Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'powrót' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 36 wyników

  1. Fiat 500 Vintage ’57 - powrót legendy. Zdjęcia Fiat 500 Vintage 57 fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowa 500 Vintage ’57 została „odsłonięta” w Centrum Historycznym Fiata w Turynie, gdzie czuje się ducha tradycji, przekazuje się go z pokolenia na pokolenie i stale odnawia. Od 1963 roku budynki na ulicy Chiabrera goszczą stałą ekspozycję, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Na wystawie można również zobaczyć bogatą kolekcję samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromne archiwum: ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Najnowsza seria specjalna 500 Vintage ’57 ma wygląd retro, który nawiązuje do samochodu zabytkowego i jest hołdem złożonym temu kultowemu Fiatowi, zaprezentowanemu w Turynie 4 lipca 1957. Jest w niebieskim, pastelowym kolorze nadwozia, połączonym z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, zestawionym z tapicerką foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16-calowe felgi, które przypominają opony z dawnych lat. 1957: „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji, sprzedany w prawie 3,9 milionach sztuk, na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. 2007: pięćdziesiąt lat później, Fiat rusza w stronę przyszłości nową 500. To kolejny sukces o głębokich korzeniach, nowa odpowiedź na wymagania związane z mobilnością. W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage ’57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić” nową 500 Vintage ’57. Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku. Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage ’57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16” felgi, które przypominają opony z dawnych lat. Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Nowy Fiat 500 Vintage ’57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino”, który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy. W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego” samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R”, która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata”. A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji. Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Dzisiaj „pałeczka jest przekazana” serii specjalnej 500 Vintage ’57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie. Seria specjalna Fiat 500 Vintage ’57. Nowa wersja 500 składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym samochód ten zyskał tak dużą popularność w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Pośród 12 dostępnych kolorów nadwozia, na pierwszy plan wysuwa się niebieski pastel, który doskonale łączy się z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i obudowy lusterek. Białe, chromowane felgi aluminiowe 16” w stylu retro nawiązują zaś jednoznacznie do tych montowanych w zabytkowej 500. Tak samo jak nadwozie, również wnętrze Fiata 500 Vintage ’57 jest owocem współczesnej interpretacji niektórych charakterystycznych elementów jego poprzednika, o czym świadczy środek w kolorze kości słoniowej, biały pas deski rozdzielczej oraz elegancka tapicerka wykonana ze skóry Poltrona Frau w kolorze tabaczkowym w dwóch odcieniach. Uchwycono efekt vintage, ze skórzanymi wstawkami z kolorze kości słoniowej, elementu rozpoznawczego modelu z haftem „500” w kolorze tabaczkowym. „Look vintage” podkreślony jest również przez legendarne logo Fiat umieszczone na zewnątrz na obręczach i na kierownicy. Poza tym, Fiat 500 Vintage ’57 proponuje kompletne, standardowe wyposażenie, o czym świadczy manualna lub automatyczna (w zależności od rynku) klimatyzacja; zestaw głośnomówiący Blue&Me z technologią Bluetooth, rozpoznawanie głosowe i odtwarzacz cyfrowych plików audio z gniazdami USB/AUX, eco:Drive™ Software; radio samochodowe z CD i MP3; ABS z EBD; siedem poduszek powietrznych; system Start&Stop; system ESP wraz z ASR/MSR, HBA i Hill Holder. Poza tym, w zależności od rynku, gama różni się wyposażeniem zarówno standardowym, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania Klientów na poszczególnych rynkach. Nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie, zarówno standardowe jak i na zamówienie. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Tak więc, poprzez serię specjalną Vintage ’57, model 500 nadal „mówi sam za siebie”, udowadniając, że jest ikoną Made in Italy, wczoraj i dziś, mogącą zaspokoić gusta tych, którzy lubią się bawić czy podróżować za kierownicą samochodu pełnego uroku, emocji i historii. Zresztą, niektóre produkty będące dziełem kreatywności włoskiego przemysłu okresu powojennego, takie jak Fiat 500 czy Vespa, nie mogą być oceniane tylko przez pryzmat estetyki, ani nie są tylko dobrym przykładem kunsztu inżynierskiego. Jest to także potężna „alchemia”, rewolucyjna pod względem wzornictwa i koncepcji, która definiuje od nowa powszechnie przyjęte punkty odniesienia i porównania, aby głęboko zakorzenić się w masowej pamięci. Kiedy to następuje, powstają główne arcydzieła historii przemysłu. Fiat 500, ikona Made in Italy na świecie, jest jednym z nich. Historyczne Centrum Fiata, w którym czuje się powiew tradycji, przekazuje się ją z pokolenia na pokolenie i stale odnawia.Budynek Liberty na ulicy Chiabrera 20 w Turynie, gdzie powstał Fiat, był pierwszym elementem rozbudowy warsztatów zlokalizowanych na Corso Dante, dokonanej w 1907 roku. W 1963 roku została tam zainaugurowana wystawa stała, która opowiada o powstaniu i rozwoju technologicznym, społecznym i ekonomicznym Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Miejsce to zostało rozbudowane i wzbogacone przy okazji 150. rocznicy zjednoczenia Włoch i dzisiaj zajmuje powierzchnię 3000 metrów kwadratowych. W Muzeum można poznać doskonałą pod każdym względem technologię Fiata. Można podziwiać pierwszy silnik lotniczy z 1908 roku; produkcję z okresu wojny oraz produkcję rolniczą; Littorinę, bohaterkę transportu kolejowego lat 30. XX w.; wielkie silniki do statków, ale też rowerów; wreszcie urządzenia AGD, które symbolizują powstanie społeczeństwa konsumpcyjnego po drugiej wojnie światowej. Nie brakuje oczywiście samochodów: modeli zabytkowych, powstałych w pierwszej połowie XX wieku, które do tej pory sprawiają wrażenie nowoczesnych. Dzięki bogatej kolekcji samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromnemu archiwum dokumentacji, można prześledzić przełomowe etapy historii firmy. Aktualnie Historyczne Centrum dokumentuje działalność Fiata w XX wieku, w poszczególnych sektorach aktywności firmy i gromadzi ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Poprzez odtworzenie niektórych, najbardziej symbolicznych miejsc fabryki Fiata, pokazane są zmiany metod produkcyjnych: od początków „rzemieślniczej”, prostej pracy pierwszego warsztatu na Corso Dante, po linię montażową w Mirafiori, w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50. XX w. oraz biura Dante Giacosa, projektanta Topolino, 600 i 500: samochodów, które zmotoryzowały Włochy. W środku zakład Lingotto, otwarty w 1923 roku, który zyskał sławę dzięki swojej nowoczesności i elegancji zabudowy wzbudzającej podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury. 1957: Fiat Nuova 500, symbol masowej motoryzacji.Są takie samochody, które przechodzą do historii ze względu na innowacyjność technologii czy stylistyki. Są też takie, które zasługują na pamięć dzięki temu, co reprezentują w codziennym życiu całego pokolenia czy całego kraju. Fiat Nuova 500 potrafił połączyć technikę i uczucia i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany w latach 1957- 1975 w prawie 3,9 milionach sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji. Było to połączenie genialnej intuicji Dante Giacosa z ambitną strategią rozwoju i odnowieniem gamy Fiata, wprowadzonej już podczas II Wojny Światowej. Była to odpowiedź na nowe zapotrzebowanie mobilności społeczeństwa, odpowiedź, która nadeszła we właściwym czasie. Skala zmotoryzowania Włoch zmieniła się z 6 samochodów na 1000 mieszkańców w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A do tego Fiat 500 Nuova potrafił zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych. Pierwsza seria prezentowała iście skromne, ale niezwykle praktyczne rozwiązania, nie było w niej miejsca na błahostki. Nie posiadała żadnych chromowań, za wyjątkiem listwy na masce z przodu. Miała stałe szyby boczne oraz szyby uchylne, sterowanie kierunkowskazami znajdowało się na środku prostej deski rozdzielczej, posiadała homologację do przewozu tylko dwóch osób, a obciążenie bagażnika mogło wynosić maksymalnie siedemdziesiąt kilogramów. Pomimo niewielkich rozmiarów, był to jednak samochód z prawdziwego zdarzenia. Długość wraz ze zderzakami nie przekraczała 3 metrów, a szerokość wynosiła nieco ponad 130 centymetrów. Dzięki tym proporcjom połączonym z niewielką masą, 500 zapewniała doskonałe manewrowanie. Karoseria musiała być lekka, ale mocna, prosta i ładna, a jednocześnie ekonomiczna w produkcji. Dante Giacosa potrafił w 500 połączyć różnorakie wymogi, tworząc krągłą i proporcjonalną linię, która przypomina „jajeczko” i od razu wzbudza sympatię, tak samo, jak okrągłe lampy i znaczek Fiat otoczony chromowanymi wąsami. Dzięki temu projektowi, Dante Giacosa otrzymał „Złoty Kompas”, najstarszą i najbardziej znaczącą europejską nagrodę w dziedzinie wzornictwa. Silnik rozwijał moc 13 koni oraz maksymalną prędkość 85 km/h. Cena była umiarkowana: 465.000 lirów. Ze względu na brak możliwości scharakteryzowania użytkowników Fiata 500 według sztywnego schematu, ten mały Fiat stał się od razu samochodem masowym, ale jednocześnie „międzyklasowym”, kojarzonym z szykiem. Widząc jakąś 500 nigdy nie było wiadomo, czy za kierownicą będzie siedział student czy jego profesor; robotnik, czy pracownik umysłowy, który w garażu zostawił dużego sedana, trudniej poruszającego się w miejskim zgiełku. W każdym razie, już w 1958 roku, Fiat postanowił zróżnicować i dodatkowo wzmocnić gamę o wersję „Sport”, która proponowała przykuwający wzrok dwukolorowy lakier i mocny silnik. „Przekrojowość” jest utrzymana również w następnych wersjach: po wersji „Sport”, nadeszła kolej na „Giardinierę”, z rozszerzonym o 10 centymetrów rozstawem osi. „Giardiniera” mogła przewozić dwieście kilogramów i jednego kierowcę lub cztery osoby czterdzieści kilogramów. Wraz z „Giardinierą” pojawiła się wersja „D”, a pięć lat później, wraz z wersją „F”, Fiat zaczął konkretnie myśleć o zróżnicowaniu gamy na poziomie ceny, estetyki i wyposażenia: w Mirafiori powstała koncepcja wersji „bazowej”, która wyszła w 1965 roku i „luksusowej”, która dołączyła do tej pierwszej w 1968 roku. Gusta zaczęły ewoluować, koncepcja marketingu była w powijakach, ale technicy Fiata stworzyli samochód, który stał się małym symbolem statusu. Tymczasem każdy sprzedany egzemplarz pomagał w tworzeniu legendy: wspomnienia każdego Włocha są w jakiś sposób powiązane z 500: od sportowych zwycięstw świętowanych z głową wychyloną przez otwierany dach, poprzez maskę przednią, którą można było całkowicie zdjąć, aż po słynne podwójne sprzęgło, które ułatwiało zmianę biegów, a przede wszystkim reprezentowało charakterystyczny gest, symbol tamtych czasów i tamtych samochodów. Najbardziej popularne były modele „F” i „L”, które pozostały na rynku łącznie przez siedem lat, zanim zwolniły miejsce wersji „R”, odnowionej, z 1972 roku. Kontekst ekonomiczny i społeczny drastycznie się zmienił, a i technologia znacznie ewoluowała. W każdym razie ten mały, wielki samochód zasłużył sobie na zaszczytne miejsce w historii motoryzacji. Elastyczny, ekonomiczny, sympatyczny, potrafił naturalnie i spontanicznie, jak prawdziwa gwiazda, stać się produktem kultowym, zapełniając drogi Włoch i na stałe goszcząc w zbiorowej wyobraźni. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. 2007: nowy Fiat 500, światowy samochód z historią o głębokich korzeniach.Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, Fiat rusza w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu. Fiat 500 stał się nowoczesną odpowiedzią dla tych, którzy chcieli korzystać z samochodu w poczuciu pełnej swobody, doceniając jego użytkowanie każdego dnia, a jednocześnie nie chcieli zrezygnować z przyjemności prowadzenia wyjątkowego i praktycznego auta, ekologicznego i łatwo dostępnego, ale również sympatycznego i pełnego uroku.To bardzo atrakcyjny samochód, który z jednej strony wpisuje się w silne i zwycięskie tendencje rynku, a z drugiej jest wierny historii i misji Fiata, którą było produkowanie samochodów wyróżniających się oryginalnym stylem, zaawansowaną technologią dostępną dla wszystkich i „inteligentnymi” rozwiązaniami, które upraszczają i usprawniają życie za kierownicą. Fiat 500 nie był oczywiście wyjątkiem. Dokonał ogromnego przeskoku w segmencie, pod względem jakości, komfortu i bezpieczeństwa, technologii i wyposażenia, o czym świadczą liczne nowości wprowadzone po raz pierwszy w tej kategorii. 500 Nuova w 1957 roku „wymyśliła” segment. 500 wzbogaciła go, uczyniła dostępnym i ustanowiła długą listę odnoszonych przez model sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę silników nowoczesnych, sprawnych, oszczędnych, o wysokich osiągach, spełniających najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, jeszcze zanim weszły w życie: 500 spełniała już Euro 5 w 2007 roku. Każdy z poszczególnych silników spełniał inne wymagania, ale wszystkie łączyły duża niezawodność i trwałość. 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaproponował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Jeszcze bardziej niż pojedyncze urządzenia, całość zastosowanych rozwiązań wpłynęła na to, że był to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie. Samochód jest przytulny i daje poczucie ochrony, a solidność nie jest tylko estetycznym wrażeniem nadanym przez linię pasów i krótkie zwisy. Solidność konstrukcji, która wraz z cechami bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz wyposażeniem niemającym wpływu na cenę, jest wyrazem stosowania programu zachowania bezpieczeństwa za wszelką cenę, stanowczą decyzją firmy, która potwierdza chęć kontynuowania przez Fiata strategii przewodzenia również w dziedzinie ochrony. Projekt odniósł natychmiastowy sukces ze względu na miękką linię nadwozia, zaokrąglone i harmonijne kształty. Nie chodziło o prosty i sentymentalny zabieg współczesnej interpretacji. Celem Fiata nie było zaprojektowanie samochodu, który przypominałby 500, ale żeby był nową 500. Nieprzypadkowo zresztą, tak jak projektant Dante Giacosa, również Roberto Giolito – „ojciec” nowej 500 – w 2011 roku zdobył „Złoty Kompas ". Nowa 500 zasugerowała i uruchomiła proces unowocześniania wielu obszarów, istotnych dla współczesnych Klientów i jasno wyraziła swojej ambicje związane z pozycją marki w przyszłości. Fiat 500 odzwierciedla oryginalną koncepcję pod względem formy i funkcji, aby przywołać, słusznie zresztą w takich przypadkach, wszystkie te emocje, wspomnienia i wartości, dzięki którym kultowe przedmioty stają się wieczne, wynosząc je poza granice wyznaczające daną kategorię. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo i stale ewoluującą marką w nowych odsłonach, tworzącą samodzielną rodzinę, markę w marce. I po raz pierwszy, choć „mała”, już na samym początku była bogato wyposażona i posiadała szerokie możliwości indywidualizacji zarówno pod względem wyposażenia, jak i sposobów płatności, dzięki czemu, już na samym początku, zyskała miano samochodu z charakterem, lecz uniwersalnego, będącego w stanie zaproponować możliwość indywidualizacji, zachowując swoją tożsamość. Od samego początku samochód był innowacyjny. Wielu pasjonatów rozsianych po całym świecie było zaangażowanych w prace. Za pośrednictwem specjalnej platformy wyrażali oni swoje osobiste życzenia dotyczące tworzonego samochodu. Później sugestie te zostały wysłuchane przez projektantów i inżynierów Fiata w procesie produkcyjnym i zostały przekształcone tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zbliżony do oczekiwań potencjalnych Klientów. Krótko mówiąc, „auto stworzone dla ludzi z pomysłów ludzi”, jak mówiła reklama z2 007roku. W tymże roku rozpoczęła się produkcja w Polsce, w zakładzie w Tychach; później, od 2010 roku, auto jest produkowane również w Toluca, w Meksyku. Dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła już liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych samochodów. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji - od 500 Abarth (2008) do 500 „Ron Arad Edition" (2014), ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Począwszy od zniewalającej linii, która w pierwszej chwili przywodzi na myśl solidność i wytrzymałość, elegancję i innowacyjność, poprzez określenie nowych parametrów bezpieczeństwa i ekologii, Fiat 500 od razu utrwala swoją pozycję bezdyskusyjnego lidera w segmencie A i potrafi dostosować klasyczny styl do nowoczesnych wymagań. Specjalistyczna wiedza pochodząca z dawnych czasów i wynikająca ze spuścizny technologicznej i projektowej gromadzonej przez lata dała ten niesamowity rezultat. Dzisiaj, Fiat 500 Vintage ’57 chce oddać hołd Fiatowi 500 - swojemu protoplaście, Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Dacia 1300 Concept - powrt do klasyki Pamiętam jeszcze klasyczną 1300-kę, wizja wygląda duuużo nowocześniej
  3. Witam , ostatnio bo długiej przerwie mam zamiar coś narysować , w końcu idą święta to bd. miał czas , mam pytanie czy da się jakoś zatuszować kratki na gotowym rysunku? Chodzi mi o to że mam gotowy rysunek no i tam gdzie jest tło ( czyli zwykla biała kartka) widać te kratki , fakt trzeba się przyjrzeć ale mnie to strasznie razi w oczy ... Rysuję na technicznym bloku, kratki ołówkiem F . PS. Zna ktoś fajną bazę do seryjnej Hondy Civic VI ? ( Wyraźna i nie zbyt trudna jeśli chodzi o refleksy ) ] Pozdrawiam wszystkich Już niedługo I V.I.P z rysunku po długiej przerwie.
  4. źródło: pcworld.pl więcej: Tonsil zapowiada wielki powrót. Ma sansę odbudować pozycję? - PC World - Testy i Ceny sprzętu PC, RTV, Foto, Porady IT, Download, Aktualności
  5. Nowy Ford Ka Concept - wielki powrt? Z poprzednimi generacjami ma niewiele wspólnego, ale mi osobiście się podoba
  6. WIELKI POWRÓT FSO !!!!!!NOWY POLSKI SAMOCHÓD NIEBAWEM W SPRZEDAŻY !!!
  7. Powrót królowej - SKODA Octavia liderem sprzedaży We wrześniu tego roku Nowa ŠKODA Octavia była najpopularniejszym modelem na rynku w Polsce. Do Klientów trafiły aż 924 egzemplarze Octavii i Octavii Combi (z czego blisko 90% stanowi nowa, trzecia generacja), co sprawia, że ten model ŠKODY po raz kolejny jest najpopularniejszym nowym samochodem w Polsce. W porównaniu z sierpniem bieżącego roku, jest to wzrost aż o 46,43% (631 zarejestrowanych samochodów). Nowa ŠKODA Octavia zadebiutowała w marcu tego roku i od razu trafiła do serc Klientów. Dlaczego? Jej nowoczesne, ponadczasowo eleganckie nadwozie skrywa przestronne, doskonale wykończone wnętrze oraz bogate wyposażenie z zakresu komfortu i bezpieczeństwa. Zaletami Nowej Octavii są również dynamiczne, oszczędne silniki, niskie koszty użytkowania oraz wiele przemyślanych rozwiązań przydatnych na co dzień. Nowa ŠKODA Octavia uosabia wszystko to, co w samochodach marki najlepsze i najatrakcyjniejsze dla Klientów. Warto również zauważyć, że drugim najpopularniejszym modelem we wrześniu na rynku polskim była ŠKODA Fabia, która trafiła do 756 Klientów. W porównaniu z sierpniem bieżącego roku oznacza to wzrost rejestracji samochodów o 50,9% (501 sztuk) oraz, co bardzo interesujące, równo 100-procentowy wzrost w porównaniu z wrześniem 2012 roku, gdy sprzedaż wyniosła 378 sztuk. Na podstawie danych obejmujących okres od stycznia do września, Fabia i Octavia zajmują dwie pierwsze pozycje w rankingu modeli z rejestracjami na poziomie odpowiednio 8077 oraz 7929 sztuk. Oba modele są liderami rynku w swoich segmentach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Alfa Romeo stawia na tylnonapdowe sedany. Czyby powrt na waciwe tory? Alfa Romeo szykuje się na walkę z BMW? Może być ciekawie
  9. Datsun Go - powrt do przeszoci Ładny to on nie jest : / Ale wolałbym takiego Datsuna zamiast Nano
  10. WIELKI POWRÓT I UDANY DEBIUT Miniony weekend, podczas którego odbyła się druga runda Mistrzostw Europy Centralnej Cross Country - Rábaköz Cup - był dla Łukasza Komornickiego bardzo udany, a zarazem niezwykle pechowy. W czasie swojego drugiego startu po kilkuletniej przerwie, kiedy przesiadł się z Mitsubishi Pajero z silnikiem Diesla, do mocniejszego Mitsubishi L200 Strakar, okazało się, że jest w stanie nawiązać walkę z silną konkurencją. Niestety wielki pech zniweczył plany. Za to Marek Dąbrowski, w czasie samochodowego debiutu w Orlen Team udowodnił, że wysłużonym Mitsubishi Pajero DiD też można osiągać świetne wyniki. Nastroje na Węgrzech były bardzo dobre. Przed rajdem, Łukasz Komornicki i jego pilot, specjalista od zawieszeń - Artur Kołodziej, testowali Mitsubishi L200 Strakar z 4-litrowym, benzynowym silnikiem, na wytyczonym przez organizatora, 6. kilometrowym odcinku, o nawierzchni zbliżonej do trasy rajdu. To była świetna okazja do ustawienia zawieszenia, dopracowania techniki jazdy i zgrania z nowym pilotem. Okazało się, że Mitsubishi jest szybkie, a Łukasz za każdym przejazdem poprawiał czasy. Dobrze radzili sobie także byli motocykliści, którzy poznawali Pajero i korzystali z rad i pomocy kolegów w G1 Racing. Rywalizacja rozpoczęła się piątkowym prologiem, rozegranym na polnych i trawiastych drogach wokół miejscowości Himod. Na 5. kilometrowej próbie najszybszy okazał się bardzo doświadczony Miroslav Zapletal, kolejny z 8 sekundową stratą był Balazs Szalay, a 4. sekundy za Węgrem przyjechał Łukasz Komornicki. Dąbrowski na swoim pierwszym odcinku specjalnym, zajął 11 lokatę. Zwycięzca poprzedniej rundy, Adam Małysz, popełnił błąd, ”przestrzelił” 2 zakręty i zaliczył 7. czas. Prawdziwe ściganie zaczęło się w sobotę, na czterech odcinkach specjalnych. Lider rajdu Miroslav Zapletal, pokazał, że jest bardzo szybki, jednak za późno zaczął hamować przed zakrętem i lądował w rzece. Próbę ukończył dzięki jadącej na końcu ciężarówce, która wyciągnęła jego Hummera na drogę. Sytuację wykorzystał kierowca Mitsubishi L200 Strakar, popisał się drugim czasem i po OS 2. na chwilę objął prowadzenie w rajdzie. Do gry wkroczyli Balazs Szalay i Adam Małysz. Łukasz Komornicki notował świetne czasy walcząc w pierwszej trójce. Niestety, na ostatnim odcinku specjalnym, 10. kilometrów przed metą, na wystającym korzeniu uszkodził oponę i do mety dojechał ze sporą stratą. Zwycięstwo w tym dniu na swoje konto zapisał Szalay. Małysz z stratą (+15 s.) był drugi, a Komornicki (+39 s.) trzeci. Marek Dąbrowski w Mitsubishi Pajero popisał się spokojną jazdą i dzień ukończył na 9. pozycji. "Nie spodziewałem się, że osiągnę tak szybkie tempo – mówił o pierwszym dniu Łukasz Komornicki - zwłaszcza, że na poprzednim rajdzie jechałem dużo słabszym Dieslem. Auto jest bardzo dobre, szczególnie w sekcjach gdzie nie rozwijam więcej niż 150 km/h, bo to jego prędkość maksymalna. Na ostatnim odcinku, w lesie złapałem gumę i przez ostatnie 10 km podróżowałam dużo wolniej. Szkoda, było dobre tempo, ale przez defekt opony mogłem stracić nawet 25 sekund." W niedzielny poranek cała czołówka Rábaköz Cup w bojowych nastrojach zjawiła się na starcie OS 5. Zły humor miał tylko Adam Małysz, który dzięki kontrowersyjnej decyzji sędziów otrzymał 15-minutową karę i spadł w tabeli. Awans o jedno oczko i lepszą pozycję do atakowania Węgra chciał wykorzystać Łukasz Komornicki. Plany ataku na Szalaya zarówno Małyszowi, jak i Komornickiemu, popsuły i to dosłownie awarie. Najpierw były skoczek został tylko z szóstym biegiem w Toyocie, chwilę później uszkodził się tylny dyferencjał w Mitsubishi. ”Szkoda, że mieliśmy awarię dyferencjału, bo szło nam bardzo dobrze. Zebraliśmy nowe doświadczenia, mieliśmy szybkie tempo - trzy razy byliśmy na 3. pozycji, raz na 2. i 4., więc mimo tego, że nie dowieźliśmy rezultatu, jesteśmy zadowoleni. Niedługo kolejny rajd i kolejna próba. Paradoksalnie, mimo awarii mojej i Adama, jestem zadowolony z pracy wspierającego nas serwisu G1 Racing, bo obsługiwał cztery samochody, a cała załoga liczyła około 20 osób. Atmosfera była bardzo dobra i gdyby nie awarie to byłby fantastyczny sukces – komentował już w serwisie Łukasz Komornicki. Ostatecznie – po niedzielnych zmaganiach - wyniki w pierwszej dziesiątce uległy całkowitej zmianie. Całe podium należało do Węgrów, ale wielką niespodziankę sprawili, jadący Mitsubishi Pajero 3.2 Diesel, debiutanci: Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, którzy wygrali klasę T1 Diesel i zajęli 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Źródło: MMC Car Poland
  11. Mercedes zapowiada powrt CLK Myślę, że to dobry ruch - CLK brzmi lepiej niż nieco bezduszne "klasa C Coupe"
  12. Mitsubishi CS-21 Concept - powrt do lat 90-tych Dobrze wygląda, a na dodatek nieźle wpisuje się w najnowszy design Mitsubishi - wg mnie udany projekt, choć naniósłbym w kilku miejscach kilka poprawek
  13. Toyota chce produkowa hatchbacka z tylnym napdem - powrt do korzeni? Dobra wiadomość, jak się rozpędzą to i następcę Supry przygotują
  14. Renault zapowiada powrt Alpine - pierwszy model ju w 2015 roku Z Megane RS zrobili rasowego sportowca, jest więc szansa, że nowy Alpine będzie jednym z najlepszych aut w klasie. Pozostaje tylko czekać na seryjne modele
  15. Zdecydowałem powrócić z dla was nowym a dla mnie starym VT. Specjalne podziękowania Marcinkowi za WiPowanie jak zawsze. Baza: VT:
  16. [h=1]Samochody na kompilacji drogowego 2012 (118) Powrót po 2 tygodnie zawieszenia[/h] http://www.youtube.com/watch?v=Xw3Hyj6xibo&feature=g-all-u
  17. Audi Tradition w Goodwood Revival: powrót „Srebrnych Strzał" - Audi Tradition zorganizuje jazdy pokazowe i zaprezentuje niedawno nabyty pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką. - Wspomnienie o Berndzie Rosemeyerze: Przed 75 laty kierowca rajdowy ze stajni Auto Union wygrał Grand Prix Anglii. Był to ostatni wyścig, w jakim wziął udział. Na cześć legendarnego kierowcy Audi Tradition wystawi do udziału w paradzie Goodwood Revival cztery „Srebrne Strzały" – bolidy Auto Union. Impreza odbędzie się w Południowej Anglii, 14-16 września. Przez trzy dni znani kierowcy rajdowi będą demonstrować fascynującą technikę historycznych bolidów wyścigowych. Gwiazdy, które potwierdziły swój udział w tym wydarzeniu to: ikona Formuły 1 - Jacky Ickx, pięciokrotny zwycięzca wyścigów w Le Mans – Frank Biela oraz perkusista Pink Floyd - Nick Mason. Ponadto Audi Tradition podczas Goodwood Revival pokaże po raz pierwszy niedawno nabyty pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką. 75 lat temu, a dokładniej - w październiku 1937 roku, Bernd Rosemeyer, wybitny kierowca rajdowy startujący w barwach Auto Union, wygrał swoje ostatnie Grand Prix, czyli najbardziej prestiżową nagrodę w Anglii. Trzy miesiące później uległ on niestety śmiertelnemu wypadkowi podczas próby ustanowienia kolejnego rekordu prędkości. Podczas Goodwood Revival Audi Tradition uczci pamięć o wyczynach Bernda Rosemeyera niezwykłą paradą „Srebrnych Strzał". Goodwood Revival to jedna z najważniejszych na całym świecie imprez sportu motorowego retro. Modele Auto Union zaprezentują się na niej ramię w ramię ze swoimi dawnymi konkurentami z lat 30-tych, marki Mercedes-Benz. Zapowiedziano udział wszystkich dziesięciu „Srebrnych Strzał". Oprócz nich pojawi się również replika modelu Auto Union Typ A z 1934 roku, pochodząca z kolekcji prywatnej. W trakcie Goodwood Revival specjalną atrakcją przygotowaną przez Audi Tradition będą codzienne jazdy pokazowe dwóch replik bolidów: Auto Union Typ C (1936) i Auto Union Typ D z podwójną sprężarką (1939). Dodatkowo będzie można dokładniej przyjrzeć się legendarnym „modelom Karassika“, które w dużym stopniu składają się z oryginalnych części. Będą to: bolid Auto Union Typ D (1938) i wspomniany już (dopiero niedawno zakupiony przez Audi Tradition), pojazd Auto Union Typ D z podwójną sprężarką, z 1939 roku. Oba pojazdy staną obok siebie po raz pierwszy od momentu ich odrestaurowania. To wielka zasługa Paula Karassika, któremu na początku lat dziewięćdziesiątych XX w., po wielu żmudnych poszukiwaniach, udało się odnaleźć części tych samochodów na terenie byłego ZSRR. Wielką gratką dla publiczności będą również sami kierowcy, którzy zasiądą za kierownicami zabytkowych bolidów. Po raz szósty w barwach Audi Tradition wystąpi Nick Mason, perkusista znanej na całym świecie grupy Pink Floyd. Kilka tygodni temu wystąpił podczas znamienitej uroczystości zamknięcia Igrzysk Olimpijskich w Londynie. Jest on jedną z najbarwniejszych postaci wśród miłośników starych samochodów na całym świecie. Żaden inny kierowca nie ma tyle doświadczenia w prowadzeniu tych wyjątkowych samochodów wyścigowych, co perkusista Pink Floyd. Jego zgoda na reprezentowanie Audi Tradition została powitana w Ingolstadt z wielkim entuzjazmem. Mason, okrzyknięty „ostatnim kierowcą w barwach Auto Union“ jest podekscytowany swoim startem: „Po brawurowym występie niemieckich „Srebrnych Strzał" przed 75 laty na torze Donington Park, sport motorowy w Anglii całkowicie zmienił swe oblicze. To wyjątkowe przeżycie, móc prowadzić taki samochód wyścigowy.“ Z podobnym sentymentem wypowiada się Jacky Ickx, wielka sława Formuły 1. Kierowca ten, stawiany na równi z mistrzami lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, Sir Jackiem Stewartem oraz Emersonem Fittipaldim, na temat swojego udziału w Goodwood Revival wypowiada się następująco: „To wielki przywilej, móc prowadzić te samochody.“ W skład teamu Audi Tradition wchodzi też reprezentant młodszego pokolenia kierowców wyścigowych Audi: Frank Biela. Urodzony w Neuss zawodnik jest nie tylko zwycięzcą mistrzostw STC i DTM. Z pięcioma zwycięstwami w Le Mans na koncie, dołączył do grona bohaterów, którzy na zawsze zapisali się w historii słynnego, dwudziestoczterogodzinnego maratonu. W latach 1934-1939, stworzone przez Mercedes-Benz i Auto Union „Srebrne Strzały" zdominowały sceny torów wyścigowych całego świata. Bez problemu rozwijały prędkość ponad 300 km/h. Szybciej nie jeździ się nawet podczas współczesnych nam wyścigów Formuły 1. Wielki podziw wzbudzają do dziś i tamci kierowcy, i same samochody, w których zastosowano genialne rozwiązania techniczne, znacznie wyprzedzające epokę. Na najwyższy szacunek zasługuje odwaga kierowców, która nadal inspiruje kolejne pokolenia. Legendarny Bernd Rosemeyer zasiadł za kierownicą bolidu Auto Union w wieku 25 lat. Było to osiągnięcie, o jakim marzyli wszyscy ówcześni kierowcy. Rok 1936 okazał się najlepszym sezonem Rosemeyera: zdobył tytuł Mistrza Europy, Mistrza Niemiec i Mistrza Niemiec w Samochodowych Mistrzostwach Górskich. W ciągu jednego tylko roku młody Niemiec stał się supergwiazdą swoich czasów. W 1937 roku nie zdobył wprawdzie mistrzostwa Europy, ale ustanowił za to rekord świata. Był pierwszym człowiekiem, któremu udało się przekroczyć prędkość 400 km/h, na zwykłej drodze. Dokonał tego jadąc bolidem Auto Union Typ C Stromliner. W 1938 roku próba pobicia kolejnego rekordu okazała się tragiczna w skutkach. Silny podmuch wiatru zepchnął z toru samochód Rosemeyera, jadącego z prędkością prawie 440 km/h. Informacja o jego śmierci była olbrzymim szokiem dla całego świata sportów samochodowych. Od tamtego wydarzenia firma Auto Union nie brała już nigdy udziału w wyścigach, których celem było ustanowienie rekordów prędkości. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. Fiat 500 0.9 TwinAir Lounge Moc maksymalna: 85 KM Przyśpieszenie 0-100 km/h: 11,5 s Prędkość maksymalna: 173 km/h Cena wersji podstawowej: 44 000 zł (1.2 69 KM Color Therapy) Cena wersji testowej: 53 500 zł Cena modelu testowego: 53 500 zł Zapraszamy do lektury i czekamy na wszelakie komentarze oraz opinie. www.auto-strefa.pl
  19. Powrót do domu: Ostatni egzemplarz Auto Union Silberpfeil Typ D Doppelkompressor trafił do Audi - Audi Tradition odkupiło kolejny historyczny samochód odrestaurowany przez Paula Karassika - Auto Union Typ D z 1939 r. na kilkadziesiąt lat zaginęło w byłym Związku Radzieckim - Thomas Frank, kierownik Audi Tradition: „To jedna z najbardziej wzruszających chwil w całej naszej działalności dokumentowania historii AUDI AG" „To jedna z najbardziej wzruszających chwil w całej naszej działalności dokumentowania historii Audi AG – w ten sposób dopisujemy kolejny rozdział naszej historii“ – podkreślił Thomas Frank, kierownik Audi Tradition. Przed kilkoma tygodniami Audi odkupiło prawdziwego białego kruka – rzadki egzemplarz Auto Union Silberpfeil, składający się w znacznej mierze z oryginalnych części. Model Auto Union Typ D Doppelkompressor z 1939 roku, to jedno z dwóch legendarnych aut Paula Karassika. Dzięki temu zakupowi, Audi AG posiada obecnie trzy z pięciu istniejących jeszcze oryginalnych modeli wyścigowych marki Auto Union. Mit „srebrnych strzał" (niem. „Silberpfeile“) narodził się w latach trzydziestych ubiegłego stulecia. Samochody wyścigowe produkowane przez firmy Auto Union i Mercedes Benz, zadebiutowały na międzynarodowej arenie sportu motorowego w 1934 r. i natychmiast szturmem tę arenę zdobyły. Były to auta wyścigowe zupełnie nowego typu. Srebrne bolidy, o niespotykanej wcześniej stylistyce, które zdawały się pochodzić wprost z przyszłości. Podczas gdy Mercedes Benz w swoich bolidach montował silnik tradycyjnie z przodu, Auto Union przesunęło jednostkę napędową do tyłu, za kierowcę, co do dziś jest regułą w Formule 1. Aż do wybuchu II wojny światowej w 1939 r. obie firmy, Mercedes Benz i Auto Union, niepodzielnie dyktowały warunki na torach wyścigowych Grand Prix w Europie. Dwunasto i szesnasto-cylindrowe samochody wyścigowe z Zwickau i ze Stuttgartu dzieliły zwycięstwa pomiędzy siebie. Tacy kierowcy jak Bernd Rosemeyer, Tazio Nuvolari, Hans Stuck (Auto Union), Rudolf Caracciola, Manfred von Brauchitsch, Hermann Lang (Mercedes Benz) do dziś uchodzą w świecie sportu motorowego za bohaterów, ponieważ bez wyposażania samochodów w jakiekolwiek systemy bezpieczeństwa brali udział w wyścigach, w których rozwijano prędkości przekraczające 300 km/h. Na długich prostych podczas wyścigów Avus, w 1937 r. w Berlinie, wskazówka prędkościomierza w aucie Bernda Rosemeyera pokazywała nawet 380 km/h. Wraz z wybuchem II wojny światowej skończyła się nagle tzw. era super sprężarek. Podczas gdy Mercedes Benz po całkowitej wojennej klęsce Niemiec zdołał uratować prawie wszystkie swoje „srebrne strzały", firma Auto Union poniosła wyłącznie straty. Zwickau zostało zajęte przez armię radziecką, Auto Union rozwiązano, fabryki zamknięto. Radzieckie władze okupacyjne odkryły należące do Auto Union „srebrne strzały" w naziemnej hali jednej z kopalń. Samochody – jako część reparacji wojennych – odtransportowano do ZSRR, gdzie ślad po nich zaginął. Auta te, świadkowie wielkich triumfów Auto Union AG, zapisanych na kartach historii sportu motorowego, zostały przez utworzoną w 1949 roku w Ingolstadt kontynuatorkę firmy, spółkę Auto Union GmbH (dzisiejsze Audi AG) uznane za bezpowrotnie stracone. Zimna wojna trwała już wówczas na dobre, a żelazna kurtyna była szczelnie zamknięta. Wszystko wskazywało na to, że pozostał tylko jeden egzemplarz Auto Union Typ C, który jeszcze przed wybuchem II wojny światowej został podarowany Muzeum Niemieckiemu w Monachium, a następnie uszkodzony w jednym z nalotów na miasto. Pod koniec lat siedemdziesiątych minionego wieku, pojawiły się pierwsze pogłoski, że na bezdrożach ówczesnego Związku Radzieckiego zachował się, uznany dawno temu za zaginiony, wyścigowy model marki Auto Union. Paul Karassik, amerykański kolekcjoner cennych zabytkowych aut, wraz z pochodzącą z Niemiec żoną Barbarą, wyruszył na poszukiwania. Jako mały chłopiec Karassik, jeszcze przed wybuchem II wojny światowej, był w Belgradzie świadkiem ostatnich wyścigów o Grand Prix. Było to przeżycie, którego nigdy nie zapomniał. Po emigracji do Stanów Zjednoczonych, Krassik dorobił się majątku, pozwalającego na realizację kolekcjonerskich marzeń. Poszukiwania były dla niego o tyle łatwiejsze, że pochodzi z rodziny tzw. „Białych Rosjan”, wychował się w Serbii i płynnie mówi po rosyjsku. Ponad dziesięć lat poświecił na to, by po licznych podróżach do Związku Radzieckiego odnaleźć wreszcie w Rosji i na Ukrainie pojedyncze fragmenty dwóch rozebranych na części samochodów wyścigowych Auto Union i by wykazując ogromne talenty negocjacyjne, nabyć je. Podczas kilku pełnych przygód podróży niedużym dostawczym samochodem, udało mu się w końcu, na własną rękę, przewieźć części odnalezionych aut przez żelazną kurtynę na zachód Europy, skąd silniki, podwozia, osie i przekładnie poleciały samolotem na Florydę. Jesienią 1990 r. Paul Karassik nawiązał pierwsze kontakty ze specjalistami, a w maju 1991 r. – z Działem Tradycji Audi AG, który jako doradca zaangażował się w odrestaurowanie sprowadzonych aut. Ponowne złożenie posiadanych przez siebie samochodów wyścigowych, Karassikowie powierzyli angielskiej firmie Crosthwaite & Gardiner, która posiada bogatą wiedzę i doświadczenie w odbudowie historycznych pojazdów wyścigowych. Po szczegółowych oględzinach zachowanych części zadecydowano, że zrekonstruowany zostanie jeden egzemplarz auta wyścigowego typu D z pojedynczą sprężarką w wersji z 1938 r. i jeden pojazd typu D z podwójną sprężarką w wersji z 1939 r. W obu przypadkach karoserie w całości musiały zostać wykonane na nowo, ponieważ nie zachowały się żadne ich elementy. Wyprodukowała je angielska firma Rod Jolley Coachbuilding. W sierpniu 1993 r. ukończono rekonstrukcję pierwszego z samochodów, modelu z 1938 r. Rok później gotów był też pojazd z podwójną sprężarką z 1939 r. Przy wsparciu Audi oba bolidy zaprezentowano ponownie, pierwszy raz od 1939 r.. Okazją była impreza Eifel Klassik, która odbyła się na torze Nürburgring 1 października 1994 r.. W następnych latach, mając na uwadze pomoc udzieloną podczas renowacji, Audi do celów wystawienniczych mogło używać modelu Auto Union z 1938 r.. Model z podwójną sprężarką powrócił natomiast na Florydę. W lipcu 1998 r., Audi AG odkupiło model z 1938 r.. Wiosną 2000 r. Paul Karassik sprzedał drugie auto prywatnemu kolekcjonerowi, ponieważ jego marzenie by w 1999 r., w sześćdziesiątą rocznicę ostatniego Grand Prix, samochód wyścigowy marki Auto Union ponownie wziął udział w wyścigach w Belgradzie, legło w gruzach wskutek wojny na Bałkanach. Dzięki najnowszemu zakupowi modelu typ D z podwójną sprężarką, Audi AG posiada obecnie trzy wyścigowe egzemplarze Auto Union, które powróciły z dawnego Związku Radzieckiego. Thomas Frank, kierownik Audi Tradition jest pełen zachwytu: „Jeszcze przed 20 laty nawet nam się to nie śniło.“ Obok obu aut Karassika jednym z najwspanialszych eksponatów Audi Museum Mobile w Ingolstadt jest sławny górski samochód wyścigowy Hansa Stucka – Auto Union Typ C/D, który jeszcze krótko po upadku Związku Radzieckiego znajdował się na Łotwie, w Muzeum Motoryzacji w Rydze. W dalszej perspektywie przystań w Audi Museum Mobile mają znaleźć również modele Auto Union Typ D. Przedtem jednak, nowy nabytek Audi czeka wielki występ podczas Goodwood Revival, który odbędzie się w Anglii w dniach od 14 do 16 września. Tam właśnie staną obok siebie oba Auto Union Typ D. Ten, który po 67 latach powrócił z byłego Związku Radzieckiego i ten, który po renowacji zaprezentowany był na torze Nürburgring w 1994 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Nowa Lancia Stratos - historia (niestety po niemiecku)... http://www.youtube.com/watch?v=e4TewSapXKg&feature=player_embedded
  21. Powrot "Cudy"?! Wiecej ---> http://www.autoblog.com/2010/12/21/chrysler-registers-cuda-nameplate-hemi-engine-perks-up-in-inter/ Galeria zdjec ---> http://www.autoblog.com/photos/sox-and-martin-collector-series-hemi-cuda/full/#2936116
  22. Motodziennik: Powrót terenowego Lambo <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2BuJpUZiS-k?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2BuJpUZiS-k?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  23. Motodziennik: Powrót Talbota <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=qbmYhEY_uJo&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=qbmYhEY_uJo&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  24. NIe wiem czy to tak mam dawac te minaturki... Dalem tak jak pisaliscie:PP Oceniajcie
×