Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'plug' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 18 wyników

  1. Rewolucyjny, spalający zaledwie 1,9 l/100km, hybrydowy Mitsubishi Outlander z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów, wykorzystuje bardzo skuteczny system odzyskiwania energii, która w innym przypadku byłyby tracona. Na trasie przekraczającej 160 kilometrów przejechanej w zróżnicowanych warunkach drogowych, odzyskiwane jest do 15 kWh energii kinetycznej, która w postaci energii elektrycznej trafia z powrotem do akumulatora litowo-jonowego pojazdu. Oznacza to, że w ciągu roku, przejeżdżając 16 tysięcy kilometrów, tylko jeden Mitsubishi Outlander PHEV może zaoszczędzić tyle energii, ile potrzeba do oświetlenia i zasilania sprzętu AGD w 150 brytyjskich domach dziennie – zgodnie z danymi brytyjskiego regulatora rynku energii OFGEM, średnie dzienne zużycie energii elektrycznej w domach w Wielkiej Brytanii wynosi około 10 kWh. Odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest proporcjonalna do masy pojazdu i prędkości jazdy, zostało zmaksymalizowane dzięki użyciu unikatowego systemu sterowanego za pomocą łopatki przy kierownicy, która umożliwia wybranie jednego z pięciu starannie dobranych poziomów hamowania regeneracyjnego. Kierowca kontroluje, kiedy i gdzie energia kinetyczna jest odzyskiwana, co znacznie zwiększa udział energii elektrycznej w hybrydowym napędzie pojazdu. Doładowywanie akumulatora tą metodą zwiększa zasięg samochodu pokonywany bez udziału silnika spalinowego i zastępuje energię, która w innym razie musiałaby pochodzić z sieci energetycznej, z której akumulator jest ładowany na postoju. Mitsubishi Outlander plug-in jest dużym, rodzinnym samochodem SUV z napędem 4x4, który łączy napęd elektryczny i spalinowy. W odróżnieniu od większości pojazdów hybrydowych, Outlander może podróżować znacznie dalej korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego i przejeżdża w ten sposób nawet 52 kilometry. Imponujący zasięg przy zasilaniu całkowicie elektrycznym zapewnia pojazdowi fenomenalne parametry ekologiczne. Emituje on zaledwie 44 gramy CO2 na każdy przejechany kilometr, a jego znormalizowane, średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100km. Komputer pokładowy Outlandera plug-in precyzyjnie informuje o ilości odzyskanej energii i jej wykorzystaniu w czasie rzeczywistym. Łopatka zmiany intensywności odzysku energii jest umieszczona na kolumnie kierownicy, umożliwiając kierowcy wygodne optymalizowanie intensywności hamowania odzyskowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy. Strome zjazdy i warunki autostradowe pozwalają na intensywniejsze hamowanie regeneracyjne, z wykorzystaniem poziomu oznaczonego jako 5. Poziomy 2, 3 i 4 zapewniają wydajne odzyskiwanie energii w warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej. Poziom 1 zapewnia dyskretniejszy, ale wciąż znaczący poziom odzysku energii. W Wielkiej Brytanii Outlander PHEV zachęca nabywców zerową stawką podatku akcyzowego dla pojazdu i zwolnieniem z opłaty za wjazd do centrum Londynu. Samochód kwalifikuje się również do rządowej ulgi dla samochodów z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów, wynoszącej 5000 funtów. Co więcej, samochód kwalifikuje się do ponad połowy wszystkich ulg. Użytkowników samochodów firmowych Outlander przyciąga zaledwie pięcioprocentowym podatkiem od świadczeń rzeczowych, co pozwala na zaoszczędzenie kwoty 8216 funtów w podatkach osobistych w ciągu trzech lat eksploatacji samochodu, w porównaniu z podobnej wielkości typowym pojazdem SUV z napędem 4x4. źródło: MMC Car Poland
  2. Nowa generacja modeli plug-in hybrid. Prowadząc wielką operację transferu technologii „i” do konwencjonalnych modeli BMW, BMW Group planuje ogromną kampanię ekspansji plug-in. W planach są inwestycje 8-cyfrowe oraz średnioterminowo stworzenie 200 nowych miejsc pracy w dziale electro-mobility. W przyszłości BMW Group planuje wprowadzenie do swej oferty głównej marki BMW modeli wyposażonych w innowacyjne i rewolucyjne technologie stosowane w modelach serii „i” – technologii plug-in hybrid. Właśnie zaprezentowano prototyp BMW serii 3 wyposażony w technologię plug-in hybrid oraz nowej generacji modele hybrydowe. Hybrydowe prototypy zaprezentowane w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW Group w Miramas we Francji są wyposażone w wysokowydajne silniki spalinowe oraz elektryczne jednostki zasilane z akumulatorów doładowywalnych zewnętrznie. W czasie krótkich przejazdów wykorzystują one wyłącznie napęd elektryczny, zaś w trasie – mieszany. W prototypie BMW serii 3 plug-in hybrid zastosowano 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2.0 wyposażony w technologię BMW TwinPower Turbo, oraz elektryczny silnik i elektronikę sterującą bazujące bezpośrednio na technologii BMW eDrive, stosowanej w modelach BMW i3 oraz i8. Na doświadczeniach i rozwiązaniach z BMW i opierają się także litowo-jonowe akumulatory nowego prototypu oraz system zarządzania bateriami i wysokowydajny układ chłodzenia. Technologia plug-in hybrid jest tak elastyczna, że można ją zintegrować w szerokiej palecie samochodów, a więc będzie się szybko rozprzestrzeniać w modelach w ofercie głównej marki BMW. Samochody czysto elektryczne, jak BMW i3, przeznaczone są do użytku miejskiego, podczas gdy hybrydowe – także do dłuższych podróży. Ponadto prace trwają i nad opcją elektrycznych napędów opartych na zasilanych wodorem ogniwach paliwowych. Wszystkie najważniejsze technologie związane z programem eDrive opracowano wewnątrzkoncernowo – a niedługo produkcja wszystkich związanych z nimi komponentów będzie się odbywać w BMW. Program przewiduje rozbudowę fabryki w Dingolfing i stworzenie przeszło 200 nowych miejsc pracy w dziedzinie electro-mobility. W program w ciągu najbliższych 5 lat BMW Group zainwestuje wiele dziesiątek milionów euro. Produkcja będzie zorganizowana w system inteligentnego dzielenia komponentów eDrive – co w praktyce oznacza, że na jednej i tej samej linii produkowane będą komponenty dla różnych systemów i różnych modeli. Przyszłość rozwoju technologii eDrive obejmuje między innymi nową generację „wysoko zelektryfikowanych pojazdów” – samochodów Power eDrive, w których montowane będą o wiele potężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o pojemności dwukrotnie wyższej od stosowanych obecnie. Pojazdy takie będą rozwijać moce powyżej 500 kW. Również tego rodzaju pojazd zaprezentowano w Miramas. Źródło: BMW Group
  3. Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid (2015)
  4. Innowacyjne Mitsubishi Outlander PHEV - pierwszy na świecie SUV z napędem 4x4 wyposażony w technologię hybrydową typu plug-in - w praktyce potwierdziło swoje osiągi – przebyło 830-kilometrową trasę z Härkingen (siedziba szwajcarskiego importera) do Amsterdamu (siedziba holenderskiego importera) na jednym pełnym zbiorniku paliwa i po jednym ładowaniu akumulatora, bez ładowania z gniazdka po drodze. Średnie zużycie energii wyniosło 1 kWh i 5,44 l. benzyny na 100 km. Mitsubishi Outlander PHEV został wyposażony w trzy silniki (dwa elektryczne i jeden benzynowy o łącznej mocy systemowej 203 KM), dzięki czemu oferuje najlepsze cechy trzech różnych konstrukcji: samochodu elektrycznego zasięg do 52 km, a w trybie hybrydowym do 824 km SUV-a 4x4 stały napęd 4x4 z dwoma silnikami elektrycznymi rodzinnego kombi dużo miejsca dla pięciorga pasażerów i ich bagażu Firma Mitsubishi Switzerland chciała sprawdzić, czy podany przez producenta zasięg tego modelu w trybie hybrydowym (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W tym celu przedstawiciele szwajcarskiego oddziału Mitsubishi przeprowadzili długodystansowy test, wykorzystując Outlandera PHEV z pełnym zbiornikiem paliwa (45 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem. Za kierownicą testowego Outlandera PHEV zasiadł Szwajcar Felix Egolf, pionier hypermilingu (odmiana ekologicznej jazdy samochodem) i były kapitan Airbusa A330/A340, który zdobył już w imieniu Mitsubishi Switzerland kilka rekordów w zakresie zużycia paliwa. Test został przeprowadzony w dniach od 12 do 14 maja na trasie wiodącej z siedziby Mitsubishi Switzerland w Härkingen, przez Bazyleę i Wogezy do Metz, a następnie przez południową część terytorium Luksemburgu do Belgii, przez Ardeny do Eindhoven w Holandii i ostatecznie do siedziby holenderskiego importera Mitsubishi w Amstelveen w pobliżu Amsterdamu. Trasa była częściowo górzysta, a autostrady stanowiły 38 procent. Po dotarciu do celu licznik przebiegu wskazywał 729 km, a licznik zasięgu 90 km. W związku z tym Outlander PHEV udał się do Amsterdamu na sesję zdjęciową, a następnie do Utrecht, gdzie komputer pokładowy poinformował o przejechaniu łącznie 830,2 km. W tym miejscu odbyło się też pierwsze tankowanie auta: do baku dolano dokładnie 45,14 litra paliwa, co oznacza średnie zużycie 5,44 l/100 i dodatkowo około 1 kWh/100 km. „Test został zdany celująco: zasięg podawany przez producenta (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w praktyce. W trasie, poza miastem należy jedynie pamiętać o zasadach ekojazdy i odpowiednio wykorzystywać zalety technologii Plug-in-Hybrid, czyli na przykład ładować akumulator podczas jazdy (CHARGE) lub oszczędzać energię (SAVE), a także korzystać z systemu odzysku energii podczas hamowania. Przyszłość rozpoczyna się tu i teraz!” - podsumował tę próbę kierowca testowy Outlandera PHEV. źródło: MMC Car Poland
  5. Volkswagen prezentuje Golfa GTE z napędem hybrydowym plug-in Zdjęcia: Volkswagen Golf GTE fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Nowy Golf GTE łączy elektryczną mobilność z dynamiką GTI Golf GTE może przejechać do 50 km korzystając tylko z napędu elektrycznego i do 939 km w trybie hybrydowym Dziesięć ważnych faktów związanych ze światową premierą nowego Golfa GTE: 1. Golf, po prezentacji GTE, jest pierwszym samochodem na świecie, oferowanym ze wszystkimi liczącymi się obecnie rodzajami napędu. 2. Nowy Golf GTE jest jednocześnie samochodem „zero-emisyjnym” i autem przeznaczonym do pokonywania długich tras. 3. Golf GTE może przejechać w trybie elektrycznym do 50 kilometrów; zasięg łączny wynosi 939 kilometrów. 4. Niskie średnie zużycie paliwa (NEFZ) – 1,5 l/100 km - odpowiada emisji CO2 na poziomie 35 g/km. 5. Silnik 1.4 TSI Golfa GTE rozwija moc 110 kW/150 KM, silnik elektryczny – do 75 kW/102 KM. 6. Moc systemowa osiąga 150 kW/204 KM; maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm. 7. Po GTI i GTD, wariant GTE jest trzecim GT w tej serii modeli. 8. Golf GTE rozwija prędkość 217 km/h i przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. 9. Do wyposażenia seryjnego należą reflektory diodowe i system radiowy Composition Media z 6,5-calowym wyświetlaczem. 10. Golf GTE zadebiutuje jesienią 2014 roku. Poznań, 24 lutego 2014 r. – Volkswagen jest pierwszym na świecie producentem samochodów, który – w ramach jednej serii modeli – może zaoferować wszystkie liczące się obecnie rodzaje napędu. Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego (4-16 marca 2014) niemiecki producent przedstawi jako światową premierę nowego Golfa GTE z systemem hybrydowym plug-in i uzupełni w ten sposób tę serię modeli o piąty rodzaj napędu (benzynowy, wysokoprężny, na gaz ziemny, elektryczny i hybrydowy plug-in). Golfa GTE charakteryzuje średnie zużycie paliwa (NEFZ dla samochodów hybrydowych) na poziomie 1,5 l/100 km (emisja CO2 35 g/km) oraz zasięg z elektrycznym napędem wynoszący 50 kilometrów; łączny zasięg Golfa GTE o mocy 150 kW/204 KM wynosi 939 kilometrów. GTI, GTD, GTE. Nazwa Golf GTE stoi w jednym rzędzie ze skrótami GTI i GTD – dwoma sportowymi ikonami w ofercie Golfa. GT oznacza Gran Tourismo i jest synonimem sportowego charakteru. Pierwszy GTI z 1976 roku był wzorcem tej klasy; dzisiaj jest najpopularniejszym kompaktowym samochodem sportowym na świecie. „I” w GTI jest skrótem od elektronicznego wtrysku. GTD od 1982 roku po raz pierwszy połączył ideę GT z silnikiem wysokoprężnym, i tak narodził się drugi bestseller GT. W 2013 roku zostały zaprezentowane najnowsze generacje obu sportowych Golfów – GTI i GTD. Teraz, w 2014 roku, Volkswagen przenosi filozofię kompaktowego sportowego auta GT na trzeci model, Golfa GTE. To, co najlepsze z dwóch rodzajów napędu. Nowy Golf GTE jest napędzany dwoma silnikami: silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 1.4 TSI o mocy 110 kW/150 KM i silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW/102 KM. Te dwa silniki dają razem moc systemową 140 kW/204 KM. Gdy napęd przejmuje tylko silnik elektryczny, Golf GTE może poruszać się z prędkością do 130 km/h. Przy wykorzystaniu pełnej mocy TSI, GTE przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy; na niemieckich autostradach i torach wyścigowych nowy Volkswagen może rozpędzić się do 217 km/h. Prędkość maksymalna nie jest tutaj najważniejsza, bardziej interesujący jest sposób, w jaki rozwijana jest doskonała siła ciągu i maksymalny moment obrotowy 350 Nm, wynikające z połączenia silnika benzynowego i elektrycznego w Golfie GTE. Ta dynamika wyróżnia GTE spośród wszystkich konkurencyjnych modeli hybrydowych plug-in w swojej klasie. Samochód „zero-emisyjny” i przeznaczony do długich tras. Przy świetnej dynamice, Golf GTE jest jednym z najbardziej efektywnych samochodów na świecie. Kierowcy, którzy codziennie pokonują głównie krótkie trasy, mogą w razie potrzeby korzystać tylko z elektrycznego napędu i nie generować szkodliwych emisji. Wystarczy wieczorem podłączyć baterię do normalnego gniazdka domowej instalacji elektrycznej, ładować przez około trzy i pół godziny (do osiągnięcia 100 procent pojemności baterii) i gotowe. Jeżeli bateria ładowana jest z Wallbox (stacja ładowania do domowego garażu) lub publicznych stacji ładowania, naładowanie baterii w 100 procentach trwa około dwie i pół godziny. Interesujący jest fakt, że także podczas dłuższych tras, dzięki inteligentnym możliwościom sterowania Golfa GTE, kierowca może zadbać, aby na koniec trasy – na przykład po wjeździe do miasta – za napęd odpowiedzialny był wyłącznie silnik elektryczny. Czyli innymi słowy: Golf GTE jest dynamicznym, lecz ekstremalnie oszczędnym wszechstronnym autem na długie trasy i jednocześnie samochodem nieemitującym szkodliwych substancji. Motoryzacyjna rewolucja nazywa się MQB. Golfem GTE Volkswagen zamyka koło, które obejmuje wszystkie liczące się obecnie systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i w ten sposób – w zależności od indywidualnych wymagań – móc zaoferować każdemu klientowi idealnie dopasowanego do jego potrzeb Golfa. Taka różnorodność oferty – Golf TSI (wraz z GTI), Golf TDI (z GTD), Golf TGI, e-Golf i Golf GTE – stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta technologia modułowa, wprowadzona w 2012 roku wraz z aktualną generacją Golfa jest motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające połączyć wolumenowy model, jakim jest Golf, ze wszystkimi rodzajami napędu. Dlatego w niemieckich zakładach Volkswagena w Wolfsburgu będą powstawały w przyszłości, zderzak w zderzak, wersje Golfów z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi, na gaz ziemny, elektrycznymi i hybrydowymi. Gdy tylko rozwój techniczny na to pozwoli, pewnego dnia do tego aktualnie najnowocześniejszego spektrum napędów na świecie, dołączy także pierwszy Golf z ogniwem wodorowym. System hybrydowy plug-in Golfa GTE Komponenty napędowe. Jak wspomniano, nowy Golf GTE jest napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 110 kW/150 KM (1.4 TSI) oraz silnikiem elektrycznym 75 kW/102 KM. Połączona moc obu silników wynosi 150 kW/204 KM. Silnik elektryczny zasilany jest energią z wysokonapięciowej baterii litowo-jonowej chłodzonej cieczą, której pojemność wynosi 8,8 kWh. Bateria jest ładowana przy użyciu gniazda ukrytego za znaczkiem VW na osłonie chłodnicy i waży 120 kg (cały Golf GTE waży 1.524 kg). Jako przekładnię Volkswagen zastosował zmodyfikowaną specjalnie do napędu hybrydowego automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG z potrójnym sprzęgłem. Silnik elektryczny został wbudowany w korpus przekładni. Kolejne komponenty napędu hybrydowego to między innymi układ elektroniki mocy (zmienia prąd stały baterii w prąd zmienny dla silnika elektrycznego) i moduł ładowania. Elektromechaniczny wzmacniacz siły hamowania oraz elektryczny kompresor klimatyzacji zapewniają optymalne wykorzystanie energii i działanie hamulców i klimatyzacji także wtedy, gdy Golf jest napędzany tylko przez silnik elektryczny. Samochód elektryczny po wciśnięciu przycisku. Golf GTE może jeździć w różnych trybach, które kierowca wybiera w sposób intuicyjny. Po wciśnięciu przycisku „E”, napęd przechodzi w tryb elektryczny i Golf GTE staje się samochodem zero-emisyjnym. GTE może poruszać się wtedy z prędkością do 130 km/h, a maksymalny zasięg wynosi 50 km (przy w pełni naładowanej baterii, w zależności od temperatury zewnętrznej i stylu jazdy). Przyciskiem „GTE” kierowca przechodzi w tryb GTE i może w pełni wykorzystywać wybitnie sportowe cechy nowego Golfa. Stylistyka i wyposażenie Golfa GTE Harmonijne połączenie techniki i stylistyki. W Golfie GTE zastosowano ekologiczny i jednocześnie sportowy system hybrydy plug-in. Jest on połączony z układem jezdnym, który oferuje sportowe i jednocześnie komfortowe zachowanie. Ten dynamiczny pakiet technologii wbudowany został w samochód, który zachwyca stylistyką i intuicyjną obsługą. Wygląd zewnętrzny. Zespół Volkswagena Klausa Bischoffa – szefa designu, stworzył model, w którym cechy charakterystyczne GTI stopiły się w jedną, niepowtarzalną całość z cechami e-Golfa. Klaus Bischoff wyjaśnił to następująco: „Wizualizacja napędu elektrycznego została zrealizowana także w Golfie GTE poprzez charakterystyczną grafikę świateł dziennych w formie litery C. Natomiast wszystkie inne elementy stylistyczne przodu nadwozia stanowią nawiązanie do GTI.” Czerwone zastąpione przez niebieskie. Tam, gdzie w GTI dominuje kolor czerwony, w GTE jest to kolor niebieski. Jak wyjaśnia szef designu: „Poprzeczna, niebieska listwa na osłonie chłodnicy, sięgająca aż do reflektorów, stanowi kolejny sportowy akcent w kontekście elektrycznej mobilności Volkswagena.” Podobnie jak e-Golf, także pięciodrzwiowy Golf GTE jest wyposażony seryjnie w diodowe podwójne reflektory. Także w kierunkowskazach i światłach postojowych zastosowano technologię LED, podobnie jak w przyciemnionych światłach tylnych. Boczne osłony na progi i spojler dachowy z elementami aerodynamicznymi stanowią nawiązanie do GTI i GTD. Specjalnie dla GTE zaprojektowane zostały natomiast wyjątkowo aerodynamiczne obręcze ze stopu metali lekkich w rozmiarze 16 cali (seryjne), 17 cali i 18 cali. Wnętrze. Podobnie jak na zewnątrz, sportowe wnętrze Golfa GTE wykazuje wyraźne pokrewieństwo z dwoma innymi GT tej serii modeli; ale także tutaj kolor czerwony został zastąpiony niebieskim. „Niebieski kolor e-mobilności Volkswagena wprowadza ciekawy kontrast przy siedzeniach, szwach ozdobnych i deseniu tkaniny. Ponadto niebieskie oświetlenie stanowi optyczny pomost do świata elektrycznej mobilności” – stwierdził Klaus Bischoff. Odcień jasnoniebieskich szwów na skórzanej kierownicy, przy dywanikach, na siedzeniach i osłonie dźwigni zmiany biegów oraz niebieskie elementy ozdobne na gałce dźwigni zmiany biegów kolorystycznie doskonale pasują do niebieskich detali na zewnątrz Golfa GTE. Specjalne wskaźniki i wyświetlacze Golfa GTE Ekran dotykowy. Każdy Golf jest wyposażony w ekran dotykowy. W przypadku Golfa GTE jest to wysokiej rozdzielczości, 6,5 calowy ekran seryjnego systemu radiowego Composition Media. Jako opcja dostępny jest system nawigacji Discover Pro. Oba urządzania w GTE posiadają kilka dodatkowych funkcji. Jest to między innymi monitor zasięgu, wyświetlacz przepływu energii, statystyka zero-emisji, e-manager i – w przypadku opcjonalnej nawigacji – zasięg 360°. Właściciele Golfa GTE będą mogli także pobrać na swoje smartfony bezpłatną aplikację Volkswagen Car-Net e-Remote. Aplikacja ta pozwala na zarządzanie wybranymi funkcjami samochodu. Poniżej zestawienie dodatkowych funkcji systemu radiowego lub nawigacyjnego: Monitor zasięgu: ilustruje aktualny zasięg GTE z napędem wyłącznie elektrycznym; dodatkowo wyświetlany jest zasięg osiągalny po wyłączeniu ewentualnych dodatkowych odbiorników energii. Wskaźnik przepływu energii: przy użyciu animowanej grafiki przedstawia przepływ mocy przy przyspieszaniu (niebieska strzałka) oraz przy hamowaniu i rekuperacji (zielona strzałka). e-Manager: tutaj można zaprogramować maksymalnie trzy czasy odjazdu i ładowania. W zdefiniowanym momencie Golf GTE zapewni odpowiednie ustawienie klimatyzacji i stan naładowania baterii. Ponadto korzystając z seryjnej klimatyzacji postojowej można włączyć ogrzewanie lub chłodzenie wnętrza podczas ładowania. W tym przypadku klimatyzacja nie korzysta z energii elektrycznej baterii, co przedłuża zasięg z napędem elektrycznym. Zasięg 360°: aktualny promień zasięgu w trybie elektrycznym jest prezentowany w formie zasięgu 360° na mapie okolicy. Zaznaczony zakres opisuje zasięg tylko z elektrycznym napędem przy podróży w jedną stronę. Istnieje możliwość wyświetlenia stacji ładowania i uwzględnienia ich w obliczaniu trasy. Car-Net e-Remote. Aplikacja Volkswagen Car-Net e-Remote pozwala na wykonanie wielu ustawień i sprawdzenie informacji przy użyciu smartfona lub internetowego portalu Car-Net. Aplikacja ta umożliwia dostęp do funkcji programowania czasu odjazdu, ustawienia klimatyzacji, ładowania baterii oraz pobierania danych dotyczących samochodu i jego statusu. Powermeter jako centralny wskaźnik. Z lewej strony zestawu wskaźników znajduje się Powermeter jako uzupełnienie obrotomierza. Pokazuje on między innymi, czy bateria jest ładowana poprzez rekuperację, czy też energia pobierana jest aktualnie z baterii. Oznacza to, że kierowca widzi, ile mocy systemowej pobiera lub jak intensywna jest rekuperacja. Prędkościomierz znajduje się tradycyjnie z prawej strony. Między powermeter a prędkościomierzem umieszczony jest kolorowy wyświetlacz (Premium), na którym cały czas wyświetlany jest między innymi zasięg z napędem elektrycznym oraz aktualny tryb pracy. W dolnym segmencie wyświetlacza wielofunkcyjnego, w oddzielnym polu LED, napis READY po uruchomieniu silnika informuje o gotowości silnika elektrycznego do jazdy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Nowy Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID Klasa S, która zużywa 3 l/100 km Stuttgart/Frankfurt - Trzeci wariant hybrydowy w gamie nowej Klasy S - S 500 PLUG-IN HYBRID - ustanawia zupełnie nowe wzorce w zakresie wydajności oraz komfortu klimatycznego. Średnie zużycie paliwa na poziomie 3 l/100 km to wynik, który jeszcze kilka lat temu uchodził w segmencie luksusowych limuzyn za nieosiągalny. 109-konny silnik elektryczny i akumulatory z możliwością ładowania z gniazdka umożliwiają bezemisyjne pokonanie około 30 km. Współpracują one z nowym, doładowanym mechanicznie silnikiem V6 o pojemności 3 litrów. Mercedes-Benz zaprezentuje S 500 PLUG-IN HYBRID podczas najbliższych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Auto trafi do salonów w przyszłym roku. Gama hybrydowych odmian nowej Klasy S będzie tym samym obejmować trzy modele: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID i S 500 PLUG-IN HYBRID. Każdy z nich jest wyposażony w drugą generację układu odzyskiwania energii podczas hamowania oraz inteligentny system zarządzania energią. Podczas gdy akumulatory modeli S 400 HYBRID i S 300 BlueTEC HYBRID są ładowane w trakcie hamowania lub jazdy ze stałą prędkością oraz przez jednostkę spalinową, nowy Mercedes-Benz S 500 PLUG-IN HYBRID otrzymał dziesięciokrotnie pojemniejsze baterie z możliwością ładowania z zewnętrznego źródła prądu za pośrednictwem gniazda zlokalizowanego po prawej stronie tylnego zderzaka. W rezultacie może on pokonać dystans około 30 km wyłącznie przy udziale elektrycznego silnika synchronicznego o mocy 109 KM i 340 Nm momentu obrotowego. Kierowca S 500 PLUG-IN HYBRID ma do wyboru jeden z czterech trybów pracy układu hybrydowego: · HYBRID · E-MODE: jazda wyłącznie z wykorzystaniem silnika elektrycznego · E-SAVE: energia zgromadzona w akumulatorach jest zachowywana w celu późniejszej jazdy w trybie elektrycznym · CHARGE: akumulatory są ładowane podczas jazdy W warunkach określonych przez przepisy homologacyjne Klasa S - jako pełna hybryda - emituje 69 gramów dwutlenku węgla na kilometr, co odpowiada zużyciu paliwa na poziomie 3 l/100 km. Tym samym model wyznacza w segmencie luksusowych limuzyn standardy, które jeszcze kilka lat temu uchodziły za nieosiągalne, i to bez wyrzeczeń w kwestii osiągów, przestrzeni czy zasięgu. A dodatkowo, dzięki funkcji wstępnego programowania klimatyzacji, zapewnia też najwyższy poziom komfortu klimatycznego. S 500 PLUG-IN HYBRID - kluczowe dane: · silnik spalinowy o mocy 245 kW (333 KM) i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego plus jednostka elektryczna o mocy 80 kW (109 KM) i 340 Nm momentu obrotowego · średnie zużycie paliwa (NEDC) na poziomie 3,0 l/100 km · zasięg w trybie elektrycznym: około 30 km · prędkość maksymalna: 250 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,5 s · Intelligent HYBRID: przewidujący system zarządzania energią z optymalnym wykorzystaniem rekuperacji podczas hamowania · cztery tryby jazdy: HYBRID, E MODE, E-SAVE oraz CHARGE · dotykowy pedał gazu zapewnia pełną kontrolę: opór pedału gazu informuje o aktywacji silnika spalinowego i ułatwia dozowanie mocy · szybkie ładowanie akumulatorów z zewnętrznego źródła prądu · funkcja wstępnego programowania układu klimatyzacji wnętrza Intelligent HYBRID: przewidujący system zarządzania energią Druga generacja hybrydowej Klasy S została wyposażona w jeszcze bardziej wydajny, przewidujący system zarządzania energią. Strategia działania hybrydowego układu napędowego uwzględnia nie tylko aktualne warunki i styl jazdy kierowcy, ale bierze pod uwagę również przebieg trasy (wzniesienia, zjazdy, zakręty oraz ograniczenia prędkości) na odcinku najbliższych ośmiu kilometrów. Zarządzając procesem ładowania i rozładowywania akumulatorów, system Intelligent HYBRID korzysta z danych nawigacyjnych układu COMAND Online. Może on na przykład zadecydować o skorzystaniu z rezerw energii elektrycznej podczas wjazdu na wzniesienie, by później doładować baterie w trakcie zjazdu z wykorzystaniem rekuperacji. Układ odzyskiwania energii podczas hamowania: silnik elektryczny jako alternator Największy potencjał w ograniczaniu zużycia paliwa w przypadku układów hybrydowych tkwi w maksymalizacji odzyskiwania energii podczas hamowania i jazdy ze stałą prędkością. Po naciśnięciu pedału hamulca wytracanie prędkości odbywa się początkowo z wykorzystaniem jednostki elektrycznej, a nie tarcz hamulcowych. Nowa Klasa S jako pierwsza korzysta z rekuperacyjnego układu hamulcowego (RBS) drugiej generacji, koordynującego niezauważalną współpracę konwencjonalnych hamulców z jednostką elektryczną pracującą w roli alternatora. Pożądana przez kierowcę siła hamowania jest rejestrowana przez czujnik skoku pedału hamulca. Zależnie od warunków jazdy, za wytracanie prędkości wspólnie odpowiadają układ rekuperacji i tradycyjne hamulce. Ciśnienie w układzie hamulcowym tylnej osi jest kontrolowane przez RBS zgodnie z aktualnym potencjałem rekuperacji zespołu napędowego. Dodatkowo, silnik spalinowy jest unieruchamiany za każdym razem, gdy samochód porusza się ze stałą prędkością, a jednostka elektryczna wykorzystuje wtedy jego moment oporowy do rekuperacji. Bez wciśnięcia pedału hamulca nie generuje ona jednak żadnego momentu hamującego w celu doładowania baterii, toteż samochód może swobodnie "żeglować". V-szóstka jest wykorzystywana do uzupełnienia poziomu energii w możliwie ograniczonym stopniu, wyłącznie w odpowiednich i najbardziej wydajnych punktach pracy. Mercedes-Benz - pionier napędu hybrydowego w klasie aut luksusowych Pierwszy na świecie hybrydowy zespół napędowy z seryjnymi akumulatorami litowo-jonowymi zadebiutował w 2009 roku w modelu S 400 HYBRID. Przez długi czas była to najbardziej oszczędna limuzyna z silnikiem benzynowym w klasie, a przy okazji – najpopularniejsza hybryda w swoim segmencie. Na całym świecie wybrało ją około 20 tys. klientów. Nowa Klasa S kontynuuje hybrydową ofensywę Mercedes-Benz. Poza S 500 PLUG-IN HYBRID gama modelu obejmuje dwa inne warianty hybrydowe: · S 400 HYBRID zużywa średnio jedynie 6,3 l/100 km (NEDC), o 20 proc. mniej od poprzednika. Benzynową jednostkę o mocy 225 kW (306 KM) i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego wspiera tu silnik elektryczny o mocy 20 kW (27 KM) i momencie równym 250 Nm. Do napędu S 300 BlueTEC HYBRID służy tandem złożony z 4-cylindrowego turbodiesla o pojemności 2,2 litra, mocy 150 kW (204 KM) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz motoru elektrycznego dostarczającego moc 20 kW (27 KM) i 250 Nm momentu. Model potrzebuje w cyklu mieszanym zaledwie 4,4 l/100 km i spełnia kryteria klasy energetycznej A+. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. Mercedes-Benz S500 Plug-In Hybrid (2015)
  8. Mercedes S500 Plug-In Hybrid oficjalnie 3 litry na 100 km? Na krótkim dystansie i jeździe głównie na silniku elektrycznym pewnie jest to możliwe, ale w realnych warunkach - nie sądzę
  9. https://www.youtube.com/watch?v=sPRvuvupAwc
  10. Volvo V60 Plug-in Hybrid (2014)
  11. [h=1]Renault Alpine, 2014 Honda Accord Plug-In, New Chryslers, & Snowboarding with Audi R8![/h]
  12. [h=1]Tyga Crashes Lambo, VW Plug-Ins, BMW i3, Electric BigFoot, & Truck Tug[/h]
  13. MitsubishiOutlander Plug-in Hybrid EV (Światowapremiera) Kolejnyrozdział Dziękiwieloletniej tradycji rozwoju pionierskich rozwiązańtechnologicznych oraz obecności na ponad 160 rynkach, firmaMitsubishi Motors Corporation (MMC) jest dobrze przygotowana dostrukturalnej przemiany, jaką przechodzi obecnie przemysłsamochodowy, zarówno w kontekście geograficznym, jak iśrodowiskowym. Wychodzącna przeciw specyficznym potrzebom rynków wschodzących (popyt naniedrogie, solidne acz nowoczesne pojazdy) oraz nowym trendom narynkach rozwiniętych (mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne paliwowomodele) firma MMC sukcesywnie realizuje postanowienia planubiznesowego „Jump 2013” (do 2020 roku 20% oferty mają stanowićpojazd elektryczne lub hybrydy typu plug-in). Przygotowującszerokie spectrum nowych rozwiązań i technologii, działrozwojowo-badawczy firmy MMC zaangażowany jest w szereg projektówtakich jak: Globalne płyty podłogowe: Global Small w segmencie B (Mirage,...) Project Global w segmencie C i D* (ASX**, nowy Outlander,...) [*] Downsizing: Przeniesienie koncepcji pokazowego crossovera Outlander o jednej segment niżej – stąd model ASX w segmencie C* Powrót do korzeni segmentu B przy pomocy inteligentnego, mierzącego 3710 mm modelu Mirage. [*] Redukcja wagi: Wymierne efekty na wszystkich płaszczyznach, czego przykładem jest lepiej wyciszony, bezpieczniejszy i lepiej wyposażony Nowy Outlander (redukcja wagi o maksymalnie 100 kilogramów) *NowyOutlander, Lancer i Lancer Evolution, DelicaD:5, ASX** **„RVR”na niektórych rynkach lub „Outlander Sport” w StanachZjednoczonych. Oszczędność paliwa / Niższy poziom emisji Udostępnienie systemu Auto Stop & Go w większej liczbie modeli i konfiguracji napędowych Kolejne modyfikacje i udoskonalenia niezwykle wydajnych i bardziej przyjaznych środowisku, firmowych jednostek wysokoprężnych 4N13/4N14 Dalszy rozwój technologii silników benzynowych (Nowy Outlander, Mirage,...) Alternatywne jednostki napędowe: Rozszerzenie gamy pojazdów z napędem elektrycznym marki Mitsubishi Wdrożenie pochodzącej z pojazdów elektrycznych, opracowanej przez Mitsubishi technologii hybrydowego napędu Plug-in EV (nowy Outlander,...) Solidnepodstawy Woparciu o ponad 40-letnie doświadczenie badawczo-rozwojowe na polupojazdów EV (od 1966 roku), firma Mitsubishi Motors zobowiązałasię do badania nowych możliwości wykorzystania pojazdówelektrycznych poza terenami miejskimi. Tendalekosiężny plan zakłada prowadzenie programówbadawczo-rozwojowych nad nowymi technologiami stosowanymi wakumulatorach (zgodnie ze strategią METI mapy drogowej dla pojazdównastępnej generacji*) oraz nad systemami elektronicznymi,innowacyjnymi jednostkami napędowymi (takimi, jak silnikiumieszczone w kole**) lub ekologicznymi pojazdami / pojazdami o dużymzasięgu, których pierwszym przedstawicielem jest prezentowany dziśw Paryżu Nowy Outlander PHEV zasilany hybrydowym systemem Plug-inEV. Pierwszy seryjny samochód osobowy czołowego producenta zaprojektowany od podstaw do współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV. Taka sama pojemność kabiny pasażerskiej i przedziału bagażowego, co w modelu z silnikiem spalinowym (w konfiguracji 5-miejscowej). Architektura typu EV: silniki elektryczne – z przodu (60 kW) i z tyłu (60 kW) – oraz umieszczony z przodu 2-litrowy silnik benzynowy. Akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności 12 kWh (dostawca - Lithium Energy Japan***) Możliwość ładowania ze standardowego gniazdka (pełne ładowanie trwa 4 godziny - 240V – 15 A) Brak dźwigni zmiany biegów (jak w modelach EV) Przednie koła napędzane silnikiem przez układ kół zębatych (w trybie Parallel Hybrid). *patrz strona 3 pod adresem:http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf **http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html ***spółka jointventure firm GS Yuasa, Mitsubishi Corporation i Mitsubishi MotorsCorporation Stały, dwusilnikowy elektryczny napęd na wszystkie koła 4WD (Twin-motor 4WD) – każdy silnik napędza niezależnie każdą oś, co zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami z przodu i z tyłu. Znany z modelu Lancer Evolution system napędu 4 kół i kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control) zapewniający płynne prowadzenie pojazdu oraz zwiększający bezpieczeństwo aktywne. Nisko umieszczony środek ciężkości i doskonały rozkład masy w stosunku przód/tył (55% - 45%). Automatyczny wybór trybów jazdy: EV (w pełni elektryczny) Series Hybrid (hybrydowy szeregowy) Parallel Hybrid (hybrydowy równoległy) Wysoka wydajność ekologiczna : Poniżej 49 g/km - podczas jazdy (1) Ponad 61 km/l (2) w cyklu pomiarowym UE w japońskim cyklu pomiarowym JC08 Maksymalna użyteczność: W trybie elektrycznym (EV) (w japońskim cyklu pomiarowym JC08) zasięg ponad 55 km / prędkość ponad 120 km/h (tam, gdzie dozwolone) Całkowity zasięg: ponad 880 km (w japońskim cyklu pomiarowym JC08) Cudtechniki NowyOutlander PHEV nie jest tylko odmianą obecnego na rynku wariantu zsilnikiem spalinowym, ani modelem demonstrującym potencjałtechnologii hybrydowej typu plug-in, ale kolejnym wcieleniem NowegoOutlandera – obok wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym– opracowanym od podstawjako hybrydowy pojazd PHEV... ...jest także swoistym cudem techniki, czyniącym Nowego Outlanderapierwszym seryjnym samochodem osobowym czołowego producentazaprojektowanym odpodstawdo współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV. Napoczątku 2013 roku Outlander PHEV wejdzie do sprzedaży w Japonii, anastępnie w Europie i w innych częściach świata. Więcej,niż EV Woparciu o ponad czterdziestoletnie doświadczenie w pracach nadpojazdami elektrycznymi, którego pierwszym realnym przykładem byłzaprezentowany w 2009 roku model i-MiEV (a następnie Lekkidostawczy elektryczny samochód klasy „K-car”, stworzony napotrzeby rynku japońskiego), firma MMC postanowiła skupić wysiłkina opracowaniu większych pojazdów elektrycznych, pozwalających nadługodystansowe podróże z kompletem pasażerów i ich bagażem. Planbiznesowy Jump 2013 – zakładający wprowadzenie na rynek do roku2015 szerokiej gamy pojazdów EV i PHEV – ma również na celupełne wykorzystanie potencjału nowoczesnych akumulatorów, abyuczynić pojazdy elektryczne bardziej dostępnymi dla klientów. Wtym celu firma MMC opracowała technologię hybrydową plug-inbazującą na samochodzie elektrycznym, ale z napędem na 4 koła... Wzwiązku z tym Nowy Outlander PHEV: to pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in firmy Mitsubishi Motors - będący jednocześnie pojazdem elektrycznym EV - stworzony w oparciu o bogate doświadczenie firmy w zakresie pojazdów EV oraz systemów elektronicznych, który w razie potrzeby może być wspierany silnikiem benzynowym, w pełni wykorzystuje uznany system napędu wszystkich kół opracowany przez Mitsubishi, a jednocześnie jest pierwszym elektrycznym samochodem seryjnym uznanego producenta oferowanym ze stałym napędem 4WD, jako przedstawiciel rodziny Nowego Outlandera nie jest tylko adaptacją modelu z silnikiem spalinowym, więc jego funkcjonalność nie została ograniczona zastosowaniem dodatkowych komponentów, na przykład systemu EV. Dodatkowywybór Samochodyhybrydowe obecnie oferowane na rynku dzielą się na następującekategorie: Hybrydowy system szeregowy z napędem na dwa koła 2WD (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu) Hybrydowy system szeregowy z napędem na cztery koła 4WD (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z tyłu) Hybrydowy system szeregowy z napędem na dwa koła 2WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu) Hybrydowy system szeregowy z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu) Hybrydowy system typu Plug-in z napędem na dwa koła 2WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + możliwość ładowania) Hybrydowy system typu Plug-in z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z tyłu + możliwość ładowania) MitsubishiMotors wprowadza kolejną kategorię, oferując w Outlanderze PHEVsystemdwusilnikowego napędu Twin-Motor / równoległy hybrydowy systemtypu Plug-in (silnikspalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + silnik elektrycznyz tyłu + możliwość ładowania)... ...jest to architektura typowa dla pojazdów elektrycznych (EV), a niestandardowych samochodów z jednostką spalinową, natomiastdodatkowym atutem jest wszechstronność crossovera/SUV-a: Architekturabazująca na samochodzie elektrycznym (EV) W oparciu o doświadczeniewyniesione z prac nad modelem i-MiEV, Outlander PHEV zostałwyposażony w bezkompromisową architekturę typową dla pojazdówEV. Nie jest to więcstandardowa konstrukcja typu silnik + skrzynia biegów +przeniesienie napędu, ale „czystszy” układ obejmujący: Silnik z przodu: 2-litrowy benzynowy*, umieszczony po prawej stronie tej samej komory silnikowej, co w Nowym Outlanderze z tradycyjnym napędem spalinowym. Silnik elektryczny z przodu (60 kW) + inwertor + generator: zlokalizowany po lewej stronie komory silnikowej wraz z silnikiem benzynowym. Akumulator: umieszczony (w bezpiecznym miejscu) pod podłogą pomiędzy osiami; nie ma wpływu na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej. Silnik elektryczny z tyłu (60kW) + inwertor: umieszczony pod podłogą, aby nie ograniczać przestrzeni w bagażniku. *Samochódw fazie końcowego opracowywania, moc silnika benzynowego zostaniepotwierdzona w późniejszym terminie. De facto, ten innowacyjnyukład nie zawiera ani tradycyjnej skrzyni biegów, ani wałunapędowego. System jest sterowany elektronicznie, natomiast silnikbenzynowy przekazuje moc na przednie koła poprzez układ kółzębatych (w trybie Parallel Hybrid). Ponadto, główna siłanapędowa Outlandera PHEV pochodzi z silników elektrycznychumieszczonych z przodu i z tyłu, podobnie jak w pojazdachelektrycznych EV ze stałym napędem na cztery koła 4WD: System PHEV opracowany przez Mitsubishi Motors wykorzystuje nowy, dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła połączony ze znanym z modelu Lancer Evolution systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control). Układ ten współpracuje z systemem PHEV, sterując jednocześnie systemami 4WD, ASC i ABS. Dwa silniki elektryczne napędzają niezależnie koła przedniej i tylnej osi. Takie rozwiązanie oferuje bardziej precyzyjną kontrolę pracy systemu 4WD, a także pozwala na przenoszenie mocy niemal bez żadnych opóźnień. W systemie Twin Motor 4WD nie ma bowiem wału napędowego, układu hydraulicznego czy tarczy sprzęgła, które łączą koła przedniej i tylnej osi w konwencjonalnym systemie 4WD. Dodatkowo, układ tego typu zapewnia wysokie bezpieczeństwo aktywne oraz pozwala na wygenerowanie 100% momentu obrotowego już podczas ruszania ze startu zatrzymanego – przyspieszenie pojazdu jest więc porównywalne z osiągami samochodu wyposażonego w 3-litrowy silnik benzynowy V6. Dwa silniki elektryczne generują też płynną siłę napędową w trudnych warunkach jazdy, np. zimą. Outlander PHEV oferujekierowcy wybór dwóch różnych trybów jazdy, które możnaprzełączać ręcznie: Tryb ECO: Priorytetem jest wydajność paliwowa Tryb NORMAL: Optymalny balans pomiędzy siłą napędową a wydajnością ekologiczną Wkwestii ładowania, Outlander PHEV może zostać wpięty do każdegogniazdka prądu w ten sam sposób, co model i-MiEV. Czas pełnegoładowania wynosi 4 godziny (240 V – 15 A) lub 30 minut zwykorzystaniem specjalnej ładowarki, dzięki czemu istniejemożliwość szybkiego zwiększenia zasięgu elektrycznego iswobodnego wykorzystywania samochodu w codziennej eksploatacji. Dodatkowo: Kierowca może podczas jazdy włączyć tryb ładowania akumulatora „Battery Charge Mode”, kontrolując tym samym stopień zużycia energii zgromadzonej w akumulatorze i wykorzystując silnik benzynowy jako generator ładujący akumulator. W czasie, gdy kierowca naciska pedał hamulca, silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu działają na zasadzie generatora odzyskującego energię kinetyczną i wykorzystującego ją do ładowania akumulatora. Podobnie,jak w modelu i-MiEV, elektronikaodgrywa ważną rolę w codziennej eksploatacji pojazdu. W przypadkuauta typu PHEV swoistym „mózgiem” całego systemu jestopracowany przez Mitsubishi system operacyjny. Systemoperacyjny gromadzidane ze wszystkich najważniejszych komponentów układu EV, aby wzintegrowany sposób zarządzać osiągami samochodu. Tenzaawansowany system sterowania nieustannie monitoruje stanakumulatora oraz ilość energii odzyskanej podczas hamowania, anastępnie odpowiednio dostosowuje moc układu, aby zapewnić płynnei dynamiczne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. W rezultaciesystem optymalizuje i minimalizuje zużycie energii, dzięki czemudba o zachowanie odpowiednich osiągów we wszystkich warunkacheksploatacji. OutlanderPHEV wykorzystuje najnowocześniejszy system, wywodzący się zezintegrowanego systemuzarządzania pojazdami z serii MiEV, ale uwzględniający wersjęplug-in. Kontroluje on nie tylko akumulator i silniki elektryczne,ale także silnik spalinowy i generator. System operacyjnyautomatycznie rozpoznaje 3 tryby jazdy (elektryczny, hybrydowyszeregowy i hybrydowy równoległy) w zależności od stopnianaładowania baterii i warunków jazdy, zapewniając dobre osiągi iniskie spalanie. Długodystansowiec Wrezultacie, układ napędowy Nowego Outlandera PHEV obejmującysilnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu + silnikbenzynowy z przodu + generator pozwala na pracę w trzech trybachjazdy: Pure EV - tryb w 100% elektryczny - (Twin Motor 4WD EV): Zarówno silnik przedni, jak i tylny napędzają samochód korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w akumulatorze. Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 120 km/h (tam, gdzie dozwolone), a zasięg to 55 kilometrów, dzięki czemu Outlander PHEV może być eksploatowany na co dzień przy możliwie jak najmniejszym negatywnym wpływie na środowisko (emisja CO2 poniżej 49 g/km – wg standardów UE). [*]Series Hybrid - hybrydowy szeregowy - (Twin Motor 4WD EV przy wsparciu generatora zasilanego silnikiem benzynowym): Gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej ustalonej granicy lub gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia, dwa silniki elektryczne czerpią moc z akumulatora ORAZ z generatora. W tej konfiguracji generator pomaga 1) ładować akumulator oraz 2) wspomaga silniki elektryczne. Silnik benzynowy nie jest aktywny. [*]Parallel Hybrid - hybrydowy równoległy - (silnik benzynowy wspierany systemem Twin Motor 4WD): Outlander PHEV wykorzystuje podczas jazdy w tym trybie maksymalną wydajność układu napędowego: Silnik benzynowy* napędza przednie koła poprzez układ kół zębatych, Dwa silniki elektryczne zapewniają wsparcie, napędzając przednie i tylne koła, Generator wytwarzający dodatkowy moment obrotowy, dzięki któremu silnik osiąga maksymalną wydajność; pozwala to również zaoszczędzić energię zgromadzoną w akumulatorze. Outlander PHEV staje się więc długodystansowym / ekologicznym / bezpiecznym / komfortowym samochodem elektrycznym, oferującym: Zasięg wynoszący ponad 880 km (1) Zużycie paliwa wynoszące ponad 61 km/l (1) – (1,63 l./100 km) Emisję CO2 na poziomie poniżej 49 g/km (2). w japońskim cyklu pomiarowym JC08 / (2) w cyklu pomiarowym UE Cichy Opróczopływowego nadwozia uformowanego w tunelu aerodynamicznym oraztechnologii mających na celu obniżenie poziomu hałasu i drgańwewnętrznych, stosowanych w wersjach Nowego Outlandera napędzanychsilnikami spalinowymi, Outlander PHEV dodatkowo czerpie korzyści znapędu elektrycznego (w trybie Pure EV), który pozwala niemal nabezgłośną jazdę. Płynnai komfortowa jazda możliwa jest również w trybach Series Hybrid iParallel Hybrid, dzięki odpowiedniemu sterowaniu pracą jednosteknapędowych poprzez ograniczenie wykorzystania silnika benzynowegolub, jeśli będzie to wymagane, zarządzanie prędkością jegopracy. Obrazcichego i komfortowego auta, jakim jest Outlander PHEV, dodatkowopotęguje proces elektronicznie sterowanego przyspieszenia bez efektuzawahania podczas zmiany biegów. Cenionyrównież na długich dystansach (zasięg wynoszący ponad 880 km…),Outlander PHEV wyróżnia się ponadto niższym środkiem ciężkości,bardziej stabilnym i komfortowym prowadzeniem oraz doskonałymrozkładem masy (55% przód / 45% tył). Ważną rolę odgrywa w tymprzypadku akumulator umieszczony pomiędzy osiami. Rodzinny OutlanderPHEV, jako najbardziej ekskluzywny członek rodziny modelu Outlander,wciąż pozostaje typowym Outlanderem, odróżniającym się odpozostałych wersji tylko kilkoma – celowo – akcentamistylistycznymi na zewnątrz i wewnątrz. Na zewnątrz są to: nowykolor „Technical Silver”, charakterystyczna osłona chłodnicy,tylne światła LED, 18-calowe obręcze kół oraz zderzaki w całościpolakierowane w kolorze nadwozia. Wnętrze skrywa natomiastniepowtarzalne panele dekoracyjne, wyświetlaczeo wysokim kontraście z dodatkowym wskaźnikiem mocy, dźwignięzmiany trybów przypominającą joystick, itp.…). *** [h=1]WSTĘPNASPECYFIKACJA[/h](Wszystkiedane przed ostateczną homologacją) NADWOZIE: Długość: 4655 mm Szerokość: 1800 mm Wysokość: 1680 mm Rozstaw osi: 2670 mm Rozstaw kół: 1570 mm / 1570 mm Masa własna: ± 1810 kg Współczynnik oporu pow.: 0,33 Opony / typ: 225/55R18 / o niskich oporach toczenia Liczba miejsc w kabinie: 5 Pojemność bagażnika: Podobna, jak w Nowym Outlanderze z silnikiem spalinowym (ze schowkiem w bagażniku) UKŁADNAPĘDOWY: Silnik spalinowy z przodu: 2-litrowy silnik benzynowy (ostateczna moc do potwierdzenia) Silnik elektryczny z przodu + inwertor: 60 kW (81,6 KM) / 137 Nm Generator: 70 kW (95,2 KM) Akumulator: 12 kWh, 80-ogniwowy, litowo-jonowy Silnik elektryczny z tyłu + inwertor: 60 kW (81,6 KM) / 195 Nm PRZENIESIENIENAPĘDU: Stały, elektryczny napęd na wszystkie koła „Twin Motor 4WD” Elektronicznie sterowane przeniesienie napędu z silników elektrycznych na koła – niezależnie na koła osi przedniej i tylnej Zintegrowany moduł „Super All Wheel Drive Control” [*] Przednie koła również napędzane silnikiem benzynowym poprzez układ kół zębatych (wyłącznie w trybie Parallel Hybrid) ŁADOWANIE: Podczas jazdy: Generator Hamowanie z odzyskiem energii [*] Sieć: 4 godziny – normalne ładowanie (240V / 15A) 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (standard CHAdeMO) OSIĄGI: Maksymalny zasięg: Ponad 880 km (1) Zasięg w trybie elektrycznym EV: Ponad 55 km (1) Zużycie paliwa: Ponad 61 km/l (1) – 1,63 l./100 km Emisja CO2: Poniżej 49 g/km (2) Prędkość maksymalna: 170 km/h (tam, gdzie dozwolone) w japońskim cyklu pomiarowym JC08 w cyklu pomiarowym UE Źródło: MMC Car Poland
  14. więcej -> Nowa Toyota Prius Plug-in kosztuje 155 000 zł | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Toyota Prius Plug-in Hybrid (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Toyota&m=2013-Prius_Plug-in_Hybrid"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Toyota&m=2013-Prius_Plug-in_Hybrid" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  16. [h=1]Renault Twizy - Plug into the positive energy[/h] http://www.youtube.com/watch?v=K-dCGzQQLe4&feature=em-subs_digest
  17. [h=1]Renault Twizy - Plug into the positive energy[/h] http://www.youtube.com/watch?v=K-dCGzQQLe4&feature=g-all-u
×