Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'quattro' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 193 wyników

  1. Witam jestem Mateusz chciałem wam pokazać mój dzisiejszy nabytek którym jest Audi A8, to 4 mój samochód. Parę lat temu po przejechaniu się tym modelem po prostu się w nim zakochałem i przysiągłem sobie że kiedyś sobie taki kupię. No i nastał ten czas że w końcu nabyłem swoje marzenie, wiele osób odradzało mi że jest za duże, że w moim wieku powinienem kupić coś bardziej młodzieżowego Czyt. Sportowego, w zasadzie trochę się z nimi zgadzam że to nie jest auto dla "młodego" tylko bardziej dla jazdy z rozwagą, nie jestem z tych co katują auta traktuje je bardziej jako moje oczko w głowię by dało się je eksploatować przez wiele kilometrów. Kto przeglądał mój dawny temat z poprzednim autem wie że włożyłem w nie tyle że przekroczyło kilkukrotnie swoją wartość. Znalezienie ładnego egzemplarza nie było łatwe, tym bardziej że w moim mieście była tylko jedna w kolorze czarnym i jedna S8 więc jest to dość rzadkość w moich rejonach, po oględzinach różnych aut aż sam się dziwiłem co ludzie robią żeby tylko sprzedać samochód, aż natrafiłem na ten od razu poszedł do sprawdzenia w serwisie, mechanicznie wyszedł zaskakująco dobrze, wizualnie też nie ma tragedii jak na kilkunastoletnie auto. Więc po sporych namyśleniach w końcu go kupiłem, prosto po kupnie wprost nie mogłem trafić do domu tak nie chciało mi się z niego wysiąść, auto płynie po drogach nawet tych nierównych, a rozrywki zapewnia wspaniały dźwięk który wydobywa się z bulgoczącej V8semki, w zasadzie nie potrzeba już radia. Waga jest na prawdę spora ale w ogóle jej nie czuć, myślałem że poruszanie się nim po mieście sprawi mi problem ku zdziwieniu lepiej się nim manewruje niż innym autami gdyż jest spora widoczność z każdych ze stron. Trochę się rozpisałem ciekawe czy ktoś to w ogóle przeczyta . Teraz trochę wyposażenia nie jest to jakaś super full opcja ale mi w zupełności wystarczy: Centralny zamek, 4el.szyby, el.lusterka, el.regulowane fotele w tym zagłówki i tylna kanapa w każdej płaszczyźnie, podgrzewane fotele i tylna kanapa, szyberdach, el regulowana kolumna kierownicza, ABS, napęd Quattro na pewno coś tam ominąłem ale już mniejsza z tym:). Stoi na 18" felgach opony tył 255/45/18 przód 235/50/18 Modyfikacje jakie chcę wykonać na razie jakiś większych planów. Ew jakieś sprężynki -40 + amortyzatory z S8, do wnętrza włożyć Navi+, zmienić felgi na większe 19/20 cali tak zwane "słońca" resztę wyjdzie w praniu, lecz w najbliższym czasie nic zmieniane wizualnie nie będzie tylko mechanicznie. To chyba wszystko teraz zdjęcia, robione skarpetką na szybko. Będę miał chwilę czasu to zrobię normalne zdjęcia, bo na razie pogoda nie pozwala na doprowadzenia lakieru do ładu więc i tak jest przybrudzony. To chyba wszystko. Pozdrawiam zaglądających:).
  2. The great quattro - Audi na targach wzornictwa Design Miami/Bazylea Nowe Audi Q7 jako przestrzeń pełna możliwości Instalacja „The great quattro“ zbudowana z ciemnych, monolitycznych brył Audi, od roku 2006, jest oficjalnym partnerem tych renomowanych targów wzornictwa Ingolstadt/Bazylea, 17 czerwca 2015 r. Prezentacja Audi na targach Design Miami/Bazylea przebiega w tym roku pod znakiem nowego modelu Audi Q7. Jako wyłączny partner motoryzacyjny imprezy, marka z czterema pierścieniami od 16 do 21 czerwca pokazuje tu „The great quattro“: trójwymiarową instalację z ciemnych monolitycznych bloków, doskonale podkreślającą zalety największego SUV-a Audi. W centrum ekspozycji Audi na tegorocznej wystawie Design Miami/Bazylea, znajduje się oferowane seryjnie z napędem na cztery koła i 325 kilogramów lżejsze w stosunku do poprzednika, Audi Q7. Ten duży SUV, symbolizuje tu przestrzeń pełną możliwości. Choć samochód jest teraz mniejszy zewnętrznie, we wnętrzu oferuje jednak znacznie więcej przestrzeni dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu. Dzięki wysokiej jakości nastrojowemu oświetleniu, zorientowanym na kierowcę elementom obsługi i dzięki nowemu, trójwymiarowemu dźwiękowi 3D, nowe Audi Q7 zdecydowanie prowadzi w stawce konkurencyjnych pojazdów tej klasy. „The great quattro“ jest artystyczna wizją, odzwierciedlającą to poczucie przestrzeni. Instalacja składa się z sześciu monolitycznych brył otaczających stojącego na podwyższeniu SUV-a. Każda z nich ma ponad cztery metry wysokości, a powierzchnia całkowita ekspozycji to 300 metrów kwadratowych. Zwiedzający mogą eksplorować różne poziomy tego „górskiego krajobrazu”, chodząc po specjalnie wytyczonych ścieżkach. Targi Design Miami/Bazylea to jedna z najważniejszych pozycji w kalendarzu międzynarodowych targów wzornictwa. Pełnią też rolę ważnego forum dla miłośników wzornictwa. Od 16 do 21 czerwca prezentowane są tu zarówno klasyki wzornictwa, jak i współczesna awangarda. Audi, jako wyłączny partner ze świata motoryzacji, obecne jest na targach od roku 2006. Znaczenie, jakie marka przykłada do stylistyki, jest widoczne najwyraźniej w projektach powstających przy współudziale takich projektantów i architektów jak Moritz Waldemeyer, Mirko Borsche, Bjarke Ingels oraz Clemens Weisshaar, Reed Kram czy Konstantin Grcic. Dodatkowo, ekskluzywne Audi A8L z napędem na cztery koła, wykorzystywane są podczas imprezy jako oficjalne środki transportu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Jeszcze bardziej wydajne: Nowe Audi R18 e-tron quattro Udoskonalono aerodynamikę, napęd hybrydowy i wiele innych detali Wydajny silnik TDI zużywa teraz mniej paliwa niż wcześniej Rozwiązania techniczne stosowane w zwycięskim bolidzie z Le Mans, przeniesione przez Audi do produkcji seryjnej Ingolstadt, 23 marca 2015 r. Sezon 2015, Audi rozpoczyna z gruntownie zmodernizowanym modelem R18 e-tron quattro. Do wyścigów z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata federacji FIA (FIA – WEC) i do najważniejszego z nich, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, w kategorii napędu o energii czterech megadżuli, Audi wystawi jeszcze bardziej wydajny samochód sportowy z napędem hybrydowym. Zdwojona ilość energii generowanej przez napęd hybrydowy, gruntownie zmieniona koncepcja aerodynamiki, kolejny etap rozwoju lekkiej konstrukcji i dopracowane detale – oto cechy wyróżniające najnowszą, piątą generację Audi R18. „Możliwości jakie daje regulamin obowiązujący samochody LMP od roku 2014, nie są jeszcze w pełni wykorzystane. Przepisy dają cały czas pewien margines swobody na nowe, przyszłościowe rozwiązania“ – mówi Jörg Zander, nowy kierownik ds. techniki w Audi Sport. „Oczekujemy, że postęp techniczny, w obliczu dużego nacisku ze strony czterech obecnie konkurujących producentów biorących udział w wyścigach sprawi, że czasy okrążeń będą w tym sezonie znacznie lepsze i to przy zmniejszonym zużyciu paliwa.“ Nowe Audi R18 e-tron quattro wyraźnie, wizualnie odróżnia się od swojego poprzednika, nawet biorąc pod uwagę to, że jego struktura bazowa jest blisko spokrewniona z modelem wcześniejszym. Odświeżony wygląd to wynik nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią części pojazdu, wzdłuż boków oraz z tyłu prototypu LMP1. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwalają na zastosowanie zupełnie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight. Obie te innowacje, poprawiające aktywne bezpieczeństwo ruchu ulicznego, są również dostępne w seryjnych modelach Audi. Audi przejęło co prawda od poprzedniego modelu tzw. strukturę monocoque – centralną klatkę bezpieczeństwa samochodu wyścigowego – ale maska pojazdu, przednie błotniki oraz wnęki kół zyskały nowy wygląd. Ponieważ cały ten element karoserii jest strukturą zderzeniową, Audi przeprowadziło nowy crash test, którego wyniki obowiązują w sezonie 2015. Zmieniony przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu oraz na nowo uporządkowany sposób chłodzenia silnika i układu hybrydowego, jeszcze bardziej optymalizują współczynnik oporu powietrza. Pokrywa silnika, która jeszcze ściślej do niego przylega i bezpośrednio za kokpitem bardzo zwęża się ku górze, to istotny element wpływający na zmniejszenie oporu. Także w bieżącym roku, do startów w wyścigach WEC federacji FIA, Audi przygotowało dwa warianty karoserii. Ulepszając podwozie i współpracując ściśle z dostawcą ogumienia, firmą Michelin, podniosło wydajnościowe możliwości swojego prototypu. Cztery pierścienie, pionier w dziedzinie napędu hybrydowego, dokonały kolejnego kroku w kierunku ulepszenia technik odzyskiwania energii. Audi jest jedyną jak dotąd marką, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, wystawiając sportowy samochód o napędzie hybrydowym. Od roku 2012, Audi R18 e-tron quattro nie ma sobie równych w tym klasycznym już wyścigu długodystansowym. W tym roku, inżynierowie zwiększyli ilość energii wykorzystywanej na okrążenie w Le Mans z dwóch do czterech megadżuli. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana, a podczas ponownego przyspieszania, układ może ją przesyłać na przednią oś. Silnik elektryczny wykonujący to zadanie generuje obecnie moc ponad 200 kW (272 KM). Wzrost mocy, w porównaniu z rokiem poprzednim, jest znaczny. Dlatego Audi zwiększyło również pojemność akumulatora energii. Akumulator energii kinetycznej, zamontowany w kokpicie obok kierowcy, może zmagazynować do 700 kJ energii (o ok. 17 procent więcej niż w roku 2014), przekazywanej potem do silnika elektrycznego. Pomimo zwiększenia mocy, nowe R18 e-tron quattro ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, zaledwie 870 kg, i to w kategorii najbardziej złożonych samochodów wyścigowych. Zwiększona moc napędu hybrydowego wiąże się jednakże z pewnymi ograniczeniami dla silnika spalinowego. Zgodnie z przepisami, jeśli inżynierowie zdecydują się zastosować większą moc napędu hybrydowego, ilość paliwa zużytego do wytworzenia potrzebnej energii musi być mniejsza. Audi R18 e-tron quattro musi zatem sobie poradzić z mniejszą o 2,5 procent ilością oleju napędowego na okrążenie. Nie tylko jednak z tego powodu Audi usprawniło wiele szczegółów tego sześciolitrowego silnika V6 TDI. Chciało też generalnie osiągnąć zoptymalizowane wartości spalania. Ta najbardziej efektywna w swej kategorii jednostka napędowa generuje obecnie moc ponad 410 kW (558 KM). Dzięki zoptymalizowanemu spalaniu, konstruktorom udało się zrekompensować, a nawet zmniejszyć straty mocy wynikające ze zmniejszonej ilości oleju napędowego. Nowością jest też fakt, że w tym roku, w całym sezonie, w jednym samochodzie wyścigowym można użyć tylko pięciu silników. Jeszcze bardziej wydajny i bardziej oszczędny napęd, to teraz najmodniejszy w motoryzacji trend. W roku 2006, w Le Mans zadebiutował silnik Audi TDI. Do roku 2014 jednostka ta odniosła osiem zwycięstw. W tym samym czasie, z roku na rok, czas jednego okrążenia się zmniejszał, a zużycie paliwa zmalało o 38 procent. Najnowsza generacja Audi R18, na wielu polach pokazuje, jak Audi wykorzystuje doświadczenia, które niesie za sobą sport motorowy. Od pierwszego modelu Audi quattro z roku 1980, marka konsekwentnie wykorzystywała sport wyścigowy i rajdowy do tworzenia przyszłościowych rozwiązań technicznych, które później pojawiały się w pojazdach produkcji seryjnej. Począwszy od napędu na cztery koła quattro, przez bezpośredni wtrysk benzyny TFSI, kolejny stopień rozwoju napędu TDI, aż po innowacje takie jak diodowe światła Matrix i światła laserowe Audi Laserlight. W marcu 2015, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, koncern z Ingolstadt zaprezentował kolejne dwie innowacje czerpiące z doświadczeń sportów motorowych. Pierwsza z nich to Audi Q7, hybrydowy samochód, w którym zasadę e-tron quattro połączono z napędem TDI. Audi R8 to z kolei pierwszy model, w którym zastosowano wielomateriałową karoserię Audi Space Frame (ASF). Jej ramę, poza aluminium, zbudowano też z elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) – materiału, bez którego jeszcze długo nie będzie można wyobrazić sobie sportu wyścigowego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Duża klasa, minimalna emisja - nowe Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro Pierwsza w tym segmencie hybryda typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym i z napędem quattro Zasięg w trybie jazdy elektrycznej do 56 km – rekord w klasie Maksymalna wydajność dzięki zarządzaniu napędem hybrydowym Ingolstadt/Genewa, 6 marca 2015 r. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6 sekund, a na 100 km zużywa mniej niż dwa litry oleju napędowego. Audi Q7 e-tron quattro jest sportowe, wygodne i bardzo wydajne. To pierwsza na świecie hybryda TDI typu plug-in z napędem quattro, a jednocześnie pierwsza hybryda Audi typu plug-in z silnikiem wysokoprężnym. Q7 e-tron quattro to drugi model Audi z wydajnym napędem hybrydowym typu plug-in. Model łączy to, co najlepsze z dwóch światów: wykorzystując prąd z akumulatora litowo-jonowego, ten duży SUV w trybie jazdy elektrycznej ma zasięg do 56 km – jest cichy, mocny i w trybie tym nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery. Po włączeniu silnika wysokoprężnego, zasięg samochodu wzrasta do 1410 km. Sportowa moc i minimalne spalanie Audi Q7 e-tron quattro to pierwszy na świecie samochód hybrydowy typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem diesla i ze stałym napędem na cztery koła. Ma olbrzymią sportową moc: wysokoprężna jednostka 3.0 TDI i silnik elektryczny dysponują razem mocą 275 kW (373 KM) i systemowym momentem obrotowym 700 Nm. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w 6 sekund i rozwija maksymalną prędkość 225 km/h. W trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, Audi Q7 e-ton quattro pokonuje do 56 km. Wg norm ECE dla pojazdów z napędem hybrydowym typu plug-in, Audi Q7 e-tron quattro zużywa 1,7 litra oleju napędowego na 100 km i emituje mniej niż 50 g CO2 na kilometr, co jest nowym rekordem w tym segmencie. Standardowy system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła, stworzono specjalnie na potrzeby tego modelu. Rozwiązaniem tym, koncern z Ingolstadt jako pierwszy na świecie producent, ustanowił nowy wzorzec w zakresie komfortu ogrzewania wnętrza i efektywności klimatyzacji. Przestrzeń i komfort: kultura podróżowania Zaletą Audi Q7 e-tron quattro jest m. in. komfortowe wyposażenie należne luksusowym limuzynom oraz największe pośród wszystkich konkurentów z tego segmentu pojazdów wnętrze. Optymalnie zestrojone podwozie, opcjonalnie dostępne z zawieszeniem pneumatycznym adaptive air suspension, łączy w sobie najwyższy komfort jazdy ze sportowym prowadzeniem. Audi Q7 wyznacza także nowe standardy koncepcją wyświetlacza i obsługi seryjnie w tym modelu montowanego kokpitu Audi virtual cockpit i na nowo opracowanego systemu MMI. Standardowa nawigacja MMI Navigation plus i umożliwiający dostęp do Internetu system Audi connect, są ściśle powiązane z zarządzaniem napędem hybrydowym Audi Q7 e-tron quattro. Na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych, tuż po uruchomieniu samochodu może zostać obliczone, który z czterech trybów jego pracy jest najkorzystniejszy pod względem spalania, a obliczenia dotyczą całej trasy, również długich podróży. Asystent efektywności, umożliwiający perspektywiczną strategię zarządzania napędem hybrydowym, to kolejny element pakietu pionierskich rozwiązań technicznych Audi. Jego obsługa – za pomocą pola dotykowego MMI touchpad lub za pośrednictwem poleceń wydawanych naturalnym głosem ludzkim – jest nadzwyczaj komfortowa. Nowe Audi Q7 e-tron quattro to sportowy w swym charakterze samochód nadający się do codziennego użytku i do dalekich wypraw. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy jest nadzwyczaj sprawny i wrażliwy. Pięciowahaczowe, również opracowane na nowo, zawieszenie kół przedniej i tylnej osi, jest – porównując z poprzednim modelem - o ponad 60 kg lżejsze i wydatnie wpływa na dużą dynamikę jazdy. Znaczną rolę odgrywa tu także obniżony punkt ciężkości. Nowe Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro Moc systemowa 275 kW (373 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm. Dzięki hybrydowej technice plug-in i dzięki napędowi na cztery koła quattro, Audi Q7 etron quattro wyznacza nowe standardy. Ten duży SUV, niczym samochód sportowy, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6 sekund, choć w cyklu NEDC spala nie więcej niż 1,7 l paliwa na 100 km. To rekord w jego klasie. Jak wszystkie modele hybrydowe marki Audi, również Q7 e tron quattro jest hybrydą równoległą. Silnik 3.0 TDI, bardzo wydajna, wysokoprężna jednostka napędowa V6 najnowszej generacji, wytwarza moc 190 kW (258 KM) i moment obrotowy 600 Nm. Aktywne mocowanie silnika – kolejne novum, niestosowane dotąd na świecie w jednostkach diesla – wykorzystując odpowiednie przeciwdrgania, w dużym stopniu eliminują niepożądane wibracje. Elektryczny silnik w kształcie dysku generuje moc 94 kW i moment obrotowy 350 Nm. Za pomocą sprzęgła jest on jest on zintegrowany z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Przekładnia ta charakteryzuje się wyjątkową sprawnością i małym ciężarem. Moc silnika na wszystkie cztery koła przenosi stały napęd quattro, również kompaktowy i lekki. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów, jego międzyosiowy mechanizm różnicowy ściśle współpracuje ze specjalnym, inteligentnym oprogramowaniem: selektywnym rozdziałem momentu obrotowego między kołami. Zasięg w trybie jazdy elektrycznej do 56 km: rekord w segmencie Litowo-jonowy akumulator Audi Q7 e-tron quattro składa się ze 168 najwyższej jakości ogniw i jest chłodzony cieczą. Dzięki pojemności 17,3 kWh, w trybie jazdy wyłącznie elektrycznej, umożliwia przejechanie 56 km. To rekord w tym segmencie. Łączny zasięg w trybie jazdy mieszanej, przy pracującym silniku TDI, wynosi 1410 km. Kolejnym systemem wpływającym na wyjątkowo wysoką wydajność Audi Q7 e-tron quattro jest zaprojektowany specjalnie na potrzeby tego modelu, montowany seryjnie, system zarządzania temperaturą ze zintegrowaną pompą ciepła. Pompa ta sprawia, że ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego może być wykorzystywane we wnętrzu modelu Q7 e-tron quattro. Audi, jako pierwszy na świecie producent, zastosowało to rozwiązanie w produkowanej seryjnie hybrydzie typu plug-in i ustanawia tym samym nowe standardy w zakresie komfortu ogrzewania wnętrzu pojazdu, efektywności klimatyzacji i zasięgu w trybie jazdy elektrycznej. Dzięki temu rozwiązaniu, nie tylko wnętrze szybko się ogrzewa, ale również kierowca ma dużą satysfakcję z jazdy w trybie elektrycznym w niskich temperaturach. Nowa, dwufazowa technika ładowania, umożliwia ładowanie Audi Q7 e-tron quattro z mocą do 7,2 kW. Dzięki temu, zależnie od infrastruktury (odpowiedniej mocy gniazdo przemysłowe) i od rodzaju kabla, akumulator można naładować w ok. 2,5 h. Kabel jest elementem wyposażenia standardowego. Audi oferuje również swoim klientom opcjonalny pakiet usług serwisowych dla pojazdów e-tron. Obejmuje on przestrojenie pojazdu na energię elektryczną pozyskiwaną ze źródeł odnawialnych (Audi Energy), instalację systemu i serwis. Komfortowym rozwiązaniem są także standardowe usługi e-tron w Audi connect. Za ich pomocą, przez smartfona, można sterować takimi funkcjami jak ładowanie i klimatyzacja. Maksymalna efektywność: zarządzanie napędem hybrydowym Zarządzanie napędem hybrydowym inteligentnie, elastycznie i wydajnie steruje trybami pracy Audi Q7 e-tron quattro. Kierowca może wybrać jeden z czterech programów pracy. Tryb EV inicjuje jazdę na napędzie elektrycznym, a w trybie hybrid zarządzanie napędem hybrydowym w wysokim stopniu samodzielnie decyduje o rodzaju napędu. W trybie battery hold zarządzanie pozwala zaoszczędzić dostępną energię elektryczną, a w trybie battery charge odbywa się ładowanie akumulatora. Ten duży SUV z zasady uruchamia się w trybie elektrycznym. By aktywować jednostkę TDI, kierowca musi tak nacisnąć na aktywny pedał przyspieszenia (kolejne innowacyjne rozwiązanie Audi), by pokonać stawiany przez ten pedał opór. Punkt, w którym opór zaczyna być wyczuwalny, zależy od wymogów stawianych w danym momencie przez system zarządzania napędem hybrydowym. Punkt wyczuwalnego oporu należy pokonać także by wywołać znaczny przyrost mocy, tzw. boosting, czyli sytuację gdy oba silniki pracują równocześnie. Gdy aktywny jest tryb jazdy hybrydowej, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym, znajduje się w położeniu D i kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, Audi Q7 e-tron quattro przechodzi w tzw. „tryb żeglowania”. Wówczas jednostka TDI i silnik elektryczny wyłączają się. Jeśli Audi Q7 e-tron quattro zbliży się do wolno jadącego przed nim pojazdu, ronda lub wjazdu na teren zabudowany, to auto wyłącza tryb żeglowania i przechodzi do wytracania prędkości połączonego z rekuperacją. By rozpoznać sytuację drogową przed pojazdem, samochód wykorzystuje dane pozyskiwane z nawigacji MMI Navigation plus, zamontowanej z przodu kamery i czujników radarowych (jeśli pojazd wyposażony jest w adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control). Podczas jazdy w położeniu S automatycznej skrzyni biegów tiptronic, w trybie battery charge, odzyskiwanie energii rozpoczyna się zaraz po puszczeniu przez kierowcę pedału gazu. Operując manetkami przy kierownicy, prowadzący może progresywnie określać stopień rekuperacji. Większość operacji hamowania w codziennych sytuacjach drogowych odbywa się za pomocą silnika elektrycznego. Gdy występuje potrzeba średniego lub mocnego hamowania, włączają się hamulce hydrauliczne. Montowana standardowo nawigacja MMI Navigation plus w Audi Q7 e-tron quattro jest ściśle powiązana z zarządzaniem napędem hybrydowym. Na podstawie danych nawigacji i dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych, tuż po uruchomieniu samochodu może zostać obliczone, który z czterech trybów jego pracy jest najkorzystniejszy pod względem spalania, a obliczenia dotyczą całej trasy, również długich podróży. Asystent efektywności, umożliwiający perspektywiczną strategię zarządzania napędem hybrydowym, to kolejny element pakietu pionierskich rozwiązań technicznych Audi. Asystent efektywności dostarcza podczas jazdy niezwykle precyzyjnych informacji. Na podstawie danych pochodzących z nawigacji, kamery oraz czujników radarowych, tworzy perspektywiczny, szczegółowy obraz odcinka drogi o długości do trzech kilometrów. Przed znakami drogowymi ograniczenia prędkości, tablicami z nazwami miejscowości, zakrętami, rondami i skrzyżowaniami, sugeruje on kierowcy za pomocą sygnału optycznego, by zdjął nogę z gazu. Równocześnie aktywny pedał przyspieszenia wyczuwalnie pulsuje pod jego stopą. Najwyższy komfort i sportowe prowadzenie Nowe Audi Q7 e-tron quattro to sportowy w swym charakterze samochód nadający się do codziennego użytku i do dalekich wypraw. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy jest nadzwyczaj sprawny i wrażliwy. Pięciowahaczowe, również opracowane na nowo, zawieszenie kół przedniej i tylnej osi, jest – porównując z poprzednim modelem - o ponad 60 kg lżejsze i wydatnie wpływa na dużą dynamikę jazdy. Znaczną rolę odgrywa tu także obniżony środek ciężkości. Już w swej podstawowej wersji, ten duży SUV-a miękko i płynnie porusza się po drodze. Komfort jest jeszcze większy, jeśli pojazd wyposażymy w opcjonalne, regulowane zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Sposób jego funkcjonowania kierowca może zaprogramować za pomocą montowanego standardowo systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Zaprogramowano w nim siedem trybów pracy. System wpływa również na funkcjonowanie innych podzespołów takich jak układ kierowniczy, pedał gazu i automatyczna skrzynia biegów. Jako wszechstronna jednostka, tzw. allrounder, nadająca się do spędzania czasu wolnego, przewożenia rodziny, wyjazdów rekreacyjnych czy służbowych, Audi Q7 e-tron quattro doskonale sobie radzi także w łatwych warunkach terenowych. Standardowo wyposażony jest w: wskaźnik wychylenia, asystenta zjazdu ze wzniesienia, tryb offroad elektronicznego systemu stabilizacji toru jazdy ESC i nawigację offroad-Navigation. Siła i pełna prostoty elegancja: stylistyka Stylistyka nowego Audi Q7, który ma 5,05 m długości, opiera się na równowadze między masywnymi elementami stylistycznymi, a elegancką prostotą. Detale, takie jak wyglądająca niczym wyrzeźbiona, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, wyrazisty rysunek kół i ostro zaznaczone przetłoczenia błotników tzw. „blistery quattro”, podkreślają genotyp marki. Wszystkie linie i powierzchnie są zaprojektowane precyzyjnie i wyraziście, podkreślając szerokość i solidność pojazdu. Pokrywa bagażnika obejmuje stromo ustawione słupki D. To typowa cecha wszystkich modeli Audi z rodziny Q. Pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe, wloty powietrza, 19-calowe koła i tylny dyfuzor Audi Q7 e-tron quattro charakteryzują się niepowtarzalną stylistyką. Reflektory są trójwymiarowe, a ich sygnatura świetlna ma kształt podwójnej strzały. Stosunkowo niewielki ciężar, Audi Q7 e-tron quattro zawdzięcza w dużej mierze karoserii. Wykorzystuje ona ten sam potencjał lekkiej konstrukcji co konwencjonalne Audi Q7, a wiele jej elementów zbudowano z hartowanej stali i z aluminium. Współczynnik oporu powietrza Cw wynosi tylko 0,34. Pełna elegancji stylistyka i najwyższa jakość: wnętrze Wnętrze Audi Q7 e-tron quattro oferuje największą przestrzeń w swoim segmencie. Trzy tylne siedzenia mają regulowane oparcia i na życzenie można je przesuwać do przodu lub do tyłu. Akumulator litowo-jonowy zamontowano w sposób pozwalający zaoszczędzić miejsce. Bagażnik ma pojemność 890 litrów, można go powiększyć do 2075 litrów. Elementem wyposażenia seryjnego jest elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika. Elementy stylistyki, takie jak wrap-around – duży stylistyczny łuk obejmujący przednie fotele, listwy dekoracyjne czy panel nawiewów, podkreślają przestronność wnętrza pojazdu. Dwuczęściowe powierzchnie z aplikacjami dają możliwość uzyskania wielu indywidualnych kombinacji, a wachlarz dostępnych obić jest tak duży, jak w klasie luksusowych limuzyn. Liczne materiały szlachetnej linii wzorniczej Audi design selection zastosowano po raz pierwszy w rodzinie Q. Jakość wykończenia, co typowe dla Audi, jest nieskazitelna. Najnowocześniejsza technika: obsługa i wyświetlacze Niewątpliwie jednym z ciekawszych rozwiązań zaprezentowanych w nowym Q7 e-tron quattro jest standardowy Audi virtual cockpit. Ta cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 12,3 cala wyświetla wszystkie ważne informacje w postaci najwyższej jakości grafik. Kierowca może uzyskiwać informacje z wielu poziomów, również te przypisane jedynie modelom e-tron, na przykład wskaźnik mocy. Na dużym ekranie wyświetlić można obraz konwencjonalnego obrotomierza lub zestawić go ze wskaźnikiem mocy. Ponadto zestaw wskaźników pokazuje wartości przepływu energii, zasięgu (w postaci liczb i grafiki) oraz stanu naładowania akumulatora. Także w zakresie systemów infotainment Audi postawiło w tym modelu na najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny elektroniki konsumenckiej. Sercem układu jest Modułowy System Infotainment drugiej generacji z procesorem graficznym Tegra 30 o olbrzymiej mocy obliczeniowej, produkowanym przez kooperanta Audi, firmę Nvidia. Można go obsługiwać głosem, za pomocą kierownicy wielofunkcyjnej lub przeprojektowanego terminalu MMI – MMI Touchpad. Na życzenie cztery pierścienie oferują tzw. MMI all-in-touch – pole dotykowe, potwierdzające wprowadzone polecenia wyczuwalnym pod palcem drganiem. Audi uzupełniło infotainment o możliwość przedstawiania grafik obrazujących pracę napędu elektrycznego. Dla przykładu, w mapie nawigacji wyświetlić można statystykę zużycia energii oraz graficzny wskaźnik zasięgu elektrycznego. Ponadto można sterować czasem ładowania oraz wstępnego klimatyzowania, a także w sposób pozwalający na oszczędność energii i kosztów, dopasować je do życzeń klienta, na przykład w kwestii czasu odjazdu. Standardowo montowany system Audi connect, za pomocą szybkiego standardu transmisji danych LTE, łączy Audi Q7 e-tron quattro z Internetem. To kolejna, wyjątkowa cecha tego dużego SUV-a. Dzięki zintegrowanemu punktowi dostępu Hotspot (WLAN) pasażerowie mogą do woli surfować po Internecie i wysyłać wiadomości e-mail, używając swych urządzeń mobilnych. Kierowca może z kolei korzystać z licznych nowych usług online i wielu aplikacji. Atrakcyjnym dodatkiem są też: Audi tablet służący do rozrywki jako Rear Seat Entertainment, systemy nagłaśniające marki Bose i Bang & Olufsen odtwarzające dźwięk w formacie 3D oraz nowe urządzenie Audi phone box, które indukcyjnie ładuje telefon komórkowy. Wyposażenie: typowe dla modelu topowego Audi Q7 e-tron quattro ma seryjne wyposażenie przypisane jedynie modelom topowym. Jego nie spotykane nigdzie indziej elementy to wirtualny kokpit Audi virtual cockpit, nawigacja MMI Navigation plus, predyktywny asystent wydajności i 19-calowe koła. Automatyczna klimatyzacja to również rozwiązanie dostosowane wyłącznie do potrzeb tego modelu. Współpracuje ona z pompą ciepła, która do zarządzania temperaturą wykorzystuje ciepło oddawane przez podzespoły napędu elektrycznego. Będąc ważnym elementem zwiększającym wydajność, jest jednocześnie kolejnym, innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w Audi Q7 e-tron quattro. Dla przykładu, szybciej nagrzewając wnętrze pojazdu przy niskich temperaturach, wydłuża zasięg elektryczny nawet o 20 procent. Opcjonalnie, tego dużego SUV’a wyposażyć można w wyświetlacz danych na szybie na wysokości wzroku kierowcy (head up display), przyciemnioną szybę zapewniającą prywatność i panoramiczny szklany dach. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą zasiąść w montowanych na życzenie, indywidualnie klimatyzowanych fotelach o wyrazistych konturach i z funkcją masażu. Systemy wsparcia kierowcy nowego Audi Q7 e-tron quattro to zupełnie nowa jakość. Wśród nich znajdziemy m.in: asystenta manewru omijania, asystenta skręcania, asystenta ruchu prostopadłego czy asystenta przyczepy. Jeśli ruch drogowy jest powolny, adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem korków przejmuje kontrolę nad prowadzeniem samochodu na drogach o dobrej nawierzchni przy prędkościach do 65 km/h. Asystent efektywności automatycznie zmniejsza prędkość przy wjeżdżaniu na teren zabudowany, przy ograniczeniach prędkości oraz na zakrętach i na skrzyżowaniach, raz jeszcze przestawiając samochód w tryb żeglowania. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Audi A7 Sportback h-tron quattro · Kompetencje w zakresie wykorzystywania ogniw paliwowych – doświadczalne A7 Sportback h-tron quattro gotowe do dopuszczenia w ruchu drogowym · Duży zasięg – ponad 500 km na jednym baku · Hybryda typu plug-in plus elektryczne quattro Ingolstadt/Los Angeles, 19 listopada 2014 r. Przejeżdża ponad 500 km na jednym baku, a z rury wydechowej wydobywa się tylko kilka kropli wody. Audi A7 Sportback h-tron quattro wyposażono w mocny, sportowy napęd elektryczny, w którym źródłem energii jest ogniwo paliwowe. Elementami wspomagającymi źródło napędu są: współpracujący z ogniwem paliwowym akumulator hybrydowy i dodatkowy silnik elektryczny zamontowany z tyłu pojazdu. Konfiguracja napędu sprawia, że nieemitujące spalin Audi A7 Sportback h-tron quattro o mocy 170 kW jest prawdziwym quattro. To zupełna nowość jeśli chodzi o samochody napędzane ogniwami paliwowymi. Pomiędzy przednią i tylną osią pojazdu nie ma żadnego mechanicznego połączenia, jednak jak przystało na prawdziwe e-quattro, A7 Sportback h-tron quattro posiada w pełni elektroniczne sterowanie rozkładem mocy. Audi zaprasza wszystkich dziennikarzy motoryzacyjnych, by podczas Los Angeles Motor Show 2014 przejechali się tym nowatorskim, doświadczalnym pojazdem po drogach publicznych. „Audi A7 Sportback h-tron quattro to Audi w pełnym tego słowa znaczeniu – sportowe i wydajne. W myśl filozofii konstrukcji e-quattro, wyposażono je w dwa silniki elektryczne napędzające cztery koła” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Koncepcyjny samochód typu h-tron jest najlepszym przykładem, że koncern z Ingolstadt wszedł w erę rozwiązań technicznych opartych na ogniwach paliwowych. Gdy tylko rynek i infrastruktura będą gotowe, rozpoczniemy produkcję seryjną.” W trybie napędu wykorzystującego ogniwa paliwowe, Audi A7 Sportback h-tron quattro zużywa zaledwie ok. kilograma wodoru na 100 km, którego wartość energetyczna odpowiada 3,7 litra benzyny. Dzięki dużemu zbiornikowi, samochód ten może przejechać ponad 500 km na jednym baku. Podobnie jak w pojeździe z silnikiem spalinowym, tankowanie trwa tu około trzech minut. Kolejne 50 km samochód przejeżdża korzystając z energii zmagazynowanej w akumulatorze o pojemności 8,8 kWh, ładowanym na zasadzie rekuperacji lub prądem elektrycznym wprost z gniazdka. Audi A7 Sportback h-tron quattro, jako hybryda typu plug-in, ma zatem znaczącą rezerwę na pokonywanie dodatkowych kilometrów. Audi A7 Sportback h-tron quattro Od 0 do 100 km/h w 7,9 sekundy i maksymalna prędkość rzędu 180 km/h. Na jednym baku przejeżdża ponad 500 km, a z rury wydechowej wydobywa się tylko kilka kropli wody. Zaprezentowane na wystawie Los Angeles Auto Show 2014 Audi A7 Sportback h-tron quattro, wyposażone jest w mocny sportowy napęd, w którym źródłem energii jest ogniwo paliwowe. Elementami wspomagającymi to podstawowe źródło napędu są: współpracujący z ogniwem paliwowym akumulator hybrydowy i dodatkowy silnik elektryczny zamontowany z tyłu pojazdu. Elektryczna moc systemowa 170 kW jest przenoszona zarówno na przednie, jak i na tylne koła. Taki rozkład sił napędowych sprawia, że nieemitujące spalin Audi A7 Sportback jest samochodem typu quattro. To nowość w przypadku samochodów z ogniwami paliwowymi. „Audi A7 Sportback h-tron quattro to Audi w pełnym tego słowa znaczeniu – sportowe i wydajne. W myśl filozofii konstrukcji e-quattro, wyposażono je w dwa silniki elektryczne napędzające cztery koła” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Koncepcyjny samochód typu h-tron jest najlepszym przykładem, że koncern z Ingolstadt wszedł w erę rozwiązań technicznych opartych na ogniwach paliwowych. Gdy tylko rynek i infrastruktura będą gotowe, rozpoczniemy produkcję seryjną.” „H“ w skrócie nazwy h-tron to symbol wodoru. Prezentowane przez Audi na Los Angeles Auto Show pojazdy w warstwie wizualnej przypominają modele seryjne. Jednak znaczek h-tron jasno świadczy, że samochód, podobnie jak e-tron i g-tron, należy do grupy modeli Audi z alternatywnym napędem. Żadna dodatkowa cecha zewnętrzna nie wskazuje na to, że auto wyposażone jest w ogniwo paliwowe wytwarzające energię elektryczną z wodoru. Ogniwo paliwowe Decydujące różnice kryją się pod maską. Ogniwo paliwowe, podobnie jak w konwencjonalnym modelu A7 Sportback z silnikiem spalinowym, zamontowano z przodu. Ponieważ układ wydechowy odprowadza wyłącznie parę wodną, wykonano go z tworzywa sztucznego, co znacznie zmniejszyło wagę pojazdu. Samo ogniwo paliwowe składa się z zespołu ponad 300 komórek, tworzących razem jeden stos ("Stack"). Po obu stronach znajduje się platynowy katalizator. Jądrem każdej komórki jest membrana z tworzywa polimerowego. Sposób działania ogniwa: Do anody doprowadzany jest wodór, rozkładany następnie na protony i elektrony. Protony wędrują przez membranę do katody, gdzie reagują z pochodzącym z powietrza tlenem, tworząc parę wodną. W tym samym czasie elektrony, już poza stosem, dostarczają energię elektryczną – zależnie od obciążenia, pojedyncze napięcie wynosi od 0,6 do 0,8 V. Całe ogniwo ma łączne napięcie od 230 do 360 V. Najważniejsze, dodatkowe wyposażenie systemu to: · Turbosprężarka tłocząca powietrze do ogniw, · tzw. dmuchawa recyrkulacyjna – odprowadzająca niezużyty wodór z powrotem do anody i zwiększająca w ten sposób wydajność, · pompa cieczy chłodzącej. Wszystkie te elementy napędzane są elektrycznie, prądem wysokiego napięcia pochodzącym z ogniwa paliwowego. By efektywnie chłodzić ogniwo paliwowe, wyposażono je we własny obieg chłodzenia. Wymiennik ciepła oraz termoelektryczny, samoregulujący dogrzewacz, zapewniają przyjemną temperaturę w przedziale pasażerskim. Ogniwo paliwowe, pracujące w temperaturze ok. 80 stopni Celsjusza, wymaga bardziej złożonego chłodzenia niż porównywalny silnik spalinowy, jest jednak nawet o 60 procent bardziej wydajne przy starcie. To prawie dwukrotnie więcej niż w przypadku przeciętnego silnika spalinowego. Samochód może zostać uruchomiony na zimno nawet w temperaturze do -28 stopni Celsjusza. Hybryda typu plug-in Charakterystyczną cechą Audi A7 Sportback h-tron quattro jest jego hybrydowy napęd typu plug-in. To kolejny, po zaprezentowaniu Audi A2 H2 i Q5 HFC, konsekwentny krok koncernu z Ingolstadt w rozwoju tego typu pojazdów testowych. Auto wyposażono w zaadaptowany z modelu A3 Sportback e-tron akumulator litowo-jonowy o pojemności 8,8 kWh, ładowany wprost z gniazdka za pomocą kabla. Akumulator zamontowano pod komorą bagażnika i wyposażono go we własny obieg chłodzenia. Tego typu wydajna bateria to idealny partner ogniwa paliwowego. Podczas hamowania może magazynować energię pozyskiwaną z rekuperacji, a podczas przyspieszania, przy pełnym obciążeniu, daje dużo mocy. Dzięki temu, przyspieszenie jest imponujące. A7 Sportback h-tron quattro spełnia wszystkie standardy napędu typy quattro. Oś przednia i tylna obywa się przy tym bez połączenia i mechanicznego przenoszenia sił napędowych. W przypadku poślizgu, moment obrotowy obu napędzanych osi może być elektronicznie zmieniany i bezstopniowo regulowany. Energia pochodząca wyłącznie z akumulatora Audi A7 Sportback h-tron quattro pozwala mu na przejechanie ponad 50 km. Akumulator zamontowany z tyłu pojazdu można naładować podłączając kabel wprost do gniazda elektrycznego. Zależnie od napięcia i siły prądu, pełne ładowanie trwa od dwóch (gniazdo przemysłowe/360 V) do czterech godzin (gniazdo o napięciu 230 V w gospodarstwie domowym). Akumulator pracuje pod innym napięciem niż ogniwo paliwowe, dlatego między nimi znajduje się przetwornica prądu stałego (DC/DC). Tzw. „trzyportowa przetwornica” znajduje się za stosem. Z reguły wyrównuje ona napięcie, tak by silniki elektryczne mogły pracować ze swoim maksymalnym stopniem sprawności - 95 procent. Układy elektroniczne znajdujące się zarówno w przedniej, jak i w tylnej części pojazdu, przetwarzają prąd stały z ogniwa paliwowego i akumulatora w prąd zmienny do napędzania silników elektrycznych, wprawiając w ten sposób w ruch osobno przednie i tylne koła. Oba silniki elektryczne, chłodzone wraz z przetwornicą prądu niskotemperaturowym obiegiem cieczy, pracują synchronicznie i bez przerw. Każdy z nich ma moc 85 kW, a nawet 114 kW, jeśli napięcie zostanie na krótko zwiększone. Maksymalny moment obrotowy to 270 Nm na jeden silnik elektryczny. W obudowach silników elektrycznych pracują przekładnie planetarne z jednostopniowym przełożeniem 7,6:1. Mechaniczna blokada postojowa i funkcja mechanizmu różnicowego uzupełniają cały system. Fascynacja napędem e-quattro Prowadząc Audi A7 Sportback h-tron quattro, kierowca ma możliwość poczucia możliwości oferowanych przez napęd elektryczny współpracujący ściśle z nowym e-quattro. Bezgłośne przyspieszenie jest w pełni dostępne jeszcze przed uruchomieniem właściwej jednostki napędowej, a ogniwo paliwowe, przy pełnym obciążeniu, w sekundę osiąga swą maksymalną moc – dynamiczniej niż silnik spalinowy, ponieważ cały napęd posiada tylko kilka elementów mechanicznych. Dzięki sile przyspieszenia rzędu 540 Nm, Audi A7 Sportback h-tron quattro o ciężarze własnym zaledwie 1950 kg, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,9 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi 180 km/h – wynik najlepszy wśród wszystkich konkurentów. Koncepcja e-quattro wymaga precyzyjnego dopasowania silników elektrycznych względem siebie. Prezentowany pojazd studyjny prowadzi się porównywalnie do samochodu seryjnego wyposażonego w mechaniczny napęd quattro – sportowo, stabilnie, z dobrą trakcją. Zamiast obrotomierza, na tablicy rozdzielczej znajdziemy wskaźnik informujący kierowcę o aktualnym przepływie mocy. Wykresy po bokach pokazują stan napełnienia zbiornika wodoru i stan ładowania akumulatora. Grafiki na monitorze MMI wizualizują przepływ energii. Gdy kierowca naciśnie przycisk EV, pojazd pojedzie korzystając wyłącznie z energii elektrycznej pochodzącej z akumulatora. Przełączając z trybu D na tryb S, zwiększamy moc rekuperacji energii odzyskiwanej podczas hamowania, efektywnie ładując tym samym akumulator podczas sportowej jazdy. Hamowanie odbywa się prawie zawsze w czysto elektryczny sposób. Silniki elektryczne funkcjonują wtedy jako generatory i przetwarzają energię kinetyczną samochodu w prąd elektryczny magazynowany w akumulatorze. Dopiero przy energicznym lub awaryjnym hamowaniu, uaktywniają się dodatkowo cztery hamulce tarczowe. Po prawej stronie pięciodrzwiowego coupé znajduje się pokrywa, a pod nią zawór do tankowania wodoru. Pełne tankowanie H2 trwa tyle samo co tankowanie konwencjonalnego samochodu – około trzech minut. Zbiorniki komunikują się przy tym z dystrybutorem za pośrednictwem działającego na podczerwień punktu dostępu i wymieniają się danymi na temat poziomu ciśnienia i temperatury. Zero emisji zanieczyszczeń Cztery zbiorniki wodoru Audi A7 Sportback h-tron quattro umieszczono pod podłogą bagażnika, przed tylną osią i w tunelu środkowym. Aluminiowy szkielet konstrukcji samochodu pokryty jest od zewnątrz karoserią z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Baki mogą pomieścić ok. pięć kilogramów wodoru pod ciśnieniem 700 barów – wystarczająco dużo, by zagwarantować zasięg ponad 500 km. Według testów spalania paliwa NEDC, Audi A7 Sportback h-tron quattro zużywa zaledwie ok. jednego kilograma wodoru na 100 km – ekwiwalent 3,7 litra benzyny. W określonych, lokalnych warunkach, pojazd ten już dzisiaj nie emituje do atmosfery żadnych zanieczyszczeń. Jeśli zastosuje się w nim odnawialne paliwo wodorowe, będzie mógł jeździć bezemisyjnie również globalnie. Od roku 2013 cztery pierścienie prowadzą w Dolnej Saksonii pilotażową wytwórnię, w której ekologiczna energia wiatru służy do produkcji wodoru w procesie elektrolizy. Obecnie wodór ten jest używany do produkcji syntetycznego metanu (e-gaz Audi). W przyszłości jednak, gdy wytwórnia będzie przyłączona do mającej powstać sieci zaopatrzenia doprowadzającej wodór do stacji paliwowych, bez przeszkód będzie można nim tankować samochody z ogniwami paliwowymi. To rozsądna opcja zrównoważonej mobilności eliminująca emisję spalin do atmosfery. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Sześciomilionowe Audi z napędem quattro · Produkcyjny rekord w Audi · Prawie co drugie Audi wyposażone jest w napęd quattro · Dr Hubert Waltl, szef produkcji w Audi AG podkreśla: „Światowy sukces quattro to zasługa pełnej zaangażowania załogi“ Ingolstadt, 11 lipca 2014 r. Audi świętuje kolejny rekord. Dziś, z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało sześciomilionowe Audi z napędem quattro – niecałe półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym. Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3.0 TDI quattro w kolorze szarym Monsun z efektem metalicznym – pojedzie do zamawiającej go rodziny z USA. Nowy rekord produkcyjny dowodzi światowego sukcesu Audi quattro. Od czasów pierwszego Audi quattro ze stałym napędem na cztery koła z roku 1980, to techniczne rozwiązanie opanowało drogi na całym świecie. Dzięki blisko 170 wariantom quattro, spośród wszystkich producentów segmentu premium to Audi oferuje w tej chwili największy wybór modeli z napędem na cztery koła. „Dynamika i sportowy duch, najwyższa techniczna precyzja i bezpieczeństwo jazdy – to właśnie quattro spod znaku czterech pierścieni. Przed ponad 30 laty takie rozwiązanie uchodziło za osiągnięcie pionierskie, dziś jest synonimem postępu technicznego“ – mówi dr Hubert Waltl, szef produkcji Audi AG. Niedawno, w lutym 2013, Audi fetowało pięciomilionowe Audi ze stałym napędem na cztery koła. Po niespełna półtora roku, koncern przekroczył liczbę sześciu milionów. „Sześć milionów samochodów marki Audi z napędem quattro to doskonały wynik! 30 lat sukcesu quattro to również zasługa naszej pełnej zaangażowania załogi, która konsekwentnie i efektywnie realizuje założenia systemu produkcji Audi.“ „Wiedza pracowników na temat napędu na cztery koła jest naprawdę imponująca. Jasno pokazuje naszą ‚przewagę dzięki technice‘ i wydatnie przyczynia się do budowy wizerunku naszej marki“ – mówi Peter Mosch, przewodniczący Rady Zakładowej Audi. „Bez wykwalifikowanej i elastycznej załogi, nie osiągnęlibyśmy tak dobrego wyniku w tak krótkim czasie.“ W roku 2013 Audi wyprodukowało 710 095 samochodów z napędem quattro. W obu niemieckich zakładach produkcyjnych, w Ingolstadt i w Neckarsulm, każdego dnia zjeżdża z taśmy około 2000 modeli Audi z napędem tego typu. Stały napęd na cztery koła z roku na rok coraz bardziej podbija serca klientów na całym świecie. W roku 2013, 44 procent wszystkich klientów Audi wybrało model quattro. Żaden inny producent samochodów segmentu premium nie może pochwalić się większą sprzedażą aut z napędem na cztery koła. Najczęściej sprzedawany model quattro to Audi Q5, a zaraz potem Audi A4. Audi z takim właśnie rodzajem napędu najlepiej sprzedają się w USA, Kanadzie, Rosji i na rynkach Bliskiego Wschodu. Dobre wyniki handlowe notowane są również w Niemczech. W pierwszym półroczu 2014, Audi wyprodukowało dla niemieckiego rynku prawie 61 150 samochodów z napędem quattro. Dzięki blisko 170 modelom quattro – uwzględniając różne rodzaje nadwozia, silniki i skrzynie biegów – marka Audi oferuje największy wybór spośród wszystkich producentów samochodów segmentu premium. Technika quattro jest dostępna we wszystkich rodzinach modelowych. Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro. Legendarny już sposób napędu na cztery koła po raz pierwszy został zaprezentowany w historycznym modelu quattro, na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, w 1980 roku. Samochód ten, pierwotnie zaplanowany jako krótka seria, w gamie modelowej czterech pierścieni funkcjonował aż do 1991 roku. Przez cały ten czas i przez lata następne napęd quattro był i jest ciągle udoskonalany. Do międzynarodowej sławy napędu quattro przyczyniły się także wszystkim znane kampanie reklamowe i sukcesy w sportach motorowych. Spot telewizyjny, w którym Audi 100 CS o własnych siłach podjeżdża w górę skoczni narciarskiej w fińskiej miejscowości Kaipola, to od prawie 30 lat kultowy film reklamowy. Niezapomniana jest także tryumfalna jazda Waltera Röhrla z roku 1987. Za kierownicą Audi Sport quattro S1, Röhrl ustanowił wówczas rekord wjazdu na górę Pikes Peak w Kolorado/USA. Na imponujące wyniki Audi w sportach motorowych składają się cztery tytuły w rajdowych mistrzostwach świata, trzy zwycięstwa w wyścigu górskim Pikes Peak, jedno mistrzostwo w klasyfikacji kierowców i klasyfikacji producentów w TransAm, dwa tytuły w DTM, dziesięć zwycięstw w narodowych mistrzostwach samochodów superturystycznych i jeden puchar świata w wyścigach samochodów turystycznych. Po wprowadzeniu w 1998 roku zakazu używania przez producentów napędu na cztery koła w kategorii samochodów turystycznych, samochód wyścigowy marki Audi z napędem na cztery koła powrócił na tor dopiero w 2012 roku. Audi R18 e-tron quattro hybrid zdobyło wówczas od razu podwójne zwycięstwo w wyścigu 24 h Le Mans. Dwa kolejne tryumfy świętowano w kolejnych latach - 2013 i 2014. W Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA - WEC) hybryda Audi zdobyła w 2012 i 2013 roku tytuł mistrzowski zarówno w kategorii kierowców, jak i producentów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Audi Land of quattro Alpen Tour
  8. Zakończony sukcesem dzień testowy Audi R18 e-tron quattro w Le Mans · Albuquerque i Bonanomi najszybszymi kierowcami ze stajni Audi · Wszechstronnie przygotowane trzy sportowe hybrydy czterech pierścieni · Audi Sport Team Joest gromadzi cenne dane, przydatne podczas tygodnia wyścigów Ingolstadt/Le Mans, 2 czerwca 2014 r. Audi w pełni wykorzystało możliwość testów torowych przed rozgrywanym na „Circuit des 24 Heures“ dwudziestoczterogodzinnym wyścigiem w Le Mans. Trzy egzemplarze R18 e-tron quattro, w 284 okrążeniach pokonały w sumie 3870 kilometrów, przygotowując się w ten sposób do 82. edycji należącej do klasyki wyścigów długodystansowych imprezy, która rozegra się już 14 i 15 czerwca. Osiem godzin testów nad rzeką Sarthe okazało się być bardzo cennymi dla Audi. W ciągu czterech przedpołudniowych godzin zespoły: Lucas di Grassi, Loïc Duval, Tom Kristensen w bolidzie nr 1, Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer w samochodzie nr 2 oraz z numerem startowym 3: Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi, zrealizowały zadania związane z ostatecznym dograniem wszystkich szczegółów przed wyścigiem. Obok finalnej konfiguracji aerodynamicznej, sprawdzono m.in. mechaniczną przyczepność pojazdów. Ponadto wszystkich ośmiu kierowców miało po raz pierwszy możliwość, by w Le Mans dopasować swoje pojazdy oraz swój indywidualny styl jazdy do zakładanych celów wynikających z regulaminowych wytycznych określających dopuszczalne zużycie energii dla każdego odcinka z osobna. Wczoraj, w godzinach przedpołudniowych, Marco Bonanomi „wykręcił” najlepszy czas treningowy, pokonując jedno okrążenie w 3 minuty i 23,799 sekundy. Podczas przejechanych w niedzielne przedpołudnie 125 okrążeń (1703,625 km), kierowcy Audi tak precyzyjnie wypełnili wytyczne inżynierów, że wszystkie trzy zespoły mogły wykorzystać godziny popołudniowe na intensywne, kompleksowe testy ogumienia. Ich celem było sprawdzenie zachowania na długich dystansach całkowicie nowej generacji opon. Trzy czerwone flagi pokazane przez sędziów podczas sesji testowej tylko nieznacznie zakłóciły jej rytm. Po 159 okrążeniach, Audi mogło pochwalić się aż 3870 kilometrami i 636 metrami pokonanego na torze dystansu. Trening zakończył się zajęciem przez najlepszą z załóg Audi - Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi - trzeciej pozycji. „Kierowcy Audi Sport Team Joest i wszyscy pracownicy Audi Sport, w całości zrealizowali ambitny program testowy. Wykonali kawał dobrej roboty.“ – powiedział po zakończeniu sesji szef Audi-Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Wszystkie załogi spełniły nasze oczekiwania. W tygodniu, który pozostał nam do wyścigu głównego, będziemy oceniać zebrane dane po to, by wszystkie nasze pojazdy miały ustawione optymalne parametry.“ Na koniec dnia testów, Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport, również wyraził swoje zadowolenie: „Wypełniliśmy długi i szczegółowy program testów. Dziękuję wszystkim zaangażowanym osobom, mającym za sobą bardzo trudne tygodnie i miesiące. Tydzień wyścigów zaczynamy z uczuciem, że jesteśmy dobrze przygotowani. Wiemy, jak trudno będzie w tym roku w Le Mans. Teraz wszyscy kierujemy nasze wysiłki na wielki cel rysujący się przed nami – za dwa tygodnie będziemy walczyć o zwycięstwo.“ Wynik dnia testowego (Część 1 i Część 2 łącznie) 1. Buemi/Davidson/Lapierre (Toyota), 3.23,014 min. 2. Nakajima/Sarrazin/Wurz (Toyota), 3.23,156 min. 3. Albuquerque/Bonanomi (Audi R18 e-tron quattro), 3.23,799 min. 4. Di Grassi/Duval/Kristensen (Audi R18 e-tron quattro), 3.24,453 min. 5. Dumas/Jani/Lieb (Porsche), 3.24,692 min. 6. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro), 3.24,757 min. 7. Bernhard/Hartley/Webber (Porsche), 3.24,911 min. 8. Beche/Heidfeld/Prost (Rebellion-Toyota), 3.31,700 min. 9. Belicchi/Kraihamer/Leimer (Rebellion-Toyota), 3.33,043 min. 10. Canal/Pla/Rusinov (Morgan-Nissan), 3.37,795 min. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Audi A3 clubsport quattro concept video trailer
  10. Audi A3 clubsport quattro concept driving footage
  11. Audi A3 Clubsport quattro Concept (2014)
  12. Audi R18 e-tron quattro gotowe do oficjalnego dnia testów w Le Mans · Jedyna okazja wypróbowania toru przed wyścigiem · Przygotowanie hybrydowego samochodu sportowego było w tym roku jeszcze bardziej skomplikowane · Ośmiu kierowców Audi wystartuje w trzech samochodach wyścigowych Ingolstadt, 27 maja 2014 r. Pierwszy czerwca to dzień próby generalnej dla nowej generacji Audi R18 e-tron quattro. Tradycyjnie, oficjalny dzień testowy w Le Mans jest dla wszystkich zespołów jedyną okazją na przygotowanie samochodów do wymogów toru, tuż przed rozpoczęciem pełnego różnych wydarzeń tygodnia poprzedzającego wyścig. Liczący 13 kilometrów i 629 metry tor La Sarthe jest legendarny. Długie odcinki na których rozgrywa się sławny 24-godzinny wyścig („Circuit des 24 Heures”) to drogi publiczne, zamknięte dla ruchu w dniu jazd próbnych i przez cały tydzień imprez z nim związanych. „To powód, dla którego precyzyjne wykorzystanie cennego czasu, w sposób wydajny, systematyczny i dokładnie przygotowany jest szczególnie ważne” - mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Pierwszego czerwca będziemy mieli do dyspozycji osiem godzin testów, a program prób jest bardzo napięty. Z uwagi na nowe przepisy, musimy w tym roku uwzględnić jeszcze więcej czynników niż w latach poprzednich. Poza zestawem wcześniej zaplanowanych działań, będziemy również badać osiąganie na torze założonych celów związanych ze zużyciem paliwa.” Lucas di Grassi, Loïc Duval i Tom Kristensen; Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer oraz Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi, jadąc trzema różnymi bolidami, będą wypełniać założenia tego samego programu testów stworzonego przez Audi Sport. Od kinematyki zawieszenia po układ hybrydowy, od silnika po aerodynamikę, od różnorodnych sterowników po opony - testy zostaną rozłożone na trzy samochody R18 e-tron quattro po to, by stworzyć solidną bazę danych, z której potem będzie mógł korzystać cały team. W tym roku kierowcy wyścigowi i przygotowujący bolidy inżynierowie muszą stawić czoła dodatkowym wymogom. Każdy samochód R18 e-tron quattro może zużyć tylko 138,7 megadżuli energii na jedno okrążenie, co odpowiada 3,95 litrom oleju napędowego. Organizatorzy wyścigu będą otrzymywać dane dotyczące zużycia w czasie rzeczywistym, co pozwoli im monitorować spełnienie tego obostrzenia przez wszystkie samochody LMP1. „Podczas prób na torze oraz w pierwszej i drugiej tegorocznej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA - WEC w Silverstone i w Spa, przekonaliśmy się, że nowe przepisy wymagają od nas nauczenia się wielu rzeczy na nowo.” - mówi Chris Reinke, szef LMP w Audi Sport. „W tej chwili zapoznajemy się w praktyce z wymaganiami nowych przepisów i poznajemy specyfikę samochodów w rzeczywistych warunkach 24-godzinnego wyścigu w Le Mans.” Dwa tygodnie po testach, Audi wystartuje w słynnym 24-godzinnym wyścigu na zachodzie Francji, w którym zwyciężało już 12 razy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. Audi prezentuje nowy model R18 e-tron quattro · Spektakularny przejazd ulicami Le Mans · Nowe malowanie i większa pojemność silnika · Premierę poprzedziły szczegółowe testy Ingolstadt, 26 marca 2014 r. Tegoroczny sezon wyścigów WEC Audi zapoczątkowało spektakularnym wydarzeniem. Nowe Audi R18 e-tron quattro swoje pierwsze kilometry w Le Mans przejechało nie na legendarnym torze, lecz po drogach publicznych. Tom Kristensen, dziewięciokrotny zwycięzca - rekordzista słynnego wyścigu, hybrydowym bolidem z silnikiem diesla przejechał spod katedry Saint-Julien du Mans w centrum miasta, na słynny tor wyścigowy. W towarzystwie kamer telewizyjnych i fotografów, co zapewniło transmisję na żywo w Internecie, nowy wyścigowy bolid LMP1 marki Audi pokonał około dziesięciokilometrową trasę wiodącą przez śródmieście, zrobił rundę na Circuit Bugatti i przy aplauzie dziennikarzy i gości z całego świata podjechał przed nowoczesne Welcome Center przy torze wyścigowym. „W wyścigach w Le Mans startuję od roku 1997, ale to była dla mnie absolutnie nowe i ekscytujące przeżycie“ – powiedział Tom Kristensen, który w 2006 przejechał przez ulice Paryża rewolucyjnym wówczas Audi R10 TDI, w dniu jego światowej premiery. Poza niecodziennym przejazdem przez miasto, przywodzącym na myśl dawne czasy Le Mans, kiedy to kierowcy osobiście przyjeżdżali tu samochodami biorącymi później udział w wyścigu, Audi zaskoczyło widzów nową stylistyką pojazdu. Podczas światowej premiery tego hybrydowego samochodu sportowego, w grudniu 2013, jego karoseria była jeszcze czarna, wzbogacona o czerwone elementy. Teraz dominują kolory biały, srebrny i czarny, co daje wrażenie lekkości i świeżości. „Kolory mają znaczenie symboliczne“ – wyjaśnia Dirk van Braeckel, manager ds. stylistyki sportu motorowego i projektów specjalnych w Audi. „Srebrny podkreśla sukcesy w wyścigach lat poprzednich. Jako kolor bardzo spokojny, jest bazą naszej stylistyki. Biały, jako drugi kolor, dobrze harmonizuje ze srebrnym i podkreśla lekkość. Symbolizuje napęd hybrydowy. Biel zastosowaliśmy asymetrycznie, by oddać kompleksowość takiego napędu.“ Jest jeszcze kolor czarny, pokrywający przód i tył bolidu oraz ostro zarysowane partie błotników i boków. „Zdecydowaliśmy się na matową czerń, ponieważ doskonale kontrastuje z błyszczącą bielą“ – mówi van Braeckel. Czerń symbolizuje lekką konstrukcję. Wygląd pokrywy silnika przypomina szkielet“. Specjalna czerwień – kolor symbolizujący moc marki Audi – dopełnia całości. Charakterystyczne, odbijające światło powierzchnie, umieszczone wyłącznie tam napisy i emblematy Audi oraz koncepcja stylistyczna zakładająca optyczne wydłużenie pojazdu właśnie przy pomocy barw, to elementy, dzięki którym bolidu R18 e-tron quattro nie sposób pomylić z żadnym innym. „Stylistyka oparta na refleksach świetlnych sprawdza się zwłaszcza w nocnej jeździe i zapewnia widzom dodatkowe wrażenia” – wyjaśnia van Braeckel. „Podłużne malowanie bolidu i tak samo zorientowane grafiki podkreślają prędkość, która jest tak typowa dla Le Mans. Nawet na felgach znajdziemy czerwony element. Dzięki rotacji, daje on bardzo dynamiczny efekt.“ Większa pojemność daje lepszą efektywność Nie tylko stylistyka Audi R18 e-tron quattro zrobiła furorę podczas przejazdu przez Le Mans. Koncern z Ingolstadt, u progu nowej zupełnie nowej ery technologicznej, upublicznił dane techniczne napędu tego wyścigowego samochodu. Pojemność silnika V6 TDI zwiększono z 3,7 do 4 litrów, optymalizując w ten sposób osiągi i tak już bardzo efektywnej jednostki napędowej. Po przetestowaniu różnych systemów pozwalających na odzyskiwanie energii, Audi zdecydowało się stanąć podczas wyścigu w Le Mans w szranki w klasie do dwóch megadżuli energii z rekuperacji. Energia przepływa wyłącznie przez jednostkę napędową składającą się z silnika i generatora (MGU), zamontowaną przy przedniej osi i jest magazynowana w akumulatorze kinetycznym. „Po wielu dokładnych testach zdecydowaliśmy się na zastosowanie tej właśnie koncepcji“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Według nas, zapewnia ona optymalny stosunek efektywności energetycznej, rozmiaru, ciężaru, sprawności, reakcji i właściwości jezdnych oraz korzystnej strategii działania, i to przy dużej żywotności, co jest podstawowym warunkiem sukcesu w Le Mans.“ 28 i 29 marca, Audi R18 e-tron quattro weźmie udział w oficjalnych jazdach testowych Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), które odbędą się w Le Castellet (Francja). Krótko potem, 20 kwietnia, w brytyjskim Silverstone cztery pierścienie rozpoczną tegoroczną walkę o obronę mistrzowskiego tytułu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Audi TT quattro sport concept Więcej zdjęć: Audi TT quattro sport concept fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody · Czterocylindrowy silnik 2.0 TFSI o mocy 420 koni mechanicznych · Imponujący wynik: 210 koni na litr pojemności jednostki napędowej · Prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „ To ekstremalna maszyna sportowa, przeznaczona dla entuzjastów sportów motorowych” Ingolstadt/Genewa, 4 marca 2014 r. Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie koncern z Ingolstadt prezentuje wyjątkowy pojazd koncepcyjny. Audi TT quattro sport concept w czystej postaci ucieleśnia pełen dynamiki potencjał nowego Audi TT. Jego dwulitrowy silnik TFSI generuje moc 309 kW (420 KM), przenoszoną na jezdnię za pomocą napędu na cztery koła quattro. „Koncepcyjne Audi TT quattro sport concept pokazuje wprost, co potrafią rozwiązania techniczne zastosowane w nowym modelu TT, jeśli nadamy im bardziej ekstremalną formę“– tłumaczy prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „To samochód wyścigowy, ekstremalna maszyna sportowa, przeznaczona specjalnie dla naszych klientów – entuzjastów sportów motorowych.“ Napęd Silnik Audi TT quattro sport concept to najmocniejszy punkt tego auta. Jednostka 2.0 TFSI generuje moc 309 kW (420 KM) przy 6700 obr./min. To nowy rekord w kategorii silników dwulitrowych. Moc 155 kW (210 KM) na decymetr sześcienny pojemności skokowej to więcej niż może pochwalić się zwycięzca wyścigu Le Mans z roku 2001, Audi R18, w którym cztery pierścienie po raz pierwszy połączyły turbodoładowanie z bezpośrednim wtryskiem benzyny FSI. W zakresie od 2400 do 6000 obr./min., ta czterocylindrowa jednostka napędowa wytwarza 450 Nm momentu obrotowego, a przy zaledwie 1900 obr./min., już ponad 300 Nm momentu obrotowego. Ciężar samochodu - 1344 kg - sprawia, że Audi TT quattro sport concept to prawdziwy lekkoatleta. Każdy koń mechaniczny ważącego mniej niż 150 kg czterocylindrowego silnika musi poruszyć jedynie 3,2 kg. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 3,7 sekundy. Dr Stefan Knirsch, kierownik ds. rozwoju silników w Audi, tak opisuje zamontowany tam silnik: "Ta wysokiej mocy jednostka napędowa to niezaprzeczalny dowód potencjału naszej serii silników EA888. Wielokrotnie nagradzany motor doskonale spisywał się już w wielu sportowych modelach Audi, a tutaj, w TT quattro sport concept, ukazuje swój cały potencjał. Zdobyte przez nas ponad 35-letnie doświadczenie w produkcji seryjnej turbodoładowanych jednostek napędowych, znalazło odzwierciedlenie w tym właśnie silniku dając optymalną kombinację mocy, dynamiki i efektywności." Bazą dla ogromnych możliwości tej jednostki jest seria produkcyjna silników EA888 trzeciej generacji. Zastosowano w niej szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, np. system zmiennego sterowania zaworami Audi Valvelift System (AVS), wałki rozrządu z możliwością przestawienia dwóch krzywek wlotu, czy podwójny system wtrysku (FSI plus MPI). Dokonano też licznych modyfikacji: m.in zastosowano specjalne aluminiowe tłoki ze zintegrowanymi kanałami chłodzącymi, a wał korbowy wykonano z najtwardszej, kutej stali. Głowicę silnika dostosowano do zwiększonych obciążeń i zwiększonego przepływu gazów. By sprostać podwyższonej mocy, znaną już, kompaktową skrzynię korbową głowicy EA888, która miała cienkie ścianki, zastąpiono skrzynią z twardego odlewu. Efektem myśli racjonalizatorskiej jest również turbosprężarka, w której zastosowano ulepszoną drogę przepływu wirującego powietrza, dzięki czemu wytwarza ona ciśnienie ładowania o wartości do 1,8 bara. Podczas jazdy, czterocylindrowy silnik fascynuje swoim ekstremalnie sportowym charakterem. Jednostka z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem spontanicznie reaguje na dodawanie gazu, osiągając maksymalnie aż 7200 obr./min. Silnik 2.0 TFSI przekazuje moment obrotowy do kompaktowej, automatycznej skrzyni biegów S tronic. Dwusprzęgłowa przekładnia błyskawiczne przełącza biegi, dając w ten sposób znakomite przyśpieszenie. Siły napędowe na jezdnię przenosi stały napęd na cztery koła quattro. By optymalnie rozłozyć ciężar samochodu, elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe z napędem hydraulicznym umieszczono przy tylnej osi. Napęd quattro rozdziela moment obrotowy między osiami, aktywnie go dopasowując w czasie tysięcznych sekundy i czyniąc w ten sposób samochód bardzo dynamicznym. Podwozie Audi TT quattro sport concept, dzięki swemu zaawansowanemu podwoziu zapewnia wysoką precyzję prowadzenia. Zawieszenie przednie to konstrukcja McPhersona z aluminiowymi komponentami. Zwarte zestrojenie pojazdu wpłynęło na umieszczenie nadwozia niżej niż w seryjnych modelach TT. 54 procent ciężaru spoczywa na osi przedniej, 46 procent na tylnej. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC, który można częściowo lub całkowicie wyłączyć, doskonale uzupełnia sportowe właściwości podwozia. Podczas pokonywania zakrętów uaktywnia się selektywne sterowanie rozkładem momentu obrotowego. Zależnie od potrzeby, moment przekazywany jest z kół toczących się po wewnętrznej stronie zakrętu, na koła zewnętrzne. Dzięki takiemu podziałowi, pojazd wchodzi w zakręt bardzo lekko, precyzyjnie i spokojnie, ułatwiając kierowcy wykonywanie manewru. Zyskuje jednocześnie na dynamice i stabilności. Karoseria Decydującą rolę w zachowaniu zasady lekkiej konstrukcji w Audi TT quattro sport concept odgrywa karoseria bazująca na zastosowanej tu koncepcji modułowej, poprzecznej budowy płyty podłogowej (MQB). Jej hybrydowa konstrukcja reprezentuje najwyższy stopień rozwoju karoserii typu Audi Space Frame (ASF). Dodatkowo, w porównaniu do seryjnego modelu TT drugiej generacji, udało się jeszcze bardziej obniżyć środek ciężkości pojazdu. Przednia część karoserii to stal. Podłoga przedziału pasażerskiego zawiera elementy wykonane z twardych, hartowanych stopów stali, które dzięki swej wysokiej wytrzymałości mogą mieć cienkie ściany, a tym samym mniej ważyć. Górna część przedziału, cała warstwa zewnętrzna karoserii oraz drzwi i pokrywy wykonano z aluminium w trzech typowych dla Audi formach: węzłów odlewanych, tłoczonych profili i blach. Stylistyka zewnętrzna Z przodu pojazdu koncepcyjnego dominują płaskie reflektory diodowe Matrix LED i szeroka, pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe. Jej wyraziste obramowanie zdobi u dołu emblemat quattro. Oczka ciemnej siatki grilla mają kształt rombów. Masywne wloty powietrza, także z kratownicą o oczkach w kształcie rombów i mocno zarysowanych krawędziach, przypominają airboxy. To nawiązanie do kluczowego elementu języka stylistycznego nowego Audi TT: elementy takie jak okna i wnęki kół sprawiają wrażenie niezależnych brył geometrycznych i tworzą charakterystyczne napięcie. Koncepcyjne Audi TT quattro sport concept ma 20-calowe, mocowane centralnie koła i opony typu pół-slick. Wysuniety znacznie do przodu dyfuzor z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP), spina przód od spodu i zwiększa siłę nacisku na przednią oś. Sylwetka polakierowanego w całości na kolor biały z efektem kryształowym Audi TT quattro sport concept, z każdej strony sprawia wrażenie atletycznej i dynamicznej. Cechą typową dla modeli TT jest to, że wnęki kół tworzą klasyczne półokręgi. Po każdej stronie są o 30 mm szersze niż w seryjnym odpowiedniku. Dzięki temu, pojazd pewnie stoi na drodze. Przednie i tylne wnęki są połączone nisko przebiegającymi, wyrazistymi listwami progowymi wykonanymi z CRP. Całość, wraz z przednim i tylnym dyfuzorem tworzy bardzo aerodynamiczny kontur. Z tyłu szeroki, wyraźnie podzielony na sześć sekcji i wystający poza sylwetkę pojazdu dyfuzor wykonany z CRP podkreśla wyczynowy charakter Audi TT quattro sport concept. Dwie duże, okrągłe końcówki rur wydechowych umieszczone w obrębie dyfuzora, przesunięto bardziej ku jego zewnętrznym krawędziom. Po bokach, poniżej tylnych świateł, umieszczono spore wyloty powietrza. Duże, zamontowane na stałe skrzydło spojlera zwiększa docisk tylnej części pojazdu. Stylistyka wnętrza Wnętrze zredukowano do najistotniejszych elementów i odchudzono z licznych części zbędnych na torze wyścigowym. W obudowach drzwi zrezygnowano z podłokietników i głośników. We wnętrzu samochodu dominuje Alcantara. Wyraźny, umieszczony po przekątnej pas tego materiału służy do domykania drzwi. Klamki są filigranowych rozmiarów. Siedzenia to nisko zamontowane kubełkowe fotele wyścigowe z czarnymi czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa i z białymi kontrastującymi paskami. W bagażniku umieszczono dwa kaski wyścigowe. Podobnie jak w modelu TT produkcji seryjnej, cała koncepcja obsługa koncentruje się wyłącznie na potrzebach kierowcy. Osoba prowadząca Audi TT quattro sport concept siedzi za kompaktową kierownicą, której masywne koło jest spłaszczone u dołu. Na ramionach kierownicy, obok czerwonego przycisku Start-Stop, znajdują się przyciski i pokrętła obsługi Audi virtual cockpit. Po odpowiednim uruchomieniu przycisku ukazuje się cyfrowa tablica rozdzielcza o przekątnej 12,3 cala, prezentująca różne informacje. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Audi TT quattro Sport Concept (2014)
  16. Audi A4 z twarzą Quattro? Zobacz najnowsze wizualizacje A może wyodrębnią takim wyglądem wszystkie modele z napędem quattro? Choć wolałbym widzieć taką stylistykę w osobnym modelu, będącym duchowym następcą oryginalnego quattro
  17. The Inner Workings of Audi Tradition - /INSIDE QUATTRO
  18. quattro na Stadionie Narodowym - Audi partnerem projektu „Zimowy Narodowy” - Ekspozycja Audi quattro na Stadionie Narodowym w Warszawie - Możliwość jazd testowych wybranymi modelami Poznań, 21 stycznia 2014 r. Audi zostało oficjalnym partnerem projektu „Zimowy Narodowy”, czyli cyklu zimowych imprez pozwalających na korzystanie z utworzonego na płycie Stadionu Narodowego w Warszawie lodowiska oraz zbudowanych obok toru rolkowego, boisk do badmingtona i skateparku. W ramach przedsięwzięcia, Audi wyeksponuje na Stadionie Narodowym samochody z napędem quattro i umożliwi jazdy testowe wybranymi autami z takim właśnie napędem. „Zimowy Narodowy” to projekt zrodzony z pomysłu jak wykorzystać potencjał Stadionu Narodowego przez 365 dni w roku. W jego ramach powstało m.in. największe w Polsce lodowisko i szereg innych atrakcji: tor do jazdy na rolkach i na longboardzie, skatepark czy boiska do badmingtona. „Zima to pora roku, podczas której najłatwiej docenić napęd na cztery koła. Stąd obecność quattro na „Zimowym Narodowym” – mówi Wojciech Usak – dyrektor marketingu Audi. „Przedstawiamy tu całą gamę samochodów z napędem na cztery koła quattro, włącznie ze sportowymi wersjami RS. To pojazdy, które świetnie radzą sobie w każdych warunkach, o czym kierowcy przekonują się od ponad trzydziestu lat. Teraz osoby zainteresowane techniką quattro, odwiedzając naszą ekspozycję na „Zimowym Narodowym”, będą mogły przetestować auto z tym napędem – dodaje Wojciech Usak. Samochody z napędem na cztery koła to sztandarowy produkt koncernu z Ingolstadt. Dla Audi, quattro to coś więcej niż rozwiązanie techniczne – to filozofia. Pojęcie to jest symbolem bezpiecznej i sportowej jazdy, wysokich kompetencji technicznych i dynamicznego stylu życia. W roku 2013, z taśm produkcyjnych zjechał pięciomilionowy model quattro. Dzięki temu, cztery ringi mają na swoim koncie więcej sprzedanych pojazdów z napędem na cztery koła niż jakakolwiek inna marka premium. Audi oferuje zdecydowanie najszerszą w segmencie premium paletę takich pojazdów. Audi Q7, R8, A4 allroad, A6 allroad oraz wszystkie modele S i RS, dostępne są wyłącznie z napędem quattro. We wszystkich innych, Audi oferuje go opcjonalnie. Jeśli uwzględnić dostępne obecnie typy karoserii, silniki i skrzynie biegów, to otrzymamy ofertę ponad 160 różnych wariantów wyposażonych w taki napęd. Polscy klienci coraz częściej wybierają auta typu quattro, decydując się również na najmocniejsze, sportowe wersje poszczególnych modeli – S i RS. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. Dwumiejscowe coupe o bardzo ciekawej stylistyce jak na swoją premierę 1991 Audi Quattro Spyder [zapomniane koncepty] Ť AUTOKULT.pl
  20. przemo80b4

    1991 Audi Avus Quattro

    Audi Avus Quattro – koncepcyjny supersamochód Audi zaprezentowany w 1991 roku, miesiąc po prezentacji modelu Quattro Spyder na targach motoryzacyjnych w Tokio. Jest to futurystyczny supersamochód z silnikiem W12, aluminiową karoserią i napędem na cztery koła. od początku zakładano iż nie będzie to samochód produkowany nawet w śladowej ilości, był to raczej pokaz umiejętności i techniki inżynierów z Audi. Jednak ciekawostkami zastosowanymi w tym modelu (Aluminiowe nadwozie czy silnik W12) zastosowano w późniejszym modelu Audi A8. (źródło wikipedia) 1991 Audi Avus Quattro [zapomniane koncepty] Ť AUTOKULT.pl
  21. 500 hp Audi S4 quattro vs 12"+ of fresh snow!
  22. Audi Sport quattro Laserlight Concept (2014)
×