Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'prezentuje' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 66 wyników

  1. 40 lat po pierwszym zwycięstwie w Sebring: BMW prezentuje rocznicową stylizację BMW Z4 GTLM na 12-godzinny wyścig. 21 marca 2015 r. zespół wyścigowy BMW Team RLL wystartuje po zwycięstwo w 63. edycji legendarnego 12-godzinnego maratonu w Sebring na Florydzie (USA). Ten klasyk długodystansowy to także drugi wyścig w serii United SportsCar Championship (USCC) w tym sezonie. BMW Motorsport i BMW North America świętują w tym roku na torze Sebring wielką rocznicę: 40 lat temu BMW Motorsport odniosło pierwsze zwycięstwo w Sebring – z modelem BMW 3.0 CSL. Aby w specjalny sposób uhonorować tamten sukces, oba startujące w najbliższym wyścigu na Sebring International Raceway samochody zespołu BMW Team RLL – BMW Z4 GTLM – będą pomalowane w wyjątkowy sposób. A samochód nr 25 wystąpi w barwach BMW 3.0 CSL, które wygrało ten wyścig w roku 1975. Tę „rocznicową” stylizację BMW North America zaprezentowało na specjalnej ceremonii podczas konkursu elegancji Amelia Island na północy Florydy. W tej wyjątkowej uroczystości wzięło udział wielu bohaterów tamtych lat. Na Amelia Island w 40 lat po historycznym triumfie spotkali się ponownie kierowcy, którzy zdobyli wtedy puchar: Brian Redman i Sam Posey z USA oraz Hans-Joachim Stuck (DE). Wśród gości byli także szef BMW Motorsport, Jens Marquardt oraz pierwszy dyrektor BMW Motorsport GmbH – legendarny Jochen Neerpasch. Wszyscy oni siedzieli w pierwszym rzędzie na trybunie honorowej Sebring, kiedy aktualny kierowca zespołu BMW Team RLL, Bill Auberlen (US) pokonywał pokazowe okrążenia toru za kierownicą BMW Z4 GTLM pomalowanym w rocznicowe barwy. Rok 1975 był w historii BMW North America rokiem niezwykle istotnym: właśnie wówczas oficjalnie założono to przedsiębiorstwo, a w zaledwie kilka dni później na torze Sebring BMW 3.0 CSL odniosło pierwsze, historyczne zwycięstwo. Dziś zespół BMW Team RLL liczy na dopisanie kolejnego rozdziału wielkich triumfów – potem, jak w otwierającym sezon wyścigu Daytona jego samochody zdobyły w klasie GTLM drugie i czwarte miejsce. Źródło: BMW Group
  2. BMW prezentuje Vehicular Small Cell na Mobile World Congress 2015 w Barcelonie. Podczas Kongresu BMW Group wraz z peiker acustic GmbH & Co. KG oraz Nash Technologies GmbH zaprezentowali wyniki projektu „Vehicular Small Cell”, który ma poprawić odbiór połączeń komórkowych w pojazdach. W ostatnich czasach nastąpiła istna eksplozja intensywności użytkowania urządzeń przenośnych, jak smartfony, tablety czy inne bezprzewodowo łączące się ze światem zewnętrznym. Jednakże silne ekranowanie sygnału radiowego, jakie powoduje karoseria auta, często zakłóca lub przerywa transmisję danych, na której opiera się ta łączność. Właśnie ten problem wzięli sobie za cel naukowcy w ramach programu „Vehicular Small Cell”. Femtocell to miniaturowa stacja bazowa telefonii komórkowej, służąca do wzmocnienia sygnału GSM w pomieszczeniach biurowych i mieszkalnych. W ramach programu „Vehiculat Small Cell” po raz pierwszy stworzono femtocell do zastosowań mobilnych i samochodowych. Urządzenie automatycznie nawiązuje bezprzewodową łączność pomiędzy wszystkimi urządzeniami mobilnymi w samochodzie – także tymi należącymi do pasażerów – a anteną zewnętrzną samochodu. Poprawa łączności i siły sygnału ogromnie redukuje zakłócenia i przerwy w łączności, pozwala też na transmisję danych o większej gęstości, poprawiając tym samym również jakość połączeń typu internetowego (e-mail, surfowanie po Sieci, streaming muzyki). Źródło: BMW Group
  3. Volvo prezentuje kask, który uchroni rowerzystę przed wypadkiem Bezkompromisowa dbałość marki Volvo o bezpieczeństwo nikogo już dzisiaj nie dziwi. Tym razem marka Volvo we współpracy z firmami POC i Ericsson opracowała pierwszy na świecie system detekcji rowerzystów, składający się m.in. z kasku wyposażonego w nadajnik. Samochód automatycznie zahamuje, jeśli jego system wykryje ryzyko potrącenia rowerzysty. W krajach skandynawskich, ale także w Niemczech czy Holandii, rowery używane są nie tylko rekreacyjnie, ale jako zwykły, bardzo popularny środek transportu. Mimo, że w Polsce ten sposób komunikacji jest mniej popularny, w 2013 r. na naszych drogach zginęło 317 osób. Volvo chcąc zmienić te niepokojące statystyki stworzyło specjalny system bezpieczeństwa, angażując w ten projekt producenta kasków POC i koncern telekomunikacyjny Ericsson. Szwedzka marka opracowała technologię, dzięki której samochód będzie komunikował się z systemem zamontowanym w specjalnym kasku rowerowym. Pozwoli to na wzajemne wczesne wykrywanie niebezpiecznych sytuacji drogowych. Już wcześniej samochody z systemem City Safety zostały wyposażone w funkcję CDS (Cyclist Detection System), która dzięki zamontowanym czujnikom może wykrywać rowerzystów. Aby technologia zadziałała poprawnie, rower musi być wyposażony w czerwone światło odblaskowe, a różnica prędkości między samochodem i rowerem nie może przekroczyć wartości krytycznej. Różne pojazdy, jedna komunikacja Aby korzystać z nowej technologii rowerzysta oprócz posiadania specjalnego kasku musi jedynie zainstalować w smartfonie jedną z aplikacji treningowych, np. Strava, która będzie określać jego lokalizację. Z kolei położenie samochodu Volvo będzie zapisywane w internetowej chmurze, stworzonej przez firmę Ericsson. Stąd też Volvo będzie czerpać informacje o zbliżającym się rowerzyście. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji, obaj użytkownicy zostaną o tym zaalarmowani. Kierowcy samochodu wyświetli się ostrzeżenie na wyświetlaczu HUD na przedniej szybie. Rowerzysta zostanie natomiast zaalarmowany za pomocą sygnałów świetlnych emitowanych przez urządzenie umieszczone w kasku. Nowy system bezpieczeństwa zostanie zaprezentowany publicznie po raz pierwszy w trakcie targów Consumer Electronics Show 2015, które odbędą się 6 – 9 stycznia 2015 r. w Las Vegas. Źródło: Volvo
  4. BMW Motorsport prezentuje swój program na sezon 2015. W swej siedzibie w Maisach pod Monachium, BMW Motorsport zaprezentował swe plany na sezon 2015, obejmujące serie DTM, USCC, ELMS, 24-godzinny wyścig na Północnej Pętli Nürburgringu, program BMW Motorsport Junior, a także promocji prywatnych kierowców i zespołów w ramach BMW Sports Trophy. Oto w skrócie przegląd tych planów: DTM: W sezonie 2015 BMW Motorsport będzie się ponownie ścigać na BMW M4 Coupe DTM, w stawce 8 aut. Ekipa kierowców niemal nie ulega zmianie – poza aktualnym mistrzem DTM Marco Wittmanem (DE) za kierownicami zasiądą Martin Tomczyk (DE), Maxime Martin (BE), Bruno Spengler (CA), Augusto Farfus (BR), Timo Glock (DE) i António Félix da Costa (PT). W późniejszym terminie ogłoszone zostanie ósme nazwisko. Celem jest poprawienie i tak już niebywale imponującego dorobku: od powrotu do DTM w roku 2012, BMW zdobyło 6 z możliwych 9 tytułów i wygrało w przeszło 50% wyścigów. USCC: W Ameryce Północnej seria United Sports Car Championship wchodzi w swój drugi sezon, a w nim ponownie zespół BMW Team RLL reprezentować będzie BMW Motorsport i BMW of North America. Team Principal Bobby Rahal wystawi dwa BMW Z4 GTLM w klasie GT Le Mans, z kierowcami Billem Auberlenem i Johnem Edwardsem. Fabryczny kierowca BMW Dirk Werner, który ścigał się w serii American Le Mans (ALMS) w barwach BMW Motorpsort w sezonie 2011, powraca do teamu BMW RLL. Lucas Luhr, weteran amerykańskich imprez długodystansowych, także wystartuje w barwach Rahal. Sezon rozpoczyna się wyjątkowo mocnym uderzeniem: 24. stycznia startuje długodystansowy wyścig Rolex 24 w Daytonie. Wezmą w nim udział kierowcy DTM, Spengler i Farfus – u boku Jensa Klingmana i Grahama Rahala. European Le Mans Series: BMW będzie ponownie reprezentowane w wyścigach GT po europejskiej stronie Atlantyku w pięciu wyścigach serii ELMS, tym razem z BMW Z4 GTE w barwach BMW Sports Trophy Team Marc VDS. Potwierdzono na razie jednego kierowcę: Andy Priaulx, 3-krotny mistrz WTCC w BMW w latach 2005-07, w zeszłym sezonie jeździł w United Sports Car Championship. Jako najbardziej doświadczony mistrz, będzie głównym kierowcą z trójki przewidzianej na ELMS. 24h Nürburgring: w sezonie 2015 o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej walczyć będzie BMW Z4 GT3 z kierowcami czującymi się w Zielonym Piekle jak w domu, ale wspieranymi przez świetnie zapowiadającą się młodzież, również z programów DTM i USCC: Dirk Müller (DE), Jörg Müller (DE), Jens Klingmann, Dominik Baumann (AT), Alexander Sims (GB), Claudia Hürtgen (DE), Dirk Adorf (DE) i junior Jesse Krohn oraz Marco Wittmann, Martin Tomczyk, Augusto Farfus, Lucas Luhr i Dirk Werner. Ambasador marki BMW, Alessandro Zanardi, otrzymał nagrodę BMW Sports Trophy za „Powrót roku”. W sezonie 2015 włoski as ponownie będzie walczyć dla BMW Motorsport w BMW Z4 GT3, zaadaptowanym specjalnie do jego potrzeb. Plany zostaną ogłoszone w późniejszym terminie. Program BMW Motorsport Junior: „polowanie” na nowe talenty odniosło spektakularne sukcesy w ubiegłym sezonie i będzie kontynuowane w roku przyszłym. Nazwiska utalentowanych młodzików, chcących podążyć śladami Jessego Krohna zostaną obwieszczone na początku nowego sezonu. Źródło: BMW Group
  5. Hyundai prezentuje model H350 - Hyundai zaprezentował model H350 wielozadaniowy, lekki pojazd użytkowy przeznaczony na rynek europejski - Trzy wersje modelu H350: furgon, minibus i podwozie - Ergonomiczny design i konkurencyjne koszty użytkowania modelu Hyundai H350 Podczas tegorocznych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze, Hyundai zaprezentował nowy model H350 i H350 minibus, swój pierwszy pojazd użytkowy typu LCV (Light Commercial Vehicle) zaprojektowany specjalnie na rynek europejski. Wydajny i bezpieczny H350 jest wszechstronną, praktyczną i zapewniającą wygodę użytkowania ofertą dla kierowców lekkich samochodów dostawczych. Dzięki łatwej w adaptacji platformie H350 może być oferowany w trzech wersjach: furgon, minibus i podwozie - poszerzając tym samym gamę europejskich modeli Hyundaia i umożliwiając marce dotarcie do nowej grupy nabywców. Inżynierowie Hyundaia pracujący nad H350 skoncentrowali się na 6 kluczowych obszarach: wydajność, wartość, pojemność przestrzeni ładunkowej, bezpieczeństwo, niezawodność oraz osiągi. H350 zachowuje estetykę charakterystyczną dla osobowych modeli Hyundaia, odzwierciedloną w wyróżniającym, aerodynamicznym designie. Dopełnieniem komfortowej jazdy i doskonałego prowadzenia jest intuicyjna obsługa samochodu i wysoki poziom wyposażenia. Hyundai przeniósł technologie znajdujące zastosowanie w samochodach osobowych, do samochodu komercyjnego dla zapewnienia najwyższego poziomu komfortu i wygody użytkowania. Model H350 ma być solidnym i niezawodnym narzędziem pracy. Jednocześnie uniwersalność i przemyślane cechy użytkowe sprawiają, że ten stylowo zaprojektowany i szczegółowo dopracowany samochód jest także komfortowym środkiem transportu osobowego. Mocne i wydajne silniki turbo Diesel (2.5l o mocy 149 i 170 KM), zestawione z 6-stopniową skrzynią manualną, zapewniają szeroki zakres dostępnego momentu obrotowego, dzięki czemu H350 może przewieźć ładunek do 1.4 tony w przestrzeni ładunkowej (3780 x 1795 x 1955 mm), zachowując dodatkowo możliwość ciągnięcia przyczepy o masie do 2.5 tony. Podstawowe dane: Waga: 3.5 tony (furgon / 2-3 miejsca siedzące) Waga: 4.0 tony (minibus / 14-15 miejsc siedzących) Nowoczesny design utrzymany w estetyce Hyundaia Wykorzystanie stali o wysokiej wytrzymałości Wielofunkcyjność i wygoda użytkowania Przestronne i ergonomiczne wnętrze Możliwość transportu 5 standardowych Euro Palet: 1200 mm x 800 mm x 900 mm Przestrzeń ładunkowa do 12.9 ㎥ Dostęp do tylnej przestrzeni ładunkowej 180 i 270 stopni Wiodące w klasie osiągi Niskie zużycie paliwa Źródło: Hyundai Motor Company
  6. Hyundai prezentuje pierwsze szkice modelu i20 Nowej Generacji Inspiracja filozofią projektowania marki Hyundai ‘Fluidic Sculpture 2.0’ Model stworzony w europejskim centrum designu Hyundaia Hyundai ujawnił pierwsze szkice modelu i20 Nowej Generacji. Nowa wersja popularnego modelu Hyundaia reprezentującego segment B, odzwierciedla w ciekawy sposób indywidualny język projektowania marki określany jako ‘Fluidic Sculpture 2.0’. Długa maska i wyraziste kształty stanowią wyróżniające elementy mocnej sylwetki i20 Nowej Generacji. Boczne przetłoczenia sprawiają wrażenie rzeźbionych, jednak cały projekt jest spójny i prosty, a ciemne pokrycie na słupku C sprawia, że wizualnie samochód wydaje się dłuższy. Nową interpretację zyskał także charakterystyczny dla modeli Hyundaia sześciokątny grill, a przednie reflektory połączył delikatny pasek. Proporcjonalne, tylne okno oraz unikalny projekt tylnych lamp stanowią dopełnienie wyróżniającego designu. Hyundai i20 Nowej Generacji powstał w centrum projektowym Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim. Więcej szczegółów dotyczących nowego i20 zostanie ujawnionych przed światową premierą modelu, która będzie miała miejsce w październiku, podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu (Mondial de l'Automobile 2014). Źródło: Hyundai Motor Poland
  7. Moc i efektywność. Na Wiedeńskim Sympozjum Silnikowym Audi prezentuje nową jednostkę napędową 3.0 TDI · Nowy trzylitrowy silnik V6 - „clean diesel“ klasyfikowany zgodnie z normą Euro 6 · Dwie wersje: o mocy 160 kW (218 KM) i mocy 200 kW (272 KM) · W portfolio Audi znajdziemy teraz 13 modeli ultra o bardzo niskim zużyciu paliwa Ingolstadt/Wiedeń, 9 maja 2014 r. Jeszcze silniejszy, jeszcze bardziej efektywny, jeszcze bardziej ekologiczny. Na odbywającym się w dniach 8 i 9 maja 35. Międzynarodowym Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi prezentuje najnowszą wersję jednostki 3.0 TDI. Ten nowy diesel V6 fascynuje wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, powiedział przy tej okazji: „Silniki TDI są sercem mobilności jutra. Przez kilka dziesiątków lat bezustannie je ulepszaliśmy i uważamy, że kryją w sobie ogromny potencjał efektywności. Także na przyszłość.“ „Nowa jednostka napędowa 3.0 TDI potwierdza naszą czołową pozycję w zakresie konstruowania silników diesla“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Od czasu stworzenia pierwszego silnika TDI przed 25 laty, zdecydowanie prowadzimy w tej dziedzinie i nieustannie, wykorzystując coraz nowsze rozwiązania, powiększamy naszą przewagę nad konkurencją.“ Audi oferuje wyposażony w turbosprężarkę silnik V6 w dwóch wariantach: o mocy 160 kW (218 KM) i o mocy 200 kW (272 KM). Jednostkę charakteryzują rzędy cylindrów ustawione pod kątem 90 stopni i pojemność skokowa 2967 cm3. Moment obrotowy to maksymalnie 600 Nm, zależnie od modelu. Nowy silnik 3.0 TDI znacznie przewyższa swą poprzednią wersję pod względem mocy, równocześnie oferując mniejsze zużycie paliwa, nawet do 13 procent, również w zależności od modelu. Motor jest innowacyjny pod względem ilości zastosowanych w nim rozwiązań technicznych. Pierścienie i sworznie tłokowe zoptymalizowano tak, by tarcie było minimalne. Skrzynia korbowa i nowo zaprojektowane głowice cylindrów mają odrębne obiegi chłodzenia cieczą. Zaawansowane, innowacyjne zarządzanie temperaturą jeszcze bardziej poprawia jego sprawność. Zmodernizowano również turbosprężarkę i dostosowującą się teraz do bieżących potrzeb pompę olejową. Po raz pierwszy w historii branży motoryzacyjnej zastosowany w nim katalizator magazynujący NOx, filtr cząstek stałych oraz wtryski SCR połączono w jeden zespół. Zintegrowanie komponentu oczyszczającego spaliny z podzespołem silnika przyczynia się do spełnienia najsurowszych norm określających dopuszczalny skład spalin samochodowych, w tym normy Euro 6. Ponadto pozwoliło to zredukować ciężar wydzielanego dwutlenku węgla średnio o 15 gramów. Dzięki temu ulepszeniu, silnik 3.0 TDI nosi miano „clean diesel“. Audi oferuje szeroką gamę silników diesla z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami: począwszy od jednostki 1.6 TDI przez 2.0 TDI i 3.0 TDI, aż po silnik 4.2 TDI, dzięki któremu Audi A8 (7,4 l/100 km; 194 g CO2 na km) osiąga moc 283 kW (385 KM) i moment obrotowy 850 Nm. Wszystkie jednostki napędowe łączą w sobie najwyższą moc z niespotykaną wcześniej efektywnością, co jest widoczne najwyraźniej we wszystkich trzynastu modelach gamy „ultra”. Dla przykładu: Audi A3 1.6 TDI ultra zużywa średnio tylko 3,2 litra oleju napędowego na 100 km (85 g CO2 na km), Audi A4 2.0 TDI ultra - 4 litry oleju napędowego na 100 km (104 g CO2 na km), a Audi A6 2.0 TDI ultra z automatyczną skrzynią biegów S tronic – 4,4 litra na 100 km (114 g CO2 na km). Prezentując nowy silnik 3.0 TDI na odbywającym się w dniach 8 i 9 maja 35. Międzynarodowym Sympozjum Silnikowym w Wiedniu, Audi kontynuuje pewną tradycję. W roku 2009 cztery pierścienie pokazały tu swój pięciocylindrowy silnik TFSI, a w roku 2010 nowy wówczas motor 3.0 TDI. W 2011 roku odbyła się tu premiera jednostki 3.0 TDI biturbo i nowego silnika 1.8 TFSI. Z kolei w roku 2012, Audi zaprezentowało na Wiedeńskim Sympozjum jednostkę V6 TDI, zaprojektowaną z myślą o Audi R18 e-tron quattro. „Wiedeńskie Sympozjum Silnikowe to doskonała okazja dla prezentacji naszych rozwiązań“ – mówi dr Stefan Knirsch, kierownik działu badań i rozwoju silników Audi. „Tutaj możemy pokazać nasze innowacyjne rozwiązania specjalistom z całego globu i prowadzić z nimi dyskusje.“ Poza nową jednostką napędową 3.0 TDI, Audi przedstawi w Wiedniu również inną innowację – nową, automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem, napędzającą przednią oś. Nową generację przekładni S tronic można opisać dwoma określeniami: wybitnie sportowa i bardzo komfortowa. Nowo zaprojektowanej skrzyni z podwójnym sprzęgłem warto przyjrzeć się dokładnie, również ze względu na jej wysoką efektywność. Dzięki zastosowanym tu rozwiązaniom technicznym, zredukowano emisję wydzielanego przez silnik dwutlenku węgla aż o dziesięć gramów na kilometr. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Audi prezentuje nowy model R18 e-tron quattro · Spektakularny przejazd ulicami Le Mans · Nowe malowanie i większa pojemność silnika · Premierę poprzedziły szczegółowe testy Ingolstadt, 26 marca 2014 r. Tegoroczny sezon wyścigów WEC Audi zapoczątkowało spektakularnym wydarzeniem. Nowe Audi R18 e-tron quattro swoje pierwsze kilometry w Le Mans przejechało nie na legendarnym torze, lecz po drogach publicznych. Tom Kristensen, dziewięciokrotny zwycięzca - rekordzista słynnego wyścigu, hybrydowym bolidem z silnikiem diesla przejechał spod katedry Saint-Julien du Mans w centrum miasta, na słynny tor wyścigowy. W towarzystwie kamer telewizyjnych i fotografów, co zapewniło transmisję na żywo w Internecie, nowy wyścigowy bolid LMP1 marki Audi pokonał około dziesięciokilometrową trasę wiodącą przez śródmieście, zrobił rundę na Circuit Bugatti i przy aplauzie dziennikarzy i gości z całego świata podjechał przed nowoczesne Welcome Center przy torze wyścigowym. „W wyścigach w Le Mans startuję od roku 1997, ale to była dla mnie absolutnie nowe i ekscytujące przeżycie“ – powiedział Tom Kristensen, który w 2006 przejechał przez ulice Paryża rewolucyjnym wówczas Audi R10 TDI, w dniu jego światowej premiery. Poza niecodziennym przejazdem przez miasto, przywodzącym na myśl dawne czasy Le Mans, kiedy to kierowcy osobiście przyjeżdżali tu samochodami biorącymi później udział w wyścigu, Audi zaskoczyło widzów nową stylistyką pojazdu. Podczas światowej premiery tego hybrydowego samochodu sportowego, w grudniu 2013, jego karoseria była jeszcze czarna, wzbogacona o czerwone elementy. Teraz dominują kolory biały, srebrny i czarny, co daje wrażenie lekkości i świeżości. „Kolory mają znaczenie symboliczne“ – wyjaśnia Dirk van Braeckel, manager ds. stylistyki sportu motorowego i projektów specjalnych w Audi. „Srebrny podkreśla sukcesy w wyścigach lat poprzednich. Jako kolor bardzo spokojny, jest bazą naszej stylistyki. Biały, jako drugi kolor, dobrze harmonizuje ze srebrnym i podkreśla lekkość. Symbolizuje napęd hybrydowy. Biel zastosowaliśmy asymetrycznie, by oddać kompleksowość takiego napędu.“ Jest jeszcze kolor czarny, pokrywający przód i tył bolidu oraz ostro zarysowane partie błotników i boków. „Zdecydowaliśmy się na matową czerń, ponieważ doskonale kontrastuje z błyszczącą bielą“ – mówi van Braeckel. Czerń symbolizuje lekką konstrukcję. Wygląd pokrywy silnika przypomina szkielet“. Specjalna czerwień – kolor symbolizujący moc marki Audi – dopełnia całości. Charakterystyczne, odbijające światło powierzchnie, umieszczone wyłącznie tam napisy i emblematy Audi oraz koncepcja stylistyczna zakładająca optyczne wydłużenie pojazdu właśnie przy pomocy barw, to elementy, dzięki którym bolidu R18 e-tron quattro nie sposób pomylić z żadnym innym. „Stylistyka oparta na refleksach świetlnych sprawdza się zwłaszcza w nocnej jeździe i zapewnia widzom dodatkowe wrażenia” – wyjaśnia van Braeckel. „Podłużne malowanie bolidu i tak samo zorientowane grafiki podkreślają prędkość, która jest tak typowa dla Le Mans. Nawet na felgach znajdziemy czerwony element. Dzięki rotacji, daje on bardzo dynamiczny efekt.“ Większa pojemność daje lepszą efektywność Nie tylko stylistyka Audi R18 e-tron quattro zrobiła furorę podczas przejazdu przez Le Mans. Koncern z Ingolstadt, u progu nowej zupełnie nowej ery technologicznej, upublicznił dane techniczne napędu tego wyścigowego samochodu. Pojemność silnika V6 TDI zwiększono z 3,7 do 4 litrów, optymalizując w ten sposób osiągi i tak już bardzo efektywnej jednostki napędowej. Po przetestowaniu różnych systemów pozwalających na odzyskiwanie energii, Audi zdecydowało się stanąć podczas wyścigu w Le Mans w szranki w klasie do dwóch megadżuli energii z rekuperacji. Energia przepływa wyłącznie przez jednostkę napędową składającą się z silnika i generatora (MGU), zamontowaną przy przedniej osi i jest magazynowana w akumulatorze kinetycznym. „Po wielu dokładnych testach zdecydowaliśmy się na zastosowanie tej właśnie koncepcji“ – mówi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Według nas, zapewnia ona optymalny stosunek efektywności energetycznej, rozmiaru, ciężaru, sprawności, reakcji i właściwości jezdnych oraz korzystnej strategii działania, i to przy dużej żywotności, co jest podstawowym warunkiem sukcesu w Le Mans.“ 28 i 29 marca, Audi R18 e-tron quattro weźmie udział w oficjalnych jazdach testowych Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), które odbędą się w Le Castellet (Francja). Krótko potem, 20 kwietnia, w brytyjskim Silverstone cztery pierścienie rozpoczną tegoroczną walkę o obronę mistrzowskiego tytułu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Volkswagen prezentuje Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in Zdjęcia: Volkswagen Golf GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowy Golf GTE łączy elektryczną mobilność z dynamiką GTI Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko z napędu elektrycznego i do 939 km w trybie hybrydowym Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Golfa GTE: 1. Golf, po prezentacji GTE, jest pierwszym samochodem na świecie, oferowanym ze wszystkimi liczącymi się obecnie rodzajami napędu. 2. Nowy Golf GTE jest jednocześnie samochodem „zero-emisyjnym” i autem przeznaczonym do pokonywania długich tras. 3. Golf GTE może przejechać w trybie elektrycznym do 50 kilometrów; zasięg łączny wynosi 939 kilometrów. 4. Niskie średnie zużycie paliwa (NEFZ) – 1,5 l/100 km - odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km. 5. Silnik 1.4 TSI Golfa GTE rozwija moc 110 kW/150 KM, silnik elektryczny – do 75 kW/102 KM. 6. Moc systemowa osiąga 150 kW/204 KM; maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. 7. Po GTI i GTD, wariant GTE jest trzecim GT w tej serii modeli. 8. Golf GTE rozwija prędkość 217 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. 9. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. 10. Golf GTE zadebiutuje jesienią 2014 roku. Poznań, 24 lutego 2014 r. – Volkswagen jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który – w ramach jednej serii modeli – może zaoferować wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu. Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego (4-16 marca 2014) niemiecki producent przedstawi jako światową premierę nowego Golfa GTE z systemem hybrydowym plug-in i uzupełni w ten sposób tę serię modeli o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów; łączny zasięg Golfa GTE o mocy 150 kW/204 KM wynosi 939 kilometrów. GTI, GTD, GTE. Nazwa Golf GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD – dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. „I” w GTI jest skrótem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy połączył ideę GT z silnikiem wysokoprężnym, i tak narodził się drugi bestseller GT. W 2013 roku zostały zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golfów – GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofię kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE. To, co najlepsze z dwóch rodzajów napędu. Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 140 kW/204 KM. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełnej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 217 km/h. Prędkość maksymalna nie jest tutaj najważniejsza, bardziej interesujący jest sposób, w jaki rozwijana jest doskonała siła ciągu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikające z połączenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyróżnia GTE spośród wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie. Samochód „zero-emisyjny” i przeznaczony do długich tras. Przy świetnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów na świecie. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie i pół godziny. Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Czyli innymi słowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszczędnym wszechstronnym autem na długie trasy i jednocześnie samochodem nieemitującym szkodliwych substancji. Motoryzacyjna rewolucja nazywa się MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka koło, które obejmuje wszystkie liczące się obecnie systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i w ten sposób – w zależności od indywidualnych wymagań – móc zaoferować każdemu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka różnorodność oferty – Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE – stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta technologia modułowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualną generacją Golfa jest motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające połączyć wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami napędu. Dlatego w niemieckich zakładach Volkswagena w Wolfsburgu będą powstawały w przyszłości, zderzak w zderzak, wersje Golfów z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozwój techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocześniejszego spektrum napędów na świecie, dołączy także pierwszy Golf z ogniwem wodorowym. System hybrydowy plug-in Golfa GTE Komponenty napędowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Połączona moc obu silników wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ładowana przy użyciu gniazda ukrytego za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy i waży 120 kg (cały Golf GTE waży 1.524 kg). Jako przekładnię Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny. Samochód elektryczny po wciśnięciu przycisku. Golf GTE może jeździć w różnych trybach, które kierowca wybiera w sposób intuicyjny. Po wciśnięciu przycisku „E”, napęd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje się samochodem zero-emisyjnym. GTE może poruszać się wtedy z prędkością do 130 km/h, a maksymalny zasięg wynosi 50 km (przy w pełni naładowanej baterii, w zależności od temperatury zewnętrznej i stylu jazdy). Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa. Stylistyka i wyposażenie Golfa GTE Harmonijne połączenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocześnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on połączony z układem jezdnym, który oferuje sportowe i jednocześnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany został w samochód, który zachwyca stylistyką i intuicyjną obsługą. Wygląd zewnętrzny. Zespół Volkswagena Klausa Bischoffa – szefa designu, stworzył model, w którym cechy charakterystyczne GTI stopiły się w jedną, niepowtarzalną całość z cechami e-Golfa. Klaus Bischoff wyjaśnił to następująco: „Wizualizacja napędu elektrycznego została zrealizowana także w Golfie GTE poprzez charakterystyczną grafikę świateł dziennych w formie litery C. Natomiast wszystkie inne elementy stylistyczne przodu nadwozia stanowią nawiązanie do GTI.” Czerwone zastąpione przez niebieskie. Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu: „Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena.” Podobnie jak e-Golf, także pięciodrzwiowy Golf GTE jest wyposażony seryjnie w diodowe podwójne reflektory. Także w kierunkowskazach i światłach postojowych zastosowano technologię LED, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych. Boczne osłony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowią nawiązanie do GTI i GTD. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast wyjątkowo aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali. Wnętrze. Podobnie jak na zewnątrz, sportowe wnętrze Golfa GTE wykazuje wyraźne pokrewieństwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale także tutaj kolor czerwony został zastąpiony niebieskim. „Niebieski kolor e-mobilności Volkswagena wprowadza ciekawy kontrast przy siedzeniach, szwach ozdobnych i deseniu tkaniny. Ponadto niebieskie oświetlenie stanowi optyczny pomost do świata elektrycznej mobilności” – stwierdził Klaus Bischoff. Odcień jasnoniebieskich szwów na skórzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie elementy ozdobne na gałce dźwigni zmiany biegów kolorystycznie doskonale pasują do niebieskich detali na zewnątrz Golfa GTE. Specjalne wskaźniki i wyświetlacze Golfa GTE Ekran dotykowy. Każdy Golf jest wyposażony w ekran dotykowy. W przypadku Golfa GTE jest to wysokiej rozdzielczości, 6,5 calowy ekran seryjnego systemu radiowego Composition Media. Jako opcja dostępny jest system nawigacji Discover Pro. Oba urządzania w GTE posiadają kilka dodatkowych funkcji. Jest to między innymi monitor zasięgu, wyświetlacz przepływu energii, statystyka zero-emisji, e-manager i – w przypadku opcjonalnej nawigacji – zasięg 360°. Właściciele Golfa GTE będą mogli także pobrać na swoje smartfony bezpłatną aplikację Volkswagen Car-Net e-Remote. Aplikacja ta pozwala na zarządzanie wybranymi funkcjami samochodu. Poniżej zestawienie dodatkowych funkcji systemu radiowego lub nawigacyjnego: Monitor zasięgu: ilustruje aktualny zasięg GTE z napędem wyłącznie elektrycznym; dodatkowo wyświetlany jest zasięg osiągalny po wyłączeniu ewentualnych dodatkowych odbiorników energii. Wskaźnik przepływu energii: przy użyciu animowanej grafiki przedstawia przepływ mocy przy przyspieszaniu (niebieska strzałka) oraz przy hamowaniu i rekuperacji (zielona strzałka). e-Manager: tutaj można zaprogramować maksymalnie trzy czasy odjazdu i ładowania. W zdefiniowanym momencie Golf GTE zapewni odpowiednie ustawienie klimatyzacji i stan naładowania baterii. Ponadto korzystając z seryjnej klimatyzacji postojowej można włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza podczas ładowania. W tym przypadku klimatyzacja nie korzysta z energii elektrycznej baterii, co przedłuża zasięg z napędem elektrycznym. Zasięg 360°: aktualny promień zasięgu w trybie elektrycznym jest prezentowany w formie zasięgu 360° na mapie okolicy. Zaznaczony zakres opisuje zasięg tylko z elektrycznym napędem przy podróży w jedną stronę. Istnieje możliwość wyświetlenia stacji ładowania i uwzględnienia ich w obliczaniu trasy. Car-Net e-Remote. Aplikacja Volkswagen Car-Net e-Remote pozwala na wykonanie wielu ustawień i sprawdzenie informacji przy użyciu smartfona lub internetowego portalu Car-Net. Aplikacja ta umożliwia dostęp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ładowania baterii oraz pobierania danych dotyczących samochodu i jego statusu. Powermeter jako centralny wskaźnik. Z lewej strony zestawu wskaźników znajduje się Powermeter jako uzupełnienie obrotomierza. Pokazuje on między innymi, czy bateria jest ładowana poprzez rekuperację, czy też energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, że kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja. Prędkościomierz znajduje się tradycyjnie z prawej strony. Między powermeter a prędkościomierzem umieszczony jest kolorowy wyświetlacz (Premium), na którym cały czas wyświetlany jest między innymi zasięg z napędem elektrycznym oraz aktualny tryb pracy. W dolnym segmencie wyświetlacza wielofunkcyjnego, w oddzielnym polu LED, napis READY po uruchomieniu silnika informuje o gotowości silnika elektrycznego do jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Volkswagen prezentuje studyjnego SUVa Taigun | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. KODA VisionC – nadchodzi nowy etap dla marki! Przed zbliżającymi się targami motoryzacyjnymi w Genewie ŠKODA prezentuje nową linię designu. Gwoździem programu na targach będzie prezentacja spektakularnego studium projektowego ŠKODA VisionC, z którym marka wchodzi w kolejny etap w historii. Podczas najbardziej kompleksowo przeprowadzanej ofensywy modelowej w historii firmy, ŠKODA odnawia i poszerza gamę swoich modeli.Design samochodów ŠKODY odgrywa coraz większą rolę, prezentując żywiołowość i siłę marki. Jednocześnie studium pięciodrzwiowego coupé pokazuje możliwości w projektowaniu innowacyjnych konceptów modeli. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Volvo stopniuje napięcie przed długo oczekiwanym modelem XC90, który ujrzymy jesienią przyszłego roku. Najpierw we Frankfurcie pokazany został Concept Coupe, wytyczający nowy kierunek designu marki. Teraz czas na koncepcyjny model SUV. Przy okazji Szwedzi pokazują, co łączy to auto z przyszłymi autami produkcyjnymi. Najnowszy Concept XC zostanie pokazany podczas targów motoryzacyjnych w Detroit w styczniu 2014 roku. W swoim najnowszym projekcie, Szwedzi pomieszali śmiałe wizje, które nie mają szansy wejść do produkcji, z detalami, które niebawem zobaczymy w seryjnych modelach Volvo. Istotne detale Z przodu Concept XC jest bardzo podobny do Concept Coupe. Charakterystycznym motywem są światła do jazdy dziennej w kształcie położonej litery T. Warto zwrócić też uwagę na mierzony poziomo odstęp pomiędzy nadkolem, a dolnym mocowaniem słupka A. Te elementy zobaczymy w produkcyjnym modelu XC90. Ciekawą formę mają tylne, pionowe lampy. Ich wzór też będzie cieszył przyszłych nabywców flagowego, szwedzkiego SUV-a. Koncepcyjny XC ma pojedynczą klapę bagażnika, w odróżnieniu od starego XC90, który wzorem aut amerykańskich miał klapę dwudzielną: jej mniejsza część otwierała się w dół, a dłuższa – przeszklona – w górę. Ten klimatyczny, ale nieco surowy detal, odejdzie do historii wraz z obecną generacją XC. Rury wydechowe będą wkomponowane w powierzchnię tylnego zderzaka. Na tylnej klapie pozostanie charakterystyczny, chromowany napis Volvo. Patrząc z góry na Concept XC można odnieść wrażenie, że jego tył przypomina nieco model C30. Jednak tył przyszłego XC90 nie będzie wywoływał takich skojarzeń. Do zobaczenia w Detroit Concept XC bazuje na nowej, skalowalnej platformie podłogowej SPA, która znajdzie się w przyszłych modelach Volvo, począwszy od XC90. Pod maską znajdą się silniki dwulitrowe: benzynowe i Diesla. Topowa jednostka benzynowa będzie miała ponad 300 KM i będzie wsparta silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Najmocniejszy Diesel będzie miał moc ponad 220 KM. Przyszły model będzie zaprezentowany podczas styczniowych targów motoryzacyjnych w Detroit, a potem także w marcu – w Genewie. Tam ujrzymy obok niego również Concept Estate (shooting brake). Źródło: Volvo
  13. Honda prezentuje 3 nowe silniki z serii VTEC Turbo Czyli klasyczne VTEC powoli będzie znikać z rynku Takie czasy, pozostaje mieć nadzieję, że nie odbije się to na trwałości hondowskich silników.
  14. więcej -> SsangYong prezentuje nowe Korando C w Europie, nowości na rynku samochodowym, ranking samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Alfa Romeo prezentuje ekskluzywny rower 4C IFD. -Projekt zainspirowany kompaktowym supersamochodem, będący doskonałym połączeniem wzornictwa i innowacyjnej technologii. -Wyprodukowany przez Centrum Stylu Alfa Romeo i Compagnia Ducale, w całości wykonany ręcznie we Włoszech. -Dostępny od grudnia w cennie od 3.500 euro. Wyszukane wzornictwo, lekkość i nowoczesna rama: to kluczowe cechy, które charakteryzują rower „4C IFD”, zaprojektowany przez Centrum Stylu Alfa Romeo i Compagnia Ducale. To właśnie skrót IFD (Innovative Frame Design - Innowacyjna Konstrukcja Ramy) podkreśla intensywne prace badawcze w celu nadania ramie maksymalnej lekkości. Ta sama idea przyświecała inżynierom Alfy Romeo podczas projektowania modelu 4C, których celem było osiągnięcie stosunku masy do mocy poniżej 4 kg/KM, czyli wartości charakteryzującej supersamochód. Aby ją uzyskać, inżynierowie zmniejszyli masę samochodu poprzez zastosowanie materiałów łączących w sobie lekkość i wytrzymałość oraz udoskonalenie, a czasami wręcz stworzenie, procesów produkcyjnych jednoczących nowoczesną technologię z rzemieślniczym kunsztem. W ten sposób uzyskano całkowitą masę wynoszącą zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Dynamiczny i zgrabny styl supersamochodu Alfa Romeo zainspirował konstruktorów ramy roweru 4C IFD, której linia przypomina stylizowaną „4”. Przekrój ramy natomiast przypomina literę „C” i wprowadza, jako pierwszy na świecie, przekrój „pół-rurowy” z włókna węglowego, tego samego doskonałego materiału, jaki został użyty do wykonania nadwozia Alfy Romeo 4C. Profile elementów dynamicznie biegną w stronę miejsca połączenia kierownicy, mechanizmu korbowego i siodełka, tworząc mocną strukturę połączoną stalowymi drążkami, które uwydatniają technikę konstrukcyjną ramy. Sportowy, lekki i innowacyjny rower 4C jest idealnym dopełnieniem fascynującej Alfy Romeo 4C ze względu na doskonałe połączenie pasji i przyszłości. Rower ten - ikona stylu i innowacji technologicznej został w całości wykonany ręcznie we Włoszech, w limitowanej edycji i przeznaczony jest dla miłośników ekskluzywnych przedmiotów wyprodukowanych w nielicznych egzemplarzach. Z ceną wynoszącą od 3.500 do 9.000 euro, w zależności od zastosowanego osprzętu, ten nowy „klejnot” stworzony przez Centrum Stylu Alfa Romeo i Compagnia Ducale będzie dostępny na rynku od grudnia 2013 i sprzedawany w Europie, Azji i Ameryce. Specyfikacja techniczna roweru 4C IFD [TABLE] [TR] [TD]Design [/TD] [TD]Centrum Stylu Alfa Romeo [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rama [/TD] [TD]Włókno węglowe HM 40 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Widelec [/TD] [TD]Włókno węglowe HM 40 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kierownica [/TD] [TD]Deda elementy crono [/TD] [/TR] [TR] [TD]Hamulce [/TD] [TD]Campagnolo Centaur- przód, U-Brake- tył [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mechanizm korbowy [/TD] [TD]Campagnolo Centaur ultra torque [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przerzutki [/TD] [TD]Campagnolo Centaur [/TD] [/TR] [TR] [TD]Koła [/TD] [TD]Przód włókno węglowe wysoki profil - Tył Aerospoke [/TD] [/TR] [TR] [TD]Siodło [/TD] [TD]Selle Italia, włókno węglowe [/TD] [/TR] [TR] [TD]Opony [/TD] [TD]Vittoria OPEN CORSA CX [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kolor [/TD] [TD]Czerwony Alfa Romeo [/TD] [/TR] [TR] [TD]Waga [/TD] [TD]6,900 kg [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Fiat Auto Poland
  16. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje nowego e-load up! Frankfurt, 10 września 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie prezentuje kolejną ideę z zakresu „Urban Commercial Mobility”: elektrycznie napędzane miejskie auto dostawcze o nazwie e-load up!. Cztery koła, czworo drzwi i dużo miejsca wewnątrz mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych. System zarządzania ładunkiem we wnętrzu umożliwia zastosowanie każdej konfiguracji. Jaką wielkość musi mieć transporter? Odpowiedź: taką, jaka jest potrzebna. Za dużo jest nieefektywnie, za mało także. W przypadku zwrotnego miejskiego samochodu dostawczego, nadającego się idealnie zarówno dla pracowników serwisowych jak i dla kurierów, dostawców pizzy czy służb socjalnych, wystarczy 3,54 metra. Rezultat nosi nazwę e-load up! – niedrogi, praktyczny, mały samochód z fotelem kierowcy, rozkładanym siedzeniem obok kierowcy i przestrzenią ładunkową ponad 1 m3. Mały - lub w przypadku prezentowanego modelu studyjnego - bardzo mały transporter, który będzie dostarczać odpowiednio małe ilości ładunku, może zastąpić swojego większego towarzysza, jeżeli w przypadku większych ładunków będzie mógł zdać się na swoich większych braci. Można powiedzieć: inteligencja grupy. Korzyści są wyraźnie widoczne: duże, ciasne miasta to miejsce dla małych, zwrotnych pojazdów. Tradycyjny samochód dostawczy i kurierski ze względu na efektywność jest wysyłany w drogę z centrum logistycznego dopiero wtedy, gdy jego pojemność jest w pełni wykorzystana. Oznacza to, że pierwsze dziesięć paczek musi czekać na kolejne sto, zanim zostaną dostarczone do miejsca przeznaczania. Napęd elektryczny nowego modelu pozwala mu poruszać się także po strefach, gdzie wymagane jest zero emisji. Podstawę e-load up! tworzy osobowy wariant Volkswagena e-up!, którego wersję seryjną można w Niemczech zamawiać już teraz. Dlatego także wersja użytkowa, jak przedstawiony e-load up!, przy odpowiednim zainteresowaniu mogłaby być oferowana już w najbliższym czasie. Jest to lekki samochód użytkowy Volkswagena w najlepszym tego słowa znaczeniu. Już przed sześcioma miesiącami Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego elektrycznie napędzany model studyjny – Volkswagena e-Co-Motion. Hanowerscy specjaliści od lekkich samochodów użytkowych są przekonani, że komercyjni klienci – z już istniejącą infrastrukturą serwisową – stanowią dobrą bazę dla efektywnego wykorzystania napędzanych tylko elektrycznie samochodów transportowych. Model e-Co-Motion z długością 4,55 metra należy jednak do innej ligi. Pojazd z elektrycznym napędem tej klasy perfekcyjnie wypełniłby w miejskiej komunikacji dostawczej lukę między e-load up! a samochodem ciężarowym. Pojemność przestrzeni ładunkowej e-load up! zwiększyła się w porównaniu z seryjnym modelem z 951 do ponad 1400 litrów. Miejski samochód dostawczy, wyższy o 15 mm od modelu seryjnego, waży 1164 kilogramy i może przewieźć 306 kilogramów ładunku. To zupełnie wystarczy do transportu paczek lub pizzy. e-load up!, napędzany jest prawie bezgłośnie pracującym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW/82 KM. Moc stała wynosi 40 kW/55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny od razu po ruszeniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Dzięki niewielkiej masie samochodu, może on z ładunkiem pokonać nawet 160 kilometrów (wg NEFZ). Złącze do ładowania baterii schowane jest pod „klapką wlewu paliwa”. Opcjonalnie może być zastosowany system ładowania CCS (Combined Charging System), znormalizowany przez Volkswagena i innych producentów samochodów. System ten pozwala na ładowanie prądem stałym i zmiennym, więc auto może być ładowane na większości stacji niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania. Już po 30 minutach bateria e-load up! osiąga nawet 80 procent swojej pojemności. Koncepcja napędu najmniejszego transportera z logo VW idzie o krok dalej. Jeżeli klient życzyłby sobie innego napędu, to także żaden problem. Volkswagena load up! można zamówić także z seryjnymi silnikami wersji osobowej, od oszczędnych jednostek benzynowych po doskonały silnik na gaz ziemny. Ten ostatni – eco up! – dzięki niskiemu zużyciu paliwa, a także ilości i rodzaju emitowanych substancji szkodliwych został niedawno wybrany przez Verkehrsclub Deutschland (VCD) najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem roku. Zestawienie faktów: - nazwa: e-load up! - charakter: miejski, napędzany elektrycznie mały samochód dostawczy - światowa premiera: wrzesień 2013, IAA Frankfurt - długość/ szerokość/ wysokość w mm: 3540/1645/1477 - silniki/ moc: silnik elektryczny maks 60 kW/mu82 KM, maksymalny moment obrotowy 210 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekundy, prędkość maksymalna: 130 km/h - bateria: litowo-jonowa, pojemność 18,7 kWh, zasięg: do 160 km (wg NEFZ) Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Hyundai i10 nowej generacji łączy najlepszą w swoim segmencie przestronność z komfortem i bezpieczeństwem, oferowanym dotąd w samochodach wyższej klasy Dynamiczna stylistyka współgra z jeszcze lepszymi wrażeniami z jazdy Nowy Hyundai i10 został zaprojektowany i stworzony w Europie Hyundai zaprezentował pierwsze zdjęcia modelu Hyundai i10 Nowej Generacji, prawdziwie europejskiego samochodu klasy A, który zadebiutuje na rynku 5 lat po swoim poprzedniku. Nowy i10 oferuje wyposażenie i właściwości dostępne dotąd w autach wyższej klasy i jest znaczącym wzmocnieniem oferty południowokoreańskiego producenta w tym segmencie rynku. Bogato wyposażone i przestronne wnętrze w połączeniu z wyrafinowanym wzornictwem i jeszcze większą przyjemnością z jazdy wyznaczają ‘prawdziwą wartość’ samochodów Hyundai. Hyundai i10 Nowej Genercji może być wyposażony w elementy zapewniające większy komfort jazdy: np. podgrzewaną skórzaną kierownicę, automatyczną klimatyzację oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości, a także podnoszące poziom bezpieczeństwa: przednie poduszki kurtynowe oraz system ESP w standardzie. Dłuższy (+80mm), szerszy (+65mm) i niższy (-50mm) w porównaniu z poprzednikiem, i10 oferuje największą w swojej klasie przestrzeń na nogi pasażerów (w sumie 1890 mm) oraz pojemność bagażnika, która została zwiększona o 10% i wynosi obecnie 252 litry. Hyundai i10 został zbudowany na całkowicie nowej płycie podłogowej. Większy o 5mm rozstaw osi oraz inaczej umieszczone tylne amortyzatory zapewniają lepszą kontrolę nad pojazdem. Zmiany te przyczyniły się także do poprawienia właściwości jezdnych i obniżenia poziomu hałasu. Dzięki tym cechom standard jazdy w nowym i10 pozycjonuje go bliżej samochodów segmentu B. Europejski zespół projektantów pod przewodnictwem Thomasa Bürkle, zaprojektował i10 zgodnie z charakterystyczną dla firmy stylistyką Fluidic Sculpture (Płynna Rzeźba). Stworzona w ten sposób dynamiczna i wyrazista bryła samochodu współgra ze stylowym wnętrzem, wykonanym z wysokiej jakości materiałów. “Nowa generacja i10 to dla naszej firmy znaczący krok naprzód. Wszystkie, nawet najdrobniejsze detale tego auta zostały zaprojektowane i wykonane tak, by spełniać wymagania i potrzeby europejskich konsumentów. Nowy i10 w pełni spełnia obietnicę ‘prawdziwej wartości’ firmy Hyundai, oferując znacznie więcej niż wielu klientów spodziewałoby się znaleźć w samochodzie tej klasy.” - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor zarządzający Hyundai Motor Europe. Podobnie, jak w przypadku 95% innych samochodów sprzedawanych przez Hyundaia w Europie, Nowy i10 został zaprojektowany w Centrum Technologicznym Hyundai Motor Europe w niemieckim Rüsselsheim. Będzie to także pierwszy samochód Hyundaia klasy A, produkowany na Starym Kontynencie. Po tym, jak i10 trafi do sprzedaży, 90% oferowanych w Europie samochodów Hyundai, będzie tutaj produkowanych. Produkcja Nowego i10 rozpocznie się w fabryce w Izmit, w Turcji we wrześniu bieżącego roku. Moc produkcyjna fabryki, w której powstaje już model i20, reprezentujący segment B, wzrosła do 200 000 samochodów rocznie, dzięki kilkumilionowym inwestycjom marki w rozbudowę jej infrastruktury. Dodatkowe informacje na temat Hyundaia i10 Nowej Generacji zostaną udostępnione przed oficjalną premierą tego modelu, która będzie miała miejsce podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie, we wrześniu 2013 r. źródło: Hyundai
  18. Grupa FIAT prezentuje program AUTONOMY na pierwszej wystawie samochodów adaptowanych dla osób niepełnosprawnych „MOTOMOBILNOŚĆ 2013”. -Fiaty Panda i Qubo dla kierowców z dysfunkcjami kończyn dolnych. -Fiat Bravo oprzyrządowany dla osoby tetraplegicznej. -Fiaty Dobló oraz Scudo przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. -Program Fiat Autonomy dedykowany środowisku niepełnosprawnych kierowców. Pod koniec maja w Warszawie odbyła się pierwsza w Polsce wystawa poświęcona pojazdom specjalnie przystosowanym dla niepełnosprawnych kierowców i pasażerów ”MOTOMOBILNOŚĆ 2013”. Targi te pokazały, że rozwiązania w branży motoryzacyjnej są coraz lepiej dopasowane do potrzeb niepełnosprawnych uczestników ruchu drogowego. Świadczyła o tym m.in. integralna oferta samochodowa zaprezentowana przez grupę FIAT. „MOTOMOBILNOŚĆ 2013” to pierwszy tego typu projekt w Polsce. Celem przedsięwzięcia jest wspieranie aspiracji motoryzacyjnych osób niepełnosprawnych, umożliwiających aktywizację zawodową i społeczną tej grupy, rozwój profesjonalnych usług motoryzacyjnych dla tego środowiska oraz podnoszenie świadomości Polaków w rozumieniu potrzeb i oczekiwań osób niepełnosprawnych. Wystawę zorganizował Instytut Transportu Samochodowego we współpracy ze Stowarzyszeniem Pomocy Niepełnosprawnym Kierowcom (SPINKA). Zaangażowanie tych organizacji zagwarantowało kompleksowe podejście do problemu motoryzacji niepełnosprawnych uczestników ruchu drogowego oraz bezpośredni kontakt z nimi. W efekcie przedsięwzięcie zyskało tak duże zainteresowanie, że organizatorzy już planują jego kolejne edycje w przyszłych latach. Grupa FIAT zaprezentowała aż pięć różnych samochodów oprzyrządowanych dla osób niepełnosprawnych. Fiaty Panda i Qubo zostały dostosowane do kierowania przez osoby z dysfunkcją nóg. 5-osobowa Panda w najbogatszej wersji wyposażenia Lounge, z niezwykle ekonomicznym silnikiem 0.9 TwinAir 8V 85 KM Turbo z systemem Start&Stop, na potrzeby niepełnosprawnego kierowcy została doposażona w pakiet Guidosimplex. Zawierał on system Oceania Lewer, czyli mechanicznie sterowany hamulec i gaz sterowany elektronicznie za pomocą ergonomicznego uchwytu, oraz gałkę rozłączną. Z kolei prezentowany na wystawie funkcjonalny i miejski Fiat Qubo w wersji Dynamic, z jednostką napędową diesla 1.3 MultiJet 16V 75 KM z myślą o środowisku osób niepełnosprawnych został wyposażony w dwukierunkowy, elektronicznie sterowany gaz typu Ghost, mechaniczny hamulec pod kierownicą, przemienny pedał gazu oraz przełącznik SEG 03, ułatwiający przesiadanie się z wózka do samochodu. Oba modele na życzenie mogą być wyposażone w automatyczne skrzynie biegów Dualogic. W targowej ofercie grupy Fiat znalazł się również model Bravo dostosowany do kierowania przez osobę tetraplegiczną, czyli z porażeniem czterokończynowym. Specjalnie w typu celu wersja Bravo Easy napędzana silnikiem 1.6 MultiJet 16V 120 KM z automatyczną zmianą biegów Dualogic została doposażona w system QUAD, składający się z mechanicznie sterowanego hamulca i elektronicznie sterowanego gazu z wygodnym uchwytem, a także w programowany sterownik do obsługi urządzeń elektrycznych, takich jak światła, kierunkowskazy i klakson, oraz w regulowany uchwyt kierownicy. Prezentowane były również modele Fiat Dobló oraz Scudo przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Przestronny Dobló z silnikiem 1.4 16V 95 KM, w komfortowej wersji wyposażenia Dynamic, miał specjalnie stabilizowaną, antypoślizgową podłogę, szynowy system mocowania pasów, zestawy pasów do mocowania transportowanej osoby i wózka oraz windę Ricon K2005. Z kolei funkcjonalny van Scudo, napędzany dieslem 2.0 MultiJet 16V 163 KM, był wyposażony w łatwą w użyciu platformę najazdową. Adaptowane samochody zaprezentowane na wystawie „MOTOMOBILNOŚĆ 2013” stanowią przykładową ofertę dostępną w programie Fiat Autonomy. Program ten powstał w 1998 roku w celu stworzenia kompleksowej gamy aut wspierających mobilność środowiska osób niepełnosprawnych. Obecnie Klienci mają do wyboru 9 modeli samochodów osobowych marki Fiat, które mogą być wyposażone w oprzyrządowanie obowiązkowe i niezbędne dla kierowców z różnymi dysfunkcjami kończyn. Dla osób korzystających z programu Autonomy są przeznaczone rabaty na zakup pojazdów. Źródło: Fiat Auto Poland
  19. Sony Computer Entertainment Inc. prezentuje kolejną część kultowej gry Gran Turismo Trzy najnowsze modele AMG świętują swoją cyfrową premierę w Gran Turismo 6 Stuttgart/Silverstone. Trzy fascynujące maszyny ze stajni AMG o łącznej mocy ponad 1400 KM zajmują pozycje startowe w Gran Turismo 6. W nowej wersji gry na konsolę PlayStation3 zadebiutują: ponad 500-konny SLS AMG GT3, E 63 AMG (557 KM) oraz A 45 AMG (360 KM). Obok nich wystąpi 21 innych modeli Mercedes-Benz, znanych z Gran Turismo 5. Premiera szóstej części Gran Turismo odbędzie się pod koniec br. Szczegóły nowego wydania gry ujawnił w ubiegłym tygodniu Kazunori Yamauchi, producent Polyphony Digital Inc., w trakcie imprezy z okazji 15. urodzin Gran Turismo, organizowanej na brytyjskim torze Silverstone. - Mercedes-Benz i Gran Turismo mają wspólną wizję - zapewnić swoim nabywcom, czy to w świecie rzeczywistym, czy w wirtualnym, najwyższą przyjemność z jazdy - mówi Anders Sundt Jensen, szef komunikacji Mercedes-Benz Cars. - Zarówno Carl Benz, jak i Kazunori Yamauchi, pomysłodawca cyklu Gran Turismo, uważali, że samochód służy do czegoś więcej niż przemieszczanie się z punktu A do B. Obaj żyli motoryzacyjnym snem. Do tej pory kultowa seria Gran Turismo sprzedała się na całym świecie w liczbie ponad 70 mln kopii. Tylko ostatnia, piąta część od listopada 2010 r. znalazła uznanie ponad 10 mln graczy. Mercedes-Benz ma w tym sukcesie swój znaczący udział - modele z gwiazdą reprezentowane są w Gran Turismo od czasów drugiej części gry, wydanej w 1999 roku. Życzenia urodzinowe od Mercedes-Benz Mercedes-Benz przygotował wyjątkową niespodziankę dla gości imprezy urodzinowej Gran Turismo na torze Silverstone. Mogli oni zasmakować przyjemności z jazdy torowej modelem SLS AMG GT3 u boku kierowcy rajdowego i instruktora Akademii Jazdy AMG, Jana Seyffartha, a także zasiąść za sterami samochodu w wirtualnym świecie. Na imprezie nie zabrakło również dwóch pozostałych modeli AMG, debiutujących w szóstej części Gran Turismo - E 63 AMG oraz A 45 AMG. "PlayStation", logo "PS" oraz "PSP" są zastrzeżonymi znakami towarowymi Sony Computer Entertainment Inc. Gran Turismo TM/ 2009 Sony Computer Entertainment Inc. Producenci, samochody, nazwy, marki i związane z nimi zdjęcia zawarte w grze w niektórych przypadkach zawierają znaki towarowe i/lub materiały, do których prawa autorskie posiadają ich właściciele. Źródło: Mercedes-Benz
  20. Targi Bauma 2013: Goodyear prezentuje programy wspierające użytkowników opon przemysłowych Najwyższa jakość i szybkie wsparcie nawet w najbardziej odległych miejscach – to oferują najnowsze programy Goodyear Warszawa, 15 kwietnia 2013 r. – Wsparcie na najwyższym poziomie jest kluczowym elementem maksymalizacji inwestycji w oponę. Właśnie taką wszechstronną pomoc oferuje swoim klientom Goodyear – szczegółowe informacje o najnowszych programach dla użytkowników opon OTR (Off The Road) są prezentowane podczas targów branży budowlanej Bauma 2013 (1). „Opony OTR to duża inwestycja, ale bez odpowiedniej konserwacji nie będą mieć oczekiwanych parametrów pracy, osiągów i będzie spadać ich żywotność. Pojazdy oraz urządzenia OTR z racji swoich zastosowań często są wykorzystywane nie tylko w nieprzyjaznym środowisku, lecz także z dala od punktów serwisowych. Dlatego też Goodyear oferuje programy obsługi klienta: Goodyear at your Service i FleetOnlineSolutions Mobile. Staramy się wspierać naszych klientów i dostarczać im wiedzę niezbędną do prawidłowej eksploatacji opon. Tak podstawowa rzecz, jak poziom ciśnienia w oponach, może mieć ogromny wpływ na koszty operacyjne, dlatego pokazujemy klientom skalę tych kosztów w ich lokalnej walucie” – powiedział Octavian Velcan, dyrektor zarządzający działu opon OTR Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Programy Goodyear at your Service oraz FleetOnlineSolutions Mobile oferują wsparcie i informacje z zakresu zarządzania oponami. Dzięki temu użytkownicy opon OTR w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce mogą optymalizować osiągi ogumienia. Goodyear at your Service Goodyear at your Service to internetowy program, za pośrednictwem którego wszyscy klienci mogą otrzymać wsparcie ekspertów przy zakupie i eksploatacji opon przemysłowych Goodyear. Program jest dostępny dla wszystkich operatorów ciężkiego sprzętu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Goodyear at your Service pozwala operatorom łatwo skontaktować się z lokalnym specjalistą do spraw opon OTR, aby jak najszybciej uzyskać pomoc lub potrzebne dane. Rejestracji można dokonać przez Internet na stronie otr.goodyear.eu/registration, na której operatorzy mogą zadawać pytania czy uzyskiwać szczegółowe porady od zespołu specjalistów Goodyeara. Po zakończeniu rejestracji informacje są przekazywane do właściwego regionu, gdzie lokalny specjalista do spraw opon OTR odpowie na wszelkie pytania. Każda opona OTR opuszczająca fabrykę Goodyeara w Luksemburgu ma etykietę z opisem programu i sposobu rejestracji oraz z kodem QR, ułatwiającym rejestrację użytkownikom smartfonów. „Nasi klienci z branży OTR często pracują w kopalniach czy kamieniołomach, więc nie zawsze możliwe są regularne wizyty techników i udzielanie porad na miejscu. Dzięki programom Goodyeara klienci mogą szybko uzyskać niezbędne i precyzyjne porady na temat montażu, konserwacji i utrzymania opon – nawet w najodleglejszych miejscach” – dodał O. Velcan. FleetOnlineSolutions Mobile FleetOnlineSolutions Mobile Technical Evaluation (FOS Mte) dla klientów OTR to internetowy program zarządzania oponami, umożliwiający wypełnianie i przesyłanie przez Internet raportów z inspekcji floty. W ten sposób klient uzyskuje szybki wgląd w najważniejsze dane dotyczące historii każdej opony we flocie, a także prezentowane w przejrzysty sposób informacje o kosztach. FOS Mte to istotny krok naprzód w branży OTR dla operatorów ciężkiego sprzętu. Umożliwia przedstawicielom OTR dostarczanie raportów z inspekcji floty, uwzględniających każdą oponę z osobna, przedstawiających klientowi szczegółowe informacje, w tym prognozę eksploatacyjną, ciśnienie zmierzone a ciśnienie zalecane, koszt na godzinę, liczbę godzin pracy na milimetr zużycia bieżnika i ryzyko dla wartości. Parametr ryzyka dla wartości obliczany jest na podstawie różnicy między ciśnieniem zmierzonym a ciśnieniem zalecanym dla każdej opony. Przelicza się go na lokalną walutę, aby zilustrować koszty niewłaściwego poziomu ciśnienia w oponie od dnia pomiaru do prognozowanego terminu końca eksploatacji danej opony. Według klientów jest to najbardziej imponująca funkcja tego programu. Stanowi w branży ewenement, ponieważ pomaga użytkownikom obliczyć ryzyko finansowe eksploatowania opon z niewłaściwym ciśnieniem powietrza. „Klienci patrzą na koszt w euro czy w walucie lokalnej, a nie myślą kategoriami poziomu ciśnienia w atmosferach czy PSI. Dlatego przeliczamy odchylenie poziomu ciśnienia w oponach od zalecanego na zrozumiałe, finansowe ryzyko dla wartości dla danego okresu eksploatacji opony” – powiedział Stephan Renson, menedżer obsługi posprzedażowej i marketingu opon OTR Goodyeara w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Program FOS Mte działa obecnie w większości europejskich krajów, zaś RPA i Bliski Wschód zostaną nim objęte w nadchodzących miesiącach. W miarę rozszerzenia zasięgu programu, do zespołu Goodyear OTR w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce spływa coraz więcej danych, umożliwiających świadczenie lepszych usług. Rozwijane są kolejne narzędzia, m.in. takie jak cotygodniowy mailing, który pomogą zespołowi ds. opon przemysłowych Goodyeara świadczyć jeszcze szerszy i bardziej wszechstronny serwis. Oferta opon OTR Goodyear należy do jednych z najszerszych na rynku, mających zastosowanie w takich pojazdach jak: wywrotki sztywne i przegubowe, ładowarki kołowe, równiarki, urządzenia portowe, przemysłowe, górnicze, dźwigi kołowe, a także urządzenia wspierające. Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych. 1. Międzynarodowe XXX Targi Maszyn Budowlanych, Materiałów Budowlanych, Maszyn Górniczych, Pojazdów Budowlanych i Sprzętu Budowlanego Bauma 2013 odbywają się w Monachium od 15 do 21 kwietnia br. Goodyear Dunlop prezentuje się na stanowisku 213 w Hali A6. Źródło: Goodyear
  21. więcej -> Volvo prezentuje wersje R-Design nowych modeli XC60, S60 i V60 [VIDEO], ranking sprzedaży aut, ranking sprzedaży pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. Volvo prezentuje wersje R-Design nowych modeli XC60, S60 i V60Volvo pokazało w Nowym Jorku usportowione wersje nowych modeli XC60,S60 i V60. Pakiet R-Design obejmie zmiany stylistyczne orazmechaniczne. W ofercie pozostaje lakier Rebel Blue –typowy dla usportowionych odmian Volvo. Jednak tym razem szwedzkie nowości zostały pokazane w intensywnej czerwieni. Karoseria i wnętrze Najbardziej charakterystycznym elementem nowych aut są pięcioramienne felgi ze stopów lekkich o wzorze dostępnym wyłącznie z pakietem R-Design. W modelach S60 i V60 ich maksymalny rozmiar to 19 cali, a w XC60 - 20 cali. We wszystkich modelach serii 60 zniknęły pionowe światła do jazdy dziennej umieszczone obok reflektorów. Teraz lampy przednie są szersze, a wspomniane światła zamontowane są poziomo w zderzaku przednim. Nowością jest także czarny, błyszczący grill chłodnicy i nowe przetłoczenia na masce. Z maski znikły spryskiwacze przedniej szyby, ukryte teraz pod jej krawędzią. W wersji R-Design nie zabrakło także wkomponowanych w karoserię spojlerów i dyfuzorów. W środku wersję R-Design poznamy po sportowych fotelach kubełkowych - znacznie mocniej wyprofilowanych niż dotąd. Także tapicerki są zaprojektowane specjalnie dla tej wersji. W standardzie R-Design fotele obito materiałem o fakturze Nubuku ze wstawkami z perforowanej skóry. Za dopłatą oferowane będą fotele z pełnymi obiciami skórzanymi.Każde z siedzeń, niezależnie od tkaniny, będzie miało grubszy sportowy szew i będzie ozdobione logotypem R-Design. Będzie on też widoczny na grillu chłodnicy, na sportowej kierownicy i na innych elementach wnętrza. Analogowe zegary zostaną zastąpione wyświetlaczami TFT. Twardsze zawieszenie i lepsze osiągi Samochody z pakietem R-Design otrzymają usportowione zawieszenie z twardszymi sprężynami i amortyzatorami. Modele S60 i V60 będą obniżone o 15 mm. Zastosowano amortyzatory typu monotube o szybszym czasie reakcji na nierówności. Usztywniono tuleje mocujące amortyzatory do nadwozia: z tyłu o 20%, a z przodu aż o 400%. Zmiany miały na celu bardziej bezpośrednie odczucie prowadzenia i wyeliminowanie tendencji do odrywania się kół od nawierzchni, niepożądanych wibracji, etc. W wersjach R-Design zastosowano także rozpórkę pomiędzy kielichami przednich amortyzatorów. W modelu XC60 zawieszenie także jest wyraźnie utwardzone, jednak nie na tyle, by ucierpiał na tym komfort jazdy. W wersjach z automatycznymi skrzyniami biegów pojawią się łopatki przy kierownicy służące do sekwencyjnej zmiany przełożeń. Dzięki nim zmiana przełożeń będzie następowała szybciej. W modelu S60 T6 AWD o mocy 304 KM sprint do setki zostanie skrócony z 6,1 do 5,9 sek. Osiągi da się jeszcze bardziej poprawić po wgraniu fabrycznego programu Polestar podnoszącego moc do 329 KM i moment obrotowy z 440 na 480 Nm. Pakiet Polestar będzie dostępny także do innych odmian silników benzynowych i Diesla. Wersję R-Design będzie można łączyć z każdą wersją silnikową modeli S60, V60 i XC60. Źródło: Volvo
  23. więcej -> Audi prezentuje model Audi A3 sedan oraz S3 sedan [VIDEO], baza rejestracji pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Goodyear prezentuje EfficientGrip Compact Nowa opona dla małych i miejskich samochodów, stworzona z wykorzystaniem innowacyjnych technologii, uzyskuje wysokie oceny w ramach europejskiego systemu etykietowania opon Warszawa, 22 marca 2013 r. – Goodyear wprowadza na rynek nową oponę EfficientGrip Compact. Dostępna w 26 rozmiarach na koła o średnicy od 13 do 15 cali, przeznaczona jest dla aut małych oraz miejskich. Większość rozmiarów EfficientGrip Compact osiąga klasę B w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i klasę C w zakresie efektywności paliwowej. Goodyear EfficientGrip Compact osiąga bardzo dobre parametry hamowania na mokrej drodze. Umożliwiają to liczne krawędzie rozpraszające warstwę wody, znajdującą się pod czołem bieżnika, oraz głębokie rowki obwodowe i poprzeczne skutecznie odprowadzające wodę spod opony. Nowa opona Goodyeara wyróżnia się również specjalną konstrukcją, która minimalizuje ryzyko wystąpienia aquaplaningu, a tym samym poprawia jej przyczepność na drodze. Ponadto opona EfficientGrip Compact ma większą powierzchnię kontaktu z podłożem w czasie hamowania, dzięki czemu więcej krawędzi może „atakować” warstwę wody. Szerokie, podwójne rowki obwodowe skutecznie usuwają wodę, poprawiając jej kontakt z nawierzchnią. Dzięki wykorzystaniu komponentów nowej generacji, ciężar EfficientGrip Compact jest o 5% mniejszy niż poprzedniego modelu Goodyear DuraGrip. Udoskonalone właściwości materiałów użytych do konstrukcji opony zwiększają jej efektywność energetyczną opony, a tym samym zmniejszają opór toczenia. Sztywna konstrukcja bieżnika ogranicza deformacje opony, co również przekłada się na redukcję strat energii. Masywne bloki barkowe opony zwiększają powierzchnię kontaktu podczas hamowania i zapewniają większą sztywność boczną, umożliwiając pewniejsze prowadzenie pojazdu w zakrętach. Równomierna praca opony na całej jej szerokości przekłada się na dłuższe przebiegi ogumienia. „EfficientGrip Compact to produkt dla ważnego segmentu rynku samochodów małych i miejskich. Rynek małych aut w Europie rozwija się, a z nim zapotrzebowanie na odpowiednie opony, takie jak EfficientGrip Compact” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Źródło: Goodyear
  25. Wysokie oceny na etykiecie - Goodyear prezentuje EfficientGrip Performance Nowa opona letnia do samochodów osobowych osiąga wysokie noty nie tylko w europejskiej klasyfikacji Warszawa, 22 marca 2013 r. – Goodyear odświeża ofertę opon letnich do aut osobowych, prezentując linię nowych opon EfficientGrip Performance. Dostępne w 39 rozmiarach (od 1 marca br.), osiągają jedne z najwyższych ocen w europejskim systemie etykietowania opon wśród ogumienia dostępnego obecnie na rynku: klasę A pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni oraz klasę B w zakresie oporu toczenia. Biorąc pod uwagę trzecie kryterium widoczne na etykiecie, czyli poziom hałasu zewnętrznego, opona osiąga jedne z najniższych wartości hałasu w tym zakresie rozmiarów wśród wszystkich oferowanych klientom opon. Nowe opony EfficientGrip Performance wchodzą na rynek zaledwie kilka miesięcy po wprowadzeniu nowego europejskiego systemu etykietowania. Jednak już teraz jest to jedna z wiodących opon na rynku pod względem parametrów widocznych na nalepce. Osiągnięcie jednych z najwyższych ocen w europejskiej klasyfikacji było możliwe dzięki zastosowaniu w EfficientGrip Performance zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Należy do nich technologia WearControl, która optymalizuje przyczepność na mokrej drodze oraz obniża opory toczenia. Niskie opory toczenia, a co za tym idzie mniejsze zużycie paliwa, to również zasługa specjalnej mieszanki gumowej bieżnika, która obniża temperaturę w strefie stopki opony. Zaawansowana warstwa CoolCushion 2 dodatkowo redukuje straty energii opony, przyczyniając się do osiągnięcia wysokich osiągów co do parametrów widocznych na etykiecie. Zoptymalizowany układ bloków barkowych i bardzo cienkie rowki zmniejszają poziom hałasu generowanego przez oponę. „Projektując opony dążymy do tworzenia produktów wysokiej jakości, które zachowują wysokie osiągi przez cały okres użytkowania. Dzięki takim technologiom, jak WearControl, nowe opony EfficientGrip Performance zapewniają optymalną przyczepność na mokrej nawierzchni i zrównoważone opory toczenia przez cały okres eksploatacji opony” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Goodyear, stale dążąc do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, zastosował w nowej oponie zaawansowaną technologię ActiveBraking wykorzystującą trójwymiarowe bloki bieżnika. Technologia ta zapewnia lepszy kontakt opony z nawierzchnią, co skraca drogę hamowania. Zachowanie ciągłości żebra centralnego opony zwiększa sztywność w zakrętach, co przekłada się na doskonałe kierowanie i panowanie nad pojazdem. „Nasi inżynierowie opracowali ponadto nową mieszankę gumową, zoptymalizowaną pod kątem niskich oporów toczenia, której zastosowanie przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa. Poza tym za sprawą technologii ActiveBraking udało nam się także zwiększyć kontakt opony z drogą podczas hamowania. Osiągi są bardzo ważne, ale najważniejsze jest bezpieczeństwo kierowcy i w tym obszarze nie uznajemy żadnych kompromisów” – dodał H. Despres. Dostępne na koła o średnicy od 14" do 18", nowe opony EfficientGrip Performance oferowane są od 1 marca br. w 39 rozmiarach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. „Jesteśmy pod wrażeniem postępu, jaki udało się osiągnąć pod względem osiągów, efektywności, komfortu i bezpieczeństwa opon EfficientGrip Performance. Nowa flagowa opona letnia do samochodów osobowych umacnia naszą pozycję na rynku” – dodał H. Despres. Źródło: Goodyear
×