Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'panda' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników

Kalendarze

  • Community Calendar
  • Default Calendar

Kategorie

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 64 wyników

  1. Fiat Panda Fiat Panda, został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro tak, aby produkcja wszystkich jego elementów i podzespołów była jak najtańsza. Proste pudełkowate kształty, tanie plastiki, prostokątne reflektory, czy płaskie szyby włączając w to przednią, wszystko było podporządkowane kosztom. Dzięki temu samochód ten zyskał niemałśpopularność wśród ludzi potrzebujących taniego, uniwersalnego auta miejskiego. Zaprezentowany w 1980 roku nieoficjalnie zastąpił jeden z najmniej znanych i jednocześnie najmniej popularnych modeli Fiata, mianowicie 133-kę (oferowanego na wybranych rynkach), plasując się pomiędzy 126-kśa Uno. Planowano produkcję w Polsce, z planów tych jednak zrezygnowano, z powodu ogłoszenia stanu wojennego w 1981 roku. Sam szef Ferrari nazwał Pandę symbolem Włoch. Miał trzydrzwiowe nadwozie typu hatch-back. Z przodu znajdowały się hamulce tarczowe, z tyłu bębnowe. Auto występowało w kilku wersjach: * Panda 30 - z silnikiem R2, 652 cm3 o mocy 30 KM z Fiata 126, (1980) * Panda 34 - z silnikiem R4, 843 cm3 o mocy 34 KM z Fiata 850 (1980) * Panda 750 - z silnikiem R4, 770 cm3 o mocy 33 KM (1980) * Panda 45 - z silnikiem R4, 903 cm3 o mocy 45 KM z Fiata 127 (1980) * Panda 4x4 - z silnikiem R4, 965 cm3 o mocy 48 KM z Autobianchi A112 (1983) * Panda 1300D - z silnikiem wysokoprężnym R4, 1302 cm3 o mocy 36 KM (1986) * Panda Selecta - z silnikiem R4, 1108 cm3 o mocy 50 KM (1986) Na Salonie Samochodowym w Paryżu w 1982, Fiat zaprezentował odmiany 34 Super oraz 45 Super. Różniły się od pozostałych niewielkimi zmianami stylistycznymi - między innymi nowśatrapśchłodnicy, z pięcioma srebrnymi ukośnymi liniami, wykonanśz czarnego tworzywa oraz 5 biegowymi skrzyniami biegów. Pozostałe wersje nadal były produkowane jako modele Comfort. W lutym 1983 pojawiła się także wersja 30 Super. W czerwcu 1983 pojawił się typ 4x4 z napędem na cztery koła, zaprojektowany przez firmę Steyr-Puch, która dostarczyła układ przeniesienia napędu . Napędzana była silnikiem R4 o pojemności 965 cm3 o mocy 48 KM, pochodzącym z Autobianchi A112. Był to pierwszy mały samochód z silnikiem umiejscowionym poprzecznie z napędem na cztery koła. W listopadzie 1984 we wszystkich wersjach zastosowano zmiany z modeli Super. Poważniejsze zmiany nastąpiły w lipcu 1986 roku, kiedy pojawiły się silniki z rodziny FIRE. Silnik 652 cm3 został zamieniony na jednostkę o pojemności 769 cm3, a 903 cm3 na 999 cm3. Oba silniki były chłodzone cieczą. Modyfikacji uległa sztywna tylna oś, zmieniona na zawieszenie półzależne. W tym samym roku zadebiutował w tym aucie silnik diesla (1302 cm3, moc 36 KM). Szyby drzwiowe dzielone zostały zastąpione całymi, poprawiono ochronę przeciwkorozyjną, zmienił się wystrój wnętrza pojazdu. Została także wprowadzona wersja Van - była to podstawowa wersja wyposażeniowa Pandy, bez tylnej kanapy. Posiadała zaślepki tylnych okien oraz nadbudówkę z czarnego tworzywa z dwojgiem drzwi zamiast tylnej klapy. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosiła 1000 litrów. W 1991 roku pojawiła się w ofercie Panda Selecta z bezstopniowśskrzyniśbiegów CVT i nowym silnikiem o pojemności 1108 cm3 i mocy 50 KM, który zastosowano także w wersji 4x4 Selecta. Od 1995 roku Pandę oferowano tylko we Włoszech. W 2003 roku zaprzestano produkcji pierwszej generacji, jej następcśjest Panda drugiej generacji. Panda I generacji występowała w serialu "07 zgłoś się", a także w grze Gran Turismo 4. Wersja Panda 30 otrzymała notę 7.4 według brytyjskiego Royal Automobile Club. Projekt początkowo istniał pod nazwśGingo (FIAT 169), jednak po protestach koncernu Renault (nazwa zbyt podobna do modelu Twingo) nazwa została zmieniona. Pierwszśodsłonśdla nowego modelu był salon w Bolonii w 2002 roku. Fiat zaprezentował tam koncepcyjne auto o roboczej nazwie Simba/New Small. Panda drugiej generacji, zwana też Panda Nuova, zadebiutowała w 2003 roku. W listopadzie 2003 roku międzynarodowe jury konkursu "Car of the Year", wybrało Fiata Pandę samochodem roku 2004. Produkowana jest wyłącznie przez spółkę Fiat Auto Poland w Polsce, w fabryce w Tychach. Jest to pięciodrzwiowy mały, miejski samochód osobowy, segmentu A. W palecie Fiata mieści się poniżej modelu Punto. Na niektórych rynkach zastąpił, oprócz Pandy I, również Fiata Seicento. Napędzany jest silnikami benzynowymi, czterocylindrowymi o pojemnościach: 1108 cm3 (54 KM), 1242 cm3 (60 KM), oraz silnikiem diesla o pojemności 1248 cm3 i mocy 70 KM. W 2003 roku na 73. salonie w Genewie zaprezentowano rekreacyjnśwersję - Marrakech. Projektanci stworzyli samochód terenowy typu "dune buggy", a więc otwarte nadwozie, drzwi pozbawione szyb, orurowanie chroniące pasażerów. Jego wymiary zewnętrzne wynoszą: długość 3,57 m, szerokość 1,61 m, wysokość 1,48 m. W pokonywaniu pustynnych wydm pomaga napęd czterech kół ze sprzęgłem wiskotycznym a także 16-calowe koła z ogumieniem w rozmiarze 205/50. W 2004 roku pokazano Pandę 4x4, wersję z napędem na cztery koła. Dostępna jest z mocniejszym silnikiem benzynowym i z dieslem. W dniu 3 września 2004 r. w zakładzie w Tychach, po 16 miesiącach od wprowadzenia na linię montażową, został wyprodukowany 250.000. model Pandy.Auto przyspiesza od 0 do 100km\h w 20s. W 2005 roku pokazano Pandę 4x4 Cross, wersję z napędem na cztery koła oraz blokadśmechanizmu różnicowego. Dostępna jest z silnikiem benzynowym i z dieslem. W 2006 roku rozpoczęła się faza testowa Pandy Hydrogen to prototyp samochodu napędzanego systemem ogniw paliwowych (fuel cells) na paliwo wodorowe. Silnik osiąga maksymalnśmoc 60 kW, dzięki czemu samochód może osiągnąć maksymalnśprędkość ponad 130 km/h przy przyspieszeniu od 0 do 50 km/h w 5 sekund. Pojemność zbiornika wodoru w Pandzie Hydrogen zapewnia przejechanie ponad 200 km w cyklu miejskim. Na IAA we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 2007 zaprezentowano ekologicznśwersję pandy, której emisja CO2 została zmniejszona do 69 g/km. 5 września 2007 wyprodukowano milionowśPandę. Wersje samochodu Panda odmiany : * 4 X 4 o Wersja standardowa 4 x 4 o Cross posiada dodatkowo blokadę mechanizmu różnicowego o Monster jest to limitowana i numerowana seria, która obejmuje tylko 695 egzemplarzy. W wersji Monster zastosowano silnik 1,3 16v Multijet. Jednostka osiąga moc maksymalnś70 KM przy 4000 o/m oraz moment obrotowy 145Nm przy 1500 o/m i jest połączona z mechanicznśskrzyniśbiegów o pięciu przełożeniach. Tak wyposażone auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 18 sekund i osiąga maksymalnśprędkość 150 km/h. * specjalne: o Sport 100 HP Podczas 10. Dnia Rodzinnego Fiat Auto Poland miała miejsce krajowa premiera Pandy Sport (100-konnej). W porównaniu ze zwykłśPandśzmieniono zderzaki i atrapę chłodnicy, a w środku znalazły się m.in. sportowe fotele. Auto ma też 6 biegowśskrzynię, zmodyfikowane zawieszenie i hamulce. Pod maskśznalazł się benzynowy silnik o pojemności 1,4 l, który moc maksymalnśosiąga przy 6 tys. obr./min., a maksymalny moment obrotowy 128 Nm uzyskuje przy 4500 obr./min. Auto rozpędzać się ma do 100 km/h w czasie 9,6 s i osiągać prędkość 185 km/h. * o Abarth Rally Dane techniczne samochodów (specyfikacja A-grupowa): * Silnik: benzynowy 1242 cm3 (70,8x78,86) * Stopień sprężania: 12:1 * Moc maksymalna: 130KM przy 7800 obr./min. * Skrzynia biegów: 6+1 * Sprzęgło: metalowe, jednotarczowe * Napęd: przedni + blokada dyferencjału * Hamulce przód/tył: tarcze wentylowane 285mm / tarcze 240mm * Hamulec ręczny: hydrauliczny * Korektor rozdziału siły hamowania * Zawieszenie przednie/tylne: kolumny McPherson, uniballe, amortyzatoy gazowe Ohlins / belka skrętna, amortyzatory gazowe Ohlins * Felgi: 6x15" * Opony: Michelin 18/58-15 N21 e TA01 * Wymiary zwenętrzne: 3538x1628x1490mm
  2. Witam Chcę kupić fiata pande rocznik 2009-2011 czy warto pakować pieniądze w to auto waszym zdaniem ??
  3. Hej Tak jak w temacie - mam Fiata Panda Cabrio I i szukam do niego jakichś fajnych alufelg. Czy jesteście w stanie mi coś z tego obszaru polecić? Tutaj są np. jakieś felgi. Co o nich powiecie?
  4. Witam użytkowników, Fiat Panda, 2004, 1.2 ben+LPG. Używka kupiona ok. maja tego roku. Po otworzeniu wlewu oleju przywitał mnie czarny niepokojący osad Co to może być? Auto nie należy do mnie. Jedyne co słyszałem o nim to: - z oględzin mechanika wynika, że auto było dość solidnie puknięte (to chyba nie ma znaczenia, ale pewna osoba wpadła na pomysł, że korek wlewu paliwa jest nieoryginalny, przez co dostaje się wilgoć - korek prezentuje się tak: - nie mam pojęcia kiedy był wymieniany olej, - nie mam pojęcia kiedy pojawił się ten osad. Czy ten osad jest niepokojącym zjawiskiem, czy jestem po prostu przewrażliwiony? Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedzi ​prosimy o dodawania zdjęć, nie linków. Administracja.
  5. Fiat Panda Cross: pierwsza z swoim rodzaju. · Najnowsza wersja koncepcji SUV-a, wszechstronny samochód, będący w stanie zarówno pokonać każdą przeszkodę, jak i przyciągnąć Klientów różnych pod względem upodobań, wieku i wymagań. · Styl, wydajność, sprawność oraz kompaktowe wymiary: cały luksus zarezerwowany dotychczas dla samochodów terenowych wyższego segmentu na długości zaledwie 370 centymetrów. · Dodatkowo, właściwości „off-roadowe” typowe dla prawdziwych samochodów terenowych, dzięki napędowi 4x4 „Torque on demand” oraz funkcji elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego. · Jedyny w swoim segmencie: selektor przeznaczony dla miłośników jazdy terenowej z trzema trybami (Auto, Off-road i Hill Descent Control) . · Dostępny we wzmocnionych wersjach 1.3 Multijet II o mocy 80 KM i 0.9 Twinair Turbo o mocy 90 KM, ten ostatni ze specjalną, sześciostopniową skrzynią biegów ze „skróconym” pierwszym biegiem. · Opony 185/65R15 M+S „All Seasons” i spory prześwit: 161 mm w wersji TwinAir i 158 mm w wersji Multijet. · W porównaniu do Pandy 4x4, lepsze kąty najazdu i zejścia (24° i 34°) oraz rampowy (+1° w stosunku do Pandy 4x4). · Na zamówienie „City Brake Control”, system bezpieczeństwa nagrodzony prestiżową nagrodą „Euro NCAP Advanced 2013”. · Od września w salonach głównych rynków europejskich, za połowę ceny najczęściej sprzedawanych w Europie SUV-ów. Po debiucie na Salonie Samochodowym w Genewie, dzisiaj międzynarodowej prasie zaprezentowany zostanie nowy Fiat Panda Cross, który od września będzie sprzedawany na głównych rynkach europejskich. Nowa Panda Cross to najbardziej udoskonalona wersja SUV-a, „gatunku” motoryzacyjnego, który na przestrzeni lat rozszczepił się na podkategorie ze względu na rozmiary oraz różne zadania: od dużych SUV-ów, poprzez średnie aż po - ostatnio, wraz z rozwojem koncepcji „downsizingu”- kompaktowe SUV-y oraz SUV-y w małym rozmiarze. Jest to więc stale rozwijająca się i coraz ważniejsza gałąź rynku: wystarczy pomyśleć, że od wartości około 7% w 2006 roku (rok wprowadzenia na rynek pierwszej Pandy Cross) osiągnięto dzisiaj 20% łącznej sprzedaży w Europie. W scenariusz ten wpisuje się nowa Panda Cross, która dokonuje kolejnego przeskoku ewolucyjnego, tworząc nową kategorię. Łączy więc układ napędowy oraz możliwości techniczne prawdziwego samochodu terenowego, osiągi oraz wyposażenie SUV-a, wymiary zewnętrzne, wydajność i sprawność miejskiego samochodu oraz wyróżniający się styl, potrafiący połączyć „serce i rozum”. Atrakcyjności temu wszystkiemu dodaje jeszcze przystępna cena, która stanowi połowę wartości dużych SUV-ów najczęściej sprzedawanych w Europie. Panda Cross ustanawia więc nową typologię samochodów, która opiera się na tym, do czego „zdolne” jest auto, niezależnie od segmentu, do którego należy. Tak więc - jak mówi nazwa, Panda Cross to samochód wszechstronny, nie tylko dlatego, że jest w stanie pokonać każdą przeszkodę dzięki napędowi na cztery koła oraz elektronicznej blokadzie mechanizmu różnicowego, (które to rozwiązanie jako pierwsza wprowadziła na rynek), ale również przyciąga różnych Klientów znajdujących w niej odpowiedź na wszystkie swoje potrzeby związane z możliwościami poruszania się. Są to osoby, którym nie odpowiadają kompromisy, gdyż znają oni bardzo dobrze świat samochodów terenowych, ale korzystają ze swojego auta również w mieście; osoby, które doceniają w samochodzie zarówno jego wyróżniający się styl, jak i wyposażenie w nowinki technologiczne; osoby, które oczekują elemetów chatakterystycznych dla dużych samochodów terenowych, ale z pewnością nie chcą zrezygnować z zalet, jakie tylko samochód o kompaktowych rozmiarach może zagwarantować. Z tego powodu, pomimo, że Fiat Panda Cross ma bardzo wyrazisty styl, jego niebanalny wdzięk nie jest celem samym w sobie. Wszystkie elementy stylistyczne służą do ochrony części mechanicznych i nadania im odczucia solidności oraz pewności. Zresztą, Panda Cross została tak zaprojektowana, aby mogła zmierzyć się z każdym rodzajem trasy, nawet najbardziej wymagającym, ale również by mogła poruszać się w ruchu miejskim, a przede wszystkim, wszędzie zaparkować. Połączenie funkcjonalności i stylu jest cechą wyróżniającą wersję Cross już zresztą w poprzednich generacjach modelu, jak pokazują to edycje limitowane oraz serie specjalne Pandy 4x4. Już końcem lat osiemdziesiątych, oferta Pandy obejmowała modele „topowe gamy”, z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym w połączeniu z charakterystycznym stylem i bardzo nowoczesnym wyposażeniem, takim jak układ napędowy 4x4 Steyer-Puch, który wtedy był luksusem dostępnym w samochodach terenowych wyższej klasy. Formuła ta okazała się zwycięska i potwierdzała się na przestrzeni lat aż do 2006 roku, kiedy to Fiat jako pierwszy wprowadził na rynek pojęcie „Cross” stosując je do Pandy: prawdziwy mini SUV, zdolny do pokonania każdej trasy. Dzisiaj nowy Cross powraca do gamy Pandy – najszerszej oferty w swojej kategorii – potwierdzając wszechstronność i funkcjonalność modelu, który od ponad 30 lat wyznacza drogę dla samochodów z segmentu miejskich samochodów. Wystarczy pomyśleć, że był to pierwszy „miejski maluch”, w którym zamontowany został diesel, metan i LPG w tym segmencie, pierwszy z napędem na cztery koła i pierwszy, który okazał się być samochodem naprawdę dla wszystkich, na każdy czas i na każdą sytuację. W ten sposób Panda okazała się na stałe zdobyć podium w sprzedaży w swoim segmencie w Europie, gdzie – również po pierwszych 6 miesiącach 2014 roku- zajmuje drugie miejsce, zaraz po Fiacie 500. Styl i wymiary. Każdy detal Pandy Cross został opracowany pod kątem udoskonalenia osiągów off-roadowych, a poprzez język stylistyczny powszechnie stosowany w SUV-ach, uczynienia jej od razu rozpoznawalnej i niepowtarzalnej. Nieprzypadkowo wszystkie detale stylistyczne służą przede wszystkim do zabezpieczenia elementów mechanicznych i nadania im odczucia solidności oraz pewności, a poza tym, indywidualnego charakteru. Przód samochodu charakteryzuje się całkiem nowym wyglądem, dzięki nowemu zderzakowi, który wyróżnia pokaźna płyta podwozia w kolorze srebrnym „ultrashine” służąca do zabezpieczania elementów mechanicznych, z charakterystycznymi otworami, które nawiązują do „kwadratokółek” (ang. “squircle”) Pandy. Solidność oraz off-roadowy charakter podkreślone są przez haki holownicze w czerwonym, błyszczącym kolorze, które są natychmiast rozpoznawalne. Całkowicie nowe są też lampy zespolone, dzięki reflektorom oraz nowym światłom przeciwmgłowym wbudowanym w okolicach grilla oraz światłom do jazdy dziennej DRL z technologią LED, wbudowanym w płytę podwozia. Patrząc z boku nie sposób przeoczyć wyrazistego zarysu nadkoli, bocznych listew ochronnych karoserii ze znaczkiem „Cross”, czy nowych belek dachowych, które nawiązują do wykończeń płyty podwozia. Felgi o średnicy 15 cali posiadają 5 ramion ułożonych w kształcie litery „V” i wykonane są z polerowanego lekkiego stopu. Również tył tego samochodu jest bardzo wyrazisty i obejmuje nowy zderzak z płytą osłonową nawiązujący swoim kształtem i wykończeniem do przedniej płyty podwozia, nowe, polerowane obramowanie zestawu lamp tylnych oraz chromowaną końcówkę wydechu. Wnętrze Pandy Cross jest dopracowane w każdym calu i bardzo oryginalne. Siedzenia wykonane są z naturalnej tkaniny o „technicznym wzorze", a ich boki wykończone brązową eko-skórą – identycznie, jak panele drzwiowe. Siedzenia przednie zdobi logo Cross z metalizowanego poliuretanu. Deskę rozdzielczą wykonano w nowym, miedzianym kolorze, a na jej tle wyróżnia się nowe, srebrne wykończenie „ultrashine” zestawu wskaźników. W tej samej barwie wykończono konsolę centralną, w której znajduje się selektor do jazdy off-road „Terrain Control"'. Całości dopełnia obszyta skórą kierownica z przyciskami sterowania audio oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów. Pięcioro drzwi oraz typowa dla wyższego segmentu przestronność wnętrza czyni z Pandy Cross autentyczny miejski SUV również dlatego, że mimo stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych – długość 370 cm, szerokość 155 cm i długość 166 cm - oferuje zaskakująco pojemne wnętrze: wystarczy pomyśleć, że bagażnik jest największy w tym segmencie (225 litrów). Napęd 4x4 „Torque-on-Demand" z funkcją ELD (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego). Panda Cross to pojazd o mocnym charakterze, który wie jak podbić serca najbardziej wymagających Klientów, w tym miłośników przygody i życia w plenerze. To właśnie z myślą o nich, nowa Panda Cross wyposażona jest w układ napędowy 4x4 „Torque-on-Demand" z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Jest to system napędu na cztery koła pozostający pod kontrolą modułu elektronicznego, który na podstawie analizy sygnałów docierających z samochodu kieruje rozdziałem mocy na oś przednią i tylną, odpowiednio do warunków przyczepności podłoża. Zaletą tego systemu jest pełna automatyka działania bez konieczności obsługi ze strony kierowcy. Panda Cross wyposażona jest w standardzie w system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z funkcją ELD, czyli elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto... itp.). Selektor dla miłośników jazdy terenowej. Jako jedyna w swoim segmencie, Panda Cross oferuje selektor jazdy, który pozwala amatorom off- roadowej jazdy włączyć napęd 4x4, w zależności od panujących warunków, wybierając jeden z trzech trybów pracy: Auto, Off-road i Hill Descent Control. W trybie Auto, moment obrotowy jest rozkładany optymalnie pomiędzy oboma osiami pojazdu, zależnie od stopnia przyczepności podłoża oraz bez konieczności włączania przez kierowcę napędu. Na normalnym podłożu, na przykład w mieście albo na autostradzie, Panda Cross porusza się z napędem na przód, 98% momentu kierowane jest na koła przednie. Natomiast kiedy podłoże jest śliskie albo jazda odbywa się po nierównościach, system kieruje automatycznie moment obrotowy tam, gdzie jest potrzebny, dzięki pracy sprzęgła, które stale dozuje napęd na oś tylną. Tak więc, sprawdzone i przetestowane sprzęgło sterowane elektro-hydraulicznie, przenosi do 900 Nm momentu obrotowego na tył (co odpowiada całemu momentowi obrotowemu dostarczanemu przez silnik) w zaledwie jedną dziesiątą sekundy: oznacza to, że zdolność samochodu do przystosowania się do warunków niskiej przyczepności jest niemal natychmiastowa. W trybie Off-road, napęd 4x4 jest stały do 50 km/h, tak aby reakcja samochodu była natychmiastowa i włączana jest też elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (ELD), która wstępnie kieruje moment obrotowy na tył, dzięki czemu następuje szybsze włączenie 4x4; zapobiega włączeniu się ASR, aby poprawić kontrolę niskiej przyczepności i w pełni wykorzystać moment obrotowy silnika. Działa, hamując koła, które tracą przyczepność lub ślizgają się bardziej niż inne, przenosząc w ten sposób siłę napędową na te, które lepiej trzymają się podłoża. W ten sposób udoskonalany jest napęd na niejednolitym podłożu. Służący do optymalnej kontroli prędkości zjazdu z wyjątkowo stromych wzniesień lub bardzo nierównych tras, tryb HDC (Hill Descent Control) utrzymuje stałą prędkość samochodu podczas zjazdu, poprzez samodzielne i zróżnicowane oddziaływanie na hamulce. W ten sposób system wspiera kierowcę, pomagając mu pokonać duże stromizny, przy użyciu tylko pedału hamulca i przyspieszenia. Poza tym, Hill Descent Control pomaga zachować linię zjazdu, niwelując uślizgi boczne na nierównej powierzchni o zróżnicowanej przyczepności. Integralna część systemu ESC, funkcja HDC włącza się automatycznie, jeśli prędkość spada poniżej 25 km/h i pozostaje w gotowości do 50 km/h. Opony. Aby zapewnić maksymalną przyczepność na każdym niemalże podłożu, nowy model wyposażony został w opony „All Season" 185/65/R15 (większe niż w Pandzie 4x4), o charakterystyce zoptymalizowanej pod kątem lepszych własności trakcyjnych na drogach ośnieżonych, ale także precyzji i łatwości kierowania na nawierzchniach mokrych i suchych oraz skuteczności w warunkach off-roadowych. Zawieszenie. Zawieszenie pojazdu z napędem 4x4 ma do spełnienia dwa podstawowe zadania: zapewnić komfort, łatwą obsługę, trzymanie się drogi oraz bezpieczeństwo typowe dla napędu 2WD oraz odpowiednią charakterystykę jezdną na różnych rodzajach podłoża, szczególnie w warunkach jazdy terenowej. Z tego też powodu konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie dwóch sprawdzonych układów, zapewaniających doskonałe osiągi oraz wyjątkowy komfort: niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson z przodu oraz specjalnie zmodyfikowanej dla napędu 4x4 belki skrętnej z tyłu. W porównaniu z układem wahaczy wleczonych w poprzedniej generacji, ten ostatni schemat gwarantuje większą lekkość, większy komfort jazdy i lepsze wyciszenie, bez uszczerbku dla osiągów terenowych. Charakterystyczne kąty oraz zdolności off-roadowe. Wychodząc od doskonałej bazy – Pandy 4x4, jedynego w historii miejskiego samochodu, który otrzymał wyóżnienie „SUV Roku” – w nowej Pandzie Cross wykonano kilka technicznych zabiegów ukierunkowanych na poprawę właściwości off-roadowych. Przede wszystkim, do 161 mm wzrósł prześwit w wersji TwinAir, a do 158 mm w wersji Multijet: jest to zasługa przeprojektowania przedniego i tylnego zderzaka oraz zastosowania specyficznych sprężyn i opon większych o 10 mm. Również lepsze niż w Pandzie 4x4 są kąty charakterystyczne dla samochodów terenowych: kąt najazdu 24°, zejścia 34°, rampowy 21°. Są to wartości bardzo zbliżone do tych spotykanych w „rasowych” samochodach terenowych i wyższe, niż w głównych SUV-ach występujących na rynku. Tak więc, Panda Cross może pokonać maksymalne nachylenie 70% oraz pochylenie boczne 55%. Panda Cross to uterenowiony maluch również w małych, technicznych detalach oraz zastosowanych środkach bezpieczeństwa. Na przykład, osłony pod podwoziem wraz ze stalowymi tarczami, pozwalają jej pokonać nawet najtrudniejszą trasę, bez uszkodzenia znajdujących się na spodzie części mechanicznych. Poza tym, kanał ssący jest podniesiony od ziemi o 739 mm w wersji diesel i o 711 mm w wersji benzynowej. Dzięki temu Panda Cross nie ma trudności nawet na głębokich wgłębieniach terenu, na przykład podczas pokonywania brodów. Silniki. Klient może polegać na najmocniejszych silnikach z gamy, pozostających w doskonałej harmonii z terenową „orienatacją” nowej Panda Cross, a wyposażonych w Start&Stop: turbodieselu 1.3 Multijet i benzynie 0.9 TwinAir Turbo, które, w porównaniu z silnikami dostępnymi dla innych wersji, oferują większą moc, odpowiednio do 80 i 90 KM. Prekursor nowej rodziny dwucylindrowych silników benzynowych Fiata, jednostka 0.9 TwinAir Turbo rozwija moc 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm w zakresie 1900 obr/min (stały do 3.000 obr/min). Aby jazda była bardziej ekologiczna, a spalanie paliwa mniejsze, wystarczy na desce rozdzielczej nacisnąć przycisk ECO, powodujący ograniczenie momentu obrotowego do 100 Nm przy 2000 obr/min. W cyklu mieszanym silnik ten zużywa 4,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 114 g/km. Mając ciągle na uwadze poszanowanie środowiska oraz przyjemność z jazdy, Panda Cross może zostać wyposażona w silnik 1.3 turbodiesel MultiJet II z montowanym w standardzie filtrem cząstek stałych (DPF), rozwijający moc 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min i moment 190 Nm przy 1500 obr/min. Prawdziwe arcydzieło technologii w miniaturze - ważący łącznie z osprzętem tylko 140 kg- silnik ten należy do drugiej generacji jednostek MultiJet i wyposażony jest w turbosprężarkę o stałej geometrii oraz intercooler, udoskonalony pod kątem rozwijania momentu obrotowego na niskich obrotach. W cyklu mieszanym silnik 1.3 MultiJet II spala 4,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 125 g/km. Sześciostopniowa skrzynia przekładniowa. W wersji z silnikiem TwinAir Turbo w Pandzie Cross oferowana jest specjalna, sześciostopniowa skrzynia przekładniowa o “skróconym” przełożeniu pierwszego biegu akcentującym charakterystykę off-roadową pojazdu i szczególnie przydatnym przy ruszaniu pod górę. “Skrócony” pierwszy bieg ułatwia także jazdę off-road, umożliwiając utrzymanie niewielkiej prędkości przy obrotach jałowych silnika i maksymalną kontrolę nad pojazdem. Wyposażenie standardowe i opcjonalne. Bogate i kompletne wyposażenie standardowe nowej Pandy Cross obejmuje klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Blue&Me i sterowaniem przyciskami na kierownicy, 15-calowe matowane felgi z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, zagłówki tylnej kanapy, kolumnę kierownicy z regulacją w pionie, przednie lampy przeciwmgielne, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni biegów, fotel kierowcy z regulacją wysokości, system ESC z funkcjonalnością ELD oraz ogumienie “All Seasons” M+S o rozmiarze 185/65 R15. Dostępny jest również szeroki wybór opcji akcesoryjnych pod kątem użytkowania miejskiego lub plenerowego – zgodnie z preferencjami kierowcy. Są to m.in. elektrycznie podgrzewana szyba czołowa, przyciemniane szyby boczne czy innowacyjny system “City Brake Control” nagrodzony tytułem “Euro NCAP Advanced 2013”. Bezpieczeństwo. Oferowany w Pandzie Cross jako opcja wyposażenia, aktywny system “City Brake Control” zdolny jest wykrywać obecność innych pojazdów lub przeszkód przed samochodem i w braku należytej reakcji kierowcy – automatycznie rozpocząć hamowanie, aby uniknąć kolizji lub przynajmniej ograniczyć jej skutki. Wyróżniony nagrodą “Euro NCAP Advanced 2013” system CBS wspomaga jazdę w intensywnym ruchu i działa w zakresie prędkości 5-30 km/h po każdym rozruchu silnika, lecz może być dezaktywowany lub ponownie aktywowany zgodnie z wolą kierowcy. System “City Brake Control” wykorzystuje umieszczony u góry szyby czołowej laserowy czujnik/dalmierz LIDAR (Light Detection and Ranging), który współpracuje z układem elektronicznej stabilizacji jazdy ESC. W zależności od pewnych parametrów (stan nawierzchni, dynamika i tor ruchu pojazdu, umiejscowienie przeszkody, stan ogumienia), CBC pozwala uniknąć kolizji całkowicie lub ograniczyć jej konsekwencje dla kierowcy i otoczenia. System CBC integruje trzy ważne funkcje: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), gotowości hamulców Prefill i wspomagającą hamowanie awaryjne Brake Assist. System AEB, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem – powoduje rozpoczęcie hamowania awaryjnego w sytuacji, gdy kolizja wydaje się nieunikniona, a kierowca nie reaguje – tym samym niejako wyprzedza niezbędne działanie prowadzącej/prowadzącego. Funkcja Prefill podnosi wstępnie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym tak, aby przyspieszyć działanie hamulców aktywowanych przez system AEB i/lub kierowcę. System Brake Assist z kolei – identyfikuje sytuację zagrożenia i gdy kolizji nie sposób uniknąć – powoduje skokowy wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym– aby do maksimum skrócić drogę hamowania. Ekskluzywne akcesoria i usługi marki Mopar Przekształcić własny samochód w coś unikalnego i osobistego: to zadanie szerokiej gamy akcesoriów i usług oferowanych przez Mopar, markę firmującą sektor serwisu technicznego, obsługi klienta oraz zaopatrzenie w oryginalne części zamienne i akcesoria dla pojazdów produkcji Fiat-Chrysler na obszarze EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Oferta Mopar obejmuje ponad 450.000 pozycji asortymentowych oryginalnych części zamiennych i niemal 25.000 najwyższej jakości akcesoriów, dostępnych w 130 krajach całego świata. Na liście ponad 70 atrakcyjnych akcesoriów dla linii modelowej Pandy, ze specjalnym przeznaczeniem dla wersji Cross znajdują się m.in. 15-calowe felgi z lekkiego stopu, czerwone kołpaki kół, obudowy lusterek bocznych, kapturki wentyli opon z logo Fiata, bagażnik na rower oraz “personalizowany” zestaw akcesoryjny wnętrza: wieszak na ubranie oraz welwetowe maty podłogowe z logo Pandy. Są to akcesoria najwyższej jakości wykonania, a poprzez doskonałe zgranie z techniką i stylem Pandy Cross – dają możliwość zaakcentowania pełnej wdzięku indywidualności tego samochodu. Akcesoria i komponenty sygnowane przez Mopar mają charakter unikalny dlatego, iż powstają we współpracy z konstruktorami tworzącymi specyfikacje konkretnych modeli, jest więc to rodzaj „sprzężenia zwrotnego”, które gwarantuje autentyczną jakość, trwałość i dopasowanie produktu kategorii aftemarket do samochodu. W sposób naturalny, użytkownicy nowej Pandy Cross mogą liczyć także na bogatą ofertę „Mopar Vehicle Protection” - jedynego oficjalnego pakietu usług serwisowych z gwarancją Fiat Group Automobiles. Plany usług serwisowych Mopar Vehicle Protection umożliwiają korzystanie z pomocy technicznej w autoryzowanych przez Fiat Group Automobiles punktach dealerskich i stacjach obsługi, świadczonej przez szkolonych fabrycznie specjalistów, z użyciem oryginalnych części zamiennych do danej marki i modelu pojazdu. Program Mopar Vehicle Protection prowadzony jest w 40 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki z portfolio ponad 50 produktów spełniających wszelkie potrzeby klienteli. W roku 2013 ponad 25 procent eksploatowanych pojazdów objętych było różnymi planami serwisowymi pod egidą Mopar Vehicle Protection. Zakres usług świadczonych w ramach Mopar Vehicle Protection jest stale aktualizowany i rozszerzany, lecz w swej zasadzie przewiduje dwa poziomy ochrony komponentów mechanicznych i elektronicznych: Maximum Care oraz Powertrain Care – pozwalające wydłużyć gwarancję producenta z trzech do pięciu lat, z uwzględnieniem przeciętnego rocznego przebiegu danego samochodu i oczekiwań użytkownika. Dostępne są ponadto inne usługi o węższym zakresie: pakiet jednorazowych lub okresowych przeglądów kontrolnych oraz Free2Go++ i Essential Care – rozszerzenie zakresu pomocy drogowej w okresie fabrycznej gwarancji pojazdu. Fiat Panda Cross – dane techniczne . [TABLE=width: 667] <tbody>[TR] [TD]Silnik [/TD] [TD]1.3 MultiJet 80 KM Stop&Start [/TD] [TD]0.9 90 KM TwinAir Stop&Start [/TD] [/TR] [TR] [TD]Liczba i układ cylindrów [/TD] [TD]4-rzędowy [/TD] [TD]2-rzędowy [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica cylindra x skok tłoka (mm) [/TD] [TD]69,6 × 82,0 [/TD] [TD]80,5 × 86,0 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa (cm3) [/TD] [TD]1248 [/TD] [TD]875 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania [/TD] [TD]16,8:1 [/TD] [TD]10,0:1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna: KM-EEC (kW-EEC) [/TD] [TD]80 (59) [/TD] [TD]- Tryb Normal: 85 (66,2)
 - Tryb ECO: 77,5 (57,0) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przy obr/min [/TD] [TD]4000 [/TD] [TD]- Tryb Normal 5500 - Tryb ECO 5500 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moment maksymalny: kgm-EEC (Nm-EEC) [/TD] [TD]19,4 (190) [/TD] [TD]- Tryb Normal 14,8 (145)
 - Tryb ECO 10,2 (100) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przy obr/min [/TD] [TD]1500 [/TD] [TD]- Tryb Normal 1900 - Tryb ECO 2000 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Napęd rozrządu [/TD] [TD]Łańcuchowy [/TD] [TD]Łańcuchowy [/TD] [/TR] [TR] [TD]Paliwo [/TD] [TD]Diesel (ON) [/TD] [TD]Benzyna bezołowiowa [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zapłon [/TD] [TD]Samoczynny [/TD] [TD]Elektroniczny [/TD] [/TR] [TR] [TD]UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Napęd [/TD] [TD]Stały 4x4, 2 mechanizmy różnicowe, elektroniczny podział mocy na oś przednią i tylną [/TD] [TD]Stały 4x4, 2 mechanizmy różnicowe, elektroniczny podział mocy na oś przednią i tylną [/TD] [/TR] [TR] [TD]Sprzęgło [/TD] [TD]Sterowane hydraulicznie [/TD] [TD]Sterowane hydraulicznie [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przełożenia skrzyni biegów: 1 [/TD] [TD]4,273 [/TD] [TD]4,100 [/TD] [/TR] [TR] [TD]2 [/TD] [TD]2,238 [/TD] [TD]2,174 [/TD] [/TR] [TR] [TD]3 [/TD] [TD]1,444 [/TD] [TD]1,345 [/TD] [/TR] [TR] [TD]4 [/TD] [TD]1,029 [/TD] [TD]0,974 [/TD] [/TR] [TR] [TD]5 [/TD] [TD]0,767 [/TD] [TD]0,766 [/TD] [/TR] [TR] [TD]6 [/TD] [TD]- [/TD] [TD]0,646 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wsteczny [/TD] [TD]3,909 [/TD] [TD]3,818 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przekładnia główna [/TD] [TD]3,733 [/TD] [TD]5,308 [/TD] [/TR] [TR] [TD]UKŁAD KIEROWNICZY [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rodzaj [/TD] [TD]Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne [/TD] [TD]Przekładnia zębatkowa, wspomaganie elektromechaniczne [/TD] [/TR] [TR] [TD] Średnica zawracania (m) [/TD] [TD]9,7 [/TD] [TD]9,7 [/TD] [/TR] [TR] [TD]HAMULCE [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przednie: mm [/TD] [TD]Tarcze wentylowane 257 x 22 [/TD] [TD]Tarcze wentylowane 257 x 22 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Tylne: mm [/TD] [TD]Tarcze lite 240 x 11 [/TD] [TD]Tarcze lite 240 x 11 [/TD] [/TR] [TR] [TD]ZAWIESZENIE [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przednie [/TD] [TD]Niezależne, kolumny MacPherson, dolne wahacze poprzeczne mocowane do poprzecznicy pomocniczej [/TD] [TD]Niezależne, kolumny MacPherson, dolne wahacze poprzeczne mocowane do poprzecznicy pomocniczej [/TD] [/TR] [TR] [TD]Tylne [/TD] [TD]Belka skrętna [/TD] [TD]Belka skrętna [/TD] [/TR] [TR] [TD]WYMIARY [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw osi (mm) [/TD] [TD]2300 [/TD] [TD]2300 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół przednich/tylnych* (mm) [/TD] [TD]1403 [/TD] [TD]1403 [/TD] [/TR] [TR] [TD]1406 [/TD] [TD]1406 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość – szerokość – wysokość* (mm) [/TD] [TD]3705 – 1662/1882 (bez/wraz z lusterkami bocznymi) - 1657 [/TD] [TD]3705 – 1662/1882 (bez/wraz z lusterkami bocznymi) - 1657 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność bagażnika VDA (dm3) [/TD] [TD]225 [/TD] [TD]225 [/TD] [/TR] [TR] [TD]KOŁA i OGUMIENIE [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Opony [/TD] [TD]185/65 R15 88H M+S All Season [/TD] [TD]185/65 R15 88H M+S All Season [/TD] [/TR] [TR] [TD](*) = Opcja wyposażenia l [/TD] [TD]185/65 R15 88H; 175/65 R15 84T / (możliwość założenia łańcuchów śniegowych) [/TD] [TD]185/65 R15 88H; 175/65 R15 84T / (możliwość założenia łańcuchów śniegowych) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Koło zapasowe dojazdowe ‘Space-saver’ opcja 803 [/TD] [TD]125/80 R15 95M [/TD] [TD]125/80 R15 95M [/TD] [/TR] [TR] [TD]ELEKTRYKA (12 V) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność akumulatora (Ah) [/TD] [TD]63 Ah [/TD] [TD]63 Ah [/TD] [/TR] [TR] [TD]Alternator: prąd maksymalny (A) [/TD] [TD]105 A (tylko nagrzewnica) [/TD] [TD]105 A (tylko nagrzewnica) [/TD] [/TR] [TR] [TD]120 A (z klimatyzacją) [/TD] [TD]120 A (z klimatyzacją) [/TD] [/TR] [TR] [TD]MASY i POJEMNOŚCI [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD](MASY ZGODNE Z HOMOLOGACJĄ) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa własna DIN (kg) [/TD] [TD]1155 [/TD] [TD]1090 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemsnośc zbiornika paliwa (l) [/TD] [TD]35 [/TD] [TD]35 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Ładowność (łącznie z kierowcą) [/TD] [TD]470 (wersja 5-miejscowa) [/TD] [TD]495 (wersja 5-miejscowa) [/TD] [/TR] [TR] [TD]440 (wersja 4-miejscowa) [/TD] [TD]480 (wersja 4-miejscowa) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna masa przyczepy (kg) [/TD] [TD]900 (hamowana) 400 ( bez hamulca) [/TD] [TD]800 (hamowana)
 400 (bez hamulca) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OSIĄGI [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna (km/h) [/TD] [TD]160 [/TD] [TD]167 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.) [/TD] [TD]14,3 [/TD] [TD]12,0 [/TD] [/TR] [TR] [TD]ZUŻYCIE PALIWA EEC (l/100 km) – wg Dyrektywy EC 1999/100 [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cykl miejski, pozamiejski, mieszany [/TD] [TD]5,0/4,6/4,7 [/TD] [TD]5,9/4,3/4,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 ( g/km) [/TD] [TD]125 [/TD] [TD]114 [/TD] [/TR] [TR] [TD]KĄTY NADWOZIOWE [/TD] [TD=colspan: 2] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kąt najazdu - zejścia – rampowy (w stopniach)* [/TD] [TD]24 - 34 - 21 [/TD] [TD]24 - 34 - 21 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 3]* wg wymogów Standardu B: pojazd wraz z kierowcą (68 kg) + 7 kg bagażu plus koło zapasowe, komplet fabrycznych narzędzi i pełny zbiornik paliwa. [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Wyposażenie standardowe i opcjonalne [TABLE=width: 107%, align: left] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] 0.9 Twin Air Turbo 90 KM [/TD] [TD] [/TD] [TD]1.3 JTD 80 KM [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]LINIA i STYL [/TD] [/TR] [TR] [TD]Felgi 15-calowe, matowane, ze stopu lekkiego (ogumienie 185/65 R15 M+S All Seasons) [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Metalizowane, polerowane relingi dachowe [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kierownica obszyta skórą z przyciskami sterowania audio, obszyta skórą gałka dźwigni zmiany biegów [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Metalizowane, polerowane listwy boczne nadwozia z logo Cross [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Obudowy lusterek bocznych w kolorze nadwozia [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przedni i tylny zderzak z metalizowaną i polerowaną płytą osłonową [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chromowana końcówka układu wydechowego [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przednie zaczepy holownicze w kolorze czerwonym [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Felgi 15-calowe, matowane, ze stopu lekkiego (ogumienie 185/65 R15 M+S Summer) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]KOMFORT i FUNKCJONALNOŚĆ [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zamek centralny ze sterowaniem zdalnym [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Klimatyzacja automatyczna z filtrem przeciwpyłkowym [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Kolumna kierownicy z regulacją pionową [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Oszklenie termiczne [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wycieraczka szyby tylnej [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Elektryczne wspomaganie przekładni kierowniczej Dualdrive™ z funkcją City [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Czujnik temperatury zewnętrznej [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Fotel kierowcy z regulacją wysokości [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Gniazdko prądowe 12 V [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zagłówki kanapy tylnej [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Specjalne wykonanie konsoli centralnej [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lampka oświetlenia przestrzeni bagażowej [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Szyby przyciemniane [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Elektryczne podgrzewanie szyby czołowej [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cargo box [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Tylna kanapa dzielona/rozkładana 60/40 [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Elektryczne podgrzewanie foteli przednich [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Oparcie fotela przedniego pasażera składane płasko (tworzy podręczny stolik) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zestaw 5-miejscowy + 3 zagłówki kanapy tylnej [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zestaw palacza (Smokers’ kit) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]AUDIO + INFOTAINMENT [/TD] [/TR] [TR] [TD]System Blue&me™ (wraz z portami USB i AUX-IN) [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Radioodtwarzacz MP3/CD z 6 głośnikami [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Preinstalacja nawigacji Tom Tom [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]OFF-ROAD [/TD] [/TR] [TR] [TD]Napęd 4WD [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Trójfunkcyjny system Terrain Control (Auto, Off-road, kontrola zjazdu Hill Descent Control) [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]System ESC (Elektronicznej stabilizacji toru jazdy) z podsystemami ASR, Hill Holder, ABS, EBD, BAS [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]BEZPIECZEŃSTWO [/TD] [/TR] [TR] [TD]Czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Boczne poduszki powietrzne kurtynowe [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lampy przeciwmgielne [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Światła do jazdy dziennej LED (LED DRL) [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Zestaw naprawczy ogumienia (Fix & Go) [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Monitor ciśnienia w ogumieniu TPMS [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [TD] [/TD] [TD]S [/TD] [/TR] [TR] [TD]Boczne poduszki powietrzne fotelowe (przednie) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]Czujniki parkowania [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]System City Brake Control [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]PAKIETY WYPOSAŻENIA [/TD] [/TR] [TR] [TD]COMFORT KIT (2 tylne uchwyty sufitowe dla pasażerów + futerał na okulary kierowcy + regulacja wysokości kotwiczenia przednich pasów bezpieczeństwa + blenda słoneczna pasażera z lusterkiem kosmetycznym) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD]FLEX PACK (składane płasko oparcie fotela przedniego pasażera, dzielona i składana kanapa tylna 60/40, homologacja 5-miejscowa, Cargo Box, Comfort Kit, zdejmowana kieszeń pleców fotela) [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [TD] [/TD] [TD]O [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 5]KOLORYSTYKA NADWOZIA [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier pastelowy Passione Red [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier pastelowy Cappuccino Beige [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier pastelowy Gelato White [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier pastelowy Cinema Black [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier pastelowy Sole Yellow [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Lakier metalizowany Toscana Green [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] S = standard O = opcja wyposażenia Źródło: Fiat Auto Poland
  6. Fiat Panda Cross (2015)
  7. Fiat Panda Cross (2015)
  8. Fiat Panda Cross jedzie do Genewy Te podwójne światła i kształt zderzaka przypominają mi nieco Nissana Juke
  9. więcej -> Panda 4x4 Antartica jedzie do Soczi | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Fiat Panda 4x4 Antartica bohaterem ekscytującej podróży Turyn-Soczi. -Z Mirafiori Motor Village w Turynie, w ramach wyjątkowego projektu „Panda to Sochi” wyruszył w podróż do Soczi Fiat Panda 4x4 Antartica – model, który w 2014 roku obchodzi 30. rocznicę powstania, kontynuując pasmo sukcesów pierwszego miejskiego samochodu 4x4. -Projekt powstały we współpracy pomiędzy marką Fiat a wydawnictwem Vice Media jako cel podróży obiera Casa Italia (siedziba włoskiej ekipy olimpijskiej w Soczi). -Aktualizowany w czasie rzeczywistym dziennik z podróży za pośrednictwem smartphone’a Nokia Lumia 1520 dostępny jest na stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site oraz na oficjalnych kanałach Fiata, Freestyle Team oraz Nokia na Facebooku i Youtube’ie. - Panda 4x4 Antartica kierowana przez sportowców z zespołu Fiat Freestyle Team oraz redaktorki z Vice Media wyposażona jest w silnik TwinAir Turbo 0.9 benzyna o mocy 85 KM i dwukolorowe nadwozie z pomarańczowymi akcentami. Inicjatywa „Panda to Sochi” powstała ze współpracy pomiędzy marką Fiat a wydawnictwem Vice Media, które kierowane jest do młodych mieszkańców miast, miłośników nowych trendów w dziedzinie mody, sportu i muzyki, ale również interesujących się światem kultury i sztuki. Na tę konkretną grupę docelową ukierunkowane są również inne prestiżowe marki zaangażowane w projekt: Nokia, Nitro Snowboards i Beats by Dr.Dre. Na ceremonii inauguracji projektu „Panda to Sochi” 20 stycznia 2014 r. obecni byli członkowie Fiat Freestyle Team: Stefano Munari – gwiazda włoskiego snowboardu, Stefan Lantschner- utalentowany rider BMX z Górnej Adygi oraz Markus Keller- słynny rider z zespołu Nitro, który podczas podróży zamieniać się będzie z Dmitrijem Sartorem. Wraz z nimi podróżować będzie redaktorka Vice Media, Gersin Livia Paya, kompletując w ten sposób ekipę podążającą w stronę Casa Italia w rosyjskiej Soczi. Za pośrednictwem Nokii 1520 z super czułym ekranem full HD 6'' Gersin opowiadać będzie w mediach społecznościowych o wyprawie, dzieląc się zdjęciami i filmami nakręconymi kamerą Pureview 20 MP, natomiast mapy HERE poprowadzą zespół do miejsca przeznaczenia. Podczas podróży do Soczi, kolejne etapy wyprawy kończyć się będą w 16 różnych miejscowościach europejskich, z których niektóre są mało znane, a celem tego będzie uchwycenie najciekawszych aspektów odwiedzanych lokalnych kultur. Poza tym, zespół wyjątkowych fotografów i kamerzystów będzie uwieczniał sztuczki i ewolucje wykonywane przez załogę w charakterystycznych miejscach, takich jak zamek Drakuli w Transylwanii czy Schody Potiomkinowskie na Ukrainie lub w innych pięknych widokowo obszarach, takich jak Mont Blanc czy Jezioro Genewskie. Poza tym, młodzi ludzie będą mieli również okazję poznać i przeprowadzić wywiad ze sportowcami trendsetterami odwiedzonych miast. Wszystko to można będzie zobaczyć na stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site i na oficjalnych kanałach Fiata, Freestyle Team i Nokia na Facebooku i Youtube’ie, jak również na stronie Panda To Sochi | VICE. Projekt „Panda to Sochi” potwierdza po raz kolejny zaangażowanie Fiata w świat sportów ekstremalnych, o czym świadczy Fiat Freestyle Team (więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie Fiat FreestyleTeam | 2013 Team Site i na fan page Facebook/FiatFreestyleTeam). „Bohater” przygody z Turynu do Soczi, Fiat Panda 4x4 Antartica, jest wyposażony w silnik TwinAir Turbo 0.9 benzyna o mocy85 KM i jego znakiem rozpoznawczym jest dwukolorowe nadwozie – białe z czarnym dachem – oraz elementy, które nadają wyjątkowego charakteru temu miejskiemu samochodowi 4x4: aluminiowe felgi 15"; szare, diamentowane piasty z pomarańczowymi kołpakami; światła przeciwmgielne; przyciemniane szyby - boczne i tylna; obudowy lusterek polakierowane na pomarańczowo oraz specjalny znaczek umieszczony na słupku środkowym. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się szaro-pomarańczowe połączenie barw tapicerki, wykonanej z tkaniny i eko-skóry, natomiast wszechstronność i przestronność tak doceniane przez nabywców Fiata Pandy uzyskane są dzięki trzyosobowej kanapie tylnej z pochylanym i dzielonym oparciem 60/40 i regulowanej wysokość fotela kierowcy. Sprzedawany w Europie, we Włoszech, Fiat Panda 4x4 Antartica, jest dostępny tylko i wyłącznie z silnikiem turbodiesel 1.3 Multijet II o mocy 75 KM z systemem Start&Stop i w wyposażeniu standardowym posiada tylne czujniki parkowania, automatyczną klimatyzację oraz system Blue&Me z przyciskami na kierownicy. W wersji specjalnej doceniono wszystkie mocne strony modelu 4x4 - został on wyróżniony przez angielski magazyn Top Gear prestiżowym tytułem „SUV of the Year 2012”. Począwszy od układu napędowego „torque on demand", który automatycznie włącza się, jeśli jest taka potrzeba, pozwalając na swobodne radzenie sobie w każdej sytuacji, aż po oferowany w standardzie układ ESC (Electronic Stability Control) wraz z fukcją ELD (Electronic Locking Differential), dodatkową pomocą podczas jazdy i ruszania z nawierzchni o słabej przyczepności. Wreszcie, wersja Limited Edition Antartica posiada wszystkie cechy związane z dynamiką i komfortem, które pozwalają spokojnie pokonywać długie i wymagające trasy, przede wszystkich dzięki zmienionym zawieszeniom z niezależnymi kołami typu Mc Pherson z przodu oraz kołami połączonymi belką skrętną z tyłu i zastosowaniu specjalnych opon zimowych 175/65 R15 84T M+S. Jako jedyny samochód miejski w standardzie samochód ten posiada opony Snow Flake, przeznaczone do użytku nie tylko na śniegu czy lodzie, ale także na drogach „normalnych" i szutrowych, wykazując polepszenie trakcji na podłożu o niskiej przyczepności nawet o 20%. Źródło: Fiat Auto Poland
  11. więcej -> Fiat Panda 4x4 Antartica, nowości na rynku samochodowym, CEP, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. Fiat Panda XL już w fazie rozwoju Ciekawe, czy następcę Cromy też zrobią na bazie 500-ki
  13. Branża flotowa docenia Fiata - Fiat Panda i Fiat Ducato zwycięzcami „Fleet Awards Polska”. -105 tys. głosów w konkursie flotowym „Fleet Awards Polska” -Fiat Panda wybrany „Samochodem dla Pracownika w Segmencie A” -Fiat Ducato zwycięzcą w kategorii „Dużego Samochodu Dostawczego” Branża flotowa po raz 12. wybrała zwycięzców plebiscytu „Fleet Awards Polska” organizowanego przez magazyn Flota. Wśród nagrodzonych triumfował Fiat, który otrzymał aż dwa wyróżnienia. Ideą „Fleet Awards Polska” jest wybór najlepszych samochodów oraz wiodących usług i produktów na krajowym rynku flotowym. Do głosowania w plebiscycie są zaproszeni eksperci z branży motoryzacyjnej, w tym liczne grono fleet managerów, co przekłada się na duży prestiż nagrodzonych i zdobyte zaufanie. Tegoroczna edycja odnotowała rekordowe liczby – w pierwszym etapie, jakim był wybór internetowy, specjaliści oddali blisko 105 tys. głosów łącznie w 24 kategoriach. O ostatecznych wynikach zdecydowały oceny przeszło 300-osobowej komisji, która wzięła udział w Wielkim Teście Flotowym zorganizowanym w marcu na warszawskim Bemowie. W dwóch kategoriach największą sumę punktów z obu etapów zdobyły samochody marek Fiat i Fiat Professional. Fiat Panda został wybrany „Samochodem dla Pracownika w Segmencie A”. Ten niekwestionowany lider wśród miejskich aut w plebiscycie pokonał Chevroleta Spark, Volkswagena up! oraz Skodę Citigo. Fiat Panda został doceniony za wysokie standardy bezpieczeństwa oraz funkcjonalność w firmowych parkach osiągniętą m.in. poprzez największe wymiary w swojej klasie i 5-drzwiowe nadwozie, które zapewnia ponadprzeciętną przestrzeń w kabinie i podwyższony komfort podróżowania. Wersja z przesuwaną tylną kanapą oferuje największy w segmencie bagażnik o pojemności 260 litrów, z możliwością transportu przedmiotów o objętości 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń. Nowa Panda jest dostępna w trzech wersjach silnikowych, w tym z turbodoładowaną jednostka TwinAir o pojemności 0,9 litra i mocy 85 KM, nagrodzoną tytułem „Międzynarodowy Silnik 2011 r.”, której spalanie wynosi zaledwie 3,8 litra benzyny na 100 km. Fiat Auto Poland Nowy Fiat Panda dostępny jest również w wersji 2-osobowej VAN, dzięki czemu przedsiębiorcy mogą odliczyć pełną wartość podatku VAT. Drugim zwycięzcą „Fleet Awards Polska 2013” jest Fiat Ducato w kategorii „Dużego Samochodu Dostawczego”. Ducato to najlepiej sprzedający się model dostawczy w Polsce od sześciu lat, z blisko 13-procentowym udziałem w rynku. W plebiscycie wygrał z furgonami Mercedes-Benz Sprinter i Volkswagen Crafter. Gama furgonów Ducato oferuje 8 różnych pojemności przestrzeni ładunkowej, od 8 do 17 m3. Biorąc pod uwagę różne kombinacje nadwozia - silnika - rozstawu osi, klient ma do wyboru blisko 2 tys. wersji do transportu towarów, przewozu osób oraz pojazdów do adaptacji i zabudowy. Ducato jest dostępny w wersjach z wydajnymi i ekonomicznymi silnikami wysokoprężnymi Euro5 o mocach od 115 do 180 KM, poddawanymi przeglądom co 48 tys. km, lub jednostką o podwójnym zasilaniu benzynowym CNG. Zwycięstwo we „Fleet Awards Polska” to już kolejne wyróżnienie dla Ducato po tytule „Samochód Dostawczy” przyznanym przez czytelników magazynów „Motor” i „Auto Moto” w plebiscycie „Auto Lider 2012”. Źródło: Fiat Auto Poland
  14. 10 000 mil Fiatem Pandanon stop. Podróż Kapsztad – Londyn na cele dobroczynne. Akcja dobroczynna dwóch Brytyjczyków za kierownicą Fiata Pandy 4x2 TwinAir Turbo 85 KM. Non stop przez 11 dni, pokonali średnio 1.000 mil na dzień, jadąc z prędkością 40 mil/godzinę. Przejechali 13 krajów: Republikę Południowej Afryki, Botswanę, Zambia, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan, Egipt, Libię, Tunezję, Włochy, Francję i Wielką Brytanię. Wnocy 11 lutego, dwaj pomysłowi kierowcy, Philip Young i Paul Brace,za kierownicą Fiata Pandy, pobili rekord jazdy non stop z Kapsztaduw Republice Południowej Afryki do Londynu. Wyruszylipierwszego lutego w celu zebrania funduszy dla „Farm Africa” - organizacji dobroczynnej, która wspiera rodziny z wiosekafrykańskich, pomagając im produkować żywność w sposóbbardziej wydajny – angielska załoga przejechała standardowowyposażoną Pandą 10.300 mil (około 16.576 km), jadąc prawie bezprzerwy, pokonując 13 krajów na dwóch kontynentach. Abyzakończyć podróż w czasie krótszym niż docelowe 11 dni, Philipi Paul musieli pokonać średnio 1.000 mil (1609,34 km) na dzień zprędkością 40 mil/godzinę (64,37 km/h).Pewności powodzenia wyprawy dodawał im fakt, że korzystali zsamochodu wyposażonego w silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM. Silnikten produkowany jest przez Fiat Powertarin Technolgies wBielsku-Bialej i szczyci się tytulem „International Engine of TheYear”. Panda posiadała standardowe wyposażenie, za wyjątkiemkilku modyfikacji niezbędnych do tego przedsięwzięcia, takich jakdodatkowy zbiornik paliwa, dwa koła zapasowe, płyta ochraniającapodwozie, wzmocnione zawieszeniei wlot powietrza przesunięty nad komorę silnika. Podróżnicyzrezygnowali z większego samochodu z napędem 4x4, uznając że takiwyczyn był by „zbyt łatwy”. Wybrali Fiata Pandę z napędem naprzednie koła, ze względu na jego lekkość, osiągi i ograniczonezużycie paliwa. Pomimo kompaktowych rozmiarów auta - na kanapietylnej znalazło się miejsce również na łóżko dla pilota -profilowany materac piankowy. Długai krętatrasa do Wielkiej Brytanii obejmowała trudne, dziurawe, wyboiste drogi i zwodnicze bezdroża pustyni prowadzące przez PołudniowąAfrykę, Botswanę, Zambię, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan,Egipt, Libię i Tunezję - zanim śmiałkowie przepłynęli MorzeŚródziemne, aby pokonać końcowy etap prowadzący przez Włochy iFrancję i dotrzeć do Hyde Parku w Londynie. „Byłato niewiarygodnie ekscytująca i porywająca przygoda, a Fiat Pandasprawdził się fantastycznie” - skomentował Philip Young. Drogibyły niebezpieczne, upał nieznośny, a plan trasy napięty, alesamochód ani na chwilę „nie stracił wigoru”. Była toekstremalnie ciężka podróż i Fiat ma wszystkie powody do tego,żeby być dumnym z niezawodności i wytrzymałościswojej Pandy. Tojuż kolejna wyprawa Fiatem Panda po bezdrożach Afryki – w 2007 r.para polskich autopodróżników, JolantaCzupik i Dominik Stokłosaprzejechała dookoła Afrykę Fiatem Pandą w wersji 4x4. Była topierwsza próba takiego wyczynu dokonana samochodem. Start miałmiejsce w styczniu w Krakowie, a następnie trasa wiodła przez:Niemcy, Francję, Hiszpanię, Maroko, piaski Mauretanii, Mali, Niger,Nigerię, Kamerun, Kongo, Angolę, Namibię, Republikę PołudniowejAfryki. Półmetek ekspedycji miał miejsce w Kapsztadzie. Stamtądprzez Botswanę podróżnicy dotarli do Zimbabwe, Zambii, Mozambiku iTanzanii. Następnie do Ugandy i przez pustynię Sudanu, Jordanięoraz Syrię. A stamtąd przejechali do Azji /Turcja, Gruzja/ ipowrócili do Europy /Ukraina /. Na metę także w Krakowiepodróżnicy przyjechali w czerwcu 2007 r. W sumie - drogami ibezdrożami trzech kontynentów – polscy podróżnicy przejechaliniezawodną Pandą 4x4 ok. 70 000 km. Źródło: Fiat Auto Poland
  15. [h=1]Fiat Panda 4x4 Monster Truck raw footage[/h]
  16. FiatPanda w wersji Monster Truck: kiedy rzeczywistość przekraczagranice wyobraźni. 390 cm wysokości i koła o średnicy 150 cm w największym Fiacie Panda. Dwa tygodnie prac na wykonanie w pełni funkcjonalnego prototypu. Główny bohater nowego spotu reklamowego emitowanego na początku 2013. NowyFiat Panda nie przestaje zaskakiwać. O jego wyjątkowości możemyprzekonać się, czy to chodzi o pojemny bagażnik, czy też o„zwinność ruchów”, która pomaga przeciskać się przezzatłoczone miasta, czy też o napęd na cztery koła, by dojechaćtam, gdzie niewielu udaje się dotrzeć. Krótko mówiąc, jak głosihasło reklamowe, które towarzyszyło wprowadzeniu na rynek modelu: „Nowa Panda - po prostu więcej”. Podczasgdy w pierwszych spotach reklamowych, nowy model miejskiego samochoduFiat, dzięki najnowszym technologiom cyfrowym stosowanym w filmachanimowanych, „zmieniał się” najpierw w zwinny skuter,następnie w mały samolot transportowy - dzisiaj, aby zademonstrowaćosiągi off-roadnowejPandy 4x4, Fiat zdecydował się skorzystać z kinowych technikscenograficznych połączonych z tuningiem samochodowym. W ten sposóbpowstaje Panda Monster Truck, prototyp przygotowany przez firmę Fiatwe współpracy ze studiem filmowym Mercurio Cinematografica,scenografem Andrea Faini oraz atelier artystycznym Fabio Gementi. WersjaMonster Truck łączy w sobie model Pandy 4x4 z platformą modeluJeep CJ7 4200. Wyposażona jest w wielkie koła jak u traktora, zoponami „High Speed” o średnicy 150 cm i szerokości 50 cm. Teogromne koła są montowane za pomocą stalowych, odpowiedniotoczonych kołnierzy. Efekt końcowy to Panda „big foot” wysokana 390 cm, długa na 380 cm i szeroka na 250 cm. Wykonanie prototypuzajęło nieco ponad dwa tygodnie. Doskonalefunkcjonujący i gotowy do najtrudniejszych wyzwań, Fiat PandaMonster Truck będzie głównym bohaterem następnego spotuemitowanego na początku 2013 roku. Spot reklamowy przygotowany przezagencję Leo Burnett opowiada historię czworga przyjaciół, którzywyjeżdżają na weekend w góry. Fiat Panda 4x4, zmieniając się wwersję Monster Truck, dociera bez problemu aż do górskiegoschroniska, zadziwiając wszystkich swoimi umiejętnościami. A kiedykierowca, sądząc, że prowadzi zwykłą Pandę 4x4, wysiada z auta, spada z wysokości dwóch metrów, lądując na miękkim białymśniegu, wśród wybuchów śmiechu swoich przyjaciół. Źródło: Fiat Auto Poland
  17. więcej -> Szwajcaria: Fiat Panda wybrany eko-autem roku 2013 | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. FiatPanda TwinAir Turbo Natural Power wyróżniona w Szwajcarii tytułemEkologicznego Samochodu 2013. Prestiżowy tytuł„Most Eco-Friendly Car 2013”szwajcarskiego jury dla pierwszego w świecie samochodu z silnikiemdwucylindrowym turbo na paliwo metanowe. Ekologia, ekonomikaeksploatacji i osiągi to główne atuty nowego miejskiego samochoduFiata, dzięki którym auto pokonało ponad dziesięciu rywali, w tymo napędzie hybrydowym i elektrycznym. Nowy, 80-konny silnik 0.9TwinAir Turbo Natural Power na metan: rekordowy w Grupie Fiat inależący do najniższych na rynku poziom emisji CO2 (86 g/km) orazniewielkie zużycie paliwa 3,1 kg/100 km w cyklu mieszanym. Pokonując dziewięciurywali, w tym pojazdy o napędzie hybrydowym i elektrycznym, FiatPanda Natural Power wybrany został w Szwajcarii EkologicznymSamochodem Roku 2013 („Das grünste Auto der Schweiz“).To prestiżowe wyróżnienie, sponsorowane przez magazyn „SchweizerIllustrierte”, wręczone zostało przedstawicielom firmy Fiatpodczas oficjalnej Auto Gali 22 listopada br. w Umweltarena,Spreitenbach, wiodącym szwajcarskim ośrodku dydaktyczno-wystawowymtechnologii, które promują poszanowanie środowiska naturalnego. Panda Natural Power jestpierwszym na świecie samochodem osobowym wyposażonym w zasilanygazem (metan), turbodoładowany silnik dwucylindrowy o mocy 80 KM. Taniewielka, lecz dynamiczna jednostka napędowa, charakteryzuje sięwysoką mocą i pokaźnym momentem obrotowym, w sposób perfekcyjnyłącząc małe zużycie paliwa z „frajdą za kółkiem”. Efektemposzerzenia rozstawu kół nowej Pandy oraz usztywnienia i specjalnejkalibracji belki skrętnej tylnego zawieszenia dla wersji „metanowej”- jest nie tylko poprawa własności jezdnych i komfortu, ale takżebezpieczeństwa i przyjemności z jazdy Pandą Natural Power wstosunku do jej poprzedniej generacji. Nowy 80-konny Fiat Panda0.9 TwinAir Natural Power wyróżnia się obniżonym poziomem emisjiCO2 (86 g/km) i niewielkim zużyciem paliwa − zaledwie 3,1 kg/100km w cyklu mieszanym przy zasilaniu samym tylko metanem (danehomologacyjne). Warto w tym miejscu podkreślić, że poziom emisjiCO2 tej wersji Pandy jest iście rekordowy wśród samochodów FiatGroup i należy do najniższych w skali całego rynku samochodowegoEuropy. W porównaniu z PandąClassic 1.4 Natural Power zasięg wzrósł o niemal 10 procent, nawetpomimo 30-procentowej poprawy dynamiki osiągów. Dwa zbiornikimetanu znajdują się pod podłogą samochodu, dzięki czemupojemność bagażnika nie uległa zmianie w porównaniu z wersjąwysokoprężną i benzynową. Równie ważny jest fakt, że opróczmożliwości wjazdu do miejsc o ograniczonym dostępie ze względówekologicznych, użytkownicy nowej Pandy „na metan” mogąkorzystać także z parkingów podziemnych oraz promów. Warte podkreślenie jest,że nowa Panda TwinAir Turbo Natural Power, podobnie jak wszystkiesamochody marki Fiat na gaz ziemny lub na LPG, przystosowane sąfabrycznie do spalania tych paliw (OEM), posiadają pełną gwarancjęproducenta. Dzięki zastosowaniu najbardziej zaawansowanychtechnologii pozwala to utrzymać wysokie standardy bezpieczeństwa,jakości i niezawodności eksploatacyjnej, przy wyraźnymograniczeniu kosztów użytkowania, Panda TwinAir TurboNatural Power stanowi poszerzenie ekologicznej gamy Panda, którapoprzez swą unikalność w skali europejskiej, zajmuje wiodącemiejsce w najnowszych statystykach JATO, światowego lidera na polukonsultingu i analiz w branży motoryzacyjnej. Z wartością średnią118,2 g/km za rok 2011 tj. o 4,9 g/km mniej niż średnia w roku 2010- Fiat jest już po raz piąty z rzędu marką pojazdów o najniższympoziomie emisji CO2 wśród samochodów sprzedawanych w Europie w2011 r. Nie powinien dziwić zatem fakt, że od roku 1997 liczbasprzedanych samochodów osobowych i użytkowych w gamie Fiat NaturalPower osiąga już 500.000 egzemplarzy. Źródło: Fiat Auto Poland
  19. więcej -> Nowy Fiat Panda 4x4 kosztuje w Polsce od 59 990 złotych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Moto w Onecie źródło: Onet Ciekawe czy odbiorą w rozliczeniu stary telewizor.
  21. LeMans

    Novitec Fiat Panda

    Fiat Panda Novitec - prawie jak hot hatch
  22. Panda Classic odchodzi na emerytur - chtni na maego Fiata powinni si popieszy
  23. [h=1]Fiat Panda 4x4 review - Auto Express[/h]
  24. Witam, pisze w imieniu ojca Tata chce zamontowac w Fiacie panda swiatla przeciwmglowe, niestety nie wie czy ten samochód posiada instalację od wyłącznika zespolonego do kasety bezpiecznika. Z góry dzięki za pomoc
  25. Fiat Panda Trekking (2013) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Fiat&m=2013-Panda_Trekking"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Fiat&m=2013-Panda_Trekking" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×