Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'podwójne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 7 wyników

  1. Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Silvretta E-Auto Rallye - e-Golf wygrywa w klasyfikacji generalnej - e-up! zajmuje pierwsze miejsce w kategorii efektywności, ustanawiając nowy rekord Poznań, 8 lipca 2014 r. – Volkswagen e-Golf po raz trzeci zwycięża w klasyfikacji generalnej rajdu samochodów elektrycznych Silvretta. W kategorii efektywności, uznawanej za królewską dyscyplinę dla samochodów elektrycznych, po raz drugi z rzędu wygrał e-up!. W niełatwym alpejskim terenie e-Golf i e-up! swoimi dziennymi przebiegami wynoszącymi nawet 134 kilometry udowodniły, że jako samochody elektryczne w pełni nadają się do codziennej eksploatacji. Rozgrywany w dniach 3-5 lipca rajd samochodów elektrycznych Silvretta E-Auto Rallye także w tym roku zakończył się pełnym sukcesem Volkswagena. Po zeszłorocznym zwycięstwie, cztery elektryczne Volkswageny – jeden e-up! i trzy e-Golfy – pokonały trudne odcinki bez problemów z zasięgiem i ostatecznie wszystkie cztery zajęły miejsca w pierwszej piątce. Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej po 361 kilometrach wywalczył zespół Volkswagena Christian Ehret i Daniel Schmidt w e-Golfie. Drugiego dnia odbyła się dodatkowa próba efektywności dla samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, w której pojazdy rywalizowały między sobą pod względem zużycia paliwa i energii. Wygrał ją e-up! z sensacyjnie niskim zużyciem zaledwie 9,17 kWh/100 km, co było wynikiem o 28 procent niższym od podanego, znormalizowanego zużycia 11,7 kWh/100 km. Mistrza efektywności prowadzili Tino Laue i Ruth Holling. Zespół ten zajął także trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Poza klasyfikacją te same odcinki trasy pokonał także XL1, podziwiany przez licznych widzów imprezy. Jedną z załóg e-Golfa tworzyli kierowca Robert Bielecki, dziennikarz z Polski i juror International Engine of the Year Awards oraz pilot Harthmuth Hoffmann z centrali Volkswagena. Duet zakończył zmagania na wysokim 5. miejscu w klasyfikacji generalnej. Robert Bielecki: ”Cieszę się, że mogłem dobrze zaprezentować nasz kraj i środowisko dziennikarskie na najsłynniejszym i najtrudniejszym rajdzie aut elektrycznych na świecie (e-Silvretta). To mój pierwszy rajd precyzyjny i potrzebowałem trochę czasu aby dojść do poziomu mojego doświadczonego pilota (Harthmutha Hoffmanna), który pomagał mi cały czas, podobnie jak pozostali członkowie Volkswagen Team. Cały czas czułem się jak w gronie przyjaciół, a usłyszane pochwały na temat Polaków zatrudnionych w Volkswagenie w Polsce sprawiły mi ogromną przyjemność. Dziękuję firmie Volkswagen za zaufanie i możliwość wystartowania w barwach zespołu fabrycznego.” Na wszystkich trzech dziennych etapach liczących odpowiednio 109, 118 i 134 kilometry, samochody elektryczne pokazały, że doskonale sprawdzają się w wysokogórskim terenie, bowiem różnica wysokości wynosiła nawet 2000 metrów. Pojazdy zademonstrowały przy tym swoją wysoką efektywność ogólną, uzyskiwaną między innymi dzięki rekuperacji podczas zjazdów ze wzniesień. Oba samochody - e-up! z mocą 60 kW (82 KM) i zasięgiem elektrycznym do 160 kilometrów oraz e-Golf o mocy 85 kW (115 KM) przejeżdżający na jednym ładowaniu baterii do 190 kilometrów zadebiutują na rynku polskim pod koniec tego roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Kolejne podwójne zwycięstwo dla SKODY Fabia w APRC ŠKODA nie ustaje w dominacji Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku: w egzotycznym Rajdzie Nowej Kaledonii, załogi fabrycznego zespołu ŠKODA MRF zdobyły dwie pierwsze lokaty. Z dwóch rozegranych dotychczas rund najważniejszych w tej części świata mistrzostw rajdowych, czeska załoga Jan Kopecký/Pavel Dresler i hindusko-nowozelandzki duet Gaurav Gill/Glenn Macneall za każdym razem zajmowali dwa pierwsze miejsca. Tym razem najszybsi okazali się debiutujący w rajdzie, urzędujący Mistrzowie Europy Kopecký i Dresler. To ich pierwsza wygrana w tej serii. Mimo bardzo wymagających warunków atmosferycznych, ŠKODY przez cały rajd nie miały sobie równych: wygrały wszystkie jedenaście odcinków specjalnych, systematycznie zbierając dużą przewagę w klasyfikacji generalnej. Po dwóch z sześciu rund APRC (Asia-Pacific Rally Championships), z dwoma załogami aex aequo na pierwszym miejscu w klasyfikacji punktowej kierowców, ŠKODA z dużą przewagą prowadzi wśród producentów. „Drugiego dnia rajdu mieliśmy już całkiem dużą przewagę, więc skupiałem się na nie popełnieniu błędu na tych błotnistych drogach. Nie byłem pod żadnym naciskiem, więc mogłem się zrelaksować w Fabii Super 2000, która była perfekcyjna – jak zawsze zresztą” – powiedział Kopecký, zachwycony swoją pierwszą wygraną w dopiero drugim starcie w APRC. „Mamy teraz tyle samo punktów co Guarav, co jest dobre dla tych mistrzostw. Bliska walka jest zawsze ciekawsza.” Czeski kierowca ukończył Rajd Nowej Kaledonii całe 6:12,8 minuty przed swoim zespołowym kolegą. Hindus początkowo prowadził w rajdzie pierwszego dnia, ale uszkodził swój samochód przy wyjechaniu z trasy i zanotował kluczową dla ostatecznego wyniku stratę czasową. Kierowcy po raz kolejny musieli się zmierzyć z wymagającymi warunkami na tej francuskiej wyspie na Oceanie Spokojnym, gdzie większość trasy za sprawą dużych opadów deszczu zmieniło się w błotniste rozlewisko. Warunki ostatecznie stały się na tyle złe, że sześć z siedemnastu zaplanowanych odcinków specjalnych musiało zostać odwołanych. Względy bezpieczeństwa sprawiły, że obaj kierowcy ŠKODA MRF rozpoczęli przedostatni etap później, niż planowano. W wyniku tego opóźnienia przyznano im karę czasową, która po odwołaniu się przez zespół została anulowana. Zanim się to jednak stało, załogi ŠKODY musiały czekać kilka godzin, by móc świętować zajęcie dwóch najwyższych stopni podium. "Pierwszego dnia byliśmy ofiarą bardzo ciężkich warunków atmosferycznych, przez które wypadliśmy z trasy. Ostatecznie, udało nam się jednak zapracować na możliwie najlepszy wynik dla nas i całego zespołu” – powiedział Guarav Gill, który w Nowej Kaledonii zajął rewelacyjne drugie miejsce. Po tak dobrym kolejnym wyniku, Jan Kopecký myślami jest już przy kolejnej rundzie APRC, która odbędzie się w Australii w dniach 20-22 czerwca. Sam przyznaje: „Nigdy nie byłem w Australii, więc ten rajd będzie dla mnie czymś zupełnie nieznanym. To kolejne ekscytujące wyzwanie.” Starty w Rajdowych Mistrzostwach Azji i Pacyfiku mają dla czeskiego producenta strategiczne znaczenie. Celem startów jest zwiększenie świadomości marki na tej szerokości geograficznej, co jest niezbędne przy planowanej globalnej ekspansji. ŠKODA w ciągu kilku lat ma osiągnąć sprzedaż na poziomie półtora miliona samochodów rocznie, w osiągnięciu czego szczególne znaczenie będzie miała obecność na wschodzących rynkach w Azji. Liczba Rajdu Nowej Kaledonii: 6 Podobnie jak przed rokiem, także i w tym Rajdzie Nowej Kaledonii odwołano aż sześć odcinków specjalnych z powodu ciężkich opadów deszczu, przez który trasy rajdu stały się nieprzejezdne. W wyniku tego rozegrano tylko jedenaście z siedemnastu odcinków specjalnych. Po odwołaniu piątego i ósmego odcinka w pierwszym i drugim dniu rajdu, w ostatni dzień mogły zostać rozegrane tylko cztery z ośmiu odcinków specjalnych. Ostatnie trzy z tych odcinków pominięto w zupełności. Pozostałe wydarzenia Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku 2014 20-22 czerwca: Rajd Queensland – Australia 15-17 sierpnia: Rajd Malezji – Malezja 26-28 września: Rajd Hokkaido – Japonia 7-9 listopada: Rajd Chin – Chiny Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. SKODA świętuje podwójne zwycięstwo w Nowej Zelandii Załogi zespołu ŠKODA MRF zajęły dwa najwyższe miejsca podium w pierwszym w tym sezonie rajdzie serii APRC (Asia-Pacific Rally Championship). Broniący tytułu Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku Gaurav Gill i Glenn Macneall (Indonezja/Nowa Zelandia) wygrali Rajd Whangarei w Nowej Zelandii. Na drugim miejscu, ze stratą 11,9 sekundy uplasowała się kolejna załoga ŠKODY - Jan Kopecký i Pavel Dresler (Czechy/Czechy). Obydwa duety ŠKODA MRF bezsprzecznie zdominowały pierwszą z sześciu w tym sezonie rund APRC, wygrywając wszystkie 14 odcinków specjalnych i dystansując konkurentów w swoich samochodach ŠKODA Fabia Super 2000, po raz kolejny ukazując ich doskonałe właściwości rajdowe. „W przeszłości już wiele razy ocierałem się o zwycięstwo w tym rajdzie, ale w tym roku wreszcie udało mi się zająć pierwsze miejsce. To fantastyczne zwycięstwo dla całego zespołu ŠKODA MRF” - powiedział Gill. W zeszłym roku hinduski zawodnik zajął drugie miejsce w otwierającym sezon APRC Rajdzie w Nowej Zelandii, tuż za Esapekką Lappi z Finlandii. W tym roku jednak Gill brał udział w emocjonującej walce z Kopeckým, wyprzedzając go o włos na trasie liczącej 220,87 km. Kopecký, aktualny Rajdowy Mistrz Europy, objął prowadzenie pierwszego dnia, pewnie przejeżdżając szutrowe odcinki specjalne wokół Whangarei. To wyjątkowe osiągnięcie, biorąc pod uwagę, że 32-letni Czech, który debiutuje w rajdach APRC, po raz pierwszy startował w aucie wyposażonym w opony indyjskiego producenta MRF. „Dwudniowa walka z Gauravem była bardzo udana, a dalsza rywalizacja to dla mnie szansa rozwoju. Do tej pory nie miałem do czynienia z tego typu szutrową nawierzchnią, a ponadto po raz pierwszy startuję w rajdzie odbywającym się tak daleko od moich rodzinnych Czech, więc tym bardziej jestem szczęśliwy z osiągniętego rezultatu” - powiedział po zawodach Kopecký. Gill i Kopecký są teraz na szczycie klasyfikacji mistrzostw po podwójnym triumfie w Nowej Zelandii. Zespół ŠKODA MRF jest również na dobrej drodze, by obronić tytuł mistrza konstruktorów przed kolejną rundą APRC w Nowej Kaledonii (16 - 18 maja). Udział w rajdach APRC to dla ŠKODY szansa na rozwój na rynku międzynarodowym. W ciągu najbliższych lat ŠKODA planuje osiągnąć roczną sprzedaż na poziomie 1,5 miliona egzemplarzy, do czego ma się przyczynić również silny wzrost na rynkach azjatyckich. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Szwecji - Jari-Matti Latvala wywalczył swoje drugie zwycięstwo w Volkswagenie, a trzecie w Szwecji - Drugie miejsce i pierwsze podium Rajdowych MŚ dla Andreasa Mikkelsena - Sébastien Ogier po wspaniałej pogoni kończy rajd na szóstym miejscu Poznań, 9 lutego 2014 – W drugim rajdzie Mistrzostw Świata (FIA WRC) Volkswagen odniósł drugie zwycięstwo w sezonie. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) zadbali nie tylko o hucznie świętowane podwójne zwycięstwo, lecz także o niebywale emocjonujący pojedynek. W trudnych warunkach – odwilż, śnieg i deszcz – w Rajdzie Szwecji po raz drugi z rzędu Polo R WRC okazał się być najszybszym samochodem. 43 z 69 możliwych trzech najlepszych czasów, z tego 19 wygranych odcinków specjalnych oraz przez pewien czas trzy samochody na trzech pierwszych pozycjach – także w 2014 roku Volkswagen poradził sobie w Szwecji lepiej od innych. Szczególnie dobrze spisali się skandynawscy kierowcy zespołu. Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, którzy przez wiele kilometrów walczyli ze sobą o ułamki sekundy. Na koniec obaj zostali prawdziwymi zwycięzcami. Dla Latvali było to dziewiąte zwycięstwo w Rajdowych MŚ, trzecie w Rajdzie Szwecji i drugie dla Volkswagena, a dodatkowo dało mu prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Mikkelsen po raz pierwszy stanął na podium w królewskiej klasie sportu rajdowego. Mistrzowie świata Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), którzy po błędzie spadli na dwudziestą pozycję, po zaciętym pościgu ukończyli ostatecznie Rajd Szwecji na szóstym miejscu. „Cieszymy się, że dobra jazda Jari-Matti Latvali w ten weekend przyniosła mu sukces” – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu Volkswagena ds. rozwoju technicznego. „To zwycięstwo było w pełni zasłużone. Andreas Mikkelsen jako nasz junior pokazał w ekstremalnych warunkach, że ma potencjał, aby znaleźć się w światowej czołówce. Pecha miał Sébastien Ogier ze swoim wypadnięciem z trasy. Niemniej także on, z dziesięcioma najlepszymi czasami oesów, udowodnił swoją klasę.” Pojedynek weekendu: Latvala kontra Mikkelsen Finlandia-Norwegia 13:10. Pojedynek kierowców Volkswagena Latvali i Mikkelsena prawie przez cały dystans Rajdu Szwecji trzymał fanów w napięciu. Dopiero ostatni dzień rajdu przyniósł decydujące rozstrzygnięcie bezpośredniej rywalizacji obu kolegów z zespołu. Rano w sobotę różnica między doświadczonym, a młodym kierowcą wynosiła tylko 3,6 sekundy. Dopiero minimalny błąd Andreasa Mikkelsena w ekstremalnie trudnych warunkach pozwolił Jari-Matti Latvali odetchnąć. Po poślizgu na 18-tym odcinku specjalnym Mikkelsen stracił decydujące sekundy. Jak wielka była dominacja kierowców Volkswagena w Rajdzie Szwecji, pokazują statystyki: Latvala 18 razy był w pierwszej trójce, Mikkelsen 13 razy. Jari-Matti Latvala zaliczył w Szwecji swój trzy setny najlepszy czas odcinka specjalnego. Pościg weekendu: Ogier na szóstej pozycji Spóźnione o ułamek sekundy wejście w zakręt i lądowanie w zaspie na poboczu, ale dzięki fanom powrót na trasę po kilku minutach – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w piątek w pełni poznali trudy i zalety Rajdu Szwecji. Mimo że błąd kosztował ich utratę prowadzenia, duet mistrzów świata w Polo R WRC ukończył jedyny rajd na śniegu w sezonie na dobrej pozycji. Seria najlepszych czasów odcinków specjalnych pozwoliła im wrócić z 20-tego miejsca na punktowane lokaty. Łącznie Ogier/Ingrassia dziesięć razy byli najszybsi na oesach. Rozplanowanie opon kluczem do sukcesu Cienka warstwa lodu i śniegu na pierwszych odcinkach, koleiny szutru przy drugim przejeździe – warunki w czasie Rajdu Szwecji nie były idealne dla opon z kolcami. Tam, gdzie szuter wystawał spod nawierzchni, kierowcy przy agresywnej jeździe ryzykowali wyłamanie wolframowych kolców w oponach Michelin X-ice North 2. W walce o zwycięstwo zarówno Jari-Matti Latvala jak i Andreas Mikkelsen dobrze rozplanowali swoje 28 egzemplarzy i na dwie ostatnie pętle w sobotę wyjechali z sześcioma nowiutkimi oponami Michelina. Powiększona przewaga – Volkswagen Motorsport na czele w klasyfikacji producentów Przewaga powiększona o dwanaście punktów: po drugim zwycięstwie w sezonie Volkswagen zajmuje pierwsze miejsce w kategorii producentów. 72 punkty wywalczyły dotychczas załogi fabryczne Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala, o 16 więcej, niż Citroën i o 50 więcej, niż M-Sport-Ford. Dwa dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali w Power Stage Po zwycięstwie w Szwecji Jari-Matti Latvala został liderem tabeli Rajdowych Mistrzostw Świata, dwa dodatkowe punkty zebrał jako bonus za tak zwany Power Stage. Druga pozycja za kierowcą Citroena Madsem Østbergiem na ostatnim odcinku specjalnym, na którym przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najszybszych kierowców, oznaczała łącznie 40 punktów na koncie Latvali. Tuż za nim znajduje się Sébastien Ogier z pięcioma punktami straty. Andreas Mikkelsen z 24 punktami jest czwarty w klasyfikacji. Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Szwecji Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Szósta lokata to dla nas całkiem niezły wynik. Naturalnie, że Julien i ja chcielibyśmy powtórzyć nasz sukces z ubiegłego roku, ale po moim błędzie w piątek osiem punktów to optymalny rezultat. W niewiarygodnie śliskich warunkach zaliczyliśmy bezbłędny ostatni dzień. Dziesięcioma najlepszymi czasami pokazaliśmy, że trzeba się będzie z nami liczyć w przyszłym roku. Rajd Szwecji jest zdecydowanie jedną z moich ulubionych imprez w kalendarzu. Gratulacje dla Jari-Matti i Miikka, którzy tak jak Andreas i Mikko wykonali fantastyczną robotę. Znów mamy w zespole powód do radości. A w mistrzostwach świata dużo się dzieje.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „To wspaniałe uczucie, wygrać Rajd Szwecji po raz trzeci. To zwycięstwo znaczy dla mnie wyjątkowo dużo, bo już w 2008 roku odniosłem tutaj mój pierwszy triumf. Dowieźć zwycięstwo do mety wcale nie było łatwo, bo ze względu na trudne warunki i dobre czasy moich kolegów z zespołu, mój pilot Miikka i ja musieliśmy być maksymalnie skoncentrowani i dać z siebie wszystko. Z powodu odwilży dużo jechaliśmy na szutrze i musieliśmy mądrze rozplanować opony. Andreas Mikkelsen był dla nas wczoraj trudnym przeciwnikiem, pojechał bardzo dobry rajd i w pełni zasłużył na miejsce na podium. Fakt, że mogliśmy uczciwie walczyć ze sobą i że nie było żadnego „team order”, to wspaniała sprawa. Nie tylko z tego powodu czuję się bardzo dobrze w Volkswagenie.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Pierwszy raz na podium! Marzyłem o takim wyniku. Uzyskanie go, i to prawie u siebie w domu, to niewiarygodna sprawa. Ostatni dzień w Szwecji był znów prawdziwym wyzwaniem. Warunki z roztopionym śniegiem i wychodzącym spod niego szutrem na drugiej pętli bez wątpienia nie były łatwe. Długi czas miałem zwycięstwo prawie przed nosem, i to było wspaniałe. Po małym błędzie nie dałem już rady naciskać na mojego kolegę z zespołu Jari-Matti Latvalę. Zamiast tego skupiłem się na kontrolowaniu odległości od goniącego mnie Madsa Østberga. Na koniec jeszcze raz zrobiło się ciasno, ale ostatecznie obroniliśmy naszą drugą pozycję. Jestem bardzo dumny, że tutaj, w Rajdzie Szwecji, w chyba najtrudniejszych od kilku lat warunkach, udało mi się uzyskać tak dobry rezultat. Mój zespół, mój pilot Mikko Markkula i ja zasłużyliśmy na kilka piw. Jest powód do świętowania.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Mamy zakontraktowanych najlepszych rajdowych kierowców świata, a oni tutaj w Szwecji mieli najszybszy i najbardziej niezawodny samochód – Polo R WRC. Jari-Matti Latvala zasłużył sobie na zwycięstwo doskonałą jazdą, ale także zaciętą walką z Andreasem Mikkelsenem, który przekonał nas wszystkich, że jest naprawdę dobry. Czapki z głów przed nimi dwoma. Ale też przed Sébastienem Ogierem. Dziesięć najlepszych czasów i zacięta pogoń mówią same za siebie. Przekonał się, że szczęście nie zawsze sprzyja najlepszym i że wykopywanie się ze śniegu to także jedna z atrakcji rajdów. Jako zespół mamy teraz luksus, a zarazem problem, że w Meksyku jako zespoły z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli będziemy musieli pierwsi wyjeżdżać na trasę. Chętnie zmierzymy się z tym wyzwaniem. Jestem niesamowicie dumny z wyniku i z zespołu, którego ciężka praca po raz kolejny się opłaciła.” Co się jeszcze wydarzyło … … nowy rekord Sébastiena Ogiera. Dopiero po 41 metrach fabryczny kierowca Volkswagena dotknął ziemi na sławnej hopce „Colin’s Crest” i poprawił dotychczasowy rekord Amerykanina Kena Blocka o całe cztery metry. I co jeszcze… … książę Karol Filip odwiedził niespodziewanie zespół Volkswagena w sobotę po południu. Jako książę Värmland, gdzie rozgrywany jest Rajd Szwecji, trzeci w kolejce następca szwedzkiego tronu ma nie tylko czysto geograficzne rozeznanie. W ubiegłym roku Karol Filip sam startował w historycznym Porsche 911 w imprezie towarzyszącej Rajdowi Szwecji. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Środa, 5 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]Karlstad 1 [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,8 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,8 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Czwartek, 6 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Torsby 1 [/TD] [TD]07,03 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 2,7 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 3,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Kirkener 1 [/TD] [TD]07,16 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 5,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Finnskogen 1 [/TD] [TD]16,82 km [/TD] [TD]P06 (+ 7,1 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Kirkener 2 [/TD] [TD]07,16 km [/TD] [TD]P05 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 3,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Finnskogen 2 [/TD] [TD]16,82 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,7 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,7 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Torsby 2 [/TD] [TD]07,03 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P05 (+ 4,5 sek.) [/TD] [TD]P08 (+ 6,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]62,02 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 12,2 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Piątek, 7 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Lesjöfors 1 [/TD] [TD]15,00 km [/TD] [TD]P36 (+ 4.30,5 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Fredriksberg 1 [/TD] [TD]18,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 5,5 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 2,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Rämmen 1 [/TD] [TD]22,76 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 4,2 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 9,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Hagfors Sprint 1 [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]P02 (+ 1,7 sek.) [/TD] [TD]P09 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 2,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Lesjöfors 2 [/TD] [TD]15,00 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 2,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 7,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Fredriksberg 2 [/TD] [TD]18,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 7,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Rämmen 2 [/TD] [TD]22,76 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 11,1 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 13,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Hagfors Sprint 2 [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P18 (+ 8,2 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16S [/TD] [TD]Karlstad 2 [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,2 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]117,46 km [/TD] [TD]P09 (+ 3.38,4 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 3,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Sobota, 8 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Hara 1 [/TD] [TD]11,32 km [/TD] [TD]P10 (+ 18,1 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+ 3,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Torntorp 1 [/TD] [TD]19,26 km [/TD] [TD]P02 (+ 5,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 25,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Vargåsen 1 [/TD] [TD]24,63 km [/TD] [TD]P06 (+ 13,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+ 3,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20 [/TD] [TD]Värmullsåsen 1 [/TD] [TD]15,87 km [/TD] [TD]P04 (+ 8,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 21 [/TD] [TD]Hara 2 [/TD] [TD]11,32 km [/TD] [TD=colspan: 3]odwołany [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 22 [/TD] [TD]Torntorp 2 [/TD] [TD]19,26 km [/TD] [TD]P04 (+ 6,7 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 0,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 5,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 23 [/TD] [TD]Vargåsen 2 [/TD] [TD]24,63 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 2,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 24P [/TD] [TD]Värmullsåsen 2 [/TD] [TD]15,87 km [/TD] [TD]P04 (+ 3,7 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 1,1 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 7,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]130,84 km [/TD] [TD]P06 (+ 4.29,9 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 53,6 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3:00.31,1 godz.. 02. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 53,6 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 59,5 sek. 04. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2.26,9 min. 05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 3.00,5 min. 06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 4.29,9 min. 07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 4.47,5 min. 08. Pontus Tidemand/Ola Fløene (S/N), Ford + 5.38,2 min. 09. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Ford + 8.55,4 min. 10. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 11.18,0 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën 8.36,8 nin. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 sek. 03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,9 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja Kategoria kierowców 1. Jari-Matti Latvala, 40 punktów; 2. Sébastien Ogier, 35; 3. Mads Østberg, 30; 4. Andreas Mikkelsen, 24; 5. Bryan Bouffier, 18; 6. Kris Meeke, 17; 7. Mikko Hirvonen, 13; 8. Ott Tänak, 10; 9. Elfyn Evans, 8; 10. Henning Solberg, 6; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 72 punkty, 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 56 punkty; 3. Volkswagen Motorsport II, 26.; 4. M-Sport, 22; 5. Hyundai Motorsport, 8; 6. RK M-Sport WRT, 4 Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. [h=1]Podwójne zwycięstwo MINI na 11. etapie rajdu Dakar 2014.[/h] Wygrywa Orlando Terranova, drugie miejsce lidera klasyfikacji generalnej Roma. Monachium. Orlando Terranova (AR) wygrał 11. odcinek specjalny rajdu Dakar 2014 w swym pomarańczowym MINI ALL4 Racing. Kierowca zespołu Energy X-raid Team przejechał 605-kilometrowej długości trasę z Antofagasta do El Salvador (Chile) w czasie 5:58. Jego kolega z zespołu, Joan „Nani” Roma (ES) wjechał na metę jako drugi ze stratą 10,58 min. Trasa ponownie wiodła po pustyni Atacama, co oznaczało konieczność niesłychanej koncentracji i ostrożności. Liderem Rajdu jest Joan „Nani” Roma w żółtym MINI ALL4 Racing. Prowadzi przed kolegą z zespołu Stephane Peterhanselem (FR) z przewagę 5,32 min. Obecnie na trzeciej pozycji jedzie kolejny reprezentant Monster Energy X-raid Team, Nasser Al-Attiyah (QT), a na czwartej Orlando Terranova ze stratą 1:03,39 min. Obecność czterech MINI ALL4 Racing w pierwszej piątce Rajdu jednoznacznie dowodzi niesłychanej niezawodności tego modelu nawet w warunkach najtrudniejszej imprezy motoryzacyjnej na świecie. W piątek 18 stycznia w programie Rajdu jest 350-kilometrowy oes prowadzący z El Salvador do La Serene w Chile. Start w górach nad El Salvador, dalej trasa biegnie przez pustynię Atacama, gdzie ponownie trzeba będzie się zmierzyć z zwodniczymi piaskami i pylicami. Rajd Dakar 2014: dzień 13. Data: 17 stycznia 2014 Start/meta: El Salvador/La Serena (CL) – etap 12. Oficjalny czas startu (samochody): 10.18 czasu lokalnego (Polska –5) Długość łączna: 699 km, z tego mierzone 350 km, dojazdówki: 349 km MINI w rajdzie Dakar 2014. Na starcie tegorocznego Dakaru stanęło łącznie 11 MINI ALL4 Racing. Wszystkie bazują na MINI John Cooper Works Countryman, wszystkie też zostały przygotowane do najcięższych wyzwań przez wspierany fabrycznie zespół X-raid Team. Dzięki wyjątkowemu połączeniu siły i niezawodności MINI ALL4 Racing udowodnił swą zdolność do wygrania z każdym już w pierwszych swych startach w Dakarze 2011 – przy okazji podbijając serca fanów. W drugim starcie MINI wygrało Dakar, a w rok później obroniło tytuł, udowadniając raz na zawsze, że ani dojazd w czołówce 2 lata wcześniej, ani zwycięstwo po roku nie były dziełem przypadku. W roku 2014 X-raid Team i MINI liczą na kolejne zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. MINI w rajdzie Dakar: obsada #300 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (FR/FR) #301 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Nasser Al-Attiyah/Lucas Cruz (QT/ES) #304 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Joan “Nani” Roma/Michel Périn (ES/FR) #307 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Orlando Terranova/Paulo Fiúza (AR/PT). #309 MINI ALL4 Racing. Monster Energy X-raid Team Krzysztof Hołowczyc/Konstantin Zhiltsov (PL/RU) #314 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Vladimir Vasilyev/Vitaliy Yevtyekhov (RU/RU) #317 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Boris Garafulic/Gilles Picard (CL/FR) #319 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Zhou Yong/Pan Hong Yu (CN/CN) #330 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Federico Villagra/Jorge Perez Companc (AR/AR) #332 MINI ALL4 Racing. X-raid Team. Martin Kaczmarski/Filipe Palmeiro (PL/PT) #337 MINI ALL4 Racing. X-raid Team Stephan Schott/Holm Schmidt (DE/DE) Źródło: BMW Group
  6. Podwójne zwycięstwo podczas wyścigu Samochodowych Mistrzostw Świata WEC w Brazylii - Pierwsze i drugie miejsce dla Audi R18 e-tron quattro, zarówno w kwalifikacjach, jak i w głównym wyścigu - Ekipa w składzie Fässler, Lotterer i Tréluyer zdobywa drugie już zwycięstwo w tym sezonie - Po pechowym starcie, zespół Duval, Kristensen, McNish, na drugim miejscu w Sao Paulo Ingolstadt/Sao Paulo, 2 września 2013. Audi wciąż niepokonane w sezonie 2013. Hybrydowy bolid Audi R18 e-tron quattro wygrał czwartą z ośmiu rund Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA. Do tego dochodzi jeszcze marcowe zwycięstwo w klasycznym, 12-godzinnym wyścigu w Sebring. Weekend zmagań wyścigowych w Brazylii zakończył się wygraną zespołu Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer przed ekipą Loac Duval, Tom Kristensen i Allan McNish. Tryumfatorzy, dzięki zwycięstwu w sześciogodzinnym wyścigu w Sao Paulo, nadrobili o osiem punktów straty w klasyfikacji kierowców, w stosunku do swoich kolegów z teamu Audi. Różnica między dwoma zespołami wynosi teraz 22 punkty. Aktualni mistrzowie świata, po bezbłędnym występie w Brazylii, mogli cieszyć się drugim już w tym sezonie, po wcześniejszym tryumfie w Spa, zwycięstwem. 38 tysięcy widzów przeżyło chwilę, w której samochód z numerem startowym „1“, prowadzony na zmianę przez trio kierowców: Fässler, Lotterer, Tréluyer minął linię mety w Interlagos, z aż trzema okrążeniami przewagi nad drugim z pojazdów Audi. W ten sposób sytuacja w tabeli, w której zwycięzcy z Le Mans: Loïc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, mieli wcześniej 30 punktów przewagi, stała się jeszcze ciekawsza. Różnica punktowa nie odzwierciedla jednak realnej sytuacji, w której znalazł się pojazd z numerem startowym „2“. W początkowej fazie zmagań dominował Allan McNish. Potem jednak, niezwykłe pasmo nieszczęść zaczęło prześladować jego zespół. Podczas przerwy w wyścigu (safety car period) Tom Kristensen wyjeżdżał z pit stopu na tor, jadąc za wolniejszym samochodem GT. Dziewięciokrotny tryumfator z Le Mans stracił ok pół minuty, ponieważ jadący przed nim pojazd nie był w stanie dotrzymać tempa reszcie samochodów. W takiej sytuacji za sterami bolidu siadł Loïc Duval i już rozpoczynał odrabianie strat, gdy na 142 okrążeniu, podczas wyjazdu z pit stopu stracił tylne koło, które – jak się okazało - źle zamontowano. Duval musiał więc pokonać całe okrążenie na trzech kołach. Będące tego efektem dwie kary czasowe dopełniły pecha prowadzących w tabeli kierowców, którzy stracili łącznie cztery okrążenia. Mimo takich nieprzewidzianych wypadków, szef Audi Motorsport dr Wolfgang Ullrich cieszył się z udanego startu Audi w miniony weekend. Zespół Audi Sport Team Joest, startując z najlepszych pól startowych - „1“ i „2“„ i zapisując na swym koncie najszybszy przejazd oraz podwójne zwycięstwo, zgarnął najlepszy możliwy wynik i pierwsze zwycięstwo w Ameryce Południowej. Nie doszło jedynie do oczekiwanego, pasjonującego pojedynku z Toyotą. Jedyny samochód konkurenta już na dwudziestym piątym okrążeniu brał udział w kolizji i musiał przedwcześnie zakończyć wyścig. Za trzy tygodnie Audi Sport ma zamiar odnieść kolejny sukces. 22 września, wyścig z cyklu Długodystansowych Mistrzostw Świata zostanie po raz pierwszy rozegrany w Austin w Teksasie. Wcześniej, bo we wtorek, 3 września, od godz. 9.15 do godz. 9.45, na kanale Eurosport, widzowie będą mieli okazję zobaczyć skrót relacji z wyścigu w São Paulo. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Podwójne zwycięstwo Audi na torze w Silverstone - Pierwszy sukces nowego Audi R18 e-tron quattro - Allan McNish wraz z Loc’em Duval’em i Tom’em Kristensen’em świętują zwycięstwo - Kolejna wygrana sportowego samochodu Audi w sezonie 2013 Ingolstadt/Silverstone, 16 kwietnia 2013r. Audi rozpoczęło sezon 2013 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) federacji FIA w iście mistrzowskim stylu. Dwa Audi R18 e-tron quattro zdominowały sześciogodzinny wyścigu na torze Silverstone, zasłużenie zajmując pierwsze i drugie miejsce na podium. Po podwójnym marcowym zwycięstwie podczas nie kwalifikującego się do serii WEC dwunastogodzinnego wyścigu na torze w Sebring, był to drugi już triumf samochodów sportowych Audi w tym roku. Audi po raz pierwszy wygrało wyścig RAC Tourist Trophy. Główną nagrodą dla zwycięzcy imprezy otwierającej sezon WEC 2013, był puchar przyznawany od 1905 roku. Szkot Allan McNish cieszył się ze zdobycia tego cennego trofeum tym bardziej, że startował przed własną publicznością. Obok McNish’a i Duńczyka Toma Kristensena, na starcie po raz pierwszy stanął ich nowy kolega z zespołu Francuz Loïc Duval. Trio prowadzi w klasyfikacji kierowców WEC, a ich przewaga wynosi teraz siedem punktów. Zwycięstwo w Silverstone nie przyszło łatwo. Kierowcy Audi przypieczętowali prowadzenie dopiero w piątej godzinie wyścigu, po 151 okrążeniach. Pomimo wypadnięcia z toru podczas dublowania oraz konieczności dodatkowej zmiany opon, McNishowi udało się utrzymać na czołowej pozycji. Linię mety przekroczył z przewagą 3,4 sekundy nad kolejnym samochodem. Od samego początku wyścigu rozgorzała ekscytująca walka z Toyotą. Allan McNish, jadący Audi z numerem startowym „2”, po raz pierwszy objął prowadzenie na szóstym okrążeniu. Siostrzany pojazd z numerem startowym „1”, prowadzony przez trio kierowców, Szwajcara Marcel’a Fässler’a, Niemca André Lotterer’a i Francuza Benoît Tréluyer’a szybko dołączył do prowadzącej „dwójki”. Podczas 77. okrążenia, samochód prowadzony przez Fässler’a, wysunął się nawet na pierwsze miejsce. Niestety, defekt lewej przedniej półosi w czwartej godzinie wyścigu sprawił, że hybrydowy napęd pojazdu z numerem „1” nie mógł już przenosić mocy na przednią oś. Szwajcar, aktualny mistrz świata, musiał dać za wygraną. Na torze Silverstone, podobnie zresztą jak w roku ubiegłym, w rywalizacji zaawansowanych technicznie samochodów hybrydowych, Audi po raz kolejny pokazało swoją wyższość nad rywalem – Toyotą. Oba Audi R18 e-tron quattro zostały dostosowane do wyjątkowo wysokiego docisku aerodynamicznego. Mniejsze ograniczniki powietrza, wymagane przez znowelizowane przepisy, przyczyniły się do spadku mocy sportowych samochodów LMP Audi. By zrekompensować niekorzystną sytuację, inżynierowie Audi Sport skonstruowali silnik bardzo mocno ukierunkowany na osiągi. Dodatkowo, hybrydowe auta z silnikiem diesla wyposażono w zbiornik paliwa o pojemności 58 litrów, o 20 procent mniejszy niż zbiornik benzynowej Toyoty. Dzięki temu, tankowanie Audi było krótsze, co pozwalało zaoszczędzić cenny czas. W wyniku zastosowania takiego rozwiązania, pomimo dodatkowego tankowania, Audi zwyciężyło o jedno okrążenie Toyotę, która ostatecznie dojechała na trzecim miejscu. Już za trzy tygodnie będziemy świadkami kolejnej rozgrywki. 4 maja, na torze Spa – Francorchamps, w ramach przygotowań do tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, Audi po raz pierwszy wystawi do rywalizacji trzy samochody R18 e-tron quattro. Źródło: Volkswagen Group Polska
×