Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'rajdu' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 19 wyników

  1. Volkswagen w pełni przygotowany do Rajdu Argentyny - Czwarty pojedynek w tym roku między załogami Volkswagena: dwukrotny mistrz świata Ogier kontra młody-gniewny Mikkelsen - Jak to w Argentynie: słońce i mgła, wąskie kręte odcinki na przemian z długimi prostymi Poznań, 21 kwietnia 2015 r. Najlepsi rajdowi kierowcy świata zakończą 38-dniowy odpoczynek udziałem w Rajdzie Argentyny (23-26 kwietnia). Zwycięzcy trzech poprzednich rund z rzędu, dwukrotni mistrzowie świata – załoga Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) – startujący w Polo R WRC przewodzą w klasyfikacji mistrzostw. Ich najpoważniejsi konkurenci to koledzy z zespołu – Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), którzy zajmują drugie miejsce w punktacji. Po ostatnich dwóch słabszych występach do ataku zamierzają przystąpić zwycięzcy z Argentyny z 2014 roku – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN). Trzy załogi Volkswagena zmierzą się z jedyną w swoim rodzaju, pełną niespodzianek rajdową trasą. Cztery odcinki specjalne o długości ponad 50 km każdy, czy rajdowy klasyk „EL Condor”, zawsze spowity mgłą, to tylko niektóre wyzwania na trasie z 12 oesami o łącznej długości 345,7 km. Kibice mogą śledzić zmagania kierowców na antenach Polsat Sport Extra oraz Polsat Sport News. Poniżej znajduje się plan transmisji Rajdu Argentyny. Ze względu na pięciogodzinną różnicę czasu między Polską i Argentyną transmisja z trasy słynnego odcinka „El Condor” rozpocznie się o godzinie 17:00. W sumie, od piątku do poniedziałku, będzie można zobaczyć aż 5 godzin programów z Rajdu Argentyny. „Starty w Argentynie zawsze były udane dla Volkswagena”, stwierdza Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport. „To tam nasza marka odnosiła pierwsze sukcesy w WRC, jesteśmy tam niemal niepokonani. Zawsze chętnie startujemy w Argentynie, która jest też ważnym rynkiem sprzedaży dla Volkswagena. Pod względem sportowym nasze zamiary też są ambitne. Zjawimy się tam w roli lidera MŚ i damy z siebie wszystko, żeby znowu wygrać. Jako dyrektor mam prawdziwy luksus wiedząc, że dysponujemy trzema załogami, z których każda ma szansę zwyciężyć – Sebastien Ogier spodziewa się zaciętej walki ze swoimi kolegami z zespołu Jari-Matti Latvalą i Andreasem Mikkelsenem. Wszyscy udowodnili, że Rajd Argentyny bardzo im odpowiada. Ale musimy mieć stale na oku naszych rywali z Hyundaia, M-Sportu i z Citroëna – każdy z nich chce i każdy jest w stanie wygrać. Wspaniała argentyńska publiczność na pewno nie będzie się nudzić”. Ogier przeciwko Mikkelsenowi, czyli lider mistrzostw świata kontra drugi zawodnik w klasyfikacji Dwukrotny mistrz świata kontra najmłodszy w zespole – w ostatnich trzech rajdach między załogami Volkswagena rozgorzała zacięta walka o prowadzenie w MŚ. Zarówno Sebastien Ogier/Julien Ingrassia, jak i Andreas Mikkelsen/Ola Floene w sezonie 2015 stawali trzykrotnie na podium. Ogier/Ingrassia zwyciężyli w Monte Carlo, w Szwecji i w Meksyku, trzy razy obok nich na podium stawali Mikkelsen/Floene. Pojedynek w Argentynie też zapowiada się obiecująco – obydwie załogi zmierzyły się już w Argentynie w 2012 roku podczas przygotowań do rajdowych MŚ, startując jako zespoły Volkswagena w Skodach Fabia S2000. Toczyły widowiskowy pojedynek o zwycięstwo w klasie do czasu, aż z powodu uszkodzenia zawieszenia załoga Mikkelsen/Flone musiała wycofać się z walki. Ogier przeciwko Latvali, czyli pojedynek Francja-Finlandia Ogier przeciwko Latvali – ten pojedynek trzymał w napięciu widzów na trasie Rajdu Argentyny w 2014 roku i przez cały ubiegły sezon. Duet Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila odniósł zwycięstwo nad swoimi kolegami z Volkswagena. Wznowienie tej walki miałoby w 2015 roku jeszcze większe znaczenie dla klasyfikacji. Wygrywając w Meksyku załoga Sebastien Ogier/Julien Ingrassia sprawiła, że w zestawieniu krajów, które wygrały najwięcej rajdów w historii Mistrzostw Świata Francja uzyskała ten sam rezultat co Finlandia. Obydwa kraje mają na swoim koncie po 172 triumfy. Następny wygrany w pojedynku Ogier kontra Latvala – obaj są jedynymi uczestnikami z Francji i z Finlandii startującymi w kategorii WRC – przechyliłby szalę zwycięstwa na stronę swojego kraju. W przeszłości dla Finlandii rajdy wygrywało 14 zawodników: Pentti Airikkala (1x), Markku Alen (19x), Marcus Gronholm (30x) , Kyosti Hamalainen (1x), Mikko Hirvonen (15x), Juha Kankkunen (23x), Jari-Mati Latvala (12x), Timo Mäkinen (4x), Tommi Mäkinen (24x), Hannu Mikkola (18x), Harri Rovanpera (1x), Tomo Salonen (11x), Henri Toivonen (3x) i Ari Vatanen (10x). Dla Francji rajdy wygrywało 18 kierowców: Alain Ambrosino (1x), Jean-Claude Andruet (3x), Didier Auriol (20x), Bernard Beguin (1x), Philippe Bugalski (2x), Bernard Darniche (7x), Francois Delecour (4x), Guy Frequelin (1x), Sebastien Loeb (78x), Michele Mouton (4x), Jean-Pierre Nicolas (5x), Sebastien Ogier (27x), Alain Oreille (1x), Gilles Panizzi (7x), Jean Ragnotti (3x), Bruno Saby (2x), Patrick Tauziac (1x) i Jean-Luc Therier (5x). Ogier kontra reszta świata, czyli kto może dogonić lidera klasyfikacji? Koledzy z zespołu, Andreas Mikkelsen i Jari-Matti Latvala, bynajmniej nie są jedynymi groźnymi rywalami dwukrotnego mistrza świata Sebastiena Ogiera – także zawodnicy innych zespołów chcą śmiało sięgnąć po zwycięstwo. Startujący w barwach Hyundaia Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B) zajmują trzecie miejsce w klasyfikacji MŚ kierowców i pilotów, a w Szwecji i w Meksyku toczyli ostrą walkę z załogami Volkswagena. Citroën wysyła na trasę rajdu Argentyny swoich specjalistów od jazdy po szutrze – Krisa Meeke/Paula Nagle (GB/IRL) oraz Madsa Ostberga/Jonasa Anderssona (N/S). M-Sport-Ford zaangażował zaś młodych zdolnych zawodników – Elfyna Evansa (GB) i Otta Tänaka (EST). 12 odcinków specjalnych – od klasycznych do nietypowych Od 2,68 km do 56,77 km długości, w słońcu i we mgle, spektakularne odcinki uliczne w miastach i przejazdy przez pustkowia – Rajd Argentyny jest bardzo urozmaicony i wymaga od kierowców oraz pilotów dopasowania się do zmiennych warunków. W czwartek na zawodników czeka wyznaczony po raz pierwszy odcinek specjalny w Merlo w prowincji San Luis, centrum argentyńskiego sportu samochodowego. Także w piątek zostaną rozegrane dwa nowe oesy, trzeci zaś (klasyk Agua de Oro-Ascochinga) zawodnicy przejadą w odwrotnym kierunku. W sobotę dominują szybkie trasy w dolinie Punilla. Na oesach „Capilla del Monte-San Marcos” i „San Marcos-Characato” kierowcy będą mieli okazję wykazać się dwa razy swoim talentem do jazdy z maksymalną prędkością. W niedzielę w roli finałowego powerstage’u, na którym pierwsza trójka może zdobyć dodatkowe punkty, wystąpi „El Condor-Copina”. Zapewne, jak zawsze spowity mgłą. Odcinek specjalny „El Condor” wiedzie z wysokości 2.138 m serpentyną wśród księżycowego krajobrazu w dół, na wysokość 1.389 m n.p.m. Różnica wysokości 1497 m – wielkie wyzwanie „Dachem Rajdowych Mistrzostw Świata” jest nazywany Rajd Meksyku, którego trasa wspina się na wysokość 2752 m (najwyższą w całym sezonie RMŚ), z kolei na Rajdzie Argentyny kierowcy pokonują największą różnicę wysokości. Auta wjeżdżają z 641 m n.p.m. aż na 2138 m. O ile w Meksyku różnica wysokości wynosi 952 m, w Argentynie jest to aż 1497 metrów. Inżynierowie muszą opracować specjalny program sterowania silnikiem, pozwalający na sprawną pracę jednostki napędowej w ekstremalnych warunkach. Wraz ze wzrostem wysokości maleje ciśnienie powietrza i zawartość tlenu, z tego powodu spalanie mieszanki jest mniej efektywne, a moc silnika spada. Wypowiedzi przed Rajdem Argentyny Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1 „Nigdy dotąd nie wygrałem Rajdu Argentyny, więc oczywiście chciałbym tam po raz pierwszy stanąć na najwyższym stopniu podium. Atmosfera jest świetna, mieszkańcy Ameryki Południowej kochają rajdy. Ten jest chyba jedyny, w którym na odcinkach specjalnych można poczuć w kabinie zapach grilla, którego urządzają sobie widzowie. Słyszałem, że po moim zwycięstwie w Meksyku Francja zrównała się z Finlandią w klasyfikacji krajów. Jasne, że chciałbym, aby objęła prowadzenie! Jednak na poprzednich rajdach było widać, że konkurencja ze strony Hyundaia i Citroëna jest coraz bliżej i walczy o wygraną. W porównaniu z Meksykiem, nawierzchnia w Argentynie nie jest tak zabójcza dla opon, a temperatury są znacznie niższe. Wszyscy wybierają zazwyczaj miękkie gumy. Taktyczne gry, jakie stosowaliśmy w Meksyku zakładając w aucie na krzyż twarde i miękkie opony, w Argentynie raczej nie będą potrzebne”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „Bardzo się cieszę na start w Argentynie. To także szutrowy rajd, ale mocno różni się od tego w Meksyku. Nawierzchnia jest o wiele bardziej piaszczysta, nie tak twarda, i przyczepność też jest znacznie lepsza. Mój ulubiony oes to „El Condor”, który tak jak w 2014 r. jest Powerstagem. W zeszłym roku wygraliśmy go z Miikką. Zobaczymy, czy znowu nam się to uda, bo Sebastian Ogier jest teraz w bardzo dobrej formie. Po Rajdzie Meksyku miałem trochę czasu żeby wypocząć. Przez dwa tygodnie byłem w USA, zrobiłem sobie z moją dziewczyną przejażdżkę po Kalifornii i Newadzie. Poza tym miałem okazję do świętowania – okrągłe urodziny, więc zorganizowaliśmy małą imprezę. Małą, bo musiałem zaliczyć testy kondycyjne w Laponii, żeby jak najlepiej przygotować się do Rajdu Argentyny”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Rajd Argentyny należy do moich ulubionych. Zawsze miałem tam dobre wyniki i przyzwoite tempo. Spodziewam się, że w tym roku staniemy na podium – tak jak w ostatnich rajdach. To jest absolutnie mój cel. W 2014 roku z powodu kłopotów z alternatorem straciliśmy sporo czasu, a mimo to udało nam się wywalczyć czwarte miejsce. W tym roku jest wiele nowych odcinków, ale jeśli przyjrzeć się poprzednim Rajdom Argentyny, widać, że najczęściej stosowano miękkie opony. Myślę, że mimo nowych oesów to nadal jest najlepsza opcja, ale stwierdzimy to dopiero na miejscu. Oczywiście, jak zawsze musimy się liczyć z mgłą, dlatego już podczas zapoznania z trasą przygotowujemy opis trasy tak, aby uwzględniał jazdę we mgle. Długa przerwa była OK, ale cieszą się, że znowu siadam za kierownicę”. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, Volkswagen 81 2. Andreas Mikkelsen, Volkswagen 47 3. Thierry Neuville, Hyundai 35 4. Mads Østberg, Citroën 32 5. Elfyn Evans, Ford 26 6. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 19 7. Dani Sordo, Hyundai 18 8. Martin Prokop, Ford 14 9. Ott Tanak, Ford 12 10. Hayden Paddon, Hyundai 10 Klasyfikacja producentów 1. Volkswagen Motorsport 99 2. Hyundai Shell World Rally Team 75 3. M-Sport World Rally Team 48 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT 42 5. Jipocar Czech National Team 20 6. Volkswagen Motorsport II 15 7. Hyundai Motorsport N 3 8. FWRT 1 Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Argentyny – harmonogram rajdu Środa, 22 kwietnia 2015 r. Odcinek testowy (Garcia-Cabalango), 210 min 04.59 km 15:00 Czwartek, 23 kwietnia 2015 r. Oficjalny start (Carlos Paz) 13:45 Przegrupowanie (San Luis) 239.88 km 18:00 OS 01S Super Especial 1 02.68 km 233.15 km 19:00 Park zamknięty (Carlos Paz) 22:30 472.50 km 02.68 km Σ 475.18 km Piątek, 24 kwietnia 2015 r. Serwis A (Carlos Paz), 15 min. 06:30 OS 02 Agua de Oro-Ascochinga 1 79.80 km 51.99 km 08:23 OS 03 Villa Bustos-Tanti 1 70.46 km 20.31 km 21.96 km 10:26 Przegrupowanie (Carlos Paz) 11:21 Serwis B (Carlos Paz), 30 min. 11:36 OS 04 Agua de Oro-Ascochinga 2 79.80 km 51.99 km 13:44 OS 05 Villa Bustos-Tanti 2 70.46 km 20.31 km 23.26 km 15:47 Przegrupowanie (Carlos Paz) 16:42 OS 06S Super Especial 2 06.04 km 04.42 km 17:08 Flexi-Serwis C (Carlos Paz), 45 min. 17:43 Park zamknięty (Carlos Paz) 00:00 350.16 km 150.64 km Σ 500.80 km Sobota, 25 kwietnia 2015 r. Serwis D (Carlos Paz), 15 min. 07:00 OS 07 Capilla del Monte-San Marcos 1 76.22 km 23.10 km 09:08 OS 08 San Marcos-Characato 1 10.89 km 56.77 km 70.19 km 09:51 Przegrupowanie (Carlos Paz) 12:16 Serwis E (Carlos Paz), 30 min. 12:31 OS 09 Capilla del Monte-San Marcos 2 76.22 km 23.10 km 14:54 OS 10 San Marcos-Characato 2 10.89 km 56.77 km 70.19 km 15:37 Flexi-Serwis F (Carlos Paz), 45 min. 18:12 Park zamknięty (Carlos Paz) 00:00 314.60 km 159.74 km Σ474.34 km Niedziela, 26 kwietnia 2015 r. Serwis G (Carlos Paz), 15 min. 08:00 OS 11 El Cóndor-Copina 83.95 km 16.32 km 34.92 km 09:58 Przegrupowanie 11:15 OS 12P El Cóndor 16.32 km 39.15 km 12:08 Serwis H (Carlos Paz), 10 min. 00.56 km 13:31 Oficjalna meta (Carlos Paz) 14:40 158.58 km 32.64 km Σ 191.22 km 1,295.84 km 345.70 km Σ 1,641.54 km Transmisje w telewizji Polsat Sport EXTRA Piątek, 24.04 22:00 OS-6 Super Especial Parque Tematico 60 min LIVE Sobota, 25.04 18:10 OS-6 Super Especial Parque Tematico 60 min powtórka 19:20 Skrót dnia (piątek) 30 min premiera Niedziela, 26.04 16:20 Skrót dnia (sobota) 30 min premiera 17:00 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min LIVE Poniedziałek, 27.04 18:10 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka 20:00 Skrót dnia (niedziela) 30 min premiera 20:40 Podsumowanie rajdu 60 min premiera Wtorek, 28.04 17:00 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka 18:30 Podsumowanie rajdu 60 min powtórka Środa, 29.04 09:10 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka 11:00 Podsumowanie rajdu 60 min powtórka Piątek, 01.05 13:30 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka Polsat Sport NEWS Piątek, 24.04 01:15 OS-6 Super Especial Parque Tematico 60 min powtórka Niedziela, 26.04 09:07 OS-6 Super Especial Parque Tematico 60 min powtórka 01:15 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka Wtorek, 28.04 21:07 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka Środa, 29.04 21:07 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka Czwartek, 30.04 21:30 OS-12 El Condor (Power Stage) 60 min powtórka Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Imponujący wynik po pierwszej połowie Rajdu Dakar 2015: MINI All4 Racing wygrał 7 z 8 etapów // Nasser Al-Attiyah pozostaje na prowadzeniu // Do mety w Buenos Aires pozostało 5 etapów. Na półmetku Rajdu Dakar 2015 MINI pozostaje na prowadzeniu. Po 8 etapach załoga Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (QT/FR), która jest na czele od drugiego etapu, prowadzi przed załogą de Villiers/von Zitzewitz z przewagą 8:27 min. Dzień odpoczynku w Iquique (Chile) pozwolił kierowcom i zespołom odetchnąć przed drugą połową rajdu. Jak do tej pory aż 61 samochodów spośród 137, które wystartowały, ale wszystkie 10 MINI ALL4 Racing wciąż pozostają w stawce najtrudniejszej imprezy sportowej w świecie motoryzacji. To był imponująco dobry tydzień dla MINI: MINI ALL4 Racing wygrał 7 z 8 etapów wiodących z Buenos Aires (Argentyna) przez Chilecito (AR) i Copiapo (Chile) w Andy i do Uyuni (Boliwia). Al-Attiyah/Baumel byli najszybszą załogą w trzech etapach, także załoga Orlando Terranova/Bernardo Graue (AR/AR) wygrała trzy etapy. Jeden etap wygrała zaś załoga Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) . Załogi Krzysztof Hołowczyc/Xavier Panseri (PL/FR) i Erik van Loon/Wouter Rosegaar (NL/NL) zajmują mocne pozycje czwartą i szóstą – i jak do tej pory pokazały się z jak najlepszej strony jako mocni rywale. Po pierwszym dniu Rajdu załoga Terranova/Graue prowadziła w klasyfikacji generalnej, walcząc z załogą Al-Attiyah/Baumel, jednak straciła mnóstwo czasu po uderzeniu w skałę na czwartym etapie. Na szczęście zdołali podjąć walkę i wygrali jeszcze w dwóch etapach. MINI ALL4 Racing, bazujący na modelu MINI Countryman John Cooper Works, ponownie pokazuje na Rajdzie Dakar, jak niesamowicie wszechstronnym jest samochodem. Załogi w tej imprezie muszą się zmagać z ogromnymi przeszkodami i najróżniejszymi terenami. Trzeba nawigować przez wysokie wydmy z drobniutkiego piasku pustynnego (tzw. fesz-fesz) w temperaturach sięgających 50° C. Wymagające odcinki szutrowe w terenie, gdzie w ogóle nie ma wyznaczonych dróg stawiają najwyższe wymagania nie tylko przed kierowcami i maszynami, ale wymuszają i na pilotach najwyższego kunsztu i niezmordowanej czujności. Warto też uzmysłowić sobie, jakim wyzwaniem dla wszystkich była przeprawa przez Andy – na wysokości 4000 m n.p.m. tlenu jest o połowę mniej niż w dolinach, więc także silniki musiały pracować na „długu tlenowym”. Wszyscy kierowcy narzekali na okropne bóle głowy, wzmagane przez nieuniknione w tym sporcie skoki i dobijanie. Al-Attiyah stwierdził, że właśnie to najbardziej go pozbawiało energii. Pozostałe 4 załogi jadące MINI ALL4 Racing także zajmują dobre pozycje, tuż za pierwszą dziesiątką. Boris Garafulic/Filipe Palmeiro (CL/PT) są na miejscu 11. w klasyfikacji generalnej, Vasilyev/Zhiltsov tuż za nimi na 12., a dalej na 13. i 14. pozycje jadą Aidyn Rakhimbayev/Anton Nikolaev (KZ/RU) oraz Zhou Yong/Andreas Schulz (CN/DE). We wtorek załogi wyruszą w dalszą drogę, ku przygodzie Rajdu Dakar 2015. Trasa prowadzi z Iquique (CL) na wybrzeżu Pacyfiku na południe w głąb lądu do Calamy (CL). 451-kilometrowy etap wiedzie więc kierowców wprost na mordercze bezdroża pustyni Atacama, na wydmy, z którymi już walczyli w pierwszym tygodniu imprezy. Następnie ponownie ruszą pod górę – szutrowe szlaki poprowadzą samochody z powrotem na wysokość 3500 m n.p.m. Klasyfikacja generalna po 8 etapach (top 6): 01 Al-Attiyah/Baumel - MINI ALL4 Racing - 26:41:15h 02 De Villiers/Von Zitzewitz - 26:49:42h 
03 Al Rajhi/Gottschalk - 26:59:55h 
04 Holowczyc/Panseri – MINI ALL4 Racing - 27:35:53h 05 Ten Brinke/Colsoul – 28:04:07h 06 Van Loon/Rosegaar – MINI ALL4 Racing - 28:07:06h Przed nami: dzień 10. (13.01.2015) Start/meta: Iquique/Calama (etap 9.) Łączna długość: 539 km, odcinek specjalny: 451 km, dojazdówka: 88 km Reprezentacja MINI ALL4 Racing w Rajdzie Dakar 2015: Monster Energy Rally Raid Team #300Nani Roma/Michel Périn (ES/FR) #305 Orlando Terranova/Bernardo „Ronnie“ Graue (AR/AR) #306 Krzysztof Hołowczyc/Xavier Panseri (PL/FR) X-raid Team #310 Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) #314 Erik van Loon/Wouter Rosegaar (NL/NL) #319 Boris Garafulic/Filipe Palmeiro (CL/PT) 
#329 Aidyn Rakhimbayev/Anton Nikolaev (KZ/RU) #332 Zhou Yong/Andreas Schulz (CN/DE) #334 Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) Qatar Rally Team #301 Nasser Al-Attiyah/Mathieu Baumel (QT/FR) Źródło: BMW Group
  3. Podczas rajdu Donau Classic Audi zaprezentuje się w swoim ojczystym regionie · Dziewięć zabytkowych samochodów dostarczonych przez głównego sponsora, Audi Tradition · Wanderer Stromlinie Spezial z Dindo Capello za kierownicą · W sobotę, w rajdzie wystartują trzej członkowie zarządu Audi Ingolstadt, 23 czerwca 2014 r. Podczas odbywającego się w dniach 26-28 czerwca dziewiątego rajdu Donau Classic, Audi Tradition zaprezentuje się przed rodzimą publicznością. W trakcie trzech dni, niemieckie regiony Donaumoos, Altmühltal i Hallertau gościć będą na swych drogach aż dziewięć oldtimerów z czterema pierścieniami na masce. W zabytkowych pojazdach zasiądą znamienici goście. Trzykrotny mistrz z Le Mans Dindo Capello pojedzie samochodem Wanderer Stromlinie Spezial. W jednym z etapów wystartują także trzej członkowie zarządu koncernu z Ingolstadt. Audi jest głównym sponsorem imprezy już po raz ósmy. Do rajdu zgłoszono prawie 240 old i youngtimerów. Uczestnicy przyjadą z całych Niemiec, ale także z innych krajów Europy. Szczególną gratką imprezy jest Wanderer Stromlinie Spezial, sportowy roadster, zrekonstruowany przez Audi Tradition w 2003 roku. Dzięki trzem takim samochodom, Auto Union AG przed 75 laty zdobyło renomowany puchar konstruktorów „Coupe des Constructeurs“ w rajdzie Liege – Rzym – Liege, w którym kierowcy musieli pokonać aż 4530 kilometrów. Rajd był bardzo intensywny, szybki i wyczerpujący. Samochody mogły zatrzymywać się tylko i wyłącznie po to, by napełnić zbiorniki paliwa. Za kierownicą tego unikatowego auta zasiądzie trzykrotny mistrz z Le Mans, Dindo Capello. Główny sponsor będzie świętować jeszcze inny jubileusz. Latem 1974 roku zadebiutowało Audi 50. Ten kompaktowy samochód, oszczędny w utrzymaniu i korzystny w zakupie, w czasie kryzysu energetycznego był idealnym poszerzeniem oferty modelowej Audi. Wyprodukowano ponad 180 tys. jego egzemplarzy. Podczas Donau Classic, podobnie jak będące rzadkością Audi 80 Variant rocznik 1967, Audi 100 Coupé S rocznik 1972, NSU Ro 80 rocznik 1976, czy Audi 920 szklany kabriolet rocznik 1939, Audi 50 znajdzie się we flocie historycznych pojazdów z czterema pierścieniami na masce. Najstarszym autem jakie pokaże Audi Tradition jest Wanderer W 25 Cabriolet z karoserią Baura z 1936 roku. Za kierownicą tego rarytasu podczas trzeciego etapu rajdu zasiądzie Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Dr Hubert Waltl, członek zarządu ds. produkcji, wystartuje z kolei w sobotę w DKW F 93, dwuosobowym kabriolecie z roku 1956. Karmann wyprodukował jedynie 205 egzemplarzy tego pojazdu. Tego samego dnia na trasę wyjedzie także DKW Monza. To dwuosobowe coupé, które dzięki swej karoserii z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem szklanym wyprzedzało swoje czasy, zrobiło w 1956 roku furorę podczas długodystansowej jazdy na czas. Poprowadzi je prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Uczestnicy wystartują w czwartek o godzinie 13.30 sprzed parku Westpark w Ingolstadt. Po około trzygodzinnej podróży wiodącej przez tereny Donaumoos, zabytki motoryzacji powrócą do Ingolstadt, przejadą przez plac przed ratuszemi zakończą pierwszy etap pod budynkiem Continental. Tutaj, następnego dnia punktualnie o godzinie 9.00, padnie startowy strzał do rajdu przez tereny Jury Frankońskiej nad rzeką Altmühl oraz dalej przez miasta Rennertshofen, Solnhofen, Eichstätt, Berching i Beilngries. Pierwsze oldtimery powinny dotrzeć do mety przed Audi driving experience Center w Neuburgu nad Dunajem ok. godz. 16.30. Sobotni, trzeci etap powiedzie przez największy na świecie region uprawy chmielu Hallertau. Miejscem zarówno startu jak i mety będzie Audi museum mobile przy Forum Ingolstadt. O godzinie 8.40 entuzjaści zabytkowych pojazdów wyruszą na trasę etapu nazwanego „Zielone Złoto“ – „Grünes Gold“ i przejeżdżając przez Kelheim, Bad Gögging, Pfaffenhofen i Vohburg, ok. godziny 16.00 powrócą do Ingolstadt. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. SKODA podczas Rajdu Oldtimer Bohemia Do tegorocznego rajdu pojazdów zabytkowych Bohemia, ŠKODA wystawiła aż sześć klasycznych samochodów. Bogatą historię czeskiej marki reprezentowały trzy fantastyczne wersje legendarnego modelu 1000 MB, który w tym roku obchodzi swoje 50. urodziny, a także Laurin & Klement 110 z 1925 roku oraz ŠKODY z lat trzydziestych – 645 i Super 3000 OHV. To naprawdę domowy rajd dla ŠKODY, ponieważ zarówno linia startu, jak i mety znalazły się w Mlada Boleslav - mieście, gdzie znajduje się główna siedziba marki. Czeski producent wspiera to wydarzenie jako oficjalny partner, udostępniając swoje pomieszczenia i teren organizatorom i uczestnikom. „Rajd Oldtimerów Bohemia stanowi dużą atrakcję w naszym kalendarzu imprez motoryzacyjnych” – wyjaśnia Michal Velebny, koordynator warsztatu renowacji w Muzeum ŠKODY. „Jesteśmy zachwyceni, że mogliśmy zaprezentować rodzimej publiczności sześć fantastycznych klasyków z kolekcji ŠKODY.” Widzowie mogli zobaczyć trzy wspaniałe wersje ŠKODY 1000 MB - modelu, który w 2014 roku skończył już 50 lat. Jako pierwsza ŠKODA z tylnym napędem, silnikiem umieszczonym z tyłu i samonośnym nadwoziem, ten kompaktowy pojazd stanowi kamień milowy w 119-letniej historii firmy. 1000 MB była prawdziwym bestsellerem, łącznie wyprodukowano około 443 tys. egzemplarzy tego modelu. Niebieska ŠKODA 1000 MB przypomina najlepiej sprzedające się wersje modelu. Ten pięknie odrestaurowany egzemplarz jest częścią kolekcji ŠKODY od 2012 roku. Większe otwory w tylnych błotnikach są charakterystyczne dla konstrukcji z 1966 roku. Jeszcze rzadszy widok stanowi dwudrzwiowa ŠKODA 1100 MBX, która również wzięła udział w Rajdzie Bohemii. Powstało zaledwie 1114 takich pojazdów pomiędzy 1967 a 1969 rokiem. Koneserzy doceniają sportową elegancję tego modelu. Jubileuszowe trio uzupełniła ŠKODA 1000 MB Rally. Pojazd ten jest seryjną wersją modelu z 1967 roku, który 20 lat później przystosowano do rajdów długodystansowych. Auto wzięło udział m.in. w rajdach Londyn-Sydney (1993 rok) i Panama-Alaska (1997 rok). Jednym z najrzadszych i jednocześnie najstarszych pojazdów, który uczestniczył w rajdzie, był Laurin & Klement z 1925 roku - model z pierwszej serii, który jako ostatni był produkowany pod marką Laurin & Klement. Można go poznać dzięki emblematowi L&K. Od 1926 model ten otrzymał już logo ŠKODY, w wyniku połączenia L&K z zakładami ŠKODY w Pilźnie – największym czeskim przedsiębiorstwem przemysłowym w tamtym czasie. Pomiędzy 1925 a 1929 rokiem wyprodukowano 2985 takich pojazdów. Pozostałe modele ŠKODY reprezentowały luksus motoryzacji lat trzydziestych ubiegłego wieku. ŠKODA 645 była produkowana w latach 1929-1934. Auto startujące w Rajdzie Bohemia pochodzi z sierpnia 1930 roku. Do napędu służy 45-konny sześciocylindrowy silnik o pojemności 2492 ccm. Równie majestatycznie podczas rajdu prezentowała się również ŠKODA Super 3000 OHV datowana na 1939 rok. Tylko 113 takich samochodów opuściło linię produkcyjną przed II wojną światową. Sześciocylindrowy motor o pojemności 3137 ccm generuje 85 KM. Piąta edycja Rajdu Bohemia dla samochodów zabytkowych odbyła się w dniach 5-8 czerwca. 76 historycznych pojazdów przebyło 450-kilometrową trasę widokową na terenie historycznej krainy Czech. Rajd Oldtimer Bohemia jest jedynym tego typu wydarzeniem w Republice Czeskiej, które jest organizowane pod szyldem stowarzyszenia samochodów zabytkowych FIVA („Fédération Internationale des Véhicules Ancien”). Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Kolejne wyzwanie przed Volkswagenem podczas Rajdu Portugalii - Gruby szuter wyzwaniem dla zawodników oraz Polo R WRC - Duety Volkswagena startują jako pierwsza, druga i czwarta załoga - Pięć dni testów odbytych przed czwartym rajdem w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Poznań, 1 kwietnia 2014 r. – Najtrudniejsze szutrowe odcinki specjalne w sezonie kontra światowa elita rajdowa – Rajd Portugalii (3-6 kwietnia) stanowi jedno z największych wyzwań dla samochodów i kierowców w kalendarzu MŚ. Na trzy duety fabryczne Volkswagena w czwartym rajdzie w tegorocznej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) czekają oprócz grubego szutru na twardym podłożu także technicznie trudne i ze względu na liczne pagórki i zakręty – trudno przewidywalne odcinki. Zgodnie z nowym regulaminem MŚ, obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) jako pierwsi w klasyfikacji będą otwierać trasę. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w swoim World Rally Car pojadą bezpośrednio za nimi. Czwartą załogą na starcie będzie Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) w trzecim Polo R WRC. „Rajd Portugalii jest pierwszym prawdziwym sprawdzianem w sezonie” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Jest to pierwszy szutrowy rajd w roku, rozgrywany w wiosennych temperaturach i na niewielkiej wysokości nad poziomem morza, dlatego jest porównywalny z kolejnymi rajdami w Argentynie, Włoszech i Polsce. Tutaj widać, jak naprawdę wypada się w porównaniu z konkurencją. Myślę jednak, że nie musimy obawiać się tego porównania. W ubiegłym roku wygraliśmy tu, także trzy pierwsze rajdy w tym sezonie rozstrzygnęliśmy na swoją korzyść. Wiemy jednak, że aby także tym razem osiągnąć maksimum mimo najbardziej niekorzystnych pozycji startowych, musimy dać z siebie wszystko i nie popełnić żadnego błędu.” Typowa Portugalia: rajdowa codzienność Po „nieobliczalnym” Rajdzie Monte Carlo, jedynym rajdzie w sezonie na śniegu w Szwecji oraz przyprawiających o zawrót głowy wysokościach w Meksyku, uczestników Rajdowych MŚ czeka teraz rajdowa codzienność. Ale na pewno nie będzie to nudna codzienność. Rajd Portugalii stawia przed ludźmi i sprzętem wymagania prawie nieporównywalne z inną imprezą w kalendarzu Mistrzostw Świata. Wąskie drogi bezlitośnie karzą za każdy błąd kierowcy, gruby szuter trzęsie samochodami od pierwszego do ostatniego z łącznie 338,46 kilometrów odcinków specjalnych. Rajd Portugalii w ubiegłym roku odgrywał ważną rolę przy udoskonalaniu Polo R WRC. Doświadczenia, które inżynierowie Volkswagena tutaj zebrali, wpłynęły na modyfikację części zawieszenia na sezon 2014. Właśnie z powodu ekstremalnych wyzwań Rajdu Portugalii, Polo R WRC jest teraz mocniejsze, niż przed rokiem. Re-aklimatyzacja: pięć dni testów Volkswagena w południowej Portugalii Volkswagen przygotowywał się na specjalne warunki Rajdu Portugalii podczas pięciodniowych testów. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia mieli przez dwa dni okazję do intensywnego testowania Polo R WRC wokół Almodóvar w południowej Portugalii, Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula sprawdzali swoje możliwości przez jeden dzień. Po Rajdzie Meksyku, zespół Volkswagena podczas testów przyzwyczajał się do „normalnych” warunków na niewielkiej wysokości ponad poziomem morza i przy temperaturach w okolicach 20 stopni Celsjusza. Trzy nadwozia Polo R WRC, które wystartują w Portugalii, mają re-aklimatyzację jeszcze przed sobą. Ostatni raz startowały w Rajdzie Szwecji, przy temperaturach w pobliżu zera, na śniegu i błocie pośniegowym. Jeszcze raz, Séb: trzy zwycięstwa w Portugalii, trzy różne World Rally Car Rajdowi mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają wyjątkowe wspomnienia związane z Portugalią. W 2010 roku odnieśli tutaj w Citroënie C4 WRC swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych MŚ. Rok później także wygrali, tym razem w Citroënie DS3 WRC. Swoje trzecie zwycięstwo w Rajdzie Portugalii francuska załoga świętowała w ubiegłym roku w Polo R WRC. Trzy zwycięstwa w trzech różnych World Rally Car udały się dotychczas tylko Markku Alénowi. Alén jest także jedynym kierowcą Rajdowych MŚ, który z pięcioma zwycięstwami w Portugalii ma ich na koncie więcej, niż Sébastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia. Rajd Portugalii jest dla Ogiera/Ingrassii jedynym rajdem WRC, który dotychczas trzykrotnie wygrali. Jeszcze raz, Jari: pierwsze podium Latvali w Polo R WRC przed rokiem W ubiegłym roku w Portugalii Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po raz pierwszy wywalczyli w Polo R WRC miejsce na podium. Łącznie fiński duet ma na swoim koncie 16 miejsc na podium w startach dla Volkswagena. W ostatnich siedmiu rajdach stali na podium sześć razy, w tym raz na najwyższym – w Szwecji. Przed Rajdem Portugalii Finowie zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i tylko trzy punkty dzielą ich od liderów – Ogiera i Ingrassii. Jeszcze raz, „Mikkel”: drugi Rajd Portugalii w barwach Volkswagena Dla kolegi Ogiera i Latvali z zespołu – Andreasa Mikkelsena, od Rajdu Portugalii zaczęła się nowa rachuba czasu w Volkswagenie. Będzie to pierwszy rajd, w którym wystartuje po raz drugi w Polo R WRC. Dotychczasowe dwanaście startów w 315-konnym World Rally Car z Wolfsburga było dla Mikkelsena i jego pilota Mikko Markkuli ziemią nieznaną. Rajd Portugalii jest pierwszym startem, w którym będą mogli korzystać ze swoich zeszłorocznych doświadczeń. Korzystny dla Mikkelsena, na którego przyjaciele mówią „Mikkel”, jest fakt, że prawie 71 procent odcinków specjalnych w 2014 roku będzie podobnych do odcinków z zeszłego roku, 19 procent rozegranych zostanie w przeciwnym kierunku i tylko dziesięć procent przeprowadzonych jest zupełnie nowymi trasami. Potencjalnie możliwy rekord: najdłuższa seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ Dodatkowa motywacja dla Volkswagena wynika z listy rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata. Zwycięstwem w Portugalii załoga z Wolfsburga mogłaby wyrównać historyczny rekord swojego rajdowego rywala – Citroëna. Najdłuższa seria zwycięstw w Rajdowych MŚ pochodzi z 2011 roku, gdy wielokrotny mistrz świata Sébastien Loeb i jego ówczesny kolega z zespołu Sébastien Ogier odnosili zwycięstwa dla Citroëna od Rajdu Meksyku do Rajdu Niemiec: łącznie osiem zwycięstw pod rząd. Volkswagen może się szczycić faktem, że z siedmioma zwycięstwami jest na drugim miejscu tej listy. W 2013 roku Volkswagen otrzymał puchary dla zwycięzcy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, w 2014 roku w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku. Na 16 rajdów MŚ z Polo R WRC, Volkswagen 23 razy kończył na podium. Wypowiedzi przed Rajdem Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Portugalia to zdecydowanie jeden z moich ulubionych rajdów w kalendarzu. W 2010 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo w WRC, łącznie Julien i ja w ubiegłych czterech latach wygraliśmy tutaj trzy razy. Dlatego podchodzimy do czwartego rajdu MŚ pełni wiary w siebie. Rajd Portugalii ma dwa oblicza: jeżeli jest sucho, podłoże jest bardzo twarde i daje dobrą przyczepność. Ale gdy pada, ziemia staje się miękka i błotnista i przyczepność jest niewielka. Normalnie wolę, gdy jest sucho. Ale tym razem musimy wyjechać na trasę jako pierwsi, wtedy lekki deszcz pierwszego dnia nie byłby zły.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jeszcze nigdy tak dobrze nie rozpocząłem sezonu – 60 punktów po trzech rajdach i tylko trzy punkty za liderem, moim kolegą z zespołu Sébastienem Ogierem. W ubiegłym roku trzecie miejsce w Rajdzie Portugalii było moim pierwszym miejscem na podium dla Volkswagena. W przeszłości był to trudny rajd dla mnie. Dobry wynik z 2013 roku pozwolił mi zyskać pewność siebie. Cieszę się na rajd i jestem pełen optymizmu. Przez dwa dni mieliśmy testy w pobliżu odcinków specjalnych w Portugalii. Warunki były typowe dla tego kraju: szutrowe trasy, zakręty z kiepską widocznością, sucho i około 20 stopni powyżej zera. Mam nadzieję, że teraz też tak będzie podczas rajdu. Normalnie w Portugalii jest sucho, ale w przeszłości były już imprezy rozgrywane w deszczu. W tym roku mam zupełnie inne podejście do Polo R WRC. Mamy dobrze funkcjonujące podstawowe ustawienie i teraz chodzi tylko o poprawienie drobiazgów. Podobnie jak często w ostatnich dziesięciu latach, moje urodziny przypadają w rajdowy weekend. Przyzwyczaiłem się już, że nie mogę ich świętować na luzie. Zamiast tego czeka mnie ciężka praca. Ale bardzo się na nią cieszę i chcę sam sobie sprawić prezent miejscem w pierwszej trójce.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „W zeszłym roku Portugalia była moim pierwszym rajdem w Polo R WRC. Wypadliśmy z Mikko bardzo dobrze, zajmując szóste miejsce. Miło jest wrócić z Volkswagenem do tych miejsc. Rajd Portugalii jest znany z zakrętów o niewielkiej widoczności, które trzeba pokonywać prawie na ślepo. Do tego wiele zjazdów i podjazdów. To bardzo ładny rajd, ale jednocześnie dość trudny dla kierowców. „Recce” będzie zatem bardzo ważne, abym mógł się przyzwyczaić do układu. Jest też jeden kompletnie nowy odcinek specjalny, a inne zostały trochę zmienione lub będą pokonywane w odwrotnym kierunku, niż w 2013 roku. W porównaniu z zeszłym sezonem zrobiliśmy krok do przodu. Mamy prędkość, która pozwoli nam nadążać za najlepszymi. Dla mnie jest jednak ważne, aby pracować nad utrzymaniem poziomu. Celem na następne imprezy są kolejne miejsca na podium.” Czy wiecie, że… … w Rajdzie Portugalii 2013 po raz pierwszy w historii Rajdowych MŚ na podium stanęli dwaj kierowcy Volkswagena? Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) na najwyższym stopniu, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) na trzecim stopniu podium. … w ubiegłym roku w Portugalii po raz pierwszy na starcie pojawiło się trzecie Polo R WRC z Andreasem Mikkelsenem/Mikko Markkulą (N/FIN)? Duet zakończył rajd na szóstej pozycji. … najwięcej zwycięstw w historii Rajdu Portugalii odniósł kierowca z Finlandii? Markku Alén wygrał Rajd pięć razy (1975, 1977, 1978, 1981 i 1987). Trzynastu spośród 34 zwycięzców Rajdu Portugalii to Finowie. … w 2007 roku Rajd zmienił miejsce? Wtedy, po pięcioletniej nieobecności w kalendarzu WRC, Rajd został przeniesiony z północy na południe – z Porto w okolice Faro, stolicy regionu Algarve. … Rajd Portugalii rozgrywany był wcześniej zarówno na asfalcie, jak i na szutrze? Od przeniesienia w region Faro w 2007 roku Rajd Portugalii jest rajdem wyłącznie szutrowym. … ambasador Volkswagen Motorsport Luís Moya (E) dwa razy w swojej karierze wygrał Rajd Portugalii? W 19991 roku jako pilot w Toyota Celica i w 1995 roku jako pilot w Subaru Impreza. Kierowcą w obu przypadkach był Carlos Sainz (E), który w 2010 roku wygrał z Volkswagenem Rajd Dakar. … Polo R WRC nie jest pierwszym rajdowym samochodem Volkswagen Motorsport, który w Rajdzie Portugalii znalazł się w pierwszej trójce? W 1987 roku Kenneth Eriksson/Peter Diekmann (S/D) zajęli w Golfie GTI 16V trzecie miejsce. … Audi, należące do koncernu Volkswagen, zaliczyło w latach 80-tych hattrick w Rajdzie Portugalii? Michèle Mouton/Fabrizia Pons (F/I) w 1982 roku, Hannu Mikkola/Arne Hertz (FIN/S) 1983 i 1984 roku wywalczyli zwycięstwo dla producenta z Ingolstadt. … Rajd Portugalii został już pięć razy wybrany „Najlepszym rajdem świata”? Liczba na Rajd Portugalii: 74,8 W ostatnim rajdzie, w Meksyku, Sébastien Ogier osiągnął w Polo R WRC maksymalne ciśnienie hamowania 74,8 barów. Odpowiada to ciśnieniu atmosferycznemu na głębokości 748 metrów – to zbyt dużo dla konstrukcji większości nowoczesnych łodzi podwodnych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 63 punkty; 2. Jari-Matti Latvala, 60 punktów; 3. Mads Østberg, 32 punkty; 4. Andreas Mikkelsen, 24 punkty; 5. Elfyn Evans, 20 punktów; 6. Bryan Bouffier, 18 punktów; 7. Mikko Hirvonen, 18 punktów; 8. Kris Meeke 17 punktów; 9. Thierry Neuville, 15 punktów; 10. Ott Tänak, 10 punktów; Klasyfikacja producentów 1. Volkswagen Motorsport, 115 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 60 punktów; 3. M-Sport, 40 punktów; 4. Hyundai Motorsport, 31 punktów; 5. Volkswagen Motorsport II, 28 punktów; 6. Jipocar Czech National Team, 10 punktów; 7. RK M-Sport WRT, 4 punkty Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – harmonogram Środa, 2 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Vale Judeu), 120 min. [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:30 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czwartek, 3 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Start (Estoril) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Regrouping (Lizbona) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01s [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]22,20 km [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]288,28 km [/TD] [TD]godz. 18:01 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 21:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]310,48 [/TD] [TD]03,72 [/TD] [TD]S 313,75 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 4 kwietnia 2013 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (stadion Algarve), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 11:49 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve), [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service B (stadion Algarve), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 16:34 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service C (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:10 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]296,94 km [/TD] [TD]146,04 km [/TD] [TD]Σ 442,98 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 5 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 12:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service E (stadion Algarve), 30 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 17:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service F (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]324,26 km [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]Σ 470,54 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 6 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 07:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]40,92 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]19,23 km [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]26,20 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]47,06 km [/TD] [TD]godz. 11:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service H (stadion Algarve), 10 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Dekoracja zwycięzców (stadion Algrave) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]133,41 km [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 177,28 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]1.065,09 km [/TD] [TD]339,46 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 1.404,55 km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. [h=1]Podwójne zwycięstwo MINI na 11. etapie rajdu Dakar 2014.[/h] Wygrywa Orlando Terranova, drugie miejsce lidera klasyfikacji generalnej Roma. Monachium. Orlando Terranova (AR) wygrał 11. odcinek specjalny rajdu Dakar 2014 w swym pomarańczowym MINI ALL4 Racing. Kierowca zespołu Energy X-raid Team przejechał 605-kilometrowej długości trasę z Antofagasta do El Salvador (Chile) w czasie 5:58. Jego kolega z zespołu, Joan „Nani” Roma (ES) wjechał na metę jako drugi ze stratą 10,58 min. Trasa ponownie wiodła po pustyni Atacama, co oznaczało konieczność niesłychanej koncentracji i ostrożności. Liderem Rajdu jest Joan „Nani” Roma w żółtym MINI ALL4 Racing. Prowadzi przed kolegą z zespołu Stephane Peterhanselem (FR) z przewagę 5,32 min. Obecnie na trzeciej pozycji jedzie kolejny reprezentant Monster Energy X-raid Team, Nasser Al-Attiyah (QT), a na czwartej Orlando Terranova ze stratą 1:03,39 min. Obecność czterech MINI ALL4 Racing w pierwszej piątce Rajdu jednoznacznie dowodzi niesłychanej niezawodności tego modelu nawet w warunkach najtrudniejszej imprezy motoryzacyjnej na świecie. W piątek 18 stycznia w programie Rajdu jest 350-kilometrowy oes prowadzący z El Salvador do La Serene w Chile. Start w górach nad El Salvador, dalej trasa biegnie przez pustynię Atacama, gdzie ponownie trzeba będzie się zmierzyć z zwodniczymi piaskami i pylicami. Rajd Dakar 2014: dzień 13. Data: 17 stycznia 2014 Start/meta: El Salvador/La Serena (CL) – etap 12. Oficjalny czas startu (samochody): 10.18 czasu lokalnego (Polska –5) Długość łączna: 699 km, z tego mierzone 350 km, dojazdówki: 349 km MINI w rajdzie Dakar 2014. Na starcie tegorocznego Dakaru stanęło łącznie 11 MINI ALL4 Racing. Wszystkie bazują na MINI John Cooper Works Countryman, wszystkie też zostały przygotowane do najcięższych wyzwań przez wspierany fabrycznie zespół X-raid Team. Dzięki wyjątkowemu połączeniu siły i niezawodności MINI ALL4 Racing udowodnił swą zdolność do wygrania z każdym już w pierwszych swych startach w Dakarze 2011 – przy okazji podbijając serca fanów. W drugim starcie MINI wygrało Dakar, a w rok później obroniło tytuł, udowadniając raz na zawsze, że ani dojazd w czołówce 2 lata wcześniej, ani zwycięstwo po roku nie były dziełem przypadku. W roku 2014 X-raid Team i MINI liczą na kolejne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. MINI w rajdzie Dakar: obsada #300 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (FR/FR) #301 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Nasser Al-Attiyah/Lucas Cruz (QT/ES) #304 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Joan “Nani” Roma/Michel Périn (ES/FR) #307 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Orlando Terranova/Paulo Fiúza (AR/PT). #309 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Krzysztof Hołowczyc/Konstantin Zhiltsov (PL/RU) #314 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Vladimir Vasilyev/Vitaliy Yevtyekhov (RU/RU) #317 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Boris Garafulic/Gilles Picard (CL/FR) #319 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Zhou Yong/Pan Hong Yu (CN/CN) #330 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Federico Villagra/Jorge Perez Companc (AR/AR) #332 MINI ALL4 Racing. X-raid Team. Martin Kaczmarski/Filipe Palmeiro (PL/PT) #337 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) Źródło: BMW Group
  7. Sobiesław Zasada zwycięzcą Rajdu Żubrów 2013 W dniach 25-26 października na trasie z Myślenic do Zakopanego odbył się organizowany przez Automobilklub Krakowski „47 Międzynarodowy Rajd Żubrów”. Jako pierwszy w klasyfikacji generalnej tegorocznej edycji rajdu uplasował się Sobiesław Zasada wraz z pilotem Arturem Chwistem w A 45 AMG. 3 ekipy teamu Mercedes-Benz ukończyły rajd w ponadczasowych 500 SLC. W 47-ych zmaganiach „Międzynarodowego Rajdu Żubrów” wzięło udział ponad 50 ekip. Najlepszą z nich okazała się para Sobiesław Zasada/Artur Chwist prowadząca A 45 AMG. W klasyfikacji dziennikarzy znakomite trzecie miejsce zajął Jacek Jurecki z pilotem Arkadiuszem Raszewskim w doskonale przygotowanym 500 SLC. Pozostałe ekipy temu Mercedes-Benz zajęły odpowiednio 6, 7 i 8 pozycję. W tegorocznej edycji Rajdu Żubrów auta spod znaku srebrnej gwiazdy rywalizowały także w klasyfikacji Mercedes-Benz. Pierwsze miejsce zajęła ekipa Jacek Jurecki/Arkadiusz Raszewski w 500 SLC, tuż za nimi uplasował się Szymon Sołtysik z pilotem Szczepanem Mroczkiem również w 500 SLC. Trzecie miejsce zajął zwycięzca klasyfikacji generalnej Sobiesław Zasada wraz z pilotem Arturem Chwistem w A 45 AMG. Na miejscu czwartym zameldował się Igor Jurecki z Bartoszem Janikiem w 500 SLC, a piątą lokatę zajął Piotr Sielicki z pilotem Markiem Sworowskim prowadzący 280 CE. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów! Źródło: Mercedes-Benz Polska
  8. Alfa Romeo bohaterką rajdu Gran Premio Nuvolari 2013. - Udział w rajdzie trzech samochodów z Muzeum Alfy Romeo: 6C 1750 Gran Sport z 1930 roku, 6C 1500 Super Sport z 1928 i 1900 Sport Spider z 1954. - 27. edycja w 60. rocznicę odejścia „Mantovano Volante”, czyli „Latającego Mantuańczyka” oraz obchody 150. rocznicy urodzin Gabriele D’Annunzio. - „Dla najszybszego człowieka, najwolniejsze zwierzę”: w 1932 roku, Vate wręcza kierowcy małego, złotego żółwia, który staje się jego talizmanem. Od 19 do 22 września odbywać się będzie „Gran Premio Nuvolari 2013”, sławny międzynarodowy rajd samochodów zabytkowych, w hołdzie dla „latającego mantuańczyka”. Zgodnie z tradycją, start i meta wyznaczone są w Mantui - miejscu urodzenia tego wielkiego kierowcy. Trasa zaplanowana jest na ponad tysiąc kilometrów i prowadzi przez takie znane miasta sztuki, jak: Siena, Arezzo, Ravenna i Ferrara – i, po raz pierwszy, przez dwa tory wyścigowe: w Modenie oraz im. Dino i Enzo Ferrari w Imoli (przez ten ostatni aż dwukrotnie). W wydarzeniu tym – jednym z najbardziej oczekiwanych przez sympatyków tej branży oraz turystów i publiczność - uczestniczy ponad 250 samochodów zabytkowych. Wśród prawdziwych perełek motoryzacji - trzy cenne egzemplarze z kolekcji Muzeum Alfy Romeo: 6C 1750 Gran Sport z 1930 roku, 6C 1500 Super Sport z 1928 oraz 1900 Sport Spider z 1954 roku. Mantuańska impreza nabiera jeszcze większego znaczenia, jeśli przypomnimy, że przypada 150. rocznica urodzin Gabriele D’Annunzio, pisarza, poety, dramaturga, żołnierza, działacza politycznego i dziennikarza. U szczytu swojej popularności, 28 kwietnia 1932 roku w Vittoriale, D’Annunzio spotkał Tazio Nuvolari odnoszącego wówczas swoje największe sukcesy sportowe: „Vate” podarował Nivola małego, złotego żółwia, który stał się talizmanem nierozerwalnie kojarzącym się z mantuańskim kierowcą wyścigowym. „Dla najszybszego człowieka, najwolniejsze zwierzę” - taki komentarz dołączył poeta do żółwia wręczonego Tazio Nuvolari podczas pogawędki przy Alfie Romeo 6C 1750 Gran Turismo. Wraz z Alfą Romeo Nuvolari odnosi najbardziej prestiżowe sukcesy w swojej legendarnej karierze sportowej, a wśród samochodów, które najbardziej ją reprezentują jest bez wątpienia model 6C 1750 Gran Sport z roku 1930, właśnie taki, jak ten należący do Muzeum Zabytkowych Samochodów Alfa Romeo, który weźmie udział w rajdzie „Gran Premio Nuvolari 2013”, odgrywając w nim główną rolę i wchodząc do prestiżowej grupy przedwojennych samochodów, historycznie związanych z rzeczywistym duchem tej imprezy. Za kierownicą 1750 Gran Sport słynny kierowca rajdowy z Mantui, wraz z Giovannim Battistą Guidottim, odniósł swoje najznakomitsze sukcesy, zdobywając puchar w Miglia w roku 1930, jadąc po raz pierwszy ze średnią prędkością 100 km/h na całej trasie. Obok „Tysiąc Siedemset Pięćdziesiątki”, możemy podziwiać również inny samochód z Muzeum Alfa Romeo: model 6C 1500 Super Sport z roku 1928, również z chlubną przeszłością z rajdów Mille Miglia. Za kierownicą identycznego samochodu Campari-Ramponi zajęli pierwsze miejsce w edycji 1928; było to pierwsze z jedenastu ich zwycięstw za kierownicą Alfy Romeo. Wreszcie, trzeci samochód oficjalnego teamu to model 1900 Sport Spider, samochód wyścigowy wyprodukowany w jednym egzemplarzu w roku 1954 na zmodyfikowanej bazie konstrukcyjnej modelu 1900, z „otwartym” nadwoziem firmowanym przez Bertone, o wyjątkowo agresywnych liniach i osiągach oraz sterowności porównywalnej z dzisiejszymi samochodami. Tym trzem cennym zabytkowym pojazdom towarzyszyć będzie Giulietta 1750 TBi z mocnym silnikiem o mocy 235 KM Quadrifoglio Verde, legendarny symbol, który ścigał się na torach rajdowych całego świata. Wyposażony zawsze w najmocniejszy silnik z gamy, wyróżnia się zawieszeniem godnym prawdziwego sportowego samochodu, połączonym z 17” felgami – lub opcjonalnie 18” – gwarantuje maksymalną przyjemność czerpaną z jazdy, przy zaskakująco niskim poziomie zużycia paliwa i emisji spalin, jak dla tego poziomu mocy. Giulietta w ten sposób „interpretuje” symbol „Quadrifoglio Verde" według współczesnych trendów, łącząc maksymalną przyjemność z jazdy z większą „wrażliwością” skierowaną na kwestie ochrony środowiska, jak przystało na prawdziwie sportowy i równocześnie przyjazny ekologii samochód. Źródło: Fiat Auto Poland
  9. <iframe width="512" height="288" src="http://www.trojmiasto.pl/video/embed/5656" frameborder="0"></iframe> <iframe width="512" height="288" src="http://www.trojmiasto.pl/video/embed/5655" frameborder="0"></iframe> A na deser: <iframe width="512" height="288" src="http://www.trojmiasto.pl/video/embed/5660" frameborder="0"></iframe>
  10. ADAMMAŁYSZ NA FINISZU RAJDU BAJA CARPATHIA 2012 -SMUTEK I RADOŚĆ RajdBaja Carpathia Master Race 2012 został przerwany po tragicznymzdarzeniu, do jakiego doszło w niedzielę w drugiej częścipierwszego odcinka specjalnego. Jadący motocyklem Włoch AndreaBrunod miał wypadek i w wyniku obrażeń zmarł. Rajd w tym momenciezostał przerwany. ZałogaAdam Małysz/Rafał Marton, jadąca Mitsubishi L200 zajęła 5.miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu i 1. miejsce wśród załógrywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach Polski SamochodówTerenowych. Źródło: MMC Car Poland
  11. PODSUMOWANIERAJDU BAJA CARPATHIA Więcej zdjęć: Rajd Baja Carpathia fot. MMC Car Poland - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach RajdBaja Carpathia, czyli druga eliminacja Rajdowych Mistrzostw PolskiSamochodów Terenowych, pierwsza runda Rajdowego Pucharu PolskiCross-Country i trzecia runda rozgrywek FIA CEZ Cross-Country-Trophy,gościł wielu uczestników z Polski i zagranicy. W ramach rajduoprócz profesjonalnych zawodników, na podobnej trasie rywalizowalitakże amatorzy. Wielu zawodowców i amatorów zasiadło zakierownicami samochodów spod znaku Trzech Diamentów i uzyskałoznakomite rezultaty. Niestety rajd przerwano z powodu tragicznegozdarzenia, w wyniku którego zmarł jeden z zawodników. Nastarcie rajdu stanęło 69 załóg w tym 45 samochodów, wśródktórych dużą grupę stanowiły pojazdy spod znaku Mitsubishi,biorące udział w pucharze tej marki. Prolograjdu odbył się w asyście kilkutysięcznej publiczności,zgromadzonej na błoniach Stalowej Woli, w której mieściło się wmiasteczko rajdowe. Odcinki specjalne rajdu usytuowano na poligonie wNowej Dębie. Wniedzielę, 1 lipca rajd Baja Carpathia Master Race 2012 zostałprzerwany po tragicznym wypadku, w wyniku którego zmarł jadącymotocyklem Włoch Andrea Brunod. ZałogaAdam Małysz/Rafał Marton, jadąca Mitsubishi L200 zwyciężyławśród załóg rywalizujących w Rajdowych Mistrzostwach PolskiSamochodów Terenowych i zajęła 5. miejsce w klasyfikacjigeneralnej rajdu. Drugie miejsce w Mistrzostwach Polski zająłMarcin Łukaszewski w Mitsubishi Pajero a tuż za nim uplasował sięDariusz Żyła – także za kierownicą Mitsubishi Pajero. W klasieT2 kierowcy Mitsubishi Pajero - Łukasz Skoczeń i GrzegorzSzwagrzyk zajęli odpowiednio drugie i trzecie miejsce. KlaudiaPodkalicka - jedyna kobieta, która brała udział w RMST zajęła 5miejsce w klasie T2 jadąc Mitsubishi Pajero. Wrajdzie amatorów - Master Race w klasie MR1 zwyciężył PawełMatkowski (Rover 114) a w klasie MR2 Waldemar Kramarz za kierownicąMitsubishi Pajero. WPucharze Mitsubishi wśród zawodowców zwyciężył Adam Małysz(Mitsubishi L200) a wśród amatorów na pierwszym stopniu podiumstanął Waldemar Kramarz (Mitsubishi Pajero). Źródło: MMC Car Poland
  12. Dzis rusza Rajd Dakar 2011. Trasa rajdu: Link do pliku w pdf ---> http://www.dakar.com/2011/DAK/presentation/docs/parcours_carte.pdf
  13. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=gHZqrC7ivy&wrzuta_flv=http://mega.kot.wrzuta.pl/vid/file/gHZqrC7ivy/osrttursvi_1&wrzuta_mini=http://c7.wrzuta.pl/wm3410/619615bf001218824958be0e/osrtTURsVI%5B1%5D&wrzuta_name=osrtTURsVI%5B1%5D&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  14. Najtrudniejszy zakręt 35 Rajdu Cieszyńskiej Barbórki <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=5SBXlZh4_mc&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=5SBXlZh4_mc&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  15. Rajdu Dakar w Ameryce Południowej http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/to-jeszcze-nie-dramat,1057267?source=rss
  16. Alternatywa dla rajdu Dakar http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/alternatywa-dla-dakaru,1057324?source=rss
  17. Rajdu Polski w latach 2009-2014 na Mazurach http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci_dnia/news/polski-na-mazurach-do-2014,1047789?source=rss
  18. http://www.roadlook.pl/sport/rajd-dakar-2008-czat-z-uczestnikami-rajdu.html
  19. http://www.roadlook.pl/sport/c2-r2-teams-challenge-na-nowych-trasach-rajdu-rzeszowskiego-matador.html
×