Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'przedstawia' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 17 wyników

  1. Kolekcja Mercedes-Benz przedstawia: Mercedes-AMG GT w miniaturze Samochód wielkich marzeń w małej skali Stuttgart. Premiera nowego Mercedesa-AMG GT budzi mnóstwo emocji. Jego technologia ucieleśnia dążenie do perfekcji osiągów i prowadzenia. Teraz w Kolekcji Mercedes-Benz debiutują dwie wiernie odwzorowane miniatury nowego coupe w skali 1:43 oraz 1:18. Szczegółowo odzwierciedlają one design oryginalnego GT i są już dostępne u najbliższych dealerów Mercedes-Benz. Ponadto, na początku kwietnia do sprzedaży trafi model w ekskluzywnej, limitowanej edycji w skali 1:12. Dwa mniejsze modele powstały we współpracy z firmą Norev. Do ich zaprojektowania wykorzystano te same dane CAD, które posłużyły do produkcji samochodu w skali 1:1. Modele mają lakiery zgodne z oryginalną paletą oraz wnętrza wyposażone według specyfikacji Mercedesa-AMG GT S. Ofertę miniatur Norev uzupełnia model w skali 1:12, zaprojektowany we współpracy z firmą Premium ClassiXXs. Powstanie on w limitowanej serii, liczącej jedynie 1000 egzemplarzy. Karoseria w kolorze diamentowej bieli designo kryje wnętrze wykończone skórą nappa utrzymaną w biało-czarnej tonacji. Model wykonano z żywicy. Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:43: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 10,5 cm ręcznie zmontowany z 42 pojedynczych części wyposażony w czarny optyczny pakiet Mercedes-AMG zamocowany na podstawce z napisem i dostarczony w ozdobnym pudełku Modele 1:43 oferowane są w autentycznych zestawieniach kolorystycznych, dostępnych dla nabywców „prawdziwego” GT S: czerwony lakier designo cardinal, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami w kolorze tytanowym czarny lakier magnetite, biało-czarna tapicerka, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym karoseria w kolorze diamentowej bieli designo, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze szarym Szczegółowe dane dotyczące modeli 1:18: materiał: cynk odlewany ciśnieniowo z elementami z tworzyw sztucznych długość: ok. 25,5 cm ręcznie zmontowany z 101 pojedynczych części otwierane drzwi, pokrywa silnika i bagażnika wkrętak służący do odkręcenia modelu od podstawki dostępny z rękawicą do oglądania (pozwala uniknąć odcisków palców) Tak jak model 1:43, wariant 1:18 bazuje na oryginalnym Mercedesie-AMG GT S z fotelami AMG Performance. Jego karoseria i wnętrze są utrzymane w oryginalnych zestawieniach kolorystycznych: żółty lakier AMG Solarbeam, pakiet optyczny AMG Night, czarna tapicerka, kute obręcze AMG z podwójnymi ramionami, z czarnym, matowym wykończeniem oraz srebrnymi rantami srebrny lakier, czerwono-czarna tapicerka nappa, lekkie, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym szary lakier designo magno z pakietem optycznym Silver Chrome, srebrno-czarna tapicerka, 10-ramienne obręcze AMG w kolorze czarnym i srebrnym Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Beetle mania w Nowym Jorku: Volkswagen przedstawia 4 nowe wersje Garbusa 4 koncepcyjne wersje kultowego modelu Volkswagena debiutują podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Nowy Golf Alltrack kolejną amerykańską premierą podczas International Auto Show Poznań, 2 kwietnia 2015 r. – Podczas rozpoczętego wczoraj w Nowym Jorku International Auto Show Volkswagen prezentuje aż cztery nowe odmiany legendarnego Garbusa. Obok dwóch coupe i dwóch kabrioletów premierę na rynku amerykańskim świętuje także nowy Golf Alltrack. Volkswagen rozszerza rodzinę Beetle - cztery studyjne modele pozwalają wyobrazić sobie, jakie wersje tego auta mogłyby się pojawić w przyszłości. 
Beetle Cabriolet Denim charakteryzuje się niebieską barwą. Zarówno niebieski lakier „Stonewashed Blue Metallic”, jak i granatowy dach o strukturze tkaniny nawiązują do dżinsu (po amerykańsku: „Denim”). Beetle Cabriolet Wave w pomarańczowym kolorze „Habanero Orange Metallic” wpisuje się w styl życia na plażach wschodniego i zachodniego wybrzeża USA. Fotele kabrioletu zdobi tapicerka, która wzorem nawiązuje do lat 50. i 60. Z kolei tablicę rozdzielczą wykonano z prawdziwego drewna tak, by przypominała deskę surfingową, będącą stałym elementem krajobrazu amerykańskich plaż. Beetle Pink Edition przygotowano dla tych, którzy pragną czegoś szczególnego. To pojazd dla kobiet o zdecydowanym charakterze mieszkających pod każdą szerokością geograficzną. Akcesoria w kolorze różu, także te sygnowane logiem najdroższych marek, można znaleźć zarówno na Manhattanie, jak i w innych metropoliach. Idealnie do nich pasuje samochód - coupe w różowym kolorze „Pink Metallic”. 
Model ten przykuwa uwagę jeszcze bardziej dzięki kontrastującym z różem nadwozia elementom w kolorze czarnym, chromu, oraz przypominającym aluminium. Beetle Concept R-Line jest samochodem dla kierowców kochających sportową jazdę. Pod maską znajduje się silnik 2.0 TSI o mocy 162 kW/220 KM, który świetnie pasuje do sportowej stylistyki tego samochodu. Beetle lakierowany w białym kolorze „Oryx-White Perleffekt” rzuca się w oczy dzięki jedynym w swoim rodzaju zderzakom, osłonom nadwozia utrzymanym w kolorze błyszczącej czerni, czarnemu dyfuzorowi oraz potężnemu spojlerowi z tyłu nadwozia. Sportowe akcenty znalazły się również we wnętrzu auta, które wyposażono w kubełkowe fotele i ozdobne elementy ze skóry oraz tworzywa przypominającego włókno węglowe. Alltrack, najnowsza wersja wśród Golfów kombi, teraz pojawia się także w USA. Ma ona wszelkie praktyczne cechy typowe dla Golfa Varianta, a wyróżnia się większym prześwitem, poszerzonymi nadkolami, szerokimi progami, wzmocnioną osłoną podwozia, zderzakami o zmienionym kształcie oraz innymi typowymi tylko dla Alltracka elementami nadwozia oraz wnętrza. Golf Alltrack ma seryjny napęd na cztery koła 4Motion, oraz specjalny terenowy tryb jazdy. Na rynku USA model ten będzie początkowo wyposażany w silnik 1.8 TSI osiągający moc 125 kW/170 KM, który będzie można zamówić z 6-biegową mechaniczną skrzynią biegów, bądź 6-biegową automatyczną przekładnią DSG. W Europie Golf Alltrack będzie ponadto dostępny z trzema silnikami TDI (do wyboru) o mocy od 81/110 KM do 135 kW/184 KM. 
Volkswagen Group Polska
  3. Audi przedstawia nowe R8: Sportowa strzała, teraz jeszcze ostrzejsza Druga generacja efektywnego sportowca debiutuje w Genewie Silnik 5.2 FSI o mocy nawet 449 kW (610 KM), przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy Nowa, wielomateriałowa karoseria Audi Space Frame, w znacznym procencie zbudowana z aluminium i z CRP Ingolstadt, 4 marca 2015 r. Żaden inny model marki Audi nie jest bliższy sportowi motorowemu, żaden nie jest ostrzejszy i bardziej dynamiczny. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, koncern z Ingolstadt prezentuje drugą generację efektywnego sportowego super samochodu Audi R8. Umieszczony centralnie silnik V10 i na nowo opracowany napęd quattro zapewniają fascynujące osiągi, zwłaszcza w topowej wersji modelu o mocy 449 kW (610 KM), która od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 330 km/h. Wysokoobrotowy, umieszczony centralnie silnik dużej mocy, konsekwentnie stosowana koncepcja lekkiej konstrukcji, dynamiczne podwozie z napędem quattro i zmienny rozkład momentu obrotowego sprawiają, że model R8 nazwać można grotem sportowej strzały Audi. Sportowy, charakteryzujący się najwyższymi osiągami samochód, w znacznym stopniu zaprojektowano od nowa. Widząc jego poczynania zarówno na torze, jak i w normalnym ruchu drogowym, zauważyć można, że teraz jest jeszcze bardziej napięty, ostrzejszy i fascynujący. „Sporty motorowe są zapisane w genach Audi. Są stałym elementem charakteru naszej marki” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Oddając do rąk klientów nowe Audi R8, nasi inżynierowie przenoszą do samochodu, którym można poruszać się w normalnym ruchu drogowym, szerokie kompetencje marki, zdobyte wcześniej w sportach motorowych, na torze wyścigowym. Żaden inny model czterech pierścieni nie budzi takich emocji. Dlatego właśnie nowe R8 V10 plus jest najsilniejszym i najszybszym seryjnym modelem Audi wszechczasów.“ Dzięki ścisłej współpracy inżynierów specjalizujących się w sportach motorowych, wyścigowych kierowców oraz konstruktorów, nowe Audi R8 ma wyraźnie lepsze osiągi, na czym zyskuje zarówno jego wersja seryjna, jak i stworzona na jego bazie wersja R8 LMS. Silniki: dziesięciocylindrowa jednostka w dwóch wersjach Silnik 5.2 FSI dostępny jest w dwóch wersjach: pierwsza ma 397 kW (540 KM) mocy, natomiast druga 449 kW (610 KM). Topowa wersja modelu, ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 330 km/h. Dźwięk wolnossącego V10, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 6500 obr./min, jest teraz pełniejszy i ostrzejszy. Moc silnika trafia na jezdnię za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów S tronic i na nowo opracowanego stałego napędu na cztery koła quattro. Rozkład momentów napędowych dopasowuje się do warunków występujących na drodze w danym momencie. W ekstremalnych przypadkach, nawet 100 procent mocy może być przekierowanych na oś przednią lub na oś tylną. Tryb „performance” systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, umożliwia dopasowanie najważniejszych parametrów dynamiki jazdy do współczynnika oporu toczenia. Lekka konstrukcja: tylko 1454 kg masy Masa topowej wersji R8 V10 plus to tylko 1454 kg. Mimo bogatego wyposażenia dodatkowego i większej sztywności, nowe Audi R8 jest nawet o 50 kg lżejsze od poprzednika. Mały ciężar i optymalny rozkład obciążenia między osiami, to zasługa wielomateriałowej karoserii Audi Space Frame (ASF). Kombinacja aluminium i tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) zastosowana w Audi Space Frame, otwiera nowy wymiar techniki jeśli chodzi o wagę pojazdu, jego sztywność i zachowanie podczas zderzenia. Aerodynamiczny spód podwozia zintegrowanego z długim dyfuzorem zwiększa docisk. Również podwozie, ze swym dwuwahaczowym zawieszeniem świadczy o tym, jak bardzo nowe Audi R8 zbliżone jest do sportu motorowego. Stylistyka: płaskie, szerokie i muskularne Stylistyka odzwierciedla sportowy i wyrazisty charakter modelu R8. Widocznym na pierwszy rzut oka znakiem rozpoznawczym samochodu, zwiększającym równocześnie bezpieczeństwo, są standardowo montowane reflektory diodowe. By zapewnić kierowcy jeszcze większe pole widzenia i większą moc reflektorów, auto można opcjonalnie wyposażyć w laserowe światła drogowe, a wraz z nimi w przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Z tyłu pojazdu kierunkowskazy takie montowane są seryjnie. Wszystkie wskaźniki i zegary nowego Audi virtual cockpit są cyfrowe. Najważniejsze przyciski odpowiadające za ich obsługę, tzw. satelity, umieszczono na kierownicy, po dwóch jej stronach. We wnętrzu pojazdu kierowca czuje się jak w samochodzie wyścigowym. Pokrętła obsługi klimatyzacji wyglądają jakby unosiły się w powietrzu i podkreślają lekkość panelu obsługi. System nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch to element wyposażenia seryjnego. Nowy zakład quattro GmbH w strefie przemysłowej „Böllinger Höfe“ Nowe Audi R8 powstaje w niedawno zbudowanym zakładzie produkcyjnym quattro GmbH, zlokalizowanym w strefie przemysłowej „Böllinger Höfe“ w Heilbronn. W złożonym procesie krótkoseryjnej, w znacznej mierze ręcznej produkcji, powstają tu pojazdy będące emanacją typowej dla Audi wysokiej jakości. Specjaliści: Audi R8 e-tron i Audi R8 LMS Druga generacja Audi R8 to świetna baza do budowy kolejnych modeli. Najnowsza wersja R8 e-tron z napędem elektrycznym ma moc 340 kW i moment obrotowy 920 Nm. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy. Dzięki akumulatorom stworzonym według zupełnie nowych założeń, możliwe było ponad dwukrotne zwiększenie zasięgu tego pojazdu – wynosi on teraz ponad 450 km. To dwa razy więcej w porównaniu z pierwszą wersją tego modelu. Nowe, wyścigowe Audi R8 LMS skonstruowano wg wytycznych zgodnych z nowym regulaminem GT3, który zacznie obowiązywać w roku 2016. W tym roku pojazd przejdzie pierwsze próby fabryczne. Jego osiągi są znacznie wyższe niż wersji seryjnej, choć pojazdy łączy ok. 50 procent wykorzystywanych w obu modelach części. Nowe Audi R8 Model R8 to awangarda marki Audi. Opracowana od nowa druga generacja tego sportowego super samochodu, jest teraz bardziej napięta, ostrzejsza i bardziej fascynująca. Wysokoobrotowy silnik V10 dostępny jest w dwóch wersjach. Jego topowy wariant ma zapierającą w piersiach moc 449 kW (610 KM). „Sporty motorowe zapisane są w genach Audi. Są stałym elementem charakteru naszej marki” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek Zarządu Audi ds. rozwoju technicznego. „Oddając do rąk klientów nowe Audi R8, nasi inżynierowie przenoszą do samochodu, którym można poruszać się w normalnym ruchu drogowym, szerokie kompetencje marki zdobyte wcześniej w sportach motorowych, na torze wyścigowym. Żaden inny model czterech pierścieni nie budzi takich emocji. Dlatego właśnie nowe R8 V10 plus jest najsilniejszym i najszybszym seryjnym modelem Audi wszechczasów.“ Zasada umieszczonego centralnie silnika, którą zastosowano w Audi R8, to nie tylko klasyczna koncepcja sportów motorowych, ale również ważna część tradycji Audi. Już w samochodach wyścigowych Grand Prix marki Auto Union z lat trzydziestych XX w. silniki montowano przed tylną osią, co było wówczas rewolucyjnym krokiem. W roku 2000, Audi po raz pierwszy zwyciężyło w długodystansowym wyścigu 24h w Le Mans, wystawiając na start prototyp LMP R8. Do roku 2005, protoplasta dzisiejszego sportowego super samochodu seryjnego, wygrywał nad rzeką Sarthe aż pięć razy. Nazwa sportowego, ale i dopuszczonego do normalnego ruchu drogowego samochodu – R8 – to nie tylko oddanie hołdu wyczynowemu poprzednikowi, ale także jasny dowód technicznego pokrewieństwa tych dwóch pojazdów. W swej wersji R8 LMS, Audi R8 odnosi także sukcesy jako wyścigowy bolid dostarczany niefabrycznym zespołom wyścigowym. Marce przyświeca tu założenie, że sporty motorowe są nierozerwalną częścią planów rozwojowych. Od roku 2009, takie właśnie, wykorzystywane przez niefabryczne zespoły, różne egzemplarze Audi R8 LMS, wpisały na swoje konto ponad 190 zwycięstw i 23 tytułów mistrzowskich. Technicznie rzecz biorąc, R8 LMS jest blisko spokrewnione z „wersją cywilną” R8. Oba samochody mają ok. 50 procent takich samych podzespołów i części. Nawet aż 449 kW (610 KM) mocy: oba silniki V10 Nowe Audi R8 napędza dziesięciocylindrowy motor najnowszej generacji. Spontaniczną reakcją na dodawanie gazu, szybkim wchodzeniem na obroty (do 6500 obr./min) i niepowtarzalnym brzmieniem, wolnossący silnik 5.2 FSI wywołuje gęsią skórkę. Wolnossąca jednostka V10 nowego R8 ma jeszcze lepsze osiągi i wyższy moment obrotowy niż dotychczas. Ruchome klapy w rurze wydechowej i opcjonalny sportowy układ wydechowy, czynią jej dźwięk jeszcze bardziej wyrazistym. Dziesięciocylindrowa jednostka napędowa dostępna jest w jednym z dwóch wariantów do wyboru. W R8 V10, z 5204 cm3 pojemności generuje moc 397 kW (540 KM) i maksymalny moment obrotowy 540 Nm, dostępny przy 6500 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa w jego przypadku tylko 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 323 km/h. Audi R8 V10 plus ma jeszcze lepsze osiągi i jest najszybszym dotychczas produkowanym seryjnym modelem Audi. Wyniki: moc 449 kW (610 KM), maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 6500 obr./min., przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 sekundy, prędkość maksymalna 330 km/h. Jego właściwości jezdne są doprawdy zadziwiające. Zastosowaną w silniku 5.2 FSI innowacją jest dodatkowy wtrysk pośredni. To uzupełnienie bezpośredniego wtrysku benzyny FSI, redukujące zużycie paliwa i zwiększające moc silnika. Ponadto model R8 wyposażono w nowy system cylindrów odłączanych na żądanie COD (cylinder on demand). Odłącza on jeden z dwóch rzędów cylindrów, dezaktywując wtrysk i zapłon. Audi R8 V10 zużywa średnio 11,8 litra paliwa na 100 km (275 g CO2 na km), a Audi R8 V10 plus – 12,4 litra na 100 km (289 g CO2 na km). Obniżenie spalania nawet o 10 procent w porównaniu z modelem poprzednim, to także zasługa nowego systemu Start-Stop. System smarowania suchej miski olejowej to ostatni element pakietu innowacyjnych rozwiązań technicznych silnika 5.2 FSI. Dziesięciocylindrowa jednostka montowana jest ręcznie w węgierskich zakładach Audi w Györ. Sucha miska olejowa, będąca klasycznym dla sportów motorowych rozwiązaniem technicznym, pozwala na niską pozycję montażową tego silnika, co z kolei korzystnie wpływa na środek ciężkości pojazdu. Równocześnie zapewnia właściwe zaopatrywanie silnika w olej, także przy ekstremalnym przyspieszeniu poprzecznym. Błyskawiczny i o zmiennych właściwościach: układ przeniesienia napędu Obie wersje silnika współpracują z błyskawicznie zmieniającą biegi, siedmiostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią S tronic, zamontowaną za silnikiem. Przekładnia S tronic może pracować w trzech trybach automatycznych. Można ją także obsługiwać manualnie. Polecenia przełączenia biegów są przekazywane elektronicznie (by wire). Funkcja Launch Control zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu ze startu zatrzymanego. Przy prędkości powyżej 55 km/h, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, uaktywnia się kolejna funkcja skrzyni S tronic. W tym przypadku oba sprzęgła otwierają się, a samochód przechodzi w tryb „żeglowania”. Funkcja ta, przede wszystkim w przypadku codziennego użytkowania samochodu, pozwala zaoszczędzić paliwo. Stały napęd na cztery koła sprawia, że nowe Audi R8 znacznie zyskało na stabilności i trakcji w porównaniu z konkurentami z napędem na jedną oś. Przy osi przedniej, elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe zastąpiło sprzęgło wiskotyczne stosowane w poprzednim modelu. Nowo opracowany napęd quattro umożliwia nieograniczony i zmienny, w zależności od sytuacji na drodze oraz pogody, rozkład momentów napędowych między przednią i tylną oś. Podczas normalnej, stabilnej jazdy, 100 procent momentu przekazywane jest na koła tylne. W razie potrzeby, sprzęgło bezstopniowo przekierowuje nawet 100 procent momentu na oś przednią. Mechaniczny dyferencjał zamontowany przy tylnej osi zapewnia maksymalną trakcję bez poślizgu. Audi drive select: podwozie Wszystkie cztery koła nowego Audi R8 są prowadzone przez podwójne wahacze z aluminium. Silnik R8 V10 plus zestrojony jest sportowo. Dla obu jednostek napędowych opcjonalnie dostępne są adaptacyjnie regulowane amortyzatory systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. Zaprojektowane od podstaw elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, zapewnia ścisły kontakt pojazdu z nawierzchnią i przyczynia się do redukcji emisji dwutlenku węgla. Na życzenie, Audi dostarcza dynamiczny układ kierowniczy. Tutaj siła wspomagania kierownicy zależna jest od prędkości pojazdu i ustawienia systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Seryjnie, nowe Audi R8 V10 wyposażone jest w 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Na życzenie, po raz pierwszy w modelu R8, samochód można wyposażyć w felgi o średnicy 20 cali. W tej opcji przednie opony mają rozmiar 245/30, a tylne – 305/30. Stalowe tarcze hamulcowe w stylistyce wave, wpływają na redukcję ciężaru samochodu. Zaciski hamulców na życzenie mogą być polakierowane na czerwono. W modelu R8 V10 plus, za hamowanie odpowiedzialne są najnowocześniejsze tarcze ceramiczne wzmocnione włóknem węglowym (opcja w modelu V10). By wybrać sposób w jaki funkcjonują najważniejsze układy techniczne, kierowca może przy pomocy systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select ustawić jeden z czterech trybów pracy: comfort, auto, dynamic lub individual. Standardowo system ten wpływa na charakterystykę pracy silnika, układu kierowniczego, automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów S tronic, napędu quattro oraz elementów opcjonalnych: adaptacyjnego, elektromagnetycznego systemu kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, klap w układzie wydechowym i dynamicznego układu kierowniczego. Ponadto system ten posiada nowy tryb performance (opcja w modelu V10, standard w modelu V10 plus). Kierowca aktywuje go za pomocą osobnego przycisku na kierownicy, a za pomocą pokrętła wybiera między programami dry, wet i snow. Programy te wspierają dynamiczne manewrowanie na suchej, mokrej i pokrytej śniegiem nawierzchni. W trybie performance, system Audi drive select steruje także klimatyzacją i elektronicznym systemem stabilizacji toru jazdy ESC. Nowa karoseria Audi Space Frame, w dużej mierze zbudowana z aluminium i z CRP Masa topowego modelu R8 V10 plus to 1454 kg. Kluczowym czynnikiem konsekwentnie wpływającym na lekką konstrukcję samochodu jest multimateriałowa karoseria Audi Space Frame (ASF). Jej ciężar to zaledwie 200 kg. Niska masa własna, 1555 kg, daje wyjątkowy stosunek mocy do masy 3,46 kg/kW (2,55 kg/KM). Karoseria ASF to przykład zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji, wykonanej z różnych materiałów. Słupki B, tunel środkowy i tylna ściana, to komponenty z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CRP). Część przednia, kopuła dachu i część tylna pojazdu, zrobione są z wyglądających jak konstrukcja szachulcowa, aluminiowych, odlewanych węzłów i profili, które częściowo wykonano z nowych stopów. Jak zawsze w przypadku karoserii ASF, każdy element składowy dokładnie dopasowano do jego umiejscowienia i funkcji. W związku z powyższym, biorąc pod uwagę funkcje poszczególnych elementów, inżynierowie połączyli niektóre z nich z karoserią. Pomijając te właśnie elementy, karoseria jest teraz o 15 procent lżejsza niż karoseria poprzedniego modelu. Jednocześnie sztywność skrętu poprawiła się o 40 procent. Właśnie ze względu na sztywność, karoseria nowego Audi R8 jest wzorcowa. Zalety lekkiej konstrukcji nie mają sobie równych wśród konkurencji. Wielomateriałowa karoseria Audi Space Frame (ASF) nowego Audi R8 jest bardzo lekka i sztywna, akustycznie komfortowa i bardzo bezpieczna. Zewnętrzną jej warstwę wykonano w całości z aluminium. Opcjonalnie jednak (standard w modelu V10 plus) zamówić można elementy dodatkowe takie jak splitter, dyfuzor, czy boczne wloty powietrza tzw. sideblades, wykonane z tworzywa węglowego o strukturze widocznych włókien. Przy dużych prędkościach, długi, wznoszący się ku górze dyfuzor zamontowany w podwoziu, wytwarza odpowiednią siłę docisku tylnej osi. Stylistyka: płaskie, szerokie i muskularne Kabina pasażerska wysunięta do przodu, długi, opływowy tył i stosunkowo mały rozstaw osi – stylistyka zewnętrzna już na pierwszy rzut oka podkreśla techniczną koncepcję tego wysokiej mocy sportowego samochodu z centralnie umieszczonym silnikiem. Jego długość (4,42 m), wysokość (1,24 m) i rozstaw osi (2,65 m), w porównaniu z poprzednim modelem zmieniły się nieznacznie. Natomiast szerokość (1,94 m) zwiększyła się o ok. cztery centymetry. Proporcje jeszcze bardziej podkreślają, że R8 to samochód wyścigowy, a charakterystyczne idee stylistyczne poprzedniego modelu nabrały ostrzejszego wyrazu. Logo Audi umieszczono na masce silnika, a pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o wyglądzie plastra miodu jest szeroka i niska. Plastycznie wymodelowane powierzchnie łączą ją z płaskimi reflektorami, podkreślając napięcie, głębię i logikę stylistyki. Pionowy podział sygnatury świateł do jazdy w dzień nawiązuje do struktury wlotów powietrza i podkreśla szerokość pojazdu. To jak prezentuje się Audi R8, jest dowodem lekkości i technicznej precyzji. Reflektory diodowe są elementem wyposażenia standardowego. Na życzenie, Audi montuje laserowe światła drogowe, podwajające zasięg oświetlenia do 600 metrów oraz przednie kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Kierunkowskazy takie z tyłu pojazdu montowane są seryjnie. Sygnatura świateł tylnych to połączenie dwóch linii pionowych i jednej poziomej. Dodaje to Audi R8 jeszcze mocniejszego wyglądu. Będący elementem laserowych świateł drogowych moduł laserowy, generuje snop światła o zasięgu dwa razy większym niż snop generowany przez reflektory diodowe. Każdy moduł składa się z czterech silnych diod laserowych. Przy średnicy zaledwie 300 mikrometrów, generują one niebieskie światło laserowe o długości fali 450 nanometrów. Fosforowy konwerter przemienia je w idealne dla ludzkiego oka, pozwalające kierowcy lepiej rozpoznawać kontrasty i mniej meczące wzrok, białe światło drogowe o temperaturze barwy 5500 kelwinów. Laserowe światła drogowe, które w Audi R8 można włączyć przy prędkości powyżej 60 km/h, doskonale uzupełniają funkcje diodowych świateł drogowych. Duży zasięg wiązki światła daje kierowcy lepszą widoczność, a co za tym idzie, zapewnia większe bezpieczeństwo. Inteligentny zespół sensorowych kamer rozpoznaje innych uczestników ruchu drogowego i odpowiednio dostosowuje wiązkę światła. Po bokach, nad kołami tego sportowego super samochodu, zarysowano wyraźne, charakterystycznie zakrzywione kontury. Linia ramion, niczym potężny mięsień, łączy koła ze sobą, dzieląc przy tym wlot sideblade na dwie połowy – górną i dolną. To nowe rozwiązanie stylistyczne sprawia, że samochód wygląda na dłuższy i bardziej dynamiczny. Także z tyłu pojazdu, światła i wloty powietrza są ze sobą optycznie powiązane. Obie końcówki rur wydechowych mają kształt trapezu, a tylna szyba pozwala zajrzeć do oświetlonej komory silnika. Audi R8 ma elektrycznie wysuwany spojler, a model R8 V10 plus nieruchome skrzydło tylne wykonane z CRP. Jak w samochodzie wyścigowym: wnętrze i obsługa Osoba zasiadająca za kierownicą nowego Audi R8 poczuć się może niczym kierowca wyścigowy. Wszystkie funkcje dostosowano do jego potrzeb i można je obsługiwać, nawet w krytycznej sytuacji drogowej, bez odrywania rąk od kierownicy. Nowo zaprojektowane sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami gwarantują stabilne podparcie boczne. Jeszcze bardziej radykalne w formie są nowo zaprojektowane fotele kubełkowe R8. To doskonały dowód potwierdzający związek lekkiej konstrukcji i komfortu (opcja w modelu V10, standard w modelu V10 plus). Przycisk Start-Stop i przycisk systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, czyli tzw. satelity, umieszczono na wielofunkcyjnej kierownicy. Kierownica typu performance w Audi R8 V10 plus, ma jeszcze dwa inne przyciski – przycisk trybu performance z pokrętłem do wyboru programów dry, wet lub snow oraz przycisk sterowania sportowym układem wydechowym. Audi virtual cockpit, umieszczony w swobodnie zawieszonej obudowie, prezentuje wszystkie informacje w postaci wysokiej jakości grafik komputerowych, na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może przełączać między różnymi wyglądami zegarów i wskaźników, a także dodatkowo, w zakresie poszczególnych trybów, dopasowywać tablicę rozdzielczą do własnych potrzeb. W trybie performance wyświetlane są informacje o programach jazdy, przyspieszeniu, sile hamowania i siłach bocznych oraz o mocy i momencie obrotowym. Audi virtual cockpit wyświetla także sygnał informujący o osiągnięciu granicznej liczby obrotów. Kierowca obsługuje Audi virtual cockpit za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy plus. Dzięki takiej koncepcji obsługi, ręce kierowcy spoczywają cały czas na kierownicy, a jego wzrok na jezdni. Alternatywnie możliwa jest obsługa za pomocą „touchwheel“ lub za pomocą przycisków w konsoli środkowej. Również w stylistyce wnętrza pojazdu napięta, geometrycznie poprowadzona linia podkreśla koncepcję lekkiej konstrukcji Audi. Jej najbardziej charakterystycznym elementem jest duży łuk, tzw. monoposto, otaczający miejsce kierowcy. W nowym R8 zrezygnowano z obecnego w poprzednim modelu monitora MMI. Jego miejsce zajęły trzy centralne pokrętła obsługi klimatyzacji. Trójwymiarowa stylistyka nawiewów przypomina wloty powietrza w samochodzie wyścigowym. Tablica rozdzielcza sprawia wrażenie bardzo lekkiej. Na szerokiej konsoli tunelu środkowego umieszczono standardowy terminal MMI i nowo zaprojektowaną, płaską dźwignię zmiany biegów dwusprzęgłowej, automatycznej przekładni S tronic. Jeśli chodzi o materiały wykończenia wnętrza, klienci mogą wybierać między kombinacją Alcantara/skóra Perlnappa a skórą Feinnappa. Do tego dostępne są panele z tworzywa węglowego z widocznymi włóknami, dwa pakiety skórzane i nowe dynamiczne stebnowanie w kształcie rombów. Indywidualizacja Nabywcy nowego Audi R8 mogą korzystać z możliwości indywidualizacji zarówno wyglądu zewnętrznego, jak i wnętrza. Kolory karoserii skomponowano na nowo i można je swobodnie łączyć z kolorem wlotów sideblades. Blade z błyszczącego karbonu jest uwieńczeniem tej oferty. Standardowo dostępnych jest dziesięć kolorów lakieru, a w przypadku modelu R8 V10 plus zamówić można dodatkowo ekskluzywny lakier matowy: zielony Camouflage. Wśród pięciu kolorów wyposażenia wnętrza znaleźć można dwie palety barw, a samo wnętrze zawsze odznacza się sportowym charakterem. Ponadto istnieje szereg możliwości indywidualizacji wnętrza i wyglądu zewnętrznego, na przykład podsufitka z tkaniny Alcantara z dynamicznym stebnowaniem w kształcie rombów. Program Audi exclusive daje możliwość przekształcenia nowego Audi R8 w unikalny, jedyny w swoim rodzaju model. Skomunikowany: infotainment Audi virtual cockpit zastąpił w nowym R8 analogowe instrumenty i monitor MMI. To cyfrowe urządzenie ma dwa tryby wyświetlania zegarów i wskaźników. Zależnie od wyboru, w jego centrum znajdują się okrągłe, wirtualne tarcze instrumentów lub duża mapa nawigacji. Audi R8 wyposażono w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne z zakresu infotainment. System nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, to centralny element układu. W tle pracuje Modułowy System Infotainment drugiej generacji. Podobnie jak w Audi virtual cockpit, jego sercem jest superszybki procesor T30 stworzony przez firmę NVIDIA, długoletniego partnera Audi. Uzupełnieniem nawigacji MMI Navigation plus jest system Audi Connect. Za pomocą zintegrowanego z nim punktu dostępu hotspot (WLAN), pasażer może połączyć swój smartfon lub tablet z pojazdem. Natomiast kierowca za pomocą Audi virtual cockpit korzysta z dopasowanych do jego potrzeb usług Audi connect. Połączenie internetowe wykorzystuje szybki standard transmisji danych LTE (Long Term Evolution). Elementy opcjonalne, takie jak wysokiej jakości system nagłaśniający Bang & Olufsen o mocy systemowej 500 W, czy Audi phone box umożliwiający komfortowe podłączenie telefonu komórkowego, uzupełniają bogatą ofertę systemów infotainment. Nowe zakłady quattro GmbH na terenie strefy przemysłowej „Böllinger Höfe“ Nowe Audi R8 powstaje w nowo wybudowanym zakładzie produkcyjnym spółki quattro GmbH zlokalizowanym na terenie strefy przemysłowej „Böllinger Höfe“ niedaleko fabryki w Neckarsulm. Na trzydziestu tysiącach metrów kwadratowych powierzchni powstaje karoseria R8 i prowadzony jest jego montaż. Cały proces produkcji jest bardzo elastyczny, a techniczne i ergonomiczne innowacje, takie jak karoseria z CRP i bezzałogowe systemy transportu, zapewniają najwyższą jakość produktów. Podobnie jak w przypadku poprzednika, nowe R8 produkowane jest niczym w manufakturze. Każdy wyjeżdżający z hali produkcyjnej co ok. 30 minut egzemplarz R8, to efekt precyzyjnej, ręcznej roboty czterystu wysoko wykwalifikowanych pracowników. Następnie nowo wyprodukowane Audi R8 przechodzi surową kontrolę jakości na zakładowym stanowisku kontrolnym i ok. godzinną jazdę kontrolną po drogach publicznych. Nowy zakład produkujący R8, to dla quattro GmbH, spółki – córki Audi AG odpowiedzialnej za budowanie samochodów sportowych, możliwość poszerzenia swych kompetencji w zakresie produkcji krótkich serii modelowych oraz tworzenia jeszcze lepszych wariantów modelu R8. Zelektryfikowane: Audi R8 e-tron Druga generacja Audi R8 jest bazą dla dwóch kolejnych modeli. Audi R8 e-tron, sportowy samochód spod znaku czterech pierścieni z elektrycznym napędem, zostało teraz jeszcze bardziej udoskonalone. Kolejny stopień ewolucyjny tego modelu dzieli z seryjnym R8 rozwiązania wynikające z koncepcji wielomateriałowej budowy karoserii Audi Space Frame. Struktura nośna została uzupełniona o wykonany z CRP moduł tylnej części pojazdu, w którego skład wchodzi także bagażnik. Ścianki zrobionego z CRP bagażnika są odpowiednio wyprofilowane. W przypadku uderzenia w tył pojazdu, absorbują one energię zderzenia, pomimo wyraźnie obniżonego ciężaru użytych materiałów. Dzięki odpowiednim modyfikacjom zewnętrznej powłoki oraz kół, współczynnik oporu powietrza Audi R8 e-tron ma o wartość 0,28. Biorąc pod uwagę moc i zasięg, samochód ten osiągnął zupełnie nowy wymiar. Akumulator w kształcie litery T ma optymalną pozycję montażową. Umieszczono go w tunelu środkowym, za przedziałem pasażerskim. Nisko położony punkt ciężkości zwiększa dynamikę Audi R8 e-tron. Koncern z Ingolstadt sam produkuje litowo-jonowe akumulatory wysokiego napięcia, które specjalnie na potrzeby tego modelu dostosowano do napędu czysto elektrycznego. W porównaniu z pojazdem koncepcyjnym, pojemność akumulatora wzrosła z ok. 49 kWh do ok. 92 kWh. Nastąpił tu znaczny progres, bez wydłużenia czasu ładowania. Dzięki zagęszczeniu energii, które zwiększono z 84 Wh/kg do 154 Wh/kg oraz dzięki kilku innym modyfikacjom, zasilane wyłącznie energią elektryczną Audi R8 e-tron przejeżdża 450 km zamiast wcześniejszych 215 km. Na pokładzie tego elektrycznego samochodu najwyższej klasy zamontowano Combined Charging System (CCS), umożliwiające ładowanie akumulatora zarówno prądem stałym, jak i prądem zmiennym. Używając tego systemu, akumulator można w pełni naładować w czasie krótszym niż dwie godziny. Moc auta to w tej chwili dwa razy 170 kW (204 km), a maksymalny moment obrotowy dwa razy 460 Nm. Audi R8 e-tron 2.0 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,9 sekundy, a jego maksymalna prędkość została elektronicznie ograniczona do 210 lub 250 km/h. Inteligentne zarządzanie energią i elektromechaniczny układ hamulcowy umożliwiają wysoki stopień rekuperacji. Dostosowane do konkretnej sytuacji drogowej „torque vectoring” – sterowanie rozkładem momentu obrotowego między kołami tylnej osi – zapewnia maksymalną stabilność i dynamikę. Ten elektryczny samochód wyczynowy używany jest przez koncern z Ingolstadt przede wszystkim jako jeżdżące, nowoczesne laboratorium. Wiedzę dostarczaną przez R8 e-tron wykorzystuje się w pracach rozwojowych nad stworzeniem tego samego typu limuzyny. Już w roku 2015, R8 e-tron, elektryczny, ręcznie składany samochód sportowy, będzie dostępny na zamówienie. Nowy samochód wyścigowy: Audi R8 LMS Równocześnie z nowym seryjnym R8, debiutuje wyścigowe R8 LMS drugiej generacji. Przy jego konstruowaniu ściśle współpracowali ze sobą inżynierowie zajmujący się samochodami wyczynowymi i ci pracujący nad pojazdami seryjnymi. Zarówno seryjne R8, jak i wyścigowy model R8 LMS, porównując je do swych poprzedników, mają znacznie większą moc i lepsze osiągi. Ok. 50 procent części obu modeli jest identyczna. Konstrukcja, na której osadzono karoserię napędzanego na tylną oś samochodu wyścigowego GT3, to punktowo wzmocniona wielomateriałowa ASF. Dodatkowo, konstruktorzy uzupełnili konstrukcję o klatkę bezpieczeństwa. Zewnętrzną powłokę samochodu w znacznej mierze wykonano z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym. Ciężar pojazdu podany przy homologacji to 1225 kg. Silnik V10 jest praktycznie identyczny z silnikiem montowanym w modelu seryjnym i ma moc ok. 430 kW (ok. 585 KM) – zależnie od regulaminu i narzuconych ograniczeń. Sprzedaż nowego Audi R8 LMS teamom wyścigowym z całego świata rozpocznie się w sezonie 2016. W roku bieżącym, ten nowy samochód wyścigowy zostanie poddany próbom w pierwszych zmaganiach na długich i krótkich dystansach. Dostępny będzie również w stworzonym dla klientów programie driving experience. Wszystkie dane techniczne mają charakter tymczasowy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Na wystawie Techno Classica Audi przedstawia prawdziwych mistrzów · Na największej na świecie wystawie oldtimerów spodziewanych jest ponad 180 tysięcy gości · Na stoisku Audi zwiedzający będą mogli podziwiać samochody, które na stałe zapisały się w historii koncernu · W świetle jupiterów staną m.in.: Auto Union Typ A Rennwagen, Audi Typ C „Pogromca Alp” i zdobywca tytułu rajdowego mistrza świata, Audi Rallye quattro A2 Ingolstadt, 20 marca 2014 r. Na tegorocznej ekspozycji Techno Classica w Essen, Audi Tradition zgromadziło zestaw mistrzowskich, rajdowych i wyścigowych aut. Na odbywającej się w dniach od 26 do 30 marca największej na świecie wystawie oldtimerów, będzie można zobaczyć utytułowane, wyścigowe bolidy czterech generacji, w tym Auto Union Silberpfeil Typ A z 1934 roku i Audi Typ C „Pogromcę Alp“. W Essen zaprezentowane zostanie również Audi Rallye quattro A2, za kierownicą którego Stig Blomqvist, równo trzydzieści lat temu, zdobył tytuł rajdowego mistrza świata, zapewniając równocześnie marce Audi zwycięstwo w klasyfikacji producentów. Goście będą mogli podziwiać także inne słynne pojazdy np. R8R – wyścigowy bolid z Le Mans, którym Audi zadebiutowało w 1999 na torze w Sarthe, oraz zwycięski model z 2013 roku – Audi R18 e-tron quattro. Rozstawione na powierzchni 700 metrów kwadratowych stoisko Audi Tradition na wystawie Techno Classica, zlokalizowano w hali nr 7. Dodatkowo, członkowie Audi Club International (ACI) swoje historyczne automobile zaprezentują w hali nr 7.1. W ten sposób entuzjaści czterech pierścieni będą mogli podziwiać samochody wystawione w aż dwóch miejscach. Najstarszym eksponatem Audi Tradition będzie zwycięzca Rajdu Alpejskiego - Audi Typ C z roku 1919. Ten stworzony w roku 1912 przez Augusta Horcha pojazd o mocy 35 KM, rozwijał prędkość maksymalną 80 km/h. Trzy razy z rzędu, w latach 1912-1914, Audi Typ C wygrało austriacki Rajd Alpejski, najtrudniejszy w owym czasie wyścig długodystansowy. Potrójne zwycięstwo zostało przypieczętowane dokładnie sto lat temu i przyniosło Audi puchar tryumfatora tego rajdu przyznany już na wieczność. Kolejna gratka wystawy to Auto Union Silberpfeil Typ A, za kierownicą którego Hans Stuck, legendarny kierowca Auto Union rozpoczynał swą karierę. Ten pierwszy w historii samochód wyścigowy Auto Union typu Grand Prix z 1934 roku, wzbudzał wtedy sensację swym pionierskim charakterem i niezwykłą konstrukcją. Jego stworzony przez Ferdynanda Porsche 4,4-litrowy, doładowany, sześciocylindrowy silnik, miał moc 295 KM. Jednostkę napędową umieszczono bezpośrednio za kierowcą. Takie rozwiązanie, dziś standard np. w Formule 1, wyprzedało ówczesną myśl techniczną. Już podczas inauguracyjnego startu, Auto Union Silberpfeil Typ A z Hansem Stuck’iem za kierownicą, ustanowiło trzy rekordy prędkości. Pojazd, który w Essen zobaczą goście, to niestety tylko kopia tego wyścigowego samochodu, będąca własnością belgijskiej firmy D´Ieteren. Ozdobą stoiska czterech pierścieni będzie Audi Rallye quattro A2. Nawet jeśli to najbardziej niepozorny spośród wszystkich rajdowych samochodów marki Audi, to niewątpliwie ma on na koncie najwięcej sukcesów. Przed trzydziestoma laty, Szwed Stig Blomqvist, zdobył za jego kierownicą puchar mistrza świata kierowców, a dla koncernu Audi tytuł mistrza świata producentów. Audi Rallye quattro A2 miało moc 360 KM, od zera do stu kilometrów przyspieszało w około 4,2 sekundy. Na wystawie Techno Classica zobaczyć będzie można też Audi 90 quattro IMSA-GTO. Mija właśnie dokładnie 25 lat, odkąd siadający za jego sterami kierowcy: Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl i Hurley Haywood zmierzali po zwycięstwa na amerykańskich torach. Stuck, tylko w sezonie 1989, zaliczył za jego kierownicą siedem wygranych. W ciągu ostatnich 15 lat, koncern z Ingolstadt zdominował dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Dwanaście razy kierowcy Audi stawali na najwyższym podium – najczęściej Tom Kristensen. Ustanowiony przez niego rekord dziewięciu zwycięstw, nie został jak dotąd pobity. Kristensen startował już podczas debiutu Audi w Le Mans, w roku 1999, a w roku ubiegłym tryumfował po raz kolejny. Na stoisku Audi w Essen, zwiedzający będą mogli ujrzeć dwa historyczne już bolidy startujące w najsłynniejszym na świecie wyścigu długodystansowym. Audi R8R, z roku 1999, swój pierwszy sezon zakończyło na trzecim miejscu. Wówczas kierowcami bolidu byli Tom Kristensen, Frank Biela i Emanuele Pirro. Natomiast swe dziewiąte w karierze zwycięstwo Kristensen świętował w roku 2013, za kierownicą Audi R18 e-tron quattro z Alanem McNish’em i Loic’em Duval’em u boku. Na tym nie koniec. Na stoisku pojawi się replika modelu Wanderer Stromline Spezial z 1939 roku, który dla Auto Union AG zdobył mistrzostwo w klasyfikacji drużynowej, w rajdzie długodystansowym Liege-Rzym-Liege. Z kolei DKW Hartmann Formel Junior, to jeden z pierwszych w historii koncernu samochodów wyścigowych przygotowanych dla konkretnego klienta. Zamówił go i w nim startował sprzedawca DKW z Berchtesgaden, Alfred Hartmann. Hartmann już w 1959 roku, na bazie modelu Auto Union 1000, stworzył pojazd Formel, który rozwijał prędkość do 180 km/h. Uzupełnieniem prezentacji Audi Tradition na wystawie Techno Classica w Essen będą dwa wyjątkowe motocykle produkcji NSU: model NSU 125 Rennfox „Delphin“, na którym Rupert Hollaus w 1954 tryumfował w mistrzostwach świata, oraz model NSU 250 Rennmax. Na tej z kolei maszynie Werner Haas, w tym samym roku, zdobył tytuł mistrza świata w klasie 250 cm3. Na pamiątkę, zwiedzający wystawę będą mogli kupić limitowany model z serii Audi Tradition. Tegoroczna limitowana seria, tym razem pomarańczowych miniaturek Audi 200 quattro TransAm w skali 1:43, będzie liczyła tradycyjnie 333 egzemplarze. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. VOLVO PRZEDSTAWIA MODEL CONCEPT XC COUPE Kilka tygodni temu firma Volvo pokazała światu pierwsze zdjęcia koncepcyjnego, dwudzwiowego SUV-a. Teraz ten model został zaprezentowany w pełnej krasie. Jest stylowy, a przy tym funkcjonalny i bezpieczny. Kształt wielu detali auta nawiązuje do… sprzętu sportowego. Nowy SUV to już drugi samochód koncepcyjny, który powstał na bazie nowej platformy podwoziowej – SPA. Pierwszym z nich był zaprezentowany jesienią 2013 roku Concept Coupe. Samochód pokazywał też w jakim kierunku zmierza design szwedzkiego producenta. Teraz możemy zobaczyć kolejne auto zaprojektowane pod kierunkiem Thomasa Ingenlatha odpowiedzialnego za design Volvo. Ingenlath zaprojektował także nowy model XC90, który zadebiutuje jeszcze w tym roku. Concept XC powstał z myślą o miłośnikach rozmaitych sportowych wyzwań. Podniesione zawieszenie pozwala zjechać z utwardzonej drogi, a boks dachowy umożliwia zapakowanie sprzętu sportowego, który bywa nieforemny i nieporęczny. Z tyłu karoseria auta jest chroniona dodatkową powierzchnią gumowaną dopasowaną kolorystycznie do lakieru. Mogą się przydać podczas trudnych manewrów z dala od asfaltu. Uwagę zwracają duże 21-calowe koła i opony z pomarańczowymi wstawkami. Pomarańczowych detali znajdziemy w tym projekcie znacznie więcej. Są to mi.in. elementy dekoracyjne felg, nakładki na zderzaki, czy pasy bezpieczeństwa. Czteroosobowa kabina została zaprojektowana tak, by tunel środkowy mógł służyć np. do przewozu nart. Tym samym firma dyskretnie nawiązała do pierwszej generacji XC90. Zanim pokazano go światu, kilka miesięcy wcześniej zaprezentowano koncepcyjnego SUV-a, który także miał tylko cztery miejsca. Tylne siedzenia i wewnętrzna pokrywa bagażnika pozwala bezpiecznie transportować takie przedmioty jak narty, deska snowboardowa, ochraniacze, kaski, etc. Dodatkowo zamocowano specjalne pasy mocujące przewożony sprzęt. To praktyczne i bardzo bezpieczne rozwiązanie. Więcej emocji Najbardziej charakterystycznym elementem są przednie światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. W samochodach seryjnych zobaczymy podobną atrapę chłodnicy oraz charakterystyczne proporcje karoserii z odstępem między przednim nadkolem a dolnym mocowaniem słupka A. Concept XC, jak każdy samochód koncepcyjny, jednym spodoba się bardziej, innym mniej. Jednak jak zapowiadają jego twórcy, odtąd samochody Volvo mają budzić znacznie więcej emocji niż dotąd. Źródło: Volvo
  6. Mercedes-Benz przedstawia nową strategię sprzedaży i marketingu - Liczba salonów sprzedaży w centrach miast – obecnie około 20 – wzrośnie ponad dwukrotnie do roku 2020 - Do zespołów sprzedawców dołączą pracownicy o nowych profilach zawodowych, takich jak mobilny asystent sprzedaży - Jeszcze w tym roku wystartuje internetowa sprzedaż Mercedes-Benz - Kontynuacja indywidualnego podejścia do klienta w ramach obsługi posprzedażnej "My Service" - Centralna, spersonalizowana platforma internetowa "MyMercedes" łączy wszystkie aplikacje mobilne - Dalszy rozwój multimediów: kolejne nowe funkcje będą dostępne na pokładzie nowej Klasy C od 2014 roku Stuttgart – Każda zmiana dokonująca się dzisiaj jest motorem sukcesu jutro. Zgodnie z tą maksymą Mercedes-Benz dokonuje zmian w obszarze marketingu i sprzedaży i prezentuje strategię wzrostu "Mercedes-Benz 2020". Rozwój firmy do roku 2020 zapewnią nie tylko kolejne modele – w tym i te w zupełnie nowych segmentach -, ale i precyzyjne wdrożenie nowej organizacji sprzedaży w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Jak zmieni się obsługa oraz salony Mercedes-Benz w najbliższych latach? W Laboratorium Marki Mercedes-Benz w Neuhausenauf den Fildern koło Stuttgartu, Joachim Schmidt, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars, zaprezentował nową strategię wzrostu w zakresie sprzedaży i marketingu pod nazwą "Mercedes-Benz 2020 - Best CustomerExperience". Mówiąc w największym skrócie: łŁączy ona nowe działania w zakresie marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej celem zaoferowania klientom jakości premium w każej sytuacji, gdy będą mieli kontakt z marką. Przy korzystaniu z obsługi, produktów czy usług Klient oczekuje dziś wysoce indywidualnej i profesjonalnej opieki. W ramach ofensywy produktowej, umacniania lojalności klientów i otwierania się na nowe grupy docelowe, Mercedes-Benz systematycznie doskonali kontakty z Klientem. Proces rozpoczyna się jod momentu poszukiwania samochodu po zakup i obsługę posprzedażną. - W ramach strategii wzrostu Mercedes-Benz 2020 konsekwentnie rozwijamy marketing i sprzedaż. Sposoby na kontakt z Mercedes-Benz są tak różne, jak różne są preferencje naszych klientów. Aby im sporstac, musimy zadbać, by kontakt z marką był jeszcze bardziej atrakcyjny, zwłaszcza dla nowych, młodszych grup nabywców. Dotyczy to również rozwiązań bezpośrednio skierowanych do ich środowiska, opartych na innowacyjnych, zróżnicowanych formach sprzedaży. Jednocześnie systematycznie włączamy elementy on line we wszystkich obszarach kontaktu z klientem. Naszym dealerom proponujemy internetowe rozwiązania komunikacyjne, gotowe do błyskawicznego wdrożenia - powiedział Schmidt w trakcie prezentacji "Mercedes-Benz 2020 - Best CustomerExperience". Ekspansja marki i zintegrowany marketing W ostatnich latach, w celu przyciągnięcia nowych nabywców modeli kompaktowych (Klasa A, CLA i , Mercedes-Benz zmodyfikował swój wizerunek marki. Przykładem tych działań jest kampania promocyjna nowej Klasy A, w szczególności adresowana do młodszych klientów - stąd nacisk na reklamę w Internecie, która przyciągnęła ponad 8 milionów internautów. W przypadku pozostałych modeli marka skupia się na pielęgnowaniu relacji z lojalnymi klientami z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi komunikacji. Wszystkie te działania prowadzone są z myślą o zapewnieniu Klientom spójnego doświadczenia w kontakcie z marką i jej produktami. Zróżnicowane formy sprzedaży - indywidualna obsługa klienta Mercedes-Benz zbliża się do klientów także w wymiarze fizycznym, wychodząc z dotychczasowych salonów i wkraczając w środowisko, w którym zyja na co dzień Klienci. Jak to się dziję? Zarówno za pomocą formatów tymczasowych, jak i stacjonarnych. Z okazji premiery Klasy A w ciągu trzech miesięcy samochody zaprezentowano w 90 dużych miastach Europy. W rezultacie jazdy próbne nowym modelem odbyło około 25 tys. klientów. Obecnie Mercedes-Benz prezentuje swoją ofertę na targach organizowanych w różnych zakątkach Hamburga, gdzie rozstawiane są mobilne sklepy w formie kontenerów morskich. Goście mogą zapoznać się tam z informacjami o marce i jej produktach oraz umówić się na jazdę próbną, a także skorzystać z cateringu. W Hamburgu ponad 70 proc. odwiedzających nigdy nie prowadziło Mercedesa, a ponad połowa z nich nie miała kontaktu ze sprzedawcą Mercedes-Benz w ciągu ostatnich pięciu lat. Ze względu na pozytywną reakcję Mercedes-Benz planuje rozwijać podobne formaty w przyszłości. Stopniowo rozszerzane są również istniejące, stacjonarne formaty w centrach miast. Jako jeden z pierwszych producentów Mercedes-Benz rozpoczął otwieranie takich punktów – pierwszy outlet ruszył w 1995 roku na Polach Elizejskich w Paryżu. Dzisiaj około 20 podobnych obiektów działa m.in. w Berlinie, Paryżu, Mediolanie, Brukseli, Nowym Jorku, Pekinie czy Tokio. I właśnie Mercedes-Benz Connection w Tokio może stanowić przykład sukcesu tego formatu - od chwili otwarcia w lipcu 2011 roku salon odwiedziło około milion gości. Dane sprzedażowe wskazują, że wskaźnik pozyskania klientów sięga niemal 70 proc. Oznacza to, że więcej niż dwie trzecie nabywców jeździło wcześniej autami innych marek. Do 2020 roku liczba takich punktów wzrośnie ponad dwukrotnie. Kolejne cyfrowe narzędzia sprzedaży W dobie internetu i portali społecznościowych wielu nabywców oczekuje interakcji z marką w każdym miejscu i o każdej porze. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu Mercedes-Benz miał na Facebooku "jedynie" 136 tys. fanów na całym świecie, obecnie ich liczba przekracza 22 miliony (W Polsce prawie 100.000). Na poziomie detalicznym klasyczne reklamy i inne formy marketingu uzupełniane są o coraz to nowe formy, wykorzystujące m.in. urządzenia interaktywne z ekranami dotykowymi. Modułowe narzędzia cyfrowe pozwalają na szybkie uzupełnienie istniejącego systemu sprzedaży i mogą być łatwo adaptowane na wszystkich rynkach. W przyszłości cyfryzacja obsługi Mercedes-Benz pozwoli na jeszcze bliższą interakcję z nabywcą dzięki sklepom internetowym (online stores). Do końca roku, we współpracy z placówkami w Hamburgu i w Warszawie (Stacja Mercedes), powstną mobilne centra Mercedes-Benz Connection Online. Sklepy internetowe zapewnią dostęp do istotnych informacji na temat opinii użytkowników o cyfrowych kanałach sprzedaży, pozwalających zamówić oraz sfinansować zakup samochodu "zawsze i wszędzie". Dealerzy Mercedes-Benz pozostają aktywni w końcowej fazie sprzedaży oraz w trakcie późniejszej obsługi serwisowej i zachowają najważniejszą rolę w kontaktach z klientem. Formaty śródmiejskie będą funkcjonowały jako kanał kontaktowy z klasycznymi dealerami. Spersonalizowane zarządzanie klientami z wykorzystaniem wszystkich kanałów 15 lat temu Mercedes-Benz jako pierwszy producent samochodów otworzył w Maastricht Centrum Wsparcia Klienta - Customer Assistance Center (CAC), zapewniając całodobową obsługę programu assistance "Service24h"oraz dostęp do informacji produktowych. Od 1998 roku z usług centrum skorzystało ponad 11 mln Klientów. W ubiegłym roku personel CAC obsłużył około 800 tys. zapytań. W przyszłości, jako uzupełnienie CAC, całodobową pomoc i doradztwo w różnych formach - od telefonu po czat - będzie świadczyło Customer Contact Center, pierwszy punkt kontaktowy dla potencjalnych klientów. Pracownicy jednostki nie tylko odpowiedzą na wszelkie pytania związane z marką, ale udzielą również wskazówek online lub skierują nabywcę do dealera. Nowe profile zawodowe w zespołach sprzedawców Mobilny asystent sprzedazy to nowy profil zawodowy Mercedes-Benz W ten sposób marka dostosowuje personel do postępującej cyfryzacji i zmieniających się potrzeb Klientów (24/7). Jednym z przykładów są doradcy mobilni, wykorzystujący mobilny Internet. Wizyta i doradztwo będą mogły odbywać się w codziennym środowisku Klienta, doradcy elastycznie ustalą z nim termin jazdy próbnej i przekazania pojazdu. Pierwsi mobilni asystenci są już do dyspozycji Klientów w Warszawie – w Stacji Warszawa na Powiślu. Kontynuacja indywidualnego podejścia do klienta w ramach obsługi posprzedażnej Personalizacja wizyty w stacji obsługi to cel inicjatywy "My Service", w ramach której oferowane są obecnie cztery opcje serwisowe, indywidualnie dopasowane do zróżnicowanych typów nabywców (na razie w pięciu krajach): "Lite" (chcę wstawić swój wóz do serwisu dzisiaj i odebrać go jutro), "Lounge" (chcę poczekać na odbiór samochodu, gdy będzie on serwisowany), "Drive" (chcę pozostać mobilny w trakcie obsługi mojego auta) oraz "Collect" (chcę, żeby pracownik serwisu odebrał i odstawił mój samochód). Po udanej premierze usługi "MyService" są stopniowo uzupełniane o nowe opcje, a ich zasięg - rozszerzany. Znacznie więcej niż środek transportu Coraz bardziej powszechny dostęp do internetu w samochodach otwiera również nowe możliwości bezpośredniego kontaktu z klientem. Dzięki platformie "MyMercedes" niemiecki oddział Mercedes-Benz oferuje już szereg spersonalizowanych aplikacji internetowych, pozwalających na kontakt z obecnymi i przyszłymi nabywcami Mercedes-Benz. Do 2016 roku portal będzie wdrażany w Europie Zachodniej i uzupełniany o kolejne funkcje. Obecnie zapewnia on dostęp do informacji o marce, jej produktach i usługach, i pozwala na bezpośredni kontakt z serwisem oraz obsługą posprzedażną. W przyszłości umożliwi on np. zarezerwowanie terminu wizyty w serwisie online lub wynajmu samochodu, a także ustawienie wybranych funkcji pojazdu. Ale w przyszłości także same samochody będą pełniły rolę medium w kontaktach z klientem. Tak jak smartfon jest czymś więcej niż narzędziem komunikacji, połączone z internetem auto będzie znacznie więcej niż tylko środkiem transportu - będzie znać zwyczaje użytkowników i zyska możliwość dostosowywania się do ich preferencji. Ułatwi to jednocześnie korzystanie z usług Mercedes-Benz. Mercedes-Benz dostrzegł ten trend już we wczesnej fazie i wraz z COMAND Online już teraz oferuje swoim klientom wysokiej klasy system multimedialny, który zapewnia nie tylko dostęp do informacji czy rozrywki, ale pełni również funkcję mobilnego biura. Przykład? Systemu można używać do sterowania wybranymi funkcjami pojazdu, takimi jak zewnętrzne ogrzewanie, lokalizator czy narzędzia diagnostyczne, i korzystać za jego pośrednictwem z przydatnych aplikacji. Nowa Klasa S ma na pokładzie także hotspot W-LAN, umożliwiający bezprzewodowy dostęp do internetu za pośrednictwem laptopa lub tabletu. Samochód staje się zatem centrum komunikacyjnym na kołach. Z jednej strony pozwala na ściąganie aplikacji Mercedes-Benz oraz ich instalację w systemie COMAND Online bez konieczności odwiedzania serwisu, a z drugiej - na bieżąco wysyła do bazy Mercedes-Benz istotne informacje o stanie technicznym. W przyszłości klient skorzysta z jeszcze większej liczby usług dopasowanych do jego wymagań - ich portfolio będzie sukcesywnie poszerzane od chwili premiery nowej Klasy C. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. NISSAN PRZEDSTAWIA GLOBALNY PROGRAM UDZIAŁU W SPORTACH SAMOCHODOWYCH NA 2013 ROK, PROWADZONY POD PRZYWÓDZTWEM ZESPOŁU NISMO Nissan obiecuje emocjonujące rozszerzenie swojego udziału wsportach samochodowych, prowadzonego w skali globalnej pod przywództwem zespołu Nismo. Prezes Nissana, Carlos Ghosn, obwieścił powrót koncernu do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w2014 roku z pionierskim nowym modelem wyścigowym Nissana, wykorzystującym technologię elektryczną. Ekspansja jest kluczem do sukcesu, dlatego Nissan wykonał długo oczekiwany ruch ipowrócił do australijskich wyścigów V8 Supercars, zgłaszając tam cztery samochody. Nissan intensyfikuje atak GT-R wwyścigach GT3 oraz SUPER GT, wystawiając flagowy model GT-R GT500. Program GT Academy nieprzerwanie rozwija się. Jego świeżo upieczeni najlepsi absolwenci biorą udział wwyścigach FIA GT iBlancpain Endurance, zasiadając za kierownicą Nissanów GT-R. Nissan potwierdził swoją globalną ekspansję w zakresie udziału w sportach samochodowych w 2013 roku, jednocześnie oznajmiając, że całym programem zarządzać będzie Nismo, oddział firmy dedykowany samochodom wyczynowym i sportom motorowym. Prezes Nissana, Carlos Ghosn, potwierdził również, że w 2014 roku Nissan znów weźmie udział w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, zajmując garaż nr 56, gdzie będzie rozwijać swoje innowacyjne koncepcje reprezentowane przez zupełnie nowy samochód wyścigowy z technologią elektryczną. Podczas wyścigu testowana będzie nowa technologia napędowa, a organizacje takie, jak Automobile Club de l'Ouest (ACO) oraz Federation Internationale de l'Automobile (FIA) otrzymają dane umożliwiające wszystkim zainteresowanym ocenę zastosowania tej przełomowej technologii przed potencjalnym powrotem do klasy LMP1 w przyszłości. „Powrócimy na tor w Le Mans z samochodem, który będzie materiałem do testów w najtrudniejszych warunkach, zarówno dla technologii stosowanych w modelach seryjnych, jak i dla technologii elektrycznych pojazdów wyścigowych" - powiedział Ghosn. Zanim jednak ten innowacyjny i przełomowy nowy samochód wyścigowy ujrzy światło dzienne, zespół Nismo będzie ciężko pracować, wspomagając kampanie Nissana w zakresie udziału w sportach samochodowych na całym świecie: - Stała koncentracja na wyścigach wytrzymałościowych, której wyrazem jest opracowany przez zespół Nismo flagowy model Nissan GT-R Nismo GT-3 zgłoszony do wyścigów FIA GT oraz Blancpain Endurance Series - Silniki Nismo będą pracować pod maską 17 samochodów startujących w24-godzinnym wyścigu Le Mans To oznacza, że jedna trzecia listy startowej Le Mans to pojazdy zsilnikami Nismo - Powrót do automobilizmu australijskiego na najwyższym poziomie poprzez zgłoszenie czterech Nissanów Altima do wyścigów zserii V8 Supercars - Dalszy rozwój programu GT Academy, który już odniósł ogólnoświatowy sukces dzięki zawodom odbywającym się wEuropie, Rosji, USA, RPA oraz na Bliskich Wschodzie. Powrót na Le Mans Podczas dzisiejszego otwarcia nowej światowej siedziby i centrum rozwoju Nismo w pobliżu japońskiej Jokohamy prezes Nissana, Carlos Ghosn, zadeklarował powrót Nissana do 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2014 roku, podając nawet numer garażu podczas wyścigu - 56. Dalsze informacje będą podawane w miarę postępów projektu, jednakże już teraz wiadomo, że firma skoncentruje się na innowacjach i emocjach, kontynuując swoje działania w duchu Nissan DeltaWing, wielokrotnie nagradzanego eksperymentalnego pojazdu, który wziął udział w zeszłorocznym wyścigu Le Mans. ACO, organizacja odpowiedzialna za wyścig, zarezerwowała w 2014 roku dla Nissana garaż nr 56 w ramach programu umożliwiającego wszystkim zainteresowanym otrzymanie danych i ocenę nowych napędów przed ewentualnym powrotem do udziału w klasie LMP1 w przyszłości. W międzyczasie Nissan wystawi do wyścigu bardziej tradycyjną jednostkę. Lista zgłoszeń do wyścigu Le Mans na 2013 rok obejmuje 17 samochodów z jednostką napędową Nissan Nismo, co stanowi największą liczbę zgłoszeń silników od jednego producenta w ciągu ostatnich 15 lat. Przygotowany w stajni Nismo silnik Nissan V8 VK45DE ugruntował swoją pozycję jako jednostka wybierana przez większość zespołów startujących w klasie LMP2. Wszystkie pojazdy z silnikami Nissana pod maską będą oznaczone logo „powered by Nissan Nismo". Atak GT-R Jeden z głównych programów udziału Nissana w sportach samochodowych koncentruje się na opracowanych przez Nismo wariantach flagowego modelu sportowego GT-R, przeznaczonych zarówno dla zespołów fabrycznych, jak i prywatnych. W 2012 roku GT-R wygrywał wyścigi na całym świecie - w japońskiej serii SUPER GT (w klasach GT300 i GT500) oraz Super Taikyu (w klasie GT3), a także po raz pierwszy zwyciężył podczas brytyjskich mistrzostw GT Championship oraz GT Cup. W ramach przygotowań do sezonu 2013 Nissan GT-R Nismo GT3 został jeszcze bardziej udoskonalony w oparciu o rozwiązania sprawdzone w poprzednim roku, a flagowa wersja opracowana przez Nismo, GT-R GT500, po raz kolejny weźmie udział w zmaganiach z serii SUPER GT. Klasa GT500 w serii SUPER GT Najnowsze trendy Nismo i GT-R reprezentowane będą przez cztery Nissany GT-R GT500 z silnikiem V8 o pojemności 3,4 litra pod maską. GT-R GT500 w wersji na 2013 rok zyskał następujące modyfikacje: 1) Aerodynamika: W połowie zeszłego sezonu tylna część pojazdu została poddana znaczącym zmianom, co okazało się przełomowym rozwiązaniem dla GT-R. Udało nam się utrzymać ekstremalny poziom siły dociskającej przy jednoczesnym ogromnym obniżeniu wartości współczynnika oporu powietrza dzięki zastosowaniu „zębów rekina" imodyfikacjom podwozia. Podczas testów kierowcy bardzo chwalili efekty wprowadzonych zmian. 2) Silnik: Silnik V8 VRH34B opojemności 3,4 litra będzie wykorzystywany przez trzeci sezon zrzędu. Będziemy starać się nie tylko stale maksymalizować moc silnika, ale również ijego elastyczność, poprzez wprowadzenie modyfikacji do charakterystyki jego pracy imomentu obrotowego, tak aby dopasować go do specyfiki poszczególnych torów. Zajmiemy się również kwestią zużycia paliwa poprzez zmniejszenie tarcia ruchomych elementów jednostki napędowej. Kunihiko Kakimoto nadal będzie szefem zespołów jeżdżących Nissanami GT-R GT500. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]2З [/TD] [TD]NISMO [/TD] [TD]Yutaka Suzuki [/TD] [TD]Ronnie Quintarelli (I) Masataka Yanagida (J) [/TD] [TD]MOTULAUTECH GT-R [/TD] [TD]Michelin [/TD] [/TR] [TR] [TD]1 [/TD] [TD]MOLA [/TD] [TD]Toshiomi Oeki [/TD] [TD]Satoshi Motoyama (J) Yuhi Sekiguchi (J) [/TD] [TD]REITO MOLA GT-R [/TD] [TD]Michelin [/TD] [/TR] [TR] [TD]12 [/TD] [TD]TEAM IMPUL [/TD] [TD]Kazuyoshi Hoshino [/TD] [TD]Joao Paulo de Oliviera (Bra) Tsugio Matsuda (J) [/TD] [TD]Calsonic IMPUL GT-R [/TD] [TD]Bridgestone [/TD] [/TR] [TR] [TD]24 [/TD] [TD]KONDO RACING [/TD] [TD]Masahiko Kondo [/TD] [TD]Michael Krumm (Ger) Hironobu Yasuda (J) [/TD] [TD]D'station ADVAN GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Klasa GT300 w serii SUPER GT W klasie Super GT GT300 wystawiany jest Nissan GT-R Nismo GT3. Model przygotowany na 2013 rok posiada większą moc i wytrzymałość oraz udoskonalony rozkład siły hamowania oraz zoptymalizowane parametry aerodynamiczne. Zawieszenie również zostało dostrojone pod kątem dopasowania do lepszych parametrów aerodynamicznych, a długość przełożeń jest obecnie dostosowywana do większej mocy silnika. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]З [/TD] [TD]NDDP Racing [/TD] [TD]Masahiro Hasemi [/TD] [TD]Kazuki Hoshino (J) Daiki Sasaki (J) [/TD] [TD]S Road NDDP GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Bonds Racing [/TD] [TD]Sachiyuki Hashimoto [/TD] [TD]Igor Sushko (USA) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]OGT Bonds Racing GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]48 [/TD] [TD]DIJON Racing [/TD] [TD]Keiichi Inoue [/TD] [TD]Hiroshi Takamori (J) Katsumasa Chiyo (J) [/TD] [TD]DIJON Racing GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]З60 [/TD] [TD]RUN UP Sports [/TD] [TD]Kenkichi Nakano [/TD] [TD]Takuya Shirasaka (J) Atsushi Tanaka (J) [/TD] [TD]RUN UP GROUP GT-R [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Super Taikyu W serii Super Taikyu udział weźmie jeden Nissan GT-R Nismo GT3 oraz sześć egzemplarzy Fairlady Z. Ekipa Three Bond Nissan Jidousha-Daigakkou GT-R jest efektem partnerstwa pomiędzy Nissan Jidousha-daigakkou (technicznej uczelni Nissana) i zespołu Kondo Racing. Studenci Nissan Jidousha-Daigakkou uczestniczą w programie wyścigowym w ramach zajęć na uczelni. [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Szef zespołu [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [TD]Opona [/TD] [/TR] [TR] [TD]24 [/TD] [TD]Kondo Racing [/TD] [TD]Masahiko Kondo [/TD] [TD]Tomonobu Fujii (J) Gamisan (J) Katsumasa Chiyo (J) I Daiki Sasaki (J) [/TD] [TD]Three Bond Nissan- Daigakkou GT-R GT3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Tsuyoshi Shirai (J) Daisuke Imamura (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]Okabe Jidosha Makers Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE] [TR] [TD]14 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Yoshinobu Masuda (J) Kenichi Sugibayashi (J) Kazuomi Komatsu (J) [/TD] [TD]Okabe Jidosha Myroad Kyoshinkeisoku Z33 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]15 [/TD] [TD]OKABE JIDOSHA motorsport [/TD] [TD]Masaaki Nagashima [/TD] [TD]Masaaki Nagashima (J) Toru Tanaka (J) Tetsuya Tanaka (J) [/TD] [TD]Okabe Jidosha DIXEL Team Tetsuya Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]34 [/TD] [TD]Techno First Racing Team [/TD] [TD]Satoshi Ozaki [/TD] [TD]Masahiro Sasaki (J) Shuji Maejima (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]asset Techno Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]35 [/TD] [TD]Techno First Racing Team [/TD] [TD]Satoshi Ozaki [/TD] [TD]Kazuhiro Koizumi (J) (do ogłoszenia) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]asset Techno Z34 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [TR] [TD]77 [/TD] [TD]B-MAX ENGINEERING [/TD] [TD]Kaoru Suzuki [/TD] [TD]Dragon (J) Yuhi Sekiguchi (J) (do ogłoszenia) [/TD] [TD]B-MAX Nihon Konpo Shizai Z33 ST3 [/TD] [TD]Jokohama [/TD] [/TR] [/TABLE] Program szkolenia kierowców Nissana (Japonia) Nissan nadal będzie wspierać kierowców biorących udział w klasie GT300 Super GT, klasie National (N) Japońskiej Formuły 3 oraz w Formula Challenge Japan. Katsumasa Chiyo i Daiki Sasaki będą konkurować w klasie GT300 Super GT. Mitsunori Takaboshi weźmie udział w mistrzostwach Japońskiej Formuły 3, a Kiyoto Fujinami pojedzie w Formula Challenge Japan. Długo oczekiwany powrót na australijską arenę automobilizmu W komunikacie wydanym w Australii w bieżącym miesiącu zespół Nissan Motorsport ogłosił, że w skład zespołu fabrycznego koncernu na 2013 rok wejdą cztery nowe supersamochody Altima V8, dzięki którym marka powróci na australijską arenę automobilizmu - gdzie odniosła niektóre ze swoich najbardziej spektakularnych sukcesów. Nissany Altima w barwach wiodącego dostawcy zabezpieczeń internetowych, Norton by Symantec, prowadzone będą przez Jamesa Moffata i Michaela Caruso, natomiast znajome kolory giganta branży alkoholowej, marki Jack Daniel's będzie można zobaczyć na pozostałych dwóch Nissanach Altima, prowadzonych przez Todda Kelly'ego oraz Ricka Kelly'ego. Wyścig inauguracyjny serii V8 Supercars 2013 to Clipsal 500, który odbędzie się na torze Adelaide Parklands w dniach 1-3 marca. Po raz ostatni Nissan wziął udział w wyścigach znanych wtedy pod nazwą Australian Touring Car Championship w 1992 roku, a tegoroczny powrót do automobilizmu australijskiego jest elementem programu premiery nowego Nissana Altima, zaplanowanej na ten rok w Australii. [TABLE=width: 653] [TR] [TD]Mistrzostwa V8 Supercars [TABLE] [TR] [TD]Numer [/TD] [TD]Uczestnik [/TD] [TD]Kierowcy [/TD] [TD]Samochód [/TD] [/TR] [TR] [TD]7 [/TD] [TD]Jack Daniel's [/TD] [TD]Todd Kelly (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]15 [/TD] [TD]Jack Daniel's [/TD] [TD]Rick Kelly (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]Зб [/TD] [TD]Norton 360 [/TD] [TD]Michael Caruso (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [TR] [TD]360 [/TD] [TD]Norton 360 [/TD] [TD]James Moffatt (Aus) [/TD] [TD]Nissan Altima [/TD] [/TR] [/TABLE] [/TD] [/TR] [/TABLE] W GT Academy wirtualny świat nabiera rzeczywistych kształtów Łączenie umiejętności zdobytych w świecie wirtualnym z rzeczywistą jazdą to znajomy grunt dla Nissana. Niezwykle udany program szkoleniowy GT Academy to pionierskie rozwiązanie, w którym przestrzeń wirtualna przeplata się z rzeczywistością. W ciągu czterech sezonów działalności wielu utalentowanych graczy zostało prawdziwymi gwiazdami wyścigów w realnym świecie. Oparty na grze Gran Turismo5 na PlayStation3, program umożliwia jazdę wybranymi modelami wirtualnych Nissanów po wielu torach. Tylko w zeszłym roku przejechano ponad 500 milionów mil podczas wirtualnych jazd próbnych samochodami Nissana, w tym również Nissanem Leaf, a miliony widzów w ponad 160 krajach oglądało niesamowite programy telewizyjne śledzące poczynania uczestników GT Academy od PlayStation do prawdziwego podium. Popularność koncepcji GT Academy sprawiła, że stała się ona ogólnoświatowym programem, dającym milionom graczy na całym świecie szansę na spełnienie motoryzacyjnego marzenia. Zawody organizowane są w całej Europie i w Rosji, w USA, RPA oraz na Bliskim Wschodzie, a w planach jest dalsza ekspansja. Zwycięstwo w GT Academy jest przepustką do kariery w światowych sportach samochodowych. W 2013 roku świeżo upieczeni absolwenci programu wystąpią w Blancpain Endurance Series za kierownicą dwóch Nissanów GT-R Nismo GT3. Czterej szczęśliwcy, którzy w 2012 roku zwyciężyli w zmaganiach to Wolfgang Reip (pochodzący z Belgii zwycięzca w Europie), Mark Shulzhitskiy (zwycięzca w Rosji), Peter Pyzera (zwycięzca w Niemczech) oraz Steve Doherty (zwycięzca w USA). Pełny program startów wszystkich zwycięzców GT Academy, którzy teraz staną się gwiazdami ekipy Nismo, zostanie ogłoszony wkrótce. Nissan weźmie również udział w odnowionej formule FIA GT, wystawiając w niej Nissana GT-R Nismo GT3, po tym jak zgłoszenie koncernu w brytyjskich mistrzostwach GT Championship zostało odrzucone ze względu na to, że samochód był „zbyt szybki". W zespole siła Filozofia „emocjonujących innowacji" oraz mocny globalny zespół podkreślają, jak ważny jest sportowy sukces w kontekście planów Nissana odnośnie „cywilnych" modeli. Darren Cox, globalny dyrektor ds. sportów samochodowych w Nissanie oraz globalny lider licznych programów udziału w wyścigach realizowanych przez firmę, powiedział: „Dla Nissana udział w sportach samochodowych jest kluczowym elementem budowania pozycji naszej marki w skali globalnej. Naszym celem jest zapewnienie fanom automobilizmu dostępu do naszych innowacyjnych i emocjonujących programów udziału w wyścigach, od V8 Supercars po SUPER GT w Japonii, a także do globalnego programu GT Academy. Do tego dochodzą niespodzianki zarówno na torze, jak i poza nim, w miarę jak testujemy coraz bardziej innowacyjne podejście do sportów samochodowych". Nismo znajduje się w samym sercu globalnych programów Nissana związanych z automobilizmem jako dedykowany zespół, wzmocniony niedawnym otwarciem nowej siedziby, odpowiedzialny w skali ogólnoświatowej za nową gamę „cywilnych" modeli z logo Nismo. Aktualnie gama składa się z Nissana Juke Nismo i 370Z Nismo. Trwają prace nad nowym supersamochodem GT-R Nismo, który stanie się flagowym modelem sportowym w ofercie seryjnych samochodów Nismo. Prezes Nismo, Shoichi Miyatani, powiedział: „Nismo jest kluczowym elementem globalnej strategii samochodów seryjnych i wyścigowych Nissana na przyszłość. Jestem pewien, że szybko uda nam się przekształcić tę nazwę w ekskluzywną markę wyczynową Nissana. Po raz pierwszy nasz zespół będzie pracował pod jednym dachem. Cała siedziba stanie się miejscem tętniącym pasją i dążeniem do wysokich osiągów, a nasi utalentowani inżynierowie będą stale przesuwać granice tego, co niemożliwe, kreując nowych bohaterów". Źródło: Nissan
  8. Hyundai przedstawia nową technologię łączności pomiędzy samochodem a smartfonem Premiera systemu łączności podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2013 roku Łączność pomiędzy smarfonem a samochodem zwiększa funkcjonalność modeli Hyundaia Nowy Hyundai i30 modelowym przykładem dostępnych rozwiązań Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie Hyundai zaprezentował nowy projekt mający na celu integrację smartfona z samochodem. Jest on realizowany wspólnie z firmą LG Electronics. Testy są przeprowadzane na trzydrzwiowym modelu i30 Nowej Generacji. Smartfony, stając się integralną częścią samochodu mogą zwiększyć komfort i przyjemność jazdy. Za pomocą telefonu wykorzystanego w tym projekcie można otworzyć drzwi oraz zmienić ustawienia samochodu, w tym m.in. radia, systemu nawigacji, czy wygląd menu na wyświetlaczu. Swoje osobiste urządzenie można także bezprzewodowo ładować poprzez położenie go na środkowej konsoli. W ten sposób w kabinie nie trzeba używać żadnych kabli. Jest to pierwszy na świecie system, w którym wykorzystano technologię bezprzewodową MirrorLink. Dzięki niej kierowca ma dostęp do zawartości smartfona z poziomu panelu sterującego. Większą czytelność informacji zapewnia 7-calowy wysokiej rozdzielczości ekran dotykowy zainstalowany w modelu i30. Za jego pomocą kierowca albo pasażer uzyskuje dostęp do nawigacji telefonu, aplikacji internetowych, w tym skrzynki email, a także do swojej listy kontaktów, połączeń i multimediów. Aplikacja Hyundaia pozwala na bezpośrednie połączenie się z pojazdem i sprawdzenie, czy drzwi samochodu są zamknięte, a światła wyłączone. Jest to także pierwsze rozwiązanie wśród producentów aut, które daje dostęp do widoku z tylnej kamery auta. Dzięki aplikacji można także planować swoje podróże. Pozwala ona sprawdzić poziom paliwa, oleju oraz dystans pokonany przez samochód. Zapisuje również dane na temat zużycia paliwa z ostatniej podróży. Oprogramowanie pozwala z poziomu telefonu monitorować poziom napompowania opon oraz temperaturę w kabinie. Dodatkowo, dzięki Google Maps zainstalowanym na smartfonie można w łatwy sposób znaleźć swój zaparkowany samochód. To idealne rozwiązanie dla osób, które zapominają, gdzie zostawiły swoje auto. „Dzięki naszej firmie mobilność staje się jeszcze bardziej wygodna i spersonalizowana, a co najważniejsze, nawet w ruchu jesteśmy ciągle połączeni. Integracja smartfonów z samochodami marki Hyundai to same korzyści. Większa intuicyjność, uniwersalność rozwiązania i łatwość korzystania z niej sprawiają, że to idealne rozwiązanie dla kierowców, którzy jeżdżą samochodami Hyundai i są cały czas w biegu” - powiedział Seungwook Yang, prezes Centrum Technologicznego Hyundai Motor Europe. Źródło: Hyundai
  9. Audi przedstawia zwycięzców Mistrzostw Świata w wyścigach długodystansowych (WEC) 2012 Pełna galeria: Audi R18 e-tron quattro WEC 2012 fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic - Fässler/Lotterer/Tréluyer - trójka pierwszych mistrzów w klasyfikacji kierowców wyścigów WEC - Dwa miejsca na podium podczas finału WEC w Chinach - Pełen sukcesów debiutancki sezon Audi R18 e-tron quattro W klasyfikacji marek Mistrzostw Świata FIA w wyścigach długodystansowych (WEC), Audi było niepokonane od sierpnia. Podczas finału w Szanghaju kierowcy ze stajni Audi, Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, zdobywając trzecie miejsce, objęli prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Na razie nieoficjalnie, aż do czasu oficjalnego ogłoszenia wyników przez FIA. Ukoronowanie pełnego sukcesów debiutanckiego sezonu pierwszej sportowej hybrydy marki Audi, stanowił drugi zdobyty tu tytuł. Audi nadawało ton mistrzostwom nie tylko dzięki zdobyciu dwóch tytułów. Zespół pięciokrotnie zapewnił sobie najlepsze miejsce startowe, a w pięciu na osiem wyścigów Audi R18 zwyciężyło w klasyfikacji łącznej, w tym zapewniło jedenaste dla marki Audi zwycięstwo w dwudziestoczterogodzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro było pierwszym sportowym samochodem hybrydowym, który zwyciężył w tym należącym już do klasyki wyścigu długodystansowym. Drugą połowę sezonu zdominował zażarty pojedynek z marką Toyota. Podobnie było podczas finałów w Chinach. Nowym mistrzom świata, jadącym sportową hybrydą z numerem startowym „1“, do zdobycia tytułu wystarczyło zajęcie trzeciego miejsca w sześciogodzinnym wyścigu w Szanghaju. Ich przewaga w tabeli wynosi teraz 13,5 punktu. Trzech kierowców zapewniło sobie w tym sezonie trzy zwycięstwa indywidualne, a bilansu dopełniają trzy minięcia mety na drugiej pozycji. Drugie miejsce w klasyfikacji przypadło również zespołowi kierowców ze stajni Audi. Tom Kristensen i Allan McNish, którzy w Chinach wystartowali z pierwszej linii, zdobyli w wyścigu miejsce za Toyotą duetu Nicolas Lapierre/Alexander Wurz. Siedem miejsc na podium, w tym inauguracyjne zwycięstwo w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring razem z trzecim kierowcą Dindo Capello, to bilans sezonu duńsko-szkockiego duetu Audi. Ponadto stanowili oni najbardziej efektywny team biorący udział w zmaganiach. Załoga pojazdu z numerem startowym „2“, zdobyła w siedmiu na osiem wyścigów tego sezonu nagrodę Michelin Green X Challenge. Doskonałe występy Audi w tegorocznym sezonie wyścigów długodystansowych uwieńczyło zdobycie w Chinach tytułu mistrzowskiego przez Audi R18 e-tron quattro. Ponadto sportowy model Audi GT3 R8 LMS zwyciężał już w tym roku w dwunastogodzinnym wyścigu w Bathurst i w dwudziestoczterogodzinnych wyścigach na torach Nürburgring, w Spa i w Zolder. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. NISSAN PRZEDSTAWIA PIERWSZĄ NA ŚWIECIE INSTRUKCJĘ OBSŁUGI SAMOCHODU STWORZONĄ PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW DLA UŻYTKOWNIKÓW Prezentacja pionierskiej internetowej instrukcji obsługi Nissana LEAF w ramach kampanii The Big Turn On Zawiera samouczki przygotowane przez właścicieli Nissanów LEAF Tematyka dotyczy zaawansowanej technologii, inteligentnych innowacji i osiągów modelu LEAF Obala wiele częstych mitów na temat pojazdów elektrycznych, w tym: kosztów, zasięgu czy łatwości użytkowania Informacyjny i innowacyjny poradnik jest dostępny pod adresem NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON Nissan Europe uruchomił pierwszą na świecie instrukcję obsługi samochodu w formie nagrań wideo tworzoną przez użytkowników dla użytkowników. Została ona przygotowana po to, aby nowi właściciele modelu LEAF mogli w 100% wykorzystać potencjał technologii swojego samochodu elektrycznego. Ta instrukcja przyszłości została zaprezentowana 70. dnia trwającej 100 dni kampanii Nissana The Big Turn On, ogólnoeuropejskiej inicjatywy mającej na celu przekonanie ludzi do samochodów z napędem elektrycznym. W ramach kampanii zostało wyprodukowanych szereg filmów, których celem jest uzyskanie 1 miliona „włączeń elektryczności" lub zobowiązań do jazdy z napędem elektrycznym w ciągu 100 dni. Aktualnie jest ich 900 000, a do końca kampanii pozostało jeszcze 30 dni. The Big Turn On to internetowa inicjatywa, której celem jest pokazanie ludziom wyraźnych korzyści z jazdy samochodem elektrycznym i jednoczesne obalenie niektórych mitów i stereotypów. Filmy oraz samouczki przedstawiają czterech właścicieli i entuzjastów Nissana LEAF z Wielkiej Brytanii demonstrujących technologie i osiągi samochodu elektrycznego. Są one dostępne pod adresem NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON oraz na YouTubie. Jednym z kierowców występujących w filmie jest Mark Goodier, dziennikarz radiowy i mały przedsiębiorca, który został pierwszym właścicielem Nissana LEAF w Wielkiej Brytanii: Posiadanie Nissana LEAF mówi, że dbamy o środowisko i czyste powietrze w miastach, dla nas i rowerzystów, oraz, że dbamy też o koszty. Nissan LEAF jest zdecydowanie tańszy w eksploatacji. Samochód jest dosłownie przepełniony inteligentnymi innowacjami. Na desce rozdzielczej znajduje się ekran, który wyświetla ustawienia radia, mapę a nawet obraz z kamery cofania, dzięki której kierowcy mogą zobaczyć, co znajduje się za nimi, bez potrzeby odwracania się za siebie - skomentował Goodier. Nasz 18-letni syn prowadzi LEAF-a i uważa, że jest to najfajniejszy samochód, jaki kiedykolwiek mieliśmy - dodaje. Poradnik porusza często podnoszone kwestie dotyczące posiadania Nissana LEAF, w tym jego zasięgu. W pełni naładowany Nissan LEAF może przejechać 175 km, czyli więcej niż pokonuje dziennie 90% europejskich kierowców. Według Goodiera, zasięg nie stanowi problemu: Nissana LEAF zmienia sposób, w jaki prowadzisz auto, gdyż skupiasz się na tym, by przejechać jak największy dystans na akumulatorach. O technologii opowiada także Richard Todd, inżynier elektronik z St Albans, który był jednym z pierwszych właścicieli Nissana LEAF w Wielkiej Brytanii. Wierzy on, że Nissan postarał się, by samochód był naprawdę użyteczny. Zimą, zwykle jakieś pół godziny przed tym, jak zamierzam skorzystać z samochodu, loguję się. Włączam automatyczną klimatyzację, a ona odmraża i nagrzewa samochód. Przez cały czas wykorzystuje do tego energię z domu a nie z akumulatora. Właściciele mogą także podzielić się spostrzeżeniami i osiągami z innymi kierowcami. Nissan wyśle do nich nawet e-maila z informacją, że przy ich samochodach ktoś manipulował. Filmy wideo stanowią jedną część kampanii The Big Turn On, która doszła do 70 dnia. Aktualnie liczba „włączeń elektryczności" lub zobowiązań do jazdy z napędem elektrycznym wynosi ponad 900 000. Zwycięskie miasto otrzyma 30 szybkich ładowarek, które umożliwiają naładowanie akumulatorów dowolnego pojazdu elektrycznego zgodnego ze standardem ChadeMOdo do 80% pojemności w zaledwie 30 minut. Celem kampanii jest dotarcie do miliona potencjalnych rzeczników pojazdów elektrycznych we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii poprzez działania obalające mity oraz bezpośrednie kontakty z wykorzystaniem mediów cyfrowych i społecznościowych. „Włączenie elektryczności" jest równie łatwe, jak kliknięcie. Konsumenci będą mogli zadeklarować swoje zaangażowanie na rzecz pojazdów elektrycznych klikając „włącznik" na stronie kampanii The Big Turn On (NISSAN LEAF - NISSAN LEAF THE BIG TURN ON), w serwisie społecznościowym lub zapisując się na jazdę próbną Nissanem LEAF. źródło: Nissan
  11. Filmik przedstawia okrążenie na torze testowym TG w grze LiveForSpeed :
  12. Projekt, który przedstawia następcę Lambo Gallardo... ----> http://carscoop.blogspot.com/2009/12/lamborghini-furia-concept-design-study.html
  13. Filmik przedstawia nowe Ferrari F450 <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=5mhXF7V-_GQ&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=5mhXF7V-_GQ&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  14. YeltrzProject przedstawia podsumowanie wakacji 2008. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=RJo4EW8qxVs&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=RJo4EW8qxVs&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  15. http://www.pcworld.pl/news/326812/Pioneer.przedstawia.nagrywarke.Blu.ray.8x.html
  16. http://www.pcworld.pl/news/172582/Corsair.przedstawia.zasilacze.450.W.HX.html
  17. http://wiadomosci.wp.pl/wiadomosc.html?kat=1342&wid=9702967&rfbawp=1204157696.867 Artykuł przedstawia tragiczny wypadek kierowcy ferrari.
×