Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'początek' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 35 wyników

  1. Początek nowej ery: produkcja SKODY Superb rozpoczęta Ze specjalnie zmodernizowanej linii produkcyjnej w Kvasinach zjechał pierwszy egzemplarz nowej generacji flagowego modelu ŠKODY. Z pełną ekspresji stylistyką, najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi i ponadprzeciętną przestronnością, Superb ustanawia nowe standardy klasy średniej. Na polskim rynku zadebiutuje już w lipcu. Pierwszy seryjny egzemplarz został pokryty szarym lakierem Business Grey. W obliczu produkcji nowego modelu zakład ŠKODY w Kvasinach został kompleksowo unowocześniony i rozbudowany, by sprostać rosnącym potrzebom rynku. Obok uruchomienia nowej fabryki nadwozi, specjalnie dla nowej generacji Superba rozbudowano także budynki produkcyjne. „Jesteśmy podekscytowani, że produkcja jest już w toku. Rozpoczęcie wytwarzania nowego modelu to zawsze emocjonujący, fantastyczny moment dla całej ŠKODY, a w szczególności dla zakładu w Kvasinach. Produkcja tego imponującego modelu dowodzi bardzo wysokiego poziomu infrastruktury i pracowników” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję i logistykę. Na potrzeby tej operacji poczyniono znaczące inwestycje w technologie produkcyjne, montażowe i logistyczne. Tylko w fabrykę nadwozi zainwestowano 1,7 miliarda czeskich koron (równowartość około 260 mln złotych), a kolejne etapy ekspansji zakładu w Kvasinach są już planowane. Zbudowana zupełnie od nowa ŠKODA Superb trzeciej generacji rewolucjonizuje design czeskiej marki. Imponujący komfort i przestronność udało się wznieść na jeszcze wyższy poziom. Bazując na innowacyjnej płycie MQB, opracowanej na potrzeby całej Grupy Volkswagen, flagowy model ŠKODY osiąga nowe standardy bezpieczeństwa, synchronizacji z multimediami i ochrony środowiska, awansujące go na sam szczyt samochodowej klasy średniej. Superb przewodzi gamie modelowej ŠKODY od 2001 roku. Po dziś dzień producent dostarczył ponad 700 000 egzemplarzy tego modelu pierwszej i drugiej generacji, czyniąc z niego jedną z najbardziej udanych i najpopularniejszych pozycji swojego segmentu w wielu krajach na całym świecie, w tym także i w Polsce. Produkcja ŠKODY Superb na rynek polski rusza już w lipcu. W tym samym miesiącu będzie można również obejrzeć samochody w polskich salonach. Zakład w Kvasinach jest jedną z trzech placówek produkcyjnych ŠKODY w Czechach i obecnie zatrudnia około 4 500 osób. Czyni to z niej jednego z największych pracodawców w sektorze przemysłu w regionie Hradec Králové. Oprócz ŠKODY Superb wytwarzane są tu także modele Roomster i Yeti. W 2014 roku zbudowano tu 166 200 samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Początek nowej ery: nowa SKODA Superb Odliczanie już się rozpoczęło: najlepsza ŠKODA wszechczasów zostanie pokazana w połowie lutego 2015 roku. Zbudowana w zupełności od zera nowa odsłona flagowego modelu ŠKODY właśnie zakończyła z powodzeniem swoje ostatnie testy przeprowadzane między innymi na południu Europy. Z prezentującym nowy styl marki, ekspresywnym designem, zmienionymi proporcjami, mnóstwem przestrzeni, innowacyjną technologią i imponującą jakością wykonania, Superb przesunął się w jeszcze wyższy region klasy średniej. Trzecia generacja ŠKODY Superb wyróżnia się imponującą funkcjonalnością zamkniętą w jeszcze atrakcyjniejszej formie. Przestronność kabiny i pojemność bagażnika zostały po raz kolejny zwiększone, wyznaczając nowy standard tego segmentu. Wykorzystując zaawansowaną technologicznie koncepcję MQB, będącą jednym z największych konstrukcyjnych osiągnięć Grupy Volkswagen, nowy model ŠKODY wprowadza do swojego segmentu zalety zarezerwowane dotychczas dla samochodów klasy wyższej. Nowa generacja modelu Superb reprezentuje nowy poziom pod względem komfortu, systemów rozrywki i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi, bezpieczeństwa, ekologii, osiągów i niskich kosztów eksploatacji.„Nowa ŠKODA Superb to najlepsza ŠKODA, jaka kiedykolwiek została zbudowana. Najnowsza generacja naszego modelu flagowego odpowie na potrzeby nowych grup Klientów z sektora biznesowego, jak i prywatnego. Liczne zalety nowej odsłony modelu Superb podkreślają cenione wartości marki i wyznaczają nasz kierunek rozwoju” – mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. Nowa ŠKODA Superb zostanie zaprezentowana na Międzynarodowych Targach Samochodowych w Genewie. ŠKODA Superb stoi na szczycie gamy modelowej czeskiej marki od 2001 roku. Przez ten czas dostarczono ponad siedemset tysięcy egzemplarzy pierwszej i drugiej generacji tego modelu do Klientów na całym świecie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Studyjne Audi prologue - początek nowej ery w stylistyce W Los Angeles Audi prezentuje przykład języka stylistycznego przyszłości Prof. dr Ulrich Hackenberg, odpowiedzialny za rozwój techniczny Audi mówi: „Ten samochód idealnie wpisuje się w filozofię marki” Nowy szef stylistów Audi Marc Lichte podkreśla: „To przedsmak przyszłej stylistyki Audi” Zdjęcia: Studyjne Audi prologue fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Ingolstadt/Los Angeles, 19 listopada 2014 r. Audi wkracza w nową, stylistyczną erę. Podczas wystawy Los Angeles Auto Show, odpowiedzialny za stylistykę nowych pojazdów Audi Marc Lichte, prezentuje nowy studyjny pojazd koncepcyjny - Audi prologue. Zamierzeniem Marca Lichte jest zapoczątkowanie przy pomocy tego dużego coupé nowego kierunku wzorniczego Audi. „Moment przeniesienia się Marca Lichte do Audi, to również moment rozpoczęcia nowej ofensywy stylistycznej“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego, który sprowadził go w lutym 2014 do Ingolstadt.” Przejrzysta filozofia prezentowana przez Marca i precyzyjne zrozumienie przez niego fundamentów marki, pozwoliły na stworzenie nowej strategii stylistycznej otwierającej nam zupełnie nowe perspektywy. Strategia jest progresywna i bardzo emocjonalna, perfekcyjnie wyraża nasze techniczne kompetencje i założenia jakościowe. Audi prologue to jej pierwszy owoc – pojazd, który na nowo definiuje naszą markę.“ Sam Marc Lichte tak opisuje charakter nowego pojazdu studyjnego: „Symbole Audi to sportowy duch, lekka konstrukcja i stały napęd na cztery koła quattro. W Audi prologue wszystkie te rozwiązania zyskały nowy wymiar, tworząc w efekcie najbardziej sportowy samochód w segmencie aut luksusowych. Nasz zespół wytyczył zupełnie nowe podejście do stylistyki zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej.” Teraz wzornictwo Audi jeszcze mocniej wyraża zaawansowaną technikę. Dwudrzwiowe coupé ma eleganckie i płynne kształty, zarysowane jednocześnie w sportowo napięty sposób. Jego forma i linie są jedyne w swoim rodzaju i niosą ze sobą wiele nowych pomysłów. W przejrzystym i niezakłóconym zbędnymi elementami wnętrzu pojazdu wystrój stapia się z koncepcją wskaźników i obsługi w zupełnie nową, jednolitą jednostkę. Cały przód tablicy rozdzielczej to duży wyświetlacz dotykowy, a obsługa odbywa się częściowo za pośrednictwem wyświetlacza OLED zbudowanego z organicznych diod. Rozwiązania techniczne zastosowane w pojeździe koncepcyjnym to połączenie mocy, komfortu i wydajności. Silnik 4.0 TFSI generuje moc do 445 kW (605 KM) i moment obrotowy 750 Nm. Wyposażone w tę jednostkę napędową Audi prologue przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Dynamiczny układ kierowniczy oddziałujący na cztery koła, ze skrętnymi do pięciu stopni kołami tylnymi sprawia, że to duże coupé jest wyjątkowo zwrotne i stabilne. Pełne harmonii proporcje: wygląd zewnętrzny Długość 5,10 m, rozstaw osi 2,94 m, szerokość 1,95 m i wysokość 1,39 m – Audi prologue jest nieco krótsze i bardziej płaskie niż Audi A8 produkcji seryjnej. Dominującym, zintegrowanym ściśle z ogólnym kształtem samochodu elementem nisko osadzonego przodu pojazdu jest pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe ozdobiona logo Audi. Duża osłona jest szersza i umieszczona niżej niż w aktualnych modelach seryjnych. Jej szeroki, poziomy kształt podkreśla wrażenie dynamiki. Poziome pręty wzmacniające ozdobiono romboidalnym wzorem, a ich końcówki są podzielone. Reflektory – wyglądające niczym szerokie, płaskie kliny – umiejscowiono tak, że ich spiczaste narożniki znajdują się powyżej osłony Singleframe. Reflektory typu Matrix Laser to zupełnie nowe rozwiązanie techniczne opracowane przez inżynierów z Ingolstadt. To innowacja, która otwiera nowe drogi we wzornictwie reflektorów i umożliwia zastosowanie nowych funkcjonalności i rozwiązań technicznych. Źrenicę reflektora tworzy soczewka rzucająca światło ze źródła laserowego – tak powstaje matryca, która oświetla całą drogę światłem o wysokiej „rozdzielczości”. Poniżej tego elementu unosi się pięć soczewek z tworzywa sztucznego do których światło dopływa przez wiązkę z włókna szklanego. Soczewki te tworzą drobną strukturę i zwiększają zasięg świateł drogowych. To nowe, laserowe rozwiązanie techniczne otworzyło przed stylistami możliwość stworzenia lekkiej, kompaktowej i eleganckiej formy reflektora, przypominającej ludzkie oko. Ucieleśnienie koncepcji Audi quattro Kolejna koncepcyjna nowość to wyraźne, jakby trójwymiarowe wloty powietrza umieszczone pod reflektorami. Ich wnętrza wypełniają kratownice z oczkami w kształcie rombów. Przedni, dolny spojler typu „Blade”, wyraźnie oddzielony rowkiem od zderzaka, kojarzy się ze sportem motorowym. Dwa dodatkowe, lśniące czernią spojlery sprawiają, że pojazd koncepcyjny jeszcze mocniej i szerzej stoi na jezdni. Patrząc na samochód z boku, mamy wrażenie, że dzięki płynnym liniom nadwozia Audi prologue jakby ucieka do przodu. Wyważone proporcje akcentują w równym stopniu przednie i tylne koło – to wyraźne odwołanie do napędu quattro. Masywne, 22-calowe koła zamontowano w mocno wytłoczonych, szerokich wnękach kół. Opony mają rozmiar 285/30. Dziesięć ramion każdej z felg w kształcie skręconych liter Y, ma filigranowy, trójwymiarowy, a równocześnie mocny wygląd. Krawędzie nad wnękami kół jako reminiscencja Ur-quattro Charakterystyczną cechą Audi prologue są mocne nadkola z przodu i z tyłu pojazdu. Podobnie jak blistery w Audi Ur-quattro z lat osiemdziesiątych, podkreślają one obecność w pojeździe napędu quattro. Nie wyglądają jednak jak wcześniej, jakby były dołożone, lecz płynnie wpisują się w podstawową architekturę auta. Błotniki, drzwi i tylne elementy boczne podkreślają muskularny wygląd. W dolnej strefie drzwi znajdziemy głębokie przetłoczenie biegnące w górę ku tyłowi – to motyw nawiązujący stylistycznie do wlotów powietrza. Progi wyglądają jakby były wtłoczone do wewnątrz, a ich lśniące czernią pokrycia kontynuują stylistycznie motyw przednich spojlerów. Wszystkie linie i powierzchnie Audi prologue są ze sobą powiązane w typowy dla marki logiczny sposób. Aluminiowe elementy o jakości ręcznej roboty Lusterka boczne to małe rzeźby z aluminium. Ich obudowy o miseczkowatym kształcie płynnie przechodzą w listwy okalające okno. W nich również znajdują się powierzchnie czujników otwierania drzwi. Pozbawione zewnętrznych klamek drzwi otwierają się elektromechanicznie po dotknięciu tychże właśnie, podświetlonych powierzchni. Rozległe powierzchnie karoserii Audi prologue w dużej mierze zbudowano z ultrawytrzymałej stali. Okna umieszczono w ramie z matowanego i polerowanego aluminium. Na końcu płaskiego dachu rama ta przechodzi w masywną powierzchnię aluminiową, która umożliwiła obniżenie linii okien pomimo istnienia słupka C. Jej wykończenie to przykład jakości ręcznej roboty Audi. Po prawej stronie umieszczono pokrywę wlewu paliwa. Wlew posiada elektryczny mechanizm otwierający, a po przyciśnięciu specjalnego włącznika wewnątrz pojazdu, można go całkowicie schować w słupku C. Aby komfort tankowania był jeszcze lepszy, zamknięcie nie ma osobnego korka. Lakier w jasnoszarym kolorze Diva z nowatorskim efektem perłowym sprawia ciepłe i eleganckie wrażenie. Tył pojazdu „rusza” cały samochód do przodu Także tył Audi prologue łamie konwencje. Pochyla się w kierunku jazdy i przypomina luksusowy jacht obserwowany z boku lub z tyłu. Krawędź pokrywy bagażnika, wyglądająca niczym delikatny spojler, kontynuuje linię wytłoczoną po bokach pojazdu. Między słupkami C znajduje się wklęsła, tylna szyba zamykająca przedział pasażerski. Dzięki takiemu rozwiązaniu, można było zastosować tu osobną pokrywę bagażnika dającą możliwość komfortowego załadunku. W ten sposób Audi prologue łączy w sobie zalety limuzyny z estetyką coupé. Diodowe światła tylne o zwiększonym zakresie świecenia, wykorzystujące szkło 3D, podkreślają niekonwencjonalną stylistykę pojazdu. Ich linia ciągnie się przez całą szerokość pojazdu. Na obu końcówkach delikatne światło podświetla trójwymiarowe klosze. Linie w nich zarysowane sprawiają wrażenie unoszących się w powietrzu. Światło stop umieszczono głęboko w ich wnętrzu. Podczas hamowania oświetlane jest także dolna strefa reflektora 3D, wskutek czego światło wydaje się zbliżać do obserwatora. Forma ta oraz zmiana funkcji świetlnych z 2D na 3D sprawia, że światła tylne mają zupełnie nową dynamikę. Pod tylnym zderzakiem zamontowano dyfuzor z czarnego lśniącego aluminium. Podobnie jak przedni spojler, dyfuzor przebiega przez całą szerokość pojazdu, tworząc wyraźnie oddzieloną bryłę. W jego obrębie znajdują się dwa trapezowate wloty układu wydechowego, harmonizujące ze światłami tylnymi. Luksusowe i innowacyjne wnętrze oraz koncepcja obsługi Przestrzenne wnętrze Audi prologue wygląda niczym luksusowy apartament. Bazuje na stylistyce Gran Turismo, dającej możliwość zarówno bardzo sportowej jak i czysto relaksacyjnej jazdy. Do konkretnego stylu jazdy wizualnie dopasowuje się interfejs. Wnętrze to symbol początku nowej ery w Audi, w której koncepcja architektoniczna stapia się w jedno z koncepcją obsługi. Wskaźniki i wyświetlacze w innowacyjny sposób zintegrowano z tablicą rozdzielczą i konsolą tunelu środkowego, a systemy infotainment dają kierowcy i pasażerowi możliwość dialogu. To czteroosobowe coupé już podczas wsiadania wita nas delikatna elegancją. „Odźwiernym” jest innowacyjne inteligentne oprogramowanie, które rozpoznaje tożsamość na podstawie naszego smartfona i ustawia fotele oraz klimatyzację zgodnie z naszymi preferencjami. System daje propozycje także pod względem muzyki i planowania trasy, uzależnione od preferencji właściciela. System Easy Slot, kolejny stopień rozwoju Audi phone box, znajduje się pod pokrywą w konsoli środkowej. Specjalny mechanizm łączy smarftony pasażerów z instrumentami pokładowymi oraz je ładuje. Duży rozmach we wnętrzu Napięte linie i smukłe figury geometryczne nadają wnętrzu lekkości. Pozioma tablica rozdzielcza jest elegancka, a jej szerokość podkreśla równocześnie szerokość całego wnętrza. Dwustopniowo obniża się ona w kierunku wnętrza pojazdu. Górny stopień, podobnie jak dach, zawieszono ponad Audi virtual cockpit future – kolejnym stopniem rozwoju Audi virtual cockpit – oraz nad pasmem nawiewów. Całość jest częścią tzw. wrap-around, dużego, stylistycznego łuku okalającego miejsca kierowcy i przedniego pasażera. Drugi łuk wrap-around łączy przednią i tylną część wnętrza. Jest on dobrze widoczny już z zewnątrz. Konsola środkowa, ze swoim przełamaniem, wydaje się unosić w powietrzu, podobnie jak przednie fotele. Zagłówki obu pojedynczych tylnych foteli są obniżone gdy, nikt na nich nie siedzi. Wysuwają się automatycznie podczas wsiadania pasażera wykorzystując funkcję Easy Entry. Gdy włączamy sprzęt nagłaśniający, z tylnej półki wysuwa się specjalny spojler dźwiękowy, zapewniający typową dla Audi jakość dźwięku. Cała przednia część tablicy rozdzielczej staje się wyświetlaczem Zupełnie nowy typ wyświetlacza i cała koncepcja obsługi płynnie wpisują się w elegancką architekturę wnętrza. Na całej swej szerokości tablica rozdzielcza to powierzchnia złożona z trzech wyświetlaczy dotykowych. Skierowany w stronę kierowcy wyświetlacz z lewej strony kierownicy steruje oświetleniem i systemami wsparcia. Jednostka obsługi po prawej stronie pozwala sterować multimediami. Natomiast siedzący z przodu pasażer widzi przed sobą zintegrowany z tablicą rozdzielczą wyświetlacz panoramiczny, za pomocą którego może w indywidualny i komfortowy sposób sterować funkcjami entertainment. Ten nowego typu wyświetlacz umożliwia interaktywny dialog między kierowcą, a pasażerem. Gest pasażera, jakby wycierania, wystarcza, by kierowca w swoim wyświetlaczu zobaczył skonfigurowane uprzednio trasy i zaadaptował je do Audi virtual cockpit future. Na konsoli tunelu środkowego umieszczono czwarty, elastyczny i dopasowany pod względem ergonomii do potrzeb kierowcy wyświetlacz dotykowy, odpowiedzialny za klimatyzację, wprowadzanie liter i inne ustawienia pojazdu. W znacznej części zbudowany jest z bardzo cienkiej, elastycznej folii OLED (OLED: organic light emitting diodes, diody organiczne), dzięki czemu obrazy są bardzo ostre i kontrastowe. Gdy nie pracuje, wyświetlacz OLED jest płaski i prawie niezauważalnie zintegrowany z konsolą środkową. Po uruchomieniu samochodu przyjmuje pozycję pionową. Możliwość zginania ekranu zapewnia stały odstęp od ręki, a dzięki temu lepszą ergonomię. Podczas obsługi wyświetlacza staw nadgarstka opiera się o nisko położoną dźwignię zmiany biegów ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni tiptronic. Dźwignię shift-by-wire styliści zaprojektowali na nowo i w płynny sposób zintegrowali z konsolą środkową. Miejsca na kubki i wejścia do podłączania smartfonów umieszczono pod osłonami, po prawej i lewej stronie elementu podtrzymującego konsoli. Audi virtual cockpit future pokazuje grafiki w trzech planach Audi virtual cockpit future to przedsmak tego, jak w przyszłości będzie wyglądać cyfrowy kokpit. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacze i trzy lusterka tworzą nową, wirtualną scenę o trzech planach – fascynujący widok z wrażeniem niezwykłej głębi. Widok nawigacji na pierwszym planie wyświetla najważniejsze dla kierowcy informacje, a plany drugi i trzeci dają wrażenie głębi w kokpicie. Nałożenie się trzech planów powoduje, że informacje dla kierowcy są lepiej ustrukturyzowane i łatwiejsze do objęcia wzrokiem. Zależnie od sposobu jazdy, treści i kolory w Audi virtual cockpit future zmieniają się. Podczas jazdy sportowej wyświetlacz przechodzi w tryb sportowy, w którym podawane są ważne dla tego trybu informacje np. ilość obrotów, temperatura, ciśnienie ładowania. Wszystkie detale wnętrza Audi prologue podkreślają jego ekskluzywny charakter. Na paśmie nawiewów znajduje się delikatna perforowana osłona. Jeśli kierowca zwiększa moc strumienia powietrza, osłona chowa się przesuwając się w dół. Białe diodowe pasma, odchodzą od drzwi, tworzą we wnętrzu wyraziste linie. Duża aluminiowa klamra spina ramiona kierownicy. Harmonizuje jednocześnie z listwami przy wyświetlaczach i z wewnętrznymi klamkami. Wszystkie elementy dekoracyjne z aluminium mają jakość ręcznej roboty: ich powierzchnie są matowe, a krawędzie wypolerowane – na ich powierzchniach delikatnie grają świetlne refleksy. Naturalne materiały źródłem nowego luksusu Dla stylistów Audi z działu Color & Trim, nowym wymiarem luksusu jest naturalność, dlatego wszystkie materiały w tym studyjnym samochodzie zadziwiają swą autentycznością. Powierzchnie foteli i ich oparcia, tablicę, konsolę tunelu środkowego i podłokietniki obciągnięto skórą „Passion“ w jasnym odcieniu. To nowa, miękka skóra, która zachowała naturalne cechy skóry zwierzęcej. Miękki nubuk, także w jasnym odcieniu, pokrywa tylne strony foteli i boki tyłu pojazdu. Szarobrązowe wykończenie dolnej części tablicy rozdzielczej to kolejny mocny akcent kolorystyczny. Łuk Wrap-around obciągnięto ciemną skórą „Passion“. Również tu, podobnie jak w wielu innych miejscach, aluminiowe listwy kontrastują z elementami z porowatego, srebrno-szarego forniru. Sportowe i komfortowe rozwiązania techniczne Podobnie jak wnętrze Audi prologue jest pełne emocji, tak złożone są zastosowane w nim rozwiązania techniczne. Silnik 4.0 TFSI, umieszczony niczym techniczne dzieło sztuki w komorze silnika, generuje moc 445 kW (605 KM) i moment obrotowy 700 Nm. W trybie przyspieszenia overboost, który kierowca może wywołać na ok. 15 sekund, moment obrotowy może wzrosnąć do 750 Nm. Jednostka V8 Biturbo o pełnym brzmieniu przyspiesza ważące 1980 kg Audi prologue od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Samochód spala średnio 8,6 l benzyny na 100 km i emituje 199 g CO2 na km. Wysoka wydajność jest m. in. efektem zastosowania nowej elektrycznej sieci pokładowej o napięciu 48 woltów. Takie rozwiązanie Audi już wkrótce zacznie wdrażać do produkcji seryjnej. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic przenosi siły napędowe do stałego napędu na cztery koła quattro, który ściśle współpracuje z selektywnym rozdziałem napędu między kołami. Nowe, pięciowahaczowe zawieszenie Adaptacyjne, sportowe zawieszenie adaptive air suspension sport z regulowaną siłą amortyzacji ma bardzo szeroki zakres, począwszy od delikatnego toczenia aż po typowo sportową charakterystykę. Pozwala również na zmianę wysokość zawieszenia samochodu koncepcyjnego w kilku wariantach. Oś przednia i tylna to lekkie konstrukcje pięciowahaczowe. Duże tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym dają dużą siłę hamowania. Tarcze hamulcowe przednich, 20-całowych kół, obejmują sześciotłoczkowe zaciski. Techniczną nowinką w Audi prologue jest dynamiczny układ kierowniczy oddziałujący na cztery koła, który zwiększa dynamikę i komfort jazdy. Kierowca ma dzięki temu do dyspozycji wyjątkowo zwrotne auto. W niskich zakresach prędkości ma ono podwyższoną zwinność i łatwość manewrowania. W wysokich zakresach prędkości inżynierowie poprawili reakcje samochodu, osiągając w ten sposób jego lepszą stabilność. Dynamiczny układ kierowniczy działający na cztery koła z kątem skrętu kół tylnych do pięciu stopni, umożliwia łatwe manewrowanie podczas parkowania, precyzyjną i sportową jazdę na drogach poza terenem zabudowanym i niezależne, komfortowe zachowanie pojazdu na autostradzie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Koncepcyjne Audi w Los Angeles - początek nowej ery w stylistyce · Prof. dr Ulrich Hackenberg i szef projektantów Audi Marc Lichte zaprezentują rewolucyjny pojazd studyjny · Nowy język stylistyczny ucieleśnia wartości Audi · Studium koncepcyjne otwiera nowe perspektywy w stylistyce motoryzacyjnej Ingolstadt, 15 października 2014 r. Audi, marka przodująca w dziedzinie stylistyki pojazdów, otwiera nową erę we wzornictwie. Na wystawie Los Angeles Auto Show, która rozpocznie się 19 listopada, cztery pierścienie zaprezentują pierwszy samochód koncepcyjny, który wyszedł spod ręki nowego szefa stylistów i projektantów Audi Marc’a Lichte. Dla 45-letniego Lichte, który w lutym 2014 objął stery Audi Design, duże znaczenie mają kluczowe kompetencje Audi – sportowy duch, lekka konstrukcja, napęd quattro. Za pomocą nowego języka stylistycznego, pełnego pozytywnych emocji, Marc Lichte przekazuje techniczną kompetencję i bezkompromisową jakość wykonania samochodów z czterema pierścieniami na masce. Teraz, stylistyka jeszcze bardziej wyraża zaawansowaną technikę. Pokazanie nowego samochodu koncepcyjnego na wystawie Los Angeles Auto Show, oznacza nowy początek na polu zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej stylistyki Audi. Marc Lichte urodził się 9 sierpnia 1969 w Arnsberg w Nadrenii Północnej-Westfalii. W roku 1996 rozpoczął pracę w koncernie Volkswagen AG, studiując jednocześnie projektowanie transportu na Uniwersytecie w Pforzheim. Na początku pracował jako projektant wyglądu zewnętrznego pojazdów, by w 2006 roku zostać szefem całego Studia Stylistyki Wewnętrznej. W Volkswagenie Marc Lichte pracował nad wieloma modelami wdrożonymi do produkcji seryjnej, m.in. nad Golfem 5, 6 i 7, Passatem 6, 7 i 8, Touaregiem i nad Phaetonem. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Witam. Bardzo mi się spodobał RC Drift. Nigdy się z tym jednak nie bawiłem. Chciałbym sobie sprawić pierwsze autko lecz nie mam pojecia jakie. Nie chciałbym wydawać odrazu po 600-1500 (spotkalem takie egzemplarze), bo nie wiem czy to wszystko ogarne. Pytanie brzmi czy np autko NEWQIDA SCION ROCKTAR ENERGY DRINK cos kolo 200 można juz sie w to bawic? Czy zda ono egzamin ? I czy bede mogł smigać np po asfalcie jak i panelach domowych bokiem. Jeszce mam na uwadze Flying Fish 1. Bardzo prosze o szybka odpowiedz. Serdecznie pozdrawiam.
  6. To mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich. Chcę kupić samochód, nie jestem jednak w tej dziedzinie ekspertem, dlatego zwracam się do was z prośbą o pomoc i porady. To dopiero początek, a i nie spieszy mi się za bardzo, jednak jakiś tam zarys ogólny już mam. Najważniejsze: niezbyt duże spalanie podstawa mało awaryjny, przystępna cena i dostępność części benzyna + lpg albo diesel nie kombi, najlepiej sedan, może być coupe, może być hatchback Dobrze, gdyby był czarny, grafitowy, ciemny szary. Albo biały. Nie zależy mi na jakimś specjalnym wyposażeniu, tak żeby miał wspomaganie, poduszki powietrzne, elektryczne szyby chociaż z przodu, dobrze, gdyby była klimatyzacja. Szukam czegoś, co mi się spodoba, mój budżet nie jest za duży, to 8-10k, jeśli coś bardzo by mi się spodobało i było warto, może znalazłoby się jeszcze 2k. Głównie miasto (małe, z praktycznie zerowymi korkami i dwoma skrzyżowaniami ze światłami), czasem trasa, 8 tys rocznie. Zastanawiam się jednak nad dieslem, bo przebieg może się w przeciągu roku zwiększyć dwukrotnie albo więcej. Lokalizacja: podlaskie i warmińsko-mazurskie, myślę, że 300 km mogę dojechać. Gdyby znalazłoby się coś pewnego np. z forum to nawet więcej. Do tej pory w oko wpadły mi: Kia Cerato Opel Astra II Opel Astra II Bertone Opel Vectra C Lexus IS200 Jeśli mam za wysokie wymagania w tym budżecie wyprowadźcie mnie z błędu. Szukam też czegoś z uszkodzonym np. zderzakiem, drobna blacharka czy spawanie plastików, a niższą wtedy ceną za w/w modele. Może macie też dla mnie inne propozycje? Bardzo przydatne byłyby informacje, jakie silniki w danym modelu są najlepsze. Z góry dziękuję, jeśli komuś zechce się mi pomóc.
  7. Audi: na początek roku wzrost sprzedaży o 11,7 procent · Ok. 123 850 aut sprzedanych w styczniu na całym świecie · Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG mówi: „Chcemy, by w roku 2014, nasza globalna sprzedaż rozwijała się dynamiczniej niż cały rynek“ · Luksusowe modele A6, A7, A8 i Q7 na wyraźnym plusie Ingolstadt, 6 lutego 2014 r. Udany początek roku. Audi AG dostarczyło w styczniu do rąk klientów na całym świecie ok. 124 850 samochodów. To o 11,7 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Koncern zanotował rosnące wskaźniki sprzedaży we wszystkich regionach świata. W Europie sprzedaż Audi wzrosła w minionym miesiącu o 7,8 procent, w regionie Azji Południowo-Wschodniej – o 17,6 procent, a na kontynencie amerykańskim wzrost wyniósł 3 procent. „W styczniu, bez trudu nawiązaliśmy do rekordowych wyników sprzedaży z roku 2013 i rozpoczynamy nowy rok z wiatrem w żaglach“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Nasz cel zakłada, że w 2014 roku będziemy kontynuować wzrost i będziemy się rozwijać dynamiczniej niż światowy rynek samochodów osobowych.“ W pierwszym miesiącu roku 2014, cztery pierścienie mogły pochwalić się wysokim popytem na modele klasy kompaktowej. Globalna sprzedaż rodziny A3, w stosunku do roku ubiegłego, wzrosła o 67,2 procent i wyniosła ok. 17 450 egzemplarzy. W przypadku SUV-a Q3, sprzedaż wzrosła o 72,6 procent i osiągnęła wielkość blisko 15 tysięcy egzemplarzy. Równocześnie, o ponad 11 procent, wzrosła sprzedaż luksusowych limuzyn Audi. Najwięcej zyskało Audi Q7. Jego sprzedaż podskoczyła w pierwszym miesiącu tego roku o 40,8 procent. Wysoki popyt na Q7 przyczynił się również do świetnego wyniku handlowego Audi w Chinach. Na zakup luksusowego SUV-a zdecydowało się tu o 75 procent więcej odbiorców niż w styczniu 2013. Dużym wzięciem cieszył się także najmniejszy SUV w ofercie Audi. Kluczyki do nowego Audi Q3 odebrało 6 tysięcy chińskich klientów. Łącznie, Audi AG dostarczyło w styczniu do rąk odbiorców w Państwie Środka 44 526 samochodów z pełnej gamy modelowej. O 18,2 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. W USA Audi Q3 zadebiutuje w salonach sprzedaży w trzecim kwartale tego roku, natomiast pozostałe modele serii Q cieszą się już od dawna uznaniem amerykańskich kierowców. W styczniu, sprzedaż modeli Q5 i Q7 stanowiła 40 procent całkowitej liczby pojazdów marki Audi dostarczonych klientom w Stanach Zjednoczonych. Mimo ekstremalnych warunków pogodowych jakie panowały w USA w pierwszych tygodniach stycznia, Audi zdołało nieznacznie przekroczyć zeszłoroczny rekordowy wskaźnik sprzedaży w tym miesiącu, wprowadzając na rynek w USA 10 101 pojazdów (+0,4 procent). Do wzrostu sprzedaży Audi na amerykańskim kontynencie w styczniu przyczynił się także wynik zanotowany w Ameryce Południowej: plus 11,3 procent. Największą zasługę ma w tym Brazylia, gdzie sprzedaż wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu ze styczniem 2013. To największy wskaźnik wzrostu na tym kontynencie. Także w Europie Audi z sukcesem rozpoczęło nowy rok. W minionym miesiącu sprzedano tu 53 750 aut. Sprzedaż w tym okresie zwiększyła się więc o 7,8 procent. Przy tym na swoich pięciu największych europejskich rynkach producent zamknął miesiąc z wynikiem lepszym w stosunku do roku ubiegłego. W Niemczech wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 19,3 procent, w Wielkiej Brytanii do 9,2 procent. Audi zanotowało wzrost sprzedaży również na rynkach najbardziej dotkniętych przez kryzys, takich jak Francja (+0,9 procent), Włochy (+1,4 procent) i Hiszpania (+19,2 procent). W Hiszpanii, w porównaniu z pierwszym miesiącem roku ubiegłego, najlepiej wypadło Audi A3 Sportback – najczęściej kupowany w tym kraju model z Ingolstadt. Na wyniki w styczniu 2013 wpłynęła nadchodząca wówczas zmiana modelowa. Na wszystkich tych rynkach decydujący wpływ na wyniki Audi miała rodzina A3 z modelem trzydrzwiowym, modelem Sportback i nową limuzyną. Audi A3 Limousine napędza sprzedaż także w Turcji, gdzie jest dostępne od września 2013. W styczniu, wyniki handlowe Audi na tureckim rynku podniosły się o 41,4 procent w górę, co było efektem oddania do rąk klientów 851 samochodów. [TABLE=width: 533] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]w styczniu [/TD] [TD=colspan: 2] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Zmiana sprzedaży w stosunku do stycznia 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]124 850 [/TD] [TD]111 758 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]53 750 [/TD] [TD]49 875 [/TD] [TD]+7,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]17 426 [/TD] [TD]14 611 [/TD] [TD]+19,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]10 783 [/TD] [TD]9 878 [/TD] [TD]+9,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]4 047 [/TD] [TD]4 011 [/TD] [TD]+0,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]3 819 [/TD] [TD]3 767 [/TD] [TD]+1,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 282 [/TD] [TD]2 754 [/TD] [TD]+19,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]1 623 [/TD] [TD]1 725 [/TD] [TD]-5,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]373 [/TD] [TD]418 [/TD] [TD]-10,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]10 101 [/TD] [TD]10 056 [/TD] [TD]+0,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]1 024 [/TD] [TD]853 [/TD] [TD]+20,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 109 [/TD] [TD]475 [/TD] [TD]+133,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]44 526 [/TD] [TD]37 678 [/TD] [TD]+18,2% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Zwycięstwo w Monte Carlo. Wymarzony początek sezonu WRC dla Ogiera i Volkswagena - Volkswagen triumfuje w pierwszym rajdzie Rajdowych Mistrzostw Świata - Obrońcy tytułu Ogier i Ingrassia świętują drugie zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w swojej karierze - Wszystkie trzy Polo R WRC ukończyły rajd na punktowanych miejscach Poznań, 20 stycznia 2014 r. – Volkswagen rozpoczął nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) fantastycznym wynikiem. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F) pokazali klasę i zapewnili sobie zwycięstwo po zaciętym pościgu. Pierwsze miejsce w „Monte Carlo” to ich siedemnaste zwycięstwo w Rajdowych MŚ, dziesiąte z Volkswagenem. Dla tego duetu był to drugi triumf w tym klasyku. Kolejne miejsca na podium uzupełnili kierowca Forda Bryan Bouffier z pilotem Xavierem Panseri oraz załoga Kris Meeke i Paul Nagle w Citroënie. Legendarny „Monte Carlo”, zwany też „nieprzewidywalnym”, przyniósł uczestnikom ekstremalnie trudne warunki pogodowe i na trasie. Deszcz w dolinach, padający śnieg na wyższych wysokościach – wybór opon często był czynnikiem decydującym o wynikach. Volkswagen ukończył rajd ze wszystkimi trzema Polo R WRC na punktowanych pozycjach. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęli piąte miejsce, Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) – siódme. Typowe dla „Monte Carlo” – pogoda wprowadziła chaos. Nagły atak zimy we francuskich Alpach Nadmorskich, obfity deszcz w dolinach – Rajd Monte Carlo zgotował uczestnikom zimne powitanie w dosłownym tego słowa znaczeniu. Na pierwsze trzy odcinki specjalne kierowcy Volkswagena wybrali na podstawie danych pogodowych prawie bezprofilowe slicki, co wobec nagłego i zaskakującego opadu śniegu było prawdziwym wyzwaniem. Sébastian Ogier i Julien Ingrassia oraz ich koledzy z zespołu stracili w tych warunkach cenne minuty. Duet mistrzów świata znalazł się na dziewiątej pozycji. Od piątego odcinka specjalnego pokazali jednak swoją klasę i aż do końca rajdu zawsze byli w pierwszej trójce, ukończyli siedem odcinków specjalnych z najlepszymi czasami i już w połowie „Monte Carlo” objęli prowadzenie, które sukcesywnie powiększali aż do mety. Czternasty odcinek specjalny rajdu musiał zostać odwołany z powodu ekstremalnych warunków pogodowych. Na osławionym Col de Turini spadło między pierwszym a drugim przejazdem w sobotę tyle śniegu, że drugi przejazd nie mógł zostać zaliczony, między innymi z powodu stojących na trasie samochodów rajdowych. Pościg: Jari-Matti Latvala i podwójny comeback Koledzy z zespołu Sébastiena Ogiera – Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila pokazali fanom Rajdu Monte Carlo dwukrotnie doskonały pościg. W piątek „JML” przesunął się z 18-tej na siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej. W sobotę zespół wspiął się o pozycję wyżej, lecz z powodu uszkodzonej opony znów spadł w klasyfikacji. Ale jeszcze tego samego dnia przedarł się z ósmego na piąte miejsce. Latvala i Anttila uzyskali w „Monte Carlo” ośmiokrotnie jeden z trzech najlepszych czasów na odcinkach specjalnych, w tym trzy razy byli najlepsi. Punkty jako nagroda dla debiutanta na „Monte Carlo” Mikkelsena Pierwszy udział Andreasa Mikkelsena w Rajdzie Monte Carlo w samochodzie WRC zakończył się zdobyciem sześciu punktów. Razem ze swoim pilotem Mikko Markkulą młody Norweg przejechał 14 punktowanych odcinków specjalnych zachowując wskazaną ostrożność. Na dziesiątym oesie to jednak nie wystarczyło – drugiego dnia między Sisteron a Thoard, na wolnym zakręcie z niewielką prędkością, Mikkelsen i Markkula na oponach slick wypadli z drogi. Przy pomocy fanów udało im się wrócić na trasę, stracili jednak dużo czasu. W sobotę zaliczyli kilka bardzo dobrych czasów. Dodatkowe punkty na Power Stage dla Latvali/Anttili i Ogiera/Ingrassi Trzy dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli, dwa bonusowe punkty dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassi – na tak zwanym Power Stage Volkswagen odniósł podwójny sukces. Pięć z sześciu dodatkowych punktów z ostatniego odcinka specjalnego rajdu zdobyły samochody w Wolfsburga. Fantastyczna inauguracja: prowadzenie w MŚ dla Ogiera/Ingrassi i Volkswagena Dzięki zwycięstwu w rajdzie i dodatkowym punktom na Power Stage, mistrzowie świata ukończyli pierwszy rajd w sezonie na pierwszym miejscu tabeli. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia wracają z rajdu w swoim rodzinnym kraju z 27 punktami, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, dzięki zwycięstwu w Power Stage mają 13 punktów i zajmują czwarte miejsce. Także Volkswagen wysunął się na prowadzenie w mistrzostwach świata producentów: zgromadził 37 punktów, za nim jest Citroën z 33 punktami. Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Monte Carlo Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Doskonała inauguracja sezonu! Zespół wykonał fantastyczną pracę. Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrać Rajd Monte Carlo w tych trudnych warunkach to wspaniałe uczucie. Szczególnie teraz, gdy rajd wrócił do programu mistrzostw świata. Dlatego to zwycięstwo jest naturalnie ważniejsze, niż wywalczone przez Juliena i mnie w 2009 roku w IRC. A szczególnie, gdy przeanalizuje się trzy ostatnie dni: pościg przy ulewnym deszczu i śnieżny chaos na Col de Turini. Chciałem koniecznie wygrać w rajdzie w mojej ojczyźnie. Hucznie uczczę zwycięstwo – z moją rodziną, moją dziewczyną Andreą i z całą załogą Volkswagena.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jestem naprawdę zadowolony z piątego miejsca. Taki cel postawiliśmy sobie od początku. I w końcu przerwałem moją czarną serię w Rajdzie Monte Carlo. Warunki na trasie były miejscami bardzo, bardzo trudne, tak samo trudny był wybór opon, który na początku nie był dla nas zbyt udany. Odcinki specjalne w górach to był kawał ciężkiej roboty, ale opłaciło się. Zdobyliśmy ważne punkty. Cieszę się szczególnie z dodatkowych punktów za Power Stage. Teraz z dużą nadzieją czekamy na Rajd Szwecji.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Niesamowicie wyczerpujący dla nas rajd. Pojawiło się wiele sytuacji, które były dla nas nowością. Jak wielu innych, jechaliśmy na slickach po śniegu i na kolcach w deszczu. Zdecydowanie wybór opon był niezwykle trudną sprawą. Ale dużo nauczyłem się w Rajdzie Monte Carlo. Jestem bardzo zadowolony, że ukończyliśmy go na punktowanym miejscu. Taki był nasz cel od początku i ciągle jeszcze nie mogę otrząsnąć się ze zdziwienia, jak trudno było to osiągnąć.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy wykonali wspaniałą robotę. Sébastien Ogier pokazał mistrzowską klasę, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen również byli doskonali. Na podstawie dostępnych informacji od „lodowych szpiegów” i zespołu meteo, razem ze swoimi inżynierami zawsze rozważnie dobierali opony, nawet jeżeli potem okazywało się to nie być optymalnym wyborem. Ale to właśnie jest typowe dla Rajdu Monte Carlo, który zawsze jest nieobliczalny i kapryśny. To wielki sukces, że wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na punktowanych pozycjach i jako zespół po raz pierwszy wygraliśmy legendarny „Monte Carlo”. Co się jeszcze zdarzyło … … Nicolas Vouilloz, „lodowy szpieg” Sébastiena Ogiera, uznawany jest za „odkrywcę opon na krzyż”. Przy niepewnych lub zmiennych warunkach pogodowych kierowcy rajdowi coraz częściej decydują się na mieszane ogumienie, zakładane „na krzyż”, na przykład jednocześnie opony slick i deszczowe, przy czym slicki zakładane są na przednie lewe i tylne prawe koło, a deszczowe na dwa pozostałe. „Przy testach opon z Michelinem przed laty wypróbowaliśmy taki układ i to działało lepiej, niż różne opony na przedniej i tylnej osi. Byliśmy pierwszymi, którzy zastosowali „opony na krzyż” w rajdzie” – powiedział 37-latek z Nicei. Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki: czwartek, 16 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01 Orpierre 1 25.49 km P03 (+ 19.1s) P19 (+1m13.8s) P15 (+ 1m 08.8s) SS 02 Rosans–Ste Marie 1 17.98 km P05 (+ 17.7s) P02 (+ 4.6s) P09 (+ 33.8s) SS 03 Montauban-sur-l’Ouvèze 1 19.34 km P22 (+1m24.4s) P40 (+2m 27.6s) P35 (+ 1m 56.9s) SS 04 Orpierre 2 25.49 km P06 (+ 21.8s) P01 P10 (+ 1m 00.6s) SS 05 Rosans–Ste Marie 2 17.98 km P01 P02 (+ 6.5s) P09 (+ 33.7s) SS 06 Montauban-sur-l’Ouvèze 2 19.34 km P01 P02 (+ 4.0s) P08 (+ 28.1s) Klasyfikacja 125.62 km P04 (+ 47.3s) P07 (+2m20.8s) P09 (+ 4m 06.2s) Piątek, 17 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 07 Vitrolles–Faye 1 49.03 km P01 P06 (+ 34.2s) P05 (+ 30.7s) SS 08 Selonnet–Bréziers 22.68 km P02 (+ 0.2s) P05 (+ 13.8s) P07 (+ 41.0s) SS 09 Vitrolles–Faye 2 49.03 km P01 P10 (+3m03.2s) P03 (+ 31.3s) SS 10 Sisteron–Thoard 36.85 km P01 P05 (+ 43.8s) P18 (+ 4m 45.2s) SS 11 Clumanc–Lambruisse 20.77 km P02 (+ 3.9 s) P01 P08 (+ 33.9s) Klasyfikacja 178.36 km P01 P05 (+6m04.4s) P08 (+ 10m 16.9s) Sobota, 18 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 12 La Bollène Vésubie 1 23.40 km P01 P02 (+ 0.3s) P08 (+ 57.5s) SS 13 Sospel–Breil-sur-Roya 1 16.55 km P01 P03 (+ 3.8s) P04 (+ 8.4s) SS 14 La Bollène Vésubie 2 23.40 km anulowany SS 15P Sospel–Breil-sur-Roya 2 16.55 km P02 (+ 0.2s) P01 P05 (+ 19.7s) Klasyfikacja końcowa 79.90 km P01 P05 (+6m08.3s) P07 (+ 11m 42.3s) Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki końcowe: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 55m 14.4s 2. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F/F), Ford + 1m 18.9s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 54.3s 4. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3m 53.9s 5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 6m 08.3s 6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 8m 37.4s 7. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 11m 42.3s 8. Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek (SK/SK), Ford + 21m 56.2s 9. Matteo Gamba/Nicola Arena (I/I), Peugeot + 23m 50.7s 10. Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 25m 43.1s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki Power Stage: 1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 10m 41.5s 2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 0.2s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna kierowców 1. Sébastien Ogier 27 punkty 2. Bryan Bouffier 18 3. Kris Meeke 16 4. Jari-Matti Latvala 13 5. Mads Østberg 12 6. Elfyn Evans 8 7. Andreas Mikkelsen 6 8. Jaroslav Melichárek 4 9. Matteo Gamba 2 10. Yuriy Protasov 1 Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna producentów 1. Volkswagen Motorsport 37 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 33 3. M-Sport Ltd. 10 4. Volkswagen Motorsport II 8 Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Ajdianekk

    Początek :)

    Witam, chciałbym kupić sobie samochodzik spalinowy, znalazłem parę ale nie wiem jaki wybrać, mógłby Pan wybrać stąd najlepszy pod względem szybkości i wytrzymałości? Ja się nie znam dopiero zaczynam przygodę Model savage 3,5 Spalinowy skala 1:8 4x4 (3821509305) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. model spalinowy monster skala 1:10 (3816444653) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. model spalinowy monster skala 1:10 (3816444653) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Samochod spalinowy - TRAXXAS NITRO SPORT Nowy Targ ? Tablica.pl Czekam na odpowiedź, Pozdrawiam
  10. Witam, Niedługo odbieram prawo jazdy i obszernie rozglądam się za samochodami. Mam do wydania 6100zł (oczywiście dobrze jeśli chociaż na olej zostanie) i chciałbym kupić coś trwałego. Jestem w bardzo młodym wieku, bo obecnie mam 18lat i na pieniądze sam zapracowałem. Dla mnie nie liczy się wygląd samochodu, czy kolor - ważne, aby samochód był dość trwały i mógł nim pojeździć z 3, 4 lata, aż nazbieram na coś lepszego. Chciałbym coś małego (pod względem wielkości podobnego do np. Pandy). Czy jesteście w stanie coś wstępnie polecić? Ja wstępnie myślałem o kupnie Matiza, ale sam już nie wiem. Proszę o wasze propozycje. Pozdrawiam, Mateusz
  11. Dzięki 369 500 dostarczonym samochodom, początek bieżącego roku to najlepszy pierwszy kwartał w historii Audi - W marcu Audi AG sprzedało na całym świecie ok. 147 700 pojazdów. To wzrost o trzy procent - Rekordowa wartość sprzedaży w pierwszym kwartale w USA i w Chinach - Luca de Meo, szef sprzedaży Audi potwierdza: „Doskonały debiut Audi A3 Sportback“ Ingolstadt, 9 kwietnia 2013. Audi AG zanotowało najlepszy pierwszy kwartał w swojej historii. Dzięki 369 500 sprzedanym od stycznia do marca samochodom, koncern o 6,8 procent poprawił wyniki sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w najważniejszych regionach – w Europie, Azji i Ameryce Północnej. Tak dobre wyniki to w dużej mierze zasługa sprzedaży w marcu. W tym miesiącu kluczyki do Audi odebrało blisko 147 700 klientów, o trzy procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, ubiegły miesiąc był dla producenta z Ingolstadt najlepszym sprzedażowo marcem w historii firmy. „Rekord sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 to dobra podstawa do kontynuacji wzrostu w nadchodzących miesiącach“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „Planujemy, że Audi A3 Sportback znacznie przyczyni się do osiągnięcia założonego celu. Mimo, że ten samochód na pierwszych rynkach pojawił się zaledwie w lutym, już odniósł duży sukces. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ilości zamówień składanych przez dealerów.“ Według sprzedażowych statystyk, do wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2013 przyczyniły się szczególnie Audi A1 Sportback, modele z rodziny A4 oraz SUV-y. Globalna sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w stosunku do roku ubiegłego wzrosła o 58,2 procent i wyniosła 28 550 egzemplarzy. W przypadku modelu Q5, sprzedaż wzrosła o 15,6 procent i osiągnęła liczbę 56 350 dostarczonych klientom samochodów. Te właśnie modele wpłynęły na dobre wyniki Audi na rynku europejskim. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, marka z czterema ringami zwiększyła sprzedaż w Europie. Na starym kontynencie sprzedała 187 600 pojazdów, co dało wzrost o 0,7 procenta. W Niemczech wskaźnik marcowej sprzedaży wyniósł minus 1,7 procent (24 701 egzemplarzy) i był nieco niższy niż w ubiegłym roku. Łącznie, Audi w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku sprzedało na niemieckim rynku 59 116 pojazdów, notując tym samym wzrost o 2 procent. Najpopularniejszym modelem było nadal Audi A4 Avant. Kluczyki do tego samochodu klasy średniej, w okresie pomiędzy styczniem i marcem, odebrało 11 077 klientów. W Wielkiej Brytanii, na drugim co do wielkości europejskim rynku, koncern ostatecznie zamknął kwartał również z wynikiem lepszym niż rok wcześniej. Wskaźnik wzrostu sprzedaży wspiął się do wartości 9,7 procent (39 242 sprzedanych aut). Marcowy wynik na tym rynku był także bardzo pozytywny. Audi zwiększyło sprzedaż w stosunku do marca 2012 o 8 procent (24 913 samochodów). Stałą tendencję wzrostową zanotowano w pierwszym kwartale na rynkach Europy Wschodniej (blisko 14 000 egzemplarzy, wzrost o 9,1 procent). Dotyczy to przede wszystkim Rosji – 8 278 sprzedanych aut dało tu skok o 15,4 procent. Największym wzięciem wśród rosyjskich klientów cieszyły się modele Q3 i Q5. Sprzedaż obu SUV-ów stanowiła 48 procent ogólnej sprzedaży Audi w Rosji w pierwszym kwartale. W Polsce na koniec marca zanotowano o 18,55 % większą sprzedaż w pierwszym kwartale (1393 zarejestrowane samochody) niż w analogicznym okresie, i tak bardzo pomyślnego, ubiegłego roku. Dzięki temu Audi utrwaliło w Polsce pozycję marki nr jeden w segmencie premium. Trudna sytuacja panuje nadal w Europie Południowej. We Włoszech Audi zanotowało w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku spadek o 6,4 procent. Klientom przekazano tu 12 096 nowych Audi. We Francji spadek wyniósł 8,4 procent (14 542 sprzedanych aut). W Hiszpanii sprzedaż w stosunku do pierwszego kwartału roku ubiegłego nieznacznie – o 0,6 procenta – wzrosła i wyniosła 10 897 egzemplarzy. Po raz kolejny Audi AG zanotowało rekordową sprzedaż w USA. W marcu nadal utrzymywała się zwyżkowa tendencja z poprzednich miesięcy. Popyt na samochody marki Audi na amerykańskim rynku wzrósł o 14,4 procent. Tylko w tym miesiącu sprzedano 13 253 egzemplarze. Audi w Stanach Zjednoczonych dostarczyło w ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku 34 186 samochodów, co zaowocowało wzrostem o 16 procent. Do świetnego wyniku przyłożyła się sprzedaż SUV-ów Q5 i Q7, która wzrosła odpowiednio o 37,3 procent i 48,4 procent. Wyraźnie wzrosła też sprzedaż flagowego modelu Audi, A8, aż o 37,3 w pierwszych trzech miesiącach roku. W kwietniu na amerykańskim rynku pojawi się kolejny wariant tego modelu, wyposażony w silnik diesla. To kolejny etap „wysokoprężnej ofensywy” marki Audi za Oceanem. Obok Audi A8 TDI, w 2013 roku w USA zadebiutują A6, A7 i Q5, wszystkie z silnikami diesla. Dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu Audi może pochwalić się również w innych państwach kontynentu amerykańskiego, na przykład w Meksyku, gdzie sprzedano 2 609 egzemplarzy, o 48,6 procent więcej niż rok wcześniej i w Brazylii o 11,1 procent (1 157 sprzedanych aut) więcej. Na swoim największym rynku zbytu, w Chinach, marka Audi po raz pierwszy od czasu wejścia na ten rynek przed 25 laty, przekroczyła liczbę 100 tys. sprzedanych egzemplarzy już po pierwszych trzech miesiącach roku. W pierwszym kwartale sprzedano tu 102 810 samochodów z czterema ringami w logo, co oznacza wzrost o 14,2 procent. W marcu wskaźnik sprzedaży wzrósł o 10,7 procent (34 864 egzemplarzy). Audi A6 L potwierdziło swoją wiodącą pozycję najlepiej sprzedającej się na chińskim rynku limuzyny biznesowej premium. Kluczyki do tego luksusowego samochodu w okresie pomiędzy styczniem i marcem odebrało 36 489 klientów, o 36,7 procent więcej niż w analogicznym okresie 2012. Przewiduje się, że wprowadzenie na chiński rynek dwóch nowych modeli jeszcze bardziej wzmocni pozytywny trend sprzedażowy. Produkowane w tutejszych zakładach Audi Q3 pojawi się w salonach sprzedaży już w najbliższych dniach, a wkrótce potem zadebiutuje nowa generacja Audi Q5. Znaczny wzrost w pierwszym kwartale marka Audi zanotowała w całym regionie Azji Południowo-Wschodniej. Do rąk tutejszych kierowców oddano blisko 124 200 pojazdów, o 14,9 procent niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku. W dużej mierze to zasługa rynku w Korei Południowej, gdzie wzrost wyniósł 31,1 procent. W Japonii sprzedaż w okresie od stycznia do marca wzrosła o 17,4 procent, a w Indiach o 15,3 procent. Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach w marcu łącznie 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. 2013 2012 Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. Świat 147 700 143 442 +3,0% 369 500 346 105 +6,8% Europa 82 800 85 532 -3,2% 187 600 186 314 +0,7% - Niemcy 24 701 25 140 -1,7% 59 116 57 976 +2,0% - Wielka Brytania 24 913 23 062 +8,0% 39 242 35 777 +9,7% - Francja 5 163 6 219 -17,0% 14 542 15 882 -8,4% - Włochy 4 707 5 290 -11,0% 12 096 12 918 -6,4% - Hiszpania 4 061 4 341 -6,5% 10 897 10 828 +0,6% - Rosja 3 753 3 404 +10,3% 8 278 7 174 +15,4% - Polska 537 564 -4,79% 1393 1175 +18,55% USA 13 253 11 585 +14,4% 34 186 29 470 +16,0% Meksyk 867 696 +24,6% 2 609 1 756 +48,6% Daleki Wschód 42 800 38 382 +11,6% 124 200 108 075 +14,9% - Chiny (łącznie z Hongkongiem) 34 864 31 505 +10,7% 102 810 90 063 +14,2% - Indie 1 104 1 002 +10,2% 2 616 2 269 +15,3% Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. więcej -> Doskonały początek roku dla Peugeot w Polsce, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Doskonały początek roku 2013 dla Audi: wzrost globalnej sprzedaży o 16,3 procent - Na całym świecie Audi sprzedało w styczniu blisko 111 750 samochodów - Szef marketingu i sprzedaży Audi, Luca de Meo zapowiada: „W 2013 roku będziemy nadal zwiększać sprzedaż“ - Samochody klasy średniej głównym motorem sprzedaży - Najlepszy początek roku w historii Audi w Polsce Po rekordowym roku 2012, Audi AG może pochwalić się równie udanym początkiem roku 2013. W styczniu, marka z Ingolstadt sprzedała na całym świecie blisko 111 750 pojazdów, co daje w efekcie zwiększenie i tak rosnącej na wszystkich rynkach sprzedaży, o 16,3 procent. Za wzrostem kryją się przede wszystkim świetnie sprzedające się modele klasy średniej - Audi A4 i Q5. Wyraźnie wzrosła sprzedaż w Chinach – aż o 38,5 procent. Także w USA (+7,5 procent) i w Europie (+8,6 procent), w ubiegłym miesiącu sprzedano więcej samochodów marki Audi niż w styczniu 2012. „Chociaż sytuacja gospodarcza w niektórych krajach europejskich nadal jest napięta, początek roku na rynkach całego świata był dla nas bardzo pomyślny“ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. Dodał też: „Cieszące się dużym zainteresowaniem klientów modele SUV oraz nowa seria A3 zapewnią nam w 2013 roku dalszy wzrost sprzedaży.“ W styczniu 2013 na zakup samochodu marki Audi zdecydowało się w Chinach aż 37 678 klientów, o 38,5 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego. W 2012, obchody Nowego Roku wg chińskiego kalendarza wypadły w styczniu, dlatego ten miesiąc miał mniej dni roboczych, w których można było prowadzić sprzedaż. W 2013 chiński Nowy Rok wypadnie w lutym. Na największym dla producenta z Ingolstadt rynku zbytu, najlepiej sprzedawały się produkowane w Chinach modele A4 L (+30 procent), Q5 (+55,1 procent) oraz A6 L. Aż 13 657 klientów otrzymało kluczyki do tej prestiżowej, wydłużonej limuzyny (+52,9 procent). Na całym świecie zanotowano wzrost sprzedaży modeli klasy średniej: A4, A5 i Q5 (blisko 50 800 aut, wzrost o 24,6 procent). Modele te, a także wprowadzone na rynek przed rokiem Audi A1 Sportback i Audi Q3 sprawiły, że Audi sprzedało więcej pojazdów również na rynkach dotkniętych trudną sytuacją gospodarczą i zanotowało w Europie wzrost sprzedaży o 8,6 procent. W Niemczech sprzedaż popularnego SUV-a Audi Q5 zwiększyła się o 70,1 procent i wyniosła 1 553 samochodów. Sprzedaż modeli serii A4 wzrosła o prawie 2 100 sztuk. Łącznie Audi zanotowało na rodzimym niemieckim rynku wzrost o 11,8 procent, co odpowiada liczbie 14 611 sprzedanych pojazdów. Znaczącym wzrostem może pochwalić się również Wielka Brytania, gdzie sprzedano 9 878 nowych egzemplarzy Audi, co dało wzrost w wysokości 15,3 procent. Również tu, szczególnym zainteresowaniem cieszyły się samochody klasy średniej. Sprzedaż Audi A5 Sportback zwiększyła się o 48,1 procent, a Audi Q5 o 54,4 procent. Na rynkach, na których sytuacja w minionych miesiącach była niekorzystna, styczeń 2013 był dla Audi nad wyraz pomyślny. Popyt na samochody marki Audi wzrósł w Hiszpanii o 8,6 procent. Sprzedano tu 2 754 samochody. Natomiast we Włoszech wzrósł o 3,9 procent (3 767 sprzedanych aut). We Francji marka z czterema ringami utrzymała sprzedaż na poziomie sprzed roku (4 011 egzemplarzy, +/– 0 procent). Silną tendencję wzrostową wykazywały nadal rynki w Europie Wschodniej z Rosją na czele. Tutaj Audi sprzedało 1 725 samochodów, co równa się wzrostowi o 19,8 procent. W Polsce klienci zarejestrowali w styczniu 418 samochód Audi, co oznacza wzrost o 25,9%. Sprzedaż w ubiegłym miesiącu zwiększyła się także w USA. Pierwszy miesiąc 2013 roku był tu jeszcze lepszy niż rekordowy styczeń 2012. To jak dotąd najlepszy styczeń pod względem sprzedaży w całej historii Audi of America. Sprzedano w nim o 7,5 procent więcej aut, osiągając liczbę 10 056 wprowadzonych na rynek egzemplarzy. Także na amerykańskim rynku największy sukces zanotowały modele klasy średniej. Sprzedano ich łącznie o prawie 13,6 procent więcej niż w styczniu 2012 r. W styczniu sprzedaż wzrosła też na innych rynkach zachodniej półkuli: w Meksyku – o 48,6 procent i w Brazylii – o 25 procent. Sytuacja na poszczególnych rynkach [TABLE] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG [/TD] [TD]styczeń [/TD] [TD=colspan: 2] [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]111 750 [/TD] [TD]96 081 [/TD] [TD]+16,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]49 900 [/TD] [TD]45 920 [/TD] [TD]+8,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]14 611 [/TD] [TD]13 067 [/TD] [TD]+11,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]9 878 [/TD] [TD]8 565 [/TD] [TD]+15,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]4 011 [/TD] [TD]4 009 [/TD] [TD]+/-0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]3 767 [/TD] [TD]3 625 [/TD] [TD]+3,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]2 754 [/TD] [TD]2 535 [/TD] [TD]+8,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]1 725 [/TD] [TD]1 440 [/TD] [TD]+19,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]418 [/TD] [TD]283 [/TD] [TD]+25,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]10 056 [/TD] [TD]9 354 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]853 [/TD] [TD]574 [/TD] [TD]+48,6% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]44 400 [/TD] [TD]33 229 [/TD] [TD]+33,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]37 678 [/TD] [TD]27 206 [/TD] [TD]+38,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Indie [/TD] [TD]737 [/TD] [TD]667 [/TD] [TD]+10,5% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. więcej -> Japonia: Początek produkcji nowej Mazdy6 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Pozbycie się opon to dopiero początek w jego przypadku
  16. To może na początek : Citroen T.A 15CV firma: Bburago skal: 1:24 Zapraszam do komentowania
  17. kakkley

    Fotogaleria Kakkley

    A to moja skromna fotogaleria z wiosennymi akcentami na początek 1. 2. 3. 4. 5.
  18. Wrzucajcie tu swoje propozycje na początek ja (ZOBACZCIE KONCOWKE OD 1:45): http://www.youtube.com/watch?v=_ANak8V7bo0
  19. Na początek vw golf 1 cabrio Baza: Vt: Teraz vw Lupo BAza: Vt:
  20. krzysiekr123

    Hot Rod

    Na początek chciałbym sie przywitac gdyż jestem nowy na forum, i zaprezętowac moją prace z przed ok. 2lat. Oceniajcie od 1-10
  21. http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Kolejny-smutny-rekord-na-polskich-drogach,wid,11242214,wiadomosc.html
  22. Gość

    programy

    jakie są dobre programy do vt najleprze na początek
  23. Ryan

    Jakie auto do VT?

    Jakie auto wybrać na początek do VT? Jakieś fajne, nie stare i łatwe do przerobienia?[/code]
  24. Beijing Auto Show: Buick Invicta <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=08ZooZ92wQU&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=08ZooZ92wQU&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Buick Invicta, czyli początek drogi do nowego LaCrosse
  25. Samochody po wieś tuningu Początek wprawia w niezłe klimaty muzyczne http://superdriver.eu/pl/26528/samochody_po_tuningu
×