Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'przewagę' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 3 wyniki

  1. Audi powiększa swoją techniczną przewagę, pracując nad laserowymi reflektorami Matrix wysokiej rozdzielczości - Laserowe reflektory Matrix optymalnie oświetlają drogę - Nowe funkcje asystenta świateł - Współpraca z wyspecjalizowanymi partnerami w ramach projektu iLaS Ingolstadt, 28 kwietnia 2015 r. Audi powiększa swoją konkurencyjną przewagę na polu oświetlenia samochodowego. W projekcie „inteligentne światło laserowe dla kompaktowych i adaptacyjnych reflektorów wysokiej rozdzielczości" (iLaS), cztery pierścienie wspólnie z partnerami z sektora przemysłowego i naukowego, pracują nad reflektorem przyszłości. Dzięki laserowej technice Matrix wysokiej rozdzielczości, oświetlenie drogi jest jeszcze bardziej elastyczne i uniwersalne, niezależnie od sytuacji. Technika laserowa Matrix to bazujące na wiązce laserowej światła drogowe, po raz pierwszy zastosowane w roku 2014, w modelu Audi R8 LMX. Technika projekcji intensywnego, laserowego światła po raz pierwszy znalazła tu zastosowanie w kompaktowym, ale wyjątkowo wydajnym reflektorze. W rozwiązaniu tym, bardzo szybko poruszające się mikrolustro odbija światło lasera. Przy niewielkich prędkościach, światło rozprowadzane jest na większej powierzchni, a promień oświetlenia drogi jest szeroki. Przy większych prędkościach, kąt padania światła jest mniejszy, a jego intensywność i zakres wyraźnie większe. To ogromna zaleta podczas jazdy po autostradzie. Dodatkowo, wiązka światła może być precyzyjnie ukierunkowana. Oznacza to, że oświetleniem poszczególnych stref można sterować, kontrolując moment dopływania światła do tych konkretnych obszarów. Nowością jest także inteligentne i błyskawiczne włączanie i wyłączanie diod laserowych w zależności od pozycji lusterka. Pociąga to za sobą dynamiczną zmianę szerokości wiązki światła. Podobnie jak dzieje się to w przypadku aktualnie montowanych w samochodach reflektorów Matrix LED, ulica zawsze jest jasno oświetlona, a jednocześnie inni uczestnicy ruchu nie są oślepiani. W czym zatem tkwi różnica? Laserowa technika Matrix daje światło w wyższej rozdzielczości, reagujące bardziej dynamicznie. Jego moc i możliwości są zatem lepiej wykorzystane, co prowadzi do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W Matrix Laser, niebieskie, laserowe diody produkowane i dostarczane przez firmę OSRAM, swoim światłem o długości fali 450 nanometrów oświetlają trzymilimetrowe, szybko poruszające się lustro. Lustro odbija niebieskie światło lasera, kieruje je do konwertera zmieniającego je w światło białe, a następnie kierującego je na drogę. Wyjątkowo odporne i trwałe lustro firmy Bosch, to mikroskopijny, elektryczno-optyczny system mechaniczny bazujący na technologii krzemowej. Audi od wielu lat jest liderem pod względem oświetlenia samochodowego. Najważniejsze, wdrożone przez koncern z Ingolstadt innowacje to: - 2003: Audi A8 ze światłami adaptacyjnym (adaptive light) - 2004: Audi A8 W12 z diodowymi światłami do jazdy w dzień - 2008: Audi R8 z całkowicie diodowymi reflektorami - 2010: Audi A8 z reflektorami wykorzystującymi dane dostarczane przez system nawigacji - 2012: Audi R8 z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania - 2013: Audi R8 z reflektorami Matrix LED - 2014: Audi R8 LMX z laserowymi światłami drogowymi W ramach rozpisanego na trzy lata projektu „iLaS”, Audi ściśle współpracuje z następującymi partnerami: Bosch, Osram oraz Instytut Techniki Świetlnej (LTI) Instytutu Technologii (KIT) w Karlsruhe. Projekt jest wspierany przez Niemieckie Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. BMW serii 5 powiększa przewagę nad rywalami w dziedzinie wydajności. Z całą pewnością nie jest to jedyna zaleta tej serii modelowej, ale jednym z powodów, dla których BMW serii 5 jest liderem i bestsellerem w swym segmencie, jest wyjątkowa wydajność. Nowej generacji dwulitrowe silniki wysokoprężne modeli 518d i 520d z technologią BMW TwinPower Turbo jeszcze bardziej uwypuklają tę cechę: pozwalają na jeszcze większą radość z jazdy przy jeszcze niższych wartościach zużycia paliwa i emisji CO2. BMW 520d deklasuje swych segmentowych rywali w wyścigu o najwyższą efektywność napędu: moc maksymalna wzrasta do 140 kW/190 KM, a średnie zużycie paliwa spada do zaledwie 4,1 l/100 km – a tym samym emisja CO2 do 109 g/km. Więcej zdjęć: BMW 5 fot. BMW Group - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowy bazowy silnik wysokoprężny w modelach BMW 518d limuzyna i BMW 518d Touring rozwija obecnie moc 110 kW/150 KM oraz maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Mocniejszy wariant tego samego silnika, znajdujący zastosowanie w modelach BMW 520d limuzyna oraz BMW 520d Touring (a także ich wariantach z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive) – odpowiednio 140 kW/190 KM i aż 400 Nm. Przekonstruowano także 8-stopniową skrzynię automatyczną Steptronic, dostępną opcjonalnie w modelach z napędem na tylne koła i seryjną w modelach xDrive. Te kolejne kamienie milowe na drodze ku maksymalizacji wydajności są wynikiem nieprzerwanie prowadzonych prac pod hasłem BMW EfficientDynamics, a dotyczących optymalizacji silników spalinowych i innych podzespołów aut – w tym m.in. technologii BMW TwinPower Turbo, 8-biegowych skrzyń automatycznych Steptronic, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, odzyskiwania energii hamowania i innych. Wzorcowa efektywność systemów składających się na BMW EfficientDynamics jest składową wielkiego sukcesu i przełomowego charakteru BMW serii 5 – obok stylistyki, zarazem eleganckiej i sportowej, nowoczesnej funkcjonalności z innowacyjnym wyświetlaczem i elementami sterująco-kontrolnymi i systemami wsparcia kierowcy z palety BMW ConnectedDrive, a także znakomitej technologicznie i charakterologicznie konstrukcji układu jezdnego. Do uzyskania i utrzymania pozycji lidera segmentu przyczyniają się także dodatkowe innowacje, jak tryb pracy samochodu ECO PRO czy funkcja Auto Start Stop (dostępna także z automatyczną skrzynią biegów). Nowa generacja silników, nowe wzorce wydajności. Nowe 4-cylindrowe silniki turbodieslowskie są kolejnym i konsekwentnym etapem na tej drodze. Oba pochodzą z nowej, modularnej rodziny silników BMW Group i wyposażone są w najnowsze wcielenie technologii BMW TwinPower Turbo. W konstrukcji samych silników pojawiły się aluminiowe skrzynie korbowe z termicznie łączonymi tulejami cylindrowymi (dla obniżenia tarcia wewnętrznego), zintegrowane wałki wyrównoważające – oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii dolotu oraz ponownie zoptymalizowane systemy wtrysku common rail. Efekty to wzrost mocy i momentu obrotowego, jeszcze szybsze reakcje na gaz i wysokoobrotowy charakter – przy równoczesnym obniżeniu spalania i emisji CO2, a także redukcji masy własnej (o 2 kg) i poprawie komfortu akustycznego. Więcej radości z jazdy. Oba silniki uzyskują swe moce maksymalne – 110 kW/140 KM i 140 kW/190 KM przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy – 360 Nm i 400 Nm – rozwijają w przedziale między 1750 a 2500 obr./min. Wzrost mocy i momentu obrotowego ma wyraźny wpływ na sportową charakterystykę modeli BMW 518d i BMW 520d oraz BMW 520d xDrive. Wszystkie warianty modelowe i nadwoziowe – a więc i w wersjach limuzyna, i kombi (Touring), z napędem na tylne koła oraz z napędem na 4 koła xDrive – osiągają obecnie 100 km/h w czasie lepszym o 0,2 s od swych odpowiedników z poprzednią generacją napędów. Z manualną 6-stopniową skrzynią biegów seryjną w modelach BMW 518d, BMW 518d Touring, BMW 520d i BMW 520d Touring nowe wartości przyspieszeń to odpowiednio 9,5 s/9,9 s/7,9 s/8,1 s. Dla wersji BMW 520d xDrive oraz BMW 520d xDrive Touring (seryjnie z automatyczną skrzynią biegów Steptronic) – 7,9 i 8,2 s. Mimo wyraźnej poprawy dynamiki, auta zużywają mniej paliwa. Wartości zużycia paliwa i emisji CO2 natomiast wynoszą dla BMW 518d i BMW 518d Touring odpowiednio (w zależności od zastosowanego ogumienia): 4,7-4,3 l/100 km i 5,0-4,7 l/100 km, a emisja CO2 to 124-114 g/km i 132-122 g/km. Dla BMW 520d i BMW 520d Touring wartości te są niemal identyczne: 4,7-4,3 l/100 km (124-114 g/km) i 5,0-4,6 l/100 km (132-122 g/km). Wszystkie wyniki dla Nowego Europejskiego Testu Zużycia Paliwa. Optymalizacja 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów Steptronic dotyczyła precyzyjnego dostosowania przekładni do charakteru nowych jednostek napędowych, szczególnie pod względem przyczyniania się do dalszej poprawy osiągów i wydajności, ale również poprawy współpracy w zakresie akustyki i wytwarzania wibracji. Nowa odmiana skrzyni Steptronic została również wzbogacona o tzw. przewidywanie wyboru przełożenia w oparciu o współpracę z najnowszą generacją nawigacji, nawet jeśli system nie prowadzi kierowcy do celu. Polega ona na dostosowywaniu strategii wykorzystania biegów do sytuacji drogowej, zbliżających się elementów drogi, podawanej przez aktywny system powiadamiania o ruchu drogowym gęstości ruchu lub np. zbliżaniu się do korka czy innej przeszkody, zjazdu lub podjazdu. W każdym przypadku cel jest jeden: optymalne wykorzystanie paliwa bądź energii odzyskiwanej z hamowania silnikiem, co pozwala także na np. unikanie niepotrzebnych zmian biegów, gdy z nawigacji wiadomo, że zaraz za pokonywanym zakrętem jest kolejny zakręt lub skrzyżowanie z koniecznością przyhamowania. Źródło: BMW Group
  3. kalin

    zaznaczanie

    jak zaznacza sie piórem i jaka ma to przewagę nad lassem
×