Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ogiera' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2 wyniki

  1. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Volkswagen triumfuje w Portugalii – wygrana Ogiera i kolejny rekord Zdjęcia: WRC Volkswagen w Portugalii 2014 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody - Trzecie zwycięstwo dla Ogiera/Ingrassii, czwarte dla Volkswagena w aktualnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata - Najdłuższa seria zwycięstw dla Polo R WRC w historii Rajdowych Mistrzostw Świata - Volkswagen zwiększa przewagę w klasyfikacji konstruktorów Poznań, 7 kwietnia 2014 r. - Volkswagen odniósł zwycięstwo po zaciętej rywalizacji w kolejnym rajdzie w tym sezonie. Obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) w zmiennych i trudnych warunkach Rajdu Portugalii wywalczyli czwarte zwycięstwo dla Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) i ósme zwycięstwo z rzędu dla Volkswagena. Dziewiętnasta wygrana w klasyfikacji generalnej francuskiego duetu nie przyszła łatwo – na podium znalazło się trzech różnych producentów. Rajd Portugalii przyniósł pojedynki o dziesiąte części sekundy oraz częste zmiany prowadzących. Zespół Volkswagena Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) ukończył rajd na czwartej pozycji. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po wypadku w piątek przedzierali się z powrotem do czołówki. Zebrali przy tym ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów, a końcowe Power Stage, za które przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najlepszych zespołów, zakończyli na drugiej pozycji za Sébastienem Ogierem. „Tak jak się spodziewaliśmy, Rajd Portugalii był trudny dla zespołu i kierowców, ale ostatecznie zakończył się sukcesem” – cieszył się dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu ds. Techniki marki Volkswagen. „Nasz duet Ogier/Ingrassia po raz kolejny w trudnych warunkach udowodnił swoją klasę. Także cały zespół wykonał doskonałą pracę, stawiając w wyznaczonym regulaminem czasie z powrotem na koła uszkodzone w wypadku auto Jari-Matti Latvali. Podróż do Portugalii dla mnie też się opłaciła, bo to wspaniałe przeżycie, móc obserwować zachwyt fanów zgromadzonych licznie wzdłuż trasy, wspierających naszych kierowców.” „Recce”, opony, rajdowa akcja – wspomnienia z Rajdu Portugalii Dla zespołu Volkswagena rajdowy tydzień w Portugalii był pełen atrakcji i sukcesów. W poprzedzającej rajd imprezie „Fafe Rally Sprint” Sébastien Ogier/Julien Ingrassia swoim zwycięstwem przed 140 tysiącami widzów zainaugurowali dalszy ciąg historii sukcesów. Następnie długi, intensywny deszcz zadbał o wyjątkowo trudne warunki na trasie rajdu. Przejazdy mające na celu poznanie trasy, tak zwane „Recce” musiały być częściowo przesunięte, a odcinki specjalne skrócone ze względu na zbyt miękkie podłoże. Mimo poprawy pogody, na wyniki w piątek duży wpływ miał odpowiedni dobór opon – bardziej miękka mieszanka Michelina okazała się być idealnym wyborem. Do niedzieli najważniejszym przykazaniem rajdowym było oszczędne gospodarowanie maksymalnie 16 miękkimi oponami. Od Australii do Portugalii – seria zwycięstw zapisana w annałach Rajdowych Mistrzostw Świata Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było ósmym z rzędu triumfem Polo R WRC. Tym samym Volkswagen wyrównał rekord najdłuższej serii zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. W 2013 roku zespół wygrał w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W obecnym sezonie zapisał na swoim koncie zwycięstwa w Monte Carlo, Szwecji, Meksyku i Portugalii. Do dnia dzisiejszego rekordzistą był rywal Volkswagena – Citroën ze swoją serią zwycięstw z 2011 roku. Teraz, po 17 startach Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), World Rally Car z Wolfsburga wyrównał ten wynik. Jubileusze: zwycięstwo w Portugalii w liczbach W Rajdzie Portugalii Volkswagen świętował kilka jubileuszy w historii startów Polo R WRC. W piątek 315-konne auto z napędem na wszystkie koła pokonało swój trzechsetny odcinek specjalny. Podobnie jak wcześniej 50-ty, 100-tny, 150-ty i 250-ty OS, Polo R WRC po raz kolejny ukończył jubileuszowy OS z najlepszym czasem. Siedem odcinków specjalnych później – kolejny jubileusz: dwusetne zwycięstwo na odcinku specjalnym od momentu włączenia się do rywalizacji w 2013 roku. Po zakończeniu Rajdu Portugalii, Volkswagen ma na koncie 204 najlepsze czasy na rozegranych łącznie 312 odcinkach specjalnych, co daje 65 procentową skuteczność. Z 860 możliwych trzech najlepszych czasów, 459 należy do Polo R WRC. Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było 24-tym miejscem na podium i 14-tym zwycięstwem dla Volkswagena w 17 rajdach od 2013 roku. Rajdowy comeback Polo R WRC #2 – portugalski wyczyn Niezwykły wyczyn teamu pozwolił Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili wrócić na trasę Rajdu Portugalii. Mały błąd, brzemienny w skutki – będąc na drugiej pozycji i walcząc o prowadzenie, fiński duet zaliczył w piątek wypadek. W ciągu określonych przez regulamin trzech godzin, główny mechanik Jose Azevedo w swojej ojczyźnie i z zespołem składającym się w dużej mierze w Portugalczyków postawił Polo R WRC z powrotem na koła. Zarówno dla Latvali/Anttili, jak i dla teamu Volkswagena, wysiłek mechaników nie poszedł na marne. Latvala/Anttila zaliczyli jeszcze dwa najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, a na zakończenie rajdu w Power Stage zdobyli dwa punkty w klasyfikacji kierowców i pilotów. Miejsce czwarte: ostrożność Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli Trudny weekend mają za sobą Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula w trzecim Polo R WRC. Przy swoim drugim starcie w World Rally Car z Wolfsburga w Rajdzie Portugalii, zdecydowali się na opracowanie nowej rozpiski trasy. Ze względu na złą widoczność spowodowaną ulewnym deszczem podczas „Recce”, notatki nie były aż tak dokładne, jakby sobie tego życzyli. Nie chcąc zbyt dużo ryzykować, norwesko-fiński duet zdecydował się na maksymalne ograniczenie szkód. Wprawdzie czasy nie były – jak w Szwecji i Meksyku – na poziomie kolegów z zespołu, ale ostatecznie czwarte miejsce to niezły rezultat jak na rajd, w którym wszyscy uczestnicy musieli walczyć z trudnymi warunkami. Prowadzenie we wszystkich trzech kategoriach – tabela MŚ w kolorze niebieskim i białym Po udanym Rajdzie Meksyku, Volkswagen zwiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców, pilotów i konstruktorów. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają na koncie 91 punktów – o 29 więcej, niż ich koledzy z zespołu i najwięksi rywale w MŚ – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula są na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej. W klasyfikacji konstruktorów Volkswagen zwiększył swoją przewagę nad drugim w tabeli Citroënem o 14 punktów do 69 punktów. Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Cztery zwycięstwa w ciągu pięciu lat. Nie przesadzam, ale Rajd Portugalii jest moim absolutnym faworytem! Cały tydzień był dla mnie i Juliena fantastyczny. Najpierw wspaniałe show „Fafe Rally Sprint” przed ponad 100.000 fanów, a teraz nasza obrona tytułu w Rajdzie Portugalii. Wsparcie i entuzjazm tutejszych kibiców to coś wspaniałego. W ostatni dzień, z miękkimi oponami, staraliśmy się maksymalnie ograniczyć ryzyko. Mimo to trzy punkty w Power Stage były naturalnie naszym celem, ale Jari-Matti nie ułatwiał nam ich zdobycia. Przewaga w tabeli jest teraz trochę większa, ale konkurencja nie śpi, co pokazali Mikko Hirvonen i Mads Østberg. Słyszałem, że Markku Alén z pięcioma zwycięstwami w Portugalii jest niekoronowanym królem. W przyszłym roku ten wyczyn może udać się także nam. To jest teraz nasz cel.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Rajd Portugalii po raz kolejny udowodnił, że nie bez podstaw uważany jest za jeden z najtrudniejszych rajdów. Nasza prędkość była bardzo dobra i mieliśmy szansę na miejsce na podium, ale niestety, pozornie niewielki błąd w piątek pociągnął za sobą dość znaczne konsekwencje. To było duże rozczarowanie i szanse na dobry rezultat zmalały do zera. Dlatego nastawiliśmy się na Power Stage i zostawiliśmy sobie miękkie opony, aby powalczyć o dodatkowe punkty, co nam się też udało. W punktacji dystans do naszych kolegów z zespołu powiększył się, ale sezon jest jeszcze długi. Mamy nadzieję, że w Argentynie będziemy mogli znowu walczyć o zwycięstwo.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Ogólnie mówiąc Rajd Portugalii nie przebiegał tak, jak sobie to wyobrażaliśmy, choć końcowy rezultat wypadł nieźle. Zdecydowaliśmy się na sporządzenie nowych notatek, jednak ulewny deszcz podczas „Recce” tak utrudniał widoczność, że nie mogliśmy za bardzo ufać nowemu opisowi trasy. Zmienne warunki, szczególnie na początku trasy, wymagały dodatkowej ostrożności. Straciłem dużo czasu, ale nie chciałem za dużo ryzykować. To się opłaciło, przynajmniej w rezultacie końcowym: czwarte miejsce to maksimum, jakie mogliśmy uzyskać. W niedzielę byłem zadowolony ze swojej jazdy. Znalazłem odpowiedni rytm. Cieszę się na najbliższy rajd w Argentynie.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Czwarte zwycięstwo w sezonie, wiele nowych rekordów i wspaniała seria zwycięstw – to, czego cała załoga Volkswagena dokonała w ten weekend mimo trudnych warunków, jest po prostu wspaniałym wyczynem. Jestem niezmiernie dumny z każdego członka teamu. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia pokazali klasę – w odpowiednim momencie narzucili tempo i w pełni zasłużenie wygrali. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula zrobili, co można było zrobić najlepszego w tak trudnej sytuacji i wykazali swoją dojrzałość. To samo dotyczy Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili. Mimo wypadku w piątek dążyli do ograniczenia strat, zebrali ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów i dla siebie samych w Power Stage. Z pewnością są wdzięczni mechanikom Volkswagena, że im to umożliwili. Po tym wszystkim mogę – jako dyrektor Volkswagen Motorsport – powiedzieć tylko jedno: jestem dumny.” Co się jeszcze wydarzyło... … „French Connection”. W Rajdzie Portugalii zwycięski duet Sébastien Ogier/Julien Ingrassia współpracowali z Francois-Xavierem „FX” Demaison, technicznym kierownikiem projektu Rajdowych MŚ w Volkswagenie. „Ojciec Polo R WRC” w czwartym rajdzie w sezonie był inżynierem rajdowym, podczas gdy Gerard-Jan de Jongh w domu cieszył się z narodzin swojego drugiego dziecka. Tę rolę „FX” wypełniał już z podobnej okazji dla Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili, gdy ich inżynier Fabrice van Ertvelde przebywał na krótkim urlopie „tacierzyńskim”. Co jeszcze… ... dziewiętnaste zwycięstwo Sébastiena Ogiera w Rajdowych MŚ. Zwycięstwo to jest wyjątkowe z dwóch względów – Ogier zrównał się na liście rekordzistów w Markku Alénem. Alén z pięcioma zwycięstwami w klasyfikacji ogólnej jest niekoronowanym królem Portugalii i jako gość oglądał tegoroczne zmagania w Algarve. Ogier dotychczas wygrał w Portugalii cztery razy, zatem depcze Alénowi po piętach. Jeszcze jedna korzyść związana była z 19-tą wygraną: Ogier otrzymał za swoje zwycięstwo tyle oliwy z oliwek, ile waży – prezent od organizatora. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Czwartek, 3 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 1,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 1,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,2 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Piątek, 4 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD]P04 (+ 3,9 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P15 (+ 22,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]20,70 km [/TD] [TD]P04 (+ 6,5 sek.) [/TD] [TD]P06 (+10,0 sek.) [/TD] [TD]P12 (+ 29,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]P02 (+ 7,1 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 45,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]nie ukończył [/TD] [TD]P09 (+ 17,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]20,70 km [/TD] [TD]P05 (+ 3,1 sek.) [/TD] [TD] [/TD] [TD]P09 (+ 17,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]P05 (+ 8,9 sek.) [/TD] [TD] [/TD] [TD]P08 (+ 24,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]137,36 km [/TD] [TD]P03 (+ 6,5 sek.) [/TD] [TD]P43 (+14.54,9 min.) [/TD] [TD]P09 (+ 2.16,2 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Sobota, 5 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P06 (+ 5,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+ 12,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P07 (+ 18,2 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 16,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]P03 (+ 1,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P07 (+ 9,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 25,8 sek.) [/TD] [TD]P20 (+ 1.03,5 min.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 17,7 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 36,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 4,6 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 18,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P17(+ 15.58,5 min.) [/TD] [TD]P06 (+ 4.44,8 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 643] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 6 kwietnia 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]P05 (+ 8,6 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 8,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD]P04 (+ 13,8 sek.) [/TD] [TD]P05 (+ 14,2 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 9,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 3,3 sek.) [/TD] [TD]P05 (+ 10,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P14 (+ 15.53,6 min.) [/TD] [TD]P04 (+ 4.50,5 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:33.20,4 godz. 02. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 43,2 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.12,4 min. 04. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 4.50,5 min. 05. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 5.10,2 min. 06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 8.27,2 min. 07. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 8.32,3 min. 08. Juho Hänninen/Tomi Tuominen (FIN/FIN), Hyundai + 8.51,6 min. 09. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford + 10.14,7 min. 10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 10.36,3 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8.41,7 min. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 3,3 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 4,3 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – Punktacja* Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 91 punktów; 2. Jari-Matti Latvala, 62; 3. Mads Østberg, 48; 4. Andreas Mikkelsen, 36; 5. Mikko Hirvonen, 36; 6. Thierry Neuville, 21; 7. Elfyn Evans, 20; 8. Bryan Bouffier, 18; 9. Martin Prokop, 18; 10. Kris Meeke 17; Klasyfikacja konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport, 144 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 75; 3. M-Sport, 60; 4. Hyundai Motorsport, 45; 5. Volkswagen Motorsport II, 40; 6. Jipocar Czech National Team, 20; 7. RK M-Sport WRT, 4; 8. Hyundai Motorsport N, 0 * tymczasowa Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Zwycięstwo w Monte Carlo. Wymarzony początek sezonu WRC dla Ogiera i Volkswagena - Volkswagen triumfuje w pierwszym rajdzie Rajdowych Mistrzostw Świata - Obrońcy tytułu Ogier i Ingrassia świętują drugie zwycięstwo w Rajdzie Monte Carlo w swojej karierze - Wszystkie trzy Polo R WRC ukończyły rajd na punktowanych miejscach Poznań, 20 stycznia 2014 r. – Volkswagen rozpoczął nowy sezon Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) fantastycznym wynikiem. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (F/F) pokazali klasę i zapewnili sobie zwycięstwo po zaciętym pościgu. Pierwsze miejsce w „Monte Carlo” to ich siedemnaste zwycięstwo w Rajdowych MŚ, dziesiąte z Volkswagenem. Dla tego duetu był to drugi triumf w tym klasyku. Kolejne miejsca na podium uzupełnili kierowca Forda Bryan Bouffier z pilotem Xavierem Panseri oraz załoga Kris Meeke i Paul Nagle w Citroënie. Legendarny „Monte Carlo”, zwany też „nieprzewidywalnym”, przyniósł uczestnikom ekstremalnie trudne warunki pogodowe i na trasie. Deszcz w dolinach, padający śnieg na wyższych wysokościach – wybór opon często był czynnikiem decydującym o wynikach. Volkswagen ukończył rajd ze wszystkimi trzema Polo R WRC na punktowanych pozycjach. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (FIN/FIN) zajęli piąte miejsce, Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula (N/FIN) – siódme. Typowe dla „Monte Carlo” – pogoda wprowadziła chaos. Nagły atak zimy we francuskich Alpach Nadmorskich, obfity deszcz w dolinach – Rajd Monte Carlo zgotował uczestnikom zimne powitanie w dosłownym tego słowa znaczeniu. Na pierwsze trzy odcinki specjalne kierowcy Volkswagena wybrali na podstawie danych pogodowych prawie bezprofilowe slicki, co wobec nagłego i zaskakującego opadu śniegu było prawdziwym wyzwaniem. Sébastian Ogier i Julien Ingrassia oraz ich koledzy z zespołu stracili w tych warunkach cenne minuty. Duet mistrzów świata znalazł się na dziewiątej pozycji. Od piątego odcinka specjalnego pokazali jednak swoją klasę i aż do końca rajdu zawsze byli w pierwszej trójce, ukończyli siedem odcinków specjalnych z najlepszymi czasami i już w połowie „Monte Carlo” objęli prowadzenie, które sukcesywnie powiększali aż do mety. Czternasty odcinek specjalny rajdu musiał zostać odwołany z powodu ekstremalnych warunków pogodowych. Na osławionym Col de Turini spadło między pierwszym a drugim przejazdem w sobotę tyle śniegu, że drugi przejazd nie mógł zostać zaliczony, między innymi z powodu stojących na trasie samochodów rajdowych. Pościg: Jari-Matti Latvala i podwójny comeback Koledzy z zespołu Sébastiena Ogiera – Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila pokazali fanom Rajdu Monte Carlo dwukrotnie doskonały pościg. W piątek „JML” przesunął się z 18-tej na siódmą pozycję w klasyfikacji generalnej. W sobotę zespół wspiął się o pozycję wyżej, lecz z powodu uszkodzonej opony znów spadł w klasyfikacji. Ale jeszcze tego samego dnia przedarł się z ósmego na piąte miejsce. Latvala i Anttila uzyskali w „Monte Carlo” ośmiokrotnie jeden z trzech najlepszych czasów na odcinkach specjalnych, w tym trzy razy byli najlepsi. Punkty jako nagroda dla debiutanta na „Monte Carlo” Mikkelsena Pierwszy udział Andreasa Mikkelsena w Rajdzie Monte Carlo w samochodzie WRC zakończył się zdobyciem sześciu punktów. Razem ze swoim pilotem Mikko Markkulą młody Norweg przejechał 14 punktowanych odcinków specjalnych zachowując wskazaną ostrożność. Na dziesiątym oesie to jednak nie wystarczyło – drugiego dnia między Sisteron a Thoard, na wolnym zakręcie z niewielką prędkością, Mikkelsen i Markkula na oponach slick wypadli z drogi. Przy pomocy fanów udało im się wrócić na trasę, stracili jednak dużo czasu. W sobotę zaliczyli kilka bardzo dobrych czasów. Dodatkowe punkty na Power Stage dla Latvali/Anttili i Ogiera/Ingrassi Trzy dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli, dwa bonusowe punkty dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassi – na tak zwanym Power Stage Volkswagen odniósł podwójny sukces. Pięć z sześciu dodatkowych punktów z ostatniego odcinka specjalnego rajdu zdobyły samochody w Wolfsburga. Fantastyczna inauguracja: prowadzenie w MŚ dla Ogiera/Ingrassi i Volkswagena Dzięki zwycięstwu w rajdzie i dodatkowym punktom na Power Stage, mistrzowie świata ukończyli pierwszy rajd w sezonie na pierwszym miejscu tabeli. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia wracają z rajdu w swoim rodzinnym kraju z 27 punktami, Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, dzięki zwycięstwu w Power Stage mają 13 punktów i zajmują czwarte miejsce. Także Volkswagen wysunął się na prowadzenie w mistrzostwach świata producentów: zgromadził 37 punktów, za nim jest Citroën z 33 punktami. Wypowiedzi po zakończeniu Rajdu Monte Carlo Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Doskonała inauguracja sezonu! Zespół wykonał fantastyczną pracę. Jestem niezmiernie szczęśliwy. Wygrać Rajd Monte Carlo w tych trudnych warunkach to wspaniałe uczucie. Szczególnie teraz, gdy rajd wrócił do programu mistrzostw świata. Dlatego to zwycięstwo jest naturalnie ważniejsze, niż wywalczone przez Juliena i mnie w 2009 roku w IRC. A szczególnie, gdy przeanalizuje się trzy ostatnie dni: pościg przy ulewnym deszczu i śnieżny chaos na Col de Turini. Chciałem koniecznie wygrać w rajdzie w mojej ojczyźnie. Hucznie uczczę zwycięstwo – z moją rodziną, moją dziewczyną Andreą i z całą załogą Volkswagena.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jestem naprawdę zadowolony z piątego miejsca. Taki cel postawiliśmy sobie od początku. I w końcu przerwałem moją czarną serię w Rajdzie Monte Carlo. Warunki na trasie były miejscami bardzo, bardzo trudne, tak samo trudny był wybór opon, który na początku nie był dla nas zbyt udany. Odcinki specjalne w górach to był kawał ciężkiej roboty, ale opłaciło się. Zdobyliśmy ważne punkty. Cieszę się szczególnie z dodatkowych punktów za Power Stage. Teraz z dużą nadzieją czekamy na Rajd Szwecji.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Niesamowicie wyczerpujący dla nas rajd. Pojawiło się wiele sytuacji, które były dla nas nowością. Jak wielu innych, jechaliśmy na slickach po śniegu i na kolcach w deszczu. Zdecydowanie wybór opon był niezwykle trudną sprawą. Ale dużo nauczyłem się w Rajdzie Monte Carlo. Jestem bardzo zadowolony, że ukończyliśmy go na punktowanym miejscu. Taki był nasz cel od początku i ciągle jeszcze nie mogę otrząsnąć się ze zdziwienia, jak trudno było to osiągnąć.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Jestem bardzo dumny z całego zespołu. Kierowcy, piloci, inżynierowie, mechanicy wykonali wspaniałą robotę. Sébastien Ogier pokazał mistrzowską klasę, Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen również byli doskonali. Na podstawie dostępnych informacji od „lodowych szpiegów” i zespołu meteo, razem ze swoimi inżynierami zawsze rozważnie dobierali opony, nawet jeżeli potem okazywało się to nie być optymalnym wyborem. Ale to właśnie jest typowe dla Rajdu Monte Carlo, który zawsze jest nieobliczalny i kapryśny. To wielki sukces, że wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na punktowanych pozycjach i jako zespół po raz pierwszy wygraliśmy legendarny „Monte Carlo”. Co się jeszcze zdarzyło … … Nicolas Vouilloz, „lodowy szpieg” Sébastiena Ogiera, uznawany jest za „odkrywcę opon na krzyż”. Przy niepewnych lub zmiennych warunkach pogodowych kierowcy rajdowi coraz częściej decydują się na mieszane ogumienie, zakładane „na krzyż”, na przykład jednocześnie opony slick i deszczowe, przy czym slicki zakładane są na przednie lewe i tylne prawe koło, a deszczowe na dwa pozostałe. „Przy testach opon z Michelinem przed laty wypróbowaliśmy taki układ i to działało lepiej, niż różne opony na przedniej i tylnej osi. Byliśmy pierwszymi, którzy zastosowali „opony na krzyż” w rajdzie” – powiedział 37-latek z Nicei. Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki: czwartek, 16 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01 Orpierre 1 25.49 km P03 (+ 19.1s) P19 (+1m13.8s) P15 (+ 1m 08.8s) SS 02 Rosans–Ste Marie 1 17.98 km P05 (+ 17.7s) P02 (+ 4.6s) P09 (+ 33.8s) SS 03 Montauban-sur-l’Ouvèze 1 19.34 km P22 (+1m24.4s) P40 (+2m 27.6s) P35 (+ 1m 56.9s) SS 04 Orpierre 2 25.49 km P06 (+ 21.8s) P01 P10 (+ 1m 00.6s) SS 05 Rosans–Ste Marie 2 17.98 km P01 P02 (+ 6.5s) P09 (+ 33.7s) SS 06 Montauban-sur-l’Ouvèze 2 19.34 km P01 P02 (+ 4.0s) P08 (+ 28.1s) Klasyfikacja 125.62 km P04 (+ 47.3s) P07 (+2m20.8s) P09 (+ 4m 06.2s) Piątek, 17 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 07 Vitrolles–Faye 1 49.03 km P01 P06 (+ 34.2s) P05 (+ 30.7s) SS 08 Selonnet–Bréziers 22.68 km P02 (+ 0.2s) P05 (+ 13.8s) P07 (+ 41.0s) SS 09 Vitrolles–Faye 2 49.03 km P01 P10 (+3m03.2s) P03 (+ 31.3s) SS 10 Sisteron–Thoard 36.85 km P01 P05 (+ 43.8s) P18 (+ 4m 45.2s) SS 11 Clumanc–Lambruisse 20.77 km P02 (+ 3.9 s) P01 P08 (+ 33.9s) Klasyfikacja 178.36 km P01 P05 (+6m04.4s) P08 (+ 10m 16.9s) Sobota, 18 stycznia 2014 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 12 La Bollène Vésubie 1 23.40 km P01 P02 (+ 0.3s) P08 (+ 57.5s) SS 13 Sospel–Breil-sur-Roya 1 16.55 km P01 P03 (+ 3.8s) P04 (+ 8.4s) SS 14 La Bollène Vésubie 2 23.40 km anulowany SS 15P Sospel–Breil-sur-Roya 2 16.55 km P02 (+ 0.2s) P01 P05 (+ 19.7s) Klasyfikacja końcowa 79.90 km P01 P05 (+6m08.3s) P07 (+ 11m 42.3s) Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki końcowe: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 55m 14.4s 2. Bryan Bouffier/Xavier Panseri (F/F), Ford + 1m 18.9s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 1m 54.3s 4. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 3m 53.9s 5. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 6m 08.3s 6. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 8m 37.4s 7. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 11m 42.3s 8. Jaroslav Melichárek/Erik Melichárek (SK/SK), Ford + 21m 56.2s 9. Matteo Gamba/Nicola Arena (I/I), Peugeot + 23m 50.7s 10. Yuriy Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Ford + 25m 43.1s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), Rajd Monte Carlo – wyniki Power Stage: 1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 10m 41.5s 2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 0.2s 3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna kierowców 1. Sébastien Ogier 27 punkty 2. Bryan Bouffier 18 3. Kris Meeke 16 4. Jari-Matti Latvala 13 5. Mads Østberg 12 6. Elfyn Evans 8 7. Andreas Mikkelsen 6 8. Jaroslav Melichárek 4 9. Matteo Gamba 2 10. Yuriy Protasov 1 Rajdowe Mistrzostwa Świata (WRC), klasyfikacja generalna producentów 1. Volkswagen Motorsport 37 punkty 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 33 3. M-Sport Ltd. 10 4. Volkswagen Motorsport II 8 Źródło: Volkswagen Group Polska
×