Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'pierwszym' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 29 wyników

  1. 40 lat po pierwszym zwycięstwie w Sebring: BMW prezentuje rocznicową stylizację BMW Z4 GTLM na 12-godzinny wyścig. 21 marca 2015 r. zespół wyścigowy BMW Team RLL wystartuje po zwycięstwo w 63. edycji legendarnego 12-godzinnego maratonu w Sebring na Florydzie (USA). Ten klasyk długodystansowy to także drugi wyścig w serii United SportsCar Championship (USCC) w tym sezonie. BMW Motorsport i BMW North America świętują w tym roku na torze Sebring wielką rocznicę: 40 lat temu BMW Motorsport odniosło pierwsze zwycięstwo w Sebring – z modelem BMW 3.0 CSL. Aby w specjalny sposób uhonorować tamten sukces, oba startujące w najbliższym wyścigu na Sebring International Raceway samochody zespołu BMW Team RLL – BMW Z4 GTLM – będą pomalowane w wyjątkowy sposób. A samochód nr 25 wystąpi w barwach BMW 3.0 CSL, które wygrało ten wyścig w roku 1975. Tę „rocznicową” stylizację BMW North America zaprezentowało na specjalnej ceremonii podczas konkursu elegancji Amelia Island na północy Florydy. W tej wyjątkowej uroczystości wzięło udział wielu bohaterów tamtych lat. Na Amelia Island w 40 lat po historycznym triumfie spotkali się ponownie kierowcy, którzy zdobyli wtedy puchar: Brian Redman i Sam Posey z USA oraz Hans-Joachim Stuck (DE). Wśród gości byli także szef BMW Motorsport, Jens Marquardt oraz pierwszy dyrektor BMW Motorsport GmbH – legendarny Jochen Neerpasch. Wszyscy oni siedzieli w pierwszym rzędzie na trybunie honorowej Sebring, kiedy aktualny kierowca zespołu BMW Team RLL, Bill Auberlen (US) pokonywał pokazowe okrążenia toru za kierownicą BMW Z4 GTLM pomalowanym w rocznicowe barwy. Rok 1975 był w historii BMW North America rokiem niezwykle istotnym: właśnie wówczas oficjalnie założono to przedsiębiorstwo, a w zaledwie kilka dni później na torze Sebring BMW 3.0 CSL odniosło pierwsze, historyczne zwycięstwo. Dziś zespół BMW Team RLL liczy na dopisanie kolejnego rozdziału wielkich triumfów – potem, jak w otwierającym sezon wyścigu Daytona jego samochody zdobyły w klasie GTLM drugie i czwarte miejsce. Źródło: BMW Group
  2. NOWE XC90 PIERWSZYM VOLVO ZBUDOWANYM NA PLATFORMIE SPA Nowe XC90 będzie pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Dzięki niej samochód jest lżejszy, bezpieczniejszy i ma więcej miejsca w środku. Podwozie auta nie wymaga modyfikacji w przypadku wersji hybrydowej. SPA umożliwi również zastosowanie szeregu kamer i czujników systemów bezpieczeństwa. Na tym podwoziu będą tworzone także kolejne modele marki. Podwozie przyszłości Nowa architektura skalowanej platformy podwozia – SPA to efekt czteroletniej pracy specjalistów ds. rozwoju szwedzkiej marki. Jest ona częścią szerszego programu modernizacji technologii Volvo, wartego około 11 mld dolarów. Nowe XC90 to pierwszy samochód zbudowany na platformie, która będzie standardem w przyszłych modelach marki Volvo. SPA w dużej mierze uprości i skróci proces produkcji oraz obniży jej koszty. Wszystkie modele od serii 60 do 90 będą powstawały na jednej linii produkcyjnej. Nowa płyta podłogowa dała wiele swobody inżynierom i projektantom. SPA wyeliminowała wcześniejsze ograniczenia w takich kwestiach jak: rozstaw osi, wysokość samochodu czy jego przodu. Architektura została zaprojektowana tak, aby ułatwić integrację nowej technologii w ramach szybko zmieniających się obszarów, takich jak mikroprocesory, czujniki czy kamery. Ułatwia to wprowadzanie nowych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa oraz umożliwia szybkie reagowanie na nieustannie pojawiające się nowe multimedia i ich implementację. Więcej miejsca w środku Projektanci wiele uwagi poświęcili temu, żeby auto było pojemne. Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 będzie dostępne w wersji 7-osobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń będzie przesuwny, a fotele w ostatnim rzędzie zagwarantują pełen komfort pasażerom o wzroście do 170 cm. Warto dodać, że SPA będzie w stanie zapewnić pełną integrację elektrycznych komponentów napędu hybrydowego, bez ingerencji w przestrzeń wewnętrzną samochodu. Inni producenci samochodów od dawna starają się połączyć duży rozmiar akumulatorów z luksusowym i przestronnym wnętrzem. Dzięki SPA Volvo uporało się z tym problemem. – Platforma SPA umożliwiła nam stworzenia pierwszego na świecie bezkompromisowego SUV-a. Udało nam się uzyskać efekt łatwości prowadzenia, charakterystyczne dla znacznie mniejszych samochodów. Jednocześnie wnętrze XC90 jest bardzo przestronne. Nowa architektura podwozia pozwoliła nam również utrzymać pozycję lidera w kwestiach bezpieczeństwa, bez jakichkolwiek ustępstw na rzecz designu, rozmiaru czy masy – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Corporation. Światła niczym młot Thora Jeszcze przez dwa tygodnie nie będziemy wiedzieli jak nowe XC90 wygląda w całej swojej okazałości. Volvo uchyliło jednak rąbek tajemnicy i po raz pierwszy ujawniło zdjęcia fragmentu przodu SUV-a. Wyróżnia się on przede wszystkim przednimi światłami, które zostały zaprojektowane w kształcie ułożonej poziomo litery T. Zespół projektantów Volvo nadał im nazwę „młot Thora”, ponieważ przypominają swoim zarysem atrybut słynnego nordyckiego boga piorunów – Thora. – Każdy, kto popatrzy w lusterko swojego samochodu, od razu rozpozna, że jedzie za nim nowe XC90. Jest to auto, którego obecność na drodze będzie od razu zauważalna – mówi Thomas Ingenlath, Starszy Wiceprezes ds. Design w Volvo Car Group. Źródło: Volvo
  3. Doskonałe wyniki Audi w pierwszym kwartale 2014 · Od stycznia do marca 2014 sprzedano 412 846 pojazdów marki Audi (plus 11,7 procent), uzyskując 12,951 mld euro przychodu ze sprzedaży (plus 10,4 procent) · Axel Strotbek, członek zarządu Audi podsumowuje: „Pomimo wysokich nakładów w pierwszym kwartale, koncern osiągnął zysk operacyjny w wysokości 1,314 mld euro“ · Audi nadal zatrudnia nowych pracowników. W całym roku 2014, przyjętych zostanie około 2000 specjalistów i 750 uczniów zawodu Ingolstadt, 5 maja 2014 r. W nowym roku rozrachunkowym, Audi odnosi dalsze sukcesy. Dzięki ponad 412 tysiącom sprzedanych samochodów, pierwszy kwartał 2014 to najlepszy pierwszy kwartał w historii firmy. W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, koncern osiągnął przychód ze sprzedaży w wysokości 12,951 mld euro i wypracował zysk operacyjny 1,314 mld euro. Rentowność operacyjna osiągnęła wartość 10,1 procent. \ W pierwszym kwartale 2014, Audi odnosiło sukcesy handlowe we wszystkich regionach świata. Zwiększyło sprzedaż o 11,7 procent, oddając do rąk klientów 412 846 pojazdów (w 2013 roku: 369 494 egzemplarze). Koncern zwiększył w ten sposób swoje przychody ze sprzedaży do kwoty 12,951 mld euro (2013: 11,734 mld). Zysk operacyjny koncernu wyniósł 1,314 mld euro (2013: 1,307 mld). „Pomimo wysokich nakładów na nowe produkty i technologie oraz rozbudowę naszej międzynarodowej sieci produkcyjnej, wypracowaliśmy w pierwszym kwartale zysk operacyjny w wysokości 1,314 mld euro“ – podsumował Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów i organizacji. Operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży, wynoszący po pierwszych trzech miesiącach 10,1 procent (2013: 11,1 procent), ponownie nieznacznie przewyższa planowany wskaźnik strategiczny, który mieści się w przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. Koncern Audi osiągnął w ten sposób zysk w wysokości 1,398 mld euro przed opodatkowaniem (2013: 1,432 mld). Kontynuując rozwój, Audi planuje zatrudnić w bieżącym roku, w samych tylko Niemczech, blisko 2000 specjalistów. Nowi pracownicy mają wzmocnić przede wszystkim takie działy i dziedziny jak: lekka konstrukcja, komunikacja pojazdów z otoczeniem i napęd elektryczny. Będą też współpracować przy rozbudowie międzynarodowej sieci produkcyjnej. Ponadto, w roku 2014, koncern oferuje blisko 750 młodym ludziom możliwość nauki zawodu. Audi chce kontynuować dobrą passę. W tym roku planuje wprowadzenie na rynek siedemnastu nowych modeli i wersji. S3 Limousine i A3 Cabriolet trafiły już do salonów sprzedaży. Spodziewane wkrótce nowe Audi A3 Sportback g-tron i ekologiczne paliwo e-gaz Audi, umożliwiają neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla możliwości podróży. Podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie na początku marca, Audi zaprezentowało także modele S1 i S1 Sportback. W Genewie również zadebiutowała trzecia generacja ikony sportowej stylistyki – Audi TT. Ten właśnie model ma w tym roku obrotowym być istotnym czynnikiem zwiększenia sprzedaży. Cztery pierścienie szacują, że w roku 2014 przychody ze sprzedaży nieznacznie wzrosną i wyniosą ponad 50 mld euro. Konsekwentna rozbudowa międzynarodowej infrastruktury produkcyjnej, rosnące nakłady na nowe produkty i rozwiązania techniczne oraz negatywne wciąż tendencje na rynku będą początkowo miały niekorzystny wpływ na wyniki koncernu. Jednak równoczesny wzrost sprzedaży i obrotów oraz nieustanna optymalizacja efektywności i procesów produkcyjnych, będą pozytywnie wpływać na wielkość wyniku operacyjnego. Audi spodziewa się, że w ciągu całego roku osiągnie zysk operacyjny, mieszczący się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent. Źródło: Volkswagen Group Poslka
  4. Tesla Model X bdzie pierwszym autem z kamerami zamiast lusterek Kiedyś chyba musiało to nastąpić, ale ciężko będzie się przyzwyczaić do tego rozwiązania - całkowitego zaufania kamerom...
  5. Audi z 10,5 procentowym zyskiem operacyjnym w pierwszym półroczu - 25,2 mld euro przychodów ze sprzedaży i wynik operacyjny 2,6 mld za okres pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku obrotowego - Axel Strotbek, członek Zarządu ds. finansów: „Trzymamy się planu założonego przez nas na ten rok.“ - Luca de Meo, członek zarządu spółki Audi AG ds. marketingu i sprzedaży: „Mimo po części trudnych warunków rynkowych, w bieżącym roku będziemy nadal się rozwijać.“ Audi kontynuuje swoją strategię konsekwentnego wzrostu. Od stycznia do czerwca producent sprzedał ok. 780,5 tys. pojazdów swojej marki. Jest to o 6,4 procent więcej niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego. Przy tym przychody koncernu Audi ze sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku wyniosły 25,2 mld euro. Wynik operacyjny w tym samym okresie osiągnął poziom 2,6 mld euro, a co za tym idzie jest nieznacznie niższy od wyniku ubiegłorocznego (2,9 mld euro). Jednakże 10,5 procentowy zysk operacyjny świadczy o tym, że Audi ma silną pozycję na tle konkurencji. „Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej, trzymamy się planu założonego przez nas na ten rok. Ponadto przeznaczamy znaczne środki na inwestycje w nowe produkty, rozwijamy innowacyjne i pionierskie techniki, zwiększając jednocześnie nasze możliwości produkcyjne na całym świecie“ podkreśla Axel Strotbek, członek Zarządu ds. finansów. Luca de Meo, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży zapowiada, że Audi już w tym roku osiągnie wielkość sprzedaży zakładaną pierwotnie na rok 2015: „Mimo po części trudnych warunków rynkowych, w bieżącym roku będziemy nadal się rozwijać. W 2013 roku chcemy sprzedać naszym klientom ponad 1,5 mln samochodów marki Audi.“ Największy udział w sprzedaży mają mieć modele nowej rodziny Audi A3, SUV-y Q3 i Q5. W pierwszym półroczu 2013 koncern z Ingolstadt sprzedał 780 467 samochodów (2012: 733 216 egz.) Daje to wzrost o 6,4 procent, stanowiąc równocześnie nowy rekord. Pomimo takich wyników producent nie zdołał całkowicie uniknąć negatywnego wpływu trudnej sytuacji gospodarczej. Przychody ze sprzedaży koncernu Audi osiągnęły w pierwszym półroczu 2013 roku 25 234 mln euro (2012: 25 022), był to więc wynik podobny jak przed rokiem. Wskutek wzrostu wolumenu sprzedaży zwiększyły się koszty produkcji – do 20 190 mln euro (2012: 19.881). Wzrosły też koszty sprzedaży – do 2 284 mnl euro (2012: 2 209). Łącznie koncern osiągnął wynik operacyjny w wysokości 2 644 mln euro (2012: 2 871) – daje to spadek o 7,9 procent. Dzięki zyskowi operacyjnemu o wartości 10,5 procent (w 2012 r.: 11,5) Audi w pierwszym półroczu ponownie zrealizowało zakładany cel strategiczny, tj. zysk operacyjny w granicach od ośmiu do dziesięciu procent. W efekcie czego producent z Ingolstadt jest jednym z najbardziej rentownych przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Bez odliczania opodatkowania koncern osiągnął wynik w wys. 2 974 mln euro (2012: 3 175). Daje to wskaźnik rentowności sprzedaży o wartości 11,8 procent (w 2012 r.: 12,7). Audi w minionym czasie poniosło duże nakłady związane z inwestycjami w nowe produkty, rozwój innowacyjnej techniki napędu i rozwój swojej światowej sieci produkcyjnej. Pomimo tych kosztów, koncern sfinansował wszystkie inwestycje związane z działalnością operacyjną całkowicie z własnych środków. Przepływy kasowe związane z bieżącą działalnością osiągnęły w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wysokość 3 236 mln euro (2012: 3 241). Nakłady związane z pracami badawczymi i rozwojowymi w okresie od stycznia do czerwca zwiększyły się do 1 995 mln euro (2012: 1 701). Dało to wzrost o 17,3 procent w stosunku do roku ubiegłego. Przeznaczone środki wykorzystane zostały przede wszystkim na rozbudowę i odmłodzenie palety produktów. Obok nowego Audi A3 Limousine, które pojawi się w sprzedaży jesienią, Audi wprowadzi w tym roku na rynek również nową A8. Flagowy model czterech ringów stanowi fundament ambicji marki, jako czołowego gracza na rynku. Przykładem tego jest chociażby światowa nowość w technice oświetlenia – reflektory diodowe Audi Matrix czy Audi connect – pakiet rozwiązań wyznaczających nowe standardy w branży motoryzacyjnej. Ponadto modele z rodziny A3, przy zastosowaniu transmisji danych w standardzie LTE, umożliwią większą swobodę komunikacji kierowcy z pojazdem, Internetem i otoczeniem. Dodatkowo przedsiębiorstwo przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowych samochodów z alternatywnymi rodzajami napędu, np. nowej hybrydy typu plug-in. Audi A3 Sportback e-tron będzie dostępne w salonach sprzedaży w 2014 roku. Dzięki tej i innym innowacjom Audi zamierza spełniać wymagane przepisami normy dotyczące emisji CO2 i tym samym zdobyć sympatię klientów na całym świecie. Wartość płynności netto w wysokości 13 536 mln euro (2012: 13 377) w połowie 2013 roku nieznacznie przewyższała jej wartość w dniu 30 czerwca 2012 roku. W związku ze wzrostem sprzedaży, przychody koncernu w całym 2013 roku mają przekroczyć poziom przychodów z roku ubiegłego. Pomimo dużych nakładów poniesionych na rozbudowę swojej światowej sieci produkcyjnej oraz zwiększonych wydatków na nowe modele i techniki, przedsiębiorstwo planuje uzyskanie zysku operacyjnego od ośmiu do dziesięciu procent. Stanowi to górny pułap wspomnianego wyżej zakładanego celu strategicznego. Koncern zakłada, że w przyszłości również sfinansuje duże inwestycje w swoich filiach oraz te związane z produktami i nowymi technologiami za pomocą środków pochodzących z bieżącej działalności. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Toyota powraca na szczyt notując najlepsze wyniki sprzedaży w pierwszym półroczu Toyota wypuściła ostatnio sporo nowości - Aurisa, RAV4, Corollę - więc przyciąga do salonów
  7. Stabilna sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszym półroczu 2013 roku Poznań, 16 lipca 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku stabilny poziom sprzedaży. Wiodący europejski producent lekkich samochodów użytkowych sprzedał od stycznia do końca czerwca na świecie 270.700 pojazdów, uzyskując niewielki wzrost wynoszący 0,2 procent (I-VI 2012: 270.100 sztuk). W Polsce, w pierwszej połowie roku zarejestrowano 2.386 użytkowych Volkswagenów (I-VI 2012: 2.773; -13,96 procent). W Europie Zachodniej sprzedaż spadła od stycznia do końca czerwca 2013 roku o 6,6 procent do 135.300 samochodów (I-VI 2012: 144.900 sztuk). W Europie Wschodniej użytkowe Volkswageny zakupiło o 9,6 procent mniej klientów: 19.000 (I-VI 2012: 21.000). W Polsce zarejestrowano w pierwszym półroczu bieżącego roku 2.386 użytkowych Volkswagenów, to o 13,96 procent mniej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-VI 2012: 2.773). Udział w rynku wyniósł 10,86 procent (2012: 12,21%). W Ameryce Południowej marka przekazała nabywcom 76.300 aut, czyli o 12,7 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (I-VI 2012: 67.700 sztuk). Także na innych, pozaeuropejskich rynkach odnotowany został dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Spadek popytu na samochody w wielu krajach Europy, wynikający z kryzysu gospodarczego, odbił się także na sprzedaży użytkowych Volkswagenów. Jednak wzrost sprzedaży, szczególnie w Ameryce Południowej, skompensował słabość rynków europejskich. „Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe są doskonałe dopasowane do wszystkich wymagań naszych klientów, co jest istotnym czynnikiem pozwalającym osiągnąć zadawalający poziom sprzedaży w pierwszym półroczu.” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe ds. marketingu i sprzedaży. „Zdajemy sobie sprawę, że także druga połowa roku, szczególnie w Europie, będzie stała pod znakiem niepewnej sytuacji gospodarczej, ale jesteśmy przygotowani, by stawić czoła temu wyzwaniu.” Źródło: Volkswagem Group Polska
  8. Marka Volkswagen Samochody Osobowe zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu 2013 r. Poznań, 10 lipca 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe w pierwszej połowie roku przekazała klientom na świecie 2,91 mln pojazdów (styczeń – czerwiec 2012: 2,79; +4,4 procent). W czerwcu sprzedaż wyniosła 501.000 aut (czerwiec 2012: 498.600; +0,5 procent). W Polsce w pierwszym półroczu zarejestrowano 13.631 osobowych Volkswagenów, było to o 19,19% więcej niż w analogicznym okresie 2012 roku. „Marka Volkswagen Samochody Osobowe dzięki swojej szerokiej palecie modeli rozwijała się w pierwszym półroczu bardzo stabilnie. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszył się nowy Golf. Do dzisiaj dostarczyliśmy klientom znacznie powyżej 250.0000 nowych Golfów. Dodatkowym impulsem dla wzrostu sprzedaży będzie nowy Golf Variant. Jednak nie ulega wątpliwości, że również w drugiej połowie roku będziemy musieli stawić czoła wyzwaniom, jakie niesie ze sobą trudna sytuacja na rynkach światowych, szczególnie w Europie.” – powiedział we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku sytuacja na rynkach europejskich była bardzo trudna. Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w pierwszym półroczu w całej Europie 843.600 samochodów (2012: 908.000; -7,1 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 427.800 aut (2012: 464.300; -7,9 procent). Tendencja spadkowa odnotowana została także w Niemczech, gdzie nowi klienci odebrali 283.400 osobowych Volkswagenów (2012: 309.700; -8,5 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej na osobowego Volkswagena zdecydowało się do końca czerwca 132.400 osób (2012: 134.000; -1,2 procent). W Rosji marka sprzedała 77.300 samochodów (2012: 81.100; -4,7 procent). Na tym tle świetnie wypada polski rynek. W naszym kraju od stycznia do końca czerwca zarejestrowano 13.631 osobowych Volkswagenów (I-VI 2012: 11.436; +19,19 procent). Udział w rynku wzrósł do 9,3 procent (I-VI 2012: 7,76%). W samym czerwcu ilość zarejestrowanych osobowych Volkswagenów także wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym, wyniosła 2.393 szt. (VI 2012: 2.186; +9,47 procent). W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku wzrosła o 17,3 procent i wyniosła 1,28 mln sztuk (2012: 1,09 mln). W Chinach (z Hongkongiem) nabywców znalazło 1,17 mln aut (2012: 0,98; +19,9 procent). W Indiach sprzedaż spadła do 31.800 sztuk (2012: 36.400; -12,6 procent). W regionie Ameryki Południowej Volkswagen Samochody Osobowe odnotował w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 3,9 procent do 307.000 pojazdów (2012: 295.300). Z tego 206.800 sztuk (2012: 208.700; -0,9 procent) nowych modeli sprzedanych zostało w USA. W regionie Ameryki Południowej popyt między styczniem a końcem czerwca spadł o 7,5 procent do 361.600 sztuk (2012: 390.900). 272.100 samochodów znalazło nowych właścicieli w Brazylii (2012: 293.600; -7,3 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Hänninen pierwszym kierowcą teamu testującego WRC Hyundaia Fiński kierowca, Juho Hänninen w zespole testującym model i20 WRC Hyundaia Hyundai Motorsport ogłosił, że jednym z kierowców testowych modelu i20 WRC został Fin, Juho Hänninen. Rozbudowa zespołu testującego jest kluczowym elementem przygotowań firmy do startu w rajdach w 2014, wpływającym na stworzenie konkurencyjnego i niezawodnego samochodu rajdowego. Aktualnie model i20 WRC przechodzi serię intensywnych testów i prób w zróżnicowanych warunkach terenowych Europy. Hänninen jest jednym z najbardziej doświadczonych kierowców na europejskim rynku rajdowym. Ma na koncie sukcesy w Rajdowych Mistrzostwach Europy w latach 2011 i 2012, w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata Super 2000 oraz podium w serii Intercontinental Rally Challenge w 2010 r. Jego obecność w teamie testującym Hyundaia jest nieocenionym wkładem w przygotowania firmy do powrotu do WRC. - Jestem zaszczycony, że mogłem powitać Juho na pokładzie programu testowego Hyundai Motorsport, prowadzonego w sezonie 2013 i jestem pewien, że jego ogromne doświadczenie będzie bardzo pomocne w dalszym rozwoju naszego projektu. Współpraca z kierowcami testującymi dostarczy nam informacji bezcennych w kontekście wyzwań, które czekają nas w przyszłorocznym sezonie rajdowym. - powiedział Michel Nandan, szef zespołu rajdowego Hyundaia. Hyundai ogłosi niedługo także drugiego kierowcę testującego, aby ostatecznie, pod koniec bieżącego roku, zaprezentować kierowców, którzy zajmą fotel i20 WRC podczas rajdów w 2014 roku. - Cieszę się, że jestem częścią programu testowego WRC Hyundaia. To wspaniałe móc pracować tak blisko z producentem samochodu rajdowego i tym samym mieć wkład w to wielkie przedsięwzięcie. Pierwszy test i20 WRC był bardzo pozytywny. Jestem pod wrażeniem ogromu pracy, jaki zespół Hyundaia wkłada w przygotowania, szczególnie, że wszystko dzieje się bardzo szybko. Współpraca przebiega komfortowo i z niecierpliwością czekam na wspólne wyzwania drugiego półrocza 2013 r. - skomentował Juho Hänninen. Źródło: Hyundai Motor Poland
  10. Wskaźniki finansowe Audi AG w pierwszym kwartale tego roku nadal na wysokim poziomie -W pierwszym kwartale br., koncern Audi osiągnął obroty w wysokości 11 734 mln euro i wypracował zysk operacyjny 1 307 mln euro -Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansów mówi: „Mimo trudnych warunków gospodarczych i dużych nakładów na inwestycje, odnotowaliśmy 11,1 procent rentowności sprzedaży“ -Audi nadal notuje wzrost. Jesienią w salonach sprzedaży pojawi się nowe Audi A3 Limousine Pomimo niekorzystnej koniunktury gospodarczej w niektórych krajach europejskich, Audi, sprzedając blisko 369 500 pojazdów, doskonale zakończyło pierwszy kwartał roku 2013. Przy tym przychody ze sprzedaży – 11 734 mln euro w pierwszych trzech miesiącach, prawie osiągnęły rekordowy poziom sprzed roku. Dzięki zyskowi operacyjnemu w wysokości 1 307 mln euro, operacyjny wskaźnik rentowności sprzedaży wyniósł 11,1 procent. Ponownie przewyższył wskaźnik planowany, którego wielkość – jak zakładano – miała wynieść od ośmiu do dziesięciu procent. Oznacza to, że Audi również w czasach zawirowań w europejskiej gospodarce, kontynuuje strategię wzrostu i intensywnie inwestuje w przyszłość. Producent konsekwentnie dąży do realizacji planów rentowności sprzedaży. „Choć ramowe warunki gospodarcze są bardzo trudne, a dodatkowo nasze nakłady na inwestycje były rekordowo wysokie, zanotowaliśmy zysk operacyjny o wartości 11,1 procent“ – powiedział Axel Strotbek, członek zarządu Audi AG ds. finansowych i organizacyjnych, podczas prezentacji sprawozdania finansowego za pierwszy kwartał 2013. Na cały rok 2013, Audi zakłada zwiększone nakłady na nowe produkty i technologie. Równocześnie marka rozbudowuje zakłady produkcyjne na całym świecie, by w ten sposób stworzyć podstawy do dalszego rozwoju. Sprzedając od stycznia do marca 2013, 369 494 samochodów na całym świecie (2012: 346 105 aut), marka z czterema ringami pobiła o 6,8 procent swój własny rekord z roku poprzedniego. Przy tym sprzedaż Audi rośnie nieprzerwanie w trzech najważniejszych regionach – Europie, Azji i Ameryce Północnej. Obok nowego Audi A3, motorami sprzedaży są A1 Sportback, cała rodzina A4 oraz SUV-y Q3 i Q5. Przychody ze sprzedaży koncernu z Ingolstadt osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach tego roku 11 734 mln euro (2012: 12 389 mln). To poziom bardzo zbliżony do ubiegłorocznego. Mimo dużych nakładów na nowe produkty i technologie oraz dużych kosztów ponoszonych na rozbudowę międzynarodowej sieci produkcyjnej, Audi wypracowało zysk operacyjny w wysokości 1 307 mln euro (2012: 1 410 mln), tylko o 7,3 procent mniejszy niż rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 11,1 procent (2012: 11,4 procent) i znacznie przewyższył planowany wskaźnik, którego wielkość – jak zakładano – miała osiągnąć wartość od ośmiu do dziesięciu procent. Przychody ze sprzedaży osiągnęły w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku wysokość 1 432 mln euro (2012: 1 511 mln), czyli prawie taki sam poziom jak przed rokiem. Dzięki temu, producent może pochwalić się wskaźnikiem wzrostu przychodu ze sprzedaży w wysokości 12,2 procent (2012: 12,2 procent). W roku 2013, Audi chce jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, w stosunku do rekordowego roku 2012. Obok nowego Audi A3 i A3 Sportback, ma w tym pomóc model A3 Limousine, który przed kilkoma dniami zaprezentowano w Szanghaju. Zwiększona sprzedaż ma się bezpośrednio przełożyć na wzrost obrotów. Dzięki powiększonym nakładom na nowe produkty i dzięki rozbudowie sieci produkcyjnej na całym świecie, producent liczy, że w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie zysk operacyjny w górnych granicach zakładanego przedziału,tj. w wysokości od ośmiu do dziesięciu procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. SKODA Citigo - nr 1 w pierwszym kwartale 2013! SKODA Citigo została liderem pod względem sprzedaży w swojej klasie na polskim rynku w pierwszym kwartale 2013 roku. Po zakończonym sukcesem roku 2012, w którym po zaledwie 8 miesięcznej obecności na rynku model Citigo zajął 3. miejsce w rankingach sprzedaży, najmniejsza ŠKODA cieszy się wciąż rosnącą popularnością. W Polsce, w okresie od stycznia do marca 2013 roku, Citigo znalazł aż 1 021 nabywców, co uplasowało go na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży w swojej klasie. Tak doskonały wynik zapewnił modelowi 21,55 proc. udziału w segmencie aut mini na naszym rynku i 29 szt. przewagi nad kolejnym w zestawieniu autem. Swój sukces samochód zawdzięcza połączeniu modnej stylistyki z miejską funkcjonalnością. Najmniejsza ŠKODA dostępna jest w wersji 3- i 5-drzwiowej. Auto oferuje przy tym obszerne wnętrze i 251-litrowy bagażnik. Miejskie przeznaczenie modelu Citigo uwydatnia nie tylko jego nazwa, ale także montowane w nim silniki. Optymalne dobranie mocy i pojemności skokowej jednostek pozytywnie wpływają na eksploatację w mieście, czyniąc z niego oszczędne i ekologiczne auto. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Marka Volkswagen sprzedała w pierwszym kwartale 1,43 mln samochodów -Wzrost sprzedaży w okresie styczeń – marzec o 5,2 procent -Sprzedaż w marcu: 532.400 sztuk / -0,8 procent Poznań, 11 kwietnia 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała na świecie w pierwszych trzech miesiącach roku 1,43 mln pojazdów (styczeń – marzec 2012: 1,36 mln, +5,2 procent). W samym marcu odnotowany został niewielki spadek sprzedaży: nabywcom przekazano 532.400 samochodów (marzec 2012: 536.700, -0,8 procent). W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2013: 5.583 szt, +27,83 procent). W marcu także liczba rejestracji wzrosła w porównaniu z minionym rokiem do 2.348 szt. (marzec 2012: 2.233; +5,15%). „Marka Volkswagen Samochody Osobowe różnie rozwijała się na poszczególnych rynkach. Podczas gdy w Azji i Ameryce Północnej sprzedaż nadal rosła, w innych regionach, jak Europa Zachodnia i Ameryka Południowa można było zauważyć tendencję spadkową” – wyjaśnił we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. W Europie marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w pierwszym kwartale 396.300 aut (I-III 2012: 441.800; -10,3 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło 208.800 sztuk (I-III 2012: 232.600; -10,2 procent). Spadek obserwowany był także na niemieckim rynku, gdzie klienci odebrali 126.500 nowych samochodów (I-III 2012: 149.000; -15,1 procent). Wzrosła natomiast sprzedaż w Europie Środkowej i Wschodniej: sprzedanych zostało 61.000 pojazdów (I-III 2012: 60.200; + 1,4 procent). W Rosji marka odnotowała spadek sprzedaży do 35.300 sztuk (I-III 2012: 35.800; - 1,4 procent). W Polsce od stycznia do marca 2013 roku zarejestrowano 7.137 samochodów (I-III 2012: 5.583 szt.; +27,83 procent). Udział w rynku marki Volkswagen w naszym kraju w pierwszym kwartale wyniósł 9,47 procent (I-III 2012: 7,23%). Najwięcej w tym okresie zarejestrowano Golfów (1.803; +16,62 procent), na drugim miejscu znajduje się Passat (1.333; +24,58 procent), na trzecim Polo (1.218; + 15,89 procent). W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż w marcu wzrosła o 20,9 procent i wyniosła 653.500 samochodów (I-III 2012: 540.600). W Chinach (z Hongkongiem) sprzedano w tym okresie 598.100 aut (I-III 2012: 483.400; +23,7 procent). Natomiast w Indiach sprzedaż spadła do 16.600 sztuk (I-III 2012: 20.400; -18,5 procent). W regionie Ameryki Północnej nabywców znalazło o 7,3 procent więcej osobowych Volkswagenów, niż w ubiegłym roku, tzn. 145.700 sztuk (I-III 2012: 135.000); z tego 98.200 aut odebrali nowi właściciele z USA. W regionie Ameryki Południowej wielkość sprzedaży spadła o 7,3 procent do 176.600 pojazdów (I-III 2012: 190.500), z tego 131.200 (I-III 2012: 128.600; -5,3 procent) osobowych Volkswagenów sprzedanych zostało w Brazylii. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. więcej -> Nowa Kia Carens przyjedzie do Polski w pierwszym kwartale 2013 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Robert Kubica gromi na pierwszym odcinku Ronde Gomitolo di Lana Od czegoś trzeba zacząć, a jak zaczyna się w dobrym stylu to już w ogóle brawa!
  15. Audi zanotowało w pierwszym półroczu 2012 wynik operacyjny w wysokości 2,9 miliarda € - Cel na 2012 rok potwierdzony: sprzedaż ponad 1,4 mln samochodów - Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. finansów: „Do sukcesu naszej strategii modelowej znacząco przyczynił się wysoki popyt w pierwszym półroczu.“ - Nowe Audi A3 pod koniec sierpnia znajdzie się w salonach sprzedaży Przychody ze sprzedaży w wysokości 25 mld €, wynik operacyjny 2,9 mld € i wskaźnik rentowności operacyjnej 11,5 procent. Liczby te dowodzą, że koncern Audi odniósł w pierwszym półroczu kolejny sukces, mimo osłabionego wzrostu gospodarczego i regresu na rynku motoryzacyjnym w wielu krajach. Axel Strotbek, Członek Zarządu AUDI AG ds. finansów i organizacji, podkreśla: „Do sukcesu naszej strategii modelowej znacząco przyczynił się wysoki popyt w pierwszym półroczu.“ Sprzedając 733 237 (2011: 652 892) samochodów, przedsiębiorstwo oddało do rąk klientów 12,3 procent więcej pojazdów marki Audi niż w pierwszych sześciu miesiącach roku minionego. Szczególnym zainteresowaniem cieszyło się zwłaszcza nowe Audi Q3 oraz modele Q5, A6, A7 i A8. Dzięki zwiększeniu liczby sprzedanych samochodów, przychody ze sprzedaży wzrosły do 25 022 (21 526) mln €. Plus 16,2 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wynik operacyjny koncernu Audi wzrósł o 13,2 procent, do 2 876 (2 540) mln €. Tak dobry wynik został wypracowany mimo pogorszenia nastrojów gospodarczych, zwłaszcza w południowych krajach Unii Europejskiej. Wskaźnik rentowności operacyjnej 11,5 procent (11,8) utrzymuje się, podobnie jak w poprzednich kwartałach, na wysokim poziomie. Mając na uwadze dobrą koniunkturę w pierwszym półroczu, koncern Audi planuje dostarczyć klientom w roku 2012 roku łącznie ponad 1,4 mln samochodów. Nowe Audi A1 Sportback, Audi Q3 i nowe Audi A3, które trafi na rynek późnym latem, z pewnością pomogą w osiągnięciu tego celu i zapewnią Audi zwiększenie udziału w wielu rynkach. Publikując sprawozdanie finansowe z półrocznej działalności przedsiębiorstwa, Axel Strotbek, Członek Zarządu ds. finansów, wskazuje kolejny cel, jaki w tym roku postawił sobie koncern Audi: „O ile warunki ramowe w gospodarce nie ulegną dalszemu pogorszeniu, oczekujemy, że – nawet przy wyższych nakładach na nowe produkty, technologie i rozbudowę struktur produkcyjnych – osiągniemy wynik operacyjny na tym samym poziomie co w roku ubiegłym." Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. NISSAN PODAJE WYSOKOŚĆ ZYSKU OPERACYJNEGO W PIERWSZYM KWARTALE ROKU OBRACHUNKOWEGO 2012: 120,7 MILIARDA JENÓW. JOKOHAMA (26 lipca 2012 r.) - Nissan Motor Co., Ltd., poinformowała dziś, że zysk firmy z działalności operacyjnej za pierwszy kwartał roku obrachunkowego 2012 kończącego się 31 marca 2013 roku wyniósł 120,7 miliarda jenów (1,5 mld USD, 1,17 mld EUR). W porównaniu z pierwszym kwartałem 2011 roku zysk z działalności operacyjnej był niższy o 20% z powodu nienaturalnie wysokiego kursu jena, a także jednorazowo wyższych kosztów sprzedaży - zwłaszcza w Ameryce Północnej - wynikających z cyklu odnowy oferty produktów. Ogólne otoczenie cenowe także było mniej sprzyjające niż przed rokiem, kiedy to ceny pojazdów zostały zniekształcone przez deficyt podaży po trzęsieniu ziemi i tsunami w Japonii w marcu 2011 roku. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrachunkowego Nissan sprzedał 1 210 000 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 14,6% w porównaniu z analogicznym okresem 2011 roku. Globalny udział firmy w rynku zwiększył się o 0,4 punktu procentowego, do 5,9%. „Nissanowi należy się uznanie za wyniki osiągnięte w pierwszym kwartale mimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej" - powiedział Prezes i Dyrektor Naczelny firmy Nissan, Carlos Ghosn. „Nasze innowacyjne modele cieszą się niesłabnącą popularnością, a wkrótce wprowadzimy na rynek kolejne atrakcyjne pojazdy. Wygląda więc na to, że zgodnie z planem realizujemy nasze prognozy całoroczne". Przychody netto wzrosły o 2,6%, do 2,1364 biliona jenów (26,64 mld USD, 20,78 mld EUR), zysk z podstawowej działalności osiągnął 111,5 miliarda jenów (1,39 mld USD, 1,08 mld EUR), a zysk netto wyniósł 72,3 miliardów jenów (900 mln USD, 700 mln EUR). W okresie od kwietnia do czerwca Nissan kontynuował realizację średniookresowego biznes planu Power 88, zakładającego rozszerzanie portfolio produktów i wzmacnianie pozycji marki oraz obecności handlowej na całym świecie. Zgodnie w tym planem w minionym kwartale na rynek trafiły dwa nowe modele, czyli Nissan Altima w USA i Nissan NV350Caravan w Japonii. Tempo wprowadzania nowych produktów i ich liczba zwiększą się jeszcze bardziej w kolejnych kwartałach w ramach planowanej odnowy linii modeli marek Nissan, Infiniti i Venucia. Z kolei do wzmocnienia widoczności marki Nissan przyczyniła się globalna kampania multimedialna „WHAT IF_" [„A gdyby tak..."], prowadzona głównie w miejscach gromadzenia się podróżnych oraz cyfrowych punktach sprzedaży. Premiery kolejnych produktów i inicjatywy promujące markę powinny przyczynić się do zwiększenia sprzedaży w dalszej części roku obrachunkowego. Uwaga 1: Kwoty w USD i EUR podano wyłącznie dla wygody czytelnika, przyjmując kursy 1 USD=80,20 JPY i 1 EUR=102,80 JPY, tzn. kursy średnie od początku roku obrachunkowego. źródło: NISSAN
  17. Rekordowasprzedaż BMW Group w pierwszym półroczu. Kolejnywzrost sprzedaży w Polsce. Sprzedażsamochodów w pierwszych sześciu miesiącach roku wzrosła o 8,1% do900 539 sztuk. Robertson:Liczymy na rekord sprzedaży za cały rok 2012. Monachium/Warszawa.Firma BMW Group sprzedała więcej pojazdów w pierwszych sześciumiesiącach tego roku, niż w jakimkolwiek innym analogicznym okresiew całej swojej historii, dostarczając klientom łącznie 900 539samochodów. To o 8,1% więcej, niż w zeszłym roku (833 391sztuk). Firma osiągnęła także drugi najwyższy miesięczny wyniksprzedaży w historii, wydając klientom na całym świecie 172 516modeli marek BMW, MINI i Rolls-Royce w czerwcu tego roku (w zeszłymroku 165 868 sztuk / wzrost o 4%). IanRobertson, członek zarządu BMWAGodpowiedzialny za sprzedaż i marketing, powiedział: „Jesteśmybardzo zadowoleni z pozytywnych wyników sprzedaży w pierwszejpołowie roku. Firma BMW Group pobiła kolejny rekord sprzedaży wczerwcu i w pierwszych sześciu miesiącach roku, dlatego liczymy naustanowienie rekordu sprzedaży za cały rok 2012. W najbliższychmiesiącach w ofercie pojawią się nowe modele, za sprawą którychw drugiej połowie roku spodziewamy się kolejnego wzrostu sprzedaży.Jako największy producent samochodów premium na świecie musimydbać o utrzymanie odpowiedniego poziomu jakości na rynkach wEuropie, Azji i Ameryce Północnej i Południowej, a także dążyćdo wzrostu wydajności na wszystkich kontynentach i rynkach, zarównotych dużych, jak i małych.” Womawianym miesiącu firma BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży nawszystkich kontynentach. W Europie sprzedaż wzrosła o 1,5% do92 686 pojazdów (w ubiegłym roku 91 356 aut). Sprzedaż wokresie od początku roku do końca czerwca utrzymała się nazeszłorocznym poziomie. Łącznie w Europie wydano klientom 437 066samochodów (w ubiegłym roku 437 399 sztuk / -0,1%). Oczekujesię, że BMW serii 3 Touring, które stanowi dwie trzecie wolumenusprzedaży BMW serii 3 na rodzimym rynku w Niemczech, dodatkowo ożywisprzedaż na rynku w Europie w momencie premiery we wrześniu tegoroku. WAzji firma BMW Group sprzedała w pierwszych sześciu miesiącachtego roku 237 875 pojazdów, co oznacza wzrost o 25,7% wporównaniu do analogicznego okresu w roku 2011 (189 254sztuki). W omawianym miesiącu wydano klientom 38 352 samochody(w ubiegłym roku 34 836 sztuk / +10,1%). Na kilku azjatyckichrynkach zanotowano wysoki, dwucyfrowy wzrost sprzedaży w pierwszejpołowie tego roku, co dotyczy również mniejszych rynków, takichjak Indonezja (1 061 sztuk / +48,0%), a także tych większych,jak Japonia 27 698 sztuk / +27,4%) i Chiny. W czerwcu na terenieChin kontynentalnych sprzedano 23 930 samochodów, co oznaczawzrost o 13,1% w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku(21 158 sztuk). Ze względu na zmianę generacji modelowej,niektóre modele nie były oferowane w sprzedaży w omawianymmiesiącu. W okresie od początku roku do końca czerwca dostarczonoklientom z Chin kontynentalnych 158 956 modeli marek BMW i MINI,co oznacza wzrost o 30,7% (w ubiegłym roku 121 614 sztuk).Szacuje się, że w drugie połowie roku sprzedaż w Chinach wzrośnieza sprawą wprowadzenia do oferty w połowie lipca modelu BMW serii 3Long Wheelbase. WAmeryce odnotowano niewielki wzrost sprzedaży, oddając w ręceklientów w czerwcu tego roku 35 116 samochodów (w ubiegłymroku 34 414 sztuk / +2,0%). Z kolei w pierwszych sześciumiesiącach roku sprzedano 194 620 pojazdów, co oznacza wzrosto 8,8% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2011 (178 901sztuk). Wubiegłym miesiącu dostarczono klientom ze Stanów Zjednoczonych27 720 samochodów – to o 3,2% więcej, niż w czerwcuubiegłego roku (26 865 sztuk). W okresie od początku roku dokońca czerwca firma BMW Group zanotowała wzrost sprzedaży o 10,5%,wydając kluczyki do 158 563 aut (w pierwszych sześciumiesiącach ubiegłego roku sprzedano 143 521 sztuk). Oczekujesię, że w drugie połowie roku sprzedaż wzrośnie za sprawąpojawienia się w ofercie modeli BMW serii 3 xDrive oraz BMW X1, conastąpi we wrześniu 2012 roku. BMW:Marka BMW sprzedała w czerwcu 139 869 samochody (w ubiegłym roku134 444 / +4,0%). Sprzedaż w okresie od początku roku do końcaczerwca osiągnęła wartość 747 064 pojazdów (w ubiegłym roku689 884 sztuki), co oznacza wzrost o 8,3%. W pierwszych sześciumiesiącach roku największą popularnością cieszyło się BMWserii 5, które sprzedało się w liczbie blisko 90 000egzemplarzy – to o 51,0% więcej, niż w analogicznym okresie wroku 2011 (89 490 sztuk w porównaniu z 59 249 sztukami w2011 r.). Trzydrzwiowa wersja BMW serii 1 uzupełni gamę modelowąBMW we wrześniu. W pierwszym półroczu sprzedaż BMW serii 3Limuzyna wzrosła do 135 976 sztuk, co oznacza zwyżkę o 15,4%w porównaniu z ubiegłym rokiem (117 802 sztuki). Popyt na BMWX3 również utrzymywał się na wysokim poziomie – w pierwszychsześciu miesiącach roku wydano klientom 74 098 pojazdów,czyli o 38,4% więcej, niż w ubiegłym roku (53 520 sztuk). Womawianym okresie sprzedaż BMW serii 6 wzrosła aż o 222,0%, cooznacza, że oddano w ręce klientów 10 346 samochodów (w ubiegłymroku 3 213 sztuk).Odświeżone modele BMW serii 7 oraz BMW X1będą dostępne na wielu rynkach na świecie jeszcze w lipcu tegoroku i dodatkowo wpłyną na wzrost sprzedaży samochodów BMW. MINI:Sprzedaż samochodów marki MINI wzrosła w omawianym miesiącu o3,9% i wyniosła 32 337 egzemplarzy (w czerwcu 2011 było to 31 112egzemplarzy). Od początku roku do końca czerwca 2012 samochody MINItrafiły do 151 875 klientów (w analogicznym okresie ubiegłego rokusprzedano 141 915 egzemplarzy). Oznacza to wzrost o 7,0% w porównaniuz pierwszymi sześcioma miesiącami ubiegłego roku. Jedną zeskładowych tak dobrego wyniku była niesłabnąca popularnośćmodelu MINI Countryman, który w pierwszych sześciu miesiącach rokusprzedał się w liczbie 49 588 sztuk. Oznacza to wzrost o 23,4% wporównaniu do tego samego okresu w roku 2011, w którym sprzedano 40174 sztuki. W pierwszej połowie roku marka MINI zanotowała wzrostsprzedaży na rynkach azjatyckich, łącznie z Chinamikontynentalnymi, gdzie sprzedano 11 356 pojazdów (w ubiegłymroku 8 445 sztuk / +34,5%) oraz Japonią, gdzie wydano klientom8 332 auta (w ubiegłym roku 6 312 sztuk / +32%). Wpierwszych sześciu miesiącach roku marka MINI odnotowała w StanachZjednoczonych wzrost sprzedaży o 7,5% (32 059 samochodów wporównaniu z 29 816 pojazdami sprzedanymi w pierwszych sześciumiesiącach roku 2011). ROLLS-ROYCE:Firma Rolls-Royce kontynuuje pasmo sukcesów prognozowane na początkuroku 2012. W okresie od początku roku do końca czerwca producentluksusowych samochodów sprzedał 1 600 aut, co oznaczaniewielki wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem (1 592sztuki). Rolls-Royce liczy na kolejny rekordowy rok z uwagi nawprowadzenie we wrześniu do produkcji modelu Phantom serii II,którego sprzedaż na światowych rozpocznie się niedługo potem. Motocykle:W pierwszych sześciu miesiącach roku 2012 firma BMW Motorradsprzedała 59 189 pojazdów, co oznacza niewielki spadek wporównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku (60 580sztuk / -2,3%). W czerwcu dostarczono klientom 10 271 motocykli,czyli o 13,2% mniej, niż w zeszłym roku (11 831). Firma BMWMottorad oczekuje, iż w drugiej połowie roku sprzedaż wzrośnie iliczy na nowy rekord rocznej sprzedaży. Husqvarna kończy szóstymiesiąc 2012 roku z wynikiem sprzedaży 5 235 motocykli (3 530motocykli w analogicznym okresie roku 2011), co oznacza wzrost o48,3%. Czerwcowy wynik marki to 815 dostarczonych motocykli (450 wczerwcu 2011), co oznacza wzrost o 81,1%. SprzedażBMW Group w okresie do czerwca i w czerwcu 2012 [TABLE=width: 581] [TR] [TD=width: 153] [/TD] [TD=width: 89] W czerwcu 2012 [/TD] [TD=width: 89] W porównaniu z poprzednim rokiem [/TD] [TD=width: 89] Do czerwca 2012 włącznie [/TD] [TD=width: 90] W porównaniu z poprzednim rokiem [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] BMW Group Automobiles [/TD] [TD=width: 89] 172 516 [/TD] [TD=width: 89] +4,0% [/TD] [TD=width: 89] 900 539 [/TD] [TD=width: 90] +8,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] BMW [/TD] [TD=width: 89] 139 869 [/TD] [TD=width: 89] +4,0% [/TD] [TD=width: 89] 747 064 [/TD] [TD=width: 90] +8,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] MINI [/TD] [TD=width: 89] 32 337 [/TD] [TD=width: 89] +3,9% [/TD] [TD=width: 89] 151 875 [/TD] [TD=width: 90] +7,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] Rolls-Royce Motor Cars [/TD] [TD=width: 89] [/TD] [TD=width: 89] [/TD] [TD=width: 89] 1 600 [/TD] [TD=width: 90] +0,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] BMW Motorrad [/TD] [TD=width: 89] 10 271 [/TD] [TD=width: 89] -13,2% [/TD] [TD=width: 89] 59 189 [/TD] [TD=width: 90] -2,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 153] Husqvarna Motorcycles [/TD] [TD=width: 89] 815 [/TD] [TD=width: 89] +81,1% [/TD] [TD=width: 89] 5 235 [/TD] [TD=width: 90] +48,3% [/TD] [/TR] [/TABLE] Rekordowasprzedaż pojazdów BMW Groupw pierwszym półroczu 2012 w Polsce. BMWjest ponownie liderem w segmencie samochodów premium w Polsce. Wciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 roku firma na polskim rynkusprzedała 2 738 aut marki BMW, co oznacza wzrost o 34% wporównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wzrost sprzedażyaut BMW jest ponad dwukrotnie wyższy niż średni wzrost sprzedażyrynku premium. Najlepiej sprzedającymi się modelami pozostają BMWX3 oraz BMW serii 5. Doskonałe wyniki sprzedaży osiągnęłotakże MINI. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku w Polscesprzedano 443 auta MINI, co jest równoznaczne ze wzrostem sprzedażyo 68% w porównaniu z analogicznym okresem w 2011 roku. Jest tojednocześnie najwyższy wzrost sprzedaży spośród wszystkich marekpremium w Polsce. Świetnie sprzedaje się MINI Countryman znapędem All 4 oraz MINI Cooper. BMW Motorrad jest liderem segmentówmotocykli turystycznych, enduro i superbike powiększając przewagęnad konkurencją na polskim rynku w segmencie motocykli powyżej 750cc. Najlepiej sprzedającym się modelem jest już od lat BMWR1200GS. Źródło: BMW Group
  18. MarkaVolkswagenSamochody Użytkowe zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu2012 roku Wpierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku Volkswagen SamochodyUżytkowe odnotował kolejny wzrost sprzedaży. Wiodący europejskiproducent lekkich samochodów dostawczych przekazał do końcaczerwca klientom na całym świecie 270.000 pojazdów.W Polsce liczba ta wyniosła odpowiednio 2.953 samochody, co wporównaniu z odpowiednim okresem roku ubiegłego stanowi wzrost o13,75%. „SamochodyUżytkowe Volkswagen wzmacniają pozycję rynkową poprzez wzrostsprzedaży i zadowolenia klientów. Konsekwentnie budowana,profesjonalna sieć dealerska i odnowiona paleta modeli – to główneatuty marki w Polsce. Dopasowanie oferty do oczekiwań klientówbiznesowych – poprzez nacisk na opiekę posprzedażną – mazapewnić dalszy wzrost marki na rynku krajowym.” – powiedziałMaciej Krupa, Dyrektor Marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Narynku polskim nadal najlepiej sprzedaje się model Caddy, któregosprzedaż w I półroczu zwiększyła się o 15,35% do 1.315 sztuk.Liderem w swoim segmencie pozostaje niezmiennie grupa modeli T5 z1.000 sprzedanych samochodów – wzrost o 3,73%. Większą sprzedażodnotowały również modele Crafter (+16,8%) i Amarok (+93,9%)plasując się odpowiednio na trzecim i czwartym miejscu pod względemilości sprzedanych sztuk. Światowasprzedaż Amaroka,od stycznia do czerwca tego roku, wzrosła o 24,8 procent do 36.400pojazdów (styczeń – czerwiec 2011: 29.100). Sprzedaż Crafterazwiększyła się o 38,7 procent do 23.900 egzemplarzy (17.200).Pojazdów serii T5 sprzedano o 1,3 procent więcej, niż rokwcześniej, czyli 81.500 sztuk (80.500), natomiast sprzedaż Caddyobniżyła się o 2,5 procent do 78.100 samochodów (80.100). Łącznieklientów znalazło 270.000 sztuk samochodów co stanowi wzrost o3,7% (260.300). Źródło: VolkswagenGroup Polska
  19. Sprzedaż Audi w pierwszym półroczu 2012 wzrosła o 12,3 procent - Wzrost sprzedaży dzięki Audi A6 oraz modelom SUV: Audi Q3 i Q5 - Szef Audi Rupert Stadler: „Nasz cel to 1,4 mln aut, które planujemy sprzedać w bieżącym roku“ - Nowe Audi A3 i zmodernizowany model Audi Q5 pojawią się na rynku w drugim półroczu - Pierwsze miejsce dla Audi w Polsce w czerwcu wśród producentów z segmentu premium Nowy rekord Audi: W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku, Audi AG sprzedało na całym świecie ponad 733 000 aut, 12,3 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2011. Tylko w czerwcu, ok. 133 050 klientów zdecydowało się na zakup samochodu marki Audi. To o 13,1 procent więcej, w porównaniu z czerwcem 2011 r. Wzrost sprzedaży o 14,6 procent w minionym miesiącu, wskazuje na utrzymujący się w Niemczech pozytywny trend. Wyraźnie, bo o dwucyfrową wartość (+20,4%), wzrosła sprzedaż Audi na rynku chińskim. W Stanach Zjednoczonych, Audi AG zamknęło pierwsze półrocze najlepszym miesiącem od początku swojej obecności na tamtejszym rynku, notując w czerwcu wzrost sprzedaży o 26,0 procent. „Mimo odczuwalnych negatywnych tendencji na rynkach południowoeuropejskich, na których nasza marka zresztą ma lepsze wyniki niż konkurencja, sprzedaż Audi pnie się w górę we wszystkich regionach świata. Oznacza to, że konsekwentnie kontynuujemy kurs na osiągnięcie do końca bieżącego roku sprzedaży rzędu 1,4 mln aut “, powiedział Rupert Stadler, Prezes Zarządu Audi AG. Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży dodał: „Również w drugim półroczu, w którym sprzedaż jest jak pokazuje doświadczenie niższa, chcemy kontynuować kurs zwyżkowy. Przyczynią się do tego nowe modele: Audi Q5 i ważne zwłaszcza dla rynku europejskiego nowe Audi A3.“ W ciągu pierwszych sześciu miesięcy, sprzedaż Audi w Europie wzrosła o 2,8 procent i wyniosła 393 350 sprzedanych pojazdów. Dzięki temu, marka powiększyła swoją przewagę i w Europie nadal jest wiodącym producentem samochodów segmentu Premium. Także długoterminowe porównanie z wynikami całego rynku motoryzacyjnego w Europie wypada korzystnie dla Audi. Podczas gdy na rynkach zachodnioeuropejskich sprzedaż marek osobowych spadła do poziomu z roku 1994, sprzedaż samochodów z czterema pierścieniami wzrosła od tego czasu ponad dwukrotnie. Dzięki temu, udział Audi w rynku zachodnioeuropejskim osiągnął w pierwszym półroczu 2012 rekordową wielkość ok. 5,7 procent. Do wzrostu w minionych miesiącach przyczyniło się przede wszystkim Audi Q3 oraz nowe Audi A6. Sprzedaż wersji Avant, szczególnie popularnej w Europie, przewyższyła o 63 procent sprzedaż poprzedniego modelu, zanotowaną w pierwszym półroczu 2011. Najlepsze wyniki w Europie Zachodniej, Audi zanotowało na rynku niemieckim. Sprzedaż wzrosła tu o 7,3 procent, do poziomu 134 173 egzemplarzy. Głównym czynnikiem wzrostu była sprzedaż Audi A1 Sportback i oferta producenta skierowana pod adresem klientów flotowych. W Wielkiej Brytanii, swoim drugim co do wielkości europejskim rynku zbytu, marka Audi również zanotowała wyraźny wzrost – rzędu 4,5 procent. Ponadto duży wzrost popytu na samochody koncernu z Ingolstadt zanotowano na przykład w Holandii, gdzie do rąk klientów oddano 13 026 aut (+30,4%), w Austrii (+11,8%, 10 828 sprzedanych egzemplarzy) i w Szwajcarii (+6,5%, 9 125 sprzedanych aut). We Francji wskaźniki sprzedaży osiągnęły poziom z porównywalnego okresu w roku ubiegłym (+0,4%), dzięki czemu Audi umocniło swą czołową pozycję w segmencie aut luksusowych. Także we Włoszech i w Hiszpanii statystyki nowo zarejestrowanych pojazdów świadczą o stabilniejszej sprzedaży samochodów marki Audi. Mimo to, sprzedaż na tych rynkach spadła odpowiednio – o 18,7 i 9,9 procent. Natomiast sprzedaż w całym regionie Europy Wschodniej, w minionych miesiącach stała się dla Audi istotnym motorem wzrostu. Przede wszystkim w Rosji, gdzie odnotowano wzrost o 40,9 procent, co dało 16 563 sprzedanych aut. Doskonałe wyniki notuje Audi także w Polsce. Sprzedaż w stosunku do maja wzrosła o 8,13%, a porównując pierwsze półrocze roku 2011 i 2012, przyrost sprzedaży marki z czterema pierścieniami wyniósł aż 31,71%. Audi z wynikiem 479 zarejestrowanych w czerwcu przez klientów samochodów zajęło pierwsze miejsce wśród pojazdów segmentu premium. W USA, Audi of America zanotowało we wszystkich sześciu miesiącach najlepsze dotąd wyniki sprzedaży. Łączna sprzedaż wzrosła o 16,5 procent i wyniosła 65 158 egzemplarzy, przy czym największym powodzeniem cieszyło się tu obok Audi A6, również Audi Q5 i szczególnie popularne wśród amerykańskich klientów Audi A7 Sportback. W pierwszej połowie 2012 roku, w USA sprzedano 4 249 egzemplarzy tego luksusowego Coupé, a sprzedaż Audi Q5 dla którego USA są drugim co do wielkości rynkiem zbytu, ponownie wzrosła – o 21,6 procent i wyniosła 13 544 egzemplarzy. Ponadto wzrost sprzedaży wszystkich modeli utrzymujący się w Kanadzie (+14,0%, 10 054 sprzedanych aut) i w Meksyku (+6,0%, 3 862 sprzedanych aut) wzmocnił w pierwszym półroczu wysoką dynamikę Audi w Ameryce Północnej. W Chinach, gdzie zanotowano zwiększenie sprzedaży o 37,8% (193 871 sprzedanych aut), najlepiej sprzedawały się modele produkowane w tamtejszych zakładach Audi. Sprzedaż wydłużonej wersji modelu A4 wzrosła w stosunku do porównywalnego okresu w 2011 r. o 42,9 procent, a sprzedaż modelu Q5 – nawet o 86,7 procent. Mimo zmiany modelowej, jaka miała miejsce w kwietniu, sprzedaż Audi A6 L wyraźnie wzrosła, o dwucyfrową wartość i z 63 160 samochodami oddanymi do rąk klientów, Audi potwierdziło swą pozycję bezkonkurencyjnego lidera. Także dzięki pozytywnym trendom na innych lokalnych rynkach, Daleki Wschód był dla Audi, w pierwszym półroczu 2012, ponownie najszybciej rosnącym rynkiem zbytu. Wzrost zanotowano: w Japonii (+18,6%, 11 961 sprzedanych aut), w Korei Południowej (+50,2%, 7 196 sprzedanych aut) oraz w Indiach. Na rynku indyjskim porównanie z wynikami zanotowanymi w pierwszej połowie 2011 r. pokazuje wzrost sprzedaży o 42,8 procent. Sprzedano tu 4 000 luksusowych modeli – przede wszystkim dzięki nowemu Audi A6 i nowej generacji modelu A4. Ponadto do wzrostu sprzedaży o 76,0 procent przyczyniło się w czerwcu Audi Q3, wprowadzone w tym właśnie miesiącu na indyjski rynek. Najnowszy SUV ze znakiem czterech pierścieni, w ciągu minionych tygodni pojawił się na innych ważnych wschodzących rynkach, np. w Japonii, Brazylii i w RPA. Premiera Audi Q3 w Chinach odbędzie się w lipcu. Rupert Stadler: „Popyt na auta SUV na całym świecie nie zmniejsza się. Ich udział w światowym rynku aut luksusowych będzie nadal wzrastał w przyszłych latach. To dobra prognoza dla naszej serii Q, którą uzupełnimy w przyszłości o nowe modele.“ [TABLE=width: 537] [TR] [TD]Sprzedaż Audi AG [/TD] [TD=colspan: 3]w czerwcu [/TD] [TD=colspan: 3]łącznie [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]2011 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2011 r. [/TD] [TD]2012 [/TD] [TD]2011 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2011 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]133 050 [/TD] [TD]117 608 [/TD] [TD]+13,1% [/TD] [TD]733 250 [/TD] [TD]652 892 [/TD] [TD]+12,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]72 400 [/TD] [TD]67 311 [/TD] [TD]+7,6% [/TD] [TD]393 350 [/TD] [TD]382 783 [/TD] [TD]+2,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Niemcy [/TD] [TD]26 589 [/TD] [TD]23 203 [/TD] [TD]+14,6% [/TD] [TD]134 173 [/TD] [TD]125 091 [/TD] [TD]+7,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Wielka Brytania [/TD] [TD]11 071 [/TD] [TD]10 567 [/TD] [TD]+4,8% [/TD] [TD]66 188 [/TD] [TD]63 360 [/TD] [TD]+4,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Francja [/TD] [TD]5 404 [/TD] [TD]6 011 [/TD] [TD]-10,1% [/TD] [TD]33 079 [/TD] [TD]32 948 [/TD] [TD]+0,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Włochy [/TD] [TD]5 003 [/TD] [TD]6 106 [/TD] [TD]-18,1% [/TD] [TD]27 521 [/TD] [TD]33 849 [/TD] [TD]-18,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Hiszpania [/TD] [TD]3 904 [/TD] [TD]3 903 [/TD] [TD]+0,0% [/TD] [TD]21 765 [/TD] [TD]24 144 [/TD] [TD]-9,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Rosja [/TD] [TD]3 052 [/TD] [TD]2 221 [/TD] [TD]+37,4% [/TD] [TD]16 563 [/TD] [TD]11 757 [/TD] [TD]+40,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]479 [/TD] [TD]440 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [TD]2484 [/TD] [TD]1886 [/TD] [TD]+31,71%. [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]12 664 [/TD] [TD]10 051 [/TD] [TD]+26,0% [/TD] [TD]65 158 [/TD] [TD]55 909 [/TD] [TD]+16,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]808 [/TD] [TD]713 [/TD] [TD]+13,3% [/TD] [TD]3 862 [/TD] [TD]3 643 [/TD] [TD]+6,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Daleki Wschód [/TD] [TD]40 050 [/TD] [TD]33 031 [/TD] [TD]+21,3% [/TD] [TD]229 050 [/TD] [TD]171 124 [/TD] [TD]+33,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]33 309 [/TD] [TD]27 658 [/TD] [TD]+20,4% [/TD] [TD]193 871 [/TD] [TD]140 699 [/TD] [TD]+37,8% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Indie [/TD] [TD]718 [/TD] [TD]408 [/TD] [TD]+76,0% [/TD] [TD]4 000 [/TD] [TD]2 802 [/TD] [TD]+42,8% [/TD] [/TR] [/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  20. Wzrostsprzedaży Volkswagena w pierwszym półroczu 2012 r. Volkswagenzanotowałdobre wyniki sprzedaży w pierwszej połowie roku zarówno w Polscejak i na świecie. W naszym kraju zarejestrowanych zostało odstycznia do czerwca 11.438 pojazdów (I-VI 2011: 7.976; +43%). Wczerwcu zarejestrowano 2.188 nowych, osobowych Volkswagenów (VI2011: 1.580; +38%), co pozwoliło marce zająć drugie miejsce podwzględem ilości zarejestrowanych samochodów w Polsce w pierwszympółroczu. Liderem pozostaje Skoda – marka, która równieżwchodzi w skład spółki Volkswagen Group Polska. „MarkaVolkswagen w Polsce bardzo dobrze rozpoczęła rok. Dzięki bardzoszerokiej palecie samochodów, innowacyjnym technologiom iprzemyślanej ofercie systematycznie zwiększamy sprzedaż. Wostatnich miesiącach wprowadziliśmy na rynek specjalną linięTiguana z napędem na przednią oś – CityLine, doskonały miejskisamochód, którym jest up! oraz specjalne wersje Optimum dlanajbardziej popularnych modeli.” – skomentował Karol Obiegły,Dyrektor Marki Volkswagen w Polsce. Naświatowym rynku marka Volkswagenzwiększyła swoją sprzedaż od stycznia do maja o 9,4 procent idostarczyła klientom 2,29 mln aut (styczeń – maj 2011: 2,09 mln).W maju nabywców znalazło 476.900 osobowych Volkswagenów (maj 2011:436.500; + 9,3 procent). „Volkswagenbardzo dobrze rozwinąłsię na światowych rynkach. Jednak sytuacja na rynkach EuropyZachodniej nadal pozostaje napięta” – wyjaśnił ChristianKlingler, Członek Zarządu ds. Marketingu koncernu Volkswagen iMarki Volkswagen Samochody Osobowe. Wzrostsprzedaży osobowych Volkswagenów zaobserwowany został przedewszystkim poza Europą. Na koniec maja marka odnotowała w regionieAzji i Pacyfiku wzrost o 14,8 procent do 909.100 sprzedanychsamochodów (792.100). Z tego 819.300 samochodów (714.200; +14,7procent) przypadło na Chiny (z Hongkongiem). Zadowalająco rozwinęłasię sprzedaż także na kontynencie amerykańskim. W AmerycePółnocnej wzrosła od stycznia do maja o 24,4 procent do 242.100sztuk (194.600), z czego 170.600 (125.700; +35,7 procent)Volkswagenów trafiło do nabywców w USA. W regionie AmerykiPołudniowej marka przekazała klientom 312.200 (311.600; +0,2procent) samochodów. WEuropie, gdzie utrzymuje się trudna sytuacja, od stycznia do majaVolkswagen sprzedał 742.900 (722.700; + 2,8 procent) aut. W EuropieZachodniej (bez Niemiec) sprzedaż spadła na koniec maja o 5,8procent do 378.600 (402.000) pojazdów. Natomiast znaczny wzrostpopytu – aż o 50,8 procent, do 108.400 (71.900) sztuk – markaodnotowała w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Na niezmiennymwysokim poziomie utrzymuje się sprzedaż w Rosji. Klientomprzekazanych zostało tam 65.300 samochodów (34.400; + 90,1procent). Volkswagen Samochody Użytkowe Sprzedażna świecie od stycznia do maja o zwiększyła się o 3,5 procent do220.500 sztuk (I-V 2011: 213.000). Największy wzrost odnotowałrynek Europy Środkowej i Wschodniej, gdzie nabywców znalazło17.400 użytkowych Volkswagenów (13.100; + 32,7 procent). Naniemieckim rynku Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 50.800pojazdów (48.200; + 5,3 procent). Źródło: Kulczyk Tradex
  21. Maz 205 z orginalnie zamontowanym silnikiem w pierwszym członie autobusu http://infobus.pl/text.php?from=main&id=29506
  22. http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=1333
  23. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=8zunhHYFHKw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=8zunhHYFHKw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Odpalił za pierwszym razem... robi wrażenie
  24. -=nikon=-

    Wygrana ROBERTA!!!!!

    I w końcu doczekaliśmy sie naszego rodaka na pierwszym stopniu podium w GP:)
  25. Chciałby zaprezentować swój Virtual Tuning, Moim pierwszym projektem był Nissan 350z. Baza: Tuning: Proszę o komentarze!
×