Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'otwarcie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 21 wyników

  1. Salon Samochodowy w Genewie 2014 i premierowe otwarcie: Fiat Panda Cross oraz Fiat Freemont Cross. · Światowa premiera „topowych” wersji modeli Pandy i Freemonta. · Tak różne w swym charakterze, Panda Cross i Freemont Cross symbolami pełnej swobody użytkowania w najbardziej wymagających warunkach, dzięki napędowi AWD – bez uszczerbku dla wyrazistego stylu i specyficznego charakteru. · Panda Cross: ekskluzywny samochód typu SUV - przy długości poniżej 3700 mm - z wyposażeniem przewidzianym dla wyższych segmentów. · Napęd AWD „Torque-on-Demand” z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego dyferencjału w standardzie wyposażenia oraz selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road. · Dostępna ze wzmocnionymi silnikami 1.3 MultiJet II 80 KM a także 0.9 TwinAir Turbo 90 KM z 6-stopniową przekładnią i „skróconym” pierwszym biegiem. · W porównaniu z Pandą 4x4 nowa wersja Cross oferuje większe ogumienie („All Seasons” 185/65R15) i lepsze własności off-road – kąt najazdu 240, kąt zejścia 330 oraz podwyższony prześwit podwozia. · Opcja wyposażenia „City Brake Control”: automatyczny system bezpieczeństwa zapobiegający kolizji drogowej, laureat tytułu „Euro NCAP Advanced 2013”. · Freemont Cross: solidny wygląd off-roadowy i stylowa ekskluzywność na drodze. · Nowe zderzaki, detale „Platinum Chrome”, przyciemniane klosze lamp przednich i tylnych oraz specjalne, 19-calowe felgi Hyper Black z lekkich stopów. · Nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, nowa skórzana tapicerka foteli z materiałowym siedziskiem i oparciem, szarymi przeszyciami oraz grafitowym wystrojem wnętrza Liquid Graphite w standardzie wyposażenia. · Dwie wersje silnikowe (2.0 MultiJet II 140 KM i 2.0 MultiJet II 170 KM), dwie przekładnie do wyboru (manualna i 6-stopniowa automatyczna) oraz dwa systemy napędu (FWD i AWD). · Fiat Panda Cross i Fiat Freemont Cross w sprzedaży od jesieni 2014. Na miejsce światowej premiery Pandy Cross i Freemonta Cross – topowych wersji w swych gamach modelowych - Fiat wybrał genewski Salon Samochodowy 2014. Oba te samochody charakteryzują się bogatym wyposażeniem w zakresie bezpieczeństwa oraz komfortu, z myślą o najlepszym samopoczuciu pasażerów podczas podróży w połączeniu z niepowtarzalną stylizacją nadwozia i wnętrza. Nowa Panda Cross. Nowa Panda Cross to niezwykle zwinny i poręczny SUV w ruchu miejskim, o „duszy” i wyposażeniu typowym dla pojazdów 4x4 wyższej kategorii – czego ilustracją jest standardowe wyposażenie w układ przeniesienia napędu typu „Torque-on-Demand” aktywowanego automatycznie w razie potrzeby oraz system ESC (elektronicznej stabilizacji jazdy) z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD), wspomagającą ruszanie i jazdę w warunkach nawierzchni o niskiej przyczepności. Panda Cross wyposażona jest ponadto w selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road, wspomagający napęd AWD (na cztery koła) w trzech trybach pracy: · AUTO – automatyczny rozdział momentu obrotowego między oboma osiami pojazdu zależnie od stopnia przyczepności podłoża. · LOCK – stały napęd czterech kół z rozdziałem momentu pomiędzy kołami i przyhamowywaniem koła tracącego przyczepność (lub wykazującego wyższy poślizg niż pozostałe) celem przeniesienia mocy na koła zachowujące trakcję. · HILL DESCENT – dla optymalnego prowadzenia pojazdu na szczególnie spadzistych lub wyboistych zjazdach. Każdy szczegół Pandy Cross zaprojektowany został w sposób natychmiast rozpoznawalny i charakterystyczny dla stylizacji pojazdu typu SUV. Wystarczy spojrzeć na nowy zderzak przedni wraz z płytą osłonową w kolorze satynowanego tytanu z przetłoczeniami na kształt „kwadratury koła” motywu charakterystycznego dla stylu Pandy, czy też jaskrawoczerwone zaczepy holownicze, zdradzające off-roadowy charakter samochodu. Nowe są także lampy przednie, integrujące reflektory i światła przeciwmgielne z grillem oraz wbudowane w płytę osłonową światła LED do jazdy dziennej (DRL). Patrząc z boku nie sposób przeoczyć wyrazistego zarysu nadkoli, bocznych listew ochronnych karoserii z emblematem „Cross”, nowych belek dachowych w kolorze tytanowym, aplikacji pod-zderzakowej oraz pięcioramiennych felg „V-design” o średnicy 15 cali z polerowanego stopu lekkiego. Zmiany w tylnej części Pandy Cross obejmują nowe, polerowane obramowanie zestawu lamp tylnych, chromowaną końcówkę wydechu oraz podobną do przedniej – tytanową płytę osłonową wkomponowaną w zmodyfikowany zderzak tylny. Elementy te nadają Pandzie Cross wyszukanej urody, napawając ją jednocześnie poczuciem dynamiki i zwinności. Za sprawą pięciorga drzwi i modularnej struktury nadwozia nowa Panda Cross imponuje obszernością przedziału pasażerskiego, mimo całkowitej długości nadwozia poniżej 3700 mm. Tkaninową tapicerkę kabiny połączono ze skórzanym obszyciem kierownicy i gałki dźwigni biegów oraz specjalnym wystrojem deski rozdzielczej. Wśród wyposażenia seryjnego na uwagę zasługuje: automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD/MP3 z funkcjonalnością Blue&Me™ i przyciskami sterowania na kierownicy, specjalnego wzoru 15-calowe felgi z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogumienie "All Seasons” 185/65R15. Charakterystyczny „temperament” , kompaktowe wymiary i zwinność Pandy Cross przyciąga uwagę podczas jazdy po zatłoczonych ulicach miasta lecz także podbija serca entuzjastów przygody w plenerze – dzięki wybitnym zdolnościom off-roadowym. Nie bez znaczenia jest także komfort jazdy i własności dynamiczne, pozwalające bez trudu pokonywać dalekie dystanse. Jest to zasługa wypróbowanego układu zawieszenia na kolumnach MacPherson z przodu oraz specjalnie zaadaptowanej do napędu 4x4 belki skrętnej dla kół tylnych. Nowa Panda Cross wejdzie na główne rynki europejskie od jesieni bieżącego roku. Specjalnie dla wersji Cross opracowany został pomarańczowy, trójwarstwowy lakier karoserii nadający Pandzie jeszcze większej atrakcyjności. Nowy Fiat Freemont Cross. Na genewskim Salonie Samochodowym wystawiany jest także Fiat Freemont Cross, „topowy” w swej gamie modelowej SUV adresowany do szerokiego grona Klienteli, ceniącej sobie nowości rynkowe ale także optymalne wyważenie funkcjonalności i atrakcyjnego designu. Stworzony z myślą o tych, którzy wybierają własną drogę bez względu na zasięg horyzontu czy pogodę, Freemont Cross jest symbolem plenerowego ducha, jaki cechuje ten SUV z logo Fiat. Nowe zderzaki z aplikacjami w platynowym chromie, grill w błyszczącej czerni „fortepianowej”, pięcioramienne 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu oraz boczne spojlery progowe Platinum-Chrome, nadają mu budzącej zaufanie i atrakcyjnej dla oka solidności. Czarne klosze świateł przednich i tylnych dodają zuchwałej osobowości, gotowej na wszelkie przeszkody. Fiat Freemont Cross pochwalić się może ekskluzywnym wnętrzem z nowymi skórzanymi siedzeniami z siedziskiem i oparciem materiałowym, szarymi przeszyciami oraz grafitowym wystrojem kabiny Liquid Graphite. Do wyposażenia standardowego należy nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kamera parkowania tyłem oraz system audio Alpine klasy Premium z sześcioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 368W i subwooferem plus elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem Start/Stop silnika oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy. Użytkownik Freemonta może dostosowywać układ wnętrza do swoich potrzeb, a to dzięki 32 możliwym konfiguracjom siedzeń oraz aż 20 schowkom w kabinie pasażerskiej o łącznej pojemności 140 litrów – niemalże takiej, jak bagażnik małego samochodu miejskiego. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń powstaje przestrzeń ładunkowa objętości rzędu 1,5 metra sześciennego! Nowa wersja Freemonta napędzana jest turbodieslem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM w parze z sześciostopniową, manualną skrzynią przekładniową (wersja FWD – napęd na koła przednie) lub 2.0 Multijet II o mocy 170 KM ze skrzynią manualną (4x2) albo sześciostopniową automatyczną – tylko dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4). Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand” obejmuje elektroniczny moduł sterujący, który wykorzystując czujniki określające trakcję kół – decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. Odbywa się to za pośrednictwem elektronicznego zespołu sprzęgającego (ECC) tylko w razie potrzeby, a więc pozwala ograniczyć zużycie paliwa. Fiat Freemont Cross dostępny będzie w europejskich salonach sprzedaży począwszy do jesieni 2014 roku. Cross: doskonały wybór bez względu na model. Poszerzenie gamy Pandy i Freemonta poprzez ofertę nowych wersji modelowych pozwala wykorzystać szanse, jakie stwarzają rosnące segmenty rynkowe oraz wysoce pozytywna reakcja europejskiej Klienteli na oba modele marki Fiat. Nowa Panda Cross konkuruje w szybko rosnącym segmencie europejskiego rynku motoryzacyjnego i kategorii „topowych” mini-SUV-ów 4x4, który to Panda zapoczątkowała w roku 1983 i rozwinęła za sprawą drugiej generacji 4x4 w roku 2004 oraz wersji Cross w roku 2006. W ciągu sześciu lat nabywców znalazło ponad 30.000 szt. samochodów Panda w wersji Cross. Osiem lat później, Panda Cross nabiera jeszcze silniejszego charakteru, oferując bogatsze wyposażenie, jeszcze bardziej wyrazistą indywidualność i lepsze osiągi off-road. Jako naturalne uzupełnienie gamy dwóch „miejskich” SUV-ów z roku 2012 – Pandy Trekking Traction+ oraz Pandy 4x4, nowy model w sposób istotny wzmacnia pozycję Pandy jako lidera segmentu off-road. Te dwie wersje odniosły niemały sukces w okresie nieco ponad jednego roku – ze sprzedażą 26.300 sztuk oraz liczącymi się wyróżnieniami w rodzaju „SUV Roku 2012” słynnego brytyjskiego magazynu motoryzacyjnego Top Gear. Panda 4x4 to oddzielne pasmo sukcesów: w trakcie swej 30-letniej historii nie tylko stworzyła nowy segment rynkowy – ale i zdołała do siebie przekonać ponad 500.000 Klientów z całej Europy! Nowa Panda Cross będzie miała swój udział w konsolidacji sukcesu całej rodziny Pandy: w roku 2013, pierwszym po modernizacji gamy modelowej, nowa Panda utrzymała pozycję bestsellera na rynku Włoch przez drugi rok z rzędu oraz drugiego w ramach swojego segmentu na obszarze Europy, zaraz za Fiatem 500. Licząc łącznie, oba te samochody zapewniły firmie Fiat tytuł niekwestionowanego lidera 2013 segmentu A z udziałem przekraczającym 27% tego rynku w Europie. Sukces Pandy to także zasługa niespotykanie szerokiej i urozmaiconej gamy modelowej w swej kategorii. To jedyny samochód tej klasy oferujący wybór jednostek napędowych od turbodiesla poprzez benzynową z turbodoładowaniem – do dwupaliwowej benzyna/LPG i benzyna/metan (silnik TwinAir Turbo Methane uzyskał tytuł Najlepszego Silnika Ekologicznego 2013 – „Best Green Engine of the Year 2013”). Panda to pierwszy „city-car” dostępny z systemem bezpieczeństwa City Brake Control – laureatem prestiżowej klasyfikacji „Euro NCAP Advance” oraz jedyny pod względem wymiarów i własności jezdnych miejski kompakt łączący napęd 4x4 z autentycznym potencjałem off-road. Podobne przesłanki kierują europejskim debiutem Fiata Freemonta Cross – ekskluzywnej, „topowej” wersji bestsellera wśród siedmiomiejscowych pojazdów typu SUV we Włoszech. Za sprawą swego wielofunkcyjnego charakteru jest to samochód wysoko ceniony także i na innych rynkach Europy. Dla współczesnej i dynamicznej rodziny jest to oferta wprost doskonała, ponieważ łączy w sobie różnorodność MPV, SUV-a i pojemnego kombi – z zachowaniem pełnego dynamiki, urzekającego stylu. Na powodzenie Freemonta znaczny wpływ wywarła oferta najwyższych w gamie modeli Lounge i Park Avenue, do których należy 75% sprzedaży, a jego pozycja rynkowa ma szansę ulec dalszemu wzmocnieniu dzięki niedawno wprowadzonej wersji Black Code, a przede wszystkim AWD, preferowanej przez ponad 50% Klienteli. W trakcie 2,5-letniej obecności na rynkach Europy liczba rejestracji przekroczyła już 60.000 sztuk. Z dniem dzisiejszym nowy Freemont Cross jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę ekskluzywności i zaawansowanej technologii w świecie pojazdów typu SUV. Nowa Panda Cross. · Wyrazisty styl i kompaktowe wymiary zwięzłym obrazem „topowej” Pandy; ekskluzywność SUV-a wyższego segmentu przy długości poniżej 3700 mm, napęd AWD „Torque-On-Demand” i funkcjonalność elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego ELD w standardzie wyposażenia. · Selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road. · W ofercie silnik 1.3 MultiJet II 80 KM oraz 0.9 TwinAir Turbo 90 KM z 6-stopniową przekładnią i „skróconym” pierwszym biegiem. · Ogumienie („All Seasons” 185/65R15) i podwyższony prześwit podwozia: 160 mm dla wersji 1.3 MultiJet II oraz 150 mm dla 0.9 TwinAir Turbo. · W porównaniu z Pandą 4x4 korzystniejszy kąt najazdu 240 i kąt zejścia 330 · Opcja wyposażenia „City Brake Control”: automatyczny system bezpieczeństwa zapobiegający kolizji drogowej, laureat tytułu „Euro NCAP Advanced 2013”. · W europejskich salonach sprzedaży od jesieni 2014 roku. · Adresowana do młodej i przebojowej Klienteli Panda Cross, przekonuje solidnością wyglądu w typowym stylu SUV oraz zaletami samochodu wielkości kompaktowej. Stylizacja i wymiary. Każdy szczegół Pandy Cross zaprojektowany został w sposób natychmiast rozpoznawalny i charakterystyczny dla stylizacji pojazdu typu SUV. Nowy zderzak przedni zyskał płytę osłonową podzespołów podwozia w kolorze satynowanego tytanu z przetłoczeniami w kształcie charakterystycznego dla Pandy motywu „kwadratury koła”. Off-roadowy charakter pojazdu zdradzają jaskrawoczerwone zaczepy holownicze. Nowe są także lampy przednie, zintegrowane reflektory i światła przeciwmgielne z grillem oraz wbudowane w płytę osłonową światła LED do jazdy dziennej (DRL). Patrząc z boku nie sposób przeoczyć wyrazistego zarysu nadkoli, bocznych listew ochronnych karoserii z emblematem >Cross<,nowych relingów dachowych w kolorze tytanowym i aplikacji pod-zderzakowej oraz pięcioramiennych felg „V-design” o średnicy 15 cali z polerowanego lekkiego stopu. Zmiany w tylnej części nadwozia nadają Pandzie Cross jeszcze bardziej wyrazistego wyglądu i obejmują, podobnie jak z przodu – tytanową płytę osłonową wkomponowaną w zmodyfikowany zderzak tylny, nowe, polerowane obramowanie zestawu lamp tylnych oraz chromowaną końcówkę wydechu. Elementy te dodają Pandzie Cross wyszukanej urody, napawając ją jednocześnie poczuciem dynamiki i zwinności. Wyrafinowane wnętrze Pandy Cross reprezentuje swoistą oryginalność estetyczno-użytkową. Siedzenia wykonane są z barwnej, naturalnej tkaniny o „technicznym wzorze” i wykończone obrzeżami z eko-skóry – identycznie jak panele drzwiowe. Od strony oparcia fotel kierowcy zdobi logo Cross z metalizowanego poliuretanu. Deskę rozdzielczą wykonano w nowym kolorze miedzianym, nawiązującym niejako do kolorystyki płyt osłonowych podwozia. W tej samej barwie wykończono dwupoziomową konsolę centralną, w której znajduje się selektor do jazdy off-road „Terrain Control”. Całości dopełnia obszyta skórą kierownica z przyciskami sterowania audio oraz skórzana gałka dźwigni zmiany biegów. Pięcioro drzwi oraz typowy dla wyższego segmentu wystrój kabiny czyni z Pandy autentyczny pojazd typu City SUV również dlatego, że mimo stosunkowo niewielkich wymiarów zewnętrznych – 3680 x 1670 x 1600 mm (długość x szerokość x wysokość) - oferuje zaskakująco pojemne wnętrze. Warto podkreślić, że bagażnik jest jednym z największych w tym segmencie (225 litrów), a pasażerowie mają do dyspozycji 15 schowków na drobne przedmioty, w tym dwupoziomową konsolę centralną – element spotykany wyłącznie w wersji Cross. System napędu 4x4 „Torque-on-Demand” z funkcjonalnością elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego ELD. Panda Cross to pojazd o mocnym charakterze, który „wie jak podbić serca” najbardziej wymagającej Klienteli, w tym entuzjastów przygody w plenerze. I to właśnie z myślą o takich użytkownikach nowa Panda Cross wyposażona jest w system napędu 4x4 „Torque-on-Demand” z dwoma mechanizmami różnicowymi oraz elektronicznie sterowanym zespołem sprzęgłowym. Jest to system stałego napędu na cztery koła pod kontrolą modułu elektronicznego, który na podstawie analizy wskazań czujników pokładowych - kieruje rozdziałem mocy na oś przednią i tylną - odpowiednio do warunków trakcyjnych podłoża. Zaletą tego systemu jest pełna automatyka działania bez konieczności ingerencji kierowcy. Panda Cross wyposażona jest seryjnie w system elektronicznej stabilizacji jazdy ESC wraz z funkcjonalnością elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego, która wspomaga ruszanie i jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, oblodzenie, błoto, itp.). Selektor „Terrain Control” dla entuzjastów jazdy off-road. Jako „topowy” SUV i model o zdecydowanej orientacji off-roadowej, Panda Cross pozwala dostosować napęd 4x4 do bieżących warunków jazdy poprzez wybór jednego z trzech trybów pracy: · AUTO – automatyczny rozdział momentu obrotowego między obiema osiami pojazdu zależnie od stopnia przyczepności podłoża. · LOCK – stały napęd czterech kół z rozdziałem momentu pomiędzy kołami i funkcją przyhamowywania koła tracącego przyczepność (lub wykazującego wyższy poślizg niż pozostałe) celem przeniesienia mocy na koła zachowujące trakcję. · HILL DESCENT – dla optymalnego prowadzenia pojazdu na szczególnie spadzistych lub wyboistych zjazdach – kontrola zjazdu ze wzniesienia. Ogumienie. Aby zapewnić maksymalną przyczepność na każdym niemalże podłożu Panda Cross wyposażona została w opony „All Season” 185/65/R15 (większe niż w Pandzie 4x4), o charakterystyce zoptymalizowanej pod kątem lepszych własności trakcyjnych na drogach ośnieżonych, lecz także precyzji i łatwości kierowania na nawierzchniach mokrych i suchych oraz skuteczności w warunkach off-roadowych. Zawieszenie. Zawieszenie pojazdu z napędem 4x4 ma do spełnienia dwa podstawowe zadania: zapewnić komfort, własności jezdne i bezpieczeństwo typowe dla napędu 2WD oraz odpowiednią charakterystykę jezdną na różnych rodzajach podłoża, szczególnie w warunkach off-road. Z tego też powodu konstruktorzy zdecydowali się na zastosowanie dwóch sprawdzonych układów: niezależnego zawieszenia na kolumnach MacPherson z przodu oraz specjalnie zmodyfikowanej dla napędu 4x4 belki skrętnej z tyłu. W porównaniu z układem wahaczy wleczonych w poprzedniej generacji, zawieszenie tylne nowej Pandy Cross jest lżejsze przy wyższym komforcie fizycznym i akustycznym jazdy, bez uszczerbku dla charakterystyki off-roadowej. Bardzo ważne kąty. Panda Cross nie musi się bać zjechania z drogi w teren, o czym świadczy znaczny prześwit – 160 mm w wersji silnikowej MultiJet II oraz 150 mm w wersji TwinAir Turbo, a także korzystne kąty podwozia: najazdu 240, zejścia 330, rampowy 200 oraz podjazdu 31,50 (70%). W porównaniu z Pandą 4x4 kąt najazdu zwiększył się o 3 stopnie (co oznacza możliwość pokonywania większego wzniesienia), a kąt zejścia wzrósł o 1 stopień. Wersje silnikowe. Fiat Panda Cross dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych z systemem oszczędnościowym Start/Stop: nową jednostką benzynową 0.9 TwinAir Turbo o mocy 90 KM oraz 80-konnym turbodieslem MultiJet II. Oba te silniki wytwarzają moc wyższą o 5 KM od ekwiwalentnych jednostek w pozostałych modelach Pandy – celem zapewnienia lepszych osiągów oraz podkreślenia „topowego” pozycjonowania Pandy Cross. Prekursor nowej rodziny dwucylindrowych silników benzynowych Fiata, jednostka 0.9 TwinAir Turbo rozwija moc 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm w zakresie 1900-3000 obr/min. Aby jechać bardziej ekologicznie zmniejszając zapotrzebowanie na paliwo, wystarczy wcisnąć przycisk ECO na desce rozdzielczej, powodujący ograniczenie momentu obrotowego do 100 Nm przy 2000 obr/min. W cyklu mieszanym silnik ten zużywa 4,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 119 g/km. Pod kątem poszanowania środowiska naturalnego - bez wpływu na przyjemność z jazdy - drugą dostępną jednostką napędową dla Pandy Cross jest turbodiesel MultiJet II ze standardowym filtrem cząstek stałych (DPF), rozwijający moc 80 KM (59 kW) przy 4000 obr/min i moment 190 Nm przy 1500 obr/min. Arcydzieło technologii w miniaturze – ponieważ łącznie z osprzętem waży tylko 140 kg – silnik ten należy do drugiej generacj i jednostek MultiJet i wyposażony jest w turbosprężarkę o stałej geometrii oraz intercooler z optymalizacją do pracy przy niskiej prędkości obrotowej. W cyklu mieszanym silnik 1.3 MultiJet II zużywa 4,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 125 g/km. Sześciostopniowa skrzynia przekładniowa. W wersji z silnikiem TwinAir Turbo w Pandzie Cross oferowana jest sześciostopniowa skrzynia przekładniowa „edycji specjalnej” o skróconym przełożeniu pierwszego biegu dla wzmocnienia charakterystyki off-roadowej pojazdu, szczególnie podczas ruszania pod górę. „Skrócony” pierwszy bieg ułatwia także jazdę w warunkach off-road, umożliwiając utrzymanie niewielkiej prędkości przy obrotach jałowych silnika i maksymalną kontrolę nad pojazdem. Wyposażenie standardowe i opcjonalne. Bogate i kompletne wyposażenie standardowe wersji Cross, lidera w gamie modelowej Pandy, obejmuje klimatyzację automatyczną, radioodtwarzacz CD/MP3 z systemem Blue&Me i sterowaniem przyciskami na kierownicy, specjalnego wzoru 15-calowe felgi z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, zagłówki tylnej kanapy, kolumnę kierownicy z regulacją w pionie, przednie lampy przeciwmgielne, skórzane obszycie kierownicy i gałki dźwigni biegów, fotel kierowcy z regulacją wysokości, system ESC z funkcjonalnością ELD oraz ogumienie „All Seasons” o rozmiarze 185/65 R15. Dostępny jest również szeroki wybór opcji pod kątem użytkowania miejskiego lub plenerowego – zgodnie z preferencjami kierowcy. Są to m.in. elektrycznie podgrzewana szyba czołowa, przyciemniane szyby boczne czy zapobiegający kolizji drogowej, innowacyjny system „City Brake Control” nagrodzony tytułem „Euro NCAP Advanced 2013”. Bezpieczeństwo. Oferowany w Pandzie Cross jako opcja wyposażenia, aktywny system „City Brake Control” zdolny jest wykrywać obecność innych pojazdów lub przeszkód przed samochodem i w braku należytej reakcji kierowcy – automatycznie rozpocząć hamowanie tak, aby uniknąć kolizji lub przynajmniej ograniczyć jej skutki. System ten wspomaga jazdę w intensywnym ruchu i działa w zakresie prędkości 5-30 km/h po każdym rozruchu silnika, lecz może być dezaktywowany lub ponownie aktywowany zgodnie z wolą kierowcy. System „City Brake Control” wykorzystuje umieszczony w górnej części szyby czołowej laserowy czujnik/dalmierz LIDAR (Light Detection and Ranging), który współpracuje z układem elektronicznej stabilizacji jazdy ESC. W zależności od pewnych parametrów (stan nawierzchni, dynamika i tor ruchu pojazdu, umiejscowienie przeszkody, stan ogumienia), CBC pozwala uniknąć kolizji całkowicie lub ograniczyć jej konsekwencje dla kierowcy i otoczenia (Collision Avoidance lub Collision Mitigation). System CBC integruje trzy ważne funkcje: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), gotowości hamulców „Prefill” i wspomagającą hamowanie awaryjne Brake Assist. System AEB, pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem – powoduje rozpoczęcie hamowania awaryjnego w sytuacji, gdy kolizja wydaje się nieunikniona, a kierowca nie reaguje – tym samym niejako wyprzedza niezbędne działanie prowadzącej/prowadzącego. Funkcja Prefill podnosi wstępnie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym tak, aby przyspieszyć działanie hamulców aktywowanych przez system AEB i kierowcę. System Brake Assist z kolei – identyfikuje sytuację zagrożenia i gdy kolizji nie sposób uniknąć – podnosi do maksimum ciśnienie w układzie hamulcowym celem maksymalnego skrócenia drogi hamowania. Cross, 4x4 i Trekking: odmienne interpretacje jazdy off-road. Panda Cross to lider w gamie modelowej, który łącznie z Pandą 4x4 i Pandą Trekking tworzy unikalną w tym segmencie ofertę: trzy formy odmiennej interpretacji koncepcji miejskiego SUV-a, zdolne spełnić zróżnicowane potrzeby użyteczności i mobilności. Tych, którzy żyją tylko w mieście i tych, którzy potrzebują „towarzysza podróży”, ale także amatorów ekstremalnej przygody. Wspólnym mianownikiem łączącym Pandę Cross, 4x4 i Trekking jest innowacyjny design, zaawansowane technologie dostępne dla każdego oraz przemyślane i proste rozwiązania komfortowe „na pokładzie” auta. Nagrodzona prestiżowym tytułem „SUV Roku 2012” Panda 4x4 jest jedynym na rynku samochodem miejskim o napędzie na cztery koła i sukcesorem rynkowego bestsellera, którego sprzedaż od roku 1983 przekroczyła 500.000 sztuk. A także następcą trzech kolejnych generacji i serii specjalnych, m.in. Pandy 4x4 Antartica zaprezentowanej pod koniec 2013 roku z okazji 30. rocznicy obecności w Europie i nie tylko. Godny rywal znacznie większych (i droższych) samochodów off-roadowych, Panda 4x4 wyposażona jest seryjnie w automatycznie aktywowany system napędu „Torque-on-Demand” oraz system stabilizacji jazdy ESC z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego ELD. Jest to również jedyny „city-car” ze standardowym ogumieniem „All Seasons” 175/65 R15 84T, zwiększającym trakcję na podłożach o niskiej przyczepności w granicach 20 procent. Jako rodzaj pomostu między wersjami 4x2 i 4x4, Fiat Panda Trekking otwiera świat miejskiego SUV-a Pandy, łącząc praktyczne walory 5-drzwiowego samochodu o długości poniżej 3,7 metra z typowym wyglądem off-roadowym Pandy 4x4 oraz – co unikalne w tym segmencie pojazdów – „inteligentnym” napędem na koła przednie z zastosowaniem innowacyjnej technologii Traction+. System ten umożliwia poprawę własności trakcyjnych na śliskim podłożu i ułatwia ruszanie oraz jazdę w lekkich warunkach terenowych. Napęd Traction+ dostępny jest seryjnie z silnikami 0.9 TwinAir Turbo 85 KM i 75-konnym turbodieslem 1.3 MultiJet II, oddając znakomicie zamysł konstrukcyjny Pandy: „samochód do wszystkiego”. Dlatego też Panda jest rozwiązaniem idealnym dla osób, które gros czasu spędzają w warunkach miejskich lecz chcą czasem bezpiecznie „popróbować” jazdy na podłożu o niższej przyczepności podczas wycieczek plenerowych. Nowy Fiat Freemont Cross. · Solidny, budzący respekt wygląd off-roadowy i stylowa ekskluzywność na drodze. · Nowe zderzaki, detale „Platinum Chrome”, przyciemniane klosze przednich i tylnych lamp oraz specjalne, 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu. · Nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, nowa skórzana tapicerka foteli z materiałowym siedziskiem i oparciem, szarymi przeszyciami oraz grafitowym wystrojem wnętrza Liquid Graphite w standardzie wyposażenia. · Wersje silnikowe: 2.0 MultiJet II 140 KM ze skrzynią manualną 6-stopniową i napędem FWD oraz 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną dla wersji 4x2, lub dla wersji AWD tylko z 6-stopniową przekładnią automatyczną. · Fiat Freemont Cross w sprzedaży od jesieni 2014. Freemont w wersji Cross to samochód „skrojony” z myślą o potrzebach nowoczesnej rodziny, poszukującej w szczególności obszernego i praktycznego wnętrza, choć nie sprawi zawodu nabywcom oczekującym wyrazistego i atrakcyjnego wyglądu. Freemont Cross jest także potwierdzeniem słuszności pozycjonowania jako „samochód dobry na wszystko”, który poprzez swą wszechstronność i funkcjonalność pozyskuje Klientelę z innych segmentów rynkowych. Nowe, ekskluzywne nadwozie i wnętrze. Freemont Cross zyskał odświeżony i wielce wyrazisty wygląd wśród swej gamy modelowej, a to dzięki nowym zderzakom z aplikacjami w platynowym chromie, atrapie chłodnicy i oprawie lamp przeciwmgielnych w błyszczącej czerni „fortepianowej”. Całości dopełniają boczne spojlery progowe i relingi dachowe Platinum-Chrome, przyciemniane klosze świateł głównych i tylnych oraz nowego wzoru, pięcioramienne, felgi Hyper Black z lekkiego stopu o średnicy 19 cali. We wnętrzu Freemonta Cross uwagę zwracają nowa skórzana tapicerka foteli z materiałowym siedziskiem i oparciem oraz szarymi przeszyciami, które również zdobią podłokietnik pomiędzy fotelami oraz panele drzwiowe. W tonacji grafitowej Liquid Graphite utrzymano deskę rozdzielczą, zestaw wskaźników, konsolę centralną, boki drzwi oraz skórzaną kierownicę wielofunkcyjną. Eleganckim akcentem wystroju wnętrza jest skórzane obszycie uchwytu dźwigni selektora skrzyni biegów. Jednostki napędowe. Freemont Cross oferowany jest w dwóch wersjach silnikowych – 2.0 MultiJet II 140 KM z manualną skrzynią 6-stopniową i przednim napędem FWD oraz 2.0 MultiJet II 170 KM z przekładnią manualną dla wersji 4x2, lub 6-stopniową przekładnią automatyczną tylko dla wersji AWD. Oprócz doskonałych osiągów, skrzynia automatyczna wyróżnia się precyzją i kulturą pracy, zapewniając prawdziwie komfortową i satysfakcjonującą jazdę. Wyposażenie standardowe i opcjonalne. Niejako „w dodatku” do solidnego wyglądu i kompletu wyposażenia, Freemont Cross poszczycić się może seryjnym systemem „infotainment” najnowszej generacji, obejmującym nawigację GPS z 8,4-calowym ekranem dotykowym i podglądem obrazu z kamery parkowania tyłem, radioodtwarzacz CD/DVD z gniazdem na kartę pamięci SD, moduł bezprzewodowej łączności Bluetooth oraz system audio Alpine klasy Premium ze wzmacniaczem o mocy 368 W, sześcioma głośnikami i subwooferem. Wersja modelowa Freemont Cross reprezentuje najwyższy poziom uniwersalności i wyrafinowania w segmencie pojazdów typu SUV. I tak na przykład: 10-pozycyjny fotel kierowcy ustawiany jest elektrycznie, siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pod spodem schowek na cenniejsze drobiazgi, a oparcie można złożyć płasko do przodu jako podręczny stolik dla kierowcy. Drugi i trzeci rząd siedzeń składa się w podłodze, tworząc niemal 1,5 m3 objętości ładunkowej. Ponadto – w drugim rzędzie siedzeń przewidziano Child Booster Seats – zintegrowane siedziska podwyższające do przewozu dzieci o wadze 15-36 kg bez konieczności montowania fotelika dziecięcego, a kąt pochylenia oparć można regulować według własnej wygody. Użytkownik Freemonta Cross ma do dyspozycji 32 możliwe konfiguracje siedzeń i niespotykaną dotąd swobodę aranżacji wnętrza oraz aż 20 schowków w kabinie pasażerskiej o łącznej pojemności 140 litrów – niemalże takiej, jak bagażnik małego samochodu miejskiego. Są to m.in. obszerne wnęki podłogowe przed drugim rzędem siedzeń – idealne dla schowania wartościowych sprzętów w rodzaju kamery video czy laptopa lub podręcznej torby. Można więc śmiało stwierdzić, że za sprawą składanych siedzeń, płaskiej podłogi ładunkowej i pokaźnej pojemności schowków „pokładowych” – Freemont Cross jest pojazdem zaskakująco praktycznym i wygodnym. Do wyposażenia standardowego należą ponadto: elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem Start/Stop silnika oraz kierownica wielofunkcyjna z przyciskami sterowania audio i tempomatu. Napęd na cztery koła (AWD). Aktywny napęd AWD to ważne uzupełnienie budzącego respekt wyglądem wersji modelowej Cross Freemonta. System AWD dostępny jest wraz z 16-zaworowym silnikiem 2.0 MultiJet II o mocy 170 KM, współpracującym z sześciostopniową przekładnią automatyczną. Aktywny system napędu AWD typu „On-Demand” wyposażony jest w elektroniczny moduł sterujący, który na podstawie wskazań zespołu czujników prędkości obrotowej kół – decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. System aktywuje się na podłożach o niepewnej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.) zapewniając w danych warunkach maksimum trakcji, by dojechać do celu. System AWD służy także zwiększeniu własności trakcyjnych, a więc i bezpieczeństwa w trakcie pokonywania łuków i zakrętów. Napęd kół tylnych zostaje automatycznie załączony w przedziale prędkości 40-100 km/h, aby ułatwić prowadzenie poprzez neutralizację znoszenia w trakcie bardziej dynamicznej jazdy szosowej. Odbywa się to za pośrednictwem elektronicznego zespołu sprzęgającego (ECC), który działa tylko w razie potrzeby, a więc ogranicza zużycie paliwa, wykazując przy tym większą skuteczność i dokładność niż „klasyczne” sprzęgło wiskotyczne. Sterownik ECC współpracuje z systemami ESC i kontroli trakcji, dzięki czemu Freemont Cross zachowuje się „jak przyklejony” do nawierzchni bez względu na warunki pogodowe czy drogowe. Do wyposażenia standardowego pojazdu należy także system przeciwblokowania kół ABS oraz zapobiegania dachowaniu ERM. Bezpieczeństwo. W kategoriach bezpieczeństwa Fiat Freemont zalicza się do elity w swej klasie pojazdów, czego dowodem jest prestiżowy, 5-gwiazdkowy rating Euro NCAP oraz nie mniej niż 50 systemów oraz elementów bezpieczeństwa biernego i czynnego. Są to m.in. zaawansowane, wielostopniowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, aktywne zagłówki, systemy elektronicznej stabilizacji jazdy i kontroli trakcji w całym zakresie prędkości oraz wspomaganie hamowania awaryjnego Brake Assist, sufitowe poduszki kurtynowe dla trzech rzędów siedzeń, boczne poduszki fotelowe, hamulce tarczowe wszystkich kół, zaczepy mocowania fotelików dziecięcych Isofix. Istotnym elementem jest także system Active Hood, powodujący podniesienie pokrywy silnika od tyłu – celem ograniczenia skutków obrażeń osoby pieszej w przypadku kolizji czołowej z samochodem. Kolejnymi elementami wyposażenia Fiata Freemont są systemy zapobiegania dachowaniu ERM (Electronic Rollover Mitigation) oraz stabilizacji holowanej przyczepy TSC (Trailer Sway Control). Stosownie do wskazań czujników układu ESC, system zapobiegania dachowaniu ocenia ryzyko „wywrotki” i przyhamowuje odpowiednie koło i/lub moduluje stopień otwarcia przepustnicy. System stabilizacji holowanej przyczepy TSC to system inteligentny, który po wykryciu niekontrolowanego zarzucania holowanej przyczepy powoduje odpowiednią aplikację hamulców w sposób pozwalający ustabilizować tor ruchu przyczepy. Kierowca Fiata Freemont może więc czuć się pewnie i bezpiecznie nawet w trudniejszych warunkach drogowych. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Pierwszy wirtualny showroom w Niemczech: Otwarcie Audi City Berlin · Cyfrowa koncepcja sprzedaży w zaawansowanej wersji · Nowa usługa „Audi select“ i elastyczna mobilność premium · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „W jednej z najbardziej fascynujących metropolii Europy stworzyliśmy ekskluzywne miejsce dialogu z klientem “ · Kolejnym miastem, w którym zagości Audi City, będzie Moskwa Ingolstadt/Berlin, 5 lutego 2014 r. Nowe miejsce w niemieckiej stolicy. Po doskonałym starcie w Londynie i w Pekinie, przy berlińskiej ulicy Kurfürstendamm uruchomiono trzecie na świecie Audi City. W jednym z najbardziej prestiżowych miejsc metropolii można teraz zobaczyć wysoce zaawansowany , cyfrowy showroom. Zwiedzający mogą podziwiać tu wirtualny świat Audi w po raz pierwszy uruchomionym formacie stereo 3D. Innowacyjne rozwiązania prezentowane w Audi City dostępne będą w przyszłości także dealerom samochodów marki Audi. Wybrane rozwiązania techniczne prezentowane w cybersalonie, na życzenie będą udostępniane w zgłaszających takie zapotrzebowanie salonach sprzedaży. Wraz z premierą Audi City, uruchomiono bardzo elastyczny model użytkowania samochodów segmentu premium. Pod nazwą "Audi select", firma będzie oferować klientom Audi City Berlin możliwość użytkowania maksymalnie trzech różnych modeli Audi rocznie, w ramach jednej, łącznej raty miesięcznej. „Audi City wytycza przyszłościową drogę sprzedaży. Dzięki tej koncepcji łączymy to co najlepsze z dwóch światów: nowe możliwości techniki cyfrowej i bardzo zindywidualizowane doradztwo sprzedażowe.“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG. „Teraz w Berlinie, jednym z najbardziej fascynujących miast świata, oddajemy do użytku unikalne miejsce ekskluzywnego dialogu z klientem. Dlatego znacznie unowocześniliśmy Audi City, dodając nowe rozwiązania techniczne i zindywidualizowane usługi.“ Ekspozycja w Audi City ukazuje całą paletę modeli Audi wyłącznie w formie cyfrowej. Dzięki innowacyjnej technice medialnej, zwiedzający mają możliwość indywidualizacji wybranego samochodu na milion sposobów i obejrzenia go w skali 1:1 na specjalnym ekranie, tzw. powerwall’u, którego wysokość równa jest wysokości pomieszczenia wystawowego. Na koniec, klient może zarezerwować termin jazdy próbnej lub od razu zlecić produkcję swojego samochodu. Otwierając w lipcu 2012 salon Audi City w Londynie, Audi przejęło rolę pioniera w cyfrowej sprzedaży samochodów i od tego czasu intensywnie rozwija te ideę. Uruchomiony w Berlinie cybersalon oferuje jeszcze większą różnorodność prezentowanych cyfrowo obrazów i umożliwia klientowi skonfigurowanie swojego wymarzonego Audi poprzez wybór spośród wszystkich możliwych funkcji, rozwiązań technicznych i elementów wyposażenia, jakie w swym asortymencie ma koncern z Ingolstadt. Wykorzystując nie tylko sam ekran powerwall, ale także technikę odtwarzania dźwięku i obrazu stereo 3D, cztery pierścienie po raz pierwszy umożliwiają klientom doświadczenie tak wyjątkowo emocjonującego świata Audi. Na zwiedzających berliński showroom czeka 375 metrów kwadratowych powierzchni na dwóch piętrach i 87 metrów kwadratowych cyfrowej powierzchni projekcyjnej. Audi City jest dla producenta ważnym laboratorium innowacji, które mogą znaleźć zastosowanie w cyfrowej sprzedaży. W ten sposób Audi uczyniło kolejny krok w kierunku włączenia cyfrowego showroomu do swej międzynarodowej sieci. Producent w przemyślany sposób rozwinął założenia techniczne Audi City, by dostosować je do potrzeb sieci dealerskiej. W przyszłości, dealerzy Audi będą mogli w miarę potrzeb przenosić te metody i rozwiązania do swoich salonów, by w zindywidualizowany sposób wykorzystywać dotykowe tablety „multitouch tables“ do konfiguracji modeli, ekran „powerwall“ do prezentacji pojazdów czy „customer private lounge“ do prowadzenia rozmów z klientami w dyskretnej atmosferze. Jeszcze w tym roku, rozwiązania przedstawione teraz w Audi City Berlin znajdą zastosowanie w kolejnych szesnastu centrach sprzedaży Audi na całym świecie. Następny showroom Audi City otwarty zostanie w Moskwie. Będzie to czwarty, po Londynie Pekinie i Berlinie salon, stworzony wg. tej koncepcji. Berlińskie Audi City jest także symbolem zaangażowania koncernu Audi w niemieckiej stolicy. Warto tu wspomnieć, że w tym roku Audi AG po raz pierwszy jest partnerem festiwalu filmowego Berlinale. Zakłada się też, że w przyszłości Audi City Berlin odgrywać będzie nie tylko kluczową rolę platformy sprzedaży pojazdów marki Audi, ale stanie się istotnym miejscem organizowania ważnych wydarzeń. Audi select Uruchamiając cyfrowy showroom, producent inicjuje też na ważnym dla niego berlińskim rynku usługę Audi select, czyli nowy, elastyczny format mobilności przyszłości klasy premium. Alternatywnie do zwyczajowych form sprzedaży czy leasingu samochodów, wyłącznie kliencie Audi City Berlin będą mogli skorzystać z możliwości użytkowania nawet trzech modeli Audi pod rząd, za jedną, łączną miesięczną ratę pieniężną. Ponadto klienci Audi select będą mogli wybierać z bogatego portfolio modeli i rozwiązań technicznych, tworząc w ten sposób swój własny, indywidualny pakiet. „Od A3 Sportback e-tron, naszego pierwszego pojazdu hybrydowego plug-in, aż po najszybsze modele Audi Sport: decydując się na opcję Audi select, klient będzie mógł jeszcze głębiej wejść w świat czterech pierścieni” - podsumowuje Luca de Meo. „W ten sposób łączymy niezależność, którą daje posiadanie własnego samochodu, z jeszcze większą elastycznością i tworzymy skrojoną na miarę mobilność spełniającą najbardziej wyszukane oczekiwania.“ Możliwość osobistego odbioru na miejscu i spersonalizowana obsługa sprawiają, że zmiana używanego obecnie modelu na kolejny, przebiega w sposób bardzo komfortowy dla klienta. Audi select będzie dostępne w showroomie Audi City Berlin od kwietnia 2014. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. więcej -> Wielkie otwarcie i premierowy model | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Pod koniec listopada do sieci autoryzowanych dystrybutorów marki Nissan w Polsce dołączył nowy obiekt dealerski Auto Łódź. Koncesja usytuowana jest przy ulicy Brzezińskiej 28. Na terenie obiektu mieści się salon o powierzchni 600 m2, w którym prezentowane są najnowsze modele z gamy Nissana, biuro obsługi klienta oraz serwis o powierzchni blisko 900 m2 z 9 stanowiskami wyposażonymi we wszelkie nowoczesne urządzenia niezbędne do obsługi i napraw samochodów. Mając wieloletnie doświadczenie w sprzedaży do firm, Auto Łódź jest jednym z pierwszych dealerów, którzy przystąpili do programu obsługi klientów flotowych Nissan Business Centers. Firma Auto Łódź jest autoryzowanym dealerem marki Nissan od 2012 roku, ale zatrudnia pracowników z ogromnym doświadczeniem w branży motoryzacyjnej, co pozwoliło w krótkim czasie z sukcesem rozwinąć działalność w zakresie sprzedaży i obsługi serwisowej. Christophe De Beaumont, Dyrektor Sprzedaży Nissan Sales Central & Eastern Europe, podczas ceremonii otwarcia pokreślił, że „w Nissanie przywiązujemy ogromną wagę zarówno do jakości naszych dealerów, jak i naszych produktów. Jesteśmy dumni, że w nowym salonie Auto Łódź, który spełnia wyśrubowane standardy marki, będziemy mogli zaoferować naszym klientom obsługę najwyższej jakości". Podczas wieczoru inauguracyjnego po raz pierwszy w Polsce zaprezentowany został nowy Nissan Qashqai - nowa generacja pioniera segmentu crossoverów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród klientów. Więcej informacji o sieci dealerskiej Nissana znaleźć można na stronie Nissan Polska: samochody osobowe, pojazdy dostawcze, usługi i finansowanie. źródło: NISSAN
  5. więcej -> DEALERZY | Otwarcie salonu Jaguar Land Rover w Nowym Sączu, statystyki sprzedaży, testy samochodów osobowych, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. 20 lipca otwarcie Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu Mercedes-Benz oferuje nową jakość w przestrzeni publicznej Warszawa – 20 lipca br. otwiera swoje podwoje na warszawskim Powiślu Stacja Mercedes – ciekawa i nowatorska promocja marki i produktów Mercedes-Benz w przestrzeni miejskiej. Stacja Mercedes to nowe miejsce na kulturalnej mapie Warszawy - dla miłośników sztuki, muzyki, design’u, filmu, motoryzacji czy po prostu relaksu i ciekawego spędzania czasu w mieście. Będzie działała do połowy października. „Od ubiegłego roku mamy w ofercie nowe modele samochodów miejskich, kompaktowych, jeszcze bardziej przyjaznych środowisku. Są one najlepszym dowodem na to, że także w dzisiejszych czasach motoryzacja i miejski styl życia mogą ze sobą harmonijnie współgrać. Nowe modele Mercedesa, takie jak Klasa A czy Klasa CLA doskonale wpisują się w miejskie trendy w kierunku optymalizacji przestrzeni, troski o środowisko i miejskiej mobilności. Chcemy je pokazywać nie tylko w salonach, ale także w żywej tkance pulsującego energią miasta.” – mówi Niels Kowollik, prezes Mercedes-Benz Polska. –„Śledząc krytyczną dyskusję o obecności reklam w przestrzeni publicznej Warszawy, doszliśmy do wniosku, że musimy znaleźć jakąś zupełnie inną formę komunikacji naszego produktu. Mam nadzieję, że Stacja Mercedes będzie taką właśnie nowatorską formą obecności marki i produktu w przestrzeni miejskiej Warszawy. I że spotka się z dobrym przyjęciem mieszkańców stolicy i gości. Tym bardziej, że w jej powstanie zaangażowały się kreatywne środowiska Warszawy, za co im serdecznie dziękuję.” Stacja Mercedes to pilotażowy projekt Mercedes-Benz Polska i firmowego dilera Mercedes-Benz Warszawa. Łączna powierzchnia pawilonu wynosi 217m2, a powierzchnia tarasu - 151 m2, Koncepcja pawilonu nawiązuje do garaży, które jeszcze do niedawna stały w tym miejscu na Powiślu. Składa się on z 6 modułów garażowych: moduł rowerowy, moduł dla dzieci, moduł kawiarniany, showroom, moduł warsztatowy i zaplecze. Wymiary poszczególnych modułów wahają się od 6,25m x 4,0m do 8,75m x 4,0m. Poszczególnym strefom pawilonu zostały przypisane funkcje miejskie pozwalające na harmonijne wpisanie go w tkankę urbanistyczną i społeczno-kulturalną Powiśla – jednej z najbardziej popularnych i tętniących życiem dzielnic Warszawy. We wschodniej części Stacji zaaranżowana została strefa sportów miejskich, w której użytkownicy uzyskać będą mogli porady i informacje dotyczące miejskich aktywności oraz skorzystać z praktycznej pomocy warsztatu rowerowego. Kolejny moduł to strefa odpoczynku i relaksu – znajdzie się tam miejsce na umieszczenie stolików, foteli i siedzisk, zabawek dla dzieci, będzie można na miejscu poczytać prasę i książki, wypić kawę, a także skorzystać z bezpłatnej sieci bezprzewodowej – jako naturalne przedłużenie znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie kawiarni Warszawa Powiśle. Kolejny moduł to przestrzeń ekspozycyjna dla Mercedesa; dzięki zastosowaniu transparentnych materiałów oraz oświetlenia będzie on widoczny dla osób przebywających w pobliżu pawilonu zarówno w godzinach jego otwarcia jak i w nocy, po jego zamknięciu. W strefie tej znajdzie się również miejsce dla mobilnych sprzedawców, udzielających informacji dotyczących samochodów, umożliwiających umówienie się na jazdę próbną czy spotkanie w tradycyjnym punkcie dealerskim. W bezpośrednim sąsiedztwie znajdzie się otwarta galeria, miejsce do prezentacji sztuki i kultury najnowszej – przez cały czas obecności pawilonu odbywać będzie się w niej cykl prezentacji twórczości młodych, oryginalnych artystów i designerów. Przestrzeń ta będzie również służyła jako miejsce spotkań, dyskusji, prezentacji książek oraz wykładów dotyczących szeroko rozumianej kultury najnowszej. Cały projekt nie sprowadza się wyłącznie do fizycznego wymiaru realizacji. Od początku jego powstawania ważne były idea, proces, a także partnerzy. Mercedes-Benz, marka koncernu Daimler AG, najstarsza marka premium, to symbol motoryzacji. 127 lat temu jej ojcowie założyciele, Gottlieb Daimler i Karl Benz, wynaleźli samochód. W ciągu całej swojej długiej historii Mercedes był i pozostaje liderem innowacji technicznych i trendów mobilności. Dlatego do współpracy przy projekcie zaprosił nietuzinkowych partnerów. Projekt architektoniczny opracowała młoda, ale niezwykle renomowana pracownia architektoniczna WWAA, czyli Natalia Paszkowska i Marcin Mostafa wraz z zespołem. Tworzą jedną z najciekawszych młodych polskich pracowni architektonicznych z siedzibą w starym warsztacie na Pradze. Od 2003 roku podejmują się wyzwań o najróżniejszej skali: od projektowania wnętrz, scenografii i instalacji artystycznych poprzez budynki użyteczności publicznej po projekty urbanistyczne. Współpracują od 2003 roku. Najbardziej znaczące osiągnięcia pracowni to realizacja wybranego drogą konkursu projektu Pawilonu Polskiego na EXPO 2010 w Szanghaju oraz pierwsze miejsce w konkursie na Służewiecki Dom Kultury w Warszawie (we współpracy z architektem Janem Sukiennikiem z pracowni 137 kilo). Eksperymentują zarówno z zastosowaniem nietypowych materiałów, technik komputerowych, jak i procesów produkcyjnych. „Forma Stacji Mercedes nawiązuje do kontekstu miejsca„ w którym jeszcze do niedawna stały zaniedbane garaże z szarej cegły. Bo przecież samochody żyją na ulicy, a odpoczywają w garażu. Ale również jest to także próba refleksji na temat obiektów, która znikają, często niezarejestrowane - architektury mniej lub bardziej tymczasowej. Która znika – gdy znika potrzeba, żeby tam funkcjonowały.„ – mówi Natalia Paszkowska z pracowni WWAA. „Realizacja pawilonu jest próbą odpowiedzi na pytanie, czy można odpowiedzieć na potrzebę, w tym przypadku potrzebę Mercedesa wejścia w tkankę miejską, zachowując się odpowiedzialnie, nie obciążając długoterminowymi konsekwencjami otoczenia i środowiska. To nie tylko rozmowa o materiałach użytych do produkcji, energochłonności, efektywnych i lekkich rozwiązaniach, optymalnym projekcie. To także filozofia montażu, demontażu i czystości zniknięcia. Sama budowa, jako proces, zużyła minimum energii (budowa nie korzystała z przyłącza prądu ani wody), praktycznie nie wygenerowała odpadów. Wykonawcą Stacji Mercedes jest firma DOMY i DOMKI, marka należąca do Grupy Summarum, która w roku 1987 wprowadziła i spopularyzowała w Polsce technologię lekkiego szkieletu drewnianego. Firma jest członkiem-założycielem Polskiego Stowarzyszenia Budowniczych Domów, które zrzeszyło w ciągu 4 pierwszych lat ponad 500 firm skupionych wokół tej technologii i wymogło na fabrykach rozwinięcie całego systemu materiałów modułowych, odnawialnych, naturalnych (płyty gipsowo-kartonowe, płyty drewnopochodne, wełna mineralna w odp. modułach). „Stacja Mercedes - pojawiając się w centrum Warszawy – wniesie w prezencie nową jakość przestrzeni publicznej; poprzez swoją rozpoznawalną, ale kontekstualną architekturę oraz dodatkowe funkcje sprofilowane pod kątem obranej lokalizacji. W idealnej sytuacji stanie się pozytywnym przykładem jak ożywić konkretną przestrzeń, może nawet pokazując jej przyszłą funkcję.” – podsumowuje Natalia Paszkowska. Od 20 lipca do połowy października Stacja Mercedes wzbogaci ofertę kulturalną Powiśla. Codziennie przez całe lato będzie oferowała solidną porcję kultury i sztuki. Oprócz prac renomowanych artystów pojawią się ciekawe dyskusje i spotkania, warsztaty dla dzieci i koncerty - zarówno muzyki klasycznej jak i wszelkich gatunków współczesnych. W rowerowni cykliści będą mogli dopompować dętki, uzyskać poradę lub przetestować e-bike’a czyli rower z silnikiem elektrycznym. Przy dobrej kawie można będzie posłuchać i porozmawiać o nowoczesnym design’ie i obejrzeć filmy niezależnego kina. Operatorem Stacji Mercedes jest Grupa Warszawa - Bartek Kraciuk i Norbert Redkie. Program Stacji opracowany został przez nich wspólnie z Fundacją Bęc Zmiana. „Stacja Mercedes powstała w miejscu dawnych garaży. A wiadomo, że wiele przełomowych projektów miało swoje początki w garażu. Zdecydowaliśmy się współtworzyć projekt Stacji Mercedes, bo pragniemy powołać do życia miejsce pełne inspiracji, prezentujące nowatorskie dokonania artystyczne, tworzące atmosferę stymulującą do powstawania nowych idei. Pawilon stanie się miejscem spotkań i wymiany kreatywnych doświadczeń. Goście i klienci będą mieli okazję zapoznać się zarówno z awangardowymi ideami artystycznymi, jak i z ofertą nowych modeli marki Mercedes-Benz.” - mówi Bartek Kraciuk, współtwórca nowopowstałej agencji kreatywnej należącej do Grupy Warszawa. „Projekt Stacja Mercedes będzie pionierskim przedsięwzięciem z wyraźnym podkreśleniem mecenatu kulturalnego i artystycznego marki Mercedes Benz. Wierzymy, że Stacja Mercedes będzie naprawdę opiniotwórczym miejscem, które spełni oczekiwania najbardziej wymagających odbiorców. Cieszę się, że w ramach naszej agencji mogliśmy tworzyć oraz będziemy realizować tak odważny, ciekawy i nieszablonowy projekt” - dodaje Norbert Redkie Dzięki doświadczeniu zdobytemu przy projektach, takich jak Warszawa Powiśle czy Syreni Śpiew, Redkie i Kraciuk mogą zaoferować podmiotom zewnętrznym specjalistyczne usługi oraz rozwiązania pozwalające osiągnąć sukces porównywalny z ich lokalami, które od lat pozostają jednymi z najpopularniejszych miejsc w Warszawie. Ich zaangażowanie zapewniło niestandardowe podejście do komunikacji i skuteczne dotarcie do grupy docelowej Współautorką programu Stacji Mercedes jest Fundacja Bęc! Zmiana. „Program Stacji Mercedes powstał w wyniku współdziałania sektora prywatnego, kreatywnego oraz organizacji pozarządowych. Bęc Zmiana angażując się w opracowanie programu kulturalnego Stacji Mercedes, chciała stworzyć tymczasowy ośrodek sztuki, dyskusji oraz działań interdyscyplinarnych. Do współpracy zaprosiliśmy kilkunastu artystów, projektantów, badaczy, muzyków i aktywistów młodego pokolenia m.in. Maurycego Gomulickiego, Szymona Kobylarza, Rafała Dominika, Simone Ruess, Patryka Zakrockiego czy Dominika Cymera.” – mówi Szymon Żydek, członek zarządu Fundacji Bęc Zmiana. „ Nasza współpraca wpisuje się w nowy sposób myślenia o obecności marki w przestrzeni miasta. Stacja Mercedes to przykład marketingu odpowiedzialnego, uwzględniającego kontekst lokalny oraz potrzeby społeczności miejskiej. Jego korzenie sięgają nieco zapomnianej dziś w Polsce tradycji prywatnego mecenatu.” Dziś rusza fun page STACJA MERCEDES na Facebooku, gdzie można będzie śledzić całotygodniowy program. Generalnie każdy dzień tygodnia ma swój temat: Poniedziałki to dni Mercedesa. Będzie wtedy można pogadać z Mateuszem Kusznierewiczem o jego żeglarskiej pasji, spotkać Mateusza Damięckiego w jego kultowym Mercedesem 123 Coupe czy posłuchać o Mercedesach w polskim filmie i o Mercedesie Stanisława Barei – w życiu i na planie. Wtorki to dni warsztatów dla dzieci, środy – kino samochodowe, czwartki – video art. Piątek to początek weekendu, więc w każdy piątek zagra muzyka. Soboty to dni muzyki klasycznej , a w niedzielę porozmawiamy o design’ie. „ W Stacji Warszawa chcemy stworzyć namiastkę świata Mercedesa. Będzie można zapoznać się z ponad 110-letnią historią marki, obejrzeć zabytkowe modele, dowiedzieć się, w jakich polskich filmach grały Mercedesy, kiedy zaczęły się crash-testy i kto wynalazł ABS. Można będzie spotkać sportowców związanych z marką Mercedes-Benz jak Mateusz Kusznierewicz i Przemek Miarczyński, i dowiedzieć się o ich drodze do sukcesu. Mobilni sprzedawcy będą służyć informacją na temat naszych aktualnych modeli, wyposażenia i oferty około-sprzedażowej. Będzie można skonfigurować sobie optymalny model samochodu lub odbyć jazdę testową – Mercedesem, smartem albo e-bike’iem.” – Mówi Niels Kowollik. I dodaje: ”A nawet przetestować zapach Mercedes-Benz - w wersji dla pań i panów.” Na otwarcie Stacji Mercedes 20 lipca zagra zespół Sorry Boys. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. [TABLE=width: 728] [TR] [TD]MITSUBISHI MOTORS, NISSAN ORAZ NMKV ŚWIĘTUJĄ OTWARCIE LINII PRODUKCYJNEJ WSPÓLNEGO MODELU KLASY MINICAR[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. oraz NMKV Co.* świętowały uruchomienie produkcji wspólnie opracowanego modelu klasy minicar, który w czerwcu zadebiutuje w japońskich salonach Mitsubishi Motors i Nissana. Pojazd produkowany będzie w należącej do Mitsubishi Motors fabryce w japońskiej miejscowości Mizushima. Nowy model, który sprzedawany ma być jako Mitsubishi eK Wagon i eK Custom oraz Nissan DAYZ i DAYZ Highway STAR, to pierwszy wspólny projekt spółki joint venture NMKV. Model ten ma umocnić pozycję obu marek w segmencie najmniejszych samochodów osobowych. W fabryce w Mizushimie spotkali się Osamu Masuko – prezes Mitsubishi Motors , Toshiyuki Shiga – dyrektor generalny Nissana, oraz Junichi Endo – dyrektor naczelny NMKV, którym towarzyszyli zaproszeni goście oraz 350 pracowników. Podczas spotkania dokonano uroczystego powitania pierwszego egzemplarza nowego modelu, który zjechał z linii produkcyjnej w zaledwie dwa lata od chwili utworzenia spółki NMKV w 2011 roku. Nowy model powstał na zupełnie innych zasadach, niż typowe produkty OEM, bowiem utworzona przez Mitsubishi Motors i Nissana spółka joint venture (NMKV) na każdym etapie produkcji korzystała z doświadczenia i wiedzy obu koncernów. Tworząc koncepcję produktu sygnowanego przez spółkę NMKV, którą de facto tworzą przedstawiciele obu firm motoryzacyjnych, starano się zachować niepowtarzalny charakter i odrębność stylistyczną każdej marki członkowskiej. Dzięki połączonej wiedzy i doświadczeniu obu koncernów nowe modele oferują szereg rozwiązań niespotykanych dotąd w segmencie pojazdów klasy minicar. Należy tu wspomnieć o najniższym w tym segmencie zapotrzebowaniu na paliwo, układzie automatycznej klimatyzacji obsługiwanym przy pomocy ekranu dotykowego (pierwszy minicar na rynku z takim wyposażeniem) oraz wnętrzu wykonanemu z przyjemnych w dotyku materiałów. Nowy minicar zaprojektowany przez NMKV, czyli spółkę joint venture powołaną do życia przez Mitsubishi Motors i Nissana, korzysta z bogatej wiedzy i doświadczenia obu marek i jednocześnie zachowuje indywidualne cechy każdej z nich. „To efekt współpracy nowego rodzaju, która stanowi unikalne rozwiązanie w skali całego przemysłu”, podczas uroczystości powiedział Toshiyuki Shiga, dyrektor generalny Nissana. „Współpraca trzech firm będzie trwać, a naszym celem jest dominacja Mitsubishi Motors, Nissana oraz NMKV w japońskim segmencie małych samochodów.” „Współpraca ta umożliwiła nam wymianę doświadczeń oraz udoskonalenie procesów projektowania i produkcji, co z kolei pozwoliło nam stworzyć produkt, który może z powodzeniem konkurować z wiodącymi markami japońskiego segmentu minicar. Tym samym chcielibyśmy wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w tym sektorze rynku motoryzacyjnego w Japonii,” wyjaśnił Osamu Masuko, prezes Mitsubishi Motors. „Planujemy dalsze zacieśnienie współpracy z firmą Nissan.” „Bardzo cieszy mnie uruchomienie produkcji pierwszego modelu stworzonego przez NMKV. Proces planowania oraz rozwoju produktu w spółce typu joint venture był dla nas zupełnie nowym doświadczeniem. Dzięki zaangażowaniu i sile całego zespołu udało nam się wypracować nową strategię współpracy. Nadal produkować będziemy znakomite samochody, które nie mogłyby powstawać bez udziału trzech firm członkowskich,” wyjaśnił Junichi Endo, dyrektor naczelny NMKV. NMKV już pracuje nad następnym modelem. Ma to być kolejny minicar o nadwoziu kształtem zbliżonym do kombi, który w salonach prawdopodobnie pojawi się na początku 2014 roku. Mitsubishi Motors i Nissan planują systematycznie poszerzać swoją ofertę w segmencie samochodów klasy minicar, jednocześnie zacieśniając współpracę poprzez swoje zaangażowanie w spółkę NMKV. Źródło: MMC Car Poland[/TD] [/TR] [/TABLE]
  8. więcej -> Otwarcie nowej siedziby DEKRA, centrum badań rynku, testy samochodów osobowych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. więcej -> Otwarcie nowego serwisu Scania w Kielcach, testy samochodów osobowych, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Lake Buena Vista, Floryda, Stany Zjednoczone – Wspólne wysiłki projektantów Chevroleta i Walta Disney’a można teraz podziwiać w parku Walt Disney World Resort gdzie otwarto dziś tor testowy Chevroleta. Przeprojektowana atrakcja umożliwia zwiedzającym dogłębne poznanie tajników profesjonalnego studia projektowego, tworząc pierwsze tego typu wirtualny obiekt oddziałujący na wszystkie zmysły. Firmy Chevrolet i Disney skorzystały z doświadczenia swoich najlepszych projektantów, wykorzystując jednocześnie wiedzę z różnych dziedzin, poczynając od wzornictwa przemysłowego i motoryzacyjnego, a kończąc na architekturze i animacji. Współpraca rozpoczęła się 18 miesięcy temu, a jej celem było stworzenie nowoczesnej i optymistycznej atrakcji. W poszukiwaniu inspiracji projektanci Walta Disney’a często podróżowali do Detroit, gdzie wymieniali spostrzeżenia z ekspertami firmy Chevrolet oraz przemierzali korytarze ośrodków projektowych Chevroleta. Goście toru testowego rozpoczynają zwiedzanie od wejścia w nową, interaktywną strefę, gdzie znajdują się koncepcyjne modele Chevrolet Miray i Chevrolet EN-V, a także wizualizacje przyszłych modeli prezentowane na specjalnych monitorach. Nowe centrum „Chevrolet Design Center” pozwala zwiedzającym na stworzenie własnych wirtualnych samochodów koncepcyjnych. Na stanowisku projektowym znajdują się ekrany ulokowane w kilku rzędach, za pomocą których goście mogą wcielić się w rolę projektanta i stworzyć – samemu lub z pomocą rodziny i przyjaciół – niepowtarzalne dzieło motoryzacyjne. Po ukończeniu wirtualnego modelu Chevroleta zwiedzający, wyposażeni w karty z zakodowaną specyfikacją stworzonego projektu, zasiadają w sześcioosobowym pojeździe „SimCar”. Teraz czeka ich ekscytujące przeżycie oddziaływujące na wszystkie zmysły, ponieważ mogą poddać swoje projekty serii testów na ekscytującym torze testowym Chevroleta. Więcej informacji w języku angielskim na temat projektu można znaleźć pod adresem: http://media.gm.com/content/dam/Media/documents/US/Word/Test-Track-Opens.docx źródło: General Motors
  11. [h=3]Otwarcie Muzeum ŠKODY już za miesiąc![/h] Prace wykończeniowe nowego Muzeum ŠKODY dobiegają końca. Jego otwarcie przewidziano na 26 listopada 2012 roku. Nowe Muzeum ŠKODY, zlokalizowane w Mladá Boleslav, stanowi wizytówkę marki. Całkowita renowacja obiektu trwała łącznie dziewięć miesięcy. Zmiany mają na celu zaprezentowanie zwiedzającym historii marki od początków jej istnienia. Nowe muzeum znajduje się na powierzchni 1 800 m2 i zostanie udostępnione zwiedzającym już pod koniec listopada br. „ŠKODA to jedna z najstarszych marek samochodowych o bardzo bogatej historii. Nowe muzeum stanowi więc naszą wizytówkę, która ma zachwycić każdego gościa” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. Obiekt zlokalizowany jest w jednym z oryginalnych budynków fabrycznych Producenta. To sprawia, że ŠKODA obecnie jako jedyna marka samochodowa przedstawia swoją historię w zabytkowych halach produkcyjnych. „Chcemy przedstawić dzieje firmy w innowacyjny sposób, za pomocą nowoczesnych prezentacji, lecz w autentycznym kompleksie budynków” – dodaje Vahland. Budynek fabryczny, w którym znajduje się Muzeum ŠKODY, zachowuje swój zabytkowy styl, lecz został uzupełniony o nowoczesną infrastrukturę. Innowacyjne instalacje elektryczne, oświetlenie czy system klimatyzacji zapewnią komfort i bezpieczeństwo zwiedzających. Kolekcja Muzeum ŠKODY została podzielona na trzy różne obszary tematyczne: tradycja, rozwój i produkcja. Oprócz statycznych wystaw w obiekcie znajdą się także elementy interaktywne oraz prezentacje audiowizualne. Wszystko po to, by przedstawić historię firmy w możliwie jak najlepszy sposób. Ponadto, hala „Laurin & Klement” o powierzchni 930 m2 umożliwia wyjątkowo elastyczne wykorzystanie i zostanie przeznaczona na specjalne wystawy lub prezentacje. Nowe Muzeum ŠKODY posiada także firmowy sklep z pamiątkami oraz restaurację. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. więcej -> Wkrótce otwarcie nowej fabryki szyb Pilkington Automotive | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. kuczor23

    Otwarcie ofert w Białymstoku

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38039
  14. Gecko Cup 2010 - Otwarcie sezonu wyścigowego SSS - POLISH DRIFT <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=-A_2iSvFu9A&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=-A_2iSvFu9A&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  15. POLANÓW 2009 OTWARCIE XXI ZLOT <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=mX6pM7NqIH0&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=mX6pM7NqIH0&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  16. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=iPtXkMwC7HY&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=iPtXkMwC7HY&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  17. Ogólnopolskie otwarcie sezonu motocyklowego Warszawa Bemowo 2009 - parada motocykli <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=bgn7lBLQ7pw&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=bgn7lBLQ7pw&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  18. Otwarcie sezonu vwielkopolska leszno 2009 http://superdriver.eu/pl/42377/otwarcie_sezonu_vwielkopolska_leszno_2009_pt3 http://superdriver.eu/pl/42372/otwarcie_sezonu_vwielkopolska_leszno_2009_pt4 http://superdriver.eu/pl/42360/otwarcie_sezonu_vwielkopolska_leszno_2009_pt5 http://superdriver.eu/pl/42359/otwarcie_sezonu_vwielkopolska_leszno_2009_pt6
  19. Otwarcie Sezonu Motocyklowego 2008 Bemowo <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=KkBRqZoxZ1M&hl=pl"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=KkBRqZoxZ1M&hl=pl" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  20. Otwarcie sezonu 2008 Skarbimierz 06.04.2008 <object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=wggo2lTHPVI&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=wggo2lTHPVI&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
  21. Bemowo 2007 (otwarcie sezonu) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Bbay78zC3-c"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Bbay78zC3-c" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=fzbNRLD1dd8"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=fzbNRLD1dd8" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=SvV1f2cMa1M"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=SvV1f2cMa1M" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=9-C2BFs4K_4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=9-C2BFs4K_4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=fqBwetBHLr0"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=fqBwetBHLr0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> i na zakończenie <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=bAjyf49-stE"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=bAjyf49-stE" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×