Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'picasso' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 33 wyników

  1. Witam Miałem problem ze zmianą biegów między 1200 a 2000 obrotów, silnik szarpał w tym przedziale - ASO bezradne , przeczyściłem silnik wodorem , który usunął nagar hydraulika skrzyni wróciła do normy, silnik płynnie wchodzi na obroty bez szarpania biegi również. Pozdrawiam
  2. CITROËN C4 Picasso otrzymał Złotą Kierownicę (Das Goldene Lenkrad) w kategorii vanów. Ta prestiżowa nagroda przyznawana jest co roku przez niemieckie magazyny „Bild am Sonntag” i „Auto Bild” oraz inne europejskie czasopisma branżowe z Grupy „Auto Bild”. Nagroda dotyczy obydwu wersji minivana CITROËNA (5 i 7-miejscowej), na które od momentu wprowadzenia na rynek zostało złożonych już prawie 43 000 zamówień. Po otrzymaniu we wrześniu tego roku nagrody « Autonis » przyznawanej przez magazyn « Auto Motor und Sport » , nowy technospace Marki - CITROËN C4 Picasso - został po raz kolejny wyróżniony w Niemczech. Złotą Kierownicę odebrał wczoraj wieczorem w Berlinie Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Marki CITROËN. W głosowaniu wzięło udział ponad milion czytelników z 25 krajów Europy, którzy wybrali swoje ulubione modele spośród 49 kandydatów w 6 kategoriach: „Małe i kompaktowe”, „Klasa średnia”, „Klasa wyższa i luksusowa”, „Przestronne VAN-y”, „SUV-y nie tylko terenowe”, „Kabriolety i Coupé”. Następnie specjaliści z dziedziny motoryzacji wytypowali zwycięzcę w każdej kategorii, przyznając pierwsze miejsce w kategorii VAN-ów nowemu modelowi z rodziny PICASSO. CITROËN C4 Picasso dysponuje istotnymi atutami, które zapewniają mu silną pozycję na rynku minivanów: mocny i wyrazisty styl, wnętrze utrzymane w stylistyce loftu, nowoczesne technologie służące komfortowi jazdy i jeszcze bardziej wydajne silniki z wersją o rekordowo niskiej w tej kategorii emisji wynoszącej 98 g CO2/km. CITROËN C4 Picasso zainaugurował nową modułową platformę Grupy PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), co pozwoliło zredukować jego masę o 140 kg. Model ten jako pierwszy samochód Grupy korzysta również ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi, który wyposażony został w moduł SCR (Selective Catalytic Reduction), tj. najskuteczniejszą technologię redukcji emisji tlenków azotu (-90%) i CO2. Od momentu wprowadzenia na rynek na CITROËNA C4 Picasso i Grand C4 Picasso złożono już prawie 43 000 zamówień. źródło: Citroen Polska
  3. więcej -> 150-konny diesel w Grand C4 Picasso | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso pojawi się w polskich salonach już w październiku tego roku. Gama tego produktu, podobnie jak w przypadku wersji 5-miejscowej, będzie oparta na czterech poziomach wyposażenia i czterech jednostkach silnikowych, w tym dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawowa wersja z benzynowym silnikiem 1.6 VTi o mocy 120 KM będzie dostępna już od 61 400 PLN brutto. Rozbieżność pomiędzy analogicznymi wersjami wyposażeniowymi i silnikowymi Nowego CITROËNA C4 Picasso i Grand C4 Picasso wynosi 1 500 PLN co oznacza, że klient, w zależności od potrzeb, może wybrać odpowiednią dla siebie wersję bez obawy o duże różnice cenowe. Nowy CITROËN Grand C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej platformy EMP2 umożliwiło cofnięcie tylnej osi o 55 mm w porównaniu do 5-miejscowej wersji i zwiększenie rozstawu osi aż do 2,84 m (największy rozstaw osi w tym segmencie, większy nawet niż w CITROËNIE C8). Zachowując tę samą długość co jego poprzednik, Nowy Grand C4 Picasso oferuje: - miejsce na pokładzie dla 7 osób, dzięki trzeciemu składanemu rzędowi siedzeń; - ponad 2,75 m długości ładunkowej po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu; - największą w segmencie przestronność w rzędach 2. i 3. o dużym zakresie regulacji (przestrzeń na nogi na wysokości kolan do 217 mm w rzędzie 2. i do 108 mm w rzędzie 3.); - najłatwiejszy w tej kategorii dostęp do 3. rzędu, dzięki udoskonaleniu gabarytów i kąta otwarcia drzwi (koła tylne zostały przesunięte o 55 mm w stosunku do wersji 5-miejscowej), i największy w segmencie zakres regulacji wzdłużnej foteli w 2. rzędzie (150 mm) ; - większą o 69 litrów objętość ładunkową w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu i bagażnik o pojemności 645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu. To największy bagażnik w tej kategorii! Już od pierwszego poziomu wyposażenia Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso będzie wyposażony w dotykowy tablet 7”, z którego dostępne jest sterowanie m.in. klimatyzacją, systemem audio i telefonem. Panoramiczny, 12” ekran HD, dostępny od poziomu Intensive, umieszczony w górnej części deski rozdzielczej służy do wyświetlania informacji dotyczących jazdy, a jego konfiguracja dostępna jest z kierownicy. 2 Bezpieczeństwo podróży zapewniają zastosowane w Nowym CITROËNIE Grand C4 Picasso liczne systemy, m.in. aktywny regulator prędkości, system kontroli martwego pola i aktywne pasy bezpieczeństwa współpracujące z dostępnym opcjonalnie systemem AFIL II generacji. W Nowym Grand C4 Picasso dostępny będzie również znany już z innych modeli marki system CITROËN eTouch oferujący Połączenie Alarmowe i połączenie z Assistance z Lokalizacją. Gama Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso będzie oparta na czterech poziomach wyposażenia (Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive) i czterech jednostkach silnikowych (benzynowych 1.6 VTi 120 i 1.6 THP 155 oraz wysokoprężnych 1.6 HDi 90 i 1.6 e-HDi 115). Pod koniec 2013 roku do gamy wprowadzony zostanie także silnik 2.0 BlueHDi 150 spełniający normę Euro6. Wersja wyposażenia Attraction obejmuje między innymi: - Poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe - Systemy bezpieczeństwa: ABS+EBA+EBD - ESP + Inteligentny System Kontroli Trakcji - Obręcze kół stalowe 16" z oponami 205/60 R16 i kołpakami HEGOA - Zestaw naprawczy do kół - Regulator/ogranicznik prędkości programowany - Wskaźnik zmiany biegów - Wspomaganie ruszania na wzniesieniu - Elektryczny hamulec postojowy - System uruchamiania pojazdu przyciskiem START - Światła dzienne LED - Wspomaganie kierownicy (elektryczne) - Kierownica obszyta skórą, regulowana na wysokość i głębokość - Klimatyzacja manualna - Lusterka boczne ogrzewane i sterowane elektrycznie - Tablet dotykowy 7" - Ekran LCD monochromatyczny - Radio z 6 głośnikami (z monotunerem) - Gniazdo USB + gniazdo Jack - Zestaw głośnomówiący Bluetooth 3 Wersja Seduction wyposażona jest dodatkowo w: - Przednie reflektory przeciwmgłowe - Klimatyzacja dwustrefowa automatyczna - Automatycznie włączane wycieraczki i reflektory przednie - Szyba przednia atermiczna - Nawiewy w 2-gim rzędzie siedzeń - Radio z bi-tunerem - Gniazdo 12 V - Fotel pasażera z przodu ze składanym oparciem - Schowek w konsoli środkowej z roletą (dla wersji ze skrzynią ETG6 - wyjmowany) - Stoliki w oparciach foteli przednich (składane) Wersja Intensive wyposażona jest dodatkowo w: - Zdalny dostęp oraz bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML) - Ekran panoramiczny HD 12" z możliwością personalizacji - Pakiet Miejski z kamerą cofania (radar cofania + kamera cofania z wyświetlaniem obrazu na ekranie panoramicznym HD 12”) - Nawigacja sterowana z tabletu dotykowego 7" - Pakiet Oświetlenie (podświetlenie klamek wewnętrznych, przestrzeni pod nogami, schowków w drzwiach przednich) - Pakiet Podróżny (zasłonki okien w 2. rzędzie + dodatkowe lusterko do obserwacji pasażerów z tyłu) - Reflektory przeciwmgłowe z funkcją statycznego doświetlania zakrętów - Port USB x2 + złącze Jack - Listwy dachowe - Obręcze kół 16" ze stopów lekkich - Lampka / latarka w bagażniku Wersja Exclusive wyposażona jest dodatkowo w: - CITROËN eTouch (Połączenie z Assistance z lokalizacją, połączenie alarmowe z lokalizacją) - Radar parkowania przodem - Pakiet Park Assist (system Park Assist + system kontroli martwego pola + pomiar dostępnego miejsca do parkowania) - Pakiet Drive Assist (aktywny regulator prędkości z systemem ARTIV, aktywne pasy bezpieczeństwa, lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne) - Pakiet Lounge (fotel pasażera typu Relax o podwyższonym komforcie, fotele przednie z funkcją masażu i regulacją lędźwiową elektryczną, 5 zagłówków typu Relax) 4 - Gniazdo 230V - Szyby boczne wielowarstwowe, przyciemniane - Tapicerkę skórzano-materiałową - Automatycznie sterowaną pokrywę bagażnika - Światła tylne LED z efektem 3D - Obręcze kół ze stopów lekkich 17" AQUILLON dwukolorowe czarne z oponami 205/55 R17 - Ceny Nowego CITROËNA Grand C4 Picasso w ofercie lansowania z uwzględnieniem premii 8.000 PLN za pozostawienie samochodu używanego do złomowania lub w rozliczeniu: Nazwa wersji Cena cennikowa brutto Cena brutto promocyjna Cena brutto z uwzgl. Premii za odkup/ złomowanie 1.6 VTi 120 Attraction 75 400 69 400 61 400 1.6 VTi 120 Seduction 78 900 73 400 65 400 1.6 THP 155 Seduction 87 700 81 400 73 400 1.6 THP 155 Intensive 96 400 87 400 79400 1.6 THP 155 Exclusive 108 400 96 400 88400 1.6 e-HDI 90 ETG6 Attraction 86 900 80400 72 400 1.6 e-HDI 90 ETG6 Seduction 90 400 84 400 76 400 1.6 e-HDI 115 Attraction 87 000 80 400 72 400 1.6 e-HDI 115 Seduction 90 500 84 400 76 400 1.6 e-HDI 115 Intensive 99 200 92 400 84 400 1.6 e-HDi 115 Exclusive 111 200 103 400 95 400 1.6 e-HDI 115 ETG6 Seduction 93 900 86 400 78 400 1.6 e-HDI 115 ETG6 Intensive 102 600 95 400 87 400 1.6 e-HDI 115 ETG6 Exclusive 114 600 101 400 93400 2.0 BlueHDI 150 Intensive 106 000 99 400 91 400 2.0 BlueHDI 150 Exclusive 118 000 111 400 103 400 2.0 BlueHDI 150 Aut. Intensive 113 000 106 400 98 400 2.0 BlueHDI 150 Aut.Exclusive 125 000 118 400 110 400 Nowy CITROËN Grand C4 Picasso objęty jest pełną aktualną ofertą finansowań i ubezpieczenia, w tym specjalnym Kredytem 4x4 (Grand C4 Picasso na 4 lata, 4% opłaty przygotowawczej, 4% oprocentowanie). źródło: Citroen Polska
  5. więcej -> CENY | Nowy Citroen Grand C4 Picasso może być Twój za..., baza rejestracji pojazdów, ranking samochodów osobowych, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. CITROËN stawia kolejny krok na drodze dynamicznego rozwoju gamy produktów i prezentuje pierwsze zdjęcia nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso. Jego sylwetka zdecydowanie różni się od wersji 5-miejscowej, a jego koncepcja łączy przestronność wnętrza i płynność linii. Potencjał nowej modułowej platformy EMP2 pozwala mu zaoferować najlepszy w segmencie kompromis w zakresie możliwości adaptacji wnętrza, przestronności i dostępu do kabiny. Wykazuje również rekordowy poziom emisji CO2 z wynikiem 98 g/km. Model ten korzysta także z najnowszej technologii BlueHDi, proponując wersję o mocy 150 KM, która emituje jedynie 110 g CO2/km. Zastosowanie nowej modułowej platformy EMP2 (Efficient modular Platform 2) umożliwiło zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy w kategorii), co, przy zachowaniu tej samej długości co poprzednia generacja tego modelu (4,59 m), pozwala zaoferować: - więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli, który pozwala przyjąć na pokład 7 pasażerów; - większą przestronność i najwięcej w tym segmencie przestrzeni w 2. i 3. rzędzie; - łatwiejszy dostęp do kabiny, w szczególności do 3. rzędu, dzięki optymalizacji sposobu otwierania drzwi; - większą objętość ładunkową, dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów (645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu). Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyposażony jest w nowy silnik BlueHDi, który spełnia normy Euro 6, dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skutecznej technologii redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Zapewniło to uzyskanie niespotykanego w tej kategorii bilansu pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami: moc 150 KM przy emisji jedynie 110 g CO2 /km w wersji z manualną skrzynią biegów, i 117 g CO2/km w wersji z przekładnią automatyczną. 2 Design CITROËNA GRAND C4 Picasso różni się od stylu 5-miejscowej wersji tego modelu (specyficzny „technologiczny” przód, dekoracyjne listwy dachowe, oryginalne światła tylne LED z efektem 3D). Model ten posiada również wszystkie atuty nowej generacji C4 Picasso, tj.: - wnętrze utrzymane w stylu loft, które wyróżnia się czystością linii i oferuje wyjątkowy komfort jazdy wszystkim pasażerom, dysponując, oprócz Pakietu Lounge, nawiewami powietrza dla pasażerów w 3. rzędzie. - technologie poprawiające komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy tablet 7” i panoramiczny ekran HD 12’’; - innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie samochodu, takie jak zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie Kamera 360, dostępna już w momencie wprowadzenia na rynek; - poprawione komfort i trzymanie się drogi dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego i optymalizacji zawieszenia. Płynne linie sylwetki zwiastujące przestronne wnętrze Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu). Oprócz wyjątkowych proporcji, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się również zdecydowaną stylistyką: - Profil CITROËNA GRAND C4 Picasso zdobią listwy dachowe biegnące od przedniej szyby, które pełnią rolę belek dachowych. Ten element stylistyczny eksponuje dużą powierzchnię przeszkloną, zwracając uwagę na okazałe i łatwo dostępne wnętrze. Rzeźba boków podkreśla dynamiczny charakter sylwetki. - Przód samochodu obrazuje nowy styl CITROËNA z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i logo Marki, którego przedłużone linie biegną ku bokom auta i podkreślają światła dzienne z diodami LED. Tuż pod nimi znajdują się reflektory o wysmukłym kształcie i technologicznym stylu. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie identyfikacji świetlnej samochodu. 3 - Światła tylne LED z efektem 3D stanowią subtelną odpowiedź na futurystyczne i technologiczne trendy w projektowaniu. Ponadto, tył samochodu stał się bardziej dynamiczny, dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika. Dla wyeksponowania tych atutów stylistycznych, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory, bieli Blanc Banquise i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16’’, 17’’ i 18’’. 4 Wnętrze w loftowym stylu Utrzymane w stylistyce loftu wnętrze Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso charakteryzuje czystość form i przejrzystość aranżacji. Wrażenie to potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso naturalnym światłem. Samochód dysponuje wzorcową powierzchnią przeszkloną wynoszącą ponad 5,70 m2. Podczas jazdy nocą, poczucie komfortu zwiększa dodatkowo oświetlenie LED emitujące białe światło, które tworzy w kabinie kameralną atmosferę (panel sufitowy, podświetlenie schowków, stolików w oparciach foteli przednich i wewnętrznych klamek drzwi). Loftowy styl Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso znajduje też wyraz w wysokiej jakości materiałach i uwadze poświęconej każdemu detalowi: postrzegalna jakość tego modelu plasuje się na najwyższym poziomie w segmencie. Asymetryczna deska rozdzielcza łączy różnorodne kolory i materiały. Na stanowisku kierowcy dominuje technologiczna czerń, która po stronie pasażera przechodzi w nieco jaśniejszy odcień (perłowa stal Ardoise lub perłowy beż Champagne w zależności od wybranej tonacji wnętrza). Aby nadać wnętrzu bardziej osobistego charakteru, na panoramicznym ekranie HD 12’’ zlokalizowanym w centralnej części deski rozdzielczej ustawić można jako tapetę zdjęcie z własnej galerii. Satynowe chromy i czarne błyszczące wstawki urozmaicają wygląd deski rozdzielczej. Wiele uwagi poświęcono też panelom drzwiowym: wewnętrzna strona drzwi ozdobiona została oryginalnym, wygrawerowanym laserowo motywem. Dbałość i wyrafinowanie widać w najdrobniejszych szczegółach. Każdy pasażer Nowego GRAND C4 Picasso korzysta z indywidualnych udogodnień, które pozwolą mu poczuć się w pełni komfortowo: - kształt siedzisk i asymetryczny wzór tapicerki nadają fotelom przednim wygląd dwuosobowej kanapy; - w rzędzie 2. znajdują się trzy niezależne fotele z regulowanym siedziskiem i oparciem; - pasażerowie w rzędzie 3. mają do dyspozycji osobne nawiewy powietrza, niespotykane w tej kategorii. Tapicerki inspirowane światem designu i aranżacji wnętrz tworzą w kabinie atmosferę komfortu i elegancji. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso dostępny jest z dwukolorową tapicerką ze skóry Nappa i czarną ze skóry Claudia. W Nowym CITROËNIE GRAND C4 Picasso wszyscy pasażerowie podróżują pierwszą klasą, dzięki Pakietowi Lounge, który obejmuje niespotykane w tym segmencie rozwiązania, tj. fotele przednie z funkcją masażu, fotel typu Relax dla pasażera z przodu z podparciem na nogi oraz zagłówki Relax, które zapewniają wygodne oparcie karku wszystkim podróżującym. Podróżujący równie komfortowo pasażerowie 5 w 2. rzędzie mają do dyspozycji Pakiet Multimedia DVD (Plug & Play), dzięki któremu mogą oglądać ulubione filmy na dwóch ekranach wbudowanych w zagłówki foteli przednich. Inteligentny interfejs funkcji kierowania Nowy CITROËN GRAND C4 PICASSO wyposażony został we w pełni dotykowy interfejs ułatwiający jazdę, estetyczny i intuicyjny zarazem. W centralną część zorganizowanej w przejrzysty sposób deski rozdzielczej wbudowane zostały dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran HD 12". Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę różnych funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki. Duży panoramiczny ekran HD 12’’ wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie. Kierowca ma możliwość, w zależności od potrzeb, wyboru informacji, które będą wyświetlane na ekranie, np. informacji na temat nawigacji lub dotyczących funkcji wspomagania prowadzenia. Może nawet w bardzo prosty sposób ustawić na ekranie tapetę, wybierając zdjęcie z własnej galerii zapisanej na podłączonej do systemu pamięci USB. Samochód staje się przyjaznym miejscem, a wszystkie niezbędne kierowcy informacje znajdują się w jego polu widzenia. Aby pozostawać w stałym kontakcie ze światem zewnętrznym, za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso ma dostęp do systemu CITROËN Multicity Connect1, oferującego wiele przydatnych na pokładzie samochodu aplikacji, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom: - wskazując najbliższą i/lub najtańszą stację paliw (aplikacja „Paliwo”); - wyszukując hotel lub restaurację (aplikacje typu „Panorama Firm i „Trip Advisor”); - informując o ruchu drogowym (aplikacja „Michelin Trafic”); - alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu (aplikacja typu „Coyote”); Aplikacjami steruje się z dotykowego tabletu. Uwzględniają one dane pochodzące z samochodu (położenie, prędkość, trasa nawigacji, poziom paliwa itd…), aby we właściwym momencie dostarczyć odpowiednich informacji, odpowiadając na potrzeby kierowcy w każdej sytuacji. 1 Dostępny w Polsce w 2014 6 Odprężenie i relaks za kierownicą Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML), automatycznie sterowana pokrywa bagażnika, gniazdo 220V, stoliki w oparciach foteli z lampkami do czytania czy też kamera cofania, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso proponuje również innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, a wśród nich: - Kamera 360, rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w tym segmencie: dzięki czterem kamerom zewnętrznym system wyświetla widok samochodu „z lotu ptaka”, obraz strefy znajdującej się za samochodem lub praktyczny przy wyjeździe z garażu panoramiczny widok z kamery przedniej. W ten sposób kierowca kontroluje całe otoczenie samochodu. Poszerzone pole widzenia ułatwia manewry; - System Park Assist: ten wspomagający parkowanie system pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a po zaakceptowaniu miejsca samochód automatycznie wykonuje manewr parkowania, zarówno przy parkowaniu równoległym i prostopadłym. Zadaniem kierowcy jest tylko kontrola prędkości i hamowanie. To prawdziwy sprzymierzeniec w miejskiej dżungli! Technologie w służbie bezpieczeństwa Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso korzysta z licznych technologii, których zadaniem jest przewidywanie niebezpiecznych sytuacji na drodze i wspomaganie kierowcy w ich pokonywaniu, w celu zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa: - Aktywny regulator prędkości, korzystając z czujnika usytuowanego w przednim zderzaku, wykrywa i ostrzega kierowcę o zredukowaniu prędkości przez samochód jadący z przodu. Utrzymuje stały, uzależniony od prędkości odstęp od jadącego przed nim samochodu, oddziałując na przyśpieszenie i hamowanie silnikiem w zakresie różnicy prędkości około 25 km/h. Gdy pojazd wystarczająco się oddali i pas jest wolny, samochód automatycznie wraca do zadanej wcześniej prędkości. - System ostrzegania przed kolizją korzysta z radaru wbudowanego z przodu Nowego GRAND C4 Picasso i ostrzega kierowcę w momencie gdy samochód znajduje się zbyt blisko pojazdu jadącego przed nim. System jest aktywny powyżej prędkości 30 km/h i obejmuje 3 poziomy alarmów, w zależności od stopnia ryzyka (wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa). - Inteligentny System Kontroli Trakcji to elektroniczny system, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na powierzchniach o obniżonej przyczepności. Zapewnia większy komfort i lepsze trzymanie się drogi we wszystkich sytuacjach na drodze. 7 - Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w mechanizm, który w przypadku niebezpieczeństwa automatycznie napina pas, zapewniając maksymalną ochronę. Ponadto, w modelach wyposażonych w Alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL drugiej generacji, kierowca ostrzegany jest o przekroczeniu linii na jezdni za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa. - Na podstawie obrazu zarejestrowanego przez miniaturową kamerę wbudowaną w wewnętrzne lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Dzięki tej technologii kierowca korzysta ze świateł drogowych 5 razy częściej niż w przypadku ich ręcznego przełączania. - System kontroli martwego pola ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu samochodu za pomocą pomarańczowych diod zlokalizowanych w lusterkach bocznych. Dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom usytuowanym w przednim i tylnym zderzaku, ten aktywny przy prędkości od 12 do 140 km/h system kontroluje strefę, która rozciąga się od lusterka bocznego z przodu do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu. - CITROËN eTouch to usługa, która dzięki wbudowanej karcie SIM, obejmuje między innymi funkcję połączenia alarmowego i z assistance z lokalizacją (dostępne również w Polsce ), dwie usługi bezpłatne i dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, które gwarantują precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie awarii lub wypadku. Wszystkie te technologie zwiększają bezpieczeństwo jazdy i sprawiają, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej prowadzenie samochodu staje się chwilą prawdziwej przyjemności i wytchnienia. Aby zagwarantować ten spokój za kierownicą, Nowy GRAND C4 Picasso będzie testowany do momentu wprowadzenia na rynek na dystansie 3,5 milionów kilometrów w różnych krajach i różnych sytuacjach na drodze, nawet tych najbardziej ekstremalnych. 8 Nowatorska konstrukcja łącząca zwartą sylwetkę i przestronne wnętrze Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej platformy EMP2 umożliwiło cofnięcie tylnej osi o 55 mm w stosunku do 5-miejscowej wersji i zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy rozstaw osi w tym segmencie, większy nawet niż w CITROËNIE C8). Zachowując tę samą długość co jego poprzednik, Nowy GRAND C4 Picasso oferuje: - miejsce na pokładzie dla 7 osób, dzięki trzeciemu składanemu rzędowi siedzeń; - ponad 2,75 m długości ładunkowej po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu; - największą w segmencie przestronność w rzędach 2. i 3. o dużym zakresie regulacji (przestrzeń na nogi na wysokości kolan do 217 mm w rzędzie 2. i do 108 mm w rzędzie 3.); - najłatwiejszy w tej kategorii dostęp do 3. rzędu, dzięki udoskonaleniu gabarytów i kąta otwarcia drzwi (koła tylne zostały przesunięte o 55 mm w stosunku do wersji 5-miejscowej), i największy w segmencie zakres regulacji wzdłużnej foteli w 2. rzędzie (150 mm) ; - większą o 69 litrów objętość ładunkową w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu i bagażnik o pojemności 645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu. To największy bagażnik w tej kategorii o szerokości między nadkolami wynoszącej 1,17 m. Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,59 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,63 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 11 m czynią z Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso samochód, który sprawdzi się w każdej sytuacji na drodze. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso posiada liczne schowki, pomysłowo zaprojektowane i praktyczne, rozmieszczone w całej kabinie. Oświetlony schowek w centralnej części deski rozdzielczej wyposażony w gniazdo Jack, port USB i gniazdo 220V jest idealny, aby podłączyć smartphone lub tablet. W schowku w konsoli środkowej z roletą, usytuowanej pomiędzy fotelami pasażera i kierowcy, wyjmowanym w wersjach z elektronicznie sterowaną skrzynią biegów, trzymać można w zasięgu ręki osobiste przedmioty. Ponadto, dostępne są też schowki pod fotelami z przodu i w panelach drzwi, siatki i stoliki w oparciach foteli 1. rzędu z lampkami LED i zamykane schowki w podłodze w 2. rzędzie, praktyczne w codziennym użytkowaniu. 9 Lider segmentu pod względem emisji CO2 i zużycia paliwa Aby sprostać normom emisji CO2, ciężar Nowego CITROËNA GRAND C4 PICASSO został zredukowany o ponad 100 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, dzięki: - nowej modułowej platformie EMP2, lżejszej o 60 kg, do budowy której wykorzystano aluminium, wysokowytrzymałą stal w przypadku niektórych części. Tylna część podłogi powstała z materiałów kompozytowych; - zmniejszeniu masy samochodu o dodatkowe 40 kg poprzez optymalizację wymiarów zewnętrznych i użycie najnowocześniejszych materiałów, jak np. aluminiowa osłona silnika i tylna klapa bagażnika z kompozytów. W przypadku wersji z silnikiem 1.6 e-HDi 115 Exclusive masa zredukowana została o prawie 110 kg w porównaniu z analogiczną wersją modelu poprzedniej generacji. Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,7 rekordowy w segmencie) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu. Ponadto, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik! Gama silników Nowego CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami: - Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start; - Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli 1.6 e-HDi 115 emituje 104 g CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 g CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: 2.0 BlueHDi 150, który przy mocy 150 KM emituje jedynie 110 g CO2/km, co stanowi rekordowy wynik w tej kategorii (117 g CO2/km w wersji z automatyczną skrzynią biegów). Silnik wyposażony został w moduł SCR (Sselective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Dzięki zainstalowaniu go przed filtrem cząstek stałych, katalizator SCR zaczyna funkcjonować po osiągnięciu odpowiednio wysokiej temperatury 10 silnika i pozostaje skuteczny podczas jazdy w środowisku miejskim. Kombinacja ta pozwala zwiększyć wydajność silników, głównie dzięki uzyskaniu większego stopnia sprężania, i zapewnia redukcję poziomu spalania i emisji CO2 od 2 do 4%. Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, która charakteryzuje się: - mniejszym zużyciem paliwa, głównie dzięki redukcji tarcia wewnętrznego - szybkością zmiany przełożeń - niższym poziomem wibracji dzięki wytłumieniu odgłosów pracy silnika Ta nowa automatyczna przekładnia jest kompatybilna z technologią Stop&Start dzięki zastosowaniu zaworu, który umożliwia utrzymanie ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika. Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla, w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami 1.6 e-HDi 90 i 1.6 e-HDi 115. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję „pełzania” (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia także zwiększają jej wydajność. Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi Mocnym atutem Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. CITROËN GRAND C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyskuje jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim staje się przyjemna i odprężająca. Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki: - zmienionemu mocowaniu amortyzatorów, - zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół. 11 Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki: - zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi - wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia; - użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów. Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej modułowej platformy EMP2. źródło: Citroen
  7. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso zdobywa 5 gwiazdek Euro NCAP, wiadomości ze świata motoryzacji, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Nowy CITROËN C4 Picasso otrzymał 5 gwiazdek w testach EuroNCAP, dowodząc tym samym skuteczności w zakresie bezpieczeństwa nowej modułowej platformy EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. Ocena ta jest nagrodą za trud włożony w pracę nad tym minivanem i za zastosowanie w nim licznych elementów wyposażenia zwiększających poziom komfortu i bezpieczeństwa. CITROËN C4 Picasso uzyskał globalny wynik 82% według protokołu z 2013 roku, zdobywając 5 gwiazdek w 4 kategoriach: ochrona dorosłych pasażerów, ochrona dzieci, ochrona pieszych i systemy wspomagające. CITROËN C4 Picasso to rodzinny samochód, który zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa najmłodszym pasażerom i wyróżnia się łatwością instalacji różnych modeli fotelików dziecięcych. CITROËN C4 Picasso zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych przeprowadzonych przez organizację EuroNCAP. Wynik ten jest nagrodą za pracę nad nowym minivanem Marki, w szczególności w zakresie bezpieczeństwa, ale również nad nową platformą EMP2, z której model ten korzysta jako pierwszy. 2 W Nowym CITROËNIE C4 Picasso dostępne są następujące systemy wspomagające prowadzenie, które poprawiają bezpieczeństwo jazdy: Aktywny regulator prędkości System ostrzegania przed kolizją, który obejmuje 3 poziomy alarmów: wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa, Inteligentny System Kontroli Trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na śliskich nawierzchniach, Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, które napinają się w momencie wykrycia niebezpiecznej sytuacji na drodze, Alarm niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) z kamerą, który ostrzega kierowcę o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa, System automatycznego przełączania świateł System kontroli martwego pola, CITROËN eTouch, wachlarz bezpłatnych usług, dostępnych 24 godziny na dobę. W razie wypadku lub incydentu na drodze, sygnał jest wysyłany, ręcznie lub w sposób automatyczny, do centrum alarmowego CITROËNA, które lokalizuje samochód i wysyła na miejsce odpowiednie służby ratunkowe źródło: Citroen Polska
  9. więcej -> NOWOŚCI | Citroen ujawnia pierwsze szczegóły nowego Grand C4 Picasso, sprzedaż nowych samochodów, park samochodowy w Polsce, ranking samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Citroen Grand C4 Picasso (2014)
  11. więcej -> CENY | Za nowego Citroena C4 Picasso zapłacimy 73 900 złotych, ranking sprzedaży motocykli, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Citroen C4 Grand Picasso po raz pierwszy na zdjciach szpiegowskich Francuzi poszli na całość - jeszcze dziwniejszy niż zwykłe Picasso
  13. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso i pierwsze przymiarki cenowe, najnowsze modele samochodów, nowości na rynku samochodowym, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso i pierwsze informacje o gamie silnikowej, CEPIK, sprzedaż nowych samochodów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Obecnie CITROËN rozpoczyna nowy etap na drodze dynamicznego rozwoju gamy produktów i prezentuje oficjalne zdjęcia Nowego C4 Picasso, który dostępny będzie w sprzedaży we Francji od czerwca 2013 roku. Ten prawdziwy Technospace, będący dowodem Créative Technologie CITROËNA, otwiera nową epokę, dzięki: - mocnej i wyrazistej sylwetce o dynamicznych liniach z zaawansowanymi technologicznie reflektorami i światłami tylnymi LED z efektem 3D, przejętymi z najnowszych prototypów Marki, - wnętrzu utrzymanym w loftowym stylu, które wyróżnia się czystością linii i dobrym doświetleniem, jak również odpowiednim doborem materiałów, które znacząco wpływają na postrzegalną jakość. Nowy CITROËN C4 Picasso zapewnia podróż pierwszą klasą i proponuje fotel Relax z komfortowym przedłużeniem na nogi dla pasażera z przodu - technologiom poprawiającym komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy interfejs z ekranem 12’’ o wysokiej rozdzielczości. A także pozostałym innowacyjnym rozwiązaniom, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, jak na przykład Kamera 360o, Park Assist czy aktywny regulator prędkości i aktywne pasy bezpieczeństwa. Nowy CITROËN C4 Picasso, którego konstrukcja opiera się na nowej płycie podłogowej grupy PSA EMP2(Efficient Modular Platform 2), stanowi również prawdziwy przeskok pokoleniowy dzięki: - nowatorskim proporcjom bryły, która łączy kompaktowe gabaryty (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,61 m), wzorcową przestronność wnętrza i rekordową pojemność bagażnika (537 litrów VDA), - masie zredukowanej o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, w połączeniu z doskonałą aerodynamiką (SCx 0,71) i gamą zoptymalizowanych silników o jeszcze większej wydajności, w szczególności w wersji o emisji 98 g CO2/km, co jest wynikiem rekordowym w tej kategorii. Nowy 2 CITROËN C4 Picasso będzie również pierwszym modelem Marki wyposażonym w silnik BlueHDi* z wbudowanym modułem SCR (selective catalytic reduction) spełniający normy Euro 6. - kompromisowi między komfortem i trzymaniem się drogi uzyskanemu dzięki zastosowaniu układu kierowniczego z elektrycznym wspomaganiem i zawieszeniu zapewniającemu optymalną zwrotność i reaktywność w każdej sytuacji na drodze. Stylistyka, która kreśli nową epokę Nowy CITROËN C4 PICASSO zaskakuje nowym designem. Eksploruje nowe kierunki w zakresie wyrazu stylistycznego, dzięki korzyściom wynikającym z zastosowania nowej płyty podłogowej EMP2. Krótsze zwisy (- 70 mm z przodu), obniżenie bloku silnika i podłogi (między - 40 mm i - 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), poszerzony rozstaw kół (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu), wszystkie te zabiegi nadały sylwetce dynamiczny i zarazem zwarty wygląd. Chromowana listwa boczna w kształcie litery C, nakreślona pierwszym pociągnięciem ołówka przez projektanta Fréderica Soubirou, determinuje profil nowego CITROËNA C4 Picasso i podkreśla olbrzymią przestrzeń dla pasażerów z przodu i z tyłu. Dzięki przetłoczeniom bocznym sylwetka samochodu emanuje energią i płynnością linii. Przód samochodu obrazuje nowy styl Citroëna z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i nowym układem szewronów, których przedłużenie stanowi przykuwające uwagę spojrzenie reflektorów o „technologicznym” stylu. Subtelne światła do jazdy dziennej LED, wyprowadzone płynnie z krawędzi osłony chłodnicy, uzupełniają osadzone nieco niżej reflektory o wysmukłym kształcie. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie tego oryginalnego znaku świetlnego samochodu. Futurystyczny efekt 3D świateł tylnych LED nawiązuje do prototypów Tubik, Survolt i Revolte. Ponadto, tył samochodu stał się bardziej dynamiczny dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika. Dla wyeksponowania tych atutów stylistycznych, CITROËN C4 Picasso dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16’’, 17’’ i 18’’ o oryginalnej stylistyce. Wnętrze w loftowym stylu Utrzymane w stylistyce loftu wnętrze nowego C4 Picasso wyróżnia się czystością form. To wrażenie potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę nowego C4 Picasso naturalnym światłem. Podobnie jak jego poprzednik, model ten dysponuje wzorcową powierzchnią przeszkloną (5,30 m2). Jazda samochodem staje się chwilą odprężenia, dzięki ekskluzywnemu Pakietowi Lounge, który obejmuje fotele przednie z funkcją masażu, fotel Relax dla pasażera z przodu z przedłużeniem na nogi oraz zagłówki Relax, które zapewniają wygodne oparcie karku wszystkim podróżującym. W CITROËNIE C4 Picasso wszyscy podróżują pierwszą klasą! Loftowy styl nowego CITROËNA C4 Picasso znajduje też wyraz w wysokiej jakości materiałach i uwadze poświęconej każdemu detalowi. Asymetryczna deska rozdzielcza łączy różnorodne kolory i materiały. Na stanowisku kierowcy dominuje technologiczna czerń, która po stronie pasażera przechodzi w nieco jaśniejszy odcień (Ardoise lub Champagne w zależności od wybranej tonacji wnętrza) z efektem połysku. Satynowe chromy i czarne błyszczące wstawki urozmaicają wygląd deski. Wiele uwagi poświęcono też panelom drzwiowym: wewnętrzna strona drzwi ozdobiona została oryginalnym, wygrawerowanym laserowo motywem. Dbałość i wyrafinowanie widać nawet w najdrobniejszych szczegółach. Kształt siedzisk i wzór tapicerki nadają fotelom z przodu wygląd dwuosobowej kanapy. Nowy CITROËN C4 Picasso dostępny jest również w wersji z tapicerką ze skóry Nappa w jasnej tonacji. W pełni dotykowy interfejs funkcji kierowania Nowy CITROËN C4 PICASSO wyposażony został w pełni cyfrowy interfejs ułatwiający jazdę, estetyczny i intuicyjny zarazem. W centralną część zorganizowanej w przejrzysty sposób deski rozdzielczej wbudowane zostały dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran 12" wysokiej rozdzielczości. Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę wszystkich funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, innych systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki. Duży panoramiczny ekran 12’’ HD wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie. Kierowca ma możliwość, w zależności od potrzeb, 4 wyboru informacji, które będą wyświetlane na ekranie, np. informacje na temat nawigacji lub dotyczące funkcji wspomagania prowadzenia. Może nawet w bardzo prosty sposób ustawić na ekranie tapetę, wybierając zdjęcie z własnej galerii zapisanej na podłączonej do systemu pamięci USB. Samochód staje się drugim domem. Za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca ma dostęp do portalu CITROËN Multicity Connect, oferującego wiele przydatnych na pokładzie samochodu aplikacji, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom, wskazując m. in. najbliższą stację paliw, wyszukując hotel lub restaurację, podając komunikaty pogodowe czy alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu. Odprężenie i relaks za kierownicą Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i uruchamianie bez kluczyka (ADML), elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika czy też kamera cofania, nowy CITROËN C4 Picasso proponuje innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, a wśród nich: - KAMERA 360o, rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w tym segmencie: dzięki czterem kamerom zewnętrznym system wyświetla widok samochodu „z lotu ptaka”, obraz strefy znajdującej się za samochodem lub praktyczny przy wyjeździe z garażu panoramiczny widok z kamery przedniej. W ten sposób kierowca kontroluje całe otoczenie samochodu. Poszerzone pole widzenia ułatwia manewry. - System PARK ASSIST: ten wspomagający parkowanie system pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a po zaakceptowaniu miejsca samochód wykonuje manewr parkowania, zarówno przy parkowaniu w kopertę jak i wjeździe prostopadle tyłem. Zadaniem kierowcy jest tylko kontrola prędkości i hamowanie. To prawdziwy sprzymierzeniec w miejskiej dżungli! Technologie w służbie bezpieczeństwa Nowy C4 Picasso korzysta z licznych technologii, których zadaniem jest przewidywanie niebezpiecznych sytuacji na drodze i wspomaganie kierowcy w ich pokonywaniu, w celu zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa i spokoju ducha: - Aktywny tempomat, korzystający z czujnika usytuowanego w przednim zderzaku, wykrywa i ostrzega kierowcę o zredukowaniu prędkości przez samochód jadący z przodu. Utrzymuje stały, uzależniony od prędkości odstęp od jadącego przed nim samochodu, oddziałując na przyśpieszenie i hamowanie 5 silnikiem w zakresie różnicy prędkości ok. 25 km/h. Gdy pojazd zniknie z pola widzenia i pas jest wolny, samochód automatycznie wraca do zadanej wcześniej prędkości. - Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w mechanizm, który w przypadku niebezpieczeństwa automatycznie napina pas, zapewniając maksymalną ochronę. Ponadto, w modelach wyposażonych w alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL drugiej generacji, kierowca ostrzegany jest o przekroczeniu linii na jezdni za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa. - Na podstawie obrazu zarejestrowanego przez miniaturową kamerę wbudowaną w wewnętrzne lusterko wsteczne, funkcja automatycznego przełączania świateł samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Pozwala to również na zastosowanie nowej generacji alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) o większej skuteczności. - System kontroli martwego pola ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu samochodu za pomocą pomarańczowych diod zlokalizowanych w lusterkach bocznych. Dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom usytuowanym w przednim i tylnym zderzaku, ten aktywny przy prędkości od 12 do 140 km/h system kontroluje strefę, która rozciąga się od lusterka bocznego z przodu do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu. - CITROËN eTouch to usługa, która dzięki wbudowanej karcie SIM, obejmuje między innymi funkcję wezwania pomocy i assistance z lokalizacją (w zależności od kraju), dwie usługi bezpłatne i dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, które gwarantują precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie awarii lub wypadku. Wszystkie te inteligentne technologie zwiększają bezpieczeństwo jazdy i sprawiają, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej prowadzenie samochodu staje się chwilą prawdziwej przyjemności i wytchnienia. Aby zagwarantować ten spokój za kierownicą, Nowy C4 Picasso będzie testowany do momentu wprowadzenia na rynek na dystansie 2,5 milionów kilometrów w różnych krajach i różnych sytuacjach na drodze, nawet tych najbardziej ekstremalnych. Nowatorska konstrukcja łącząca zwartą sylwetkę i przestronne wnętrze Nowy CITROËN C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej płyty podłogowej EMP2 umożliwiło zwiększenie rozstawu osi, co bezpośrednio przyczyniło się do zwiększenia przestronności wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem, nowy C4 Picasso jest bardziej kompaktowy na zewnątrz, oferując jednocześnie więcej przestrzeni w kabinie: - o 40 mm krótszy dla bardziej kompaktowych gabarytów 6 - o 55 mm większy rozstaw osi (2785 mm w nowym C4 Picasso) dla wzorcowej przestronności wnętrza - dodatkowe 40 litrów pojemności bagażnika, który z objętością 537 litrów VDA staje się największy w segmencie (nawet do 630 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu) Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,43 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,61 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 10,8 m czynią z Nowego C4 Picasso samochód reaktywny, który dostosuje się do każdej sytuacji na drodze. Ponadto, Nowy C4 Picasso pozostaje modelem wzorcowym w zakresie adaptacji wnętrza: - Po złożeniu oparcia fotela pasażera z przodu do pozycji stolika, wnętrze zwiększa objętość ładunkową (do ponad 2,5 m3) - Trzy indywidualne fotele tej samej szerokości w rzędzie 2 składane są na płasko, posiadają oparcia z regulacją kąta nachylenia i są regulowane wzdłużnie, zwiększając możliwości adaptacji kabiny. Przestrzeń na kolana plasuje się na poziomie najlepszych w segmencie. Nowy CITROËN C4 Picasso posiada liczne schowki, pomysłowo zaprojektowane i praktyczne, rozmieszczone w całej kabinie. Oświetlony schowek w centralnej części deski rozdzielczej wyposażony w gniazdo jack, port USB i gniazdo 220V, jest idealne, aby podłączyć smartphone lub tablet. W konsoli usytuowanej pomiędzy fotelami pasażera i kierowcy, z możliwością demontażu w wersjach z manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów, trzymać można w zasięgu ręki osobiste przedmioty. Ponadto, dostępne są też schowki pod fotelami z przodu i w panelach drzwi, siatki i stoliki w oparciach foteli 1. rzędu z lampkami LED i zamykane schowki w podłodze w 2. rzędzie, praktyczne w codziennym użytkowaniu. Lider segmentu pod względem emisji CO2 i zużycia paliwa Aby sprostać normom emisji CO2, ciężar nowego CITROËNA C4 PICASSO został zredukowany o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, dzięki: - nowej płycie podłogowej EMP2, lżejszej o 70 kg, do budowy której wykorzystano aluminium, wysokowytrzymałą stal w przypadku niektórych części. Tylna część podłogi powstała z materiałów kompozytowych, 7 - pomniejszenie masy samochodu o dodatkowe 70 kg poprzez optymalizację wymiarów zewnętrznych i użycie najnowocześniejszych materiałów, jak np. aluminiowa osłona silnika i tylna klapa bagażnika z kompozytów. Rezultat: Nowy CITROËN C4 Picasso przeszedł prawdziwą kurację odchudzającą i dorównał ciężarem C3 Picasso! Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,71) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej wersji tego modelu. Ponadto, Nowy CITROËN C4 Picasso jest pierwszym kompaktowym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik e-HDi 90 KM Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik! Ponadto, gama silników Nowego C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami: - Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start (z wyjątkiem HDi 90 KM z mechaniczną skrzynią biegów). - Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli e-HDi 115 KM emituje 104 gramów CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 gramów CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km. - Nowy C4 Picasso będzie pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: BlueHDi 150 KM, o emisji 110 g CO2/km, który wyposażony został w moduł SCR (selective catalytic reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla (z wyjątkiem HDi 90 KM), w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa manualna elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami e-HDi 90 KM i e-HDi 115 KM. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję pełzania (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia zwiększają także jej wydajność. 8 Oferta skrzyń biegów uzupełniona zostanie o 6-przełożeniową przekładnię automatyczną, która dostępna będzie w pierwszym półroczu 2014 roku. Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi Mocnym atutem nowego CITROËNA C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyska jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim stanie się jeszcze bardziej prosta i odprężająca. Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki: - zmienionemu mocowaniu amortyzatorów, - zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół. Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki: - zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi na kolumnie kierownicy, - wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia, - użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów. Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej płyty podłogowej EMP2. Ponadto, nowy C4 Picasso wyposażony jest w Inteligentny System Kontroli Trakcji, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na terenach o obniżonej przyczepności. Zapewnia większy komfort i lepsze trzymanie się drogi we wszystkich sytuacjach. * Dostępny w drugiej połowie 2013 roku źródło: Citroen
  16. więcej -> Nowy Citroen C4 Picasso na pierwszych oficjalnych zdjęciach, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Citroen C4 Picasso (2014)
  18. Citroen C4 Picasso bez kamuflażu - Francuzi znów szaleją Awangardowy, wg mnie zbyt awangardowy
  19. Nowy Citroen C4 Picasso sfotografowany podczas zimowych testw Czuję, że będzie kolejny hit. Choć konkurencja jest mocna
  20. Citroen C3 Picasso przeszedł face lifting
  21. [h=1]2013 Citroen C4 Picasso spied[/h]
  22. Nowy Citroen C4 Picasso na zdjciach szpiegowskich. Premiera ju w przyszym roku
  23. czy ktos wie gdzie sie ukrywa filtr paliwa w xsara picasso 1.6benzyna 2004r
  24. Zmodernizowany C4 Picasso... Fajny, tak jak i dotychczasowa wersja... Tu więcej ----> http://carscoop.blogspot.com/2010/09/citroen-uk-details-and-prices-2011-c4.html
  25. <table border="0" width="435" id="table63"> <tr> <td rowspan="3" width="122" valign="top"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> <td colspan="5"> <span style="font-weight: 700; text-decoration: none"> <font face="Verdana" size="1" color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"><font color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none">Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDi</span></font></a></span></font></span></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?829"> </a></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="middle" style="padding-left: 2px" colspan="5"> <font face="Verdana" size="1" color="#4F76A6">Przeczytaj artykuł i wyraź swoją opinię...</font></td> </tr> </table>
×