Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'podsumowuje' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 11 wyników

  1. Audi podsumowuje rok 2013 · Rekord sprzedaży Audi w Polsce i na świecie · Siedem premierowych modeli Audi dostępnych na polskim rynku · Dalszy rozwój sieci dealerskiej – nowy salon czterech ringów w Rzeszowie · Rozszerzenie oferty dla klientów o programy Audi Exclusive i Audi Select: plus Poznań, 29 stycznia 2014 r. Rok 2013 był dla Audi wyjątkowo udany. Sprzedaż samochodów systematycznie rosła, a na rynku pojawiło się szereg nowych modeli z A3 Limousine na czele. Koncern rozwijał się dynamicznie, inwestując w dalszy rozwój mocy produkcyjnych, innowacyjne rozwiązania techniczne i przedstawiając nowatorskie samochody koncepcyjne. W Polsce konsekwentnie rosła sprzedaż nowych samochodów Audi, a premierowe modele spotkały się z ogromnym zainteresowaniem. Przez cały rok 2013, Audi notowało na całym świecie systematyczny wzrost popytu na pojazdy z Ingolstadt. Już w listopadzie przekroczony został roczny plan zakładający oddanie w roku 2013 do rąk klientów 1,5 mln samochodów. W całym roku sprzedano 1 575 500 egzemplarzy aut z czterema ringami na masce, co oznacza wzrost aż, o 8,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Dwucyfrową dynamikę sprzedaży Audi zanotowało przede wszystkim w Azji, zwłaszcza w Chinach oraz w Stanach Zjednoczonych. Pomimo wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na kontynencie europejskim, niektóre rynki, np. Wielka Brytania czy Polska, również notowały wzrost sprzedaży. „Sytuacja w Europie jest wciąż trudna” – podsumowuje Michał Bowsza, dyrektor marki Audi w Polsce. „Polski rynek jest jednak w dobrej kondycji. W ubiegłym roku sprzedaliśmy rekordową w naszej historii liczbę 5574 (2012: 5111) egzemplarzy nowych samochodów Audi. To o 9,1 procent więcej niż w roku 2012. Szczególną popularnością cieszyły się w Polsce SUVy – Audi Q5, Audi Q3 oraz rodzina Audi A3. Polski klient coraz bardziej świadomie wybiera samochody dające pewność bezpieczeństwa, wysoką jakości i jednocześnie sportowe osiągi. Takie właśnie jest Audi, stąd rekordowe zainteresowanie naszą marką.” Sprzedaż modeli Audi w Polsce w latach 2012-2013 [TABLE=width: 408] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]I-XII [/TD] [TD]I-XII [/TD] [TD]D [/TD] [TD]% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A1 [/TD] [TD]221 [/TD] [TD]346 [/TD] [TD]+125 [/TD] [TD]+56,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A3 [/TD] [TD]645 [/TD] [TD]1034 [/TD] [TD]+389 [/TD] [TD]+60,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Q3 [/TD] [TD]612 [/TD] [TD]658 [/TD] [TD]+46 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A4 [/TD] [TD]681 [/TD] [TD]642 [/TD] [TD]-39 [/TD] [TD]-5,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A5 [/TD] [TD]539 [/TD] [TD]496 [/TD] [TD]-43 [/TD] [TD]-7,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]TT [/TD] [TD]30 [/TD] [TD]25 [/TD] [TD]-5 [/TD] [TD]-16,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Q5 [/TD] [TD]938 [/TD] [TD]1 108 [/TD] [TD]+170 [/TD] [TD]+18,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A6 [/TD] [TD]997 [/TD] [TD]858 [/TD] [TD]-139 [/TD] [TD]-13,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A7 [/TD] [TD]120 [/TD] [TD]82 [/TD] [TD]-38 [/TD] [TD]-31,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Q7 [/TD] [TD]198 [/TD] [TD]216 [/TD] [TD]+18 [/TD] [TD]+9,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]A8 [/TD] [TD]128 [/TD] [TD]101 [/TD] [TD]-27 [/TD] [TD]-21,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]R8 [/TD] [TD]2 [/TD] [TD]8 [/TD] [TD]+6 [/TD] [TD]+400,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Razem [/TD] [TD]5 111 [/TD] [TD]5 574 [/TD] [TD]+463 [/TD] [TD]+9,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Udział w rynku [/TD] [TD]1,89% [/TD] [TD]1,93% [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Nowe modele Ubiegłych dwanaście miesięcy stało pod znakiem kilku ważnych dla koncernu z Ingolstadt premier. Najważniejszą z nich niewątpliwe był debiut nowego Audi A3 Limousine, które na polskim rynku pojawiło się we wrześniu. Dzięki nowemu modelowi, cztery ringi chcą zdobyć mocną pozycję w największym na świecie segmencie samochodów – klasie kompaktowych limuzyn. Audi A3 Limousine w swoim założeniu godzi klasyczną koncepcję podziału bryły samochodu na trzy strefy z dynamiką auta coupé. Trzeci już z kolei model linii A3 charakteryzuje się lekką konstrukcją, mocnym i efektywnym układem napędowym, wieloma rozwiązaniami z zakresu infotainment i najnowocześniejszymi systemami wsparcia kierowcy. Gama silników dostępna w nowym aucie obejmuje pięć jednostek– trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. W polskich salonach sprzedaży pojawił się także usportowiony wariant popularnego kompaktu segmentu premium – Audi S3 sportback, charakteryzujące się pięciodrzwiowym nadwoziem oraz jego wersja trzydrzwiowa, Audi S3. Oba samochody oferują najlepsze osiągi w swojej klasie. Wyposażone w efektywny silnik 2.0 TFSI rozwijają moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowym Audi S3 i S3 sportback niecałe pięć sekund. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu to 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa na 100 km. Kolejną ważną premierą Audi w Polsce było pojawienie się nowej wersji flagowej, luksusowej limuzyny, Audi A8. Dynamiczna stylistyka A8 jest teraz jeszcze bardziej wyrazista, podkreślająca prestiż marki. W nowej odsłonie, samochód zyskał nowe silniki – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne, nowe systemy wsparcia kierowcy oraz został wyposażony w techniczne nowinki – innowacyjne reflektory Matrix LED, a także kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Wiele elementów wnętrza pojazdu zostało wykonanych ręcznie, a klienci kupujący tę prestiżową limuzynę mają do wyboru szeroką paletę luksusowego wyposażenia, dzięki któremu podróż Audi A8 to czysta przyjemność. Miłośnicy prawdziwie sportowych wrażeń, w gamie modelowej Audi również mogli znaleźć premierowe modele. Najpierw w Polsce pojawiło się długo wyczekiwane Audi RS6 Avant, we wrześniu mogliśmy zobaczyć RS7 Sportback, a w październiku RS Q3. Za ich powstanie odpowiada quattro GmbH, spółka córka Audi AG, produkująca sportowe i wyczynowe wersje samochodów Audi. Obchodzące w ubiegłym roku trzydziestolecie działalność quattro GmbH, to symbol prestiżu, efektywności i najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych. Dynamicznie rozwijająca się firma oferuje w tej chwili największą w swojej historii paletę modeli RS. Dostępne w polskich salonach od maja 2013 Audi RS6 Avant, to wyjątkowy samochód łączący moc 412 kW (560 KM) i 700 Nm momentu obrotowego, z walorami użytkowymi przydatnymi na co dzień i w czasie wolnym. Standardowo model wyposażono w silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem, o pojemności 3 993 cm3. Mimo dużej pojemności, dzięki zastosowaniu systemu cylinder on demand, zużycie paliwa wynosi jedynie 9,8 litra na 100 km. Warto podkreślić, że elementami seryjnymi samochodu są: pneumatyczne zawieszenie RS adaptive air suspension, zintegrowany z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select sportowy mechanizm różnicowy oraz dynamiczny układ kierowniczy, którego przełożenie uzależnione jest od prędkości. Audi RS7 sportback to z kolei sportowe coupé, od 0 do 100 km/h przyspieszające w zaledwie 3,9 sekundy, a którego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Audi RS7 sportback wysmakowaną stylistyką i sportowym duchem fascynuje już na pierwszy rzut oka. Długa maska silnika, rozstaw osi 2,92 m i krótkie zwisy formują rzeźbę samochodu o silnych, ale pełnych harmonii proporcjach. Niska, płynna linia dachu długiej sylwetki auta jest doskonale widoczna. Podobnie jak RS6 Avant, ten efektywny samochód wyposażono w jednostkę napędową 4.0 TFSI generującą 412 kW (560 KM). Kolejną nowością na polskim rynku było Audi RS Q3 - sportowy, dynamiczny SUV, który łączy w sobie świetne walory użytkowe z dynamicznymi osiągami. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – to 250 km/h. Pięciocylindrowy silnik turbo o pojemności 2,5 l generuje moc 228 kW (310 KM) i zużywa przy tym średnio tylko 8,8 l paliwa na 100 km. Standardowo znajdziemy w nim m.in. stały napęd na cztery koła quattro, systemy bezpieczeństwa EDS, ASR oraz ESC, wyposażone w układ zmywania oraz automatyczną regulację zasięgu reflektory ksenonowe plus zintegrowane ze światłami do jazdy dziennej LED, w pełni diodowe światła tylne, czy system Start/Stop. Dodatkowo, również standardowo, samochód wyposażono w zawieszenie sportowe RS, system Audi drive select oraz Audi parking system plus. Rozwój sieci dealerskiej Koncern Audi rozwija się dynamicznie na całym świecie, inwestuje w swój rozwój rozbudowując sieć produkcyjną i handlową. W roku 2013 produkcję podjęła zmodernizowana i dostosowana do wymogów pełnej produkcji fabryka Audi w Györ na Węgrzech. Z jej taśm produkcyjnych zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie, z nowym modelem, A3 Limousine, na czele. Rozpoczęto także prace budowlane przy wznoszeniu pierwszej fabryki Audi na kontynencie amerykańskim – w San José Chiapa w Meksyku. W nowej meksykańskiej fabryce, Audi będzie produkować następcę aktualnego modelu Audi Q5. Rozpoczęcie produkcji przewidziano na 2016 rok. W ubiegłym roku podjęto również decyzję o inwestycji w fabrykę w São José dos Pinhais w Brazylii, która począwszy od roku 2015 produkować będzie Audi A3 Limousine i Audi Q3. Sieć sprzedaży w Polsce obejmuje 23 salony sprzedaży z serwisem, z czego 22 powstały wg. koncepcji stylistycznej „Hangar”, a najnowszy w Rzeszowie, zgodnie z nowymi założeniami koncernu, wg. koncepcji „Audi Terminal”. Do sieci Audi należy także 13 autoryzowanych punktów serwisowych. Nowoczesny, zbudowany w roku 2013 salon Audi w Rzeszowie – Autorud, to pierwszy w Polsce obiekt, który powstał w oparciu o koncepcję stylistyczną Audi Terminal. Zgodnie z nią, wszystkie budynki mają ujednolicony wygląd oraz wyposażenie. Koncepcja Audi Terminal podkreśla wiele innowacyjnych aspektów marki Audi. Charakterystyczną stylistykę, z jej fasadą wykonaną z aluminium i z przestrzenią ekspozycyjną stanowiącą metaforę toru wyścigowego, można podziwiać już w blisko 400 miejscach na całym świecie. Całkowita powierzchnia rzeszowskiego salonu Audi to 2000 m2. W części wystawienniczej stanąć może nawet 15 samochodów. Klienci stawiający na niepowtarzalność swojego nowego auta, skorzystać mogą ze specjalnej oferty dostępnej na wydzielonym stoisku Audi Exclusive Corner, pozwalającej na daleko idącą indywidualizację swojego pojazdu. Audi Exclusive Corner z powodzeniem funkcjonują w 10 salonach Audi na terenie całej Polski. Oferta Audi Exclusive z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. W roku 2013 skorzystało z niej aż o 84 procent więcej klientów, niż w roku 2012. Stopni indywidualizacji w ramach tego programu jest kilka. Począwszy od wybranych elementów Audi Exclusive, gdzie dobierać można np. indywidualne kolory podsufitki, pasów bezpieczeństwa, unikalny lakier, aplikacje dekoracyjne czy dodatki typu stolik/barek przy tylnych siedzeniach, przez Audi Exclusive line dające możliwość zamówienia np. sportowych siedzeń obszytych dwubarwną skórą czy dekoracyjnych aplikacji ze szczotkowanego aluminium lub lakieru Piano, aż po indywidualne pakiety stylistyczne. Obecnie wszyscy dealerzy Audi oferują swoim klientom również samochody używane. W ramach programu Audi Select: plusdostępne są kompleksowo sprawdzone samochody używane, spełniające najwyższe kryteria jakości marki Audi.Każdy z takich samochodów przechodzi przegląd, podczas którego sprawdzanych jest aż 117 punktów kontrolnych. Sprawdza się również przebieg i pochodzenie samochodu, a kupujący otrzymuje co najmniej dwunastomiesięczną gwarancję dla takiego pojazdu. Ponadto, Audi Select: plus oferuje wiele usług dodatkowych, z atrakcyjnymi produktami finansowymi Audi Kredyt i Audi Leasing oraz ofertą ubezpieczeniową Audi Serwis Ubezpieczeniowy na czele. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. W ubiegłym roku zarejestrowano w Polsce 4916 aut marki Volvo, co oznacza 6% wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego. Wzrost sprzedaży nastąpił przede wszystkim w kanale detalicznym i flotowym. Najczęściej wybieranymi modelami marki były XC60 i V40. W ubiegłym roku najwięcej klientów, bo niemal dwa tysiące, zdecydowało się na SUV-a – XC60. Kolejny rok z rzędu był to najlepiej sprzedający się model segmentu premium w Polsce. Na drugim miejscu uplasował się model V40. Liczony wraz z bliźniaczym V40 Cross Country stanowił ponad 30% sprzedaży. Oto jak kształtowała się sprzedaż poszczególnych modeli w 2013 roku (w nawiasach dane z 2012 roku). XC60 – 40,6% (35%) V40 – 28% (9%) V40 Cross Country – 3% (0%) S60 – 6,4% (9,7%) V60 – 6,3% (7,4%) S80 – 5% (5,8%) XC70 – 4,8% (5,1%) XC90 – 4% (5,5%) V70 – 0,8% (1,3%) Pozostałe modele – 1,1% (21,2% – w tym C30, S40 i V50) W ubiegłym roku najważniejszą rolę odegrały w naszej ofercie dwa modele. Nieprzerwanie odnotowujemy duże zainteresowanie XC60. Trudne zadanie stało przed V40 i V40 Cross Country, które musiały zastąpić modele C30, S40 i V50. Z zadowoleniem stwierdzamy, że auto zostało świetnie przyjęte przez rynek, a V40 stał się najpopularniejszym kompaktem segmentu premium – mówi Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Auto Polska. Perspektywy na 2014 rok Rok 2013 upłynął pod znakiem starych przepisów dotyczących odliczania VAT przy zakupie samochodów firmowych. Pod koniec roku zaczęliśmy zbierać zamówienia na auta z homologacją ciężarową, ale wszystkie rejestracje tych pojazdów nastąpią już w 2014 roku. Nowe przepisy podatkowe będą mniej korzystne niż te w trwającym właśnie okresie przejściowym. Będą jednak korzystniejsze niż w roku ubiegłym. Spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale bieżącego roku i niewielkiego wzrostu sprzedaży w pozostałym okresie. W czwartym kwartale zaczniemy zbierać zamówienia na nowe XC90 – podsumowuje Arkadiusz Nowiński. Źródło: Volvo
  3. Fiat Auto Poland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku w 2013 r. Fiat Professional ponownie marką nr 1, Fiat Ducato to najchętniej wybierany samochód dostawczy w Polsce. Wzrost sprzedaży marki Jeep. Model Grand Cherokee nr 1 na polskim rynku. Alfa Romeo sprzedała ponad 1 000 szt. samochodów. Fiat Auto Poland w 2013 roku sprzedał na polskim rynku 22 020 nowych samochodów Grupy Fiat-Chrysler w tym: Fiat Professional - 9 897 szt. Fiat - 9 219 szt. Alfa Romeo - 1 017 szt. Jeep - 1 006 szt. Lancia - 738 szt. Abarth - 37 szt. CJD* - 6 szt. Marka Fiat Professional utrzymała pozycję zdecydowanego lidera w sprzedaży samochodów dostawczych. Na rynku polskim w 2013 zarejestrowano 10 038 samochodów Fiat Professional, na które składa się 9 897 samochodów dostawczych oraz 141 minibusów, czyli samochodów użytkowych przewożących ludzi z homologacją M1 (np. Scudo i Ducato Panorama od 5 do 9 miejsc). Fiat Ducato to już od 7 lat najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Polsce. Warto podkreślić, że w statystykach sprzedaży za 2013 r. (samochody osobowe i dostawcze razem) - Ducato zajął 9. miejsce na liście najchętniej kupowanych samochodów w Polsce, z ilością 6 050 zarejestrowanych sztuk. Pozycje nr 2 i 3 w sprzedaży marki Fiat Professional zajęły modele Fiorino (1 391 szt.) oraz Dobló (1 224 szt.). W Polsce w minionym roku zarejestrowano 9 219 nowych samochodów osobowych marki Fiat. Najchętniej Klienci wybierali modele Punto (3 008 szt.) oraz Panda (2 500 szt.). Utrzymuje się wysokie zainteresowanie produkowanym w Tychach Fiatem 500. W ubiegłym roku zarejestrowano 811 szt. tego stylowego auta miejskiego. Kolejny dobry rok sprzedaży dla największego osobowego Fiata w ofercie, modelu Freemont, który znalazł 491 nowych Klientów i w rankingu nieznacznie wyprzedził model Fiat 500L (479 szt.). Marka Jeep kontynuuje doskonałą pasę w sprzedaży zarówno globalnie, jak i na naszym rynku. W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano 1 106 nowych Jeepów - o 10,2% więcej niż w 2012 roku. Jeep Grand Cherokee był w 2013 roku najchętniej wybieranym dużym SUV-em na polskim rynku ze sprzedażą 662 szt. Marka Alfa Romeo sprzedała ponad tysiąc nowych samochodów, pozyskując w 2013 r. dokładnie 1 017 nowych „Alfisti”. Większość Klientów zdecydowała się na model Giulietta - zarejestrowano 849 szt. tego kompaktowego modelu. Natomiast marka Lancia w 2013 roku sprzedała w Polsce 738 nowych samochodów – w tym najwięcej modelu Ypsilon ( 396 sztuk ), produkowanego w tyskiej fabryce Fiat Auto Poland oraz modelu Delta (176 szt.). W załączeniu tabela ze szczegółowymi wynikami sprzedaży Fiat Auto Poland na rynku polskim w 2013 r. *- inne samochody marek Chrysler/Lancia, Jeep i Dodge. Źródło: Fiat Auto Poland
  4. więcej -> Lider rynku autobusowego podsumowuje wyniki roku 2012, nowe samochody osobowe, nowości na rynku samochodowym, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. Fiat AutoPoland podsumowuje sprzedaż samochodów na polskim rynku w 2012 r. Fiat marką nr 3. w rynkowym rankingu sprzedaży. Fiat Professional ponownie marką nr 1, Fiat Ducato to najczęściej wybierany samochód dostawczy w Polsce. Wzrost sprzedaży marek Jeep i Lancia. Alfa Romeo sprzedała ponad 1 000 szt. modelu Giulietta Fiat Auto Poland w 2012roku sprzedał na polskim rynku 25 471 samochodów w tym: marki Fiat - 12 880szt. marki Fiat Professional - 9 232 szt. marki Alfa Romeo - 1458 szt. marki Jeep - 1 006szt. marki Lancia - 843szt. marki Abarth - 52 szt. Dynamiczny wzrostsprzedaży zanotowały marki premium Grupy Fiat: Lancia(wzrost o 90,3 proc.) i Jeep(wzrost o 77,4 proc.). Największym powodzeniem Klientów wśródmarki Lancia cieszyły się modele: Voyager(wzrost o 352,9 proc.) i Ypsilon(wzrost o 146,6 proc. ), natomiast wśród modeli Jeep: Compass(wzrost o 120 proc.) i Grand Cherokee(wzrost o 94,9 proc.). Marka Alfa Romeoutrzymała poziom sprzedaży podobny do zeszłorocznego (spadek o 5,8proc.) z modelem Giuliettaumacniającym się w segmencie samochodów kompaktowych (1 084szt., wzrost o 16,9 proc.). Mniej na rynku polskim sprzedanosamochodów osobowych marki Fiat (spadek o 27,1 proc.), przy czymwarto zaznaczyć że np. FiatFreemont odnotowałaż 188,4 proc. wzrost. W segmencie samochodówdostawczych – niezmiennie od lat marka FiatProfessional zachowuje pozycję lidera na polskim rynku.Bogata gama modeli, możliwości zabudów, atrakcyjne oferty dlabiznesu spowodowały, że w roku 2012 Klienci kupili 9 232 samochody(udział w rynku na poziomie 24 proc.), w tym najwięcej modeli: Ducato (4973 szt. –wzrost o 15,3 proc.) i Fiorino(1319 szt. – wzrost o 2,5 proc.). Nie mniejszym powodzeniemcieszyły się modele Doblo’i Panda Van. Fiat Ducatoto zdecydowany lider sprzedaży na rynku samochodów dostawczych, coudowadnia od lat sprawdzając się w praktyce, oferując bogatą gamęwyposażenia i możliwości adaptacyjne do każdego biznesu. Opozycji Fiata Ducato świadczy jego udział w ogólnej sprzedażysamochodów dostawczych w Polsce – prawie 13 proc. Fiat Auto Poland w 2012r., w roku trudnym dla rynku samochodowego w Polsce, sprzedał 22 102samochody osobowe i dostawcze marki Fiat, zajmując 3. miejsce wogólnopolskim rankingu sprzedaży. W zał. tabela zeszczegółowymi wynikami sprzedaży Fiat Auto Poland na rynku polskimw 2012 r. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. Audi podsumowuje udany rok - Trzynaście premierowych modeli - Pasmo sukcesów w sportach motorowych - Rozwój koncernu: rozpoczęcie budowy fabryki w Meksyku i przejęcie marki Ducati Mijający rok 2012 „należał do Audi”. Wypełniony był wieloma premierami, spektakularnymi sukcesami sportowymi, a także nowymi inwestycjami. Koniec roku zazwyczaj sprzyja podsumowaniom, przedstawiamy zatem w skrócie najważniejsze dla Audi wydarzenia tego roku. Nowe modele Rok 2012 stał pod znakiem kilku premier. Najważniejsze z nich, to nowe Audi A4 we wszystkich swoich odmianach, nowe Audi A3, Audi A1 Sportback czy Audi RS 5 Cabriolet. Na rynek wprowadzono także odnowione Audi Q5 oraz A6 allroad quattro. W trzecim kwartale Audi zaprezentowało sportowe kombi – Audi RS6 Avant oraz super samochód Audi R8. Nowe Audi A4 Niewątpliwie najważniejszą dla Audi premierą tego roku było nowe A4 we wszystkich swoich wersjach – limuzyna, Avant, allroad quattro, S4 i sportowe RS 4 Avant. A4 jest najchętniej kupowanym Audi i to już od prawie 40 lat. Łącznie marka sprzedała dziesięć milionów egzemplarzy tego modelu w ośmiu generacjach. A4 z eleganckim, sportowym i budzącym emocje wyglądem stanowi centralny punkt w ofercie marki Audi. Stylistyka wszystkich modeli jest niepowtarzalna. Nowe Audi A4 stało się teraz bardziej dynamiczne, oferuje aż cztery benzynowe silniki TFSI i sześć jednostek TDI, które stanowią wzorcowe połączenie sportowego charakteru i efektywności. Funkcjonalne i przestronne wnętrze modeli A4 jest teraz bardziej sportowe, linie są prowadzone płynnie, dominuje elegancja i czysta forma. Dodatkowo nowe rozwiązania z dziedziny efektywności, dynamiki jazdy i systemów infotainment, czynią ten samochód ikoną marki. Audi A3 Nowe Audi A3, którego światowa premiera miała miejsce podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, a polska podczas Poznań Motor Show 2012, jest pojazdem pełnym zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz innowacji we wszystkich dziedzinach. Nowe Audi A3 wykracza poza granice swego segmentu, wnosząc jakość klasy luksusowych limuzyn do segmentu samochodów kompaktowych premium. To trzydrzwiowe auto jest wręcz naszpikowane zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi – zastosowano je w układzie napędowym, systemie infotainment i w systemach wsparcia kierowcy. Jego niewielki ciężar, efekt zastosowania ultralekkiej konstrukcji, będącej autorskim rozwiązaniem Audi, stanowi podstawę doskonałych osiągów i nadaje nowemu A3 wybitnie sportowy charakter. Obecnie opracowywane są wersje z napędem hybrydowym oraz napędami alternatywnym takimi jak gaz ziemny oraz e-gas. Ten nowoczesny i uniwersalny kompakt występuje w wersji trzydrzwiowej oraz pięciodrzwiowej Sportback. Nowe Audi A3 otrzymało najwyższą notę, pięć gwiazdek, w testach zderzeniowych NCAP. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują jednoznacznie, że nowe Audi A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie. Audi A1 Sportback Na początku roku 2012, na polskim rynku pojawiło się Audi A1 Sportback. Ten kompaktowy pięciodrzwiowy samochód ma indywidualny, pełen emocji charakter, jest młodzieżowy, sportowy i ekonomiczny. Audi A1 Sportback to pięciodrzwiowe kompaktowe Audi dla młodych ludzi mieszkających w miastach. W stylistyce i lekkiej budowie karoserii nowy model nawiązuje do swojego trzydrzwiowego brata, który swą premierę miał w roku 2010. Audi RS 5 Cabriolet Najbardziej spektakularną premierą tegorocznego lata było pojawienie się Audi RS 5 Cabriolet. Dzięki opływowej sylwetce z doskonale dobranymi proporcjami i pełnymi charakteru detalami, typowa dla marki Audi dynamika znajduje w modelu RS 5 Cabriolet wyjątkowo piękną formę. Oferujący cztery miejsca kabriolet z tkaninowym dachem cechuje się jedynym w swoim rodzaju połączeniem elegancji i mocy. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że to sportowe auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Audi Q5 W roku 2012 na rynku pojawiło się także zmodernizowane Audi Q5. Sportowa stylistyka tego modelu została teraz odświeżona i zyskała jeszcze bardziej wyrazisty charakter. W odnowionym Audi Q5 zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 15 procent, pomimo że większość silników zyskało dodatkową moc. Wszystkie trzy oferowane jednostki napędowe TDI, jak i dwa motory TFSI, łączą w sobie zalety bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. Szczególne miejsce w tej serii modelowej przysługuje Audi Q5 hybrid quattro. To pierwszy w segmencie premium SUV o napędzie hybrydowym, w którym seryjnie montowany jest akumulator litowo-jonowy. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) i silnik elektryczny o mocy do 40 kW (54 KM) stanowią napęd tego auta, generując łączną moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm. Audi A6 allroad quattro Trzecia generacja A6 allroad quattro, która na drogi wjechała wiosną, kontynuuje najlepsze tradycje modeli z lat 2000 i 2006, rozwijając jednocześnie swoje możliwości. Nowe A6 allroad quattro, bazujące na modelu A6 Avant, pozwala cieszyć się jazdą po bezdrożach, oferując przy tym najwyższy komfort i innowacyjne rozwiązania techniczne. Co więcej, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe A6 allroad quattro zużywa nawet o 20 procent mniej paliwa. A6 allroad quattro różni się od A6 Avant m.in. szerszymi błotnikami, prześwitem większym o 6 cm oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Rozwiązania te oraz stały napęd na cztery koła quattro, podkreślają terenowe zacięcie samochodu. Audi RS 6 Avant Końcówka roku przyniosła kolejną „mocną” premierę. Nowe Audi RS 6 Avant to sportowe auto o doskonałych osiągach, które można użytkować na co dzień. Jego charakter i konsekwentna sportowa stylistyka są dziełem quattro GmbH, jednej ze spółek należących do Audi AG. Skrót RS podkreśla, że oznaczone nim modele posiadają mocną jednostkę napędową, stały napęd na cztery koła i cechują się ekstremalną dynamiką jazdy, oszczędnością formy oraz doskonałymi właściwościami użytkowymi. RS 6 Avant, wyposażone w wysoce efektywny silnik 4.0 TFSI, stanowi ukoronowanie gamy modelowej Audi. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s., a na życzenie klienta prędkość maksymalna wynosić może nawet 305 km/h. Jednostka napędowa generuje moc 412 kW (560 KM), zużywa jednakże średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km. Audi R8 W mijającym roku w ofercie Audi pojawił się także supersportowy model R8, który w wersji R8 V10 plus o mocy 404 kW (550 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,5 s. Dzięki ultralekkiej konstrukcji Audi, ciężar własny topowego modelu serii R8 wyposażonego w manualną skrzynię biegów nie przekracza 1570 kg. Sporty motorowe Audi od wielu lat jest wiodącym producentem samochodów w sportach motorowych. Wystarczy wspomnieć sukcesy rajdowe Audi quattro w latach osiemdziesiątych, czy też zwycięstwa ostatnich lat w wyścigach długodystansowych. W sezonie 2012, Audi umocniło swoją pozycję wprowadzając do stawki samochodów wyścigowych Audi R18 e-tron quattro, pierwszy wyczynowy model z napędem hybrydowym. W najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu dwudziestoczterogodzinnym, na torze Le Mans, ten właśnie model nie miał sobie równych i wywalczył jedenaste już w tej imprezie zwycięstwo dla Audi. Sukcesy odnosił także inny sportowy model Audi – R8 LMS ultra. Załogi jadące takimi bolidami wygrywały dwudziestoczterogodzinne wyścigi na torach Nürburgring w Niemczech, w Zolder i w Spa w Belgii oraz dwunastogodzinny wyścig w australijskim Bathurst. Wprowadzona w tym sezonie wersja ultra modelu R8 LMS, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Co ciekawe, ten wyścigowy samochód w ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8. Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu serii wyścigów, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy i najlepszego producenta. Dynamiczny rozwój koncernu Pomimo światowego kryzysu, objawiającego się zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, koncern Audi AG konsekwentnie jest na ścieżce wzrostu. Od stycznia do końca listopada tego roku, Audi sprzedało prawie 1 344 750 samochodów, pobijając w ten sposób, sprzedaż z całego roku ubiegłego. W roku 2011, Audi sprzedało 1 302 659 aut. To wzrost o 12,7 procent. Dla marki z czterema ringami szczególnie satysfakcjonujący jest ciągły wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, o 18,6 procent w stosunku do roku ubiegłego oraz na dynamicznie rozwijającym się rynku chińskim, gdzie sprzedano o prawie 26 procent samochodów Audi więcej niż rok wcześniej. Do globalnego wzrostu sprzedaży Audi w listopadzie, przyczyniły się zwłaszcza modele SUV. Obok Audi Q3, Q5 i Q7, nowych klientów dla Audi zdobyło również trzydrzwiowe Audi A3. Ten kompaktowy model sprzedawał się prawie dwa razy lepiej niż jego poprzednik w listopadzie 2011. Z myślą o dynamicznie rozwijającym się rynku amerykańskim – nie tylko w USA, ale również kanadyjskim i meksykańskim, Audi AG podjęło decyzję o budowie fabryki samochodów w Meksyku. Zakład podejmie produkcję w roku 2016, a wytwarzany w nim będzie jeden z modeli SUV marki Audi. Rok 2012 przyniósł również umocnienie pozycji Audi w świecie sportów motocyklowych. W struktury Audi AG został bowiem włączony włoski producent motocykli – Ducati. Ducati znane jest na całym świecie jako marka premium wśród producentów jednośladów i ma długie tradycje w produkcji motocykli sportowych. Firma dysponuje wiedzą i technologią w dziedzinie silników wysokiej mocy i lekkich konstrukcji oraz należy do najbardziej dochodowych producentów pojazdów jednośladowych na całym świecie. Dlatego świetnie pasuje do Audi. Przejęcie Ducati to wskrzeszenie w Audi tradycji motocyklowych. Warto przypomnieć, że firmy NSU czy DKW, które stały u podstaw późniejszego sukcesu marki Audi, w pierwszej połowie dwudziestego wieku były jednymi z najbardziej znaczących producentów motocykli w Europie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=41987
  8. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=41985
  9. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=41986
  10. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38531
  11. kuczor23

    Solaris podsumowuje 2010 rok

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38422
×