Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'projekt' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 160 wyników

  1. Mam problem z zaliczeniem jednego przedmiotu na studiach, mianowicie muszę stworzyć system diagnostyczny sprzęgła ciernego. Wykładowca polecił mi żebym zajął się zmierzeniem prędkości obrotowych 2 wałów. Czy ktoś jest w stanie w prosty sposób wytłumaczyć mi na czym to polega, nakierować jak mógłbym się za to zabrać ? Sposób tej diagnostyki jest dowolny, można użyć wyobraźni i stworzyć jakiś abstrakcyjny system jednak mechanika nie jest moją mocną stroną i kompletnie nie mam pojęcia jak się za to zabrać... Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
  2. Przedstawiam Wam kolejnego Japońca w naszej rodzinie. Tym razem padło na kultową MX-5 NA. Dominika ( moja kobieta ) bo lekkim uszkodzeniu Audi stwierdziła, że chce coś w końcu czym będzie mogła się do mnie doklejać bokiem. Myślała oczywiście chwile o BMW ( nienawidząc tej marki ) ale na szczęście uświadomiłem, że albo JDM albo będzie foch. Do tego jej marzeniem były otwierane lampy i zdejmowany dach więc dla mnie wybór był prosty - MIATA !! Od tyodnia w sumie Zetka stoi w garażu bo Ziaba daje nam tyle frajdy, że sam jestem w szoku. Klei się na trasie 10 x lepiej do Zetki, przyśpiesza na prawdę fajnie no i wygląda mistrzowsko. Fajną sprawą jest to, że to rarytas ze względu na unikatowy kolor Laguna Blue Mica a po dodaniu seryjnie przedliftowej deski do poliftowych foteli czyni to okazem kolekcjonerskim. Wiem, że teraz będzie zostaw ją i że szkoda ale to japoniec więc miejsce jej jest na torze. Teraz trochę klasycznych danych o aucie. Marka: Mazda Model: MX-5 NA Rok prod. 1994 Silnik 1.8 BP-ZE Moc: 133 ( nie ma katów więc mogło dojść z 3 rumaków ) Felgi Japan Racing JR12 Zawias: Amory Bilstein, sprężyny Eibach Pro Kit Jak Wam podoba się nasza Miata?
  3. NO SIEMA. Historia zakupu tego wozu jest dość dziwna. Jechałem zobaczyć Fiata Palio Weekend 30km za Opolem - okazał się trupem, a sprzedawca burakiem. Spędziłem weekend u dziewczyny i gdy sprawdzałem sobie pociąg powrotny do domu coś mnie ruszyło żeby sprawdzić czy nie ma czegoś ciekawego w okolicy. Wszedłem na OLX, wpisałem "LPG" i pojawiło się ono. Prawdziwy JedynyTakiZobacz 1.0 w gazie. Pomyślałem - "biere" no i po małych negocjacjach "wziełem" Rocznik: 1993 Silnik: Ktoś kiedyś zrobił swap z 1.0 (monowtrysk) na 1.0 w gazniku #superswapkurhwo :frusty: Ukł jezdny: Każda opona inna, jedzie prosto. Buda: widziałem gorsze xD Wnętrze: Jeden fotel GTI, sciągniety jeden boczek z drzwi (redukcja masy). Plany: Ogarnąć blacharke przed zimą - prawdopodobnie dostanie nowy kolor. Mam dostęp do kompresora i mogę go pomalować profesjonalnie - Jedynka do Drewna i Metalu Mat kolor niebieski. Ogarnąć zimówki. Auto wraca do mechanika, bo po wymianie uszczelki pod głowicą nadal cieknie FOTY: TO UCZUCIE KIEDY TWOJE AUTO MA TYLE KOLORUW RZE JURZ SAM NIEWIESZ KTURY JEST TYM WLASCIWYM :< GRUBY.MOD.ALLERT - Licznik z obrotomierzem:
  4. Projekt Š935 – autostradą w przyszłość Pierwsza połowa lat 30. XX wieku to jeden z najważniejszych okresów w historii marki ŠKODA. To czas niezwykle silnego kształtowania się jej odrębności oraz wzrostu znaczenia na arenie międzynarodowej. W dużej mierze był to rezultat wprowadzenia na rynek całkowicie odnowionej palety modeli o istotnym stopniu unifikacji oraz zasadniczych zmian w procesach produkcji i sprzedaży, ale także skutecznego zwrócenia uwagi na swój potencjał na polu technicznego rzemiosła oraz innowacji. Przedstawiane kolejno w tym okresie prototypy są do dziś wymownym świadectwem postępu dokonanego w czasie zaledwie kilkudziesięciu miesięcy od zjednoczenia wytwórni Laurin & Klement z gigantem przemysłowym z Pilzna. Prócz rewolucyjnych projektów ultralekkiego, przednionapędowego samochodu małolitrażowego i jego skrajnego przeciwieństwa - dwunastocylindrowej limuzyny o najwyższym standardzie wykonania, w latach 1932-35 pojawiły się niezwykle interesujące prototypy pojazdów z silnikami umieszczonymi z tyłu. Koncepcję tę zastosowano zarówno w programach rozwojowych samochodów popularnych – napędzanych silnikami chłodzonymi powietrzem, jak i limuzyn klasy wyższej – wykorzystujących silniki chłodzone cieczą. Należący do drugiej grupy, widoczny na zdjęciach, prototyp ŠKODA 935 ukończono w roku 1935. Samochód posiadał obszerne, aerodynamiczne nadwozie wsparte na centralnej rurze nośnej, której wnętrze innowacyjnie zagospodarowano jako zbiornik paliwa. Do napędu pojazdu wykorzystano dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z cylindrami w układzie przeciwbieżnym (bokser) umieszczony przed tylną osią pojazdu, który połączono z elektromagnetyczną przekładnią preselekcyjną Cotal, rozwiązującą problem skomplikowanego układu sterowania zmianą przełożeń. Co ciekawe, chłodnicę umieszczono w przedniej części nadwozia i pomysł ten w powojennych, tylnonapędowych modelach ŠKODY zastosowano ponownie dopiero 40 lat później. Projekt powstał jako poligon doświadczalny odmiennej koncepcji konstrukcyjnej, studium szybkiego pojazdu autostradowego i odpowiedź na wytwarzaną w niewielkich ilościach, aerodynamiczną Tatrę T77. Dalszą drogę rozwoju Typu 935 zamknęły, paradoksalnie, sukcesy sprzedażowe modeli produkowanych seryjnie - koszty zakończenia kompletnie odmiennego koncepcyjnie projektu oraz wdrożenia go do produkcji, uznano w tej sytuacji za nieuzasadnione. Prototyp ŠKODA 935 przetrwał do dnia dzisiejszego. Niedługo po wstrzymaniu rozwoju projektu (1937), pojazd planowano przebudować na wyczynowy, podwyższając parametry silnika (rozważany kompresor), skracając nadwozie i radykalnie redukując masę konstrukcji. Ostatecznie do konwersji nie doszło, a w roku 1939 - w pełni funkcjonujący samochód został odsprzedany prywatnemu użytkownikowi, mieszkającemu w Mladá Boleslav. W chwili obecnej stanowi część zbiorów muzeum ŠKODA Auto i poddawany jest pieczołowitej odbudowie. Z rąk prywatnych został odkupiony już w pierwszym roku funkcjonowania fabrycznego muzeum (1968) od kolejnego właściciela, z okolic leżącej obecnie na terenie Słowacji Bańskiej Bystrzycy. Wczesną fazę tej rekonstrukcji można było podziwiać na tegorocznym salonie Rétromobile w Paryżu, gdzie pojazd zaliczał się do największych gwiazd i niespodzianek imprezy. Co ciekawe, w tym samym mieście prototyp święcił swą premierę, jesienią roku 1935. W najbliższych miesiącach, wraz z nowym antracytowym lakierem odzyska pełnię dawnego blasku i otrzyma honorowe miejsce w eksponowanych zbiorach muzeum. Dane techniczne prototypu ŠKODA Š935 (Typ 935), 1935 silnik: przeciwsobny (bokser), czterocylindrowy, rozrząd OHV, aluminiowy blok z wymiennymi tulejami cylindrów, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z tyłu, przed osią tylną, napęd kół tylnych średnica cylindra: 84 mm, skok tłoka: 90 mm, objętość skokowa: 1995 ccm zasilanie: dwa gaźniki opadowe Zenith moc maksymalna: 55 KM przy 3500 obr./min instalacja elektryczna: o napięciu 12V, prądnica i aparat zapłonowy firmy Scintilla układ smarowania: 81 Nm/4000 obr./min (około 100 Nm/4500 obr./min) układ smarowania: ciśnieniowy, podwójny filtr oleju skrzynia przekładniowa: firmy Cotal, czterostopniowa, preselekcyjna, sterowana elektromagnetycznie dźwignią z kolumny kierownicy, umieszczona wraz z przekładnią główną za silnikiem układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce bębnowe, hydrauliczne, jednoobwodowe ciekawostka: zbiornik paliwa i przewód cieczy chłodzącej łączący silnik z radiatorem umieszczone wewnątrz centralnej rury nośnej podwozia, drugi zbiornik paliwa w przedniej części pojazdu nadwozie: pięciomiejscowe (dwa odrębne fotele przednie i obszerna kanapa tylna), konstrukcji mieszanej, drewniany szkielet, panele poszycia stalowe i aluminiowe; aerodynamiczne, reflektory zintegrowane z błotnikami, pokrywy kół tylnych, płetwa na pokrywie silnika wymiary nadwozia: długość 4860 mm, szerokość 1680 mm, wysokość 1540 mm, rozstaw osi 3200 mm podwozie: rurowa rama nośna rozwidlona z tyłu pod silnik, z poprzeczkami nośnymi nadwozia zawieszenie: niezależne, wahacze poprzeczne z przodu, z tyłu dzielona oś wahliwa, resory poprzeczne – dolny dla zespołu kół przednich i górny – dla tylnych, napędzanych masa własna: ok. 1200 kg prędkość maksymalna: ok.135 km/h średnie zużycie paliwa: ok.13 l/100 km ilość zbudowanych egzemplarzy: najprawdopodobniej 1 (wg części źródeł: 2), z pewnością: dwie jednostki napędowe Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Wspólny projekt badawczy Forda i Intela pokazuje jak będzie wyglądała przyszłość personalizacji w samochodach NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE · Intel i Ford prowadzą wspólne prace badawcze, poszukując nowych zastosowań dla kamer i czujników zamontowanych w pojazdach, by poprawić komfort kierowców i pasażerów · Mobile Interior Imaging (Project Mobii) wykorzystuje oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, w celu zwiększenia ochrony prywatności oraz zapewnienia bezpieczniejszej i bardziej spersonalizowanej obsługi systemów samochodowych · Aplikacja mobilna pozwala właścicielowi pojazdu zdalnie zajrzeć do jego wnętrza, sprawdzić czy nie zapomniał osobistych przedmiotów w pojeździe oraz udzielić danemu kierowcy zgody na prowadzenie samochodu DEARBORN, Stany Zjednoczone — Pojazdy stają się integralną częścią Internetu rzeczy, dlatego też Ford i Intel poszukują nowych rozwiązań dla samochodu podłączonego do sieci (connected car), m.in. dając właścicielom możliwość zaglądania do auta za pośrednictwem smartfona, bądź też oferując pojazd, który mógłby zidentyfikować swego właściciela dzięki oprogramowaniu do rozpoznawania twarzy. Wspólny projekt badawczy, zwany Mobile Interior Imaging lub Project Mobii, ma na celu sprawdzenie jak kamery skierowane do wnętrza samochodu mogą być zintegrowane z czujnikami i danymi dostępnymi z innych modułów, aby utworzyć bardziej spersonalizowaną i bezproblemową interakcję między kierowcą a pojazdem, która zmieni sposób korzystania z auta. Project Mobii to współpraca etnografów, antropologów i inżynierów Intela z konstruktorami Forda, dotycząca technologii sterowania urządzeniami za pomocą zmysłów, by zaoferować przyjemniejszą i bardziej intuicyjną obsługę systemów samochodowych. „Naszym celem w projekcie Mobii jest zbadanie interakcji kierowcy z technologią w samochodzie i znalezienie sposobu na to, by owa interakcja była bardziej intuicyjna” — powiedział Paul Mascarenas, CTO i wiceprezes Ford Research and Innovation. „Wykorzystanie obrazów z wnętrza pojazdu jest na razie w fazie badawczej, jednak obserwacje pomogą nam ulepszać doświadczenia użytkowników w dłuższej perspektywie”. Ford wykorzystuje teraz kamery zewnętrzne pojazdu w funkcjach wspomagania kierowcy, takich jak utrzymywanie pojazdu na pasie ruchu czy ostrzeganie o zjeździe z pasa. Projekt badawczy Mobii analizuje nowe zastosowania dla kamer wewnętrznych – na przykład do uwierzytelniania kierowcy. Wykorzystanie oprogramowania do rozpoznawania twarzy zapewnia lepszą kontrolę prywatności i umożliwia rozróżnianie kierowców oraz automatyczne dostosowanie ustawień do preferencji danej osoby. „Intel, jako lider nowych technologii i innowacji, rozumie wyzwania stojące przed producentami samochodów i jest mocno zaangażowany w partnerstwo przy tym bezprecedensowym przedsięwzięciu” — powiedział Doug Davis, wiceprezes Internet of Things Group w Intelu. „Project Mobii jest doskonałym przykładem współpracy Intela z Fordem w celu zwiększenia bezpieczeństwa i zapewnienia bardziej intuicyjnej obsługi samochodów”. Lepsza ochrona prywatności i kontrola rodzicielska Po wejściu do pojazdu kierowca jest uwierzytelniany przez Project Mobii z użyciem kamery i oprogramowania do rozpoznawania twarzy. Samochodowe systemy dopasowują się wówczas do danego kierowcy, wyświetlając spersonalizowane informacje, takie jak kalendarz, playlisty i kontakty. Jeśli Project Mobii wykryje w samochodzie również pasażera, włączany jest tryb chroniący prywatność, w którym wyświetlana jest tylko nawigacja. Jeżeli Project Mobii nie rozpozna kierowcy, jego zdjęcie zostanie wysłane do właściciela samochodu. Właściciel może następnie za pośrednictwem smartfona nadać kierowcy uprawnienia i określić funkcje, które powinny być włączone lub wyłączone. Dla przykładu, jeśli kierowca jest dzieckiem właściciela pojazdu, automatycznie pojawi się wymóg konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa oraz ograniczenie prędkości i głośności dźwięku, zaś wyłączona zostanie możliwość używania telefonu podczas jazdy. Oprogramowanie do rozpoznawania gestów umożliwia kierowcy intuicyjną interakcję. Połączenie naturalnych gestów i prostych komend głosowych może uprościć wykonywanie zadań takich jak zmiana temperatury wewnątrz auta czy otwieranie i zamykanie szyberdachu podczas jazdy. Źródło: Monday PR
  6. Moda na 500 - inspirujący projekt polskich blogerek mody i Fiata 500. Trzy blogerki, trzy europejskie stolice mody i Fiat 500 w setkach wersji, barw i stylów – tak wyglądał projekt „Moda na 500”. Wyprawy polskich blogerek mody DaisyLine, Kapucziny i Glamouriny do Londynu, Paryża i Berlina na poszukiwanie stylowych Fiatów 500 – samochodu numer jeden w segmencie aż w 10 krajach Europy. Sesje fotograficzne z Fiatem 500 w miejscach wybranych przez Czytelników blogów. To dopiero było wyzwanie! Trzy blogerki, trzy europejskie stolice mody i Fiat 500 w setkach wersji, barw i stylów. Tak wyglądał projekt „Moda na 500”, w którym blogerki DaisyLine, Kapuczina i Glamourina wyruszyły do europejskich kolebek haute couture i prêt-à-porter na poszukiwanie najmodniejszego auta w Europie. Każda z nich miała przywieźć z powrotem nie tylko gorące modowe inspiracje i wspaniałe wspomnienia, ale także kadry z sesji fotograficznej wykonanej w miejscach wybranych przez Czytelników ich blogów oraz zdjęcia z jak największą liczbą wypatrzonych na ulicach stylowych Fiatów 500 - samochodu, który stanowi numer jeden w segmencie aż w 10 krajach Europy! DaisyLine poleciała do skąpanej w deszczu stolicy Wielkiej Brytanii. I właśnie na ulicach miasta, inspirowanego zarówno wywrotowym stylem Vivienne Westwood, jak i dziewczęcą elegancją Kate Middleton, DaisyLine spotkała największą liczbę modnych „500”! Auta, które wybierają świadome kobiety kochające modę. Na miejsce londyńskiej sesji z czerwonym Fiatem 500 Czytelnicy jej bloga DaisyLine.pl wybrali dzielnicę Soho, uzasadniając, że jest ona „(…) znana z licznych klubów, dyskotek, restauracji, barów i pubów, czynnych do nocy. Są tu również kompleksy kin, teatry, księgarnie, modne sklepy oraz salony gier. Jest tu tak różnorodnie, wielokulturowo, jak różnorodny i indywidualny jednocześnie może być styl Fiata 500, który mógłby spokojnie stać się naturalnym elementem artystycznego, wielokulturowego West Endu. Dla wielu adres zamieszkania w tym rejonie Londynu to rzecz tak pożądana jak Fiat 500;-)”. Kapuczina wsiadła do samolotu lecącego do tętniącego życiem Paryża. Na miejscu już czekał na nią Fiat 500, którym pojechała prosto na 31 Rue Cambon – miejsce, gdzie w 1913 roku wielka Coco Chanel otworzyła swój pierwszy butik. Dziś mieści się tam słynne studio Karla Lagerfelda. „(…) To właśnie tam powinna znaleźć się „Pięćsetka” - pod butkiem najważniejszej, najbardziej wpływowej postaci w historii mody, w hołdzie i z szacunku dla Coco. Kultowy styl i designerski urok samochodu idealnie wtapiają się w ponadczasowy klimat tego miejsca. A kto wie, może duch Chanel będzie spoglądał ze schodów i podziwiał…?” – uzasadnili wybór miejsca paryskiej sesji Czytelnicy bloga Kapuczina.com. Glamourina ruszyła na zwiedzanie Berlina. Jej sesję z Fiatem 500 zaplanowano na Potsdamer Strasse 10785 „Boulevard der Stars”, czyli niemieckiej Alei Gwiazd. Jak napisał pomysłodawca sesji, to „świetne miejsce, w którym każdy może poczuć się jak hollywoodzka gwiazda”. „500”, aleja gwiazd, klimat Hollywood – brzmiało jak świetna zabawa i tak tam rzeczywiście było, co doskonale widać na pełnych słońca i radości zdjęciach na blogu Glamourina.net. Blogerki na ulicach Londynu, Paryża i Berlina napotkały setki stylowych Fiatów 500, którym indywidualny charakter nadały ich modne właścicielki. Radosne kolory, niebanalne naklejki, sztuczne rzęsy i oryginalne ozdoby – wszystkie te pomysły można obejrzeć na zdjęciach opublikowanych na blogach DaisyLine, Kapucziny i Glamouriny. Projekt „Moda na 500” miał na celu przybliżenie Polkom najnowszych trendów w modzie i designie. Akcja pokazała też, jak bardzo popularnym samochodem w odwiedzanych stolicach jest Fiat 500. Co ciekawe, auto najczęściej występuje w otoczeniu markowych butików i w towarzystwie bardzo drogich, ekskluzywnych samochodów – to „naturalne środowisko” „500”. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Właśnie wróciłem z wyjazdu po nowe autko. Jak już wcześniej pisałem chciałem kupić coś do latania bokiem tak na serio torowo i coś czego mi nie będzie szkoda gdy oderwie się tu i tam. Wybór był między s14 a s13. Starszy model przekonał mnie swoim wyglądem, do którego zawsze mnie ciągnęło. Trafiłem na już lekko zrobione autko, które przeszło remont nadwozia. Wykluczałem CA18 z wiadomych powodów więc wybór był jeszcze prostszy bo auto ze Szczecina miało RB25DE. z nitro. Po rozmowach z ludźmi zajmującymi się driftem i silnikami dowiedziałem się, że dobry silnik z dość małą mocą. Jednak waga to ok 1100kg. więc te 300 z nitro powinno starczyć. Wiadomo, że za jakiś czas będzie obowiązkowo V8. Teraz specyfikacje : Witam,sprzedam swoja maszynę: - Nissan 200sx 90' - buda przeszła generalny remont i konserwację - silnik RB25DE z R33 (bardzo zdrowy) - dolot Simota, konwersja na "zimną"stronę - zestaw mokry NITRO firmy Wizard wystrojony na 90KM - pompa paliwa Walbro 255 - laminaty: maska,tylna klapa,poszerzenia + poliwęglan zamiast tylnej szyby - zawieszenie D2 Racing Street - kubełkowe fotele Bimarco Expert - dodatkowe zegary: temp wody oraz ciśnienie oleju - dwa wentylatory włączane z kabiny - pasy szelkowe 3'' (tylko dla kierowcy) - powiększony skręt - sprzęgło spiek - felgi magnezowe Volk Racing przednie 8,5 tylne 10 cala + dystanse 4x2cm - hamulce,dyfer i cała reszta ze Skaya R33 - tylna rozpórka home made - wydech przelot robiony na zamówienie - masa auta 1100kg. Co planuje nie długo zmienić: - Założyć klatkę wg. załącznika J prawdopodobnie Trela Motosport, - Pasy dla pasażera, - 4.3 V8 z Lexusa skrzynia z Nissana 350Z - Pomalować/okleić autko na kolorowo - Myślę coś zrobić ze światłami, żeby na przemian się otwierały ciągle - Spojler taki jak ma Trela Na razie tyle czas na foty: https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1ba376b30b1&attid=0.2&disp=inline&realattid=1f055706389f913b_0.2&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202658200&sads=fMjXx3bTGVbVm6cGwB8Go_SS3eA https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1ba376b30b1&attid=0.10&disp=inline&realattid=1f055706389f913b_0.10&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202666040&sads=JvrylMlYySU0msRmP32mOXmQCVs https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1ba376b30b1&attid=0.11&disp=inline&realattid=1f055706389f913b_0.11&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202668772&sads=cf-z7U82HlAiwAE18UinmZd6wXk https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1ba376b30b1&attid=0.14&disp=inline&realattid=1f055706389f913b_0.14&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202677129&sads=-jOZQJLgRV6GtiDhBNZLb9yjH7s https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2e6141fbdcafb&attid=0.5&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202686632&sads=gVJsJ-RXe9qwbqqWB12cgR6ugVI https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1c138476cf7&attid=0.13&disp=inline&realattid=2ef7980dfe0a7914_0.13&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202710299&sads=0l5NuWG8dWTYhMktokEme11STZQ https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=5d7e8a379a&view=att&th=13b2f1c83647124a&attid=0.12&disp=inline&realattid=cbb4eac700342c55_0.12&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8RWe1SEVJvTN4io0rWBY_N&sadet=1354202725846&sads=2wl353XmoYdaFYHtFC-eobZ97EI http://img607.imageshack.us/img607/4120/img5938y.jpg http://img823.imageshack.us/img823/4453/46898935534468784552119.jpg
  8. więcej -> Panie i Panowie! Nagroda za najlepszy projekt wnętrza otrzymuje..., ranking sprzedaży aut, baza rejestracji pojazdów, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Audi w testach simTD - projekt Ampelinfo online -Wyniki badań testowych „Bezpieczna i inteligentna mobilność“ przeprowadzonych w warunkach użytkowania flotowego -Audi pozyskało nowe informacje o komunikacji Car-to-X -Sieć łącząca samochody Audi z innymi pojazdami i otoczeniem ma duży potencjał pod względem efektywności, komfortu i zapewnienia bezpieczeństwa Ingolstadt/Frankfurt, 27 czerwca 2013 r. Poruszające się po drogach samochody są dużo bardziej efektywne, komfortowe i bezpieczne, jeśli komunikują się z kierowcą, infrastrukturą i innymi pojazdami. Cztery ringi, w ramach usługi Audi connect, oferują możliwości połączenia pojazdów w jedną sieć. W niemieckich badaniach testowych simTD, które prowadzono przez cztery ostatnie lata w obrębie aglomeracji Frankfurtu nad Menem, Audi pozyskało szereg ważnych informacji, które wykorzystano w projekcie Ampelinfo online. Właśnie opublikowano wyniki badań terenowych na ten temat. W dużym eksperymencie simTD (bezpieczna i inteligentna mobilność na terenie Niemiec), w ramach konsorcjum współpracę podjęło siedemnastu partnerów, w tym sześciu producentów samochodów. Był to jeden z największych na świecie projektów tego typu. Audi wzięło na siebie odpowiedzialność za tzw. analizę oczekiwań. Na podstawie jej wyników stworzono szkielet projektu. Ponadto inżynierowie z Ingolstadt i Neckarsulm kierowali kilkoma projektami składowymi, w tym pracami nad asystentem zmiany świateł sygnalizatorów ulicznych, przewidywaniem ruchu ulicznego i poszerzoną nawigacją. Uczestniczyli także w pracach nad stworzeniem asystenta regulującego ruchem na skrzyżowaniach. W całym teście wzięło udział 20 pojazdów marki Audi. Na potrzeby projektu „Asystent zmiany świateł sygnalizatorów“, w obrębie regionu Frankfurtu nad Menem, dwadzieścia sygnalizatorów zmodyfikowano w taki sposób, by biorące udział w testach pojazdy mogły się z nimi komunikować. Celem było możliwie efektywne regulowanie ruchem ulicznym w aglomeracji. Audi wniosło do badań cenne informacje wstępne, które pozyskało wcześniej, w ramach rozpoczętego w roku 2006 projektu travolution. Informacje z sygnalizatora świetlnego są przekazywane do samochodu i wyświetlane w formie grafik na monitorze systemu informacji kierowcy. Wskazują kierowcy optymalną prędkość, z jaką powinien się poruszać by dotrzeć do następnego sygnalizatora na tzw. zielonej fali. Sygnały akustyczne ostrzegają z kolei przed mającym się pojawić czerwonym światłem. Z monitora można również odczytać czas oczekiwania na zielone światło. Obecne stadium projektu simTD to dla Audi kolejny kamień milowy w technicznym rozwoju pojazdów. Samochody komunikują się z komputerem danego sygnalizatora za pomocą UMTS. Dzięki temu, nie trzeba wyposażać świateł sygnalizacyjnych w dodatkowe moduły. Trzydzieści pięć egzemplarzy Audi A1 e-tron biorących udział w projekcie „Schaufenster Elektromobilität“ (Witryna elektromobilność), prowadzonym pod egidą rządu niemieckiego, korzysta już z ulepszonej wersji tego nowego rozwiązania technicznego. Dodatkowo, informacja o zmianie sygnalizacji świetlnej pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla nawet o 15 procent. Odpowiada to oszczędności ok. 900 milionów litrów paliwa rocznie, jeśli takie rozwiązania zastosować na terenie całych Niemiec. Propozycja właściwie osiągnęła już stadium dojrzałości rynkowej. Spotkała się z dużym zainteresowaniem wielu niemieckich miast i gmin. W zakrojonym na szeroką skalę projekcie simTD, od jesieni 2008 roku, współpracuje ze sobą sześciu niemieckich producentów branży motoryzacyjnej, dwaj duzi dostawcy energii, jedno przedsiębiorstwo branży komunikacyjnej oraz kilka instytucji naukowych i publicznych. Celem współpracy jest zebranie nowej wiedzy na temat komunikacji Car-to-X. Projekt wspierają Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii, Federalne Ministerstwo Edukacji i Badań Naukowych, a także Federalne Ministerstwo Transportu, Budowy i Rozwoju Miast. W trakcie kończącej się sześciomiesięcznej fazy testów praktycznych, podsumowującej cały projekt, 500 kierowców użytkujących 120 samochodów i trzy motocykle, pokonało ponad 1,65 mln kilometrów. Pojazdy połączono ze sobą za pomocą specjalnie skonstruowanego przekaźnika radiowego i skoordynowano w centrum sterowania ruchem. Dzięki temu, kierowcy mogli informować się wzajemnie o warunkach na drodze i o pojawiających się zagrożeniach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. Mercedes SL Shooting Brake - wyjątkowy projekt Studio Torino Szczerze powiedziawszy, jakoś nie przypadł mi do gustu... CLS Shooting Brake wystarczy Mercedesowi
  11. Nowy projekt Audi: możliwość elektronicznego płacenia za parking -Zasada działania: samochody wysyłają sygnał radiowy do barier wjazdowych na parkingach -Według szacunków, pilotażowy projekt obejmie nawet około 13 tysięcy mieszkańców Ingolstadt - Początek ogólnodostępnego projektu „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ przewidziano na koniec roku 2013 Audi rozbudowuje oferowane przez siebie usługi Audi connect, dając kolejną możliwość połączenia pojazdu, kierowcy i infrastruktury. W Ingolstadt rozpoczyna się właśnie faza testów praktycznych projektu „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“. Dzięki tej usłudze, kierowcy mogą wygodnie uiścić opłatę za parking nie opuszczając pojazdu. Drobne, codzienne czynności, np. kłopotliwe płacenie za parking, są często bardzo uciążliwe. Inżynierowie z Audi doszli więc do wniosku, że należałoby zmienić sytuację, kiedy kierowca wjeżdżając na parking musi najpierw pobrać bilet, a potem poszukać odpowiedniego automatu, by za niego zapłacić. Nowa, wygodna usługa „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ może być optymalnym rozwiązaniem tego problemu. Już w najbliższych miesiącach przejdzie ona cykl szeroko zakrojonych testów. Pierwsze rozpoczynają się właśnie w Ingolstadt i mają potwierdzić przydatność rozwiązania w praktyce. Według szacunków, w pilotażowym projekcie może wziąć udział nawet 13 tysięcy pojazdów. Celem nowego projektu, jest włączenie możliwości elektronicznego uiszczania opłat parkingowych do puli usług w Audi connect na wzór tego, jak wcześniej zintegrowano przyjazną kierowcy nawigację z mapami Google Earth czy Google Street View. W fazie testów, administracja parkingów i pojazd komunikują się za pomocą nadajników RFID (Radio Frequency Identification). Jest to możliwe dzięki umieszczeniu po wewnętrznej stronie przedniej szyby pojazdu transpondera radiowego. Specjalny czytnik przy barierze wjazdowej identyfikuje wysyłany drogą radiową sygnał jako „bilet“ i podnosi barierę. Osoby biorące udział w testach muszą dokonać jedynie jednorazowej rejestracji numeru swojego nadajnika na portalu oferującym dostęp do tej usługi. Portal prowadzi Stowarzyszenie Wspierania Przedsiębiorczości i Zatrudnienia IFG Ingolstadt. Zarządza ono dziewięcioma parkingami naziemnymi i podziemnymi, oferując łącznie 6200 miejsc postojowych w całym Ingolstadt. System zamontowano na wszystkich 21 wjazdach i wyjazdach z tych parkingów. Uczestnicy testów otrzymają od IFG miesięczne rozliczenie uiszczonych opłat. Za pomocą polecenia stałego obciążenia rachunku bankowego, odpowiednia kwota w wygodny sposób ściągana będzie z konta klienta. W testach mogą również wziąć udział wszyscy pracownicy Audi, którzy w najbliższych miesiącach zdecydują się na leasing nowego samochodu. Przy odbiorze pojazdu otrzymają zestaw startowy „Audi connect – elektroniczne opłaty parkingowe“ z radiowym „biletem“. Już pod koniec bieżącego roku, wszyscy mieszkańcy Ingolstadt i osoby na co dzień parkujące samochód w tym mieście, będą mogli korzystać z zalet nowego systemu. Audi nadal prowadzi prace nad systemem komunikacji Car-to-X Audi nieprzerwanie rozbudowuje ofertę usług dla swoich klientów i będzie oferowało kolejne innowacyjne usługi. Audi connect to określenie wszystkich rozwiązań umożliwiających kierowcy dostęp do systemów pokładowych, infrastruktury i innych pojazdów. Dodatkowo, w całej palecie modelowej Audi, dostępnych jest wiele usług bazujących na bezprzewodowym połączeniu z internetem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. PowerSport i Elite Circle wspiera Projekt Nowej Warszawy – a jakie są Wasze motoryzacyjne marzenia? „Zależy nam bardzo, żeby każdy Polak usłyszał o Nowej Warszawie, a całym projektem chcemy sprawić, że ludzi będą wierzyli we własne marzenia, że nie trzeba mieć od razu milionów na koncie, żeby działać i realizować idee. Do projektu podchodzimy z sercem, wiarą i wizją. Chcemy wykonać jeden mały krok dla Polskiej motoryzacji i dla Polaków” – mówi Michał Koziołek – inicjator Projektu Pomysł stworzenia następcy samochodu Warszawa, ma nie tylko na celu wskrzeszenie legendy, ale również zaprezentowanie tego, jak mogłaby wyglądać Warszawa na XXI w., oczywiście zachowując charakterystyczne przetłoczenia i cechy poprzednika. Auto będzie napędzane silnikiem o pojemności 6.0 V12, albo 5.0 V8 , a całość samochodu będzie wykończona bardzo luksusowo, żeby i nasza wersja w przyszłości mogła zasłużyć na miano Legendy. Projekt w tej chwili jest już na bardzo rozwiniętym etapie. Udało się pozyskać firmy odpowiadające za: - Felgi i Opony 22'' firma Lexani - Lakiery i lakiernia -Novol - zabezpieczenie lakieru - Tenzi - car detailing - Urban i We're 4 detailing - wykończenie wnętrza skóra - stworzenie wnętrza - tworzenie metalowych detali - oleje smary - Petrobaza Wiele firm pomaga także, żeby projekt rozwijał się z każdym dniem: e-prototypy, 3Rstudio, Giganto.pl, drukarnia KEA, Galeria Indigo Udało się już także uzyskać pieniądze na zakup podwozia, silnika i nowych części do samochodu : zawieszenie, hamulce etc. Pieniądze, o które się starają pozwolą na rozpoczęcie prac nad prototypowym nadwoziem, które będzie w pełni funkcjonalne i całkowicie bezpieczne, a gotowy prototyp będzie zarejstrowanym autem. Cel nie jest prosty, przed nimi jeszcze wiele, godzin, dni i miesięcy ciężkiej pracy. Jednak wierzą, że razem uda się nam. Pokażmy, że my Polacy jesteśmy w stanie znów razem tworzyć wielkie rzeczy. Wskrzesimy Polska motoryzacje, chociaż w tym małym stopniu. Przedstawiamy kilka zdjęć modelu auta. Model oczywiście ma tylko przedstawić bryłę samochodu. Dlatego cały projekt jest jeszcze do poprawek kosmetycznych detali. Dowiedz się jak wesprzeć budowę Nowej Warszawy: Projekt Nowej Warszawy wspiera PowerSport i Elite Circle A Ty napisz nam jakie masz motoryzacyjne marzenia i prześlij na – na info@elitecircle.pl. Może niektóre z nich uda nam się spełnić lub pomóc w ich realizacji? ------------------------------------------------------------ Elite Circle - wyjątkowy „świat” ekstremalnych przeżyć – pasja, luksus oraz motoryzacja na najwyższym dostępnym poziomie. Elite Circle to klub – prestiżowy, ekskluzywny o unikalnym charakterze. Zamknięta ściśle wyselekcjonowana grupa członków, piękne kobiety, najlepsze kluby, najdroższe hotele i cztery wyjątkowe wydarzenia motoryzacyjne w roku. Nowa marka tylko dla wyselekcjonowanych z poprzednich eventów motoryzacyjnych uczestników VIP oraz członków poleconych przez nich. Rage 2013 – to kolejny z cyklu eventów dla Członków Klubu Elite Circle - event motoryzacyjny polegający na przemierzaniu dużej ilości kilometrów i zaliczania poszczególnych zadań. W tym roku odbędzie się on w dniach 21-25.08.2013 roku.
  13. [h=1]Geneva Motor Show 2013: Goodyear zaangażowany w wyjątkowy projekt StreetScooter[/h] Goodyear współpracuje z projektantami elektrycznego auta nowej generacji, wspierając rozwiązania motoryzacyjne przyszłości Warszawa, 13 marca 2013 r. – Podczas Targów Motoryzacji w Genewie 2013, Goodyear poinformował o udziale w projekcie StreetScooter – zainicjowanym przez środowisko uniwersyteckie wielowymiarowym przedsięwzięciu, którego celem jest stworzenie pojazdu elektrycznego nowej generacji. Jego nazwa nawiązuje do popularnych „autoscooterów”, czyli samochodzików elektrycznych, które cieszą dzieci i dorosłych w wesołych miasteczkach na całym świecie. StreetScooter to nowy pomysł na auto przyszłości. Zaprojektowano go tak, aby sprawdzał się w centrach miast. StreetScooter jest pojazdem kompaktowym, ale równocześnie przestronnym, zasilanym energią elektryczną, cichobieżnym i nie wydzielającym prawie żadnych substancji szkodliwych dla środowiska. Goodyear wspiera to przedsięwzięcie, ponieważ jest ono w pełni zgodne z jego wizją zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości. Pojazd StreetScooter nie jest produktem jednej firmy, lecz efektem partnerskiej współpracy około dwudziestu małych i średnich przedsiębiorstw: dostawców części samochodowych, firm technologicznych, producentów oprogramowania, badaczy uniwersyteckich i innych. Firmy uczestniczą nie tylko w budowie samochodu, ale także w jego projektowaniu. Każdy z partnerów może dostarczyć własne technologie, które pomogą stworzyć miejskie auto. Rezultatem jest modułowy pojazd, do którego można dokładać i odejmować elementy, w zależności od preferencji klienta. Modułowe podejście pozwala również oferować samochód szybko i niedrogo. „StreetScooter wypełnia lukę między jednośladami a samochodami i zaspokaja potrzebę przemieszczania się w ruchu miejskim. Zapotrzebowanie to szacujemy na 45 do 130 km dziennie, przy rocznych przebiegach do 15 000 km i prędkości maksymalnej 105 km/h. Pojazd zabiera dwóch lub 1+3 pasażerów, przy pojemności bagażnika do 850 l. Ma przy tym optymalną relację ceny do osiągów auta” – powiedział prof. Achim Kampker, prezes firmy StreetScooter GmbH. StreetScooter narodził się w niemieckim Aachen. Jednak szybko, dzięki zaangażowaniu specjalistów z różnych przedsiębiorstw, stał się pojazdem międzynarodowym. „Każda z firm uczestniczących w projekcie wnosi własne doświadczenia i możliwości produkcyjne. Wyzwanie, jakie stanęło przed Goodyearem w związku z udziałem w projekcie, polegało na zaprojektowaniu opony spełniającej szczególne wymagania pojazdów elektrycznych. Samochody te często wyróżniają się względnie stałym poziomem momentu obrotowego, nawet przy bardzo niewielkich prędkościach, co przekłada się na lepsze przyspieszenie w porównaniu z pojazdem z silnikiem spalinowym o podobnej mocy” – dodał prof. A. Kampker. StreetScooter zadebiutuje na kilku europejskich rynkach jeszcze w tym roku. „Naszym celem było nie tylko zaprojektowanie pojazdu elektrycznego, lecz także wyprodukowanie samochodu zaspokajającego potrzeby konsumentów za ułamek ceny pojazdów elektrycznych obecnie dostępnych na rynku. W ten sposób powstało kompaktowe auto o zerowym poziomie emisji, wyposażone w innowacyjny system informacyjny-rozrywkowy i nowoczesne, funkcjonalne i łatwo modyfikowalne wnętrze, dopasowane do potrzeb klientów, przy koszcie użytkowania poniżej 3 euro na 100 kilometrów. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z wkładu Goodyeara – doświadczenie tej firmy było niezbędne dla sukcesu tego przedsięwzięcia” – dodał prof. A. Kampker. „Goodyear prezentuje w Genewie różnorodne projekty dotyczące zrównoważonego rozwoju transportu w przyszłości, w tym opony o niskim oporze toczenia, uzyskujące klasę A w europejskim systemie etykietowania opon pod względem efektywności paliwowej. Inne z prezentowanych przez nas rozwiązań, z których jesteśmy dumni, to technologia AMT, utrzymywania właściwego poziom ciśnienia w oponach, czy też opona wyścigowa zaprojektowana do samochodu napędzanego wodorem. Działania te odzwierciedlają naszą koncepcję wspierania zrównoważonego rozwoju motoryzacji w przyszłości w oparciu zmniejszanie szkodliwych emisji zarówno na tradycyjnych drogach, jak i torach wyścigowych. To część naszego wkładu w zrównoważony rozwój w przyszłość” – dodała Lie Junius, Dyrektor Spraw Publicznych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Źródło: Goodyear
  14. Taka bestyjka na dzień dobry.... Więcej: Mercedes-Benz CLS550 Tuned by K3 Projekt
  15. więcej -> Projekt Fiata i PSA będzie kontynuowany, sprzedaż nowych samochodów, analizy rynku motoryzacyjnego, autoryzowany dealer | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Stworzyli pamiętną Syrenkę teraz mają ambitny pomysł stworzenia luksusowej i nie ustępującej w niczym Warszawy. Czy się uda - oby. Ludzie mają głos Ty decydujesz jak będzie wyglądała nowa Warszawa! Dla mnie projekt zasługujący na realizację to ten z numerkiem 3. Najbardziej chyba nawiązuje do starej Warszawy, reszta to już jakby inna bajka. Co sądzicie?
  17. Już pewnie niektórzy z Was słyszeli o kolejnym projekcie małej grupki osób, która wcześniej zbudowała Syrenę - oficjalny samochód Euro 2012. Teraz Panowie wzięli na warsztat Warszawę i planują zbudowanie takiego pojazdu na bazie Chryslera 300C. Samochód powstanie jeżeli uda się uzbierać odpowiednią kwotę brakującą do wykonania projektu do końca ( akcję można wesprzeć pod tym adresem : Polak Potrafi :: Finansowanie społecznościowe ? ciekawe pomysły i projekty : Nowa Warszawa - prototyp auta ). Materiał Polsatu na temat projektu "New Warsaw": 2012.12.26 - Nowa stara Warszawa - Wydarzenia - PROGRAMY - ipla.tv Od wczoraj można już głosować na jeden z czterech projektów nadwozia : Wybieramy Model Warszawy !!! | Facebook Można także głosować na najlepszy z kolejnych pięciu projektów przygotowanych przez członków grupy "Car Designers Poland". Niestety nie mogły one zostać dopuszczone do głosowania głównego. Głosowanie odbywa się tutaj : Głosowanie na najlepszy projekt Warszawy w "Project WAWA" | Facebook
  18. MITSUBISHIMOTORS WSPÓŁPRACUJE Z UNIWERSYTETEM POŁUDNIOWEJ KALIFORNII TWORZĄCPROJEKT „ŻYWEGO LABORATORIUM” DO TESTÓW INTELIGENTNEJ SIECIENERGETYCZNEJ FirmaMitsubishi Motors North America (MMNA) współpracuje z UniwersytetemPołudniowej Kalifornii (USC) oraz należącą do tej szacownejuczelni Viterbi School of Engineering, tworząc w kampusie projekt„żywego laboratorium” do testów inteligentnej siecienergetycznej (ang. Smart Grid "Living Laboratory").Założenie projektu obejmuje wykorzystanie elektrycznych pojazdówMitsubishi i-MiEV. Celemprojektu Electric Vehicle Smart Grid Demonstration prowadzonego przezMitsubishi Motors i Uniwersytet Południowej Kalifornii jest dalszyrozwój i dopracowanie infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, comiałoby w przyszłości zwiększyć ich popularność. Unikalnyprogram „żywego laboratorium” do testów inteligentnej siecienergetycznej, opracowany przez Akademicki Instytut Energetyki,obejmuje symulację miasta o populacji od 50 do 60 tyś., pełnegomieszkańców, turystów i przyjezdnych, w którym znajdują sięrównież dwa szpitale. Przez okres dwóch lat użytkownicy pojazdówelektrycznych będą dokumentować swoje doświadczenia dotycząceich użytkowania w rozmaitych sytuacjach. „FirmaMitsubishi Motors może z dumą zaoferować swoją pomocuniwersyteckiemu programowi „żywego laboratorium” do testówinteligentnej sieci energetycznej”– wyjaśnia Yoichi Yokozawa, prezes i dyrektor generalny MitsubishiMotors North America. „Tenprojekt pomoże innym metropoliom przygotować plan rozwojuenergooszczędnej infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, w tymrównież dla Mitsubishi i-MiEV.” Napotrzeby programu firma Mitsubishi Motors dostarczy 12 egzemplarzymodelu Mitsubishi i-MiEV, kilka systemów ładowania Level 2 EVSE,zapewni pracownikom uniwersytetu specjalistyczne konsultacje w całymokresie trwania projektu badawczego oraz przekaże część swejogromnej wiedzy i doświadczenia z zakresu budowy i obsługi pojazdówz napędem elektrycznym. „Jesteśmyniezwykle podekscytowani faktem, iż nawiązujemy współpracę zfirmą Mitsubishi Motors, aby prowadzić badania nad pojazdamielektrycznymi i ich integracją z inteligentną siecią energetyczną.Współpraca ta pokazuje jak poważnie Uniwersytet PołudniowejKalifornii oraz firma Mitsubishi Motors traktują pojazdy z takimnapędem”– wyjaśnia Dr Yannis Yortsos, dziekan USC Viterbi School ofEngineering. „Mamytu do czynienia z poważną flotą samochodów elektrycznych, którejużytkowanie nie tylko dostarczy nam cennych informacji dla rozwojutechnologicznego i naukowych badań behawioralnych, ale równieżwywrze ogromny wpływ na społeczność uniwersytecką, ponieważkontakt z tymi pojazdami będą mieli studenci, pracownicyuniwersytetu, absolwenci oraz osoby zamieszkujące okolice kampusu”. Mitsubishizajmuje się tworzeniem, projektowaniem oraz budową pojazdówelektrycznych od ponad 40 lat. Firma była pierwszym wiodącymproducentem z branży motoryzacyjnej, któremu udało się zpowodzeniem wprowadzić do sprzedaży model z całkowicieelektrycznym napędem. Po drogach porusza się dziś ponad 30 tyś.Mitsubishi i-MiEV oraz pojazdów bazujących na tym modelu. Programjest realizowany we współpracy z projektem Smart Grid RegionalDemonstration prowadzonym przez Departament Energii StanówZjednoczonych. Na mocy umów z Departamentem Wodociągów iEnergetyki miasta Los Angeles wiele podmiotów UniwersytetuPołudniowej Kalifornii (m.in. kilka wydziałów, Katedra Transportu,Katedra Podstaw Bezpieczeństwa, Dział Zarządzania WyposażeniemTechnicznym, oraz Wydział Sportu) podejmie współpracę z ViterbiSchool of Engineering oraz Akademickim Instytutem Energetyki,zbierając i analizując dane uzyskane z różnych scenariuszy. Celemnadrzędnym jest pełniejsza integracja pojazdów z napędemelektrycznych, takich jak Mitsubishi i-MiEV z otoczeniem orazzastosowanie uzyskanych wniosków w rozbudowie infrastruktury wwiększych miastach. USCViterbi School of Engineering WydziałStudiów Inżynieryjnych na Uniwersytecie Południowej Kaliforniizostał otwarty w 1905 roku. Niemal 100 lat później, w 2004 roku,patronem Viterbi School of Engineering został jej absolwent AndrewJ. Viterbi, odpowiedzialny za opracowanie algorytmu dekodującego,który stanowi dziś podstawę działania technologii komórkowychoraz licznych aplikacji danych. Szkoła, która od lat gości wczołówce najlepszych uczelni świata, przyjmuje ponad 5 tyś. osóbna studia magisterskie i podyplomowe. Ze studentami pracujeprofesjonalna kadra złożona ze 172 wykładowców, wśród których50 posiada tytuł profesorski. Źródło: MMC Car Poland
  19. [h=1]Peugeot Concept Car Onyx - Włókno węglowe, wykonane do perfekcji - Projekt i Emotion[/h] http://www.youtube.com/watch?v=oLd7Mt4teoA&feature=g-all-lgv
  20. Witam wszystkich. Widzę, że dział Modelarstwo redukcyjne pokrył się kurzem . Mało osób coś wykonuje itd. Chciałem zaprezentować wam nowy projekt, który robiłem około 5 miesięcy. Tzn. Zacząłem w klasie maturalnej, ale brakowało czasu więc skończyłem dopiero 3 września 2012r. Materiały to jak zwykle: karton, gruba i cienka tektura, wszelkiego rodzaju bloki techniczne, papier fotograficzny, okleiny drewnopodobne itp. Nie będę wklejał już zdjęć z przebiegu prac bo jest ich za dużo. Jest to projekt wzorowany na "Dom pod liczi" ze strony archon.pl stylizacja nowoczesna, ale według mojego uznania. W projekcie nie robiłem dużego ogrodu. Tylko fragment, gdyż nie mam już tyle miejsca w mieszkaniu. Dwa dni temu rozpocząłem nowy projekt: Dom w borrago (G). Narazie jestem na etapie planów. No, ale dziś chcę jak już mówiłem pokazać wam zdjęcia mojego najnowszego projektu. Zależy mi na waszej ocenie i komentarzu więc zapraszam do oglądania. Oto i zdjęcia: To już wszystko. Pozdrawiam! i jeszcze później dodam trochę więcej zdjęć bo mało jest fotek, co niektórych pomieszczeń,np. garażu.
  21. Witam wszystkich serdecznie! Mam na imię Jarosław i chciałbym zaprezentować pokrótce projekt w jaki wspólnie z dwójką przyjaciół jestem zaangażowany. Po zapoznaniu się z postem bardzo liczę na Państwa opinie i sugestie. Krótko mówiąc chcemy zbudować mały jednoosobowy pojazd który będzie kierowany wprost z wózka inwalidzkiego a do prowadzenia którego nie będzie wymagane prawo jazdy. Projekt zaznaczony był w programie odrobina polski na tvn turbo (sezon 2 odcinek8) Zacznę od przedstawienia naszej trójki oraz przybliżenia projektu. Jesteśmy studentami Politechniki Krakowskiej na wydziale Mechanicznym (kierunek Mechanika i Budowa maszyn). Każdy z nas od dziecka pasjonował się motoryzacją i mamy nadzieję, że w przyszłości uda nam się powiązać nasze życie z tą dyscypliną. Tematem naszej pracy inżynierskiej był projekt pojazdu elektrycznego dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Założenia projektu: -Pojazd jednoosobowy, kierowca prowadzi samochód nie przesiadając się z wózka inwalidzkiego. -Niewielkie rozmiary pozwalające parkować "w poprzek" -Niska waga -Zasięg ok 100 km -Napęd elektryczny -Prędkość max 45 km/h (pojazd wolnobierzny nie wymagający uprawnień) Co zrobiliśmy Projekt który wykonaliśmy zwierał min: -zaprojektowanie i przeliczenie ramy przestrzennej -symulację uderzenia o przeszkodę za pomocą programu typu MES -zaprojektowanie i przeliczenie zawieszenia -dobór odpowiedniego napędu -model ergonomiczny w skali 1:1 -zaprojektowanie wyglądu zewnętrznego nasza wizualizacja: Podsumowując projekt pozwala na zbudowanie jeżdżącego prototypu jednak zdobycie funduszy na jego budowę przysparza problemów i odciąga się w czasie a do zakończenia studiów został nam tylko rok. Ponadto po nawiązaniu kontaktu z uniwersytetem w Australii zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany do projektu i zamiast ciężkiej ramy użyć nowoczesnych materiałów typu "honeycomb". Rozwiązanie takie podniesie trochę koszt budowy prototypu ale pozwoli uzyskać o wiele lepszy zasięg, lepsze parametry oraz poprawi prowadzenie. Chciałbym poprosić o radę gdzie ewentualnie powinniśmy szukać współpracy finansowej na dokończenie tego wydaje nam się wartościowego projektu. Jeśli chodzi o pasję i wiedzę to tej pierwszej nam nie zabraknie a i z tym drugim wśród kadry profesorskiej nie jest tak źle Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc!
  22. więcej -> USA: Ruszył ważny projekt Mitsubishi | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Mini Countryman od Carlex Design - niesamowity projekt z Polski
  24. Baaardzo interesujący projekt z Belgii... Zdjęcia ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1205_2009_vw_tiguan_tdi_4motion/photo_01.html Więcej ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1205_2009_vw_tiguan_tdi_4motion/viewall.html
  25. JE1216

    Eibach Audi S5 Coupe

    Niezły projekt Eibacha... S5 Zyskuje charakteru! Więcej ---> http://www.topspeed.com/cars/audi/2012-audi-s5-coupe-by-eibach-ar129768.html Zdjęcia ---> http://www.topspeed.com/cars/audi/2012-audi-s5-coupe-by-eibach-ar129768/picture456106.html
×