Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'projektu' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 16 wyników

  1. Salon Samochodowy w Stambule: światowa premiera projektu Fiata AEgea. Samochód, który już od samego początku został zaprojektowany, jako trójbryłowy sedan, łączy harmonię i równowagę linii z dużą przestrzenią. Włoski styl i technologia Made in Fiat wyróżniać będą ten globalny samochód, zaprojektowany we Włoszech przez Centrum Stylu FCA i opracowany w Turcji przez Tofaş R&D. Produkowany w zakładzie Tofaş w Bursie, w jednym z najbardziej nowoczesnych zakładów przemysłowych na świecie, co potwierdza przyznanie mu Złotego Medalu w ramach World Class Manufacturing. Stąd nazwa projektu- Fiat Ægea, który jest wyrazem uznania dla Turcji, która od dziesięcioleci odgrywa strategiczną rolę dla Fiat Chrysler Automobiles, stanowiąc symboliczny pomost pomiędzy Wschodem a Zachodem. W sprzedaży w Turcji od listopada tego roku, a następnie w ponad 40 krajach obszaru EMEA. Globalny model dla globalnej marki: Fiat przedstawia nowego, kompaktowego sedana, zaprojektowanego we Włoszech przez Centrum Stylu FCA, opracowanego w Turcji wraz z Tofaş R&D, produkowanego w zakładzie w Bursie i przeznaczonego do sprzedaży w ponad 40 krajach obszaru EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka).Stąd nazwa projektu - Fiat Ægea, która jest wyrazem uznania dla Turcji, która od dziesięcioleci odgrywa strategiczną rolę dla Fiat Chrysler Automobiles, stanowiąc symboliczny pomostpomiędzy Wschodem a Zachodem. Na miejsce premiery marka wybrała Salon Samochodowy w Stambule, potwierdzając znaczenie, jakiego rynek turecki nabiera w strategii FCA i przypieczętowując współpracę pomiędzy Grupą Fiat a Koç Holding, datującą się od 1968 roku. Wyraźna jest, zatem, nadrzędna rola tego modelu dla Grupy FCA, która stawia na zwiększenie swojej obecności w regionie EMEA, jak i na utrwalenie bezspornej dominacji Fiata w segmencie kompaktowych sedanów w Turcji, dzięki cechom, takim jak przestronność, ładowność, kompletność gamy i bezkompromisowy styl. Nowy model Fiata prezentuje się światu, jako wyjątkowe połączenie komfortu, efektywności i technologii. Całość wzbogacona jest ekskluzywną włoską stylistyką, która łączy jakość z proporcjami prawdziwego i dynamicznego sedana. Samochód będzie produkowany w Turcji w zakładzie Tofaş w Bursie - w jednym z najnowocześniejszych zakładów przemysłu samochodowego na świecie, o czym świadczy przyznanie mu Złotego Medalu w ramach World Class Manufacturing. Model ten wejdzie do sprzedaży od listopada tego roku w Turcji, a następnie w ponad 40 krajach obszaru EMEA. Włoski styl.Zaprojektowany przez Centrum Stylu FCA i opracowany wraz z Tofaş R&D, jednym z największych ośrodków badawczo-naukowych FCA, projekt Fiat Ægea już od samego początku został stworzony, jako trójbryłowy sedan, całkowicie nowy samochód, nad którym przez trzy lata pracował specjalny zespół ponad 2000 osób. Często samochody o nadwoziu sedan powstają na bazie modelu hatchback, do którego dodawana jest trzecia bryła, tworząc nie zawsze spójny całościowy kształt. Nowy samochód Fiata natomiast można określić mianem „zaprojektowany, aby być sedanem” i charakteryzuje go stylistyka, która łączy poszczególne części za pośrednictwem naturalnych i płynnych linii tworzących prawdziwego i dynamicznego sedana. Gdy popatrzymy na model z boku można zauważyć charakterystyczną linię łączącą reflektory przednie ze światłami tylnymi, natomiast przeszklenia tworzą dynamiczny obraz, który daje wrażenie przewiewności i przestronności dla kierowcy i pasażerów. Ekskluzywny styl Made in Italy odnajduje swój maksymalny wyraz w tylnej części, gdzie w harmonijnie połączonej z całością trzeciej bryle znajdują się wyrafinowane, błyszczące obramowania lamp. Wreszcie, przód wyróżnia urzekająco zgrabna maska silnika z centralnym „ściegiem”, który, tworząc ciągłość, rozciąga się również na dachu. Podobnie jak osłona chłodnicy tworząca całość z lampami, z chromowanymi segmentami, które tworzą oryginalny, niepowtarzalny motyw graficzny, na którym błyszczy logo Fiat. Najlepsza w klasie przestronność i ładowność. Doskonałe połączenie piękna i funkcjonalności - projekt Fiat Ægea - umiejętnie godzi dużą ładowność z kompaktowymi rozmiarami sedana: jego długość to 4,5 metra, szerokość 178 centymetrów i wysokość 148 cm. 264 centymetrowy rozstaw osi podkreśla przestronność wnętrza. Wszystko to jest potwierdzone pokaźnym rozmiarem wnętrza: przestronną kabiną pasażerską, która swobodnie może pomieścić 5 dorosłych pasażerów i pojemnością bagażnika ponad 510 litrów. Niezawodne i ekonomiczne silniki.Nowy samochód Fiata oferuje szeroką gamę niezawodnych silników, mocnych i oszczędnych pod względem spalania i emisji spalin - dwa silniki turbodiesel Multijet II i dwa silniki benzynowe z manualną lub automatyczną skrzynia biegów i mocą od 95 do 120 KM. Szczególnie silniki diesel charakteryzują się naprawdę ograniczonym spalaniem: poniżej 4 litrów oleju napędowego na 100 km, to wynik porównywalny z miejskim samochodem, takim jak Fiat Panda. Uconnect ™: nowoczesna technologia. Zgodnie z duchem Fiata, nowy sedan ma liczne, pomysłowe rozwiązania, które ułatwiają życie tym, którzy w nim zasiądą w roli zarówno kierowcy, jak i pasażera. Dowodem tego jest bogate wyposażenie standardowe oraz dostępność innowacyjnego systemu Uconnect ™ z dotykowym, 5-calowym ekranem z połączeniem Bluetooth do zestawu głośnomówiącego i streamingu audio, czytnikiem SMS, sterowaniem głosowym, gniazdem Aux i wejściem USB z integracją iPod, przyciskami na kierownicy i - na zamówienie - kamerą cofania oraz nawigacją TomTom. Tofaş, sławny na świecie zakład produkcyjny i ośrodek badawczo-naukowy R&D. Nowy, kompaktowy sedan będzie produkowany w Bursie, gdzie od prawie pół wieku powstają samochody osobowe Fiat oraz dostawcze Fiat Professional. Rozciągający się na powierzchni prawie miliona metrów kwadratowych zakład, którego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 400.000 sztuk, dzisiaj produkuje samochody przeznaczone na rynek turecki, a także duże modele Fiata eksportowane za granicę, takie jak Linea, Qubo, nowy Doblò, Fiorino i Doblò Cargo. Spółka Tofaş zatrudnia 6500 pracowników, współpracuje z około 2000 firm dostawczych i siecią dystrybucyjną składającą się z około 120 punktów sprzedaży i 140 punktów obsługi w Turcji. To doskonały zakład, który obecnie jest szóstym, co do wielkości przedsiębiorstwem w kraju i jedną z trzech największych firm w Turcji pod względem wielkości inwestycji w badania i rozwój, jak również jest jednym z liderów, którego udział w rynku wynosi 11,6% w branży samochodów osobowych i dostawczych. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. 50 lat projektu SKODA 992 Junior Projekt NOV (Nový Osobní Vůz), zmaterializowany w kwietniu 1964 roku w postaci wielkoseryjnego modelu 1000MB, o całkowicie nowej koncepcji konstrukcyjnej przebiegał wielotorowo. Oprócz znanego powszechnie, zatwierdzonego do masowej produkcji modelu wyjściowego, pracowano intensywnie nad licznymi odmianami pochodnymi, także w niewielkim stopniu wykorzystującymi podzespoły wariantu podstawowego Š990. O ile projekt Š990 Tudor Touring Sport otrzymał zielone światło, stając się w konsekwencji legendarną dziś ŠKODĄ MBX, programy Š990STW (nadwozie kombi) oraz Š990/991 roadster (potencjalny następca modelu Felicia), z różnych przyczyn nie doczekały się realizacji. Z pewnością najbardziej dziś zapomnianym wątkiem tych prac jest program rozwojowy, oznaczony jako Š992 Junior. W jego założeniach, stworzona od podstaw mechanika modelu MB miała ożywić jednomiejscowy pojazd typu monopost, wykorzystywany w wyścigach torowych. Koncepcja pojazdu zrodziła się w ostatnich tygodniach 1963 roku, tuż przed końcem obowiązywania regulacji technicznych formuły Junior (do 1 100 ccm). Od sezonu 1964, obowiązywać zaczęły nowe przepisy Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), powołujące formułę F3. Projekt powstawał zatem w duchu nowych wytycznych, zachowując starą nazwę. Bolidy F3 mogły napędzać maksymalnie czterocylindrowe - bazujące na seryjnych - silniki, zasilane pojedynczym gaźnikiem o objętości nie większej niż 1 000 ccm. Skrzynia przekładniowa musiała również opierać się w znacznym stopniu na wykonaniu fabrycznym i posiadać nie więcej niż cztery przełożenia. Minimalna masa kompletnego pojazdu nie mogła być niższa od 400 kg. Pierwszy z pojazdów ŠKODA Š992 Junior/F3 został ukończony w Mladá Boleslav jeszcze w styczniu 1964 roku i przekazany do testów dwa miesiące później. Jego kręgosłup stanowiła rurowa, przestrzenna, stalowa rama niosąca niezależne zawieszenie wszystkich kół, ze sprężynami i amortyzatorami ukrytymi pod poszyciami nadwozia. Przemyślana konstrukcja zawieszenia umożliwiała mechaniczną regulację nie tylko jego twardości, ale i prześwitu bolidu. Wzdłużnie, przed osią tylną, umieszczono zmodyfikowany w dozwolonym zakresie silnik OHV modelu MB, rozwiercony do objętości granicy klasy, tj. 999,9 ccm. Charakteryzował się on zwiększonym stopniem sprężania, zmodyfikowanymi komorami spalania, odmiennymi fazami rozrządu, powiększonymi średnicami zaworów i poprawioną geometrią kanałów dolotowych, jak i wylotowych. Pomiędzy nim a czterostopniową skrzynią biegów umiejscowiono dodatkową, wymienną przekładnię, umożliwiającą dostosowanie przełożeń do wymagań i charakteru poszczególnych tras. Swój sportowy debiut konstrukcja święciła wiosną roku 1965 na lotnisku Hoškovice, prowadzona przez Václava Bobka. Kolejne dwa bolidy, w których aluminiową blachę poszyć nadwozi zastąpiono nieco inaczej kształtowanymi panelami laminatowymi, ukończono w lipcu tego samego roku. O ile w sezonie 1965 ŠKODY F3 musiały uznać wyższość NRD-owskich Melkusów, w kolejnym – po niezbędnych modyfikacjach i kalibracji – prowadzone w obsadzie J. Bobek, M. Bobek, M. Fousek, pokonały niemieckiego rywala. Jaroslav Bobek zdobył tytuł mistrzowski serii zawodów F3 bloku wschodniego. Bolid Miroslava Fouska rozpoczął zmagania w roku 1966, wykorzystując w dużej mierze podzespoły pierwotnego prototypu z roku 1964. W sezonie 1967 kierowcy fabryczni ŠKODY wywalczyli srebro oraz brąz, w 1968 – ponownie mistrzostwo F3 krajów socjalistycznych. W tym sezonie Miroslava Fouska i jego bolid można było oglądać podczas zawodów w Szczecinie, w których to zresztą triumfował. Sportowa kariera ŠKODY Š992 Junior/F3 w sezonie 1969 już wygasała, by zakończyć się ostatecznie rok później. Projekt Š992 zalicza się do bardzo istotnych konstrukcji w historii sportowego wyczynu marki. W krótkim czasie i przy ograniczonych środkach powstał pojazd skutecznie stawiający czoła najbardziej renomowanej konkurencji. Jeden z zachowanych egzemplarzy sportowej legendy można podziwiać dziś w zbiorach firmowego muzeum. Dane techniczne samochodu ŠKODA Junior/F3, Typ 992, 1964 (1966) rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHV, wał korbowy podparty w trzech punktach, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, umieszczony centralnie, pochylony 12º w lewą stronę, napęd kół tylnych średnica cylindra: średnica cylindra: 72 mm, skok tłoka: 61,4 mm, objętość skokowa 999,9 ccm stopień sprężania: w zależności od wykonania zasilanie: pojedynczy gaźnik Solex (ostatecznie Weber) moc maksymalna: 72 KM przy 7250 obr./min (od 76 do 91 KM przy 8000-8600 obr./min) maksymalny moment obrotowy: 81 Nm/4000 obr./min (około 100 Nm/4500 obr./min) układ smarowania: ciśnieniowy skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, mechaniczna, zblokowana z silnikiem, pośrednia przekładnia umożliwiająca dobór przełożeń pod wymogi poszczególnych tras, przekładnia główna seryjna o przełożeniu 4,44. układ hamulcowy: tarczowe Girling, dwuobwodowe (oddzielny obwód przednich i tylnych kół) ciekawostka: przepływ czynnika chłodzącego pomiędzy umieszczoną z przodu chłodnicą a silnikiem z tyłu przeprowadzony jedną z cienkościennych rur ramy przestrzennej nadwozie: jednoosobowe, typu monopost, panele wykonane z blachy aluminiowej (z laminatu) wymiary nadwozia: długość 3800 mm, szerokość 1470 mm, wysokość 805mm, rozstaw osi 2380 mm (2340 mm) masa własna: 420 kg (405 kg) podwozie: rurowa rama przestrzenna zawieszenie: niezależne, z regulowaną twardością i prześwitem pojazdu, przednie: dwa wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory, tylne: pięciopunktowe, z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i drążkami prowadzącymi, sprężyny śrubowe, amortyzatory ogumienie: przednie 4.50x13”, tylne 5,50x13” (tylne alternatywnie 6.00x13”) obręcze ze stopów lekkich, ogumienie Dunlop Racing prędkość maksymalna: 192 km/h (185 do 210 km/h, w zależności od przełożeń) pojemność zbiornika paliwa: 2x30 litrów, zbiorniki umieszczone po obu bokach kierującego średnie zużycie paliwa: nie podawane ilość zbudowanych egzemplarzy: 4 – 1 prototyp + 3 pojazdy wyczynowe, w tym jeden wykorzystujący podzespoły prototypu Autor: Tomasz Orlik, czerwiec 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Volkswagen Samochody Użytkowe partnerem projektu Dream Walkers - around the world in 80 jumps Poznań, 30 maja 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wspiera 3 edycję projektu Dream Walkers – around the world in 80 jumps. Projekt realizowany jest na greckiej wyspie Zakynthos, gdzie celem zespołu skoczków Dream Jump i ekipy filmowej Cam-L Studio jest wykonanie skoków i produkcja emocjonującego filmu przy przepięknych, pełnych słońca i błękitu klifach plaży Navagio Beach. Projekt Dream Walkers – around the world in 80 jumps, to cykl 80 wypraw, w których udział biorą profesjonalne ekipy techniczne z całego świata, działające w dziedzinie skoków na linach, slackline, skoków B.A.S.E, paralotni. Główną techniką skoków podczas wszystkich wypraw jest Dream Jump – opatentowana technika oddawania skoków z wysokości z wykorzystaniem układu asekuracyjnego z lin dynamicznych oraz bloczka. Dzięki uniwersalności i innowacyjnym rozwiązaniom, układ lin pozwala na oddawanie skoków z dowolnego obiektu. Możliwe jest maksymalne wydłużenie swobodnego spadania do 90% wysokości obiektu, z którego oddawany jest skok. Długi, swobodny lot, daje skoczkowi możliwość wykonywania w powietrzu różnych akrobacji takich jak salta i gwiazdy. Możliwe są także skoki wieloosobowe. Projekt Dream Walkers – around the world in 80 jumps wspierany jest przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, która udostępniła 4 samochody: Amarok Canyon, Volkswagen Amarok Dark Label, Volkswagen Transporter Furgon i Volkswagen Crafter. W związku ze specyficznymi wymogami projektu, przy doborze samochodów, będących wsparciem logistycznym projektu, szczególną uwagę zwrócono na ładowność pojazdów i ich funkcjonalność w trudnym terenie. Udostępnione samochody umożliwiły ekipie Dream Jump i ekipie filmowej Cam-L Studio przewiezienie do Grecji kompletnego profesjonalnego sprzętu do skoków i filmowania projektu. Podczas pobytu na wyspie Zakynthos wybrane modele wykorzystywane będą do jazdy w trudnym terenie, umożliwiając uczestnikom projektu dotarcie na skraj klifów, z których odbywać będą się skoki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Rusza druga edycja projektu „FIAT Likes U”. Przy okazji corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network) została zaprezentowana nowa edycja 2014/2015 projektu „FIAT Likes U”. Po sukcesie pierwszego sezonu, projekt wychodzi poza granice Włoch, by „zadomowić się” na 5 uniwersytetach w pięciu różnych krajach europejskich. Projekt oferuje studentom 15 uczelni bezpłatną usługę car sharing, 15 płatnych funkcji Ambasadora Fiata koordynujących projekt na poszczególnych uczelniach oraz udział w płatnych stażach i wykładach prowadzonych przez projektantów, inżynierów i menadżerów Fiata. Flota uniwersytecka składać się będzie z modeli Fiat Panda 4x4, 500L Trekking i 500L Beats Edition. eco:Drive: nowy konkurs, który wyłania najlepszego kierowcę, otrzymującego w nagrodę bezpłatne korzystanie z samochodu. Erasmus Student Network, uniwersytecka stacja radiowa UStation oraz Vodafone i „Ja prowadzę”/ICS Italia wśród prestiżowych partnerów biorących udział w „Fiat Likes U”. W dniu 4 kwietnia w Mediolanie, na Uniwersytecie Bicocca, w ramach corocznego spotkania organizacji studenckich (Erasmus Student Network), została zaprezentowana nowa, bogatsza edycja 2014/2015 „Fiat Likes U”, projektu powstałego w 2012 roku i będącego owocem współpracy pomiędzy Fiatem a włoskim Ministerstwem Edukacji, pod patronatem Ministerstwa Środowiska. Wśród największych nowości pojawia się udział pięciu uniwersytetów europejskich, co daje łączną ilość 15 uczelni i około 700.000 studentów zaangażowanych w inicjatywę. Pierwsze do projektu przystępują: Uniwersytet w Turynie, Pizie i Istambule, po czym nastąpią kolejne 4 etapy, które przewidują jednoczesne przystąpienie 3 uniwersytetów. Całość powinna zakończyć się w połowie grudnia 2015, kiedy to w projekt zaangażowanych już będzie 15 uczelni: Politechnika w Turynie, Uniwersytet w Bari, Uniwersytet w Padwie, Uniwersytet w Bolonii, Uniwersytet we Florencji, LUISS Guido Carli University, Uniwersytet w Mediolanie Bicocca, Uniwersytet w Neapolu - Federico II, Uniwersytet w Palermo, Uniwersytet w Katanii, Technische Universitӓt w Monachium, Erasmus University w Rotterdamie, Universidad Tecnica w Madrycie, Politechnika we Wrocławiu i Uniwersytet w Istambule. Decyzja o kontynuacji projektu jest owocem sukcesu odniesionego przez pierwszą edycję, w której po raz pierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznością akademicką przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdym szczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości, takich jak: mobilność, studiowanie i praca. Potwierdzeniem odniesionego sukcesu są następujące dane: usługa „car sharing” (system wspólnego użytkowania samochodów osobowych) nie tylko została w pełni wykorzystana, ale odnotowała pięciokrotnie większe zainteresowanie, niż się tego spodziewano. W sumie, 8 udostępnionych samochodów modelu Panda i 500L przejechało około 400.000 km. O sukcesie projektu świadczy również ogromna liczba wywiadów zamieszczonych na You Tube’ie oraz 450.000 odwiedzin na stronie likesu.fiat.it. Więcej informacji na temat edycji 2014/2015 projektu „Fiat Likes U” dostępnych jest na stronach internetowych fiatlikesu.eu i Fiat - Tutte le auto nuove della gamma 2014 Zrównoważony transport. U podstawy projektu leży chęć Fiata do spełnienia konkretnych potrzeb młodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania, ze szczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochrony środowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę do minimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukają samochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwości finansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantujących niskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są to precyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniej precyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretne rozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Nie przypadkowo marka rozszerzyła inicjatywę na inne włoskie uczelnie oraz uniwersytety w Europie, również za pośrednictwem ESN-Erasmus Student Network. Całkowicie bezpłatna usługa “car sharing”. Aby promować ideę racjonalnego korzystania ze środków transportu poprzez rozsądne korzystanie z samochodu i przyczynić się do uwrażliwienia świata akademickiego na tematy ochrony środowiska, Fiat oferuje bezpłatną usługę „car sharing”, stworzoną we współpracy z zarządzającymi ICS (inicjatywa Car Sharing) w miastach uczestniczących w projekcie. Korzystanie z niej jest proste. Student wchodzi na stronę fiatlikesu.eu, rezerwuje samochód, a następnie odbiera go w wyznaczonym miejscu na uczelni, gdzie później musi go zwrócić o ustalonej godzinie. Student może korzystać z samochodu do woli przez 24 godziny na dobę, w ciągu całego tygodnia albo przez weekend. Poza tym, w miastach, w których aktywna jest usługa car sharing "Ja prowadzę", samochody „Fiat Likes U” mogą wjeżdżać do stref ograniczonego ruchu i bezpłatnie parkować. Ambasador Fiata, 2.000 euro dla każdego koordynatora usługi, a dla dwóch najlepszych- bezpłatne korzystanie z samochodu. Na każdej uczelni zadanie koordynacji usługi „car sharing” spoczywa na jakimś studencie, nazywanym Ambasadorem Fiata. Osoba pełniąca tę funkcję będzie miała niepowtarzalną szansę sprawdzenia swoich sił, udowadniając swoje umiejętności organizacyjne i zarządzania. Dlatego uczestniczy w szkoleniu poświęconym projektowi, ale również wiedzy technicznej i handlowej grupy Fiat. Ponadto, w okresie współpracy Ambasador otrzymuje wynagrodzenie w wysokości 2.000 euro. To jednak nie wszystko. Dwaj najlepsi Ambasadorowie, w nagrodę będą mogli bezpłatnie przez miesiąc korzystać z samochodu Fiat. Płatne staże w firmie oraz 15 wykładów prowadzonych przez menadżerów Fiata. „Fiat Likes U” jest to projekt o szerokim zasięgu, który inwestuje w młodych ludzi i premiuje wiedzę, oferując możliwość nauki i pracy. W związku z tym, Fiat daje każdej biorącej udział w projekcie uczelni, 1 do 5 płatnych staży w firmie. Ponadto, na każdej uczelni zostanie wygłoszony wykład, podczas którego prelegentami będą projektanci, inżynierowie i menadżerowie Fiat Group Automobiles. Cel: umożliwienie młodzieży kontaktu z osobistościami z międzynarodowej Grupy i przyczynienie się ten sposób do jeszcze lepszego kształcenia studentów. Nowe Fiat 500L Beats Edition i Trekking udostępnione w ramach ekskluzywnej usługi “car sharing”. Flota „uniwersytecka", wykorzystywana w ramach usługi „car sharing” w projekcie “Fiat Likes U”, składać się będzie z modeli 500L Beats Edition, 500L Trekking i Panda 4x4. Są to zupełnie nowe samochody, które nie tylko odzwierciedlają całe doświadczenie Fiata w temacie i realizacji idei racjonalnego korzystania ze środków transportu, ale również posiadają cechy idealne dla usługi „car sharing”, to znaczy pięcioro drzwi, duża przestrzeń wewnątrz samochodu i wszechstronność eksploatacji. Dokładnie mówiąc, 500L Trekking to najnowsza wersja samochodu z rodziny modelu Fiat 500, która łączy dwie perfekcyjnie dopasowane dusze, jedną miejską, która pozwala na beztroskie korzystanie z uroków miasta i drugą bardziej przebojową, idealną do przeżywania emocji podczas week-endu. W oparciu o 500L Trekking powstała seria specjalna Fiat 500L Beats Edition, stworzona we współpracy z Beats by Dr. Dre – marką, która po sukcesie odniesionym w USA, szybko podbija Europę, oferując systemy nagłośnienia o mocy 520 Watt, wzmacniacz z DSP, 8 kanałów i nowoczesny korektor akustyczny. Na uwagę zasługuje również model Panda, która stanowi aktualne “wcielenie” najlepiej sprzedającego się samochodu, który w ciągu 31 lat został sprzedany w ponad 6,4 milionach egzemplarzy. Dzisiaj, trzecia generacja tego modelu osiąga pełną dojrzałość, dokonując kolejnego skoku jakościowego pod kątem przestronności, funkcjonalności, technologii i bezpieczeństwa. eco:Drive: dla najlepszego kierowcy Fiat bezpłatne korzystanie z samochodu. Modele Fiat wykorzystywane w ramach usługi „car sharing” projektu "Fiat Likes U" wyposażone są w system eco:Drive, aplikację przyjazną środowisku, opracowaną w 2009 roku przez Fiata, która analizuje styl jazdy kierowcy i dzięki danym gromadzonym w samochodzie przekazuje mu odpowiednie wskazówki, co do sposobu jazdy w celu zredukowania o 16% zużycia paliwa i emisji CO2. Spośród wszystkich studentów korzystających z usługi „car sharing” w ramach projektu „Fiat Likes U", najlepszy „eco:Driver” będzie mógł w nagrodę bezpłatnie przez jeden miesiąc korzystać z samochodu Fiat oraz dostanie wejściówkę na EXPO 2015, którego Fiat S.p.A. i CNH Industrial są oficjalnymi partnerami. W tej nowej edycji „Fiat Likes U" eco:Drive staje się „social”: podczas rejestracji w konkursie każdy będzie musiał wpisać swój profil social. W ten sposób każdy student będzie mógł wyświetlić aktualną klasyfikację i przeżywać na bieżąco wraz ze swoimi fanami całą rywalizację. Vodafone- partner projektu „Fiat Likes U” we Włoszech. Obok Erasmus Student Network, Ustation – uniwersyteckiej stacji radiowej oraz “Ja prowadzę”, na terenie Włoch pojawi się nowy, prestiżowy partner projektu: Vodafone Italia. Wszystkie samochody będą miały pokrycie sygnałem wifi 4G i nie tylko: dzięki temu połączeniu można będzie korzystać z usługi Spotify Premium oferowanej bezpłatnie przez Vodafone dla wszystkich studentów, którzy korzystać będą z usługi car sharing oferowanej w ramach „Fiat Likes U”. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. [h=1]Koncepcja projektu Car Flake[/h]
  6. Volkswagen GTI projektu Vision Concept (2013)
  7. Zapraszam wszystkich do lajkowania i udostępniania mojego "teamu" https://www.facebook.com/StreetOfArtDriftTeam
  8. Nissan wycofał się z projektu DeltaWing Prawie jak Batmobil Ale ja DeltaWing pamiętam głównie ze spektakularnego wypadku, jaki miał ten model swego czasu : /
  9. W Mediolanierusza druga faza projektu „FIAT Likes U”. Na Katolickim Uniwersytecie Najświętszego Serca, Gianluca Italia - szef marki Fiat Regionu EMEA Fiat Group Automobiles, przedstawił pierwsze rezultaty projektu „FIAT Likes U”. Projekt oferuje studentom bezpłatną usługę „car sharing”, możliwość zdobycia jednego z ośmiu stypendiów, udział w ośmiu wykładach, ośmiu płatnych stażach w firmie oraz korzystne promocje przy zakupie samochoduz całej gamy Fiata. Z uruchomionej 15 września w szkołach wyższych w Turynie i Rzymie usługi „car sharing” do tej pory skorzystało ponad 1800 studentów, którzy przetestowali osiem udostępnionych samochodów modelu Nowa Panda i 500L. Wręczono pierwsze dwa stypendia, każde o wartości 5.000 euro. Ponad 500 młodych ludzi uczestniczyło w wyborze pierwszych 4 Ambasadorów Fiata. Do 31 grudnia będą trwały promocje specjalne dla studentów uniwersyteckich, którzy zdecydują się na zakup Fiata. Wczorajw Mediolanie, naKatolickim Uniwersytecie Najświętszego Serca, odbyła siękonferencja prasowa poświęcona prezentacji drugiej fazy projektu„FiatLikes U”,będącego owocem współpracy Fiata i Ministerstwa Edukacji, podpatronatem Ministerstwa Środowiska.Projekt oferuje wielorakie korzyści dla około 280.000 studentów,uczących się w ośmiuszkołach wyższychz Turynu, Rzymu, Mediolanu, Salerno, Parmy, Cosenzy, Pizy i Katanii,biorących udział w inicjatywie. W spotkaniuuczestniczył MarioGatti,dyrektor uczelni w Mediolanie oraz GianlucaItalia,szef marki Fiat Regionu EMEA, który oprócz wręczenia pierwszychdwóch stypendiów i ogłoszenia rozszerzenia inicjatywy na inneuniwersytety włoskie oraz zagraniczne (prace nad kilkomaporozumieniami są na dosyć zaawansowanym etapie w Turcji, Hiszpaniii Szwajcarii), przedstawił niezwykłe wyniki uzyskane w ciągupierwszych trzech miesięcy realizacji projektu. Po razpierwszy w Europie, producent samochodów wraz ze społecznościąakademicką, przystępuje do inicjatywy dopracowanej w każdymszczególe, konkretnej, prostej i dającej wiele możliwości, takichjak: mobilność,dzięki „carsharing”,bezpłatnej usłudze dla studentów; studiowanie,dzięki przyznaniu ośmiu stypendiów, każde o wartości 5.000 euroi ośmiu wykładom wygłaszanym przez menadżerów Fiata; praca,dzięki ośmiu płatnym stażom w firmie. U podstawyprojektu leży chęć Fiata do spełnienia konkretnych potrzebmłodych ludzi, związanych ze swobodą przemieszczania się, zeszczególnym zwróceniem uwagi na kwestie ekonomiczne i ochronyśrodowiska. Młodzi ludzie przykładają ogromną wagę dominimalizacji wpływu na środowisko i jednocześnie szukająsamochodów nie tylko w cenach adekwatnych do ich możliwościfinansowych i w dogodnej formie zakupu, ale również gwarantującychniskie zużycie paliwa oraz rozsądne koszty obsługi. Są toprecyzyjnie określone żądania, które wymagają nie mniejprecyzyjnych odpowiedzi. Dlatego Fiat proponuje konkretnerozwiązania, dostępne dzisiaj i dla wszystkich. Jednak, tak jakmówi nazwa, „FiatLikes U",to coś więcej - to inwestycja w szkoły wyższe, z której Fiatjest dumny, to nowy sposób aby powiedzieć „wierzę w Ciebie”wszystkim tym studentom, którzy angażują się dziś dla lepszegojutra. Dla marki jest to gwarantowana inwestycja, szczególnie wobecnym okresie braku stabilności ekonomicznej, ponieważ „wiedza”i „zdolność tworzenia" to konkretne wartości, które wkażdym państwie stanowią kapitał niezależny od zmiennościrynku. Projektprzedstawiony 13 września w Rzymie przez GianlucaItalia i Francesco Profumo, ministra edukacji,został entuzjastycznie przyjęty przez młodzież biorącą udziałw pierwszej fazie, która od 15 września do 15 grudnia odbyła sięna dwóch prestiżowych uczelniach: Politechnice Turyńskiej i LUISSw Rzymie. Wystarczy uzmysłowić sobie, że 8 studentów na 10 miałostyczność z projektem, również dzięki partnerom Erasmus StudentNetwork i Ustation, ponad 1.800 studentów korzystało z ośmiusamochodów - modeli NowejPandyi 500L,udostępnionych w ramach bezpłatnej usługi „carsharing”, aponad 500 młodych ludzi uczestniczyło w wyborze pierwszych 4Ambasadorów Fiata. „FiatLikes U”jest to projekt o szerokim zasięgu, który inwestuje w młodychludzi i premiuje wiedzę, oferując możliwość nauki i pracy. Wzwiązku z tym, Fiat przekazuje każdej biorącej udział w projekcieuczelni, 1 stypendium o wartości 5.000 euro za prace magisterskie natematy związane ze światem motoryzacji oraz 8 płatnych stażów wfirmie. Przy okazji konferencji prasowej w Mediolanie, GianlucaItalia wręczył dwa pierwsze stypendia: Gabriele Bergoglio zPolitechniki w Turynie i Matteo Mariano z Uniwersytetu w Pizie. Podczaskonferencji prasowej na KatolickimUniwersytecie Najświętszego Serca,opowiedzianokilkasympatycznych anegdot, których bohaterami byli niektórzy spośród1.800 studentów z uczelni w Turynie i Rzymie, korzystający odwrześnia do grudnia 2012 z bezpłatnej usługi „carsharing”,oferowanejw ramach „FiatLikes U”.Na przykład, rozpętało się prawdziwe „polowanie na rezerwacje”wśród młodzieży, która czekała do późna w nocy na możliwośćzarezerwowania samochodu na kolejne dni. Był też ktoś, ktowykorzystał przestrzeń 500L do przewiezienia mebli przy urządzaniudomu, ktoś, kto sprawił sobie prezent urodzinowy, rezerwując Fiatana cały weekend czy ktoś, kto chcąc zrobić wrażenia nadziewczynie, zawiózł ją do Wenecji. Aby promowaćideę racjonalnego korzystania ze środków transportu i przyczynićsię do uwrażliwienia świata akademickiego na tematy ochronyśrodowiska, Fiat oferuje bezpłatną usługę „carsharing”,stworzoną we współpracy z zarządzającymi ICS (inicjatywa CarSharing) w miastach uczestniczących w projekcie. Korzystanie z niejjest proste. Student wchodzi na stronę www.fiat.it/likesu,rezerwuje samochód, wybierając spośród modeli Nowa Panda i 500L,a następnie odbiera go w wyznaczonym miejscu na uczelni, gdziepóźniej musi go zwrócić o ustalonej godzinie. Student będziemógł korzystać z samochodu do woli przez 24 godziny na dobę, wciągu całego tygodnia albo przez weekend. Poza tym, wmiastach, w których aktywna jest usługa „carsharing”"Ja prowadzę", samochody Fiat mogą wjeżdżać do strefograniczonego ruchu i bezpłatnie parkować. Dodatkowympotwierdzeniem sukcesu projektu „Fiat Likes U” jest liczba ponad500 studentów, którzy w pierwszych trzech miesiącach realizacjiprojektu uczestniczyli w wyborze 4 pierwszych Ambasadorów Fiata,osób, które w każdej wyższej szkole zajmują się koordynacjąusługi „carsharing”.Osoba pełniąca tę funkcję będzie miała niepowtarzalną szansęsprawdzenia swoich sił, udowadniając swoje umiejętności worganizacji i zarządzaniu. Dlatego uczestniczy w szkoleniupoświęconym projektowi, ale również wiedzy technicznej ihandlowej grupy Fiat. Ponadto,w okresie współpracy Ambasador otrzymuje wynagrodzenie w wysokości2.000 euro.To jednak nie wszystko. Dwaj najlepsi Ambasadorowie, w nagrodę będąmogli bezpłatnie przez 3 miesiące korzystać z samochodu Fiat.Funkcja Ambasadora Fiat na własnej uczelni może się więc okazaćpierwszym krokiem w udanej karierze. Flota„uniwersytecka",wykorzystywana w ramach usługi „carsharing”w projekcie „FiatLikesU”,składa się z modeli Nowa Panda i 500L, współczesnej interpretacjidwóch kluczowych ikon Fiata. Zupełnie nowe samochody nie tylkoodzwierciedlają całe doświadczenie Fiata w zakresie racjonalnegokorzystania ze środków transportu, ale również posiadają cechyidealne dla usługi „carsharing”,to znaczy pięcioro drzwi, duża przestrzeń wewnątrz samochodu ielastyczność w eksploatacji. Całości dopełniają wersjesilnikowe oferowane w obydwóch modelach - mistrzowskie pod względemosiągów, zużycia paliwa i emisji spalin. Spośród nich napierwszy plan wysuwa się rewolucyjny, dwucylindrowy silnik 0.9TwinAir Turbo, okrzyknięty „International Engine of the Year2011", który łączy niewielką pojemność silnika zturbosprężarką o wysokiej wydajności. Modele NowaPanda i 500L, wykorzystywane w ramach usługi „carsharing”projektu „Fiat Likes U", wyposażone są w system ecoDrive,technologię przyjazną środowisku, opracowaną w 2009 roku przezFiata, która, analizując styl prowadzenia samochodu, dostarczakierowcywskazówekmających na celu zredukowanie zużycia paliwa nawet o 16% orazobniżenie emisji CO2.To prawdziwy „cyfrowy opiekun”, który, stale i prawidłowowykorzystywany, pozwala zaoszczędzić prawie 3 tony wyemitowanegoCO2,1.200litrów benzyny i około 2.000 euro przez cały okres eksploatacjisamochodu. Spośród wszystkich studentów korzystających z usługi„carsharing” wramach projektu „Fiat Likes U", najlepsi „eco:Drivers”mogą w nagrodę bezpłatnie przez jeden miesiąc korzystać zsamochodu Fiat i uczestniczyć w ekskluzywnej „MTV live session"w Rzymie i Mediolanie. Pierwszy werdykt został ogłoszony w zeszłymtygodniu, a spośród studentów z uczelni rzymskich i turyńskichwygrał Giovanni Lucchino z Politechniki w Turynie. Równocześniez projektem, Fiat wprowadza ofertę handlową przeznaczoną dlamłodzieży uniwersyteckiej, studiującej w roku akademickim2012/2013: to właśnie do nich skierowana jest oferta kredytowa zkorzystnym oprocentowaniem 4,5%, bez zaliczki, na zakupktóregokolwiek modelu z gamy Fiat. To jednak nie wszystko. Ktouzyska na obronie pracy magisterskiej 110 punktów, może skorzystaćz oprocentowania 0%, natomiast „110 z wyróżnieniem"- otrzymamaksymalny upust zarezerwowany tylko dla pracowników Fiata.Wszystkie wymienione wyżej inicjatywy łączą się z innymipromocjami, obowiązującymi w chwili zakupu samochodu. „Dodyspozycji młodzieży oddano” osobistości z międzynarodowejgrupy ekspertów, konkretnie przyczyniając się do jeszcze lepszegokształcenia studentów. W tym celu zostanie wygłoszonych 8wykładów,pojednym na każdej uczelni, podczas których prelegentami będąprojektanci, inżynierowie i menadżerowie Fiat Group Automobiles.Ponadto, swój udział potwierdzili również dwaj ważni partnerzy:Erasmus Student Network oraz UStation, uniwersytecka stacja radiowa.Pierwsze dwa wykłady, które już się odbyły, odniosły ogromnysukces: pierwszy wygłoszony został na Politechnice w Turynie przezRoberta Giolito, wiceprezesa Design Center w Fiat Group AutomobilesEMEA, drugi natomiast zatytułowany „Nowe reguły w sektorzemotoryzacyjnym”, został wygłoszony przez Gianluca Italia nauniwersytecie LUISS im. Guido Carli w Rzymie. Odzawsze Fiat jest synonimem innowacyjnych i łatwo dostępnychsamochodów, przyciągających swoich wyglądem i bogatych wwyposażenie. Szerokai zróżnicowana gama pojazdów pozwala spełnić indywidualnepotrzeby swobodnego poruszania się, jak i podołać rosnącejwrażliwości społecznej odnośnie środowiska i bezpieczeństwa.Nie jest przypadkiem, że piąty rok z rzędu Fiat jest marką mogącąsię pochwalić najniższą emisją CO2wśród samochodów sprzedanych w Europie w 2011 roku, ze średniąwartością 118,2 g/km (4,9 g/km mniej w stosunku do średniej z 2010roku). Jest to zasługa znaczącej spuścizny technologicznej,wspieranej nieustannym stawianiem na innowację. Ale nie innowacjęsamą w sobie, ale zawsze stawiającej na pierwszym miejscu kierowcę.Już końcem lat 80, Fiat wyprodukował pierwszego diesela zbezpośrednim wtryskiem paliwa. Pomysł, który otworzył drogęrewolucyjnej wersji Common Rail, patent ośrodka badań Fiat, któryzmienił na zawsze świat silników diesel. Ciąg dalszy rewolucjinastąpił w 2003 roku, dzięki wersji Multijet, a następnie w 2009roku, dzięki systemowi Multijet II, który dzisiaj pozwala Fiatowiszczycić się gamą diesli o najniższej w Europie emisji CO2,wynoszącejzaledwie 122,3 g/km. Fiat wiedzie też prym na polu napędówbenzynowych, z dwoma innowacjami technologicznymi: MultiAir ( 2010) iTwinAir (2011).. Źródło: Fiat Auto Poland
  10. EA86 z Nowej Zelandii. To jest Coś! Galeria fotografii ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1105_1984_toyota_corolla_levin_gtv/photo_01.html Więcej na temat tego projektu ---> http://www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1105_1984_toyota_corolla_levin_gtv/index.html
  11. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38713
  12. <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ugSx3RZ6Lpw&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ugSx3RZ6Lpw&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object> Od projektu, aż do testów
  13. Witam. Zmiany: -Znaczki od wersji M -Czarne Nerki I to wszystko. Baza: http://www.imagebanana.com/view/h5ms2a0l/tak.jpg PILNE DO PROJEKTU W RL Piwka będą
  14. feciu

    TUTEK JAK RYS. AUTO

    przedstawiam wam jedną z technik rysowania auta. TUTEK NIE JEST MOJEGO PROJEKTU - AUTOR NIEZNANY
  15. bartek_neo11

    Civic

    siema. jesli by ktos mogl to prosze o znalezienie bazy z tego projektu: http://www.digimods.co.uk/images/Virtualcarimages/cars/hondacivic2.jpg Jeśli ktoś znajdzie bede bardzo wdzieczny.
  16. A oto początek projektu Acury, nie wiem cy go skończę, ale może narazie wystawie go tutaj. WIP:
×