Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'osiągi' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 18 wyników

  1. Witam wszystkich. Od dawna przymierzam się do zakupu auta, interesuje mnie temat wyścigów samochodowych. Chciałbym móc się pościgać na torach w Polsce oraz w Niemczech (często bywam tam u rodziny). Jak wiadomo potrzeba do tego odpowiedniego sprzętu Moje wymogi to jak najlepsze osiągi, niska masa auta, bezawaryjność na akceptowalnym poziomie oraz w miarę (podkreślam, ponieważ wiem, że nie jest to możliwe) niskie koszty utrzymania. Chciałbym aby auto nie paliło np: 18l przy spokojnej jeździe. Myślałem nad autami takimi jak Mazda RX8 w wersji 231, BMW M3 E36/E46 (jeżeli budżet by pozwolił i trafiła się okazja), na tym przykładzie doskonale widać te koszta utrzymania, o których wspominałem, otóż BMW pali o wiele mniej od owej Mazdy, będą mniejsze problemy z częściami, naprawą i do tego jest mocniejsze, ale jak wiadomo znacznie droższe. Do głowy przyszło mi także BMW M5 E39 oraz Audi S4/S6, Corvette C4, Ford Mustang, Subaru Impreza STI oraz Mitsubishi Lancer Evo (wersja zależnie od okazji, na jaką starczy pieniążków) . Poza seryjnymi autami myślałem także o tuningu, chciałbym kupić najzwyklejszą BMW 3 z jakimkolwiek silnikiem w niskiej cenie, zrobić swapa i uturbić ją, czy taki zabieg pozwoliłby zdziałać więcej do wspomnianej przeze mnie kwoty? Jak ze spalaniem aut z turbo? Dodam, że auto również będzie przeznaczone do zwykłej jazdy: do pracy itd. Nie wyobrażam sobie utrzymywania dwóch aut, tylko dlatego że moje spala zbyt dużo Dlatego koszty utrzymania także mają znaczenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!
  2. Sportowe osiągi i luksus – połączenie o ogromnej tradycji w BMW – ma nową definicję. Nowe BMW serii 6 Coupe, Cabrio i Gran Coupe. Nowe BMW serii 6 to owoc 75-letniej już tradycji budowania samochodów marzeń. Najnowsza generacja BMW serii 6 wznosi dynamikę, estetykę, luksus i innowacyjność na jeszcze wyższy poziom. A dzięki możliwości wyboru spośród trzech wersji nadwoziowych radość z jazdy luksusowym sportowym BMW można przeżywać na wiele sposobów. Karoserie Coupe, Cabrio i Gran Coupe to trzy wyraziste charaktery. Oto nowy standard w segmencie aut luksusowych: nowe BMW serii 6 Coupe, Cabrio i Gran Coupe. Sportowe osiągi i radość z luksusowej jazdy oraz wyrazista estetyka zyskują nową definicję – także dzięki ogromnym postępom w dziedzinie dynamiki, wydajności, ekskluzywności i innowacyjności. We wszystkich wersjach z silnikami benzynowymi seryjne zastosowanie znalazł sportowy układ wydechowy o zmiennej charakterystyce akustycznej, dzięki któremu doznania związane z dynamiczną jazdą są jeszcze intensywniejsze. Jeszcze bogatsze wyposażenie seryjne oraz jeszcze większe możliwości indywidualizacji podkreślają luksusowy i wyjątkowy charakter nowego BMW serii 6. Przestylizowane wloty powietrza oraz fartuchy przedni i boczne podkreślają szerokość nadwozia, solidność i siłę auta, modele 6-cylindrowe z większym wylotem wydechu. Nowo opracowane lampy główne w pełnej technologii LED są teraz standardem, adaptacyjne lampy ledowe z BMW Selective Beam i asystentem świateł drogowych w opcji. W ofercie nowe lakiery: Jatoba metallic, Cashmere Silver metallic, Glacier Silver metallic, Mediterranean Blue metallic i Melbourne Red metallic. W ofercie nowy wzrór 20-calowych, ekskluzywnych aluminiowych felg Multispoke. W kabinie ekskluzywną atmosferę tworzą nowe, najwyższej jakości materiały, opcjonalnie dostępne wykończenie w dwukolorowej skórze. Wprowadzenie linii wykończeniowych Design Pure Experience i Design Pure Excellence w szczególny sposób podkreśla sportowe i luksusowe cechy nowego BMW serii 6. Dostępne są zupełnie nowe elementy pakietów BMW Individual. W palecie silników wyłącznie jednostki 6- i 8-cylindrowe z technologią BMW TwinPower Turbo: BMW 650i, BMW 640i, BMW 640d, wszystkie warianty silnikowe dostępne również z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive. Adaptacyjne amortyzatory (Dynamic Damper Control), aktywne stabilizatory (Adaptive Drive) i inteligentny układ kierowniczy (Integral Active Steering) pozwalają kierowcy na wybór zachowań i osiągów samochodu. Pakiet nawigacyjny Connected Drive w wyposażeniu seryjnym. Najnowszej generacji wyświetlacz przezierny Head-Up Display wspiera koncentrację kierowcy na drodze przed samochodem. Osobisty system informacji Concierge Service bazujący na karcie SIM zintegrowanej w samochodzie zapewnia ekskluzywne usługi w trakcie jazdy. Driving Assistant Plus to zupełnie nowy wymiar bezpieczeństwa jazdy. Źródło: BMW Group
  3. McLaren P1 - nareszcie znamy oficjalne osiągi 8,4 l/100 km? Poproszę jeden egzemplarz P1, sprawdzę tę wartość w rzeczywistości
  4. Aston Martin V12 Vantage S - znamy cen i osigi Cena mnie nie interesuje, ale 3,7 sekundy do setki i maks. 330 km/h owszem
  5. Nowe Audi S3 - doskonałe osiągi i efektywność Moc 221 kW (300 KM), moment obrotowy 380 Nm i przyspieszenie od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy. Nowe Audi S3 oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Równie wzorowa jest jego efektywność. Wyposażone w silnik 2.0 TFSI, zadowala się średnio tylko 6,9 litra paliwa na 100 km. Trzecia już generacja mocnego kompaktu podniosła poprzeczkę możliwości przemysłu motoryzacyjnego. Jednostka napędowa 2.0 TFSI otwiera nowy rozdział w historii silników Audi. Stworzona od podstaw, z poprzedniczką dzieli jedynie pojemność: 1 984 cm3. Moc 221 kW (300 KM) jest dostępna w przedziale 5500 a 6200 obr./min. Pomiędzy 1800 a 5500 obr./min, silnik generuje moment 380 Nm. Reakcje czterocylindrowego silnika są równie fascynujące jak jego brzmienie: głębokie, ze sportową nutą i szczególnie intensywne, gdy system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pracuje w trybie dynamic.* Zastosowanie wielu innych najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych, począwszy od podwójnego wtrysku, przez system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift, aż po innowacyjny system zarządzania temperaturą, wpływa na wysoką moc i efektywność auta. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu Audi S3 z dostępną opcjonalnie automatyczną skrzynią biegów S tronic zaledwie 4,8 sekundy, a wersji ze skrzynią manualną, 5,2 sekundy. Maksymalna, elektronicznie ograniczona prędkość samochodu wynosi 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa, a ze skrzynią manualną 7 litrów na 100 km. W porównaniu do poprzednika, nowe Audi S3 zużywa o 1,5 l paliwa mniej. Oznacza to, że emisja dwutlenku węgla uległa w jego przypadku redukcji o 35 g na kilometr. Dynamika i wysoka wydajność charakteryzują zarówno sześciobiegową manualną skrzynię biegów, jak i dostępną w opcji, błyskawicznie reagującą sześciostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim przełożeniem, wymiernie wpływając na zmniejszenie zużycia benzyny. Stały napęd na cztery koła quattro wykorzystuje sprzęgło wielopłytkowe i zapewnia temu mocnemu modelowi serii A3 zdecydowaną przewagę pod względem przyczepności i zwrotności. Przy wychodzeniu z zakrętu, nowe Audi S3 może wcześniej i bezpieczniej przyspieszać. Jest dynamiczne i dobrze trzyma się drogi w każdych warunkach. Pojazd spontanicznie i precyzyjnie reaguje na sygnały płynące z układu kierowniczego. Stabilnie pokonuje różnego rodzaju zakręty przy dużej prędkości, nawet przy minimalnych ruchach kierownicy. Prowadzenie wymaga niewielkiego wysiłku. W dużym stopniu to zasługa sportowego podwozia S, zaawansowanego technicznie zawieszenia oraz nowego, progresywnego układu kierowniczego. Drążek kierownicy jest tak spasowany z zębatą przekładnią, że przełożenie zmienia się zależnie od ruchu kierownicy. Dzięki temu, przy wyższych prędkościach jazdy, progresywny układ kierowniczy działa precyzyjniej. Nowe Audi S3 wyposażono w koła formatu 7,5 na 18 cali. Przewidziano do nich opony w rozmiarze 225/40. Lakierowane na czarno szczęki dużych hamulców mają ozdobne emblematy S3. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego Audi S3. Kontroluje charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select. Lekka konstrukcja, w dziedzinie której Audi jest prawdziwym ekspertem, także wydatnie wpływa na efektywność nowego S3. Ciężar auta wynosi nie więcej niż 1395 kg. W porównaniu z poprzednim modelem, wagę zredukowano o 60 kg. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Już sam wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego Audi S3. Nisko schodząca maska silnika, charakterystyczna linia tornado przebiegająca poniżej okien oraz maksymalnie pochylone słupki C wydłużają optycznie sylwetkę samochodu. Jego długość to 4254 mm, szerokość 1777 mm, a wysokość 1401 mm. Nowe Audi S3 posiada charakterystyczną dla modeli S osłonę chłodnicy Singleframe, której obramowanie pokryto chromem. Kratownica osłony ma szarą, matową barwę Platinum, natomiast poziome podwójne pręty wzmacniające grilla mają kolor aluminium. Po bokach nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajdują się potężne wloty powietrza. Na ich zewnętrznych krańcach umieszczono wyraźnie zarysowane, wykończone aluminium kanały wlotowe. Alternatywą dla seryjne montowanych reflektorów ksenonowych Xenon plus, są reflektory diodowe, dostępne dotychczas tylko w klasie luksusowych limuzyn. Teraz coraz częściej znajdują zastosowanie w segmencie samochodów kompaktowych premium. Reflektory diodowe nadają topowemu modelowi serii A3 niepowtarzalny wygląd i znacznie poprawiają oświetlenie drogi. Obudowy lusterek w kolorze aluminium oraz mocno zarysowane progi, to wyraziste elementy na bokach nowego Audi S3. Nową formę ma również zderzak tylny. Na krańcach platynowo szarego dyfuzora ozdobionego podwójnym aluminiowym obramowaniem, znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego w chromowanych osłonach. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler dachowy, wykończony aerodynamiczną czarną listwą, optycznie wydłuża dach. Światła tylne wykonano w technice diodowej. Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni, koncepcyjnie nawiązuje do dynamicznej formy zewnętrznej. Podziałki zegarów mają kolor szary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce, monitor wita kierowcę logo S3. Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec. W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne. Obok seryjnego wyposażenia, nabywcy nowego Audi S3 mogą wybierać w bogatej palecie wyposażenia opcjonalnego. Znajdziemy w niej systemy infotainment, z najbardziej zaawansowanym technicznie systemem nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch na czele. Dzięki wyposażeniu pojazdu w dostępny na życzenie system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług internetowych w standardzie UMTS. Na życzenie, w nowym Audi S3 dostępne są wszystkie systemy wsparcia kierowcy oferowane w modelach tej serii. Na pierwszy rzut oka Nowe Audi S3 Silnik – nowo zbudowana jednostka napędowa 2.0 TFSI o mocy 221 kW (300 KM) i momencie obrotowym 380 Nm – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, zużycie benzyny: 6,9 litra na 100 km (z przekładnią S tronic) – sportowy dźwięk o głębokim brzmieniu, doskonale pracujący silnik Układ przeniesienia napędu – sześciobiegowa skrzynia manualna, na życzenie sześciostopniowa przekładnia automatyczna S tronic – stały napęd na cztery koła quattro z nowym sprzęgłem płytkowym jest elementem wyposażenia seryjnego Podwozie – osiemnastocalowe koła, szczęki hamulcowe ozdobione emblematem S3 – sportowe podwozie S z dynamiczną regulacją – system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, na życzenie adaptacyjny elektromagnetyczny system kontroli zawieszania Audi magnetic ride –wspomaganie układu kierowniczego z progresywnie pracującym drążkiem kierowniczym – oś przednia wykonana częściowo z aluminium, poczwórne wahacze osi tylnej Stylistyka i karoseria – charakterystyczny przedni i tylny zderzak, rzucające się w oczy progi. Długość samochodu: 4,25 m – duży spojler na brzegu dachu, cztery owalne końcówki rur układu wydechowego i inne detale charakterystyczne dla modelu S3 – reflektory ksenonowe Xenon plus w wyposażeniu seryjnym, na życzenie reflektory diodowe – przedział pasażerski wykonany w znacznym stopniu z najwyższej jakości stopów stali, aluminiowa maska silnika i przednie błotniki – ciężar tylko 1395 kg, o 60 kg mniej niż poprzednia wersja modelu Wyposażenie – bogate wyposażenie seryjne, całkowicie diodowe reflektory – dostępne opcjonalnie systemy wsparcia kierowcy, w tym radarowy tempomat z automatyczną regulacją odległości między pojazdami poruszającymi się jednym pasem ruchu Audi adaptive cruise control, asystent parkowania i system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense basic – system Audi connect z nowymi usługami online, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i siedmiocalowym monitorem, montowane na życzenie Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Mercedes-BenzCLS 63 AMG: osiągi, dynamizm i wydajność Nowywymiarstylu i osiągów: CLS 63 AMG teraz również w wersji S i z napędem4MATIC Aktualizacjapodzespołów CLS 63 AMG zakończona: odmiany Coupé i Shooting Braketakżekorzystają z rozwiązań zastosowanych w nowym modelu E 63 AMG.Wersja S otrzymała nie tylko nowy napęd na obie osie 4MATIC, ale iwzmocnioną jednostkę AMG V8 biturbo o mocy 430 kW (585 KM) oraz 800Nm maksymalnego momentu obrotowego. 5,5-litrowy silnik wciążosiągaszczyty wydajności - jego wyśmieniteosiągii najniższezużyciepaliwa pozostająpozazasięgiem konkurencji. Tylnonapędowy wariant CLS 63 AMG zostałwzmocniony do 410 kW (557 KM) i 720 Nm. Również ta wersja jestopcjonalnie dostępna z napędem 4MATIC. -CLS 63 AMG jest bezkonkurencyjny zarówno jako Coupé, jak iShoooting Brake. Zwłaszcza wersje S - z ich imponującą mocą,momentem obrotowym i nowym napędem na obie osie 4MATIC - tonajbardziej atrakcyjne propozycje w segmencie - mówi Ola Källenius,szef Mercedes-AMG GmbH. - Nowa, rozbudowana gama modeli jestdopasowana do indywidualnych wymagań lepiej niżkiedykolwiek. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ze startuzatrzymanego w czasie 3,6 s zapewnia CLS 63 AMG w wersji S poleposition w starciu z konkurencją. Poza zwiększoną mocą wpływ nasprinterskie osiągi ma napęd na obie osie AMG 4MATIC z rozkłademmomentu obrotowego w stosunku 33:67 (przednia/tylna oś). Perfekcyjnatrakcja podczas przyspieszenia pozwala skutecznie unikać stratspowodowanych uślizgiem kół. Przeglądnowych wersji modelu CLS 63 AMG: [TABLE=width: 491] [TR] [TD=width: 113] [/TD] [TD=width: 105] CLS 63 AMG Coupé/Shooting Brake [/TD] [TD=width: 115] CLS 63 AMG 4MATIC Coupé/Shooting Brake [/TD] [TD=width: 124] CLS 63 AMG 4MATIC S Coupé/Shooting Brake [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Pojemność skokowa [/TD] [TD=width: 105] 5461 ccm [/TD] [TD=width: 115] 5461 ccm [/TD] [TD=width: 124] 5461 ccm [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Moc maks. [/TD] [TD=width: 105] 410 kW (557 KM) przy 5500 obr./min [/TD] [TD=width: 115] 410 kW (557 KM) at 5500 obr./min [/TD] [TD=width: 124] 430 kW (585 KM) przy 5500 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Maks. moment [/TD] [TD=width: 105] 720 Nm przy 1750-5250 obr./min [/TD] [TD=width: 115] 720 Nm przy 1750-5250 obr./min [/TD] [TD=width: 124] 800 Nm przy 1750-5000 obr./min [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Średnie zużycie paliwa (NEDC) [/TD] [TD=width: 105] 9,9 (10,1) l/100 km [/TD] [TD=width: 115] 10,4 (10,6) l/100 km [/TD] [TD=width: 124] 10,4 (10,6) l/100 km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Emisja CO2 [/TD] [TD=width: 105] 231 (235) g/km [/TD] [TD=width: 115] 243 (248) g/km [/TD] [TD=width: 124] 243 (248) g/km [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Przyspieszenie 0 - 100 km/h [/TD] [TD=width: 105] 4,2 (4,3) s [/TD] [TD=width: 115] 3,7 (3,8) s [/TD] [TD=width: 124] 3,6 (3,7) s [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 113] Prędkość maks. [/TD] [TD=width: 105] 250 km/h* [/TD] [TD=width: 115] 250 km/h* [/TD] [TD=width: 124] 250 km/h* [/TD] [/TR] [/TABLE] *ograniczona elektronicznie; dane dla CLS 63 AMG Shooting Brake wnawiasach 5,5-litrowysilnik AMG V8 biturbo pod maską wersji S generuje moc 430 kW (585KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm. W porównaniu do oferowanejdotychczas odmiany z pakietem AMG Performance (dostępnej jako opcjadla odmiany Coupé) jego moc wzrosła o 20 kW (28 KM). Dodatkowypotencjał to efekt m.in. zwiększonego z 0,9 do 1 bara ciśnieniadoładowania. Wersja bazowa dysponuje mocą 410 kW (557 KM) i 720 Nmmaksymalnego momentu obrotowego - to, odpowiednio, o 24 kW (32 KM) i20 Nm więcej od poprzednika. Pomimowyższej mocy i lepszych osiągów wszystkie wersje odznaczają sięznakomitą efektywnością i niewielkim zużyciem paliwa. 5,5-litrowajednostka V8 biturbo jest najbardziej wydajną produkowaną seryjnieV-ósemką na świecie, choć ma pojemność znacznie wyższą odsilników konkurencji. 557-konny model CLS 63 AMG z tylnym napędemzużywa średnio 9,9 l/100 km (NEDC). Wariant z napędem na obie osiei 585-konna wersja S potrzebują niewiele więcej - od 10,4 do 10,6l/100 km. Co więcej, każdaz odmianCLS 63 AMG już teraz spełnia rygorystyczne wymogi normy emisjispalin Euro 6, obowiązujące nie wcześniej niż od 2015 roku. Prędkośćmaksymalna wszystkich wersji wynosi 250 km/h (ograniczonaelektronicznie). Sportowa,7-biegowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT Wszechstronnośći znakomite tempo to atuty sportowej, 7-biegowego przekładni AMGSPEEDSHIFT MCT. Cztery tryby jazdy - "C" (ControlledEfficiency), "S" (Sport), "S+" (Sport plus) oraz"M" (Manual) - pozwalają dostosować charakter jej pracydo indywidualnych wymagań kierowcy. W trybie "C" funkcjaECO start/stop unieruchamia jednostkę napędową podczas postoju, askrzynia wcześniej i łagodniej wybiera kolejne przełożenia.Ruszanie odbywa się zazwyczaj z drugiego biegu. Tandemsilnika i skrzyni reaguje znacznie agresywniej w trybach "S","S+" oraz "M"; funkcja ECO start/stop zostajewtedy uśpiona. Precyzyjne przerwy w realizacji procesu zapłonu iwtrysku przy pełnym obciążeniu zapewniają jeszcze szybszą zmianęprzełożeń i emocjonujący dźwięk jednostki napędowej. 7-biegowaskrzynia AMG SPEEDSHIFT MCT dysponuje również funkcją podwójnegowysprzęglenia podczas redukcji oraz RACE START. Napędna obie osie 4MATIC: wyśmienita dynamika jazdy Wydajnynapęd na cztery koła AMG 4MATIC kieruje moment obrotowy doprzedniej i tylnej osi w stosunku 33 do 67 procent. Dodatkoweniutonometry na tylnych kołach zapewniają właściwą dla modeliAMG dynamikę i przyjemność z jazdy. Do wymagań permanentnegonapędu na obie osie dostosowany został 3-stopniowy system ESP, wtrybie "SPORT Handling" wspomagany przez układ TorqueVectoring Brake, który selektywnie przyhamowuje poszczególne koła.Cel? Jeszcze lepsza zwinność i eliminacja podsterowności w jeździepo łukach. Napędna obie osie 4MATIC sprzyja większej przyczepności podczas jazdy pomokrej lub śliskiej nawierzchni. Optymalną trakcję gwarantujesprzęgło wielotarczowe, dysponujące momentem blokującym owartości 50 Nm. Sercem napędu jest skrzynia rozdzielczazintegrowana z obudową przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT w sposób,który nie wymaga dodatkowej przestrzeni. Moment obrotowy płynie zapośrednictwem wału napędowego do kół przedniej osi.Przeniesienie siły napędowej z przedniego dyferencjału do półosiodbywa się poprzez wałek pośredni, biegnący przez kanał w misceolejowej silnika. Kompaktowy mechanizm napędu na obie osie zostałzoptymalizowany pod kątem masy - całość waży jedynie 70 kg. Dodatkowo,model CLS 63 AMG w wersji S wyposażony jest w blokadę tylnegodyferencjału, która zwiększa zapas trakcji i zapewnia jeszczelepsze prowadzenie - zwłaszcza na torze wyścigowym. Wszystkiewarianty CLS 63 AMG posiadają sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROLz elektroniczną kontrolą tłumienia. Z przodu pracują sprężynystalowe, z tyłu zastosowano układ pneumatyczny. Za naciśnięciemprzycisku elektronika zmienia nastawy resorowania z trybu "Comfort"na "Sport" lub "Sport plus". Wmodelach z napędem na obie osie inżynierowie Mercedes-AMGzoptymalizowali architekturę przedniego zawieszenia z trzemawahaczami, a nowo opracowane elementy z aluminium przekładają sięna dodatkową zwinność i neutralność podczas szybkiegopokonywania zakrętów. Wersja S wyróżnia się dodatkowozmodyfikowaną elastokinematyką układu jezdnego, który wsytuacjach podbramkowych oferuje jeszcze wyższy poziomprzyczepności. Wszystkieodmiany CLS 63 AMG mają poszerzony o 24 mm rozstaw przednich kół,zapewniający większą stabilność w szybko pokonywanych łukach iwyczucie nawierzchni. Zwiększony negatyw kół obu osi pozwala zkolei osiągnąć większe wartości przyspieszeń poprzecznych. Elektromechaniczny,progresywny układ kierowniczy AMG ma bezpośrednie przełożenie14:1, a jego charakterystyka jest dostosowana do ustawieńzawieszenia. Mercedes-BenzCLS 63 AMG standardowo porusza się na 19-calowych obręczach AMG zpodwójnymi ramionami, pokrytych lśniącym, grafitowym lakierem.Felgi o szerokości 9 cali z przodu i 10 cali z tyłu zaopatrzono wogumienie w rozmiarze, odpowiednio, 255/35 R 19 oraz 285/30 R 19.Znakiem rozpoznawczym wersji S są 10-ramienne, matowe obręcze zlśniącym rantem. Opcjonalny,ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG CLS63 AMG uzbrojony jest w wysokowydajny układ hamulcowy AMG. Przedniei tylne tarcze - wentylowane i perforowane - mają średnicę 360 mm;przednie tarcze wykonano ze szczególnie odpornych na wielokrotnehamowanie i wysoką temperaturę materiałów kompozytowych. Z przoduzastosowano 6-, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski, wszystkie w kolorzesrebrnym i z białym logo AMG. Ceramiczno-kompozytowyukład hamulcowy AMG z tarczami o średnicy 402 mm to ekskluzywnaopcja zarezerwowana wyłącznie dla wersji S. O 40 proc. lżejszy odstandardowego, zapewnia on jeszcze większą skuteczność hamowania,precyzję prowadzenia i komfort jazdy. Imponująca wytrzymałośćceramicznych tarcz sprzyja takżedłuższejeksploatacji. Ekskluzywnedetale wersji S CLS63 AMG w wersji S różni się od swoich braci polakierowanymi naczerwono zaciskami hamulców oraz emblematem AMG wzbogaconym o literę"S" na czarnym tle. Na życzenie klienta lista wyposażeniamodelu obejmuje tapicerkę z kontrastującymi, szarymi przesyciamisportowych foteli AMG, paneli drzwi, podłokietników i elementówkonsoli środkowej, a także srebrne pasy bezpieczeństwa. Pokrytaskórą nappa kierownica AMG Performance z elementami z Alcantaryma spłaszczony wieniec, a za nią kryją się zegary zprędkościomierzem wyskalowanym do 320 km/h, czerwonymi akcentami isymbolem "S AMG". Na zagłówkach przednich foteliwytłoczono logo AMG, które zdobi również listwy progowe zpodświetleniem LED w kolorze białym. Ekskluzywnenagłośnienie przestrzenne Bang & Olufsen BeoSound AMG Jednąz najbardziej wyjątkowych opcji wyposażenia wszystkich wersji CLS-ajest system dźwięku przestrzennego Bang & Olufsen BeoSound AMG,opracowany przez Mercedes-Benz i Mercedes-AMG we współpracy zrenomowanym duńskim producentem nagłośnienia, firmą Bang &Olufsen. Zapewnia on najwyższy standard dźwięku w formacie DolbyDigital 5.1 i składa się z 1200-watowego wzmacniacza oraz 14głośników neodymowych. Procesor DSP pozwala za pośrednictwemsystemu COMAND wybrać jedną z kilku konfiguracji dźwięku(przednia, centralna, tylna oraz tryb True Image™, oferującywyjątkowe niepowtarzalne muzyczne dla wybranego miejsca). Systemaudio umożliwiatakże wybór pomiędzy dźwiękiem studyjnym ("Reference")lub przestrzennym. Pierwszy z nich skupia się na autentycznychdoznaniach płynących z nagrania i nieskazitelnym odtworzeniuutworów, drugi perfekcyjnie oddaje nastrój występów na żywo itworzy w kabinie unikalną atmosferę panoramicznego dźwięku bezzakłócania jego naturalnego charakteru. Podświetlane, 50-watowegłośniki wysokotonowe podkreślają wyrafinowany charakter systemuBang & Olufsen BeoSound AMG, podobnie jak wysokiej jakościobudowy głośników z logo Bang & Olufsen. Drewnianapodłoga przestrzeni bagażowej designo Doekskluzywnych opcji wyposażeniawszystkich wersji CLS 63 AMG Shooting Brake należyrównieżpodłoga przestrzeni bagażowej designo z drewna amerykańskiej wiśnio otwartych porach - tradycyjnie używanego w celach dekoracyjnych,do wykończenia najwyższej jakości mebli lub statków. Warstwystarannie wyselekcjonowanych, cienkich płatów z drewnaamerykańskiej wiśni są ręcznie klejone i prasowane. Ich krawędziefrezuje się za pomocą obrabiarki CNC, a powierzchnie szlifuje izabezpiecza przed wilgocią, aby zachować naturalne piękno drewna.Jego efekt potęgują intarsje z laserowo przyciętych,trzymilimetrowych pasków wędzonego dębu. Szyny ze szczotkowanegoaluminium, wzbogacone o gumowe nakładki, chronią drewnianą podłogęi zabezpieczają bagaż przed przemieszczaniem. Rynkowapremiera zmodernizowanego CLS 63 AMG z napędem na tylną ośodbędzie się w kwietniu, a odmian z napędem na obie osie - wczerwcu 2013 roku. Źródło: Mercedes-BenzPolska
  7. Ekstremalnie sportowe osiągi i niepowtarzalny styl: MINI John Cooper Works Paceman. Ten wyjątkowy sportowy model bazuje na pierwszym, kompaktowym Sports Activity Coupé – MINI Paceman. Kierowca i pasażerowie zasiadają na czterech oddzielnych fotelach potęgujących sportowe doznania, jakie zapewnia turbodoładowany silnik o mocy 160 kW/218 KM. Na liście standardowego wyposażenia znalazł się napęd na wszystkie koła ALL4, pakiet aerodynamiczny, 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich oraz sportowy, obniżony układ zawieszenia kół. Monachium. Dzięki zapierającym dech w piersiach osiągom oraz niepowtarzalnemu stylowi MINI John Cooper Works Paceman wyznacza nowe standardy radości z jazdy w segmencie kompaktowych pojazdów klasy premium. Sportowy układ napędowy i podwozie to recepta na radosną zwinność, a zastosowanie rozwiązań konstrukcyjnych ze Sports Activity Coupé tworzy piorunujący efekt wizualny. W MINI John Cooper Works Paceman moc czterocylindrowej, turbodoładowanej jednostki (160 kW / 218 KM) płynnie i precyzyjnie przekazywana jest na wszystkie koła przy pomocy układu napędowego ALL4. Obniżone zawieszenie kół i pakiet aerodynamiczny potęgują dynamiczne doznania czwórki podróżnych zasiadających w oddzielnych, sportowych fotelach. Światową premierę MINI John Cooper Works Paceman zaplanowano na styczeń 2013 roku, podczas salonu samochodowego w Detroit. Pojazd ma się pojawić w salonach dilerskich w marcu tego samego roku, rozszerzając ofertę rodziny modelowej John Cooper Works do siedmiu wersji. Właściwości jezdne oraz stylistyka MINI John Cooper Works Paceman gwarantują, iż model ten będzie się wyróżniał w ruchu miejskim oraz dostarczał wiele frajdy podczas jazdy na trasie. Pod maską MINI John Cooper Works Paceman pracuje niezwykle dynamiczna, wysokoobrotowa jednostka napędowa. Standardowo turbodoładowany silnik współpracuje z sześciostopniową przekładnią manualną, ale za dopłatą pojazd można wyposażyć w sześciostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Niezależnie od przekładni, MINI John Cooper Works Paceman rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 sekundy. Jednak mimo tak oszałamiających osiągów silnik zadowala się wzorcowo niską w swojej klasie ilością paliwa. W cyklu testowym EU MINI John Cooper Works Paceman potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów. Unikatowy charakter MINI John Cooper Works Paceman podkreślają dedykowane elementy takie jak dostępny w standardzie pakiet aerodynamiczny, 18-calowe felgi ze stopu metali lekkich, sportowy układ wydechowy z chromowanymi końcówkami oraz nakładki progowe z logo John Cooper Works. Poza klasycznym czarno-białym pakietem, pojazd można również zamówić w ekskluzywnej wersji Chili Red z kontrastującą kolorystyką dachu i lusterek bocznych. Ponadto nabywca może usportowić wnętrze pojazdu przy pomocy dedykowanych elementów dekoracyjnych, wybierając pakiet stylizacyjny Chili Red. Silnik: ogromna moc i symboliczne spalanie dzięki technologii MINIMALISM oraz doświadczeniom zebranym podczas wyścigów. Sercem MINI John Cooper Works Paceman jest czterocylindrowa, turbodoładowana jednostka napędowa o pojemności 1598 cm3, która łączy technologie sportów motorowych z najnowszymi rozwiązaniami napędowymi opracowanymi przez ekspertów BMW Group. Mowa tu między innymi o wzmocnionej konstrukcji tłoków, wale napędowym o obniżonej masie własnej, aluminiowym bloku cylindrów oraz oprawach łożysk, a także zmodyfikowanym układzie chłodzenia, układzie dolotowym oraz wylotowym. Dodatkowo turbosprężarkę wyposażono w z naprawdę pokaźnych rozmiarów chłodnicę międzystopniową. Turbosprężarka typu twin-scroll w połączeniu z precyzyjnym, bezpośrednim układem wtrysku benzyny oraz układem zmiennych faz rozrządu opartym na technologii BMW Group VALVETRONIC zwiększa wydajność oraz dynamikę pracy silnika. Jednostka napędowa MINI John Cooper Works Paceman generuje do 160 kW/218 KM mocy przy 6000 obr./min. Maksymalne 280 niutonometrów momentu obrotowego dostępne jest w zakresie od 1900 do 5000 obr./min., a za sprawą funkcji overboost wartość ta może chwilowo wzrastać do 300 niutonometrów w zakresie od 2100 do 4500 obr./min. Podczas dynamicznego przyspieszania wrażenia z jazdy potęguje nie tylko żwawe brzmienie silnika, ale również rasowy pomruk sportowego układu wydechowego. Napęd na wszystkie koła ALL4 w standardzie, sześciostopniowa przekładnia automatyczna w opcji. Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażony jest w napęd na cztery koła, który przekazuje ogromną moc generowaną przez umieszczony z przodu i montowany poprzecznie silnik na koła obu osi. Dedykowany MINI układ napędowy ALL4 wykorzystuje centralny, elektromagnetyczny mechanizm różnicowy, dzięki czemu rozdział mocy między obie osie odbywa się wyjątkowo płynnie. Oznacza to, że moc, która trafia do poszczególnych kół idealnie odpowiada aktualnemu zapotrzebowaniu. W normalnych warunkach jazdy układ ALL4 przekazuje maksymalnie 50% mocy na tylną oś, ale w sytuacjach wyjątkowych może tam trafić nawet 100% dostępnej mocy. Dzięki temu charakterystyką i pewnością prowadzenia nowy model w pełni odpowiada najwyższym standardom marki MINI, i to niezależnie od warunków atmosferycznych i stanu nawierzchni. Elektronika sterująca pracą układu ALL4 została sprzężona bezpośrednio z jednostką sterującą układu DSC (Dynamiczna Kontrola Stabliności), co znacznie skraca czas reakcji układu napędowego ALL4 i poprawia precyzję rozdziału mocy. Układ ALL4 wykorzystuje dane z czujników systemu DSC aby już zawczasu przygotować właściwy rozkład mocy, np. podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Oznacza to, że kierowca może cieszyć się niezwykłą zwinnością i precyzją prowadzenia w stylu MINI. MINI John Cooper Works Paceman można zamówić z sześciostopniową przekładnią automatyczną zamiast standardowej skrzyni manualnej o takiej samej liczbie przełożeń. Obie przekładnie i mechanizm sprzęgła skrzyni manualnej przystosowano do pracy z niezwykle mocnym silnikiem, a cały układ zestrojono tak, aby zapewniał optymalne wykorzystanie osiągów i poprawiał wydajność paliwową. Dzięki funkcji Steptronic w pojazdach z przekładnią automatyczną kierowca ma możliwość manualnej zmiany przełożeń przy pomocy wybieraka umieszczonego w konsoli środkowej lub łopatek przy kole kierownicy. Wybór skrzyni biegów nie ma wpływu na dynamikę MINI John Cooper Works Paceman, które od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 6,9 sekundy zarówno wersji z manualną jak i automatyczną przekładnią. Prędkość maksymalna tej pierwszej wynosi 226 km/h, a drugiej 224 km/h. MINI John Cooper Works Paceman oferuje niezwykle dynamiczne osiągi oraz ponadprzeciętną wydajność paliwową. Kluczowe znaczenie ma tu zarówno oszczędna jednostka napędowa jak i szeroki wachlarz rozwiązań technologicznych MINIMALISM takich jak system odzysku energii kinetycznej hamowania, wskaźnik zmiany przełożenia czy funkcja Auto Start/Stop (w wersji z manualną skrzynią biegów). W cyklu testowym EU pojazd potrzebuje średnio 7,4 litra paliwa (wersja z przekładnią automatyczną: 7,9 litra) na 100 kilometrów, emitując przy tym 172 (184) gramów CO2 na kilometr. Stworzony z myślą o ekscytujących, sportowych doznaniach: podwozie, własności aerodynamiczne, stylistyka i wnętrze zmodyfikowane zgodnie z charakterystyką serii John Cooper Works. Kolejnym kluczowym elementem, dzięki któremu MINI John Cooper Works Paceman oferuje taką frajdę z jazdy, jest układ zawieszenia, zoptymalizowany specjalnie dla potrzeb nowego modelu – kolumny MacPhersona z przodu, konstrukcja z centralnym wahaczem poprzecznym z tyłu, układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym oraz niezwykle skuteczny układ hamulcowy. Standardowy układ zawieszenia został obniżony o 10 mm i wyróżnia się sztywniejszą charakterystyką tłumienia i wzmocnionymi stabilizatorami. W standardzie dostępny jest również układ dynamicznej kontroli stabilności (DSC) z systemem kontroli trakcji (DTC). Ponadto MINI John Cooper Works Paceman już w wersji bazowej wyposażony będzie w przycisk „Sport”, który zapewnia jeszcze szybszą reakcję na zmianę położenia pedału przyśpieszenia, bardziej rasowe brzmienie silnika oraz ograniczenie siły wspomagania kierownicy. W modelach z przekładnią automatyczną naciśnięcie przycisku „Sport” zwiększa dynamikę zmiany przełożeń. Standardowo MINI John Cooper Works Paceman wyposażone będzie w 18-calowe felgi aluminiowe Twin Spoke Black Burnished o polerowanym froncie ramienia i czarnej obręczy. Nowy model można jednak zamówić z ekskluzywnymi, 19-calowymi felgami Cross-Spoke Crusher ze stopu metali lekkich. Dzięki swej niepowtarzalnej stylistyce pierwsze Sports Activity Coupé w segmencie kompaktów nawet na parkingu wyróżnia się dynamiką, zwinnością i sportowym zacięciem. Wyraziście poprowadzona linia przedniej części nadwozia, eleganckie, sportowe kontury tyłu, opadająca linia dachu typowa dla modeli klasy coupé i szeroki, przysadzisty kuper zdradzają sportowe inklinacje tego trzydrzwiowego auta. Uroku i dynamiki przydają mu również elementy standardowego pakietu aerodynamicznego takie jak wyjątkowo muskularne przednie i tylne fartuchy oraz dedykowane boczne spojlery progowe, poprawiające przepływ powietrza wokół pojazdu. Nie ma mowy o pomyłce co do wersji modelu, ponieważ na osłonie chłodnicy, pokrywie bagażnika, nakładkach progowych oraz obok bocznych kierunkowskazów znalazło się miejsce na logo John Cooper Works. Nabywca może zamówić pojazd w jednym z dziewięciu odcieni nadwozia, m.in. z lakierem Chili Red, który zarezerwowano włącznie dla modeli serii John Cooper Works i który w MINI John Cooper Works Paceman dostępny jest w niepowtarzalnym pakiecie z kontrastującym kolorem dachu i lusterek bocznych oraz dekoracyjnymi pasami. Wnętrze kabiny nowego modelu stanowi wyjątkową kompozycję typową dla sportowego MINI serii John Cooper Works z elementami charakterystycznymi tylko dla wersji Paceman. Z tyłu znajdziemy tu dwa, oddzielne fotele, dzięki czemu osoby tam podróżujące mogą w bardzo komfortowych warunkach poczuć dreszcz sportowych emocji. W skład wyposażenia standardowego wchodzi również sportowa kierownica z kontrastującym, czerwonym przeszyciem i logo John Cooper Works, wyskalowany do 260 km/h prędkościomierz i obrotomierz z eleganckim, czarnym tłem, ciemnoszara podsufitka, dźwignia zmiany biegów z czerwonym nadrukiem rozkładu przełożeń i mieszkiem ochronnym o kontrastującym, czerwonym przeszyciu, oraz podobnie wykończone dywaniki podłogowe i materiałowa tapicerka sportowych foteli Diagonal Track John Cooper Works Carbon Black. W opcji dostępne są również sportowe, skórzane fotele Carbon Black Championship Red, a rasowy charakter wnętrza podkreślają, dostępne w standardzie listwy wykończone czarnym lakierem fortepianowym. Z listy wyposażenia dodatkowego wybrać można również ekskluzywny pakiet Chili Red, w którego skład wchodzą czerwone elementy dekoracyjne kokpitu i drzwi oraz czerwone pasy ozdobne w konsoli środkowej. Źródło: BMW Group
  8. Nowe Audi RS 6 Avant prezentuje przełomowe osiągi Zdjęcia: Nowe Audi RS 6 Avant fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic - Wysokiej mocy V8-Biturbo: silnik 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM) i momencie obrotowym 700 Nm - Wyższa efektywność i lepsze osiągi przy zmniejszonym ciężarze - Sprint od zera do 100 km/h w czasie 3,9 sekundy, prędkość maksymalna 305 km/h Nowe Audi RS 6 Avant to symbol technicznych możliwości jutra. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s, a na życzenie klienta prędkość maksymalna wynosić może nawet 305 km/h. Silnik 4.0 TFSI generuje moc 412 kW (560 KM), zużywa jednakże średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km. Nowe Audi RS 6 Avant to sportowe auto o doskonałych osiągach, które można użytkować na co dzień. Jego charakter i konsekwentna sportowa stylistyka są dziełem quattro GmbH, jednej ze spółek należących do Audi AG. Produkowane przez quattro GmbH modele RS, wyposażone w wysoce efektywne silniki, stanowią ukoronowanie gamy modelowej Audi. Skrót RS podkreśla, że oznaczone nim modele posiadają mocną jednostkę napędową, stały napęd na cztery koła i cechują się ekstremalną dynamiką jazdy, oszczędnością formy oraz doskonałymi właściwościami użytkowymi. Silnik 4.0 TFSI, który zadebiutował przed rokiem, jest przykładem wprowadzenia w życie strategii downsizingu praktykowanej przez Audi w kategorii samochodów sportowych. Montowany w nowym Audi RS 6 Avant silnik Biturbo V8, dzięki pojemności skokowej 3993 cm3 generuje olbrzymią moc niezależnie od warunków. Maksymalna moc 412 kW (560 KM) wytwarzana jest w zakresie od 5700 do 6700 obrotów, a stały moment obrotowy 700 Nm pomiędzy 1750 a 5500 obr./min. Szybkie wytwarzanie siły ciągu, to przede wszystkim zasługa dwóch turbosprężarek typu Twinscroll. Zamontowano je, wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Koncepcja ta umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami. Także charakterystyczne dla serii RS sterowanie pracą silnika oraz pozbawiony ograniczeń system zasysania i ładowania powietrza, przyczyniają się do szybkich reakcji 8-cylindrowego silnika. Jednostka 4.0 TFSI ma sportowe, głębokie brzmienie, a przestawiana klapa w układzie wydechowym sprawia, że dźwięk silnika jest jeszcze bardziej pełny. Opcjonalnie producent montuje sportowy układ wydechowy. Nowe Audi RS 6 Avant z silnikiem V8 Biturbo przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,9 s, co jest nie lada wyczynem wśród samochodów tej klasy. Najwyższa prędkość wynosi 250 km/h (seryjnie ograniczona elektronicznie przez producenta). Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Wg europejskiego cyklu zużycia paliwa, wysoce efektywne Audi RS 6 Avant zadowala się średnio 9,8 l paliwa na 100 km. Tak dobra ekonomika jazdy jest m. in. efektem działania nowego, seryjnie montowanego systemu Start-Stop i innowacyjnego zarządzania temperaturą. W porównaniu z modelem poprzednim, zużycie paliwa zmalało tu o ok. 40 procent. Wyznaczającą nowe trendy technologią, zapewniającą wysoką efektywność Audi RS 6 Avant, jest system cylinder on demand (COD). Przy małym i średnim obciążeniu silnika oraz niskiej liczbie obrotów, zamyka on zawory wlotowe i wylotowe 2., 3., 5. i 8. cylindra. Dopóki kierowca nie doda energiczniej gazu, silnik 4.0 TFSI pracuje jak jednostka 4-cylindrowa. W aktywnych cylindrach sprawność wzrasta, ponieważ optymalne punkty ich pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń. Przełączanie pomiędzy trybem z czterema, a trybem z ośmioma cylindrami, trwa setne ułamki sekundy. Kierowca zauważa zmianę jedynie dzięki wskazaniom na tablicy rozdzielczej. Technologia COD pozwala na obniżenie mierzonego wg norm ECE zużycia paliwa o około pięć procent, a podczas jazdy z umiarkowaną prędkością nawet o blisko dziesięć procent. Aktywne łożyska silnika, wytwarzając przesunięte w fazie przeciwdrgania, kompensują wibracje powstające podczas trybu jazdy z użyciem czterech cylindrów. Silnik 4.0 TFSI współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną tiptronic, charakteryzującą się krótkimi przełożeniami. Obsługiwać ją można w trybach D i S. Jeśli kierowca zechce samodzielnie przełączać biegi, może korzystać albo z manetek przy kierownicy, albo z utrzymanego w stylistyce RS drążka na tunelu środkowym. Niższe biegi skrzyni tiptronic mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg ósmy ma długie przełożenie, co sprzyja niskiemu zużyciu paliwa. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami, jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Jego temperaturę reguluje chłodnica olejowa. Na życzenie, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu. Nowe RS 6 Avant to pierwszy model Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, charakteryzujące się unikalnymi właściwościami. Dzięki jego dynamicznej regulacji, karoseria Audi RS 6 zawieszona jest 20 mm niżej. Dzięki regulowanemu amortyzowaniu, system dopasowuje zawieszenie do stanu nawierzchni drogi, stylu prowadzenia i trybu funkcjonowania systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Ten system z kolei, pozwala kierowcy na określenie sposobu pracy ważnych elementów. Kierowca może go spersonalizować, wybierając jeden z kilku trybów. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS 6 adaptive air suspension, dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). W tym rozwiązaniu zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji. Umieszczone są one pod kątem, nad przewodami olejowymi. Połączono je ze sobą za pomocą centralnego zaworu, co zapewnia większą stabilność pojazdu na drodze. Kolejnym elementem dostępnym opcjonalnie, jest dynamiczny układ kierowniczy z płynną regulacją wspomagania i przełożenia. Można go zintegrować z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak seryjnie montowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, został on specjalnie dopasowany do potrzeb nowego Audi RS 6 Avant. Układ hamulcowy działa niezawodnie w każdej sytuacji. Cztery wentylowane od wewnątrz tarcze hamulcowe o falistej linii krawędzi wykonano w stylistyce Wave, co pozwoliło zmniejszyć ich ciężar. Tarcze przednie mają średnicę 390 mm. Obejmują je lakierowane na czarno sześciotłokowe zaciski. Opcjonalnie montowane są zaciski w kolorze czerwonym. Na życzenie, Audi dostarcza ceramiczne tarcze hamulcowe wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm. W ich przypadku zaciski utrzymane są w kolorze antracytu. Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) posiada tryb sportowy i można go całkowicie dezaktywować. Nowe Audi RS 6 Avant jest seryjnie wyposażone w polerowane na wysoki połysk, 20-calowe, kute koła z siedmioma podwójnymi ramionami. Alternatywę stanowią 21-calowe odlewane felgi, dostępne w trojakiej stylistyce – lśniące srebrem, czernią lub polerowane, utrzymane w kolorze tytanu. Swoją doskonałą dynamikę Audi RS 6 Avant w dużym stopniu zawdzięcza karoserii. W ok. 20 procentach wykonano ją z aluminium, a wiele komponentów zrobionych jest z wysokiej jakości stopów stali. Nowe Audi RS 6 Avant waży o blisko 100 kg mniej niż jego poprzednik. Tak duża redukcja ciężaru skutkuje jeszcze wyższą dynamiką jazdy i lepszymi osiągami przy zmniejszonym zużyciu paliwa. Liczne detale, charakterystyczne dla modeli RS, podkreślają niezależny charakter sportowego Avanta. Już na pierwszy rzut oka zauważymy utrzymane w kolorze matowego aluminium elementy zdobiące karoserię: czarną, lakierowaną na wysoki połysk osłonę chłodnicy z przodu pojazdu, elementy poszerzające błotniki i progi oraz duży spoiler na dachu pojazdu. Z tyłu pojazdu uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Ich zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego ujścia dla powietrza i spalin. Dwa alternatywne pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon, mogą nadać RS 6 Avant jeszcze bardziej indywidualny wygląd, m. in. dzięki emblematowi quattro, umieszczonemu na środkowym przednim wlocie powietrza. W przypadku pakietu stylistycznego Carbon, zarówno spoiler zderzaka przedniego, jak i dyfuzor, mają jeszcze bardziej wyrazistą formę. Nowe Audi RS 6 Avant dostępne jest w dziewięciu kolorach, w tym również w ekskluzywnym matowym lakierze szary Daytona. Ponadto indywidualny charakter pojazdu można dodatkowo podkreślić dzięki licznym opcjom dostępnym w programie Audi exclusive. Sportowy i elegancki kokpit nowego Audi RS 6 Avant został precyzyjnie dostosowany do potrzeb kierowcy. Okrągłe zegary przyrządów mają czarne tło, białe skale i czerwone wskazówki. Kluczyk, trójramienna wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS) ozdobiono emblematami RS. Nowością w menu systemu informacji kierowcy RS, jest optyczny sygnał informujący o konieczności przełączenia biegu. Informacja o rosnącej liczbie obrotów wyświetlana jest na wskaźniku przy pomocy skali zakresowej w kolorze zielonym. Gdy liczba obrotów bliska jest wartości granicznej, zakres zmienia kolor na czerwony i pulsuje. Dopełnienie systemu informacji kierowcy w nowym RS 6, to wskaźnik informujący o aktualnie wybranym biegu, wskaźnik ciśnienia powietrza w oponach, wskaźnik temperatury oleju oraz elektroniczny wskaźnik prędkości. Podparcie dla stóp, pedały i przyciski terminalu systemu nawigacji MMI Navigation plus, utrzymane są w kolorze lśniącego aluminium. Dekoracyjne osłony wokół wysuwanego monitora wykonano w stylistyce lakieru fortepianowego, a wewnętrzne klamki złożono z podwójnych, filigranowych, podłużnych elementów. To szczegół stylistyczny typowy dla modelu RS. Seryjne elementy dekoracyjne wykonano z Carbonu, ale kupujący może również wybrać jeden z sześciu innych materiałów. Elementem seryjnym jest także czarna podsufitka, która na życzenie może mieć kolor srebrny Mond lub czarny Alcantara. Sportowe siedzenia RS z wyraźnie wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 6, stanowią element wyposażenia seryjnego. Ich czarne obicia wykonano z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry, a środkowe części siedzisk ozdobiono stebnówką w kształcie rombów. Alternatywę stanowią siedzenia wykonane z wysokiej jakości skóry Valcona w kolorze czarnym lub srebrnym, również ozdobione obszyciem w kształcie rombów. Ponadto, na życzenie Audi montuje regulowane elektrycznie siedzenia komfortowe z funkcją zapamiętywania ustawień. Seryjnie, nowe Audi RS 6 Avant zjeżdża z taśmy montażowej wyposażone z tyłu w dwa fotele o sportowej formie. Opcjonalnie dostępne jest tylne siedzenie z trzema siedziskami. Pojemność bagażnika można zwiększyć nawet do 1680 litrów. Nowe Audi RS 6 Avant może pochwalić się naprawdę bogatym wyposażeniem seryjnym. Obejmuje ono m. in. reflektory ksenonowe Xenon plus, diodowe światła tylne, system kontroli ciśnienia powietrza w oponach, podświetlane listwy progowe i specjalny system informacji kierowcy. Na pokładzie znajdziemy układ wsparcia parkowania plus i konwencjonalny tempomat ograniczający prędkość. Audi RS 6 Avant wyposażono także w automatyczną klimatyzację o trzech zakresach, system nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system z dziesięcioma głośnikami. Na życzenie, klient może nabyć reflektory diodowe utrzymane w charakterystycznej optyce, przednie i tylne hamulce ceramiczne oraz zawieszenie sportowe plus z systemem dynamicznej kontroli jazdy Dynamic Ride Control (DRC). Ponadto dostępne są też takie rozwiązania jak: pakiet Dynamic, pakiet Dynamic plus, pakiet Comfort i praktycznie wszystkie najbardziej zaawansowane opcje wykończeniowe. Należą do nich: wyświetlacz Head-up-Display, efektywne systemy wsparcia kierowcy oraz system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound z 15 głośnikami o łącznej mocy 1200 W. Idealnym uzupełnieniem systemu nawigacji MMI Navigation plus jest telefon pokładowy Bluetooth online, umożliwiający korzystanie z usług Audi connect dostępnych za pośrednictwem Internetu. Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Wysokieosiągi w nadchodzącym sezonie dzięki nowej oponie zimowej Goodyear NowaUltraGrip 8 PERFORMANCE sprawdza się na śniegu, błocie orazlodzie Warszawa,12 października 2012 r. –Goodyearwprowadza na rynek europejski nową, zapewniającą wysokie osiągioponę zimową, przeznaczoną do jazdy w trudnych, śnieżnychwarunkach. UltraGrip 8 PERFORMANCE zaprojektowano tak, aby sprawdzałasię na błocie pośniegowym, śniegu i oblodzonych drogach. Pracenad nią prowadzono w oparciu o szeroko zakrojone badania oczekiwańkonsumentów oraz długofalową analizę zimowych warunkówdrogowych i komunikacyjnych w Europie. Badania pokazały, żeistnieje duże zapotrzebowanie na opony o wysokich parametrachprowadzenia, hamowania i przyczepności. „Kiedyzapytaliśmy konsumentów czego oczekują od opony zimowej,otrzymaliśmy precyzyjne informacje odnośnie przyczepności ihamowania. Wielu ankietowanych jeździ zimą po europejskich drogach,gdy trzeba sobie radzić ze śniegiem, lodem i mrozem.Doświadczenia kierowców są źródłem ich wysokich wymagańwzględem parametrów opony. W odpowiedzi na te potrzebyopracowaliśmy UltraGrip 8 PERFORMANCE” – powiedział FabienDesarcon, Menedżer marketingu opon zimowych Goodyear w Europie, naBliskim Wschodzie iw Afryce. Oponęopracowano tak, by doskonale spełniała swoją funkcję w zmiennychwarunkach zimowych. Bieżnik z mieszanką krzemionkową, wykonaną wnajnowszej technologii mieszania, utrzymuje elastyczność opony wniskich temperaturach, zapewniając jednocześnie właściwąsztywność w szerokim zakresie temperatur. Wprzypadku zaśnieżonej nawierzchni lub opadów śniegu, UltraGrip 8PERFORMANCE z lamelami - wykonanymi z wykorzystaniem trzechtechnologii - zapewnia także sztywność i doskonałeprowadzenie na śniegu. Gęsto ułożone hybrydowe lamele o pełnejgłębokości poprawiają zachowanie na śniegu przez cały okreseksploatacji, a większa liczba krawędzi - wynikająca zbardziej zróżnicowanego rozstawu bloków bieżnika - przyczynia siędo poprawy ogólnego zachowania opony na śniegu. Postęp w precyzjiprowadzenia znalazł również odzwierciedlenie w wynikachniezależnych testów – stwierdzono poprawę prowadzenia na śniegu o średnio 3% w porównaniu z produktami konkurencji1.UltraGrip 8 Performance posiada również specjalnie zaprojektowany,obwodowy rowek o głębokości 6 mm, który – rozdzielając blokibieżnika – poprawia przyczepność boczną. Przyhamowaniu centralne żebro w kształcie piły działa jak pługśnieżny, skracając drogę hamowania na śniegu o 6% w porównaniudo trzech konkurencyjnych opon2,a zmienny kąt nachylenia „zębów” poprawia właściwościtrakcyjne na śniegu. Opadom śniegu zawsze towarzyszy błotopośniegowe, dlatego nowa opona Goodyear ma szersze rowki barkoweumożliwiające skuteczne oczyszczanie bieżnika. Większapowierzchnia styku w strefie środkowej i większa stopka oponypoprawiają też parametry hamowania i dają większą kontrolę nalodzie w porównaniu z oponami poprzedniej generacji. „Włożyliśmysporo pracy w opracowanie opony, która gwarantowałaby wysokieosiągi, a jednocześnie zapewniała bezpieczeństwo podczas podróżypo ośnieżonych czy oblodzonych drogach. Jazda zimą to częstoekstremalne warunki, dlatego pracujemy nad rozwiązywaniem nawetnajdrobniejszych problemów, aby móc oferować bezpieczną,niezawodną i wysokiej jakości oponę” – dodał F. Desarcon. Namokrej nawierzchni kierunkowa konstrukcja bieżnika zhydrodynamicznymi rowkami rozprasza wodę spod czoła opony,umożliwiając skuteczną odporność na aquaplaning,a na suchej nawierzchni obwodowe żebro centralne zwiększa precyzjękierowania i manewrowania. Wyniki niezależnych testów3potwierdziły, że wśród testowanych opon UltraGrip 8 PERFORMANCEwyróżnia się najlepszym prowadzeniem na mokrych drogach, a takżeosiąga jedne z najniższych oporów toczenia. Nowaopona UltraGrip 8 Performance jest dostępna w następującychrozmiarach: [TABLE=width: 557] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/60R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/60R16 [/TD] [TD=width: 134] 99H XL [/TD] [TD=width: 134] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/60R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/50R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 101V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 235/60R16 [/TD] [TD=width: 134] 100H [/TD] [TD=width: 134] 255/50R19 [/TD] [TD=width: 134] 107V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/60R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 96H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 205/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 88V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 195/55R15 [/TD] [TD=width: 134] 85H [/TD] [TD=width: 134] 215/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 91V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 205/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 91H [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/55R16 [/TD] [TD=width: 134] 93H [/TD] [TD=width: 134] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 94H XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 215/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 97H XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 225/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 225/55R16 [/TD] [TD=width: 134] 99V XL [/TD] [TD=width: 134] 235/45R17 [/TD] [TD=width: 134] 97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/55R16 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 245/45R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 99V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/55R17 [/TD] [TD=width: 134] 98V XL [/TD] [TD=width: 134] 225/45R18 [/TD] [TD=width: 134] 95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/55R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 97H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/45R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 98V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 225/55R17 [/TD] [TD=width: 134] 101V XL [/TD] [TD=width: 134] 225/40R18 [/TD] [TD=width: 134] 92V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 235/55R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 103V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/40R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 95V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 205/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 93H XL [/TD] [TD=width: 134] 245/40R18 [/TD] [TD=width: 134] 97V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 205/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 93V XL [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 255/40R19 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 100V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97] 215/50R17 [/TD] [TD=width: 134] 95V XL [/TD] [TD=width: 134] 255/35R19 [/TD] [TD=width: 134] 96V XL [/TD] [/TR] [TR] [TD=width: 97, bgcolor: #bfbfbf] 225/50R17 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 94H [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 235/55R18 [/TD] [TD=width: 134, bgcolor: #bfbfbf] 104V XL - wersja 4x4 [/TD] [/TR] [/TABLE] XL– opona wzmocniona 1 W porównaniu ze średnimi wynikami trzech wiodących konkurentów na śniegu, pomiary zostały wykonane przez TÜV SÜD Automotive w marcu 2012 r.; rozmiar opon: 225/45R17 94V; samochód testowy: Audi A3 1.8 TFSI Sportback; miejsce : Ivalo (Finlandia), Mireval (Francja); raport nr 76248182. 2 TÜV SÜD, raport nr 76248182. 3 TÜV SÜD, raport nr: 76248182. Źródło: Goodyear
  10. Czy zbyt luźny łańcuch może wpływać na osiągi ?
  11. Średnie spalanie dla silnika 3.0 Piszcie jakie macie osiągi.
  12. Cozal

    Porsche 9ff GT 670

    No masakra , ogólnie to moc nie jest "ogromna" ale osiągi rewelacyjne !!! Link : http://www.furious.pl/news2008/listopad2008/porsche-9ff-GT670.htm
  13. Hamann Porsche 911 Turbo Stallion (2008) <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Hamann&m=2008-Porsche_911_Turbo_Stallion"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://i.netcarshow.com/ncs_show.swf?c=Hamann&m=2008-Porsche_911_Turbo_Stallion" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> Moc: 630 hp 0-100km/h w 3.3s V-max: 359 km/h Osiągi robią wrażenie
  14. http://pl.youtube.com/watch?v=xjrgAp82ENc fajne osiągi
  15. To jest niesamowite!!!! Audi S4 VTG OSIĄGI: 0-100 km/h: 3.6 sec. 0-200 km/h: 9.8 sec. 1/4 mili: 10.91 sec. MOC-581KM bez nitro 711KM-z nitro LINK : http://www.autogaleria.pl/forum/showthread.php?8454-VTG-Audi-S4-B5 <object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=aiksTlymhVg?fs=1&hl=pl_PL"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=aiksTlymhVg?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
  16. Mitsubishi EVO V RS VTG LINK: http://www.vtg.pl/W0VTG1.php OSIĄGI: 0-100 km/h: 3.5 sec. 1/4 mili: 10.62 sec. MOC: 558 KM!!!
  17. Audi A4 1.8T Quattro OSIĄGI: 0-100 km/h: 4.3 sec. 1/4 mili: 11.7 sec. MOC: 405 KM, 496 Nm LINK: http://www.vtg.pl/a4bull.php
  18. http://www.roadlook.pl/rajdy/rajdy-suzuki-sx4-wrc-doskonale-osiagi-na-asfaltach.html
×