Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'opel' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 332 wyników

  1. Opel Vectra Opel Vectra, należący do klasy średniej, pojawił się na rynku jesienią 1988 roku jako 4-drzwiowy sedan. Zastąpił on model Ascona. W roku 1989 wprowadzono 5-drzwiowego liftbacka. Pierwsza generacja Vectry, oznaczana jako Vectra A, jest uważana za najlepszą w historii tego auta. Pojazd zajął drugie miejsce w konkursie na Samochód Roku 1989. W listopadzie 1992 roku Vectra przeszła drobne modyfikacje, które polegały głównie na zmianie atrapy chłodnicy (modernizację przygotowano na rok modelowy 1993). W 1995 roku zadebiutowała Vectra B, czyli druga generacja opisywanego Opla. Początkowo dostępny był sedan i liftback, dopiero w roku 1996 wprowadzono kombi. W 1999 roku przeprowadzono face lifting. Od 2002 roku na rynku jest Vectra C, także w trzech wersjach: sedan, liftback, oraz kombi (Estate). Istnieje również bardziej sportowa wersja Vectry C, charakteryzująca się odmienną stylistyką zewnętrzną oraz bogatszym wyposażeniem wnętrza zwana GTS. W Australii Vectra produkowana jest przez firmę Holden jako Holden Vectra, natomiast w Wielkiej Brytanii wytwarzane są pojazdy z kierownicą po prawej stronie określane, jako Vauxhall Vectra (B i C, angielski odpowiednik pierwszej generacji nosił nazwę Vauxhall Cavalier). Wersje Vectry A z lat 1989 - 1992:Typ Dostępne silniki oraz wyposażenie GL 1.6S 82 KM, 1.6i 75 KM, 1.7D 57 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM Diamond 2.0i 116 KM GLS 1.6S 82 KM, 1.6i 75 KM, 1.6i 82 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM CD 1.8i 90 KM, 2.0i 116 KM GL 4x4 2.0i 115 KM, 2.0i 129 KM 2000 16V 2.0i 129 KM GT 2.0i 16V 150 KM Wersje Vectry A z lat 1993 - 1995:Typ Dostępne silniki oraz wyposażenie GL 1.6i 75 KM, 1.7D 60 KM, 1.7TD 82 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM Expression 1.6i 75 KM, 1.7D 60 KM, 1.7TD 82 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM Merit 1.8i 90 KM GLS 1.6i 75 KM 1.7D 60 KM, 1.7TD 82 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM CD 2.0i 115 KM CDX 1.7TD 82 KM, 1.8i 90 KM, 2.0i 115 KM, 2.0i 16V 136 KM 4x4 2.0i 115 KM GT 2.0i 115 KM Sport 2.0i 16V 136 KM GT 16V 2.0i 16V 150 KM Turbo 4x4 2.0i 16V Turbo 204 KM V6 2.5i V6 170 KM Wersje Vectry B z lat 1995 - 2002:Typ Dostępne silniki oraz wyposażenie CD 2.0 dti DTL 82KM i DTH 101KM 2.2 dti 126KM
  2. Opel Senator Opel Senator A Inne nazwy Chevrolet Senator Producent Adam Opel AG Okres produkcji 1978 - Następca Opel Senator B Typy nadwozia sedan coupé (Opel Monza) Podobne Ford Mondeo Opel Senator B Producent Adam Opel AG Okres produkcji 1987 - 1994 Poprzednik Opel Senator A Typy nadwozia sedan Opel Senator był dużym sedanem sprzedawanym w Europie od 1978 do 1994 roku. Był znany także jako Vauxhall Royale, Chevrolet Senator oraz Vauxhall Senator. Senator służył następnie jako podstawa dla Opla Rekord oraz Opla Omegi. W wersji coupé był znany jako Opel Monza. W modelach do roku 84 prędkościomierz był analogowy, dopiero w późniejszych modelach montowane były cyfrowe znane z Senatora A2 Opel Senator A Senator A był wydłużoną wersją Opla Rekord E. Był także produkowany w 3-drzwiowej wersji coupé jako Opel Monza. Senator A oraz Monza były początkowo sprzedawane w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Royallle, jak i pod oryginalnymi nazwami. Samochody były także dostępne w południowej Afryce jako Chevrolet Senator do 1982 roku, kiedy nazwę przywrócono na Opel. Senator oraz Monza poprawiono w 1982 roku. W Wielkiej Brytanii były one wtedy sprzedawane jako Opel, a następnie, od 1984 roku, jako Vauxhall. Opel Senator B Nowy model, Senator B, został zrobiony w 1987 na podstawie Opla Omegi (w Wielkiej Brytanii znanego jako Carlton). Wersja coupe nie została zbudowana. Ten model oraz Omega służyły za bazę dla VN Commodore w Australii. Były różne wersje Senatora B. W 1987 wypuszczono wersje z silnikami 12V 2.6 oraz 3.0 12V oraz 24V również w wersji "CD". Wersja CD różniła się wyposażeniem takim jak podgrzewane siedzenia czy komputer pokładowy. Samochody były dostępne z pięciobiegową manualną oraz czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.
  3. Opel Omega Historia modelu Opel Omega był dużym samochodem Opla, głównej europejskiej firmy, przejętej przez General Motors w 1929 roku. Omega jest następcą Opla Rekorda i Opla Senatora. W 1987 Omega zostaje wybrana w głosowaniu na Europejski Samochód Roku.Tak samo jak poprzednik, Omega produkowana była w Rüsselsheim w Niemczech. Produkcja Omegi została zatrzymana w 2003. Model o dużym rozstawie osi, Opel Senator, został oparty na tej samej platformie, który też kształtował podstawę samochodu Holden Commodore z Australii. W Wielkiej Brytanii auto sprzedawane jako Vauxhall Carlton, aż do 1994, kiedy Vauxhall adoptował nazwę Omega jako imię dla nowego modelu. Omega była również sprzedawana w Brazylii jako Chevrolet. W Wielkiej Brytanii, Omega najlepiej znana jest jako pojazd policyjny - radiowóz. Następnym pojazdem po zakończeniu produkcji Omegi, był Vauxhall Vectra (model "C"). Omega jest również używana jako limuzyna i karawan (usługi pogrzebowe). Nazwa poprzednio używana przez GM w Ameryce Północnej, to Oldsmobile Omega, która była kompaktowym samochodem połowy lat 70. do połowy 80. Jednakże te samochody mechanicznie nie są spokrewnione z europejską wersją Omegi. Opel Omega A (1986-1994) Produkcja pierwszej Omegi została zapoczątkowana w 1986 roku jako kontynuacja Opla Rekord, który produkowany był do 1978 a sprzedawany w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Carlton. Nowa Omega została wyposażona w napęd tylny oraz pięciobiegową bądź czterobiegową automatyczną skrzynię biegów. Montowano silniki benzynowe od czterocylindrowych 1.8 L, 2.0 L i 2.4 L do sześciocylindrowych 2.6 L, 3.0 L-12v oraz 3.0 L-24v a także wysokoprężne czterocylindrowe silniki Diesla o pojemności 2.3 L w odmianach: bez turbosprężarki, z turbosprężarką oraz z turbosprężarką i intercoolerem. Omega A była produkowana w Europie do roku 1994, w Brazylii do roku 1998. Opel Omega B (1994-1999) Omega B zastąpił poprzedniczkę w 1994 roku. Wraz z zmianami nadwozia pojawiły się także zmiany silnikowe. Dodano nowoczesne silniki z rodziny ECOTEC. Auto urosło oraz przybrało na wadze. Silniki występujące w Omedze B przed liftingim (1994-1999) oraz po (1999-2004): Benzynowe: 2,0 8V o mocy 115KM (X20SE)od I.1994 do IX.1999 2,0 16V o mocy 136KM (X20XEV)od I.1994 do IX.1999 2,2 16V o mocy 144KM (Y22XE/Z22XE) od X.1999 do końca produkcji 2,5 V6 o mocy 170KM (X25XE) od I.1994 do VIII.2000 2,6 V6 o mocy 180KM (Y26SE) od IX.2000 do koca produkcji 3,0 V6 o mocy 210KM (X30XE) od I.1994 do XII.2000 3,2 V6 o mocy 218KM (Y32SE) od I.2001 do końca produkcji Wysokoprężne: 2,0 DTI 16V o mocy 100 KM (X20DTH) od I 2001 do końca produkcji 2,2 DTI 16V o mocy 120 KM (Y22DTH) od IX 2000 do końca produkcji 2,5 TD o mocy 130KM (X25DT) od I 1994 do VIII 2001 2,5 DT o mocy 150KM (Y25DT) od IX 2001 do końca produkcji Tak jak poprzednik, platforma Omegi służyła za bazę dla australijskiego Holden Commodore (od 1997). Opel Omega B po FL (face lifting) (1999-2003) Omega B FL zastąpił poprzednika na jesieni 1999 roku /nowa stylizacja samochodu/. W 2003 - zakończono produkcję modelu Omega Jednym z mocniejszych silników omegi jest 3.0 v6 która ma 211 KM mocy i rozpędza auto do 242 km/h
  4. Opel Kadett Opel Kadett - nazwa modelu samochodu produkowanego w latach 1936 - 1940, a następnie 1962 - 1993, przez firmę Opel. Można wyróżnić następujące generacje tego auta: Opel Kadett I, 1937 Opel Kadett II, 1938 Opel Kadett A, od 1962 do 1965 Opel Kadett B, od 1965 do 1973 Opel Kadett C, od 1973 do 1979 Opel Kadett D, od 1979 do 1984 Opel Kadett E, od 1984 do 1991 (w wersji kabrio do 1993), później pod marką Daewoo produkowany na licencji w Korei i Lublinie jako Nexia Następcą Opla Kadetta jest Opel Astra. Nazwę "KADETT" nadano samochodom w roku 1936. W tym roku zakład w Rüsselsheim zaprezentował model Opel Kadett, przy produkcji którego także wykorzystano nową, bezpieczną zasadę montowania karoserii. Ten cieszący się dużym powodzeniem model był napędzany rzędowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,1 litra, uzyskującym moc 23 koni mechanicznych. Samochód ten, ważący 757 kilogramów, osiągał już całkiem sporą prędkość: 98 km/godz. W roku 1938 Kadett uzyskał nowy wygląd. Zmieniono mu wystrój wewnętrzny oraz kilka elementów nadwozia. Do roku 1940 dealerzy Opla sprzedali 107 608 sztuk Kadetta. Później, ze względu na II wojnę światową, fabryka zaprzestała produkcji samochodów cywilnych, koncentrując się na dostawach dla wojska. Dlatego następna wersja pojazdu pod szyldem Kadetta miała premierę dopiero po ponad dwudziestu latach, kiedy w 1962 część produkcji została przeniesiona do nowej fabryki w Bochum. W tej kolebce samochodów kompaktowych ujrzał światło dzienne Kadett A. Był to pojazd wyposażony w czterobiegową, manualną skrzynię biegów, napędzany czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1 L (993cc), osiagającym moc 40 KM przy 5000 obr/min. i rozpędzajacym autko do prędkości 120 km/h. W 1965 z fabryki wyjechała nowa generacja Kadetta: wersja B. A właściwie produkowana do 1967 roku wersja B1. Poza nowym wyglądem, samochód został wyposażony w szeroka gamę jednostek napędowych: od podstawowej o pojemności 1.1 litra i mocy 45 KM (130 km/h) do do usportowionej 1.9S o mocy 90 KM (168 km/h). Konstruktorzy opracowali też szereg nadwozi od 3-dzwiowego coupe do pełnego sedana. Późniejsza wersja B2 różniła się zmienionym wyglądem zewnętrznym. Cena tego samochodu w Niemczech wahała się (w zależności od wersji silnika) od 5100 do do 9500 marek. W 1966 roku Opel świętował rocznicę produkcyjną w Bochum: halę fabryczną opuścił milionowy Opel Kadett. W 1973 roku Opel wypuszcza kolejną wersję Kadetta: C. Jest to samochód o klasycznym układzie napędowym: silnik z przodu, napęd na tylną oś. Podstawową jednostką tego modelu jest czterocylindrowy silnik o pojemności 1196cc o mocy 52 KM przy 5600 obr/min. pozwalający uzyskać prędkość 140 km/h. Oczywiście Opel zadbał o możliwość wyboru wśród wielu innych silników i wersji nadwozia (coupe, limuzyna, caravan oraz specjalne: city i aero). Zapędy do konstruowania samochodów sportowych zaowocowały Kadettem GT/E, bolidem o poprawionych własnościach jezdnych i silnikiem o pojemnosci 1.9 L, mocy 105 KM, umożliwiąjącym prędkość 184 km/h. Przyspieszenie 0-100 km/s: 10,2 sekundy. Wszystkie dotychczasowe modele Opla (z kadettami włącznie) miały napęd na tylną oś. W latach sześćdziesiątych wiele firm stosowało już na szeroką skalę w swoich wozach napęd przedni. Oczywiste bowiem stały się korzyści płynące z tego rodzaju rozwiązania, a wśród nich możliwość łatwiejszego znalezienia miejsca dla pasażerów samochodu. Opel pozostał jednak konserwatywny, pomimo, że macierzysty koncern GM był propagatorem przedniego napędu w USA i to w wozach dużych. Rozpoczęcie prac nad nowym modelem Kadett, o zupełnie zmienionej koncepcji układu napędowego nastąpiło pod koniec roku 1974. Opel musiał zareagować na ukazanie się kilka miesięcy wcześniej przednionapędowego samochodu Volkswagen Golf I. Wprowadzenie do produkcji nowego Kadetta w 1979 roku (o 5 lat później niż Golfa) było ważnym wydarzeniem w historii firmy Opel: po raz pierwszy, po osiemdziesięciu latach budowania samochodów osobowych, firma zdecydowała się na zastosowanie przedniego napędu. Nadwozie tego nowego Opla o długości nie przekraczającej 4 metrów, nawiązywało sylwetką do największych samochodów Opel Monza i Opel Senator. Ponadto bardzo przypominało produkt GM: Chevrolet Chevette. Nowy model "dysponował" wieloma wersjami nadwozia, różnym wyposażeniem, oraz kilkoma silnikami: o różnych pojemnościach, mocach i wykonaniu . Jednym z ciekawszych wersji był model Kadett GT/E. Pojazd ten wyposażony był w 1.8-litrowy silnik o mocy 115 KM przy 5800obr/min. 5-biegową, synchronizowaną skrzynię biegów oraz wtrysk paliwa Bosch LE-Jetronic. Osiągał prędkość 187 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/s: 9,5 sekundy. Wymogi rynku spowodowały, że Opel musiał wprowadzić nowy model. I tak w 1984 z fabryki wyjechał ostatni Kadett w wersji D. Od tej pory (rok 1984)pod marką Kadett królowała wersja E ,kończący wtryskiem 1.3 i 1.8 (z katalizatorem). Rok później pojawiły się silniki 1.6 i 1.6 Kat, a także 2-litrowe GSi. W 1987 roku na rynek trafia model cabrio wyposażony w nowy silnik 1.8 z elektronicznym wtryskiem paliwa. Rok 1988 - to silnik 2.0 GSi 16V. Od stycznia 1989 roku wszystkie modele Opla Kadetta wyposażone w ten ostatni silnik, mają seryjnie montowany ABS. W tym samym roku we wrześniu dotychczasowy silnik 1.3i, zastępuje nowa jednostka 1.4i. Jeśli chodzi o nadwozia to najpopularniejszy jest 3 lub 5-drzwiowy hatchback, ale spotyka się także 4-drzwiową limuzynę, wersję cabrio, usportowione GSi, czy wreszcie 3 i 5-drzwiowy kombi. W porównaniu ze swoim poprzednikiem (Opel Kadett D), nadwozie Opla Kadetta E wyróżnia się przede wszystkim aerodynamicznymi detalami nadwozia. Ma ono zdecydowanie korzystniejszy kształt. Współczynnik oporu zredukowano z Cx-39 do Cx-32, a w modelu GSi nawet do Cx-30. Zmodernizowano również wnętrze samochodu, m.in. poprawiono kształt siedzeń. Większym zmianom nie uległy elementy podwozia. Specjaliści z niemieckiego ADAC-u chwalą Opla Kadetta E m.in. za duży i wygodny bagażnik (390l w wersji hatchback), który daje się łatwo powiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy. Plus bagażnika to także równa podłoga bez żadnych występów, oświetlenie oraz jego dobra "dostępność". Minusy, to przede wszystkim brak schowków i niepraktyczne zamykanie - nie sposób nie ubrudzić sobie rąk. Do zdecydowanych plusów Opla Kadetta E zaliczyć należy m.in.: precyzyjnie działającą skrzynię biegów oraz dobrze leżący w ręku lewarek zmiany biegów, możliwość regulowania lusterek od wewnątrz, a także alarm włączonych świateł. Niewątpliwym plusem są też regulowane zaczepy przednich pasów, czy też podświetlane przyciski i przyrządy.
  5. Opel Calibra Opel Calibra - samochód typu coupé zaprojektowany przez Erharda Schnella jako usportowiona wersja Opla Vectry, z którym dzieli płytę podłogową i zawieszenie. W tym modelu odpowiednio utwardzone i obniżone, które w tym modelu współpracuje z kołami wyposażonymi w opony o szerokości 205mm. Premiera tego pojazdu odbyła się na targach IAA w 1989 roku. W tym też roku zdobyła nagrodę za swój design (pomimo, że seryjna produkcja ruszyła dopiero rok później). Samochód wyróżniał głównie niski współczynnik oporu aerodynamicznego wynoszący Cx=0,26. Auto rzuca się w oczy dzięki charakterystycznej sylwetce: wąskie, płaskie reflektory, linia boczna przypominająca klin, ostro opadająca powierzchnia tylnej szyby i drzwi bez obramowania nad szybą. W 1991 roku z taśm montażowych Opla zjechało 67443 egzemplarzy Calibry. W 1993 roku zaproponowano nową gamę kolorów nadwozia i tapicerki. W 1994 r. Calibra przeszła Facelifting i dodano nowy silnik 24V V6 o pojemności 2.5l (170 KM) oraz 24V V6 ECO Tec 2.5l (170 KM). W 1997 roku Calibra została zastąpiona przez Tigrę, a w 1998 na bazie Astry II został zaprojektowany jej następca - Opel Coupé Auto ukazało się w seryjnej sprzedaży z sześcioma wersjami silnikowymi: 2.0l 8V (115 KM), 2.0l 16V (150 KM), 2.0l 16V ECO Tec (136 KM), 2.5l 24V V6 (170 KM), 2.5l 24V V6 ECO Tec (170 KM), 2.0l 16V 4x4 Turbo (204 KM), oraz w dwóch wersjach rajdowych: V6 DTM Mod. 93-95 (400 KM), V6 DTM Mod. 95-96 (570 KM). Wnętrze Calibry (deska rozdzielcza) również zostało zaadoptowane z Vectry, natomiast usportowione fotele nie były dotąd stosowane w innych modelach marki. Tylna kanapa w standardzie posiada opcję podziału i rozkładania. Bagażnik jak na auto sportowe jest pojemny - 360l. Oferowano również specjalne edycje Calibry: DTM/Rosberg, Classic, Young, Cliff Motorsport Edition, różniące się od standardowej wysokością zawieszenia, układem wydechowym, wyposażeniem (np. aluminiowe felgi BBS 16" w wersji DTM). W latach 1993-94, wyścigowy Opel zbudowany na bazie Calibry, prowadzony przez Keke Rosberga, Manuela Reutera i Johna Wintera brał udział w ITC. W 1996 roku Calibra wygrała te mistrzostwa jako najlepszy team i kierowca. Po tym zwycięstwie Calibra została wycofana ze sportu motorowego i została zakończona jej produkcja. Sportowe coupé Opla cieszy się w Polsce dużą popularnością w środowisku tuningowym.
  6. Opel Astra - model samochodu osobowego średniej, niższej klasy, produkowanego od 1991 r. przez fabrykę Adam Opel AG, należącą do największego na świecie, amerykańskiego koncernu samochodowego General Motors (GM). Model ten zastąpił wysłużonego Kadetta. W 1991 r. po raz pierwszy Opla Astrę zaprezentowano na międzynarodowej wystawie samochodowej we Franfurkcie. Był to jeden z największych projektów w historii firmy Opel. W pracach nad tą konstrukcją w Technicznym Centrum Rozwoju (TEZ) w zakładach Opla w Russelheim uczestniczyło ponad 8000 inżynierów, techników i projektantów. Produkowany jest w wersjach kombi, sedan, hatchback, coupé i od 1993 r. jako kabriolet. czterodrzwiowy sedan w wersjach GL, GLS, CD dwudrzwiowe coupé Bertone trzy lub pięciodrzwiowy hatchback (ścięty tył) GL, GLS, CD, GT oraz GSi i GSi 16V pięciodrzwiowy Caravan (kombi) GL lub Club Pierwszy "facelifting" został wprowadzony w roku 1993 w raz z wprowadzeniem do palety modelu w wersji cabrio. Zmieniono kolor klosza kierunkowskazów (przednich) z pomarańczowego na przezroczysty, został zmieniony również kształt kierownicy, zmienione zostały również kolor plastiku oraz wzór tapicerki. W zależności od roczników produkcji występują 3 generacje Opla Astry: Astra I, zwana też "F" (1991-1998) lub Astra Classic (była produkowana do roku 2002 w fabryce Opla w Gliwicach) Astra II, zwana też "G" (1998-2004) lub Astra Classic II (2004-)(obecnie produkowana w Gliwicach) Astra III, zwana też "H" (2004-). W Oplach Astra występują następujące jednostki napędowe: Silniki benzynowe: 1.4i (60 KM), 1.4i (82 KM), 1.4i-16V (90 KM), 1.6i (71 KM), 1.6i (75 KM), 1.6i (84 KM), 1.6i (100 KM), 1.6i-16V (100/105 KM), 1.8i (90 KM), 1.6i-16V (100KM), 1.8i-16V (115 KM), 1.8i-16V (125KM), 2.0i (115KM), 2.0i-16V (136KM), 2.0i-16V (150KM) Silniki dieslowskie: 1.3CDTI (70 KM) 1.7D (57KM), 1.7D (60KM), 1.7TD (68KM), 1.7DTI (75 KM), 1.7TD (82KM), 2.0DTL (82KM), 2.0DTH (101KM), 1.7CDTI (101KM), 1.9CDTI (130KM)
  7. Witam. Mam pytanie, jaką instalację lpg polecacie do Opla Vectry B 1.6 16V 100KM, rok produkcji 2000, przebieg ok. 175 tys. km. Planuję zamontować coś (wiadomo koszta), tylko nie wiem co, a szczerze powiedziawszy jestem kompletnym laikiem w tej kwestii. Oto propozycje od moich potencjalnych gazowników, bardzo proszę o pomoc. - AEB- KING GAS - cena 2.800 PLN, gwarancja 2lata, - BRC -SQ24 - cena 2.800 PLN, gwarancja 2lata, - Stag 4 eco z listwą Valtah - cena 2.100 PLN, - KME Nevo z wtryskami niemieckimi Hana oraz reduktor Tur za 2300
  8. Witam, prosze o pomoc bo wszyscy mechanicy rozkładają ręce z moim problemem. Świeci się kontrolka check, auto ma słabą moc, co jest bardzo niebezpieczne zwłaszcza przy wyprzedaniu. Podłączenie do komputera wykazało następujące problemy: P1122: czujnik położenia pedału przyśpieszenia 2 - niskie napiecie, P1550: elektroniczne sterowanie przepustnicą tryb awaryjny - ograniczone osiągi, P0400: zawór recyrkulacji spalin (egr), sygnal poza prawidlowym zakresem (zamkniety zawór), P1120: czujnik położenia pedału przyspieszenia, korelacja 1-2 Wymieniłem pedał gazu, zawor egr i przepustnicę i nadal nic. co jeszcze można zrobić?
  9. witam mam taki problem jak odpale zafire 2.0 dti 2002r 101km na zimnym silniku to kopci na niebiesko, słychac metaliczny lekki dzwiek, troche buje silnikiem. a jak sie rozgrzeje to juz jest lepiej wcale nie kopci, nie słychac metalicznego dzwieku. do tego nie ubywa mi oleju wrecz odwrotnie przybywa mi go mysle ze to jest zle ustawiony kat wtrysku albo którys wtrysk leje paliwo i nie zdarzy go wypalac. zapach dymu z tłumika to czuc rope.
  10. radek123987

    Opel Astra F

    Witam, wrzucam najnowszy rysunek. Ostatnio trochę się z nimi rozpędziłem Opel Astra F Format A3 W sumie ten rysunek już od dawna powstaje, ale nie było kiedy go skończyć Nie robiłem tła, ponieważ już z założenia miał to być "poglądowy" rysunek planów na ten rok co do mojego Asterixa (w sumie już zostało tylko nabyć drogą kupna jakiś niższy zawias i czekać na wiosnę ) Oceniajcie rysunek, a jak przygotuję Astrę do sezonu to zaktualizuję wątek o niej https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10151325_964471950313249_4453077463775779046_n.jpg?oh=a358dae11acd39bf66036bf8aa0a3444&oe=5757D1F1
  11. Witam, mam problem z uruchomieniem mojej vectry rano.Po przekreceniu kluczyka samochód odpali, ale po chwili gaśnie.Musze pokręcić chwile i odpali.Później cały dzień jest wszystko ok. Filtry paliwowy i powietrza wymienione jak i przelewy.Świece są w porządku. Z góry dziękuje za pomoc.
  12. Witam. Jakiś miesiąc temu niepostrzeżenie zerwał mi się pasek klinowy. Przejechałem bez niego jakieś 2km. Wymieniłem pasek na nowy. Silnik po tej przejażdżce był obrzygany olejem i ubyło również płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Uzupełniłem płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Sprawdziłem stan oleju a tam bagnet suchy. Uzupełniłem również olej. Po tym incydencie zauważyłem, że ubywa mi oleju w silniku. Co mogło się stać?
  13. Witam. Posiadam autko jak w temacie i od jakiegoś czasu borykam się z pewnym problemem. Otóż podczas odpalania coraz częściej słychać bardziej syczenie aniżeli standardowe odpalanie. Staje się to coraz częściej przy odpalaniu. Aby bardziej to zobrazować nagrałem pracę podczas odpalania. Zippyshare.com - 25 paź, 16.55.mp3 Teraz tak, na nagraniu 3 pierwsze razy odpala, za 4 razem słychać syczenie, za 5 znów odpala (polecam słuchawki). Podejrzewam świece ale nie znam się jednak zbyt dobrze. Świece ogólnie ładnych parę lat nie były wymieniane stąd werdykt. Zauważyłem, że te syczenie dochodzi spod 'kostki' zaznaczonej na obrazku czerwonym okręgiem. http://oi61.tinypic.com/n2o02r.jpg Ma ktoś jakiś pomysł?
  14. Supercichy diesel we flagowym modelu: dwie wersje najnowszej generacji silnika 1.6 CDTI Osobisty asystent łączności i usług: samochody z systemem Opel OnStar dostępne w ofercie na nowy rok modelowy Udoskonalony system multimedialny: IntelliLink Navi 900 z Apple CarPlay Rüsselsheim. Nowocześniejszy i mocniejszy Opel Insignia, z doskonałym system łączności z Internetem, jest teraz dostępny z przełomowymi ulepszeniami pod maską i we wnętrzu. Po raz pierwszy we flagowym modelu Opla będą montowane nowe średniolitrażowe turbodoładowane silniki wysokoprężne. Supercichy diesel 1.6 CDTI występuje w dwóch wersjach różniących się mocą — każda z nich charakteryzuje się znakomitą dynamiką, przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Nowy system multimedialny firmy Opel gwarantuje rozrywkę na najwyższym poziomie i zoptymalizowaną łączność z Internetem. Interfejs Apple CarPlay w systemie IntelliLink Navi 900 drugiej generacji ułatwia korzystanie z iPhone’a w samochodzie. Samochód może być wyposażony w system Opel OnStar. Ten nowy osobisty asystent łączności i usług zapewnia użytkownikowi całodobowy dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Downsizing z gwarancją przyjemności z jazdy: supercichy diesel 1.6 CDTI w Insignii Obydwie wersje nowego supercichego diesla 1.6 firmy Opel we flagowym modelu marki udowadniają, że silniki o stosunkowo małej pojemności, ale charakteryzujące się wysokim momentem obrotowym i wysoką mocą nie dają najmniejszych powodów do narzekań. Jednostki rozwijające moc 88 kW/120 KM i 100 kW/136 KM zastąpiły silniki dwulitrowe i zostały opracowane pod kątem wzorowej elastyczności przy niskim zużyciu paliwa i wyjątkowo wysokiej kultury pracy. Insignia z turbodieslem o mocy 88 kW/120 KM, sześciobiegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekundy, dorównując osiągami wersji ze starszym silnikiem. Elastyczność na piątym biegu mierzona czasem potrzebnym na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h wynosi zaledwie 10,4 sekundy, co oznacza poprawę o ponad 2 sekundy. Zużycie paliwa, nieprzekraczające 3,9 l/100 km odpowiada emisji CO2 na poziomie 104 g/km (w cyklu mieszanym, z oponami o obniżonych oporach toczenia). W przypadku turbodiesla o mocy 100 kW/136 KM zużycie paliwa jest niższe o 0,1 litra, i wynosi 3,8 litra na 100 kilometrów. Przy takim spalaniu emisja CO2 to tylko 99 g/km, a więc poniżej progu 100 gramów. Nie ma jednak mowy o żadnych kompromisach. Insignia z nowym silnikiem jest szybsza o 5 km/h od wersji z poprzednim silnikiem — osiąga prędkość maksymalną 210 km/h. Insignia sedan rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 10,9 sekundy, a od 80 do 120 km/h przyspiesza w 10,4 sekundy. Silnik pracuje przy tym cicho, nie sprawia wrażenia nadmiernie obciążonego i odznacza się wysoką kulturą pracy. Obydwie wersje supercichego diesla rozwijają imponujące 320 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min. Opel OnStar i IntelliLink z Apple CarPlay: tak działa nowoczesny system łączności z Internetem Mnóstwo przyjemności z jazdy dzięki nowemu supercichemu dieslowi pod maską nie jest jedynym atutem Opla Insignii. System Opel OnStar oraz nowa generacja systemu multimedialnego IntelliLink z interfejsem Apple CarPlay zapewniają także najwyższą jakość rozrywki, kompleksową łączność oraz maksymalny poziom bezpieczeństwa. Osobisty asystent łączności i usług Opel OnStar należy do wyposażenia standardowego wersji Cosmo, Country Tourer, Executive i OPC. Przez pierwsze 12 miesięcy od aktywacji klienci mogą korzystać ze wszystkich usług bezpłatnie. Kompleksowy zestaw usług obejmuje całodobowy system automatycznego reagowania na zderzenie, pomoc w przypadku kradzieży pojazdu, pomoc drogową, diagnostykę pojazdu w zakresie istotnych danych eksploatacyjnych i pomiarów, a także zdalne sterowanie różnymi funkcjami pojazdu poprzez aplikację na smartfona. Jednocześnie system Opel OnStar zamienia Insignię w wydajny, mobilny punkt dostępu do Internetu, zapewniając stabilne łącze przez Wi‑Fi. Do systemu można jednocześnie podłączyć nawet 7 urządzeń, co przydaje się zarówno w czasie rodzinnych wyjazdów, jak i wtedy, gdy Insignia służy swojemu użytkownikowi za mobilne biuro. Nowa generacja systemów multimedialnych firmy Opel pozwala na jeszcze szybsze połączenie smartfona z samochodem i jeszcze bardziej kompleksowe korzystanie z jego funkcji w czasie jazdy. Dzięki interfejsowi Apple CarPlay nowy system multimedialny IntelliLink Navi 900 można po raz pierwszy zintegrować z funkcjami iPhone’a. Zapewnia to szybki dostęp do wielu aplikacji rozrywkowych, w tym do serwisów muzycznych i informacyjnych. Z aplikacji tych można korzystać na ośmiocalowym kolorowym ekranie dotykowym. IntelliLink umożliwia również odbiór strumieniowych transmisji audio, odczytywanie przychodzących wiadomości tekstowych na głos, sterowanie głosowe, a także odtwarzanie krótkich materiałów wideo lub nawet całych filmów — oczywiście tylko w czasie postojów. Mapy systemu nawigacji obejmują ponad 30 krajów europejskich. Można wyświetlać je w wersji dwu- lub trójwymiarowej, w zależności od preferencji użytkownika, a system nawigacji reaguje na polecenia głosowe. Niniejsza informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  15. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  16. radek123987

    Opel Ascona

    Witam! Wracam tu po długiej przerwie, przez jakieś 3 miesiące nie narysowałem żadnego rysunku. W końcu udało mi się skończyć Opla Asconę na A3, rysunek narysowany ołówkami Koh-i-noor i kredkami koh-i-noor Mondeluz. Z rysunku jestem zadowolony, chociaż miałem nadzieję, że będzie jeszcze lepszy. Tło niezbyt mi się podoba, ale już nie wiedziałem co w nim poprawić, żeby było lepiej. Chyba straciłem trochę wprawy w tym roku. Zapraszam do komentowania https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/v/t1.0-9/11745437_846292622131183_586146047526894093_n.jpg?oh=c5f4cebe2cb1cf09283391a97db94a71&oe=56281959
  17. Witam i jako że nie jestem znawcą samochodów mam pytanie, co sądzicie o tych dwóch ofertach Opel Astra 1,6 16V po niemieckim TUNINGU - OTOMOTO Opel Astra 1999 rok 1.8 16v SPORTIVE z Niemiec Tanio - OTOMOTO Chciałbym kupić sobie astre, w cenie do 4 tysięcy tyle że nie wiem czy w tej cenie znajde coś czym przez jakiś czas pojeżdżę.
  18. Rüsselsheim. Ponad 24 mln sprzedanych samochodów Opel Kadett i Opel Astra to imponująca liczba i wybitne osiągnięcie. Wszystkie wyprodukowane do tej pory modele kompaktowe firmy Opel ustawione jeden za drugim mogłyby przekroczyć magiczny wskaźnik 100 000 kilometrów i utworzyć kolumnę samochodów, która okrążyłaby Ziemię wzdłuż równika dwa i pół razy. W skrócie, można by powiedzieć, że samochody kompaktowe Opla z sukcesem przyczyniły się do zapewnienia mobilności dla nowych grup społecznych oraz, że osobista mobilność stała się częścią ich codziennego życia. A najnowsze generacje uczyniły dostępnymi rozwiązania technologiczne i innowacje z wyższych segmentów rynku. Teraz firma Opel jest gotowa zacząć nowy rozdział w historii swojego bestsellera, kontynuując tradycje demokratyzacji innowacji z wyższych segmentów rynku, łącząc je z ekspresyjną, dynamiczną stylistyką. Astra nowej generacji oparta jest na zupełnie nowej, lekkiej platformie i napędzana silnikami najnowszej generacji. Samochód będzie oferowany z wyposażeniem znanym dotychczas tylko z wyższych segmentów. Lekka konstrukcja sprawia, że nowa Astra prezentuje się bardziej sportowo niż poprzednie modele. Krótko mówiąc, nowa Astra to połączenie efektywności z elegancją, a zastosowane w niej najlepsze rozwiązania innowacyjne oznaczają zmianę postrzegania segmentu samochodów kompaktowych. Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie, który odbędzie się jesienią bieżącego roku (17–27 września). A skoro mowa o uroczystościach – bezpośredni przodek nowej Astry, Opel Kadett B, świętuje w tym roku swoje 50. urodziny. Wyprodukowano ponad 2,6 mln egzemplarzy Kadetta, a w latach 60. ubiegłego wieku reklamowano go sloganem „Das Auto”, czyli samochód. Dzięki swojej dynamice, sporej przestrzeni dla pasażerów, dużemu bagażnikowi i wysokiemu poziomowi bezpieczeństwa zostawiał konkurencję daleko w tyle. Podsumowując: „Jeśli wiesz, czego chcesz, wybierasz Kadetta”. Do dziś dnia absolutnym bestsellerem w 79-letniej historii klasy kompaktowej firmy Opel jest Astra F z lat 1991–1997. Wówczas po raz pierwszy w całej Europie nadano nowemu modelowi nazwę Astra, wcześniej używaną w Wielkiej Brytanii, i sprzedano ponad 4,1 mln egzemplarzy. Blisko osiągnięcia granicy 4 mln znalazły się także modele Kadett E (3,8 mln) i Astra G (3,95 mln). Jest zatem wiele powodów, dla których warto przyjrzeć się sprzedanym do tej pory ponad 24 mln egzemplarzy Opla w klasie kompaktowej. Od Kadetta 1 do Astry K — historia sukcesu trwająca jedenaście generacji 1936–1940: Opel Kadett 1 — samochód dla ludzi Pierwszy Opel Kadett okazał się małą sensacją, zarówno pod względem technicznym, jak i cenowym. W latach 1936–1940 w Rüsselsheim – nawet na tamte czasy jednej z najbardziej zaawansowanych technologicznie fabryk samochodów w Europie – zbudowano ponad 100 000 egzemplarzy tego czteroosobowego modelu. Pierwszy Kadett, ze swoją rewolucyjną budową samonośnego nadwozia typu unibody, dostępny w wersji sedan lub kabriolet, kosztował zaledwie 2 100 marek. Ten szybki czteroosobowy samochód osiągał prędkość prawie 100 km/h i znalezienie drogi do serc ogółu społeczeństwa nie zabrało mu wiele czasu. Prasa też była mu przyjazna: „Od momentu pierwszych jazd próbnych Kadetta wiadomo było, że z całą pewnością nie jest to zwyczajny pojazd w swojej klasie cenowej”, napisała niemiecka gazeta „Braunschweiger Tageszeitung” 5 grudnia 1936 r. Podwozie z niezależnym przednim zawieszeniem typu Dubonnet oraz tylna oś na resorach piórowych pochodziły z Opla Olympia, a żeliwny czterocylindrowy silnik typu L-Head z Opla P4. Zapewniał on moc 23 KM przy pojemności skokowej 1 073 cm3. Na niską cenę samochodu znacznie wpłynęło też odejście od systemu modułowego. 1962–1965: Opel Kadett A – owoc cudu gospodarczego Duży bagażnik i wiele miejsca dla czterech osób, a ponadto nowy dynamiczny silnik i niskie koszty utrzymania sprawiły, że Kadett A odniósł wielki sukces, a firma Opel wyprodukowała w latach 1962–1965 prawie 650 000 egzemplarzy tego modelu. Bryła dwudrzwiowego modelu z nadwoziem typu notchback wyglądała nowocześnie i profesjonalnie. Linia boczna samochodu znajdowała się nisko, a zastosowane dla dobrej widoczności okna panoramiczne oraz listwa dekoracyjna biegnąca wzdłuż boku podkreślały wydłużoną sylwetkę. Przednie błotniki przechodziły w reflektory, a tylne krawędzie miały kształt płetw. Właściciele tradycyjnych małych samochodów byli pod wrażeniem przestrzeni wewnątrz pojazdu. Bagażnik był naprawdę pojemny, a korek zbiornika paliwa znajdował się na zewnątrz! „Opel Kadet, w skrócie: O.K.” napisali specjaliści do spraw reklamy firmy Opel, nie mogąc powstrzymać się od uwag w kierunku konkurencji w Wolfsburgu „Nigdy nie czujesz zapachu benzyny w bagażniku”, mówili z przymrużeniem oka. Nowoczesny silnik chłodzony powietrzem i umieszczony z przodu to kolejna duża przewaga konstrukcyjna Kadetta nad Garbusem. Czterocylindrowa jednostka o pojemności 993 cm3 osiągała moc 40 KM, a od marca 1963 r. była także stosowana w nowym Oplu Kadett Caravan. 1965–1973: Opel Kadett B — „Das Auto” Kadett B zastępuje model A, a w 1965 r. nowa seria zastępuje pierwszy model. Nowa wersja miała ponad 4 metry długości, a zatem była sporo dłuższa niż poprzednia. Jeśli chodzi o sylwetkę, projektanci inspirowali się pomysłami kolegów zza oceanu. Spadzista konstrukcja tyłu nawiązywała do popularnych amerykańskich modeli samochodów z mocno pochyloną tylną szybą (typu fastback). W 1966 r. magazyn „Automobil Illustrierte” napisał: „Doświadczysz mocy i szybkości, jeszcze zanim usłyszysz silnik”. Przybyło mu nie tylko centymetrów długości, ale i koni mechanicznych. Inżynierowie firmy Opel powiększyli średnicę cylindra w czterocylindrowej jednostce o 3 mm. Podstawowa jednostka o pojemności 1 078 cm3 osiągała moc 45 KM. Dostępny był także silnik wysokoprężny 1.1 S o mocy 55 KM. Ten model Kadetta szybko odniósł sukces, a od września 1965 r. do lipca 1973 r. wyprodukowano ponad 2,6 mln sztuk. A jego powodzenie zdecydowanie nie ograniczało się do kraju produkcji. W roku 1966 eksport przekroczył 50% — Kadetta zapragnęli mieć klienci ze 120 krajów z całego świata. 1973–1979: Opel Kadett C — sportowiec Rodzina Kadett C miała wiele twarzy: uniwersalny samochód rodzinny, elegancki drugi samochód z praktyczną tylną klapą lub wyczynowe sportowe coupé w barwach wojennych. W latach 1973–1979 wyprodukowano ich aż 1,7 mln egzemplarzy. Kadett C z napędem na tylną oś zadebiutował w sierpniu 1973 r. Miał on pięknie skrojoną bryłę oraz nowe dwuwahaczowe zawieszenie przedniej osi. Charakterystyczne cechy jego stylistyki to płaska osłona chłodnicy, pokrywa silnika z emblematem firmowym oraz pas przedni w formie spoilera. „Kadetta nie tylko prowadzi się wyjątkowo dobrze, jest też dokładnie zaprojektowany i starannie wykonany. Jest niewymagający w utrzymaniu, łatwy w naprawie i ekonomiczny podczas jazdy”, zachwalali specjaliści testujący samochody w numerze 20/73 magazynu „auto motor und sport”. Pełen mocy model GT/E zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1975 r. Silnik o pojemności 1,9 litra z wtryskiem Bosch L-Jetronic osiągał moc 105 KM i rozpędzał Kadetta o masie zaledwie 900 kg do prędkości 184 km/h. 1979–1984: Opel Kadett D — samochód z napędem na przednią oś Czwarta generacja powojennego Kadetta wprowadziła w firmie Opel nową epokę dla klasy kompaktowej. Pierwszy model Opla z napędem na przednią oś zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie w 1979 r. jako nowocześnie wyglądający Kadett D. Jego linia naprawdę przyciągała wzrok. Chociaż nowy model był o 126 mm krótszy od swojego poprzednika o długości 3998 mm, miał dłuższe i znacznie obszerniejsze wnętrze niż wielu jego konkurentów. Ale nie tylko układ napędowy i podwozie z tylną belką skrętną wyłamały się z tradycji: Kadett został też wyposażony w nowy 1,3-litrowy silnik OHC, który osiągał moc 60 lub 75 KM. Rewolucja miała swoją kontynuację w wariantach nadwozia. Oprócz obszernego kombi z aż 1 425 litrami przestrzeni ładunkowej, firma Opel oferowała jedynie wersje z mocno pochyloną tylną szybą (typu fastback). W styczniu 1983 r. nadszedł czas na sportowego Kadetta GTE, który dzięki 1,8-litrowemu czterocylindrowemu silnikowi o mocy 115 KM rozwijał prędkość 187 km/h. Do innych modyfikacji technicznych zaliczały się: niższe i bardziej zwarte podwozie, nowe tłumiki drgań kierownicy oraz wewnętrznie chłodzone przednie tarcze hamulcowe. W latach 1979–1984 wyprodukowano aż 2,1 mln samochodów Opel Kadett D. 1984–1991: Opel Kadett E — aerodynamiczny mistrz świata Drugi Kadett z napędem na przednią oś, produkowany w latach 1984–1991, uzyskał tytuł „Samochodu roku 1984” i był absolutnym zwycięzcą. Osiągając liczbę 3 779 289 sprzedanych egzemplarzy, stał się największym bestsellerem Opla do dziś dnia oraz prawdziwym aerodynamicznym mistrzem świata. Inżynierowie firmy Opel w roku 1984 zdecydowanie trafili w sedno. Bazujący na projektach swoich poprzedników, ale z całkowicie nową stylistyką typu hatchback, Kadett E miał przed sobą świetlaną przyszłość. Kadett D ze współczynnikiem oporu powietrza równym 0,39 był najlepszy w swojej klasie, ale bladł w porównaniu ze swoim następcą. Po 1 200 godzinach testów w tunelu aerodynamicznym, model E osiągnął fenomenalną wartość 0,32. Wersja sportowa GSi ze współczynnikiem oporu powietrza 0,30 i czołową powierzchnią oporu aerodynamicznego 0,57 m2 stała się najbardziej aerodynamicznym hatchbackiem na świecie. Klienci przekonali się do jego kształtu. Już po kilku miesiącach nowy model okazał się wielkim sukcesem. Rok 1987 zaowocował zarejestrowaniem 625 000 nowych Kadettów w całej Europie. Do tego czasu wersja kombi wspięła się już na szczyt w swojej klasie. Od jesieni 1985 r. wariant notchback znów był na fali, po raz pierwszy od czasów Kadetta C. Co więcej, wariant sportowy GSi już tworzył historię. Pojawienie się w roku 1987 legendarnego 16-cylindrowego silnika zostawiło konkurencję daleko w tyle. 1991–1997: Opel Astra F — bestseller W latach 1991–1997 wyprodukowano około 4,13 mln egzemplarzy Astry F, co sprawiło, że był to najlepiej sprzedający się model w całej historii firmy Opel. Prace rozwojowe skoncentrowały się na połączeniu nowoczesnej stylistyki z przestronnym wnętrzem, większą wygodą i naciskiem na ochronę środowiska. Następca Kadetta przejął nazwę po swojej brytyjskiej siostrze (czwarta generacja Kadetta była od 1980 r. sprzedawana w Wielkiej Brytanii pod nazwą Vauxhall Astra). Ze swoją nową gwiazdą firma Opel na niespotykaną dotąd skalę skupiła się na bezpieczeństwie. Wszystkie Astry oferowane były z aktywnym systemem pasów bezpieczeństwa z napinaczami na przednich fotelach, pasami z regulowaną wysokością oraz podkładką do siedzenia, a także z ochroną boczną dzięki podwójnym stalowym rurowym wzmocnieniom we wszystkich drzwiach. Po raz pierwszy też wszystkie silniki wyposażono w katalizatory. 1998–2004: Opel Astra G — samochód uniwersalny Wiosną 1998 roku Astra w stylistyce coupé dostępna była od początku jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Wersje notchback sedan, coupé i kabriolet zostały dołączone później. Postępowa, niezależna stylistyka, dynamiczna konstrukcja podwozia i technologia układu przeniesienia napędu oraz prawie dwukrotnie wyższa sztywność na zginanie i skręcanie w porównaniu z poprzednikiem to tylko niektóre wyróżniki zupełnie nowej Astry drugiej generacji. W pełni galwanizowana karoseria odegrała kluczową rolę w jej wysokiej odporności na korozję. Ochronę aktywną wzmocniono 30-procentowym zwiększeniem jasności przezroczystych reflektorów halogenowych H7, a ponadto całkowicie przeprojektowano podwozie z systemem DSA. Było to połączenie wygody ze sprawnym i bezpiecznym prowadzeniem nawet przy pełnym obciążeniu. Rozstaw osi zwiększono o około 10 cm, co pozwoliło na powiększenie wnętrza, a zwłaszcza zapewniło więcej miejsca na kolana dla pasażerów tylnych siedzeń. Objętość bagażnika wynosiła 370 litrów. 2004–2009: Opel Astra H — potężny samochód Dwanaście silników osiągających od 90 do 240 KM oraz siedem wariantów nadwozia dawało tak wyjątkowo duży wybór wersji Astry H, że sprzedano ich ponad 2,7 mln egzemplarzy. Kiedy uruchomiono produkcję w marcu 2004 r., trzecia generacja Opla Astry mogła się poszczycić nowatorską stylistyką, wysoką dynamiką jazdy oraz mnóstwem nowinek technicznych, przez co bez problemu wygrywała testy porównawcze w specjalistycznych publikacjach motoryzacyjnych. Technologiczne wyróżniki Astry to adaptacyjny system podwozia IDSPlus z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia (CDC), do tej pory oferowanym tylko w samochodach luksusowych oraz sportowych, a także system reflektorów z adaptacyjnym oświetleniem przednim (AFL) z dynamicznym oświetleniem zakrętu (DCL). Astra mogła się także poszczycić wysokim poziomem bezpieczeństwa. Organizacja ochrony konsumentów Euro NCAP (Nowy Europejski Program Oceny Samochodów) przyznała Astrze najwyższą ocenę (5 gwiazdek) za ochronę dorosłego pasażera. Mając ogółem 34 punkty, bestsellerowy samochód został uznany za jeden z najbezpieczniejszych sedanów w klasie kompaktowej. 2009–2015: Opel Astra J — sztuka designu Opel Astra J — połączenie rzeźbiarskiego artyzmu z niemiecką precyzją — nie tylko ucieleśnia nową filozofię stylistyczną firmy, ale także pomaga kierowcom, zapewniając im szereg nowinek technicznych, które znacznie przyczyniły się do sukcesu Insignii, bestsellera klasy średniej. Przednia kamera Opel Eye rozpoznaje znaki drogowe, informuje kierowców o ograniczeniach prędkości i zakazach wyprzedzania. Ostrzega ich także o niebezpieczeństwie zjechania z pasa ruchu. Dzięki systemowi reflektorów z adaptacyjnym oświetleniem przednim (AFL) Astra jest w stanie doświetlać drogę na zakrętach, a w razie potrzeby nawet przyciemnić światła automatycznie lub przełączyć je na światła długie. Z tym nowym podwoziem, które można wyposażyć w adaptacyjny system FlexRide, najnowsza Astra może w pełni pokazywać swoje dynamiczne oblicze. Nowa konstrukcja tylnej osi z drążkiem Watta gwarantuje przyjemność z jazdy, lepsze prowadzenie, stabilność oraz maksymalną wygodę. Kierowcy Astry mogą również skorzystać z nowej generacji przednich foteli, zaprojektowanych zgodnie z najnowszą wiedzą z zakresu ergonomii i bezpieczeństwa, oraz nagrodzonych Certyfikatem AGR, który jest znakiem jakości przyznawanym przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów Aktion Gesunder Rücken na rzecz zdrowego kręgosłupa. Od 2015: Opel Astra K — jakościowy skok Nowy Opel Astra — lżejszy nawet do 200 kg, oferujący więcej miejsca w środku, mimo mniejszych wymiarów zewnętrznych oraz bardziej wydajny dzięki zastosowaniu wyłącznie silników nowej generacji — to jakościowy skok w rozwoju. Samochód ten będzie miał swoją światową premierę we wrześniu na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie. Składanie zamówień na ten pięciodrzwiowy wariant nowego modelu klasy kompaktowej nowej generacji rozpoczęło się w Niemczech w połowie czerwca. 53 lata po wprowadzeniu w modelu Kadett, silnik o pojemności 1.0 l powraca pod maskę kompaktowego modelu Opla. Jednakże obecnie, trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC o mocy 77 kW / 105 KM, dzięki bezpośredniemu wtryskowi oraz turbodoładowaniu jest prawie dwa razy mocniejszy. Silnik ten czyni również Astrę najczystszym i najbardziej ekonomicznym zasilanym benzynowo modelem w klasie kompaktowej. Nowa Astra, kontynuując tradycje rozpoczęte wraz z wprowadzeniem na rynek Astry G, wyróżnia się technologią oświetlenia. Nowa Astra będzie pierwszym samochodem w segmencie kompaktowym, oferującym technologię adaptacyjnych matrycowych reflektorów LED nowej generacji IntelliLux LED® - do tej pory zarezerwowaną dla wyższych modeli z segmentów luksusowych oraz Premium. Astra oferuje także szereg systemów wspomagających kierowcę takich jak system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu i system ostrzegania o potencjalnej kolizji z funkcją automatycznego hamowania. Dodatkowo nowa Astra K ponownie kontynuuje tradycje oferowania znakomitych, ergonomicznych foteli przednich. Nowo zaprojektowane fotele zostały przetestowane i certyfikowane przez niemieckie stowarzyszenie lekarzy i terapeutów Aktion Gesunder Rücken na rzecz zdrowego kręgosłupa. Te nowe fotele mogą zostać wyposażone nawet w funkcję masażu i wentylacji! źródło: General Motors
  19. Atrakcyjny: dopracowana stylistyka nadwozia i wnętrza Dynamiczny: trzycylindrowy jednolitrowy silnik o mocy 75 KM Bezpieczny: technologie i funkcje typowe dla samochodów z wyższych segmentów Warszawa. Kompaktowy, ale przestronny, atrakcyjny, a nade wszystko rozsądny — tego właśnie mogą oczekiwać nabywcy nowego Opla KARLa. Ten mały samochód już pod koniec czerwca br. zadebiutuje w salonach sprzedaży Opla w Polsce. W cenie katalogowej od 35 990 zł (sugerowana cena detaliczna wersji Essentia z VAT w Polsce) klienci będą mogli nabyć pięciodrzwiowy samochód wyposażony w supernowoczesny trzycylindrowy silnik benzynowy 1.0 ECOTEC o mocy 55 kW/75 KM, charakteryzujący się wysoką kulturą pracy oraz sprawnością i współpracujący z pięciostopniową skrzynią biegów. W KARLu zastosowano opracowane przez firmę Opel rozwiązania zapewniające najwyższy komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Wersja Essentia standardowo została wyposażona w system ABS, kontroli trakcji TCPlus, elektroniczny program stabilizacji ESPPlus oraz system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA), który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów (PRS). Wersja Enjoy dostępna w cenie od 39 990 zł (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce) wyposażona została dodatkowo, m.in., w manualną klimatyzację, radio ze złączem AUX-in, elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie oraz centralny zamek. Komfort prowadzenia zwiększa regulacja nachylenia kolumny kierownicy oraz regulowany fotel kierowcy. W mieście szczególnie przydatne mogą być, standardowe w wersji Enjoy, tempomat z ogranicznikiem prędkości, który dba o to, aby kierowca nie przekroczył dozwolonej szybkości, co jest niezwykle przydatne np. w strefach zamieszkania, gdzie obowiązuje ograniczenie do 30 km/h oraz Tryb City, dzięki któremu za pomocą jednego przycisku zwiększa się siła wspomagania, co ułatwia manewry w ciasnej przestrzeni. KARL opcjonalnie może być również wyposażony w system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, który dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo. Wykorzystując obraz z przednich kamer, system ostrzega kierowcę o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu za pomocą sygnału akustycznego oraz migającej żółtej diody w panelu wskaźników. Funkcja doświetlania zakrętów zintegrowana ze światłami przeciwmgielnymi poprawia bezpieczeństwo kierowcy oraz innych uczestników ruchu podczas pokonywania zakrętów. Systemy te będą standardowo oferowane w wariancie Cosmo, czyli najbogatszej wersji wyposażenia. KARLowi trudno także zarzucić cokolwiek pod względem komfortu. Opcjonalne podgrzewane przednie fotele i podgrzewana kierownica pokryta skórą zapewniają zimą przyjemne ciepło. Z kolei asystent parkowania zapobiega stłuczkom podczas parkowania, emitując sygnał ostrzegający przed przeszkodami w trakcie cofania. Podróż latem dodatkowo uprzyjemni (również opcjonalne) sterowane elektrycznie okno dachowe. KARL będzie wkrótce dostępny także z najnowszym systemem pokładowej łączności. Od jesieni 2015 roku samochód ten można będzie zamówić zarówno z systemem multimedialnym IntelliLink nowej generacji, jak i z systemem Opel OnStar — osobistym asystentem łączności i usług. Oba systemy czynią z KARLa najlepiej skomunikowany i najbardziej dbający o kierowcę samochód w jego segmencie. Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu KARL będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów źródło: General Motors
  20. Rozbity Opel Astra F - Porada co dalej. Witam. Posiadam Opla Astre F rok produkcji 1999r,silnik 1.4 8v benzyna,2 poduszki,wspomaganie. Auto było naprawdę zadbane. Pod koniec zeszłego roku spadło na nas podczas jazdy drzewo niszcząc maskę,prawe nadkole,prawy reflektor i filtr powietrza. Od tamtego czasu stoi na podwórku,w między czasie zdążyłem kupić inne auto. Moje pytanie brzmi,czy warto poszukać na szrotach uszkodzonych części,naprawić ją i później spróbować ją sprzedać? Czy jest jakakolwiek szansa że ktoś chciałby ją kupić i dalej eksploatować? Czy może lepiej oddać ją na złom i nie pakować się w koszta? Za wszystkie porady serdecznie dziękuję. Szerokiej drogi! Mateusz
  21. Bardzo ekonomiczny Opel w dieslu, z bogatym wyposażeniem ! _ Opel Vectra 1.7 Isuzu Diesel _ Oszczędne _ Bogata opcja _ SPRAWDŹ _ Gliwice Kopernika
  22. Kwiat

    Opel Omega

    Mało co się dzieję w dziale "Tuning Opel", dlatego trzeba od razu wejść z grubej rury. Genialna Omega, po za moim zdaniem przesadzonymi felgami jest idealna More: Fear For The Family: A Lotus-Powered Opel Wagon - Speedhunters
  23. Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji: poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń, zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów, istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu. 1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007). 1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie. Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. 2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada. Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  24. Opel zwiększa sprzedaż o ponad 24% od początku roku Corsa najchętniej wybieranym modelem przez klientów indywidualnych Świetne wyniki samochodów dostawczych Opla Warszawa. W lutym sprzedaż Opla na polskim rynku wyniosła 2 523[1] samochody osobowe i dostawcze do 3,5t, co daje 16,5% wzrostu w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej – 2 165 sztuk. Łączna sprzedaż Opla w tym roku wyniosła 5 509 samochodów, czyli o ponad 24% więcej niż w pierwszych dwóch miesiącach zeszłego roku. „Luty to dla Opla kolejny bardzo dobry miesiąc. Pomimo że rynek samochodów osobowych i dostawczych skurczył się o 10 procent w porównaniu z lutym 2014 roku, Opel znacznie poprawił swoje wyniki.” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. „Dzięki zwiększeniu sprzedaży o ponad 1 000 samochodów, po pierwszych dwóch miesiącach tego roku, Opel pozostaje liderem polskiego rynku pod względem wzrostu wolumenu” – dodaje Mieczkowski. Sprzedaż samochodów osobowych niemieckiej marki w styczniu i lutym rosła znacznie powyżej rynku, dzięki temu Opel zwiększył udział z 6,85% uzyskanych w zeszłym roku do 9,02%, czyli o 2.17 punktu procentowego. Łącznie po pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż samochodów osobowych Opla wyniosła 5 236 samochodów, czyli o prawie 24% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, zakończonym wynikiem na poziomie 4 229 sztuk. Liderem sprzedaży marki w pierwszych dwóch miesiącach roku jest, najczęściej wybierany przez klientów indywidualnych model na polskim rynku, Opel Corsa, którego sprzedaż wyniosła 1 933 sztuki. Tuż za nią uplasowała się Astra z wynikiem 1 451 egzemplarzy, trzecie miejsce na podium przypadło modelowi Mokka – 825 sztuk. Kompaktowy SUV Opla stał się nowym bestsellerem marki, jego sprzedaż w pierwszych dwóch miesiącach 2015 roku podwoiła się w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Luty był także kolejnym miesiącem wzrostów sprzedaży samochodów dostawczych Opla. Sprzedaż marki w tym miesiącu zwiększyła się o 59% w porównaniu do zeszłego roku. Łącznie od początku tego roku Opel sprzedał aż 32,5% samochodów dostawczych więcej niż w roku 2014. Liderem wzrostu jest Movano, którego sprzedaż w 2015 roku zwiększyła się dwukrotnie. [1] Dane wg PZPM na podstawie CEP źródło: General Motors
×