Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opla' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 31 wyników

  1. Gliwice/Warszawa. Dzisiaj w ramach obchodów 25-lecia Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce w Ministerstwie Gospodarki odbyła się uroczystość wręczenia odznaczeń dla firm szczególnie zasłużonych dla polskiej gospodarki. W imieniu zakładu Opla w Gliwicach (GM Manufacturing Poland) z rąk Janusza Piechocińskiego, wicepremiera i ministra gospodarki, Odznakę Honorową za Zasługi dla Rozwoju Gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej odebrał Andrzej Korpak, dyrektor generalny General Motors Manufacturing Poland. „Otrzymane odznaczenie jest dla nas wyjątkowo ważnym potwierdzeniem, że nasz doświadczony zespół, nie tylko produkuje najwyższej światowej klasy samochody i silniki, ale poprzez swoje działania również aktywnie przyczynia się do rozwoju gospodarczego regionu, a nawet kraju. Uruchomienie produkcji zaawansowanej technologicznie nowej generacji Opla Astry jesienią tego roku, będzie dla nas okazją do kontynuacji tych działań.” – powiedział Andrzej Korpak, dyrektor generalny zakładu. Pierwszy samochód, model Astra Classic, został wyprodukowany w gliwickim zakładzie Opla 31 sierpnia 1998 r. Od tego czasu fabryka stała się wizytówką miasta i regionu oraz symbolem wszechstronnego doświadczenia i dużej elastyczności tamtejszego zespołu. Na przestrzeni lat gliwicki zespół zasłynął z produkcji wysokiej jakości samochodów, od miejskiego Opla Agila, przez cztery kolejne generacje kompaktowej Astry, aż po rodzinnego minivana Zafirę. Obecnie, obok eleganckiego kabrioletu Cascady, zakład produkuje trzy wersje nadwoziowe Opla Astry. Fabryka Opla w Gliwicach jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudniającym obecnie w trzech oddziałach ok. 3 900 osób. Zakład należy do jednego z najlepszych w koncernie General Motors pod względem zużycia energii dzięki projektom środowiskowym, w tym optymalizacji zarządzania energią. Od prawie siedemnastu lat produkuje samochody na rynki Europy, Afryki, Ameryki Północnej, Azji i Oceanii, co czyni go jednym z największych eksporterów w Polsce. Od lutego br. uruchomiona została produkcja Holdenów Astra i Cascada na eksport do Australii i Nowej Zelandii. Pod koniec tego roku planowane jest również rozpoczęcie produkcji Buicka Cascady, który trafi na rynek Ameryki Północnej. Jesienią tego roku wraz z premierą kompaktowego bestsellera marki Opel, zarówno dla firmy jak i gliwickiego zakładu rozpocznie się nowy rozdział w historii. Astra nowej generacji będzie oparta na zupełnie nowej, lekkiej konstrukcji i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferował wyposażenie znane dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo, niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej innowacyjne rozwiązania świadczą o nowym spojrzeniu na segment samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września). Sukcesy zakładu zostały potwierdzone przyznaniem wielu prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in.: tytuł „Inwestora Roku” od AmCham z października 2010, tytuł „Tego, który zmienia polski przemysł” od magazynu Nowy Przemysł (luty 2011), nagroda „Zębatki 2010” dla Najbardziej Otwartej Firmy od Studentów Politechniki Śląskiej (czerwiec 2011), wyróżnienie w konkursie „Liderzy zrównoważonego Rozwoju” od miesięcznika Forbes (wrzesień 2011) oraz Nagroda Ministra Środowiska dla zespołu naukowo-badawczego General Motors Manufacturing Poland realizującego, we współpracy z Politechniką Śląską, projekt „Racjonalizacja zużycia energii cieplnej i elektrycznej na drodze zarządzania energią z procesów technologicznych” (wrzesień 2011), wyróżnienie w konkursie „Lider Zarządzania Zasobami Ludzkimi”, (czerwiec 2012), tytuł „Lidera Społecznej Odpowiedzialności” w konkursie „Dobry Pracodawca 2012” (grudzień 2012), Nagrody Ministra Środowiska (2013) oraz „Solidnego Pracodawcy 2013”. Opel jest jedną z najszybciej rozwijających się marek w Polsce. W 2014 roku marka sprzedała ponad 28 000 samochodów w tym kraju (+41 procent w porównaniu do 2013 roku) i awansowała na czwarte miejsce, z prawie 7,2 procentowym udziałem w całym rynku samochodowym. W bieżącym roku Opel kontynuuje trend wzrostowy: w pierwszych pięciu miesiącach sprzedaż marki wzrosła o 19 procent, a udział w rynku o 1,2 punktu procentowego, w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. źródło: General Motors
  2. W zaledwie 18 miesięcy już 200 000 klientów z całej Europy zamówiło pierwszego niemieckiego subkompaktowego SUVa W lutym zebrano najwięcej zamówień od rozpoczęcia sprzedaży Rüsselsheim. Dobra passa Opla Mokki trwa — zaledwie w 18 miesięcy od swojego rynkowego debiutu Mokka po raz kolejny stała się europejskim bestsellerem. Opel może poszczycić się zebraniem już 200 000 zamówień na tego innowacyjnego subkompaktowego SUVa. Rekordowe zainteresowanie Mokką odnotowano w lutym 2014 r. Sprzedaż Mokki w Europie podwoiła się w niecały rok po osiągnięciu w kwietniu 2013 r. zakładanej wielkości sprzedaży, wynoszącej 100 000 egzemplarzy. Obecnie model zajmuje trzecie miejsce w Europie wśród subkompaktowych SUV-ów, a jego udział w tym segmencie wynosi około 11,3%. Mokka jest niekwestionowanym liderem w krajach skandynawskich: zarówno w Finlandii, jak i Norwegii wiedzie prym w swoim segmencie, z udziałem rynkowym wynoszącym odpowiednio: 24% i 21%. W Wielkiej Brytanii jej udział w tej kategorii wynosi 17%. W Niemczech Mokka jest na szczycie całego segmentu SUVów: prawie 12% udziału w rynku w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku daje jej pierwsze miejsce, zgodnie z danymi niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego – KBA. Również w Polsce popularność tego miejskiego SUVa rośnie – tylko w pierwszych dwóch miesiącach 2014 roku sprzedaż tego modelu wzrosła o 156% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 366 sztuk. Peter Christian Küspert, członek zarządu i wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej GM Europe, powiedział: „Opel Mokka po raz kolejny udowodnił swoją skuteczność w zdobywaniu klientów na trudnym rynku. Niezmiernie cieszymy się z faktu, że nasz mały mistrzowski SUV jest liderem w swoim segmencie, dzięki czemu odgrywa kluczową rolę w ożywieniu marki Opel i wprowadzeniu jej do grona zwycięzców”. Zaawansowane rozwiązania podobają się szerokiemu gronu klientów Popularny SUV Opla zebrał już wiele wyrazów uznania, jak choćby tytuł „Samochodu roku z napędem na cztery koła”, przyznany przez niemiecki magazyn „Auto BILD”. Mokka wprowadza innowacje do segmentu SUV-ów, udostępniając szerszemu gronu klientów rozwiązania stosowane w samochodach klasy wyższej. Są to, między innymi, takie elementy wyposażenia, jak: adaptacyjne reflektory AFL+, ergonomiczne fotele certyfikowane przez stowarzyszenie Aktion Gesunder Rücken e.V. (kampania na rzecz zdrowych pleców) oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix drugiej generacji. Mierzący 4,28 m długości samochód oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów oraz zapewnia podwyższoną pozycję siedzącą, dzięki czemu doskonale spisuje się w codziennych podróżach. Co więcej, dzięki sportowej stylistyce wnętrza i nadwozia model jest równocześnie idealnym towarzyszem podczas pełnych przygód weekendów. Opel Mokka zapewnia optymalne warunki i bezpieczeństwo jazdy dzięki najwyższej klasy technologiom, takim jak: elektroniczny program stabilizacji ESP Plus, układy HDC, wspomagający zjazd ze wzniesień, i HSA, ułatwiający ruszanie pod górę i kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz Opel Eye – kamerę przednią drugiej generacji wyposażoną w funkcje ostrzegania przed kolizją czołową, ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu i udoskonalony system rozpoznawania znaków drogowych. Model jest dostępny z napędem zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła. Układ 4x4 w razie potrzeby automatycznie aktywuje napęd na cztery koła i zapewnia maksymalne parametry jego pracy. W Polsce najtańszy Opel Mokka dostępny jest w cenie katalogowej już od 67 900 zł –wersja Active z napędem na przednie koła, silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 85 kW/115 KM oraz 5-stopniową ręczną skrzynię biegów, wyposażona standardowo m.in. w klimatyzację oraz system audio. Obecnie w promocji samochód ten można już kupić od 63 900 zł. źródło: General Motors
  3. Kapitän, Admiral i Diplomat z 1964 r. dla „podróżników z klasą” Opel prezentuje modele Premium na 26. wystawie Techno Classica Klub miłośników samochodów zabytkowych Alt Opel kontynuuje tradycje stoiska marki Opel Rüsselsheim/Essen. KAD – ten skrót znają nie tylko entuzjaści marki Opel. W latach 60. i 70. XX wieku „Wielka Trójka”, czyli modele Kapitän, Admiral i Diplomat, stanowiła ofertę Opla w klasie wyższej. Marka z bogatą tradycją świętuje obecnie na 26. wystawie Techno Classica w Essen (26–30 marca) rocznicę wprowadzenia na rynek prestiżowej trójki. Kapitän, Admiral i Diplomat mają już 50 lat. Modele KAD pojawiły się na rynku w marcu 1964 r. Miały identyczne nowoczesne nadwozia zdominowane przez proste linie, ale różniły się wyposażeniem i silnikami. Pięć lat później zastąpiono je modelami serii B, które wyznaczały standardy w swoich klasach dzięki nowoczesnym rozwiązaniom w konstrukcji zawieszenia i jeszcze smuklejszej sylwetce. Pomostem łączącym zabytkowe egzemplarze pokazywane na wystawie Techno Classica z dniem dzisiejszym jest Insignia Sports Tourer OPC – flagowy model marki z Rüsselsheim, który również można będzie obejrzeć w Essen. Podobnie jak w przeszłości ekspozycja Opel Classic została przygotowana we współpracy z Alt Opel IG – największym na świecie klubem miłośników zabytkowych Opli. Opel Classic prezentuje 10 modeli z dwóch generacji Dziesięć samochodów z rodziny KAD na wystawie w Essen to cała paleta modeli z serii A i B. Ekspozycję aut klasy Premium z 1964 r. otwiera Kapitän A z sześciocylindrowym silnikiem 2.6. Wyprodukowano jedynie 113 wyjątkowych egzemplarzy tego najmniej powszechnego modelu w ofercie z opcjonalnym silnikiem V8 4.6 pochodzącym z Diplomata. W Essen nie zabraknie też rzadkiego Admirala V8 z kolekcji Opel Classic zgromadzonej w Rüsselsheim. Kolejny eksponat to Diplomat A V8 Coupé, który w 1965 r. był jednym z najszybszych produkowanych seryjnie samochodów w Niemczech. Sprzedawany w cenie 25 500 marek niemieckich i wyposażony w nadwozie produkowane przez firmę Karmann, dwudrzwiowy samochód był przeznaczony dla „podróżników z klasą”. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra rozwijał moc 230 KM i rozpędzał auto do 205 km/h. Serię B na wystawie będą reprezentowały modele Kapitän i Admiral z silnikami 2.8 oraz Diplomat 2800 E – jeden z pierwszych niemieckich samochodów z sześciocylindrowym silnikiem wyposażonym w elektroniczny wtrysk paliwa. Ekspozycję KAD uzupełnia Diplomat V8 z silnikiem 5.4 oraz dwie bardzo szczególne wersje flagowego modelu: Diplomat V8 z przedłużonym rozstawem osi z kolekcji Opel Classic, używany podczas wizyty państwowej prezydenta USA Geralda Forda w lipcu 1975 r., oraz czterodrzwiowy kabriolet Diplomat 2.8 E z prywatnej kolekcji, który jest jednym z czterech samochodów zmodyfikowanych przez firmę Karmann dla celów reprezentacyjnych w 1970 r. Wielka Trójka z Rüsselsheim Wiosną 1964 r. firma Opel przeprowadziła restrukturyzację swojej oferty w segmencie Premium i po ponad 20-letniej przerwie postanowiła zainteresować nią klientów poszukujących luksusowych sedanów. Kapitän, Admiral i Diplomat były reklamowane właśnie jako „Wielka Trójka”. Inspiracją dla nakreślonych prostymi liniami konturów nadwozia były modele produkowane przez amerykańską spółkę macierzystą Opla, czyli koncern General Motors. Projektanci i krytycy zgodnie określili ten styl mianem „nowego obiektywizmu”, zrywającego z dotychczasową ozdobną i niemal barokową estetyką. Wydłużone i nowoczesne nadwozia trójki z Rüsselsheim były identyczne i mierzyły 4,95 m długości oraz 1,9 m szerokości. Proporcje nowych Opli klasy Premium uległy zatem wyraźnej zmianie w stosunku do poprzedników. Kapitän był więc kolejną edycją najlepiej sprzedającego się wówczas samochodu z silnikiem sześciocylindrowym, zaś luksusowy Admiral kontynuował tradycje słynnego przedwojennego modelu o tej samej nazwie. Diplomat miał natomiast pełnić rolę nowego flagowego Opla. Po rozszerzeniu oferty w kierunku wyższych segmentów firma Opel stała się jedynym niemieckim producentem oferującym klientom pełne portfolio: od Kadetta poprzez Rekorda, Kapitäna i Admirala aż po Diplomata. Każdy nabywca mógł znaleźć dla siebie odpowiedni model. Hierarchię w klasie Premium wyznaczały wyposażenie i pojemność silnika. Kapitän jako jedyny w całej serii miał z przodu pełną kanapę, dzięki czemu mogło nim podróżować nawet 6 osób. W dwóch pozostałych modelach montowano z przodu osobne fotele. Kapitän i Admiral były oferowane ze znanym już sześciocylindrowym silnikiem 2.6 o mocy 100 KM, który po raz pierwszy wyposażono w bezobsługowe popychacze zaworów. Kolejną nowością była w pełni zsynchronizowana czterobiegowa manualna przekładnia z dźwignią przy kierownicy. Sportową dźwignię położoną centralnie lub dwubiegową przekładnię automatyczną oferowano za dopłatą. Standardem był natomiast nowoczesny dwuobwodowy układ hamulcowy z przednimi hamulcami tarczowymi. Silnik flagowego Diplomata pochodził z USA. Była to jednostka V8 o pojemności 4,6 litra, rozwijająca moc 190 KM. Kapitän i Admiral osiągały prędkość maksymalną 155 km/h, natomiast Diplomat rozpędzał się do 200 km/h i przyspieszał od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Diplomat wyróżniał się też luksusem, elegancją i charakterem. We wnętrzu dominowały miękkie wykładziny z długim włosiem i welurowa tapicerka. Prędkościomierz w wykończonej naturalnym fornirem desce rozdzielczej wyskalowano do 250 km/h. W zakres ekskluzywnego wyposażenia wchodziły również takie elementy jak winylowe pokrycie dachu, rozkładane fotele, cztery elektrycznie sterowane szyby, lusterka boczne regulowane od wewnątrz i oświetlenie przypodłogowe w tylnej części przedziału pasażerskiego. Standardowo montowano także hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego i hamulców oraz światła przeciwmgielne. Rozszerzenie i modernizacja gamy modelowej Zaledwie rok po premierze firma Opel zdecydowała się na dalsze uatrakcyjnienie serii KAD. Od wiosny 1965 r. Kapitän i Admiral były dostępne opcjonalnie z silnikiem V8 o pojemności 4,6 litra oraz automatyczną skrzynią biegów z Diplomata. Ceny za Kapitäna i Admirala V8 – odpowiednio 14 740 i 15 950 marek niemieckich – obejmowały zmodernizowane zawieszenie ze wzmocnionymi wałami Cardana, osiami, obręczami kół, oponami i hamulcami. Obydwie wersje są dziś unikatami: wyprodukowano tylko 113 takich Kapitänów i 622 Admirale. Wkrótce zmodernizowano także standardowe wersje. Otrzymały one nowo opracowany sześciocylindrowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy. Ten cichy rzędowy silnik o krótkim skoku cylindra miał podobne założenia konstrukcyjne jak czterocylindrowa jednostka wprowadzona w 1965 r. w Rekordzie B. W wersji S nowy silnik rozwijał moc 125 KM i pozwalał osiągnąć prędkość maksymalną 170 km/h. Od roku 1968 modele oferowano również z opcjonalną odmianą tego silnika, wzmocnioną do 140 KM. W 1965 r. firma Opel podarowała Muzeum Niemieckiemu w Monachium bardzo szczególny egzemplarz Admirala 2.8 S. Był to w zasadzie przekrój tego modelu wykonany nakładem 5000 godzin pracy, umożliwiający zapoznanie się z konstrukcją i rozwiązaniami technicznymi stosowanymi w samochodach. Nowy eksponat zastąpił Kapitäna, którego muzeum miało w swoich zbiorach od 1952 r. Ciekawostkami wystawy są też Diplomat kabriolet zbudowany przez Karmanna na bazie coupé oraz wersja z przedłużonym siedmiomiejscowym nadwoziem skonstruowanym przez firmę Vogt. Dla „podróżników z klasą” W lipcu 1965 r. do rodziny prestiżowych Opli dołączył jej najbardziej elegancki przedstawiciel. Diplomat V8 Coupé powstawał na linii montażowej zakładów Karmanna w Osnabrück. Najbardziej ekskluzywną wersję Diplomata reklamowano jako samochód dla „podróżników z klasą”. Stosunek ceny do osiągów sprawił, że był to jeden z najbardziej pożądanych modeli w Niemczech. Silnik V8 o pojemności 5,4 litra, który montowano także w Chevrolecie Corvette, był zarezerwowany dla Coupé aż do września 1966 r. W połączeniu z dwustopniowym automatem „Powerglide” silnik V8, rozwijający 427 Nm maksymalnego momentu obrotowego i 230 KM mocy, rozpędzał Coupé od 0 do 100 km/h w niespełna 10 sekund i umożliwiał osiągnięcie prędkości maksymalnej 206 km/h. Był to wówczas najszybszy samochód produkowany w Niemczech i najdroższy Opel. Diplomat Coupé kosztował 25 500 marek niemieckich. Sedana można było kupić za 17 500, a najtańszą pozycją w cenniku marki był Opel Rekord za 6 980 marek niemieckich. Nic dziwnego, że grono kupujących nie było zbyt duże. Do 1967 r. halę montażową Karmanna w Osnabrück opuściły zaledwie 304 egzemplarze Diplomata V8 Coupé. Od 1966 r. silnik V8 5.4 oferowano także w sedanie. Aż do zmiany modelu w 1969 r. wyprodukowano 24 249 Kapitänów A, w tym wersje z silnikiem V8. Spore sukcesy odnotowały Admiral i Admiral A V8, których powstało 55 876 egzemplarzy. Całkowita produkcja ekskluzywnego czterodrzwiowego Diplomata wyniosła 8 508 sztuk. Druga generacja wyznacza standardy techniczne W lutym 1969 r. Opel wyznaczył nowe standardy techniczne w segmencie Premium, prezentując nową generację rodziny KAD: fundamentalnym zmianom stylistycznym i technologicznym towarzyszył nowy poziom komfortu, bezpieczeństwa i kosztów eksploatacji. Kapitän, Admiral i Diplomat miały nowoczesne, nowo opracowane zawieszenie. Nadwozie i wnętrze zaprojektowano natomiast pod kątem bezpieczeństwa biernego. W porównaniu z modelami poprzedniej generacji samochody z rodziny KAD serii B były nieco mniejsze, a sześcio- i ośmiocylindrowe silniki stały się bardziej oszczędne. Kapitän nadal pełnił rolę podstawowego modelu w ofercie KAD. Jego sześciocylindrowy rzędowy silnik 2.8 z wałkiem rozrządu w głowicy rozwijał moc 132 KM. O stopień wyżej plasował się komfortowo wyposażony Admiral 2800 S ze 145-konnym silnikiem oraz jego najmocniejsza, 165-konna wersja 2800 E. Innowacyjnym rozwiązaniem opracowanym specjalnie dla silników sześciocylindrowych był elektroniczny wtrysk paliwa firmy Bosch. Nowoczesny 165-konny silnik o wysokiej kulturze pracy był montowany także we flagowym modelu Diplomat. Współpracujący z trzybiegową przekładnią automatyczną 230-konny silnik V8 o pojemności 5,4 litra zaadaptowany z Chevroleta był zarezerwowany dla Diplomata, który z taką jednostką pod maską rozpędzał się do 205 km/h. Model ten wyróżniał się także pionowo ustawionymi przednimi reflektorami. Tylne światła miały układ poziomy – tak samo jak w Kapitänie i Admiralu. Nadwozia „Wielkiej Trójki” – wciąż imponujące, choć pozbawione ekstrawagancji, za to z dominującymi dużymi płaskimi powierzchniami – stały się krótsze i smuklejsze w porównaniu z poprzednią generacją zaprojektowaną w dużej mierze pod wpływem amerykańskich gustów. Nowe motto brzmiało: „Europejski samochód o funkcjonalnej stylistyce i nowoczesnych rozwiązaniach technicznych”. Z wyjątkiem silników nowa seria KAD reprezentowała zupełnie nowy styl. Konstrukcję nadwozia i wnętrza podporządkowano wymaganiom bezpieczeństwa biernego. Jedną z ważniejszych innowacji była zaawansowana technicznie tylna oś De Dion ze sprężynami śrubowymi. Po jazdach testowych legendarny kierowca Fritz B. Busch tak charakteryzował nowe modele Premium: „Opel przeszedł w nich samego siebie. Silnik, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce należą do najlepszych, z jakimi miałem do czynienia”. Już po roku od debiutu KAD drugiej generacji firma Opel uprościła ofertę modeli. W kwietniu 1970 r. Kapitäna zastąpił Admiral N. Nadal rozwijano za to model Diplomat: w sierpniu 1973 r. wprowadzono flagowego Opla w wersji przedłużonej przeznaczonej dla szefów firm, ministrów i głów państw. Rozstaw osi zwiększono w niej o 150 mm, dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy zyskali więcej miejsca. Jeden model, wiele twarzy Firmy nadwoziowe, takie jak Karmann czy Vogt, przygotowywały inne specjalne wersje oparte na modelach KAD. Włoska firma Fissore z Turynu, działająca na zlecenie Karmanna, w 1970 r. przebudowała cztery egzemplarze Diplomata 2.8 E, zmieniając je w sedany z otwieranym dachem i szybami ze stałymi ramkami. Do lata 1979 r. kabriolety Diplomat były wykorzystywane jako prestiżowe samochody udostępniane wybitnym sportowcom, aktorom, politykom i innym osobistościom podczas ważnych imprez. Inne podejście przyjęła firma Vogt z Bad Neuenahr. Na zlecenie drugiej pod względem wielkości niemieckiej telewizji publicznej ZDF ta specjalistyczna manufaktura przebudowywała różne wersje Admirala i Diplomata na szybkie i przestronne samochody dla ekip zdjęciowych. W ogromnym bagażniku mieścił się nawet najbardziej nieporęczny sprzęt. Najatrakcyjniejszą wersją Opla Diplomata było jednak prawdopodobnie sportowe coupé. W 1973 r. były kierowca wyścigowy Erich Bitter zaprezentował Diplomata CD opartego na wersji studyjnej CD (Coupé Diplomat), przygotowanej przez firmę Opel na Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne we Frankfurcie (IAA) w 1969 r. Nadwozie z układem foteli 2 + 2 zaprojektował sam Bitter we współpracy z Centrum Projektowym Opla. Luksusowe coupé produkowane przez firmę Baur ze Stuttgartu bazowało na Diplomacie B. W lipcu 1977 r. firma Opel postanowiła zakończyć udaną karierę „Wielkiej Trójki” na rynku motoryzacyjnym. Wyniki sprzedaży były następujące: 11 017 Kapitänów, 31 827 Admirali i 18 725 Diplomatów drugiej generacji. W 1978 r. miejsce prestiżowych Opli dla „podróżników z klasą” zajęły nowo zaprojektowane modele Senator i Monza. źródło: General Motors
  4. więcej -> Debiut Opla Astra 1.6 CDTI | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. więcej -> Nagroda dla kampanii Opla, CEP, nowości na rynku samochodowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Wygląd zewnętrzny: nowa stylistyka połączona z typowymi elementami OPC Supernowoczesna technologia: zmodyfikowane podwozie i jeszcze większa radość z jazdy Szczegółowe wskaźniki: deska rozdzielcza z informacjami o silniku Rüsselsheim. Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm Insignia OPC wyróżnia się szczytowymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Ten pojazd w z napędem na cztery koła zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września) w nowej, odświeżonej odsłonie ze zmodyfikowanym podwoziem. „Insignia OPC olśniewa niespotykanym dotychczas blaskiem” — mówi Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportów motorowych w firmie Opel. „Ze szczególną dbałością o detale nasi inżynierowie przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning, co znajduje odbicie przede wszystkim w stylistyce i jeszcze lepszych osiągach. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej wielkości”. Precyzja detali — wewnątrz i na zewnątrz Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Zmieniona stylistyka z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc pojazdu i przywodzi na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring. Przyciągające uwagę nadwozie wyposażono w najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Udoskonalono też podwozie, szczególnie tylną oś (podobnie jak w innych modelach Opla Insignia), w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze. Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Insignia OPC z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu. Kolejną zaletą modelu Insignia OPC jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu. Sportowa stylistyka również we wnętrzu W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Fotele sportowe Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola — to elementy klasy premium. Poza podstawowymi informacjami kierowca ma stały dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu. A wszystko to na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu. Nowa sportowa kierownica (opcjonalnie dostępna w wersji podgrzewanej) w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów. źródło: General Motors
  7. więcej -> Nowy 3 cylindrowy silnik Opla, nowości na rynku samochodowym, badania rynku motoryzacyjnego, sprzedaż nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Barwny konwój Opla na wakacjach, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. Nowy model łączy cechy luksusowego samochodu sportowego, osobowego i terenowego: wyższy prześwit oraz bogate elementy ochronne nadwozia. Samochód na każdą drogę: zaawansowana technologia napędu na wszystkie koła ze zmiennym momentem obrotowym. Duża siła napędowa: do wyboru trzy potężne silniki turbo (maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 400 Nm). Masywna, ale sportowa sylwetka: szeroka chromowana osłona chłodnicy i podwójna rura wydechowa oddają moc właściwą temu modelowi. Rüsselsheim. Do rodziny modeli Insignia dołączy wkrótce Opel Insignia Country Tourer, który zadebiutuje podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie. O ile sportowa wersja modelu Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle Insignia Country Tourer to wymarzone auto dla kierowców żądnych motoryzacyjnych przygód. Dzięki wyższemu prześwitowi ten wszechstronny, atletyczny samochód pozwala pokonać zarówno miejskie, jak i terenowe drogi. Auto cechuje się m.in. przednimi i tylnymi nakładkami ochronnymi podwozia, które połączono z wyróżniającą się przednią i boczną listwą progową, a dopełnieniem tej stylistyki jest podwójna rura wydechowa. Najnowocześniejszy napęd na cztery koła zapewnia przyczepność i daje kontrolę nad pojazdem bez względu na warunki drogowe. Gama oferowanych silników obejmuje jednostkę benzynową SIDI z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM lub wysokoprężny silnik 2.0 CDTI BiTurbo — oba te silniki osiągają imponujący maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm. „Ogromny sukces modelu Opel Mokka w segmencie subkompaktowych SUV-ów dowodzi popularności samochodów, które łączą cechy modeli terenowych” — mówi Duncan Aldred, p.o. wiceprezesa ds. sprzedaży, marketingu i usług posprzedażnych. „Dzięki nowej wersji Insignii – Country Tourer możemy wypełnić sportową niszę w klasie samochodów średniej wielkości. A to pozwala nam dać klientom wybór, jakiego do tej pory nie mieli w odniesieniu do oferty produktowej Opla. Mogą łączyć jakość naszego flagowego modelu z dużą dawką motoryzacyjnych emocji. Jednocześnie jesteśmy pewni, że atletyczny wygląd Insignii Country Tourer przyciągnie do marki nowe grupy klientów”. Napęd na cztery koła: zaawansowana technologia w segmencie samochodów średniej wielkości Elektronicznie sterowany układ napędowy 4x4 jest wyposażony w wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na powierzchniach utwardzonych, jak i nieutwardzonych. Takie rozwiązania dostosowują pojazd do panujących warunków drogowych, zapewniając płynny rozkład momentu obrotowego (od 0 do 100%) między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Główną zaletą takich mechanizmów jest to, że powyższe procesy zachodzą jeszcze zanim koło zacznie się ślizgać wskutek braku przyczepności np. na mokrej lub zaśnieżonej drodze. W połączeniu z elektronicznie sterowanym adaptacyjnym zawieszeniem FlexRide napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu. Gdy jest to konieczne, sprzęgło kontrolujące rozkład momentu obrotowego natychmiast zwiększa moment na tylnej osi. Czujniki napędu 4x4 nieustannie przesyłają do poszczególnych modułów sterujących informacje o przechyleniu, przyspieszeniu, kącie skręcenia kierownicy, prędkości kół, położeniu pedału gazu, prędkości obrotowej silnika oraz o momencie obrotowym. Na podstawie tych informacji rozdzielenie mocy na poszczególną oś lub koło jest stale dostosowane do panujących warunków. Ostateczną stabilność i większą dynamikę zapewnia elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD) na tylnej osi. Mechanizm eLSD kontroluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylnymi kołami, przenosząc moment na to koło, które ma większą przyczepność. Lepsza przyczepność na śliskiej nawierzchni w połączeniu z wyrafinowanym działaniem adaptacyjnego napędu 4x4 daje kierowcy najwyższy poziom kontroli nad pojazdem oraz poczucie bezpieczeństwa w każdej drogowej sytuacji. Insignia Country Tourer może zapewnić napęd nawet wówczas, gdy trzy koła mają styczność ze śliską lub nieubitą powierzchnią, a tylko jedno tylne koło ma przyczepność. Adaptacyjny system 4x4 współpracuje z kierowcą również w mniej ekstremalnych sytuacjach drogowych. Aby zmniejszyć straty tarcia i zaoszczędzić paliwo, system automatycznie przekazuje moment obrotowy na przednią oś, gdy tylko wyczuje, że ingerencja w zakresie adaptacji nie jest już wymagana. Oferta silników turbo: wysoki moment obrotowy na żądanie Mocny silnik turbo Opla idealnie pasuje do najnowocześniejszego układu przeniesienia napędu 4x4 w modelu Country Tourer. W ofercie silników prym wiedzie benzynowy silnik SIDI (Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) z turbodoładowaniem, o pojemności 2 l i mocy 184 kW/250 KM, który zapewnia doskonałą wydajność. Dzięki dostarczeniu momentu obrotowego o wartości 400 Nm silnik z bezpośrednim wtryskiem gwarantuje wysoki poziom trakcji. Wysokoprężny diesel BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i pojemności 2 l także dostarcza potężne 400 Nm momentu obrotowego. Sekwencyjna, dwufazowa turbosprężarka, w którą zaopatrzony jest ten silnik, zapewnia natychmiastową reakcję przepustnicy, co pozwala osiągnąć znakomite właściwości jezdne. Ofertę zamyka silnik CDTI o mocy 120 kW/163 KM i pojemności 2 l (z pojedynczą rurą wydechową) dostarczający moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Dzięki funkcji overboost można wytworzyć dodatkową dawkę momentu obrotowego — do 380 Nm. Zarówno silnik 2.0 SIDI Turbo, jak i 2.0 CDTI mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny tylko w wersji ze skrzynią automatyczną. Oprócz napędu na wszystkie koła oraz szybkiej reakcji zawieszenia na warunki drogowe o komforcie jazdy modelem Country Tourer, szczególnie na drogach innych niż asfaltowe, decydują także większe opony i nieco wyższy prześwit. Jest on wyższy o 20 mm od standardowego rozmiaru, co okazuje się dużą zaletą, zwłaszcza na trudnym, nierównym terenie. Bez względu na to, czy samochód pokonuje zaśnieżone jezdnie, czy po prostu porusza się po wymagających drogach, Insignia Country Tourer to niezawodne auto, które z łatwością przejedzie po nieutwardzonych nawierzchniach oraz wzniesieniach. Surowa „uroda” tego modelu na pewno zwróci na siebie uwage w mieście. Idealna harmonia: masywne kombi o cechach SUV-a Solidny charakter nowego modelu Insignia Country Tourer jest gwarantem niczym nieskrępowanej wolności jazdy. Na osłonie chłodnicy, szerszej i głębszej w tym modelu, umieszczono logo Opla, dzięki czemu przód pojazdu zyskał wyraziste cechy. Logo marki znajduje się na środku chromowej osłony, której nadano kształt rozpiętych skrzydeł. Ich zewnętrzne końce biegną ku górze wzdłuż reflektorów, a lśniąca i srebrna krata chroni silnik. Ta stylistyka jest kontynuowana także z tyłu pojazdu, gdzie w tylną listwę wbudowano dwie błyszczące rury wydechowe. Wszystkie te elementy jednocześnie podkreślają moc i bezpieczeństwo. Inną cechą charakterystyczną jest ochronna listwa progowa w kolorze antracytu umieszczona po bokach, która również powoduje, że poszerzone nadkola są bardziej wyraziste. Masywny wygląd modelu Insignia Country Tourer sprawia, że auto wydaje się niezwykle pewne i solidne. Ponadto ozdobne przednie i tylne światła nadają całości zdecydowany charakter. Przyciemniane reflektory z wbudowanymi chromowanymi elementami wyróżniają się wysoką jakością — są wyposażone w ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie skrzydeł (w zależności od wersji wykończenia). Ten motyw graficzny powtarza się w tylnej części, gdzie ledowe światła (w tym światło stop) także intensywnie świecą. Dzięki unikalnym cechom konstrukcyjnym nowy model Insignia Country Tourer to jednocześnie prestiżowy, flagowy produkt marki oraz gwarancja wielu motoryzacyjnych wrażeń. Jest już znana cena Nowej „cywilnej” Insignii w Polsce, która zaczyna się od 88 750 PLN w wersji notchback. Ceny i szczegóły wyposażenia Insignii Country Tourer zostaną podane do wiadomości publicznej w dniu światowej premiery modelu, tj. 10 września br. podczas Międzynarodowych Targów Samochodowych we Frankfurcie. źródło: General Motors Poland
  10. więcej -> Produkcja Opla Mokki w Europie ruszy od 2014, ranking sprzedaży pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. więcej -> Bagażnik FlexFix dostępny już w 9 modelach Opla, baza rejestracji pojazdów, rynek nowych samochodów, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. więcej -> Chcą stworzyć trójmiejską wersję Opla Adama, baza rejestracji pojazdów, pojazdy zasilane paliwem wodorowym, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. GM zainwestuje w Opla ponad 4 mld euro No proszę, Opel chce współpracować z PSA Chyba Francuzi nieźle sobie radzą, skoro np. partnerem Renault jest Mercedes.
  14. [h=1]Opel Adam. Test miejskiego opla[/h]
  15. więcej -> Tylne lampy do Opla Cascady dostarcza firma..., ranking sprzedaży motocykli, ranking samochodów osobowych, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Wydłużony, czteroosobowy kabriolet o muskularnej sylwetce, charakteryzujący się ponadczasową elegancją Zaawansowany mechanizm składania miękkiego dachu pozwala na jego otwarcie w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h Wyjątkowa sztywność nadwozia połączona z przednim zawieszeniem w technologii HiPerStrut Duży wybór jednostek napędowych obejmujący nowej generacji silnik benzynowy 1.6 Sidi Ecotec z bezpośrednim wtryskiem paliwa Wszystkie zalety kabrioletu i bogate wyposażenie w bardzo atrakcyjnej cenie Rüsselsheim. Cascada — nowy kabriolet Opla na każdą porę roku, dostępny w sprzedaży od kwietnia — to stylowy, czteroosobowy samochód o eleganckiej, wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Cascada, uznawana przez Opla za jeden z wiodących produktów w ofercie firmy, jest średniej wielkości kabrioletem wyróżniającym się nie tylko wielkością (długość 4696 mm, szerokość z lusterkami 2020 mm), lecz także atrakcyjnymi, zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi oraz bogactwem funkcji. Dzięki wyjątkowo sztywnemu nadwoziu, zaawansowanemu przedniemu zawieszeniu HiPerStrut — zaprojektowanemu z myślą o modelu Insignia OPC — i układowi tłumienia drgań FlexRide Opel Cascada gwarantuje ostrą, dynamiczną jazdę. Przyjemność podróżowania na świeżym powietrzu zapewnia wysokiej jakości miękki dach otwierający się w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h — wystarczy nacisnąć przycisk w aucie albo użyć pilota. Ekskluzywne detale, takie jak elektryczne podajniki pasów bezpieczeństwa, elektryczny układ Easy Entry, luksusowa tapicerka ze skóry nappa, wentylowane i ergonomiczne fotele, a także niewidoczne dla oka układy zabezpieczeń gwarantują niezrównaną wygodę oraz bezpieczeństwo. Niewątpliwą zaletą Cascady jest bogate wyposażenie standardowe. Zamówienia można składać już teraz — ceny zaczynają się w Polsce od 111 400 złotych za model COSMO. Podczas prezentacji najnowszej propozycji w ofercie Opla dr Thomas Sedran, członek Zarządu firmy odpowiedzialny za operacje, rozwój działalności i relacje korporacyjne, powiedział: „Cascada to ostatni etap naszej aktualnej ofensywy produktowej. Wzbogacamy ofertę firmy i dzięki takim modelom, jak elektryczna Ampera, kompaktowy SUV Mokka, modny miejski ADAM oraz ten elegancki kabriolet średniej wielkości, rozszerzamy działalność na zupełnie nowe segmenty. Z wielką dumą wkraczamy do segmentu średnich kabrioletów, w którym do tej pory dominowały drogie samochody ekskluzywnych producentów. Wraz z modelem Cascada Opel oferuje miłośnikom jazdy na świeżym powietrzu wszystkie funkcje i największe zalety typowe dla kabrioletu średniej wielkości dostępne w przystępnej cenie.” Opel, po kilku generacjach kompaktowych kabrioletów z serii Kadett i Astra, powraca do dawnej tradycji prestiżowych, rzadkich, czteroosobowych pojazdów średniej wielkości z miękkim dachem — jak Kapitän oraz Rekord — charakterystycznych dla lat 50. i 60. Cascada nawiązuje do tej epoki w zdecydowanie nowoczesny i świeży sposób, oferując najlepsze osiągnięcia współczesnej technologii. Przyjemność: klasyczny i elegancki miękki dach pozwala cieszyć się świeżym powietrzem Poprzez szeroki rozstaw kół i opływowe kształty typowe dla pojazdów Opla stylistyka Cascady nawiązuje do klasycznej, ponadczasowej elegancji „krążowników szos” z epoki ich świetności. Przy otwartym dachu auto wyróżnia się absolutnie nieskazitelnym profilem. Od emanujących dynamizmem, elegancko pochylonych słupków A nie ma żadnego widocznego elementu dachu ani osłony mechanizmu, które zakłócałyby sylwetkę samochodu. Aby te proste linie stały się nieco bardziej wyraziste, dodano ostre załamanie przebiegające w górę aż do panoramicznych tylnych świateł, które nawiązuje do subtelnego zarysu krawędzi w dolnej części nadwozia. Kształt delikatnie podniesionej linii środkowej podkreśla chromowana listwa elegancko otaczająca kokpit. W płynny i stylowy sposób wyznacza ona granicę między częścią dachową a nadwoziem. „Nadaliśmy nadwoziu Cascady wyrazistość, dzięki której wyróżnia się spośród wszystkich pozostałych kabrioletów” — mówi Malcolm Ward, główny projektant firmy Opel. „Twórcy większości aut tego typu koncentrują się na wyglądzie pojazdu z otwartym dachem, przez co — po jego zamknięciu — samochód często prezentuje się niezgrabnie, ale Cascadę zawsze wyróżnia niedościgniona elegancja. Nawet po zamknięciu dachu zachwyca doskonałą, nieskazitelną linią.” Gustownie ukształtowana, celowo wyrzeźbiona pokrywa silnika przechodzi w masywną maskownicę ozdobioną wyrazistymi chromowanyymi detalami. Obudowy reflektorów przeciwmgłowych przypominają odwrócone płetwy rekina, a efekt ten dodatkowo podkreślają chromowane wstawki. W światłach do jazdy dziennej w reflektorach oraz w światłach tylnych zastosowano technologię LED, a oba zespoły świateł mają kształt skrzydeł typowy dla pojazdów Opla. Z tyłu rozproszono trójwymiarowe, jednorodne moduły LED, dzięki czemu zapewniają one mocne, wyraźne oświetlenie typowe dla samochodów klasy premium. Wyrazista chromowana listwa łącząca zespoły świateł w pokrywie bagażnika nawiązuje do odważnych chromowanych detali znajdujących się z przodu. Doskonałość: najlepsze rozwiązania technologiczne miękkiego dachu Do wyprodukowania systemu miękkiego dachu Cascady użyto najwyższej jakości materiałów i rozwiązań technologicznych pochodzących od dostawców zaopatrujących producentów ekskluzywnych kabrioletów prestiżowych marek. Konstrukcja opiera się na komponentach magnezowych, na których spoczywa ciężar całości, a tylne szklane okno niemal styka się z tkaniną — tak niezawodne rozwiązania do tej pory były dostępne jedynie w luksusowych modelach. Specjalna warstwa poliestru umieszczona między warstwą zewnętrzną a wewnętrzną zapewnia doskonałą izolację akustyczną i termiczną. Standardowy mechanizm elektrohydrauliczny, uruchamiany za pomocą przełącznika umieszczonego między przednimi fotelami, otwiera dach w ciągu 17 sekund przy prędkości nawet do 50 km/h, a dzięki tym parametrom Cascada jest jednym z rynkowych liderów w zakresie działania otwieranego dachu. Dodatkowo wszystkie modele w wersji standardowej wyposażono w funkcję zdalnego sterowania otwieraniem i zamykaniem dachu przy użyciu pilota umieszczonego w breloczku. W momencie wprowadzenia kabrioletu na rynek dostępne są trzy kolory dachu — Black, Malbec Red i Sweet Mocca. Można je połączyć z dziesięcioma barwami nadwozia, wśród których znajdują się: sportowy Blue Buzz, elegancki Phantom Grey i ekskluzywny Dark Mahogany. Komfort: przemyślany kokpit wyróżniający się wyjątkową wygodą i funkcjonalnością W specjalnie ukształtowanej kabinie Cascady uwagę zwracają charakterystyczne sportowe elementy podkreślone przez przemyślane, ręcznie wykonane detale. Tablica rozdzielcza w kształcie skrzydła — z prawdziwymi przeszyciami na miękkich powierzchniach w kolorze Morrocana — płynnie przechodzi w konstrukcję drzwi, dynamicznie otaczając osoby siedzące z przodu. Wszystkie fotele cechują się starannym wykończeniem i są dostępne z kilkoma rodzajami tkanin i skór. Fotele certyfikowane przez AGR wyposażono w tapicerkę z wysokiej jakości tkaniny lub dwóch rodzajów skór: czarne, perforowane wykończenia wyglądają bardziej sportowo, natomiast miękka, ekskluzywna skóra nappa w ciepłym kolorze koniaku kojarzy się z wygodą i luksusem. Dla obu przednich foteli dostępne jest podgrzewanie — w przypadku foteli skórzanych można korzystać z ochrony odbijającej ciepło i z systemu wentylacyjnego. W słoneczne, upalne dni świeże powietrze jest zasysane przez perforacje, zapewniając pasażerowi i kierowcy optymalną wygodę. Cascadę wyposażono w funkcje do tej pory dostępne tylko w kabrioletach klasy luksusowej i klasy premium. Wśród nich należy wymienić elektryczne przedłużenia pasów bezpieczeństwa, w których zastosowano teleskopowe ramię zapewniające wygodne wsuwanie klamry przedniego pasa do zamka i łatwe odpinanie, oraz elektryczny układ Easy Entry znacznie ułatwiający dostęp do tylnych foteli i zapewniający pasażerom siedzącym z tyłu więcej miejsca na nogi. Dzięki pojemnym schowkom, wyjątkowo obszernym jak na kabriolet, Opel Cascada wyróżnia się wygodą i można go używać codziennie przez cały rok. Wokół kierowcy rozmieszczono kilka użytecznych dużych schowków: na drzwiach, w tablicy rozdzielczej i pod nią, a także — dzięki zastosowaniu elektrycznego hamulca postojowego (standard w wyższej wersji Cosmo) — w konsoli centralnej, czyli wszędzie tam, gdzie miejsce do przechowywania jest najbardziej potrzebne. Pojemność bagażnika przy otwartym dachu wynosi 280 litrów, a po jego zamknięciu zwiększa się nawet do 380 litrów. Dlatego Cascada zajmuje czołowe miejsce wśród kabrioletów w tej kategorii. Aby zwiększyć dostępną pojemność lub umożliwić przewożenie szczególnie długich ładunków (np. desek snowboardowych lub nart), auto wyposażono w układ FlexFold, który elektrycznie rozkłada i składa tylne siedzenia w proporcji 50:50. Funkcja ta, niedostępna w kabrioletach ze sztywnym dachem, pozwala na zwiększenie przestrzeni bagażowej do 750 litrów i przewożenie przedmiotów o długości nawet 1818 mm. Jako kabriolet na każdą porę roku, sprawdzający się przy każdej pogodzie, Opel Cascada doskonale nadaje się do codziennego użytkowania — bez żadnych ograniczeń w okresie zimowym. Poza doskonałą izolacją termiczną, zapewnianą przez miękki dach, do cech zachęcających do jazdy podczas chłodnych pór roku należą m.in. podgrzewana kierownica, ogrzewanie parkingowe i układy szybkiego nagrzewania wnętrza. Doskonałość: wyjątkowo sztywne nadwozie i unikatowa technologia podwozia Sztywność nadwozia to kluczowy parametr w przypadku pojazdów z otwieranym dachem, gdyż wywiera ona istotny wpływ na dynamikę jazdy, precyzję kierowania, akustykę, bezpieczeństwo i wygodę. Sztywne nadwozie zapewnia także poczucie autentycznej jakości i niezawodności. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom Opel Cascada wyróżnia się idealną równowagą między sztywnością skręcania a sztywnością zginania. Należą do nich potężne skrzyżowane belki stalowe pod podwoziem oraz wzmocnione profile zawieszenia. Tego rodzaju mocna konstrukcja zapewnia solidną podstawę dla elementów zawieszenia oraz przyczynia się do znacznego ograniczenia hałasu, drgań i wstrząsów. W porównaniu z poprzednią generacją kabrioletów Opla (Astra TwinTop) nadwozie Cascady jest o 41 procent sztywniejsze podczas skręcania i o 27 procent podczas zginania. Nowy Opel Cascada, zaliczany do aut średniej wielkości, wyróżnia się wyjątkowo dużym rozstawem osi, co poprawia jego właściwości jezdne i stabilność, a także zapewnia atrakcyjny wygląd. Rozstaw osi tego modelu wynosi aż 2695 mm, czyli zaledwie o 40 mm mniej niż w Oplu Insignia. Rozstaw kół przednich i tylnych to 1587 mm. Rozstaw kół przednich jest o 2 mm większy niż w przypadku Insigni. W przedniej osi Cascady w standardzie wykorzystano najbardziej zaawansowaną technologię z układem zawieszenia HiPerStrut opracowanym na potrzeby modelu Insignia OPC. W rozwiązaniu tym rozdzielono funkcje amortyzatora i układu kierowniczego, co zapewnia optymalną trakcję i precyzję pokonywania zakrętów, a także poprawia przyczepność oraz zmniejsza siłę pociągową odczuwaną na kole kierownicy podczas przyspieszania. Opel Cascada wyposażono w zębatkowy układ kierowniczy ze wspomaganiem kierownicy zestrojonym z prędkością. Aby zapewnić lepsze wyczucie i precyzję prowadzenia, silnik elektryczny jest montowany na zębatce, a nie na podstawie kolumny kierownicy. Ponadto Opel Cascada posiada zintegrowany system kontroli zawieszenia FlexRide umożliwiający ustawienie w trzech trybach: Standard, Tour (zwiększający wygodę) i Sport. Rozwiązanie to poprawia komfort, ułatwia prowadzenie i sprzyja bezpieczeństwu, ponieważ system automatycznie dostosowuje się do warunków panujących na drodze i do stylu jazdy, a także preferencji określonych przez kierowcę. Opel Cascada może być wyposażony w koła o średnicy od 17 do 20 cali. Oszczędność paliwa: silnik benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC z bezpośrednim wtryskiem paliwa Kabriolet Opel Cascada jest dostępny wraz z szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę otwiera jednostka benzynowa 1.4 Turbo. Jest ona połączona z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a moc dostępnych wersji wynosi 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM. Moment obrotowy obu modeli silnika, wyposażonych w funkcję overboost, to 220 Nm. W momencie wprowadzenia na rynek wiodącą jednostką w ofercie silników Cascady jest benzynowy 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Ta średniej wielkości jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa należy do nowej generacji silników debiutujących w kabriolecie Opla. Będą one montowane także w innych autach średnich i kompaktowych. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się wyjątkowo płynnym przekazywaniem mocy i momentu obrotowego oraz oszczędnym zużyciem paliwa, co ma szczególne znaczenie w przypadku kabrioletu używanego do swobodnych przejażdżek. Silnik zapewnia moc 125 kW/170 KM w zakresie między 4 250 a 6 000 obr./min oraz moment obrotowy sięgający 280 Nm dzięki funkcji overboost. To najlepsza wartość momentu obrotowego dla jednostki 1.6 Turbo w tej kategorii mocy. Jest on dostępny z 6-biegową manualną skrzynią biegów połączoną z układem Start/Stop lub z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów nowej generacji. Silnik 1.6 SIDI Turbo ECOTEC wyróżnia się także idealną równowagą między osiągami (prędkość maksymalna 222 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,6 sekundy) a oszczędnością paliwa (6,3 litra na 100 km, 148 g/km CO2). W przypadku silników wysokoprężnych, jeszcze przed nadejściem lata, zaprezentowana zostanie nowa zawansowana jednostka 2.0 CDTI BiTurbo o mocy 143 kW/195 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Dzięki najnowocześniejszej technologii sekwencyjnej z wykorzystaniem dwóch turbosprężarek łączy ona wysokie osiągi (prędkość maksymalna 230 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 9,4 sekundy) z niezwykle oszczędnym zużyciem paliwa (zaledwie 5,2 litra na 100 km, 138 g/km CO2). Silnik jest oferowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów i układem Start/Stop. W przypadku znanej, ekonomicznej jednostki 2.0 CDTI (121 kW/165 KM) można wybierać między 6-biegową skrzynią manualną i automatyczną. Po włączeniu funkcji overboost moment obrotowy silnika sięga 380 Nm. Cascada to pierwszy model w ofercie Opla wyposażony w 6-biegowe skrzynie nowej generacji charakteryzujące się niskim tarciem. Funkcja Active Select umożliwia ręczne zmienianie przełożeń, co z pewnością spodoba się wielbicielom dynamicznej, sportowej jazdy. Spokój: zaawansowana technologia i zabezpieczenia Cascada łączy zalety jazdy na świeżym powietrzu z najlepszymi rozwiązaniami technologicznymi Opla. Należą do nich inteligentny, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z nawet dziesięcioma funkcjami automatycznymi, przednia kamera Opel Eye drugiej generacji z nowymi, rozbudowanymi funkcjami (udoskonalone rozpoznawanie znaków drogowych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, nowe monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny), kamera cofania, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist ułatwiający manewry na parkingu, ultradźwiękowy układ Side Blind Spot Alert ostrzegający o przeszkodach znajdujących się w martwym polu, ergonomiczne fotele przednie, podgrzewana kierownica oraz asystent ruszania pod górę Hill Start Assist. Wyjątkowo sztywna konstrukcja kabiny nadwozia Cascady została wykonana przede wszystkim z wytrzymałej stali, która nie podlega deformacjom, co pozwala zachować jak największą przestrzeń podczas wypadku. Drzwi zostały wyposażone w naprzeciwlegle umieszczone bardzo wytrzymałe belki stalowe oraz wzmocnienia pasa. Słupki A, wzmacniające szybę przednią, wykonano ze wzmocnionej stali prasowanej. Za tylnymi fotelami umieszczono sprężynujące pręty o dużej wytrzymałości, automatycznie aktywowane pirotechnicznie w przypadku dachowania. Dotyczy to również poważniejszych wypadków, gdy otwierają się poduszki powietrzne, co przygotowuje pojazd do ewentualnych uderzeń wtórnych mogących powodować dachowanie. Oba przednie fotele wyposażono w aktywne dwukierunkowe zagłówki i podwójne napinacze pasów bezpieczeństwa, które zamontowano nawet na tylnych fotelach. Projekt Cascady opracowano w Niemczech, a model ten jest produkowany w nowoczesnym zakładzie produkcyjnym Opla w Gliwicach. źródło: General Motors
  17. [h=2]Cztery światowe premiery Opla podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie[/h] Światowy debiut Cascady — nowego eleganckiego kabrioletu Miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM R2 w wersji koncepcyjnej gotowy do udziału w międzynarodowych rajdach Zafira Tourer z najnowszym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra ADAM — najbardziej zindywidualizowany samochód miejski, wyposażony w system informacyjno-rozrywkowy IntelliLink oraz system rozpoznawania głosu Siri Eyes Free Genewa/Rüsselsheim. Podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w dniach 7–17 marca 2013 r. czekają nas aż cztery premiery Opla. Kabriolet Cascada, miejski crossover ADAM ROCKS w wersji koncepcyjnej, rajdowy ADAM R2 w wersji koncepcyjnej oraz Zafira Tourer 1,6 CDTI zostaną zaprezentowane podczas konferencji prasowej Opla, która odbędzie się 5 marca o godzinie 9:00 w Hali nr 2, stoisko 2231, Geneva Palexpo. Opel Cascada — elegancki, czteromiejscowy kabriolet — to atrakcyjna i przystępna cenowo alternatywa w segmencie kabrioletów zdominowanym przez droższe modele. Koncepcyjny ADAM ROCKS, łączący solidność crossovera z lekkością jazdy pod gołym niebem, daje szansę na powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM R2, który już w tym roku ma wziąć udział w międzynarodowych rajdach, uzupełnia ofertę nowości w segmencie mini. Natomiast wprowadzenie całkowicie nowej rodziny średniej wielkości silników wysokoprężnych Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Nowa generacja silników CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra zadebiutuje w Genewie w kompaktowym vanie Zafira Tourer. Miejski ADAM, najbardziej zindywidualizowany model Opla w segmencie mini, wzbudził duże zainteresowanie zarówno przed, jak i po pojawieniu się na rynku. Jego najnowsza wersja, którą zobaczymy w Genewie, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie dzięki dodatkowym funkcjom IntelliLink (np. rozpoznawanie głosu Siri Eyes Free) oraz dostępnym aplikacjom (np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego) z pewnością zwróci uwagę wielu osób. Światowa premiera: Opel Cascada — efektowny kabriolet na każdą pogodę Nowy Opel Cascada to elegancki, czteromiejscowy kabriolet o wydłużonej sylwetce z wysokiej jakości miękkim dachem. Jako jeden z czołowych modeli Opla Cascada wyróżnia się nie tylko gabarytami (długość: prawie 4,7 m), lecz także atrakcyjnym wyglądem oraz ciekawymi rozwiązaniami technologicznymi. Sztywna konstrukcja nadwozia, zawieszenie przednie z kolumnami HiPerStrut oraz adaptacyjne zawieszenie mechatroniczne FlexiRide zapewniają komfort i dynamikę jazdy. Wszyscy podróżujący mogą poczuć wiatr we włosach, gdyż miękki dach otwiera się po naciśnięciu guzika w ciągu zaledwie 17 sekund przy prędkości jazdy do 50 km/h. W trakcie postoju dach można otworzyć także za pomocą pilota. W porównaniu z innymi kabrioletami Cascada jest wyjątkowo ładowna. Pojemność jej bagażnika wynosi do 380 litrów (przy zamkniętym dachu). To dowód na to, że efektowny wygląd nie wyklucza praktyczności. Samochód jest również wyposażony w system FlexFold, który ułatwia składanie tylnych foteli (dzielonych 50:50), powiększając przy tym przestrzeń bagażową. Rozwiązanie to jest niedostępne w kabrioletach z twardym dachem. Specjalne elementy wyposażenia, takie jak automatyczne podajniki pasów bezpieczeństwa, skórzana tapicerka Nappa, wentylowane fotele o ergonomicznym kształcie, a także szeroka gama rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa sprawiają, że Cascada to samochód wygodny, przyjemny i bezpieczny podczas prowadzenia. Ceny modeli standardowych są wyjątkowo atrakcyjne i zaczynają się już od 25 945 euro (rekomendowana cena detaliczna z VAT w Niemczech). Nowa Cascada będzie dostępna w salonach od kwietnia. Światowa premiera: koncepcyjny ADAM ROCKS — wolność w najbardziej indywidualnym wydaniu ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. Jednak w kwestii tego modelu producent nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Podczas genewskiego Salonu zobaczymy najnowszą koncepcję samochodu miejskiego typu mini crossover nazwanego ADAM ROCKS. Ten trzydrzwiowy model o długości 3,7 m, zdecydowanych proporcjach, śmiałej stylistyce i otwieranym dachu może zainicjować powstanie nowego segmentu rynkowego. ADAM ROCKS stworzono dla osób poszukujących wolności z dala od „utartych szlaków”, poza miejskim krajobrazem. Model ten, zainspirowany entuzjastami dyscypliny parkour, posiada wyższe i szersze koła oraz bardziej muskularny i kompaktowy wygląd. Jego zdecydowany charakter uwydatniają reflektory wykonane w technologii LED oraz wyrazista przednia krata wlotu powietrza. Kierunkowskazy w kształcie bumerangu nadają stylistyce ADAM ROCKS jeszcze więcej indywidualności, podobnie jak ciekawie zaprojektowane nakładki na dużych, 18-calowych felgach. Atmosferę wolności osobistej modelu ADAM ROCKS dodatkowo podkreśla jego stylizacja na kabriolet. Pozwalający cieszyć się widokiem nieba zwijany dach na całej szerokości i długości (aż do tylnych słupków) wykonany jest z materiału. Jedna z jego atrakcyjniejszych cech to „inteligencja”: specjalna aplikacja pogodowa zintegrowana z multimedialnym systemem IntellLink informuje o nadchodzącym froncie atmosferycznym — na kolorowym wyświetlaczu pojawia się stosowny komunikat, dzięki czemu dach zamyka się automatycznie. ADAM ROCKS rządzi! Światowa premiera: ADAM Rally R2 — ADAM w wersji rajdowej Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM „Cup”. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy — nowej studyjnej wersji powstałej na bazie niedawno wprowadzonego na rynek miejskiego modelu ADAM skonstruowanego z uwzględnieniem przepisów FIA dotyczących samochodów klasy R2. Specjalne elementy nadwozia m.in. spoilery na dachu i tylnej klapie, pochodzące z linii produktowej OPC, oraz przednie i tylne osłony podwozia podkreślają całkowicie sportowy i wyczynowy charakter tego samochodu. ADAM R2 napędzany jest silnikiem ECOTEC 16V o pojemności 1,6 litra ze zmiennymi fazami wałka rozrządu o mocy około 136 kW/185 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym około 190 Nm. Regulowane zawieszenie, z możliwością ustawienia trybu do jazdy po nawierzchni asfaltowej lub szutrowej, gwarantuje maksymalną przyczepność i dynamikę prowadzenia. Układ hamulcowy z hydraulicznym hamulcem ręcznym typu „fly-off”, czterotłoczkowymi zaciskami Brembo oraz regulacją ciśnienia osi tylnej zapewnia wyjątkową skuteczność hamowania. Wnętrze R2 ma wszystkie cechy profesjonalnego samochodu rajdowego. Jego wyposażenie obejmuje całą gamę zintegrowanych rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa: fotele sportowe SPARCO Competition kompatybilne z systemem bezpieczeństwa kierowcy HANS; kabinę z ciekłokrystalicznym sygnalizatorem zmiany biegów, lampką kontrolną i komputerem pokładowym MONIT; centralny panel sterowania; lampkę do czytania map oraz system gaśniczy. Po uzyskaniu homologacji ADAM R2 będzie najwyższej klasy samochodem rajdowym przeznaczonym dla sportowców amatorów uczestniczących w międzynarodowych zawodach rozgrywanych w całej Europie. Światowa premiera: Nowy Opel Zafira Tourer 1,6 CDTI — najbardziej wydajny turbodiesel CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra to całkowicie nowy i najbardziej ekologiczny silnik w historii firmy, który zadebiutuje w Genewie w modelu Zafira Tourer. Zastosowanie technologii „BlueInjection” SCR (selektywna redukcja katalityczna) sprawiło, że CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym, czterocylindrowym silnikiem Opla nowej generacji spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Maksymalna moc oraz moment obrotowy silnika CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra w nowej Zafirze Tourer wynoszą odpowiednio 100 kW/136 KM oraz 320 Nm przy wyjątkowo oszczędnym zużyciu paliwa w cyklu mieszanym (zaledwie 4,1 litra/100 km) oraz niskim poziomie emisji (109 g/km CO2). Żaden z dostępnych na rynku kompaktowych vanów nie łączy tak imponujących osiągów (maksymalna prędkość 193 km/h) z tak niewielkim zużyciem paliwa. Najnowszy silnik Opla wyróżnia się w swojej klasie dzięki optymalnej korelacji wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także dzięki redukcji poziomu hałasu i wibracji oraz wyższej kulturze pracy. Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji jest autorskim projektem Opla stworzonym przez globalny zespół inżynierów pracujących w Turynie, Rüsselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Wzbogacony system informacyjno-rozrywkowy: ADAM IntelliLink — teraz z funkcją rozpoznawania głosu Siri Eyes Free ADAM to najbardziej zindywidualizowany i „kontaktowy” samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android i Apple iOS, co umożliwia korzystanie z ich funkcji w samochodzie. Dzięki aplikacji Siri Eyes Free służącej do rozpoznawania głosu (dostępnej dla iPhonów wyposażonych w system Apple iOS6) i innym aplikacjom, jak np. program Tuneln umożliwiający słuchanie radia internetowego, ADAM pozostaje liderem pod względem innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Aplikacja Siri Eyes Free jest bardzo wygodna, a ponadto zwiększa bezpieczeństwo i poprawia komfort jazdy. Program TuneIn daje dostęp do 70 tys. stacji radiowych z całego świata i ponad 2 mln programów na żądanie. Ponadto System IntelliLink oferuje wiele innych aplikacji m.in. globalny serwis radiowy Stitcher oraz nawigację BringGo dla Europy Zachodniej i Wschodniej. Wszystkie pobrane materiały wyświetlane są na kolorowym, 7-calowym ekranie dotykowym o wysokiej rozdzielczości. źródło: General Motors
  18. więcej -> Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach, testy samochodów osobowych, ranking sprzedaży motocykli, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  19. więcej -> Polscy piłkarze Borussi Dortmund w reklamie Opla, nowe samochody osobowe, ranking samochodów osobowych, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. więcej -> Zobacz nowości modelowe Opla na rok 2013, nowe samochody osobowe, ranking samochodów osobowych, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. Jedyny samochód w tym segmencie produkowany w Niemczech Zakład w Turyngii wyróżnia się elastycznością i najwyższą jakością w zakresie produkcji Łączna kwota inwestycji to 190 mln euro Przed oficjalną premierą rynkową 19 stycznia otrzymano ponad 16 tys. zamówień Mistrz personalizacji: ponad 61 tys. możliwych kombinacji nadwozia i ponad 82 tys. wersji wnętrza Wkrótce – po raz pierwszy w tym segmencie – Opel zastosuje oprogramowanie do rozpoznawania głosu SIRI firmy Apple Eisenach/Rüsselsheim. Oto wielkie wydarzenie ku czci małego auta: wczoraj Opel świętował oficjalne rozpoczęcie produkcji stylowego małego samochodu ADAM w zakładzie w Eisenach. W uroczystości uczestniczyło wielu gości specjalnych. „To szczególny moment w dziejach zakładu w Eisenach i całej firmy. Opel ADAM to śmiały i uniwersalny pojazd. Idealnie oddaje on ducha innowacji, dzięki którym Opel wkracza w nową epokę” – stwierdził Steve Girsky, prezes rady nadzorczej firmy Opel, wiceprezes GM i prezes GM Europe. Zarówno minister gospodarki Turyngii, Matthias Machnig, jak i zastępca prezesa zarządu Opla,Thomas Sedran, podkreślali, że Opel – jako jedyny producent aut – nie tylko projektuje mały samochód w Niemczech, ale również go tam produkuje. Thomas Sedran powiedział: „ADAM wyraźnie potwierdza nasze zaangażowanie na rzecz rozwoju zakładu w Eisenach, a także całej niemieckiej gospodarki”. Szerokie możliwości indywidualizacji sprawiają, że produkcja Opla ADAM wiąże się z dużymi wyzwaniami w zakresie planowania, logistyki i produkcji. „Doskonale wykwalifikowany zespół z Eisenach, podobnie jak każdy pracownik firmy, który uczestniczył w tym projekcie, może dzisiaj odczuwać dumę” – dodał Sedran. Dumna była niewątpliwie Ariane Friedrich, halowa mistrzyni Europy w skoku wzwyż w 2009 r. i wielokrotna mistrzyni Niemiec, która miała zaszczyt zjechać Oplem ADAM z linii produkcyjnej u boku prezesa rady nadzorczej firmy Opel, Steve’a Girsky’ego, zwłaszcza że uroczystość odbyła się w dniu jej urodzin. Inwestycje w wysokośći 190 mln euro w elastyczne i nowoczesne obiekty produkcyjne Głównym warunkiem udanej produkcji Opla ADAMa jest elastyczność. Na świecie nie ma przecież drugiego samochodu tej klasy z ponad 61 tys. wersji nadwozia i niemal 82 tys. wariantów wystroju wnętrza: od bogatego wyboru kolorów i felg po specjalne detale, takie jak różne zagłówki. Sedran, zapewnił: „Każdy, kto zamawia dziś Opla ADAM, może mieć prawie całkowitą pewność, że nigdzie nie spotka takiego samego auta. Niemal każdy ADAM będzie jedyny w swoim rodzaju”. Opel zainwestował w zakład w Eisenach około 190 mln euro, aby uruchomić w nim drugą – obok tej, na której powstaje Corsa – linię produkcyjną. Samochód „Made in Eisenach” już zrobił duże wrażenie na publiczności podczas prezentacji na targach motoryzacyjnych w Paryżu jesienią zeszłego roku. Niedługo, bo 19 stycznia, odbędzie się oficjalna premiera u przedstawicieli Opla w Niemczech. „Mamy już ponad 16 tys. zamówień z całej Europy” – poinformował Thomas Sedran. Bogactwo niedrogich innowacji przyprawiające o zawrót głowy „ADAM jest nie tylko symbolem Eisenach i Turyngii. To symbol całej firmy. Obecnie Opel szczyci się najatrakcyjniejszą ofertą modeli w całej 150-letniej historii, a ADAM stanowi jej istotną część” – podkreśla kierownik zakładu, Stefan Fesser. Szczególną uwagę zwrócił on na zastosowane w tym modelu nowe – inteligentne i niedrogie – technologie. Dzięki systemowi informacyjno-rozrywkowemu IntelliLink ADAM jest najlepiej zintegrowanym ze smartfonem małym samochodem. Rozwiązanie to umożliwia połączenie auta ze smartfonem właściciela wyposażonego w system Apple iOS lub Android. Wkrótce będzie także dostępne innowacyjne oprogramowanie do rozpoznawania głosu SIRI firmy Apple. To wyjątkowe auto, odzwierciedlające styl życia swojego właściciela, wyróżnia się niezwykłym bogactwem innowacji, które dotychczas można było spotkać jedynie w modelach wyższych klas. Wśród udogodnień niespotykanych w tym segmencie są m.in.: automatyczny system Park Assist (najnowszej generacji), podgrzewana kierownica, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu czy montowany tylko w Oplach w pełni zintegrowany tylny bagażnik rowerowy FlexFix. To nie koniec ofensywy Opla realizowanej nakładem wielu miliardów euro. W pierwszej połowie roku do salonów trafi nowy model – elegancki kabriolet Cascada, produkowany w Gliwicach. W latach 2012–2016 Opel wprowadzi na rynek łącznie 23 nowe pojazdy i 13 silników. źródło: Genaral Motors
  22. Oplowski „salon na kółkach” to ulubieniec czytelników w popularnym segmencie vanów. Rüsselsheim/Berlin. Opel Zafira Tourer został uhonorowany nagrodą Golden Steering Wheel („Złota Kierownica”), o którą w tym roku ubiegało się sześć modeli samochodów typu van. Ten prestiżowy europejski tytuł jest kolejnym sukcesem producenta samochodów z Rüsselsheim: obaj poprzednicy modelu zdobyli nagrodę Złotej Kierownicy po raz pierwszy w roku 1999, a następnie w roku 2005. W tym roku konkurs Golden Steering Wheel odbył się po raz trzydziesty siódmy. Do tej pory Opel wygrał go piętnaście razy. Jednocześnie Zafira Tourer zamyka długą listę nagród zdobytych przez markę w 2012 roku, na której znajduje się m.in. tytuł „Samochód Roku” przyznany elektrycznie napędzanemu modelowi Ampera. Organizatorami corocznego konkursu są niemieckie magazyny „Auto Bild” i „Bild am Sonntag” oraz dwadzieścia sześć partnerujących im europejskich czasopism. W tym roku w sześciu kategoriach rywalizowały ze sobą czterdzieści cztery różne modele pojazdów. To czytelnicy, a nie eksperci decydują, które vany i kabriolety/coupe wygrają, dlatego nagroda Golden Steering Wheel jest tym bardziej wyrazem uznania klientów dla monocaba Opla. „Nagroda otrzymana w tej kategorii niezwykle nas ucieszyła. Dowodzi ona, że Zafira Tourer przypadła do gustu czytelnikom, a więc i naszym klientom” – powiedział Steve Girsky, przewodniczący rady nadzorczej Opla i wiceprezes GM, który przemawiał w środę podczas uroczystości rozdania nagród Golden Steering Wheel w Berlinie. „Nasz model jest popularny, gdyż stanowi połączenie »salonu na kółkach« i funkcjonalnego pojazdu sprawdzającego się, na co dzień. Tegoroczne zwycięstwo to kolejny dowód atrakcyjności naszej oferty dla rodzin po tym jak w 2010 r. tytuł Golden Steering Wheel przyznano modelowi Meriva.” Opel Zafira Tourer to idealne połączenie wszechstronności, komfortu i wysokiej jakości. Całkowicie odnowiony układ siedzeń Flex7 wyznacza nowe standardy funkcjonalności i atmosfery wnętrza. Jazda samochodem staje się łatwiejsza i bezpieczniejsza dzięki supernowoczesnym układom wspomagania, m.in. kamerze przedniej Opel Eye drugiej generacji, systemowi zachowania bezpiecznego dystansu między poruszającymi się pojazdami (Adaptive Cruise Control) z możliwością automatycznego hamowania (Collision Imminent Braking), funkcji pomiaru odległości od poprzedzającego pojazdu (Following Distance Indication) oraz ostrzeżeniu o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert). Zafira Tourer dostępna jest z silnikami napędzanymi benzyną, Dieslem, CNG i LPG. źródło: General Motors
  23. więcej -> Złota Kierownica 2012 dla Opla Zafiry Tourer | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  24. Miękki dach z wysokiej jakości materiałów zapewnia przyjemność jazdy na świeżym powietrzu Elegancki czteroosobowy kabriolet średniej klasy o długości 4,70 m Rüsselsheim. To już oficjalne: nowy kabriolet Opla nazywa się Cascada. Nazwa ta wywodzi się od hiszpańskiego słowa, oznaczającego wodospad i zgodnie z tradycją marki kończy się na literę „a”. Odzwierciedla ona rytmiczną, dynamiczną i płynną elegancję, piękno, świeżość oraz czystą przyjemność jazdy na świeżym powietrzu. Wyraźne linie, harmonijne proporcje i wydłużona sylwetka nadają nowemu modelowi Opla luksusowy i stylowy wygląd. Miękki dach wykonany z wysokiej jakości materiałów podkreśla elegancję i finezję pojazdu. Samochód ten został stworzony dla klientów o wyrafinowanym guście i wysokich oczekiwaniach, którzy lubią rozkoszować się jazdą na świeżym powietrzu z opuszczonym miękkim dachem. Nowy czteroosobowy Opel Cascada, o długości wynosi 4,70 m, zalicza się do segmentu kabrioletów średniej wielkości. Dlatego też bliżej mu do prestiżowych, klasycznych kabrioletów Opla z lat 50. i 60. — takich jak Kapitän i Rekord — niż do kompaktowych pojazdów z tego segmentu, które powstały w ostatnich dwóch dekadach. Dzięki zastosowaniu wielu dodatkowych technologii i funkcji podkreślono niezwykły kunszt wykonania nowego Opla. Wystarczy dotknąć przycisk, by szybko i płynnie otworzyć luksusowy miękki dach, nawet gdy samochód porusza się z prędkością do 50 km/h. Cascada to już trzeci produkt Opla — po modelach Mokka i ADAM — który debiutuje w tym roku. Kmompaktowy SUV (Sports Utility Vehicle), modny, niewielki samochód miejski i elegancki kabriolet średniej klasy nie tylko wzbogaciły portfolio marki, ale też wprowadziły ją do trzech nowych segmentów samochodowych w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Opel Cascada produkowany będzie wyłącznie w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach. Sprzedaż nowego kabrioletu rozpocznie się w pierwszych miesiącach 2013 r. Wbrew spekulacjom model ten nie pojawi się na paryskim salonie samochodowym. W Paryżu będzie za to świętować swoją światową premierę nowy Opel ADAM. źródło: General Motors
×