Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'premiery' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 29 wyników

  1. Premiery Audi na Poznań Motor Show 2015 Po raz pierwszy w Polsce: nowe Audi Q7 i premierowe Audi TT Roadster Paleta znanych modeli na stoisku ze znakiem czterech pierścieni Pawilon 3A MTP oddany we władanie marek Grupy Volkswagen Poznań, 9 kwietnia 2015 r. Wystawa Audi podczas Poznań Motor Show 2015, przyniesie ze sobą kilka spektakularnych premier samochodów z czterema pierścieniami w logo. Zwiedzający, po raz pierwszy w Polsce, ujrzą najnowszą wersję flagowego SUV’a z Ingolstadt – Audi Q7, a także nowe Audi TT Roadster. Na stoisku Audi zobaczyć będzie można również kilka innych, znanych już kierowcom modeli: Audi SQ5, Audi A3 e-tron, Audi TTS czy Audi RS 6 Avant. Mające na PMS 2015 swą polską premierę nowe Audi Q7, to w porównaniu ze swym poprzednikiem zupełnie nowy samochód. Ciężar zmniejszony o 325 kg i nisko położony środek ciężkości sprawiają, że pojazd jest bardzo zwrotny. Jest przy tym najbardziej przestronnym modelem w segmencie. Chociaż jego wymiary zewnętrzne zmniejszyły się, to wnętrze oferuje teraz znacznie więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Jego jednostki napędowe: silnik 3.0 TDI o mocy 200 kW (272 KM) i motor 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM), rozpędzają nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h w 6,1 sekundy (TFSI) lub w 6,3 sekundy (TDI). „Niewątpliwą atrakcją tego modelu jest bogate portfolio systemów wsparcia kierowcy” – podkreśla Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Nowe Q7 oferuje takie rozwiązania jak dla przykładu adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach. Na świecie nie ma obecnie pojazdu, który w standardzie oferowałby więcej” – dodaje Leszek Kempiński. Kolejnym samochodem, który w Poznaniu zostanie pokazany po raz pierwszy, jest nowe Audi TT Roadster. Ten kompaktowy sportowiec ze składanym, tkaninowym dachem, to ikona stylu i pionierskich rozwiązań technicznych. Nowe Audi TT wyznacza trendy stylistyczne i standardy konstrukcji silników oraz podwozia. Prawdziwie rewolucyjnym rozwiązaniem technicznym zastosowanym w tym dwuosobowym, kompaktowym modelu, jest Audi virtual cockpit. Cyfrowa deska rozdzielcza zastępuje analogowe wskaźniki i skupia wszystkie ważne informacje w polu widzenia kierowcy. Należy tu przypomnieć, że Audi virtual cocpit znajdziemy również w nowym Audi Q7. „Audi TT Roadster dostępne jest z dwoma czterocylindrowymi, turbodoładowanymi silnikami do wyboru: jednym TDI i jednym TFSI. Mające moc odpowiednio 135 kW (184 KM) i 169 kW (230 KM) jednostki, oferują znacznie więcej dynamiki niż silniki montowane w poprzedniej wersji tego modelu, a zużywają mniej paliwa.” – opisuje Leszek Kempiński. Ekspozycja Audi to jednak nie tylko premiery. Wystawione zostaną również modele znane już na polskim rynku. Uwagę przykuwa mocne Audi SQ5 z silnikiem 3.0 TDI o mocy 313 KM z platynowo srebrną, pojedynczo obramowaną osłoną chłodnicy Singleframe z poziomymi, podwójnymi listwami stylizowanymi na aluminium, wyrazistymi zderzakami i spojlerem dachowym. O tym, że to prawdziwie sportowy samochód, oprócz napędu, świadczy także zawieszona o 30 mm niżej niż w standardowym Q5 karoseria. Doskonale znane miłośnikom marki z Ingolstadt jest także Audi RS 6 Avant. Ten wyjątkowy samochód to połączenie 412 kW (560 KM) mocy i 700 Nm momentu obrotowego, z ogromnymi walorami użytkowymi. Stylistyka Audi RS 6 Avant jest bardzo sportowa. To efekt użycia wielu stylizowanych na matowe aluminium lub błyszczących elementów ozdobnych, czarnych osłon oraz poszerzonych progów i wnęk kół. Relingi RS na brzegach dachu, dyfuzor i dwie końcówki rur układu wydechowego RS, nadają autu charakteru wyróżniającego ten model wśród innych samochodów. Sportowy charakter prezentuje również Audi TTS z mocnym silnikiem 2.0 TFSI. Model ten osiąga moc 228 kW (310 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Topowy przedstawiciel rodziny TT przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy. Wyposażony jest standardowo w napęd na cztery koła quattro oraz elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride. Uwagę zwraca także Audi A3 Sportback e-tron. To pierwszy w palecie czterech pierścieni model z napędem hybrydowym typu plug-in. Moc systemowa 150 kW (204 KM) i systemowy moment obrotowy 350 Nm są gwarancją sportowych osiągów tego innowacyjnego samochodu. Napęd Audi A3 Sportback e-tron opiera się na koncepcji wydajnej hybrydy równoległej. Zastosowany tu silnik spalinowy to zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Współpracuje ona bezpośrednio z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW i momencie obrotowym 330 Nm. Jednostka elektryczna ma kompaktowe wymiary i jest zintegrowana z innowacyjną, stworzoną na potrzeby właśnie tego modelu, sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów e-S tronic. Oba źródła napędu uzupełniają się. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od startu do ok. 2000 obr./min, a jednostka TFSI w przedziale od 1750 do 4000 obr./min. Dzięki takiemu hybrydowemu napędowi, średnie spalanie A3 Sportback e-tron to zaledwie 1,5 l benzyny na 100 km. Poznań Motor Show 2015 odbędzie się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich w dniach od 10 do 12 kwietnia (9 kwietnia dzień dla prasy). Tradycyjnie stoisko Audi znajduje się w pawilonie 3A MTP, który od kilku już lat w całości zajmowany jest podczas tej imprezy przez marki Grupy Volkswagen. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Premiery na Salonie Samochodowym w Genewie: ŠKODA Superb zwiastuje nową erę ŠKODY Nowa ŠKODA Superb jest kamieniem milowym marki. Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (od 5 do 15 marca 2015), trzecia generacja modelu będzie świętować swoją premierę zaledwie dwa tygodnie po światowym debiucie w Pradze. Flagowa ŠKODA w najnowszej odsłonie to bez wątpienia najlepszy i najbardziej emocjonujący model marki w historii, a jednocześnie samochód oferujący największą ilość miejsca w środku w swoim segmencie. Nowy Superb zawdzięcza to innowacyjnej technologii MQB Grupy Volkswagen. Wprowadzenie na rynek samochodu planowane jest na połowę 2015 roku. Podczas Salonu w Genewie, ŠKODA będzie również świętowała światową premierę ŠKODY Fabia Monte Carlo oraz ŠKODY Octavia RS o mocy 230 KM ze stajni Lac Léman’a. Ponadto producent, dla uczczenia 120 lat historii firmy, zaprezentuje modele serii 'Edition'. Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie ŠKODA podkreśli wysoką dynamikę marki oraz jej siłę. „Nowy Superb zwiastuje początek nowej ery dla ŠKODY”, mówi prezes ŠKODY prof. Winfried Vahland. „Z roku na rok o ŠKODZIE mówi się coraz głośniej, ale to właśnie nasz najnowszy flagowy produkt jest punktem zwrotnym w historii marki i pokazuje, gdzie ŠKODA znajduje się dzisiaj. Dzięki pracy wybitnych projektantów i inżynierów jakości, nasz nowy flagowy produkt jest punktem odniesienia w średniej klasie samochodów. Nowa ŠKODA Superb jest wyraźnym dowodem naszego rozwoju i wskazuje przyszłość marki.” Dzięki wyrazistemu wyglądowi, nowa ŠKODA demonstruje siłę marki. Superb przenosi ekscytujący design projektu VisionC do produkcji seryjnej. Nowa ŠKODA Superb wyznacza również standardy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu oraz oferuje najwięcej miejsca na głowę i nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Ma też największy bagażnik w swoim segmencie. Potęga mocy - nowa ŠKODA Octavia RS 230 Czystych, sportowych emocji dostarczy w Genewie ŠKODA Octavia RS w specjalnym wydaniu 230. Ten wyścigowy projekt ze sportowym wnętrzem i nowoczesną technologią imponuje mocą. Dodatkowe oznaczenie „230” dotyczy liczby koni mechanicznych (230 KM/169 kW) pod maską, dzięki którym przyspieszenie do 100 km/h zajmuje usportowionej ŠKODZIE zaledwie 6,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Te parametry wystarczą, żeby ŠKODA Octavia RS 230 stała się najszybszą produkowaną seryjnie Octavią. Wprowadzenie na rynek tego modelu planowane jest na czerwiec 2015 roku. Sportowy design – nowa ŠKODA Fabia Monte Carlo Swoją światową premierę w Genewie będzie miała także ŠKODA Fabia Monte Carlo - zarówno w wersji hatchback, jak i kombi. Atrakcyjne opakowanie, styl, sportowe wnętrze i szeroki zakres funkcjonalności wystarczą, żeby ŠKODA Fabia Monte Carlo stała się jednym z najbardziej ekscytujących pojazdów w swojej klasie. Najważniejsze cechy, wyróżniające ŠKODĘ Fabia Monte Carlo to czarne 16- lub 17-calowe felgi aluminiowe, opcjonalne sportowe zawieszenie, czarne elementy na zewnątrz, przyciemnione tylne szyby i szkło panoramicznego dachu. Wnętrze oferuje między innymi: skórzaną, sportową kierownicę trójramienną, czarne akcenty wykończenia oraz sportowe fotele. Nowy model wyjdzie naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu Klientów na personalizację własnych samochodów. ŠKODA obchodzi dwie rocznice z fantastyczną edycją specjalną ŠKODA po raz pierwszy w Genewie zaprezentuje również specjalne modele Fabii, Rapida, Octavii i Yeti w wydaniu Edition. Okazja jest podwójna: pod koniec grudnia 2015 firma będzie obchodziła swoje 120 urodziny, a ten rok to także 110-lecie opracowania pierwszego samochodu przez L&K Automotive w zakładach Mladá Boleslav. Samochody w wersji Edition są wyposażone w lusterka boczne w kolorze nadwozia, dwukolorowe felgi, przednie światła przeciwmgielne, przyciemnioną tylną szybę i tylne szyby boczne. Wewnątrz znalazły się: skórzana, trójramienna kierownica, wykończone skórą dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego, detale ze szczotkowanego aluminium oraz tekstylne dywaniki przeszyte szarym szwem. ŠKODA na 85. Międzynarodowym Salonie Samochodowym 2015 w Genewie: › Stoisko ŠKODY: PALEXPO GENEVA, HALL 2, STOISKO 2160 › Powierzchnia: 1 267 m2 na dwóch poziomach › Konferencja prasowa ŠKODY: 03.03.2015, 10:10 › Liczba pojazdów ŠKODA wystawionych w pierwszym dniu prasowym: 7 › Liczba pojazdów wystawionych na drugim dniu prasowym i w dniu publicznym: 14 (5x Superb, 1x Octavia Scout, 1x Octavia Combi RS, 1x Octavia Combi G-TEC, 1x Yeti Outdoor Edition, 1x Yeti Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Monte Carlo, 1x Rapid Spaceback Edition, 1x Fabia Monte Carlo, 1x Fabia Combi Edition) › Dni prasowe: 03.03. – 04.03.2015 › Dni publiczne: 05.03. – 15.03.2015 Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. 80 lat od premiery SKODY Rapid Nazwa Rapid pojawiła się po raz pierwszy w historii marki ŠKODA, przed 80 laty, w roku modelowym 1934. Nowy samochód nosił wewnątrzzakładowe oznaczenie Typ 421 i powstał jako większa i bardziej komfortowa alternatywa modeli 420 Popular (Typ 418) oraz 420 Standard (Typ 420). Konstrukcja wyróżniała się podwoziem o wydłużonym rozstawie osi i powiększonym do 1,2 litra silnikiem dolnozaworowym. Nowy model zaprezentowano oficjalnie 7 kwietnia 1934 roku na praskim salonie samochodowym, od razu z trzema rodzajami nadwozia do wyboru: dwudrzwiowym tudorem, czterodrzwiowym sedanem oraz półkabrioletem. Zaledwie miesiąc później, po zbudowaniu 80 egzemplarzy aut w pierwotnej kompletacji, rozpoczęto produkcję drugiej, istotnie zmodernizowanej serii. Ramę centralną z prostokątnym nośnikiem głównym zastąpiono znacznie wytrzymalszą jej ewolucją – z nośnikiem o przekroju okrągłym. Listę zmian dopełniały niezależne zawieszenie kół przednich, układ centralnego smarowania podwozia, skrócony o 110 mm rozstaw osi i ulepszony system zasilania silnika. Przez rok do nabywców trafiło czterysta egzemplarzy pojazdów, budowanych łącznie w trzech, różniących się drobiazgami, seriach. Czerwiec roku 1935 przyniósł ze sobą zmiany stylistyki nadwozia Rapida, utrzymane w duchu mniejszego modelu Popular. Rapid II (Typ 901) otrzymał podwozie o – dla odmiany – zwiększonym rozstawie osi, wyposażone w hydrauliczne hamulce ATE-Lockheed. Powiększony, 1,4-litrowy silnik dysponował mocą 31KM (wobec wcześniejszych 26KM), wzbogacając się o pompę wody i rozbudowany układ wydechowy. W październiku 1935 ofertę karoserii Rapida rozszerzono o atrakcyjną odmianę roadster. W sezonie 1936 ponownie wydłużono rozstaw osi pojazdu, jednostkę napędową zawieszono na nowoczesnych, gumowych blokach, proponując równocześnie kolejną wersję nadwoziową – czteromiejscowy kabriolet ze stałymi ramami bocznych okien. Wprowadzono także odmiany użytkowe modelu, a w większości nadwozi – dostęp do bagażnika z zewnątrz pojazdu. Systematycznie rosnącą liczbę Klientów przyciągały takie nowoczesne elementy wyposażenia, jak wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i poziomu paliwa czy opcjonalna, elektromagnetyczna, czterostopniowa przekładnia firmy Cotal. Standardowa przekładnia manualna Rapidów posiadała trzy przełożenia. Zaledwie 97 dni sezonu 1936 wystarczyły, by Břetislav Jan Procházka wraz z Jindřichem Kubiasem odbyli podróż dookoła świata, z której powrócili 31 lipca, zastając owacyjnie powitania w Pilznie, a następnie w Pradze. W tym samym roku, inny Rapid, z czterema podróżnikami na pokładzie, dotarł z Pragi za północne koło podbiegunowe. Kolejny egzemplarz modelu, tym razem należący do małżeństwa Škulinów, towarzyszył im wiernie w ekspedycji poprzez cały kontynent afrykański. W październiku 1937 roku zaprezentowano trzecią generację modelu Rapid. Rapid III (Typ 914) otrzymał zmodernizowaną, poszerzoną o 40 mm karoserię, wierną najnowszemu trendowi stylistycznemu marki. Rosła produkcja i popularność modelu – przez rok 1937 fabrykę opuściło rekordowe 2097 egzemplarzy modelu. Dotychczasową lukę pomiędzy komfortowym Rapidem a luksusowym Superbem zdecydowano się wypełnić kolejnym modelem – była nim ŠKODA Favorit. Jesienią 1938 roku ofertę modelu Rapid III wzmocniono nowoczesną, górnozaworową jednostką OHV (1558 ccm, Typ 922) o mocy 42KM. Ostatnie zmiany stylizacji nadwozia wprowadzono latem 1939 roku, dodając do oferty kolejną wersję nadwoziową – czterodrzwiowego, reprezentacyjnego sedana z sześcioma oknami bocznymi. W latach 1940-42 większość z wyprodukowanych w tym czasie egzemplarzy modelu (ponad 900 sztuk) trafiło do służby w wojsku bądź służbie zdrowia. Produkcja Rapidów wygasła w roku 1942. Jedynie epizodem, powielonym w ilości kilkudziesięciu egzemplarzy, stał się Rapid Typ 953 napędzany 6 - cylindrowym silnikiem OHV o pojemności 2,2 litra i mocy 60KM. Opracowany jeszcze w roku 1941 powstawał ostatecznie w latach 1945-47, trafiając głownie do służby w przedsiębiorstwach państwowych. Ponownie do nazwy Rapid powrócono w latach 1981-90. Początkowo (1981-84) wykorzystywano ją do oznaczania eksportowych wersji modelu Garde, by następnie stosować ją jako główne handlowe oznaczenie Typu 743. Od roku 2012 stosowana jest ponownie, jako nazwa popularnego modelu pozycjonowanego pomiędzy Fabią a Octavią. Dane techniczne samochodu Škoda 420 Rapid, 1934 (Rapid OHV, Typ 922, 1938) silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd dolnozaworowy SV (górnozaworowy OHV), chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z przodu, napęd kół tylnych średnica cylindra: 65 mm (72 mm), skok tłoka: 90 mm (96 mm), objętość skokowa 1194 ccm (1558 ccm) zasilanie: gaźnik Solex (alternatywnie Zenith) moc maksymalna: 26 KM przy 2800 obr/min. (42 KM przy 3500 obr/min.) Instalacja elektryczna: o napięciu 6V, prądnica Scintilla (alternatywnie Bosch) układ smarowania: ciśnieniowy układ skrzynia przekładniowa: trzystopniowa, mechaniczna, synchronizacja 2. i 3. przełożenia, umieszczona za silnikiem (w produkowanej w tych latach serii Popular – skrzynia umieszczona przy przekładni głównej) układ hamulcowy: na wszystkich kołach hamulce bębnowe, jednoobwodowe sterowanie mechanicznie (hydraulicznie) ciekawostka: : w latach 1938-41 powstało 110 egzemplarzy „autostradowych” Rapidów z aerodynamicznymi nadwoziami, dwa egzemplarze z nich trafiły w sierpniu roku 1939 do odbiorców w Polsce nadwozie: konstrukcji mieszanej, drewniany szkielet, panele poszycia stalowe, różne wykonania: tudor, sedan, półkabriolet, (dodatkowo kabriolet ze stałymi ramami bocznych okien, tudor aerodynamiczny, wersje użytkowe) wymiary nadwozia (sedan): długość 3800 mm, szerokość 1460 mm, wysokość 1550 mm, rozstaw osi 2560 mm (długość 4250 mm, szerokość 1580 mm, wysokość 1550 mm, rozstaw osi 2650 mm) nadwozie: samonośne, zamknięte, całkowicie stalowe, pięciodrzwiowe typu hatchback masa własna: 880kg (1100kg) podwozie: centralna rama nośna o przekroju prostokątnym (okrągłym) rozwidlona z przodu pod silnik, z poprzeczkami nośnymi nadwozia zawieszenie: przednie – oś sztywna, dwa resory wzdłużne (niezależne, wahacze trójkątne, jeden resor poprzeczny), tylne – półosie pędne wahliwe, jeden resor czas ogumienie: 140x40 (5,75x16) prędkość maksymalna: 90 km/h (110 km/h) średnie zużycie paliwa: 8,5 l/100 km (10 l/100 km) pojemność zbiornika paliwa: 25 l (40 l), zbiornik umieszczony w komorze silnika ilość zbudowanych egzemplarzy: 400 sztuk w czterech seriach w latach 1934-35 (1804 egzemplarze w latach 1938-47), wszystkich odmian modelu Rapid z lat 1934-47 – 6841 sztuk Autor: Tomasz Orlik, wrzesień 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Firestone

    Maj 2014 - premiery

    foto: pointgames.net źródło: gry-online.pl więcej: Gry maja 2014 - najciekawsze premiery i konkurs! | GRY-Online.pl
  5. 80 lat od premiery SKODY Superb Superb pojawił się w dziejach marki dokładnie przed 80 laty, w celu podobnym jak współcześnie – zwieńczenia oferty modelowej. Samochód miał emanować luksusem i prestiżem – jednak nie na miarę wcześniejszych modeli 25/100 (licencja Hispano-Suiza), czy skonstruowanego samodzielnie 860 - lecz czynić to adekwatnie do globalnie niełatwego pod względem ekonomicznym początku lat 30. XX wieku. Oznaczało to mniej więcej tyle, że samochód luksusowy mógł stać się pojazdem seryjnym, w dużej mierze spójnym konstrukcyjnie z popularniejszymi modelami klas niższych. Zaprezentowany w 1934 roku Superb (początkowo noszący dodatkowe oznaczenie liczbowe 640) posiadał zatem centralną rurę nośną, wahliwe półosie napędzające koła tylne, wzdłużnie umieszczony rzędowy silnik, nadwozie konstrukcji mieszanej czy zunifikowaną przekładnię kierowniczą. Jak przystało na reprezentowaną klasę, otrzymał pakiet dodatkowych, nowoczesnych rozwiązań, niedostępnych bądź osiągalnych wyłącznie za dopłatą w modelach niższych segmentów. W jego skład wchodziły m.in. 12-voltowa instalacja elektryczna, układ chłodzenia silnika z wymuszonym obiegiem cieczy, hydrauliczne hamulce wszystkich kół, czterostopniowa przekładnia i przednie zawieszenie oparte o układ podwójnych wahaczy dla każdej ze stron. 640 Superb był dostępny w odmianach 6-miejscowej limuzyny (także z miękkim zwijanym fragmentem dachu i przegrodą oddzielającą kierowcę), dwu- bądź czterodrzwiowego sedana oferującego cztery miejsca, kabrioletu i sanitarki. Rzędowy, sześciocylindrowy silnik wywodził się wprost z rodziny jednostek napędowych pojazdów ciężarowych serii 206, ale odznaczał się ponadprzeciętną trwałością i łatwością obsługi. Standardowy Superb kosztował 61 900 koron, wobec minimum 80 000 koron żądanych za daleko mniej nowoczesnego poprzednika (model 645), i 127 000 – za limuzynę 860 bez żadnego z dodatków. Korzyści płynące z modyfikacji były zatem wymierne. W roku 1936 fabryka przedstawiła Superba II (Typ 902), różniącego się, prócz bardziej finezyjnej osłony chłodnicy, głównie silnikiem powiększonym z 2492 ccm do 2703 ccm (60 KM), a ostatecznie 2914 ccm (63 KM). Głównym powodem tych zmian były rosnące masy nadwozi specjalnych, przygotowywanych przez zewnętrzne firmy karoseryjne w oparciu o podwozia ŠKODY. Kolejne ulepszenia wprowadzono już w sezonie 1937, w modelu oznaczonym jako Typ 913. Prócz szeregu mechanicznych modyfikacji, pojazd otrzymał nowoczesną stylizację nadwozia, zgodną ze zmodernizowanym modelem Popular OHV i całkowicie nowym – Favorit. Częściowo zintegrowane z błotnikami reflektory i osłona chłodnicy uformowana „w strzałkę” stały się znakiem rozpoznawczym marki. W ofercie nadwozi modelu pojawiły się także wykonania użytkowe. Typ 913 prezentowano z dumą m.in. na Targach Poznańskich 1937. U schyłku 1938 roku zaprezentowano kolejną modyfikację flagowej limuzyny marki – Typ 924, z charakterystyczną, walcową osłoną chłodnicy i górnozaworowym silnikiem OHV. Zaprojektowany od podstaw, sześciocylindrowy silnik, o objętości 3137 ccm, odżegnywał się zdecydowanie od użytkowych korzeni poprzednika, wykorzystując innowacyjne, wymienne tuleje cylindrów. W oparciu o tę odmianę, sezon później, przedstawiono modyfikację oznaczoną jako Typ 919 – napędzaną doskonałym, widlastym silnikiem ośmiocylindrowym. Superb osiągnął już status uznawanego pojazdu w segmencie limuzyn klasy wyższej, tym razem przypuszczając atak na najbardziej elitarne jego rejony. Produkcję Typu 924 przerwały, w roku 1941, działania wojenne i nowe zadania dla fabryki przydzielone przez okupanta. Odrodzenie nazwy nastąpiło w roku 1947, na praskim salonie samochodowym, w postaci oszałamiającego kabrioletu zaprojektowanego przez pracownię Sodomka. W tym samym roku odnowiono produkcję przedwojennego Typu 924, jednak już nie w fabryce macierzystej, a – w świeżo wcielonej w struktury marki – filii w Kvasinach. Do października 1949 roku zbudowano tam ponad 160 egzemplarzy tych pojazdów, oznaczanych jako Superb 3000. Już nieco wcześniej, równolegle, rozpoczęto montaż całkowicie nowych, pontonowych nadwozi, wzorowanych nieco na radzieckich samochodach ZIS-110 – pojazdów tych powstało zaledwie niewiele ponad 40 sztuk i są dzisiaj powszechnie pomijane przez liczne źródła. Oficjalnie, produkcję „historycznych” Superbów zakończono jesienią 1949 roku, z całą pewnością jednak egzemplarze zamówione przez czechosłowackie MSW, wykańczano jeszcze w roku następnym. Nazwa Superb powróciła w historii marki ponownie w roku 2001. Zgodnie z tradycją także tym razem oznaczała najbardziej reprezentacyjny model marki. Jak dotąd doczekaliśmy się dwóch generacji koncernowych Superbów: Typ 3U (2001-2008) i 3T (od 2008). W trzeciej, powoli zapowiadanej, historyczna nazwa z pewnością pozostanie – dopisując kolejne rozdziały do tej opowieści… Dane techniczne samochodu ŠKODA 640 Superb, 1934-36 (Superb 4000, 1939-41) silnik: trzędowy, sześciocylindrowy, (widlasty, ośmiocylindrowy), rozrząd dolnozaworowy SV (górnozaworowy OHV), wał korbowy podparty w ośmiu (w pięciu) punktach, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, umieszczony wzdłużnie z przodu, napęd kół tylnych średnica cylindra: : 72 mm (84 mm), skok tłoka: 102 mm (90 mm), objętość skokowa 2492 ccm (3990 ccm) zasilanie: gaźnik Solex (alternatywnie Zenith) moc maksymalna: 55 KM przy 3500 obr./min (96 KM przy 3500 obr./min) instalacja elektryczna: o napięciu 12V, prądnica Scintilla (alternatywnie Bosch) układ smarowania: ciśnieniowy skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, mechaniczna, synchronizacja 3. i 4. przełożenia (trójstopniowa z nadbiegiem) układ hamulcowy: na wszystkich kołach bębnowe, jednoobwodowe ciekawostka: wał napędowy biegnący wewnątrz centralnej rury nośnej podwozia, łączącej skrzynię biegów z mechanizmem różnicowym, najwyższe przełożenie umożliwiające jazdę z prędkością od 8 km/h do maksymalnej nadwozie: konstrukcji mieszanej, drewniany szkielet, panele poszycia stalowe, różne wykonania: sedan, limuzyna, kabriolet, sanitarka (wyłącznie limuzyna) wymiary nadwozia: długość 5500 mm, szerokość 1700 mm, wysokość 1700 mm, rozstaw osi 3300 mm (długość 5700 mm, szerokość 1800 mm, wysokość 1750 mm, rozstaw osi 3400 mm) masa własna: 1600-2200 kg (2180 kg) podwozie: : rurowa rama nośna rozwidlona z przodu pod silnik, z poprzeczkami nośnymi nadwozia zawieszenie: przednie – podwójne wahacze trójkątne, resor poprzeczny, tylne – półosie pędne wahliwe, dwa resory oguemienie: 5,50x18, następnie 6,00x18 oraz 6,50x16 (7,50x16) prędkość maksymalna: 110 km/h (do 135 km/h) średnie zużycie paliwa: 14 do 17 l/100 km (20 do 24 l/100 km) ilość zbudowanych egzemplarzy: 201 sztuk (12-14 sztuk), wszystkich odmian modelu Superb z lat 1934-49 – około 930 sztuk (bez odmian wojskowych) Autor: Tomasz Orlik, lipiec 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Światowe premiery Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo VW Polo fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Polo BlueMotion, Polo Blue GT i CrossPolo w najlepszej formie Nowa efektywność TSI: Polo BlueMotion po raz pierwszy także z silnikiem benzynowym (4,1 l/100 km) Więcej charakteru: Polo BlueGT z mocą 150 KM, udoskonalony CrossPolo Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo: 1. Najoszczędniejsze na świecie pięcioosobowe auto z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion zużywa tylko 4,1 l/100 km. 2. Najoszczędniejsze na świecie pięcioosobowe auto z silnikiem wysokoprężnym: nowe Polo TDI BlueMotion zużywa tylko 3,1 l/100 km. 3. Polo TDI BlueMotion z zasięgiem 1400 km. 4. Polo BlueGT z systemem odłączania cylindrów dysponuje mocą większą o 10 KM (110 kW/150 KM). 5. CrossPolo z nowymi kolorami, elementami wyposażenia i materiałami we wnętrzu. 6. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego wyraźnie poprawia osiągi i komfort. 7. Debiut zawieszenia Sport Select z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami (niedostępne dla Polo BlueMotion i CrossPolo). 8. Polo wprowadza najnowocześniejsze rozwiązania do swojej klasy: seryjny hamulec multikolizyjny, opcjonalny system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście. 9. Systemy Infotainment z ekranem dotykowym i całkowicie nową koncepcją; pierwszy Volkswagen z systemem MirrorLink. 10. Nowy pakiet R-Line pozwala zindywidualizować Polo Comfortline i Polo Highline. Poznań, 04 marca 2014 r. – W styczniu Volkswagen zaprezentował udoskonaloną generację Polo. Przede wszystkim nowe silniki spełniające normę EU 6 oraz, również nowe, systemy Infotainment i wspomagające kierowcę stanowią ogromny skok naprzód. Wartości spalania udało się obniżyć nawet o 21 procent, a systemy Infotainment i wspomagające wprowadzają do segmentu Polo poziom technologiczny spotykany dotychczas w znacznie większych samochodach. Zaledwie miesiąc po debiucie klasycznych wersji wyposażenia Polo – Trendline, Comfortline i Highline, pojawiają się jako światowe premiery na Genewskim Salonie Samochodowym samodzielne modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo. Volkswagen prezentuje także nowe pakiety R-Line Exterieur i Interieur dla Polo. Poniżej najważniejsze informacje o nowych modelach: Polo BlueMotion. Dotychczas Polo BlueMotion – jeden z najoszczędniejszych pięcioosobowych samochodów osobowych na świecie – był dostępny wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W tym roku ten trendsetter w dziedzinie efektywności pojawi się także jako Polo TSI BlueMotion (70 kW/95 KM) z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem. Volkswagen zastosuje w nim po raz pierwszy nową, trzycylindrową jednostkę napędową. Ze średnim zużyciem paliwa 4,1 l/100 km Polo TSI BlueMotion pobija nowy rekord w swojej klasie wśród samochodów benzynowych. Rekord wśród pięcioosobowych samochodów osobowych z silnikiem wysokoprężnym należy do Polo TDI BlueMotion. Trzycylindrowa jednostka o mocy 55 kW/75 KM zużywa zaledwie 3,1 l/100 km. Polo BlueGT. Dzięki zastosowanej przez Volkswagena funkcji odłączania cylindrów (ACT / system aktywnego zarządzania pracą cylindrów), Polo BlueGT oferuje doskonałą dynamikę przy maksymalnej efektywności. Nowa wersja Polo BlueGT rozwija teraz moc 110 kW/150 KM zamiast 103 kW/140 KM, jak wcześniejsza wersja. CrossPolo. Wersja ta skierowana jest do wszystkich tych klientów, którzy cenią zindywidualizowany wygląd offroad. CrossPolo oferowane jest wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Model z 2014 roku charakteryzują nowe kolory, nowe materiały tapicerki, nowe obręcze kół i nowe, przyciemnione światła tylne. Pakiety R-Line dla Polo. Dodatkową dynamikę oferuje pakiet R-Line. Jest on dostępny dla Polo Comfortline i Polo Highline. Oferowane elementy R-Line, zarówno zewnętrzne, jak i do wnętrza, na przykład zderzaki, sportowe fotele i kierownice, zostały dostosowane do zmodyfikowanej wersji Polo. Efektywność, komfort i bezpieczeństwo na nowym poziomie. Wszystkie nowe Polo, zatem także modele Polo TSI BlueMotion, Polo TDI BlueMotion, Polo BlueGT i CrossPolo, oferują niespotykane w tej klasie spektrum technologii napędowych poprawiających komfort i bezpieczeństwo. Nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego poprawia prowadzenie auta na zakrętach. Jako opcja dostępne jest nowe zawieszenie Sport Select, które dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom, po wciśnięciu przycisku pozwala wybrać jedną z dwóch charakterystyk dostrojenia (niedostępne dla Polo BlueMotion i CrossPolo). Równocześnie do oferty Polo zostały włączone systemy wspomagające kierowcę, takie jak seryjny hamulec multikolizyjny (po kolizji automatycznie inicjuje hamowanie) oraz – jako wyposażenie dodatkowe – system rozpoznający zmęczenie kierowcy, system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście oraz automatyczny tempomat ACC. Opcjonalna kamera cofania Rear Assist pozwala obserwować otoczenie za samochodem. Nowy jest również system regulacji klimatyzacji. Nowoczesne systemy Infotainment. Również systemy Infotaiment opierają się teraz na nowej koncepcji. Dzielą się one na trzy systemy radiowe z CD (Composition Touch, Composition Colour, Composition Media) oraz system radiowo-nawigacyjny z CD (Discover Media). Urządzenia te, w zależności od wersji, oferują takie funkcje, jak Audio Streaming z Bluetooth (zależnie od smartfonu – z opcją wyświetlania okładek płyt i sterowaniem przy użyciu ekranu dotykowego), czujniki zbliżeniowe (wyświetlanie kolejnych detali menu po zbliżeniu ręki), zoom map w trybie nawigacji przy użyciu dwóch palców (jak w smartfonie) oraz podłączenie telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodowej (przez złącze indukcyjne). Wszystkie systemy mogą być uzupełnione o funkcję cyfrowego odbioru radiowego DAB+. Ponadto system MirrorLink™ pozwala korzystać ze specjalnych aplikacji na smartfon przy użyciu ekranu dotykowego. Nowe Polo BlueMotion jako TSI i TDI Światowa premiera 1.0 TSI o mocy 95 KM. Po raz pierwszy dostępny jest model Volkswagena BlueMotion z silnikiem benzynowym: nowe Polo TSI BlueMotion. Jednostka napędowa – 1,0-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, jest skonstruowany całkowicie od nowa. Ten trzycylindrowy silnik rozwija moc 70 kW/95 KM. Polo TSI BlueMotion ze zużyciem paliwa 4,1 l/100 km i emisją CO2 na poziomie 94 g/km ustanawia nowy rekord wśród pięcioosobowych aut benzynowych. Nowy TDI BlueMotion. Rekordowymi wartościami może pochwalić się także Polo TDI BlueMotion. Jego silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, rozwijający moc 55 kW/75 KM, zużywa zaledwie 3,1 l/100 km (emisja CO2 82 g/km). Jest to zatem najoszczędniejszy pięciomiejscowy samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym na świecie. W porównaniu z i tak już ekstremalnie efektywnym poprzednikiem, 1,2-litrowym silnikiem trzycylindrowym, nowy silnik w Polo jest o 0,2 l/100 km oszczędniejszy. Teoretyczny zasięg Polo TDI BlueMotion na 45-litrowym zbiorniku i z manualną przekładnią pięciobiegową wynosi 1400 kilometrów. Mniejszy opór aerodynamiczny i opór toczenia. Zmodyfikowany spód nadwozia, dopracowana osłona chłodnicy oraz zmiany pod kątem aerodynamiki wprowadzone do tylnego i przedniego spojlera obniżyły opór powietrza wersji BlueMotion. Opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia również przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa. Ekologiczne właściwości Polo TSI BlueMotion i TDI BlueMotion podkreśla między innymi przygotowany specjalnie dla tych modeli lakier metaliczny w kolorze niebieskim Clearwater. Również dla obu modeli Polo BlueMotion zastrzeżone są nowe, 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Buenos Aires. Charakterystyczna tkanina tapicerki siedzeń, chromowane elementy dekoracyjne i obszyte skórą kierownica i osłona dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego dbają o wyjątkową atmosferę we wnętrzu BlueMotion. Nowe Polo BlueGT 10 KM więcej przy takim samym zużyciu paliwa. Polo BlueGT stanowi fascynujące połączenie sportowych cech i efektywności. Jego silnik TSI o pojemności 1,4 litra rozwija moc 110 kW/150 KM (przedtem 103 kW/140 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od 1500 obr./min. Moc jest przenoszona na przednią oś przez 6-biegową przekładnię manualną lub opcjonalną, 7-biegową DSG. W przypadku manualnej skrzyni biegów, Polo BlueGT zużywa średnio 4,8 l/100 km (emisja CO2 110 g/km). W połączeniu z 7-biegową DSG zużycie paliwa spada do 4,7 l/100 km (108 g/km CO2). Przy takiej efektywności udało się zwiększyć prędkość maksymalną o 10 km/h do 220 km/h. Dwa z czterech odłączone. Doskonałą funkcją techniczną silnika BlueGT jest system aktywnego zarządzania pracą cylindrów, zwany w skrócie ACT. Volkswagen wraz z tą funkcją wprowadził do małych samochodów technologię poprawiającą efektywność, znaną wcześniej z dużych, ośmio- lub dwunastocylindrowych silników. Tymczasowe odłączenie drugiego i trzeciego cylindra przy niskich i średnich obciążeniach, obniża zużycie paliwa w znormalizowanym cyklu europejskim o 0,3 l/100 km. Przy jeździe ze stałą prędkością daje to oszczędność paliwa na poziomie nawet 1,0 l/100 km. Nadwozie obniżone o 15 mm. Nowe Polo BlueGT zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz posiada charakterystyczne cechy. Na zewnątrz są to między innymi nowe, przyciemnione tylne światła, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, spojler dachowy, zmodyfikowane zderzaki (z tyłu z dyfuzorem), specjalne progi oraz obniżone o 15 mm nadwozie. We wnętrzu można znaleźć takie elementy, jak rozszerzone funkcje komputera pokładowego (informacja o ACT), tempomat i sportowe przednie fotele. Nowe CrossPolo Polo do miejskiej dżungli. Kontrastowa, srebrna osłona podwozia w przednim i tylnym zderzaku oraz czarne osłony na nadkolach, progach i drzwiach nadają nowemu CrossPolo typowy dla niego, terenowy charakter. Obudowy lusterek oraz relingi dachowe, utrzymane w srebrnym kolorze niezależnie od koloru nadwozia, wprowadzają interesujące akcenty. Ofertę wyposażenia uzupełniają teraz dwa nowe, metaliczne lakiery (pomarańczowy Honey i beżowy Titanium) oraz nowe, 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Canyon. Także ten model ma przyciemnione tylne światła, które otrzymały nową formę. Wszystko, co trzeba. Seryjne sportowe fotele pokryte są ekskluzywnymi, zaprojektowanymi specjalnie dla tego Polo tkaninami. Do wyposażenia CrossPolo należą także reflektory H7 (opcjonalnie: bi-ksenonowe) i światła przeciwmgłowe. Nowa kierownica oraz dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego obszyte są skórą. Kontrastowe szwy stwarzają wrażenie ekskluzywności w dwukolorowym wnętrzu, podobnie jak nowy wyświetlacz wielofunkcyjny w kształcie tuby oraz aplikacje z matowego chromu. W Europie można zamawiać CrossPolo z trzema silnikami benzynowymi i trzema wysokoprężnymi o spektrum mocy od 55 kW/75 KM do 81 kW/110 KM. W Niemczech są to dwie jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne, ponieważ tam spektrum mocy rozpoczyna się od 66 kW/90 KM. Jesienią pojawi się kolejny silnik TSI. Wszystkie silniki posiadają system Start-Stop oraz tryb rekuperacji i spełniają normę emisji spalin EU 6. Pakiety R-Line dla Polo Mocne akcenty. Dla Polo Comfortline i Polo Highline Volkswagen R GmbH stworzył w ramach pakietu R-Line nowy zestaw elementów wyposażenia zewnętrznego i wnętrza. Nowością w programie są 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Salvador, czyli łącznie dla Polo oferowanych jest pięć typów obręczy ze stopu metali lekkich R-Line (2 x 16-calowe i 3 x 17-calowe). R-Line Exterieur. Jak już wspomniano, pakiety R-Line zostały skonfigurowane na nowo. Styliści opracowali dla Polo nową, czarną, z połyskiem osłonę chłodnicy z logo R-Line, nową dolną osłonę wlotu powietrza, również czarną z połyskiem, jak osłona chłodnicy. Obręcze ze stopu metali lekkich Salvador są także nowym elementem w pakiecie wyposażenia zewnętrznego. Kolejne elementy tego pakietu to: zderzaki w stylistyce R-Line (z przodu z wbudowanymi reflektorami przeciwmgłowymi z funkcją doświetlania zakrętów), nakładki poszerzające progi, dyfuzor R-Line z tyłu, specjalny spojler dachowy i chromowane końcówki rur wydechowych (o ile są widoczne – w zależności od wariantu silnika). R-Line Interieur. Pakiet wyposażenia wnętrza został zmodyfikowany w jeszcze większym stopniu. Volkswagen R GmbH zmienił wygląd sportowych foteli z tapicerką R-Line z tkaniny Race/San Remo (opcjonalnie skóra/Alcantara), z logo R-Line, zmodyfikował multifunkcyjną kierownicę sportową, „mały pakiet elementów skórzanych” (dźwignia zmiany biegów i hamulca ręcznego) oraz dywaniki. We wszystkich tych elementach zastosowane zostały kontrastowe szwy w kolorze szarym Kristall. Z poprzedniej wersji pakietu przejęta została czarna podsufitka, czarne panele lub obramowania na konsoli środkowej i przy wlotach wentylacji, listwy progowe R-Line oraz nakładki na pedały ze stali nierdzewnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Polskie premiery na polskich Targach Motor Show 2014! Wśród 200 tegorocznych wystawców Targów Motor Show pojawią się tacy, którzy po raz pierwszy w Polsce zaprezentują swoje modele szerokiej publiczności. Swoją wizytę na targach można rozpocząć od tych najbardziej ekskluzywnych, a więc Maserati, Porsche oraz Rolls-Royce. MASERATI Firma Chodzeń Spółka Jawna wyłączny importer marki Maserati pokaże na tegorocznych targach trzy modele Quattroporte, Ghibli oraz GrandTurismo. Dla modelu Ghibli w wersji Diesel będzie to polska premiera. Maserati Ghibli łączy sportowy charakter z przestronnością komfortowej limuzyny. Samochód jest oferowany z dwoma silnikami bi-turbo benzynowymi V6 o pojemności 3,0l o mocy 330 KM i 410 KM lub z najnowszym napędem na cztery koła (Q4) w wersji z silnikiem 410 KM. Ghibli wyposażony w silnik Diesla -3,0l V6 turbo-diesel osiąga 275 KM przy 600 Nm momentu obrotowego. Ghibli z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 6,3 sekundy. Zużycie NEDC wynosi 5,9 litra na 100 km, przy emisji 158 g/km CO2. Wersja ta dostępna jest już od 330 000 PLN. Warto dodać, że Maserati Ghibli otrzymało 5* w teście zderzeniowym uzyskując tytuł TOP SAFETY PICK w USA, oraz w testach przeprowadzonych przez Euro NCAP uzyskało 5*, jest to nie tylko najwyższa możliwa ocena, ale również najlepszy wynik w tej klasie. PORSCHE Nazwa w języku indonezyjskim oznacza tygrysa. I Macan naprawdę zasługuje na swoją nazwę: silny i gotowy do skoku w każdej chwili, a jednocześnie lekki i wytrwały w terenie. Sportowy napęd na wszystkie koła jest ostatecznie wynalazkiem Porsche, zaprojektowany i wdrożony po raz pierwszy przez Ferdynanda Porsche w 1900 roku w samochodzie wyścigowym Lohner-Porsche z czterema silnikami elektrycznymi zespolonymi z piastami kół. W 1947 roku Porsche opracował Typ 360, lepiej znany jako samochód wyścigowy Cisitalia Grand Prix. Samochód stał się prawdziwą legendą automobilizmu, nie tylko z powodu 12-cylindrowego silnika z turbodoładowaniem o niezwykle lekkiej konstrukcji, ale również dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła. Konstrukcja opierała się na założeniu, że moc napędową na zakrętach lub na drogach o niskim współczynniku tarcia można przekształcić w siłę napędową w pełniejszy i bardziej niezawodny sposób. Sportowe DNA Macan, podobnie jak w przypadku wszystkich samochodów Porsche, jest również natychmiast rozpoznawalne w stylistyce. Ten samochód sportowo-użytkowy ma bezkonkurencyjnie spłaszczony i szeroki profil na drodze. Zachodząca na boki maska i łagodnie opadająca linia dachu podkreślają ogólne wrażenie sportowej elegancji i potężnej dynamiki. Wiele elementów designu zostało zaczerpniętych z innych samochodów sportowych Porsche i uwydatnionych dla Macan, aby na pierwszy rzut oka można było zobaczyć, że ​​Porsche Macan zwiastuje pierwszy samochód sportowy w segmencie kompaktowych SUV-ów. ROLLS-ROYCE Rolls-Royce Motor Cars Warszawa w tegorocznej edycji Motor Show zapewni imponujący przegląd gamy samochodów swojej marki. Wraith, oszałamiający Grand Tourer dla koneserów, zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności właśnie na Motor Show w Poznaniu. Zobaczyć będzie można również model Ghost EWB - biznesową limuzynę najwyższej klasy z dwukolorowym malowaniem nadwozia (Midnight Sapphire/Cassiopeia Silver), podkreślającym nieograniczone możliwości indywidualizacji dostępne w samochodach Rolls-Royce. Nie zabraknie także flagowego Phantoma, reprezentowanego przez model Coupe. Piotr Fus, Importer marki ROLLS ROYCE w Polsce powiedział: Po bardzo pozytywnych opiniach naszych gości i klientów z Poznań Motor Show w zeszłym roku, niecierpliwie czekamy na nasz tegoroczny powrót z rozszerzoną ekspozycją na tę niewątpliwie najważniejszą imprezę motoryzacyjną w kraju. Źródło: MTP
  8. źródło: gry-online.pl więcej: Gry grudnia 2013 - najciekawsze premiery i konkurs! | GRY-Online.pl
  9. więcej -> Odliczanie do premiery nowego Qashqaia | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Lykan Hypersport - arabskie superauto coraz bliżej premiery Niezła pokraka Ale bardzo niszowe superauta tak zwykle wyglądają
  11. Premiery SKODY na targach we Frankfurcie ŠKODA nie zwalnia tempa ofensywy. Już podczas najbliższego International Motor Show we Frankfurcie nad Menem, czeski producent zaprezentuje nowych kandydatów na hit: młodzieńczego, kompaktowego Rapida Spaceback i gruntownie odnowione Yeti, które od teraz będzie występowało w dwóch wersjach. ŠKODA Rapid Spaceback wchodzi na bardzo konkurencyjny i obszerny rynek kompaktowych hatchbacków. „To kamień milowy w historii ŠKODY” – podkreśla dr Frank Welsch, członek Zarządu ds. rozwoju technicznego ŠKODY – „Po raz pierwszy jesteśmy obecni w tym najbardziej wymagającym w Europie segmencie”. Tak jak i inne liderujące w swoich klasach modele marki, tak i ten hatchback prezentuje nowy wymiar przestronności: pasażerowie tylnej kanapy mają do dyspozycji rekordową ilość miejsca zarówno na kolana, jak i głowy. Także pod względem pojemności bagażnika, Spaceback prezentuje najwyższe standardy, zapewniając od 415 do 1380 litrów pojemności (po złożeniu tylnych foteli). Mocną stroną nowego Rapida Spaceback jest jego wygląd. Zaprojektowano go tak, by zachwycił kombinacją ponadczasowego, eleganckiego designu zgodnego z najnowszymi trendami stylistycznymi marki, z silnie indywidualnym, dynamicznym stylem. Drugą gwiazdą stoiska ŠKODY na zbliżających się targach samochodowych we Frankfurcie, będzie odświeżona ŠKODA Yeti. Od teraz pod tą nazwą będą kryły się dwa, odmienne w charakterze samochody: jeden został lepiej dopasowany do dynamicznego życia w dużym mieście, podczas gdy drugi, Yeti Outdoor jest jego nieustraszonym odpowiednikiem, gotowym do wypraw w teren. Obydwie wersje bazują na zmodernizowanym projekcie nadwozia, nawiązującym do najnowszych trendów marki, zyskując bardziej wyraziste linie, podkreślające precyzję wykonania i nowoczesność zastosowanych technologii. Między sobą różnią się wyraźnie charakterem wykończenia: wersja „miejska” ma zderzaki i boczne elementy ochronne pokryte lakierem w kolorze nadwozia, a w wersji Outdoor wykonano je z wytrzymałego, twardego plastiku. ŠKODA Yeti to samochód, który świetnie radzi sobie nie tylko w salonach sprzedaży, ale i na ruchliwych drogach i wymagających terenowych traktach” – zauważa Werner Eichhorn, członek Zarządu ŠKODY do spraw sprzedaży i marketingu – „W swojej nowej formie Yeti jest teraz jeszcze bardziej wszechstronne i atrakcyjne.” Dzięki tak radykalnemu poszerzeniu możliwości indywidualizacji, Yeti będzie mogło teraz jeszcze lepiej trafiać w gusta i potrzeby poszczególnych osób. „Podczas IAA pokażemy siłę naszej marki” – mówi prezes ŠKODY prof. Winfried Vahland. „Przeprowadzamy naszą strategię silnego rozwoju, nie zważając na ciężkie czasy dla rynku. W najbliższych latach jeszcze bardziej wzmocnimy pozycję ŠKODY, jako ważnego gracza na globalnej scenie przemysłu motoryzacyjnego.” Nowe samochody będzie można zobaczyć w towarzystwie reszty modeli z gamy ŠKODY na terenie targów International Motor Show we Frankfurcie w hali 3.0, na stoisku A05. Dni prasowe targów odbędą się w terminie 10-11 września, dla publiczności będą otwarte w dniach 12-22 września. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Światowe premiery e-Golfa i e-up! podczas IAA 2013 - e-Golf - 190 km zasięgu i seryjne reflektory LED - e-up! - mistrz świata w wydajności: 11,7 kWh/100 km wyznacza nowe standardy Poznań, 29 sierpnia 2013 r. – Podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodów IAA we Frankfurcie (10 – 22 września) Volkswagen przedstawi dwa nowe, ekstremalnie wydajne elektryczne modele: e-up! i e-Golf. W ten sposób wielkoseryjne samochody przeniesione zostaną do epoki elektromobilności. Te nieemitujące szkodliwych substancji auta nadają się do codziennego użytku, są pięciodrzwiowe i atrakcyjnie wyposażone. Do elementów wyposażenia seryjnego należą: klimatyzacja automatyczna, system radionawigacyjny, ogrzewanie przedniej szyby, światła do jazdy dziennej LED, a w przypadku e-Golfa, po raz pierwszy w Volkswagenie, reflektory LED. Oprócz tego obydwie nowości są pionierami w wydajności: e-up! zużywa jedynie 11,7 kWh prądu na 100 kilometrów – jest to nowy światowy mistrz wydajności. Usytuowany dwie klasy wyżej e-Golf osiąga wspaniałą wartość 12,7 kWh. Przy cenie prądu 0,58 zł za kWh (Polska, stan na 23.07.2013 r.) 100 kilometrów kosztuje w przypadku e-up! jedynie 6,79 zł, a w przypadku e-Golfa około 7,37 zł. Made in Germany. Innowacyjne technologie napędu należą do głównych wyróżników Volkswagena. Dlatego również e-silniki, skrzynie biegów i baterie litowo-jonowe w e-up! i e-Golfie są produkowane w niemieckich fabrykach komponentów Volkswagena. Typowy Volkswagen. Wszystkie Volkswageny są obsługiwane intuicyjnie, nadają się do codziennego użytku oraz są wykonane z najwyższej jakości materiałów. Powyższe cechy zostały uwzględnione również w nowych pojazdach elektrycznych tej marki. Nieemitujące spalin samochody Volkswagena są produkowane w tych samych zakładach, w których wytwarza się ich odpowiedniki z silnikami spalinowymi. Dane e-Golfa. e-Golf, prezentowany jako światowa premiera we Frankfurcie, będzie napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW/115 KM. Pojazd osiąga już w chwili uruchomienia maksymalny moment 270 Nm. Dzięki temu już po 10,4 sekundach napędzany na przednią oś e-Golf osiąga 100 km/h. Prędkość tego pięciomiejscowego pojazdu jest elektronicznie ograniczona do 140 km/h. Dane e-up! Czteromiejscowy e-up! debiutuje również podczas IAA. Jego elektryczny silnik osiąga moc 60 kW/82 KM. Silnik przenosi od razu 210 Nm momentu na napędzaną przednią oś. Do 100 km/h rozpędza się w czasie 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna: 130 km/h. Zasięg dostosowany dla osób dojeżdżających do pracy. e-up! osiąga przy jednym ładowaniu baterii (18,7 kWh) zasięg 160 kilometrów; e-Golf z uwagi na większą baterię (24,2 kWh) może przejechać 190 kilometrów. Oba modele są wyposażone również w dwa szczególnie oszczędne tryby jazdy (Eco i Eco+) i cztery w prosty sposób aktywowane stopnie rekuperacyjne (D1, D2, D3 i , które pomagają osiągnąć maksymalny zasięg. Badania Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w Niemczech wykazały, że około 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Szybkie ładowanie. Czas pobytu e-up! i e-Golfa w najszybszych stacjach ładowania CCS (prąd stały) skraca się do około pół godziny, aby naładować baterię do 80 procent jej pojemności. Strategia napędu i paliwa. Już w ostatnim dziesięcioleciu Volkswagen rozwijając strategię napędu i paliwa określał konsekwentnie działania na przyszłość, a wraz z nimi także punkt startowy dla pojazdów elektrycznych, takich jak e-up! i e-Golf. Strategia ta przyporządkowuje wprowadzenie alternatywnych napędów jak system hybrydowy, elektryczny czy wodorowy realistycznym ramom czasowym. Czysty napęd elektryczny występuje w tym scenariuszu – pokazują to nowy e-up! i e-Golf. Ponieważ samochody elektryczne wykorzystują odnawialną energię do ładowania baterii, są najbardziej przyjazne środowisku spośród wszystkich źródeł paliw. Równocześnie uzyskują one możliwość odciążenia aglomeracji miejskich dzięki mobilności wolnej od emisji spalin. Volkswagen będzie w przyszłości wzmacniał pracę nad inteligentnym współdziałaniem najbardziej wydajnych systemów napędu. W rytmie dużego miasta. Faktem jest, że grupa docelowa samochodów elektrycznych powiększa się. Zrównoważona mobilność wywiera coraz większy wpływ na zachowania ludzi. Jednakże produkty wdrażające tę ekologiczną świadomość muszą sprawiać przyjemność i być praktyczne, tak jak e-up! i e-Golf, które świetnie wpisują się w rytm wielkiego miasta. Nowe nieemitujące spalin Volkswageny mają potencjał do zasilenia segmentu samochodów elektrycznych innowacyjną technologią, wysokim poziomem codziennej praktyczność i dynamiką jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. więcej -> NOWOŚCI | Pierwsze zdjęcia z wielkiej premiery Renault Trucks, najnowsze modele samochodów, park samochodowy w Polsce, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Premiery Audi podczas Poznań Motor Show 2013 - Audi RS 5 Cabriolet i Audi SQ5 po raz pierwszy w Polsce - Nowe Audi A3 Sportback w pełnej okazałości Poznań, 4 kwietnia 2013. Podczas trwających od 4 do 7 kwietnia targów Poznań Motor Show 2013, swoją polską premierę mają dwa sportowe, a zarazem ekskluzywne modele Audi: RS 5 Cabriolet oraz SQ5. Oprócz nowości, na stoisku ze znakiem czterech ringów można podziwiać Audi A3 Sportback, Audi A5 Sportback, Audi A7 Sportback i Audi Q3. Audi RS 5 Cabriolet – sportowa elegancja Najbardziej wyczekiwana nowość, czyli Audi RS 5 Cabriolet, to czteromiejscowe auto z tkaninowym dachem cechujące się jedynym w swoim rodzaju połączeniem elegancji i mocy. Ten niekonwencjonalny kabriolet, jest z jednej strony emanacją sportowej koncepcji samochodów Audi, kryjącej się pod symbolem RS, a z drugiej najbardziej ekskluzywnym spośród samochodów serii A5 obejmującej wersje Sportback, Coupé oraz sportowe S5 Sportback, S5 Coupé oraz S5 Cabriolet. Sprawdzone w tych autach rozwiązania techniczne, mocne silniki, napęd na cztery koła quattro i doskonałe systemy infotainment, dały podstawy do stworzenia Audi RS 5 Cabriolet, dynamicznego połączenia zalet samochodu sportowego i rekreacyjnego kabrioletu. Jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że dynamiczny kabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Stały napęd na cztery koła quattro sprawia, że model Audi RS 5 Cabriolet charakteryzuje się wyjątkową trakcją i stabilnością. Audi RS 5 Cabriolet posiada bogate wyposażenie seryjne. Obejmuje ono m. in. wspomaganie parkowania plus, podgrzewane siedzenia przednie, automatycznie zapinane pasy bezpieczeństwa, osłonę przed wiatrem, pakiet „oświetlenie wnętrza”, system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy i bogaty pakiet ochrony bezpieczeństwa pasażerów. Dla przykładu - w sytuacji gdy samochód jest narażony na koziołkowanie, w górę wyskakują dwie aluminiowe płyty, umieszczone za tylnymi siedzeniami. Do dostępnych opcjonalnie elementów sportowych i luksusowych, należą trójstopniowe ogrzewanie strefy głowy, komfortowy kluczyk, asystent świateł drogowych, funkcja dynamicznego doświetlania zakrętów adaptive light i trójstrefowa, automatyczna, komfortowa klimatyzacja. Nowe Audi SQ5 TDI Debiutujące w Poznaniu Audi SQ5, to pierwszy w historii marki model S wyposażony w silnik diesla. To bardzo ekskluzywny, limitowany model SUV, łączący w jeden koncept charakterystyczne dla Audi rozwiązania stylistyczne i techniczne zarezerwowane dotychczas tylko dla sportowych wersji samochodów z Ingolstadt. Audi SQ5 TDI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy i rozwija maksymalną prędkość 250 km/h. Montowana w nim jednostka 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm. Szybko i delikatnie przełączająca się ośmiobiegowa skrzynia tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro z selektywnym rozdziałem napędu na poszczególne koła sprawiają, że moc potężnego wysokoprężnego silnika V6 jest w pełni wykorzystywana podczas jazdy. W stylistyce auta największą uwagę przykuwa platynowo-szara osłona chłodnicy Singleframe z galwanizowanymi podwójnymi listwami kratownicy, spojler na dachu i zmodyfikowane zderzaki z przodu i tyłu auta. Wnętrze utrzymane w czerni, charakteryzuje się sportową elegancją, typową dla modeli S marki Audi. Audi SQ5 TDI jest idealnym autem dla osób uprawiających sport, bagażnik ma pojemność do 1560 l., a dopuszczalna masa holowania wynosi w tym modelu do 2,4 tony. SQ5 TDI bez problemu pociągnie nawet dużą przyczepę. Audi A3 Sportback Prezentowane na stoisku Audi nowe A3 Sportback, to sportowy, wszechstronny i funkcjonalny samochód kompaktowy segmentu premium. Za sprawą ultralekkiej konstrukcji, to pięciodrzwiowe auto z przestronnym bagażnikiem, charakteryzuje się niewielkim ciężarem. Nowoczesne rozwiązania infotainment zastosowane w obsługiwanym intuicyjnie systemie Audi connect oraz w systemach wsparcia kierowcy, nadają segmentowi aut kompaktowych premium do którego należy Audi A3 Sportback, zupełnie nową jakość. Cały język stylistyki samochodu koncentruje się na tym co najważniejsze, a każdy element ma swój niepowtarzalny wyraz estetyczny. A3 Sportback może być wyposażone w jedną z dwóch jednostek TDI lub jeden z dwóch silników TFSI. Każdy z nich to nowa konstrukcja. Pojemność jednostek napędowych wynosi od 1.4 do 2.0 l, a moc od 77 kW (105 KM) do 132 kW (180 KM). Dzięki zastosowanej w nich technologii Modułowego Systemu Efektywności, silniki zużywają średnio o dziewięć procent mniej paliwa niż poprzednia wersja A3. Audi A7 Sportback Emocjonalna stylistyka, sportowy charakter i innowacyjna technologia: to w skrócie Audi A7 Sportback. Ten duży, pięciodrzwiowy samochód, który dokładnie można obejrzeć podczas Poznań Motor Show, łączy zalety coupé, limuzyny i kombi w jedną, niezwykle atrakcyjną koncepcję. Auto zapewnia kierowcy i pasażerom nie tylko komfort jazdy na długich trasach, ale również sportową dynamikę. Zbudowany w głównej mierze z aluminium i stali wysokiej jakości, jest bardzo lekki a jednocześnie bezpieczny. Każdy detal eleganckiego wnętrza A7 Sportback dowodzi ogromnej dbałości marki Audi o szczegóły. Wysokiej jakości materiały, doskonała ergonomia i duża gama dodatków czynią auto niepowtarzalnym. Dla A7 Sportback, Audi oferuje do wyboru pięć mocnych silników V6 - dwa benzynowe i trzy wysokoprężne oraz automatyczną skrzynię biegów - w zależności od silnika jest to multitronic, tipronic albo S tronic. Audi Q3 Przedstawiane na poznańskiej wystawie Audi Q3, to SUV klasy premium w kompaktowych rozmiarach. Jest sportowy, wydajny, wszechstronny i modny. To typ, który czuje się dobrze zarówno na ulicach miast jak i poza nimi. Wiele rozwiązań zastosowanych w tym modelu pochodzi bezpośrednio z klasy samochodów luksusowych. Wnętrze auta jest ergonomiczne, dobrze wykonane i bardzo przestronne. Bagażnik ma pojemność 460 lub po rozłożeniu oparć tylnych siedzeń 1365 litrów. Ten kompaktowy SUV jest zatem idealny dla osób aktywnie spędzających wolny czas. W Q3, Audi montuje jeden z czterech silników: dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Wszystkie są czterocylindrowe i wszystkie mają pojemność dwóch litrów. Dwie jednostki benzynowe i jeden z turbodiesli współpracują z napędem na wszystkie koła quattro. Audi A5 Sportback Sportowe Audi A5 Sportback zwraca uwagę swoją opływową, a jednocześnie muskularną sylwetką i mocno zarysowanymi liniami. Wnętrze samochodu jest eleganckie, a obsługa bardzo intuicyjna. Kierowca ma do dyspozycji szereg nowoczesnych rozwiązań z zakresu infotainment i systemów informacji kierowcy. Gama silników A5 Sportback obejmuje trzy jednostki benzynowe i pięć nowoczesnych jednostek wysokoprężnych. Najmniejszy silnik TFSI ma pojemność 1.8 litra i moc 125 kW (170 KM). Najmocniejszą jednostką jest trzylitrowy silnik TDI rozwijający moc 180 kW (245 KM). Wszystkie jednostki napędowe Audi A5 Sportback standardowo wyposażono w system start-stop. Prezentowane na Poznań Motor Show 2013 Audi RS 5 Cabriolet i Audi SQ5, to nie jedyne nowości, jakie przewidział koncern z Ingolstadt. Jeszcze w tym roku, w Polsce zadebiutuje zupełnie nowa, kompaktowa limuzyna – Audi A3 Limousine, której przedpremierę mogliśmy śledzić dosłownie kilka dni temu. Na rok 2013 zapowiedziano także premiery sportowych modeli Audi S3, Audi S3 Sportback, Audi RS7 oraz SUV’a - Audi RSQ3. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. [h=2]Cztery światowe premiery Opla podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie[/h] Światowy debiut Cascady — nowego eleganckiego kabrioletu Miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM R2 w wersji koncepcyjnej gotowy do udziału w międzynarodowych rajdach Zafira Tourer z najnowszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra ADAM — najbardziej zindywidualizowany samochód miejski, wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink oraz system rozpoznawania głosu Siri Eyes Free Genewa/Rüsselsheim. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7–17 marca 2013 r. czekają nas aż cztery premiery Opla. Kabriolet Cascada, miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej, rajdowy ADAM R2 w wersji koncepcyjnej oraz Zafira Tourer 1,6 CDTI zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Opla, która odbędzie się 5 marca o godzinie 9:00 w Hali nr 2, stoisko 2231, Geneva Palexpo. Opel Cascada — elegancki, czteromiejscowy kabriolet — to atrakcyjna i przystępna cenowo alternatywa w segmencie kabrioletów zdominowanym przez droższe modele. Koncepcyjny ADAM ROCKS, łączący solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem, daje szansę na powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM R2, który już w tym roku ma wziąć udział w międzynarodowych rajdach, uzupełnia ofertę nowości w segmencie mini. Natomiast wprowadzenie całkowicie nowej rodziny średniej wielkości silników wysokoprężnych Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Nowa generacja silników CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra zadebiutuje w Genewie w kompaktowym vanie Zafira Tourer. Miejski ADAM, najbardziej zindywidualizowany model Opla w segmencie mini, wzbudził duże zainteresowanie zarówno przed, jak i po pojawieniu się na rynku. Jego najnowsza wersja, którą zobaczymy w Genewie, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie dzięki dodatkowym funkcjom IntelliLink (np. rozpoznawanie głosu Siri Eyes Free) oraz dostępnym aplikacjom (np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego) z pewnością zwróci uwagę wielu osób. Światowa premiera: Opel Cascada — efektowny kabriolet na każdą pogodę Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), lecz także atrakcyjnym wyglądem oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Sztywna konstrukcja nadwozia, zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut oraz adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne FlexiRide zapewniają komfort i dynamikę jazdy. Wszyscy podróżujący mogą poczuć wiatr we włosach, gdyż miękki dach otwiera się po naciśnięciu guzika w ciągu zaledwie 17 sekund przy prędkości jazdy do 50 km/h. W trakcie postoju dach można otworzyć także za pomocą pilota. W porównaniu z innymi kabrioletami Cascada jest wyjątkowo ładowna. Pojemność jej bagażnika wynosi do 380 litrów (przy zamkniętym dachu). To dowód na to, że efektowny wygląd nie wyklucza praktyczności. Samochód jest również wyposażony w system FlexFold, który ułatwia składanie tylnych foteli (dzielonych 50:50), powiększając przy tym przestrzeń bagażową. Rozwiązanie to jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem. Specjalne elementy wyposażenia, takie jak automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane fotele o ergonomicznym kształcie, a także szeroka gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiają, że Cascada to samochód wygodny, przyjemny i bezpieczny podczas prowadzenia. Ceny modeli standardowych są wyjątkowo atrakcyjne i zaczynają się już od 25 945 euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Nowa Cascada będzie dostępna w salonach od kwietnia. Światowa premiera: koncepcyjny ADAM ROCKS — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. Jednak w kwestii tego modelu producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Podczas genewskiego Salonu zobaczymy najnowszą koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover nazwanego ADAM ROCKS. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,7 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu może zainicjować powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM ROCKS stworzono dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny parkour, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Jego zdecydowany charakter uwydatniają reflektory wykonane w technologii LED oraz wyrazista przednia krata wlotu powietrza. Kierunkowskazy w kształcie bumerangu nadają stylistyce ADAM ROCKS jeszcze więcej indywidualności, podobnie jak ciekawie zaprojektowane nakładki na dużych, 18-calowych felgach. Atmosferę wolności osobistej modelu ADAM ROCKS dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Pozwalający cieszyć się widokiem nieba zwijany dach na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) wykonany jest z materiału. Jedna z jego atrakcyjniejszych cech to „inteligencja”: specjalna aplikacja pogodowa zintegrowana z multimedialnym systemem IntellLink informuje o nadchodzącym froncie atmosferycznym — na kolorowym wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat, dzięki czemu dach zamyka się automatycznie. ADAM ROCKS rządzi! Światowa premiera: ADAM Rally R2 — ADAM w wersji rajdowej Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM „Cup”. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy — nowej studyjnej wersji powstałej na bazie niedawno wprowadzonego na rynek miejskiego modelu ADAM skonstruowanego z uwzględnieniem przepisów FIA dotyczących samochodów klasy R2. Specjalne elementy nadwozia m.in. spoilery na dachu i tylnej klapie, pochodzące z linii produktowej OPC, oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają całkowicie sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu. ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu o mocy około 136 kW/185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy z hydraulicznym hamulcem ręcznym typu „fly-off”, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo oraz regulacją ciśnienia osi tylnej zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania. Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego. Jego wyposażenie obejmuje całą gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania; lampkę do czytania map oraz system gaśniczy. Po uzyskaniu homologacji ADAM R2 będzie najwyższej klasy samochodem rajdowym przeznaczonym dla sportowców amatorów uczestniczących w międzynarodowych zawodach rozgrywanych w całej Europie. Światowa premiera: Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI — najbardziej wydajny turbodiesel CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii „BlueInjection” SCR (selektywna redukcja katalityczna) sprawiło, że CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym, czterocylindrowym silnikiem Opla nowej generacji spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Maksymalna moc oraz moment obrotowy silnika CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra w nowej Zafirze Tourer wynoszą odpowiednio 100 kW/136 KM oraz 320 Nm przy wyjątkowo oszczędnym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (zaledwie 4,1 litra/100 km) oraz niskim poziomie emisji (109 g/km CO2). Żaden z dostępnych na rynku kompaktowych vanów nie łączy tak imponujących osiągów (maksymalna prędkość 193 km/h) z tak niewielkim zużyciem paliwa. Najnowszy silnik Opla wyróżnia się w swojej klasie dzięki optymalnej korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także dzięki redukcji poziomu hałasu i wibracji oraz wyższej kulturze pracy. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji jest autorskim projektem Opla stworzonym przez globalny zespół inżynierów pracujących w Turynie, Rüsselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Wzbogacony system informacyjno-rozrywkowy: ADAM IntelliLink — teraz z funkcją rozpoznawania głosu Siri Eyes Free ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android i Apple iOS, co umożliwia korzystanie z ich funkcji w samochodzie. Dzięki aplikacji Siri Eyes Free służącej do rozpoznawania głosu (dostępnej dla iPhonów wyposażonych w system Apple iOS6) i innym aplikacjom, jak np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego, ADAM pozostaje liderem pod względem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Aplikacja Siri Eyes Free jest bardzo wygodna, a ponadto zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komfort jazdy. Program TuneIn daje dostęp do 70 tys. stacji radiowych z całego świata i ponad 2 mln programów na żądanie. Ponadto System IntelliLink oferuje wiele innych aplikacji m.in. globalny serwis radiowy Stitcher oraz nawigację BringGo dla Europy Zachodniej i Wschodniej. Wszystkie pobrane materiały wyświetlane są na kolorowym, 7-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. źródło: General Motors
  16. PREMIERY MITSUBISHI TRANSMITOWANE NA ŻYWO Z GENEWY! Entuzjaści marki Mitsubishi będą mogli 5 marca obejrzeć na żywo internetową transmisję konferencji prasowej z Genewy, podczas której firma zaprezentuje światowe premiery dwóch modeli koncepcyjnych:Mitsubishi Concept GR-HEV i Mitsubishi Concept CA-MiEV. W Genewie swoje europejskie debiuty będą także świętować Mitsubishi Outlander PHEV – pierwszy na świecie seryjny samochód elektryczny typu SUV ze stałym napędem na cztery koła oraz miejski samochód Mitsubishi Space Star. Mitsubishi Concept GR-HEV*–The Sport Utility Hybrid Truck jest sportowo-użytkowym pickupem o ładowności jednej tony z napędem hybrydowym.Wytrzymały,ładny i ponadprzeciętnie funkcjonalny pickup sportowo-użytkowy z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV został wyposażony w wysokoprężną jednostkę Clean Diesel oraz silniki elektryczne. Prostszy i tańszy od EV oraz PHEV, układ napędowy HEV to rozwiązanie,które najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji pickupów. *GrandRunner-HEV Mitsubishi Concept CA-MiEV* to podmiejski samochód elektryczny. Jako wizytówka nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości, eleganckie koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV ma wykorzystywać elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory.Ponadto pojazd wyróżnia się niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki 300-kilometrowemu zasięgowi samochód z powodzeniem sprawdzi się w codziennym użytkowaniu poza miastem. Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd. *Compact& Advanced technology-MiEV Salon Samochodowy w Genewie będzie również miejscem europejskiej premiery nowych modeli Outlander PHEV oraz SpaceStar.Nowy OutlanderPlug-in Hybrid EV (w skrócie “PHEV”)będzie pierwszym samochodem seryjnym wytwarzanym przez popularnego producenta, który już od początku jest budowany z uwzględnieniem układów napędowych typu ICE lub PHEV. Innowacyjny układ napędowy nowego Outlandera PHEV, obejmujący silnik elektryczny z przodu, silnik elektryczny z tyłu oraz silnik benzynowy/generator z przodu, daje możliwość pracy w trzech trybach – elektrycznym - Pure (dwa silniki elektryczne, 4WD, EV),hybrydowym szeregowym - Series (dwa silniki elektryczne, 4WD, tryb EVprzy wsparciu ze strony generatora) i hybrydowym równoległym -Parallel (silnik spalinowy wspierany dwoma silnikami elektrycznymi napędzającymi wszystkie koła). System Mitsubishi Plug-in Hybrid umieszczony w nowym Outlanderze zapewni duży zasięg - około 900 kilometrów i bardzo niskie spalanie –ok. 1,9 l./100 km. Mitsubishi SpaceStar to globalny, nieduży samochód, który wyróżnia się najniższym zużyciem paliwa w tym segmencie, jest kompaktowy i łatwy wprowadzeniu. Transmisjaz Genewy Konferencja prasowa firmy Mitsubishi Motors Corporation rozpocznie się 5 marca o godzinie 8:15 i można ją będzie obejrzeć na żywo za pośrednictwem strony www.mitsubishi-media.co.uk w sekcji wideo lub na stronie www.ustream.tv/channel/mitsubishiuk.Na tym kanale można oglądać konferencję tylko za pośrednictwem komputera, iPada, iPhone’a lub urządzenia mobilnego z systemem Android. Konferencję można także śledzić za pośrednictwem Facebooka pod adresemhttp://www.facebook.com/MitsubishiUK?sk=app_196506863720166Można też pobrać aplikację Ustream na iPhone’a, iPada lub urządzenie mobilne z systemem Android i wyszukać na nim kanał Mitsubishi UK. Filmowy zapis tej konferencji będzie można także znaleźć 5 marca od godziny 12.00 na kanałach YouTube i Facebook. Źródło: MMC Car Poland
  17. więcej -> Trzy premiery Kia na mototargach Genewa 2013, rynek motoryzacyjny, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. [h=1]Premiery Porsche w Paryżu[/h]
  19. NowyGolf zostanie po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publicznościw Paryżu Dwieświatowe premiery: studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i GolfaGTI Paryż,27 września 2012 r. – Podczas rozpoczynającego się dzisiajMiędzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi nastoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersjiseryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego Golfa GTIpokazują, jak będą wyglądały przyszłe wersje tego modelu. NowyGolf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżuzostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Zwiększym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnikwiększy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jakseryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów(PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment iEntertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełnąsukcesów historię swoich poprzedników. Noweoszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM zfunkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/kmCO2)są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniejgeneracji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfieniczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersjibenzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2),a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/kmCO2). Wstudyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentujekompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologiepozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robiwrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO285 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku. Dowodemna to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jestprototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generacjętego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord wtej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu zpoprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochóddo 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Charakterystyczne dla Chevroleta linie nadwozia Nowoczesne, dobrze zorganizowane i wszechstronne wnętrze Trzy silniki do wyboru: benzynowy 1,4 l turbo, benzynowy 1,6 l oraz diesel 1,7 l System napędu na wszystkie koła dla wielbicieli jazdy w terenie dostępny na życzenie Multimedialny system Chevrolet MyLink oferowany z aplikacją nawigacyjną Chevrolet ma bogate doświadczenie w produkcji samochodów typu SUV: 75 lat temu amerykańska marka stworzyła ten segment, prezentując w 1935 roku model Suburban Carryall. 27 września tego roku, czyli już za kilka tygodni, podczas salonu samochodowego w Paryżu zadebiutuje Chevrolet Trax, czyli pierwszy model marki w segmencie kompaktowych SUV-ów. Trax będzie drugim, obok Captivy, SUV-em w ofercie Chevroleta. powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. dodała Docherty. Kompaktowy SUV Chevroleta mierzy 4 248 mm długości, 1 766 mm szerokości, a jego rozstaw osi wynosi 2 555 mm. Samochód odznacza się mocno zarysowanymi liniami nadwozia, dającymi wrażenie dużej zwinności i nieustannego ruchu. Trax jest jednocześnie rozpoznawalny jako typowy Chevrolet dzięki osłonie chłodnicy podzielonej na dwie części z centralnie umieszczonym logo w kształcie złotej muszki. Trzy wydajne jednostki napędowe oraz opcjonalny system napędu na cztery koła W kabinie pasażerskiej Chevroleta Traxa wygodnie zasiądzie pięcioro pasażerów. Podwozie samochodu zostanie zestrojone tak, aby zapewnić właściwości jezdne samochodu osobowego, a w razie potrzeby możliwość jazdy poza ubitymi drogami. W gamie jednostek napędowych znalazł się turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,7 l. Jednostka benzynowa 1,4 l turbo współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną, rozwija 140 KM mocy i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. System napędu na wszystkie koła AWD jest dostępny w wersjach z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l. Diesel 1,7 l generuje 130 KM mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet Trax oferowany będzie z system Start/Stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l* lub wysokoprężnym 1,7 l. Wszechstronna kabina pasażerska z dużymi możliwościami przyłączeniowymi W kabinie pasażerskiej Chevroleta Traxa znalazło się wiele elementów ułatwiających eksploatację samochodu, takich jak tablica przyrządów z cyfrowymi wyświetlaczami i analogowymi wskaźnikami. Na pokładzie modelu Trax jest też wiele schowków. Oprócz bagażnika o pojemności 358 litrów znajdują się tu pojemniki umieszczone w konsoli środkowej oraz specjalne szuflady pod fotelami. Dodatkowy schowek umieszczono pod podłogą bagażnika. Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko, co daje niespotykane w tym segmencie możliwości aranżacji wnętrza. W sumie samochód oferuje osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń. Chevrolet Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie oferowany standardowo z systemem Chevrolet MyLink. Multimedialny system MyLink wyświetla zawartość smartfona na wysokiej rozdzielczości siedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Zimą tego roku funkcjonalność systemu zostanie rozszerzona o nową aplikację nawigacyjną, którą będzie można pobrać na kompatybilne smartfony. Aplikacja wyświetli trasę wyznaczoną w smartfonie na dotykowym monitorze pokładowym Najwyższy poziom bezpieczeństwa Bezpieczeństwo podczas podróży Traxem zapewnią liczne systemy ochrony pasywnej i aktywnej. Kompaktowy SUV będzie wyposażony w sześć poduszek powietrznych, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC), system wspomagający ruszanie pod górę (HSA), kontrolę trakcji oraz system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD). System kontroli zjazdu ze zbocza (HDC) oraz program stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) będą standardem w wersji LT. *w ofercie w 2013 roku Wstępne dane techniczne (stan na: sierpień 2012 r.) źródło: General Motors
  21. Główna atrakcja Salonu Samochodowego w Moskwie: nowa Astra sedan. Dodatkowe debiuty: nowe modele w wersji pięciodrzwiowej i Sports Tourer. Opel wznawia produkcję jednostek napędowych w postaci silników benzynowych nowej generacji. Większe zaangażowanie w dynamicznie rozwijający się rynek rosyjski. Rüsselsheim/Moskwa. Opel po raz pierwszy organizuje światową premierę swojego samochodu w Rosji. Prezentacja czterodrzwiowego modelu Astra sedan podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie (który odbędzie się w dniach 29 sierpnia–9 września) będzie główną atrakcją Opla. Stoisko Opla jeszcze nigdy nie było tak ogromne. Na moskiewskim pokazie w Hali 14 przestrzeń wystawowa będzie miała aż 1750 metrów kwadratowych. Odwiedzający będą mieli okazję zobaczyć tu dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy zostaną przedstawione publiczności pięciodrzwiowa Astra oraz model Astra Sports Tourer w nowej, świeżej stylistyce. Ponadto, podczas salonu odbędzie się światowy debiut średniego rozmiaru silników benzynowych nowej generacji. Dla ponad miliona spodziewanych odwiedzających Opel przygotował dwie kolejne premiery. Po raz pierwszy na rosyjskim rynku zostaną zaprezentowane Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM oraz Opel Mokka — pierwszy SUV niemieckiego producenta z segmentu B.\ Astra Sedan kluczowym elementem strategii rozwoju „Najnowsza Astra sedan, ze swoją sportową i elegancką sylwetką, wprowadza nowe elementy do segmentu czterodrzwiowych aut kompaktowych" — powiedział Wiceprezes Opla ds. sprzedaży, marketingu i rynku wtórnego, Alfred E. Rieck. "Podobnie jak wszystkie Astry, nowy sedan łączy w sobie zaawansowane technologie i wysoką jakość. Nowy notchback Astry stanowi jeden z najważniejszych elementów naszej oferty, która odgrywa kluczową rolę w strategii rozwoju Opla. To stylowa i przystępna cenowo alternatywa dla wielu czterodrzwiowych sedanów w segmencie średnich samochodów. Dlatego naszym zdaniem ma on duży potencjał — może podbić nie tylko rynek rosyjski, ale również rynki w wielu innych krajach europejskich". Sedan ten stanowi ważne uzupełnienie linii Astry, która obecnie jest jeszcze bardziej zróżnicowana i oferuje nowe jednostki napędowe i systemy wspomagania kierowcy połączone ze świeżą sportową stylistyką. Elegancka sylwetka, znana jakość Astry oraz wiele atrakcyjnych rozwiązań technologicznych — zarówno tych unikalnych, jak i nietypowych na skalę segmentu — sprawiają, że najnowszy czterodrzwiowy kompaktowy notchback Opla (długość/szerokość/wysokość: 4658/1814/1476 mm) to idealna propozycja dla najbardziej wymagających klientów. Rozstaw osi (2685 mm) zapewnia dużo przestrzeni we wnętrzu samochodu. Oddzielny bagażnik ma 460 litrów pojemności, czyli o 90 litrów więcej niż w modelu pięciodrzwiowym. Dzięki składanej tylnej kanapie dzielonej w proporcji 60:40 przestrzeń bagażową można dodatkowo powiększyć aż do 1010 litrów. Odnowiona oferta jednostek napędowych: silnik benzynowy 1,6 l o wysokim momencie obrotowym Opel zapowiedział odświeżenie oferty jednostek napędowych. Pierwszy etap tego planu jest w trakcie realizacji. Trzy zupełnie nowe rodziny silników są już w przygotowaniu. Turbodoładowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1598 cc, z centralnym bezpośrednim wtryskiem paliwa i technologią Start/Stop jest pierwszym z nowych silników, które zostaną zaprezentowane podczas premiery w Moskwie. Nowy silnik SIDI ECOTEC (z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa) zapewnia niezwykle wysoki, maksymalny moment obrotowy aż do 300 Nm. Jego produkcja rozpocznie się pod koniec bieżącego roku. Zgodnie z przewidywaniami to właśnie Rosja będzie jednym z największych rynków zbytu. Rosja jest trzecim co do wielkości rynkiem zbytu Astry, z dużym popytem na kompaktowe sedany Rosja ma ogromne znaczenie dla Opla, ponieważ jest obecnie drugim w Europie, zaraz po Niemczech, rynkiem zbytu. Tylko w ubiegłym roku firma sprzedała tam 70 000 samochodów. W tym roku, w okresie od stycznia do lipca, marka Opel odnotowała wzrost o 29% — ponad dwukrotnie większy od wzrostu rynku. Według przewidywań Rosja ma szansę stać się głównym europejskim rynkiem, a sprzedaż samochodów wzrośnie tam do 3,4 miliona aut już w 2014 roku. Tak duży potencjał rozwoju wynika z niewielkiej przeciętnej liczby pojazdów na jednego mieszkańca. Na przykład, w Rosji liczba pojazdów przypadająca na 1000 mieszkańców jest o połowę mniejsza niż w Niemczech. Co drugi samochód na rosyjskich drogach liczy więcej niż dziesięć lat. We wszystkich segmentach ponad 60 procent wszystkich sedanów sprzedanych w Europie zostało kupionych właśnie w Rosji. W ostatnim roku, w segmencie samochodów kompaktowych, ponad 51 procent klientów wybrało auto w wersji notchback. Rosja jest również trzecim pod względem wielkości rynkiem zbytu Astry w Europie, zaraz po Niemczech i Wielkiej Brytanii. Z tego powodu Opel zdecydował się uczcić światową premierę nowych wersji sedan oraz modeli pięciodrzwiowych i Sports Tourer w rodzinie modeli Astra właśnie podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Moskwie. Astra cieszy się największą popularnością spośród wszystkich modeli Opla w Rosji. W pierwszej połowie roku 2012 zwiększyła swój udział w segmencie samochodów kompaktowych z 4,4 do 6 procent. W Polsce można już składać zamówienia na nową Astrę sedan. Jej cena zaczyna się od 72 950 PLN, za wersję Business, z silnikiem o pojemności 1.6l, i mocy 115 KM. źródło: General Motors
  22. więcej -> Nowa Astra sedan i inne premiery Opla w Moskwie | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Volkswagen Golf VII - znamy już datę oficjalnej premiery
  24. JE1216

    ABT Audi A6

    A6 w wykonaniu ABT pokazano właśnie w Genewie... Galeria zdjęć ---> http://www.topspeed.com/cars/abt-sportsline/2011-audi-a6-by-abt-ar105779/picture395023.html Więcej ---> http://www.topspeed.com/cars/abt-sportsline/2011-audi-a6-by-abt-ar105779.html EDIT/ Zdjecia z premiery auta ---> http://www.autoevolution.com/news-g-image/geneva-2011-abt-audi-a6-live-photos/47855.html#image /JE1216//
×