Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'ofensywa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 11 wyników

  1. Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji: poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń, zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów, istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu. 1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007). 1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie. Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu. 2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada. Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie. źródło: General Motors
  2. Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Genewie: ofensywa modelowa na pełnych obrotach Genewa. Po najlepszym początku roku w historii firmy, z rekordem sprzedaży w styczniu (+13,6 proc.), Mercedes-Benz z pełną mocą kontynuuje ofensywę modelową. Podczas salonu samochodowego w Genewie producent spod znaku trójramiennej gwiazdy prezentuje całą paletę nowości, począwszy od wyścigowego Mercedesa-AMG GT3 do ekskluzywnej limuzyny Mercedes-Maybach Pullman, zbudowanej wedle najlepszych tradycji marki Maybach. Goście pokazu będą mogli z bliska obejrzeć także model C 350 e z hybrydowym napędem plug-in, awangardowe kombi CLA Shooting Brake oraz prototyp V-ision e, bazujący na Klasie V i również zaopatrzony w hybrydowy napęd plug-in. „Gwiazdorską” ofensywę wśród SUV-ów kontynuuje GLE Coupé oraz spektakularny samochód pokazowy G 500 4x42. Genewskie targi rozpoczęły się na stoisku Mercedes-Benz już o 8 rano – od ryku widlastej „ósemki”, pracującej pod maską najnowszego wyścigowego Mercedesa. „Nowy Mercedes-AMG GT3 to znakomity wóz dla tych, którzy zastrzyku adrenaliny szukają na torze wyścigowym” – powiedział dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, oddział aut osobowych Mercedes-Benz. „Właśnie dlatego rok 2015 rozpoczynamy nie tylko jako podwójni mistrzowie Formuły 1, ale kontynuujemy też naszą walkę o dominację w zaciętej rywalizacji prywatnych zespołów. Sport motorowy to część naszego DNA”. Po rekordowej sprzedaży, obrotach i zyskach Mercedes-Benz w 2014 roku firma zdążyła już ustanowić kolejny rekord sprzedaży u progu roku 2015 – w styczniu liczba dostaw nowych Mercedesów na całym świecie wzrosła o 13,6 proc. „Wykorzystamy ten rozmach, by dynamicznie rozwijać się przez cały rok” – kontynuował dr Zetsche. „Główną rolę odgrywa tu nasza ofensywa produktowa – tylko w tym roku pokażemy osiem nowych modeli. Pierwszą nowością Mercedes-Benz w »roku SUV-ów» jest GLE Coupé, łączący sportowy design ze zwinnym prowadzeniem”. To samo odnosi się do C 350 e – drugiej hybrydy w gamie nowej Klasy C i drugiej hybrydy plug-in Mercedesa po S 500 e. Firma z pełną mocą będzie rozwijać tę obiecującą technologię. „Do 2017 roku wprowadzimy na rynek łącznie 10 modeli plug-in” – powiedział prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój. „Już teraz flota naszych aut w Europie emituje średnio poniżej 130 g dwutlenku węgla na kilometr. Nowe modele, budowane na skalowalnej platformie hybrydowej, w znacznym stopniu przyczynią się do dalszego ograniczania emisji CO2”. Dostępny jako sedan i kombi model C 350 e wyróżnia się niemal sportową dynamiką i niezrównaną wydajnością. Jego napęd generuje moc 205 kW (279 KM) oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a energia zgromadzona w akumulatorach pozwala pokonać dystans 31 km bez użycia silnika spalinowego. Zużycie paliwa na odcinku 100 km według homologacji wynosi zatem jedynie 2,1 l/100 km. Prototyp V-sion e – lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa Hybrydowy napęd plug-in z 4-cylindrowym silnikiem o łącznej mocy 245 kW (333 KM) napędza również koncepcyjny model V-ision e. „To dowód potencjału, jakim dysponują vany Mercedesa i jaki w przyszłości pozwoli spełniać jeszcze bardziej indywidualne potrzeby klientów” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. „Dzięki pionierskiej technologii plug-in możemy zwiększyć moc naszej najmocniejszej Klasy V o kolejne 143 KM, a jednocześnie obniżyć jej zużycie paliwa do poziomu auta kompaktowego”. Wewnątrz prototyp V-ision e oferuje przytulną atmosferę nowoczesnego apartamentu – ma luksusowe fotele, które mogą być sterowane za pomocą aplikacji, oraz największy w segmencie panoramiczny dach. Mercedes-Maybach Pullman - luksus najwyższej klasy „Drugi model Mercedes-Maybach wjeżdża na absolutny wierzchołek naszej gamy – jako stateczna limuzyna z klasyczną konfiguracją siedzeń twarzą w twarz” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż oddziału Mercedes-Benz Cars. „Przy długości 6,5 m i rozstawie osi równym 4,42 m oferuje niezwykle przestronne wnętrze i najwyższej klasy komfort”. Ten ostatni potęguje bezkompromisowa jakość nagłośnienia, zapewniana przez przestrzenny system Burmester High-End 3D Surround – najdroższe audio stosowane w samochodach. Źródło: Mercedes Benz Polska
  3. Letnia ofensywa promocji w SKODZIE W samym środku wakacji ŠKODA ożywia rynek atrakcyjnymi ofertami specjalnymi, wartymi uwagi każdej osoby zainteresowanej kupnem nowego samochodu. Na sezon wakacyjny ŠKODA przygotowała dla Klientów oferty promocyjne: „300 upustów” oraz „ŠKODA Kredyt Niskich Rat”. Razem składają się one na wyjątkowo korzystną ofertę, która przynosi kupującemu zyski zarówno podczas zakupu, jak i przez całe lata późniejszej eksploatacji. Samochody ŠKODA dostępne są teraz w atrakcyjnym finansowaniu Volkswagen Bank. To tylko wstęp do dalszych korzyści: wyjątkowo niskich kosztów użytkowania i zagwarantowanej przez ŠKODĘ możliwości odkupu samochodu po czterech latach. „ŠKODA Kredyt Niskich Rat” to popularne rozwiązanie, z którego z powodzeniem korzysta wielu Polaków, kupujących co roku nowe samochody ŠKODA. Oferta obejmuje wyjątkowo korzystne warunki zakupu: możliwy jest kredytowy zakup nowego samochodu nawet bez żadnego wkładu własnego i elastyczne opcje zakończenia kontraktu. Volkswagen Bank oferuje tu pożądane wśród Klientów w Polsce rozwiązanie - gwarantowane odkupienie samochodu po czterech latach eksploatacji. Raty dla modelu Citigo zaczynają się już od 399 zł, dla modelu Rapid - od 498 zł, dla Octavii - od 598 zł. Wystarczy dopłacić tylko 100 zł miesięcznie, aby jeździć samochodem wyższej klasy. Do dyspozycji Klienta, na stronie internetowej dostępny jest przelicznik rat, poprzez który Klient deklaruje wysokość raty, jaką jest gotowy zapłacić, i długość okresu kredytowania. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. [h=1]Ofensywa CNG: nowa ŠKODA Octavia G-TEC[/h] [h=2]› Światowa premiera w Genewie: nowa ŠKODA Octavia zasilana CNG[/h][h=2]› Przyjazna dla środowiska: tylko 5,4 m3 (3,5 kg) gazu ziemnego na 100 kilometrów (97 g CO2/km)[/h][h=2]› Duży zasięg: do 1.330 km na gazie i benzynie[/h][h=2]› Najnowocześniejsza technika: dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW[/h][h=2]› Start najnowszego członka „zielonej” rodziny modeli ŠKODY: już 97 modeli ŠKODY z emisją poniżej 120 g CO2/km, z tego 17 poniżej 100 g CO2/km[/h] Genewa/Mladá Boleslav, marzec 2014 – rozbudowując paletę swojej rodziny przyjaznych dla środowiska modeli, ŠKODA z naciskiem stawia na samochody na gaz ziemny. Najmłodszym przedstawicielem tego rodzaju aut jest nowa ŠKODA Octavia G-TEC, która święci światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. W tej wersji startuje zdecydowanie najważniejszy model czeskiego producenta, po raz pierwszy seryjnie produkowany z zasilaniem na gaz ziemny. Bestseller ŠKODY jest obecnie po ŠKODZIE Citigo CNG Green tec drugim czeskim modelem na gaz ziemny. Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi w maju. Zasilanie CNG jest dostępne dla Octavii limuzyny i Octavii Combi. „W rozwoju palety swoich modeli ŠKODA konsekwentnie dąży do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego i Designu. „Zasilanie gazem ziemnym jest ważnym filarem naszej długofalowej strategii. CNG jest rozsądnym rozwiązaniem przyjaznego dla środowiska napędu, które dziś jest dostępne w dobrym stosunku ceny do jakości. W ten sposób spełniamy życzenia naszych klientów oczekujących samochodów przyjaznych dla środowiska, ekonomicznych i zarazem w przystępnej cenie. Nowa Octavia G-TEC stawia silny akcent środowiskowy w klasie kompaktów, zwiększając jeszcze atrakcyjność naszej zdecydowanie najsilniejszej serii produkcyjnej”, dodał Welsch. Octavia G-TEC, podobnie jak Octavia Scout, jest po limuzynie, kombi, kombi 4×4 i sportowym RS-ie najnowszym wariantem nowej ŠKODY Octavii. Wprowadzenie na rynek odbywa się w krajach europejskich: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Holandii, Francji, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji i Włoszech. Dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW Green tec o zasięgu jazdy na paliwie w zbiornikach do 1.330 km Nową ŠKODĘ Octavia G-TEC napędza turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 81 kW (110 KM). Silnik ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i CNG. CNG oznacza sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas). Seryjnie model ten jest wyposażony w pakiet Green tec, w skład którego wchodzą rozwiązania techniczne: funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Nowoczesny silnik spełnia normę EU6, która będzie obowiązywać od września 2014 roku. Zasięg nowej Octavii G-TEC robi wrażenie: nawet tylko na samym CNG Octavia G-TEC pokona bez dodatkowego tankowania do 410 km. Zużycie gazu ziemnego wynosi 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 97 g/km. Samochód na benzynie ma zasięg do 920 km. Tym samym Octavia G-TEC po zatankowaniu zbiorników do pełna może przejechać bez uzupełniania paliwa do 1.330 km. Oszczędność Octavii G-TEC nie odbywa się kosztem dynamiki. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm jest rozwijany w zakresie od 1.500 do 3.500 obr./min. Octavia G-TEC rozpędza się w 10,9 sekundy od 0 do 100 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Silnik w Octaviu G-TEC jest dwupaliwowy, tzn. może być zasilany benzyną lub gazem ziemnym. Sterownik silnika stale przetwarza określone parametry (np. temperaturę silnika, jakość zatankowanego CNG) i na ich podstawie decyduje o sposobie zasilania. Gdy temperatura silnika jest mniejsza niż minus 10 stopni Celsjusza (zimny rozruch), po uruchomieniu silnika najpierw jest wtryskiwana benzyna i dopiero po około 90–120 sekundach następuje przejście na gaz ziemny. W pozostałych przypadkach z reguły, także podczas rozruchu – najpierw gaz ziemny! Dopiero, gdy zbiorniki gazu zostaną opróżnione, następuje przejście na benzynę. Przełączenie odbywa się automatycznie. Zbiornik benzyny mieści 50 litrów. Ilość odpowiedniego paliwa – gazu ziemnego i benzyny – jest pokazywana na tym samym wskaźniku. Zależnie od tego, którym paliwem jest aktualnie zasilany silnik, na wskaźniku jest pokazywana ilość benzyny lub CNG. Gdy silnik pracuje na gazie ziemnym, wskaźnik ilości paliwa pokazuje zapas gazu ziemnego. Świeci przy tym zielona lampka kontrolna. Gdy silnik pracuje na benzynie, na tej samej skali przedstawiony jest zapas benzyny, a zielona lampka kontrolna gaśnie. Odpowiedni zasięg na CNG lub na benzynie można odczytać na komputerze pokładowym. Tankowanie gazu ziemnego jest bardzo proste. Przyłącze zaworu ciśnieniowego gazu znajduje się bezpośrednio za pokrywą wlewu paliwa, za którą jest także wlew benzyny. Oba zbiorniki gazu ziemnego mają łączną pojemność maksymalnie 97 litrów lub 15 kg gazu ziemnego pod ciśnieniem 200 barów. Zbiorniki są umieszczone pod podłogą bagażnika, na specjalnej ramie. Miejsce uzyskano, likwidując wnękę na koło zapasowe i nieco podnosząc podłogę komory bagażnika. Udane umieszczenie zbiorników sprawia, że niemal nienaruszona została duża ilość miejsca w kabinie. Dzięki temu także Octavia na gaz ziemny może się pochwalić najlepszymi wymiarami wnętrza w swoim segmencie. Bagażnik ma pojemność 460 litrów (limuzyna) albo 480 litrów (kombi). Zmiany techniczne w silniku do pracy na dwóch rodzajach paliwa W celu przystosowania silnika do zasilania dwoma paliwami inżynierowie ŠKODY wprowadzili w silniku różne modyfikacje techniczne. Silnik otrzymał nowy sterownik, który reguluje pracę motoru zasilanego każdym rodzajem paliwa i między innymi steruje także pracą wtryskiwaczy CNG. Na listwie rozdzielacza gazu jest umieszczony czujnik temperatury i ciśnienia. Oprócz tego do pracy na CNG został przystosowany skok zaworów przez zmianę krzywek wałka rozrządu. Ponieważ gaz ziemny w porównaniu z benzyną ma gorszą smarność, zmieniono prowadnice i gniazda zaworów dolotowych i wylotowych. Zawory wylotowe otrzymały także inne uszczelniacze trzonków. Dla optymalnego zapłonu CNG zastosowano świece zapłonowe o odpowiedniej wartości cieplnej. Ponadto technicy zoptymalizowali obszar turbiny i charakterystykę regulacji turbosprężarki. Nowy skład i wielkość warstwy katalitycznej w katalizatorze trójfunkcyjnym ma pozytywny wpływ na skład spalin ŠKODY Octavia G-TEC. Dobór zawieszenia samochodu został dopasowany do dodatkowego obciążenia zbiornikami gazu i zmienionego rozkładu nacisku na osie. W układzie zawieszenia zastosowano przednią oś z kolumnami MacPhersona i tylną oś wielowahaczową. ŠKODA Citigo CNG Green tec odnosi sukcesy Nowa ŠKODA Octavia G-TEC jest obecnie drugą ŠKODĄ zasilaną gazem ziemnym. Od października 2012 roku dostępna jest ŠKODA Citigo CNG Green tec. To niewielkie „czyste” auto zużywa tylko 4,4 m3 (2,9 kg) gazu ziemnego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 79 g/km. Jego łączny zasięg jazdy wynosi 620 km (400 km na gazie, 220 km na benzynie). Podobnie jak w Octavii G-TEC, także tu pod podłogą są umieszczone dwa zbiorniki z oszczędnym wykorzystaniem miejsca. Sprzedaż Citigo CNG Green tec świetnie się rozwija. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła klientom łącznie ponad 1.300 samochodów. Rozgłos w zeszłym roku wzbudziła szczególna rekordowa jazda: w sierpniu 2013 roku austriacki mistrz jazdy na kropelce, Gerhard Plattner, pokonał w ciągu pięciu dni trasę z Włoch do Szwecji samochodem Citigo CNG ze średnim zużyciem paliwa 2,39 kg gazu ziemnego na 100 km. Na całą trasę o długości 2.619 km potrzebował on na paliwo zaledwie 81,24 euro. Przyjaźnie dla środowiska: 97 modeli ŠKODY z emisją CO2 poniżej 120 g/km Ze startem nowej ŠKODY Octavia G-TEC marka ponownie stawia wykrzyknik w zakresie samochodów przyjaznych dla środowiska. Oprócz aut na gaz ziemny świadczą o tym modele GreenLine, szczególnie oszczędne i emitujące mało dwutlenku węgla. Z wyjątkiem ŠKODY Citigo, w odniesieniu do której do dyspozycji jest wspomniana wersja CNG, dla każdej rodziny modelowej ŠKODA oferuje wersję GreenLine: od Fabii po Superba. Charakterystyczną cechą modeli GreenLine są nowoczesne rozwiązania oszczędnego zużycia paliwa jak funkcja Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania i opony o zmniejszonym oporze toczenia. Do tego dochodzą specjalne optymalizacje aerodynamiki i napędu. Bogata oferta samochodów przyjaznych dla środowiska jest sednem intensywnych wysiłków ŠKODY dla konsekwentnej realizacji strategii ochrony środowiska „GreenFuture”. Celem jest uczynienie modeli ŠKODY jeszcze bardziej oszczędnymi i polepszenie długotrwałego korzystania z zasobów. Obecnie Czesi oferują 97 modeli z emisją CO2 poniżej 120 g/km, w tym 17 z emisją poniżej 100 g/km. Drugi punkt ciężkości strategii GreenFuture dotyczy procesu produkcji. Do 2018 roku producent chce na wyprodukowany samochód zmniejszyć o 25 procent zużycie energii i wody oraz zredukować ilość odpadów i wielkość emisji. Trzecim filarem GreenFuture jest ochrona środowiska w zakładach dealerskich i warsztatach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. WIELKA OFENSYWA MITSUBISHI! Polski oddział Mitsubishi Motors postawił przed sobą nowe, ambitne cele znaczącego zwiększenia wolumenu sprzedaży i udziału w polskim rynku. Ofensywę rynkową rozpoczęła prezentacja nowych, znacząco obniżonych cen znanego SUV-a – Mitsubishi Outlandera. Między innymi dzięki korzystnemu kursowi japońskiego jena cennik Mitsubishi Outlandera zaczyna się od 88 900 zł a wersję z napędem na 4 koła można zakupić już za 103 990 zł. Najtańsza wersja tego modelu, wyposażona w turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM z napędem na 4 koła kosztuje teraz 119 990 zł. Wielka ofensywa Obniżka cen produkowanego w Japonii Mitsubishi Outlandera sprawiła, że ten technicznie zaawansowany, niezwykle dopracowany, dynamiczny pojazd można teraz nabyć nawet za 88 990 zł. „Outlander z jego najważniejszymi zaletami – przestronnością, komfortem i jakością oraz znakomitymi własnościami jezdnymi w połączeniu z nową ceną to obecnie jedna z najlepszych ofert na rynku, która z pewnością znajdzie się na krótkiej liście klientów planujących zakup wszechstronnego i oszczędnego SUV-a.” - podkreśla Adam Męciński, dyrektor działu sprzedaży i marketingu polskiej filii Mitsubishi Motors. „Zachęcamy do wizyty w salonie Mitsubishi, gdzie można odbyć jazdę testową i przekonać się o zaletach innowacyjnego napędu na 4 koła Outlandera. Klienci docenią też komfort zawieszenia i dynamikę silników tego modelu. W dowód najwyższej jakości układu napędowego oferujemy bezpłatnie 4-letnią gwarancję obowiązującą do przebiegu 300 000 km.” – dodaje Męciński. Japoński wzorzec SUV-a Produkowany w Japonii Mitsubishi Outlander to przestronny, siedmioosobowy SUV. Ten innowacyjny i bezpieczny pojazd wyróżniają dobre osiągi i własności jezdne, niskie spalanie oraz najwyższa jakość wykonania i materiałów. Mocną stroną Mitsubishi Outlandera jest zaawansowany technicznie napęd 4x4, sprawdzony w najcięższych terenowych rajdach. Dzięki obniżonej masie pojazdu, niskiemu współczynnikowi oporu powietrza oraz nowemu trybowi pracy układu napędu na 4 koła zwanemu ECO 4WD użytkowanie nowego Outlandera wiąże się z wyjątkowo małym spalaniem i niższymi kosztami. Dobre osiągi gwarantują nowe silniki: cicha, 2-litrowa benzynowa jednostka o mocy 150 KM i wysokiej kulturze pracy, współpracująca z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT i 5-biegową przekładnią manualną oraz oszczędny, turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, który jest dostępny z nową automatyczną przekładnią oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów. W polskiej ofercie klienci znajduje się obecnie 11 wersji tego pojazdu. Nowe, wielowahaczowe zawieszenie Outlandera gwarantuje większą stabilność oraz lepsze prowadzenie. Elektromechaniczny układ kierowniczy precyzyjnie dostosowuje się do sposobu kierowania, który zależy od miejsca i warunków jazdy. Najbardziej prestiżowe nagrody za bezpieczeństwo Outlander trzeciej generacji tworzy nowy standard w zakresie bezpieczeństwa w tej klasie samochodów. Oferuje 7 poduszek bezpieczeństwa, wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE i najnowocześniejsze rozwiązania dotąd stosowane w samochodach wyższej klasy: system zapobiegania kolizjom czołowym, adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości oraz system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu. Konstrukcja Mitsubishi Outlandera i rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa zostały docenione przez ekspertów na wielu kontynentach, czego dowodem jest kilka niezwykle prestiżowych nagród. W sierpniu tego roku Mitsubishi Outlander otrzymał najwyższe wyróżnienie Top Safety Pick+*1 2013 przyznawane przez amerykański instytut IIHS (ang. Insurance Institute for Highway Safety) pojazdom, które oferują szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa. Fakt, iż Outlandera uhonorowano tym tytułem oznacza, że model ten zapewnia poziom bezpieczeństwa wyższy, niż obecnie zakładane standardy tej niezależnej organizacji badawczo-testowej. Outlander zdobył też wyróżnienie w zakresie bezpieczeństwa podczas wypadku australijskiej organizacji ANCAP (pięć gwiazdek), a także pięć gwiazdek w japońskich testach JNCAP i pierwszą nagrodę przyznaną przez ten instytut. Co więcej, europejska organizacja Euro NCAP wyróżniła zaawansowany system zapobiegania kolizjom czołowym (FCM), który znajduje się na pokładzie Outlandera. Oto nowy cennik Mitsubishi Outlandera: [TABLE=width: 700] [TR] [TD]OUTLANDER MODEL 2013 produkcja 2013 [/TD] [TD] [/TD] [TD]CENY W PLN Brutto [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Wersja [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.0 Invite Plus 2WD [/TD] [TD] 88 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.0 Intense 2WD [/TD] [TD] 93 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.0 Intense 4WD CVT [/TD] [TD] 103 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.0 Intense Plus 4WD CVT [/TD] [TD] 115 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.0 Instyle NAVI 4WD CVT [/TD] [TD] 132 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Intense MT [/TD] [TD] 119 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Intense AT [/TD] [TD] 126 100 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Intense Plus 4WD MT [/TD] [TD] 129 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Intense Plus 4WD AT [/TD] [TD] 136 990 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Instyle NAVI 4WD MT [/TD] [TD] 146 200 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Mitsubishi Outlander [/TD] [TD]2.2 DID Instyle NAVI 4WD AT [/TD] [TD] 159 990 [/TD] [/TR] [/TABLE] Dopłata za lakier metalizowany wynosi 2900 PLN brutto. Źródło: MMC Car Poland
  6. Sprzedaż i ofensywa modelowa ŠKODY W lutym 2013 roku ŠKODA sprzedała 67 100 samochodów. Marka kontynuuje swoją ofensywę modelową rozpoczynając produkcję Nowej Octavii i prezentując Nową Octavię Combi. ŠKODA dostarczyła w lutym 2013 roku 67 100 samochodów (luty 2012: 72 100 szt.). Wynik ten oznacza spadek sprzedaży aut o 6,9 proc., czego przyczyną są nieprzyjazne warunki gospodarcze oraz skupienie się na produkcji nowego modelu Octavia. Łącznie w pierwszych dwóch miesiącach tego roku marka dostarczyła 136 600 aut. „Początek 2013 roku to dla nas debiut Nowej ŠKODY Octavia. Obecnie rozkręcamy produkcję tego modelu w naszym głównym zakładzie w Czechach. Auto zaczyna pojawiać się już w europejskich salonach sprzedaży. Jesteśmy przekonani, że będziemy kontynuować ofensywę modelową marki, a nasza sytuacja będzie się stale poprawiać” – mówi Winfried Vahland, prezes ŠKODY. W Europie Zachodniej w lutym 2013 roku marka sprzedała 25 500 samochodów (luty 2012: 27 700 szt.). Pomimo ogólnej tendencji spadkowej, w Niemczech – na drugim największym rynku dla ŠKODY – Producent odnotował wzrost na poziomie 0,2 proc., dostarczając ponad 9 900 aut. W Wielkiej Brytanii wzrost marki wyniósł 9 proc., w Szwecji – 10,1 proc., a w Danii – aż 79,8 proc.W lutym 2013 roku w Europie Wschodniej ŠKODA sprzedała 8 700 aut (luty 2012: 8 900 szt.). W Rosji na samochody tej marki zdecydowało się aż 6 300 Klientów, co dało delikatny wzrost na poziomie 0,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie ogólna tendencja spadkowa utrzymuje się już od dłuższego czasu, ŠKODA sprzedała w lutym 2013 roku 9 500 samochodów (luty 2012: 11 000 szt.). W Czechach, na swoim rodzimym rynku, marka dostarczyła 4 300 aut (luty 2012: 4 800 szt.). W Polsce w lutym 2013 roku zarejestrowano 2 682 samochody osobowe marki ŠKODA, co stanowi 11,18 proc. udziału w rynku. Producent pozostaje liderem zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i flotowych. Na swoim największym rynku – w Chinach – w lutym 2013 roku dostawy ŠKODY wzrosły o 3,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 17 700 szt. (luty 2012: 17 100 szt.). Dostawy samochodów ŠKODA do Klientów na całym świecie w lutym 2013 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego): ŠKODA Octavia (27 000; -19,1%) ŠKODA Fabia (15 500; -21,6%) ŠKODA Superb (8 800; +17,9%) ŠKODA Yeti (5 700; -8,4%) ŠKODA Roomster (2 400; -18,3%) ŠKODA Rapid (4 100; +103,9%) ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 700; nowy model) Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Ofensywa modeli Volkswagena podczas Genewskiego Salonu Samochodowego: pięć nowych Golfów, nowa Jetta Hybrid, nowy XL1 i nowy cross up! Zdjęcia Z Genewy: Volkswagena podczas Genewskiego Salonu Samochodowego fot. Volkswagen Group - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic XL1 – najoszczędniejszy seryjny samochód na świecie – 0,9 l/ 100 km Golf Variant – z napędem na przednią oś i na wszystkie koła, a także jako TDI BlueMotion zużywający 3,3 l paliwa na 100 km Golf GTI – po raz pierwszy w dwóch stopniach mocy: 220 KM i 230 KM Golf GTD – sportowy samochód do długich podróży zużywa tylko 4,2 l/100 km Golf TDI BlueMotion – najoszczędniejszy Golf w historii – 3,2 l/100 km Golf TGI BlueMotion (gaz ziemny) – spalanie 3,4 kg/100 km i zasięg do 1360 km Jetta Hybrid – limuzyna o mocy 170 KM zużywa tylko 4,1 l paliwa na 100 km cross up! – nowy członek New Small Family idealny do miejskiej dżungli Genewa, 5 marca 2013 r. – Genewski Salon Samochodowy to doskonała scena do zaprezentowania najnowszych modeli Volkswagena: nowego Golfa Varianta (z napędem na przednią oś i na wszystkie koła), ekstremalnie oszczędnego Golfa TDI BlueMotion (w wersji hatchback i kombi), Golfa TGI BlueMotion z napędem na gaz ziemny oraz kultowego Golfa GTI i Golfa GTD. Ponadto Volkswagen zaprezentuje cross up! - nowego członka New Small Family, znakomicie sprawdzającego się w miejskiej dżungli. Modele szczególnie przyjazne dla środowiska reprezentować będą nowa Jetta Hybrid oraz seryjna wersja najoszczędniejszego samochodu na świecie – Volkswagena XL1. 0,9 l i 21 g/km CO2 Światowa premiera seryjnej wersji XL1 Volkswagen XL1 zużywający 0,9 l/100 km jest najbardziej efektywnym samochodem seryjnym na świecie. Dzięki napędowi hybrydowemu plug-in to dwuosobowe auto może przejechać nawet 50 kilometrów tylko na prąd, zatem bez emisji substancji szkodliwych. Pod względem konstrukcji XL1 realizuje w stu procentach zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: niewielka masa (795 kg), perfekcyjna aerodynamika (Cw 0,189) i nisko położony punkt ciężkości (wysokość 1.153 mm). Dzięki tym cechom innowacyjnemu Volkswagenowi wystarczy tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby przemieszczać się ze stałą prędkością 100 km/h; w trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh. Konsekwentnie stosowane zasady lekkiej konstrukcji (m.in. kabina monocoque z CFK), perfekcyjna aerodynamika i system hybrydowy plug-in, składający się z dwucylindrowego silnika TDI (35 kW/48 KM), silnika elektrycznego (20 kW/27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej (pojemność: 5,5 kWh) sprawiają, że nowy Volkswagen XL1 emituje tylko 21 g/km CO2. Rozwijający prędkość maksymalną 160 km/h (ograniczoną elektronicznie) XL1 może przyspieszyć od zera do 100 km/h w 12,7 sekundy. Nie ulega wątpliwości, że spalanie 0,9 l/100 km to dotychczas nieosiągalna wartość, której uzyskaniem Volkswagen na nowo zdefiniował granice możliwości technicznych w motoryzacji. 3,3 l i 87 g/km CO2 Światowa premiera Golfa Varianta Podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Volkswagen prezentuje – jako światową premierę – nowego Golfa Varianta. W porównaniu z poprzednikiem nowy Golf Variant jest lżejszy nawet o 105 kg. Po raz pierwszy w historii model ten (spektrum mocy 63 kW/85 KM do 110 kW/150 KM) będzie oferowany także jako niezwykle oszczędna wersja TDI BlueMotion. W tym przypadku Golf Variant o mocy 81 kW/110 KM, z manualną, 6-biegową skrzynią biegów zużywa średnio 3,3 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 87 g/km) i jest najoszczędniejszym Golfem Variantem w historii. W Genewie premierę będzie miał także napędzany na wszystkie koła Golf Variant 4MOTION. Nowy Golf Variant jest eleganckim, wszechstronnym autem, łączącym niskie wartości spalania z dynamicznymi osiągami jezdnymi, wysokim poziomem jakości i dużą zmiennością układu wnętrza. W porównaniu z poprzednikiem pojemność bagażnika wzrosła z 505 litrów do 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy). W przypadku załadunku do oparcia przednich siedzeń i pod dach nowy Golf Variant pomieści nawet 1.620 litrów bagażu (poprzednik: 1.495 litrów). Na zewnątrz mierzący 4.562 mm długości Golf Variant (plus 307 mm w porównaniu z wersją hatchback) do wysokości zakończenia przednich drzwi ma taką samą linię, jak tradycyjny Golf. Między słupkami B a D wyraźnie zaznacza się sylwetka typowa dla wszystkich Golfów Variantów. Stylistom udało się po raz pierwszy przenieść charakterystyczny kształt słupka C z klasycznego Golfa na słupek D Varianta, przy czym „trzecie” okno boczne optycznie stanowi część słupka D. W rezultacie sylwetka nowego Golfa Varianta jest bardziej rozciągnięta, elegancka i muskularna. 6 l i 139 g/km CO2 Światowa premiera Golfa GTI W halach targowych nad Jeziorem Genewskim Volkswagen prezentuje – obok Golfa GTD – także seryjną wersję nowego Golfa GTI. W nadwoziu na bazie Golfa VII można zauważyć liczne elementy stylistyczne typowe dla GTI, przede wszystkim czerwone listwy. Po raz pierwszy otaczają one nie tylko osłonę chłodnicy o strukturze plastra miodu, lecz sięgają dalej, aż w obudowę seryjnych reflektorów bi-ksenonowych. Nowy wygląd Volkswagen połączył ze zwiększoną dynamiką: nowy Golf GTI jest napędzany udoskonalonym silnikiem serii EA888 – dwulitrową jednostką benzynową z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem o mocy 162 kW/220 KM. Opcjonalnie ten kultowy sportowy samochód będzie dostępny w wersji z podwyższoną mocą – silnik Golfa GTI z pakietem Performance rozwija moc 169 kW/230 KM. Obie wersje GTI są wyposażone seryjnie w system Start-Stop i z 6-biegową manualną przekładnią zużywają zaledwie 6 litrów paliwa na 100 km wg normy DIN (CO2: 139 g/km). Średnie zużycie paliwa przez Golfa GTI zostało zatem zredukowane w porównaniu z poprzednikiem (155 kW/210 KM) o 1,3 litra, czyli 18 procent. Jako opcja dostępna jest dla obu stopni mocy 6*-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG, zmieniająca przełożenie w sposób prawie niezauważalny i pasująca idealnie do charakteru tego sportowego auta. 4,2 l i 109 g/km CO2 Światowa premiera Golfa GTD GTD jest od 31 lat „dalekobieżnym ekspresem” w ofercie Golfów – w wyjątkowy sposób łączy przyjemność jazdy i osiągi samochodu sportowego ze spalaniem typowym dla małych samochodów. Teraz, na bazie siódmej generacji Golfa, Volkswagen prezentuje nowego GTD, stylistycznie ściśle nawiązującego do Golfa GTI. Oba samochody sportowe tej serii, GTD i GTI, będą miały podczas Genewskiego Salonu Samochodowego swoje światowe premiery. Nowy Golf GTD z podwyższonym o 30 Nm (do 380 Nm) maksymalnym momentem obrotowym i z mocą większą o 10 kW/14 KM (135 kW/184 KM) jest najmocniejszym w historii Golfem z silnikiem wysokoprężnym z turbodoładowaniem. W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start-Stop silnik TDI zużywa 4,2 l/100 km (emisja CO2: 109 g/km), czyli o 0,9 litra paliwa mniej, niż poprzednik (redukcja emisji CO2 o 25 g/km). Opcjonalnie Golf GTD jest dostępny z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Także w tym przypadku spalanie na poziomie 4,5 l/100 km (CO2: 119 g/km) czyni z niego niezwykle efektywny model. Dzięki korzystnemu stosunkowi mocy do masy, wynoszącemu 7,6 kg/KM (z kierowcą), Golf GTD przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. 3,2 l i 85 g/km CO2 Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy 81 kW/110 KM. Czterocylindrowy silnik zużywa tylko 3,2 l paliwa na 100 km – wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie zaledwie 85 g/km i oznacza redukcję spalania o 14 procent w porównaniu z poprzednikiem. Jak już wspomniano, po raz pierwszy także Golf Variant oferowany będzie jako TDI BlueMotion. Ze średnim zużyciem paliwa 3,3 l/100 km jest on jednym z najoszczędniejszych modeli kombi na świecie. Dzięki licznym modyfikacjom aerodynamicznym Golf TDI BlueMotion w wersji hatchback i kombi ma ekstremalnie niski współczynnik oporu powietrza Cw. Modyfikacje aerodynamiczne to między innymi obniżone o 15 mm zawieszenie, specjalny spojler na krawędzi dachu w wersji hatchback (Variant ze seryjnym spojlerem na dachu), zamknięta osłona chłodnicy, częściowo zabudowane kratki wlotu powietrza, zoptymalizowane prowadzenie powietrza chłodzącego i specjalne osłony podwozia. Rozwiązania techniczne, które pozwoliły osiągnąć tak wzorcową oszczędność, to zmniejszenie masy dzięki lekkiej konstrukcji, seryjne we wszystkich modelach systemy Start-Stop i rekuperacji, modyfikacje wewnętrzne w silniku, opony o ekstremalnie niskich oporach toczenia i 6-biegowa przekładna z długimi przełożeniami. 3,4 kg i 92 g/km CO2 Światowa premiera Golfa TGI BlueMotion Volkswagen stosuje wszystkie dostępne, nowoczesne układy napędowe, aby zaoferować użytkownikom odpowiednie do ich potrzeb rozwiązania. Wyjątkowo ekologiczne, oszczędne i ekonomiczne są samochody zasilane gazem ziemnym. Najnowszym przedstawicielem tej grupy pojazdów jest Golf TGI BlueMotion, który pojawi się w salonach pod koniec lata w wersji hatchback, a jesienią jako Variant. Wraz z wprowadzeniem tego modelu Golfa Volkswagen zmienia oznaczenie modeli na gaz ziemny z EcoFuel na TGI BlueMotion. Golf TGI BlueMotion będzie napędzany nowym silnikiem na gaz ziemny z turbodoładowaniem (81 kW/110 KM). Ten biwalentny (przystosowany do gazu i benzyny) silnik 1.4 TSI umożliwia uzyskanie dużych zasięgów: przy pracy tylko z CNG, w wersji z 6-biegową przekładnią manualną jest to aż 420 kilometrów. Zużycie gazu wynosi 3,5 kg/100 km (emisja CO2 94 g/km). Z napędem benzynowym zasięg wynosi 940 kilometrów (spalanie 5,4 l/100 km). Przy pełnych dwóch podpodłogowych zbiornikach gazu ziemnego (razem 15 kg) i zbiorniku benzyny (50 litrów), Golf TGI BlueMotion może przejechać bez tankowania nawet 1.360 kilometrów. W wersji z 7-biegową DSG, przy średnim zużyciu gazu 3,4 kg/100 km i benzyny 5,0 l/100 km, zasięg jest jeszcze większy. Bardzo oszczędny Golf TGI ma równocześnie bardzo dobre osiągi jezdne: do 100 km/h rozpędza się w 10,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 194 km/h. 4,1 l i 95 g/km CO2 Europejska premiera Jetty Hybrid Jetta Hybrid jest napędzana nowoczesnym silnikiem benzynowym (TSI o mocy 110 kW/150 KM) oraz silnikiem elektrycznym o mocy 20 kW – takiej samej, jak w XL1, jako skrzynia biegów montowana jest seryjnie automatyczna, 7-biegowa DSG. Mimo doskonałych osiągów jezdnych tej hybrydy (0-100 km/h w 8,6 sekundy), wprowadzona w Ameryce Północnej już pod koniec 2012 roku Jetta Hybrid, zużywa średnio tylko 4,1 l paliwa na 100 km (emisja CO2: 95 g/km). Ta sportowa limuzyna potrzebuje zatem o około 20 procent mniej paliwa, niż samochód z porównywalnym napędem konwencjonalnym. W ruchu miejskim oszczędność wynosi nawet 30 procent. Gdy tylko jest to możliwe, Jetta Hybrid automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, jako jedyne źródło napędu. Ponadto, po wciśnięciu przycisku, nowy Volkswagen może przejechać z prędkością 70 km/h odległość ok. 2 km tylko na prąd, zatem bez jakiejkolwiek emisji szkodliwych substancji. W Niemczech przedsprzedaż tego niezwykle oszczędnego Volkswagena już się rozpoczęła. 4,7 l i 109 g/km CO2 Światowa premiera cross up! Volkswagen rozszerza ofertę samochodów cross o nowego członka New Small Family, o cross up!. To miejskie auto pojawi się na rynku już latem i obok CrossPolo, CrossGolfa i CrossTourana będzie czwartym zindywidualizowanym i wytrzymałym modelem Volkswagena z etykietą cross. Dzięki charakterystycznym elementom zewnętrznym można od razu rozpoznać wersję cross up!. Czarne osłony przy nadkolach i progach oraz listwy ochronne na drzwiach nadają mu sportowy charakter. Kolejne, typowe dla modelu cross elementy, to srebrne relingi dachowe, lusterka zewnętrzne w kolorze light silver metalic i zderzaki ze srebrnymi nakładkami. O wytrzymałości cross up! świadczy także podwyższone nadwozie i 16-calowe lakierowane obręcze kół ze stopu metali lekkich cross, z oponami w rozmiarze 185. cross up! dysponuje mocą 55 kW/75 KM i zużywa 4,7 litra paliwa na 100 km (emisja CO2: 109 g/km). Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. CITROËN, pionier w stosowaniu filtra cząstek stałych, pierwszy w wprowadzeniu do sprzedaży systemu Stop&Start i hybrydy połączonej z silnikiem Diesla, z technologią Hybrid4, pierwszy również w sprzedaży samochodu elektrycznego, kontynuuje swoją ofensywę i prezentuje na Salonie Samochodowym w Genewie nową przełomową technologię : Hybrid Air. Rozwiązanie typu « full hybrid » wykorzystujące sprężone powietrze połączone z hydrauliką to doskonale opanowana technologia zakorzeniona w genach Marki. Innowacja, która wpisuje się w myśl przewodnią marki CITROËN : proponowanie technologii dostępnych dla każdego i dla wszystkich zastosowań. Hybrid Air, to doskonałe zużycie paliwa, bo mniej niż 3l/100 km i brak akumulatorów dodatkowych dla : - zmniejszenia wpływu na środowisko, już i tak ograniczonego dzięki technologiom stosowanym w Citroënach - uzyskania przystępnej ceny, - zachowania przestrzeni wewnątrz samochodu. Rewolucyjna technologia szczególnie dobrze dostosowana do modeli z segmentów B, C i użytkowych. Na stoisku Marki w Genewie, będzie ona eksponowana na honorowym miejscu w CITROËNIE C3, prototypie, który reprezentuje rekordowe zużycie paliwa na poziomie2,9l/100km (69g CO2/km) i zmniejszenie o 45% emisji CO2 w jeździe miejskiej w stosunku do wersji wyposażonej w ten sam silnik cieplny. Karim MOKADDEM, szef projektu Hybrid Air, będzie obecny w czasie dni prasowych aby odpowiedzieć na wszystkie pytania dziennikarzy, ale również aby wytłumaczyć jak technologia Hybrid Air w funkcjonuje w szczegółach. Przed prototypem C3 Hybrid Air będzie zorganizowana animacja : w dniu 5 marca o godz. 14 / 15 / 16 oraz 6 marca o godz. 10 / 11 / 12. INNOWACJA W GENACH MARKI CITROËN prezentuje w Genewie technologię Hybrid Air, unikalną na świecie technologię opracowaną przez PSA Peugeot Citroën w współpracy z grupą Bosch® i opierającą się na historycznej wiedzy inżynierów Marki, którzy w pełni opanowali stosowanie hydrauliki w samochodzie. W 1955 roku CITROËN DS w spektakularny sposób zapoczątkował to nowe rozwiązanie. Łącząc sprężony gaz i hydraulikę o wysokim ciśnieniu, zastosowana technologia pozwalała wspomagać lub sterować jednocześnie zawieszenie, układ kierowniczy, układ hamulcowy i pół-automatyczną skrzynię biegów. W 1958, inżynierowie Marki wykonali prototyp hybrydowego 2 CV, w którym połączenie sprężonego powietrza i hydrauliki służyło do wspomagania silnika cieplnego przy przyspieszaniu. Ten projekt nie opuścił fabryki, z braku rynku i technologii dostosowanych do jego produkcji seryjnej w tamtych czasach. W 2013, technologia Hybrid Air stanowi rewolucję w konstrukcji samochodów. HYBRID AIR : POŁĄCZENIE SILNIKA BENZYNOWEGO I SPRĘŻONEGO POWIETRZA, DZIĘKI HYDRAULICE Technologia Hybrid Air opiera się na połączeniu licznych dobrze sprawdzonych zespołów i technologii: silnik benzynowy Puretech, system magazynowania energii w formie sprężonego powietrza, zespół składający się z dwóch silników-pomp hydraulicznych i automatyczna skrzynia biegów wykorzystująca przekładnię planetarną. W czasie przygotowania projektu grupa PSA Peugeot Citroën zgłosiła 80 patentów. Cała konstrukcja sterowana jest przez system nadzorujący, który łączy żądania kierowcy w celu optymalizacji wydatku energetycznego. W tym celu, dostępne są 3 tryby działania : Tryb Powietrzny, przy zerowej emisji, Tryb Benzynowy, gdy działa tylko silnik cieplny, 3 Tryb Kombinowany, który sumuje moc silnika benzynowego z mocą napędu sprężonym powietrzem. TECHNOLOGIA DLA WSZYSTKICH KLIENTÓW Przełomowe osiągi Zastosowany w CITROËNIE C3 VTi 82, system Hybrid Air, pozwala na zredukowanie zużycia paliwa o jedną trzecią, aby osiągnąć rekordową wartość na poziomie 2,9 l/100 km w cyklu mieszanym, z emisją CO2 wynosząca zaledwie 69 g/km. W warunkach jazdy miejskiej, zużycia paliwa zmniejsza sie 45 %. Dostępność oferty Technologia Hybrid Air, która nie stosuje dodatkowych akumulatorów elektrycznych, pozwala na atrakcyjne cenowo pozycjonowanie, tak na rynkach europejskich, jak i pozaeuropejskich. To rozwiązanie działa niezależnie od warunków klimatycznych czy drogowych, bez zmiany wydajności. Adaptowane w łatwy sposób w samochodach osobowych i lekkich samochodach dostawczych, jest szczególnie wydajne w samochodach segmentu B i C. Technologia bez kompromisów Wbudowanie technologii Hybrid Air nie ma wpływu na przestronność wnętrza, w szczególności na pojemność bagażnika. Wybór systemu opartego zasadniczo na mechanice upraszcza operacje obsługowe i ułatwia recykling po zakończeniu eksploatacji samochodu. Realna przyjemność z jazdy Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 połączone jest z znacznym poprawieniem przyjemności z jazdy, dzięki : automatycznej skrzyni biegów z przekładnią planetarną, która działa płynnie bez skoków momentu obrotowego, poprawieniu osiągów związanych z dodatkowym momentem obrotowym i mocą, dostępnymi w trybie kombinowanym, systemowi Stop&Start używającemu alternatora-rozrusznika, o całkowicie płynnym i przejrzystym dla klienta działaniu. 4 TECHNOLOGIA HYBRID AIR W SZCZEGÓŁACH 3 tryby działania dla optymalizacji wydajności System Hybrid Air, dzięki inteligentnemu systemowi sterowania elektronicznego, wybiera najlepszy z 3 trybów. Ta optymalizacja wydajności energetycznej ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa i najkorzystniejsze doładowanie sprężonego powietrza stanowiącego magazyn energii. Tryb powietrzny Gdy Tryb Powietrzny jest aktywowany, to działa on w identyczny sposób jak tryb ZEV samochodów hybrydowych. Silnik cieplny nie pracuje. Zgromadzona energia (sprężone powietrze) jest przekazywana na koła poprzez silniki hydrauliczne i skrzynię biegów. W zależności od napotkanego natężenia ruchu, 60 do 80 % czasu jazdy w mieście będzie się odbywało w tym trybie. Maksymalne wykorzystanie opóźnień i hamowań pozwoli na skuteczne doładowanie zapasu sprężonego powietrza. Ten tryb jest aktywny aż do 70 km/godz. Tryb benzynowy Tryb pracy z silnikiem termicznym, który przekazuje energię na koła bez udziału zgromadzonej dodatkowej energii. Ten tryb jest zasadniczo używany poza obszarami miejskimi. Tu również, w czasie opóźnień i hamowań, następuje natychmiastowy odzysk energii pozwalający na skuteczne i szybkie korzystanie później albo z trybu ZEV, albo z dodatkowej mocy Boost w Trybie Kombinowanym. Tryb kombinowany Tryb Kombinowany sumuje moce silnika cieplnego i napędu sprężonym powietrzem, włącza się szczególnie w czasie gwałtownego przyspieszania, z szczególnie wyraźnym efektem Boost (moc całkowita aż do 90 kW), nadającym dynamikę porównywalną z napędem wyższej kategorii. PROTOTYP C3 HYBRID AIR EKSPONOWANY NA STOISKU MARKI W GENEWIE Salon samochodowy w Genewie będzie okazją dla zwiedzających do odkrycia C3 Hybrid Air, nowości Créative Technologie. Eksponowany prototyp posiada też kilka innych wyróżników : Zupełnie nowe opony Michelin® o wymiarach (165/50 R 18) pozwalające poprawić zużycie paliwa o prawie 0,2l/100km. Opona ta, wyróżniająca się dużą średnicą i zredukowaną szerokością, zmniejsza opory toczenia, masę i poziom emitowanego hałasu. Zastosowanie kolorów i specjalnych materiałów, wykończenie felg, nakładek lusterek wstecznych i reflektorów. Prototyp jest prześwietlany z przodu i z tyłu przez « Car Scan », co pozwala odkryć « wnętrze » technologii Hybrid Air. Animacja ta idealnie ilustruje ducha Créative Technologie. 5 TECHNOLOGIE DOSTĘPNE DLA KAŻDEGO I DLA WSZYSTKICH ZASTOSOWAŃ Marka proponuje już teraz gamę najnowocześniejszych technologii, które pozwalają zaspokoić potrzeby użytkowników hybryda z silnikiem diesla Hybrid4, dostępna w DS5 (25% sprzedanych w Europie wersji w 2012), Full Electric w samochodzie miejskim C-ZERO, ale również w samochodzie dostawczym Berlingo, dostępnym w drugim kwartale 2013, technologia mikro-hybrydowa e-HDi, najbardziej udany system na rynku, łączący komfort z skutecznością, dostępny w większości modeli Marki nowa rodzina silników benzynowych PureTech, o większej mocy i bardziej ekologicznych: +15% mocy i -25% zużycia paliwa oraz emisji CO2, w stosunku do poprzedniej generacji silników benzynowych. Film i zdjęcia dostępne będą od 22 lutego 2013 Film PSA dostępny na Hybrid Air - YouTube źródło: Citroen Polska
  9. OFENSYWA B2B CITROËNA – SERIA BUSINESS W MODELACH C4, C5 i BERLINGO Na początku września Citroën przedstawił swoim klientom indywidualnym propozycję Techno Days łączącą pakiety wyposażenia Techno i przedłużoną gwarancję za złotówkę z atrakcyjnymi rabatami i finansowaniem. Marka z równie dużym zaangażowaniem podeszła do oferty skierowanej do klientów instytucjonalnych przygotowując specjalną Serię Business. Klienci B2B będą mogli skorzystać z wyjątkowo korzystnej oferty na najpopularniejsze osobowe modele flotowe w gamie Citroëna - C4, C5 i Berlingo. Oferta ta to nawet minus 25% w stosunku do ceny katalogowej! Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wymagającego rynku sprzedaży samochodów do firm oraz obserwując rosnącą rolę segmentu B2B w branży motoryzacyjnej, Citroën przygotował specjalną Serię Business stworzoną z myślą o potrzebach klientów instytucjonalnych. Seria Business bazuje na najpopularniejszych w sektorze B2B modelach Citroëna - C4, C5 w wersji sedan i Tourer oraz Berlingo Multispace, których walory użytkowe, niskie koszty utrzymania i eksploatacji oraz wysokie wartości rezydualne, pozwoliły stworzyć atrakcyjną jakościowo i cenowo ofertę. Cechą charakterystyczną Serii Business jest pakiet wyposażenia, który jest integralną częścią każdego modelu. Pakiet został skonstruowany tak, aby w pełni odpowiadać na potrzeby klienta flotowego – w standardzie Serii Business znajdziemy nawigację, lakier metalizowany, czujnik cofania i Bluetooth. Seria Business została utworzona lokalnie, aby w pełni odpowiedzieć na potrzeby klientów flotowych w Polsce. Bazą dla Serii Business są poziomy wyposażenia dostępne w dostępnej gamie tj. Selection dla Citroëna C4, Exclusive dla Citroëna C5 oraz Selection i XTR dla Citroëna Berlingo. Zysk klienta instytucjonalnego decydującego się na Serię Business to nawet 25% mniej w stosunku do ceny katalogowej. Grzegorz Sokalski, Dyrektor Sprzedaży do Firm Citroën Polska: „Wyposażenie modeli w Serii Business jest skrojone dokładnie pod wymagania klientów flotowych. Na pokładzie tych modeli jest więc klimatyzacja, radio, nawigacja, czujniki parkowania tyłem, Bluetooth, lakier metalizowany, czyli w elementy oczekiwane przez klientów instytucjonalnych. Ceny tak wyposażonych samochodów są zbliżone do modeli konkurencji, ale pozbawionych elementów wyposażenia wpływających na komfort użytkowania. Na tle innych marek wyróżniamy się atrakcyjnym pozycjonowaniem cenowym. Z naszych preferencyjnych warunków może skorzystać firma kupująca nawet jeden samochód. Dużą zaletą Serii Business jest dostępność modeli – od ręki nawet w bardzo dużej liczbie sztuk. Wszystkie te czynniki sprawiają, że Citroën jest silnym konkurentem nawet dla największych rynkowych graczy.” Źródło: CITROEN
  10. kuczor23

    Hybrydowe ofensywa Irisbusa

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=37159
  11. http://www.roadlook.pl/uzytkowe/nissan-ofensywa-w-segmencie-samochodow-dostawczych-w-europie.html
×