Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'przestrzeń' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 5 wyników

  1. Nowa SKODA Superb Combi: kosmiczna przestrzeń i topowe technologie ŠKODA po raz kolejny zapracowuje na uznanie swoją nową ŠKODĄ Superb. Wersja kombi flagowego modelu czeskiego producenta pojawi się na rynku już we wrześniu, zaledwie kilka miesięcy po debiucie limuzyny. Ta wschodząca gwiazda swojego segmentu wyznacza nowe standardy w takich wymiarach jak przestrzeń, komfort, bezpieczeństwo, multimedia oraz przyjazność dla środowiska. Nowa ŠKODA Superb Combi została oparta na innowacyjnej technologii MQB, której zawdzięcza ponownie największy bagażnik oraz największą przestrzeń we wnętrzu w swojej klasie. Całkowita pojemność bagażnika wynosi prawie 2 000 litrów. Jednocześnie nowa linia designu ŠKODY zmieniła model Superb w naładowany emocjami samochód wyższej klasy, który dzięki swojemu niezwykle bogatemu wyposażeniu standardowemu i opcjonalnemu oferuje doskonałą równowagę między funkcjonalnością, emocjami a estetyką. „W nowej ŠKODZIE Superb Combi rozwinęliśmy jej dotychczasowe atuty, a konkurencji po raz kolejny podnieśliśmy poprzeczkę. Wyrazistą, dynamiczną stylistyką modelu Superb podkreślamy nasze kompetencje w zakresie tworzenia samochodów wyższej klasy” - mówi dr Frank Welsch, członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego. „Estetyka, technologie na najwyższym poziomie i największa ilość korzyści praktycznych połączone razem sprawiają, że nowy Superb Combi to wybitny samochód w swoim segmencie, który będzie przyciągać nowych Klientów do naszej marki” - mówi Welsch. ŠKODA Superb w nadwoziu kombi zadebiutowała w 2009 roku. Dotąd sprzedano jej ponad 200 000 sztuk na całym świecie, co stanowi 35% wszystkich sprzedanych modeli Superb w okresie od 2009 do teraz. Mode ten oferuje najwięcej przestrzeni w swoim segmencie. Rozstaw osi został zwiększony o 80 mm - do 2 841 mm, a rozstaw kół zwiększony do 1 584 mm z przodu i do 1 572 mm z tyłu. Efekt: jeszcze więcej przestrzeni wewnątrz. Kierowca i pasażer mają teraz o 39 mm więcej miejsca na łokcie niż dotąd. Wysokość wewnątrz wynosi 995 mm z przodu i 1 001 mm z tyłu - więcej niż w jakimkolwiek innym modelu w tym segmencie. Pasażerowie z tyłu mają aż 157 mm na kolana – to około dwukrotnie więcej niż w konkurencyjnym samochodzie, który jest najbliżej tego wyniku. Miejsce na łokcie z tyłu zostało powiększone o aż 70 mm. Przestrzeń bagażnika również wyznacza nowe standardy: 660 litrów, co stanowi wzrost o 27 litrów w porównaniu do poprzednika. Po złożeniu tylnych siedzeń objętość przestrzeni bagażnika staje się faktycznie kosmiczna, osiągając imponujące 1 950 litrów. ŠKODA Superb Combi naprawdę oferuje wymiary charakteryzujące dotąd wyższą klasę średnią. Nowy, ekscytujący design ŠKODY Superb Combi tworzy mocny przekaz - jest nowoczesny i naładowany emocjami, tak bardzo, jak nigdy dotąd. Trudno wskazać model tej klasy, który miałby tyle dynamicznej elegancji co nowa flagowa ŠKODA. Wykorzystanie MQB odgrywa również kluczową rolę, jeśli chodzi o stylistykę: większy rozstaw osi, zmniejszony zwis przedni, a także poszerzony rozstaw kół zapewniają wyważone proporcje i kształtują bardzo dynamiczne i sportowe wrażenia. Zwiększona długość samochodu w połączeniu z wyżej wspomnianymi zmianami oraz efektowną linią dachu i stromo pochyloną tylną szybą, sprawiają, że sylwetka modelu prezentuje się jako pewna siebie, perfekcyjna całość. Przód i tył stały się ekspresyjne i niepowtarzalne. Nowa ŠKODA Superb Combi została wyposażona w liczne, nowe systemy aktywnie wspierające kierowcę i zwiększające bezpieczeństwo, ekonomiczność oraz komfort jazdy, znane dotąd z samochodów wyższej klasy. Wersja kombi, tak jak limuzyna, oferuje adaptacyjne zawieszenie (DCC). Nowe silniki EU6 mają większą moc, a jednocześnie są nawet o 30% bardziej wydajne od swoich poprzedników. Multimedia weszły w erę nowych możliwości. Najnowsza generacja systemów audio automatycznie może się łączyć ze wszystkimi standardowymi smartfonami poprzez SmartLink. Możliwość korzystania z szybkiego internetu LTE za pomocą nawigacji Columbus sprawia, że nowy Superb Combi stał się hotspotem ŠKODY na kołach. We wrześniu, nowa ŠKODA Superb Combi będzie świętować swoją premierę na 66. Międzynarodowej Wystawie Samochodowej (IAA) we Frankfurcie nad Menem w Niemczech. Nowy model zostanie wprowadzony na pierwsze rynki jeszcze w tym samym miesiącu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Trochę więcej SKODY to nie tylko dodatkowa przestrzeń Każda ŠKODA daje trochę więcej samochodu niż jej konkurenci. W nowych modelach marki korzyść ta polega nie tylko na obszerniejszym wnętrzu, lecz obejmuje coraz więcej elementów. To niekwestionowana specjalność ŠKODY: ponadprzeciętnie przestronne, nowoczesne i ergonomiczne wnętrze samochodu, zdobywające przewagę nad konkurencją w tych podstawowych kryteriach. Na tym jednak zalety czeskich samochodów się nie kończą: najnowsze generacje popularnych modeli to nowoczesne konstrukcje, których przewaga rozwiązania wnętrza nad konkurencją wynika z wielu czynników. TROCHĘ BARDZIEJ PRAKTYCZNE WNĘTRZE Znakiem rozpoznawczym ŠKODY pozostaje niezmiennie zapewnianie trochę więcej samochodu niż konkurencja. Rozumiane jest to przede wszystkim przez ponadprzeciętną przestronność, najczęściej przodującą w segmencie określonego modelu ŠKODY. Konstruktorzy pracują nad tym, aby miejsca nie tylko było dużo, ale by było ono efektywnie wykorzystane: każdy model ŠKODY ma liczne rozwiązania z serii Simply Clever, uprzyjemniające codzienną eksploatację samochodu. To przemyślane rozwiązania, uwzględniające bagażnik skonstruowany tak, by miał prostopadłościenny kształt, łatwy do zagospodarowania, niski próg załadunkowy i wysoko otwieraną pokrywę, zapewniającą łatwy dostęp do środka. W niektórych modelach po opuszczeniu oparć tylnych siedzeń roletę zakrywającą przestrzeń bagażową można pionowo rozwinąć, tworząc ściankę działową. Kokpit zorganizowany jest tak, by obsługa wszystkich urządzeń była intuicyjna i łatwa – w końcu to doskonała ergonomia, dobrze znana ze wszystkich samochodów ŠKODY, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort codziennej eksploatacji. W wybranych modelach ŠKODA oferuje przydatną w mroźne dni funkcję ogrzewania postojowego. Poznaj jego działanie. TROCHĘ LEPSZY KOMFORT Opis komfortu samochodu często sprowadza się do długości listy jego wyposażenia czy innych łatwo policzalnych czynników, ale ten prawdziwy może być osiągnięty tylko długą, cierpliwą pracą nad niezliczoną ilością detali. By stworzyć dobre wnętrze, ŠKODA dopracowuje je latami. Tak jest choćby w przypadku foteli dopasowanych do anatomii człowieka, mających siedzisko, które nie powoduje zmęczenia w długich podróżach, ale jednocześnie dobrze trzymających ciało podczas pokonywania zakrętów. Przemyślane musi być rozmieszczenie wszelkich przycisków, pokręteł, dźwigni – tak, by kierowca miał do wszystkich elementów łatwy dostęp. Każda ŠKODA wyposażona jest w wiele niezauważalnych dla kierowcy elementów, które zapewniają mu komfort: na przykład szyby zawierają filtr chroniący przed promieniowaniem słonecznym i ograniczający nagrzewanie wnętrza, a tapicerka jest testowana dermatologicznie, by nie powodować uczulenia. Tak pozornie oczywiste kwestie, jak wygoda korzystania z lusterek i widoczność otoczenia, które nie jest przysłaniane przez elementy konstrukcyjne samochodu, wymagają kosztownych badań rozwojowych i są coraz trudniejsze do osiągnięcia ze względu na rosnące standardy bezpieczeństwa i zmieniające się trendy stylistyczne. To właśnie takie przemyślane rozwiązania czynią eksploatację samochodów ŠKODY wygodniejszą i przyjemniejszą. TROCHĘ WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO Bezpieczeństwo jest jednym z kluczowych czynników dla ŠKODY, kształtujących wnętrze wszystkich jej samochodów już od początkowego stadium rozwoju nowych modeli. Wpływa nawet na takie detale, jak szyny mocujące fotel, sposób mocowania kolumny kierownicy i wklejania szyb. Producent nie godzi się na żadne kompromisy w tym zakresie, oferując nowoczesne rozwiązania zapewniające wysoki poziom bezpieczeństwa już od podstawowych wersji wyposażenia – począwszy od podstawowej wersji modelu Citigo, wszystkie ŠKODY są wyposażone w czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe z funkcją ochrony głowy oraz w komplet elektronicznych funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa czynnego i biernego. Przez ostatnie lata wnętrza czeskich samochodów przeszły imponującą ewolucję, wzbogacając się o szereg nowych funkcji i przemyślanych rozwiązań. Talenty nowych modeli zostały znakomicie poszerzone o rozbudowane systemy pokładowe: wysokiej jakości systemy audio, nawigację i obsługę telefonu. Przełomem w rozwoju funkcjonalności pokładowych systemów informacyjno-multimedialnych było wprowadzenie dużego wyświetlacza, który pozwolił na implementację nowych, wcześniej niemożliwych do wprowadzenia innowacji. Obecnie w duże, wyraziste ekrany obsługiwane dotykowo, mogą być wyposażone już wszystkie modele marki ŠKODA, poczynając od najmniejszego Citigo. Oprócz intuicyjnej obsługi radia czy fabrycznej nawigacji Amundsen, systemy te obejmują wiele innych, przydatnych dla kierowcy funkcji: odtwarzania płyt CD i DVD, w tym nagrań MP3, także przez wejście AUX umożliwiające podłączenie zewnętrznych, przenośnych urządzeń audio. Telefony komórkowe w samochodach ŠKODA obsługuje się łatwo i bezpiecznie dzięki przyciskom na kierownicy, pozwalającym wybrać kontakt z książki telefonicznej oraz rozpocząć i zakończyć połączenie. Telefon kierowcy może być zsynchronizowany z samochodem poprzez łącze Bluetooth. Na wyświetlaczu zestawu wskaźników i/lub ekranie radia pokazywana jest siła sygnału antenowego, stan naładowania baterii, połączenie przychodzące i wychodzące. Nową jakość połączenia samochodu z telefonem wprowadziła funkcja MirrorLink, debiutująca w modelu Fabia, która przenosi ekran smartfona na ekran radia samochodu. To przemyślane rozwiązanie w duchu ŠKODY, zwiększające bezpieczeństwo korzystania z aplikacji mobilnych w czasie jazdy samochodem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Inicjatywa Audi Urban Future: przestrzeń miejska jako laboratorium testowania mobilności jutra -Extreme Cities Project 2050: postrzeganie miasta jako szansy dla mobilności -W Bostonie Audi konkretyzuje wizję laureatów nagrody z roku 2012 -Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi potwierdza: „Takie inicjatywy, to ważne impulsy dla naszej strategii innowacyjności wiodące ku zrównoważonej mobilności miejskiej.“ Nowy Jork /Ingolstadt, 7 maja 2013. W roku 2050 w miastach mieszkać będzie siedem miliardów ludzi. W jaki sposób mieszkańcy będą się po nich poruszać? Jak różne formy mobilności będą ze sobą współgrać? Te i inne pytania postawiła sobie inicjatywa Audi Urban Future współpracująca w ramach projektu „Extreme Cities Project“ z renomowanym amerykańskim Uniwersytetem Columbia. W toku wspólnej pracy, obie instytucje opublikowały pięć hipotez dotyczących megametropolii przyszłości. Dodatkowo Audi, tworząc raport dotyczący metropolii Boston, bada możliwość stworzenia konkretnego projektu mobilności intermodalnej. Marka z czterema ringami zaprezentowała oba przedsięwzięcia podczas tegorocznego festiwalu „Ideas City Festival“, zorganizowanego przez New Museum w Nowym Jorku. W centrum zainteresowania projektu „Extreme Cities Project“, będącego elementem inicjatywy Audi Urban Future, znajdują się wizje metropolii roku 2050, kiedy to, jak się przewiduje, ludność miast będzie tak liczna niczym obecne narody. Projekt badawczy ukazuje pewne szanse i wskazuje, by przyszłość pojmować jako potencjał. To, w czym konkretnie tkwi innowacyjny potencjał urbanizacji przyszłości, ukazuje pięć hipotez, które Uniwersytet Columbia sformułował we współpracy z Audi. To, co szczególnego przebija się w tej współpracy to fakt, że koncern motoryzacyjny o mocnej światowej pozycji, wspólnie ze światowej sławy kuźnią idei, która wydała ponad siedemdziesięciu laureatów nagrody Nobla, udziela odpowiedzi na najbardziej palące pytania przyszłości. Zasadniczym celem postawionych hipotez jest wyobrażenie sobie warunków życia w mieście w skrajnej postaci, przełamując w ten sposób panujące ogólnie wzorce myślowe i behawioralne. „Zidentyfikowaliśmy pięć kluczowych czynników charakterystycznych dla miast, które analizujemy i nadaliśmy im skrajną postać. Są to najbardziej typowe zasady zagęszczenia miejskiego, katalizatory, dzięki którym miasta powstają i się rozwijają“ – podkreśla Mark Wigley, dziekan wydziału architektury Uniwersytetu Columbia i kierownik „Extreme Cities Project“. „Wspólnie wyjaśniamy, dlaczego miasto jest tak godnym podziwu ludzkim wynalazkiem.“Pięć postawionych hipotez to „Demografia“, „Asymetryczna mobilność“, „Kompleksowość“, „Migracja“ i „Tolerancja“. Po raz pierwszy opinii publicznej przedstawił je Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Projekt ten to dla nas swego rodzaju radar wyłapujący sygnały z przyszłości. Sformułowane hipotezy pokazują nam siły napędowe w miastach. Audi czerpie z nich impulsy do tworzenia produktów jutra i rozwijania nowych usług“ – podkreśla Luca de Meo. „Współpraca z Uniwersytetem Columbia to ważny etap na naszej drodze ku zrównoważonej mobilności.“ Obok strategicznego spojrzenia na megametropolie jutra, marka z Ingolstadt kładzie nacisk na stworzenie konkretnej perspektywy dla zrównoważonych koncepcji mobilności w miastach, tak by nadać kształt nagrodzie Audi Future Award 2012, którą już po raz drugi przyznano w roku ubiegłym. W tym celu, Audi zaprosiło do dyskusji przy jednym stole jej laureata, biuro architektoniczne Höweler + Yoon Architecture, decyzyjnych przedstawicieli regionu Boston/Washington oraz ekspertów z firmy. Wspólnie omówiono aktualny stan raportu „City Dossier Boston“ – opracowania będącego analizą miasta i regionu Boston pod względem społecznym, przestrzennym i technicznym, ze szczególnym naciskiem na mobilność. Wnioski płynące z dyskusji z pewnością legną u podstaw planowanego laboratorium testującego mobilność. Eksperci Audi z różnych działów, m. in. z Działu Rozwoju Technicznego i Działu Strategii Produkcji, analizują, które innowacje i jaka wiedza producenta mogą zostać uwzględnione w koncepcji mobilności przyszłości w Bostonie. „Sprawdzamy, gdzie można znaleźć konkretne punkty zaczepienia, umożliwiające wypełnienie luk w łańcuchu komunikacyjnym“ wyjaśnia Luca de Meo. Oba spotkania towarzyszą festiwalowi „Ideas City Festival“, zorganizowanemu przez New Museum w Nowym Jorku, którego głównym sponsorem od 2011 roku jest Audi. Interesujące debaty przedstawicieli świata sztuki, kultury, edukacji, urbanistyki i architektury mają inspirować pracę urbanistów i architektów oraz posuwać naprzód publiczną dyskusje na ten temat. The Extreme Cities Project Pięć hipotez dla miast Anno Domini 2050 1. ASYMETRYCZNA MOBILNOŚĆ Dawniej „przebyć drogę od A do B“ oznaczało podjęcie jednoznacznej decyzji. Należało wybrać, czy sensowniej jest przyjechać na umówione spotkanie samochodem czy pociągiem, albo czy może lepiej odwołać spotkanie i spędzić wieczór w zaciszu domowym, ponieważ wyprawa do centrum miasta po prostu pochłaniała zbyt dużo czasu. Dziś można zauważyć, że asymetryczny wzorzec mobilności ciągle się powiększa i podejmowanie stosownej decyzji trwa jeszcze dłużej. By się przemieszczać i dodatkowo załatwiać sprawy związane z codziennym życiem, ludzie wykorzystują różne środki transportu. Podróżując pociągiem, za pomocą smartphone'a sprawdzają skrzynkę mailową, a korzystając ze słuchawek i kamery, uczestniczą w wideokonferencji, która odbywa się na drugim końcu świata. Hipoteza „Asymetryczna mobilność“ podkreśla, że mobilność w roku 2050 będzie jeszcze bardziej elastyczna. Przesiadanie się z jednego środka lokomocji do drugiego będzie w przyszłości najprawdopodobniej o wiele prostsze, bardziej efektywne i pasjonujące. 2. KOMPLEKSOWOŚĆ Miasta to miejsca, w których spotykają się różne klasy społeczne, grupy etniczne i multikulturowe idee. Miasto, wykorzystując wspólną infrastrukturę i technikę łączy te czynniki. Hipoteza „Kompleksowość“ wypływa z założenia, że pociąga to za sobą olbrzymią koncentrację wiedzy w miejskim otoczeniu. Gdyby doprowadzić do wymiany idei i danych, które w godzinach szczytu docierają do centrów wielkich miast, efektem byłby wysoki poziom kreatywności. W megametropoliach jutra, na niewielkim obszarze skupi się więcej ludzi niż kiedykolwiek wcześniej. Naturalnym tego efektem będzie większa wymiana myśli i wyższy potencjał w zakresie innowacji. 3. MIGRACJA Miasta powstają wskutek migracji. Ich tożsamość jest nieustannie na nowo formowana w wyniku dopływu nowych mieszkańców. Za 40 lat migracja nie będzie jednorazowym wydarzeniem w życiu człowieka, lecz normą. W przyszłości ludzie będą często przeprowadzać się z jednej światowej metropolii do innej. Na przykład dziś mieszkamy w Berlinie i pracujemy dla firmy z siedzibą w USA. W 2015 roku otrzymamy ofertę pracy w Nowym Jorku, w 2020 roku w Londynie, w 2030 roku nasze dzieci wyjadą do Azji, a my przeprowadzimy się za nimi. Jasna granica między domem, a drogą ulegnie zatarciu. Migracja między miastami i migracja wewnątrz miast przyjmie podobną, kompleksową formę. 4. TOLERANCJA Efektywność i produktywność wielkich miast bazuje m. in. na ich „tolerancji“. Przestrzeń miejska wspiera współpracę między ludźmi. Łatwo tu wejść w kontakt z innymi i korzystać spontanicznie z różnych ofert. To może z kolei korzystnie wpłynąć na poprawę warunków życia w mieście. Przypadkowość międzyludzkich kontaktów jest źródłem nowych impulsów i nowych idei. „Ekstremalne miasta“ zyskują na tolerancji poprzez wpieranie nowych form współżycia ludzkiego. Gdzie dziś w ramach „Community Garten“ małe wspólnoty zakładają ogrody, może jutro powstać inicjatywa, dzięki której sąsiedztwo będzie zaopatrywane w zebrane plony. 5. DEMOGRAFIA Postęp medycyny i opieka zdrowotna przyczyniły się do tego, że średnia długość życia mieszkańców Ziemi wzrosła. W roku 2050, na całym świecie dwa miliardy mieszkańców miast będzie miało ponad 60 lat. Stworzy to niewyobrażalne możliwości. Już dziś stałym elementem wizerunku miasta jest aktywne uczestnictwo ludzi starszych w jego życiu. Dzięki elastycznym strukturom społecznym i technicznym, jak np. nieograniczony dostęp do opieki zdrowotnej, sieci instytucji kultury oraz dzięki transferowi wiedzy między pokoleniami, wzrasta jakość życia. Miasto jako przestrzeń życiowa i mieszkalna ulega wzmocnieniu. W miastach otwiera się dostęp do najróżniejszych inicjatyw: edukacji, systemu opieki zdrowotnej, instytucji kultury i nowych pól działalności. Życie w mieście ma coś do zaoferowania ludziom w każdym wieku. Wyzwala to kreatywną energię i popycha naprzód innowacje. Volkswagen Group Polska
  4. Nowa ŠKODA Octavia Combi: Przestrzeń w najlepszym wydaniu Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie, odbywających się w dniach 5-17 marca 2013 roku, ŠKODA zaprezentuje model Octavia Combi trzeciej generacji. ŠKODA kontynuuje swoją ofensywę modelową. Kilka tygodni po rozpoczęciu produkcji Octavii trzeciej generacji, marka zaprezentuje ten model w wersji Combi. Bestseller ŠKODY wyznacza nowe standardy w swojej klasie, posiada przestronne i funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa, ponadczasowy design, a także korzystny stosunek ceny do jakości. „Octavia to serce marki i nasz najbardziej popularny model” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. „Wersja Combi odzwierciedla wszystkie najlepsze cechy ŠKODY i ma duży udział w sukcesie firmy. Samochód stanowi klasę samą w sobie, oferując wysoką jakość w cenie pojazdu kompaktowego” – dodaje Winfried Vahland. Zespół projektowy z Josefem Kabaňem na czele, stworzył dynamiczny i ponadczasowo elegancki samochód. Przód modelu Octavia Combi jest identyczny i równie wyrazisty jak w limuzynie. Sylwetkę auta podkreślają ostro poprowadzone linie Tornado, które na wysokości słupka D przechodzą w łagodnie opadający dach. Z tyłu zachowano typowy dla marki układ świateł w kształcie litery C. Auto jest o 90 mm dłuższe i o 45 mm szersze od swojego poprzednika. Rozstaw osi zwiększył się prawie o 11 cm, co zaowocowało jeszcze większym wnętrzem. „Nowa Octavia Combi oferuje pasażerom siedzącym z tyłu bardzo dużo miejsca na nogi - aż 73 mm na wysokości kolan - i posiada rekordową pojemność bagażnika, wynoszącą 610 litrów” – mówi dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za rozwój techniczny. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa powiększa się do aż 1 740 litrów, a liczne haczyki, siatki oraz dwustronna mata bagażnika zwiększają funkcjonalność pojazdu. We wnętrzu samochodu zastosowano wiele „Przemyślanych rozwiązań”, jak np. pojemnik na odpadki, schowek na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy czy skrobaczkę do szyb umieszczoną w pokrywie od wlewu paliwa. Składany fotel pasażera pomaga podczas przewożenia długich przedmiotów, a praktyczny wieszak na ubranie pozwoli wygodnie przewieźć płaszcz lub garnitur. ŠKODA Octavia Combi może zostać wyposażona w aż 9 poduszek powietrznych. W bogatej ofercie funkcji i układów wspierania bezpieczeństwa znajdują się m.in.: asystent pasa ruchu „Lane Assist”, hamulec antykolizyjny „Multicollision Brake” czy funkcja wykrywania zmęczenia „Driver Activity Assistant”. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Genewie pokazana zostanie także ŠKODA Octavia Combi 4x4 ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Jak zapewnić sobie przestrzeń w metrze? <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=8zvg0BGWdUr&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
×