Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'przed' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 191 wyników

  1. Boisz się zostawiać Swój samochód na parkingu idąc na zakupy ? Jedząc kolację z dziewczyną zastanawiasz się czy Twój samochód stoi jeszcze na parkingu ? Nie możesz zasnąć przed ciężkim dniem w pracy, bo boisz się, że ktoś ukradnie Ci samochód ? Jeżeli odpowiedź na powyższe pytania brzmi tak, to aplikacja Car Robber jest właśnie dla Ciebie ! Film promocyjny : Aplikacje można pobrać z : Wersja testowa: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.application.carrobbertrial&hl=pl Pełna wersja: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.application.carrobber&hl=pl Wszelkie pytania można kierować na adres: carrobberapp@gmail.com
  2. Cześć. Potrzebuję Waszej pomocy. Wiecie jak odtłuścić powierzchnię przed klejeniem? Jest ona pokryta farbą, której nie chciałbym zniszczyć czy zwyczajnie mówiąc zmyć. Woda z mydłem wystarczyłaby? Pozdrawiam i dzięki z góry za pomoc.
  3. Jak robić, a jak nie robić beczki? Tutaj przykłady wszelkie, w autach wszelkich (ale każde 4x4)
  4. Dramatyczny finał w Szwecji - Ogier wygrywa przed Neuvillem i Mikkelsenem - Finałowy Power Stage decydował o zwycięstwie w rajdzie - Rajd Szwecji po raz trzeci z rzędu wygrany przez załogę Polo R WRC Poznań, 16 lutego 2015 r. – Napięcie aż do ostatnich metrów: Sebastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassią wygrali Rajd Szwecji. Francuzi z zespołu Volkswagena stoczyli jeden z najdramatyczniejszych pojedynków w historii rajdów WRC, odnosząc zwycięstwo nad załogami Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) oraz nad swoimi kolegami z zespołu Volkswagena - Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene. Miejsce na prowadzeniu zmieniało się do ostatnich kilometrów, a wszystkie trzy zespoły toczyły coraz bardziej zaciętą walkę, by do ostatniego odcinka startować z różnicą wynoszącą zaledwie 4,6 s. Dla Sebastiena Ogiera było to 26. zwycięstwo w cyklu WRC, porównywalne z rekordem jaki osiągnął legendarny Carlos Sainz. Ogier plasuje się teraz na 3. miejscu listy najlepszych kierowców wszechczasów. Poza tym załoga Ogier/Ingrassia jest jedyną spoza Skandynawii, której dwukrotnie udało się wygrać Rajd Szwecji. Andreas Mikkelsen po raz drugi z rzędu stanął na podium tego rajdu – jeszcze kilkaset metrów przed metą wygrywał z dwukrotnym mistrzem świata, dając z siebie wszystko i zmuszając rywala do maksymalnego wysiłku. Jak w thrillerze: walka Mikkelsena, Ogiera i Neuville’a trwała aż do ostatniego metra 4,6 sekundy – w przeliczeniu na odległość, jaką w tym czasie pokonuje rajdówka to zaledwie 162,84 metra – tyle dzieliło pierwsze trzy załogi przed ostatnim odcinkiem specjalnym. Trudno wyobrazić sobie bardziej emocjonująca walkę. To, który zespół stanął na najwyższym, a który na najniższym stopniu podium rozstrzygnęło się na ostatnich kilometrach spośród wszystkich 308 km odcinków specjalnych. Pojedynek między trzema kierowcami - Andreasem Mikkelsenem, Sebastienem Ogierem i Thierry Neuvillem zaostrzał się przez cały czas trwania rajdu. W historii tego sportu nigdy jeszcze nie rozegrano bardziej dramatycznego finałowego pojedynku pomiędzy trzema kierowcami. Wszystko rozstrzygnęło się kilkaset metrów przed metą – Sebastien Ogier uzyskał najlepszy czas na 16 kilometrach ostatniego odcinka specjalnego i tym samym zwyciężył w rajdzie. Jednak aż do ostatniego odcinka na trasie Rajdu Szwecji z minimalną przewagą prowadził Andreas Mikkelsen. Norweg swoje 2,7 s przewagi roztrwonił na 5,37 km przed metą wpadając w śnieżną zaspę i grzebiąc swoje nadzieje na zwycięstwo. Wypadnięcie z trasy oznaczało utratę 40 sekund, jednak załoga Mikkelsen/Floene powróciła na trasę i dojechała do mety, kończąc Rajd Szwecji na trzecim miejscu. Szczęśliwa trójka: trzeci Rajd Szwecji, trzecie zwycięstwo Volkswagena Sebastien Ogier w roku 2013, Jari-Matti Latvala w roku 2014 i ponownie Sebastien Ogier – Rajd Szwecji jest pierwszą rundą w kalendarzu eliminacji MŚ, którą Volkswagen wygrał po raz trzeci, wystawiając do walki Polo R WRC. Dla Volkswagena rajd ten oznacza 24. zwycięstwo w 28 startach oraz 45. i 46. miejsce na podium od chwili wystawienia do walki Polo R WRC w styczniu 2013 roku. Od tego czasu World Rally Car z Wolfsburga uzyskał najlepszy czas na 361 odcinkach specjalnych spośród ogółem 521. Odnosząc łącznie 25 zwycięstw – wliczając wynik Kennetha Erikssona/Petera Diekmanna (S/D) na Wybrzeżu Kości Słoniowej w 1987 r. – VW na liście rajdowych zwycięzców wszechczasów prześcignął Audi i zajmuje obecnie 8. miejsce. Kraina Śniegu – wyśmienite warunki na trasach Szwecji Mnóstwo lodu i śniegu, malowniczy zimowy krajobraz i świetne warunki do zmagań - Rajd Szwecji to idealny rajd zimowy. Duże opady śniegu tuż przed drugą rundą MŚ sprawiły, że trasa wyśmienicie nadawała się do rajdowej walki. Jej przebieg wyznaczały metrowe zaspy, od których kierowcy mogą odbijać się autami, by zyskać lepszy czas. To ryzykowna gra – jeśli samochód zbyt mocno wbije się w śnieżną ścianę, może obrócić się wokół własnej osi: to typowy błąd kierowców na Rajdzie Szwecji. Przydarzył się on co najmniej raz niemal każdemu z czołowych kierowców na którymś spośród 308 km odcinków specjalnych. Power Stage – trzy dodatkowe punkty dla Sebastiena Ogiera Zrezygnować z dodatkowych punktów w Power Stage, by spokojnie dowieźć zwycięstwo lub miejsce na podium? Nie podczas tegorocznego rajdu Szwecji. W cieniu niezwykle emocjonujących zmagań finałowych podczas Power Stage rozegrała się nie mniej ekscytująca walka o punkty dla trzech najszybszych zawodników. Zwyciężył i zdobył trzy punkty dwukrotny mistrz świata, Ogier. Spośród 27 Power Stage’ów dla Volkswagena był to 20., podczas którego kierowca fabryczny z Wolfsburga uzyskał maksymalną liczbę punktów. Dobrowolna rezygnacja: Latvala/Anttila wycofują się z rajdu Po nieudanym starcie zeszłoroczni zwycięzcy Jari-Matti Latvala i Miikka Attila pozostali bez punktów i w porozumieniu z zespołem zdecydowali się wycofać z rajdu po końcowym Power Stage’u. Powodem był przepis ograniczający zmianę pewnych komponentów samochodu. Dla Latvali/Anttili Rajdy Szwecji, Meksyku i Argentyny byłyby traktowane łącznie, zaś wycofanie się z rywalizacji w Szwecji sprawia, że przepis ten nie będzie miał zastosowania i da załodze większe możliwości zestrojenia ich Polo R WRC w następnych rundach. Wypowiedzi po Rajdzie Szwecji Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC numer 1 „Niesamowity finał. Jestem naprawdę dumny z tego zwycięstwa, to jedno z moich najlepszych do tej pory. Pierwsze zwycięstwo w Szwecji, przed dwoma laty, gdy wygrałem z Sebastienem Loebem, było świetne, ale tegoroczne zostało okupione jeszcze trudniejszą walką. Julien i ja od pierwszego dnia aż do Power Stage’u dawaliśmy z siebie wszystko na każdym odcinku i jechaliśmy na maksymalnym limicie. I to się opłaciło. Na pewno końcówka rajdu należała do najbardziej emocjonujących – i to nie tylko dla widzów, ale też dla mnie osobiście. Oczywiście współczuję Andreasowi, któremu tak niewiele brakowało do pierwszego zwycięstwa i tak zaciekle z nami walczył. Jestem jednak pewien, że to nie był nasz ostatni pojedynek. On i Thierry Neuville pokazali wspaniałą walkę”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „To był zwariowany tydzień. Szkoda, że mój kolega z zespołu Andreas Mikkelsen nie wygrał swojego pierwszego rajdu w karierze. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi, na pewno zasłużył na te 28 punktów. Jeśli chodzi o mnie, to muszę szukać w tym wszystkim pozytywów. Po moim błędzie w piątek, oczywiście nie brałem udziału w finałowej walce. Ale miałem czas, żeby wypróbować ustawienia auta i dzięki temu zdobyć trochę nowej wiedzy. Teraz jeszcze lepiej dogaduję się z moim Polo i to było widać już dzisiaj. Sezon dopiero się rozkręca i wszystko jeszcze może się zdarzyć. W Meksyku będę miał dobrą pozycję startową i na pewno ostro zaatakuję”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Daliśmy z siebie wszystko do ostatniego metra, ale niestety przegraliśmy. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę niezadowolony z miejsca na podium. W końcu, w mojej karierze nie tak znowu często na nim stawałem. Ale miałem tu szansę na świętowanie pierwszego zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata i byłem już naprawdę blisko. Popełniłem jeden mały błąd, obróciło mnie i straciłem tę szansę. Czuję gorycz i duże rozczarowanie, chociaż w sumie możemy być dumni z naszych osiągnięć. Jestem pewien, że moje pierwsze zwycięstwo to tylko kwestia czasu. Ale tak bardzo chciałem tę walkę trzech załóg rozstrzygnąć na swoją korzyść! Teraz pojedziemy na maksa w Meksyku, jeszcze raz spróbujemy powalczyć o wygraną.” Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport „Naprawdę emocjonujący rajd. Jestem pewien, że dzięki niemu mistrzostwa zyskały wielu fanów. O miejscu na podium zadecydowały dosłownie ostatnie metry. Aż do ostatniego odcinka prowadził Andreas Mikkelsen i był już blisko pierwszego zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Naprawdę wycisnął ostatnie poty z naszego dwukrotnego mistrza Sebastiena Ogiera i swojego przyjaciela Thierry Neuville’a i może być dumny z tego, co pokazał w tym rajdzie. Jego czas nadejdzie prędzej czy później, nie mam co do tego wątpliwości. Sebastien Ogier wykazał się wielką siłą charakteru i zasłużenie wygrał. Chylę czoła przed kierowcami i pilotami”. A był przecież jeszcze… … chyba jedyny pilot, który podczas rajdu osobiście kierował samochodem WRC: Ola Floene. Podczas Rajdu Szwecji pilot Andreasa Mikkelsena przejechał 220 km odcinków dojazdowych. Zamiana miejsc między kierowcą, a pilotem to w przypadku Mikkelsena i Floena żadna nowość – w 2012 roku podczas Rajdu Cypru Floene (już jako mistrz klasy IRC) poprowadził Skodę Fabię S2000 na końcowym OS-ie „Stavros”. Wykazał się przy tym dużymi umiejętnościami – na 16 kilometrach okazał się tylko o 45,7 s wolniejszy niż najszybszy kierowca na tym odcinku i jednocześnie zwycięzca całego rajdu - Nasser Al-Attiyah. Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – zestawienie wyników Czwartek, 12 lutego 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01S Karlstad I 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Klasyfikacja generalna 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Piątek, 13 lutego 2015 SS 02 Torsby I 14.76 km P01 P02 (+ 2.7s) P05 (+ 8.6s) SS 03 Röjden I 18.73 km P01 P05 (+ 5.8s) P02 (+ 2.2s) SS 04 Finnskogen I 20.76 km P02 (+ 1.6s) P01 P03 (+ 4.6s) SS 05 Kirkenćr I 07.07 km P01 P02 (+ 2.9s) P04 (+ 6.2s) SS 06 Kirkenćr II 07.07 km P08 (+ 8.0s) P02 (+ 2.2s) P05 (+ 4.1s) SS 07 Finnskogen II 20.76 km P04 (+ 2.3s) P01 P03 (+ 2.2s) SS 08 Röjden II 18.73 km P04 (+ 4.1s) P06 (+ 6.0s) P01 SS 09 Torsby II 14.76 km P20 (+ 38.6s) P41 (+ 8m 36.5s) P02 (+ 1.0s) SS 10S Karlstad II 01.90 km P01 P07 (+ 1.5s) P06 (+ 1.4s) Klasyfikacja generalna 124.54 km P04 (+ 24.7s) P23 (+ 8m 27.0s) P01 Sobota, 14 lutego 2015 SS 11 Fredriksberg I 18.15 km P03 (+ 6.0s) P02 (+ 3.1s) P01 SS 12 Rämmen I 22.76 km P01 P02 (+ 1.3s) P04 (+ 8.0s) SS 13 Hagfors Sprint I 01.87 km P01 P02 (+ 1.6s) P03 (+ 1.9s) SS 14 Vargĺsen I 24.63 km P01 P17 (+ 48.2s) P06 (+ 19.1s) SS 15 Fredriksberg II 18.15 km P13 (+ 14.6s) P09 (+ 10.8s) P02 (+ 3.7s) SS 16 Rämmen II 22.76 km P05 (+ 4.0s) P03 (+ 3.2s) P08 (+ 6.2s) SS 17 Hagfors Sprint II 01.87 km P11 (+ 2.0s) P13 (+ 2.7s) P05 (+ 1.4s) SS 18 Vargĺsen II 24.63 km P03 (+ 5.9s) P08 (+ 10.8s) P07 (+ 8.8s) Klasyfikacja generalna 134.82 km P03 (+ 9.6s) P17 (+ 9m 01.1s) P02 (+ 1.5s) Niedziela, 15 lutego SS 19 Lesjöfors 15.00 km P01 P04 (+ 9.8s) P02 (+ 1.3s) SS 20 Värmullsĺsen I 15.87 km P02 (+ 0.9s) P01 P03 (+ 4.7s) SS 21P Värmullsĺsen II 15.87 km P01 P04 (+ 11.5s) P19 (+ 42.8s) Klasyfikacja generalna 46.76 km P01 P12 (+ 9m 11.9s) P03 (+ 39.8s) Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 55m 30.5s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 6.4s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 39.8s 04. Ott Tänak/Raigo Mőlder (EST/EST), Ford + 2m 26.0s 05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3m 31.5s 06. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 53.0s 07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4m 05.8s 08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4m 26.0s 09. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Citroën + 5m 32.2s 10. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 6m 50.9s … 12. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 9m 11.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8m 05.6s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4.8s 03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 9.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, 53 punkty; 2. Andreas Mikkelsen, 30; 3. Thierry Neuville, 30; 4. Jari-Matti Latvala, 19; 5. Mads Ostberg, 14; 6. Elfyn Evans, 14; 7. Ott Tänak, 12; 8. Kris Meeke, 10; 9.Hayden Paddon, 10; 10. Dani Sordo, 8; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 71 punktów; 2. Hyundai Motorsport, 55; 3. M-Sport, 32; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 20; 5. Volkswagen Motorsport II, 15; 6. Jipocar Czech National Team,10; 7. FWRT, 1; 8. Hyundai Motorsport N, 1 * wymaga zatwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Volvo prezentuje kask, który uchroni rowerzystę przed wypadkiem Bezkompromisowa dbałość marki Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem marka Volvo we współpracy z firmami POC i Ericsson opracowała pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty. W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 r. na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej. Różne pojazdy, jedna komunikacja Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku. Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas. Źródło: Volvo
  6. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii Volkswagen przed Rajdem Australii z ambicjami na tytuł mistrzowski Poznań, 8 września 2014 r. – Tylko mały krok dzieli Volkswagena od wielkiego celu: w Australii producent z Wolfsburga ma szansę sięgnąć po tytuł rajdowego mistrza świata FIA (WRC) w kategorii producentów. W dniach 11-14 września również duety Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) na antypodach rozstrzygną między sobą rywalizację o mistrzowski tytuł w kategorii kierowców i pilotów. Bo jedno jest już pewne: tylko kierowca jednego z Polo R WRC ma szansę, by zostać mistrzem świata. Zgodnie w powiedzeniem „niech wygra lepszy”, w Volkswagenie nikt nie układa żadnej strategii przed tym wyjątkowym i jednocześnie jednym z najtrudniejszych rajdów w roku. W harmonogramie: 20 odcinków specjalnych o łącznej długości 315,30 km. „Rajd Australii jest jedną z największych atrakcji sezonu” – stwierdził Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Biorąc pod uwagę aktualną sytuację w MŚ, tegoroczny rajd może być szczególnie interesujący. W pojedynku Ogiera z Latvalą obaj mają zielone światło do walki o tytuł mistrzowski. Dodatkowo mamy duże szanse, aby z wyprzedzeniem świętować zdobycie mistrzostwa świata w kategorii producentów. W ubiegłym roku wygraliśmy tutaj 21 z 22 odcinków specjalnych i rozpoczęliśmy najdłuższą serię zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. Jesteśmy z tego bardzo dumni. Ale ponowne osiągnięcie takich sukcesów nie będzie łatwe. Rajd Australii to liczne, zróżnicowane wyzwania i wiele trudnych odcinków, na których bardzo łatwo popełnić błąd. Jak szybko może skończyć się rajd, widzieliśmy ostatnio w Niemczech. Ale właśnie wtedy, gdy wyzwania są duże, zwycięstwo smakuje najlepiej. Tym razem chcielibyśmy po raz kolejny poczuć jego smak.” Pięć punktów brakuje Volkswagenowi do zwycięstwa w kategorii producentów Volkswagen ma już w Australii możliwość zdobycia tytułu mistrza świata w kategorii producentów. W przypadku podwójnego zwycięstwa Citroëna, Sébastian Ogier i Jari-Matti Latvala musieliby zebrać wspólnie pięć punktów, aby marzenie się ziściło. W każdym razie wystarczy, aby obronić 129 punktów ze 167-punktowej przewagi nad konkurencją. Jeżeli to się uda, byłby to historyczny triumf, gdyż udana obrona tytułu w Australii byłaby najwcześniejszym rozstrzygnięciem walki o mistrzostwo od 25 lat – po trochę więcej, niż trzech czwartych sezonu. Ogier kontra Latvala – spektakularny pojedynek, wydanie australijskie Pojedynek Ogiera z Latvalą od początku sezonu trzyma kibiców w napięciu. Przed Rajdem Australii, w kategorii kierowców Sébastien Ogier ma 44 punkty przewagi nad swoim kolegą z zespołu Jari-Matti Latvalą. Osiem z dziewięciu rajdów w sezonie wygrał jeden z nich – pięć razy Ogier, trzy razy Latvala. Długotrwała rywalizacja obu kierowców zapisała się już także w historii Rajdowych Mistrzostw Świata: aż trzy razy różnica czasowa na mecie należała do dziesięciu najmniejszych różnic w MŚ. W 2011 roku w Jordanii Ogier wyprzedził Latvalę o 0,2 sekundy. W 2010 roku w Nowej Zelandii Latvala był szybszy od Ogiera o 2,4 sekundy. Najmniejsza różnica, jaką zaliczyli w barwach Volkswagena, to różnica z tegorocznego Rajdu Finlandii, gdy Latvala miał czas lepszy od Ogiera o 3,6 sekundy. Mikkelsen – młody kierowca w doskonałej formie W dziewięciu rajdach siedem razy w pierwszej piątce, z tego trzy razy na podium – sezon 2014 jest najlepszym sezonem w karierze Mikkelsena. Mistrz Interncontinental Rally Challenge (IRC) z 2011 i 2012 roku z 77 punktami straty znajduje się na trzecim miejscu w tabeli po Sébastienie Ogierze i Jari-Matti Latvali. W Rajdzie Australii 25-letni kierowca będzie walczył na swoim ulubionym terenie – na szutrze. Mikkelsen ma dobre wspomnienia z rajdu na antypodach, gdzie w 2013 roku podczas swojego debiutu zajął szóste miejsce. Typowy Rajd Australii: szybkie drogi krajowe, trudne drogi leśne 20 odcinków specjalnych o długości 315,30 kilometrów – Rajd Australii wokół Coffs Harbour w Nowej Południowej Walii nie jest może najdłuższy, ale za to bardzo trudny. Odcinki specjalne mają wyjątkowo zróżnicowany charakter: superszybkie drogi krajowe na przemian z wąskimi, krętymi odcinkami przez gęste lasy. Liczne zakręty z ograniczoną widocznością utrudniają życie kierowcom i pilotom. Chyba najbardziej charakterystyczny odcinek specjalny Rajdu Australii czeka na zawodników w niedzielę, gdy rajd przeniesie się na północ od Coffs Harbour. „Wedding Bells” w pagórkowatym Wedding Bells State Forest to wymagający, liczący 9,39 km odcinek, który przy drugim przejeździe będzie jednocześnie Power Stage, nagradzanym dodatkowymi punktami dla trzech najszybszych kierowców. Jednak z największym wyzwaniem kierowcy będą musieli zmierzyć się w sobotę, na wysuniętym najbardziej na południe odcinku specjalnym w Rajdzie Australii – OS „Nambucca”. Z długością 48,92 kilometra jest to najdłuższy oes w rajdzie. Dużą zaletą Rajdu Australii są krótkie drogi dojazdu: punkty obserwacyjne dla kibiców oddalone są od 30 do 60 minut jazdy od centrum Coffs Harbour. World Rally Cars przejadą w ciągu trzech rajdowych dni tylko 632,80 km odcinków dojazdowych. Wypowiedzi przed Rajdem Australii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Rajd Australii to dokładnie to, co lubię. Lubię ten układ odcinków specjalnych i zawsze czuję się na antypodach dobrze. Rajd w 2013 roku udał się Julienowi i mnie prawie perfekcyjnie: 19 najlepszych czasów na 22 odcinkach specjalnych, do tego trzy dodatkowe punkty za wygranie Power Stage. Naturalnie chcielibyśmy to powtórzyć w tym roku. Ale to nie będzie łatwe: pierwszego dnia pokonujemy oesy jako pierwsi, poza tym konkurencja jest bardzo blisko i czuwa, co udowodnił Hyundai zwycięstwem i drugim miejscem w Niemczech. Za błędy spotyka kara, doświadczyliśmy tego na własnej skórze – ale taki jest sport rajdowy. Rajd Niemiec już za nami i musimy patrzeć do przodu. Na szczęście Julien i ja po wypadku czujemy się dobrze. Dla bezpieczeństwa zrobiliśmy kilka testów, które wypadły pozytywnie. W Niemczech zapewniliśmy wprawdzie Volkswagenowi tytuł w kategorii kierowców, ale nie w kategorii producentów. I to jest teraz naszym głównym celem w Australii.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Rajd Australii zawsze jest wyjątkowy. Lubię luz australijskiego życia, krajobrazy i bliskość oceanu. Jeżeli chodzi o sam rajd, to wracamy z asfaltu na szuter, a przejście w tę stronę jest zawsze trudniejsze, niż z szutru na asfalt. Ale przedtem w Finlandii zaliczymy jeszcze krótki test, aby przyzwyczaić się do tego rodzaju nawierzchni, a przede wszystkim do innych punktów hamowania. Finlandia jest dobrym wyborem, bo tu na antypodach wskazane jest dostrojenie auta między Rajdem Meksyku a Rajdem Finlandii. Pierwszy dzień, w którym trzeba pokonać wiele wąskich, technicznych przejazdów w lesie, przypomina raczej Rajd Meksyku. Drugi dzień, z szerokimi, szybkimi odcinkami z wieloma łukami jest podobny, do odcinków w Finlandii. Potrzebne są nam zatem dwa różne setupy: bardziej miękki i bardziej twardy. Dobrze, że shakedown rozegrany będzie na jednym z odcinków specjalnych, tylko w odwrotnym kierunku. Pozwoli nam to dobrze wyczuć właściwy OS. Niestety ostatnio w Niemczech nie udało nam się dogonić naszego kolegi z zespołu Sébastiena Ogiera w tabeli kierowców. Zaczynamy więc od takiej samej różnicy. Mam nadzieję, że będę mógł walczyć o zwycięstwo. Nie możemy również zapominać o konkurentach spoza zespołu, bo Citroën i Hyundaj też mają szanse, by wygrać.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Z powrotem na szutrze, to lubię. Rajd Australii to jeden z tych rajdów, które już zaliczyłem za kierownicą Polo R WRC. I dobrze go wspominam. Wtedy cieszyłem się każdym odcinkiem specjalnym. Wiele z nich będziemy w tym roku pokonywać ponownie. Tam w lesie jest wiele trudnych zakrętów z ograniczoną widocznością. Można bardzo łatwo popełnić błąd i zrujnować sobie rajd. Szczególnie musimy skupić się na „Nambucca”, bo jest to nie tylko najdłuższy, ale chyba także najtrudniejszy OS Rajdu Australii. Na niecałych 50 kilometrach mamy wszystko, co może utrudnić życie kierowcy rajdowemu. Oprócz wielu trudnych zakrętów, także przejście na asfalt. W tym roku jednak możemy liczyć na opis trasy z 2013 roku, więc dokładnie go przestudiujemy. Zbytnio się nie denerwuję, bo mamy dobrą sytuację w kategorii kierowców, a zawsze, gdy podchodziłem do startu bez nerwów, udawało mi się uzyskać całkiem dobry wynik. Chętnie stanąłbym znów na podium. Naturalnie pięknie byłoby wygrać któregoś dnia rajd, ale nie spieszy mi się. Jednak Rajd Australii z pewnością jest jednym z tych rajdów, w których moje szanse na zwycięstwo są duże.” Trzy pytania do szefa logistyki Lutza Meyera Teraz rajd odbywa się w Australii – o ile więcej pracy wymagają rajdy na innym kontynencie w porównaniu z imprezami w Europie? Lutz Meyer: „Krótko i zwięźle: musieliśmy uporać się ze wszystkim w ciągu trzech dni. W niedzielę rozmontowaliśmy wszystko w Trewirze i w nocy z niedzieli na poniedziałek wysłaliśmy samochody i najważniejsze części do Hanoweru, aby były tam w poniedziałek rano. Mechanicy i ja w poniedziałek rano po Rajdzie Niemiec byliśmy z powrotem w firmie. Wszystkie części poszły do specjalistycznych działów do przeglądu, w poniedziałek i wtorek były sprawdzane, w środę załadowaliśmy je do kontenerów, sporządziliśmy listy i załatwiliśmy odprawę celną i skierowaliśmy wszystko do transportu lotniczego. W Europie mamy na to co najmniej półtora tygodnia czasu.” Ile dni w roku nie myśli Pan o rajdach i logistyce? Lutz Meyer: „W zasadzie to się nie zdarza. Może w Wigilię i pierwsze i drugie święto. Ale nawet wtedy nie mam całkowicie spokojnej głowy, bo przecież w połowie stycznia jest już Rajd Monte Carlo. Właściwie codziennie myślę o tym co najmniej jeden raz – wtedy to lub owo wpadnie mi do głowy i sobie to zapisuję. Jeżeli chodzi o dni wolne od pracy, to uzgodniłem z moją partnerką, że pół godziny dziennie poświęcam firmie. Robię to, by sprawdzić, czy najważniejsze rzeczy są załatwione i czy wszystko przebiega bez problemów.” Przy takiej ilości logistyki w pracy – kto planuje u Pana w domu wyjazd urlopowy? Lutz Meyer: „To robi moja partnerka, pozwoliłem sobie na ten komfort. Ona przejmuje na siebie planowanie urlopu, porównuje i wszystko sprawdza. A ja chętnie zgadzam się z jej decyzjami.” Liczba na Rajd Australii: 1,8 Duet Volkswagena Sébastien Ogier/Julien Ingrassia zaliczyli w ubiegłym roku w Australii prawie perfekcyjny rajd. Wygranych 19 z 22 odcinków specjalnych, łączny czas 3:19.55,0 godzin. Różnica między ich czasem, a idealnym czasem rajdu (3:19.53,2 godz.), wynikającym z sumy wszystkich najlepszych czasów na oesach, wyniosła zaledwie 1,8 sekundy. Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Kategoria kierowców: 01. Sébastien Ogier, 187 punktów; 02. Jari-Matti Latvala, 143; 03. Andreas Mikkelsen, 110; 04. Mads Østberg, 74; 05. Thierry Neuville, 73; 06. Mikko Hirvonen, 73; 07. Elfyn Evans, 57; 08. Kris Meeke, 54; 09. Martin Prokop, 37; 10. Henning Solberg, 26; 11. Juho Hänninen, 20; 12. Bryan Bouffier, 18; 13. Dani Sordo, 18; 14. Robert Kubica, 12; 15. Ott Tänak, 11; 16. Benito Guerra, 8; 17. Hayden Paddon, 8; 18. Chris Atkinson, 6; 19. Pontus Tidemand, 6; 20. Jaroslav Melichárek, 4; 21. Dennis Kuipers, 4; 22. Nasser Al-Attiyah, 3; 23. Lorenzo Bertelli, 2; 24. Matteo Gamba, 2; 25. Craig Breen, 2; 26. Yuriy Protasov, 2; 27. Jari Ketomaa, 1; 28. Karl Kruuda, 1; 29. Khalid Al-Qassimi, 1; 30. Julien Maurin, 0 Kategoria konstruktorów: 1. Volkswagen Motorsport; 305 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 138; 3. Hyundai Motorsport, 131; 4. M-Sport, 128; 5. Volkswagen Motorsport II, 109; 6. Jipocar Czech National Team, 40; 7. RK M-Sport WRT, 21; 8. Hyundai Motorsport N, 12 Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Australii – harmonogram Czwartek, 11 września 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Hydes Creek), 210 min [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Ceremonia startu (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:00 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 12 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Start (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01 [/TD] [TD]Hydes Creek I [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Bellingen I [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Newry I [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD]31,29 km [/TD] [TD]godz. 10:39 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (Coffs Harbour) 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:09 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Hydes Creek II [/TD] [TD]22,08 km [/TD] [TD]10,73 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:27 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Bellingen II [/TD] [TD]30,14 km [/TD] [TD]10,72 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Newry II [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]24,91 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:48 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]SSS I [/TD] [TD]31,52 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]SSS II [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service B (Coffs Harbour), 45 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]171,53 km [/TD] [TD]95,84 km [/TD] [TD]Σ 267,37 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 13 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service C (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Nambucca I [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:18 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Valla I [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD]45,70 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:36 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Nambucca II [/TD] [TD]61,81 km [/TD] [TD]48,92 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:24 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Valla II [/TD] [TD]18,05 km [/TD] [TD]08,96 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]SSS III [/TD] [TD]45,93 km [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]SSS IV [/TD] [TD] [/TD] [TD]01,56 km [/TD] [TD]00,54 km [/TD] [TD]godz. 18:38 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service E (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Parc fermé (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]251,89 km [/TD] [TD]118,88 km [/TD] [TD]Σ 370,77 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 14 września 2014 [TABLE=width: 619] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service F (Coffs Harbour), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 06:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Shipmans I [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:08 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Bucca I [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:16 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Wedding Bells I [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (Coffs Harbour), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:19 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Shipmans II [/TD] [TD]42,30 km [/TD] [TD]30,20 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:52 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Bucca II [/TD] [TD]15,54 km [/TD] [TD]10,86 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20P [/TD] [TD]Wedding Bells II [/TD] [TD]14,06 km [/TD] [TD]09,23 km [/TD] [TD]32,79 km [/TD] [TD]godz. 15:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service H (Coffs Harbour), 10 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 16:02 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Dekoracja zwycięzców (Coffs Harbour) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 17:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]209,38 km [/TD] [TD]100,58 km [/TD] [TD]Σ 309,96 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]632,80 km [/TD] [TD]315,30 km [/TD] [TD]Σ 948,10 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. 2014 Baja Poland: zwycięstwo Hołowczyca przed własną publicznością w „ojczystym” rajdzie w MINI ALL4 Racing – Kaczmarski i jego MINI również na podium. Nic nie cieszy bardziej niż zwycięstwo przed własnymi fanami – tę wiedzę po raz kolejny posiadł Krzysztof Hołowczyc, wygrywając w MINI ALL4 Racing zespołu X-raid Team rajd 2014 Baja Poland z serii rajdów 2014 Cross-Country FIA World Cup. Wraz ze swym nowym pilotem Xavierem Panseri (FR) „Hołek” przekonująco triumfował w dwóch z czterech odcinków specjalnych i wcześniej zapewnił sobie zwycięstwo w „generalce”, gdy piąty odcinek Rajdu trzeba było odwołać z powodu niebezpiecznych warunków drogowych po ulewnych deszczach. Duet Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FI) dowieźli „na pudło” drugiego MINI ALL4 Racing i zajęli trzecie miejsce, sprawiając, że 2014 Baja Poland okazał się kolejnym wielkim sukcesem w imprezie World Cup dla zespołu X-raid Team i marki MINI. „Hołek” promieniał po 522 km rywalizacji – to było jego trzecie zwycięstwo w karierze w Baja Poland i zadośćuczynienie za 9. miejsce w ubiegłorocznym rajdzie. Warto jednak pamiętać, że wygrał cały sezon 2013 FIA World Cup Cross-Country w swoim MINI ALL4 Racing… 3. miejsce Kaczmarskiego dopełniło polskości podium, jako że na 2. pozycji ukończył rywalizację Adam Małysz z pilotem Rafałem Martonem. Trzecia załoga MINI ALL4 Racing – Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) dojechała na 7. miejscu. Załoga czwarta MINI ALL4 Racing, Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU), została sklasyfikowana dopiero na 21. pozycji po fatalnej kolizji z drzewem po wypadnięciu z trasy, ale Rosjanie przystąpili do 2014 Baja Poland z tak wielką przewagą, że pozostają liderami klasyfikacji ogólnej Pucharu Świata. Kolejną imprezą serii jest Rajd Maroka (03-09 października), przedostatnia impreza w kalendarzu rajdów Cross-Country FIA 2014. Klasyfikacja 2014 Baja Poland. 1. Krzysztof Holowczyc/Xavier Panseri (PL/FR) // MINI 2. Adam Malysz/Rafal Marton (PL/PL) // Toyota 3. Martin Kaczmarski/Tapio Suominen (PL/FI) // MINI (…) 7. Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) // MINI (…) 21. Vladimir Vasilyev/Konstantin Zhiltsov (RU/RU) // MINI Kalendarz. 14/02 – 16/02 Baja Russia
 13/03 – 16/03 Baja Italy 
06/04 – 10/04 Abu Dhabi Desert Challenge 20/04 – 25/04 Sealine Cross-Country Rally Qatar 18/05 – 25/05 Pharaons Rally Egypt 18/07 – 20/07 Baja Aragón 14/08 – 16/08 Baja Hungary
 28/08 – 30/08 Baja Poland
 03/10 – 09/10 Rally Morocco 
30/10 – 02/11 Baja Portugal Źródło: BMW Group
  8. Jeszcze przed wyścigiem, Audi wygrywa wyścig z czasem - Le Mans: Audi R18 e-tron quattro #1 znowu gotów do startu -Cztery pierścienie na piątym, szóstym i siódmym miejscu startowym - Louc Duval opuścił szpital Ingolstadt/Le Mans, 13 czerwca 2014 r. Audi wygrało w Le Mans „wyścig przed wyścigiem“. Mechanikom Audi Sport Team Joest w rekordowym czasie – przez jedną noc – udało się zmontować na nowo Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „1“, które wcześniej uległo wypadkowi. To osiągnięcie wzbudzające podziw na całym świecie. Jeszcze w środę wieczorem, podczas pierwszego treningu na czas, Audi Sport Team Joest zaczęło montaż nowego Audi R18 e-tron quattro, wykorzystując zastępczą karoserię typu monocoque. Widzowie i przedstawiciele mediów w Le Mans przecierali oczy ze zdumienia, gdy w czwartek rano ujrzeli w boksie trzy egzemplarze Audi R18 e-tron quattro. Popołudniem, nowe Audi R18 przeszedł odbiór techniczny. Po jego pozytywnym zakończeniu, pojazd z numerem startowym „1“ był ponownie gotów do walki. W drugiej rundzie kwalifikacyjnej źródłem drobnych komplikacji był uszkodzony czujnik i zdarzenie, podczas którego Lucas di Grassi wjechał w bariery ochronne. W czwartkowy wieczór, w czasie przedłużonej do 2,5 godziny trzeciej rundy kwalifikacyjnej, odbudowane Audi R18 e-tron quattro pojechało już bez problemów. Fanów Loïca Duvala na pewno ucieszą dobre wieści: W czwartek wieczorem Francuz został wypuszczony ze szpitala, w którym spędził noc na obserwacji. Przed udaniem się razem z ojcem w podróż powrotną do Genewy, gdzie w ciągu następnych dni ma dojść do siebie po wypadku, Duval odwiedził swój team i kolegów w paddocku. Nazwisko Loïca Duvala będzie nadal widniało na Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „1“, choć jego miejsce w kokpicie zajął Hiszpan Marc Gené. Wraz z Lucasem di Grassim i wielokrotnym zwycięzcą z Le Mans Tomem Kristensenem, Gené wystartuje z siódmego pola startowego. Najlepszy w eliminacjach wynik „jedynki” to robota di Grassiego, który „wykręcił” czas 3 min. 25,814 sek. Dwa pozostałe Audi R18 e-tron quattro zgodnie z planem zaliczyły w czwartek rundy kwalifikacyjne i w sobotę wystartują z trzeciego szeregu. Najszybsze wśród kierowców Audi okrążenie ma na swym koncie Oliver Jarvis, który na krótko przed końcem drugiej rundy kwalifikacji pojechał z czasem 3 min. 23,271 sek., chociaż na ostatniej szykanie musiał zwolnić (żółta flaga) i stracił w ten sposób kilka dziesiątych sekundy. Z Jarvisem kokpit pojazdu z numerem startowym „3“ dzielą debiutujący w Le Mans Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi. André Lotterer, czasem 3 min. 24,276 sek., zapewnił sobie i swoim kolegom z bolidu z numerem 2, Marcelowi Fässlerowi i Benoît Tréluyerowi, szóste miejsce startowe. Wszystkich dziewięciu kierowców Audi zaliczyło nocą przepisowe, obowiązkowe okrążenia, mogąc przekonać się przy tym po raz kolejny o zaletach laserowych świateł Audi. Audi R18 e-tron quattro to pierwszy prototyp Le Mans ze światłami laserowymi. Wpisuje się w ten sposób w serię technicznych innowacji koncernu z Ingolstadt, prezentowanych co roku na wyścigu 24 h Le Mans. W wieczór poprzedzający imprezę, Audi zaprezentuje w Le Mans także swój pierwszy model seryjny ze światłami laserowymi – Audi R8 LMX. W sobotę, 14 czerwca, dokładnie o godz. 15.00, dwukrotny mistrz Formuły 1, Fernando Alonso, rozpocznie tegoroczny dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Ten najważniejszy długodystansowy wyścig świata będzie transmitowany na żywo przez 31 kanałów telewizyjnych w 190 krajach. W Europie transmisję na żywo nieprzerwanie prowadzić będzie Eurosport. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Kolejne wyzwanie przed Volkswagenem podczas Rajdu Portugalii - Gruby szuter wyzwaniem dla zawodników oraz Polo R WRC - Duety Volkswagena startują jako pierwsza, druga i czwarta załoga - Pięć dni testów odbytych przed czwartym rajdem w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Poznań, 1 kwietnia 2014 r. – Najtrudniejsze szutrowe odcinki specjalne w sezonie kontra światowa elita rajdowa – Rajd Portugalii (3-6 kwietnia) stanowi jedno z największych wyzwań dla samochodów i kierowców w kalendarzu MŚ. Na trzy duety fabryczne Volkswagena w czwartym rajdzie w tegorocznej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) czekają oprócz grubego szutru na twardym podłożu także technicznie trudne i ze względu na liczne pagórki i zakręty – trudno przewidywalne odcinki. Zgodnie z nowym regulaminem MŚ, obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) jako pierwsi w klasyfikacji będą otwierać trasę. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w swoim World Rally Car pojadą bezpośrednio za nimi. Czwartą załogą na starcie będzie Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) w trzecim Polo R WRC. „Rajd Portugalii jest pierwszym prawdziwym sprawdzianem w sezonie” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Jest to pierwszy szutrowy rajd w roku, rozgrywany w wiosennych temperaturach i na niewielkiej wysokości nad poziomem morza, dlatego jest porównywalny z kolejnymi rajdami w Argentynie, Włoszech i Polsce. Tutaj widać, jak naprawdę wypada się w porównaniu z konkurencją. Myślę jednak, że nie musimy obawiać się tego porównania. W ubiegłym roku wygraliśmy tu, także trzy pierwsze rajdy w tym sezonie rozstrzygnęliśmy na swoją korzyść. Wiemy jednak, że aby także tym razem osiągnąć maksimum mimo najbardziej niekorzystnych pozycji startowych, musimy dać z siebie wszystko i nie popełnić żadnego błędu.” Typowa Portugalia: rajdowa codzienność Po „nieobliczalnym” Rajdzie Monte Carlo, jedynym rajdzie w sezonie na śniegu w Szwecji oraz przyprawiających o zawrót głowy wysokościach w Meksyku, uczestników Rajdowych MŚ czeka teraz rajdowa codzienność. Ale na pewno nie będzie to nudna codzienność. Rajd Portugalii stawia przed ludźmi i sprzętem wymagania prawie nieporównywalne z inną imprezą w kalendarzu Mistrzostw Świata. Wąskie drogi bezlitośnie karzą za każdy błąd kierowcy, gruby szuter trzęsie samochodami od pierwszego do ostatniego z łącznie 338,46 kilometrów odcinków specjalnych. Rajd Portugalii w ubiegłym roku odgrywał ważną rolę przy udoskonalaniu Polo R WRC. Doświadczenia, które inżynierowie Volkswagena tutaj zebrali, wpłynęły na modyfikację części zawieszenia na sezon 2014. Właśnie z powodu ekstremalnych wyzwań Rajdu Portugalii, Polo R WRC jest teraz mocniejsze, niż przed rokiem. Re-aklimatyzacja: pięć dni testów Volkswagena w południowej Portugalii Volkswagen przygotowywał się na specjalne warunki Rajdu Portugalii podczas pięciodniowych testów. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia mieli przez dwa dni okazję do intensywnego testowania Polo R WRC wokół Almodóvar w południowej Portugalii, Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula sprawdzali swoje możliwości przez jeden dzień. Po Rajdzie Meksyku, zespół Volkswagena podczas testów przyzwyczajał się do „normalnych” warunków na niewielkiej wysokości ponad poziomem morza i przy temperaturach w okolicach 20 stopni Celsjusza. Trzy nadwozia Polo R WRC, które wystartują w Portugalii, mają re-aklimatyzację jeszcze przed sobą. Ostatni raz startowały w Rajdzie Szwecji, przy temperaturach w pobliżu zera, na śniegu i błocie pośniegowym. Jeszcze raz, Séb: trzy zwycięstwa w Portugalii, trzy różne World Rally Car Rajdowi mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają wyjątkowe wspomnienia związane z Portugalią. W 2010 roku odnieśli tutaj w Citroënie C4 WRC swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych MŚ. Rok później także wygrali, tym razem w Citroënie DS3 WRC. Swoje trzecie zwycięstwo w Rajdzie Portugalii francuska załoga świętowała w ubiegłym roku w Polo R WRC. Trzy zwycięstwa w trzech różnych World Rally Car udały się dotychczas tylko Markku Alénowi. Alén jest także jedynym kierowcą Rajdowych MŚ, który z pięcioma zwycięstwami w Portugalii ma ich na koncie więcej, niż Sébastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia. Rajd Portugalii jest dla Ogiera/Ingrassii jedynym rajdem WRC, który dotychczas trzykrotnie wygrali. Jeszcze raz, Jari: pierwsze podium Latvali w Polo R WRC przed rokiem W ubiegłym roku w Portugalii Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po raz pierwszy wywalczyli w Polo R WRC miejsce na podium. Łącznie fiński duet ma na swoim koncie 16 miejsc na podium w startach dla Volkswagena. W ostatnich siedmiu rajdach stali na podium sześć razy, w tym raz na najwyższym – w Szwecji. Przed Rajdem Portugalii Finowie zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i tylko trzy punkty dzielą ich od liderów – Ogiera i Ingrassii. Jeszcze raz, „Mikkel”: drugi Rajd Portugalii w barwach Volkswagena Dla kolegi Ogiera i Latvali z zespołu – Andreasa Mikkelsena, od Rajdu Portugalii zaczęła się nowa rachuba czasu w Volkswagenie. Będzie to pierwszy rajd, w którym wystartuje po raz drugi w Polo R WRC. Dotychczasowe dwanaście startów w 315-konnym World Rally Car z Wolfsburga było dla Mikkelsena i jego pilota Mikko Markkuli ziemią nieznaną. Rajd Portugalii jest pierwszym startem, w którym będą mogli korzystać ze swoich zeszłorocznych doświadczeń. Korzystny dla Mikkelsena, na którego przyjaciele mówią „Mikkel”, jest fakt, że prawie 71 procent odcinków specjalnych w 2014 roku będzie podobnych do odcinków z zeszłego roku, 19 procent rozegranych zostanie w przeciwnym kierunku i tylko dziesięć procent przeprowadzonych jest zupełnie nowymi trasami. Potencjalnie możliwy rekord: najdłuższa seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ Dodatkowa motywacja dla Volkswagena wynika z listy rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata. Zwycięstwem w Portugalii załoga z Wolfsburga mogłaby wyrównać historyczny rekord swojego rajdowego rywala – Citroëna. Najdłuższa seria zwycięstw w Rajdowych MŚ pochodzi z 2011 roku, gdy wielokrotny mistrz świata Sébastien Loeb i jego ówczesny kolega z zespołu Sébastien Ogier odnosili zwycięstwa dla Citroëna od Rajdu Meksyku do Rajdu Niemiec: łącznie osiem zwycięstw pod rząd. Volkswagen może się szczycić faktem, że z siedmioma zwycięstwami jest na drugim miejscu tej listy. W 2013 roku Volkswagen otrzymał puchary dla zwycięzcy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, w 2014 roku w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku. Na 16 rajdów MŚ z Polo R WRC, Volkswagen 23 razy kończył na podium. Wypowiedzi przed Rajdem Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Portugalia to zdecydowanie jeden z moich ulubionych rajdów w kalendarzu. W 2010 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo w WRC, łącznie Julien i ja w ubiegłych czterech latach wygraliśmy tutaj trzy razy. Dlatego podchodzimy do czwartego rajdu MŚ pełni wiary w siebie. Rajd Portugalii ma dwa oblicza: jeżeli jest sucho, podłoże jest bardzo twarde i daje dobrą przyczepność. Ale gdy pada, ziemia staje się miękka i błotnista i przyczepność jest niewielka. Normalnie wolę, gdy jest sucho. Ale tym razem musimy wyjechać na trasę jako pierwsi, wtedy lekki deszcz pierwszego dnia nie byłby zły.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jeszcze nigdy tak dobrze nie rozpocząłem sezonu – 60 punktów po trzech rajdach i tylko trzy punkty za liderem, moim kolegą z zespołu Sébastienem Ogierem. W ubiegłym roku trzecie miejsce w Rajdzie Portugalii było moim pierwszym miejscem na podium dla Volkswagena. W przeszłości był to trudny rajd dla mnie. Dobry wynik z 2013 roku pozwolił mi zyskać pewność siebie. Cieszę się na rajd i jestem pełen optymizmu. Przez dwa dni mieliśmy testy w pobliżu odcinków specjalnych w Portugalii. Warunki były typowe dla tego kraju: szutrowe trasy, zakręty z kiepską widocznością, sucho i około 20 stopni powyżej zera. Mam nadzieję, że teraz też tak będzie podczas rajdu. Normalnie w Portugalii jest sucho, ale w przeszłości były już imprezy rozgrywane w deszczu. W tym roku mam zupełnie inne podejście do Polo R WRC. Mamy dobrze funkcjonujące podstawowe ustawienie i teraz chodzi tylko o poprawienie drobiazgów. Podobnie jak często w ostatnich dziesięciu latach, moje urodziny przypadają w rajdowy weekend. Przyzwyczaiłem się już, że nie mogę ich świętować na luzie. Zamiast tego czeka mnie ciężka praca. Ale bardzo się na nią cieszę i chcę sam sobie sprawić prezent miejscem w pierwszej trójce.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „W zeszłym roku Portugalia była moim pierwszym rajdem w Polo R WRC. Wypadliśmy z Mikko bardzo dobrze, zajmując szóste miejsce. Miło jest wrócić z Volkswagenem do tych miejsc. Rajd Portugalii jest znany z zakrętów o niewielkiej widoczności, które trzeba pokonywać prawie na ślepo. Do tego wiele zjazdów i podjazdów. To bardzo ładny rajd, ale jednocześnie dość trudny dla kierowców. „Recce” będzie zatem bardzo ważne, abym mógł się przyzwyczaić do układu. Jest też jeden kompletnie nowy odcinek specjalny, a inne zostały trochę zmienione lub będą pokonywane w odwrotnym kierunku, niż w 2013 roku. W porównaniu z zeszłym sezonem zrobiliśmy krok do przodu. Mamy prędkość, która pozwoli nam nadążać za najlepszymi. Dla mnie jest jednak ważne, aby pracować nad utrzymaniem poziomu. Celem na następne imprezy są kolejne miejsca na podium.” Czy wiecie, że… … w Rajdzie Portugalii 2013 po raz pierwszy w historii Rajdowych MŚ na podium stanęli dwaj kierowcy Volkswagena? Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) na najwyższym stopniu, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) na trzecim stopniu podium. … w ubiegłym roku w Portugalii po raz pierwszy na starcie pojawiło się trzecie Polo R WRC z Andreasem Mikkelsenem/Mikko Markkulą (N/FIN)? Duet zakończył rajd na szóstej pozycji. … najwięcej zwycięstw w historii Rajdu Portugalii odniósł kierowca z Finlandii? Markku Alén wygrał Rajd pięć razy (1975, 1977, 1978, 1981 i 1987). Trzynastu spośród 34 zwycięzców Rajdu Portugalii to Finowie. … w 2007 roku Rajd zmienił miejsce? Wtedy, po pięcioletniej nieobecności w kalendarzu WRC, Rajd został przeniesiony z północy na południe – z Porto w okolice Faro, stolicy regionu Algarve. … Rajd Portugalii rozgrywany był wcześniej zarówno na asfalcie, jak i na szutrze? Od przeniesienia w region Faro w 2007 roku Rajd Portugalii jest rajdem wyłącznie szutrowym. … ambasador Volkswagen Motorsport Luís Moya (E) dwa razy w swojej karierze wygrał Rajd Portugalii? W 19991 roku jako pilot w Toyota Celica i w 1995 roku jako pilot w Subaru Impreza. Kierowcą w obu przypadkach był Carlos Sainz (E), który w 2010 roku wygrał z Volkswagenem Rajd Dakar. … Polo R WRC nie jest pierwszym rajdowym samochodem Volkswagen Motorsport, który w Rajdzie Portugalii znalazł się w pierwszej trójce? W 1987 roku Kenneth Eriksson/Peter Diekmann (S/D) zajęli w Golfie GTI 16V trzecie miejsce. … Audi, należące do koncernu Volkswagen, zaliczyło w latach 80-tych hattrick w Rajdzie Portugalii? Michèle Mouton/Fabrizia Pons (F/I) w 1982 roku, Hannu Mikkola/Arne Hertz (FIN/S) 1983 i 1984 roku wywalczyli zwycięstwo dla producenta z Ingolstadt. … Rajd Portugalii został już pięć razy wybrany „Najlepszym rajdem świata”? Liczba na Rajd Portugalii: 74,8 W ostatnim rajdzie, w Meksyku, Sébastien Ogier osiągnął w Polo R WRC maksymalne ciśnienie hamowania 74,8 barów. Odpowiada to ciśnieniu atmosferycznemu na głębokości 748 metrów – to zbyt dużo dla konstrukcji większości nowoczesnych łodzi podwodnych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 63 punkty; 2. Jari-Matti Latvala, 60 punktów; 3. Mads Østberg, 32 punkty; 4. Andreas Mikkelsen, 24 punkty; 5. Elfyn Evans, 20 punktów; 6. Bryan Bouffier, 18 punktów; 7. Mikko Hirvonen, 18 punktów; 8. Kris Meeke 17 punktów; 9. Thierry Neuville, 15 punktów; 10. Ott Tänak, 10 punktów; Klasyfikacja producentów 1. Volkswagen Motorsport, 115 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 60 punktów; 3. M-Sport, 40 punktów; 4. Hyundai Motorsport, 31 punktów; 5. Volkswagen Motorsport II, 28 punktów; 6. Jipocar Czech National Team, 10 punktów; 7. RK M-Sport WRT, 4 punkty Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – harmonogram Środa, 2 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Vale Judeu), 120 min. [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:30 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czwartek, 3 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Start (Estoril) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Regrouping (Lizbona) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01s [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]22,20 km [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]288,28 km [/TD] [TD]godz. 18:01 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 21:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]310,48 [/TD] [TD]03,72 [/TD] [TD]S 313,75 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 4 kwietnia 2013 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (stadion Algarve), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 11:49 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve), [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service B (stadion Algarve), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 16:34 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service C (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:10 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]296,94 km [/TD] [TD]146,04 km [/TD] [TD]Σ 442,98 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 5 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 12:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service E (stadion Algarve), 30 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 17:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service F (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]324,26 km [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]Σ 470,54 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 6 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 07:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]40,92 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]19,23 km [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]26,20 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]47,06 km [/TD] [TD]godz. 11:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service H (stadion Algarve), 10 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Dekoracja zwycięzców (stadion Algrave) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]133,41 km [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 177,28 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]1.065,09 km [/TD] [TD]339,46 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 1.404,55 km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Przed Państwem nowe Renault Twingo! | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. KODA VisionC – nadchodzi nowy etap dla marki! Przed zbliżającymi się targami motoryzacyjnymi w Genewie ŠKODA prezentuje nową linię designu. Gwoździem programu na targach będzie prezentacja spektakularnego studium projektowego ŠKODA VisionC, z którym marka wchodzi w kolejny etap w historii. Podczas najbardziej kompleksowo przeprowadzanej ofensywy modelowej w historii firmy, ŠKODA odnawia i poszerza gamę swoich modeli.Design samochodów ŠKODY odgrywa coraz większą rolę, prezentując żywiołowość i siłę marki. Jednocześnie studium pięciodrzwiowego coupé pokazuje możliwości w projektowaniu innowacyjnych konceptów modeli. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Audi Crossover Coupe Concept - przeciek tuż przed debiutem w Detroit Ma coś z Alfy Romeo Brera, tak na moje oko, a to dobra wiadomość
  13. Mercedes S600 - przeciek tuż przed debiutem V12... I to ja rozumiem, nie jakieś 4 cylindry i 10 turbosprężarek. Pozazdrościć przyszłym właścicielom
  14. Nowe BMW M3 i M4 - przeciek tuż przed premierą Nakombinowali się z tymi zderzakami, ale tak czy owak, oba modele mi się podobają
  15. Honda S660 Concept tuż przed debiutem w Tokio Zabawka zrobiona typowo po japońsku dla Japończyków, być może nawet nie zaoferują seryjnego modelu w Europie
  16. [h=1]wypadek Roberta Kubicy na testach przed Rajdem Polski 2013[/h]
  17. TomTom Traffic ostrzega przed “niespodziewanymi korkami” Warszawa, 2 września 2013 – Niezależne badanie przeprowadzone przez YouGov(1) na zlecenie firmy TomTom wśród 8000 europejskich kierowców wykazało, że często są oni narażeni na wypadki związane z korkami. 35% respondentów przyznało, że miało wypadek, ponieważ nie zdążyli wyhamować przed korkiem, który utworzył się niespodziewanie na ich drodze. Według oficjalnych danych Komendy Głównej Policji(2) w 2012 roku doszło do 37046 wypadków drogowych i zgłoszono 339581 kolizji drogowych. Najwięcej zdarzeń jest w godzinach 14.00 – 19.00, czyli w okresie popołudniowego szczytu komunikacyjnego. Najczęstszą przyczyną wypadków w Polsce jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu, ale co ciekawe na prostych odcinkach dróg jednym z częstszych powodów jest również niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. 64% europejskich kierowców zdaje sobie sprawę, że by zdążyć wyhamować powinni trzymać odpowiedni dystans od poprzedzającego pojazdu. Przy czym tylko 28% respondentów wie, jaka jest droga hamowania przy prędkości 100km/h lub 60 m/h w odpowiednich krajach. Większość badanych znacząco zaniżało tę odległość, co może zwiększyć ryzyko wypadku. “Badanie pokazało nam, że technologia TomTom Traffic może mieć dodatkowe zastosowanie” – tłumaczy Corinne Vigreux, Managing Director, TomTom Consumer. – „Ostrzeganie przed >>niespodziewanymi korkami<< pozwoli kierowcom ocenić odległość od nagłego zatrzymania ruchu, dostosować prędkość do sytuacji na drodze, a tym samym podniesie bezpieczeństwo jazdy”. Wszystkie nowe nawigacje TomTom GO 400, GO 500, 5000 i GO 600, 6000 są wyposażone w TomTom Traffic mają również funkcjonalność ostrzegania przed „niespodziewanymi korkami”. 1) Wszystkie dane podane w informacji, jeśli nie jest zaznaczone inaczej, pochodzą z badania przeprowadzonego przez firmę YouGov Plc. Próba: 8227 kierowców z Wielkiej Brytanii (1689), Francji (1184), Niemeic (1351), Włoch (1441), Hiszpanii (1359) i Holandii (1239). Wszystkie dane są danymi ważonymi i są reprezentatywne dla osób powyżej 18 roku życia w każdym z krajów. 2) Wypadki drogowe - raporty roczne - Statystyka - Dla kierowców Źródło: TomTom
  18. Honda Civic Tourer - garść informacji przed debiutem we Frankfurcie Czuję, że kombi będzie prezentować się lepiej od hatchbacka
  19. więcej -> NOWOŚĆ | Elektryczne BMW i3 na krótko przed premierą, nowe modele samochodów, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Mercedes S500 Hybrid - kilka informacji tuż przed debiutem we Frankfurcie Gniazdko w tylnym zderzaku może budzić skojarzenia z wlewem gazu LPG
  21. [h=1]MARTINVLOG 04: "Mitsubishi Lancer EVO9 - treningi przed Hiszpanią" 21.06.2013[/h]
  22. [h=1]OldtimerbazaR, BMW 2000 C - koszt restauracji pojazdu ukryty w tajemnicy przed żoną !!![/h]
  23. Porsche 918 Spyder - ostatnie szlify przed wrześniowym debiutem Nawiązania do Carrery GT widać z daleka, ale mi pierwowzór jednak bardziej się podoba
  24. [h=1]OldtimerbazaR, BMW 2000 C - koszt restauracji pojazdu ukryty w tajemnicy przed żoną !!![/h]
×