Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'oraz' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 35 wyników

  1. Sprzedam: 1) Kpl opon 4 szt '11 Nankang SV-2 R17, stan idealny, 8 mm bieżnika 2) Wiele akcesoriów, elementów do Honda Civic VII (również TypeR) Wszystkie aukcje są od 1 zł, bez ceny minimalnej!
  2. Supercichy diesel we flagowym modelu: dwie wersje najnowszej generacji silnika 1.6 CDTI Osobisty asystent łączności i usług: samochody z systemem Opel OnStar dostępne w ofercie na nowy rok modelowy Udoskonalony system multimedialny: IntelliLink Navi 900 z Apple CarPlay Rüsselsheim. Nowocześniejszy i mocniejszy Opel Insignia, z doskonałym system łączności z Internetem, jest teraz dostępny z przełomowymi ulepszeniami pod maską i we wnętrzu. Po raz pierwszy we flagowym modelu Opla będą montowane nowe średniolitrażowe turbodoładowane silniki wysokoprężne. Supercichy diesel 1.6 CDTI występuje w dwóch wersjach różniących się mocą — każda z nich charakteryzuje się znakomitą dynamiką, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Nowy system multimedialny firmy Opel gwarantuje rozrywkę na najwyższym poziomie i zoptymalizowaną łączność z Internetem. Interfejs Apple CarPlay w systemie IntelliLink Navi 900 drugiej generacji ułatwia korzystanie z iPhone’a w samochodzie. Samochód może być wyposażony w system Opel OnStar. Ten nowy osobisty asystent łączności i usług zapewnia użytkownikowi całodobowy dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Downsizing z gwarancją przyjemności z jazdy: supercichy diesel 1.6 CDTI w Insignii Obydwie wersje nowego supercichego diesla 1.6 firmy Opel we flagowym modelu marki udowadniają, że silniki o stosunkowo małej pojemności, ale charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym i wysoką mocą nie dają najmniejszych powodów do narzekań. Jednostki rozwijające moc 88 kW/120 KM i 100 kW/136 KM zastąpiły silniki dwulitrowe i zostały opracowane pod kątem wzorowej elastyczności przy niskim zużyciu paliwa i wyjątkowo wysokiej kultury pracy. Insignia z turbodieslem o mocy 88 kW/120 KM, sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy, dorównując osiągami wersji ze starszym silnikiem. Elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 10,4 sekundy, co oznacza poprawę o ponad 2 sekundy. Zużycie paliwa, nieprzekraczające 3,9 l/100 km odpowiada emisji CO2 na poziomie 104 g/km (w cyklu mieszanym, z oponami o obniżonych oporach toczenia). W przypadku turbodiesla o mocy 100 kW/136 KM zużycie paliwa jest niższe o 0,1 litra, i wynosi 3,8 litra na 100 kilometrów. Przy takim spalaniu emisja CO2 to tylko 99 g/km, a więc poniżej progu 100 gramów. Nie ma jednak mowy o żadnych kompromisach. Insignia z nowym silnikiem jest szybsza o 5 km/h od wersji z poprzednim silnikiem — osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Insignia sedan rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,9 sekundy, a od 80 do 120 km/h przyspiesza w 10,4 sekundy. Silnik pracuje przy tym cicho, nie sprawia wrażenia nadmiernie obciążonego i odznacza się wysoką kulturą pracy. Obydwie wersje supercichego diesla rozwijają imponujące 320 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min. Opel OnStar i IntelliLink z Apple CarPlay: tak działa nowoczesny system łączności z Internetem Mnóstwo przyjemności z jazdy dzięki nowemu supercichemu dieslowi pod maską nie jest jedynym atutem Opla Insignii. System Opel OnStar oraz nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink z interfejsem Apple CarPlay zapewniają także najwyższą jakość rozrywki, kompleksową łączność oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa. Osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar należy do wyposażenia standardowego wersji Cosmo, Country Tourer, Executive i OPC. Przez pierwsze 12 miesięcy od aktywacji klienci mogą korzystać ze wszystkich usług bezpłatnie. Kompleksowy zestaw usług obejmuje całodobowy system automatycznego reagowania na zderzenie, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu, pomoc drogową, diagnostykę pojazdu w zakresie istotnych danych eksploatacyjnych i pomiarów, a także zdalne sterowanie różnymi funkcjami pojazdu poprzez aplikację na smartfona. Jednocześnie system Opel OnStar zamienia Insignię w wydajny, mobilny punkt dostępu do Internetu, zapewniając stabilne łącze przez Wi‑Fi. Do systemu można jednocześnie podłączyć nawet 7 urządzeń, co przydaje się zarówno w czasie rodzinnych wyjazdów, jak i wtedy, gdy Insignia służy swojemu użytkownikowi za mobilne biuro. Nowa generacja systemów multimedialnych firmy Opel pozwala na jeszcze szybsze połączenie smartfona z samochodem i jeszcze bardziej kompleksowe korzystanie z jego funkcji w czasie jazdy. Dzięki interfejsowi Apple CarPlay nowy system multimedialny IntelliLink Navi 900 można po raz pierwszy zintegrować z funkcjami iPhone’a. Zapewnia to szybki dostęp do wielu aplikacji rozrywkowych, w tym do serwisów muzycznych i informacyjnych. Z aplikacji tych można korzystać na ośmiocalowym kolorowym ekranie dotykowym. IntelliLink umożliwia również odbiór strumieniowych transmisji audio, odczytywanie przychodzących wiadomości tekstowych na głos, sterowanie głosowe, a także odtwarzanie krótkich materiałów wideo lub nawet całych filmów — oczywiście tylko w czasie postojów. Mapy systemu nawigacji obejmują ponad 30 krajów europejskich. Można wyświetlać je w wersji dwu- lub trójwymiarowej, w zależności od preferencji użytkownika, a system nawigacji reaguje na polecenia głosowe. Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  3. Czytelnicy miesięcznika „Auto Zeitung” uznali BMWserii 4 Gran Coupe oraz BMW serii 2 Cabrio zanajpiękniejsze samochody w ich klasach. Dwa modele BMW wygrały w plebiscycie czytelników przeprowadzonym przezniemiecki miesięcznik motoryzacyjny „Auto Zeitung”. Elegancja i sport zaklęte wjednym designie pozwoliły modelowi BMW serii 4 Gran Coupe triumfować wkategorii „Sedany/Kombi/Vany”, zaś ekstrawertyczne formy karoserii BMW serii 2Cabrio podbiły klasę „Kompaktowe auta”. W kategoriach „Małe auta”,„Samochody sportowe” oraz „SUV-y” na podium znalazły się MINI w 5-drzwiowej wersji, BMW M3/M4 oraz BMW X6. W głosowaniu wzięło udział ponad 22 000 czytelników, których głosy wskazałyzwycięzców w 5 klasach. Źródło: BMW Group
  4. Dyrektor generalny firmy Opel Dr Neumann, prezentuje światowe premiery Opel KARL i Corsa OPC uzupełniają najbogatsze portfolio w historii Opla w segmencie samochodów mini i małych System Opel OnStar wyznacza nowe standardy w dziedzinie łączności cyfrowej, usług i bezpieczeństwa Rüsselsheim/Genewa. Imponujące rozpoczęcie 85. Salonu Motoryzacyjnego w Genewie (dni otwarte dla publiczności: 5–15 marca): pierwszego dnia prasowego, dyrektor generalny Grupy Opel, Dr Karl-Thomas Neumann, otworzył stoisko producenta samochodów z Rüsselsheim (Hala 2, stoisko nr 2231), prezentując światowe premiery — Opla KARL, nowość w segmencie małych aut, oraz sportowego Opla Corsę OPC, symbol mocy piątej generacji najlepiej sprzedającego się modelu Opla. Dr Neumann podkreślił, że Opel oferuje doskonały stosunek ceny do jakości. „Opel KARL jest idealnym samochodem dla klientów zwracających uwagę na cenę i oczekujących połączenia niezbędnej w codziennym życiu funkcjonalności z nowoczesnymi technologiami. Atrakcyjny pięciodrzwiowy samochód będzie można kupić w Niemczech za 9 500 euro. Nasi niemieccy dystrybutorzy już zamówili 15 000 samochodów, mimo że KARL pojawi się u dealerów dopiero w czerwcu. Już na starcie model KARL zapowiada się świetnie” — powiedział Dr Neumann na konferencji prasowej firmy Opel w Genewie. „Opel Corsa nowej generacji pojawił się na rynku dopiero kilka tygodni temu, a już sprzedaliśmy ponad 130 000 samochodów. Nowy model, Corsa OPC, to wisienka na torcie – ten sportowy samochód został stworzony dla entuzjastów jazdy poszukujących silnych emocji i wrażeń. Jest dostępny w przystępnej cenie wynoszącej niewiele ponad 24 000 euro. Dzięki modelom KARL, ADAM i nowej Corsie mamy teraz najatrakcyjniejszą ofertę w segmencie małych aut w naszej historii oraz najświeższe portfolio na rynku. Światowa premiera Opla KARL: Najmniejsza z gwiazd o ogromnym potencjale Całkiem nowy KARL to doskonale wyposażony Opel z miejscami nawet dla pięciu pasażerów oraz schowkiem z dwoma dużymi pojemnikami na napoje. Podstawowa wersja auta kosztuje 9 500 euro (cena w Niemczech). Dla zwiększenia komfortu i bezpieczeństwa ten pięciodrzwiowy model o długości 3,68 m można wyposażyć w dodatkowe systemy wspomagające, do tej pory dostępne jedynie w znacznie droższych samochodach. Należą do nich przednia kamera Opel Eye zintegrowana z systemem ostrzegania o niesygnalizowanym opuszczeniu pasa ruchu, dodatkowe wspomaganie manewrowania w ruchu miejskim z trybem City, asystent parkowania oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości. Światowa premiera Opla Corsy OPC: testowany na Nürburgring i odpowiedni do jazdy na co dzień Nowy Opel Corsa OPC opracowany na legendarnym torze wyścigowym Nürburgring Nordschleife jest już dostępny. Silnik benzynowy o mocy 152 kW/207 KM tylko czeka na sygnał do jazdy. Turbodoładowany silnik 1.6 rozwija maksymalny moment obrotowy 280 Nm, a funkcja overboost generuje dodatkową czystą moc momentu obrotowego. Moc w Corsie OPC jest przekazywana na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni o krótkim skoku. Tak wyposażony mały sportowy Opel rozpędza się od 0 do 100 km/h w mniej niż siedem sekund i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h. Nawet przy tak imponujących sportowych osiągach modelu zużycie paliwa wynoszące 7,5 l w cyklu mieszanym jest wciąż bardzo niskie. Innowacyjna technologia Frequency Selective Damping (FSD) pozwala na uzyskanie równowagi między bezkompromisową sportową twardością a wysokim komfortem jazdy. Europejska premiera Opla OnStar: w sierpniu dostępny na 13 rynkach Opel robi milowy krok w dziedzinie systemów pokładowej łączności, wprowadzając system Opel OnStar. OnStar to główny światowy dostawca rozwiązań w dziedzinie bezpieczeństwa sieciowego i ochrony danych, rozszerzonych usług związanych z mobilnością oraz zaawansowanych technologii informatycznych w branży motoryzacyjnej. Opel wprowadzi system na rynek europejski w 2015 roku. Od sierpnia system Opel OnStar będzie montowany w samochodach osobowych produkowanych przez firmę Opel. Do 13 pierwszych europejskich rynków, na których system będzie dostępny, należą Austria, Belgia, Francja, Niemcy, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Szwajcaria oraz Wielka Brytania. W kolejnych miesiącach dołączą do nich następne kraje. Dziś system OnStar jest już używany przez ponad siedem milionów klientów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach i Meksyku. Umożliwia im korzystanie z takich funkcji jak połączenie 4G LTE, które zamienia samochód w potężny mobilny punkt dostępowy Wi-Fi. Ponadto system pozwala na automatyczne połączenie z konsultantem w nagłym wypadku oraz zdalne sterowanie za pomocą smartfona. „Systemy łączności pokładowej to jedna z unikatowych cech samochodów marki Opel, podobnie jak nagradzany system multimedialny IntelliLink. System Opel OnStar, za który otrzymaliśmy nagrodę Connected Car Award, to kolejny dowód na to, że naszym celem jest oferowanie innowacyjnych i wyznaczających trendy rozwiązań w dziedzinie łączności pokładowej szerszej grupie odbiorców” — podkreślił dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „System Opel OnStar to przełomowa technologia, która sprawi, że jazda stanie się bezpieczniejsza i jednocześnie bardziej komfortowa. Bezpośredni dialog z naszymi klientami wzmocni ich więź z marką. Dzięki tym cechom jeszcze więcej klientów będzie przekonanych, że Opel to właściwy wybór”. źródło: General Motors
  5. BMW i8 oraz BMW serii 4 Gran Coupe laureatami plebiscytu “Złota kierownica” magazynu Auto Świat. Nowe BMW serii 4 Gran Coupe okazało się najlepsze w segmencie samochodów klasy średniej i wyższej, zaś rewolucyjne BMW i8 zostało laureatem w kategorii aut sportowych. Warszawa. Po raz drugi z rzędu dwa modele BMW zdobyły największe uznanie w ramach plebiscytu organizowanego od sześciu lat przez tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat”. Czytelnicy magazynu docenili auta reprezentujące różne segmenty rynku, które łączy charakterystyczna dla BMW radość z jazdy. BMW i8 to wizjonerski samochód sportowy przygotowany w myśl zasad zrównoważonego rozwoju. Ta pierwsza w ofercie BMW hybryda plug-in charakteryzuje się inspirującym designem, niezwykle niskim zużyciem paliwa, a przy tym oferuje emocje i osiągi zarezerwowane do tej pory wyłącznie dla rasowych aut wyczynowych. Podobnie jak w przypadku w pełni elektrycznego BMW i3, wytwarzanie włókien węglowych wykorzystanych w modelu oraz montaż pojazdu odbywają się przy całkowitym wykorzystaniu energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Jednocześnie najnowszy przedstawiciel rodziny serii 4 – wersja Gran Coupe – łączy elegancki i dynamiczny design pojazdu typu coupe z funkcjonalnością czterodrzwiowego samochodu. „Kolejne laury dla modeli BMW pokazują, że obrana przez nas droga rozwoju spotyka się z pozytywnym przyjęciem ze strony kierowców. Coraz większa oferta modelowa sprawia, że spełniamy wymagania nawet najbardziej wymagających Klientów i nie ważne jest, czy poszukują progresywnego auta sportowego takiego jak BMW i8, czy funkcjonalnego, ale również niezwykle dynamicznego oraz eleganckiego czterodrzwiowego coupe” – powiedział Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. W ramach międzynarodowej wersji konkursu organizowanego od 1976 roku przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” i niedzielne wydanie gazety Bild - „Bild am Sonntag”, samochody BMW zostały nagrodzone już ponad 20 razy. Źródło: BMW Group
  6. Witam forumowiczów. Na sprzedaż model Forda z serii Nascar, DeWalt prowadzony przez Matt'a Kenseth'a. Rocznik prawdopodobnie 2002. Auto jest w skali 1/24, ma otwieraną maskę oraz szczegółowo odwzorowane wnętrze. Metalowy, solidny, czuć jego wagę. Stan idealny, bez pudełka. 50 zł. oraz Hot Rod w skali coś pomiędzy 1/24 a 1/32, ciężko mi określić. Model jest plastikowy, bez uszkodzeń. Jedyny minus to brak reflektorów z przodu. 30 zł. Wysyłka 10 zł (poczta, paczkomat, do wyboru). Z góry zaznaczam że nie akceptuję wysyłek za pobraniem W razie pytań czy propozycji zapraszam do kontaktu.
  7. Mistrz DTM w fabryce BMW w Monachium oraz w Centrum Badawczo-Rozwojowym BMW. Wkrótce po odebraniu nagrody za zwycięstwo w tegorocznej serii DTM, młody niemiecki mistrz DTM i fabryczny kierowca BMW Marco Wittmann odwiedził centralę BMW Group w Monachium i spotkał się z pracownikami Centrum Badawczo-Rozwojowego FIZ. Podczas wycieczki po fabryce Wittmann zwiedził nadwoziownię, lakiernię, montownię silników i montownię samochodów, dopytując się o procesy i procedury produkcyjne dla modelu BMW M4 Coupe, w tym kwestii montażu karbonowego dachu. Ten model jest bazą dla Ice-Watch BMW M4 DTM, w którym w sezonie 2014 Marco odniósł 4 zwycięstwa w serii DTM. Wittmann skorzystał także z możliwości przejażdżki BMW po torze testowym w M4 Coupe, które właśnie zeszło z linii produkcyjnej. Przetestował także kilka innych modeli BMW, w tym kolejne BMW M4 Coupe na stanowisku badawczym, gdzie rozpędzał auta do 150 km/h, nie ruszając się z miejsca. W tej samej fabryce produkowany jest także specjalny model BMW M4 Coupe DTM Champion Edition. Marco wyruszył na tor testowy w dziewiczą podróż za kierownicą jednego z takich wyjątkowych aut. Główna fabryka BMW Group mieści się na północy stolicy Bawarii, zaraz obok budynku centrali BMW – „Największego czterocylindrowca świata”. Samochody i silniki powstają tu już od 1922 r. Dziś fabryka zatrudnia 7250 pracowników, a codziennie z taśmy montażowej zjeżdża tu ok. 950 aut, w tym BMW serii 3 limuzyna, BMW serii 3 Touring, BMW serii 4 Coupe oraz BMW M4 Coupe. W roku 2013 fabryka wyprodukowała łącznie 247 330 samochodów, więcej niż kiedykolwiek w historii. Poza samochodami, fabryka zajmuje się produkcją silników. W 2013 r. wytworzyła ich 464 968, ok. 2000 dziennie. Źródło: BMW Group
  8. Firma Auto-CUBY od wielu lat zajmuje się produkcją oraz zabudową autobusów. Nasze zabudowy wykonujemy na bazie nowych lub używanych Mercedesów Vito, Sprinter, Volkswagenów T5, Crafter oraz Iveco Daily. Większość produkcji stanowią minibusy. Występują one w wersji miejskiej, turystycznej, specjalnej oraz V.I.P. – wyposażone zgodnie z życzeniem przyszłego użytkownika. Auto-CUBY jest partnerem Mercedes-Benz w zakresie przebudowy drugiego etapu, co oznacza, że nasze minibusy są wykonywane zgodnie z wytycznymi Mercedes-Benz. Eng. version: Auto-CUBY has been crafting bespoke minibuses since 1993. We specialize in custom built vehicles based on the Mercedes Sprinter and Vito, as well as the Volkswagen Crafter. Oferujemy przebudowy obejmujące nadwozie oraz pełne wyposażenie wnętrza. Dajemy Państwu możliwość szczegółowego wyboru wyposażenia standardowego i dodatkowego. Realizujemy każde indywidualne zamówienie. Bogatą ofertę AUTO-CUBY uzupełnia specjalna wersja zabudowy VIP, wykonywana na mniejszych samochodach – Mercedesie Vito, Volkswagenie T5, a także Mercedesie Sprinter. Obsługa klienta zaczyna się w momencie złożenia i uzgodnienia zamówienia, a kończy na odbiorze samochodu. Eng. version: Auto-CUBY conversions produce tailor-made vehicles to suit the specifications and requirements of our clientel. Using the latest technology in our 500 sq foot work shop our highly trained craftsmen and technicians produce top of the range vehicles. Auto-CUBY holds all the required Type Approval certification need to produce buses for the European and Global markets. Nie linkujemy, dziękuję.
  9. Witam, nazywam się Patryk Eliasz, chciałbym Wam zaoferować usługi webmasterskie, graficzne. W branży działam tylko od trzech lat, chciałbym zaoferować włąsne umiejetności oraz doświadczenie. Swoje pracy wykonuję wyłącznie odpłatnie, lecz nie mam zamiaru pobierać wysokich kwot. Moim celem obecnie jest odświeżenie portfolio oraz wdrożenie nowej semantyki z zakresu HTML5, CSS3, jQuery oraz zagadnień związanych z RWD. Stąd też szukam zleceń, które mają sens - nie chcę tworzyć "pustych" layoutów czy szablonów. Określę zakres prac jakie wykonuję: - tworzenie graficznych szablonów stron WWW - kodowanie projektów graficznych - tworzenie komptletnych stron WWW - tworzenie skryptów PHP, JS, jQuery - tworzenie sklepów internetowych, for społecznościowych - grafika - w szczególności użytkowa - od logotypów przez drobne ikony po plakaty - pełna pomoc z zakresu informatyki email: patryk0493@gmail.com gg: 8186874 skype: eliaszpatryk Nie linkuj.
  10. Witam, Zastanawiam się nad tym jakie belki na relingi oraz jaki uchwyt na rower wybrać, zestaw nie byłby jakoś nadmiernie eksploatowany, raz-dwa razy do roku jakiś przejazd nad morze, więc nie muszą to być jakieś potężne marki, ale nie chciałbym też kupować najtańszej chińszczyzny, żeby mi rowery po drodze nie odleciały Wymagań raczej wielkich nie mam, nie zależy mi na jakiś wymyślnych zamkach czy ultracichego użytkowania, byle było stabilne. Co do bagażnika to upatrzyłem Mont Blanc Silver 190 : http://www.dopasujbagaznik.pl/bagazniki ... na-rel-116 Uchwyt rowerowy : BAGAŻNIK rowerowy uchwyt na ROWERY na dach (4289547730) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Czy to będzie ładnie pasowało do Mazdy i czy da radę? Przewozić mam w planach dwa rowery, gdyby to coś zmieniało.
  11. więcej -> CENY | Nowe wersje Isuzu D-Max Yin oraz Yang, badania rynku motoryzacyjnego, najnowsze modele samochodów, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. BMW i3 oraz BMW serii 4 laureatami plebiscytu Złota kierownica magazynu Auto Świat. Nowe BMW serii 4 Coupe okazało się najlepsze w segmencie kabrioletów i Coupe, zaś rewolucyjne elektryczne BMW i3 zostało laureatem europejskiej Zielonej Kierownicy przyznawanej autom wyjątkowym pod względem parametrów środowiskowych. Warszawa. Po raz pierwszy jednocześnie dwa modele BMW zdobyły największe uznanie w ramach plebiscytu organizowanego od pięciu lat przez tygodnik motoryzacyjny „Auto Świat”. Czytelnicy magazynu docenili modele reprezentujące różne segmenty rynku, które łączy charakterystyczna dla BMW radość z jazdy. BMW i3 zwiastuje początek nowej ery w miejskiej mobilności. Jest to pierwszy na świecie samochód segmentu premium zaprojektowany od podstaw z myślą o współpracy z elektrycznym układem napędowym. Rezultatem tego podejścia jest typowa dla BMW przyjemność z jazdy w najczystszej postaci, osiągana przy zerowej emisji spalin podczas jazdy i wyzwalająca niezrównane emocje, jakich nie sposób doświadczyć w żadnym innym samochodzie elektrycznym. Natomiast BMW serii 4 Coupe uosabia esencję piękna oraz dynamiki, a jego stylistyka stanowi zapowiedź sportowych osiągów na drodze oraz niezapomnianej radości z jazdy. „Zwycięstwo w plebiscycie „Złota kierownica” podkreśla pozycję BMW jako prekursora trendów w motoryzacji oraz lidera segmentu premium w Polsce i na świecie. Nagrodzone model są doskonałymi przykładami nowych kierunków rozwoju wyznaczanych przez koncern. Szczególnie dumni jesteśmy z wyróżnienia dla BMW i3, które mimo, że dopiero rozpoczyna elektryczną rewolucję w Polsce, już zdobyło uznanie czytelników magazynu „Auto Świat”.” – powiedział Paul de Courtois, General Manager BMW Group Polska. BMW i3 wspólnie z BMW X5 okazało się najlepsze również w międzynarodowej edycji plebiscytu „Złota kierownica”. Najnowsza generacja prekursora segmentu Sports Activity Vehicle zwyciężyła w kategorii SUV, natomiast pierwszy elektryczny samochód klasy premium zdobył prestiżową nagrodę „Zielonej kierownicy”. To już drugie wyróżnienie w tej kategorii dla bawarskiego koncernu. W 2007 roku nagrodzony został przełomowy pakiet technologiczny EfficientDynamics. Łącznie, w ramach konkursu organizowanego od 1976 roku przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild” i niedzielne wydanie gazety Bild - „Bild am Sonntag”, samochody BMW zostały nagrodzone już ponad 20 razy. Źródło: BMW Group
  13. Byłem dziś na spotkaniu odnośnie rabatu dla członków FS.com na torze kartingowym PolePosition w Jankach. Nowy tor! Wiele miejsca na nasze samochody oraz genialne miejsce na spotkanie klubowe! Możemy mieć dla siebie pomieszczenie, z rzutnikiem. Co najlepsze dostaliśmy rabat. Za 10 min nie płacimy 35 zł ( co i tak nie jest wygórowaną stawką ) lecz 25zł!! Co myślicie o takim pomyśle? Na początek normalne spoty grupy Warszawskiej a za jakiś czas może ogólnopolski zlot? Kto się piszę na taką zabawę w przeciągu 2 tygodni ? Lista wstępna ponieważ muszę wysłać dla kogo rabacik. A no i ważna sprawa. Gdy uruchomią system z kartami będzie można przyjść nawet samemu i korzystać z promocji! 1. Bartłomiej Szmyt - BartekCFC 2. Anna Rocka
  14. BMW wymuszenie oraz przeprosiny http://www.youtube.com/watch?v=LG415CrV43c
  15. S 65 AMG oraz SLS AMG GT Final Edition w Tokio i Los Angeles Podwójna premiera Mercedes-AMG w Tokio i Los Angeles Affalterbach/Tokyo/Los Angeles - Dwie wystawy, dwie potężne maszyny: Mercedes-AMG prezentuje modele S 65 AMG i SLS AMG GT Final Edition równocześnie podczas salonów samochodowych w Los Angeles oraz w Tokio (obie imprezy potrwają od 20 listopada do 1 grudnia br.). - Do oferty AMG dołączają dwa nowe, spektakularne samochody o wysokich osiągach. S 65 AMG z jednostką V12 jest synonimem maksymalnej ekskluzywności i dynamizmu, a SLS AMG GT Final Edition to ostatni, wyjątkowo atrakcyjny wariant naszego supersportowego modelu - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. Dwanaście cylindrów, podwójne turbodoładowanie, moc 463 kW (630 KM) i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego - nowy Mercedes-Benz S 65 AMG deklasuje wszystkie konkurencyjne modele w swoim segmencie. Ta przewaga uwidacznia się w jego osiągach. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,3 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). W porównaniu do poprzednika średnie zużycie paliwa spadło o 2,4 l/100 km (cykl NEDC), do 11,9 l/100 km. Tym samym S 65 AMG jest najbardziej wydajną limuzyną V12 o wysokich osiągach. Już teraz spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 6, które wejdą w życie nie wcześniej niż w 2015 roku. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada przekładnia AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC z trzema trybami pracy: Controlled Efficiency ©, Sport (S) oraz Manual (M). W trybie C aktywny jest system ECO start/stop, wyłączający silnik podczas postoju. Podobnie jak w S 63 AMG, nowy Mercedes-Benz S 65 AMG jest wyposażony w akumulator litowo-jonowy. Ta innowacyjna technologia ma w porównaniu z konwencjonalnymi rozwiązaniami liczne zalety: dzięki pojemności 78 Ah akumulator litowo-jonowy służy jako rozruchowy i pomocniczy - w rezultacie masa własna samochodu jest o ponad 20 kg niższa. Sportowe zawieszenie AMG z systemem MAGIC BODY CONTROL Standardowe wyposażenie S 65 AMG obejmuje sportowe zawieszenie AMG, wykorzystujące system MAGIC BODY CONTROL. Nowa Klasa S jako pierwszy samochód świata jest zdolna z wyprzedzeniem rozpoznawać niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery stereoskopowej, MAGIC BODY CONTROL odpowiednio wcześniej dopasuje stopień resorowania do warunków na drodze. Kute obręcze AMG, hamulce ceramiczne w opcji Po raz pierwszy limuzyna S 65 AMG jest dostępna wyłącznie z kutymi obręczami AMG. W standardowej specyfikacji model oferowany jest z polerowanymi felgami z lekkich stopów o wymiarach 8,5 x 20 cali z przodu i 9,5 x 20 cali z tyłu oraz ogumieniem, odpowiednio, 255/40 i 285/35. Jako alternatywa dla kompozytowego układu hamulcowego po raz pierwszy na życzenie oferowane są także hamulce ceramiczno-kompozytowe. Design: zmysłowa przejrzystość w ekskluzywnej oprawie S 65 AMG manifestuje swój szczególny status nie tylko poziomem technologii, ale i stylizacją - to maszyna pewna swych możliwości. Jej ekskluzywny wizerunek podkreślają chromowane elementy wlotu powietrza, zderzaków i progów, a wnętrze fascynuje połączeniem sportowej atmosfery, najlepszych materiałów oraz niezrównanej jakości - wystarczy spojrzeć na sportowe fotele AMG, pokryte skórzaną tapicerką nappa z wyszukanymi przeszyciami. Tradycyjnie dla aut AMG, pomiędzy centralnymi kanałami wentylacyjnymi umieszczono analogowy czasomierz IWC. Wyświetlacz head-up i touchpad w standardzie Do standardowego wyposażenia S 65 AMG należą dwa innowacyjne rozwiązania. Pierwsze z nich to wyświetlacz head-up, który wyświetla na przedniej szybie istotne informacje, takie jak prędkość pojazdu czy informacje z systemu nawigacji i DISTRONIC PLUS. Drugie - gładzik zintegrowany z podłokietnikiem - pozwala na jeszcze bardziej intuicyjną obsługę radia, telefonu i nawigacji. Najlepsze na koniec: SLS AMG GT Final Edition Od chwili premiery jesienią 2009 roku SLS AMG jest jedną z ikon marki Mercedes-Benz - jest samochodem marzeń. A dzięki szerokiej gamie wersji, od Gullwinga i roadstera przez modele GT i Black Series aż po warianty Electric Drive oraz GT3, stał się jeszcze bardziej pożądany. SLS AMG GT Final Edition kończy tę szczególną epokę. Specjalna edycja, ograniczona do 350 egzemplarzy, odzwierciedla niespotykany sukces i unikalny charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez Mercedes-AMG. Dla klientów to ostatnia szansa na zakup modelu SLS AMG. Supersportowy wóz, napędzany 6,3-litrowym silnikiem V8 o mocy 435 kW (591 KM), wyróżnia się wyjątkowym designem i zakresem wyposażenia. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  16. Witam. Proszę o odpowiedź na 3 pytania. 1. Stoi znak B-33 na drodze jedno jezdniowej w obszarze zabudowanym około 500m przed końcem miejscowości, gdzie stoi znak drogowy D-43. Dokąd obowiązuje znak drogowy B-33? Dodam, że na drodze tej nie występuje żadne skrzyżowanie do kolejnej miejscowości. 2. Czy straż gminna (miejska) może dokonywać pomiaru urządzeniami przenośnymi poza obszarem zabudowanym, czyli za znakiem drogowym D-43? 3. Jeśli w/w znak drogowy B-33 obowiązuje poza obszarem zabudowanym jak napisałem w w/w sytuacji, a Straż Gminna czyt. Miejska ustawiła fotoradar poza znakiem drogowym D-43 i kończącym miejscowość, to czy taki mandat jest ważny?
  17. więcej -> Współpraca Daimlera oraz Aliansu Renault-Nissan przynosi owoce, rynek motoryzacyjny, rynek nowych samochodów, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. CLA 45 AMG Racing Series oraz CLA 250 Sport Nowości w gamie CLA: sportowe modele na co dzień i na tor Affalterbach/Stuttgart. Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie zadebiutuje prototypowy model CLA 45 AMG Racing Series, zapowiadający kolejny samochód wyścigowy Mercedes-AMG dla prywatnych zespołów. Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe - CLA 250 Sport. - Wraz z CLA 45 AMG Racing Series chcemy dalej zwiększać nasze zaangażowanie w projekty adresowane do prywatnych zespołów sportowych i zaoferować im konkurencyjny, niewiele różniący się od standardowego samochód wyścigowy, zapewniający wysoki poziom bezpieczeństwa w popularnej klasie aut z 4-cylindrowymi jednostkami - mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. - Utwierdza nas w tym ogromny sukces modelu SLS AMG GT3, za kierownicą którego ścigają się teraz zespoły na pięciu kontynentach. Dotychczas znalazł on 67 nabywców. Poza serią indywidualnych zwycięstw SLS AMG GT3 zdobył już liczne tytuły mistrzowskie, w tym Europejskie Mistrzostwo FIA GT3 (2012), Światowe Mistrzostwo FIA GT1 (2012) oraz tytuł ADAC GT Masters (2012), a w tym roku wywalczył w wyścigach GT3 cztery zwycięstwa z rzędu. Przeznaczeniem CLA 45 AMG Racing Series jest udział w przyciągających tłumy widzów zmaganiach aut z turbodoładowanymi silnikami o pojemności 2 litrów. Specyfikacja modelu może być dostosowana do różnych serii i ich regulaminów, podobnie jak moc silnika oraz rodzaj napędu (4x4 lub standardowy, przedni). Nadwozie i podwozie: czystej krwi samochód wyścigowy Za sprawą wykonanego z tworzyw wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP) ospojlerowania design CLA 45 AMG Racing Series jest jeszcze bardziej spektakularny niż w przypadku "cywilnego" modelu. Wyścigowa odmiana otrzymała nowe zderzaki, szersze nadkola i osłony progowe z wlotami doprowadzającymi chłodne powietrze do tylnych hamulców, a także zatrzaski maski silnika oraz tylnej klapy. Regulowane tylne skrzydło wraz z przednią lotką i tylnym dyfuzorem zapewnia dodatkową siłę docisku. Podobne zadanie mają otwory w nadkolach. Kute obręcze AMG, zastosowane w celu obniżenia masy nieresorowanej, zaopatrzono w wyczynowe ogumienie Dunlop. Zintegrowany z podwoziem podnośnik pneumatyczny pozwala na szybką zmianę kół w trakcie pit stopu. W kabinie dominuje torowa atmosfera - zainstalowano tu stalową klatkę, kubełkowy fotel Recaro z elementami z włókna węglowego, przygotowany do systemu HANS (Head and Neck Support), zintegrowany system przeciwpożarowy, oraz sportową kierownicę z manetkami do zmiany biegów. Wyczynowe zawieszenie CLA 45 AMG Racing Series wyróżnia się szerszym rozstawem kół z przodu i z tyłu. Jego ustawienia mogą zostać dostosowane do wymogów konkretnego wyścigu. Regulować można prześwit, ugięcie sprężyn oraz charakterystykę tłumienia, a także rozstaw i kąt pochylenia kół obu osi. Wysokowydajny układ hamulcowy AMG z czterema wentylowanymi tarczami wyposażony jest w system ABS. Podobnie jak model SLS AMG GT3, nowy CLA 45 AMG Racing Series został opracowany przez Mercedes-AMG we współpracy z HWA AG. HWA odpowiada za rozwój i udział w wyścigach samochodów Mercedes-AMG zmagających się w mistrzostwach DTM z ramienia Mercedes-Benz Motorsports. Zespół HWA należy do najlepszych na międzynarodowej arenie sportów samochodowych, czego dowód stanowi dziesięć tytułów mistrzowskich dla kierowców w DTM i ITC, a także dwa tytuły mistrzowskie zdobyte podczas mistrzostw FIA GT. Samochody żadnej innej marki nie zwyciężały tyle razy i nie zdobyły tylu tytułów w DTM, co Mercedes-AMG. Dynamizm wrodzony: CLA 250 Sport Emblematem "opracowany przez AMG" może być też opatrzona następna, tym razem seryjna, nowość w gamie czterodrzwiowego coupe - CLA 250 Sport. Jego 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2 litrów generuje moc 155 kW (211 KM) i dostarcza 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w zakresie 1200-4000 obr./min. Seryjnie model wyposażony jest w dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną 7G-DCT oraz pakiet AMG. Zdradzają go czerwone akcenty na zderzakach, emblemat "Sport" na przednich błotnikach oraz 18-calowe, czarne obręcze AMG o pięciu ramionach, zaopatrzone w ogumienie 235/40 R 18. Za nimi kryją się polakierowane na czerwono zaciski hamulców. Ten sam kolor mają pasy bezpieczeństwa designo. CLA 250 Sport otrzymał również zestrojone przez inżynierów AMG zawieszenie oraz układ kierowniczy. Jego dynamiczną naturę podkreśla sportowy układ wydechowy i nowa konfiguracja systemu ESP. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  19. Nowe BMW X5 M50d, opcje BMW Individual oraz Oryginalne Akcesoria BMW: dynamiczne, ekskluzywne, wszechstronne. Trzecia generacja modelu Sports Activity Vehicle, łącznie z odmianą M Performance BMW X5 M50d, pojawi się w salonach sprzedaży 16 listopada – produkty z gamy BMW Individual stworzone dla tego modelu oraz Oryginalne Akcesoria BMW dostępne w momencie debiutu rynkowego. Monachium. Nowe BMW X5 pojawi się w salonach sprzedaży 16 listopada 2013 roku. Debiutowi trzeciej generacji najbardziej popularnego na świecie auta typu Sports Activity Vehicle towarzyszyć będzie prezentacja wersji BMW M50d M Performance Automobile. BMW X5 M50d, wyposażone w najmocniejszy na świecie sześciocylindrowy, rzędowy silnik Diesla, precyzyjnie zestrojone zawieszenie typu M oraz aerodynamicznie ukształtowane elementy nadwozia, łączy doskonałą dynamikę na drodze z niezrównaną trakcją poza ubitymi szlakami. Klienci mogą dodatkowo podkreślić charakter nowego BMW X5, korzystając z oferowanych przez producenta opcji personalizacji: opracowane specjalnie dla tego modelu opcje BMW Individual dodadzą autu elegancji, natomiast nowe produkty z gamy Oryginalnych Akcesoriów BMW - również stworzone specjalnie dla BMW X5 - podkreślą wszechstronną, praktyczną naturę auta. BMW X5 M50d: fascynująca dynamika dzięki precyzyjnemu zestrojeniu spod znaku M. Nowe BMW X5 M50d to doskonałe połączenie sportowego ducha, ekskluzywnego charakteru i wszechstronnych rozwiązań ułatwiających codzienną eksploatację. Pod maską tego modelu pracuje 3-litrowy rzędowy diesel z układem potrójnego doładowania i bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Jednostka rozwija moc 280 kW/381 KM i maksymalny moment obrotowy 740 Nm. Samochód został standardowo wyposażony w technologię BluePerformance, dzięki której już teraz spełnia standard emisji EU6. Moc jest przekazywana do wszystkich czterech kół poprzez ośmiobiegową przekładnię automatyczną oraz układ BMW xDrive. Nowe BMW X5 M50d w standardzie wyposażone jest w adaptacyjne zawieszenie Adaptive M z dynamiczną kontrolą pracy amortyzatorów (Dynamic Damper Control), zawieszeniem pneumatycznym przy tylnej osi oraz elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego. Opcjonalny pakiet Dynamic dla adaptacyjnego zawieszenia obejmuje układ Dynamic Performance Control i system aktywnej stabilizacji przechyłów Dynamic Drive. Standardowe 19-calowe obręcze aluminiowe typu M z podwójnymi ramionami mają opony mieszane. Doskonałe osiągi dynamiczne - sprint od 0 do 100 km/h w 5,3 sekundy - idą w parze z doskonałą wydajnością paliwową, poprawioną o ponad dziesięć procent w stosunku do poprzednika. Nowe BMW X5 M50d zużywa średnio w cyklu UE 6,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów i emituje 177 gramów CO2 na kilometr. Ekskluzywna atmosfera i wyrafinowany styl: gama elementów BMW Individual stworzona dla nowego BMW X5. Gama elementów BMW Individual stworzona specjalnie dla BMW X5 zwraca szczególną uwagę na elegancki design nadwozia, luksusową atmosferę wewnątrz oraz ekskluzywny charakter tego modelu. Montowane fabrycznie opcje wyposażeniowe nadwozia i wnętrza odgrywają dużą rolę w kreowaniu eleganckiego wizerunku popularnego auta typu Sports Activity Vehicle. Proces produkcji elementów z gamy BMW Individual dla nowego BMW X5 cechuje się precyzją godną najlepszych rzemieślników oraz doskonałym doborem materiałów. Design i wykończenie tych elementów odzwierciedlają dążenie niemieckiego producenta do uzyskania perfekcji w każdym najdrobniejszym detalu. Lakier nadwozia BMW Individual wywołuje wrażenie obcowania z produktem najwyższej jakości. Dzięki nałożeniu do siedmiu warstw lakieru i zastosowaniu specjalnych pigmentów, całość tworzy intrygujący, opalizujący efekt wyjątkowego blasku i niezrównanej głębi. Wykończenia powłoki lakierniczej BMW Individual dostępne dla BMW X5 obejmują luksusowe odcienie metaliczne Ruby Black i Pyrite Brown. Intensywny połysk tych opcjonalnych barw to zasługa refleksów świetlnych wywoływanych przez czerwone lub złote pigmenty umieszczone pod powierzchnią. Elegancka, sportowa atmosfera, którą BMW X5 emanuje na zewnątrz jest również dziełem 20-calowych lekkich obręczy aluminiowych BMW Individual z ramionami w kształcie litery „V” oraz z mieszanymi oponami. Ekskluzywny wygląd w pełni skórzanej tapicerki Merino z gamy BMW Individual sprowadza się do precyzyjnego doboru materiału i jego skrupulatnej obróbki. W tym celu starannie wybrane płaty nieskazitelnej skóry są poddawane procesowi garbowania jeszcze zanim zostaną docięte. Naturalna struktura skóry z otwartymi porami oraz jej miękka, drobnoziarnista powierzchnia i charakterystyczne przeszycia tworzą niepowtarzalny styl wewnątrz auta. W pełni skórzana tapicerka Merino z gamy BMW Individual o rozbudowanych funkcjach jest dostępna w nowym BMW X5 w odcieniach Amaro Brown i Criollo Brown. Kontrastujące przeszycia i lamówki ze skóry najwyższej jakości odzwierciedlają najwyższy kunszt rzemieślników. Uzupełnieniem stylowego wnętrza nowego BMW X5 są wstawki dekoracyjne BMW Individual dostępne w kolorach Piano Finish Black i Sen Light Brown. Ich powierzchnie świadczą zarówno o wysokiej jakości materiału, jak i perfekcyjnym spasowaniu. Gama elementów BMW Individual będzie dostępna od grudnia 2013 roku. Oryginalne Akcesoria BMW: idealnie dopasowane dla większego komfortu eksploatacji i większej wszechstronności. Wszechstronny charakter nowego BMW X5 potęgują produkty z gamy Oryginalnych Akcesoriów BMW, które zostały „skrojone na miarę”. Maty podłogowe i przestrzeni ładunkowej - łącznie z torbami transportowymi, których kontury zostały idealnie dobrane do wymiarów wewnętrznych nowoczesnego Sports Activity Vehicle - pełnią rolę akcesoriów przystosowanych do użytku w codziennej eksploatacji i podczas dłuższych podróży. Ich przyciągający uwagę design odzwierciedla płynne linie karoserii i podkreśla solidną konstrukcję nadwozia, typową dla modeli BMW X. Maty podłogowe wykonane z odpornego na zużycie materiału antypoślizgowego oraz dywaniki tekstylne z gumową powierzchnią zintegrowaną z częścią na stopy są oferowane w zestawach obejmujących dwie sztuki. Charakterystycznym elementem designu obu wariantów są wstawki z oznaczeniami „BMW” wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej. Mata bagażnika o podobnej stylizacji stworzona dla BMW X5 również ma antypoślizgową i antyzabrudzeniową powierzchnię. Nowe torby transportowe z gamy Oryginalnych Akcesoriów BMW stworzone z myślą o nowym BMW X5 przydadzą się podczas podróży, w pracy i podczas wykonywania aktywności sportowych. Torby zostały wykonane ze skór i tkanin wysokiej jakości i zapewniają optymalną funkcjonalność. W kolekcji znajduje się torba Storage Bag Fond, którą można przymocować do siedzenia za pomocą środkowego pasa bezpieczeństwa i która oferuje nie tylko dodatkową przestrzeń bagażową, ale również dwa izolowane termicznie uchwyty na napoje. Jeszcze więcej przestrzeni na drobiazgi przydatne podczas podróży oferuje organizator zaprojektowany specjalnie dla nowego BMW X5. Można go przymocować do zagłówka kierowcy lub pasażera siedzącego z przodu, a jego największą zaletą są dwa duże schowki, które można wykorzystywać również po wyjęciu organizatora z samochodu. Idealnym towarzyszem zimowych wycieczek jest natomiast torba na narty i deski snowboardowe, która przechodzi z bagażnika auta do tylnej części przedziału pasażerskiego. Zmieszczą się w niej cztery pary nart lub trzy deski snowboardowe; torba posiada również kółka, uchwyty i pasek na ramię, co ułatwia jej transportowanie. W ofercie znajduje się również wytrzymała torba na buty narciarskie, kaski i rękawiczki. Wszystkie produkty z gamy Oryginalnych Akcesoriów BMW odpowiadają wysokim standardom BMW Group w zakresie designu, jakości i bezpieczeństwa, spełniając tym samym określone przez BMW warunki gwarancji. Wyposażenie pojazdu w produkty z tej gamy w żaden sposób nie zmienia warunków gwarancji określonych dla danego modelu samochodu. Sprzedaż i instalacja produktów z gamy Oryginalnych Akcesoriów BMW jest prowadzona w punktach dilerskich BMW i BMW M, w oddziałach BMW oraz w serwisach partnerskich BMW. Źródło: BMW Group
  20. Aleksandra Szwed, Jerzy Dziewulski, Candy Girl oraz …….. wezmą udział w wydarzeniu motoryzacyjnym Rage 2013. Już tylko kilka dni dzieli nas od rozpoczęcia największej motoryzacyjnej imprezy roku – Rage 2013. W najbliższy czwartek (22 sierpnia) punktualnie o godzinie 10:00 uczestnicy wyruszą spod Hali Widowiskowo-Sportowej „Torwar” na trasę prowadzącą aż Międzyzdrojów. Luksusowe samochody, które pojadą w tej edycji będzie można oglądać już 21 sierpnia od godziny 16:00 na parkingu Hali widowiskowo-sportowej „TORWAR”, przy ul. Łazienkowskiej 6a. 30 gotowych na wyzwania ekip. 30 super szybkich samochodów. Pasja, luksus oraz motoryzacja na najwyższym dostępnym poziomie. W trakcie tak wyjątkowego wydarzenia nie może zabraknąć pięknych kobiet. Swoje uczestnictwo w Rage 2013, na zaproszenie Partnera Exotic Car Club, potwierdziły Aleksandra Szwed, Doda oraz Candy Girl. Aktorka, piosenkarka i prezenterka Aleksandra Szwed wspólnie z uczestnikami pokona trasę z Warszawy do Międzyzdrojów, stawiając czoła czekającym ich zadaniami i wyzwaniom. Aleksandra Szwed jako osoba bardzo aktywna, chętnie uczestniczy w wydarzeniach sportowych. Brała udział w imprezach motoryzacyjnych: VIP Cross, Orlen Verva Racing; fitness: Adidas, Shape'e; crossfit; towarzyskich grach zespołowych: Gortat Team vs. Wojsko Polskie. Ciągle szuka też nowych sportowych wrażeń, nawet tak ekstremalnych jak skoki spadochronowe. W Rage 2013 pojedzie czarnym Lamborghini razem z Przemysławem Waszczukiem – kierowcą rajdowym i właścicielem Exotic Car Club. Nie zabraknie oczywiście na całej trasie Jurka Dziewulskiego – swoją ultimą GTR, który od lat wspiera nasz Klub Elite Circle. Na trasie wydarzenia pojawi się również piosenkarka Candy Girl, wykonująca muzykę z pogranicza pop, dance i electronic. Candy Girl znana jest ze współpracy z polskimi muzykami Alchemist Project, East Clubbers, Wet Fingers oraz z zagranicznym muzykiem Riff & Raysem. Już jutro informacja o innych gwiazdach, które zdecydowały się uczestniczyć w Rage 2013 !!! Śledźcie informacje na www.agencjapower.pl Rage 2013 to impreza motoryzacyjna, która łączy w sobie turystykę samochodową, rywalizację i ekskluzywny sty życia. Uczestnikami wydarzenia są miłośnicy sportowych aut, osobistości świata sportu i kultury, a także członkowie i partnerzy klubu Elite Circle, organizatora wydarzenia. Partnerami wydarzenia Rage 2013 zostali: Grupa Krotoski i Cichy - Dealer Audi, samochody luksusowe - Audi, GoPro - dystrybutor kamer GoPro, Eco Touch – producent kosmetyków samochodowych, Sensimedia - produkcja filmowa, multimedia reklamowe, PowerSport - Agencja Eventowa i Incentive, Summer Kite Festival - Mistrzostwa Polski w Kitesurfingu, Foxy Apps - aplikacja na urządzenia mobilne dla organizatorów konferencji, Koszalin Moto Park - Ośrodek Sportów Motorowych Koszalin, Gdański Klub Sportowy Stoczniowiec, Exotic Car Club - zrzeszający miłośników niesamowitych samochodów, Miasto Ostróda, Hotel Modlin, Restauracja Borodino, ATS System - produkcja reklamy wizualnej, Klub Foksal XVIII, Gmina Biały Bór, Hotel Spa Resort Bursztynowy Pałac, DIAGEO - najlepsze napoje, Seyda - projektowanie stron internetowych. Elite Circle to klub – prestiżowy, ekskluzywny o unikalnym charakterze. Zamknięta ściśle wyselekcjonowana grupa członków, piękne kobiety, najlepsze kluby, najdroższe hotele i cztery wyjątkowe wydarzenia motoryzacyjne w roku. Więcej: Elite Circle Strona dla Kubowiczów Elite Circle źródło: Elite Circle
  21. CAŁKOWICIE NOWE MODELE MINISAMOCHODÓW MITSUBISHI EK WAGON ORAZ EK CUSTOM W JAPONII Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) wprowadziła do sprzedaży na terenie Japonii całkowicie nowe modele niewielkich, wysokich samochodów eK Wagon oraz eK Custom. Nowe samochody eK Wagon oraz eK Custom są pierwszymi minisamochodami opracowanymi od etapu założeń koncepcyjnych przez firmę NMKV Co., Ltd., która jest spółką joint-venture założoną przez firmy MMC oraz Nissan. Łącząc ponad pięćdziesięcioletnie doświadczenie MMC w produkcji minisamochodów z nowatorskim podejściem firmy NMKV, nowa seria eK została opracowana pod hasłem "doskonały K-car". Dzięki temu nowe modele oferują rozwiązania najwyżej cenione przez klientów kupujących takie pojazdy. Nowe samochody wnoszą niezrównany poziom jakości do klasy minisamochodów, nie rezygnując z ich uniwersalnych zalet, jak niskie zużycie paliwa i łatwość manewrowania. Wyróżniają się wyrafinowanym wyglądem, który znacznie przekracza standardy tej w klasie, a także wygodnym wnętrzem, łatwością prowadzenia i znakomitą ekonomią zużycia paliwa. [h=2]EK Wagon pierwszej generacji zadebiutował w październiku 2001 roku jako "podwyższone kombi" ze stylizacją, która umieściła go między sedanem i wysokim nadwoziem kombi. Z wersjami eK Sport, eK Classy, eK Active, seria eK stała się wiodącą serią wśród minisamochodów. Druga generacja eK Wagon oraz eK Sport pojawiła się we wrześniu 2006 roku, a do końca roku finansowego 2012, łączna sprzedaż samochodów serii eK osiągnęła 750 tysięcy sztuk. Zupełnie nowe, właśnie zaprezentowane publicznie modele eK Wagon i eK Custom rozpoczynają trzecią generację serii i będą rywalizować o klientów w segmencie wysokich minisamochodów kombi, które obecnie stanowią ponad 40 procent rynku minisamochodów w Japonii. Wykorzystanie systemu Auto Stop & Go i innych najnowszych technologii obniżania zużycia paliwa, pozwoliło nowym modelom osiągnąć najniższe w swojej klasie *1 zużycie paliwa wynoszące 3,4 l/100km*2. W ro[/h][h=2]ku finansowym 2013 planuje sie sprzedaż na poziomie 5000 samochodów miesięcznie.[/h] *1 W klasie samochodów kombi o wysokości 1500mm lub więcej (na dzień 6 czerwca 2013 roku według danych w posiadaniu firmy Mitsubishi) *2 W cyklu pomiaru zużycia paliwa JC08 ustalonym przez japońskie Ministerstwo Infrastruktury, Transportu i Turystyki I Najważniejsze cechy samochodów. 1. Dopracowany wygląd wykraczający poza standardy obowiązujące w klasie minisamochodów. 1) Projekt zewnętrzny nadwozia. Projekt zewnętrzny całkowicie nowej serii eK proponuje żywy i dynamiczny wygląd wyróżniający się trzema parami stożkowo zbiegających się linii, współgrających z liniami dachu. Linie te zaczynają swój bieg na symbolu firmy - 3 diamentach umieszczonych w centralnej części wlotu powietrza, przechodzą dalej przez reflektory, skąd trafiają na błotniki samochodu. Linie te, nazwane przez projektantów „Triple Arrows Line” sprawiają, że nowe modele serii eK są optycznie szersze. Linia biegnąca od przedniego zderzaka do lampy tylnej ma charakterystyczny kształ przypominający literę „L”, natomiast dolna linia akcentuje stabilność samochodu. Linie charakterystyczne wkomponowano w bryłę o wyraźnie trójwymiarowych kształtach paneli nadwoziowych, nadających samochodowi rzadkiego w tej klasie, eleganckiego wyglądu. Same reflektory zaprojektowano tak, by wyglądały jak iskrzące się źrenice wyrazistych oczu, co nadaje charakterystycznego i przyjaznego wyrazu całemu samochodowi. Model eK Custom również został zaprojektowany z bardzo starannie wystylizowanymi reflektorami, które wkomponowano w pas przedni łącząc imponujący chromowany wlot powietrza z błotnikami samochodu i nadając zdecydowanego wyglądu przedniej części samochodu. Zastosowanie zderzaków większych, niż zwykle stosowane w tej klasie samochodów, użycie aerodynamicznych owiewek na progach drzwi oraz dodanie tylnego spoilera dodaje charakteru sylwetce samochodu. 2) Projekt wnętrza. Nowa seria eK otrzymała przestronne wnętrze, które dzięki dużej powierzchni okien sprawia wrażenie otwartego na to, co na zewnątrz, a jednocześnie dzięki miękkim kształtom pozwala czuć się, jak w bezpiecznym kokonie. Na desce rozdzielczej pojawił się centralny panel wykończony w znanej z samochodów klasy premium czerni fortepianowej, Umieszczono na nim zaawansowane i łatwe w obsłudze dotykowe sterowanie automatyczną klimatyzacją (rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w japońskim segmencie mini samochodów). Przednie fotele zapewniają optymalną wygodę, zmniejszając zmęczenie podczas dłuższych podróży, a tylne siedzenia oferują komfort kanapy, zapewniając jednocześnie solidne podparcie dla ud pasażerów. Wnętrze oferuje pojemne i wygodne schowki na mniejsze przedmioty, w tym szufladę pod siedzeniem kierowcy, dwupoziomowy schowek pod deską rozdzielczą po stronie pasażera, otwierany do góry schowek w desce rozdzielczej oraz szufladę pod siedzeniem pasażera. Wnętrze eK Wagon oferuje do wyboru dwie eleganckie i wyrafinowane kolorystyki: czarną i beżową. Fotele są obite miękką tkaniną z akcentami w kolorze przewodnim wnętrza, dodającymi ciepłego wyrazu całości projektu. Czarna kolorystyka wnętrza eK Custom akcentuje sportowy charakter samochodu pełniącego rolę pojazdu premium w swojej klasie. Fotele są tapicerowane tkaniną przypominającą zamsz i posiadającą strukturę pionową, zapewniającą odpowiednio elegancki wygląd. 2. Komfortowa przestrzeń, łatwe prowadzenie. 1) Komfortowa przestrzeń. Nowy eK Wagon jest o 70 mm wyższy i ma rozstaw osi o 90 mm większy od swojego poprzednika, co przekłada się na bardziej komfortową przestrzeń we wnętrzu. Pasażerowie podróżujący z tyłu szczególnie wyraźnie odczują większy komfort, otrzymując dodatkowo 107 mm przestrzeni pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami. Po raz pierwszy w samochodach MMC, nowa seria eK wykorzystuje w szybach przednich drzwi szkło redukujące przenikanie promieniowania ultrafioletowego o około 99%*. Przednią szybę wykonano z laminowanego szkła zapewniającego niemal 100%* redukcji natężenia promieniowania ultrafioletowego. Barwione, przyciemniane szyby drzwi tylnych i drzwi bagażnika pozwalają na redukcję tego promieniowania o około 94%*. Zastosowanie wszystkich szyb, łącznie z trójkątnymi szybami w przednich słupkach, zapewniających redukcję przenikania promieni UV, podwyższa komfort podróżowania i przebywania we wnętrzu samochodu. * Pomiary własne MMC. Szkło zgodne z normą ISO 9050 dotyczącą przepuszczalności światła i promieniowania UV. 2) Łatwość prowadzenia Pole widzenia do przodu zostało poprawione w nowej serii eK poprzez zwiększenie powierzchni szyb i podniesienie pozycji kierowcy. Zastosowanie cieńszych słupków przednich redukuje „martwe pole”, poprawiając widoczność i sprawiając, że łatwiej będzie upewnić się, czy wykonanie skrętu na skrzyżowaniu lub włączenie się do ruchu będzie całkowicie bezpieczne. Nowa generacja eK zachowuje swój bardzo mały promień skrętu wynoszący 4, 4 metra, pomimo większego rozstawu osi i zastosowania większych opon, niż używane w poprzednim modelu. Wspomaganie kierownicy jest intensywniejsze przy bardzo małych prędkościach, ułatwiając manewry na parkingach, a jednocześnie umożliwia bardziej bezpośrednie wyczucie samochodu przy wyższych prędkościach, przy których siłę wspomagania obniżono. Wynikiem tych zmian jest pewniejsze i budzące większe zaufanie zachowanie się samochodu przy wszystkich prędkościach. EK Wagon oferuje lusterko wewnętrzne, w którym znajduje się monitor połączony z tylną kamerą. Po włączeniu biegu wstecznego na monitorze wyświetlany jest obszar znajdujący się za pojazdem. Nowa generacja eK otrzymała asystenta ruszania na wzniesieniu, który automatycznie utrzymuje załączone hamulce przez maksymalnie dwie sekundy, kiedy kierowca przenosi stopę z pedału hamulca i naciska pedał przyspieszenia, aby zapobiec staczaniu się pojazdu do tyłu podczas ruszania na wzniesieniu (rozwiązanie zastosowane pierwszy raz w minisamochodzie MMC). Od sierpnia 2013 roku, eK Custom będzie dostępny z systemem aktywnej kontroli stabilności (ASC), który pomaga uniknąć poślizgu kół i utrzymuje stabilność pojazdu na śliskiej nawierzchni lub po nagłym manewrze wykonanym kierownicą. Wraz z tym systemem jako opcja fabryczna będzie dostępny system wspomagania hamowania, który zwiększa siłę hamowania w krytycznych sytuacjach drogowych. 3. Niskie zużycie paliwa. 1) Silnik. Cała nowa seria samochodów eK jest napędzana przez lekki i kompaktowy silnik MIVEC* nowej generacji, który gwarantuje dużą oszczędność paliwa i zapewnia wyższą moc, dzięki redukcji strat tarcia i poprawie sprawności procesu spalania. * System zmiennych faz rozrządu Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control. Samochody eK Wagon z napędem na jedną oś oraz eK Custom M i G z napędem na jedną oś są wyposażone w nową wersję systemu Auto Stop & Go (ASG), który otrzymał funkcję "stop w jeździe wybiegiem" wyłączającą silnik, gdy prędkość pojazdu spadnie poniżej 13 kilometrów na godzinę podczas zwalniania, celem dalszego ograniczenia zużycia paliwa (rozwiązanie zastosowane po raz pierwszy w samochodzie MMC). Dzięki temu rozwiązaniu możliwe było uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego 3,4 l/100km, co jest najlepszym wynikiem w klasie wysokich minisamochodów kombi (w cyklu pomiaru zużycia paliwa JC08 ustalonym przez japońskie Ministerstwo Infrastruktury, Transportu i Turystyki). Wersje samochodu z napędem obu osi korzystają z systemu ASG, który wyłącza silnik tylko podczas postoju pojazdu, co pozwala na uzyskanie zużycia paliwa wynoszącego 3,8 l/100km. Samochód eK Wagon w wersji wyposażenia E nie posiada systemu wyłączania silnika ASG i osiąga zużycie paliwa wynoszące 3,9 l/100km. Wszystkie modele eK napędzane przez wolnossący silnik benzynowy spełniają japońskie standardy efektywności zużycia paliwa przewidziane do wprowadzenia w roku 2015 z nadwyżką przekraczającą 20%, co kwalifikuje je do statusu eko-samochodów obciążonych zredukowanymi podatkami. Zwalnia to nabywców z opłaty podatku od zakupu samochodu oraz z podatku wyznaczanego w zależności od masy samochodu płaconego również w momencie zakupu samochodu. Samochód eK Custom w wersji wyposażeniowej T otrzymał napęd na jedną oś i turbodoładowany silnik, który zapewnia zużycie paliwa wynoszące i spełnia standardy zużycia paliwa roku 2015 z nadwyżką przekraczającą 10%. Wersja 4WD uzyskuje zużycie paliwa wynoszące 4,4 l/100km, co wystarczy do spełnienia standardu zużycia paliwa w roku 2015. Obie wersje 2WD i 4WD kwalifikują się do uzyskania ulg podatkowych w Japonii, przysługujących nabywcom samochodów ekologicznych, przy czym modelowi z napędem 2WD przysługuje obniżenie podatku zakupowego i podatku od masy samochodu o 75%, natomiast model z napędem 4WD pozwala na uzyskanie obniżki tych podatków o 50%. 2) Przekładnia. Wszystkie wersje eK Wagon i eK Custom korzystają z bezstopniowej przekładni MMC INVECS III* CVT z automatycznym wyborem optymalnego przełożenia przy danych obrotach silnika (rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w minisamochodzie MMC). Przekładnia o szerokim zakresie przełożeń i o rozszerzonym zakresie blokady przełożenia przy małych otwarciach przepustnicy pozwala pogodzić dobre przyspieszenia z niskim zużyciem paliwa. * Inteligentny innowacyjny elektroniczny system kontroli pojazdu - Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System (z funkcją uczenia się stylu zmiany biegów stosowanego przez kierowcę). 3) Nadwozie Istotna redukcja masy, współczynnika czołowego oporu powietrza i oporów toczenia przyczyniły się do niskiego zużycia paliwa w samochodach serii eK. Zastosowanie w strukturze nadwozia stali o wysokiej wytrzymałości, której udział zwiększono z 8% do 56%, a wraz z optymalizacją struktury, w tym stosowaniem mniejszych i cieńszych wzmocnień otworów, osiągnięto około 10% redukcji masy w porównaniu do poprzedniego modelu. Inne działania w kierunku obniżenia masy z naddatkiem zrównoważyły zwiększenie masy towarzyszące zmianie wysokości nadwozia wynikającej z przyjęcia koncepcji wysokiego kombi. Przedni i tylny zderzak zaprojektowano dążąc do zmniejszenia oporów powietrza, a linię dachu poprowadzono tak, by opadała ku tyłowi, bez ograniczania miejsca we wnętrzu, dzięki czemu nowa seria eK uzyskała współczynnik czołowego oporu powietrza Cx wynoszący 0,32 (według pomiarów MMC), co jest jedną z najlepszych wartości osiągniętych w tej klasie pojazdów. Oznacza to około 10% redukcję współczynnika oporu powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji samochodu eK Wagon. 4. Inne cechy 1) Wygoda obsługi Samochody eK Wagon są wyposażone w rozruch silnika przyciskiem i system niewymagający użycia kluczyka (rozwiązanie zastosowane pierwszy raz w minisamochodzie MMC). Tak długo, jak kierowca ma przy sobie pilota (w kieszeni lub w torebce), sterowanie zamkami drzwi i bagażnika odbywa się za pomocą umieszczonych na nich przycisków. Przycisk rozruchu silnika umożliwia uruchomienia lub zgaszenie silnika za jednym jego naciśnięciem. Wszystkie modele nowej serii eK wykorzystują elektroniczny układ sterowania MMC ETACS*, który podwyższa komfort korzystania z samochodu, automatycznie kontrolując liczne systemy pojazdu. Wśród funkcji podwyższających wygodę należy wymienić funkcję automatycznego wyłączania świateł, która automatycznie wyłącza reflektory, gdy kierowca otwiera swoje drzwi przy wyłączonym zapłonie, komfortowe działanie kierunkowskazów, które podczas zmiany pasa ruchu porozwala wysłać trzy impulsy świateł kierunkowskazów, gdy kierowca dotknie dźwigni kierunkowskazów, a także zmienny przerywany tryb pracy wycieraczek, (powiązany z prędkością jazdy), który automatycznie zmienia czas przerwy w pracy wycieraczek, dostosowując ją do prędkości jazdy, jeśli dźwignia wycieraczek znajduje się w trybie pracy przerywanej. * Elektroniczny system nadzoru czasu i alarmów - Electronics Time and Alarm Control System Przesuwanie tylnego siedzenia z zakresem regulacji wynoszącym 170 mm jest możliwe od strony bagażnika, jak i z przestrzeni pasażerskiej, co umożliwia wygodne zwiększanie przestrzeni dostępnej na bagaż lub dla pasażerów. Nowa seria eK pozwala na podział tylnego siedzenia przy składaniu w proporcji 50/50, dzięki czemu wielkość bagażnika może być dostosowana do aktualnych potrzeb, a mechanizm składania siedzenia jednym ruchem ręki pozwala na złożenie siedziska, gdy tylko rozpocznie się składanie oparcia, prowadząc do uzyskania płaskiej podłogi przedziału ładunkowego. 2) Bezpieczeństwo Samochody nowej serii eK wykorzystują rozwiązania systemu MMC* RISE, które podwyższają wytrzymałość nadwozia w czasie zderzeń poprzez odpowiednie połączenie przedniej struktury przeznaczonej do pochłaniania energii zderzenia z bardzo sztywną kabiną pasażerską. Struktura kabiny chroniąca osoby przebywające w samochodzie wraz z właściwym wykorzystaniem paneli ze stali o wysokiej wytrzymałości zapewnia doskonały poziom bezpieczeństwa biernego w czasie zderzenia. * Wzmocniona rozwinięta struktura bezpieczeństwa - Reinforced Impact Safety Evolution Pokrywa silnika posiada strukturę mogącą pochłaniać energię, a przedni zderzak wykorzystuje swoją wewnętrzną strukturę absorbującą uderzenia w celu złagodzenia obrażeń odpowiednio głowy i nóg pieszego. Wszystkie modele nowej serii eK są wyposażone standardowo w poduszki bezpieczeństwa SRS*1 dla kierowcy i przedniego pasażera. Przednie pasy bezpieczeństwa wyposażono napinacze*2, które w razie potrzeby kasują luz pasa zarówno na odcinku biodrowym, jak i ramieniowym. Pasy otrzymały także ograniczniki siły napięcia, co zapobiega nadmiernym obciążeniom klatki piersiowej w czasie kolizji. Pasażerów siedzących z tyłu chronią trzypunktowe pasy bezpieczeństwa*3. *1 Dodatkowy system bezpieczeństwa SRS- Supplemental Restraint System. *2 Napinacz biodrowej części pasa tylko po stronie kierowcy. *3 Pasy bezwładnościowe. Wszystkie modele nowej serii eK są wyposażone standardowo w system ABS*1 zapobiegający blokowaniu kół w czasie gwałtownego hamowania, co z kolei pozwala zapobiegać niekontrolowanym poślizgom. Funkcja wspomagania hamowania awaryjnego zwiększa siłę hamowania, podczas gdy regulator rozdziału siły hamowania EBD*2 dostosowuje siłę hamowania tylnej osi do liczby pasażerów i masy bagażu w samochodzie. Od sierpnia 2013 roku pakiet składający się z systemu wspomagania hamowania awaryjnego oraz z systemu aktywnej kontroli stabilności (ASC) będzie dostępny jako opcja fabryczna dla modelu eK Custom 2WD. Źródło: MMC Car Poland
  22. [TABLE=width: 728] [TR] [TD]MITSUBISHI MOTORS, NISSAN ORAZ NMKV ŚWIĘTUJĄ OTWARCIE LINII PRODUKCYJNEJ WSPÓLNEGO MODELU KLASY MINICAR[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Motors Corporation, Nissan Motor Co. oraz NMKV Co.* świętowały uruchomienie produkcji wspólnie opracowanego modelu klasy minicar, który w czerwcu zadebiutuje w japońskich salonach Mitsubishi Motors i Nissana. Pojazd produkowany będzie w należącej do Mitsubishi Motors fabryce w japońskiej miejscowości Mizushima. Nowy model, który sprzedawany ma być jako Mitsubishi eK Wagon i eK Custom oraz Nissan DAYZ i DAYZ Highway STAR, to pierwszy wspólny projekt spółki joint venture NMKV. Model ten ma umocnić pozycję obu marek w segmencie najmniejszych samochodów osobowych. W fabryce w Mizushimie spotkali się Osamu Masuko – prezes Mitsubishi Motors , Toshiyuki Shiga – dyrektor generalny Nissana, oraz Junichi Endo – dyrektor naczelny NMKV, którym towarzyszyli zaproszeni goście oraz 350 pracowników. Podczas spotkania dokonano uroczystego powitania pierwszego egzemplarza nowego modelu, który zjechał z linii produkcyjnej w zaledwie dwa lata od chwili utworzenia spółki NMKV w 2011 roku. Nowy model powstał na zupełnie innych zasadach, niż typowe produkty OEM, bowiem utworzona przez Mitsubishi Motors i Nissana spółka joint venture (NMKV) na każdym etapie produkcji korzystała z doświadczenia i wiedzy obu koncernów. Tworząc koncepcję produktu sygnowanego przez spółkę NMKV, którą de facto tworzą przedstawiciele obu firm motoryzacyjnych, starano się zachować niepowtarzalny charakter i odrębność stylistyczną każdej marki członkowskiej. Dzięki połączonej wiedzy i doświadczeniu obu koncernów nowe modele oferują szereg rozwiązań niespotykanych dotąd w segmencie pojazdów klasy minicar. Należy tu wspomnieć o najniższym w tym segmencie zapotrzebowaniu na paliwo, układzie automatycznej klimatyzacji obsługiwanym przy pomocy ekranu dotykowego (pierwszy minicar na rynku z takim wyposażeniem) oraz wnętrzu wykonanemu z przyjemnych w dotyku materiałów. Nowy minicar zaprojektowany przez NMKV, czyli spółkę joint venture powołaną do życia przez Mitsubishi Motors i Nissana, korzysta z bogatej wiedzy i doświadczenia obu marek i jednocześnie zachowuje indywidualne cechy każdej z nich. „To efekt współpracy nowego rodzaju, która stanowi unikalne rozwiązanie w skali całego przemysłu”, podczas uroczystości powiedział Toshiyuki Shiga, dyrektor generalny Nissana. „Współpraca trzech firm będzie trwać, a naszym celem jest dominacja Mitsubishi Motors, Nissana oraz NMKV w japońskim segmencie małych samochodów.” „Współpraca ta umożliwiła nam wymianę doświadczeń oraz udoskonalenie procesów projektowania i produkcji, co z kolei pozwoliło nam stworzyć produkt, który może z powodzeniem konkurować z wiodącymi markami japońskiego segmentu minicar. Tym samym chcielibyśmy wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w tym sektorze rynku motoryzacyjnego w Japonii,” wyjaśnił Osamu Masuko, prezes Mitsubishi Motors. „Planujemy dalsze zacieśnienie współpracy z firmą Nissan.” „Bardzo cieszy mnie uruchomienie produkcji pierwszego modelu stworzonego przez NMKV. Proces planowania oraz rozwoju produktu w spółce typu joint venture był dla nas zupełnie nowym doświadczeniem. Dzięki zaangażowaniu i sile całego zespołu udało nam się wypracować nową strategię współpracy. Nadal produkować będziemy znakomite samochody, które nie mogłyby powstawać bez udziału trzech firm członkowskich,” wyjaśnił Junichi Endo, dyrektor naczelny NMKV. NMKV już pracuje nad następnym modelem. Ma to być kolejny minicar o nadwoziu kształtem zbliżonym do kombi, który w salonach prawdopodobnie pojawi się na początku 2014 roku. Mitsubishi Motors i Nissan planują systematycznie poszerzać swoją ofertę w segmencie samochodów klasy minicar, jednocześnie zacieśniając współpracę poprzez swoje zaangażowanie w spółkę NMKV. Źródło: MMC Car Poland[/TD] [/TR] [/TABLE]
  23. Czy jesteście gotowi na ogromną dawkę adrenaliny? Na najmocniejsze auta w Polsce? Na najszybsze i efektowne pokonywanie zakrętów? Zapraszamy na II Rundę Apis Power Cup! 1/4 mili oraz drift, wszystko na jednej imprezie. Zapraszamy 1-2 czerwca na lotnisko Opole - Kamień Śląski (ul. Lotnicza 5/7) od godziny 8:00. Gwarantujemy pełną satysfakcję oraz dzień pełny emocji! Drift Taxi, gdzie możecie przejechać się na fotelu pasażera z najlepszymi kierowcami w Polsce! Bilet wstępu na imprezę: 27 zł Dzieci do lat 12 wstęp: Free Zapraszamy całe rodziny! Więcej szczegółów na: Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego oraz SSSUPER DRIFT CUP 2013
  24. Jerzy Dziewulski oraz jego zmieniona Ultima GTR i wyścigowa Corvetta - gościem FLEET DERBY na Autodromie Automobilklubu Polski Warszawa - Bemowo /17.04.2013/ Jerzy Dziewulski, honorowy członek klubu Elite Circle co roku podczas imprez motoryzacyjnych zaszczyca nas swoją obecnością prezentując swoje auta między innymi Ariela Atoma, Ultimę GTR i wyścigową Corvette. W tym roku po przeróbkach aut zaszczyci nas swoją obecnością już 17 kwietnia na Warszawskim Autodormie Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo przy ul. Powstańców Śl. 127. Zmieniona Ultima GTR to najszybszy samochód na świecie, zdobywca kilku rekordów Guinnessa. Przypomnijmy tylko zatrważające osiągi tego bolidu. Od 0 do 160km/h i znów do 0 zajmuje mu tylko 9.8sekundy! Istny diabeł motoryzacyjny. Niewiarygodne osiągi pozwalają uwierzyć, że ludzkości coraz bliżej do podróży na Marsa. Ultima GTR, to pierwszy tego typu samochód, przypominający zminiaturyzowaną wersję F1. Samochód ten jest egzotycznym KIT-Carem składanym na indywidualne zamówienie Jerzego Dziewulskiego. W aucie od ostatniego roku zmieniono……1-automatyczny system gaśniczy 2-specjalny dolot powietrza do filtra powietrza 3-nowy legendarny silnik LS7 z corvette zbudowany na specjalne zamówienie w USA. Aluminiowy z korbowodami tytanowymi, tytanowymi zaworami i sprężynami zaworowymi. Cylindry pokryte specjalną powłoką termiczną.4-wykonane chrapy wentylacyjne nad błotnikami przednimi i tylnymi w celu likwidacji podciśnienia.5-wzmocnione hamulce AP-Racing 6-przebudowana skrzynia biegów Porsche w celu wzmocnienia przeniesienia napędu.7-Półosie wykonane w Wielkiej Brytanii według technologii F-1. Waga pojazdu 825kg moc silnika 800HP 815Nm Rekordy: 0 do 160km/h 5.3 sec, 0 do 260km/h 11.8sec, 0 do 160km/h do 0-9.4sec Hamowanie 160km/h do 0km/h 3.6sec. To są rekordy świata udokumentowane i kontrolowane przez przedstawicieli księgi Guinnessa przy pomocy aparatury Datatron Technology i GPS Microsoft equipment. Na szczególną uwagę wśród samochodów biorących udział w FLEET DERBY 17 kwietnia, zasługuje także specjalnie zmodyfikowana Corvetta ZR1 PRATT-MILLER. Silnik o pojemności 6.2 litra V-8 Supercharger, 725 KM, 745 NM. Samochód jest całkowicie wykonany z włókna węglowego, budowany jako pojazd testowy do 24 godzinnych wyścigów American Le Man Series. Osiągi to bagatela 360 km/h prędkości maksymalnej i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3.2 sek. Ciekawostką jest unikatowe w skali świata wykorzystanie w części podwozia wypełnienia prasowanym drewnem BALSA, które uznawane jest za najlżejszy naturalny materiał świata jak i informacja producenta o możliwym wykorzystaniu tego auta tylko przez profesjonalnych kierowców. Oszołamiające osiągi któregoś z tych aut wraz z Jerzym mamy nadzieję będzie można podziwiać w trakcie trwania imprezy Rage 2103 w dniach 21-25 sierpnia 2013 roku. ------------------------------------------------------------ Elite Circle - wyjątkowy „świat” ekstremalnych przeżyć – pasja, luksus oraz motoryzacja na najwyższym dostępnym poziomie. Elite Circle to klub – prestiżowy, ekskluzywny o unikalnym charakterze. Zamknięta ściśle wyselekcjonowana grupa członków, piękne kobiety, najlepsze kluby, najdroższe hotele i cztery wyjątkowe wydarzenia motoryzacyjne w roku. Nowa marka tylko dla wyselekcjonowanych z poprzednich eventów motoryzacyjnych uczestników VIP oraz członków poleconych przez nich. Rage 2013 – to kolejny z cyklu eventów dla Członków Klubu Elite Circle - event motoryzacyjny polegający na przemierzaniu dużej ilości kilometrów i zaliczania poszczególnych zadań. W tym roku odbędzie się on w dniach 21-25.08.2013 roku.
  25. Finalne testy nowego Unimoga oraz nowego Econica Jazdy testowe w okolicach koła podbiegunowego przy -30 st. Celsjusza Innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie i użytkowanie Ważny cel testów w Finlandii: pomiary zużycia paliwa Rovaniemi/Finland – 1 stycznia 2014 roku wejdzie w życie norma emisji spalin Euro VI. Właśnie dlatego jesienią 2013 roku zadebiutują kolejne generacje Unimoga jako pojazdu roboczego i terenowego oraz nowy, niskopodłogowy Econic. Poza najnowszymi silnikami Mercedes-Benz BlueTec 6 modele te otrzymają innowacyjnie zaprojektowane kabiny oraz rozwiązania ułatwiające prowadzenie i obsługę. Liczne podzespoły - takie jak systemy elektroniczne, elementy zawieszenia, nowe układy napędowe czy elementy sterowania - pochodzą z ciężarówek wielkoseryjnych. Pomijając sprawdzoną architekturę kabiny, Econic przeszedł kompletną odnowę. Ustanawia on nowe standardy w swojej unikalnej koncepcji, zaprojektowanej z myślą o transporcie komunalnym, wywozie śmieci czy zastosowaniach dystrybucyjnych. Obecnie Unimog i Econic poddawane są ostatnim testom przedprodukcyjnym, na przykład podczas odśnieżania dróg. Po raz kolejny zimowe próby zostały przeprowadzone w Rovaniemi w Finlandii - położonej na kole podbiegunowym stolicy Laponii. Samochody musiały przejść nie tylko kompleksowe testy w zakresie prowadzenia i charakterystyki jazdy, ale także w kwestii ergonomii oraz komfortu. Dzięki temu udowodniły, że technologia Euro VI może poradzić sobie z najbardziej surowymi wymaganiami, solidnie wykonując zadania klientów każdego dnia. Bez względu na to, czy chodzi o odśnieżanie alpejskich dróg, czyszczenie paneli słonecznych w mocnym słońcu Hiszpanii, czy o zróżnicowane prace przy utrzymaniu dróg o dowolnej porze roku, Unimog musi zagwarantować swoją niezawodność - niezależnie od wysokości terenu, temperatury czy pogody. To samo dotyczy Econica, uniwersalnego pojazdu niskopodłogowego do zadań związanych z usuwaniem odpadów. Rozruch na zimno przy -30 st. Celsjusza Od trzech lat w ramach programu zimowych testów inżynierowie Mercedes-Benz sprawdzali, jak najnowsza generacja pojazdów Special Trucks z jednostkami BlueEfficiency Power radzi sobie w najcięższych warunkach. Temperatury sięgające -30 st. Celsjusza, wielometrowe zaspy śnieżne oraz oblodzone drogi stanowią ogromne wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i dla maszyn. W ciągu wielu tygodni ekstremalnych prób na trasach ośrodka testowego sprawdzono ich dynamikę i prowadzenie, zwrotność oraz zdolności terenowe - wszystko w celu optymalizacji funkcji pojazdów, wydajności, ergonomii oraz komfortu obsługi. Wszystkie ciężarówki zostały wyposażone w nowoczesny sprzęt badawczy, gromadzący imponujące ilości danych z ponad 300 punktów pomiarowych. Dla przykładu, pozwolił on testerom uzyskać informacje na temat łatwości rozruchu na zimno silników Euro VI i parametrów układu napędowego przy -25 st. Celsjusza. W oparciu o te wyniki inżynierowie mogli wprowadzić dodatkowe środki w celu usprawnienia uruchamiania jednostki napędowej w jeszcze niższych temperaturach, m.in. poprzez zastosowanie ogrzewania postojowego do wcześniejszego podgrzania cieczy chłodzącej. Testom poddano także elementy technologii BlueTec 6, w tym filtr cząstek stałych, który w połączeniu z systemem Mercedes-Benz SCR pozwala na redukcję ilości cząstek stałych do ledwie wykrywalnego poziomu. Sprawdzona została również funkcjonalność i szybkość podgrzewania systemu AdBlue w temperaturach poniżej -10 st. oraz jego niezawodność. Głównym celem było jednak utrzymanie - pomimo elementów pozwalających na spełnienie normy Euro VI - niskiego zużycia paliwa. Przeprowadzone w Finlandii badania nie skupiały się zresztą wyłącznie na technologii, ale i na prowadzeniu, bezpieczeństwie oraz komforcie kierowcy. Dotyczy to na przykład wydajnego ogrzewania, obejmującego podgrzewanie przedniej szyby. Ta ostatnia przydała się zwłaszcza na końcu testów, podczas długiej podróży z Rovaniemi do Arjeplog w Szwecji w wymagających warunkach skandynawskiej zimy. - To wyjątkowe doświadczenie, gdy po tylu miesiącach prac rozwojowych można przetestować wytrzymałość nowego Econica i nowego Unimoga na długiej trasie - mówi Walter Eisele, szef produkcji i rozwoju Mercedes-Benz Special Trucks, bardzo zadowolony z wyników badań. Letnie testy przy 45-stopniowym upale Samochody muszą oczywiście zaprezentować swoją formę także latem. W najgorętszych miesiącach roku - lipcu i sierpniu - co roku są zabierane do ośrodka testowego w prowincji Grenada w południowej Hiszpanii. Inżynierowie zabierają wówczas pojazdy w góry Sierra Nevada i testują na wysokości około 2500 m n.p.m. Towarzyszy im silne nasłonecznienie, a temperatura w cieniu przekracza 45 stopni Celsjusza. Sprawdzana jest wtedy m.in. skuteczność układu wentylacji i klimatyzacji. - Podczas gdy w Finlandii testujemy zdolność pojazdów do adaptacji przy ekstremalnym mrozie, w Hiszpanii upewniamy się, że upał i różnice wysokości nie stanowią żadnego problemu. Dzięki temu klienci mogą polegać na naszych samochodach w każdych warunkach, przez cały rok - podsumowuje cele testów Walter Eisele. Źródło: Daimler
×