Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'pierwszy' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 273 wyników

  1. Cześć, planuję zakup swojego pierwszego samochodu i chciałbym zasięgnąć informacji u osób, które ogarniają temat. Chciałbym autko do 6000zł, według mnie dobrze byłoby w LPG, z racji tego, że będę jeździł na studia i z powrotem oraz na chwilę obecną na weekendy do dziewczyny, więc dystans w obie strony to też około 250 km. Gaz to w takim razie dobra opcja, zgadza się? Kompletnie nie mam pojęcia o samochodach, nie mam też w pobliżu żadnego znajomego, który mógłby mi doradzić przy zakupie, dlatego pytam tutaj. Będę bardzo wdzięczny za jakąkolwiek poradę, lub propozycję. Z tego, co ja "wybrałem", mogę wymienić: Fiat Punto 1.2, 2006 Fiat Panda 1.1, 2005 Kia Picanto 1.0, 2004 Nissan Micra 1.2, 2005 Audi A3 1.6, 1996 Nie jestem pewien czy mogę (może ktoś wie?) wrzucić linki do ogłoszeń, gdzie znalazłem samochody, jeśli to pomoże przy doradzeniu to też mógłbym je dorzucić. Co myślicie? Będę wdzięczny za każdą pomoc!
  2. Witam. Sprawa wygląda następująco, jakiś rok temu zdałem prawo jazdy, pobujałem się samochodem rodziców, no i nadszedł czas aby się usamodzielnić, mam odłożone trochę groszy i zastanawiam się nad pierwszym samochodem. Mianowicie zależy mi na tym żeby auto było tanie.. tanie jako że tanie no i tanie w eksploatacji, pojeździło co najmniej rok, dwa.. no i żeby był to diesel. Na razie myślałem nad kilkoma opcjami.. klasycznie golf 3, ew. jakiś opel (może astra?) no i oczywiście BMW E36 1.8 TDS .. tylko co do tego ostatniego mam wątpliwości.. ceny wahają się nawet od 1500 zł do 2-3 tyś (znalazłem ofertę za 2 tyś blisko mojej miejscowości) i nie wiem czy taki samochód za taką cenę się po prostu nie rozleci po paru miesiącach - kiedyś czytałem że BMW to tylko w benzynie i nie taniej jak 7 tyś.. No ale różnie bywa To może tak w skrócie: - pierwszy samochód - tani (2-3 tyś) - ekonomiczny (dajmy na to średnio 7/100 jest ok) - najlepiej diesel Gorąco pozdrawiam i z góry wielkie dzięki za wszelkie propozycje, uwagi, dobre rady
  3. Witam Potrzebuję pomocy Niedługo zdaję prawko, więc ojciec już powoli chciałby mi kupić coś, żebym w razie czego zepsuł swój samochód, a nie jego Jako, że to nie moja kieszeń, nie mam zbyt dużych funduszy (wspominał coś o 5-10k, ale samochod, jaki bym chciał, raczej się w tym nie wyrobi). Bardzo lubię samochody terenowe, z pazurem, najlepiej z grillem, orurowaniem itd. Zależy mi też na bezawaryjności i nieprzesadnym spalaniu (najlepiej w silniku diesla), bo utrzymywać będę go musiał już Ja. Oczywiście mówimy o terenówce, więc spalanie około 8-10l/100 byłoby już super Chodziło mi o coś pięciodrzwiowego, niekoniecznie w teren, więcej będę jeździł w trasie/mieście, głównie chodzi mi o terenowy wygląd Bardzo miłym plusem byłoby dość nowocześnie wyglądające wnętrze, ale wiem, że jest to słabo możliwe :c. Przyglądałem się ostatnio Mitsubishi Pajero III, ale nie wiem jak wygląda tam bezawaryjność...
  4. Szukam czegoś taniego na pierwsze autko. Ma jeździć i nie wymagać wpompowania równowartości po roku użytkowania. Czego szukać poza CC i Tico? Od razu mówię że tico bym nie chciał, ojciec miał takie dwa i gniły niemiłosiernie. Teraz mamy Seicento i rdzawki ani śladu, co skłania mnie ku CC - jakiś tam ocynk też ponoć miały i jak patrzę po parkingach to o wiele rzadziej idzie spotkać zgniłe CC niż Tico. Znajomi polecają mi jeszcze opcję wzięcia poloneza za 800zł i za dwa lata zezłomowania go za 500-600zł. Jak by nie patrzeć dwa latka do OC wpadną, po zezłomowaniu strata niewielka, tylko jakoś obawiam się czymś takim jeździć, czy to mi się nie rozleci na drodze w najmniej odpowiednim momencie. OC też ponoć drogo wychodzi, a muszę się z tym liczyć bo jestem zupełnym świeżakiem, jedynie prawko od 3.5 roku i trochę nalatane na dostawczakach, ale jak znam życie nikogo to nie będzie obchodzić. Słyszałem jeszcze o takiej metodzie, żeby kupić auto z opłaconym OC na rok naprzód i tylko dopłacić różnicę. Każda rada będzie dla mnie cenna
  5. Witam, niebawem (za ok. 2 miesiące) będę przymierzał się do zakupu pierwszego samochodu. Wybrałem już sobie BMW E36 (więc proszę mi nie proponować nic innego) - jestem wielkim fanem tej marki, proszę nie pisać "Bolid Młodego Wieśniaka" albo "bez doświadczenia + zima + tył naped to wyladujesz na pierwszym drzewie" czy też "bedziesz mial wydatki" itp itd. Po prostu ten samochód mi się podoba i tyle. W związku z tym mam kilka pytań: -Na co zwracać uwagę przy oględzinach? -Jakie są najczęstsze usterki E36? -Jaki silnik warto? (rozważam 1.6 / 1.8is / 2.0 oczywiście z gazem wszystkie) -Co najczęściej sprzedawcy próbują maskować w tych modelach? Generalnie w grę wchodzi TYLKO I WYŁĄCZNIE WERSJA COUPE! Żaden compact i żaden sedan. Jeżdżę sam, lubię mniejsze samochody, ale compact jest brzydki. Mam 5,5 tys. złotych do wydania, najlepiej jak najmniej bo na pewno będę musiał dokupić jakieś radio, pozszywać fotele, kupić różne środki kosmetyczne itp itd
  6. Witam, w styczniu zaczynam swój kurs prawa jazdy i po 18 czyli na początku kwietnia czeka mnie egzamin. Jestem dobrej myśli i liczę ,że zdam W związku z tą sytuacją przybyłem tu na forum by zapytać co ciekawego można dostać na pierwsze auto do 5000zł. Od razu powiem ,że jestem przeciwnikiem jakichkolwiek francuskich aut, po prostu są dla mnie brzydkie a pierwsze auto pamięta się na zawsze więc chcę mieć z nim miłe wspomnienia również nie lubię kombiaków bo jakoś zbyt rodzinne jak dla mnie. Jestem za to zwolennikiem wręcz wielkim, aut w coupe i dobrze by było takowe dostać, ale sedanem też nie pogardzę Generalnie typuje: -Audi A4 B5 1.9 TDI 90km -Audi 80 1.9 TDI 90km -Opel Astra G coupe 1.6 + gaz -Volvo S40 1.8 115km + gaz Auto ma być do dojazdów do szkoły, na siłownie i czasem wypad za miasto, nocne jazdy bez celu itp itd. Fura powinna ładnie wyglądać (wiem,że za 5k to z tym ciężko) i być oszczędna zarówno w ubezpieczeniach jak i w jeździe. Liczę na wasze propozycje aa i hondy odpadają
  7. Witam wszystkich serdecznie, z góry przepraszam, że pierwszy post i od razu w poszukiwaniu pomocy, ale tematy motoryzacyjne są mi obce i postanowiłem poradzić się na branżowym forum, zamiast wysłuchiwać znajomych, którzy pozjadali wszystkie rozumy. Szukam swojego pierwszego lepszego auta do około 30 tys. złotych, wstępnie przeglądałem oferty astry IV, vectry C, mniejszych fiatów, golfów, volvo s40, lexusa is200, kia cee'd itp. Rzecz w tym, że nie znam się kompletnie na silnikach, więc ciężko mi było coś wyselekcjonować, bo nie wiedziałem które sztuki są coś warte, a które omijać szerokim łukiem. Nie mam kompletnie wyrobionego zdania na temat konkretnych marek i modeli, ponieważ przez całe swoje motoryzacyjne życie jeżdziłem asterką z 97 z potężnym zagazowanym silnikiem 1.6. Tutaj jestem mocno otwarty na sugestie i porady. Jedno jest pewne, mam manierę, że wolałbym uboższe, lecz nowsze i pewniejsze, jak wypasionego merca z niepewną historią. Wiadomo, nie ma tu zasady, ale takie moje pięć groszy. Mile widziane bajery na wyposażeniu, bo surowe wnętrza z jednoliniowym wyświetlaczem RDS do mnie nie przemawiają.. Jestem z Wrocławia, więc okolice stolicy Dolnego Śląska, Zielonej Góry, Leszna, Poznania i pochodnych wchodzą w grę. Stosunek trasy do miasta określiłbym jako 20:80, z przewagą na niewielkie miejskie dystanse. Jak jeżdżę, to około 120km w trasie w jedną ze stron na weekend, reszta to miejskie podróże w okolicach centrum. Z racji tego, że auto chcę wciągnąć w leasing przeglądałem też poflotowe oferty, a tam niestety/stety wysyp diesli rzędu 1.7 cdti w przypadku astry IV, która wygląda całkiem obiecująco. Trafiłem też na kilka ofert z silnikiem benzynowym 1.4. Obawiam się, że do mojej kultury jazdy i niespecjalnie wygórowanych dystansów diesel może być nieodpowiedni - jest to jakaś zasada? Nie mam parcia na wygórowane osiągi, bardziej ceniłbym sobie kulturę pracy i bezawaryjność, ponieważ we własnym zakresie jako kompletny laik zbyt wiele nie poradzę. Widełki do 30, 32 tys. choć nie mam parcia na akurat taką kwotę - jeżeli do 25 kupię coś co mi się spodoba, to wcale się nie obrażę. Dzięki z góry wszystkich za pomoc i swoje pięć groszy!
  8. Witam Zaczne od tego ze na samochodach sie nie znam, ale chce kupic swoje pierwsze auto. Nie znam sie wiec zrobilem liste samochodow ktore mi sie podobaja, moze byc diesel, moze byc benzyna, moze byc lpg. Budzet jest powiedzmy do 15 tys. zl, ale podam kilka modeli drozszych do rozwazenia czy warto doplacic. Miesiecznie raczej nie zrobie wiecej jak 500KM. Najtaniej wyszlaby zapewne Toyota Avensis, ktora z tego co wiem, zlym samochodem nie jest. Takie zestawienie TOP3 : Toyota Avensis (I 1997-2002) Sedan & Hatchback Mazda 3 (I 2003-2009) Sedan Audi A4 (B6 2000-2004) Sedan & Kombi Te juz mniej mnie interesuja niz w/w ale tez sie mi podobaja Volvo S60 (I 2000-2009) Sedan Toyota Corolla (E12 2001-2007) Sedan & Hatchback Honda Accord (VII 2002-2008) Sedan W sumie Ople nie sa brzydkie, tylko te deski rozdzielcze maja takie toporne Opel Vectra (C 2002-) Sedan Opel Signium (I 2003-2008) Hatchback Opel Corsa (D 2006-) Hatchback Opel Astra (III 2004-) Hatchback A to sa te modele ponad budzet, jakbys ktos mogl powiedziec cos o nich, czy warto doplacac? Kia Ceed (I 2006-2012) Hatchback Seat Leon (II 2005-) Hatchback Hyundai Sonata (IV 2005-) Sedan Hyundai i30 (I 2007-2012) Hatchback Suzuki Swift (Mk6 2004-) Hatchback Natomiast nizej jest lista samochodow ktore mi sie podobaja ale znajomy mi odradzil, dodam ze starsze wersje Golfa V za bardzo mi sie nie podobaja, a z tego co sie dowiedzialem to te nowsze wlasnie sa bardziej awaryjne Volkswagen Golf (V 2003-2008) Hatchback Volkswagen Polo (IV 2001-2005) Hatchback Volkswagen Polo (IV FL 2005-2009) Hatchback BMW 320 (E46 1998-2004) Sedan Citroen C5 (II 2004-2008) Sedan Fiat Bravo (II 2007-) Hatchbak Ford Mondeo (Mk3 2000-20006) Sedan Peugeout 407 (I 2004-2010) Sedan Mercedes C180 (W203 2000-2007) Sedan Mercedes C200 (W203 2000-2007) Sedan Mercedes C220 (W203 2000-2007) Sedan Mercedes C240 (W203 2000-2007) Sedan Mercedes E220 (W211 2002-2009) Sedan Wiem, sporo tego, no ale dzieki waszym radom i wskazowkom moze uda sie droga selekcji cos wybrac. W sumie TOP3 mnie najbardziej interesuje, ale to tylko wyglad, wiec czekam na odpowiedzi
  9. Cześć wszystkim Forumowiczom! Jestem na etapie wyboru samochodu do 5 tysięcy, które mało pali, jest dobre dla początkującego kierowcy i ekonomiczny. Przejrzałam strony internetowe i wybrałam na razie 7 aut nad którymi się zastanawiam. Auta: Citroen Saxo 1.1 lub 1.4 (75 KM) Opel Corsa B 1.4 lub 1.6 Fiat Punto II 1.2 (60KM) 8V Volkswagen Polo III 1.0 lub 1.4 (60-75km) Seat Ibiza II 1.4 8V (60KM) Renault Clio II 1.4 (75 KM) Peugeot 206 1.4 (75 KM) Który polecacie, który jest najmniej awaryjny, który odpowiedni na pierwsze auto, do miasta, nie duży i zgrabny, by można było znaleźć miejsce do parkowania
  10. Witam mam pytanie dotyczące wyboru samochodu. Za półroku będe planował zakup pierszej maszyny lecz mam duży mętlik w głowie,ponieważ nie jestem jeszcze zbyt obeznany w tym temacie. Miałem na oku samochód do 3000 zł , więc zabardzo zaszaleć nie można ale moją uwagę przyciągły takie samochody: -Seat Ibiza II -Honda Civic V -VW Golf 3 -Citroen Ksara I Wszystkie propozycie z silnikami 1.4,jedynie z wyjątkiem golfa 1.6 . Najchętniej bym brał Honde ,lecz problem w tym,że wiele małolatów teraz to auto zakupuje,a chyba większość wolałaby być unikatowa (chociaż w lekkim stopniu) dlatego większą uwage zwróciłem na Ibize. Dodam też, iż uczęszczam do Technikum Samochodowego więc dropne poprawki będe robić na własną ręke i nie trzeba brać pod uwage kosztów za mechanika.
  11. Geneva International Motor Show w tym roku upłynie w iście hiszpańskim stylu. To tutaj co roku producenci samochodów pokazują na co ich stać, odsłaniając nowe modele lub innowacyjne pomysły rodem z przyszłości. SEAT połączył te dwie rzeczy, prezentując w 2015 roku swojego pierwszego SUV-a! [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: right editable, align: left] Jak połączyć funkcjonalność z emocjami? Hiszpańska marka przygotowała ekscytującą odpowiedź na to pytanie i wychodzi naprzeciw osobom, które szukają dynamiczności w rodzinnych samochodach. To nowe światło na przyszłość marki: pierwszy SUV SEAT-a! [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Auto o sylwetce coupé będzie głównym bohaterem targów motoryzacyjnych w Genewie i zostanie przedstawione jako 20V20. Już na pierwszy rzut oka samochód ten wyróżnia się dynamiczną sylwetką sportowego coupé z wyrafinowaniem SUV-a i wszechstronnością, jakie niesie pojemne kombi. To ucieleśnienie DNA hiszpańskiej marki. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options, colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: left editable, align: left] [/TD] [TD=class: right editable, align: left] Jak połączyć funkcjonalność z emocjami? Hiszpańska marka przygotowała ekscytującą odpowiedź na to pytanie i wychodzi naprzeciw osobom, które szukają dynamiczności w rodzinnych samochodach. To nowe światło na przyszłość marki: pierwszy SUV SEAT-a! [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Auto o sylwetce coupé będzie głównym bohaterem targów motoryzacyjnych w Genewie i zostanie przedstawione jako 20V20. Już na pierwszy rzut oka samochód ten wyróżnia się dynamiczną sylwetką sportowego coupé z wyrafinowaniem SUV-a i wszechstronnością, jakie niesie pojemne kombi. To ucieleśnienie DNA hiszpańskiej marki. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]„20V20 jest nową wizytówką marki SEAT. Tym modelem pokazujemy, jak będziemy się rozwijać i jak unikalny będzie nasz język stylistyczny. Obecnie najważniejszymi powodami do zakupu SEAT-a są design, technologia i praktyczność. To nasza siła, którą pragniemy wykorzystać także w nowym SUV-ie. Ten samochód wykreuje śmiały, pełen charakteru obraz, pokazujący, jak widzimy markę w przyszłości. Wiele elementów z 20V20 będzie wykorzystana także w przyszłych modelach” – mówi Jürgen Stackmann, prezes marki SEAT. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options, colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: left editable, align: left]SEAT 20V20 posiada prześwit o wysokości 228 mm, rozstaw osi o długości 2 791 mm, jest szeroki na 1 648 mm z przodu i 1 638 mm z tyłu. Bardzo długa maska w kształcie litery V, pełne światła LED, lekko opadający tył nawiązujący do litery X i doskonałe proporcje – to wszystko wzmacnia wrażenie, że nowy SUV SEAT-a jest gotowy do startu w każdej chwili. [/TD] [TD=class: right editable, align: left][/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Dynamiczny design to nie jedyna mocna strona nowego SUV-a. W parze z jego porywającą stylistyką idzie funkcjonalność, technologia i moc. SEAT 20V20 z bardzo uniwersalnym i obszernym wnętrzem, ponad 600-litrowym bagażnikiem i progiem załadunku na poziomie 796 mm odsłania nowe możliwości 4-drzwiowych SUV-ów. Silniki SEAT-a 20V20 tętnią mocą. Dynamiczna natura samochodu jest wspierana przez jednostki TSI o mocy nawet do 220 kW i TDI o mocy do 176 kW. [TABLE=class: two_columns editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: right editable, align: left]„20V20 jest bardzo dynamiczny, a jednocześnie wyróżnia się wysokim stopniem funkcjonalności. Stanowi platformę dla różnego rodzaju napędów – od TDI aż po hybrydy typu plug-in, z wykorzystaniem nowoczesnych systemów wspierających kierowcę. Dodatkowo, technologia SEAT Connect sprawia, że każdy nasz model będzie częścią świata Internetu” - mówi dr Matthias Rabe, wiceprezes ds. Badań i Rozwoju marki SEAT. [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]Kluczem do czerpania przyjemności z modelu 20V20 jest SEAT Personal Drive Device – system zawierający przenośną nawigację, możliwość sterowania ogrzewaniem z zewnątrz oraz zarządzania ładowaniem w wersjach plug-in. Oprócz tego, auto posiada wewnątrz aż 3 ekrany TFT, z których największy mierzy aż 12,3 cala i oferuje m.in. Virtual Cockpit. SEAT 20V20 umożliwia również korzystanie z telefonów komórkowych za pomocą dotykowego ekranu i ładowanie ich w tzw. Charge Box. [/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=class: one_column editable_container, align: center] <tbody>[TR] [TD=class: options][/TD] [/TR] [TR] [TD=class: editable, align: left]SEAT 20V20 rzuca nowe światło na połączenie osiągów z rodzinnym charakterem i praktyczności SUV-a z dreszczykiem emocji od coupé. Aby poczuć go na własnej skórze, zapraszamy na stoisko SEAT-a na Geneva International Motor Show 2015. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] źródło: VGP [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE]
  12. Pierwszy Salon i Serwis BMW w Kielcach. Pierwszy w Kielcach i województwie świętokrzyskim autoryzowany salon i serwis BMW ZK Motors rozpoczyna działalność. W ofercie znajdą się samochody oraz motocykle marki BMW, a także kompleksowe usługi serwisowe. Salon o powierzchni 4500 m2 mieści się przy ul. Wystawowej 2. Obiekt został wybudowany według najwyższych standardów, jakimi kieruje się marka BMW. Salon uzyskał ponadto prestiżowy certyfikat BMW „Green Building” poświadczający zastosowanie najnowszych technologii z zakresu budownictwa przyjaznego dla środowiska. 99% oświetlenia wykorzystuje wydajną technologie LED, a automatyczny system sterowania oświetleniem zsynchronizowany jest z czujnikiem światła dziennego, co w znacznym stopniu zmniejsza zużycie energii elektrycznej. Na dachu zlokalizowane są ogniwa fotowoltaiczne, budynek został też wyposażony w system pomp ciepła, które wykorzystywane są w ogrzewaniu i chłodzeniu poprzez system podłogowy i ścienny. Zaplecze sanitarne posiada system automatycznego dozowania wody z czujnikami podczerwieni, co pozwala na ograniczenie zużycia wody. Technologie sterowane są poprzez system zarządzania budynkiem (BMS)., który pozwala na skuteczną kontrolę instalacji elektrycznych, systemu wentylacyjnego w pomieszczeniach, ogrzewania i chłodzenia. Właściciel salonu od maja 2010 roku prowadzi także salon sprzedaży i serwis motocykli BMW w Radomiu przy ul. Warszawskiej. Sieć delaerska BMW Group liczy obecnie 24 autoryzowanych salonów sprzedaży. Źródło: BMW Group
  13. Pierwszy uterenowiony sedan Volvo: S60 Cross Country Volvo S60 Cross Country fot. Volvo - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Volvo wzbogaci swoją ofertę o kolejny samochód typu crossover. Oprócz licznych zmian stylizacyjnych, S60 Cross Country będzie miał powiększony prześwit podwozia o ponad 6 cm w stosunku do zwykłego modelu S60. Samochód będzie oferowany z napędem na cztery koła, zarówno w wersji benzynowej, jak i z Dieslem. Auto zostanie pokazane podczas targów motoryzacyjnych Detroit Auto Show. W 1997 roku Volvo jako pierwsza marka premium zdecydowała się na stworzenie crossovera. Przełomowym modelem był wówczas V70 Cross Country. Szwedzki koncern postanowił wykonać kolejny odważny krok. Tym razem Volvo stworzyło crossovera na bazie S60. Będzie to pierwszy uterenowiony sedan na rynku motoryzacyjnym. Zalety SUV-a, rozmiar sedana Volvo S60 Cross Country to nowatorskie połączenie sedana i auta terenowego. – Ten samochód swoją premierą otwiera nowy segment na rynku motoryzacyjnym. Wypełni on niezagospodarowaną dotychczas niszę i zaspokoi zapotrzebowanie na bardziej wszechstronne sedany. Jest to auto dla osób poszukujących samochodu do codziennej jazdy, który sprawdzi się również w nietypowych warunkach – mówi Alain Visser, wiceprezes Volvo Cars. W wersji Cross Country prześwit S60 został zwiększony o 65 mm, model ten będzie oferowany z 18- lub 19-calowymi felgami. Dzięki wzmocnionym elementom podwozia oraz przydatnym poza szosą osłonom, samochód stanie się znacznie bardziej wszechstronny w porównaniu do klasycznych sedanów. Szeroka gama silników S60 Cross Country i V60 Cross Country zadebiutują na rynku amerykańskim, a w połowie 2015 roku trafią do Europy. Zwolennicy napędu na cztery koła będą mogli wybrać wersję benzynową T5 AWD 254 KM lub D5 AWD 215 KM. Są to sprawdzone, pięciocylindrowe jednostki napędowe o pojemności 2,5 i 2,4 l. W ofercie pojawi się przednionapędowy 190-konny diesel D4 Drive-E o pojemności 2 litrów. Samochód po raz pierwszy zostanie zaprezentowany na targach Detroit Auto Show, które rozpoczną się 12 stycznia 2015 r. W Polskich salonach auto zadebiutuje w połowie bieżącego roku. Źródło: Volvo
  14. Witam. Pewnie temat oklepany setki tysięcy razy, ale tak jak napisałem wyżej. Chciałbym zakupić samochód, no może trochę okłamałem was, bo dostałem już Renault Clio 1996.r. Jako, że długo ten samochód nie pociągnie, chce kupić coś swojego, za własne pieniądze, mogę przeznaczyć na niego 10-12 tysięcy maksymalnie. Dziennie pokonuję trasę 40km do pracy plus weekendowe wypady ze znajomymi. Chciałbym żeby w ekspolatacji nie był zbytnio wymagający, jak każdy młody człowiek, również i mi zależy na tym by zamontować w nim gaz by jeździć po tańszych kosztach. W renówce mam 45 kucy, chciałbym coś o wiele mocniejszego, w miarę zrywnego. Każdy podpowiada mi co innego, aaa mój wujek dał mi chyba najlepszą radę ( Nie kupuj drogiego samochodu bo jesteś młody i szybko Ci się znudzi). Proszę o pomoc, z góry dziękuje ślicznie.
  15. Witam, od nie dawna mam prawo jazdy i nie wiem jaki kupić pierwszy samochód, do dyspozycji mam 9 tyś zł. Zależy mi na wygodzie jakiś sedan czy kombi, co nie znaczy, że coupe czy hatchback nie wchodzi w grę. Nie chciał bym też by był byle jaki z wyglądu, nie znam się na samochodach i trudno oceniać mi je pod innym względem niż wygląd tak wiec "kanciaste" samochody jak starsze BMW czy Audi odpadają. Chciał bym żeby posiadał podstawowe wyposażenie jak klimatyzacja, elektryczne lusterka, ABS, wspomaganie kierownicy, poduszki powietrzne. I żadnych wzorków na tapicerce, najlepiej jednolita lub skórzana. Trochę dziwne te wymagania przyznam, ale jak wspominałem jest to 1 samochód, nie znam się na nich to chciał bym chociaż na jego wygląd mieć wpływ. I zapominał bym o najważniejszym, jeśli jest to możliwe niech jest w miarę tani w utrzymaniu, i z instalacją LPG. Z góry Dziękuje za pomoc w wyborze
  16. Nowa SKODA Fabia R 5 po raz pierwszy w paski! Nowy samochód rajdowy ŠKODY rozbudza emocje publiczności na całym świecie z pomocą mediów społecznościowych. Nagrania i zdjęcia nowej, wyczynowej Fabii R 5 w kamuflażu rozprzestrzeniają się w zawrotnym tempie na Facebooku, Youtubie i Twitterze. Studyjna wersja tego najbardziej zaawansowanego technologicznie modelu, opracowanego w Mladá Boleslav, będzie po raz pierwszy zaprezentowana publiczności podczas targów Essen Motor Show w dniach 29 listopada–7 grudnia. Krótki film ze spektakularnymi ujęciami z podziemnego garażu zapowiada premierę ekstremalnej Fabii R 5 podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Essen. Samochód w malowaniu w zebrę jest prowadzony przez Jana Kopecký’ego, czeskiego kierowcę rajdowego, zawodnika ŠKODA Motorsport, który ze swoim zespołem zdobył tytuł Rajdowego Mistrza Azji i Pacyfiku. Jest on jednym z czterech kierowców rozwijających nową, rajdową broń ŠKODY, następczynię utytułowanej na całym świecie Fabii S2000. Grono testerów obejmuje także aktualnego Rajdowego Mistrza Europy, Fina Esapekka Lappi, oraz doświadczonych zawodników: Belga Freddy’ego Loixa i wielokrotnego Mistrza Austrii, Raimunda Baumschlagera. „Rozpoczęty w styczniu 2014 roku projekt rozwoju modelu R 5 idzie zgodnie z planem. Naszym celem jest uzyskanie homologacji rajdowej samochodu najpóźniej do połowy 2015 roku” – mówi dyrektor ŠKODA Motorsport, Michal Hrabánek. Wtedy też spodziewany jest rajdowy debiut Fabii R 5. Poza wyczynowym nadwoziem ta zawodnicza wersja będzie cechować się także najbardziej zaawansowanymi technologiami z dziedziny motorsportu. W odpowiedzi na nowe przepisy organizacji FIA model ten wyposażony jest w silnik 1600 cm3 z turbodoładowaniem – to duża zmiana wobec dotychczas stosowanego w Fabii S2000 dwulitrowego silnika wolnossącego. Jej następczyni wyposażona jest także w pięciobiegową skrzynię sekwencyjną. By spełnić wymogi homologacyjne, waga Fabii R 5 będzie wynosić 1230 kg. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. Witam wszystkich, poszukuję porad odnośnie zakupu pierwszego samochodu dla kobiety. Auto co prawda pierwsze, więc przez pierwsze miesiące raczej ograniczę się do jazdy po mieście, ale będzie wykorzystywane do wyjazdów na delegacje na terenie całej Polski (ok. 3-4 miesiące w roku, delegacje tygodniowe, reszta to jazda po mieście), w związku z czym zależy mi, by było w miarę ekonomiczne (żeby przynajmniej do kilometrówki nie dokładać) i mało awaryjne - nie chciałabym utknąć na drugim końcu Polski w środku zimy. Budżet - do 12 tys. Interesują mnie auta niezbyt duże, ale miło by było, gdyby 3 osoby mogły się zmieścić z walizkami bez większych problemów. Do VW mam niewytłumaczalną awersję. Rozważam głównie Forda Focusa, Fiestę, Peugeota 207/307, Citroena C3/C4, Renault Clio, Fiata Punto i Hondę Civic. Czy możecie polecić inne modele, które wg Was się nadają? Jaki silnik? Benzyna, diesel?
  18. Witam, czekam na odbiór prawa jazdy do swojej 18stki, do tego czasu chce już coś zakupić Wymagania: -środek w skórze -rocznik 2000+ -spalanie nie więcej niż 10l/100 w trasie. -TYLKO BENZYNA -klimatyzacja/ogrzewanie -wspomaganie kierownicy -moc: żeby chociaż to 130hp miało. -2/3 razy w tygodniu trasa 200km więc niezawodność! Mój budżet na samochód to 15000zł. Budżet na dodatki 2500zł Osobno na ubezpieczenie już odłożone. Jeździłem już: Suzuki Swift Sport, Cooper S, Renault Clio I na Chip'ie z rajdowej Imprezy, Audi S3. W tym ostatnim się zakochałem.. Ale Cenowo chyba się nie zmieszcze. Więc najchętniej znalazłbym coś co będzie podobne pod względem komfortu i wyglądu owej S3 POZDRAWIAM i niecierpliwie czekam na odpowiedzi!!
  19. Wymagania: - klima - benzyna bez gazu - silnik max 1.4 , ostatecznie 1.6 przy na prawdę dobrej okazji. - jak najmniejsza awaryjność - niskie spalanie - muszą wejść 4 osoby Autem będę jeździł w Holandii do pracy około 30km. + do codziennego życia. Raz-dwa razy w roku będę jeździł do PL Wole wydać więcej na samochód w lepszym stanie i z mniejszym przebiegiem niż jak najlepszy samochód ale po sporym przebiegu.
  20. Pierwszy samochód z druku 3D Co sądzicie o takim aucie? https://www.youtube.com/watch?v=daioWlkH7ZI
  21. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym w Europie - turyński zakład Abarth`a na Google Street View. · Emocjonująca wirtualna podróż do siedziby marki spod znaku Skorpiona, by poznać całą gamę produktów poprzez wyjątkowe doświadczenie full immersion. · Dostęp przez oficjalną stronę internetową Abarth i platformę Google Maps. · Oprócz samochodów i miejsc ich produkcji, innowacyjne narzędzie - ewolucja aktualnego katalogu - umożliwia poznanie zestawów tuningowych, akcesoriów oraz produktów merchandisingowych z logo Abarth. · Projekt został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości. Po raz pierwszy w Europie, marka samochodowa „otwiera” drzwi swojego zakładu, wykorzystując technologię Google Street View. Powstaje w ten sposób „Virtual Tour Abarth”, wyjątkowe doświadczenie full immersion, pozwalające odkryć turyński zakład Abarth`a, w którym dzięki pasji i know-how powstają wyjątkowe samochody. Zrealizowana przez agencję kreatywną xister z dostępem przez oficjalną stronę Abarth i platformę Google Maps, sugestywna podróż umożliwia użytkownikowi zwiedzenie każdego zakątka siedziby marki spod znaku Skorpiona. Podróż rozpoczynamy w showroomie, gdzie wystawione są historyczne modele, samochody Racing i nowa gama Abarth`a. Następnie spacerujemy korytarzami, w których podziwiamy dziedzictwo i historię marki, docierając do miejsca, gdzie w sugestywny sposób odtworzono biuro Karla Abarth`a. Fascynująca podróż dociera do serca zakładu, na halę warsztatową: tu znajdują się podnośniki, na których umieszczone są samochody, przy których pracują mechanicy, poszczególne działy techniczne, gdzie auta są montowane oraz kabina lakiernicza. Innowacyjne narzędzie pozwalające odkryć gamę Abarth`a, z możliwością „surfowania po” wszystkich samochodach w wizualizacji 360° wewnątrz kabiny. Najciekawszą strefą, którą z pewnością należy odwiedzić jest obszar dedykowany Abarth`owi 695 Biposto, prawdziwe „wirtualne atelier”, gdzie możemy podziwiać go pod każdym kątem, zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także poznać dzięki rysunkom technicznym i filmom video jego ekskluzywne wyposażenie oraz zastosowane technologie. Wirtualna podróż Abarth`a gwarantuje zatem wyjątkowe doznania podczas odkrywania świata i wartości spod znaku Skorpiona. Dzięki licznym hotspotom, obecnym na każdym ekranie surfowania, którym odpowiadają zakładki ze szczegółowymi informacjami, użytkownik może przeglądać fascynujące multimedialne zawartości. Dodatkowo, dzięki zindywidualizowanemu graficznemu interfejsowi Abarth oraz intuicyjnym przyciskom surfowania emocjonująca podróż online na Street View jeszcze bardziej wciąga, dzięki funkcjom zoom, fullscreen, automatyczny widok 360°, help i wielu innym narzędziom. Wirtualna podróż do zakładu Abarth`a w Turynie jest doskonałą okazją, by odkryć całą gamę produktów bezpośrednio w miejscu, gdzie są one produkowane. Nie tylko samochody, ale także zestawy tuningowe, akcesoria i produkty merchandisingowe zaprojektowane dla pasjonatów marki Skorpiona. Ten innowacyjny projekt jest pierwszym krokiem Abarth`a w kierunku „nowej ery” marki, która raz jeszcze potwierdza ogromne zaangażowanie i umiejętność dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości technologicznej. Narzędzie stanowi ewolucję aktualnego katalogu, umożliwiając wygodniejsze przeglądanie zawartości i szybszą aktualizację, pozwalającą przeżyć „Abarth experience” w wizualizacji 360°. Projekt „Virtual Tour Abarth” został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się” w wirtualnej rzeczywistości, odtwarzając w 3D miejsca znane z codziennego życia, w tym przypadku turyński zakład i hale montażowe Abarth`a. Technologia zastosowana w goglach Oculus Rift umożliwia poruszanie się w świecie wirtualnym, obracając jedynie głowę, tak jak robimy to w rzeczywistości. Źródło: Fiat Auto Poland
  22. Witam wszystkich serdecznie. Szukam dla siebie pierwszego własnego samochodu. Do tej pory pożyczałem od taty Nissan'a Almerę N16 1.5 90KM w benzynie. Nie powiem fajnie się jeździ ale mi się osobiście to auto nie zbyt podoba. Mój budżet to +/- 20 000 zł. auto musi być max 10 letnie, najlepiej młodsze w miarę ekonomiczna (6-7l) nie chcę się ścigać ale, żeby to jakoś fajnie jeździło klima, elektryczne szyby, radio Warszawa i okolice w miarę ładne (wizualnie to podoba mi się np. astra bertone coupe czy audi a3 8l) Myślałem już nad Astrą II 1.4 lub 1.6, co prawda czytałem, że pomiędzy tymi dwoma silnikami nie ma różnicy w spalaniu a 1.8 żwawszy. Co możecie mi jeszcze polecić ? Pozdrawiam i liczę na odpowiedzi.
  23. Audi jako pierwszy producent samochodów na świecie testuje systemy zdalnej jazdy · Jazda po drogach publicznych potwierdza techniczną dojrzałość systemu zdalnej jazdy · Odciążenie kierowcy przy wolnej jeździe - do 60 km/h w ruchu ulicznym · Prof. dr Ulrich Hackenberg podkreśla: „To ważny element większego systemu bezpieczeństwa“ Ingolstadt, 13 sierpnia 2014 r. Audi prowadzi szeroko zakrojone prace nad systemami zdalnej jazdy. Jako pierwszy producent samochodów w skali całego świata, prowadzi obecnie testy na publicznej drodze ekspresowej na Florydzie. „Audi już teraz oferuje wiele efektywnych systemów wsparcia kierowcy“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Niedługo przedstawimy nowe rozwiązania, bliżej odpowiadające pojęciu ‚zdalnej jazdy’. Wspierają one kierowcę gdy nie jest on w stanie poprawnie zareagować na wydarzenia na drodze lub w sytuacji długiej jednostajnej podróży, która może stanowić trudność ze względu na swą monotonię. Nowe systemy zdalnej jazdy znacznie poprawiają wtedy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i komfort prowadzenia.“ Jednym z takich systemów wsparcia kierowcy, które już w niedalekiej przyszłości będą montowane seryjnie, jest pilot jazdy w korkach. Przy prędkościach poniżej 60 km/h, uwalnia on kierowcę od większości wykonywanych zwyczajowo czynności, ponieważ samoczynne przyspiesza, zwalnia i kieruje pojazdem. Reaguje równocześnie na zachowania innych pojazdów. Gdy korek się rozładowuje lub gdy pojazd dociera do końca drogi szybkiego ruchu, kierowca otrzymuje komunikat, że powinien z powrotem przejąć kontrolę nad autem. Jeśli tego nie uczyni, system bezpiecznie zatrzyma samochód. Testy odbyły się już na drodze publicznej. Cztery pierścienie właśnie zaprezentowały ten system na jednym z odcinków drogi ekspresowej Lee Roy Selmon w pobliżu miejscowości Tampa na Florydzie. W ten sposób, Audi zostało pierwszym motoryzacyjnym producentem na świecie, który wprowadził do publicznego ruchu zdalnie sterowany samochód. O technicznej dojrzałości tego rozwiązania mogli przekonać się przybyli na miejsce dziennikarze i politycy. W testowym pojeździe, modelu Audi A7 Sportback, zamontowano 22 czujniki, w tym najnowszy skaner laserowy. Zebrane przy ich pomocy dane przetwarza centralna jednostka sterująca systemu wsparcia kierowcy (zFAS). Tam, na podstawie danych z czujników, powstaje ciągle przetwarzany, pełen obraz otoczenia pojazdu. Jednostka sterująca zFAS, ze względu na swoja moc i swoje niewielkie, porównywalne z tabletem wymiary, stanowi ważny krok na drodze ku wprowadzeniu pilota jazdy w korkach do produkcji seryjnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  24. Pierwszy sukces powojennej ŠKODY Właśnie mija 60 lat od premiery ŠKODY Spartak, czyli pierwszego seryjnie produkowanego modelu z Mladá Boleslav, który po wojnie zdobył międzynarodowe uznanie. Jego historia zaczęła się 1 maja 1954 roku, gdy po raz pierwszy zaprezentowano szerokiej publiczności model 970. W zamyśle miał być rozwiązaniem przejściowym, na drodze do pojazdu prawdziwie popularnego, o całkowicie nowej koncepcji. Samochód ten wykorzystywał zasadnicze, sprawdzone podzespoły modeli 1101/1102, wywodzące się w linii prostej od przedwojennego, bestsellerowego Populara. Oznaczały one wsparcie konstrukcji na centralnej rurze nośnej, rozwidlonej z przodu dla uchwycenia rzędowego silnika OHV (stosowanego w modelach Popular OHV oraz powojennych Š1101/1102), wykorzystanie klasycznego układu napędowego i wahliwych półosi. Nowa ŠKODA miała początkowo nosić nazwę Rival, następnie Orlik, a ostatecznie Spartak i pod tą ostatnią przeszła do historii, mimo że oficjalnie ochrzczono ją zgodnie z jeszcze przedwojenną nomenklaturą - jako model 440 (4-cylindrowy, o mocy 40 KM). Nazwę Spartak oprotestował niderlandzki producent motocykli Sparta. Zakaz dotyczyć mógł, rzecz jasna, jedynie rynków kapitalistycznych, ostatecznie jednak, w grudniu 1955 roku, zdecydowano o ujednoliceniu oznaczenia modelu dla wszystkich krajów docelowych. Pierwszomajową prezentację 440-tki przygotowano z niespotykanym w tym czasie rozmachem. Samochód przyjęto bardzo ciepło, podkreślając zwłaszcza doskonały projekt nadwozia autorstwa inż. Velebnego. Produkcję seryjną nowej ŠKODY uruchomiono 24 października następnego roku i szybko okazało się, że przy cenie wersji Standard, ustalonej na poziomie 27 450 koron, pojazd nie ma szans masowo zmotoryzować zarabiających średnio nieco powyżej tysiąca koron miesięcznie mieszkańców Czechosłowacji. Z czasem jednak, także za sprawą przedłużającej się w czasie premiery projektu NOV („nowego samochodu osobowego”, zgodnie z założeniami projektu pojazdu popularnego, ostatecznie ŠKODY MB z lat 1964-69), model zdobywał coraz większą popularność, zaskarbiając sobie rzesze miłośników. Od listopada 1955 roku, ŠKODA 440 stała się jedynym, w pełni kompletowanym modelem w fabryce Mladá Boleslav. Dla większego modelu ŠKODA 1200, w macierzystej fabryce powstawały już tylko podwozia – resztą zajmowały się, znane i dziś filie Vrchlabì oraz Kvasiný. Model 440, zwany do dziś zwyczajowo Spartakiem, przez lata ewoluował. Dość szybko wzbogacono, początkowo prawdziwie – nomen omen – „spartańskie” wyposażenie odmiany Standard, obejmujące m.in. jedną wycieraczkę szyby przedniej, brak układu ogrzewania wnętrza i… amortyzatorów tylnych. Wersję Export dostarczano także w dwubarwnym lakierowaniu, i to w kilku kombinacjach linii podziału kontrastujących wzajemnie ze sobą powierzchni. Samochód zdobywał kolejne, najbardziej wymagające rynki, odbudowując przedwojenną sławę czechosłowackiego producenta. Już w 1957 roku zaprezentowano silniejszą odmianę z nadwoziem podstawowym - ŠKODĘ 445, sezon później - piękną, pozbawioną stałego dachu, 450-tkę. Od 1959 roku zbudowaną w ten sposób rodzinę pojazdów zastąpiono zmodernizowanymi modelami Octavia i Felicia. Jako ostatnia do gamy dołączyła Octavia Combi, produkowana od 1961 aż do 1971 roku. Historia pozostałych odmian zakończyła się w połowie 1964 roku, przed równym półwieczem, wraz z uruchomieniem montażu modelu MB. ŠKODA 440 rozpoczęła powojenną historię uczestnictwa modeli seryjnych marki w motosporcie. Pierwsze sukcesy odniosła jeszcze w sezonie swej premiery – w 1955 roku - w rajdach Alpejskim w Austrii, Viking w Norwegii i na trasie wyczerpującego maratonu Liege-Roma-Liege. Egzemplarze klasyfikowane w grupie A2, posiadały seryjne silniki wyposażone w zmodyfikowane głowice wykonane ze stopów lekkich. 440-tki pojawiły się wreszcie na odcinkach Rajdu Monte Carlo i bezdrożach afrykańskich ekspedycji. Łącznie, w latach 1955-59 zbudowano 75 417 egzemplarzy modelu 440, w wykonaniu Standard oraz Export (serie od 0. do 32.), zaś w latach 1957-59 kolejne 9 375 sztuk modelu 445 (serie 22.-32.) i 1 010 kabrioletów 450 (1958-59, serie 23.-32.). Model zalicza się nie tylko do najważniejszych budowniczych powojennej renomy marki ŠKODA, ale i bardzo cenionych pojazdów kolekcjonerskich, posiadających odpowiednio już dawną metrykę, oraz – jednocześnie – zaskakująco niekłopotliwych w obsłudze i utrzymaniu. Dane techniczne samochodu ŠKODA 440 (445), Typ 970 (Typ 983), 1955 (1957) silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHV napędzany łańcuchem Triplex, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, wał korbowy ułożyskowany w trzech punktach, umieszczony z przodu, napęd kół tylnych średnica cylindra: (72 mm), skok tłoka 75 mm, objętość skokowa 1089 ccm (1221 ccm) stopień sprężania: 7,7:1 zasilanie: pojedynczy gaźnik Jikov 32SOP moc maksymalna: 40 KM (45 KM) przy 4200 obr./min maksymalny moment obrotowy: 68 Nm/2800 obr./min (84 Nm/2500 obr./min) układ smarowania: ciśnieniowy skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, mechaniczna, zblokowana z silnikiem, początkowo synchronizacja 3. i 4. przełożenia, następnie także 2. W wersji Standard sterowana dźwignią umieszczoną w podłodze, w wersji Export oraz 445 – pod kierownicą. układ hamulcowy: hamulce bębnowe, jednoobwodowe ciekawostka: wał napędowy ukryty wewnątrz rurowej ramy nośnej, wymienne tuleje cylindrowe nadwozie: zamknięte, całkowicie stalowe, dwudrzwiowe wymiary nadwozia: długość 4065 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1430 mm, rozstaw osi 2400 mm masa własna: 900-930 kg (850 kg) ogumienie: 5.50x15”, obręcze stalowe, tłoczone prędkość maksymalna: 110 km/h pojemność zbiornika paliwa: 30 litrów średnie zużycie paliwa: 7,7 (8,0) l/100km ilość zbudowanych egzemplarzy: 75 417 (9 375) egzemplarzy Autor: Tomasz Orlik, czerwiec 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. MITSUBISHI ATTRAGE PIERWSZY ROK – GLOBALNA EKSPANSJA Rok po debiucie rynkowym modelu Attrage w Tajlandii, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) stawia nowe wyzwanie przed tym 4-drzwiowym sedanem typu notchback - stworzonym w oparciu o Mitsubishi Mirage/Space Star* - wprowadzając go na rynki globalne. Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Afryka, Ameryka Łacińska, Oceania, Bliski Wschód Od momentu rozpoczęcia produkcji w lipcu 2013 roku do maja 2014 roku, w trzeciej fabryce MMC Laem Chabang Industrial Estate w prowincji Chonburi w Tajlandii wyprodukowano ponad 50 000 egzemplarzy modelu Attrage. Dodatkowo, od startu produkcji w marcu 2012 roku zakład opuściło ponad 230 000 egzemplarzy modelu Mirage/Space Star. Międzynarodowa kariera modelu Attrage - który z założenia jest autem globalnym - rozpoczęła się kilka miesięcy później eksportem na rynki Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej**, Afryki, Ameryki Łacińskiej, Oceanii i Bliskiego Wschodu. Do dziś sprzedało się łącznie ponad 22 600 egzemplarzy tego modelu. * „Space Star” w Europie z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, gdzie model ten nosi nazwę „Mirage” ** Brunei, Kambodża, Indonezja, Laos, Malezja, Myanmar, Filipiny, Singapur, Tajlandia i Wietnam. Z MMAL (Australia) do MME (Europa) Kilkanaście dni temu model ten zadebiutował w Australii, jako „Mirage sedan”, idąc w ślady bardzo popularnego hatchbacka Mirage, który jest liderem segmentu aut typu „micro Car” na tamtejszym rynku (50-procentowy udział w rynku). Tony Principe, dyrektor marketingu Mitsubishi Motors Australia komentuje: „Nowy Mirage sedan to doskonała propozycja dla osób szukających stylowego, ekonomicznego, przestronnego sedana o niewielkich gabarytach. Model ten oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niskie koszty eksploatacji, dzięki czemu doskonale spełni oczekiwania klientów, którzy planują przesiąść się do mniejszego, bardziej wydajnego auta, ale nie chcą rezygnować z bogatego wyposażenia i przestronnego wnętrza.” Od stycznia 2014 roku model Attrage jest również oferowany przez Mitsubishi Motors Europe (MME) w Izraelu, gdzie w pierwszym półroczu sprzedał się w liczbie 1 720 egzemplarzy. W tym samym okresie Mitsubishi sprzedało tam 2 493 egzemplarze modelu Space Star, dzięki czemu Izrael jest obecnie trzecim, po Niemczech i Wielkiej Brytanii, największym rynkiem zbytu samochodów japońskiej firmy. Producent rozważa wprowadzenie modelu Attrage na inne europejskie rynki, ale konkretne decyzje nie zostały jeszcze podjęte. Global Small + Attrage dzieli zaawansowaną architekturę z modelem Mirage/Space Star, od którego jest o 53,5 centymetra dłuższy, zachowując jednocześnie wszystkie zalety swojego „kuzyna”, jak znakomite własności aerodynamiczne (współczynnik oporu powietrza Cx wynoszący 0,29) czy niską masę własną (od 885 kg, czyli zaledwie 40 kg więcej, niż w przypadku Mirage/Space Star) przekładającą się na wysoką wydajność paliwowo-ekologiczną. Kolejne zalety wynikające z zastosowania architektury Global Small to mały promień zawracania (4,80 m), doskonała widoczność do przodu, przestronne wnętrze (o 10 cm dłuższy rozstaw osi, wynoszący 2 555 mm), wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz duży bagażnik o pojemności 450 litrów. Źródło: MMC Car Poland
×