Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'pod' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 85 wyników

  1. Masz samochód nie starszy nią 12 letni? Potrzebujesz dodatkowych środków? Możesz ubiegać się przez Internet o pożyczkę pod zastaw auta. Kwota kredytu do 100% wartości pojazdu. Samochód pozostaje w twoim użytkowaniu przez cały okres kredytowania. Możesz być zadłużony. Pożyczka Krecik- zastaw samochodu
  2. Szybko, oszczędnie i pod kontrolą: co potrafią skrzynie biegów? Wytworzenie momentu napędowego to dopiero połowa sukcesu samochodu – moment ten trzeba jeszcze przenieść na koła. By odbywało się to efektywnie i komfortowo, ŠKODA opracowała szeroką ofertę układów napędowych oraz skrzyń biegów ręcznych i automatycznych, włącznie z najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem – preselekcyjną skrzynią biegów DSG z podwójnym sprzęgłem. Co do zasady, mechanizm przeniesienia napędu umożliwiający zmianę przełożeń jest dużo starszy niż sam samochód: od wieków znane są urządzenia, które za pomocą kół zębatych o różnej średnicy potrafiły zmieniać wyjściową prędkość obrotową przy zachowaniu tej samej wejściowej prędkości obrotowej. Dokładnie taką funkcję spełnia we współczesnym samochodzie skrzynia biegów, jednak przy dzisiejszych wysokich wymaganiach Klientów, cały układ przeniesienia napędu musi poradzić sobie także z kolejnymi wyzwaniami. ŠKODA produkuje przekładnie DSG DQ 200 w swoich zakładach we Vrchlabí oraz ręczne skrzynie MQ/SQ 100 w centralnej fabryce w Mladá Boleslav. Na początku listopada fabrykę we Vrchlabí opuścił półmilionowy egzemplarz skrzyni DSG. RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW: NIEUSTANNY POSTĘP Pomimo coraz większego udziału skrzyń automatycznych w nowo sprzedawanych samochodach, tradycyjne przekładnie dalej utrzymują dominujący udział. To stosunkowo proste rozwiązanie techniczne jest nieustannie rozwijane, by móc osiągać jeszcze mniejsze zużycie paliwa i polepszać komfort jazdy. Ręczna skrzynia biegów ma zwykle dwa wałki: sprzęgłowy i wyjściowy. Wałki te są połączone z sobą kołami zębatymi różnej średnicy w taki sposób, że gdy jedna z par jest sprzęgnięta dla przekazania napędu, pozostałe są odłączone. Każdy z tych zespołów tworzy oddzielny bieg o innej wartości przełożenia. Skrzynie biegów w samochodach ŠKODA osiągnęły już taki stopień dopracowania, że mają trwałość równą życiu samochodu. Na polskim rynku 12% nowych samochodów marki ŠKODA jest sprzedawanych ze skrzynią DSG. Wśród nowych egzemplarzy ŠKODY Superb aż 44% posiada skrzynię DSG. AUTOMATYCZNA SKRZYNIA DSG: NAJLEPSZA Z MOŻLIWYCH Współczesne ręczne skrzynie biegów wyposażone są w synchronizatory, które samoczynnie wyrównują prędkość obrotową łączonych par kół zębatych (biegów). Kiedyś było to zadaniem kierowcy, który przy każdej zmianie biegów musiał wyłączyć bieg, czyli powrócić do biegu neutralnego, i dopiero wtedy załączyć kolejne przełożenie. Do automatycznych skrzyń biegów przylgnął szkodliwy stereotyp spowodowany wolniejszą zmianą biegów i stratami mocy. Dzisiaj jest on jednak całkowicie nieaktualny, ponieważ stosowane obecnie rozwiązania nie mają nic wspólnego z poprzednimi. Na przestrzeni lat rozwinięto wiele typów automatycznych skrzyń biegów. ŠKODA korzysta obecnie wyłącznie ze zdecydowanie najnowocześniejszego i najbardziej wyrafinowanego z nich: preselekcyjnej skrzyni biegów DSG z podwójnym sprzęgłem (ang. Direct Shift Gearbox). To stosunkowo niedawno zaprezentowane rozwiązanie, które debiutowało na rynku samochodów osobowych dopiero w 2003 roku. Jak sama nazwa wskazuje, rewolucja tego rozwiązania polega na umieszczeniu dwóch klasycznych, ręcznych skrzyń biegów w jednej obudowie i zastosowaniu oddzielnego sprzęgła dla każdej z nich – jedna obsługuje biegi parzyste, a druga nieparzyste. Za zmiany biegów odpowiedzialny jest sterownik mechaniczno-hydrauliczno-elektroniczny, zwany też sterownikiem mechatronicznym. Gdy włączony jest jeden bieg, drugi już czeka w gotowości i przełączany jest bezzwłocznie. To wręcz idealne rozwiązanie, łączące niespotykaną nigdy wcześniej szybkość działania z pracą tak gładką, że właściwie niezauważalną dla kierowcy. Zapewnia to komfort zarówno przy spokojnej, jak i dynamicznej jeździe. Wyczynowa ŠKODA Fabia S2000 korzysta z jeszcze innego rozwiązania: skrzyni sekwencyjnej. To specjalny rodzaj skrzyni biegów - działa na zasadzie przekładni manualnej, ale wymaga wciśnięcia sprzęgła tylko przy ruszaniu. Biegi zmienia się z pomocą dźwigni, która rusza się tylko w przód (do redukcji) i tył (do włączenia wyższego biegu). Czeska marka w modelach Fabia, Rapid, Octavia, Roomster, Yeti i Superb oferuje skrzynie DSG o sześciu lub siedmiu przełożeniach, optymalnie dostosowanych do charakterystyki mocy i momentu obrotowego silników. Odpowiednia liczba przełożeń pozwala wykorzystać maksimum potencjału silnika, zapewniając z jednej strony bardzo elastyczną i dynamiczną pracę, a z drugiej bardzo małe zużycie paliwa. Współczesne ŠKODY mają dużą liczbę przełożeń nie tylko dla zapewnienia elastyczności, ale także i po to, by silnik zawsze pracował w przedziale najbardziej optymalnych dla siebie obrotów – wtedy, kiedy jest najbardziej wydajny i najmniej się zużywa. Utrzymywanie poziomu 1800–2500 obr./min gwarantuje najmniejsze zużycie paliwa i największą trwałość podzespołów mechanicznych. ŠKODA w zakładach w Vrchlabí i Mladá Boleslav samodzielnie produkuje wiele ze stosowanych u siebie skrzyń biegów. Oferta DSG ŠKODY jest nieustannie rozwijana – w tej chwili dostępna jest już w dwudziestu siedmiu wersjach napędowych sześciu rodzin modelowych. Atrakcyjnymi uzupełnieniami tej oferty są: Yeti 1.4 TSI DSG, Superb 2.0 TDI/170 KM 4x4 DSG i obecne już od chwili debiutu nowej generacji Fabii wersje 1.2 TSI/110 KM z DSG oraz 1.4 TDI/90 KM z DSG. Skrzynia biegów DSG dostępna jest zarówno z układami napędu na przednią oś, jak i w wybranych modelach – na obydwie osie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Witam, Chce kupić samochód do 13000zł Silnik: benzyna lubiąca się z gazem Użytkowanie: Miasto + trasa Wymagania: Bezawaryjny + na trasie chciałbym móc spokojnie jechać 130km/h i przy tym obroty powinny być na tyle niskie by w środku było dość cicho i spalanie przy takiej jeszcze przyzwoitej prędkości nie rosło diametralnie Co mi się podoba: Mazda 6, co będzie lepsze od niej i dlaczego?
  4. Wmurowanie kamienia węgielnego pod nową fabrykę samochodów użytkowych Volkswagen w Polsce · Na powierzchni 220 ha powstanie nowoczesna hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu oraz park dostawców · Wraz z budową nowej fabryki utworzonych zostanie blisko 3.000 miejsc pracy · Zakład we Wrześni będzie produkował od końca 2016 r. następcę modelu Volkswagen Crafter Poznań, 13 listopada 2014 r. – Przedstawiciele Koncernu Volkswagen AG, Marki Volkswagen Samochody Użytkowe wraz z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych dokonali uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod nową fabrykę Volkswagena, w której od drugiej połowy 2016 r. produkowana będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter. Uroczystego podpisania aktu erekcyjnego oraz wmurowania kamienia węgielnego w obecności licznie zgromadzonych gości dokonali dr Leif Östling Członek Zarządu Koncernu Volkswagen AG Obszar Samochodów Użytkowych, dr Eckhard Scholz Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Elke Eller Członek Zarządu ds. Personalnych Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Jens Ocksen Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Janusz Piechociński Wicepremier i Minister Gospodarki, Marek Woźniak Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Piotr Florek Wojewoda Wielkopolski, Dionizy Jaśniewicz Starosta Wrzesiński, Tomasz Kałużny Burmistrz Miasta i Gminy Września, Ks. abp dr Stanisław Gądecki Arcybiskup Metropolita Poznański oraz Piotr Olbryś Przewodniczący Związków Zawodowych OM NSZZ „Solidarność” Volkswagen Poznań. Nowa fabryka powstanie we Wrześni położonej 50 km na wschód od Poznania. Teren budowy obejmuje obszar 220 ha. Obecnie na terenie przyszłej fabryki prowadzone są już pierwsze prace budowlane związane z wyrównywaniem oraz utwardzeniem terenu. „Dzięki tej inwestycji załoga koncernu Volkswagen w Polsce wzrośnie w przeciągu kilku lat do ponad 16.000 pracowników. Tym samym wzrośnie znaczenie Polski jako międzynarodowego ośrodka przemysłu samochodowego” – powiedział dr Leif Östling podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. „Dzisiaj zatrudniając blisko 6.800 pracowników produkujemy w fabryce Volkswagen Poznań rocznie 170.000 samochodów nie tylko na rynek polski, ale również na rynki w Europie i na innych kontynentach” – powiedział dr Eckhard Scholz. „Tym samym Volkswagen Poznań jest – po spółce w Hanowerze – drugim filarem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten drugi filar zyska w przyszłości jeszcze większe znaczenie, a dowodem na to jest, w prawdziwym tego słowa znaczeniu, dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu i produkcję nowego samochodu” – kontynuował swoją wypowiedź dr Scholz. Pierwsze samochody Volkswagen Crafter nowej generacji opuszczą linie produkcyjne w drugiej połowie 2016 roku. Zdolności produkcyjne fabryki osiągną docelowo roczny wolumen w wysokości do 100.000 samochodów. Na terenie fabryki powstaną nowoczesna lakiernia, hala produkcji karoserii i hala montażu oraz Park Dostawców wraz z przestrzenią logistyczną. W nowej fabryce zatrudnienie znajdzie 3.000 osób. Inwestycja Volkswagena przyczyni się także do utworzenia nowych miejsc pracy u dostawców. Obecnie udział polskich dostawców części motoryzacyjnych dla poznańskiej fabryki Volkswagena wynosi ponad 40%. Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań, podkreślił liczne korzyści wynikające z lokalizacji nowego zakładu w pobliżu istniejącej już fabryki w Poznaniu. Dotyczy to zarówno produkcji, logistyki, dostawców jak również pozyskania wykwalifikowanych pracowników: „Września oferuje nam optymalne warunki dla działalności gospodarczej, w zakresie infrastruktury oraz rynku pracy. Budowa fabryki w Białężycach k. Wrześni to ważny element realizacji strategicznych i globalnych celów rozwoju segmentu lekkich samochodów użytkowych marki Volkswagen” – powiedział Ocksen. Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, w kontekście decyzji o lokalizacji fabryki w Polsce powiedział: „Wielkopolska to jeden z najszybciej rozwijających się regionów naszego kraju i przyjazny partner biznesowy. Nowa inwestycja Volkswagena we Wrześni jest tego potwierdzeniem. Decyzja Volkswagena o lokalizacji fabryki w Polsce jest dowodem na to, że Polska jest nadal atrakcyjnym miejscem dla inwestycji. Dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego jest również początkiem, mam nadzieję, długoletniej współpracy z lokalnymi firmami, które mogą dostarczać usługi na wysokim poziomie”. Nowy Zakład we Wrześni stanie się obok Zakładu w Poznań-Antoninek drugim ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Spółka Volkswagen Poznań istnieje od ponad 20 lat. Od 10 lat produkowany jest tutaj Volkswagen Caddy oraz Transporter na rynki całego świata. Volkswagen Crafter to największy model w gamie samochodów użytkowych Volkswagena. Oferuje trzy klasy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu: 3,0, 3,5 i 5,0 ton; trzy rozstawy osi: krótki (3.250 mm), średni (3.665 mm) i długi (4.325 mm) oraz cztery podstawowe typy nadwozia: furgon, kombi oraz podwozie. Furgon i kombi są dostępne z trzema wysokościami dachu, a furgon także z przedłużonym tylnym zwisem nadwozia. Crafter dzięki różnym opcjom nadwozia, rozstawom kół, masie całkowitej i klasom ładowności spełnia szerokie spektrum wymagań, jakie firmowi klienci stawiają nowoczesnym samochodom użytkowym z tego segmentu. W Crafterach montowane są wyjątkowo efektywne, czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 litra z wtryskiem Common Rail oraz doładowaniem turbo lub bi-turbo. Wszystkie jednostki silnikowe dostępne są w trzech stopniach mocy: 80 kW/109 KM (84 kW/114 KM z normą emisji spalin Euro6), 100 kW/136 KM i 120 kW/163 KM oraz współpracują z 6-biegową przekładnią manualną. Równie ważne, jak zmniejszenie kosztów eksploatacji jest zachowanie wysokiej wartości samochodu przy jego odsprzedaży. Volkswagen Crafter może pochwalić się jedną z najwyższych wartości rezydualnych w segmencie samochodów dostawczych, która wynosi ponad 48% (po 3 latach użytkowania i przebiegu 180.000 km). Jako jedyne auto w swojej klasie Volkswagen Crafter jest objęty 3-letnią, bezpłatną, fabryczną gwarancją na podzespoły mechaniczne. Oprócz 3-letniej bezpłatnej, fabrycznej gwarancji producenta na podzespoły mechaniczne, VW Crafter może pochwalić się także 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Wysoką niezawodność auta potwierdzają coroczne badania usterkowości Dekry – Crafter co roku plasuje się w ścisłej czołówce raportu najmniej awaryjnych samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Do Florencji dociera Enjoy, usługa car sharing pod szyldem Eni. W Mediolanie i Rzymie w ramach Enjoy zarejestrowało się 185 tysięcy użytkowników, którzy zrealizowali półtora miliona wypożyczeń. Enjoy, usługa car sharing firmy Eni (krótkoterminowy wynajem samochodów) zrealizowana we współpracy z Fiatem i Trenitalia, dotarła do Florencji, gdzie od kilku dni, wraz z flotą liczącą dwieście Fiatów 500 jest do dyspozycji mieszkańców. Toskańska stolica jest czwartym miastem po Mediolanie, Rzymie i Rimini (tu na sezon letni), które zrewolucjonizowało mobilność swoją i swoich mieszkańców poprzez usługę car sharing, czyli krótkoterminowym wynajmem samochodów, charakteryzującą się bezpłatną rejestracją i rezerwacją samochodów on-line, najbardziej konkurencyjnymi na rynku stawkami za wynajem oraz prostą i bezpośrednią obsługą. Oficjalna prezentacja miała miejsce 10 listopada br. we Florencji w Palazzo Vecchio na Placu della Signoria, w obecności prezydenta Florencji, Dario Nardelli oraz przedstawicieli firm Eni, Fiat i Trenitalia. Zasady korzystania oraz cechy usługi car sharing Enjoy oferowanej we Florencji są takie same, jak te obowiązujące w Mediolanie i w Rzymie: można odnaleźć najbliższy samochód i zarezerwować go za pośrednictwem aplikacji na smartphone’a (Android, iOS i Windows Phone) lub strony internetowej enjoy.eni.com. Można również wybrać któreś z wolnych aut stojących wzdłuż drogi i natychmiast je wypożyczyć. Samochody te będą miały wolny wjazd do strefy Ztl (centrum miasta) i będą mogły zostać odstawione po zakończeniu użytkowania na którymkolwiek parkingu spośród tych objętych usługą (we Florencji to około 56 km2), w tym w strefach zarezerwowanych dla mieszkańców oraz na tych płatnych, oznaczonych niebieskimi pasami. Wszystkie Fiaty 500 zasilające florencką flotę posiadają homologację euro 6, mają czujniki parkowania i mogą swobodnie przewozić nawet do czterech osób. To efektywna, innowacyjna usługa, która wspiera dobrą energią „mobilność” mieszkańców Florencji, dzięki najbardziej konkurencyjnej na rynku taryfie: 25 eurocentów za minutę faktycznego korzystania z usługi (za pierwsze 50 km, po których stosowany jest również koszt 25 eurocentów, ale za każdy przejechany 1 km) i 10 eurocentów za minutę, jeśli Klient chce zarezerwować samochód również podczas postoju. Taryfa jest typu all inclusive, ponieważ obejmuje koszty ubezpieczenia, utrzymania, paliwa i parkingu. Na dzień dzisiejszy w Mediolanie i Rzymie w sumie zarejestrowano 185 tysięcy osób korzystających z usługi oraz półtora miliona wypożyczeń. Aby zapewnić swoim użytkownikom jeszcze więcej korzyści, projekt Enjoy niedawno „podpisał” trzy nowe umowy o współpracy handlowej: dzięki Vodafone, którego znak firmowy będzie występował na samochodach, począwszy od floty we Florencji, nowi Klienci operatora telefonicznego otrzymają voucher powitalny w wysokości 10 euro. Ponadto, American Express pozwoli swoim Klientom korzystać ze swojej karty kredytowej, aby zapisać się do usługi car sharing Enjoy. Wreszcie, uczestnicy programu Priceless Cities MasterCard, którzy zarejestrują się w usłudze car sharing Enjoy, otrzymają bonus powitalny o wartości 10 euro. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. Do Rzymu dociera ENJOY, usługa car sharing pod szyldem ENI. Rekord w Mediolanie: ponad 80 000 zapisów w pierwszych pięciu miesiącach. „Enjoy”, usługa „car sharing” (wspólnego użytkowania samochodów) Eni, realizowania we współpracy z Fiatem i Trenitalia, dociera do Rzymu z flotą ponad 300 samochodów Fiat 500, których liczba do września wzrośnie do 600. Po podboju Mediolanu z ponad 80 tysiącami zapisanych Klientów w różnym wieku i 500 000 wypożyczonych aut w pierwszych pięciu miesiącach dostępności usługi, „Enjoy” jest gotowa zrewolucjonizować mobilność stolicy Włoch i jej mieszkańców poprzez usługę „car sharing”. Cechą charakterystyczną tej usługi są bezpłatne zapisy, przeprowadzane on-line, konkurencyjne opłaty oraz proste i natychmiastowe „customer exeperience”. W dniu 4 czerwca br. na reprezentacyjnym placu na stacji Termini w Rzymie usługa „car sharing” „Enjoy” została uruchomiona przez Salvatore Sardo, szefa Downstream & Industrial Operations w Eni, w obecności dyrektora generalnego Trenitalia, Vincenzo Soprano i szefa marki Fiat w regionie EMEA, Gianluca Italia oraz Guido Improta, odpowiedzialnego za zrównoważony transport i ochronę środowiska Rzymu. Zasady korzystania oraz cechy usługi „car sharing” „Enjoy” oferowanej w stolicy Włoch są takie same, jak te obowiązujące w Mediolanie: można odnaleźć najbliższy samochód i zarezerwować go za pośrednictwem aplikacji na smartphone’a (Android, iOS i od 9 czerwca również Windows Phone) lub strony internetowej enjoy.eni.com. Można również wybrać któryś z wolnych samochodów, które stoją wzdłuż drogi i natychmiast go wypożyczyć. Auta te będą miały wolny wjazd do strefy Ztl (centrum miasta) i będą mogły zostać odstawione po zakończeniu użytkowania na którymkolwiek parkingu znajdującym się w strefie objętej usługą (w Rzymie to około 100 km2): na niebieskich pasach bezpłatnie oraz na 50 parkingach specjalnie wyznaczonych dla „Enjoy”. Wszystkie Fiaty 500 zasilające „rzymską” flotę posiadają homologację euro 6, mają czujniki parkowania i mogą w pełni wygodnie przewozić nawet do czterech osób. To efektywna, innowacyjna usługa, która wspiera dobrą energią „mobilność” mieszkańców Rzymu, dzięki najbardziej konkurencyjnej na rynku taryfie: 25 eurocentów za minutę faktycznego korzystania z usługi (za pierwsze 50 km, po których stosowany jest również koszt 25 eurocentów, ale za każdy przejechany 1 km) i 10 eurocentów za minutę, jeśli Klient chce zarezerwować samochód również podczas postoju. Taryfa jest „all inclusive”, ponieważ obejmuje koszty ubezpieczenia, utrzymania, paliwo i parking. „Enjoy” to nowoczesna i w 100% włoska usługa wspólnego użytkowania samochodów, wprowadzona dzięki współpracy handlowej największych włoskich „graczy”: Fiata, który dostarcza najliczniejszą flotę samochodów przeznaczonych do wspólnego użytkowania oraz Trenitalia, głównego partnera „Enjoy”. Źródło: Fiat Auto Poland
  7. Dacia numerem 1 w Europie pod wzgldem wzrostu sprzeday Jak widać, w taniości siła. Nie wszyscy się rzucają na auta droższe, tym bardziej auta premium
  8. Pod prąd na pętlę autobusową
  9. więcej -> Opel Cascada i 200 koni pod maską | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. BMW M8 zadebiutuje w 2016 roku. Pod mask trafi silnik o mocy 600 KM A może zamiast 600-konnej benzyny wsadzą hybrydę? Chodzą przecież słuchy o superaucie BMW i Toyoty.
  11. więcej -> SEAT Leon pod siatką "Inżynierów", ranking sprzedaży motocykli, wiadomości ze świata motoryzacji, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Odbicie słońca stopiło auta w Londynie
  13. więcej -> Hyundai i30 i Skoda Octavia pod jednym dachem, ranking samochodów osobowych, baza rejestracji pojazdów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Pojazdy elektryczne pod ochroną specjalistów, ranking sprzedaży motocykli, CEPIK, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Witam, Parkując na nierównym terenie zahaczyłem spodnią częścią zderzaka, który się złamał i teraz trochę odstaje. Dokładnie pokazuję o co mi chodzi na obrazku. Moje pytanie brzmi: czy ta część jest droga? I jak ona dokładnie się nazywa? Serdecznie pozdrawiam, Wojciech // Użyłem zdjęcie znalezionego w google tylko w celach poglądowych.
  16. Pierwsze półrocze najlepsze pod względem sprzedaży w historii Audi AG -Ok. 780 500 aut sprzedanych na całym świecie w okresie od stycznia do czerwca 2013. Wzrost o 6,4 procent -Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Nowe Audi A3 i SUV-y to lokomotywy wzrostu sprzedaży naszych samochodów“ -Wprowadzenie na rynek Audi A3 Limousine we wrześniu tego roku może jeszcze bardziej poprawić wyniki Ingolstadt, 8 lipca 2013. Nowy rekord w historii Audi. Wykazując wzrost sprzedaży o 6,4 procent w stosunku rok do roku, Audi AG zanotowało najlepsze pierwsze półrocze w historii przedsiębiorstwa. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku, na całym świecie Audi sprzedało ok. 780 500 pojazdów. Sprzedaż w czerwcu tego roku wyniosła ok. 140 300 aut. To o 5,5 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2012. Szczególnie duży wzrost Audi zanotowało w Chinach - o 33,5 procent. Do tak dobrego wyniku w czerwcu przyczyniła się również świetna sprzedaż w Wielkiej Brytanii (+14,3 procent) i w USA (+8,2 procent). „Kontynuacja wzrostu globalnej sprzedaży w pierwszym półroczu była możliwa przede wszystkim dzięki Audi A3 oraz SUV-om: Q3 i Q5. Znacznie przekroczyliśmy wynik porównywalnego okresu roku 2012, choć sytuacja na wielu ważnych rynkach jest obecnie o wiele trudniejsza“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi. „W drugim półroczu, impulsem do dalszego wzrostu na rynkach na których się pojawi, będzie Audi A3 Limousine. Dzięki temu modelowi umocnimy sukces rodziny A3.“ – dodał Luca de Meo Audi A3 Limousine, jako nowy model serii A3, w Europie będzie dostępne od września br. W roku 2014 wejdzie na rynek chiński i amerykański. W obu krajach limuzyna jest najbardziej ulubioną formą karoserii w klasie premium. Na jej zakup decyduje się prawie co drugi klient. Audi Q5 w największym stopniu przyczyniło się do tego, że w USA, Audi of America ponownie zanotowało rekordową wielkość sprzedaży. Dzięki oddaniu do rąk klientów 13 706 samochodów, czerwiec 2013 był drugim co do wielkości sprzedaży miesiącem w całej historii czterech ringów w Stanach Zjednoczonych. Procentowo wzrost wyniósł 8,2 punktu. Łącznie, sprzedaż Audi w USA w ciągu pierwszego półrocza 2013 wzrosła o 14 procent (74 277 egzemplarzy), a sprzedaż Audi Q5 o 35,2 procent (18 310 samochodów). Ten doskonale sprzedający się SUV, w drugim półroczu pojawi się w amerykańskich salonach również w wersji TDI clean diesel oraz w najbardziej efektywnej wersji - SQ5 TFSI. Obok USA, decydujący wpływ na wzrost sprzedaży Audi w Ameryce Północnej miał rynek meksykański. W pierwszej połowie 2013 roku, 5619 meksykańskich klientów kupiło nowe Audi, co daje wzrost o 45,5 procent. W Europie sytuacja w pierwszym półroczu 2013 była coraz trudniejsza, także dla Audi. Sprzedaż spadła w porównaniu do roku ubiegłego o 2,5 procent (ok. 383 700 sprzedanych egzemplarzy). Plusem było to, że pozycja marki Audi była o wiele bardziej stabilna niż konkurencji. Spośród dużych rynków, sytuacja Audi dobrze przedstawiała się zwłaszcza w Wielkiej Brytanii. Audi UK sprzedało od stycznia do czerwca 74 051 samochodów, co dało wzrost o 11,9 procent. Sama tylko sprzedaż SUV’ów wzrosła w Zjednoczonym Królestwie o 82,7 procent. Także w Szwajcarii Audi może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży o 4,5 procent (9537 samochodów). Natomiast w Niemczech odnotowano spadek o 4,3 procent (128 345 aut). Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że poprzeczka ustawiona w czerwcu 2012 była szczególnie wysoka. Sprzedaż wzrosła wtedy o 14,6 procent. Niezmiennie trudna sytuacja panuje na tych europejskich rynkach, na których szczególnie zaznaczył się kryzys finansowo-kredytowy. We Francji (minus 8,6 procent, 30 218 samochodów), Włoszech (minus 9,8 procent, 24 825 aut) i w Hiszpanii (minus 3,1 procent, 21 085 egzemplarzy), do salonów sprzedaży zawitało mniej klientów niż przed rokiem. Mimo to, na wszystkich trzech rynkach, Audi AG potwierdziło swoją czołową pozycję producenta segmentu premium. Koncern powiększył sprzedaż także w Europie Wschodniej – przede wszystkim w Rosji, gdzie 18 181 wprowadzonych na rynek egzemplarzy, zaowocowało wzrostem o 9,8 procent. W Polsce Audi zanotowało po 6 miesiącach wyższą sprzedaż do klientów o 5,6 % w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (2623 aut). W Chinach, czerwcowy wzrost rzędu 33,5 procent (44 479 sztuk) sprawił, że pierwsze półrocze zamknęło się liczbą ponad 200 tysięcy sprzedanych na tym rynku samochodów marki Audi. W okresie od stycznia do czerwca 2013 roku, na kupno auta z czterema ringami w logo zdecydowało się 228 139 chińskich klientów. To wzrost o 17,7 procent w stosunku do porównywalnego miesiąca 2012 roku. Największy udział w rynkowym sukcesie miało, produkowane w Chinach od kwietnia, Audi Q3. W lipcu Audi będzie obchodzić w Chinach szczególny jubileusz. Koncern z Ingolstadt jest obecny w Państwie Środka już od 25 lat i zajmuje czołową pozycje na tamtejszym rynku samochodów premium. Równie dobrze jak w Chinach, samochody marki Audi sprzedawały się w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku koncern sprzedał 14 456 samochodów, co oznacza zwiększenie sprzedaży o 20,9 procent. To największy wzrost zanotowany na jednym z dziesięciu największych rynków zbytu Audi AG, i to jeszcze przed debiutem nowej generacji A3. Jeszcze wyraźniejszy wzrost zanotowano w Korei Południowej – o 30 procent (9355 sztuk). Również w Indiach Audi zanotowało zwiększoną sprzedaż, o 21,2 procent (4846 aut), co świadczy o ugruntowanej czołowej pozycji marki na tym rynku. [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]czerwiec [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]łącznie [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do czerwca roku 2012 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do roku 2012 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]140 300 [/TD] [TD]133 049 [/TD] [TD]+5,5% [/TD] [TD]780 500 [/TD] [TD]733 216 [/TD] [TD]+6,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]65 100 [/TD] [TD]72 418 [/TD] [TD]-10,1% [/TD] [TD]383 700 [/TD] [TD]393 320 [/TD] [TD]-2,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]22 515 [/TD] [TD]26 589 [/TD] [TD]-15,3% [/TD] [TD]128 345 [/TD] [TD]134 173 [/TD] [TD]-4,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 652 [/TD] [TD]11 071 [/TD] [TD]+14,3% [/TD] [TD]74 051 [/TD] [TD]66 188 [/TD] [TD]+11,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 171 [/TD] [TD]5 404 [/TD] [TD]-4,3% [/TD] [TD]30 218 [/TD] [TD]33 079 [/TD] [TD]-8,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 551 [/TD] [TD]5 003 [/TD] [TD]-9,0% [/TD] [TD]24 825 [/TD] [TD]27 521 [/TD] [TD]-9,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 463 [/TD] [TD]3 904 [/TD] [TD]-11,3% [/TD] [TD]21 085 [/TD] [TD]21 758 [/TD] [TD]-3,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 101 [/TD] [TD]3 052 [/TD] [TD]+1,6% [/TD] [TD]18 181 [/TD] [TD]16 563 [/TD] [TD]+9,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]438 [/TD] [TD]479 [/TD] [TD]-8,6% [/TD] [TD]2 623 [/TD] [TD]2 484 [/TD] [TD]+5,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]13 706 [/TD] [TD]12 664 [/TD] [TD]+8,2% [/TD] [TD]74 277 [/TD] [TD]65 158 [/TD] [TD]+14,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 006 [/TD] [TD]808 [/TD] [TD]+24,5% [/TD] [TD]5 619 [/TD] [TD]3 862 [/TD] [TD]+45,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]52 400 [/TD] [TD]40 057 [/TD] [TD]+30,7% [/TD] [TD]270 800 [/TD] [TD]229 034 [/TD] [TD]+18,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]44 479 [/TD] [TD]33 309 [/TD] [TD]+33,5% [/TD] [TD]228 139 [/TD] [TD]193 871 [/TD] [TD]+17,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Indie [/TD] [TD]750 [/TD] [TD]718 [/TD] [TD]+4,5% [/TD] [TD]4 846 [/TD] [TD]4 000 [/TD] [TD]+21,2% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. [h=1]Pod prąd na dwupasmówce[/h]
  18. Promile pod kontrolą dzięki darmowej aplikacji Rozpoczyna się okres wakacyjnych podróży. To oznacza, że przez najbliższe dwa miesiące można spodziewać się wzmożonego ruchu na autostradach i drogach ekspresowych oraz w okolicach miejscowości turystycznych. Aby urlop upłynął beztrosko i spokojnie, przed wyjazdem warto odpowiednio się przygotować, m.in. zainstalować w swoim telefonie wirtualny alkomat „Sprawdź promile”. Na wakacjach nad ciepłym morzem, w upale i po całym dniu spędzonym na plaży nic nie gasi pragnienia lepiej niż zimne piwo. Po ten trunek sięgamy w trakcie urlopu szczególnie chętnie. Jednak spożywanie alkoholu podczas wyjazdu wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Przede wszystkim piwa nie wolno pić na plaży, chyba że robi się to na terenie specjalnie wyznaczonych ogródków piwnych. Ale nawet tam wskazany jest umiar, jeśli chcemy jeszcze popływać. Uważać powinni szczególnie żeglarze lub kajakarze, ponieważ prowadzenie sprzętu wodnego pod wpływem alkoholu jest wyjątkowo niebezpieczne i traktowane przez prawo tak samo jak jazda samochodem „na podwójnym gazie”. Dlatego po wychyleniu szklanki jasnego pełnego do obiadu najbezpieczniej będzie poczekać z kąpielą czy sportami wodnymi i w tym czasie skryć się w cieniu parasola. Kalkulator w telefonie policzy promile Jednak po jakim czasie od spożycia alkoholu można spokojnie wejść do morza lub wsiąść za kierownicę? Wysoki poziom promili we krwi może się przecież utrzymywać jeszcze długo po konsumpcji, a czas jego spalania to kwestia indywidualna, zależna m.in. od płci, wagi ciała, a nawet tego, czy w międzyczasie coś jedliśmy. Czy godzinna drzemka pod parasolem pomoże pozbyć się promili z organizmu? Można to ustalić za pomocą prostej w instalacji i obsłudze aplikacji „Sprawdź promile”, którą można pobrać bezpłatnie na większość modeli telefonów. „Sprawdź promile” działa jak alkomat w telefonie: po wprowadzeniu danych takich jak płeć, wiek, waga i ilość wypitego alkoholu aplikacja poda przybliżoną ilość promili w organizmie i wyliczy orientacyjny czas, po którym można bezpiecznie popływać lub usiąść za kierownicą samochodu. Kalkulator promili można pobrać w każdej chwili zupełnie za darmo i ma on dodatkową zaletę: jest praktycznie zawsze pod ręką dzięki temu, że został zainstalowany w telefonie, z którym dzisiaj mało kto rozstaje się na dłużej – nawet w czasie urlopu. – Aplikacja pomoże nie tylko w sytuacji, gdy wahamy się, czy możemy bez problemu popływać albo wrócić z plaży samochodem, ale również w drodze powrotnej z urlopu. Mało kto zdaje sobie sprawę, że aż 78% nietrzeźwych kierowców zatrzymanych przez policję to osoby, które usiadły za kierownicę dopiero następnego dnia po spożyciu napojów wyskokowych. Dlatego jeśli poprzedniego wieczoru spożywaliśmy alkohol, rano warto sprawdzić, czy możemy już bezpiecznie prowadzić – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. programów zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. Bezpłatna aplikacja „Sprawdź promile” została udostępniona przez Kompanię Piwowarską w ramach programu edukacyjnego, propagującego odpowiedzialną konsumpcję alkoholu i trzeźwość na drodze. Aplikacja jest dostępna na różne modele telefonów, w tym iPhony, Androidy i telefony obsługujące aplikację java. Można ją pobrać poprzez odczytanie QR kodu na stronie www.abcalkoholu.pl lub z AppStore (dotyczy iPhonów) oraz z Google Play (dotyczy Androidów). Z aplikacji można także skorzystać na Facebooku pod adresem http://apps.facebook.com/sprawdzpromile. „Sprawdź promile” to ogólnopolski program społeczny, zainicjowany i realizowany przez Kompanię Piwowarską od 2008 r. Więcej na temat akcji oraz wpływu alkoholu na organizm na stronie www.abcalkoholu.pl. Źródło: Kompania Piwowarska
  19. więcej -> Nowe Volvo XC90 pod koniec przyszłego roku, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, rynek nowych samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. [h=1]Santa Pod - Terry Grant[/h]
  21. [h=1]Santa Pod - Terry Grant[/h]
  22. [h=1]Santa Pod - Terry Grant[/h]
  23. [h=1]Fiat 126 Wheelie at Santa Pod Raceway - VW Action[/h]
  24. więcej -> Audi S3 sedan i 300 koni pod maską [VIDEO], rynek motoryzacyjny, centrum badań rynku, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  25. więcej -> Renault Captur pod koniec maja na rynku polskim, rynek motoryzacyjny, testy samochodów osobowych, CEPIK | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×