Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'porsche' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 1250 wyników

  1. Kryplos

    Porsche CaymanS

    Porsche CaymanS powstało, by zapełnić lukę między małym modelem Boxter, a 911-tką. Uważa się, że Cayman to czysty produkt marketingowy nastawiony na popularność, a nie na prestiż. Może i tak, jednak Porsche Cayman potrafi być wierny tradycji poprzednich modeli niemieckiej marki. Jego sportowa odmiana ''S'' rozpędza się do setki w 5,1 sekundy a jego maksymalna prędkość to 275 km/h (170mph). Do najgroźniejszych rywali tego modelu można zaliczyć mocnego japońskiego Nissana 350Z, Mercedesa SLK czy też nowe BMW Z4. Porsche Cayman na rynku pojawił się w 2005 roku.
  2. Porsche 924 Porsche 924 to samochód o charakterze sportowym, produkowany przez niemiecką firmę Porsche od 1975 roku. W latach siedemdziesiątych firma Volkswagen zapragnęła wejść na rynek samochodów sportowych nowym modelem, którego zaprojektowanie zleciła firmie Porsche. Prace nad nowym projektem, noszącym kodową nazwę EA 425, rozpoczęły się w roku 1972. ¦wiatowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. "Wielu ludzi chciałoby kupić Porsche, ale ich po prostu na to nie stać" - to myśl, którą kierowało się Porsche przed prezentacją nowego modelu, 924. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem. Przy projektowaniu 924 brano pod uwagę wiele koncepcji zastosowania napędu. Dla zachowania idealnego prowadzenia pojazdu, zrezygnowano z silnika za tylną osią. Przeszkodą było także czerpanie części z regałów magazynowych Volkswagena. Za nowoczesne rozwiązanie zaczęto wtedy uważać chłodzenie cieczą, silnik z przodu i przedni napęd. Nie skuszono się jednak na panujące wówczas (i do tej pory) trendy. Inżynierowie Porsche wiedzieli, że takie rozwiązanie nie może mieć miejsca w sportowym aucie. Korzystając z doświadczenia przy produkcji modelu Porsche 914, zrezygnowano również z centralnie ułożonego silnika, który był bardzo niewygodny w obsłudze i drastycznie ograniczał miejsce w kabinie. Ostatecznie przyjęto silnik z przodu, skrzynię biegów z tyłu. Taki układ, zwany trans-axle, dawał wyśmienite rezultaty. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziewięćset dwudziestka czwórka okazała się hitem rynkowym. Na tańsze Porsche, w porównaniu do innych produktów firmy, mogło pozwolić sobie znacznie więcej nabywców niż dotychczas. W ciągu 10 lat produkcji z taśm zakładów NSU w Neckarsulm zjechało około 120,000 sztuk (dla porównania - model Porsche 911 Turbo sprzedał się od początku produkcji do 2001 roku w około 15,000 egzemplarzy). Od roku 1975 do 1985 Porsche 924 było proponowane klientom w kilku wersjach. Jako wyposażenie opcjonalne można je było wyposażyć w zdejmowany dach (wersja Targa), manualną pięciobiegową skrzynię biegów (później weszła do wyposażenia standardowego) lub trzybiegowy automat, większe piętnastocalowe felgi z oponami 205mm, klimatyzację, elektrycznie podnoszone szyby, spryskiwacze reflektorów i tylną wycieraczkę. Co ciekawe, w 924 nie ma wspomagania kierownicy. Obok podstawowej wersji silnikowej o pojemności 2.0 litra i mocy 125 KM, produkowane było także od 1978 roku Porsche 924 Turbo o mocy 170 KM (od 1985 - 177KM) z mocniejszymi hamulcami, lekko zmodyfikowanym zawieszeniem oraz charakterystycznymi wlotami powietrza na pasie przednim. Ten sam dwulitrowy silnik, choć oczywiście zmodyfikowany, znaleźć można także w Porsche 924 Carrera. Wyprodukowane w bardzo niewielkich seriach przeznaczone były do startów w wyścigach. 924 Carrera powstało w 3 wersjach: Carrera GT (210 KM), Carrera GTS (245 KM) Carrera GTR (280 KM). Są to obecnie pojazdy zdecydowanie kolekcjonerskie. W 1985 roku został zaprezentowany model Porsche 924S, produkowany przez trzy lata. Silnik zapożyczony z modelu Porsche 944 rozwijał moc 150 a później 160 KM. Zawieszenie, hamulce i koła mocowane na 5 śrub były już znane z wcześniejszych 924 Turbo. Także osiągi były zbliżone do wcześniejszych Turbo, był to samochód szybszy od cięższego 944. Porsche 924 oferowane na rynku amerykańskim było fabrycznie dostosowane do wymagań tamtejszego rynku. Zmiany obejmowały głównie silniki, które były zdecydowanie słabsze ze względu na wymogi dotyczące czystości spalin. Wersja podstawowa (w Europie studwudziestopięciokonna) miała kolejno 95, 110 aż w końcu 115 KM. Wersje Turbo i 924S także były słabsze. Osłabione 924 Turbo, na rynku amerykańskim sprzedawane było z zawieszeniem hamulcami i kołami takimi samymi jak wersje wolnossące. Pochodzące zza oceanu egzemplarze można także poznać po masywniejszych, wystających zderzakach i dodatkowych światłach odblaskowych po bokach. Porsche 924 z silnikiem 95 KM i trzybiegowym automatem sporo traciło na osiągach w stosunku do wersji podstawowej. Bazując na tych samych założeniach konstrukcyjnych, co w modelu 924, Porsche opracowywało w latach siedemdziesiątych także następcę dla modelu 911, nazwanego Porsche 928. Jego prezentacja odbyła się w 1977 roku. Nie wyparł on jednak klasycznego modelu 911. Model 924 zapoczątkował nowy trend Porsche, który trwał aż do 1995 roku, kiedy zakończono produkowanie 968. Najpierw na świat przyszło 924, tuż po nim 928. W 1981 roku zaprezentowano Porsche 944, model pośredni pomiędzy spokojnym 924, a 928, a później jego następcę - Porsche 968. Te samochody, wraz ze swoimi odmianami, tworzą całą rodzinę przedniosilnikowych, chłodzonych cieczą samochodów z układem Transaxle.
  3. Porsche 911 Porsche 911 - model sportowego samochodu osobowego, produkowanego przez firmę Porsche w swoich zakładach w Zuffenhausen w Niemczech, od roku 1963. Porsche 911, jako typ 911 produkowano w latach 1963 - 1989, jednak kolejne odmiany także nazywano 911, głównie ze względów marketingowych. Nie licząc modelu 912 wszystkie poniższe modele nosiły oznaczenie 911. Porsche 911 Typ 911 Porsche 911S Projekt o nazwie 901 zakładał stworzenie nowego, nowoczesnego samochodu sportowego, który mógłby zastąpić przestarzały model 356. Po proteście firmy Peugeot, która zarezerwowała trzycyfrowe numery z zerem w środku, nazwę zmieniono na 911. W ten sposób w 1963 roku narodziła się legenda. Wyposażona w sześciocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik typu bokser o pojemności 2.0 l. i mocy 130 KM. Wkrótce okazało się, że auto jest zbyt narowiste i bardzo trudne do opanowania w szybko pokonywanych zakrętach. W 1966 roku wprowadzono więc wersję o zwiększonym rozstawie osi (o 60 mm). Jednocześnie pojawiło się 911S, w której podniesiono moc do 160 KM. Rok później obok dotychczas dostępnej wersji coupe, dołączyła targa. W 1970 roku powiększono pojemność silnika do 2.2 l. a w 1972 do 2.4 l. (moce od 130 do 190 KM). W 1974 roku zastosowano silnik o pojemności 2687 cm3 z modelu Carrera RS 2.7. Pojawiły się problemy z chłodzeniem, zwłaszcza w krajach o gorącym klimacie, gdyż powiększono pojemność z 2.4 do 2.7 l., nie zmieniając układu chłodzenia. W 1977 roku pojawiło się 911 SC (Super Carrera) a jej silnik otrzymał pojemność 3.0 l. i moc 180 KM. W 1983 Porsche zaprezentowało pierwszą 911-tkę w wersji kabriolet. Carrera RS 2.7 Porsche Carrera RS powstał w 1972 roku jako samochód przeznaczony do rajdów i wyścigów. Niższa masa o 150 kg, sportowe zawieszenie i silnik o mocy 210 KM czyniły z tego modelu rewelacyjny samochód wyczynowy. Cechą charakterystyczną tego auta był duży tylny spoiler zintegrowany z tylną klapą. Przez dwa lata produkcji powstało ich zaledwie 1636 sztuk. 911 Carrera Porsche 911 Carrera Cabrio W 1984 roku wprowadzono na rynek nową wersję o nazwie 911 Carrera, zastępując model 911 SC. Auto otrzymało silnik o pojemności 3.2 l. Wzrosła moc, zmieniono hamulce, auto otrzymało wygląd wersji Turbo. Pod koniec jego produkcji, w 1989 roku, pojawiła się limitowana wersja Speedster, nawiązująca do modelu Porsche 356 Speedster. Model 912 Porsche 912 Porsche 912 była w rzeczywistości 911-tką wyposażoną w czterocylindrowy silnik z Porsche 356B, o pojemności 1.6 i mocy 90 KM. Produkowano ją w latach 1965 - 1969. W 1967 roku na takim aucie startował polski kierowca rajdowy Sobiesław Zasada. Pojawiła się jeszcze wersja 912E o oznaczeniu wewnętrznym 923, zaprezentowana w 1976 roku z czterocylindrowym silnikiem z modelu 914, o pojemności 1971 cm3 i mocy 110 KM. Powstało jednak tylko 2099 sztuk tego modelu. Typ 930 Porsche 911 Turbo (930) 930 to oznaczenie pierwszego modelu 911 Turbo, z turbodoładowanym silnikiem, o pojemności 3.0 l. i mocy 260 KM od 1975 i 3.3 l. i mocy 300 KM od 1978 roku. Tą wersję produkowano aż do 1989 roku. Na rynek europejski w 1983 roku przedstawiono wersję 330 konną a w 1986 na rynek japoński i amerykański moc obniżono do 282 KM ze względu na emisję spalin. Typ 964 Porsche 911 Speedster (964) W 1989 roku pojawił się typ 964 w wersjach Carrera 2, Carrera 4 (napęd na cztery koła) i Turbo (typ 965). Obie Carrery otrzymały silnik o pojemności 3.6 l. i mocy 250 KM. Turbo, otrzymało silnik o niezmienionej pojemności (3.3 l.), lecz moc wzrosła do 320 a w 1993 roku do 360 KM mając większy silnik o pojemności 3,6 l. Pod koniec 1992 roku zaprezentowano wersję Speedster opartą na modelu 964 Carrera 2. Powstało ich zaledwie 925 sztuk. Typ 993 Porsche 911 Cabrio (993) Po raz pierwszy znacząco zmodernizowano wygląd samochodu w 1993 roku wprowadzając typ 993. Najbardziej rzucającą zmianą są pochylone przednie reflektory, przypominające wyglądem model 959. Zastosowano w nim silnik 3.6 l. o mocy 272 a od 1996 roku 285 KM. Wersja Turbo (Typ 994) osiągała 408 KM z silnika 3.6 a w wersji Turbo S nawet 450 KM. To pierwsza 911, która oferuje podwójne turbodoładowanie a nie jak w poprzednich modelach tylko jedna turbina. W ofercie znalazły się również dwa tylnonapędowe modele wyczynowe. Pierwszy z nich to 911 GT3 z silnikiem 3600 cm3 i mocy 360 KM a drugi to 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 430 KM. Oba modele wyposażone były wyłącznie w sześciobiegowe skrzynie manualne. Typ 996 Porsche 911 Cabrio (996) Porsche 911 Turbo (996) W 1998 roku zaprezentowano całkowicie nową konstrukcję (typ 996) mającą całkowicie zastąpić dotychczaowe modele, ciągle modernizowanego auta, konstrukcyjnie pochodzącego z lat sześćdziesiątych. Nadwozie o obłych kształtach przypomina jednak, że nadal mamy do czynienia z modelem 911. Najbardziej krytykowany był za kształt przednich reflektorów, zintegrowanych z mniejszymi lampami, odbiegających od tradycyjnych okrągłych lub owalnych, znanych z dotychczasowych modeli. Podstawowe modele Carrera i Carrera 4 otrzymały całkowicie nowy, chłodzony cieczą silnik sześciocylindrowy, nadal w układzie bokser, nadal umieszczony z tyłu, o pojemności 3.4 l. i mocy 300 KM (w wersjach S 320 KM). Wersję turbo (czteronapędowa) zaprezentowano we wrześniu 1999 roku. Osiągała ona moc 420 KM w wersji Turbo i 450 KM w wersji Turbo S. W ofercie znalazły się również dwa tylnonapędowe modele wyczynowe. Pierwszy z nich to 911 GT3 z silnikiem 3600 cm3 i mocy 381 KM a drugi to 911 GT2 z turbodoładowanym silnikiem o mocy 462 KM. Oba modele wyposażone były wyłącznie w sześciobiegowe skrzynie manualne. Typ 997 Porsche 911 Carrera (997) W 2004 roku zaprezentowano zmodyfikowany typ 996, oznaczając go jako typ 997. Przestylizowano przednią i tylną część nadwozia. Reflektory znów mają owalny kształt a tylne błotniki poszerzono nadając autu bardziej sportową sylwetkę. Zmodyfikowano także silnik, który teraz ma pojemność 3.6 l. i moc 325 KM w wersjach Carrera i Carrera 4, oraz 3.8 l. i moc 355 KM w wersjach Carrera S i Carrera 4S. Od maja 2006 w salonach można kupić usportowioną wersję GT3. Pojemność sześciocylindrowego boxera umieszczonego za tylną osią to 3.6 litra o mocy 415 KM. Pojawiła się także nowa wersja Turbo posiada silnik 3.6 i moc 481KM
  4. Obecnie trwa konkurs Coyote i Porsche Club Poland, gdzie wygrać można przejażdżkę sportowym Porsche jako pasażer na torze w Poznaniu podczas imprezy zamkniętej - zakończenie sezonu Porsche Club Poland (22-23.10) Konkurs trwa tylko do 18.10! Do wygrania: - nocleg w hotelu Don Prestige Residence w dn. 22.10 dla Ciebie i osoby towarzyszącej - kolacja i drink powitalny z załogą COYOTE Polska 22.10.2016 dla Ciebie i osoby towarzyszącej - wstęp na zamkniętą imprezę Zakończenie sezonu Coyote Porsche Club Poland w dniu 22.10,2016 wraz z przejazdem sportowym modelem Porsche po torze, jako pasażer(min. 3 okrążenia Toru Poznań). Sportowe doznania zapewni firma Kimbex Dream Cars. - Catering podczas imprezy Porsche Cup dla Ciebie i Twojej osoby towarzyszącej - Konto premium aplikacji iCOYOTE na 6 miesięcy za darmo dla Ciebie i osoby towarzyszącej. Aby wziąć udział: 1. Pobierz i zainstaluj aplikację iCoyote na system IOS lub Android 2. Wypełnij dane w formularzu 3. Otrzymasz maila zwrotnego z kodem promocyjnym i instrukcją użycia kodu 4. Odeślij maila zwrotnego z odpowiedzią na zadanie konkursowe "CO CIĘ NAPĘDZA?" więcej informacji na: https://promocjacoyote.pl/
  5. przemo80b4

    Porsche 944 czy warto?

    Siemanko od dłuższego czasu chodzi mi po głowie zakup porschenki 944 bez turbo do remontu czy warto się w to bawić,obserwuje rynek i mam wrażenie że ceny zaczynają iść w górę.Także każda sugestia mile widziana pozdrawiam
  6. radek123987

    Porsche 911 Carrera RS

    Witam, Wrzucam najnowszy mój rysunek. Porsche 911 Carrera RS na kartce A4. Wydaje mi się, że jest o wiele lepszy od Passata, nie widać tyle prześwitów a Wy co sądzicie? https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10537071_963123157114795_5213563876126804407_n.jpg?oh=cee63789a2bef61c9e8a8dff1ceabbb1&oe=578F9D13
  7. radek123987

    Porsche 911 (993) Cabrio

    I ostatni z serii zaległych rysunków. Porsche 911 Cabrio na A3, też na zamówienie. Wolę rysować tło ołówkami, ale myślę, że nie jest aż tak źle jak się spodziewałem że będzie Skaner trochę za bardzo rozjaśnił cieniowanie i wygląda jakby go nie było. Komentujcie https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12642908_942269589200152_3833257247681394354_n.jpg?oh=32e0395e2a3a11ff00ab7893a4a346fa&oe=573CEDDF
  8. Więcej: 1976 Porsche 911 Carrera - Super Street Magazine Mnie się podoba i to bardzo, rzadko kiedy widuje się klasyczne 911 zrobione typowo na tor.
  9. Jest to temat związany z konkursami rysunkowymi. Tutaj rozwiązujemy wszystkie problemy związane z konkursami, aby w temacie z konkursem zachować porządek. Obecny konkurs - CLASSIC CARS COMPETITION Świetny pomysł - Karol
  10. Porsche 914 Porsche 914 to model sportowego samochodu osobowego produkowany w latach 1969-1975 przez firmę Porsche we współpracy z koncernem Volkswagen. Samochód z centralnie umieszczonym silnikiem, przez wielu nie uważany za prawdziwe Porsche, skąd potoczne określenie Volks-Porsche. Powstawały odmiany 1700, 1800 i 2000 w dwóch wersjach, z czterema i sześcioma cylindrami, o mocach odpowiednio od 76 do 110 KM. W kilku egzemplarzach powstał też model 916, ze 190-konnym silnikiem Porsche 911, który był odmianą modelu Porsche 914/6. W roku 1969, z okazji 60. rocznicy urodzin szefa firmy, dr Ferdynanda Porsche powstał prototyp 914 z 8-cylindrowym silnikiem o mocy 260 KM, który otrzymał oznaczenie 914/8. Z linii produkcyjnej zjechało 119 000 sztuk tego modelu, lecz jedynie 2,8% (3332 sztuk) miało zamontowany oryginalny, dwulitrowy, sześciocylindrowy silnik Porsche.
  11. radek123987

    Porsche 901

    Witam! Pierwszy rysunek w tym roku skończony Porsche 901 narysowałem na formacie A3, tym co zawsze, więc kompletem ołówków, oraz kredkami. Z rysunku jestem zadowolony, z nowym rokiem miałem poprawić jakość rysunków, więc starałem się jak mogłem, nawet do tła się przyłożyłem. Ale nie udało mi się zrobić ładnego zdjęcia przez to, że jak wracam do domu to już jest ciemno. Jeśli uda mi się kiedyś trafić na warunki i zrobić ładne zdjęcie, to je wrzucę, póki co mam tylko takie. Czekam na komentarze https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10931498_755491501211296_6739029941273606032_n.jpg?oh=b2429e48ba0c9306d317a54b37b51272&oe=5526E4FC
  12. Porsche Classic is celebrating 40 years of 911 Turbo at the Oldtimer Grand Prix 2014
  13. Porsche Cayenne GTS (2015)
  14. Porsche Performance Drive Black Sea - Caspian Sea
  15. Porsche GT3 Cup Challenge Middle East Season 6 - Preview
  16. Porsche 912 Porsche 912 to samochód sportowy produkowany przez niemiecką firmę Porsche w latach 1965-1969. Model 912 to zwrotny, kompaktowy samochód czteromiejscowy zdolny do przejechania 100 km na ośmiu litrach benzyny. Efekt ten uzyskano dzięki połączeniu wydajnego silnika benzynowego, niskiej masy samochodu oraz niskiemu współczynnikowi oporu powietrza. Historia Po zakończeniu produkcji modelu 356 w roku 1965, jedynym samochodem oferowanym przez Porsche pozostał 911. W efekcie tego, że 911 kosztował znacznie więcej niż 356, firma chciała ustrzec się spadku sprzedaży i upadku wizerunku marki na rynku. By zapobiec tym problemom, postanowiono wprowadzić nowy model w przystępniejszej cenie. Wizualnie 912 był identyczny w porównaniu z 911, ale miał inny silnik. Niższą cenę samochodu osiągnięto dzięki zastosowaniu w nim czterocylindrowej jednostki pochodzącej ze starszego modelu 356, zamiast sześciocylindrowej znanej z 911. Koszty obniżono też poprzez zmniejszenie elementów wyposażenia dostępnych w standardzie. Dzięki niskiej cenie ten model Porsche sprzedawał się przez pierwszych kilka lat lepiej od 911 – Porsche wyprodukowało trochę ponad 30.000 sztuk 912 przez pięć lat produkcji. Porsche 912 znalazło również zastosowanie jako radiowóz w europejskiej policji, wliczając w to wariant Targa. W kwietniu 1967 fabryczny magazyn Porsche, Christophorus, ogłosił: "On 21 December, 1966, Porsche celebrated a particularly proud anniversary. The 100,000th Porsche, a 912 Targa outfitted for the police, was delivered." ("21 grudnia 1966 Porsche obchodziło bardzo ważny jubileusz. Stutysięczne Porsche, model 912 Targa, został oddany w ręce policji.") Po uzupełnieniu rodziny modeli 911 o mocniejszą wersję 911S oraz tańszy wariant 911T, kierownictwo Porsche doszło do wniosku, że model 912 stał się już zbyteczny. Produkcji 912 zaprzestano w 1970 roku; został on zastąpiony przez model 914, pojazd, który w założeniu miał być dla firmy tańszy w produkcji od 912. Po sześciu latach nieobecności, model został ponownie wprowadzony na rynek północnoamerykański w roku 1976 jako Porsche 912E, w celu wypełnienia luki w segmencie tańszych samochodów powstałej po zakończeniu produkcji 914, podczas gdy model 924 – oficjalny następca 914. – był wykańczany i planowane było wprowadzenie go do produkcji seryjnej. Nowe 912 posiadało nadwozie "G-Series" od modelu 911, było napędzane 2.0 litrową wersją chłodzonego powietrzem silnika Volkswagena, używanego w ostatnich rocznikach 914/4. Powstało łącznie 2.099 sztuk tej wersji, oficjalnie wszystkie sprzedano na terenie Stanów Zjednoczonych.
×