Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'odnotowuje' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 4 wyniki

  1. Więcej sprzedanych samochodów: znaczny wzrost udziału w rynku i liczby rejestracji Rosnąca popularność Opli Movano, Vivaro oraz Combo i Corsa van: wzrost liczby rejestracji wszystkich modeli Ambitne cele: nowa strategia w segmencie samochodów dostawczych przynosi efekty Rüsselsheim. W pierwszej połowie 2015 roku firma Opel odnotowała najwyższą od siedmiu lat liczbę rejestracji samochodów dostawczych tej marki przy wzroście wynoszącym 25 procent w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Łącznie w pierwszym półroczu zarejestrowano 51 500 dostawczych Opli. Udział w rynku zwiększył się o 0,56 punktu procentowego, do 4,03 procent. Wzrost liczby rejestracji dotyczy wszystkich dostawczych modeli Opla. Movano osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 34 procent, do około 10 000 egzemplarzy, i ustanowił swój rekord pod względem wielkości sprzedaży i udziału w segmencie. W przypadku bestsellerowego Vivaro wzrost sprzedaży o 27 procent, do prawie 29 000 egzemplarzy, oznacza największą liczbę rejestracji i najwyższy udział w segmencie w dotychczasowej historii modelu. Sprzedaż Combo zwiększyła się o 15 procent, do ponad 9 500 egzemplarzy, co stanowi najlepszy wynik od 2011 roku. Sprzedaż wprowadzonego niedawno modelu Corsa van wzrosła o 14 procent, do około 3 000 pojazdów. „Znakomite półroczne wyniki potwierdzają skuteczność naszej strategii w segmencie samochodów dostawczych. Zmodernizowany Movano oraz nowy Vivaro przyczyniły się do zwiększania skali działalności naszego nowo powołanego zespołu ds. lekkich pojazdów użytkowych” — powiedział Steffen Rasching, dyrektor działu pojazdów użytkowych Opel/Vauxhall. Firma Opel osiągnęła historycznie rekordowe wyniki za pierwsze półrocze w Finlandii, Rumunii i Szwajcarii, natomiast w Norwegii, Portugalii i na dużych rynkach lekkich pojazdów użytkowych, jakimi są Niemcy i Wielka Brytania, były to najlepsze wyniki od 2011 roku. Łącznie Opel odnotował wzrost rejestracji samochodów dostawczych na ponad 22 rynkach europejskich. Marka z Rüsselsheim zwiększyła swój udział w 20 rynkach europejskich. W Polsce w pierwszym półroczu sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 1 038 sztuk, co oznacza wzrost o 77,4% w porównaniu do zeszłego roku. Najpopularniejszymi modelami w gamie były Movano – 124% wzrostu i 294 sprzedane egzemplarze oraz Vivaro – 49% wzrostu i 239 sprzedanych egzemplarzy. Wzmacnianie pozycji działu pojazdów użytkowych jest jednym z głównych filarów planu wzrostu DRIVE! 2022 firmy Opel, która do 2022 roku chce zwiększyć sprzedaż samochodów dostawczych z ponad 80 000 w 2013 roku do około 150 000 egzemplarzy. źródlo: General Motors
  2. Audi AG również w kwietniu odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży · Około 149 050 aut sprzedanych na całym świecie - wzrost o 11,6 procent · Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG podkreśla: „Samochody kompaktowe i luksusowe limuzyny, to obecnie najważniejsze czynniki wzrostu“ · Po czterech miesiącach Audi w Polsce zanotowało ponad 50 % wzrost sprzedaży Ingolstadt, 8 maja 2014 r. Doskonały początek drugiego kwartału tego roku. W kwietniu 2014 sprzedaż Audi na całym świecie zwiększyła się w porównaniu do kwietnia 2013 o 11,6 procent, osiągając liczbę blisko 149 050 sprzedanych aut. Należy podkreślić, że sprzedaż Audi wzrosła ponownie we wszystkich regionach świata. W Europie cztery pierścienie zanotowały w kwietniu przyrost sprzedaży o 8,6 procent, w Ameryce Północnej o 16,7 procent, a w regionie Azji Południowo-Wschodniej o 15,3 procent. Oznacza to, że od stycznia już ponad 561 900 klientów, o 11,7 procent więcej w porównaniu z rokiem 2013, zdecydowało się na zakup auta marki Audi. „Dzięki tak dobrym wynikom, w kwietniu kontynuujemy dwucyfrowy wzrost zanotowany już w pierwszym kwartale oraz znacznie przekraczamy zakładany przez nas cel“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „Szczególnie obiecująco przedstawia się popyt na samochody segmentu kompakt i segmentu luksusowych limuzyn. Zauważyć można, że taki trend wzmacnia naszą pozycję rynkową po obu końcach gamy modelowej czterech pierścieni.“ Sprzedaż kompaktowego SUV-a Q3 w kwietniu wyniosła 15 542 egzemplarze, co dało wzrost o 29,3 procent. W przypadku nowej rodziny A3, której modele sukcesywnie wchodzą na poszczególne rynki, wskaźnik sprzedaży wzrósł aż o 44,4 procent. Sprzedano 25 766 egzemplarzy różnych wersji A3. Dobrze przedstawia się też - w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego - pozycja handlowa modeli luksusowych: A6, A7, Q7 i A8, których sprzedaż wzrosła łącznie o 9,1 procent. Spośród wszystkich topowych modeli Audi, szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyło się w kwietniu Audi A6 Avant. Jego sprzedaż zwiększyła się w porównaniu do kwietnia 2013 o 21 procent, osiągając wielkość 4934 samochodów. Cały czas doskonale sprzedający się model kombi, A4 Avant, dzięki 7667 sprzedanym egzemplarzom, może pochwalić się wyraźnym wzrostem: o 7,5 procent. Tej wiosny, na rynek Europejski weszły Audi A4 i A6, które podobnie jak wcześniej Audi A3, są sprzedawane jako szczególnie efektywne modele ultra. Wszystkie trzy serie modelowe przyczyniły się w kwietniu do wzrostu sprzedaży na Starym Kontynencie o 8,6 procent. Sprzedano tu razem 71 150 egzemplarzy Audi A3, A4 i A6. Sprzedaż Audi najbardziej wzrosła w Polsce – o 44,8 %(646 aut). Po raz kolejny mocny wzrost zanotowano w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono tu na rynek 12 630 samochodów z Ingolstadt i Neckarsulm – o 23,8 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Rynek w Belgii (+26,1 procent, 3553 aut) to kolejny rynek Audi w Europie, na którym zanotowano dwucyfrowy wzrost. Na rodzimym rynku niemieckim, cztery pierścienie utrzymały pozytywny trend z ubiegłych miesięcy, oddając do rąk klientów 25 503 samochody, co daje wzrost sprzedaży o 8,9 procent. Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, dobra dla marki passa zaczyna być zauważalna także we Włoszech (+8,9 procent, 4270 pojazdów) i w Hiszpanii (+4,4 procent, 3541 aut). Dla Audi of America kwiecień przebiegł pod znakiem wprowadzenia Audi A3 Limousine w USA. Od jesieni tego roku koncern z Ingolstadt zaoferuje ten ważny dla portfolio marki model także z silnikiem TDI clean diesel. W dalszej kolejności, wprowadzając na amerykański rynek zapowiadane na rok 2015 Audi A3 Sportback TDI, poszerzy paletę modeli z wysokoprężną jednostką napędową, dostępnych na amerykańskim rynku samochodów klasy premium. Wśród luksusowych limuzyn najszybciej wzrasta tu obecnie sprzedaż Audi A7. W kwietniu, Audi of America przekazało klientom kluczyki do 816 egzemplarzy tego modelu. To o 26,5 procent więcej niż przed rokiem. Łącznie, sprzedaż Audi na amerykańskim rynku wzrosła w minionym miesiącu o 19 procent i wyniosła 15 653 samochodów. W Chinach jeszcze w marcu zadebiutowało Audi A3 Sportback i Audi A3 Limousine. To pierwsi przedstawiciele rodziny A3 w Państwie Środka. Poza tym, w kwietniu sprzedaż napędzał przede wszystkim popyt na SUV-y, dając wzrost o 16,8 procent. Do rąk klientów oddano tu łącznie 45 216 samochodów. Modele serii Q (16 910 sprzedanych egzemplarzy) wypadły w porównaniu z kwietniem 2013 o 43,3 procent lepiej. W przypadku luksusowego SUV-a Q7, Audi zanotowało w kwietniu wzrost sprzedaży o jedną czwartą (25,6 procent), a licząc od stycznia 2014, sprzedaż tego modelu w Chinach wzrosła aż o 79 procent. [TABLE=width: 561] <tbody>[TR] [TD]Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach [/TD] [TD]w kwietniu [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]razem [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do kwietnia 2013 r. [/TD] [TD]2014 [/TD] [TD]2013 [/TD] [TD]Wzrost sprzedaży w stosunku do 2013 r. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Świat [/TD] [TD]149 050 [/TD] [TD]133 495 [/TD] [TD]+11,6% [/TD] [TD]561 900 [/TD] [TD]502 989 [/TD] [TD]+11,7% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Europa [/TD] [TD]71 150 [/TD] [TD]65 496 [/TD] [TD]+8,6% [/TD] [TD]271 500 [/TD] [TD]253 064 [/TD] [TD]+7,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Niemcy [/TD] [TD]25 503 [/TD] [TD]23 411 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [TD]91 961 [/TD] [TD]82 527 [/TD] [TD]+11,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Wielka Brytania [/TD] [TD]12 630 [/TD] [TD]10 205 [/TD] [TD]+23,8% [/TD] [TD]56 301 [/TD] [TD]49 447 [/TD] [TD]+13,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Francja [/TD] [TD]5 691 [/TD] [TD]5 648 [/TD] [TD]+0,8% [/TD] [TD]20 272 [/TD] [TD]20 189 [/TD] [TD]+0,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Włochy [/TD] [TD]4 270 [/TD] [TD]3 920 [/TD] [TD]+8,9% [/TD] [TD]16 807 [/TD] [TD]16 016 [/TD] [TD]+4,9% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Hiszpania [/TD] [TD]3 541 [/TD] [TD]3 392 [/TD] [TD]+4,4% [/TD] [TD]15 060 [/TD] [TD]14 289 [/TD] [TD]+5,4% [/TD] [/TR] [TR] [TD] - Rosja [/TD] [TD]3 660 [/TD] [TD]3 651 [/TD] [TD]+0,2% [/TD] [TD]11 946 [/TD] [TD]11 929 [/TD] [TD]+0,1% [/TD] [/TR] [TR] [TD]- Polska [/TD] [TD]646 [/TD] [TD]446 [/TD] [TD]+44,8% [/TD] [TD]2762 [/TD] [TD]1839 [/TD] [TD]+50,2% [/TD] [/TR] [TR] [TD]USA [/TD] [TD]15 653 [/TD] [TD]13 157 [/TD] [TD]+19,0% [/TD] [TD]50 881 [/TD] [TD]47 343 [/TD] [TD]+7,5% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Meksyk [/TD] [TD]951 [/TD] [TD]944 [/TD] [TD]+0,7% [/TD] [TD]4 026 [/TD] [TD]3 553 [/TD] [TD]+13,3% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Brazylia [/TD] [TD]1 108 [/TD] [TD]410 [/TD] [TD]+170,2% [/TD] [TD]4 223 [/TD] [TD]1 570 [/TD] [TD]+169,0% [/TD] [/TR] [TR] [TD]Chiny (łącznie z Hongkongiem) [/TD] [TD]45 216 [/TD] [TD]38 710 [/TD] [TD]+16,8% [/TD] [TD]169 736 [/TD] [TD]141 520 [/TD] [TD]+19,9% [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. MINIodnotowuje najlepszy rok w historii marki. Monachium/Oksford.Nowyrekord sprzedaży, sukces nowo wprowadzanych modeli, ekspansja nakolejne rynki na całym świecie – MINI, brytyjski producent małychsamochodów klasy premium, odnotowuje tego roku wiele sukcesów. Rok2012 przyniósł miłośnikom MINI wiele wydarzeń i byłjednocześnie najlepszym rokiem w historii marki. Oferta obejmującajuż aż siedem modelijestwiększa niż kiedykolwiek dotąd, a marka MINI po raz pierwszyreprezentowana jest na ponad 100 rynkach na całym świecie. Wubiegłym roku sprzedano łącznie 301 526 samochodów marki MINI –więcej niż kiedykolwiek indziej w ciągu 12 miesięcy. Kronika MINIroku 2012 opisuje najważniejsze, najbardziej niezwykłe izaskakujące wydarzenia tamtego roku. Styczeń:MINI rozpoczyna rok premierą. Brytyjska marka po raz pierwszyprezentuje swoją gamę modelową na targach Auto Expo w stolicyIndii New Delhi. W tym samym czasie w New Delhi i Bombaju otwieranesą pierwsze salony MINI na tym subkontynencie. Tym samym Indieto setny rynek,na którym oferowane są samochody MINI. Zainteresowanie małymisamochodami klasy premium jest tam ogromne. W ciągu kilku tygodni nastronie MINI India na portalu Facebook rejestruje się ponad 50 tys.fanów. Z kolei w Europie na początku roku zaprezentowane zostałymodele edycyjne MINIBaker Street iMINI Bayswater.Poprzez ekskluzywną stylistykę i wyposażenie oddają one styl icharakter brytyjskiej metropolii – Londynu. Luty:Wraz z wprowadzeniem na rynek MINIRoadsteraportfolio marki rozszerzone zostaje do sześciu modeli. Pierwszydwuosobowy kabriolet tej marki jest purystycznym wyrazem sportowegocharakteru. Obsługiwany manualnie dach tekstylny, płasko pochylonaprzednia szyba, niski, przesunięty do przodu środek ciężkościauta i automatycznie wysuwany spojler tylny gwarantują radość zjazdy w wyjątkowo intensywnym wydaniu. MINI Roadster oferowane jestz czterema wyjątkowo mocnymi silnikami; topowym modelem jest MINIJohn Cooper Works Roadster o mocy 155 kW/211 KM – jeszcze nigdyjazda MINI nie była tak porywająca. Wraz z wejściem marki na rynekKrólestwa JordaniiMINI umacnia swoją obecność na Bliskim Wschodzie. Salon MINI wcentrum stolicy Ammanie od samego początku oferuje swoim klientompełną paletę produktów MINI. Marzec:Na MiędzynarodowymSalonie w Genewieświatową premierę ma MINIJohn Cooper Works Countryman.To pierwszy model John Cooper Works z napędem na cztery koła.Najmocniejsza wersja (160 kW/218 KM) z silnikiem turbozaprojektowanym na bazie doświadczeń w sportach motorowych istandardowym napędem na cztery koła ALL4 gwarantują ekstremalnąprzyjemność jazdy w każdym terenie. Wyposażenie standardoweobejmuje także sportowy układ jezdny, 18-calowe obręcze kół zestopów lekkich, sportowy układ wydechowy i pakiet aerodynamiczny.Na życzenie MINI John Cooper Works Countryman oferowane jest równieżz sześciostopniową skrzynią automatyczną. Z kolei nowy model MINICabrio Highgateto wyjątkowo stylowy wariant kabrioletu. Nowa edycja specjalnaucieleśnia ekskluzywny charakter, indywidualność i wyluzowany,brytyjski styl życia. Kwiecień:Pod hasłem indywidualności stoi również występ marki MINI natargach Auto Chinaw Pekinie. Światową premierę ma tam model MINI Clubman Hyde Park.Swoją premierę ma również klasyczne Mini: po raz pierwszy pięćegzemplarzy pierwowzoru MINI startuje w RajdzieAllgäu-Orient.Alternatywne wyścigi dla oldtimerów i youngtimerów prowadzą trasąo długości 5000 km z miejscowości Oberstaufen w Bawarii do stolicyAzerbejdżanu Baku. Oprócz tego MINI składa gratulacje z okazjijubileuszu sztucznego języka esperanto.Język ten powstał przed 125 laty i jest dzisiaj skarbem kultury –podobnie jak MINI – w ponad 100 krajach na całym świecie. Maj:Na byłym torze wyścigowym Formuły 1 w miejscowości Le Castelletwe Francji ma miejsce najważniejsze wydarzenie roku dla społecznościMINI na całym świecie: MINIUnited 2012.Ponad 30 tys. fanów MINI bawi się przez trzy dni na koncertachrenomowanych artystów z różnych krajów, na wyścigach i innychatrakcjach związanych z MINI. Gwoździem programu są występytakich zespołów jak Iggy and the Stooges oraz Gossip. Już po razdwunasty MINI wspiera Life Ball w Wiedniu, największą imprezęcharytatywną w Europie. LifeBall topołączenie pokazu mody i zaangażowania w sprawy społeczne.Również tym razem MINI przekazuje na aukcję samochód specjalnieprzygotowany na tę okazję; dochód z aukcji przeznaczony będzie naprojekty związane z walką z wirusem HIV i AIDS. Na InternationalMini Meeting nadBalatonem na Węgrzech, największym na świecie zlocie środowiskamiłośników klasycznych MINI, spotyka się ponad 4000 miłośnikówtych aut. Czerwiec:MINI prezentuje kolejny nowy model, tym razem do transportowych zadańspecjalnych. MINIClubvan łączyzalety kompaktowego samochodu dostawczego z typową dla markiradością z jazdy i niepowtarzalnym wyglądem. Oferuje miejsce dladwóch osób oraz przestrzeń bagażową o pojemności 860 l. Drzwisplitdoor zapewniają łatwy załadunek bagażu. Pierwszy tegorodzaju samochód w klasie premium jest nie tylko naderwszechstronnym autem, lecz również idealną wizytówką dla firm,które podczas dostaw towarów chcą zrobić na swoich klientachwrażenie stylową prezencją. Niemieckie czasopismo „Automobilwoche”przyznaje handlowcom MINI w Niemczech najwyższą ocenę „TripleA”. „TripleA” jest wyróżnieniem przyznawanym branży handlu samochodowegoprzez czasopismo Automobilwoche. W badaniach kompetencji personelu wsalonach samochodowych handlowcy MINI uznani zostali za najlepszeosoby kontaktowe dla potencjalnych klientów marek premium. Lipiec:London calling – wraz z MINIHyde Park i MINIGreen Park narynek wchodzą kolejne atrakcyjne edycje specjalne, w którychinspirację brytyjskim stylem wyraża nie tylko sama nazwa.Ekskluzywna kolorystyka i wysokiej jakości wyposażenie w doskonałysposób łączy w sobie zarówno ekstrawagancję, jak i zabawę. WUSA MINI zaprasza do udziału w rajdzie od wybrzeża do wybrzeża: 4lipca, w dniu narodowego święta niepodległości, pod hasłem MINITAKES THE STATESspołeczność MINI rusza z Nowego Jorku do Los Angeles. Sierpień:Podczas MiędzynarodowegoSalonu Samochodowego w MoskwieMINI prezentuje się od swojej sportowej strony. Najważniejszymelementem stoiska firmy są nowe modele John Cooper Works. Wrzesień:Światowa premiera MINIPaceman, siódmegomodelu marki na targach Mondialde l’Automobilew Paryżu. Dwoje drzwi, duża pokrywa bagażnika, muskularnasylwetka, opływowe linie w stylu coupé i „salonowe” wnętrze zdwoma indywidualnymi fotelami z tyłu – tak wygląda pierwszeSports Activity Coupé w segmencie kompaktowych samochodów premium.MINI Paceman oferowane jest opcjonalnie z napędem na cztery kołaALL4. Druga atrakcja na paryskich targach samochodowych: pojawia sięnajszybsze MINI w historii – i niebawem zniknie. MINIJohn Cooper Works GPprzygotowano dla entuzjastów sportów motorowych na całym świeciew liczbie tylko 2000 egzemplarzy. Jest to więc nie tylkofascynujący, ale i ekskluzywny samochód sportowy wyposażony wczterocylindrowy silnik turbo o mocy 160 kW/218 KM, regulowanegwintowane zawieszenie, wyjątkowo wydajny sportowy układ hamulcowy,układ stabilizacji jazdy z trybem wyścigowym GP, precyzyjniedopasowane elementy aerodynamiczne oraz specyficzne dla tego modeluobręcze kół ze stopów lekkich i sportowe opony. MINI John CooperWorks GP skonfigurowane zostało na Pętli Północnej toruNürburgring i uzyskało tam czas 8:23 min. Wielkihołd dla małego klasyka: 53 lata po rozpoczęciu produkcji głosamiczytelników magazynu Autocar Mini zdobywa w swojej ojczyźnie tytuł„GreatestBritish car ever made”.Fascynację brytyjskim klasykiem i jego gokartowymi właściwościamijezdnymi widać też na terenach testowych BMW Group w Aschheimniedaleko Monachium. Odbywa się tam treningdla kierowców klasycznych Mini. Październik:W Monachium i okolicach MINI wybiera 25 kierowców, którzy majątestować pierwszy samochód tej marki wyposażony wyłącznie wnapęd elektryczny. Przez pięć miesięcy uczestnicy tego badaniatestują MINI Ew warunkach codziennej eksploatacji, a wyniki ich obserwacji mająbyć podstawą dla analizy warunków eksploatacji i wymogów odnośniedo infrastruktury koniecznej do obsługi samochodów elektrycznych. Listopad:Ekstremalne wyścigowe wrażenia, mniej postojów na tankowanie –modele John CooperWorks czekazmiana generacji pod maską. Nowa wersja ich silnika turboopracowanego na bazie doświadczeń w sportach motorowych będzieteraz jeszcze bardziej oszczędna. Układ turbodoładowania TwinScroll i bezpośredni wtrysk benzyny w czterocylindrowym silniku omocy 155 kW/211 KM uzupełniony zostaje o adaptacyjny rozrządzaworów, który poprawia również parametry zużycia paliwa. Natargach LosAngeles Auto Showswoją amerykańską premierę ma MINIPaceman.Jednocześnie prezentuje nowe kolory lakieru i zmodyfikowane detalewnętrza MINICountryman.Modele MINI One Countryman i MINI Cooper Countryman spełniają terazstandardowo wymogi normy emisji spalin Euro6. W Londyniekreatywne wykorzystanie wnętrza pojazdu przynosi MINI dwa wpisy doKsięgi RekordówGuinnessa. DoMINI wciska się 28 zawodniczek gimnastyki. Tego samego dnia drużynagimnastyczek z East Sussex ustanawia jeszcze jeden rekord świata: 23zawodniczek mieści się w jednym klasycznymi Mini. Grudzień:Kolejny rekord na koncie MINI: po raz pierwszy w ciągu jednego rokusprzedano ponad 300 tys. aut. Łącznie do końca roku z salonów nacałym świecie wyjechało 301526 MINI. Tymsamym marka uzyskuje swój kolejny rekordowy wynik. W porównaniu zrokiem 2011 odnotowano wzrost sprzedaży o 5,9 procent. Największymirynkami zbytu są po raz kolejny USA, potem ojczyzna MINI WielkaBrytania i Niemcy. Pozytywnie wyglądają również prognozy na rok2013. W marcu na rynek wchodzi MINI Paceman i planowane jest wejściena kolejne rynki. Ostatnim przykładem udanej ekspansji jest AmerykaŚrodkowa. Na kilka dni przed świętami Bożego Narodzenia wedługstarożytnego kalendarza Majów rozpoczyna się nowa era – obywasię bez końca świata, w zamian za to zaczynają się doskonałeczasy dla marki MINI. Źródło: BMW Group
  4. BMW Group odnotowuje najlepsze wyniki sprzedaży we wrześniu w historii We wrześniu sprzedano177 716 samochodów co oznacza wzrost o 11,6 %. Globalna sprzedaż samochodów marki BMW wzrasta o 14,3%. Robertson: „ W 2012 r. jesteśmy na dobrej drodze do pobicia nowego rekordu sprzedaży.“ Monachium. We wrześniu BMW Group odnotowała wzrost sprzedaży w wielu regionach na świecie; był to kolejny rekordowy miesiąc w kwestii sprzedaży. 177 716 sprzedanych samochodów marki BMW, MINI i Rolls-Royce na całym świecie (w roku ubiegłym: 159 223) oznacza wzrost sprzedaży o 11,6% w stosunku do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Było to także dla przedsiębiorstwa najlepsze pierwsze dziewięć miesięcy danego roku. Sprzedaż w tym okresie przewyższyła wartości ubiegłoroczne o 8,3%. W okresie tym sprzedano łącznie 1 335 502 samochodów BMW Group (w roku ubiegłym: 1 232 619). Ian Robertson, Członek Zarządu BMW AG odpowiedzialny za sprzedaż i marketing BMW, stwierdził: „W zeszłym miesiącu odnotowaliśmy znaczny wzrost na wielu naszych rynkach i ponownie pobiliśmy rekord sprzedaży we wrześniu, pomimo trudnych warunków w niektórych krajach europejskich. Nasze modele nadal dobrze się sprawdzają, dlatego w czwartym kwartale spodziewamy się dalszego solidnego wzrostu globalnej sprzedaży. Jesteśmy na dobrej drodze do pobicia nowego rekordu sprzedaży za cały rok.” Globalna sprzedaż samochodów marki BMW wzrosła o 14,3% do 146 843 egzemplarzy w analizowanym miesiącu (w roku ubiegłym: 128 450). Dużym popytem cieszyło się BMW serii 1: w zeszłym miesiącu sprzedano 23 583 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 51,1% w stosunku do roku ubiegłego (15 606). Od czasu premiery w połowie września ubiegłego roku sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy 5-drzwiowego BMW serii 1 drugiej generacji. BMW serii 3 osiągnęło w zeszłym miesiącu 39 302 sprzedanych egzemplarzy (w roku ubiegłym: 35 842 / +9,7%). Sprzedaż BMW serii 5 wzrosła o 7,9% do 29 996 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 27 804). Sprzedaż BMW serii 6 wzrosła niemal trzykrotnie i wyniosła 2426 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 752 / +222,6%). Dobrze radziło sobie także BMW X1: we wrześniu sprzedano 16 661 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 32,9% (w roku ubiegłym 12 536). Sprzedaż BMW X3 wzrosła o 20,0% do 13 616 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 11 346). Od początku roku do końca września sprzedano 1 109 962 samochodów BMW, czyli o 8,6% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (1 021 955). MINI odnotowało najlepsze w historii wyniki sprzedaży za wrzesień: do rąk klientów trafiło 30 562 samochodów (w roku ubiegłym 30 392 / +0,6%). Marka odnotowała także najlepsze w historii pierwsze dziewięć miesięcy roku – od początku roku do końca września na całym świecie sprzedano 223 214 samochodów MINI, czyli o 7,2% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (208 223). W zeszłym miesiącu na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu firma przedstawiła MINI Paceman. MINI Paceman to pierwsze na świecie Sports Activity Coupé w segmencie samochodów kompaktowych klasy premium, będące już siódmym modelem w asortymencie MINI. Oczekuje się, że MINI Paceman, które zadebiutuje w pierwszej połowie roku 2013, jeszcze bardziej zwiększy sprzedaż MINI. Popyt na samochody marki Rolls-Royce utrzymuje się przy niewielkim spadku wynoszącym 4,7% od początku roku do końca września w porównaniu z rokiem ubiegłym. Światowy debiut serii Phantom II we wrześniu i potencjalnie duża sprzedaż w czwartym kwartale pozwala spodziewać się kolejnego dobrego wyniku rocznego dla marki Rolls-Royce. Dla marki BMW Motorrad wrzesień był kolejnym rekordowym miesiącem: sprzedano 9215 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 8612 egzemplarzy / +7,0%). Liczba sprzedanych motocykli i maksiskuterów od stycznia do września włącznie wyniosła 85 944 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 86 892 units / -1,1%). Od stycznia do września włącznie firma Husqvarna Motorcycles dostarczyła do sieci dealerskiej Husqvarna łącznie 7355 pojazdów (w roku ubiegłym: 6079 egzemplarzy / +21,0%). Sprzedaż we wrześniu wyniosła 1255 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 1351 egzemplarzy / -7,1%). Rynki: W zeszłym miesiącu BMW Group odnotowała spory wzrost na wielu rynkach i zwiększyła sprzedaż detaliczną na swoich trzech największych rynkach: w Chinach, Stanach Zjednoczonych i Niemczech. W Europie sprzedaż BMW Group w zeszłym miesiącu wzrosła o 4,8% i wyniosła 92 442 samochodów (w roku ubiegłym: 88 243). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy sprzedaż BMW Group nieznacznie przekroczyła wartości ubiegłoroczne i wyniosła łącznie 639 798 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 635 013 / +0,8%). W Niemczech marki BMW i MINI były jedynymi markami klasy premium, odnotowały wzrost we wrześniu. We wrześniu zarejestrowano łącznie 26 021 nowych samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym: 23 799/ +9,3%). Zarejestrowano 22 009 nowych samochodów BMW (w roku ubiegłym: 20 042 / +9,8%) i 4012 samochodów MINI (w roku ubiegłym: 3757 / +6,8%). Od początku roku do końca września w Niemczech zarejestrowano 211 870 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym: 220 054 / –3,7%). Sprzedaż BMW Group w Rosji wzrosła w analizowanym miesiącu o 48,5% i wyniosła 3985 egzemplarzy (w roku ubiegłym: 2683). Od początku roku do końca września w Rosji sprzedano 28 084 samochodów, czyli o 32,9% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (21 133). W Azji sprzedaż skoczyła we wrześniu o 40,0% i wyniosła 45 781 egzemplarzy (w roku ubiegłym 32 708). W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku BMW Group odnotowała w Azji duży wzrost sprzedaży wynoszący 27,2%, osiągając wynik 357 841 samochodów (w roku ubiegłym: 281 223). Firma odnotowała wyjątkowo duży wzrost w Chinach kontynentalnych, gdzie we wrześniu sprzedano 29 631 egzemplarzy, czyli o 59,4% więcej niż w tym samym miesiącu roku ubiegłego (18 588). Od początku roku do końca września w Chinach kontynentalnych sprzedano 237 056 samochodów BMW i MINI (w roku ubiegłym 177 522), co oznacza wzrost o 33,5%. W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku BMW Group odnotowała też duży wzrost na innych rynkach azjatyckich, w tym w Japonii (41 973 / +21,5%) i Korei Południowej (24 541 / +18,5%) W obu Amerykach BMW Group sprzedała we wrześniu 34 050 samochodów (w roku ubiegłym: 32 772 / +3,9%). Od początku roku w obu Amerykach sprzedano 290 888 samochodów, czyli o +6,3% niż w roku ubiegłym (273 564). W Stanach Zjednoczonych sprzedaż BMW Group wyniosła we wrześniu 26 660 samochodów (w roku ubiegłym: 25 749 / +3,5%). Od początku roku do końca września sprzedaż BMW Group wzrosła o 7,1% i wyniosła 234 928 egzemplarzy w stosunku do analogicznego okresu roku 2011 (219 314 egzemplarzy). Sprzedaż BMW Group we wrześniu i do września 2012 r. włącznie. We wrześniu 2012 W stosunku do roku ubiegłego Do września 2012 włącznie W stosunku do roku ubiegłego Samochody BMW Group 177 716 +11,6% 1 335 502 +8,3% BMW 146 843 +14,3% 1 109 962 +8,6% MINI 30 562 +0,6% 223 214 +7,2% Rolls-Royce 2 326 -4,7% BMW Motorrad 9 215 +7,0% 85 944 -1,1% Husqvarna Motorcycles 1 255 -7,1% 7 355 +21,0% Źródło: BMW Group
×