 8 września w Moskwie, wezmą udział 2 załogi z Polski.Szlakiem Rajdu przejadą reprezentanci Stowarzyszenia NGV Polska,Przemysłowego Instytutu Motoryzacji oraz MBPoznań w dwóch furgonach Mercedes-Benz Sprinter NGT. Każda z załógpokona 3.930 kilometrów na terenie Unii Europejskiej, jednocześniebiorąc udział w konferencjach CNG/LNG w Warszawie, Ostravie,Pradze, Paryżu, Brukseli, Essen i Berlinie. IdeąRajdu Blue Corridor 2012 jest promocja wykorzystania ekologicznego ioszczędnego gazu ziemnego do zasilania pojazdów. W ciągukilkunastu dni września konwój pojazdów z fabryczną instalacjązasilania CNG lub LNG pokona trasę 6.100 kilometrów przezterytorium 7 państw – z Moskwy, przez Mińsk, Warszawę, Pragę,Paryż, Brukselę do Berlina. Każdez odwiedzanych państw wystawia do rajdu pojazdy zasilane gazemziemnym. Polskę w tym międzynarodowym przedsięwzięciu będąreprezentować przedstawiciele Stowarzyszenia NGV Polska –Bartłomiej Kamiński, Karol Wieczorek, Przemysłowego InstytutuMotoryzacji – Łukasz Kowalski oraz Autoryzowanego DealeraMercedes-Benz, MB Poznań – Adam Staniszewski. Załogapokona odcinek Rajdu po krajach Unii Europejskiej. Odcinek ten mierzy3.930kilometrów.Reprezentanci nie ukrywają, że najważniejsze na trasie będą dwapunkty: -konferencjaCNG w Warszawie,gdzie 12 września wygłoszą oni swoje wystąpienia oraz wezmąudział w dużej wystawie pojazdów CNG (jednocześnie będącgospodarzami zapraszają oni do kibicowania uczestnikom i udziału wkonferencji); -konferencja CNG w Brukseli,gdzie 17 września będą zachęcali europejskich polityków dowspierania wykorzystania gazu ziemnego do zasilania pojazdów naterenie Unii Europejskiej. Należywspomnieć, iż MiędzynarodowaKonferencja CNG Blue Corridor 2012 w Warszawie na mocy decyzjiWicepremieraWaldemara Pawlakazostała objęta HonorowymPatronatem Ministerstwa Gospodarki. Pojazdyreprezentujące Polskę w rajdzieto dwa dostawcze samochody Mercedes-BenzSprinter 316 NGT.Pojazdy te posiadają jednostki napędowe fabrycznie przystosowane dozasilania sprężonym gazem ziemnym. Maksymalna moc silnika to 156KM,co pozwala na sprawną i dynamiczną jazdę – nawet przy dużymzaładunku. Średnie spalanie gazu ziemnego wynosi zaledwieok. 10,2 m3/100km CNGw ruchu mieszanym, co pozwala na pokonanie do 400 kilometrów najednym tankowaniu metanu. Trasęrajdu śledzić można będzie w dniach 10-21 września na łamachportalu cng.auto.pl. Źródło: Mercedes-BenzPolska
  17. więcej -> Adam Małysz startuje w rajdzie Gyulai Várfürdő Cup | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. SPORTFAN - opinie + emocje
  19. Troche o Polakach startujacych w Rajdzie Dakar 2011 - ich szanse, czym jada itd ---> http://sport.onet.pl/motorowe/dakar-2011/dakar-2011-polacy-ruszaja-na-bezdroza-ameryki-polu,1,4094399,wiadomosc-dakar.html
  20. <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=eZri28ceeXM&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=eZri28ceeXM&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  21. Wypadek Michała i Grzegorza Bębenków na 24 Rajdzie Karkonoskim <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=I7wsW8nM0Nw&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=I7wsW8nM0Nw&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  22. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=4CtpvfwHOC0&login=autokrata&wrzuta_flv=http://autokrata.wrzuta.pl/sr/f/4CtpvfwHOC0/przejazdy_v3&wrzuta_mini=http://c11.wrzuta.pl/wm7566/a250d6540028289a4a44ce16/przejazdy_v3&wrzuta_name=przejazdy_v3&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  23. http://www.youtube.com/watch?v=o1rZ5ZRrGdQ&eurl=http%3A%2F%2 Dobrze, że im się nic nie stało bo wyglądało strasznie.
  24. Niezły wypadek <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=1NlcOtunS4Y&login=ja.tu.tylko.wrzucam&wrzuta_flv=http://ja.tu.tylko.wrzucam.wrzuta.pl/sr/f/1NlcOtunS4Y/niezly_wypadek&wrzuta_mini=http://c5.wrzuta.pl/wm10502/4a30690b002c3c6e49dc84c2/niezly_wypadek&wrzuta_name=Niez%C5%82y%20wypadek&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
×