Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opon' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 39 wyników

  1. Mam letnie w rozmiarze 195/65R15 - jaki rodzaj opon zimowych kupić na tegoroczną zimę?
  2. Dilstor

    Wyważarka do opon?

    Szukam wyważarki do opon do mojego warsztatu samochodowego, lecz nie wiem jaka wyważarka do opon będzie najlepsza dlatego postanowiłem się Was zapytać czy Wyważarka do opon Magneti Marelli będzie odpowiednia czy powinienem czegoś innego poszukać. Ale z tego co czytałem w internecie to tej firmie można zaufać i ich urządzenia są polecane do warsztatów
  3. Stoję przed koniecznością zakupu opon do Mercedesa E270cdi. Interesują mnie nowe opony letnie. Parametry: 225/55/R16 indeks do 270kmh nośność 95. Co możecie polecić? Budżet do 2tys PLN za 4sztuki. Rocznik 2013 lub chętniej 2014 - zakup będzie w marcu.
  4. Dębica najsilniejszą polską marką opon Awans Dębicy w Rankingu Polskich Marek o największej wartości „Rzeczpospolitej” Dębica, 20 grudnia 2013 r. – Dębica jest 5-tą najczęściej wybieraną marką w Polsce i zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marek produktów niespożywczych oraz pierwszą wśród producentów opon w Polsce. W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica zajęła 110. miejsce, jak wynika z opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” X Rankingu Polskich Marek. Na 60 ocenionych najsilniejszych marek, Dębica zajęła 18. pozycję pod względem świadomości marki, a więc awansowała o cztery pozycje wobec Rankingu za 2012 rok. Świadomość marki oznacza jej znajomość i pełni ważną rolę w procesie podejmowania decyzji o zakupie przez konsumentów. Marka Dębica zajęła również 14. miejsce pod względem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowości użytkowników marki do polecenia jej innym. „Mocna pozycja marki Dębica w rankingu dziennika Rzeczpospolita oznacza, że jest ona już od lat bardzo dobrze znana wśród Polaków i budzi zaufanie. Nasza marka zajmowała równie dobre miejsca w każdej z dotychczasowych edycji Rankingu Polskich Marek, co jest zasługą wysokiej jakości naszych opon, sprawdzonych i docenionych przez miliony kierowców” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes Zarządu Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. W zestawieniu marek „Rzeczpospolitej” ocenie poddano 330 najcenniejszych polskich marek, których łączna wartość to niemal 60 mld zł. W rankingu 199 marek zyskało na wartości, w tym marka Dębica, podczas gdy 108 marek straciło. W Rankingu marka Dębica wyprzedziła tak uznane marki, jak m.in. Gazeta Wyborcza, Hortex, Śnieżka, Empik czy Wyborowa. W 2013 roku Firma Oponiarska Dębica S.A. znalazła się na 54. miejscu rankingu 100 najszybciej rozwijających się spółek giełdowych, prestiżowego magazynu ekonomicznego „Forbes”. Spółka otrzymała ogólną ocenę 5,14, tym samym wyprzedzając tak znane firmy, jak PZU, KGHM, Pekao, czy InterCars. Spółka otrzymała także wyróżnienie konsumentów. Opony marki Dębica zdobyły najwyższą liczbę wskazań w ogólnopolskim badaniu postaw i preferencji konsumenckich „Dobry Produkt 2012”. Badanie przeprowadziła Redakcja ‘Forum Biznesu’ - dodatku do ‘Dziennika Gazety Prawnej’. Firma Oponiarska Dębica S.A. otrzymała także w 2013 roku certyfikat Top Employers, przyznawany co roku przez międzynarodowy Instytut CRF tym firmom, które prowadzą najlepszą politykę personalną. Spółka została ponadto liderem eksportu w zestawieniu Największych Przedsiębiorstw Podkarpacia. W dorocznym Rankingu ,,Złotej Setki”, dębicki producent opon zdobył również wyróżnienia w kategoriach: zysk netto, udział eksportu w sprzedaży, wielkość zatrudnienia oraz najwyższa kapitalizacja giełdowa. To kolejny rok z rzędu, gdy wyróżnienie zostało przyznane Firmie Oponiarskiej Dębica S.A. Ponadto, Spółka zajęła 46. pozycję wśród 400 największych przedsiębiorstw w Polsce, które zostały wytypowane do Rankingu firm przemysłowych, który został przygotowany wspólnie przez wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska oraz tygodnik „Gazeta Finansowa”. Podstawowym kryterium zestawienia były przychody przedsiębiorstw osiągnięte w 2012 roku. Spółka uzyskała w 2012 roku przychody w wysokości ponad 2.1 mld zł, plasując się tym samym przed takimi firmami, jak np. Orlen Gaz Sp. z o.o., Grupa Azoty S.A., Mostostal Warszawa S.A., czy Stalprodukt S.A. Źródło: Dębica
  5. Unijna etykieta ma coraz większy wpływ na decyzję o zakupie opon „Etykieta na oponie jest dobrym punktem wyjścia, ale nie daje pełnego obrazu parametrów produktu” – ostrzegają eksperci z branży Warszawa, 17 października 2013 r. – Ponad dwie trzecie konsumentów, którzy kupili opony w 2013 roku, brało pod uwagę informacje zaczerpnięte z unijnej etykiety na opony – pokazują wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Goodyear Dunlop przez IPSOS MarketQuest na sześciu europejskich rynkach (1). Aż 71% kupujących opony, którzy wiedzieli o etykiecie, przed dokonaniem wyboru wykorzystało zawarte w niej informacje dotyczące trzech parametrów. Dane pokazały również, że ponad połowa (54%) sprzedawców opon w Europie wykorzystuje etykietę jako przydatne narzędzie przy sprzedaży opon. Wyniki badań zaprezentowano podczas debaty w Brukseli podsumowującej rok działania systemu etykietowania. Unijny system etykietowania opon ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe europejskich flot pojazdów komercyjnych. Wyniki ankiety, przeprowadzonej przez MV2 Conseil na zlecenie Goodyear Dunlop (2), obejmującej około 500 flot we Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce i Hiszpanii, wskazują na znaczenie etykiety. Nieco ponad połowa flot (54%) stwierdziła, że etykieta wpływa na wybór opon, a dwie trzecie (66%) wskazało na efektywność paliwową jako najważniejszy parametr na etykiecie. W ramach debaty, zorganizowanej w Brukseli przez firmę Goodyear Dunlop, udało się zgromadzić najważniejszych interesariuszy i ekspertów branżowych, którzy omówili rozwój systemu etykietowania w pierwszą rocznicę jego wprowadzenia. Unijna etykieta ocenia ogumienie do samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych według trzech kryteriów: oporu toczenia, przyczepności na mokrej nawierzchni i poziomu hałasu zewnętrznego. Przepisy dotyczące obowiązku etykietowania weszły w życie od listopada 2012 r. Arthur de Bok, Prezes Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce przedstawił pierwsze istotne dane statystyczne na temat wpływu etykiety, a także wskazał na jej ograniczenia. „Cieszy nas, że tak wielu konsumentów i profesjonalnych nabywców opon korzysta z unijnej etykiety jako punktu odniesienia przy zakupie ogumienia. Unijna etykieta i zawarte na niej informacje o trzech parametrach zwiększają poziom wiedzy o wpływie opon na prowadzenie pojazdu” – powiedział A. de Bok. „Doskonale radzimy sobie z wprowadzonym rok temu obowiązkiem etykietowania i oferujemy szereg produktów osiągających bardzo wysokie oceny. O ile jednak etykieta jest dobrym punktem wyjścia, istnieje wiele innych ważnych czynników, które nabywcy opon powinni brać pod uwagę. Przykładowo, nawet najlepiej sprawujące się opony zimowe uzyskują relatywnie niską ocenę na etykiecie, ponieważ są optymalizowane do skutecznej pracy w niskich temperaturach, na śniegu i lodzie. Warto wiedzieć, że Goodyear jako producent opon analizuje ponad 50 kryteriów – nie tylko trzy objęte etykietą” – dodał A. de Bok. Michael Staude, Dyrektor generalny pionu opon i kół w niezależnym instytucie certyfikacji TÜV SÜD Automotive, podkreślił potrzebę wprowadzenia skutecznych, lokalnych systemów egzekwowania zgodności z etykietą w krajach członkowskich Unii Europejskiej. „W dłuższej perspektywie czasowej przepisy te mogą być skuteczne oraz godne zaufania dla konsumentów i sprzedawców tylko wówczas, gdy wszystkie opony sprzedawane i importowane do Unii Europejskiej będą w pełni zgodne z ich wymogami” – powiedział M. Staude. Natomiast Malcolm Harbour, Członek Parlamentu Europejskiego i Przewodniczący Komisji ds. Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów, który odegrał kluczową rolę we wdrażaniu unijnych przepisów dotyczących etykietowania opon, podkreślił znaczenie tego narzędzia w działaniach na rzecz poprawy bezpieczeństwa kierowców i ochrony środowiska. „Unijna etykieta na opony została wprowadzona jako część dużego pakietu regulacji prawnych z zakresu bezpieczeństwa i ochrony środowiska dla samochodów osobowych oraz pojazdów ciężarowych w całej Europie. Zakup opon to trudny wybór dla konsumenta, dlatego potrzebuje on bardziej przejrzystych i bezstronnych informacji. Wiedza przekazywana konsumentowi powinna być odpowiednio dobrana, tak by nie powodować chaosu informacyjnego. Dlatego skoncentrowaliśmy się na jasnych kryteriach, które pozwalają konsumentom dokonywać wyborów w oparciu o rzetelne informacje” – powiedział M. Harbour. „Cieszy mnie sukces nowego prawa, niemniej z punktu widzenia ustawodawcy potrzebujemy więcej czasu by w pełni ocenić jego wpływ na ochronę środowiska i bezpieczeństwo. Analiza przepisów zostanie przeprowadzona ponownie w 2016 roku” – dodał M. Harbour. Badania zlecone przez firmę Goodyear Dunlop pokazują, że w przypadku samochodów osobowych najważniejszym kryterium dla konsumentów jest przyczepność na mokrej nawierzchni – 52% respondentów wskazuje na ten parametr jako najważniejszy z trzech zawartych na etykiecie i branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakupie opon. Efektywność paliwowa, która wynika z obniżonego oporu toczenia, była istotna dla 47% konsumentów, a poziom hałasu zewnętrznego dla 41%. Pozostałymi prelegentami debaty byli wiceprezes marki Electrolux ds. Ochrony Środowiska i Spraw Europejskich, Viktor Sundberg, który podzielił się swoimi doświadczeniami z systemem etykiet obowiązującym w branży AGD, Luca Pascotto, przedstawiciel FIA (Fédération Internationale de l'Automobile – Międzynarodowej Federacji Samochodowej), który podkreślał znaczenie bezpieczeństwa drogowego oraz Goran Zubanovic, szef należących do Goodyear Dunlop europejskich sieci sprzedaży detalicznej Premio i Vulco, który zaprezentował punkt widzenia sprzedawców opon. (1) Badanie przeprowadził IPSOS MarketQuest w czerwcu i lipcu br. wśród 4200 konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Polski, którzy kupili opony w ostatnich sześciu miesiącach. (2) Ankietę przeprowadził w czerwcu i lipcu br. MV2 Conseil na zlecenie Goodyear Dunlop. Wzięli w niej udział przedstawiciele około 500 flot pojazdów ciężarowych z Francji, Włoch, Niemiec, Polski i Hiszpanii. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  6. Goodyear dostawcą opon do nowych wersji Fiata 500 EfficientGrip dla Fiata 500 i Fiata 500C, Vector 4Seasons dla nowego Fiata 500L Trekking Warszawa, 8 października 2013 r. – Opony Goodyear EfficientGrip i Vector4Seasons zostały wybrane na pierwsze wyposażenie samochodów Fiat 500, Fiat 500C oraz do nowego Fiata 500L Trekking. Dostępny w ponad 100 krajach stylowy Fiat 500 odniósł ogromny sukces rynkowy: od 2007 r. wyprodukowano już ponad 1,1 miliona sztuk tego modelu. Aby podtrzymać dobrą passę, Fiat wybrał markę Goodyear na dostawcę dwóch wiodących modeli opon jako wyposażenia fabrycznego. Fiat 500 i kabriolet Fiat 500C będą teraz oferowane z oponami Goodyear EfficientGrip, natomiast Fiat 500L Trekking z modelem Vector 4Seasons. Wybór opon EfficientGrip do Fiata 500 i Fiata 500C (rozmiar: 195/45R16 84V) pozwoli użytkownikom tych aut oszczędzać paliwo i wydłużać przebiegi. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologicznie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia. „Opona EfficientGrip powstała z myślą o zwiększaniu efektywności i wydłużaniu żywotności ogumienia. Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki sprawia, że opona charakteryzuje się dłuższymi przebiegami, a obniżony opór toczenia pomaga zmniejszyć wydatki na paliwo i ograniczyć emisję dwutlenku węgla” – wyjaśnił Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Opony EfficientGrip umożliwiają cichą i wygodną jazdę dzięki redukującej hałas konstrukcji bloków bieżnika. Natomiast specjalna powierzchnia bieżnika i układ jego lameli zapewniają bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni i krótką drogę hamowania. Prezentowany na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie Fiat 500L Trekking to połączenie dwóch żywiołów: auta przeznaczonego do sprawnej jazdy w mieście, a jednocześnie umożliwiającego drobne, ale emocjonujące przygody podczas jazdy w terenie. Fiat 500L Trekking łączy praktyczność i elastyczność – jest wyróżniającym się oraz wszechstronnym pojazdem w duchu i stylu słynnej pięćsetki. Fiat 500L jest także pierwszym autem wyposażonym w eco:Drive LIVE, czyli system, który pomaga kierowcom ograniczać spalanie i emisję dwutlenku węgla poprzez monitorowanie stylu jazdy oraz oferowanie im na bieżąco porad na temat bardziej ekologicznej jazdy. Opony Goodyear Vector 4Seasons z symbolem płatka śniegu posiadają całoroczną mieszankę oraz bardziej płaski kontur, dzięki któremu ciśnienie rozkłada się w nich bardziej równomiernie. Takie rozwiązanie umożliwia kierowcom pokonywanie dłuższych dystansów na mniejszej ilości paliwa. Opona jest również bardziej odporna na aquaplaning i wyróżnia się krótszą drogą hamowania na lodzie. „Fiat 500 to kultowy model, jeden z najbardziej stylowych samochodów na świecie. Jesteśmy dumni z tego, że opony Goodyear po raz kolejny został wybrane, aby kierowcy mogli jeszcze bardziej cieszyć się jazdą tym samochodem”– powiedział H. Despres. Źródło: Goodyear
  7. więcej -> Continental zwycięzcą testu opon zimowych ADAC 2013, ranking sprzedaży motocykli, park samochodowy w Polsce, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Michelin wyłącznym dostawcą opon do nowego Ferrari, nowości na rynku samochodowym, nowości na rynku samochodowym, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. [h=1]Jazda na autostradzie bez opon[/h] http://www.youtube.com/watch?v=OcePobPMt_w&list=TLv--hYkPEBD4
  10. [h=1]Zapomnial założyć opon[/h] http://www.youtube.com/watch?v=8bLADJ6aroY&feature=c4-overview&playnext=1&list=TLL7g2x4MDJOg
  11. Le Mans: jakość opon w liczbach Analiza danych pokazuje, że opony Dunlop sprawdziły się podczas wyścigu Warszawa, 4 lipca 2013 r. – Żywotność opon stała się ostatnio ważnym tematem, dlatego też Dunlop podsumowuje rezultaty, jakie osiągnęły zespoły jadące na oponach tej marki podczas tegorocznego wyścigu Le Mans. Analiza danych pokazuje, że wprowadzone w tym roku nowe rozwiązania pomagają startującym ekipom poprawiać wyniki w stosunku do rywali oraz rezultatów z poprzednich lat. Ciekawie wypada porównanie Le Mans z Formułą 1 w zakresie wytrzymałości opon. Trasa wyścigu F1 liczy ok. 310 kilometrów, które auta pokonują na kilku kompletach opon. W F1 zmiany ogumienia za każdym pit stopem nie są niczym niezwykłym. Jednak w wyścigu Le Mans zespoły potrafią zatrzymać się dwa lub trzy razy na tankowanie, a nawet na zmianę kierowcy, bez potrzeby wymiany opon. Podczas tegorocznej edycji Le Mans zespoły korzystające z opon Dunlop pokonywały nawet cztery odcinki na jednym komplecie ogumienia, co daje 44 okrążenia toru liczącego 13,629 km. To prawie 600 kilometrów bez wymiany opon, czyli dystans niemal dwukrotnie dłuższy niż pełna trasa wyścigu Grand Prix Formuły 1! Osiągnięcia Dunlop w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2013 wśród zawodników klasy LMP2: Trzy najlepsze drużyny jechały na oponach Dunlop, jak również pięć z sześciu najlepszych na mecie aut; Samochody na oponach Dunlop prowadziły przez 326 okrążeń z 329; Osiem różnych samochodów wykonało jedenaście najszybszych okrążeń w całym wyścigu właśnie na ogumieniu Dunlop; Dziesięć najszybszych okrążeń zostało wykonanych przez siedem różnych samochodów na oponach Dunlop; Spośród pięciu samochodów, które zatrzymały się mniej niż 30 razy, cztery jechały na oponach Dunlop; Samochodem, który wykonał najmniej postojów, był #42 Greaves Motorsport – potrzebował jedynie 28 zatrzymań; Najszybsze okrążenie wykonał Olivier Pla w samochodzie #24 Oak Racing. Jego czas wyniósł 3:38.059 i był o 2.85 sekundy krótszy niż czas okrążenia najszybszego konkurenta; Osiem różnych najszybszych czasów okrążenia w całym wyścigu uzyskało pięciu kierowców – wszyscy jechali na oponach Dunlop; Opona pośrednia Dunlop została po raz pierwszy wykorzystana do podwójnego przejazdu przez dwa różne zespoły; Zespoły Dunlop bez problemu wykonały aż cztery przejazdy na miękkich i średnich oponach; Najszybszy czas okrążenia w klasie LMP2 był o ponad 0.7 sekundy (czyli o 0.4%) krótszy niż w 2012 r. w tej samej klasie; Jeśli chodzi o najszybsze okrążenia, w wyścigach 2012 i 2013, wśród dziesięciu najlepszych było siedem zespołów na oponach Dunlop. Wszystkie zespoły poprawiły czasy okrążeń w stosunku do ubiegłego roku, a jedyny samochód na oponach innych niż Dunlop był o 1.35 sekundy wolniejszy niż w minionym roku, kiedy ścigał się na Dunlopach. Jeżeli chodzi o najszybsze okrążenia, dwa samochody jadące na ogumieniu konkurentów, które w ubiegłym roku jechały na oponach Dunlop, uzyskały w tym roku słabsze najszybsze czasy niż w poprzedniej edycji wyścigu. „Przegląd danych z Le Mans pokazuje, jakie postępy wypracowaliśmy. Do nowych osiągnięć należy podwójny przejazd na oponie pośredniej i poczwórny przejazd na oponach miękkich – to duży krok naprzód w wyścigach na wytrzymałość. Nasza praca nad oponami na mokrą i pośrednią nawierzchnię dała świetne rezultaty i w dużym stopniu wpłynęła na jakość jazdy w bardzo zmiennych warunkach. Tempo kierowców oraz łatwość wykonywania potrójnych i poczwórnych przejazdów na jednym komplecie opon, przy jednoczesnym skróceniu czasów okrążeń świadczy o tym, jaki postęp dokonał się w dziedzinie opon w ostatnich latach. Dla nas najważniejsze jest kontynuowanie rozwoju i stałe wyprzedzanie konkurencji” – skomentował Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie. Źródło: Goodyear Dunlop Tires
  12. Jakość opon Dunlop potwierdzona na Le Mans Siedem z ośmiu pierwszych miejsc dla załóg startujących na oponach Dunlop Warszawa, 25 czerwca 2013 r. – Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2013, wszystkie stopnie podium w klasie LMP2 zajęli kierowcy startujący na oponach Dunlop. Trzy zwycięskie załogi tworzyło dziewięciu kierowców, którzy dali z siebie wszystko podczas 24-godzinnego wyścigu. Startujący z pole position z numerem 24 Morgan-Nissan zespołu Oak Racing był liderem od samego początku. Jednak siostrzane auto z numerem 35, które startowało z dziewiątej pozycji, rywalizowało z nim przez większość wyścigu, a w szesnastej godzinie wyszło na prowadzenie i utrzymało się na nim aż do mety. Podczas 24 godzin prowadzenie zmieniało się kilkukrotnie – liderowali również Zytek-Nissan zespołu Jota Sport i Oreca-Nissan ekipy G-Drive Racing, oba również na oponach Dunlop. Na torze panowała niska temperatura, warunki były bardzo zmienne, z przelotnymi opadami deszczu i długimi okresami, w których tor był częściowo suchy, a częściowo mokry. Opony dostarczone przez Dunlopa doskonale sprawdziły się w tych warunkach, co zaowocowało siedmioma z ośmiu pierwszych miejsc, w tym czterema pierwszymi lokatami na mecie. Mimo ogromnych trudów wyścigu, jakim jest 24-godzinny wyścig Le Mans, w tym roku imprezę ukończyły 42 samochody, w tym 12 na oponach Dunlop. To bardzo dobry wynik w porównaniu do lat ubiegłych – np. w 2010 roku do końca zawodów dotrwało 27 pojazdów, a w 2011 roku – 33. „Zespoły jadące na Dunlopach odniosły sukces, a ich umiejętności w połączeniu z właściwościami opon, które przygotowaliśmy do zmiennych warunków pogodowych stworzyły zwycięską mieszankę. Cieszymy się z tego spektakularnego wyniku” – powiedział Jean-Felix Bazelin, Dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie. Cieniem na wyścigu Le Mans 2013 kładzie się tragiczny wypadek duńskiego kierowcy Allana Simonsena, który zmarł w wyniku obrażeń odniesionych w wypadku na początku wyścigu. Natomiast w przeddzień zawodów w Le Mans smutne wieści nadeszły z Nürburgringu, gdzie zawodnik VLN, Wolf Sylvester, zmarł na atak serca za kierownicą wyścigowego Opla Astra OPC. „Nasze myśli są z przyjaciółmi i rodzinami dwóch kierowców, którzy od nas odeszli. Społeczność sportów motorowych będzie odczuwać ich ogromny brak” – dodał Jean-Felix Bazelin. Źródło: Dunlop
  13. Targi Bauma 2013: Goodyear prezentuje programy wspierające użytkowników opon przemysłowych Najwyższa jakość i szybkie wsparcie nawet w najbardziej odległych miejscach – to oferują najnowsze programy Goodyear Warszawa, 15 kwietnia 2013 r. – Wsparcie na najwyższym poziomie jest kluczowym elementem maksymalizacji inwestycji w oponę. Właśnie taką wszechstronną pomoc oferuje swoim klientom Goodyear – szczegółowe informacje o najnowszych programach dla użytkowników opon OTR (Off The Road) są prezentowane podczas targów branży budowlanej Bauma 2013 (1). „Opony OTR to duża inwestycja, ale bez odpowiedniej konserwacji nie będą mieć oczekiwanych parametrów pracy, osiągów i będzie spadać ich żywotność. Pojazdy oraz urządzenia OTR z racji swoich zastosowań często są wykorzystywane nie tylko w nieprzyjaznym środowisku, lecz także z dala od punktów serwisowych. Dlatego też Goodyear oferuje programy obsługi klienta: Goodyear at your Service i FleetOnlineSolutions Mobile. Staramy się wspierać naszych klientów i dostarczać im wiedzę niezbędną do prawidłowej eksploatacji opon. Tak podstawowa rzecz, jak poziom ciśnienia w oponach, może mieć ogromny wpływ na koszty operacyjne, dlatego pokazujemy klientom skalę tych kosztów w ich lokalnej walucie” – powiedział Octavian Velcan, dyrektor zarządzający działu opon OTR Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Programy Goodyear at your Service oraz FleetOnlineSolutions Mobile oferują wsparcie i informacje z zakresu zarządzania oponami. Dzięki temu użytkownicy opon OTR w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce mogą optymalizować osiągi ogumienia. Goodyear at your Service Goodyear at your Service to internetowy program, za pośrednictwem którego wszyscy klienci mogą otrzymać wsparcie ekspertów przy zakupie i eksploatacji opon przemysłowych Goodyear. Program jest dostępny dla wszystkich operatorów ciężkiego sprzętu w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Goodyear at your Service pozwala operatorom łatwo skontaktować się z lokalnym specjalistą do spraw opon OTR, aby jak najszybciej uzyskać pomoc lub potrzebne dane. Rejestracji można dokonać przez Internet na stronie otr.goodyear.eu/registration, na której operatorzy mogą zadawać pytania czy uzyskiwać szczegółowe porady od zespołu specjalistów Goodyeara. Po zakończeniu rejestracji informacje są przekazywane do właściwego regionu, gdzie lokalny specjalista do spraw opon OTR odpowie na wszelkie pytania. Każda opona OTR opuszczająca fabrykę Goodyeara w Luksemburgu ma etykietę z opisem programu i sposobu rejestracji oraz z kodem QR, ułatwiającym rejestrację użytkownikom smartfonów. „Nasi klienci z branży OTR często pracują w kopalniach czy kamieniołomach, więc nie zawsze możliwe są regularne wizyty techników i udzielanie porad na miejscu. Dzięki programom Goodyeara klienci mogą szybko uzyskać niezbędne i precyzyjne porady na temat montażu, konserwacji i utrzymania opon – nawet w najodleglejszych miejscach” – dodał O. Velcan. FleetOnlineSolutions Mobile FleetOnlineSolutions Mobile Technical Evaluation (FOS Mte) dla klientów OTR to internetowy program zarządzania oponami, umożliwiający wypełnianie i przesyłanie przez Internet raportów z inspekcji floty. W ten sposób klient uzyskuje szybki wgląd w najważniejsze dane dotyczące historii każdej opony we flocie, a także prezentowane w przejrzysty sposób informacje o kosztach. FOS Mte to istotny krok naprzód w branży OTR dla operatorów ciężkiego sprzętu. Umożliwia przedstawicielom OTR dostarczanie raportów z inspekcji floty, uwzględniających każdą oponę z osobna, przedstawiających klientowi szczegółowe informacje, w tym prognozę eksploatacyjną, ciśnienie zmierzone a ciśnienie zalecane, koszt na godzinę, liczbę godzin pracy na milimetr zużycia bieżnika i ryzyko dla wartości. Parametr ryzyka dla wartości obliczany jest na podstawie różnicy między ciśnieniem zmierzonym a ciśnieniem zalecanym dla każdej opony. Przelicza się go na lokalną walutę, aby zilustrować koszty niewłaściwego poziomu ciśnienia w oponie od dnia pomiaru do prognozowanego terminu końca eksploatacji danej opony. Według klientów jest to najbardziej imponująca funkcja tego programu. Stanowi w branży ewenement, ponieważ pomaga użytkownikom obliczyć ryzyko finansowe eksploatowania opon z niewłaściwym ciśnieniem powietrza. „Klienci patrzą na koszt w euro czy w walucie lokalnej, a nie myślą kategoriami poziomu ciśnienia w atmosferach czy PSI. Dlatego przeliczamy odchylenie poziomu ciśnienia w oponach od zalecanego na zrozumiałe, finansowe ryzyko dla wartości dla danego okresu eksploatacji opony” – powiedział Stephan Renson, menedżer obsługi posprzedażowej i marketingu opon OTR Goodyeara w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Program FOS Mte działa obecnie w większości europejskich krajów, zaś RPA i Bliski Wschód zostaną nim objęte w nadchodzących miesiącach. W miarę rozszerzenia zasięgu programu, do zespołu Goodyear OTR w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce spływa coraz więcej danych, umożliwiających świadczenie lepszych usług. Rozwijane są kolejne narzędzia, m.in. takie jak cotygodniowy mailing, który pomogą zespołowi ds. opon przemysłowych Goodyeara świadczyć jeszcze szerszy i bardziej wszechstronny serwis. Oferta opon OTR Goodyear należy do jednych z najszerszych na rynku, mających zastosowanie w takich pojazdach jak: wywrotki sztywne i przegubowe, ładowarki kołowe, równiarki, urządzenia portowe, przemysłowe, górnicze, dźwigi kołowe, a także urządzenia wspierające. Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakresów usług dedykowanych. 1. Międzynarodowe XXX Targi Maszyn Budowlanych, Materiałów Budowlanych, Maszyn Górniczych, Pojazdów Budowlanych i Sprzętu Budowlanego Bauma 2013 odbywają się w Monachium od 15 do 21 kwietnia br. Goodyear Dunlop prezentuje się na stanowisku 213 w Hali A6. Źródło: Goodyear
  14. więcej -> Panie i Panowie! Dostawcą opon do Formuły E jest..., nowości na rynku samochodowym, najnowsze modele samochodów, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. Dunlop rozszerza linię opon Sport Maxx RT Nowe Maserati Quattroporte na jednych z najdoskonalszych opon Dunlop Warszawa, 4 marca 2013 r. – Dunlop, jeden z wiodących światowych producentów opon high performance i ultra high performance, rozszerzył linię opon Sport Maxx RT (RT – Racing Technology), zaprezentowanych po raz pierwszy w Ascari w Hiszpanii w lutym ubiegłego roku. Linia zostanie wzbogacona o 25 rozmiarów, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na tę wysokiej klasy sportową oponę. Opony Dunlop Sport Maxx RT, zaprojektowane specjalnie z myślą o entuzjastach dynamicznej jazdy, wychodzą naprzeciw potrzebom największych pasjonatów wśród kierowców, którzy uwielbiają poczucie kontroli nad samochodem o potężnej mocy silnika i marzą, by kiedyś znaleźć się na linii startu najbardziej prestiżowych wyścigów świata. „Wprowadzając Sport Maxx RT, chcieliśmy jeszcze bardziej umocnić naszą pozycję lidera w obszarze opon o najwyższych osiągach (UHP). Reakcja konsumentów na te opony była niezwykle pozytywna. Spodziewaliśmy się sukcesu, ale zapotrzebowanie na nowy produkt przekroczyło nasze najśmielsze oczekiwania. Aby sprostać rosnącemu popytowi na Sport Maxx RT do innych modeli samochodów, wprowadzamy 25 nowych rozmiarów” – powiedział Sanjay Khanna, dyrektor zarządzający marki Dunlop. Już teraz opony Sport Maxx RT montowane są w autach o dużej mocy wiodących marek świata, a w 2013 roku dołącza do nich kolejny duży producent w tym segmencie – Maserati. Nowy model: Quattroporte został zaprezentowany na targach Detroit Motor Show 2013 właśnie z oponami Dunlop Sport Maxx RT w rozmiarze 245/45 ZR19 98 Y (na osi przedniej) i 275/40 ZR19 101 Y (na tylnej osi). Stylizacja nowego Maserati pozostała zbieżna z klasyczną linią marki, odwołującą się do wzorców włoskiej elegancji. Równie stylowe jest wnętrze, wykończone wysokiej jakości skórą i drewnem. Opona Dunlop Sport Maxx RT, dostosowana do osiągów Maserati, zapewnia doskonałą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, niższe zużycie paliwa i mniejszą emisję CO2, a także krótszą drogę hamowania i lepszą kontrolę nad pojazdem w zakrętach. Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD potwierdzają solidne właściwości drogowe tych opon Dunlop. Sport Maxx RT deklasują najbliższych konkurentów pod względem parametrów hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, osiągając wyniki lepsze o 7%. Ponadto niezależne testy wykazały wyższość Dunlop Sport Maxx RT pod względem oporu toczenia (o 11%) w stosunku do najważniejszych konkurentów na rynku[1]. Duża stabilność w zakrętach, zwiększona przyczepność i lepsze przystosowywanie się do różnych nawierzchni drogowych zapewniły oponie Dunlop Sport Maxx RT uznanie producentów najmocniejszych samochodów, takich jak: Mercedes SLS i C63 AMG Black Series, Audi TT RS i R8, Porsche 911 GT3 oraz BMW M5. Ten ekskluzywny klub wzbogacił się o nowego, prestiżowego członka: Maserati Quattroporte. „Jesteśmy bardzo dumni z wyboru naszych opon przez Maserati. Quatropporte to znacznie więcej niż samochód – jego elegancja, komfort, osiągi i najwyższa precyzja wykonania stawiają go w gronie najlepszych z najlepszych” – dodał S. Khanna. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. W 2013 roku mija 125. rocznica powstania firmy Dunlop i wprowadzenia przez jej założyciela opony pneumatycznej. [1] Test przeprowadzony przez TÜV SÜD (2011): opona Dunlop Sport Maxx RT 225/45R17, samochód Volkswagen Golf GTi; porównanie różnych osiągów wielu konkurencyjnych opon. Testy przeprowadzono na torach TÜV SÜD w Niemczech oraz w ruch drogowym. Raport nr 76246818-1. Źódło: Goodyear
  16. Witam W grudniu wybieram się w góry jednak mam taki dylemat czy moje opony zimowe dadzą rade w górach. Przyznam się, że na zimówkach jeździłem całe lato gdyż nie miałem pieniędzy, żeby kupić letnie, wiem, że to karygodny błąd ale już nic na to nie poradzę. Domyślam się, że gdybym jechał do serwisu to od razu by mi powiedzieli "paaaaaaaaanie te opony już 5 lat temu powinny być wymienione !" byleby sprzedać i zarobić. Może faktycznie jest tak, że one nie dadzą rady ale wolę się upewnić, bo jeśli to nie jest konieczne to pojadę na tych co mam. Prosił bym o poradę. Samochód jaki mam to Fiat Stilo kombi w dieslu.
  17. więcej -> Yokohama oficjalnym dostawcą opon dla Top Gear, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, testy samochodów osobowych, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Dębicanajcenniejszą polską marką opon Rankingpolskich marek o największej wartości „Rzeczpospolitej” Dębica,2 stycznia 2013 r.– Dębica jest 13-stą najczęściej wybieraną marką w Polscei zajmuje 14-stą pozycję wśród najmocniejszych marekproduktów niespożywczych oraz pierwszą wśród konkurencji.W ogólnej klasyfikacji, marka Dębica awansowała na 107.miejsce wobec 126., które przypadło jej w 2011 roku.Oznacza to wzrost wartości marki o 24 proc. - wynikaz opublikowanego przez dziennik „Rzeczpospolita” IX rankingunajcenniejszych polskich marek. Dębicazajęła także 22. pozycję pod względem świadomości marki.Oznacza to, że Dębica jest bardzo dobrze znana wśród Polaków,budzi zaufanie i pełni istotną rolę w procesie podejmowaniadecyzji zakupowych. Jednocześnie Dębica zdobyła 8. miejsce podwzględem wskaźnika referencji, który określa odsetek gotowościużytkowników marki do polecenia jej innym. „Wysokapozycja marki Dębica w rankingu ‘Rzeczpospolitej’, obecność wgronie pięćdziesięciu najsilniejszych polskich marek 2012 roku,świadczy o pozytywnej ocenie, jaką kierowcy wystawili naszymoponom. Oferujemy im nowoczesne produkty, w których stosujemyinnowacyjne technologie naszego strategicznego inwestora, koncernuGoodyear. Dzięki temu, polscy kierowcy wybierając opony Dębicamogą czuć się bezpiecznie nawet w najtrudniejszych warunkachdrogowych” – powiedział Jacek Pryczek, Prezes ZarząduFirmy Oponiarskiej Dębica S.A. Wzestawieniu marek „Rzeczpospolitej” ocenie poddano330 najcenniejszych polskich marek, których łączna wartośćto ponad 57 mld zł. W rankingu 194 marek zyskało na wartości,w tym marka Dębica, ale jednocześnie aż 115 marek straciło. FirmaOponiarska Dębica S.A. została w minionym roku znalazła się w elitarnym „Rankingu 100 Najcenniejszych Firm Newsweeka”,w którym zajęła trzecią pozycję wśród przedsiębiorstw zbranży motoryzacyjnej. Spółka została wyróżniona takżew rankingu „Filarów Polskiej Gospodarki”, przygotowanymprzez dziennik „Puls Biznesu” oraz agencję badania opiniiTNS Pentor. Ranking jest pierwszym w Polsce katalogiemdużych przedsiębiorstw, odgrywających czołową rolęw poszczególnych województwach, a finalistów wskazałylokalne samorządy. Wyróżnione pięć firm z województwapodkarpackiego, tak jak Firma Oponiarska Dębica S.A., charakteryzujesię stabilnością ekonomiczną oraz posiada znaczący udziałw rozwoju regionu zarówno jako pracodawca, jak i podmiotwspierający działania na rzecz rozwoju lokalnej społeczności. Zkolei, według rankingu największych eksporterów - przygotowanegoprzez „Rzeczpospolitą” - Spółka należy do grona 30-stunajwiększych polskich eksporterów. Orosnącej pozycji przedsiębiorstwaw skali całego kraju świadczą także wnioski z analizyrankingu „Lista 500” również dziennika „Rzeczpospolita”,w którym T.C. Dębica S.A. zajęła 37. lokatę pod względemudziału eksportu w całości sprzedaży. FirmaOponiarska Dębica S.A. znalazła się teżw rankingu spółek giełdowych najlepiej raportujących dane ESG,czyli wykazujących się największą transparentnością pod kątemujawniania danych pozafinansowych związanych z kwestiami ochronyśrodowiska, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego. Firma Oponiarska DębicaS.A. jest liderem polskiego rynku opon do samochodów osobowychi dostawczych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w Spółcejest amerykański koncern The Goodyear Tire & RubberCompany. Firma produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear,Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajachna sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech,Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii. Źródło: Dębica
  19. więcej -> Continental ma w pełni zautomatyzowany obiekt do testowania opon, rejestracje samochodów, rejestracja pojazdów, instytut badań rynkowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. FleetOnlineSolutionsdla operatorów opon przemysłowych Internetoweraporty z zarządzania oponami pokazują koszty ich użytkowania iumożliwiają uzyskanie wymiernych oszczędności Warszawa,2 stycznia 2013 r. –Goodyear wprowadza system FleetOnlineSolutions Mobile TechnicalEvaluation (FOS Mte) dla klientów użytkujących opony przemysłowew Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Internetowy systemzarządzania oponami umożliwia wysyłanie raportów z inspekcji oponprzy każdej wizycie, co daje klientowi szybki wgląd w stanogumienia użytkowanego przez daną flotę. System dostarcza równieżinformacji o aktualnych kosztach, a co za tym idzie przyczynia siędo usprawniania procesu zarządzania oponami. WprowadzenieFOS Mte to istotne ułatwienie dla operatorów branży budowlanej,użytkujących maszyny do robót ziemnych oraz inny ciężki sprzęt.System umożliwia dostarczanie przedstawicielowi floty raportów zinspekcji floty bezpośrednio, za pośrednictwem łączainternetowego. W raportach można znaleźć szczegółowe informacjena temat wszystkich opon, obejmując takie dane, jak: prognoza parametrów – osiągów, porównanie zmierzonego ciśnienia opony z zalecanym, koszt eksploatacji opony na godzinę, liczba przepracowanych godzin przypadających na milimetr bieżnika, wskaźnik ryzyka dla wartości – odchylenie parametru ciśnienia od wartości zalecanej, przeliczane na walutę lokalną, oddzielnie dla każdej opony danego pojazdu; wskaźnik ten ilustruje jakie koszty spowoduje niewłaściwy poziom ciśnienia w oponie jeżeli dana opona będzie w użytkowana w tym stanie do końca jej żywotności. „Kliencinie myślą o eksploatacji opon w kategoriach jednostek ciśnienia, ale w przeliczeniu na euro lub ich walutę lokalną. Dlategopostanowiliśmy przeliczyć odchylenie faktycznego ciśnienia woponie od poziomu zalecanego na praktyczny wskaźnik: ‘ryzyka dlawartości’, obejmujący cały okres eksploatacji opony. Zmierzonewartości ciśnienia przeliczane na ich koszty finansowe są dlanaszych użytkowników znacznie bardziej klarowne. System obliczarównież wartość inspekcji, przeprowadzanej przez naszychekspertów – nie wszystkie marki opon premium oferują obecnie takąusługę” – powiedział Stephan Renson, menedżer ds. obsługiposprzedażnej opon przemysłowych Goodyeara wEuropie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. ProgramFOSMteuruchomiono 15 listopada ub. roku w większości europejskich państw.RPA, Rosja i kraje Bliskiego Wschodu zostaną nim objęte w pierwszymkwartale 2013 roku. Jednymiz pierwszych operatorów korzystających z systemu FOS Mte byłytureckie firmy Celiktas i Kumsan. Ich przedstawiciele byli podwrażeniem szybkości generowania raportów, jednak największymuznaniem cieszył się raport ‘ryzyka dla wartości’.Zestawienie, uznawane za jedyne tego typu w branży, pomaga klientomzrozumieć ryzyko finansowe związane z użytkowaniem opon zniewłaściwym poziomem ciśnienia powietrza. OfertaGoodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon dopojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach.Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowychmontuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśródnich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo.Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największychproducentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład którejwchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, systeminternetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologiaGoodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych wbranży zakresów usług dedykowanych. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centraląw Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumoweoraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swojądziałalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, którewyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia ok. 71 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: GoodyearDunlop Tires Polska
  21. matecki77

    Nowe oznaczenia opon

    UOKiK informuje - etykiety informacyjne na oponach już wkrótce będą obowiązkowe
  22. [h=1]Samochód sportowy zima badania opon[/h]
  23. Goodyear rozszerza asortyment opon bieżnikowanych TreadMax Więcej zastosowań i rozmiarów - większe pole dla oszczędności Warszawa, 26 października 2012 r. – TreadMax, linia wysokiej jakości opon bieżnikowanych Goodyeara, została rozszerzona o sześć nowych modeli w czterech segmentach zastosowań. Bieżnikowane opony Goodyeara mają podobny karkas, skład mieszanki oraz wzory bieżnika, jak w odpowiadających im nowych oponach. Dlatego oferują doskonałe parametry pracy, przyczyniają się do obniżenia kosztów eksploatacji pojazdu oraz zmniejszają negatywny wpływ na środowisko naturalne. Transport długodystansowy W segmencie transportu długodystansowego linię TreadMax rozszerzono o bieżnikowane opony do naczep TreadMax LHT II. Opony o niskim oporze toczenia są teraz dostępne w rozmiarach 385/65R22.5, 385/55R22.5, 435/50R19.5 i uzupełniają oponę TreadMax LHT w rozmiarze 375/50R22.5. Do zastosowania na osi napędzanej przeznaczone są dostępne wcześniej opony TreadMax LHD II w rozmiarach 315/80R22.5, 315/80R22.5, 295/60R22.5, 315/80R22.5 i 295/60R22.5. Przewozy regionalne i dystrybucja Operatorzy pojazdów biorących udział w przewozach regionalnych i dystrybucji zyskują większy wybór – opona do montażu na każdej osi TreadMax RHS II jest teraz dostępna w rozmiarze 315/70R22.5. Uzupełnia istniejącą ofertę opon TreadMax RHS II w rozmiarach 295/80R22.5 i 315/80R22.5 oraz opony na oś napędową TreadMax RHD II w rozmiarach 315/70R22.5, 315/80R22.5 i 295/80R22.5. Opony TreadMax RHD II 19.5” są również dostępne w rozmiarach 245/70R19.5 i 265/70R19.5. Zastosowania mieszane W przypadku pojazdów do zastosowań mieszanych – takich jak wywrotki czy betoniarki – opony na oś napędową TreadMax MSD II są teraz dostępne w rozmiarze 13R22.5, oprócz wcześniejszego 315/80R22.5. Pojazdy miejskie Do autobusów, zwłaszcza z napędem elektrycznym lub hybrydowym, gdzie w grę wchodzi wysoki moment obrotowy, przeznaczone są nowe opony TreadMax MCD Traction 455/45R22.5 na oś napędową. Linia opon Goodyear dla pojazdów miejskich obejmuje również TreadMax MCA 275/70R22.5 na wszystkie osie i TreadMax MCD Traction w rozmiarze 275/70R22.5. Technologia Max Opony TreadMax korzystają z tych samych zalet Technologii Max co opony nowe. Oferta dla segmentu przewozów długodystansowych (TreadMax LHD II, LHT i LHT II) obejmuje ogumienie wyposażone w technologię FuelMax dla optymalizacji przebiegów i oszczędności paliwa poprzez niski opór toczenia. Opony do przewozów regionalnych (TreadMax RHS II i RHD II) posiadają technologię KMax, poprawiającą trakcję i parametry hamowania, ale przede wszystkim umożliwiającą doskonałe przebiegi. Omnitrac Max zapewnia oponom TreadMax MSD II znakomite parametry trakcyjne i odporność na uszkodzenia, połączone z trwałością i żywotnością przy zastosowaniu w pojazdach poruszających się po drogach oraz nieutwardzonych nawierzchniach. Technologia UrbanMax, zaprojektowana pod kątem długich przebiegów, dobrej przyczepności na mokrej nawierzchni i wysokich parametrów trakcyjnych pojazdów miejskich, jest wykorzystywana w oponach TreadMax MCA i MCD Traction. Wszystkie opony bieżnikowane TreadMax produkowane są w zakładach Goodyear we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii według tych samych standardów jakości co nowe opony. Produkty bieżnikowane powstają w oparciu o karkas najnowszej generacji, z wykorzystaniem wzorów bieżnika i mieszanek zbliżonych do tych stosowanych w produkcji nowych opon. Parametry pracy opon bieżnikowanych są podobne do parametrów tych fabrycznie nowych – zapewniają oszczędność paliwa oraz inne walory przez nie oferowane. Znaczenie bieżnikowania Goodyear zwraca uwagę na znaczenie optymalizacji wartości opon poprzez bieżnikowanie. Ma ona na celu nie tylko wydłużenie życia opony, ale także utrzymanie wysokich parametrów pracy oraz zachowanie korzyści dla środowiska. Oznacza to, że gdy opona zostanie zużyta do dopuszczalnej głębokości, należy we właściwym czasie przeprowadzić profesjonalne pogłębianie. Bieżnikowanie, a następnie kolejne pogłębianie, jest możliwe pod warunkiem odpowiedniej dbałości o stan opony przez cały okres jej użytkowania. W ten sposób maksymalizuje się przebiegi, oszczędza surowce, zmniejsza ilość odpadów i ogranicza emisję dwutlenku węgla. Przekłada się to na niższy koszt użytkowania oraz mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Oferta Goodyear Dunlop Europe obejmuje ponad 400 różnych typów opon do pojazdów użytkowych, autobusów i autokarów w ponad 55 rozmiarach. Wielu wiodących w świecie producentów pojazdów użytkowych montuje opony Goodyear jako wyposażenie oryginalne. Są wśród nich: DAF, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, Scania i Volvo. Goodyear jest także dostawcą opon dla wszystkich największych producentów naczep. Dzięki ofercie Fleet First, w skład której wchodzą usługi TruckForce, ServiceLine24h, pomoc drogowa, usługa Mobility, system internetowego zarządzania FleetOnlineSolutions oraz technologia Goodyear Retread, Goodyear może zaproponować jeden z najszerszych w branży zakres usług dedykowanych. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
  24. Sezon zimowy zPremio - ubezpieczenie opon GRATIS! Kolejna odsłonakampanii reklamowej „Kochasz swoje auto? My również!” Warszawa,27 września 2012 r. –Od 1 października br. rusza kampania promocyjna sieci serwisówsamochodowych fast-fit Premio. Działania jak co roku skorelowane sąz ‘gorącym’ okresem dla serwisów – wymianą opon letnich nazimowe – i skierowano je zarówno do partnerów biznesowych, czyliwłaścicieli serwisów Premio, jak i bezpośrednio do kierowców.Zintensyfikowane działania potrwają dwa tygodnie (1-15 październikabr.) i będą widoczne zarówno w Internecie, jak i na bardziejtradycyjnych nośnikach, takich jak billboardy czy mobile.Tradycyjnie już hasłem kampanii jest „Kochasz swoje auto? Myrównież!” Premiow komunikacji konsekwentnie zaznacza emocjonalny związek właścicielaze swoim autem, podkreślając tym samym oferowaną przez warsztatywysoką jakość obsługi, ale również nadając spójną klamręoferowanym inicjatywom marketingowym. Kryterium wyboru działańpromocyjnych jest uzupełnienie portfolio usług oferowanych przezserwis, co przekłada się na wartość dodaną dla klientów – tymrazem bezpłatne ubezpieczenie ogumienia towarzyszące zakupowi oponGoodyear UltraGrip 8 lub Goodyear UltraGrip 8 Performance(ubezpieczenie ważne do końca 2013 roku). Zaplanowane na zimędziałania są spójne z ogólnoeuropejską komunikacją Premio. Działaniarealizowane będą głównie w Internecie – w najważniejszychportalach motoryzacyjnych, sportowych oraz biznesowych, m.in.Money.pl - portal finansowy - wiadomości, notowania, kursy, wskaźniki, giełdy, fundusze, emerytury, podatki, www.moto.pl,www.eurosport.pl czy twojapogoda.pl. Uzupełnieniem kampanii będąinserty w prasie lokalnej (np. w dziennikach „Echo Dnia”,„Gazecie Wyborczej” i „Expressie Ilustrowanym”) oraz reklamana nośnikach zewnętrznych, takich jak billboardy czy mobile, atakże materiały w punktach Premio (POS) podnoszące widocznośćakcji wśród osób odwiedzających serwisy. „Jestemprzekonana, że oferowane przez Premio w ramach jesienno-zimowejpromocji bezpłatne ubezpieczenie opon spotka się z dużymzainteresowaniem ze strony właścicieli pojazdów. Dziękiubezpieczeniu kierowcy będą mogli skorzystać z pomocy Assistance24h, naprawy lub wymiany opony na nową po jej uszkodzeniu,telefonicznej pomocy w nagłych wypadkach. Gorąco zapraszamy doodwiedzenia w najbliższym czasie jednego ze 114 serwisów Premio” - powiedziała Marta Sobieska, Retail Marketing Manager. Zazakup mediów odpowiada Upgrade Marketing, a za kreację Crazy Mouseoraz Upgrade Marketing. Premioto obecnie sieć 114 punktów serwisowych typu fast-fit na tereniecałej Polski, w których można serwisować opony, wydechy, układyhamulcowe lub wymienić olej. Doświadczeni mechanicy Premio pomogątakże sprawdzić i skorygować geometrię oraz przeprowadzićokresowe przeglądy aut. Na stroniewww.premio.plznajduje siępełna informacja o sieci Premio, jej ofercie i lokalizacjipunktów. SiećPremio od początku swojego istnienia związana jest z GrupąGoodyear. Dlatego w punktach serwisowych w Polsce oferowane sąprzede wszystkim opony należące do tego amerykańskiego koncernutj. Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava, czy polska Dębica, choć niebrakuje także opon innych firm. Historia Premio sięga 1972 r.,kiedy koncern Goodyear kupił niemiecką sieć Kempten. W 1996 r. narynku niemieckim zadebiutowała Premio Reifen-Service, która wkrótcestała się najbardziej prestiżową siecią w Niemczech. Dziśdo Premio należy ponad 600 punktów w 12 krajach. Goodyearjest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyrobygumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach.Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwaośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg wLuksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi,które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii iparametrów. Goodyear zatrudnia ok. 72 000 pracowników. W Polscefirma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Savai Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy OponiarskiejDębica S.A. Źródło: Goodyear
  25. Dunlop dostawcą opon klasy AA dla Nissana podczas hiszpańskiej Eco Series Opony Sport BluResponse AA wyposażeniem samochodów wyścigowych marki Nissan Warszawa, 11 września 2012 r. – Dunlop zawarł umowę z marką Nissan i jej nowym zespołem wyścigowym Eco Racing Team na dostawę opon Sport BluResponse AA. Opony te oznaczone klasą AA będą montowane w pojazdach Nissan Juke 1,5 dCi, Nissan Micra 1,2 DIG-S oraz dwóch modelach Nissan LEAF z napędem elektrycznym, które wezmą udział w organizowanych w Hiszpanii wyścigach Eco Series. Pierwsze opony klasy AA marki Dunlop (BluResponse AA) zaprezentowano w Europie 31 maja br. Oznaczenie AA na oponach oznacza, że uzyskały one najlepszą możliwą ocenę w zakresie efektywności paliwowej i przyczepności na mokrej nawierzchni, zgodnie z nową europejską regulacją dotyczącą etykietowania opon. Wyścigi Eco Series 2012 to pierwsze europejskie mistrzostwa na stałych torach, których celem jest wydajna jazda, oszczędność energii i wykorzystanie alternatywnych źródeł energii. Łącznie w Hiszpanii odbywa się pięć wyścigów w ciągu roku. Obecnie uczestniczy w nich kilka uznanych marek samochodowych – Nissan, BMW, MINI, Ford i Mercedes – które wystawiają do wyścigów swoje najbardziej ekologiczne auta. W drugim wyścigu Eco Series, który odbył się w lipcu br. na torze Calafat Circuit niedaleko Ametlla de Mar, zespół Nissan EcoTeam startował już na oponach Dunlop Sport BluResponse AA. Były one jednym z czynników, który przyczynił się do zwycięstwa zespołu Nissana w tej rundzie zawodów. „Wyścigi Eco Series to doskonała okazja do pokazania zarówno sportowego dziedzictwa marki Dunlop, jak i jej osiągnięć w pracy na rzecz wzrostu efektywności paliwowej. Dunlop po raz kolejny udowodnił, że właściwie dobrane opony są jednym z elementów decydujących o sukcesie samochodów w wyścigach. Dostarczenie opon do aut startujących w Eco Series to kontynuacja naszej udanej współpracy sportowej z Nissanem” – powiedział Carlos Manuel García, menedżer marki Dunlop na Półwyspie Iberyjskim. Zespół Nissan Eco Team wspierany jest przez Europejskie Centrum Techniczne Nissan mieszczące się w Barcelonie i realizuje program Nissana pod nazwą Performance Innovation, którego celem jest ulepszanie produktów. Idea Nissan Eco Team powstała w związku z chęcią udoskonalenia wydajności i sprawności aut, wykorzystania wiedzy pozyskanej w wyścigach, oraz jako pole rozwoju nowych technologii, których celem jest redukcja emisji spalin. Zespół Nissan Eco Team to 65 pracowników Nissana z różnych obszarów i specjalizacji, którzy dobrowolnie poświęcają czas na przygotowanie pojazdu i organizację wyścigów. Członkowie zespołu są również kierowcami i przed każdym wyścigiem przechodzą szkolenia z technik efektywnej jazdy. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym ze światowych liderów produkcji opon klasy high i ultra-high performance. Doświadczenie w sportach motorowych pozwala na opracowywanie innowacyjnych technologii, które znajdują zastosowanie w oponach używanych do codziennej jazdy. Stawiając sobie za cel osiągnięcie maksymalnego komfortu jazdy, Dunlop oferuje wszystkim kierowcom jakość i wytrzymałość właściwą najnowszym generacjom technologii dostępnych w przemyśle oponiarskim, w tym opony z technologią RunOnFlat. Wielu wiodących światowych producentów samochodów, takich jak Alfa Romeo, AMG, Audi, Bentley, BMW, Jaguar, Lexus, Mercedes-Benz i Porsche stosuje opony Dunlop jako pierwsze wyposażenie. Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 53 zakładach w 22 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Dwa ośrodki innowacji – w Akron w stanie Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu rozwijają najnowocześniejsze produkty i usługi, które wyznaczają branżowe standardy w dziedzinie technologii i parametrów. Goodyear zatrudnia około 72 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. Źródło: Goodyear
×