Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opona' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 9 wyników

  1. Jaka opona waszym zdaniem najlepsza na rynku?
  2. [h=1]Geneva Motor Show 2013: wyścigowa opona przyszłości od Dunlopa[/h] [h=1]Dunlop prezentuje nowe opony wyścigowe Sport BluResponse zaprojektowane dla GreenGT H2, pierwszego auta wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, startującego w Le Mans[/h] Warszawa, 12 marca 2013 r. – 125. rocznica powstania Dunlopa będzie okazją nie tylko do spojrzenia na historię udziału firmy w wyścigach samochodowych i rozwoju motoryzacji, ale także do wyznaczenia celów na kolejne 125 lat. Wynalazca opony pneumatycznej i wiodący światowy dostawca opon do sportu samochodowego coraz mocniej wspiera rozwój energooszczędnych technologii i zastosowanie alternatywnych źródeł energii – również na torach wyścigowych. Choć Dunlop od wielu lat rozwija technologie do pojazdów hybrydowych, elektrycznych i zasilanych paliwami alternatywnymi, firmowy ośrodek opon do sportów motorowych niedawno jeszcze poszerzył swoją działalność w tym zakresie. Dunlop zapowiedział dostarczenie opon dla GreenGT H2 – pierwszego samochodu wyścigowego zasilanego ogniwami wodorowymi, który startuje w Le Mans. Informacji tej towarzyszy rozpoczęcie programu rozwoju opon do wyścigowych aut nowej generacji, zasilanych energią elektryczną i wodorem. Przedstawiciele Dunlopa zwracają uwagę na trzy główne wyzwania stojące przed projektantami opon dla wyścigów. „W przypadku takich pojazdów jak GreenGT H2, musimy uwzględniać masę pojazdu, odmienną charakterystykę silnika oraz poprawę w zakresie efektywności paliwowej. Zmiana masy pojazdu oznacza zwiększenie sił przenoszonych przez opony, natomiast odmienna charakterystyka momentu obrotowego wymaga zwiększenia sztywności wzdłużnej opony. Efektywność paliwowa musi zostać zoptymalizowana za sprawą mniejszego oporu toczenia projektowanych przez nas opon” – wyjaśnił Sebastien Montet, menedżer ds. projektowania i rozwoju opon wyścigowych Dunlop Motorsport. Nacisk na obniżenie oporu toczenia poprzez zastosowanie mieszanek wytwarzających mniej ciepła oraz optymalizacja kształtów karkasu to priorytety konstrukcyjne, które zastosowano również w nowej oponie drogowej Sport BluResponse, debiutującej podczas targów w Genewie. GreenGT H2, który wystartuje w tegorocznym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, to pierwszy samochód wyścigowy napędzany ogniwami wodorowymi i wyposażony w elektryczny układ przenoszenia napędu. Ogniwa wodorowe mają szansę stać się źródłem zasilania dla sportów motorowych w przyszłości, dlatego opony projektowane do takich pojazdów muszą w szczególny sposób uwzględniać maksymalizację przyczepności i efektywności paliwowej. Kierowanie momentem obrotowym W przyszłości pojazdy wyścigowe zasilane alternatywnymi paliwami będą w dużym stopniu opierać się na technice kierowania momentem obrotowym. Technologia ta ma istotny wpływ na projektowanie opon. „Kierowanie pojazdem na zakrętach poprzez odpowiednią kontrolę momentu obrotowego postrzegane jest jako przełom zarówno na drodze, jak i torze wyścigowym. Korzyści wynikających z tej technologii nie można jednak osiągnąć bez wykorzystania odpowiednich opon” – powiedział S. Montet. „Mechaniczne dyferencjały nierównomiernie rozkładają moment obrotowy na lewe i prawe koło. Technika kierowania momentem obrotowym pozwala mechanizmowi różnicowemu odpowiednio rozkładać moment na poszczególne koła, co optymalizuje przyspieszenie boczne. Zawieszenie może wówczas pełnić rolę mechanizmu kontrolującego reakcję pojazdu, a układ różnicowy zapewnia stabilność” – dodaje S. Montet. Wpływ konstrukcji opon „Skład mieszanki bieżnika wpływa na takie aspekty, jak optymalizacja zachowania samochodu na różnych nawierzchniach i w zakrętach, równomierność zużycia, kontrolowanie temperatury opony oraz opór toczenia. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, mieszanki bieżnika należy optymalizować mając na uwadze konkretny tor. Dunlop opracował proces ‘charakteryzacji toru’, który wykorzystuje czas przejazdu symulowanych okrążeń do oszacowania pracy wykonywanej przez poszczególne opony. Na tej podstawie opracowuje podstawowe parametry mieszanki dla każdego toru. Zastosowanie różnych map rozkładu momentu obrotowego dla danego pojazdu może pomóc w doborze opon i składu ich mieszanki pod kątem poszczególnych torów” – wyjaśnił S. Montet. „Wyścigi tego rodzaju potwierdzają znaczenie efektywności paliwowej jako czynnika, który pozwala zespołom zwyciężać na torze. Paliwo stanowi przecież masę, która obniża osiągi pojazdu. Jednocześnie im wyższa efektywność paliwowa, tym więcej okrążeń przejechanych bez tankowania, które powoduje stratę czasu. Tutaj właśnie ważną rolę odgrywa Dunlop, optymalizując efektywność paliwową i równoważąc ten parametr z innym osiągami. Pomagamy sięgać po zwycięstwo, obniżając zapotrzebowanie na paliwo. To duże wyzwanie i kolejna przełomowa innowacja, jaką Dunlop wprowadza zarówno na tory wyścigowe, jak i tradycyjne drogi w 125. rocznicę powstania firmy” – powiedział Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear
  3. [h=1]Geneva Motor Show 2013: opona może być źródłem inspiracji – udowadniają projektanci Goodyeara [/h] Warszawa, 11 marca 2013 r. – Projektanci Goodyeara przygotowali specjalną atrakcję na stoisko firmy na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie. Efektem ich pracy jest opona odzwierciedlająca wartości marki Goodyear, w tym także informacje zawarte w nowym haśle „Made To Feel Good“. „Stworzenie opony odzwierciedlającej nowe pozycjonowanie marki Goodyear było wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego. Przedsięwzięcie ekscytujące, a to dopiero początek – zapowiedź tego, jak ważną rolę w przyszłości będzie odgrywać wzornictwo Goodyeara w kontekście komunikowania osiągów opon i ich postrzegania” – powiedział Sébastien Fontaine, projektant przemysłowy w biurze projektowym Goodyear Advanced Design Studio. Projektując oponę w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu, zespół Goodyear Advanced Design Studio działał w oparciu o nowy plan marketingowy i wytyczne co do pozycjonowania marki. „Stworzyliśmy oponę odzwierciedlającą wartości firmy, przekazującą emocje. Tożsamość naszej marki zbudowana jest na zapewnianiu konsumentom poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Jednocześnie podkreślamy wizualną rolę symbolu uskrzydlonego buta (ang. Wingfoot), będącego elementem składowym logo Goodyeara. To było trudne zadanie, ale rezultat jest naprawdę inspirujący” – powiedział Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Opona komunikuje szereg wartości Goodyeara, które znajdują odzwierciedlenie w technologiach związanych z bezpieczeństwem: niskie opory toczenia za sprawą innowacyjnej konstrukcji opony, większa odporność na aquaplaning dzięki węższemu bieżnikowi, większa efektywność energetyczna dzięki specjalnej budowie bieżnika (zniekształcenie bloków bieżnika jest redukowane), aerodynamiczna konstrukcja ściany bocznej opony – wszystkie oznaczenia są nadrukowane na gładkiej powierzchni ściany bocznej. Goodyear odświeża pozycjonowanie marki, rozpoczynając jednocześnie nową kampanię reklamową w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Pozycjonowanie oparte na nowym haśle „Made to Feel Good“ wykracza poza komunikaty na temat bezpieczeństwa oraz zwraca uwagę na ogólną jakość i komfort podróży. Nowa kampania ma za zadanie dać kierowcom poczucie pewności w podróży, a także zachęcić do podróży i pokazać, że wszystko co dobre jeszcze przed nami. „Projekt opony ma wywoływać pozytywne odczucia. Inspirowały nas takie elementy, jak ogrody Zen, emanujące spokojem i porządkiem” – dodał S. Fontaine. Źródło: Goodyear
  4. więcej -> Specjalna opona Michelin dla hybrydowego Citroena, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodowy w Polsce, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. [h=1]Opona turystyczna Dunlopa do klasycznych motocykli[/h] [h=1]Dunlop StreetSmart, wyprodukowana z zastosowaniem najnowszych technologii, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na nowoczesną oponę w klasycznym stylu[/h] Warszawa, 6 marca 2013 r. – Dunlop odświeża i wzbogaca swoją ofertę w segmencie opon turystycznych do motocykli, rozszerzając paletę rozmiarową opony StreetSmart. Została ona zaprojektowana specjalnie z myślą o klasycznych motocyklach, których systematycznie przybywa w Europie. Rosnąca popularność Badania pokazały, że popularność klasycznych motocykli w Europie gwałtownie rośnie. W samych tylko Niemczech w ciągu zaledwie czterech lat średni wiek użytkowanego motocykla wzrósł z 12 do 14 lat. Wynika to głównie z coraz większej ilości motocyklistów w wieku 40-50 lat, dla których jednoślady to przede wszystkim hobby[1]. Dane dotyczące wielkości sprzedaży w całej Europie wskazują, że obecnie ponad połowa motocykli sprzedawanych na kluczowych rynkach europejskich[2] to właśnie maszyny klasyczne. Rosnący popyt w tym segmencie zwiększa zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie opony. „Dane rynkowe wskazują, że większość motocyklistów porusza się na oponach Dunlop. Ponieważ duża część europejskiej populacji osiąga wiek 50 lat, rośnie zapotrzebowanie na motocykle klasyczne. Między innymi ta grupa jest odpowiedzialna za wzrost popytu na najnowocześniejsze produkty użytkowane hobbystycznie, a opona StreetSmart doskonale spełnia te wymagania” – powiedział Sharon Antonaros, Dyrektor ds. Marketingu opon motocyklowych Dunlop na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Nowa technologia w klasycznych motocyklach Opona Dunlop StreetSmart, zaprojektowana jako rozwinięcie konstrukcji opony Arrowmax GT501 Touring Bias, zastępuje także model Arrowmax D103. StreetSmart to połączenie doskonale dopracowanego projektu oraz najnowszych technologii zastosowanych do produkcji części nośnej i mieszanki bieżnika. Innowacyjne rozwiązania zapewniają doskonałą przyczepność i najwyższy komfort, rzadko spotykany w tym segmencie. W oponie zastosowano całkowicie nową mieszankę z silikonem, poprawiającą przyczepność w niskich temperaturach i na mokrych nawierzchniach. „Zależało nam na dostarczeniu opony do klasycznych motocykli, ze wszystkimi najlepszymi cechami nowoczesnego ogumienia. Wynikiem naszych prac jest właśnie opona Dunlop StreetSmart, przeznaczona do motocykli klasycznych, ale o wysokich osiągach” – powiedział S. Antonaros. Mniejsza masa, większy przebieg Dunlop StreetSmart to nowy profil i konstrukcja. Masa opony została zmniejszona nawet do 25% w stosunku do poprzedniego modelu, co poprawia prowadzenie i zwiększa komfort jazdy. Większe rowki bieżnika wpływają na lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Aby wydłużyć przebieg opon StreetSmart, zastosowano w nich pogłębiony bieżnik, którego skośna rzeźba zarówno w przednich, jak i tylnych oponach zwiększa odporność na ścieranie. Ponadto w części centralnej przedniej opony występują rowki poprawiające kierowalność i przyczepność na mokrej nawierzchni. Przy projektowaniu Dunlop StreetSmart wykorzystano najnowsze, generowane komputerowo narzędzia modelowania. Efektem tego jest uzyskanie kształtu napompowanej opony maksymalnie zbliżonego do kształtu opony nienapompowanej, co pozwoliło znacznie zmniejszyć nacisk na karkas. Założeniem projektantów tej opony był równomierny rozkład obciążenia w miejscu styku opony z nawierzchnią, przy jednoczesnym zmniejszeniu jego powierzchni o 16% w porównaniu do poprzedniego modelu. „Udało nam się stworzyć oponę wykorzystującą najnowsze rozwiązania, przy równoczesnym zachowaniu klasycznego wzornictwa, spełniającą potrzeby większości europejskich motocyklistów – oponę Dunlop StreetSmart” – podsumował S. Antonaros. Dunlop StreetSmart są dostępne w następujących rozmiarach: Opona przednia: [TABLE=width: 391] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]Rozmiar [/TD] [TD]Indeks O/P [/TD] [TD]TT/TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]16" [/TD] [TD]111/90 - 16 [/TD] [TD]59V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]120/80 - 16 [/TD] [TD]60V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]17" [/TD] [TD]90/80 - 17 [/TD] [TD] 46S * [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]100/80 - 17 [/TD] [TD]52H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD] 52S* [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]110/70 - 17 [/TD] [TD]54H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]110/80 - 17 [/TD] [TD]57H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]57V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]120/70 - 17 [/TD] [TD]58V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]18" [/TD] [TD]100/90 - 18 [/TD] [TD]56H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]56V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]110/80 - 18 [/TD] [TD]58V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]110/90 - 18 [/TD] [TD]61V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]19" [/TD] [TD]90/90 - 19 [/TD] [TD]52H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]100/90 - 19 [/TD] [TD]57V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]3.25 - 19 [/TD] [TD]54H [/TD] [TD]TT [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] * Następczyni opony Arrowmax D103 Opona tylna: [TABLE=width: 388] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD]Rozmiar [/TD] [TD]Indeks O/P [/TD] [TD]TT/TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]16" [/TD] [TD]130/90 - 16 [/TD] [TD]67H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]67V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]17" [/TD] [TD]110/80 - 17 [/TD] [TD] 57S* [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]130/70 - 17 [/TD] [TD]62H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD] 62S* [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]130/80 - 18 [/TD] [TD]65H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]130/90 - 17 [/TD] [TD]68H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]68V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]140/80 - 17 [/TD] [TD]69V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]150/70 B 17 [/TD] [TD]69H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]69V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]160/70 B 17 [/TD] [TD]73V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]18" [/TD] [TD]110/90 - 18 [/TD] [TD]61H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]120/90 - 18 [/TD] [TD]65H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]65V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]130/70 - 18 [/TD] [TD]63H [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]130/80 - 18 [/TD] [TD]66V [/TD] [TD]TL [/TD] [/TR] [TR] [TD]4.00 - 18 [/TD] [TD]64H [/TD] [TD]TT [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] * Następczyni opony Arrowmax D103 [1] Źródło: Motorrad – Motorcycling in Germany 2012 (Motocykle w Niemczech 2012). 2 Łączny wynik badań przeprowadzonych w latach 2011-2012 przez różne związki motorowe na terenie Europy. Hiszpania: ekstrapolowane na podstawie badań Instituto de Estudios de Automoción dla Asociación Nacional de Vendedores de Vehículos a Motor. Francja: Récapitulatif des immats 1999/2011 par puissance fiscale. Niemcy: Badania rynku motocyklowego MPS/IfD-Allensbach 2011. Źródło: Goodyear
  6. Nie jest to produkt innowacyjny, chyba w przeszłości mieliśmy już z tym do czynienia. Ale dobre podsumowanie. Discolor Tyre - już czas na wymianę opon
  7. Czy na felge na której jest opona 175/70R14 mogę założyć oponę 185/65R14 lub szersze?
  8. kuczor23

    Opona

    http://www.wrzuta.pl/film/rtt2PfCW2V
×